Bejelentkezés Regisztráció

Bánk bán


2379 tiramisu 2011-07-30 09:42:16 [Válasz erre: 2377 kétked 2011-07-30 08:11:20]
Vagdalkozol, mert nem így van, abban KÉTKEDJ, amiről pontos infoid vannak! Ez nem kétkedés, ez csak rosszindulatú duma.

2378 tiramisu 2011-07-30 09:39:46 [Válasz erre: 2371 kétked 2011-07-29 22:22:57]
Sem a Filharmónia sem a Hungarofest nem áll kapcsolatban az LAO-val, vélhetőleg nem is fog.

2377 kétked 2011-07-30 08:11:20 [Válasz erre: 2376 Edith 2011-07-30 00:27:54]
Mitől lenne nemzetközileg elismert? Mert rendezett két stadionkoncertet és hármat meg csak tervezett?

2376 Edith 2011-07-30 00:27:54
Én csak egyet nem értek, ha Domingonak az és Los Angeles Operának megfelelnek az énekesek, ha a szervező cég láthatólag nemzetkölig elismert, hisz nem a sarki fűszeres dolgozik velük, akkor miért kell rosszindulatoskodni? Ez is olyan magyaros!A Filharmonia pedig láthatólag le akarná nyúlni a válalkozást...

2375 Heiner Lajos 2011-07-29 23:49:14 [Válasz erre: 2372 Myway 2011-07-29 22:27:20]
Szóljál Lakatos Évának.

2374 karnagy 2011-07-29 23:02:31
Tragikomédia ez az történet. Vagy inkább szégyen. Mondjuk, a projekt komolytalanságát mi sem jelzi jobban, mint hogy a címszerepre kiírt Klein Otokár alkatilag és hangilag is totálisan alkalmatlan a feladatra. Én még Ottó szerepét is csak végső esetben adnám neki.

2373 kétked 2011-07-29 22:31:54 [Válasz erre: 2372 Myway 2011-07-29 22:27:20]
Miért? Talán azért, mert ha mindent itthon gyártanak, meg magyar énekesek közreműködnének, akkor nem kéne 400 millába kerülnie, mint ahogy a MÁO produkciói sem kerülnek ennyibe. Meg mert talán már odafent is rájöttek, Magonyékhoz túl sok szélhámosság tapadt eddig.

2372 Myway 2011-07-29 22:27:20 [Válasz erre: 2371 kétked 2011-07-29 22:22:57]
Mire szakosodott a Filharmónia KHT? Fogalmuk sincs az opera műfajáról. Egyébként miért kell újra kezdeni mindent, ha már valameddig azért mégis csak eljutott a dolog?

2371 kétked 2011-07-29 22:22:57 [Válasz erre: 2369 Edith 2011-07-29 15:17:03]
Korábban sem értettem, miért egy ellenőrizhetetlen és zavaros múlttal terhelt magáncéget bíztak meg a Los Angeles-i Bánk bán létrehozásával, amikor az államnak több erre szakosodott és már bizonyított cége van, amelyek ellenőrzése is megfelelő? Pl. ilyen a Hungarofest vagy ilyenek a Filharmonia kft-k. Felejtsük már el Magonyékat!

2370 Myway 2011-07-29 22:12:10 [Válasz erre: 2369 Edith 2011-07-29 15:17:03]
Ki a fenne ez az Albert Dénes? És milyen okos és hozzáértő!

2369 Edith 2011-07-29 15:17:03
Nagyon tanúságos! Bánk bán Los Angelesben: a jövő zenéje? [Fókuszban] 2011.07.29 15:00 2011 helyett csak jövőre játszanák Los Angelesben a Bánk bánt, melynek ügyében kizárólag a Filharmónia tárgyalna tovább a helyi operaházzal – közölte szerkesztőségünkkel a Nemzeti Erőforrás Minisztériuma. Magony Zsolt, a Bánk-előadást útnak indító MEGAKONCERT cégvezetője az OrientPress Hírügynökségtől értesült először a tervezett változásokról, amelyeket értetlenül fogadott. Három éve lobbiztak A Bánk bán amerikai bemutatójának gondolata nem mai keletű: a MEGAKONCERT már közel 8 éve, de legfőképpen az elmúlt három évben folytatott jelentős lobbi tevékenységet, hogy az Egyesült Államokban bemutathassák Erkel Ferenc (ott ismeretlennek számító) operáját – meséli a rendezvényszervező cég társproducere Magony Zsolt. Mint emlékeztetett rá, az első biztos lépést 2008. október 7-én, Washingtonban tették meg: Plácido Domingo és a koncert szervező hivatalosan ekkor jelentette be első alkalommal, hogy a világsztár karmester és tenor örömmel vállalja Erkel Ferenc Bánk bán című operáját – amit egy nagynevű amerikai operaházban mutatnának be. Lehetőségként a Los Angeles-i és a washingtoni nemzeti opera merült fel – lévén Domingo mindkettő főigazgatója – ám végül Los Angeles mellett döntöttek. Szőcs Géza kultúráért felelős államtitkárnak a MEGAKONCERT 2010 szeptemberében jelezte, hogy az LA Opera 2011/12. színházi évadjában lehetőség lenne a nevezett Erkel-zenemű bemutatására, amihez a cég kérte a kulturális kormányzat támogatását. Magony hangsúlyozta, hogy Plácido Domingo – aki a mű színpadra vitelében oroszlánrészt vállalt – ugyan az intézmény vezetője, a Bánk bán elfogadtatása nem csak rajta múlt. Ahhoz, hogy egy darabot színpadra vigyenek, az operaház teljes felső vezetését is meg kell győzni – a Los Angeles-i operában pedig a 43 tagú igazgatóság egyhangú jóváhagyására volt szükség. A darab előkészítése 2010 decemberében jutott el odáig, hogy már érdemes volt beszélni a megvalósításról. Plácido Domingo ekkor, 19-én a MEGAKONCERT kérésére Budapestre látogatott, ahol nemzetközi sajtótájékoztatón Szőcs Géza kultúráért felelős államtitkár Magony Zsolttal hivatalosan is bejelentették Bánk bán amerikai bemutatóját. 2011. január 31-én írásos nyilatkozat is született arról, hogy a kulturális kabinet erkölcsileg és anyagilag támogatja a 2011 november 16-ára tervezett Los Angeles-i Bánk-bemutatót. Szőcs Géza, a Nemzeti Erőforrás Minisztérium államtitkára az eseményről úgy nyilatkozott: „a 2011-12-es évadra tervezett operaelőadás Los Angelesben mérföldkő azon az úton, amely a magyar kultúrát nemzetközileg ismertebbé teszi. Ezzel a XIX. századi alkotással fontos érték jelenik meg Liszt, Bartók, Kodály és Dohnányi után az amerikai kontinensen. Plácido Domingo számos gesztussal bizonyította, hogy barátja a magyar művészetnek” – hangoztatta Szőcs. „Óriási megtiszteltetés volt számunkra, hogy ezt a támogatást megkaptuk” – mesélte Magony – „a tervezés ezután ért olyan fázisba, hogy már január első napjaiban a bemutató időpontját is kitűzhettük. A Los Angeles-i opera mindig február elején ismerteti éves szezonját – így történt ez 2011-ben is, Los Angeles Times február elsejei kihirdetésében pedig már szerepelt a novemberi Bánk-előadás, mint várható plusz produkció.' Ruppert Hemming, az operaház produkciós igazgatója áprilisi budapesti látogatásán még optimistán nyilatkozott a novemberre tervezett előadásról. Mint sajtótájékoztatóján elhangzott, az operát Plácido Domingo vezényli, Káel Csaba rendezi, a koreográfus pedig Solymosi Tamás lesz. Április végére a szereplőválogatás is sikeresen lezárult. A Bánk bán őszi bemutatójáról beszélt június 24-én Bokor Balázs nagykövet, a Los Angeles-i Főkonzulátus vezetője is: Bokor a helyi városvezetés előtt mutatta be a szervező LA Opera – MEGAKONCERT koprodukció társproducerét, Magony Zsoltot, a meghívott vendégek előtt pedig az előadások tervezett (november 16-ai, 19-ei, 22-ei és 27-ei időpontját. A részvevők egyúttal egy társadalmi támogatói bizottságot is alapítottak 'Placido Domingo barátai a Bánk Bán Los Angeles-i Operában történő bemutatására' - címmel – idézte fel az eseményeket Magony. Londonban, július 2-án, a kreatív csapat tagjai, Tordai Hajnal jelmeztervező, Csík György díszletervező, Káel Csaba rendező és a MEGAKONCERT képviselői nagy sikerrel mutatták be az LA Bánk bán véglegesített terveit, rendezői koncepcióját a koprodukciós társnak, az LA Opera vezetőinek. A Nemzeti Erőforrás Minisztériuma támogatásában biztosak voltak a szervezők, ezért a MEGAKONCERT – LA Opera az LA Bánk bán produkció előkészítési munkálatait, saját anyagi forrásukból és kapcsolatrendszerükkel már január óta folyamatosan végezték. A produkció támogatást garantáló dokumentumot, mely már konkrét pénzösszeget jelöl meg, május 4-én kapták meg. Ezt követően a MEGAKONCERT azonnal megkezdte a támogatási szerződés megkötéséhez szükséges egyeztetéseket. Szőcs Géza június 29-én megbeszélést hívott össze, melyen a kulturális államtitkárság érintett vezetői vettek részt. Ekkor kérte fel a Filharmónia Budapest Nonprofit Kft.-t, hogy ügynökségként, külön díjazás ellenében bonyolítsa le a kormányzat által külön keretből biztosított, célzottan az LA Bánk bán bemutatását elősegítő, támogatási szerződés realizálását. Ekkor Magony Zsolt és Káel Csaba összefoglalta a LA Bánk bán stábjának eddigi eredményeit, és hangsúlyozták az elmúlt hónapokban egy nemzetközi színvonalú produkció jött létre. Kezdjük újra? Magony szerint, ha a magyar kormányzati támogatás részleteit januárban sikerült volna adminisztrálni, már február elején felvehették volna a bérlettel látogatható előadások közé a darabot - bár erre valóban nagyon kevés idő volt. A magyarországi szponzorok hiánya miatt tolódott a Bánk bán februárra tervezett nemzetközi bevezetése is, és azt később, úgy, mint a szereplőválogatást is, saját tőkéjéből valósította meg a MEGAKONCERT. „ A Bánk bán LA előadása végül az LA OPERA – MEGAKONCERT által elnyert kormányzati támogatási szerződés realizálásának késedelme miatt nem szerepelhet a 2011-2012-es szezonban' – hangsúlyozta az ügy apropóján Magony – „Az LA Bánk Bán produkció nem kapta meg a magyar főszponzori hozzájárulást biztosító szerződést. Mindenki tudta, hogy július 18-a a legutolsó határidő, mivel 20-án már indult volna a nemzetközi kampány, látható lett volna az LA Opera honlapján az előadás. A MEGAKONCERT számos alkalommal, szóban és írásban egyaránt jelezte, hogy amennyiben nem kerül aláírásra a szóban forgó szerződés, törölni fogják az előadást; a megállapodás realizálására vártak a külföldi szponzorok is. A külső támogatásra pedig nagy szükség lesz, ha a Bánk bán egyszer valóban színpadra kerül Los Angelesben: a bemutató tervezett büdzséje 360-380 millió forintra tehető, tehát a kormányzati támogatással közel azonos nagyságú összeget kell begyűjteni hozzá. A darab bemutatása pedig nem csak pénz kérdése: újra meg kell egyezni az operaház vezetőségével, vissza kell csalogatni a szponzorokat – sorolja a teendőket a MEGAKONCERT társproducere. Magony Zsolt szerint ugyanakkor így is értelme lehet a darab bemutatásának: szerinte „szenzációs produkcióról” van szó, az izgalmas történet és a kiváló zene pedig Amerikában is sikert arat – s nem mellesleg, a belefektetett több éves munka is megtérülhet. Bánk bánt csak jövőre – más céggel? Az LA Opera februárban megtartott évadismertetőjében a tervezett hat bemutató között nem szerepelt a Bánk bán előadás – közölte szerkesztőségünkkel Albert Dénes, a NEFMI kultúráért felelős államtitkárságának sajtófőnöke. Albert szerint ez alapján már akkor kérdésessé vált a bemutató megvalósíthatósága, tekintettel arra, hogy a tervezett négy előadásra sem a felkészülés, sem a jegyek értékesítése nem kezdődhetett meg. Nem volt meg a biztosíték arra, hogy megszülessen az a keret, amelyben művészileg és pénzügyileg is biztosított az erre szánt közpénzek rendeltetésszerű felhasználása. Szerkesztőségünk megjegyzésére – miszerint az L. A. Times mégis hetedik darabként említette a Bánk bánt – Albert Dénes úgy válaszolt, hogy a napilap is mint csak lehetőségről, és nem elfogadott, bejegyzett produkcióról írt; ez szerinte nem tekinthető valós meghirdetésnek. A NEFMI jelenleg úgy látja, hogy a „mű méltó bemutatása” a 2012/2013-as évadban tekinthető reálisnak – ekkorra kerülhetne az előadás a bérletes bemutatók közé. Albert állítja, a kormányzat részéről nem történt mulasztás az ügyben, a rendelkezésre álló idő rövidsége miatt helyes és megalapozott döntést hozott akkor, amikor a bemutatót a következő évadra tervezte megvalósítani. Albert nyilatkozatából az is kiderült, hogy a Nemzeti Erőforrás Minisztériuma a továbbiakban a Filharmónia Budapest Nonprofit Kft.-t tekinti kizárólagos partnernek: „A bemutatóval kapcsolatos előkészítő munkát a kormány megbízásából a Filharmónia Budapest Nonprofit Kft. végzi majd, amely közvetlenül és kizárólagos joggal tárgyal majd az LA Opera vezetésével.” – fogalmazott a szóvivő. Kérdésünkre – hogy ezzel a MEGAKONCERT-tet kizárnák-e a szervezésből vagy továbbra is együttműködnének – Albert nem kívánt a fentieknél bővebben beszélni „További információval a tárgyalások előrehaladtával tudunk szolgálni' – zárta nyilatkozatát. Magony nem érti Magony Zsolt az OrientPress Hírügynökségtől értesült először a minisztériumi álláspontról, melyet értetlenül fogadott: „Mindannyian megtisztelve éreztük magunkat, amikor elnyertük a bizalmat és a kormányzat erkölcsi valamint anyagi támogatását! Azonban soha nem tárgyaltunk az LA Bánk bán produkció eladásáról, így ez idáig a Filharmóniának sem ajánlottuk fel. Mindazonáltal örömmel együttműködünk a Filharmónia társasággal, mint a központi költségvetésből biztosított támogatást célba juttató ügynökséggel, hisz ez a produkció előnyére is válhat” – nyilatkozta hírügynökségünknek. A MEGAKONCERT vezetője cáfolta, hogy a Los Angeles Times cikkeiben vagy az intézmény szezonális programjában nem lett tényszerűen meghirdetve a Bánk bán 2011-es előadása – mint rámutatott, maga Plácido Domingo is nyilatkozott a lapban, és elmondta, hogy ő lesz a karmester. Reményei szerint az Amerikai Magyar Koalíció által dr. Horváth János korelnök részére, Washingtonban rendezett ünnepségen sem azért mutatták be az LA Bánk bán produkciót, és hívták meg a megjelent magas rangú vendégeket a november 16-ai bemutatóra, mert az nem volt meghirdetve. Magony szerint minden, a témára vonatkozó publikáció és megállapodás egyértelműen erre a szezonra datálta a darab bemutatóit – amint erről több száz írás, televíziós és rádiós adás is tanúskodik.

2368 Myway 2011-07-27 09:09:18 [Válasz erre: 2366 bcn 2011-07-27 00:42:58]
Megjegyzésemben azt írtam, hogy "TÉTELEZZÜK FEL". Ez a kérdés csak azért merült fel bennem, mert arról szó sincs, hogy az LA Opera ingyen adná a házat, hiszen kéri a teljes 400 milliót előre! Ehhez még hozzájön a díszletek, jelmezek elkészítése, kiszállítása - ami szintén nem kis pénz; valamint a szólisták, a tervezők, koreográfus, rendező, asszisztensek költsége, gázsija; valamint ki kell fizetni a kinti próba időszakra a szállásokat stb. A 400-ból az LA Opera esetleg kifizeti a zenekar és a kórus, meg a helyi műszak költségeit, a közvetítói jutalékokat, de azért ez bőven nem 400! Tehát - TÉTELEZZÜK FEL - az esetleges jegybevétel semmiképpen nem lehet az LA Operáé. Így tehát egy picike reszli azért vissza származhat magyar kezekbe... Én egyébként 1/3-ad Házban sem bizom (bár az első este biztosan vattázva lenne...).

2367 Edith 2011-07-27 08:49:13
Akinek fontos, az fizet Valójában 400 millió lett volna a költség Szőcs László WASHINGTON| Népszabadság| 2011. július 25. A kedden napvilágra került hírek szerint a Los Angeles-i Opera lemondta a Bánk bán novemberre tervezett négy előadását. Az akkori nyilatkozatok elsősorban a szervezési anomáliákat és a pénz hiányt kárhoztatták a fiaskóért, noha a magyar fél többször leszögezte: még május 31-én megszületett az a kormányhatározat, amely szerint a magyar állam előteremti a produkcióhoz szükséges 200 millió forintot. Christopher Koelsch, az operaház ügyvezető igazgatója ugyanakkor a Vasárnapi Híreknek adott interjújában kijelentette: „A Megakoncert nevű magáncégtől kaptunk egy ajánlatot, mely világosan tartalmazta, hogy az előadás költségeit 100 százalékban a magyar kormány állja.” Ez viszont nem 200, hanem kis híján 400 millió forint. Igaz ugyan, hogy minden pénzt a magyaroknak kellett volna előteremteniük a Los Angeles-i Bánk bán-előadásokra, de ennek egy részét szponzoráció révén. De nem is ezen bukott meg a nemzeti opera novemberi kaliforniai bemutatója. A pénz rendelkezésre állhatott volna” – állítja egy forrásunk, aki érintőlegesen részt vett az erről folyó egyeztetéseken, Amerikában. A neve elhallgatását kérő illetékes szerint a határidőkkel, a csúszásokkal volt probléma, tekintve hogy a kiválasztott, Hálaadás környéki időpontokig csak négy hónap maradt. A Los Angeles-i Opera pedig már nem adott egy utolsó utáni esélyt egy július 20-i, szerdai megállapodásra, amelyre a magyarok készen álltak. (Az előző végső határidő 18-a, hétfő volt, másnap pedig meg is jelent a The Los Angeles Times cikke a bemutató lefújásáról.) Elképzelhető ugyanakkor, hogy az opera igazgatótanácsában egyesek csak az alkalmat keresték, hogy végre kihagyhassák a repertoárból az érezhetően elsősorban a magyaroknak fontos Bánk bánt. (Tudván tudva persze, hogy Plácido Domingo főigazgató a magyar zene ismert kedvelője és népszerűsítője.) Ezt azonban egyelőre nem erősíti meg konkrét információ. Mindemellett Amerikában korántsem tartják szokatlannak azt a gyakorlatot, amely szerint minden pénzt annak kell összeszednie – állami vagy magánforrásból –, akinek „fontos a show”, nem pedig a bemutatót magára vállaló intézménynek. Járt így előadás a 2009-es, New York-i magyar kulturális évad idején is, ahogyan mintegy egymillió dollár (187 millió forint) körüli összeget kell leszurkolnia a költségekre annak az országnak is (idén: Kolumbiának), amely másfél millió ember előtt szeretné magát népszerűsíteni a Smithsonian nyári folkfesztiválon, a washingtoni National Mallon. Az ilyen esetekben a nagy intézmény, mint a New York-i Carnegie Hall, a washingtoni Kennedy Center vagy éppen az LA Opera a nevét, reklámját, infrastruktúráját adja az eseményhez. (Ami még mindig jobb, mint a „fizetős alapváltozat”: ilyenkor még a helyszínt is ki kell bérelni, sokszor horribilis összegért.) Másfelől az is tény, hogy az egymillió dolláros összeg nem számít elrettentőnek Kaliforniában, ahol „repkednek a tízezer dolláros csekkek”. Magyarországról nézve azonban kétségkívül más a viszonyítás alapja.

2366 bcn 2011-07-27 00:42:58 [Válasz erre: 2359 Myway 2011-07-26 15:27:36]
na és az LA opera ingyen adja 4 alkalomra (+esetleges próbákra) a házat??? ha esetleg így járul hozzá a produkcióhoz, akkor jogosan vetheti fel h a jegybevételért cserébe ingyen adja bérbe a házat mindegy, valójában fogalmunk sincs a megállapodásról, csak felháborodva kérdezgetjük h kié a jegybevétel??? ami valszeg minimális, hiszen kitérdekel la-ban a bb, majd megveszik a helyi magyarok, jó esetben 1/3 ház / előadás + a krva sok protokoll vendég szőcsgéza és barátai szóval miért is kérjük számon a jegybevételt????

2365 koborbalazs 2011-07-26 20:27:21 [Válasz erre: 2361 Myway 2011-07-26 19:05:29]
Szerintem az orbánista munkatáborokat kitalálóknak kell adni. Majd a Hazám hazámot fütyülik a munkások nizonyára.

2364 koborbalazs 2011-07-26 20:25:27 [Válasz erre: 2359 Myway 2011-07-26 15:27:36]
Erre nem szabad költeni.

2363 crassus 2011-07-26 20:20:27
Legalább a Kincsesnek lenne füle ,kiket javasol a szerepekre.

2362 Spangel Péter 2011-07-26 19:22:12 [Válasz erre: 2361 Myway 2011-07-26 19:05:29]
Ez igaz.

2361 Myway 2011-07-26 19:05:29 [Válasz erre: 2360 Spangel Péter 2011-07-26 17:09:45]
a MAO-t semmiképpen nem, mert semmi köze a produkcióhoz!

2360 Spangel Péter 2011-07-26 17:09:45 [Válasz erre: 2359 Myway 2011-07-26 15:27:36]
Jó kérdés!!! A jegybevétel legalább fele - már csak az állami támogatás miatt is - szerintem a MÁO-t és a magyar államot illetné.

2359 Myway 2011-07-26 15:27:36
Tételezzük fel: megvalósul a Bánk, meg van a 400 millió, elkészülnek pluszban a díszletek, jelmezek stb. - ezek mind magyar finanszírozásból (mert esetleg összejön a másik 200 is kintről). Tételezzük fel lemegy a 4 előadás és (persze csak tételezzük fel) telt ház van! KIÉ A JEGYBEVÉTEL?????

2358 Edith 2011-07-26 12:23:23
A Bánk bán stábja: Rost Andreától Káel Csabáig A Megakoncert Plácido Domingo művészeti irányításával, Joshua Winograde, a Los Angeles-i Opera művészeti titkára és Kincses Veronika Kossuth-díjas énekes közreműködésével nemzetközi rangú szereposztást hozott létre - írja a Megakoncert. Az előadásra a legnevesebb nemzetközi színpadokon fellépő művészek kaptak felkérést, így például Rost Andrea, Wiedemann Bernadett, Kolonits Klára, Perencz Béla, Kálmándy Mihály, Klein Ottokár, Clementis Tamás és Brickner Szabolcs, valamint Plácido Domingo egyik felfedezettje, a madridi operában éneklő Szemerédy Károly. Solymosi Tamás világhírű balettművész koreográfusként és táncosként szintén tagja a produkciónak. A jelmezt Tordai Hajnal, a díszletet Csík György Jászai-díjas művészek tervezték. A világítás tervezésére Nigel Levings nemzetközileg elismert színpadi világítástervezőt, rendezőnek Káel Csabát kértük fel.

2357 álmodó 2011-07-26 12:00:52
Pedig még meglehet.

2356 miketyson 2011-07-26 11:15:05
Tökéletes pénzkidobás lett volna, ha megvalósul a terv.

2355 Lionel 2011-07-26 10:57:45 [Válasz erre: 2354 wqxr.com 2011-07-26 10:08:00]
Nem értek az üzlethez, de úgy látom, hogy a LA-ban teljes mértékben magyar pénzből akarták bemutatni a Bánkot, az amerikai fél semmibe sem akart beszállni. Mondván: örüljetek, hogy egyáltalén Domingóval, méghozzá LA-ban megszólalhat az operátok, de ha nem fizettek, nekünk ez az opera annyira nem fontos! Talán pesszimista vagyok, de ez az egész elég rossz szájízű, és az eddigi végkifejlet meglehetősen megalázó hazánkra nézve.

2354 wqxr.com 2011-07-26 10:08:00
[url]http://es.hu/lazar_gyorgy;bank_ban_2;2011-07-20.html;"az LA Opera saját pénzét nem kockáztathatja a Bánk bán előadására[/url]" (Élet és Irodalom, július 22.)

2353 Edith 2011-07-25 22:12:12
Na de Ő indította el a programot múlt év decemberben!Láthatólag a kormány most is akarja és támogatja!Akkor???

2352 sphynx 2011-07-25 22:07:27
Az nem lehet, hogy ez magasabb szintről származó jelzés viktorunk ámokfutása felett érzett nemtetszés okán?

2351 Edith 2011-07-25 21:47:45
Hogy bízná meg az Filharmóniát, amikor eddig egy magánvállakozás szervezte az előadást? Az állam belenyúl? Mondjátok, mi folyik itt?

2350 musicus2 2011-07-25 21:39:06
Nem emlékszem rá, hogy valaki is feltette volna ezt a linket ide: [url]https://www.facebook.com/pages/Friends-of-Pl%C3%A1cido-Domingo-for-B%C3%A1nk-B%C3%A1n-in-Los-Angeles-Opera/174663309256950?sk=wall;Friends of Plácido Domingo for Bánk Bán in Los Angeles Opera[/url] Ha mégis, elnézést kérek az ismétlésért.

2349 Spangel Péter 2011-07-25 18:56:03
http://7ora7.hu/hirek/a-filharmonia-kesziti-elo-az-amerikai-bank-bant

2348 Spangel Péter 2011-07-25 17:55:16
"Bánk bán Los Angelesben: új cég tárgyal a kormány nevében Hírszerző 2011. július 25. 16:32 A Nemzeti Erőforrás Minisztérium a Filharmónia Budapest Nonprofit Kft-t bízta meg a Bánk bán Los Angeles-i bemutatójának előkészítésével. Az állami cég arra kapott felhatalmazást, hogy vegye fel a kapcsolatot a Los Angeles-i Operaházzal, tisztázza a szakmai, pénzügyi és adminisztratív kérdéseket, illetve kösse meg a szükséges szerződéseket a Bánk bán mihamarabbi színpadra állítása érdekében. A kultúráért felelős államtitkárság a kormány erre vonatkozó döntésével összhangban azon dolgozik, hogy Erkel Ferenc Bánk bán című operáját a következő idényben bemutassák a Los Angeles-i Operaházban - írta közleményében a tárca. "Az Erkel Ferenc és ezáltal hazánk hírnevét öregbítő nemzeti opera színre viteléhez szükséges állami források változatlanul rendelkezésre állnak. A kormány 200 millió forintot csoportosított át erre a célra a Nemzeti Erőforrás Minisztériumnak" - tette hozzá a minisztérium.

2347 macskás 2011-07-25 16:05:14 [Válasz erre: 2346 Heiner Lajos 2011-07-25 16:03:01]
:))

2346 Heiner Lajos 2011-07-25 16:03:01 [Válasz erre: 2345 macskás 2011-07-25 13:16:01]
Rendben, de ugye nincs a macskaid kozt kobor?

2345 macskás 2011-07-25 13:16:01 [Válasz erre: 2343 Heiner Lajos 2011-07-25 12:07:34]
Nem baj, édesjóLajosom, majd jól kibeszéljük a macskáinkat, az is valami!

2344 macskás 2011-07-25 13:15:27 [Válasz erre: 2342 Licht Alberich 2011-07-25 11:10:17]
El hát! De hogy miért az enyém, azt nem tudom!!!! Találtam Neked a youtubon a kedvenc operádból még egyet:)) Kolonitscsal:))

2343 Heiner Lajos 2011-07-25 12:07:34 [Válasz erre: 2342 Licht Alberich 2011-07-25 11:10:17]
Sajnalatosan...:-)

2342 Licht Alberich 2011-07-25 11:10:17 [Válasz erre: 2341 macskás 2011-07-25 10:36:43]
Ahogy látom nem csak Bétóvent mosta el az eső. Elkoborolt néhány hopzzászóléás...:)

2341 macskás 2011-07-25 10:36:43 [Válasz erre: 2339 -zéta- 2011-07-25 10:24:46]
Az a minimum!!! :) De miért nem napnap? :)

2340 Spangel Péter 2011-07-25 10:26:02 [Válasz erre: 2339 -zéta- 2011-07-25 10:24:46]
Nálunk, a Flórián tér környékén még nem esik...:-)

2339 -zéta- 2011-07-25 10:24:46 [Válasz erre: 2338 Spangel Péter 2011-07-24 21:50:49]
Ahogy így elnézem, még pót-pótesőnap is kellene...:-)

2338 Spangel Péter 2011-07-24 21:50:49 [Válasz erre: 2337 macskás 2011-07-24 20:48:34]
Szép program lett volna. Kár, hogy nincs egy pótesőnap.

2337 macskás 2011-07-24 20:48:34
Nem lett volna egyszerűbb koborbalazst levenni? Különben se mérgesítsetek, mer elmaradt a Bétóven!!!! Üdv, m

2328 koborbalazs 2011-07-24 18:17:26 [Válasz erre: 2326 macskás 2011-07-24 15:37:44]
Azt gondolom, hogy a "te szerencsétlen" bántó hangot, talán lehetne mellőzni. Az, hogy van "népzenei intonáció", az teljesen mindegy. A Kékszakállű-ban a közönség nem a népzenei intonációt keresi. De a zenekari műveiben sem. Modern hangzásvilága érdekli az embereket. Illetve nem pontos az, hogy érdekli. Nem érdekli annyirta, mert ez (pláne Eötvös és társai zenéje ) nem annyira kellemes zene. Inkább a szakmának szól. Inkább sikkből megy oda a közönség inkább parolázni, a z új ruhát bemutatni meghy ilyen eseményre. Nem vételken, hogy a közönség eltávolodott a modern művészettől. A teret a popzene nyerte meg. Az emberek többsége nem Eötvös Pétert vagy társait hallgatja, hanem kellemes zenét. Ez a kellemes zene lehet réghebbi zene vagy a popzene. A XXI. sz. "komolyzenéje" hallgathatatlan csikorgás.

2327 koborbalazs 2011-07-24 18:15:58 [Válasz erre: 2326 macskás 2011-07-24 15:37:44]
Azt gondolom, hogy a "te szerencsétlen" bántó hangot, talán lehetne mellőzni. Az, hogy van "népzenei intonáció", az teljesen mindegy. A Kékszakállű-ban a közönség nem a népzenei intonációt keresi. De a zenekari műveiben sem. Modern hangzásvilága érdekli az embereket. Illetve nem pontos az, hogy érdekli. Nem érdekli annyirta, mert ez (pláne Eötvös és társai zenéje ) nem annyira kellemes zene. Inkább a szakmának szól. Inkább sikkből megy oda a közönség inkább parolázni, a z új ruhát bemutatni meghy ilyen eseményre. Nem vételken, hogy a közönség eltávolodott a modern művészettől. A teret a popzene nyerte meg. Az emberek többsége nem Eötvös Pétert vagy társait hallgatja, hanem kellemes zenét. Ez a kellemes zene lehet réghebbi zene vagy a popzene. A XXI. sz. "komolyzenéje" hallgathatatlan csikorgás.

2326 macskás 2011-07-24 15:37:44 [Válasz erre: 2325 koborbalazs 2011-07-24 15:08:18]
Tévedsz! Inkább hallgasd a zenét, Eötvösét is,ha már Bartókot kiívülről tudod, és felismered egyáltalán a népzenei intonációt a műveiben, utána ítélj, te szerencsétlen! Privátot pedig NE írj! Miért nem maradsz csendben?

2325 koborbalazs 2011-07-24 15:08:18 [Válasz erre: 2310 jukiguni 2011-07-22 18:06:26]
Eötvös, Ligeti és Bartók vagy Kurtág nem nemzeti típusú zenéket írtak. Most nem Bartók népdalfeldolgozásaira gondolok. A kor is kedvezett annak, hogy műveik külföldön is iesmertek. Kodály nemzeti karakterű alkotásai pedig a magyar kultúra "nagykövetei" voltak s szocialista időszak alatt.

2324 egy kívülálló 2011-07-24 14:11:58 [Válasz erre: 2318 jukiguni 2011-07-23 16:46:29]
A hivatkozott cikket Tallián Tibor írta, nem Fodor Géza. (Fodor ugyanabban a számban az 1993-as Erkel színházi felújításról írt kritikát, de ebben nem érintette az átdolgozás problémáját, csak később kezdett foglalkozni ezzel.)

2323 IVA 2011-07-24 06:15:19 [Válasz erre: 2320 musicus2 2011-07-23 23:41:42]
Úgy gondolom, Erkel ambíciója elsősorban nem a nemzetközi karrier volt, hanem hogy Magyarországon ne csak külhoni műveket lehessen hallani, legyen magyar operairodalom is, jelentős, nagy hatású művekkel. Ebben sikeresnek is bizonyult.

2322 IVA 2011-07-24 06:06:06 [Válasz erre: 2317 WiseGentleman 2011-07-23 12:35:24]
Nem találkoztam a kétlemezes változattal, sem a keresztmetszettel. Viszont az említett Traviata-felvétel LP-keresztmetszetét sokáig láttam forgalomban, azon már nem az Erkel színházi előadás színpada díszlett, hanem valami Kaméliás hölgy-grafika, amely nem tetszett.





A lapunkban megjelent szövegek a Café Momus, vagy a szerző kizárólagos szellemi tulajdonát képezik és szerzői jog védi őket.
A szerkesztőség külön, írásos engedélye nélkül mindennemű (részben vagy egészben történő) sokszorosításuk, felhasználásuk, kiadásuk és terjesztésük tilos.