Bejelentkezés Regisztráció

Wagner


2566 Heiner Lajos 2016-07-01 09:15:44 [Válasz erre: 2565 Edmond Dantes 2016-07-01 08:20:20]
Koszonom az infot!

2565 Edmond Dantes 2016-07-01 08:20:20 [Válasz erre: 2564 Heiner Lajos 2016-07-01 06:34:30]
2016.06.30. New York Times online kiadása -a Wagner-család belső civakodásain túl- meg nem nevezett forrásra hivatkozva ezeket véli a távozás okainak: 1) a rendező (Uwe Eric Laufenberg) "az iszlámra történő utalásokat" emelt be a produkcióba. A rendező szerint (csak) rövid utalás történik az iszlámra, a rendezés a kereszténységről szól. 2) Christian Thielemann főzeneigazgató beült egyes próbákra és olykor be- illetve beleszólt ("offered input": szabad fordításban tőlem), ami szokatlan karmesterek között. A fesztivál sajtósa szerint Thielemann mint főzeneigazgató ült be próbákra és ezt Nelsons kérésére tette.

2564 Heiner Lajos 2016-07-01 06:34:30
Tudja-e valaki, hogy Nelsons miért mondta le a bayreuthi Parsifalt?

2563 Hangyász 2016-06-09 19:04:13 [Válasz erre: 2551 Héterő 2016-05-17 22:38:08]
A szerencsétlen marha feltehetően életében nem hallott Mahlerről, említett remekéről még kevésbé. Ugyanakkor feltehetően a popszemetet kiválóan ismeri.

2562 Hangyász 2016-06-09 19:01:37
Érettségi találkozóval való ütközés miatt elcserélném a június 26-ikai Mesterdalnokok előadására szóló jegyemet a MüPa földszint 22. sorába szóló jegyemet lehetőleg a 24-ikei Mesterdalnokokra, vagy a Ring bármelyik estjére (lehetőleg Rajna kincse kivételével). Nagyvonalú emberként az esetleges értékkülönbözetet készségesen kifizetem. Választ ide vagy a sogyula@gmail.com címre.

2561 Heiner Lajos 2016-06-06 19:47:14 [Válasz erre: 2560 Kaliban 2016-06-06 18:07:00]
Attól tartok, a leírtakat véresen komolyan gondolták. A Hollandinak lesz egy egyértelműen pozitív vetülete: a hozzá csatolt Ajándékkoncertet Pál Tamás dirigálja majd.

2560 Kaliban 2016-06-06 18:07:00 [Válasz erre: 2552 Búbánat 2016-06-05 10:07:09]
Elég zagyva egy szöveg. Persze a szerző nyilvánvalóan ironizalni is akart. Gondolom. Mondjuk az egész Magyar idők egy borzalmas sajtó orgánum. Elképesztően primitívek tudnak lenni.

2559 Marzimino 2016-06-05 21:46:53 [Válasz erre: 2558 Héterő 2016-06-05 16:51:42]
Von Berlioz...? :)

2558 Héterő 2016-06-05 16:51:42
Magas műveltségről tanúskodó, választékos stílusú [url]https://my.pcloud.com/publink/show?code=XZss1bZPQ3hEHI0plXdHAFQ3CxXDXb49aX7; bayreuthi beszámoló.[/url]

2557 Héterő 2016-06-05 16:25:01 [Válasz erre: 2552 Búbánat 2016-06-05 10:07:09]
...a norvég matrózok búcsúbuliján egy hatalmas diszkógömböt (látunk). Én meg azt hittem, hogy most jöttek haza szerencsésen, azért mulatnak: A nép kint már nem tűr tovább; minden megérkezést ünnep követ. Nem volna szebb, – mint szándékomban áll –, ha kézfogóval fűszereznénk meg?

2556 Petyus 2016-06-05 14:15:00 [Válasz erre: 2554 Heiner Lajos 2016-06-05 12:30:50]
Van tagsági könyve?

2555 Petyus 2016-06-05 14:14:55 [Válasz erre: 2554 Heiner Lajos 2016-06-05 12:30:50]
Van tagsági könyve?

2554 Heiner Lajos 2016-06-05 12:30:50 [Válasz erre: 2551 Héterő 2016-05-17 22:38:08]
Fordítói gyöngyszem: Redoxpotential=a vörös ökör nemzőképessége.

2553 Heiner Lajos 2016-06-05 12:05:20 [Válasz erre: 2552 Búbánat 2016-06-05 10:07:09]
Úgy tudom, Dalandot nem Gábor Géza, hanem Rácz István fogja majd énekelni.

2552 Búbánat 2016-06-05 10:07:09
[url] http://magyaridok.hu/kultura/magany-az-urbe-kerul-721750/; A magány az űrbe kerül [/url] MAGYAR IDŐK, 2016. JÚNIUS 4. SZOMBAT 11:08 Első ízben láthatjuk Wagner A bolygó hollandiját a Szegedi Szabadtéri Játékokon. Pontosabban, a Jurányi Házban tartott sajtótájékoztató alapján, az operából csak a zene lesz Wagner. A látvány és az értelmezés nem is lehet, hiszen Wagner nem ismerte Arthur C. Clarke-ot, Isaac Asimovot vagy Stanley Kubrickot, meg az ő idejében azért még a tenger sem volt annyira unalmas, kiszámítható és szalonképes, mint fejlett korunkban, nem kellett minden metaforáért a világűrig repülni.

2551 Héterő 2016-05-17 22:38:08 [Válasz erre: 2549 Licht Alberich 2016-05-17 10:23:45]
Gyanítom, hogy amerikaiból fordította a port.hu munkatársa, így akaratlanul is rátévedt a valódi jelentésre, ami bizony nem esik egybe a megszokott magyar címmel. V.ö: der Sohn vom Freunde meines Vaters * apám barátjának a fia die Bewohner von Ungarn * Magyarország lakosai/lakossága eine Gruppe von Künstlern * művészek egy csoportja, egy művészcsoport; Gedichte von Goethe * Goethe-versek; die Gedichte von Goethe * Goethe versei; der König von England * Anglia királya, az angol király

2550 Héterő 2016-05-17 14:55:08 [Válasz erre: 2548 Heiner Lajos 2016-05-16 10:58:36]
Egy...?

2549 Licht Alberich 2016-05-17 10:23:45 [Válasz erre: 2548 Heiner Lajos 2016-05-16 10:58:36]
A Richard a lényeg...:-) Nemrég a port.hu TV műsorában a Mezzónál ezt olvastam: Mahler: A föld dala

2548 Heiner Lajos 2016-05-16 10:58:36
Wagner tényleg megelőlegezte korát. A Classica csatornán épp most megy: Wagner: Heldenleben (sic, és "Ein" nélkül). Egy az egyben ugyanaz a zene, mint Richard Straussé. Wagner volt zseni? Strauss plagizált? Van egy hülye a Classicánál?

2547 Ardelao 2016-05-04 23:08:14
— 1855-ben történt Londonban, ahol Richard Wagner a filharmonikus hangversenyeken Beethoven szimfóniáit dirigálta. A kritika és a közönség szemrehányást tett a mesternek, hogy Beethoven lebecsülését látja abban a körülményben, hogy Wagner Beethovent kotta nélkül, kívülről vezényli. Wagner tudomást szerzett az észrevételről, a következő alkalommal tüntetően nagy partitúrát helyezett el a dirigensi pultjára. A siker nem maradt el s a jóhiszemű közönség a partitúra jelenlétének tulajdonították a „különb előadást.” Végre a hallgatóság közül az egyik betekintett a partitúrába s ámulva látta, hogy ott Rossini „A sevillai borbély”-a feküdt. A „ZENEI SZEMLE” c. Folyóirat 1918.II. évf. 7. számából (szeptember hó).

2546 Búbánat 2016-05-04 19:57:07
[url] http://magyarforum.hu/cikk/1839/Wagneri-magassagokban/; Németh Judit – „Wagneri magasságokban” - Hét év Bayreuthban [/url] - interjú Medveczky Attila , Magyarforum.hu „- Említette a szép díszletet, szép ruhát. Az a hír járja, hogy Németországból indult el az a rendezői szellemiség, amit modernnek is nevezhetünk, s ami igencsak megosztja a nézőket, a kritikusokat. Bayreuthban is találkozott fura rendezésekkel? – Természetesen. A II. világháború után a testvérpár, Wieland és Wolfgang Wagner vette át a bayreuthi opera vezetését. Kettőjük közül Wieland volt a kísérletezőbb, aki próbált változtatni és újítani. Neki ez annyira jól sikerült, hogy olyan modernizálást vitt véghez, ami mindig elvarázsolta az embereket. Minimalizálta a színpadképet, a bútorokat, díszleteket, viszont adott helyette mást. Számomra az fontos, hogy mit adnak a régi helyett. Olyan fénytechnikát és színpadképeket alakítottak ki, ami illett a darab hangulatához. Minden egyes rendezésnek, díszletelemnek megvolt az oka, és semmilyen öncélúság nem vezette őket. Nem rendeztek a darab ellen, a fényekkel, a színekkel nagyon sok mindent elértek. A színek emóciókat váltanak ki, és azokat pontosan egy-egy adott témához, jelenethez megfelelően alkalmazták. - Ezzel csak egyet tudok érteni, mert láttam olyan rendezést vidéken, ahol a színpad állandóan forgott, túlzsúfolt volt a színpadkép. – Sajnos erre ma már van példa Bayreuthban is – említhetjük a Schlingesief rendezte Parsifalt. Ennek ellene vagyok, mert pont a wagneri műveknél kell folyamatosan nyomon követni a történést, és ha sok minden elvonja a néző figyelmét, akkor ez nem sikerül. Nagy divat lett a folyamatos filmvetítés a háttérben, vagy az, hogy a többi szereplő is mozog a háttérben. Ilyenkor a néző nem a darabon gondolkodik, hanem próbálja megfejteni a szimbólumokat, töri a fejét azon, hogy mi ennek az egésznek az értelme, hogyan kapcsolódik a zenéhez. Azt tapasztaltam Németországban, hogy a modern rendezések hatása kétféleképpen csapódik le. Egyrészt megmaradtak az operarajongók, akik irtóznak ezektől a kortársnak mondott produkcióktól, de annyira szeretik a zenét, a műfajt, hogy mégis megnézik ezeket az előadásokat. Másrészt, akik korábban rendszeresen jártak operába, inkább otthon maradnak, s megkímélik magukat a negatív élménytől. Szinte minden operaház vezetőségének a célja, hogy megszólítsa a fiatalokat. Viszont önmagában a modern rendezésekkel nem sikerülhet ez. A modern rendezések is lehetnek jók, de sajnos nagyon sokszor előfordul, hogy többen úgy igazodnak egy irányhoz, hogy koncepciójuknak semmi köze a darabhoz. - Azt szokták mondani, hogy azért vannak ezek a rendezői koncepciók, mert a filmek nézése közben hozzászoktak a fiatalok ahhoz, hogy egy alakot nem mutatnak 5 másodpercen túl. Minden pillanatban más képet látnak. – Ez világos, de miért nem lehet megtalálni az arany középutat? Ha valaki eljön az operába, annak tudomásul kell vennie a műfaj sajátosságait. A műfaj törvényszerűségéhez hozzátartozik az, hogy miként lehet énekelni. Fejen állva, futva, lépcsőkön rohangálva énekelni nem ideális állapot egy operaénekes számára. A másik, hogy normális testalkatú és persze jó technikájú énekes képes egészséges hang megszólaltatására. Sok kolléganőm erre bizonyára azt mondja, hogy a testalkat nem számít. Azt gondolom, hogy a csodás hangú nagy egyéniségeket sosem kilóban mérték. Azért válogatnak egyes szerepekre nagyon sovány énekesnőket a rendezők, mert a fiatalok a filmekben ilyen típusú színésznőket látnak. Az operában viszont a zene és a szép hang a fontos. A látvánnyal akarják megfogni a közönséget, közben pedig eltűnik az az élmény, ami az operajátszás sajátja. A közönségnek, a fiatal generációnak ezért az opera műfajának a sajátosságait kéne megtanítani és ezt elfogadtatni velük. Azt, hogy milyen különleges élmény várja őket az operaházakban.”

2545 Kaliban 2016-04-13 14:10:27
[url]http://fidelio.hu/zenes_szinhaz/2016/04/12/bayreuthra_is_lecsaphat_az_iszlam/;Amúgy ezt nem értem - mi köze van az iszlámnak a Parsifalhoz?[/url] Azt meg végképp nem értem, hogy milyen funkciót lehet annak, hogy a viráglányok burkába csábítgatják majd a címszereplőt. Szegény Wagner - szerintem nincs még egy zeneszerző aki annyit forogna a sírjában, mint ő.

2544 Búbánat 2016-04-06 09:59:15
[url] http://ujember.hu/minden-alkalom-megtisztulas-kovacshazi-istvan-a-parsifalrol/; Minden alkalom megtisztulás – Kovácsházi István a Parsifalról [/url] Szerző: Pallós Tamás Új Ember Hetilap - 2016.03.27.–04.0 Éppen túl A walkür bemutatóján, de már a Parsifal idei előadásaira próbál. A jövő évadban folytatódó Ringben a Siegfried címszerepe vár rá. Lassan teljessé válik Kovácsházi István Wagner-repertoárja, amelynek központi pillére évek óta a Parsifal. „Nekünk, színészeknek, operaénekeseknek lehetőségünk van arra, hogy mások bőrébe bújjunk. Átélhetünk, elmondhatunk, közvetíthetünk. Az emberek többsége szerepet játszik, mindig valaki más szeretne lenni. Nekünk pedig ez a hivatásunk. Fantasztikus érzés, hogy ez a színpadon »legálisan« megadatik nekünk” – meséli mosolyogva hivatásáról. Aztán rátérünk a Parsifalra. Egy másik világba lépünk. Elgondolkodik, úgy kezd bele, mintha élete történetét mesélné el. Kinek és hogyan ajánlaná a Parsifalt?

2543 Kaliban 2016-03-27 08:23:56 [Válasz erre: 2542 lujza 2016-03-27 01:50:00]
És majdnem az Andrássy úton is Achim Freyer rendezte a Ring-ciklust! Csak aztán a Kovalikék utáni átmeneti időszakban ez nem valósult meg. Pedig a műsor kalendáriumban benne volt, hogy Győriványi Freyer-t kérte fel a rendezésre.

2542 lujza 2016-03-27 01:50:00 [Válasz erre: 2541 Búbánat 2016-03-26 14:42:55]
Érdemes az egész cikket elolvasni. Az elborzasztott, amit a mannheimi Ringről mondott. Talán mégse olyan rettenetes a mienk!

2541 Búbánat 2016-03-26 14:42:55
[url] http://ujember.hu/a-megfoghatatlansag-vonzasaban/; Zenés beszélgetés Németh Judittal [/url] /Pallós Tamás - Új Ember, 2016. március 6./ Zenés beszélgetés Németh Judittal – Különleges pályafutás az övé. Koncert-, illetve oratóriuménekesnek indult, aztán nagyot fordult vele a világ, és a barokk zene avatott tolmácsolójából nemzetközileg ismert Wagner-heroinává érett. Mezzo, aki az elmúlt tizenöt évben egy sor drámai szoprán szerepben is letette a névjegyét. Visszatérő vendégként megjárta a Bayreuthi Ünnepi Játékokat, a Budapesti Wagner-napok egyik oszlopa, és változatos repertoárt visz az Operaházban is. Németh Judittal művészi fejlődéséről, tavaly kiadott Ring-DVD-jéről, aktuális feladatairól és kedvenc szerepéről, a Parsifal Kundryjáról beszélgettünk. De mindezek előtt a cseppet sem „szabályos” kezdetekről… „[…] Közeledik a húsvét és vele az ünnepi Parsifal. Jóllehet idén Evelyn Herlitzius lesz Kundry az Operában, muszáj szóba hoznom régi – számtalanszor, sok helyen és a legkiválóbb partnerek oldalán alakított – szerepét. Miért Kundry a kedvence? – Sokat gondolkodtam rajta. Egyesíti magában az általam elénekelt Wagner-figurákat. Kundryban minden benne van: elvarázsolt, örökké tartó, örökké élő, de átokkal sújtott, mindent látó, mindent sejtő… Benne van Ortrud mágiája, a csábító Vénusz… A wagneri hősnők összefoglalása. Valójában kibogozhatatlan, szinte megfejthetetlen. Vajon Wagner akarta, hogy megfejtsük? Szerintem nem. Az élete folyamán megtapasztalt női sokoldalúságot, sokszínűséget ábrázolta, ettől olyan elképesztően izgalmas. E megfoghatatlanságból fakad, hogy egy énekes, illetve egy rendező bármelyik oldaláról megragadhatja Kundryt. Mikó András 1983-ban bemutatott Parsifaljának egyik előnye, hogy szabad teret enged az előadónak, aki habitusából fakadóan közelítheti meg. Megerősíthető Kundry elátkozott oldala, a vad, a csábító, a szolgáló… És mindenek¬előtt ott a megváltásra vágyó ember, aki megfáradt, akinek elege van a rengeteg szenvedésből, a kárhoztatásból. Elege van abból, amit rákényszerítenek; elege van, hogy a démoni Klingsor bábjaként kell romlásba döntenie másokat. Szabadulna a rossztól, és kívánja a békét, a megváltást. És Isten megbocsátását! Mert tisztán szeretne meghalni, hiszen csak tisztán léphetünk be oda, ahova vágyunk. Mondhat valaki ennél többet rólunk, vajon létezik-e ennél összetettebb, mélyebb emberábrázolás?”

2540 Wagner Társaság 2015-12-01 15:38:02
Szeretettel várunk mindenkit a Wagner Társaság vasárnapi (december 6.) koncertjére 15 órára a Marczibányi Téri Művelődési Központba! Wagner: Tannhäuser - Csarnokária, Sümegi Eszter Csajkovszkij: Anyegin - Lenszkij áriája, Bándi János Wagner: Der fliegende Holländer – Senta balladája, Rálik Szilvia Wagner: Das Rheingold - Erda intelme, Wiedemann Bernadett Wagner: Die Walküre – Wotan búcsúja, Cser Krisztián – szünet – Wagner: Parsifal – Gurnemanz elbeszélése, Bretz Gábor Puccini: Turandot – Turandot és Kalaf kettőse, Rálik Szilvia, Bándi János Wagner: Parsifal – Nagypénteki varázs, Bretz Gábor Verdi: Il trovatore - Azucena elbeszélése, Wiedemann Bernadett Wagner: Tannhäuser – Római elbeszélés, Bándi János zongorán kísér: Köteles Géza belépő: 500 Ft, nyugdíjasoknak: 400 Ft, diákoknak: ingyenes

2539 Búbánat 2015-10-03 11:02:38
A Classica csatornán láthatjuk éjjel 22.50-től WAGNER: RIENZI Aus der Deutschen Oper Berlin LÄNGE DES PROGRAMMS: 02:34:39 DIRIGENT: Sebastian Lang-Lessing INSZENIERUNG: Mara Kurotschka, Philipp Stölzl SOLIST GESANG: Torsten Kerl (Rienzi) Camilla Nylund (Irene) Kate Aldrich (Adriano) Ante Jerkunica (Steffano Colonna) Stephen Bronk (Cecco del Vecchio) Clemens Bieber (Baroncelli) Lenus Carlson (Kardinal Orvieto) Krzysztof Szumanski (Paolo Orsini) Chor der Deutschen Oper Berlin Orchester der Deutschen Oper Berlin D, 2010

2538 Búbánat 2015-10-03 11:02:32
A Classica csatornán láthatjuk éjjel 22.50-től WAGNER: RIENZI Aus der Deutschen Oper Berlin LÄNGE DES PROGRAMMS: 02:34:39 DIRIGENT: Sebastian Lang-Lessing INSZENIERUNG: Mara Kurotschka, Philipp Stölzl SOLIST GESANG: Torsten Kerl (Rienzi) Camilla Nylund (Irene) Kate Aldrich (Adriano) Ante Jerkunica (Steffano Colonna) Stephen Bronk (Cecco del Vecchio) Clemens Bieber (Baroncelli) Lenus Carlson (Kardinal Orvieto) Krzysztof Szumanski (Paolo Orsini) Chor der Deutschen Oper Berlin Orchester der Deutschen Oper Berlin D, 2010

2537 Haandel 2015-08-08 08:25:18
[url]http://www.3sat.de/programm/;Bayreuth zur Festspielzeit[/url] Film von Julia Seidl 8. August 2015 | 18.30 Uhr | 3sat/3sat HD

2536 parampampoli 2015-07-25 22:18:13 [Válasz erre: 2534 -zéta- 2015-07-25 18:36:05]
Gyerekkoromban a Magyar Postának is voltak gyönyörű operás bélyegei, nem csak Wagner, de az is. Nekem is volt pár darab, de aztán elkallódtak... valahol. A történelem viharaiban... -:)

2535 Heiner Lajos 2015-07-25 20:52:27 [Válasz erre: 2534 -zéta- 2015-07-25 18:36:05]
Erre írok privátban.

2534 -zéta- 2015-07-25 18:36:05
[url]http://caruso.blog.hu/2015/07/24/tiz_kep_wagner_belyegsorok_a_harmadik_birodalomban;Wagner bélyegen[/url]...

2533 IVA 2015-07-09 03:49:01 [Válasz erre: 2532 Heiner Lajos 2015-07-08 19:35:33]
Vagy Richard Strauss. Vagy Rossini. Vagy Verdi, fiatal- vagy időskorában. Percekig látni sem lehetett a lezúduló víztől és jégtől. Ha Ciprus partjain ilyen vihar lett volna, az énekkar nem tudná, mit énekeljen, mert nem lehetett volna látni, mi történik Otello hajójával.

2532 Heiner Lajos 2015-07-08 19:35:33 [Válasz erre: 2531 IVA 2015-07-08 17:45:08]
Az maga ifjabb Johann Strauss volt, álruhában!

2531 IVA 2015-07-08 17:45:08
Donner nagy munkát végzett Pesten!

2530 Ardelao 2015-05-22 17:50:02
[url] https://www.mupa.hu/program/wagner-a-walkur-2015-06-12_16-00-bbnh; Wagner: A walkür - zenedráma három felvonásban (német nyelvű előadás, magyar szövegvetítéssel) [/url]

2529 Ardelao 2015-05-22 16:24:42
Budapesti Wagner-napok 2015 Művészeti vezető és vezényel: Fischer Ádám A 2015-ös Budapesti Wagner-napokon újra láthatja a közönség a már világhírűvé vált tetralógiát, A nibelung gyűrűjét. A Budapesten rendszeresen fellépő kiváló Wagner-énekesek között ismét köszöntheti Németh Juditot, Szabóki Tündét, Iréne Theorint, Petra Langot, Waltraud Meiert, Christian Franzot, Gerhard Siegelt és Walter Finket. A Wagner-életmű eddig még hiányzó darabját, A bolygó hollandit Kovalik Balázs rendezi, a címszerepet a vissza-visszatérő James Rutherford énekli, Mary Wiedemann Bernadett lesz. A hétestés fesztivál művészeti vezetője és dirigense 2015-ben is Fischer Ádám. https://www.mupa.hu/programok/budapesti-wagner-napok/budapesti-wagner-napok-2015

2528 Búbánat 2015-03-25 11:13:46 [Válasz erre: 2526 perempe 2015-03-25 02:39:44]
Döbbenet! és a tragédiában minden elhunytért összeszorul a szív!

2527 IVA 2015-03-25 07:33:14 [Válasz erre: 2526 perempe 2015-03-25 02:39:44]
Nem lehet erre szavakat találni.

2526 perempe 2015-03-25 02:39:44
A mai repülőgép-katasztrófában két operaénekes is életét vesztette: a düsseldorfi operaház baritonja, az 54 éves Oleg Bryjak, és a kontraalt Maria Radner, aki gyermekével és férjével együtt utazott. Mindketten Barcelonában léptek fel Richard Wagner Siegfriedjében.

2525 macskás 2015-03-18 14:21:11
2525

2524 Wagner Társaság 2015-03-18 08:34:16
Szeretettel várunk mindenkit 2015. március 22-én, vasárnap délután 16 órára a Barabás Villába (1122 Budapest, Városmajor utca 44.), ahol Szmodis Jenő: Palazzo Vendramin című egy felvonásos komédiáját tekinthetik meg. [u]A szereposztás[/u] Richard Wagner: Újréti László Liszt Ferenc: Csikos Sándor Cosima Wagner: Újhelyi Kinga Friedrich Nietzsche: Molnár Csaba [u]A műről[/u] Nietzsche váratlanul érkezik Wagnerék velencei szállására, a Palazzo Vendraminba, ahol épp Liszt látogatására készültek. A komponistát felzaklatja volt barátjának megjelenése, de kapóra jön a hívatlan vendég, aki talán felfogja a Liszt és Wagner közt támadó feszültségeket. Cosima – aki háziasszonyi teendői mellett a ház békéjének őre – sóvárogva várja apját, akiben Wagner is valami atyai tekintélyt tisztel. Eközben el kell viselniük Nietzsche kamaszos lázongásait Wagner ellen, aki a filozófus apapótléka. Ennyi komplexus között nem csoda, ha Liszt látogatása igencsak rövidre sikerül. [u]A szerzőről[/u] Szmodis Jenő (Budapest, 1966) jogász, jogfilozófus a Miskolci Egyetem Állam- és Jogtudományi Karán végzett 1993-ban. Jogtanácsosként, ügyvédként, valamint a közszolgálatban látott el szakértői, illetve vezetői feladatokat, az ELTE Állam- és Jogtudományi Karának oktatója. A hatályos jog, a jogelmélet és a történelemfilozófia tárgykörében több tanulmányt, illetve könyvet publikált magyar és idegen nyelven. PhD értekezését jogbölcseleti témában védte meg a Debreceni Egyetemen. Kutatásaiban a jog antropológiai, történeti és kulturális aspektusaival foglalkozik. Főbb munkái: A jog realitása – Az etruszk vallástól a posztmodern jogelméletekig (2005), Kultúra és sors (2007), A görögökről – Nietzsche és Spengler nyomán (2012), Multidiszciplináris jogi tanulmányok (2012) Wagner – Hatalom, vallás, pszichológia (2013) Komédiái: Tiberius vendége (1991), Hétköznapi gyilkosok (2002), Őrültek szigete (2002), Utolsó felszólítás (2002), Leszámolás (2002) Palazzo Vendramin (2013), Premier (2014)

2522 tollnok 2015-02-11 14:28:28
A jövő évadban lesz a MÁO-ban egy Wagner ritkaság: Szerelmi tilalom???? [url]https://www.jegymester.hu/hun/opera/Opera;Csak azért mert itt szerepel.[/url] Mondjuk Shakespeare évad lesz és ez a korai Wagner opus a Szeget szeggel feldolgozása. No, meg a repertoárt is német irányba igyekeznek eltolni. Remélem lesz Macbeth is Verditől, mert ha nem az nagy baklövés lesz - ugyanis vannak hozzá nagyon jó énekesek.

2521 Wagner Társaság 2015-01-07 13:28:10
Szerettel várunk mindenkit vasárnapi vetítésünkre! 2015. január 11., vasárnap 15 óra, Marczibányi Téri Művelődési Központ Richard Wagner: Lohengrin - a Bayreuthi Ünnepi Játékok 2011-es előadása magyar felirattal - Karmester: Andris Nelsons Rendező: Hans Neuenfels A főbb szerepekben: Klaus Florian Vogt, Annette Dasch, Jukka Rasilainen, Petra Lang

2520 Búbánat 2014-07-07 13:43:28
[url] http://fidelio.hu/zenes_szinhaz/hirek/igy_bosszanthatsz_fel_egy_operarajongot; Így bosszanthatsz fel egy operarajongót [/url] • 2014. július 4. - • (fgy) - • New York Times/Fidelio - „Wagner rajongóit aligha érhetik meglepetések: a monumentális Ring-ciklust sűrítették már kétórás bábelőadásba, Lorin Maazel szimfonikus művé gyúrta össze a tizenhat órás zeneanyagot, az Apocalyptica nevű finn metálzenekar pedig külön albummal tisztelgett a zeneszerző 200. születésnapja előtt. De mi történik, ha valaki úgy dönt: hangszerek nélkül lát neki a darabnak?”

2519 macskás 2014-06-21 16:57:21
2010-ben a kutya nem törődött Goulddal:(

2518 Búbánat 2014-06-21 12:12:09
[url] http://mno.hu/grund/stephen-gould-az-eloadasmod-mint-a-jo-bor-1233244; Stephen Gould: Az előadásmód mint a jó bor [/url] MNO,hu, 2014. június 21., szombat 11:12, frissítve: szombat 11:26 , szerző: Kiss Eszter Veronika „Napjaink egyik legkeresettebb hőstenorja, Stephen Gould énekli a Budapesti Wagner-napokon a Tannhäuser címszerepét. Lapunk az amerikai művésszel többek között arról beszélgetett, hogyan is válik valaki Wagner-énekessé.”

2517 macskás 2014-06-21 09:37:54 [Válasz erre: 2516 Licht Alberich 2014-06-20 12:58:25]
Négy jegyet vettél magadnak??? :)

2516 Licht Alberich 2014-06-20 12:58:25
Eladó 3 db jegy a június 22-i (vasárnapi) Tannhäuser előadásra a Müpába. A jegyek a 2. emeleti középerkély első sorába szólnak, eredeti áruk 9000 Ft/db, ami természetesen alkuképes... Érdeklődni a 06-30-376-7288-as telefonszámon lehet.





A lapunkban megjelent szövegek a Café Momus, vagy a szerző kizárólagos szellemi tulajdonát képezik és szerzői jog védi őket.
A szerkesztőség külön, írásos engedélye nélkül mindennemű (részben vagy egészben történő) sokszorosításuk, felhasználásuk, kiadásuk és terjesztésük tilos.