Bejelentkezés Regisztráció

Sass Sylvia


290 IVA 2013-07-13 00:32:00
A Fb. [url]https://www.facebook.com/photo.php?fbid=565335006850121&set=a.187072828009676.57932.186282521422040&type=1&theater;"Magyarország képalbum"[/url] nevű oldala tegnap megemlékezett Sass Sylvia 62. születésnapjáról.

289 Búbánat 2013-04-02 11:23:02
Bartók Rádió, ma 13.27 – 14.30 Sass Sylvia és Gáti István dalestje Zongorán km.: Dénes Erzsébet 1. Mozart: a) Kloéhoz K. 524, b) Lujza levelei K.520, c) Alkonyat K.523 (Sass) 2. Beethoven: A távoli kedveshez - dalciklus Alois Jeitteles verseire (Gáti) 3. Liszt: a) Mignon, b) A thulei király, c) Loreley, d) A pásztor, e) Ha én dús király volnék (Sass) 4. Ravel: Don Quijote dalok Paul Morand verseire - a) Romantikus sanzon, b) Epikus sanzon, c) Bordal (Gáti) ((Zeneakadémia nagyterme, 1975. április 30. - a múlt csütörtöki adás ism.)

288 Búbánat 2013-03-30 14:19:23
[url] http://operavilag.net/interjuk/judit-jossz-e-meg-utanam-romaig/; „Sass Sylvia irányításával adták elő Bartók Béla operáját Rómában.” [/url] Vona Ildikó tudósítása és villáminterjúja Sass Sylviával. (Opera-világ) Sass Sylvia: „Már szinte hagyomány, hogy minden januárban egy mesterkurzust tartok a Római Magyar Akadémián, ahova számos országból érkeztek a jelentkezők. Idén olasz, lengyel, francia, koreai és magyar művészek érkeztek, akikkel egy héten át foglalkoztam; a záró koncerten Liszt dalai is szerepeltek, mely a kurzus résztvevőinek kötelező anyag.”

287 taber 2013-01-22 15:16:54 [Válasz erre: 285 IVA 2013-01-18 04:20:58]
Örülök, köszönöm :)

286 IVA 2013-01-18 04:34:10 [Válasz erre: 283 Búbánat 2013-01-17 11:38:18]
Nem ártott volna, ha a portréműsor zenéjét kissé átgondoltabban, kevésbé szertelenül szerkesztik, és egy jó hangmérnök is elkelt volna, legalább az utómunkálatoknál. De így is élvezetes volt és érdekes. Több ponton úgy éreztem, Sass Sylvia nem reálisan látja (látta akkor) visszatekintésének anyagát, viszont őszintén úgy gondolja, ahogyan beszél róla. Ez pedig nagyon fontos ahhoz, hogy a film összességében egy sokoldalú művész és érdekes, intelligens ember őszinte megnyilatkozása legyen. Sikerült.

285 IVA 2013-01-18 04:20:58 [Válasz erre: 284 taber 2013-01-17 16:17:41]
Csak semmi "sorry"! Én például nagyon örültem volna, hogy Búbánat kiírta, ha tudnám venni a Duna TV adását, de nyilván sokat tudták nézni. Ezért helyette nagyon örültem a linkelésednek, kedves Taber, mert megnézhettem a neten. Nagyon köszönöm!

284 taber 2013-01-17 16:17:41 [Válasz erre: 282 telramund 2013-01-17 09:33:42]
sorry

283 Búbánat 2013-01-17 11:38:18 [Válasz erre: 280 Búbánat 2013-01-16 12:39:24]
Először a DUNA TV-ben 2008. június 13. péntek 14:20 - 15:05 között került adásba a portréfilm Rendezte: • Morvai Noémi Operatőr: • Farkas Csaba • Tiszttartó Szilárd Időtartam: 40 perc

282 telramund 2013-01-17 09:33:42 [Válasz erre: 280 Búbánat 2013-01-16 12:39:24]
Már a könyökömon jön ki!De azért mások biztos örülnek ,hogy kiirtad!

281 taber 2013-01-16 23:40:05
Ha valaki lemaradt a műsorról, a youtube-on fent van három részletben. [url]http://www.youtube.com/watch?v=4OE3ugozS9k; itt az első részlete[/url]

280 Búbánat 2013-01-16 12:39:24 [Válasz erre: 273 Búbánat 2013-01-12 14:57:25]
Ma délután a DUNA TV-ben: 17:15-18.00 KÉZJEGY - Sass Sylvia portréfilmje

279 Búbánat 2013-01-16 11:41:34 [Válasz erre: 278 parampampoli 2013-01-15 15:07:53]
Igazad van abban, hogy Vámos László rendezett portréfilmet Sass Sylviáról. A szóban forgó televíziós operett műsoráról Sass Sylvia honlapján ez található: [url] http://sylvia-sass.com/recording/dvd-film; Operett, Offenbach, Kálmán, Lehár - MTV Hungarian Television director Ádám Horváth [/url] Ennek a zenei anyagát a rádióban vették fel Sass Sylviával. Idemásolom az Operett a magyar rádióban (1950-1980) topicba írt részletes dokumentumokat. 138.) Sass Sylvia és Miller Lajos énekel „Bemutatjuk új operettfelvételeinket” – 1976. augusztus 16. Kossuth adó 20.25-21.05 Km.: a MRT szimfonikus zenekara és énekkara Vezényel: Sebestyén András 1.) Huszka Jenő – Martos Ferenc: Bob herceg – nyitány 2.) Huszka Jenő – Martos Ferenc: Gül baba – Mujkó dala (Miller) 3.) Lehár Ferenc – Mérey Adolf: A víg özvegy – Bevezetés és Vilja-dal (Sass) 4.) Jacobi Viktor: Sybill – Kettős: „Illúzió a szerelem” (Sass, Miller) 5.) Robert Planquette: A corneville-i harangok – Henry márki dala (Miller) 6.) Jacques Offenbach: A szép Heléna – románc (Sass) 7.) Jacques Offenbach: A 66-os szám – Házaló-dal (Miller) 8.) Johann Strauss: A cigánybáró – Saffi dala (Sass) Operett a magyar rádióban (1950-1980) • 176 2008-04-20 02:13:44 139.) Sass Sylvia operettdalokat énekel „Bemutatjuk új felvételeinket” – 1977. március 26. Kossuth adó 18.45-19.13 Km.: a MRT szimfonikus zenekara és énekkara Vezényel: Sebestyén András 1.) Kálmán Imre – Harsányi Zsolt: Marica grófnő – Marica belépője 2.) Lehár Ferenc – Harsányi Zsolt: Giuditta – „Más nem csókol” 3.) Leo Fall: Pompadour – Pompadour dala 4.) Karl Millöcker: Dubarry – „Mindegy nekem” 5.) Csajkovszkij – Klein: A diadalmas asszony – Románc 6.) Kálmán Imre – Gábor Andor: Csárdáskirálynő – Sylvia belépője Az általad említett Hungaroton- lemezre is e rádiófelvételek anyaga került fel.

278 parampampoli 2013-01-15 15:07:53 [Válasz erre: 276 Búbánat 2013-01-15 00:45:38]
Én Horváth Ádám rendezte operettműsorra nem emlékszem, a Hungaroton felvételeinek kép megjelenítésére készült műsort Vámos László rendezte, aki a műsorban Sass Sylviával együtt egy rövid interjút is adott Antal Imre mikrofonja előtt. És sajnos nem emlékszem a rádióban adott Víg özvegyre se, de ez valószínűleg az én hibám, és most utólag is sajnálom, hogy elszalasztottam.

277 Búbánat 2013-01-15 00:55:15 [Válasz erre: 269 IVA 2013-01-12 03:35:32]
Kedves IVA! Helyesen észrevételezed, hogy sok helyen - tévesen - többes számban emlegetik a Lili bárónő nevezetes dalbetétjének címét. Valóban, helyesen: "Szellő szárnyán..." - Ez a címe a komponista Huszka Jenő özvegye, Huszkáné Arányi Mária (Rácz György szerkesztésében) 1977-ben kiadott életrajzi könyvének is...

276 Búbánat 2013-01-15 00:45:38 [Válasz erre: 267 IVA 2013-01-12 03:25:01]
Sass Sylvia első operettfelvételeit (részleteket) a rádió 1976 és 1977 években mutatta be. A mások mellett Kálmán, Lehár, Offenbach, Johann Strauss, Fall, Millöcker, Csajkovszkij-Klein műveinek részletei közül néhány darab alapul szolgált a televízió szerkesztőségének a hetvenes évek végén ahhoz, hogy a művésznővel náluk is készítsenek egy operett összeállítást. Ezt a műsort Horváth Ádám rendezte! Amint parampampoli utóbb írta, szintén nem Vámos László rendezte a 80-as évek közepén felvett Huszka-részleteket a Lili bárónőből. Itt a rendező Apró Attila volt, és "Huszka est Lilly bárónő" címmel van dokumentálva az MTV filmarchívumában. (A filmjelenetek felvétele anno a televízió IV. stúdiójában történt, a zenei anyagot pedig a valamivel korábbi rádiós hangfelvétel jelentette.) . Megjegyzem még, 1976-ban a rádióban Sass Sylvia Miller Lajossal együtt énekelt fel operettslágereket hangszalagra, ezek között szerepel Jacobi Viktor Sybilljéből az „Illúzió a szerelem” c. duett , melyből később partnerével a televízióban is felvétel készült. (Ennek a műsornak a rendezőjére nem emlékszem.) Az osztrák-magyar koprodukcióban a televízió számára gyártott „Lehár Express” című operettfilm mellett (ennek részleteiről a Lehár-topicban szóltam), és még mindig ennél a zenés műfajnál maradva, hivatkozom Sass Sylviával a címszerepben egy teljes operett koncertszerű előadására, melyet rádió élőben közvetített - amiről korábban az ”Operett a magyar rádióban” c. topicban tettem említést) Lehár Ferenc – Mérey Adolf: A víg özvegy – hangversenyszerű előadás a Rádió 6-os stúdiójában Élő kapcsolás: 1975. július 10., Petőfi adó 20.28 – 21.38 Km. Az MRT szimfonikus zenekara és énekkara (karigazgató: Sapszon Ferenc) Vezényel: Breitner Tamás Szerkesztő: Bitó Pál Szereposztás: Glavari Hanna – Sass Sylvia Danilo – Ötvös Csaba Valencienne – Lehoczky Éva Camille de Rosillon – Korondy György Cascada – Kishegyi Árpád Raoul de St. Brioche – Kovács Péter Az összekötőszöveget Romhányi József írta, Bánki Zsuzsa és Ráday Imre mondja el.

275 IVA 2013-01-13 04:48:52 [Válasz erre: 272 Búbánat 2013-01-12 12:07:15]
Igen, én is megfigyeltem, hogy az utólagos képfelvételeken – még ha markíroz is az énekes játék közben – a zenei kifejezéstől gyakran külön útra indul a mimikai kifejezés. Noha az énekes élni szeretne azzal, hogy felszabadulva az éneklés munkája alól természetesebben játszhat és mozoghat, ez nem mindig sikerül, mert ez mégsem ugyanaz a szakma, mint a színészet.

274 IVA 2013-01-13 04:43:57 [Válasz erre: 270 parampampoli 2013-01-12 10:24:51]
Köszönöm az információkat.

273 Búbánat 2013-01-12 14:57:25
KÉZJEGY - Sass Sylvia portréfilm DUNA TV, 2013. január 16. szerda 17:15 - 18:00 "angol felirattal A világhírű operaénekes 20 évesen - a Liszt Ferenc Zeneművészeti Főiskola elvégzése után - már a Magyar Állami Operaház tagja volt. 25 évesen indult nemzetközi karrierje a Covent Gardenben debütált, majd a Metropolitanben és a Scala színpadán énekelt José Carreras illetve Placido Domingo partnereként. De ezek csupán életrajzi adatok. A portréfilm egy magával ragadó személyiséget mutat be olyan oldalairól, amelyek eddig sokak előtt rejtve maradtak."

272 Búbánat 2013-01-12 12:07:15 [Válasz erre: 267 IVA 2013-01-12 03:25:01]
Ehhez még annyit tennék hozzá, megfigyeltem, hogy a playbeck technikával készült zenés műsorokban az énekes "tátogása" következtében a mimika, az arcrezdülés, a gesztikulálás általában nem természetes reakciók, hanem mesterkélt, erőltetett. És erre a kamera optikája még ráerősít. Valóban, rendezője válogatja, segít ezen vagy sem. Amikor élőben, színpadon látom ugyanazt a művészt énekelnu, a legritkább esetben köszönnek vissza pl. azok a modorosságok is, melyeket a playbeck technika alkalmazása önkéntelenül is kivált náluk a felvételkor.

271 kugli 2013-01-12 10:31:28 [Válasz erre: 265 parampampoli 2013-01-11 19:51:52]
Sajnos: az úr kissé "nehéz fiú" volt. És sok pályatársával voltak "differenciái" A szinpadon viszont igen-igen nagy volt szerencsére. A nézőket ez érdekli...

270 parampampoli 2013-01-12 10:24:51 [Válasz erre: 267 IVA 2013-01-12 03:25:01]
Az a Huszka-összeállítás, amelyben Sass és Horváth Bálint énekelt, a 80-as évek közepén készült, a Vámos rendezte műsor kb. 10 évvel korábban. Ezen kívül Sass egy magyar-német kooprodukcióban készült Lehár Express című műsorban énekelt operettet, tehát nem mondható, hogy túl gyakran kirándult volna a műfajba. Előadásmódjával lehet vitatkozni, mivel általában, minden produkciójában jellemezte egyfajta teatralitás, -- nekem itt semmi bajom nem volt vele, későbbi produkcióiban sokkal inkább -- de éneklése a műfajban kivételes minőséget képvisel. Vilja-dala például a legszebb, amit valaha hallottam. (Ez az én véleményem. Másnak más a legszebb, OK. legyen úgy - másnak, másoknak.)

269 IVA 2013-01-12 03:35:32 [Válasz erre: 258 Búbánat 2013-01-11 12:38:11]
Vajon miért olvasható több helyen (pl. a YouTube-on), hogy „Szellők szárnyán”, holott a szövegkönyv és számos énekes felvétele szerint is Szellő szárnyán, egyes számban?

268 IVA 2013-01-12 03:33:12 [Válasz erre: 255 parampampoli 2013-01-11 11:37:43]
A "sokan mások"-at hadd nevesítsem, legalább részben: Osváth Júlia, Orosz Júlia, László Margit, Pitti Katalin, Kukely Júlia, Simándy József, Bende Zsolt.

267 IVA 2013-01-12 03:25:01 [Válasz erre: 254 telramund 2013-01-11 11:32:47]
Van, amiben Parampampoli véleményét osztom. Azok az operettek (leginkább részletek), amelyeket operaénekesekkel ismertem meg és hallgattam sokszor rádióban, tévében, lemezről, hiányérzetet keltettek bennem, amikor kevésbé kvalitásos operettművészekkel láttam-hallottam őket. Tisztelet a nem is csekély számú kivételnek: elsősorban azoknak a primadonnáknak, akik szép, telt, egyedi színükről felismerhető hangon és megfelelő technikával énekeltek: Németh Marika, Zentai Anna, Petress Zsuzsa, és élményt szerzett Tiboldy Mária és a fiatal Domonkos Zsuzsa is. Akiket nem soroltam fel, jellegtelen vagy túl karcsú hangjukkal, erőtlen személyiségükkel csalódást okoztak, színpadon különösen. Tehát elsősorban mégis az operaénekesek klasszikus operettinterpretálására voksolok. Hanem... Tegnap este véletlenül kapcsoltam az ismételt műsor végére: a kettősre, amelyet Sass Sylvia Horváth Bálinttal énekelt (ha nem tévedek). Először az énekesnő gyönyörű jelmezén akadt meg a szemem, aztán arcának szépségén. (Küllemre nekem nem volt az esetem annak idején, ma sokkal jobban tetszik, mind régi felvételein, mind közelmúltbeli interjúiban nézve.) De nyomban elrémisztett a mimikája! Megdöbbentett, hogy ugyanolyan idegennek és komikusnak tűnik, mint a némafilmek színészeié, noha az ő idejükben nem éltem, Sass Sylvia pedig kortársam. Ennyire hamar veszti érvényét egy előadói modor, amely annak idején sem volt kedvencünk, de mégis elfogadtuk? Viszont keresek mentséget erre a hibára, méghozzá anélkül, hogy tudnám, ki rendezte az adott operettrészletet. (Fájna, ha kiderülne, hogy Vámos László volt, akit mint színpadi rendezőt nagyra tartottam.) A világosító, az operatőr, és elsősorban a rendező dolga lett volna észrevenni, hogy amit Sass Syivia arcjátékban produkál, a kamera előtt: sok. És szólniuk kellett volna, hogy ez sok. Különösen ott, ahol a művésznő nem énekel, hanem partnerét figyeli – ez a játék nehezebb része. Sass elismerésre méltó igényességgel, láthatóan igyekezett benne maradni a kettősben, és reagálni a férfi minden szavára. Csakhogy az arcrezdülésekből (igen) mórikálás lett, a pillantásokból szemforgatás. Nem érdemelne a dolog ilyen részletes és szigorú elemzést, mindössze azért fájlalom, mert ez a felvétel hamis képet ad Sass Sylvia hatásáról a színpadon, ahol ugyanezek a gesztusok és mimikai munka természetesebbnek tűntek (többnyire a színpadhoz közeli helyről láttam), és hamis lenyomata a kor operettjátszásának is, amely éppen a televízióban már sokkal modernebb volt. Igen: Házy Erzsébet – és mások is – már a fekete-fehér korszakban is modernebb stílusban játszottak operettet a kamera előtt. Úgy emlékszem, Sass Sylvia első operettlemeze és az azt bemutató, utólag készült tévéműsora Vámos László munkája és ambíciója volt, aki meg akarta örökíteni, hogyan szólnak az operai igényű dalok a fiatal énekesnő tolmácsolásában. Hogy a Huszka-részlet is ebből a műsorból való-e, azt nem tudom. Az érdekes kísérlet azt mutatja, hogy az operett műfajában Sass Sylvia alapvetően nem volt otthon.

266 frushena 2013-01-12 00:19:50
[url]https://www.youtube.com/watch?v=v0PG-E4eOaA;VERDI: "I Lombardi" - Act III. Love duet, Sylvia Sass & Jose Carreras, dir: Lamberto Gardelli[/url]

265 parampampoli 2013-01-11 19:51:52 [Válasz erre: 264 kugli 2013-01-11 19:39:50]
Hajaj, de mennyire!! Amihez ők ketten nyúltak, az arannyá vált azonnal.

264 kugli 2013-01-11 19:39:50 [Válasz erre: 255 parampampoli 2013-01-11 11:37:43]
És ha már céloztál másokra: a Gyurkovics Mária-Svéd Sándor kettős sem volt egy piskóta..

263 telramund 2013-01-11 15:26:17 [Válasz erre: 262 telramund 2013-01-11 14:59:14]
geszikuciós=gesztikulációs

262 telramund 2013-01-11 14:59:14 [Válasz erre: 259 Búbánat 2013-01-11 13:15:52]
"Ebből az időszakból pedig az első számú kedvencem mind a mai napig „Böbe”…" Nem beszélve a szövegkiejtésről és a természetes,öszinte sugárzáról,a geszikuciós külömbségről,na a külsőről már ne is beszéljünk. Házy egy volt és nem is lesz több.Lehet kritizálni ,fanyalogni de leginkább elérni,hogy 3o évvel a halála után még mindenki rajongással ir róla egy valakit leszámitva,de Ö annyira subjectiv,hogy ebből a szempontból nem vehető komolyan.

261 Búbánat 2013-01-11 13:38:23 [Válasz erre: 260 parampampoli 2013-01-11 13:31:02]
Köszönöm a helyesbítésed.

260 parampampoli 2013-01-11 13:31:02 [Válasz erre: 258 Búbánat 2013-01-11 12:38:11]
Csutka István.

259 Búbánat 2013-01-11 13:15:52 [Válasz erre: 257 telramund 2013-01-11 11:45:24]
Házy Erzsébet minden vita fölött első helyen áll - ebben mindegyikünk, azt hiszem, egyetérthet... A klasszikus operettek rádió- és lemezfelvételein én jobban szeretem az operaénekesek közreműködésével hallgatni a műfajt (kiművelt, szép hangok kellenek ide is, amit csak komolyan lehet csinálni), viszont élő színházi közvetítések során az egyaránt biztos ének-tánc-próza tudást igénylő szerepeket szívesebben látom profi „operetténekes” művészekkel. Legnehezebb az ő dolguk, estéről-estére teljes élményt nyújtani a mindenkori közönségnek - úgy mint az operában is -, az operett szerelmeseinek, komplex módon. A magyar rádió operett adásait az ötvenes évek vége óta magamba szívtam; döntően az operaénekesek tolmácsolta felvételeik révén ismertem és szerettem meg magát az operettet, csak jóval később jutottam el az Operettszínházba. A fülemben ott is mindig az operaénekesek kiművelt hangján megismert felvételek jönnek elő, s általában csalódás fog el az összehasonlításkor, ugyanakkor a teljes előadás mégis többletet hordoz magában, mintha behunyt szemmel csak az ének-zenére koncentrálnék. Itt a látványnak is meghatározó szerepe kell hogy legyen. Amiket Sass Sylvia énekel - mind a rádióban készült, ezeket használta fel a televízió, playback technikával vették fel vele is az adásba került részleteket -, van összehasonlítási alapom, jóval korábbról ismertem meg Házyval, így ő a mai napig a mérce; általában legtöbbször nálam az a „nyerő”, akivel az ötvenes-hatvanas években legelőször meghallgattam meg azt a rádióból. Ebből az időszakból pedig az első számú kedvencem mind a mai napig „Böbe”… Mindezek ellenére, jó és öröm lesz viszontlátni a fiatal Sass Sylviát, akinek nem derogált „leereszkednie” a magasabb művészetből, hogy szórakoztassa a nosztalgiára is hajlamos nézőket-hallgatókat.

258 Búbánat 2013-01-11 12:38:11 [Válasz erre: 253 parampampoli 2013-01-11 10:36:25]
Ez a műsor ismétlés lesz: 2010 október 8-án sugározta a televízió először ezt az operett-összeállítást, melyben a szerkesztő régebbi felvételekből állított össze egy csokrot Huszka Jenő emléke előtt tisztelegve(abban az évben volt 50 éve annak, hogy elhunyt a magyar operett megteremtője). Ebben a televíziós műsorban Sass Sylvia mellett közreműködött még Kállay Bori, Pászthy Júlia Tiboldy Mária, B. Nagy János, Csákányi László és Csutka Imre. Ezt a műsort ismétli meg ma este az M2 csatorna (és még január 14-én, hétfőn reggel 5.00-kor is): 1. Gyergyói bál – palotás 2. Lili bárónő – „Bíborban ég… Egy férfi képe” (Sass) 3. Mária főhadnagy – „Szeretem… Szabad-e remélnem, hogy egyszer megsajnálsz” – duett (Pászthy - B. Nagy) 4. Erzsébet – „Van az úgy, kérem, néha-néha…” (Tiboldy) 5. Mária főhadnagy – „Én mától kezdve csak Te rólad álmodom” – duett (Pászthy – B. Nagy) 6. Szabadság, szerelem – „Doktor úr, doktor úr…” (igen megható, szép jelenetben: Csákányi) 7. Mária főhadnagy – „A bugaci határon, van nekem egy cigányom…”- vidám kettős (Kállay, Csutka) 8. Lili bárónő – „Szellők szárnyán, szállj velem, repülj velem…” (Sass)

257 telramund 2013-01-11 11:45:24 [Válasz erre: 256 telramund 2013-01-11 11:43:08]
Egyébként ki reagálna szerinted?Talán Búbánat ,de Ő fog is,csak sokkal jobb "lélek" mint én.(ezen a téren).

256 telramund 2013-01-11 11:43:08 [Válasz erre: 255 parampampoli 2013-01-11 11:37:43]
Nem titok,hogy ez a véleményem.Imádott Böbém valóban kitűnő primadonna volt és olyan öszintén dalolt,hogy az leirhatatlan.ld Cigánybáró vagy az 5oo operett lemeze bármelyike.De mint irtam csak 9o% ban nem birom az operaénekesekkel.Azért van néhány ,akivel kedvelem, ha operettet énekel. Bizonyos dolgokban nyilván egyre jár az agyunk,mégha ellenkező előjellel is:):):)

255 parampampoli 2013-01-11 11:37:43 [Válasz erre: 254 telramund 2013-01-11 11:32:47]
Tudtam, hogy te leszel, aki regálsz, és pontosan tudtam, hogy ezt fogod írni. Nem tudsz megújulni, oh, Friedrich... De nem baj, mi azért ugyanolyan örömmel fogjuk nézni Sass Sylviát, meg a többi operettet éneklő operaénekest. Én a dolgot pont fordítva látom: operettben is a minőséget szeretem, melyet Gedda, Rothenberger, Obrazcova, Ilosfalvy, Melis, Sass, Kincses, Kalmár, Molnár és még sokan mások garantálnak. (Amúgy imádott Böbéd is operaénekes volt, és nekem mégsincs nála jobb Verecki Szilvia.)

254 telramund 2013-01-11 11:32:47 [Válasz erre: 253 parampampoli 2013-01-11 10:36:25]
"Operettkedvelőknek kötelező!" Hát én igazán szeretem az operetteket,de az esetek 90%-ban nem operaénekesekkel,de mórikálva főleg nem.És az operett az öszintétlenséget jobban felnagyitja,mint az opera.igy számomra sajnos de a művésznő ebben a múfajban nem etalon.

253 parampampoli 2013-01-11 10:36:25
Ma este 21:50-kor az MTV2-n operettalbum 30 percben, nagyszerű előadókkal, köztük Sass Sylviával. (Valószínűleg a Huszka-felvételei lesznek benne, nem a jóval korábbi operettműsora.) Nagyon szép volt akkoriban, azon túl, hogy gyönyörűen énekelt. Operettkedvelőknek kötelező!

252 Búbánat 2013-01-10 19:57:04 [Válasz erre: 251 Búbánat 2013-01-10 19:56:24]
Szopránok műveinek kiállítása 2013. január 7- január 31. "A művészet komplexitása, amely elvarázsolja, megbabonázza az igazi művészt, nem létezhet határok közt. Sok művész van, akik ezt a komplexitást kutatva ecset, penna, vagy mondjuk agyag után nyúlnak. A Rózsavölgyi Szalon nagy örömmel mutat be olyan operaénekeseket, akik életük folyamán több, paralel futó úton közlekednek. Januárban Sass Sylvia, Iván Ildikó festményeivel, a 11-i beszélgetés estélyén Csavlek Etelka kisplasztikáival és Kasza Katalin verseivel veheti magát körül a Szalon közönsége. Vajon a hang inspirálja a vásznat vagy fordítva, a színek kavalkádja ösztönzi az énekes művészt eme színek megszólaltatására a hangban? Léteznek érzések, amelyeket nem lehet megénekelni, de meg lehet festeni? És az örök kérdés, amely az előadó és az alkotó művészi lét közti azonosságot és különbséget feszegeti? Ez lenne a megoldás esetleg? Lehet mindkettő egy ember? A válaszok ott vannak a vásznakon az Önök szeme előtt."

251 Búbánat 2013-01-10 19:56:24
Holnap este a Rózsavölgyi Szalonban Pár-Beszéd – zenével és irodalommal 2013. január 11., 19:30 Bátori Éva beszélget Csavlek Etelkával, Iván Ildikóval, Kasza Katalinnal és Sass Sylviával "Vannak operaénekesek, akik a művészetek más ágát is művelik. Vajon hogyan hatnak ezek egymásra? Egyáltalán miért kezd el egy énekes festeni, írni? Ezt és ehhez hasonlókat kérdez Bátori Éva pályatársaitól, Sass Szilviától, Kasza Katalintól, Csavlek Etelkától és Iván Ildikótól. " Az estet a művésznők Selmeczi György által megzenésített versei színezik. Zongorán közreműködik: Selmeczi György

250 Búbánat 2012-08-01 10:12:53 [Válasz erre: 249 Cilike 2012-07-28 14:17:49]
Igen, a fénykorában mindenki a "fényében" van,abban fürdik és abban tündököl aztán egyszer minden elmúlik. Persze, a meglévő tehetség sem múlik el nyomtalanul, legfeljebb elsorvad. Kinél előbb, kinél később, de bekövetkezik. Igaz ez Házyra is, Sassra is, és mindnyájunkra is. Sass Sylvia szintén énekelte A cigánybárót, igaz csak stúdiófelvételen, fiatalon, még hangja teljében, de ezzel sem közelítette meg hangszépségben az "idős" Házynak bizony már nem a legszebb Saffi-szólamát. Egyébként, a Cigánybárót nyugodtan lehet "utálni", sokunk meg mást, más darabokat vet el teljes mértékben, mert nem kedveli azt, azokat. Nem szeretem használni az előbbi - utálni - kifejezést.

249 Cilike 2012-07-28 14:17:49 [Válasz erre: 247 telramund 2012-07-28 11:29:02]
Jócskán a 70-es évek legvégén. Azért mondom, hogy én sajnos fénykorában nem láttam. Még egyszer a Porgyban volt hozzá szerencsém, az még jobban bejött, mint a Cigánybáró. de egyébként be kell vallanom, hogy az egész darabot, mármint a Cigánybárót egy az egyben utálom.

248 parampampoli 2012-07-28 11:33:43
http://www.youtube.com/watch?v=ZPILrDxZcnY

247 telramund 2012-07-28 11:29:02 [Válasz erre: 245 Cilike 2012-07-28 10:55:30]
Hát ez már a 7o-es években lehetett. Nem véletlen,hogy a németek a 6o-as években vele csinálták meg a Cigánybáró filmet.De nagyszerű volt a Szigeten, az Erkelben,Szegeden.Sosem felejtem ahogy feketén piros tűsarkúban belépett a szinpadra.és az érzelmi szin ,ami a hangjában megjelent Szaffi kőkemény áriájában,vagy kettőse Barinkayval,vagy a kincskereső tercett.Boldog idők hol vagytok?

246 parampampoli 2012-07-28 11:10:07 [Válasz erre: 245 Cilike 2012-07-28 10:55:30]
Hát Cigánybáróban a Házy-Ilosfalvy párosnál jobbat tán az egész világon se csináltak. Régebben lehetett hallani részleteket a Rádióban Simándy-Horváth Eszter párossal, az is nagyon szép volt. (Sajnos a rádióból mára kiirtották az operettet mint műfajt, csak az MR7 internetes csatornán van naponta kétszer egyórás műsor. Ami azért "jó és logikus" mert az operettkedvelő idősebb korosztály a legaktívabb internet használó, mint tudjuk..) És ha már itt vagyunk, a címadó topicban: Sass Sylvia felvétele Szaffi dalából szintén gyönyörű, legjobb időszakából való, bár a szerephez hangulatilag nem sok köze van. De nagyszerű énekesprodukció.

245 Cilike 2012-07-28 10:55:30 [Válasz erre: 243 telramund 2012-07-28 08:45:15]
Én egyszer láttam Házy a Cigánybáróban, de akkor már lefelé hajló ágban volt, én ugyan még aránylag kislány voltam, de csalódást okozott. És a későbbi Cigánybáróban, amiben már mint énekkaros részt is vettem, igazából szintén egy Szaffi sem tetszett, magamban azt szűrtem le, hogy ez kutya nehéz és hálátlan feladat. Viszont Zempléni Norinának egészen kivételes volt szerintem is, Nedda az aztán valóban az ő szerepe volt, a Musetta evidencia. Nem volt primadonna-alkat, de "szubrettnek" nem volt jobb Nála.

244 parampampoli 2012-07-28 09:07:53 [Válasz erre: 242 IVA 2012-07-28 03:16:02]
Kedves Iva, nagyon sok igazságot írtál az utóbbi hozzászólásokban. Senki nem tudhatja biztosan, hogy alakult volna Sass karrierje, ha nem vált a drámai szerepekre, ezt csak feltételezni lehet, esetleg más énekesnők karrierje alapján. PL. Freni még hetvenhez közel is nagyszerűen tudta énekelni legnagyobb szerepeit, Mimit és Tatjánát, miközben Scotto a drámai fach erőltetésével elég hamar elfogyasztotta a hangját. Ha Sass is tudatosabban építkezik, hosszabb karriert fut be - talán. Talán, de nem biztos, ebben igazad van. És akkor szegényebbek lennénk egy csomó gyönyörű felvétellel. Zempléni elképesztően jó Nedda, Salome, Norina, Giorgetta volt. Én nem emlékszem, hogy elfáradt volna, az első Saloméiban biztosan nem, győzte végig erővel is, hanggal és technikával is. Mimije nekem nem nagyon tetszett, Musettájához képest különösen nem. De abban olyan jó volt, és akkora volt a sikere, hogy nem egyszer elvitte az előadást az összes többi főszereplő elől. Többször bementem csak a második felvonásra, aztán szépen hazamentem, mert a többiek nem igazán érdekeltek, de az ő 15 perces vulkánja megérte az utat. Nagyon kedves, szerény nő volt, egyszer vittem neki virágot az öltözőbe Saloméja után, látszott, hogy nincs is nagyon hozzászokva az ilyesmihez, nem volt benne semmi sztárság, primadonnaság, egyszerű volt és kedves. A pályát is ilyen egyszerűen hagyta abba: szép volt, jó volt, elég volt. És nem lépett fel többé. (Az azóta megszűnt Operaéletben egy interjúban beszélt erről, akkor is minden faxni nélkül, egyszerűen.)

243 telramund 2012-07-28 08:45:15 [Válasz erre: 242 IVA 2012-07-28 03:16:02]
Teljesen igazad van.Speciális hangszine ,nem minden ben volt elfogadható.De Mussettűája/bár egyszer Mimit is énekelte nem is rosszul/,Salomeja, Rókácskája,Neddája!! és még jó néhány szerepben kitűnő volt.És ,ami igen ritka szerény volt illetve gondolom ma is az. ui:Szaffi-hát Házynál nem tudok jobbat és nemcsak Magyarországon.De mint tudjuk Házy egy más dimenzió.Nálam a világon benn az első 3-ban.

242 IVA 2012-07-28 03:16:02 [Válasz erre: 237 Cilike 2012-07-27 21:29:35]
OFF: Zempléni Giulietta végére is elfáradt. Kevés interjúja alapján én is úgy gondolom, nem lehetett követelőző típus. Ha jól emlékszem, Cso-cso-szánt és Tatjanát említette szerepvágyaként, de hozzátette, hogy egy általa nagyon tisztelt pályatársra való tekintettel nem küzd ezekért a szerepekért. S ebben a szerénység mellett jó megérzése is vezethette: bevallom, hogy nem tudott meghódítani Szaffiként, mert minden tekintetben Házyt hiányoltam belőle, ami az én hibám. De A ravasz rókácskában elbűvölt Zempléni Mária.

241 IVA 2012-07-28 03:14:06 [Válasz erre: 229 parampampoli 2012-07-27 15:18:33]
Maguk a Salome-alakítások természetesen nem voltak bukások, még ha olyan sikernek sem számíthatók, amelynek nyomán az énekesnő ezzel a szereppel járta volna a világot. Petrovics emlékezését inkább úgy értelmezem, hogy a szerep abszolválása vezette Sass Sylviát a korai hanyatlás felé, vagy arra az útra, amely siettette hanyatlását, szemben Zempléni Máriával, akinek a pályája a Salome-szerep felé épült.





A lapunkban megjelent szövegek a Café Momus, vagy a szerző kizárólagos szellemi tulajdonát képezik és szerzői jog védi őket.
A szerkesztőség külön, írásos engedélye nélkül mindennemű (részben vagy egészben történő) sokszorosításuk, felhasználásuk, kiadásuk és terjesztésük tilos.