Bejelentkezés Regisztráció

Sass Sylvia


245 Cilike 2012-07-28 10:55:30 [Válasz erre: 243 telramund 2012-07-28 08:45:15]
Én egyszer láttam Házy a Cigánybáróban, de akkor már lefelé hajló ágban volt, én ugyan még aránylag kislány voltam, de csalódást okozott. És a későbbi Cigánybáróban, amiben már mint énekkaros részt is vettem, igazából szintén egy Szaffi sem tetszett, magamban azt szűrtem le, hogy ez kutya nehéz és hálátlan feladat. Viszont Zempléni Norinának egészen kivételes volt szerintem is, Nedda az aztán valóban az ő szerepe volt, a Musetta evidencia. Nem volt primadonna-alkat, de "szubrettnek" nem volt jobb Nála.

244 parampampoli 2012-07-28 09:07:53 [Válasz erre: 242 IVA 2012-07-28 03:16:02]
Kedves Iva, nagyon sok igazságot írtál az utóbbi hozzászólásokban. Senki nem tudhatja biztosan, hogy alakult volna Sass karrierje, ha nem vált a drámai szerepekre, ezt csak feltételezni lehet, esetleg más énekesnők karrierje alapján. PL. Freni még hetvenhez közel is nagyszerűen tudta énekelni legnagyobb szerepeit, Mimit és Tatjánát, miközben Scotto a drámai fach erőltetésével elég hamar elfogyasztotta a hangját. Ha Sass is tudatosabban építkezik, hosszabb karriert fut be - talán. Talán, de nem biztos, ebben igazad van. És akkor szegényebbek lennénk egy csomó gyönyörű felvétellel. Zempléni elképesztően jó Nedda, Salome, Norina, Giorgetta volt. Én nem emlékszem, hogy elfáradt volna, az első Saloméiban biztosan nem, győzte végig erővel is, hanggal és technikával is. Mimije nekem nem nagyon tetszett, Musettájához képest különösen nem. De abban olyan jó volt, és akkora volt a sikere, hogy nem egyszer elvitte az előadást az összes többi főszereplő elől. Többször bementem csak a második felvonásra, aztán szépen hazamentem, mert a többiek nem igazán érdekeltek, de az ő 15 perces vulkánja megérte az utat. Nagyon kedves, szerény nő volt, egyszer vittem neki virágot az öltözőbe Saloméja után, látszott, hogy nincs is nagyon hozzászokva az ilyesmihez, nem volt benne semmi sztárság, primadonnaság, egyszerű volt és kedves. A pályát is ilyen egyszerűen hagyta abba: szép volt, jó volt, elég volt. És nem lépett fel többé. (Az azóta megszűnt Operaéletben egy interjúban beszélt erről, akkor is minden faxni nélkül, egyszerűen.)

243 telramund 2012-07-28 08:45:15 [Válasz erre: 242 IVA 2012-07-28 03:16:02]
Teljesen igazad van.Speciális hangszine ,nem minden ben volt elfogadható.De Mussettűája/bár egyszer Mimit is énekelte nem is rosszul/,Salomeja, Rókácskája,Neddája!! és még jó néhány szerepben kitűnő volt.És ,ami igen ritka szerény volt illetve gondolom ma is az. ui:Szaffi-hát Házynál nem tudok jobbat és nemcsak Magyarországon.De mint tudjuk Házy egy más dimenzió.Nálam a világon benn az első 3-ban.

242 IVA 2012-07-28 03:16:02 [Válasz erre: 237 Cilike 2012-07-27 21:29:35]
OFF: Zempléni Giulietta végére is elfáradt. Kevés interjúja alapján én is úgy gondolom, nem lehetett követelőző típus. Ha jól emlékszem, Cso-cso-szánt és Tatjanát említette szerepvágyaként, de hozzátette, hogy egy általa nagyon tisztelt pályatársra való tekintettel nem küzd ezekért a szerepekért. S ebben a szerénység mellett jó megérzése is vezethette: bevallom, hogy nem tudott meghódítani Szaffiként, mert minden tekintetben Házyt hiányoltam belőle, ami az én hibám. De A ravasz rókácskában elbűvölt Zempléni Mária.

241 IVA 2012-07-28 03:14:06 [Válasz erre: 229 parampampoli 2012-07-27 15:18:33]
Maguk a Salome-alakítások természetesen nem voltak bukások, még ha olyan sikernek sem számíthatók, amelynek nyomán az énekesnő ezzel a szereppel járta volna a világot. Petrovics emlékezését inkább úgy értelmezem, hogy a szerep abszolválása vezette Sass Sylviát a korai hanyatlás felé, vagy arra az útra, amely siettette hanyatlását, szemben Zempléni Máriával, akinek a pályája a Salome-szerep felé épült.

240 IVA 2012-07-28 03:12:37 [Válasz erre: 218 Cilike 2012-07-27 08:46:51]
Már pályájának elején nyilatkozott egy konkrét szerepálmáról, amely a Salome volt. Nem csupán önálló törekvése volt, hogy drámai szoprán legyen. Az, hogy Gardelli „Kis Callas”-nak titulálta, előrevetítette azt az ambícióját, hogy Callas módjára meghódítsa a drámai szerepkört. Továbbá ezen a fórumon olvastam nemrég, hogy Mihály András eredetileg Sass Sylviát szánta az Aida új betanulásába, amely végül Tokody Ilona és Rohonyi Anikó beállását hozta. Úgy gondolom, egy énekesnő lelki alkata és két karmester (sőt az operaigazgató) irányítása már kellő konjunktúrát jelent egy irány választásához. És nem vagyok biztos abban, hogy ez helytelen volt. Hiszen hibáival és a hanyatló tendenciával együtt is élvezetes és értékes életművet alkotott, amely összességében talán nem lenne gazdagabb, ha hosszabb távon, de egysíkúbb szerepkörben láttuk-halhattuk volna. És nincs is ellenpélda arra, hogyan alakult volna Sass Sylvia énekesi sorsa, ha nem megy messzire a Traviatától, hiszen számos olyan lírai szopránnak is rövidre szabatott a pályája, aki nem kalandozott a drámai szerepek világába. Ugyancsak igen korán, 25 évesen nyilatkozta Sass egy interjúban, hogy csak 25 évig akar énekelni, aztán más dolgokat is szeretne csinálni. Lehet, hogy ezt a fiatalság felelőtlenségével és nem is egész őszintén mondta, és nyilván nem gondolt arra, hogy mindezt esetleg nem csak a saját akarata fogja irányítani.

239 IVA 2012-07-28 03:08:49 [Válasz erre: 214 telramund 2012-07-26 21:26:04]
Éppen a napokban hallgattam végig sorra az Oh madre, dal cielo kezdetű ima valamennyi, a Youtube-on fellelhető előadását. Érdekes megfigyelni, mekkora különbségek mutatkoznak az énekesnők képességei és értelmezése, a karmesterek és a rendező kívánalmai stb. szerint, mennyire változnak olykor a frazeálások, a hangsúlyok és a kadenciák. Szinte mindenkinek az előadásában felfedezhető egyedi szépség, erény. Összességében azonban meg kellett állapítanom, hogy ez az ária senkinek a tolmácsolásában nem szólal olyan tökéllyel, mint a Sass Sylvia felvételén, beleértve Callas és nagy kedvencem, Dimitrova előadását is. Lehet persze ellenérvelni azzal, hogy a mások, többségében színpadi előadásokban vagy koncerteken (s azok hátrányos körülményei közt) elhangzott előadásait nem lehet összevetni azzal a felvétellel, amely a lemezstúdió előnyös körülményei között készült (a tévé-műsorhoz nyilván a Gardelli vezényelte komplett lemez hanganyagát használták fel). Ez igaz, viszont mint aki négy este kivételével A lombardok valamennyi Erkel színházi előadását látta, tanúsíthatom, hogy Sass Sylvia az Oh madre, dal cielo-t a produkcióban is, mindig ilyen színvonalon, hibátlanul szólaltatta meg, esetenként a lemezről hallhatónál is bravúrosabban és hatásosabban, és ez egész Giselda-alakítására jellemző volt. Nem véletlenül jelentette ez a szerep a nagy kiugrását, és nem véletlenül akarták Londonban is hallani ebben az előadásban.

238 Spangel Péter 2012-07-27 21:53:33 [Válasz erre: 233 Cilike 2012-07-27 18:45:46]
Biztos megnézte az előadást... :-)))

237 Cilike 2012-07-27 21:29:35
Tényleg jó volt Zempléni, egyetlen kitétellel: a végére elfáradt. Ami nem csoda egyébként. Ugye milyen régen eltűnt az Operából? És nem verte az asztalt, hogy Norinát akar énekelni, vajon miért?

236 tiberio 2012-07-27 20:34:10 [Válasz erre: 233 Cilike 2012-07-27 18:45:46]
:) Nem vagy.... Zemplénit akartam írni, persze....

235 parampampoli 2012-07-27 19:26:32 [Válasz erre: 234 telramund 2012-07-27 18:52:31]
Ja, Zempléni, ő OK, tényleg fantasztikus Salome volt, rajongtam érte! De ismétlem, minden költő túlzás nélkül, hogy nekem Sassé is nagy élmény volt.

234 telramund 2012-07-27 18:52:31 [Válasz erre: 233 Cilike 2012-07-27 18:45:46]
Az egy lapsus mint nálam az előbb Adriana-Ariadne esete. Zempléni Máriát mondhatta Petrovics Emil.Zempléni az egyik legkitőnőbb Salome volt ,akit hallottam.Mind hangban,mind figurában tökéletesen hozta a figurát.

233 Cilike 2012-07-27 18:45:46 [Válasz erre: 227 tiberio 2012-07-27 14:32:13]
És Zádori Máriának mi köze volt a Saloméhoz, ha nem vagyok indiszkrét?

232 telramund 2012-07-27 16:25:13 [Válasz erre: 229 parampampoli 2012-07-27 15:18:33]
Hát amit a Saloméval kapcsolatban irsz költői túlzás. Nálam a szerepformálás majdnem üti a Carment,aztán hallani meg nem mindig lehetett.De ez már a késő korszakában volt.De legalább ment a Salome.Téged lehetett manipulálni,mert kevés jó Salomet hallottál,pedig jártak erre néhányan.15 énekesnővel hallottam Siljatól,Rysanekig még a dús bájú/ a kritika szó szerint igy irta/Déry Gabriellával is./Na Déry még egy nagy énekesnő volt csak kicsi volt a felhajtás körülötte./

231 telramund 2012-07-27 16:18:15 [Válasz erre: 230 parampampoli 2012-07-27 15:19:12]
Dehogynem emlékszem .Le is irtam lentebb.Amig nem kezdődött az éneklésében és a szinjátékában a morikálás.Azt követően idegesiteni kezdett.Hallgatni még ok volt pár évig.De nézni(és most nem a külsejéről beszélek,mert ma is dekorativ,ez a szőke haj kifejezetten előnyös és kitűnően retusált a fotó)a játékát hát mit mondjak. Na ennyit erről!A többi maradjon az én titkom.

230 parampampoli 2012-07-27 15:19:12 [Válasz erre: 228 telramund 2012-07-27 14:45:26]
Telcsikém, drága barátom, nagy kedvenceid közé tartozott, csak már nem akarsz rá emlékezni !

229 parampampoli 2012-07-27 15:18:33 [Válasz erre: 227 tiberio 2012-07-27 14:32:13]
Mivel Sass össze Salome előadásán ott voltam (számszerint 7-szer, nyilv. főpróba+6 ea.) azt hiszem nyugodtan kijelenthetem, hogy semmiféle bukásról nem volt szó. Ellenkezőleg, minden este óriási sikere volt. (Egyébként ott voltam, előttem álltak egy méterre, mikor Petrovics korábbi elképesztően neveletlen viselkedéséért Canossát járva Kőszegen meghívta Sasst a Salome címszerepére.) Kétségtelen, hogy abban az időben már sok évvel túl volt a csúcsponton, a magas hangok még hibátlanul megvoltak -- ami a Salome esetében kulcsfontosságú! -- de a volumenét vesztett közép- és mélyregiszter már nagyon nehezen birkózott a vastag zenekarral, és erősen problémás volt a nem éppen hibátlan német dikció. Ennek ellenére elképesztően szuggesztív alakítás volt, szinte mágikus erővel még azokban a részekben is, mikor a színpadon volt, de nem kellett énekelnie a zárójelenetben pedig különösen. Én annak a 7 előadásnak köszönhetem, hogy a Salome máig a legkedvesebb három operám egyike. Hogy Petrovics ezzel a fent idézett mondatával amúgy mit akart mondani, az számomra rejtély.

228 telramund 2012-07-27 14:45:26
ha még soká folytatjuk kialakul az igazi kép,hát ezért nem tartozott a nagy kedvenceim közé....

227 tiberio 2012-07-27 14:32:13 [Válasz erre: 226 Cilike 2012-07-27 14:15:15]
Petrovics az önéletrajzi kötetében úgy emlékszik vissza, az a Salome Sassnak a bukást, Zádori Máriának a felemelkedést jelentette.....

226 Cilike 2012-07-27 14:15:15
Én akkor statisztáltam benne, tehát bentről hallgattam, ott lehetett hallani. Jó, modoros volt, de a hang még szép volt.

225 chenier 2012-07-27 13:50:49 [Válasz erre: 224 Cilike 2012-07-27 12:43:55]
Saloméja nekem már nem tetszett. Még gyönyörű volt, de a hangjából kevés hallatszott, és nem teljesen felelt meg a szerep kihívásainak. Meg azok a furcsa hátradőlések, ahogy majdnem minden frázist elindított...

224 Cilike 2012-07-27 12:43:55
Csodálkoztam, miről maradtam le.:-))) Saloménak is még jó volt. Aztán kezdett romlani.

223 telramund 2012-07-27 11:50:28 [Válasz erre: 222 telramund 2012-07-27 11:49:29]
Adriana nem Ariadne,már miket irok :(:(

222 telramund 2012-07-27 11:49:29
Későbbi időszakából Gounod Júliája és ariadneja tetszett.Mindkettő hangjána. való szerep volt.Igaz csak hangzón hallottam.Az Ariadneban elképzelhető ,hogy a szinjátéka-az érzelmek sajátos közvetitése-levont volna az énekesi produkcióből.Egyébként is mindig jobb volt hallgatni,mint nézni,mert számomra az alakitásai túl voltak dimenzionálva,aztán sok volt a callasi allür is.

221 chenier 2012-07-27 09:55:40 [Válasz erre: 219 parampampoli 2012-07-27 08:57:32]
A torinoi Macbethben nekem is tetszik, persze csak felvételről hallottam, nem tudom, hogy mekkorát szólt élőben a hangja. De csodás alakítás volt, nagyszerű Lady.

220 parampampoli 2012-07-27 09:42:01 [Válasz erre: 219 parampampoli 2012-07-27 08:57:32]
...visszautasította...

219 parampampoli 2012-07-27 08:57:32
Szerepeit nem a hangja, hanem lelke szerint választotta. És elsietett mindent, ahelyett, hogy fokozatosan építkezett volna. Állítása szerint hiába volt vele nagy sikere, a Traviata koloratúráiban nem érezte jól magát. A Faust Margitját egynesen visszautasítottam, pedig az lett volna igazán neki való. Tegnap hallgattam néhány felvételét, és az tagadhatatlan, hogy középen súlyosabb volt, mint egy átlagos lírai szoprán. Erre mondhatta róla Abody Béla: nagy volumen - csak meg ne tévessze, se őt, se másokat! Igaza volt, megérezte a veszélyt: megtévesztette. A Lady meg egyebek nem kellettek volna? Nem tudom ezt mondani, mert csodálatos volt benne. (Torino 1977.) Hallatszik, hogy árt vele magának, de ami megszólal, csodálatos. Én személyesen érezném magam szegényebbnek, ha ezek a felvételek most nem léteznének.

218 Cilike 2012-07-27 08:46:51
Na persze a könnyebbet nem olyan értelemben, hogy technikailag könnyebb lenne...sőt. Viszont a Lady Macbeth, Álarcosbál stb.kár volt. Aki olyan Traviata volt, mint Ő, nem is értem, miért akart drámai szoprán lenni.

217 chenier 2012-07-27 08:24:27
Az énekesek általában a drámai szerepeket választják inkább, akkor is, ha nem megfelő hozzá a hangfajuk. Még nem halottam olyanról (talán csak1-2 kivétellel) hogy nagy hangja van az énekesnek, de szívesen énekelne lírai szerepeket. Sassnál egyértelmű, hogy a túlterhelés rövidítette le a pályát. Az ominózus Carmenben láttam anno a Budafesten, sajnáltam érte.

216 Cilike 2012-07-27 08:05:17
Igazi drámai koloratúra lehetett volna, de hiányzott hozzá egy nagyszekund. Meg hogy Ő a dráma felé vonzódott. Szerintem, akárcsak Callasnak, a könnyebb szerepeknél kellett volna maradnia. A korai Verdik tökéletesen illettek hozzá pl.

215 parampampoli 2012-07-26 21:50:04 [Válasz erre: 214 telramund 2012-07-26 21:26:04]
A Carmenben egyetértek, a többiben nem, Mimije és Turandotja speciális volt, de nem teljes egészében elvetendő. Londoni Turandotja megvan cd-n, a szerep túl nehéz volt neki, de akkor még jól megoldotta, nagy sikerrel, de egy évvel később Pesten már vitathatóan. Legjobb éveiben felvett dolgai, megmaradt kalózfelvételei etalonul szolgálhatnák bárkinek, akik azonos feladatokra készülnek. Tanítania talán nem is technikát kellene, hanem szerepértelmezést, szerepgyakorlatot, azt, hogy egy szerep kottaképéből mit lehet és érdemes kihozni. Fiatal korában hibátlan technikája volt, csak később ment el az "erdőbe".

214 telramund 2012-07-26 21:26:04 [Válasz erre: 213 chenier 2012-07-26 21:14:27]
Sajnos mint tanárt nem a siker jellemezte,hiszen évekig tanitott és kis "sasok" képződtek, legyen a tanitvány férfi vagy nő.Egyébként is igen sajátos technikája volt és emiatt is nem csupán a gyors tempóban felvett drámai szerepek miatt ment tönkre pár év alatt. Tény volt néhány nagyon nagy éve és nála jobb Giseldat sosem hallottam. Revelacio volt az első két Toscaja is.Aztán jött a sok mache,ahol sokszor egész sajátos szerepformálásra ragadtatta magát.Pl Mimi vagy Turandot brrr,aztán az elviselhetetlen komikumba hajló Carmen.Szerintem ez van:)

213 chenier 2012-07-26 21:14:27 [Válasz erre: 209 Cilike 2012-07-26 17:24:33]
Sass Sylvia nagy művész volt, és most is az, hiába nem aktív énekes már. Igenis baj, hogy nem számítanak a tudására, nagy baj,hogy itthon régóta leírták. Példának okáért ilyen művészegyéniség kéne tanácsadónak, vagy magánének tanárnak! Szerintem.

212 telramund 2012-07-26 19:22:49
:):):)

211 parampampoli 2012-07-26 18:28:29 [Válasz erre: 210 telramund 2012-07-26 17:43:01]
Ez nem sértegetés, és mi egymást különben is "sértegethetjük", már megszoktuk egymástól -:)) Az említett előadások nagyszerűsége semmit nem kisebbít a korábban taglalt két óriás nagyságán.

210 telramund 2012-07-26 17:43:01 [Válasz erre: 208 parampampoli 2012-07-26 17:07:08]
Hát pl egy karácsonyközeli Traviata Bécsben vagy egy két Norma Budapesten.És mondjuk Millo veronai Aidája stb stb. És ne sértegess lehetőség szerint,mert hasonló stilusban kell válaszolnom és akkor fedésbe részesülök.

209 Cilike 2012-07-26 17:24:33
Sokat számít az intelligencia, lelki finomság. Ha megnézünk pl. egy interjút Netrebkóval, akit egyébként nagyon szeretek, mert csodás hangja van és nagyon cukor egy nő, de csak csacskaságokat mond jobbára. Ezzel szemben Sass Sylviának van véleménye a világról és érdemes is meghallgatni, amit mond. Ez nyilván lejött a színpadról is, bár én sajnos csak néhányszor láthattam, mert miután operába kezdtem járni, hamarosn elment itthonról. De láttam a Traviatában, Normában, Toscában.

208 parampampoli 2012-07-26 17:07:08 [Válasz erre: 207 telramund 2012-07-26 16:12:21]
Szamárságokat beszélsz. A PR elviheti pár évig a felturbózott sztárokat, ne kelljen őket sorolnom megint. Callas és Sass nem ilyen, őket és a hozzájuk hasonlókat, művészi tevékenységük maradandó értékei tartják meg a köztudatban -- teljes joggal. Majd ha könnyen találsz jobbat a mexikói Aidánál vagy az aix-i Traviatánál, lehet őket elfelejteni. Addig viszont nem is szabad!

207 telramund 2012-07-26 16:12:21
Végül is Callas is alig énekelt több időt mégis még mindig róla szól az opera.Hiába nemcsak tehetség kell,hanem kiváló piar is és,ha a hang már annyi a többi megy magától, hang nélkül is.

206 telramund 2012-07-26 16:09:22 [Válasz erre: 205 parampampoli 2012-07-26 11:33:22]
és ,micsoda évek voltak az előtte levő évtizedek.... Takács, Házy, Simándy,Jámbor, Losonczy,Osváth, Svéd, Székely,Tiszai M,Szecsődy, Orosz J,Gyurkovics,stb,stb.

205 parampampoli 2012-07-26 11:33:22 [Válasz erre: 202 Robesz 2012-07-26 10:07:47]
Nagyon igazad van, kedves Robesz, ismét bizonyítottad kiváló operai ízlésedet. Én végigéltem vele és kortársaival az Operaház egyik legnagyszerűbb évtizedét, amikor egyszerre hallhattuk napi rendszerességgel a fiatal Sasst, Kincsest, Tokodyt, Kelent, Kovátsot, Polgárt, B.Nagy-ot, Millert, de Komlóssyt, Ágayt, Ilosfalvyt, Déryt, Radnait is... istenem, micsoda évek voltak!! "Oh, rimembranza...!"

204 parampampoli 2012-07-26 11:29:01
Az interjút még el kell olvasnom figyelmesen, de mivel angolul pont nem tudok, csak google fordítóval fog menni, ami nem az igazi, de ez van. A tényt, hogy egy olyan énekesnőt, aki lényegében 20 éve nem énekel színpadon, nemzetközileg ennyire számon tartanak, és valóban a legnagyobbaknak kijáró tisztelettel és figyelemmel vannak iránta, nem lehet eléggé értékelni. Ajánlanám illetékes elvtársak figyelmébe, hogy bár már régen volt, de mégis egy szűk évtizedig volt az Operaház aktív tagja -- és milyen színvonalon!!! -- mégse kapott Kossuth-díjat, miközben olyan énekesnők, akik még pár évet se töltöttek a falak közt, pár előadásra évenként megkapták ripsz-ropsz. (Nem Marton Évára gondoltam, ez, gondolom, világos...)

203 parampampoli 2012-07-26 11:26:14
Az interjút még el kell olvasnom figyelmesen, de mivel angolul pont nem tudok, csak google fordítóval fog menni, ami nem az igazi, de ez van. A tényt, hogy egy olyan énekesnővel, aki lényegében 20 éve nem énekel színpadon, nemzetközileg ennyire számon tartják, és valóban a legnagyobbaknak kijáró tisztelettel és figyelemmel vannak iránta. Ajánlanám illetékes elvtársak figyelmébe, hogy bár már régen volt, de mégis egy szűk évtizedig volt az Operaház aktív tagja -- és milyen színvonalon!!! -- mégse kapott Kossuth-díjat, miközben olyan énekesnők, akik még pár évet se töltöttek a falak közt, pár előadásra évenként megkapták ripsz-ropsz. (Nem Marton Évára gondoltam, ez, gondolom, világos...)

202 Robesz 2012-07-26 10:07:47
Miatta szívesen élnék korábban!

201 chenier 2012-07-25 21:33:10 [Válasz erre: 200 Cilike 2012-07-25 20:56:55]
Nagyon-nagyon jó interjú, és gyönyörű a képeken! Apropó! Itthon régóta "nem jegyzik", mintha már a világon sem lenne. Külföldön még mindig számon tartják, de itthon! Elűzik az értékeket. Íme egy példa!

200 Cilike 2012-07-25 20:56:55
Fantasztikus interjú, mekkora személyiség! Kösz!

199 Haandel 2012-07-25 15:27:13
[url]http://operalively.com/forums/content.php/569-The-Exclusive-Opera-Lively-Interview-with-Sylvia-Sass;The Exclusive Opera Lively Interview with Sylvia Sass[/url]

198 Cilike 2012-04-02 11:47:51
Melyik tv-ben, hátha a neten meg lehet nézni?

197 chenier 2012-04-02 11:05:41
Interjút adott a tv-ben, de sajnos nagyon későn kapcsoltam oda. Őszintén meglepődtem, határozottan fiatalos volt, és még mindig szép!Pedig már 60 is elmúlt!

196 parampampoli 2012-04-02 09:57:33 [Válasz erre: 195 Bambu 2012-04-02 07:20:52]
Boldog vagyok a hírtől! Én 1,5 éve hallottam a Szent Anna templomban, hasonló benyomást szerezve. A hang változhat, elfogyhat, de művészi dimenzió örök!





A lapunkban megjelent szövegek a Café Momus, vagy a szerző kizárólagos szellemi tulajdonát képezik és szerzői jog védi őket.
A szerkesztőség külön, írásos engedélye nélkül mindennemű (részben vagy egészben történő) sokszorosításuk, felhasználásuk, kiadásuk és terjesztésük tilos.