Bejelentkezés Regisztráció

musical


103 Szilgyo 2013-09-14 08:00:27
[url]https://www.facebook.com/miklostiboremlekoldal;Emlékoldal Miklós Tibor tiszteletére[/url]

102 Búbánat 2013-09-09 11:18:58
[url] http://mno.hu/grund/varatlanul-elhunyt-miklos-tibor-1183065; Váratlanul elhunyt Miklós Tibor [/url] BuL Forrás: MTI, MNO 2013. szeptember 09., hétfő 10:35 Váratlanul elhunyt Miklós Tibor dalszövegíró, fordító, a Rock Színház alapítója és igazgatója, a Magyar Zeneszerzők Egyesülete (MZE) elnökségi tagja. Miklós Tibort szombaton este 66 éves korában érte a halál – közölte az MTI-vel Hollós Máté, az MZE elnöke. Az alkotó a Generál együttes szövegírójaként tűnt fel, nevéhez fűződik a hazai rockopera megteremtése. Ő fordította le például a Jézus Krisztus szupersztárt, az Evitát, a Hairt, A nyomorultakat, a Miss Saigont, a Fame-et. Olyan slágerek fűződnek nevéhez, mint a Különös szilveszter, a Boldogság, gyere haza és az Álmodj, királylány. Temetéséről később intézkednek. Miklós TIbor éppen néhány nappal ezelőtt mesélt az MNO Grundnak terveiről.

101 Búbánat 2013-09-05 00:49:50
[url] http://szinhaz.hu/interjuk/53225-zenes-nepszinhazi-tradiciok-menten-interju-keror-val; Zenés Népszínházi tradíciók mentén – interjú [/url] Szinhaz.hu, 2013. augusztus 22. csütörtök, 07:00 A Fővárosi Közgyűlés június 12-én határozott arról, hogy pályázatot ír ki a Budapesti Operettszínház főigazgatói posztjára, mivel a jelenlegi vezető, Kerényi Miklós Gábor megbízatása 2014. január 31-én lejár. A direktor az Operettszínház évadzáró rendezvényén, június 24-én, hivatalosan is bejelentette, hogy újra indul a posztért. Az irányítása alatt eltelt tizenhárom évről, operett- és musicaljátszásról, hungaricumról, a közönségről és a jövőbeni tervekről kérdezte Spilák Klára. „- Azok a népszerű színészek, akik a musicalek főszerepeit játsszák és imádja őket a közönség, szerepet kapnak az operettekben is, ezáltal behozva rajongóikat a másik műfaj előadásaira. Kerényi Miklós Gábor: Természetesen. Ezzel mi valóban játszunk. Én nagyon fontosnak tartom a színházban a sztárokat és azt, hogy segítsem az ismertté válásukat, mert a közönség elsősorban a színészekre szeretne jegyet venni! A zenés színház egyébként számomra az ősi szertartás színház egyszerre sokakat megszólító változata, ahol a papok és a szertartást segítők szerepe, sugárzása szintén nagyon fontos. - A színház arculatában az Ön igazgatása alatt vált igazán meghatározóvá, pregnánsan láthatóvá a musical, mint önálló műfaj. Sosem merült fel, hogy ez az intézmény nevében is megjelenjen? Kerényi Miklós Gábor: A Budapesti Operettszínház egy tradicionális név, ami értéket képvisel, nem véletlenül nyertük el a Superbrands címet, ezért nem lenne értelme, hogy megváltoztassuk. - Sokan fölteszik a kérdést: miért játszik az Operettszínház egyáltalán musicaleket? Hiszen ezt teszi Budapesten például a Madách Színház is. Kerényi Miklós Gábor: Mi egészen más típusú színház vagyunk, mint a Madách, és egészen más típusú musicaleket játszunk. Mindezen túl, ennek egyrészt történeti alapja, hagyománya van, másrészt pedig a kor parancsa művészi, gazdasági, közönség építési szempontból egyaránt. Ugyanakkor érdekes, hogy miközbenaz Operettszínháznak újra és újraneki szegezik a kérdést, hogy miért játszik musicalt - amikor pedig 50 éve rendszeresen szerepel a repertoáron ez a műfaj (a My fair Lady-től a West Side Story-n keresztül a Valahol Európáig, az Őrült nők ketrecéig és a Hotel Menthol-ig), ugyanakkor a Madách Színház esetében nem firtatják, hogy hova tűnt Shakespeare, Schiller, Németh László, Csehov - vagyis a prózai társulat, egyáltalán a társulat, és miért lett az egykor elismertprózai színház, amely játszott musicaleket is, egyszerű, társulat nélküli, szórakoztató zenés színház. - Milyen hagyományokra gondol? Kerényi Miklós Gábor: A kezdet a legendás Petőfi Színház, az első magyar musical színház, amely kétévi működés után betagozódott az akkori Operettszínházba. Az első jelentős nyugati musical itt került műsorra: a híres My Fair Lady 1966-ban Lehoczky Zsuzsával és Básti Lajossal. Később jött a West Side Story, a Hello Dolly Psota Irénnel, a La Mancha Lovagja Darvas Ivánnal, a Hegedűs a háztetőn Bessenyeivel, a Chicago Felföldy Anikóval, majd a Valahol Európában Haumann Péterrel és a Hotel Menthol Fenyő Miklóssal. Ráadásul 1994-ben a Rock Színházat is beolvasztották az Operettszínházba. Így amikor én átvettem a színház igazgatását, a musical tagozattal tulajdonképpen a Rock Színház hagyományait folytattam. És éppen az ő nyomdokaikon haladva én nem Broadway és West End típusú, üzletszerű szórakoztató színházat csinálok. „

100 Búbánat 2013-09-04 01:34:28 [Válasz erre: 99 IVA 2013-09-03 23:50:35]
Jaj, tényleg, látszik, hogy későre járt az idő. A "macskák" megbabonáznak... Az Elfújta a szél után pedig kapkodok...

99 IVA 2013-09-03 23:50:35 [Válasz erre: 98 Búbánat 2013-09-03 21:26:01]
Kedves Búbánat, szerintem összemostad az előző két hozzászólást.

98 Búbánat 2013-09-03 21:26:01 [Válasz erre: 97 ferocissimoato 2013-09-03 13:38:09]
2013 decemberétől a Budapesti Operettszínház műsorán lesz látható az előadás! Bízzunk benne, hogy a kőszínházi körülmények között élvezhetőbb előadás kerül színpadra.

97 ferocissimoato 2013-09-03 13:38:09
Amatör Macskák a szigeten. A legborzasztobb teljesitményt a hangmérnök úr tette le az asztalra. Minden kritika alatt volt a hangositás szinvonala, mindent tönkre tett, élvezhetetlen lett ezáltal az elöadás. Nagy kár volt ezt a remekművet igy tönkre tenni.

96 Búbánat 2013-07-26 18:50:45
[url] http://mno.hu/grund/az-elfujta-a-szelben-gyonyorkodhetnek-szegeden-1174417; Az Elfújta a szélben gyönyörködhetnek Szegeden [/url] PR Forrás: MTI/MNO 2013. július 24., szerda 10:56 Gérard Presgurvic Margaret Mitchell híres regénye alapján készült musicalje, az Elfújta a szél magyarországi ősbemutatójával folytatódik a Szegedi Szabadtéri Játékok programja péntektől. Somogyi Szilárd rendező az MTI-nek elmondta, a Dóm tér közönsége a 2003-ban, Párizsban bemutatott darab „non-replika” – új rendezésben, díszletekkel és jelmezekkel készült – változatát láthatja. Amikor Kerényi Miklós Gáborral, a Budapesti Operettszínház főigazgatójával fordították a művet és készítették az új dramaturgiát, arra törekedtek, hogy a történetvezetés a regényhez és a filmhez közelítő legyen. A hatalmas szegedi színpad alkalmas arra, hogy a mű „színes, széles vásznú filmként” jelenjen meg a közönség előtt. A szereplők csupán négy-öt percet töltenek egy-egy jelenet helyszínén, majd pörög tovább a film, ezzel lehetőséget teremtve arra, hogy mozgékonyabb, fürgébb, fiatalos legyen az előadás – fogalmazott a művész.

95 Búbánat 2013-07-19 21:04:16
Lionel Bart szívhez szóló musicalváltozata Charles Dickens Twist Oliver című regényét vette alapul saját feldolgozásához, melyet a Margitszigeti Szabadtéri Színpadon július 12-én és 14-én láthatta a közönség. (Fidelio: „Dickens hőse a Margitszigeten - 2013. július 9. - (kzs) - Bóbita) „A darabot Nagy Viktor rendezte, Gyenes Ildikó koreografálta, a látványt (díszletet, jelmezt) pedig Kentaurnak álmodta színpadra.” [url] http://www.fidelio.hu/bobita/kritika/a_kodos_albionban; A ködös Albionban [/url] 2013. július 17. - Kolozsi László A Veszprémi Petőfi Színház Oliver! előadása a Margitszigeti Szabadtéri Színpadon mutatott igazán jól: itt érvényesült a nagyszabású, Dickens korát, a ködös Albiont idéző díszlet. KRITIKA „[…] Oberfrank Péter és a veszprémi színház zenekara mindent megtett azért, hogy a falsra sikeredett áriákat korrigálja. Kevés hibával, jól játszották végig ezt a darabot, aminek - ahogy recenzens erre korábban kitért - a díszlet és a gyerekek voltak a főszereplői: szerencsére. Olivérként Arbas Socias Carlost kell dicsérni, aki két áriáját kissé elfogódottan, de remekül megoldotta. Egy gyerekszereplő fellépésekor olykor az az izgalom oka, hogy a néző nem bízik abban, hogy a kiskorú végig fogja bírni az iramot, eltalálja a hangokat. Az a gyerek, akinél ez fel sem merült, mert profibb és jobb volt a felnőtt színészeknél (ez, sajnos, nem is jelent most olyan nagy dicséretet), Dörzsölt szerepében Pató Bálint. G. Dénes György szövegeiről most is kiderült, mennyire időtlenek és zseniálisak. Ezek, a szövegek az ékes bizonyítékai annak, hogy nincs könnyű műfaj: mindent komolyan kell venni. A Bob herceggel vagy az Oliver!-rel - önmagában - nincs semmi baj. „

94 Búbánat 2013-07-15 18:00:05
[url] http://mno.hu/grund/magyar-musicalsiker-lipcseben-1172791; Magyar musicalsiker Lipcsében [/url] Grund Forrás: MTI/MNO 2013. július 15., hétfő 16:11 A Budapesti Operettszínház A Szépség és a Szörnyeteg című produkciójának társulata nagy sikerrel vendégszerepel Lipcsében. A hétvégi premier után még nyolc előadáson látható itt a darab, utoljára július 21-én – közölte az operettszínház hétfőn.

93 IVA 2013-05-19 04:45:21 [Válasz erre: 92 Cilike 2013-05-18 12:34:01]
A Sweeney Toddot én a Kaposvári Csiky Gergely Színház előadásában láttam. Nem jöttem rá, miért fontos előadni. Az Egy nyári éj mosolya (Egy kis éji zene) jobban tetszett, abból legalább megmaradtak bennem dallamfoszlányok. (Talán azért is, mert három változatban is láttam.)

92 Cilike 2013-05-18 12:34:01
Épp most láttam a 2011-es (?) Sweeney Todd filmet, Johnny Depp, Helena Bonham Carter, Alan Rickman... méga 90-es években magam is szerepeltem a Nyakfelmetszőben az Erkelben. jó darab, ha morbid is.

91 Búbánat 2013-05-18 12:27:45
[url] http://sondheimtisztelo.blog.hu/2013/05/12/stephen_sondheim_szinhaza; Szilágyi Gábor: Stepheim Sondheim színháza [/url] „Hiánypótló színházi kötet, mely Stepheim Sondheim életművét tárja a magyar olvasók elé, arra vállalkozva, hogy mennyiben változtatta meg ez a megalkuvást nem ismerő színpadi szerző a modern zenés színház arculatát.” „A kötet lapjain egyaránt megelevenednek a jól ismert és a jószerével elfeledett Sondheim-darabok, mindamellett feltárulnak a musicalek keletkezésének apró mozzanatai, bepillantást engedve a Broadway semmi mással össze nem téveszthető sajátos világába, illetve az eredeti bemutatók kulisszái mögé.” A könyv megvásárolható az Írók Boltjában (Budapest, Andrássy út 45.), a Rózsavölgyi Zeneműboltban (Budapest, Szervita tér 5.), valamint megrendelhető a Viva la Musical! webshopjában!

90 Búbánat 2013-04-07 00:00:31 [Válasz erre: 89 ferocissimoato 2013-04-06 00:24:24]
Annak idején volt a Rock Színház, amely a musicaleket játszotta - csak nem volt állandó otthona, itt és ott vendégeskedett produkcióival. És volt-van az Operettszínház, mely aztán hivatalosan - nem tudom, milyen döntés eredményeképpen - nem csak befogadta a "kistestvért", hanem egyesült a két színház. Belegondolni sem tudok abba, mi lett volna, ha a két társulat nem válik eggyé. A Rock Színház - és vele a musical - valószínűleg elveszítette volna bázisa mellett a közönségét, a műfaj rajongóit is...

89 ferocissimoato 2013-04-06 00:24:24
Az Operettszínházban kétszer láttam ezen a héten Lévay müvét: Elisabeth-et. Amit ez a csapat produkálni képes, az egyszerüen lenyügözö! Nem véletlenül megy a társulat külföldi utakra mindenfelé ! Egy Kossuth díjra méltó alakítás: J A N Z A K A T A . Hihetetlenül sugárzik, él, szenved, már a tekintetében is a világ fájdalma van benne és ahogy énekel az igazán szívbe markoló. A színház egyébként tele volt fiatalokkal! Azt hiszem ez hatalmas érdem! Milyen jó lenne az Operházban is ezt tapasztalni!

88 Búbánat 2013-02-10 15:32:41 [Válasz erre: 87 virius 2013-02-10 14:44:11]
De ott van a cikkben: „a Madách Színház 1983. március 25-én mutatta be a Macskákat, közvetlenül a londoni ősbemutató után. Az eltelt 30 évben az előadást mintegy ezernégyszázszor játszották, eddig több mint másfél millió néző vásárolt jegyet a musicalre.” Egy kis matematika: 30 év 1400 előadás - 1.500.000 néző 3 év 140 előadás - 150.000 néző 1 év átlag 46 előadás - 50.000 néző 1 hónap átlag 3,8 előadás - 4.166 néző

87 virius 2013-02-10 14:44:11 [Válasz erre: 83 Búbánat 2013-02-08 20:36:47]
Azt nem találom benne, hogy 30 év alatt pontosan hányszor is ment a Madáchban a Macskák... Amúgy a produkció nagyjából egyidős a Parsifallal, csak hogy viszonyítási alapot adjak...

86 Szilgyo 2013-02-10 13:50:34
[url]http://sondheimtisztelo.blog.hu/2013/02/10/multidezo_a_west_side_story_a_fovarosi_operettszinhazban;Múltidéző - A West Side Story 1969-ben az Operettszínházban[/url]

85 macskás 2013-02-08 22:54:03 [Válasz erre: 83 Búbánat 2013-02-08 20:36:47]
Jó azoknak a macskáknak, hogy csak harmincévesek!

84 zalbarna 2013-02-08 22:42:49 [Válasz erre: 83 Búbánat 2013-02-08 20:36:47]
Hú, az mennyi lóvé !!!

83 Búbánat 2013-02-08 20:36:47
[url] http://www.magyarhirlap.hu/az-abszolut-rekordert-unnepli-a-szinhaz; Az abszolút rekordert ünnepli a színház [/url] "Eddig másfél millió magyar néző látta Andrew Lloyd Webber világhírű zenés darabját, a Macskákat! Egyhetes rendezvénysorozattal és felújított szereposztással készül a Madách Színház a Macskák című musical budapesti bemutatójának harmincadik évfordulójára. A minden színházi rekordot megdöntő darab sajtótájékoztatóján Szirtes Tamás igazgató, rendező beszélt, és színművészek az elmúlt harminc évből, valamint bemutatót tartottak az új generáció tagjai." [url] http://www.magyarhirlap.hu/harminc-eves-a-macskak; Harminc éves a Macskák [/url] Az évforduló alkalmából megújul a musical, március 22-én új nemzedék lép színpadra.

82 Búbánat 2012-12-01 00:02:30
[url] http://videotar.mtv.hu/Videok/2012/11/30/13/Jubileumi_bemutatot_tartottak_tegnap_este_a_fovarosi_Operettszinhazban.aspx; Jubileumi bemutatót tartottak tegnap este a fővárosi Operettszínházban [/url] 2012. november 30. 13:22 M2 Tv Videotár

81 Szilgyo 2012-11-27 09:35:11
[url]http://sondheimtisztelo.blog.hu/2012/11/27/ismeretlen_klasszikusok_the_cradle_will_rock;Egy botrányos Broadway-premier története (Blitzstein: The Cradle Will Rock)[/url]

80 Szilgyo 2012-10-24 09:06:58
azért elég egyszer elolvasni

79 Szilgyo 2012-10-24 09:06:18
[url]http://sondheimtisztelo.blog.hu/2012/10/18/adatlap_pacific_overtures;Pacific Overtures - egy idehaza ismeretlen Sondheim-darab[/url]

78 Szilgyo 2012-10-24 09:06:13
[url]http://sondheimtisztelo.blog.hu/2012/10/18/adatlap_pacific_overtures;Pacific Overtures - egy idehaza ismeretlen Sondheim-darab[/url]

77 Búbánat 2012-10-12 19:22:47 [Válasz erre: 75 violentino 2012-10-10 21:36:38]
Ritkán járok a Madáchba. Utoljára a "Fantom"-ot láttam, azt megelőzően -vagy húsz évvel korábban, a Macskákat. Ennyi. Máshol, szabadtéren, régen, láttam még az Evitát, A Jézus Krisztus Szupersztár, a Hegedűs a háztetőn, a Hair és a Nyomorultak című musicaleket, az Operettben pedig a My Fair Lady és a West Side Story alkotásokat. És ezzel nálam ki is fújt a musical iránti érdeklődésem. Persze, azért a Mary Poppinst megfogom nézni.

76 Haandel 2012-10-12 18:28:39
A világ első [url]http://www.hirado.hu/Hirek/2012/10/10/15/Sarah_Brightman_a_kovetkezo_urturista.aspx;űrszopránja[/url] [url]http://hu.wikipedia.org/wiki/Sarah_Brightman;Wikipédia[/url] [url]http://www.sarahbrightman.com/;Homepage[/url] [url]http://szotar.sztaki.hu/search?searchWord=bright&langcode=hu&fromlang=eng&tolang=hun&u=0&langprefix=&searchMode=WORD_PREFIX&ignoreAccents=1;Bright[/url]woman? Brightman, a UNESCO ambassador, said the trip would also serve as a way to promote the U.N. agency’s message, in particular by encouraging women’s education in the sciences and environmental awareness. She hinted at the possibility of doing a promotional [url]http://www.washingtonpost.com/entertainment/music/worlds-biggest-selling-soprano-sarah-brightman-books-a-trip-to-international-space-station/2012/10/10/eb1f9578-12eb-11e2-9a39-1f5a7f6fe945_story.html; “space concert.”[/url]

75 violentino 2012-10-10 21:36:38 [Válasz erre: 73 Myway 2012-10-10 20:17:41]
kedves myway! Persze hogy észrevettem!!!, hogy a Madách musical színházzá vált, épp ezért is jegyeztem meg.Most már le lehetne venni (sajnos) a táblát és a színház nevét Musical színházzá változtatni. Kétségkívül jól csinálják, ügyesek, a marketing is remek, de hol vannak az értékek.Nem igazán kedvelem a sorozatban, futószalagon előállított produkciókat( ez csak magánvélemény,nem oszt, nem szoroz). Értem én, erre jön a közönség, erre van igény, de korábban megfértek a musicalek mellett a remek prózai darabok is. A Fantom díszlete biztosan impozánsabb, bevallom nem emlékszem rá,régen láttam a darabot.

73 Myway 2012-10-10 20:17:41 [Válasz erre: 70 violentino 2012-09-26 17:57:50]
Kedves "violentino", nagy marhaságot irtál. Észre kéne venni, hogy a Madách már régen musical színházzá lett! És történetesen nagyon jól csinálják! Pl. a FANTOM előadásuk majdnem jobb, mint New York-ban (a díszlet mindenesetre sokkal impozánsabb)!

74 Myway 2012-10-10 20:17:41 [Válasz erre: 70 violentino 2012-09-26 17:57:50]
Kedves "violentino", nagy marhaságot irtál. Észre kéne venni, hogy a Madách már régen musical színházzá lett! És történetesen nagyon jól csinálják! Pl. a FANTOM előadásuk majdnem jobb, mint New York-ban (a díszlet mindenesetre sokkal impozánsabb)!

72 Szilgyo 2012-10-10 19:01:28
[url]http://sondheimtisztelo.blog.hu/2012/10/10/ismeretlen_klasszikusok_allegro;65 éves Rodgers és Hammerstein Allegrója[/url]

71 violentino 2012-09-26 17:58:35
persze kell musical,nem vitatom,de nem ilyen mennyiségben.Teljesen beszűkült a repertoár!

70 violentino 2012-09-26 17:57:50
Ez egy jó nagy hülyeség!Sajnos a Madách áttért a musicalekre,de túlzás márr amit csinálnak.Beszűkült a repertoár,semmi próza,a színházat sorra hagyták el a jobbnál jobb színészek.Kedvelem a musicalt,sok előadást láttam,régebben még sokkal nézhetőbb musicalaket játszottak.Most meg futószalagon gyártják,méregdrága jegyekért.Sajnálomhogy ezt kellett írnom,nem kell egyetérteni.De tény,sok tehetséges színész elment,mellőzve lett.Szerintem szomorú a helyzet,egyre nívótlanabbak a darabok is.Tisztelet a kivételnek.

69 Búbánat 2012-09-26 17:52:18 [Válasz erre: 68 Búbánat 2012-09-20 12:11:33]
[url] http://mno.hu/grund/mary-poppins-a-szuperfrenetikus-1107646; Mary Poppins, a szuperfrenetikus! [/url] A Madách Színház új muzikelje bőven megér egy estét vagy egy délutánt Tölgyesi Gábor 2012. szeptember 26., szerda 15:30 ’Ha valakit napokig fülig érő szájjal látunk, éljünk a gyanúperrel: kapott a Madáchba jegyet és látta a Mary Poppinst. Nem, nem csak a premiernek szólt a tömeg: még a napokban is szép sorok állnak a Madách Színháznál, hogy jegyet vegyenek a Mary Poppinsra − decemberre. Ezúton közlöm az előre lelkesedőkkel: jól teszik, amit tesznek. Aki pedig még nem hallott a muzikelről: hát jegyezze fel a noteszébe! Élve a darab egyik fülbemászó slágerének címével: a Madách előadása egyszerűen „supercalifragilisticexpi”, magyarul „szupefenofrenetikomaxikapitális”.’

68 Búbánat 2012-09-20 12:11:33
[url] http://www.madachszinhaz.hu/showinfo.php?id=114; MARY POPPINS [/url] – a P. L. Travers történetei és Walt Disney-stúdió filmje nyomán készült családi musicalt Szirtes Tamás rendezésében mutatja be holnap este a budapesti Madách Színház. Az eredeti zenét szerezte és a dalszövegeket írta: Richard M. Sherman és Robert B. Sherman Szövegkönyv: Julian Fellowes Az új dalokat és zenét szerezte és az új dalszövegeket írta: George Stiles és Anthony Drewe Bemutatók: 2012. szeptember 21., 22., 23. A hármas szereposztásból néhány név: Mahó Andrea, Oroszlán Szonja, Polyák Lilla, Csonka András, Sándor Dávid, Szente Vajk, Dunai Tamás, Szerednyey Béla, Szervét Tibor, Gallusz Nikolett, Ladinek Judit, Koós Réka. Díszlettervező: Rózsa István Jelmeztervező: Rományi Nóra Koreográfus: Tihanyi Ákos Karmester: Silló István és Zádori László Előadások: szeptember 21., 22., 23., 26., 27., 28., 29. (19 óra), 30. (15 és 19 óra).

67 Szilgyo 2012-08-15 09:23:03
[url]http://sondheimtisztelo.blog.hu/2012/08/15/sondheim_es_hammerstein;Sondheim és Hammerstein[/url]

66 Bambu 2012-03-07 12:36:21 [Válasz erre: 65 zalbarna 2012-03-07 10:28:42]
Valahol a kettő között van az igazság. Az túlzás, hogy a műfaj meggyalázása lenne, de nem is az az előadás amit újra és újra látni akar az ember. Én a fidelion említett szereposztást hallottam. A két főszereplő vonatkozásában az zavart, hogy technikájuk, képzettségük, adottságuk teljesen más. Szerencsésebb lett volna egymáshoz a fentiekben írtakban hasonlóbb párt találni. Azt senki ne csinálja, hogy a Te Kanawa-Carreras teljes felvétel, vagy a Fleming-Domingo duett meghallgatása után közvetlenül indul az előadásra!A koreográfiában kevesebb "kortársbalettes" elemnek jobban örültem volna. Úgy éreztem, hogy Juronics Tamásnak nem sok mondanivalója volt a darabról, különösen a második, drámaibb felvonásnál volt hiányérzetem. Szerintem a rendezéshez olyan óriási műveltségre van szükség amivel csak kevesen rendelkeznek, sokszor ebből adódik a néző hiányérzete.

65 zalbarna 2012-03-07 10:28:42 [Válasz erre: 64 Búbánat 2012-03-06 22:35:36]
[url]http://www.fidelio.hu/opera/video/ovek_itt_a_ter;Egy másik kritika...[/url] Akkor most mi van? ( arab-izraeli konfliktus...:))) ( nekem egy izraeli egyszer elmagyarázta, hogy ez a konfliktus elsősorban üzlet...) Mégiscsak vissza kéne hozni valahogy az objektív igazság fogalmát ....

64 Búbánat 2012-03-06 22:35:36
„Szörnyű szegedi West Side Sorry" Népszabadság online 2012. 03.06. Fáy Miklós Zene "Nem akarok különösebben nagy szavakat használni, de tény, ami tény: a Szegeden játszott West Side Story nem egyszerűen a darab, hanem a műfaj meggyalázása, súlyosan kártékony előadás, amelyet ha megnéz egy fiatal, csak egyetlen helyes reakció várható tőle: soha többet. Sem ezt, sem hozzá hasonlót. Ha tényleg a West Side Story a musicalek csúcsa, az operához legközelebb álló mű, akkor itt nincs miben reménykedni. Teljes talány az előadás, nem tudom, hogy miben reménykedtek, van egy nagyszabású díszlet Kentaurtól, aztán nincs benne semmi. A Mariát éneklő Kiss Diána Magdolnának rettentő kellemetlen orgánuma van, és akkor el lehet gondolkodni, hogy melyik a rosszabb, ő vagy a párja, akinek egyáltalán nincs is orgánuma, vagy a Riff szerepében föllépő fiatalember, aki viszont úgy énekel, mintha az előadás előtt kiütötték volna az elülső fogait. A mozgásokban biztosan fogta a koreográfus-rendező Juronics Tamás fantáziáját, hogy nem profi táncosokkal dolgozik, de hogy a történet elmesélésében mi akadályozta, azt nem tudom. Végtelenül lassan, nehézkesen jutunk a párbeszédek végére, hogy aztán csúnyán énekeljenek, és közben nem tudok magamhoz térni attól, ami a zenekari árokból szól. Egyes szólamok tökéletesen eltűnnek, mások indokolatlanul csörömpölnek, minden szanaszéjjel, amihez a színpadiak rosszul és rossz tempóban csatlakoznak, és egy kórusjelenet végén, a záróhangnál találgathat a néző, hogy vajon mit akartak énekelni, mert mindenki más magasságon végez.”

63 Búbánat 2012-01-01 16:14:06
Galambos Erzsi születésnapi gálaestjét adja január elsején este a Duna TV 2011 decemberében ünnepelte 80. születésnapját Galambos Erzsi Kossuth-díjas színművésznő, a hazai zenés színpad meghatározó egyénisége. [url] http://videotar.mtv.hu/Videok/2011/11/23/08/Galaest_Galambos_Erzsi_szuletesnapjara.aspx; Interjú – MTV videótár [/url] A József Attila Színház ünnepi gálaestet rendezett tiszteletére, melyben olyan neves művésztársai és barátai léptek föl, akik fontos szereplői voltak e nagysikerű, több mint hat évtizedes pályának: így ott volt a színpadon többek között Huszti Péter, Piros Ildikó, Bencze Ilona, Felföldi Anikó, Fehér Anna, Bodrogi Gyula, Esztergályos Cecília, Vándor Éva és a Bíró Big Band zenekar. A programban szavalatok, énekes és táncos produkciók szerepeltek, de bejátszások is láthatóak voltak az ünnepelt korábbi szerepeiből. Vastaps és hatalmas virágcsokrok jelezték már az est elején: a 60 éve a pályán lévő színművész népszerűsége mit sem kopott az eltelt évtizedek alatt. A zenés és prózai darabokban egyaránt sikeres Galambos Erzsi munkásságát méltatva köszöntőjében Csomós Miklós oktatásért és kultúráért felelős főpolgármester-helyettes kiemelte: a már karrierje elején is tehetségesnek mutatkozó művész kezdőként is olyan nagyságokkal állhatott egy színpadon, mint Somlay Artúr, Szirtes Ádám, Básti Lajos, Honthy Hanna vagy Gombaszögi Ella. A politikus szerint, bár Galambos Erzsi karrierjében is akadtak buktatók és keserű pillanatok, művészi kvalitása, embersége, mindig vidám lénye mindig átsegítette őt a nehézségeken. A gálaműsort írta és rendezte: az ÉLET A műsorban a legnépszerűbb operett és musical – slágerek csendültek fel. A gálaesten többek között Huszti Péter és Piros Ildikó a Hulló falevelek című dallal, Bencze Ilona, mint konferanszié, Felföldi Anikó egy történet elmesélésével és egy dallal, Fehér Anna egy Babits-verssel, Bodrogi Gyula pedig a Potyautas című darab egyik betétszámával szerzett örömet Galambos Erzsinek, akinek azonban leginkább unokája, Zsófi csalt könnyeket a szemébe, amikor egy szál rózsával a kezében nagymamájához szaladt. Természetesen a születésnapos művész is kedveskedett közönségének, amikor hihetetlen vitalitásról tanúbizonyságot téve, több ízben is táncra perdült és dalra fakadt. "Az operettek a szüleim, a musicalek pedig a férjeim." - nyilatkozta egy interjúban Galambos Erzsi, a Kossuth, Jászai Mari- és Déryné-díjas, Kiváló és Érdemes művész, a József Attila Színház, valamint a Halhatatlanok Társulatának örökös tagja. Töretlen pályája során végigjátszotta a prózai és zenés szerepek teljes palettáját. Volt Puck a Szentivánéji álomból, Elisa a My Fair Ladyből, Muskátné a Liliomból, férfiként is helytállt mint Luca az Éjjeli menedékhelyben, volt Dulcinea a La Mancha lovagjában és Kocsma Jenny a Koldusoperában, Lola Blau, Maya, Dolly és Osztrigás Mici s persze megannyi film, televíziós szerep hercegnője és főhőse (pl.A canterville-i kísértetben, vagy a Szerelem az első vérigben, ahol ő volt a főhős, Füge anyukája). Épp annyié, hogy most legyen miről mesélnie a róla szóló gálaműsor estéjén, ahol a meglepetés vendégek és a közönség együtt ünnepelte a - bármilyen hihetetlen - 80 éves Galambos Erzsit. Írta és rendezte: az ÉLET. A 2011. december 6-i gálaest televíziós felvételét láthatjuk ma este a Duna TV-ben. Az adás 20.30-kor kezdődik és 86 perces lesz. Rendező: Petrovics Eszter (aki mellesleg az ünnepelt művésznő leánya) /Forrás: operettinfo.hu; 7ora7.hu/

62 Búbánat 2011-12-10 17:18:31
Eddigi legnagyobb produkcióját mutatja be a debreceni Csokonai Színház Kultura.hu 2011. december 10. A Mária című musicallel eddigi legnagyobb szabású produkcióját viszi színpadra a debreceni Csokonai Színház; a Szegedi Szabadtéri Játékokkal közösen készült művet december 11-én mutatják be a Főnix Csarnokban. (MTI) - Évtizedek óta nem készült új zenei mű ebben a műfajban és ebben a témában, így ez mindenképp színháztörténeti jelentőséggel bír - emelte ki Vidnyánszky Attila, a mű rendezője, a Csokonai Színház igazgatója. A darab zenéjét és a szövegeket a Ghymes együttes egyik alapítója, Szarka Tamás szerezte. A Máriát a december 11-iki és 12-iki előadások után Szegeden fogják játszani, majd szeretnék Csíksomlyóra is elvinni. "Ez több, mint egy előadás. Ez egy ügy, ami az elbizonytalanodott világunkban lehetőség arra, hogy az ember újrafogalmazza önmagát" - mondta a rendező-direktor. Vidnyánszky Attila egyúttal modellértékűnek nevezte a Szegedi Szabadtéri Játékokkal való kapcsolatukat, hiszen a színpadi művek szerinte a kőszínházak és a szabadtéri intézmények összefogásával egyértelműen szélesebb rétegekhez képesek eljutni. A bibliai témájú musical Jézus születéséig kíséri Mária (Újhelyi Kinga) útját. A szállást kereső Mária, védelmező társa József (Bakos-Kiss Gábor), a hírt hozó Gábriel arkangyal (Rácz József), a kétellyel mérgező Kísértő, az Ego (Mészáros Tibor), a mennyek királynőjét legelőször felismerő Erzsébet (Pápai Erika), a gyermekgyilkos Heródes (Olt Tamás), a szívtelen Kovács (Földes László Hobo) bibliai alakjai is megjelennek, ahogyan Szarka Tamás színpadra kép a Hegedűs szerepében. Kósa Lajos, Debrecen polgármestere szerint a városnak kötelessége volt felkarolni a produkciót, amelyet véleménye szerint nem volt szabad kicsiben megrendezni. A városvezető szerint egy sikertörténet kezdete is lesz a debreceni premier, ami Máriának a magyarság számára kitüntetett szerepe miatt hosszú utat járhat be a Kárpát-medencében. Kósa Lajos elmondta: nem volt nehéz meggyőzni a szponzorokat, hiszen Vidnyánszky Attila és Szarka Tamás neve, továbbá az izgalmas témaválasztás együtt biztosíték volt a minőségi munkához. Szarka Tamás kiemelte, hogy a Ghymes albumain a téma rendszeresen megjelenik, és a zenekar legnagyobb koncertjeit is karácsony idején szokta adni, így szinte kikívánkoztak belőle a Megváltó eljövetelét megzenésítő dalok. Kitért arra, hogy sok színpadi mű és film mutatja be Jézus életét, de az eljövetelét megelőző történésekről ilyen méretű mű még nem volt színpadon. Bátyai Edina, a Szegedi Szabadtéri Játékok igazgatója a Mária mondanivalójáról, a szeretetteljes reményről szólva azt mondta: ezt minden gyereknek kötelező megtanulnia, átéreznie. "Reméljük, erkölcsi eredménye is lesz az összefogásunknak" - tette hozzá az igazgató.

61 SzJ 2011-12-05 11:51:33
Örömmel jelentjük, hogy Szilgyo kollegánk újabb lépést tett a Sondheim-játszás, -megismerés valamint -megszerettetés ügyének előrelendítése érdekében, és Sondheimet Tisztelők Társasága címmel elindította [url]http://sondheimtisztelo.blog.hu/;a „kortárs musicalszerzők egyik legkiválóbbikának” szentelt blogját[/url].

60 Búbánat 2010-08-19 07:49:27
Szegedi Szabadtéri Játékok: [url] http://nol.hu/kult/20100817-haj_a_levesben; HAIR [/url] - Fáy lesújtó kritikája a musical-bemutatóról a NOL-ban.

59 virius 2009-04-30 15:29:14 [Válasz erre: 54 Szilgyo 2009-04-28 13:04:12]
Persze némi igazsága neki is vagyon, ui. az általam látott estén a nézőtéren a második részben már "búcsúszimfónia" alakult ki... :S

58 virius 2009-04-30 15:27:40 [Válasz erre: 55 don carlo 2009-04-28 16:05:12]
Ha jól emlékszem, csak azt az öt előadást tartották meg, ami operaházi szervezésben és szolgálatban ment. Utána még jópárszor (kb. 25-ször) ment volna, de már a Rock Színház szervezésében, az operaházi kollégák számára hakniban. Na EZ maradt el.

57 don carlo 2009-04-28 17:30:19
A Sweeney Todd az egyik favorit musical számomra! Hatalmas zene!!! imádom!!!!!!!!!!!!!!!! ..és a youtubon George Hearn és Patti LuPone klippjeit is a darabból!!!

56 Szilgyo 2009-04-28 16:13:33 [Válasz erre: 55 don carlo 2009-04-28 16:05:12]
A Sweeney Todd zseniális darab, zeneileg és a dalszövegeket tekintve is a műfaj egyik csúcsa.

55 don carlo 2009-04-28 16:05:12
A Sweeney Toddhoz visszatérve, igen az szerintem egy csinált és gerjesztett bukás volt.Nemsokára egy angol társulat venégszerepelt a darabbal az akkori Nemzeti ma Magyar színházban több estén, dugig házzal, és óriási sikerrel....akkor nem a darabbal van a baj... Az Oliver esetében is" közös " produkcióról volt szó,és szerencsénk volt hogy a Madách tatarozásába belecsúszott, ill. akkor még volt Erkel színház...mármint, játszó értelemben! ...arról nem is beszélve, hogy azért a musicalek esetében jobban odafigyelnek a színpadi kivitelezést tekintve, mint manapság az operák esetében. Egy musical jobban felismerhető a rendezés álltal, mint pl. egy kovalik rendezte operaelőadás!

54 Szilgyo 2009-04-28 13:04:12 [Válasz erre: 52 virius 2009-04-28 11:19:29]
Miklós Tibor Musical című könyvében (amúgy érdemes elolvasni!), ha jól emlékszem, a rendezőn, Kalmár Péteren veri el a port.





A lapunkban megjelent szövegek a Café Momus, vagy a szerző kizárólagos szellemi tulajdonát képezik és szerzői jog védi őket.
A szerkesztőség külön, írásos engedélye nélkül mindennemű (részben vagy egészben történő) sokszorosításuk, felhasználásuk, kiadásuk és terjesztésük tilos.