Bejelentkezés Regisztráció

musical


128 Búbánat 2015-06-29 13:51:41
[url] http://fidelio.hu/zenes_szinhaz/kritika/loncs_neon_happiness; Loncs, neon, hepinesz [/url] • 2015. június 25. - • Jász Annamária - • Fidelio - • „Magyarországon először vitték színre a Hair eredeti Broadway-változatát a Belvárosi Színházban. Most már legalább tudjuk, miért nem jutott eszébe korábban senkinek se megrendezni.” KRITIKA

127 Búbánat 2015-02-20 20:41:25
[url] http://www.toldimusical.hu/; ARANY JÁNOS – SZARKA GYULA (GHYMES): TOLDI [/url] A Pannon Várszínház előadása Budapest Kongresszusi Központ 2015. április 22-én 19:00 órakor [url] http://musicalinfo.hu/toldi-musical-budapesti-kongresszusi-kozpont-3636; A musical költemény alkotói és szereplői [/url]

126 Búbánat 2015-02-19 13:49:15
[url] http://www.opera.hu/billy-elliot; Billy Elliot – casting az Operában! [/url] Opera.hu oldalán olvasható: „Az Opera február 14-i Faust Báljának másnapján rendezett Morzsabálonvilághírűmusical-előadáshoz hirdetett castingot Ókovács Szilveszter főigazgató, Solymosi Tamás balettigazgató és Szirtes Tamás rendező. A jótékonysági gyermekelőadás előtt, a színpadon jelentették be: 2016 nyarán az Elton John által komponált Billy Elliot – a musicalcímű darabot viszik színre az Erkel Színházban. Keresik a főszereplőt. A bejelentést közel ezer, a K&H Bankcsoport, aKlauzál Lions Club, valamint a TV2 által delegált hátrányos helyzetű gyermek jelenlétében tették meg az operaházi estély díszletében, a Jancsi és Juliska gyerekopera kezdete előtt. 2015. március 7-én és 8-án, valamint 14-én és 15-én az Erkel Színházban tartják azt a válogatást, amelyen jó fizikai adottságokkal, állóképességgel, ritmusérzékkel és jó énekhanggal rendelkező 9-11 éves fiúkat keresnek Billy Elliot szerepére. A 2005–ben, Londonban bemutatott musicalt Szirtes Tamás rendezi.”

125 Búbánat 2014-11-03 12:44:02
[url] http://ujember.hu/index.php?option=com_k2&view=item&id=25803:gy%C3%B6ny%C3%B6rk%C3%B6dtetni-nem-csup%C3%A1n-sz%C3%B3rakoztatni; Gyönyörködtetni, nem csupán szórakoztatni [/url] - Beszélgetés a hatvanéves Kocsák Tiborral ARCVONÁSOK | MÉRTÉKADÓ 2014.11.02. | MARTON ÁRPÁD 2014. november 02., vasárnap 00:04 „Ünnep idején szabad egészen őszintének lennünk. És mert valakinek le kell ezt végre írnia, megragadom az alkalmat, hogy ünnepélyesen kijelentsem: ha a musical műfajának megvan a maga Kálmán Imréje, Kocsák Tibor az. Még azt is megkockáztatom: eredetibb, szerteágazóbb, újítóbb is az életműve az operettkirályénál. Az pedig, hogy sokszínűbb, vitathatatlan. Az operai Anna Karenina és Utazás, az örökifjú, melodikus A krónikás, az irodalmi levegőjét zenére váltó Légy jó mindhalálig, a vadromantikus Szegény gazdagok és a Kalkuttai Teréz anyát megéneklő, stílusteremtő Kiálts a szeretetért!, a sziporkázó Hófehérke, az operai módra sűrítő Abigél, a szimfonikus-enciklopédikus balett Az ember tragédiájából és a minden porcikájában színházérzékeny A vörös malom zeneszerzője olyan egyéni hangot alakított ki, amely nemzetközi viszonylatban is kivételes. Az utóbbi, nagylelkű „zenei tréfa" mutatja föl talán leginkább komponistánk mozarti vonásait: megrendítő elmélyültség és önfeledt játszadozás pazar elegyét. A kerek évszám alkalmat kínál a visszapillantásra és az előretekintésre.”

124 Haandel 2014-07-26 08:18:19
[url]http://tvthek.orf.at/program/matinee-Anatevka-Ein-Dorf-am-See/8205534/Anatevka-Ein-Dorf-am-See/8207653/Anatevka-Ein-Dorf-am-See/8207654;Anatevka – Ein Dorf am See[/url] (20.07.2014 ORF TVthek)

123 Janus 2014-07-23 20:40:09 [Válasz erre: 117 Búbánat 2014-07-13 13:56:05]
jaj hát majd jönnek a kedves és aranyos kritikusok is a rajongók mellé és dicsérik. A Parasztbecsületben is több kritika pozitívan írt róla. Most elolvastam a Muzsikában megjelent Varázsfuvola kritikát abban is akkora idiótaságokat ír Koltai - pedig ritkán mondok ilyet egy kritikusra, de aki szerint Klein Ottokár hangilag teljesen rendben volt, mint Tamino, az süket.

122 Búbánat 2014-07-23 19:01:52 [Válasz erre: 121 Búbánat 2014-07-20 13:19:59]
MY FAIR LADY [url] http://fidelio.hu/zenes_szinhaz/kritika/ki_szavatol; Ki szavatol? [/url] 2014. július 23. - • László Ferenc - • Fidelio - "A zene ott kezdődik, ahol a szó hatalma véget ér. A My Fair Lady világsikerének egyik titka a jó zene" - olvasható a margitszigeti előadás reklámszövegeiben a megállapítás, melynek első fele ugyan erősen vitatható a zenés színház közegében, ámde második mondatában valósággal lapidáris igazságot fogalmaz meg. KRITIKA „Mert hát Frederick Loewe zenéje tényleg jó, mi több: remek; a székesfehérvári színház zenekarára (karmester: Kerényi Gábor) aligha mondhatunk nagyobb dicséretet annál, mint hogy muzsikusai érvényesen és stílusosan szólaltatták meg a legklasszikusabb Broadway-musical bécsi operettből és angolos fanyarságból lelkedzett zenéjét.”

121 Búbánat 2014-07-20 13:19:59 [Válasz erre: 106 Búbánat 2014-02-20 12:20:03]
Frederick Loewe: My Fair Lady - ma este a második előadást láthatja a közönség a Margitszigeti Szabadtéri Színpadon a székesfehérvári Vörösmarty Színház társulata játékában.

120 Heiner Lajos 2014-07-18 12:36:59 [Válasz erre: 117 Búbánat 2014-07-13 13:56:05]
Ha csak o lenne az egyetlen Ungarnban, aki azt csinalja, amihez nem ert...

119 tiramisu 2014-07-18 12:09:38 [Válasz erre: 117 Búbánat 2014-07-13 13:56:05]
Egyetértek.

118 Búbánat 2014-07-18 09:53:17
Ma este nem operettel, hanem musicallel nyitja meg kapuit az immár hagyományos nyári mörbischi fesztivál, ami augusztus 23-ig a programján szerepel: [url] http://www.viennaclassic.com/de/sommer-2014/konzerte-im-uberblick/seefestspiele-morbisch-anatevka.html?gclid=COC-isqnzr8CFfMgtAodeVAAXQ; Seefestspiele Mörbisch – Anatevka [/url]

117 Búbánat 2014-07-13 13:56:05
Bevallom, nekem sem "jön be" Dolhai hangja, hangszíne, énektechnikája, és nekem is fenntartásaim vannak hangképzését illetően is. Ezért is, operaénekesi irányultságát nem tudom mire vélni. Alkalmasságát ehhez sok minden megkérdőjelezi. A meglévő hangi tudás és színpadi ismeret önmagában kevés és a megfelelő hangképzési ismereteket csak úgy egyik napról a másikra nem lehet megszerezni, elsajátítani. Sok pályatárs kemény tanulmányokat folytat(ott) a Zeneakadémián, operaénekes szakon is, hogy előbb kis szerepekben bemutatkozhasson az Operában. Persze szerencse dolga is, kiből mi lesz, megváltozott szerepkörében mire lesz képes, a műfaj- és/vagy hangfaj váltásokkal megbirkózik-e. Eddigi próbálkozása a Parasztbecsületben eléggé vegyes visszhangot kapott. Hiába van rajongó tábora, ott is megoszlottak erről a vélemények. Erre a nem egyöntetű értékítéletre alapozva hozna meg ilyen lényeges szakmai döntést? Ha tényleg így gondolja a „hogyan tovább?”ot, igen komoly önvizsgálat kellett ehhez, és szakmai korrepetitorok egyöntetű meglátása és „jóváhagyása”. Vagy önfejűen figyelembe sem vette az esetleges józan „eltanácsolást” az ötletétől, és megy tovább a saját feje után… Ismerve eddigi énekesi produktumát, nem hinném, hogy műfajváltása hasonlóan sikeresen fog alakulni, mint történt például László Boldizsár esetében, aki a Cotton Club Singers együttes frontembereként tevékenykedett, és másfél évtizednyi működés után, onnan nyergelt át az opera világába, hogy immár tenor főhősöket alakítson a színpadokon. Úgy tűnik, mára őt el- és befogadta a szakma. Ilyen fordulat keveseknek jön össze. Félek, Dolhaira - remélt új szerepkörében - nem vár a másik tenoréhoz hasonló ívű operai karrier. Tudom, L.B. indulását is sokan kétellyel fogadták, alkalmasságát megkérdőjelezték. Lehet, hogy D.A. is ebből indul ki, és arra gondol, idővel neki is mindez megadatik, megszeretik majd. Megszerzi, elsajátítja az operaénekléshez szükséges képességeket, könnyedén megy majd a váltás. És elismerik őt is. De szerintem ők ketten teljesen eltérő, más habitussal, más hangszínnel, más technikával rendelkező énekművészek, pályájuk indulása is különböző zenei műfajhoz kötődik, kevés a közös bennük, így összehasonlításuk tévútra vezetne… Nem tudom, ki hogy van vele, Dolhai művészetét már az operettben is elég kevésre tartom. A bonviván, sőt operai szerepkörben akkor már inkább Vadász Dániel, Vadász Zsolt, Boncsér Gergely lennének azok, akiknek kiváló hangjuk valóban erre predesztinálja őket – és több esetben ezt a képességüket már volt módjukban, az operában is bizonyítani. Megértem Dolhaiban buzog a becsvágy, ami értékelhető szempont, de tisztában kell lennie saját képességeivel és az elvárásokkal is. Ő ne tudná, hogy az opera "komoly" műfaj, generációk tanultak-tanulnak, hogy vágyuk beteljesedjen és egyszer az Opera színpadán megmérettessék magukat. Azt is tudom, voltak, akik a „könnyű” zenés műfaj felől érkeztek, és később elismert operaénekesek lettek. Dolhai Attila esetében ezt a perspektívát egyelőre nem tudom elképzelni. De ne legyen igazam! Ha bölcs, D.A. saját műfajában, a musicalben elért népszerűsége eddigi töretlenségét nyilván nem fogja szem elől téveszteni... Rá fog egyszer jönni, jobb ha marad a jól bevált „kaptafánál” – ott csalódások nem érhetik.

116 macskás 2014-07-13 12:22:35 [Válasz erre: 115 Búbánat 2014-07-13 12:07:30]
Vicc! Modoros, présel, és különben is.

115 Búbánat 2014-07-13 12:07:30
[url] http://fidelio.hu/zenes_szinhaz/interju/dolhai_attila_szuksegem_van_a_kihivasra; ’Idén nyáron Dolhai Attila lezárja musical-pályafutását.” – interjú [/url] Dolhai Attila: "Szükségem van a kihívásra" • 2014. július 11. - • Csicsely Zoltán - • Fidelio - „- Kiváltságos vagy rizikós helyzet egy műfajváltás? - Mindkettő. Kiváltságos, mert a mostani életszakaszomban megengedhetem magamnak, hogy elengedjem a musicalekből származó biztos egzisztenciát. A műfajváltás nem egyik pillanatról a másikra történik, hiszen jó ideje játszom operettet, ami továbbra is meg tud maradni biztonsági kötélnek, biztosítani tudja a családi megélhetésünket. Énektechnika szempontjából operett és opera között van átjárhatóság, a magam elé kitűzött cél, hogy megtanuljak úgy énekelni, hogy képes legyek az utóbbit is teljesíteni. Természetesen kockázatos is a döntésem, ám annál semmiképp nem veszélyesebb, mint amit eddig csináltam, hiszen egyszerre két eltérő műfajt, musicalt és operettet is énekeltem. Ez a legrosszabb, amit egy énekes tehet. […]”

114 Haandel 2014-07-12 11:53:49
[url]http://tvthek.orf.at/search?q=M%C3%B6rbisch;"Anatevka" in Mörbisch[/url]

113 zalbarna 2014-04-28 11:41:34 [Válasz erre: 112 Búbánat 2014-04-28 11:39:48]
Nnna jó, ezt ettem...

112 Búbánat 2014-04-28 11:39:48 [Válasz erre: 111 zalbarna 2014-04-28 11:38:32]
Musical - topic, eleve nem lehet "komoly"...

111 zalbarna 2014-04-28 11:38:32 [Válasz erre: 110 Búbánat 2014-04-28 11:00:55]
De kéremmm !! Nem zenei magazin, hanem komolyzenei magazin.

110 Búbánat 2014-04-28 11:00:55
[url] http://www.madachszinhaz.hu/newsdet.php?id=351; A Mamma Mia! a Madáchban és Szegeden! [/url] Madachszínhaz.hu, 2013. 10. 30. A Mamma Mia! a Madách Színházban és a Szegedi Szabadtéri Játékokon! A világon először a Madách Színház kapta meg a jogot, hogy non-replica változatban állítsa színpadra a Mamma Mia! musicalt. A bemutató 2014 augusztusában a Szegedi Szabadtéri Játékokon, szeptemberben pedig a Madách Színházban lesz.

109 Haandel 2014-04-17 17:31:49
[url]http://www.telegraph.co.uk/culture/theatre/theatre-features/10755716/Why-My-Fair-Lady-betrays-Pygmalion.html;Why My Fair Lady betrays Pygmalion[/url] … In his lifetime, Shaw had resolutely rejected any attempt to turn Pygmalion into a musical. In 1921 he learned that Franz Lehár was basing an operetta on the play, and fired off a salvo warning the composer not to infringe his copyright. Shaw insisted that Pygmalion possessed its own verbal music, but he must also have been wary of the conventions of musical comedy which would demand a romantic union at the conclusion. … --- George Bernard Shaw (26 July 1856 – 2 November 1950) Pygmalion (1912) Franz Lehár (30 April 1870 – 24 October 1948) --- Da [url]http://bar.wikipedia.org/wiki/Ungarisch;George Bernard Shaw[/url] hod in am Interview mit CBS gsogt: „Nach dem ich das Ungarische Jahre lang studiert habe, bin ich überzeugt, daß mein Lebenswerk wesentlich wertvoller geworden wäre, wenn ich sie als Muttersprache hätte. Denn mit dieser seltsamen, vor uralten Kräften strotzenden Sprache kann man viel genauer die winzigen Unterschiede und geheimen Regungen der Empfindungen beschreiben.“ --- George Bernard Shaw (the writer of dramas) told in an interview (made with him by the CBC): "I can say with confidence - after I have studied the Hungarian language trough many years - that I could have created a far more precious and worthy literary work of my life If I had been the possibility to do it by Hungarian. I claim this simply because this strange, powerfull language is the most capable to write about the differences and details of the minor, secret human emotional nuances." ***** [url]http://www.youtube.com/watch?v=40VegR6uaTI;George Bernard Shaw's First Visit To America[/url] (1928, YouTube)

108 Szilgyo 2014-04-15 10:18:45
Sondheim-ősbemutató Magyarországon: [url]http://www.magyarszinhaz.hu/component/content/article/6-tervezett-bemutatok/40383-into-the-woods;Vadregény - Into the Woods a Magyar Színházban[/url]

107 Búbánat 2014-04-12 11:40:12
[url] http://www.jegytrafik.hu/zenes-szinhaz/kepzelt-riport-egy-amerikai-popfesztivalrol-musical-jegyek-budapest-kongresszusi-kozpont-2013; Képzelt riport egy amerikai popfesztiválról [/url] Budapesti Kongresszusi Központ - 2014. 05. 10. ( szombat ) „Presser Gábor 40 éves musicaljét a Képzelt riport egy amerikai popfesztiválról musical lesz látható Budapesten a Budapesti Kongresszusi Központban a Pannon Várszínház előadásában. A Képzelt riport egy amerikai popfesztivál egyike azoknak a musicaleknek amit mindenki ismer, hiszen olyan slágerek hallhatóak benne mint a Valaki mondja meg, Arra születtem, A fák is siratják és a Ringasd el magad című dalok amikből több feldolgozás is készült, sőt a rádiók is játszották. A musical keletkezése is megérne egy darabot, hiszen rendkívül izgalmas útja volt a vígszínházi bemutatóig. A zene megírásához még az István, a király szerzőit is felkérték, végül azonban Presser Gábor és Adamis Anna írtak hozzá zenét. Ez a musical töltötte be a hazánkban korábban betiltott Jézus Krisztus Szupersztár után maradt űrt, sőt annál többet is, hiszen egy magyar legenda keletkezett ekkora. A 40 éves musical története abszolút örökérvényű és még ma is aktuális lehet, hiszen olyan témákat feszeget mint a drog, homoszexualitás vagy éppen a holokauszt. 2014-ben országos turnéra indul a legendás Képzelt riport egy amerikai popfesztiválról musical.”

106 Búbánat 2014-02-20 12:20:03
Régen játszott híres musicalt mutatott be február 15-én a székesfehérvári Vörösmarty Színház: [url] http://szinhaz.hu/musical/55427-egy-rikacsolo-viragaruslany-esete-a-nyelvtanarral-my-fair-lady-szekesfehervaron; Frederick Loewe: My Fair Lady [/url] Rendező: Szikora János A főbb szerepekben: Henry Higgins - Hirtling István Mrs. Higgins - Almási Éva Eliza Doolittle - Radnay Csilla Pickering ezredes - Egyed Attila Mrs. Pierce - Sztárek Andrea [url] http://www.szekesfehervar.hu/viewer.php?image=0&group=124762; Képgaléria [/url]

105 Búbánat 2013-11-23 14:28:47
[url] http://www.operett.hu/cikkek/otven-muvesz-enekel-miklos-tibor-emlekere/951; Ötven művész énekel Miklós Tibor emlékére [/url] Operettszínház, 2013-11-15 Több mint ötven magyar énekes, színész, sztár fogott össze, hogy november 25-én jótékonysági gálaesten állítson emléket a Légy jó mindhalálig, az Anna Karenina, a Sztárcsinálók, az Utazás, vagy az Operettszínházban a mai napig látható Abigél és Menyasszonytánc sikerszerzőjének, a Miss Saigon fordítójának, Miklós Tibornak, aki szeptemberben, 66 éves korában távozott közülünk. A tiszteletére rendezett emlékgála közreműködői és alkotói lemondanak honoráriumukról és azt teljes összegben Miklós Tibor családjának ajánlják fel. A gála résztvevői: Andrádi Zsanett, Balogh-Bodor Attila, Barát Attila, Bardóczy Attila, Bíró Eszter, Czigány Judit, Csengeri Attila, Csengeri Ottília, Csonka András, Csuha Lajos, Dobos László, Dolhai Attila, Egyházi Géza, Feke Pál, Felföldi Anikó, Forgács Péter, Földes Tamás, Für Anikó, Gömöri András Máté, Haffner Anikó, Homonnay Zsolt, Jantyik Csaba, Janza Kata, Kékkovács Mara, Kerényi Miklós Máté, Kovács Zsuzsa, Kováts Kriszta, Langer Soma, Lukács Anita, Mahó Andrea, Makrai Pál, Mészáros Árpád Zsolt, Miklós Eponin, Muri Enikő, Nádasi Veronika, Naszvagyi Tamás, Nyári Szilvia, Polyák Lilla, Puskás Péter, Sasvári Sándor, Serbán Attila,Simon Panna, Sz. Nagy Ildikó, Szabó P. Szilveszter, Szendy Szilvi, Szolnoki Tibor, Szomor György, Tóth Gabi, Tóth Vera, Ullmann Zsuzsa, Vágó Bernadett, Vágó Zsuzsa, Vikidál Gyula, Zentai András.

104 Búbánat 2013-09-14 13:37:25 [Válasz erre: 103 Szilgyo 2013-09-14 08:00:27]
Nagyon szép kezdeményezés! (Csak ami a linkre kattintva feljön tudom elolvasni, de ez is bőven elég ahhoz, hogy onnan érzékelni tudjam Miklós Tibor iránt megnyilvánuló "szeretet lángjait". Épp tegnap hallgattam meg Kincses Veronika CD-jéről két olyan számot, melynek dalszövegét ő fordította illetve maga írta: - Mária Magdaléna dala - részlet a Jézus Krisztus Szupersztár c. musical-ből(A.L. Webber - T. Rice - Miklós Tibor) - Kincses Veronika - Karácsony - dal(Kocsák Tibor - Miklós Tibor) - Kincses veronika, km. a fóti Károlyi István Gyermekközpont kórusa Sebestyén András vezetésével ("Szeretet hangjai" - Kincses Veronika és a fóti gyermekváros lakói, Hungaroton, 1998)

103 Szilgyo 2013-09-14 08:00:27
[url]https://www.facebook.com/miklostiboremlekoldal;Emlékoldal Miklós Tibor tiszteletére[/url]

102 Búbánat 2013-09-09 11:18:58
[url] http://mno.hu/grund/varatlanul-elhunyt-miklos-tibor-1183065; Váratlanul elhunyt Miklós Tibor [/url] BuL Forrás: MTI, MNO 2013. szeptember 09., hétfő 10:35 Váratlanul elhunyt Miklós Tibor dalszövegíró, fordító, a Rock Színház alapítója és igazgatója, a Magyar Zeneszerzők Egyesülete (MZE) elnökségi tagja. Miklós Tibort szombaton este 66 éves korában érte a halál – közölte az MTI-vel Hollós Máté, az MZE elnöke. Az alkotó a Generál együttes szövegírójaként tűnt fel, nevéhez fűződik a hazai rockopera megteremtése. Ő fordította le például a Jézus Krisztus szupersztárt, az Evitát, a Hairt, A nyomorultakat, a Miss Saigont, a Fame-et. Olyan slágerek fűződnek nevéhez, mint a Különös szilveszter, a Boldogság, gyere haza és az Álmodj, királylány. Temetéséről később intézkednek. Miklós TIbor éppen néhány nappal ezelőtt mesélt az MNO Grundnak terveiről.

101 Búbánat 2013-09-05 00:49:50
[url] http://szinhaz.hu/interjuk/53225-zenes-nepszinhazi-tradiciok-menten-interju-keror-val; Zenés Népszínházi tradíciók mentén – interjú [/url] Szinhaz.hu, 2013. augusztus 22. csütörtök, 07:00 A Fővárosi Közgyűlés június 12-én határozott arról, hogy pályázatot ír ki a Budapesti Operettszínház főigazgatói posztjára, mivel a jelenlegi vezető, Kerényi Miklós Gábor megbízatása 2014. január 31-én lejár. A direktor az Operettszínház évadzáró rendezvényén, június 24-én, hivatalosan is bejelentette, hogy újra indul a posztért. Az irányítása alatt eltelt tizenhárom évről, operett- és musicaljátszásról, hungaricumról, a közönségről és a jövőbeni tervekről kérdezte Spilák Klára. „- Azok a népszerű színészek, akik a musicalek főszerepeit játsszák és imádja őket a közönség, szerepet kapnak az operettekben is, ezáltal behozva rajongóikat a másik műfaj előadásaira. Kerényi Miklós Gábor: Természetesen. Ezzel mi valóban játszunk. Én nagyon fontosnak tartom a színházban a sztárokat és azt, hogy segítsem az ismertté válásukat, mert a közönség elsősorban a színészekre szeretne jegyet venni! A zenés színház egyébként számomra az ősi szertartás színház egyszerre sokakat megszólító változata, ahol a papok és a szertartást segítők szerepe, sugárzása szintén nagyon fontos. - A színház arculatában az Ön igazgatása alatt vált igazán meghatározóvá, pregnánsan láthatóvá a musical, mint önálló műfaj. Sosem merült fel, hogy ez az intézmény nevében is megjelenjen? Kerényi Miklós Gábor: A Budapesti Operettszínház egy tradicionális név, ami értéket képvisel, nem véletlenül nyertük el a Superbrands címet, ezért nem lenne értelme, hogy megváltoztassuk. - Sokan fölteszik a kérdést: miért játszik az Operettszínház egyáltalán musicaleket? Hiszen ezt teszi Budapesten például a Madách Színház is. Kerényi Miklós Gábor: Mi egészen más típusú színház vagyunk, mint a Madách, és egészen más típusú musicaleket játszunk. Mindezen túl, ennek egyrészt történeti alapja, hagyománya van, másrészt pedig a kor parancsa művészi, gazdasági, közönség építési szempontból egyaránt. Ugyanakkor érdekes, hogy miközbenaz Operettszínháznak újra és újraneki szegezik a kérdést, hogy miért játszik musicalt - amikor pedig 50 éve rendszeresen szerepel a repertoáron ez a műfaj (a My fair Lady-től a West Side Story-n keresztül a Valahol Európáig, az Őrült nők ketrecéig és a Hotel Menthol-ig), ugyanakkor a Madách Színház esetében nem firtatják, hogy hova tűnt Shakespeare, Schiller, Németh László, Csehov - vagyis a prózai társulat, egyáltalán a társulat, és miért lett az egykor elismertprózai színház, amely játszott musicaleket is, egyszerű, társulat nélküli, szórakoztató zenés színház. - Milyen hagyományokra gondol? Kerényi Miklós Gábor: A kezdet a legendás Petőfi Színház, az első magyar musical színház, amely kétévi működés után betagozódott az akkori Operettszínházba. Az első jelentős nyugati musical itt került műsorra: a híres My Fair Lady 1966-ban Lehoczky Zsuzsával és Básti Lajossal. Később jött a West Side Story, a Hello Dolly Psota Irénnel, a La Mancha Lovagja Darvas Ivánnal, a Hegedűs a háztetőn Bessenyeivel, a Chicago Felföldy Anikóval, majd a Valahol Európában Haumann Péterrel és a Hotel Menthol Fenyő Miklóssal. Ráadásul 1994-ben a Rock Színházat is beolvasztották az Operettszínházba. Így amikor én átvettem a színház igazgatását, a musical tagozattal tulajdonképpen a Rock Színház hagyományait folytattam. És éppen az ő nyomdokaikon haladva én nem Broadway és West End típusú, üzletszerű szórakoztató színházat csinálok. „

100 Búbánat 2013-09-04 01:34:28 [Válasz erre: 99 IVA 2013-09-03 23:50:35]
Jaj, tényleg, látszik, hogy későre járt az idő. A "macskák" megbabonáznak... Az Elfújta a szél után pedig kapkodok...

99 IVA 2013-09-03 23:50:35 [Válasz erre: 98 Búbánat 2013-09-03 21:26:01]
Kedves Búbánat, szerintem összemostad az előző két hozzászólást.

98 Búbánat 2013-09-03 21:26:01 [Válasz erre: 97 ferocissimoato 2013-09-03 13:38:09]
2013 decemberétől a Budapesti Operettszínház műsorán lesz látható az előadás! Bízzunk benne, hogy a kőszínházi körülmények között élvezhetőbb előadás kerül színpadra.

97 ferocissimoato 2013-09-03 13:38:09
Amatör Macskák a szigeten. A legborzasztobb teljesitményt a hangmérnök úr tette le az asztalra. Minden kritika alatt volt a hangositás szinvonala, mindent tönkre tett, élvezhetetlen lett ezáltal az elöadás. Nagy kár volt ezt a remekművet igy tönkre tenni.

96 Búbánat 2013-07-26 18:50:45
[url] http://mno.hu/grund/az-elfujta-a-szelben-gyonyorkodhetnek-szegeden-1174417; Az Elfújta a szélben gyönyörködhetnek Szegeden [/url] PR Forrás: MTI/MNO 2013. július 24., szerda 10:56 Gérard Presgurvic Margaret Mitchell híres regénye alapján készült musicalje, az Elfújta a szél magyarországi ősbemutatójával folytatódik a Szegedi Szabadtéri Játékok programja péntektől. Somogyi Szilárd rendező az MTI-nek elmondta, a Dóm tér közönsége a 2003-ban, Párizsban bemutatott darab „non-replika” – új rendezésben, díszletekkel és jelmezekkel készült – változatát láthatja. Amikor Kerényi Miklós Gáborral, a Budapesti Operettszínház főigazgatójával fordították a művet és készítették az új dramaturgiát, arra törekedtek, hogy a történetvezetés a regényhez és a filmhez közelítő legyen. A hatalmas szegedi színpad alkalmas arra, hogy a mű „színes, széles vásznú filmként” jelenjen meg a közönség előtt. A szereplők csupán négy-öt percet töltenek egy-egy jelenet helyszínén, majd pörög tovább a film, ezzel lehetőséget teremtve arra, hogy mozgékonyabb, fürgébb, fiatalos legyen az előadás – fogalmazott a művész.

95 Búbánat 2013-07-19 21:04:16
Lionel Bart szívhez szóló musicalváltozata Charles Dickens Twist Oliver című regényét vette alapul saját feldolgozásához, melyet a Margitszigeti Szabadtéri Színpadon július 12-én és 14-én láthatta a közönség. (Fidelio: „Dickens hőse a Margitszigeten - 2013. július 9. - (kzs) - Bóbita) „A darabot Nagy Viktor rendezte, Gyenes Ildikó koreografálta, a látványt (díszletet, jelmezt) pedig Kentaurnak álmodta színpadra.” [url] http://www.fidelio.hu/bobita/kritika/a_kodos_albionban; A ködös Albionban [/url] 2013. július 17. - Kolozsi László A Veszprémi Petőfi Színház Oliver! előadása a Margitszigeti Szabadtéri Színpadon mutatott igazán jól: itt érvényesült a nagyszabású, Dickens korát, a ködös Albiont idéző díszlet. KRITIKA „[…] Oberfrank Péter és a veszprémi színház zenekara mindent megtett azért, hogy a falsra sikeredett áriákat korrigálja. Kevés hibával, jól játszották végig ezt a darabot, aminek - ahogy recenzens erre korábban kitért - a díszlet és a gyerekek voltak a főszereplői: szerencsére. Olivérként Arbas Socias Carlost kell dicsérni, aki két áriáját kissé elfogódottan, de remekül megoldotta. Egy gyerekszereplő fellépésekor olykor az az izgalom oka, hogy a néző nem bízik abban, hogy a kiskorú végig fogja bírni az iramot, eltalálja a hangokat. Az a gyerek, akinél ez fel sem merült, mert profibb és jobb volt a felnőtt színészeknél (ez, sajnos, nem is jelent most olyan nagy dicséretet), Dörzsölt szerepében Pató Bálint. G. Dénes György szövegeiről most is kiderült, mennyire időtlenek és zseniálisak. Ezek, a szövegek az ékes bizonyítékai annak, hogy nincs könnyű műfaj: mindent komolyan kell venni. A Bob herceggel vagy az Oliver!-rel - önmagában - nincs semmi baj. „

94 Búbánat 2013-07-15 18:00:05
[url] http://mno.hu/grund/magyar-musicalsiker-lipcseben-1172791; Magyar musicalsiker Lipcsében [/url] Grund Forrás: MTI/MNO 2013. július 15., hétfő 16:11 A Budapesti Operettszínház A Szépség és a Szörnyeteg című produkciójának társulata nagy sikerrel vendégszerepel Lipcsében. A hétvégi premier után még nyolc előadáson látható itt a darab, utoljára július 21-én – közölte az operettszínház hétfőn.

93 IVA 2013-05-19 04:45:21 [Válasz erre: 92 Cilike 2013-05-18 12:34:01]
A Sweeney Toddot én a Kaposvári Csiky Gergely Színház előadásában láttam. Nem jöttem rá, miért fontos előadni. Az Egy nyári éj mosolya (Egy kis éji zene) jobban tetszett, abból legalább megmaradtak bennem dallamfoszlányok. (Talán azért is, mert három változatban is láttam.)

92 Cilike 2013-05-18 12:34:01
Épp most láttam a 2011-es (?) Sweeney Todd filmet, Johnny Depp, Helena Bonham Carter, Alan Rickman... méga 90-es években magam is szerepeltem a Nyakfelmetszőben az Erkelben. jó darab, ha morbid is.

91 Búbánat 2013-05-18 12:27:45
[url] http://sondheimtisztelo.blog.hu/2013/05/12/stephen_sondheim_szinhaza; Szilágyi Gábor: Stepheim Sondheim színháza [/url] „Hiánypótló színházi kötet, mely Stepheim Sondheim életművét tárja a magyar olvasók elé, arra vállalkozva, hogy mennyiben változtatta meg ez a megalkuvást nem ismerő színpadi szerző a modern zenés színház arculatát.” „A kötet lapjain egyaránt megelevenednek a jól ismert és a jószerével elfeledett Sondheim-darabok, mindamellett feltárulnak a musicalek keletkezésének apró mozzanatai, bepillantást engedve a Broadway semmi mással össze nem téveszthető sajátos világába, illetve az eredeti bemutatók kulisszái mögé.” A könyv megvásárolható az Írók Boltjában (Budapest, Andrássy út 45.), a Rózsavölgyi Zeneműboltban (Budapest, Szervita tér 5.), valamint megrendelhető a Viva la Musical! webshopjában!

90 Búbánat 2013-04-07 00:00:31 [Válasz erre: 89 ferocissimoato 2013-04-06 00:24:24]
Annak idején volt a Rock Színház, amely a musicaleket játszotta - csak nem volt állandó otthona, itt és ott vendégeskedett produkcióival. És volt-van az Operettszínház, mely aztán hivatalosan - nem tudom, milyen döntés eredményeképpen - nem csak befogadta a "kistestvért", hanem egyesült a két színház. Belegondolni sem tudok abba, mi lett volna, ha a két társulat nem válik eggyé. A Rock Színház - és vele a musical - valószínűleg elveszítette volna bázisa mellett a közönségét, a műfaj rajongóit is...

89 ferocissimoato 2013-04-06 00:24:24
Az Operettszínházban kétszer láttam ezen a héten Lévay müvét: Elisabeth-et. Amit ez a csapat produkálni képes, az egyszerüen lenyügözö! Nem véletlenül megy a társulat külföldi utakra mindenfelé ! Egy Kossuth díjra méltó alakítás: J A N Z A K A T A . Hihetetlenül sugárzik, él, szenved, már a tekintetében is a világ fájdalma van benne és ahogy énekel az igazán szívbe markoló. A színház egyébként tele volt fiatalokkal! Azt hiszem ez hatalmas érdem! Milyen jó lenne az Operházban is ezt tapasztalni!

88 Búbánat 2013-02-10 15:32:41 [Válasz erre: 87 virius 2013-02-10 14:44:11]
De ott van a cikkben: „a Madách Színház 1983. március 25-én mutatta be a Macskákat, közvetlenül a londoni ősbemutató után. Az eltelt 30 évben az előadást mintegy ezernégyszázszor játszották, eddig több mint másfél millió néző vásárolt jegyet a musicalre.” Egy kis matematika: 30 év 1400 előadás - 1.500.000 néző 3 év 140 előadás - 150.000 néző 1 év átlag 46 előadás - 50.000 néző 1 hónap átlag 3,8 előadás - 4.166 néző

87 virius 2013-02-10 14:44:11 [Válasz erre: 83 Búbánat 2013-02-08 20:36:47]
Azt nem találom benne, hogy 30 év alatt pontosan hányszor is ment a Madáchban a Macskák... Amúgy a produkció nagyjából egyidős a Parsifallal, csak hogy viszonyítási alapot adjak...

86 Szilgyo 2013-02-10 13:50:34
[url]http://sondheimtisztelo.blog.hu/2013/02/10/multidezo_a_west_side_story_a_fovarosi_operettszinhazban;Múltidéző - A West Side Story 1969-ben az Operettszínházban[/url]

85 macskás 2013-02-08 22:54:03 [Válasz erre: 83 Búbánat 2013-02-08 20:36:47]
Jó azoknak a macskáknak, hogy csak harmincévesek!

84 zalbarna 2013-02-08 22:42:49 [Válasz erre: 83 Búbánat 2013-02-08 20:36:47]
Hú, az mennyi lóvé !!!

83 Búbánat 2013-02-08 20:36:47
[url] http://www.magyarhirlap.hu/az-abszolut-rekordert-unnepli-a-szinhaz; Az abszolút rekordert ünnepli a színház [/url] "Eddig másfél millió magyar néző látta Andrew Lloyd Webber világhírű zenés darabját, a Macskákat! Egyhetes rendezvénysorozattal és felújított szereposztással készül a Madách Színház a Macskák című musical budapesti bemutatójának harmincadik évfordulójára. A minden színházi rekordot megdöntő darab sajtótájékoztatóján Szirtes Tamás igazgató, rendező beszélt, és színművészek az elmúlt harminc évből, valamint bemutatót tartottak az új generáció tagjai." [url] http://www.magyarhirlap.hu/harminc-eves-a-macskak; Harminc éves a Macskák [/url] Az évforduló alkalmából megújul a musical, március 22-én új nemzedék lép színpadra.

82 Búbánat 2012-12-01 00:02:30
[url] http://videotar.mtv.hu/Videok/2012/11/30/13/Jubileumi_bemutatot_tartottak_tegnap_este_a_fovarosi_Operettszinhazban.aspx; Jubileumi bemutatót tartottak tegnap este a fővárosi Operettszínházban [/url] 2012. november 30. 13:22 M2 Tv Videotár

81 Szilgyo 2012-11-27 09:35:11
[url]http://sondheimtisztelo.blog.hu/2012/11/27/ismeretlen_klasszikusok_the_cradle_will_rock;Egy botrányos Broadway-premier története (Blitzstein: The Cradle Will Rock)[/url]

80 Szilgyo 2012-10-24 09:06:58
azért elég egyszer elolvasni

79 Szilgyo 2012-10-24 09:06:18
[url]http://sondheimtisztelo.blog.hu/2012/10/18/adatlap_pacific_overtures;Pacific Overtures - egy idehaza ismeretlen Sondheim-darab[/url]





A lapunkban megjelent szövegek a Café Momus, vagy a szerző kizárólagos szellemi tulajdonát képezik és szerzői jog védi őket.
A szerkesztőség külön, írásos engedélye nélkül mindennemű (részben vagy egészben történő) sokszorosításuk, felhasználásuk, kiadásuk és terjesztésük tilos.