Hát, ha Ilosfalvyra fáj a fogad, akkor itt van egy igazi csemege. Gaetano Donizetti - Roberto Devereux (1969-es felvétel, Beverly Sills, Peter Glossop, Beverly Wolff, Robert Ilosfalvy, stb., Royal Philharmonic Orchestra-Charles Mackerras). Teljes opera, 2 CD, jó szórakozást.
Tartottam tőle, én is sajnálom, de semmi probléma.
vKedves Klára, sajnos privát tulajdon.Sjnálom.
Ez az 1970-es müncheni előadás hozzáférhető valahol, vagy privát tulajdon? Úgy minden szereplő együttvéve izgalmas névsor, de az Ilosfalvy küön csemege lehet!
Kárpótlásul meghallgattam egy 1970-es müncheni előadást..Wechter, Raimondi, Gundula Janovitz, Ilosfalvy Róbert... Abbadó vezényelt..Szuper volt.
....én a hölgy miatt 2x elzártam.. újra belenéztem.. végül feladtam. KÁR,mert a tenorra kiváncsi voltam.. de a szerelmi kettősnél...végleg elzártam.
Tudom,a tv nem olyan minőséget ad vissza,de nekem olyan érzésem volt,mintha összecsúszott volna pár férfihang.Olyan egyformára.Cser Krisztián és Brickner Szabolcs tetszett a legjobban. Gratuláció.
Én a Boccanegrát néhány nappal később láttam, Boross Csilla művésznővel, és Domingo helyett Alexandru Agache felléptével, tehát van összehasonlítási alapom! Domingo fogalom, ez tény - bár a napokban egy fiatalabb változatában volt alkalmam gyönyörködni, de Boccanegraként is hiteles volt. Ahogyan az általam élőben látott Agache is. Külön öröm számomra, hogy a magyar énekesek néltó partnerei voltak Domingonak. A letöltést én is javaslom, különös tekintettel arra, hogy minden reklám, hírverés, stb ellenére ezek a közvetítések a Médiaklikk oldalon nem nézhetőek vissza!
Leszámítva az időnként kb.: 2-6 kockás elcsúszások miatti félretátogásokat, ami a vágáson múlott...
Ez igazán pompás, nagyon köszönjük. És le a kalappal a felvételt készítők előtt, valószínűleg ez az MTV eddigi legjobb műszaki színvonlú operafelvétele, amelyre hosszú évek múltán is büszke lehet. És a zenei színvonal is elsőrangú. Domingo egyenesen elképesztő. És Cser Krisztián ezen a felvételen még jobb, mint amit a III. emeletről hallottam. Utolsó felvonásbeli kettőse Domingóval lélegzetelállító. MIndenki fantasztikus, a hölgyet kivéve, nagy-nagy kár érte, mert ez az előadás meghismételhetetlen. A legbosszantóbb az, hogy néhány nappal később ezt a szerepet már Boross Csilla énekelte. Én nagyon ajánlom a letöltését mindenkinek, akár látta élőben, akár nem, ezt a ragyogó előadást.
Nem tudom elégszer megköszönni!
Az Opera honlapjáról:
A Simon Boccanegra Plácido Domingóval az M5 műsorán 2022. június 26-án
2022. június 26-án (vasárnap) 20:00 órától látható felvételről az M5 műsorán Giuseppe Verdi Simon Boccanegra című operája Plácido Domingóval a címszerepben.
A mű magyarországi premierje 1937-ben volt, Ivan Stefanutti produkciója 2011-ben mutatkozott be az Operaházban.
Szereplők: Plácido Domingo (Simon Boccanegra), Rost Andrea (Amelia Grimaldi), Cser Krisztián (Jacopo Fiesco), Brickner Szabolcs (Gabriele Adorno), Szegedi Csaba (Paolo Albiani), Szemerédy Károly (Pietro), Ninh Duc Hoang Long (Az íjászok kapitánya), Sahakyan Lusine (Amelia komornája)
Közreműködik a Magyar Állami Operaház Zenekara és Énekkara (karigazgató: Csiki Gábor).
Vezényel: Kocsár Balázs
A felvétel 2022. április 27-én készült az Operaházban.
Az MRTV mintha egy intézmény lenne. Ehhez képest talán nem kéne ilyen bakikat elkövetniük.
Ezt jól összeszedték! A Bartók Rádió ma 16:00 - 22:30 között élőben közvetíti a MüPa -ból az Istenek alkonya mai előadását!
Ma este 21:00 órától látható felvételről Richard Wagner A walkür című zenedrámája az M5 műsorán.
Rendező, vizuális koncepció: M. Tóth Géza
Díszlettervező: Zöldy Z Gergely
Vetített látvány: KEDD Kreatív Műhely
Jelmeztervező: Bárdosi Ibolya
Koreográfus: Venekei Marianna
Dramaturg: Orbán Eszter
Szereplők: Kovácsházi István (Siegmund), Sümegi Eszter (Sieglinde), Andreas Hörl (Hunding), Tomasz Konieczny (Wotan), Linda Watson (Brünnhilde), Németh Judit (Fricka), valamint a walkürök szerepében: Wittinger Gertrúd, Bátori Éva, Fodor Beatrix, Vörös Szilvia, Várhelyi Éva, Kálnay Zsófia, Gál Erika és Fodor Bernadett
Vezényel: Halász Péter
A felvétel 2016. március 6-án készült az Operaházban.
Gruberova 2019-es pesti Luciáin első ill. második sorban ültem, és teljes mértékben elhittem, hogy fiatal - nem is húsz- hanem inkább tizenhatéves - lány. Mert úgy szólt a hangja, olyan volt a kisugárzása, úgy mozgott a színpadon. Ez volt Gruberova csodája. Mármint számomra, és azok számára, akik az egész világról jöttek megcsodálni az utolsó Luciáit, és megtöltötték a színházat. Az operaelőadások azoknak szólnak, akik jegyet váltanak rájuk.
Egy barátnőm mesélte, hogy egy ismerőse úgy vett jegyet a Luciára, hogy csak annyit tudott, egy híres díva fog énekelni, de nem tudta, mennyi idős. A földszint közepén ült, és a látottak és hallottak alapján negyvenesnek saccolta a művésznőt.
A zenés színház virtuális valóság, a szereplők - jó esetben - elhitetik a nézővel, hogy ők most az előadás időtartama alatt azonosak azzal a karakterrel, akit eljátszanak és elénekelnek. Ehhez kellenek bizonyos előadói kvalitások, megfelelő jelmez és maszk, meg a nézők részéről a fogadókészség, a hajlandóság, hogy elhiggyék a játékot. Kérdés, hogy mennyire kell, hogy a szereplő valódi kora közel legyen az általa játszott karakter korához. (Pl. igen ritkák a valóban tizenéves Salome-k a színpadon.) Teljes realizmust nincs is értelme megkövetelni, a zenés színház eleve stilizált, pl. az igazi Boleyn Anna vagy Stuart Mária aligha ment dalolva a vérpadra, mégis egy jó operaelőadás meg tudja idézni az alakjukat.
Rost Andrea Paminájában és Amelia Grimaldijában számomra a probléma nem optikai volt.
Nekem Gruberová 82-ben, Bécsben, felső Steheplatzon állva/ülve volt felejthetetlen élmény a Luciában...
Àriaest és színpadi szereplés az nem ugyanaz. Nem kicsit nem ugyanaz, hanem nagyon nem ugyanaz. Egy 60-as, pláne 70-es énekes(nő)től senki nem várja el, hogy eladósorban lévő és/vagy csábos fiatal lánynak, kacér delnőnek vagy tüdőbajos varrólánynak ill. macsó amorózónak, daliás hősszerelmesnek, kölykös ifjoncnak nézzen ki. Színpadon viszont elvárható határozottan előnyös, ha külsőre és korban legalább némiképp hajaz az általa alakított figurára.
Én még reménykedem telramund fórumtársunk visszatérésében és mivel tisztelem a tudását és a szlovák-magyar díva iránti feltétlen rajongását, inkább nem nyilvánítok véleményt e tárgyban.
50+ korban és X plusz kg. súllyal nem/sem muszáj Violettát énekelni.
"Én Gruberovát nagyon szerettem de sajnos az időskori fellépéseit nem tudtam élvezni. Még a koncertszerű előadás mondjuk hagyján."
Ha a koncertszerű előadás még hagyján, melyek voltak azok az időskori színpadi fellépései, melyeket nem tudtál élvezni? Hányra mentél el?
Én bizony sűrűn elmentem mind a színpadi, mind a koncertfellépéseire, és mindig úgy éreztem, hogy kaptam valami különlegeset. Természetesen nem mindig egyformán, de mindig pozitív volt az élmény.
Én is láttam azt a Paminát, de soha többet. Mozart megcsúfolása volt. Amúgy ebben nem Rost az igazán hibás, hanem az, aki ezt megengedi.
Nem, mert mellette álltam a színpadon. :-). Hadd mondjam, hogy különbség van aközött, hogy egy apafigurát egy idős férfi játszik -láttam a jócskán hetvenen felüli Brusont és szenzációs volt - és hogy egy 70 éves hölgy, bármilyen jól is tartja magát, játszik egy húszéves lányt. Nagyon nem ugyanaz. Én Gruberovát nagyon szerettem de sajnos az időskori fellépéseit nem tudtam élvezni. Még a koncertszerű előadás mondjuk hagyján.
Művésze válogatja, hogy ki milyen színvonalon tud énekelni idősebb korban. Például pár éve az akkor 74 éves Helen Donath egészen fantasztikusan énekelt Puccini-áriákat a Zeneakadémián, teljesen intakt hangon. (Zéta recenziója itt.) Egy katalán barátom is ott volt a koncerten, és azt mondta, sok évvel azelőtt már hallotta Donathot élőben, de akkor nem tett rá ilyen nagy benyomást.
Szóval, ne általánosítsunk. Aki képes a megfelelő színvonalat nyújtani, hadd csinálja, akárhány éves. Nem támogatom az "aggizmust" (ageism). Egy jelenleg 99 éves rokonom tanár, 94 éves koráig tanított.
Amúgy Rost Paminájára én se vagyok kíváncsi, de nem a kora miatt, hanem mert pár éve hallottam a szerepben, és nem voltam tőle elragadtatva, meg most a Boccanegrában se tetszett, kicsit se.
Ez is oka volt, hogy nem törekedtem megnézni Domingot a MÁO Simon Boccanegra előadásában, pedig ez lett volna az első alkalom. hogy élőben látom. A covid alatt a MET naponta sugározta régebbi előadásainak felvételeit! Láttam Domingot fénykorában, és már kevésbbé fénykorában... Nagy tanulság volt!
Ami pedig Rost Andreát illeti, minden tiszteletem a művésznőé, de Paminát talán már valóban nem kellene énekelnie!
Kivételesen Cilikével értek egyet.Van egy életkor,amikor a művésznek tudnia kell megállni.Nem fachot váltani.....abbahagyni.Imádott énekesemet sem néztem meg amikor kb 60 évesen főszerepet énekelt.. láttam fiatalon...s az marad bennem örökké.
Ezek szerint a 81 éves Domingót se nézted meg.
Akkor láttam Gruberovát először és utoljára, mikor utoljára Pesten énekelt, és felejthetetlen élmény volt. Barátaim vittek fel Pestre, öcsémmel együtt, de nem bántuk meg. Nem volt mihez hasonlítani, mert csak a felvételeit ismertem, de még azok után se okozott csalódást. Biztos nem olyan volt, mint 40 évesen, vagy még korábban, de nem is lehet, mert az másnak se megy.
Bántás szándéka nélkül: és a hetvenéves Gruberova, mint Lucia? Bevallom, inkább nem néztem meg, hogy olyannak maradjon meg az emlékezetemben, ami méltó volt hozzá.
Pamina a hatvanéves Rost Andrea? Ez vicc?
„Operett a világ?"
Népszava – 1987. december 27. - (Selmeczi)
"Alighanem párját ritkítja a televízióban, hogy egy nyár végén forgatott műsor decemberben már képernyőre kerüljön. Nos, az Arcképcsarnok operettszemüveggel című, ötvenperces összeállítással ez történt csütörtök este. Csak üdvözölni tudjuk e dicséretes gyorsaságot — Az operett elsősorban magyar és osztrák specialitás (a musical őse), ennek jegyében, ügyes keretjátékkal övezve, pazar kiállításban elevenítettek fel négy, kevéssé közismert darabot. Suppé Boccaccio, Lehár Friderike és Paganini, valamint Fall Pompadour című műveiből hallhattunk összesen 11 behízelgő dallamot. A női főszereplő Morvay Pálma személyében szerencsésen ötvöződik az előnyös külső, a friss arc, a szépen csengő, biztos szoprán és az érthető szövegmondás. Itthon ritkábban lép fel, bár Ausztriában, az NSZK- ban, Spanyolországban, Jugoszláviában, Csehszlovákiában szívesen látott vendégénekesnő. Leblanc Győző hangban és játékban egyenrangú partnere volt. Balázs Péter és Böröndi Tamás üdítően szórakoztatott, a forgatókönyvet írta és rendezte Ferkai Tamás. Operett és szerelem, mintha más nem is lenne a világon. Vagy talán van? Ezzel a kacsintással búcsúztak a szereplők. Mi pedig várjuk, hogy ez a gyorsaság a továbbiakban is alapelve lesz a Magyar Televíziónak.”
Morvay Pálma – Arcképcsarnok - Operett szemüveggel I.
MTV - 1987. karácsonyán
Morvay Pálma és Leblanc Győző operettdalokat és duetteket énekel
Suppé: Boccaccio
Lehár: Friderika
Fall: Pompadour
televíziós portré-jelenetek
A forgatókönyvet írta és rendezte: Ferkai Tamás
Km. Balázs Péter és Böröndi Tamás
A Magyar Állami Operaház Zenekarát Pál Tamás vezényli.
Szerkesztő: Lengyelfi Miklós
Zenei rendező: Fejes Cecília
Díszlettervező: Wegenast Róbert
Jelmeztervező: Wieber Marianne
Vezető operatőr: Kocsis Sándor
"Színpompás múzeumba invitálja a látogatókat (meg persze az őket szemlélő nézőket) Ferkai Tamás vendégrendező az Arcképcsarnok című összeállításban, mely speciálisan válogatott operettrészletekből készült. A kerettörténet szerény. Mindössze annyi, hogy a „Múzeumőr” különböző történelmi figurákat ábrázoló festmények előtt felidéz egy-egy operettrészletet, ami a históriai személyiséghez illik. A képernyőn így képzőművészeti alkotásokhoz áriák társulnak. Főként Lehár Ferenc- és Offenbach-művek szólalnak meg a Szalai Z. László operatőri munkájával létrejött műsorban, melynek főszereplői Soskó András és Morvay Pálma. Mellettük az egyik képen feltűnik a rendező is." (Film Színház Muzsika)
Morvay Pálma – Arcképcsarnok - Operett szemüveggel II.
MTV - 1990. augusztus
Morvay Pálma és Soskó András operettdalokat és duetteket énekel
Millöcker: Dubarry
Offenbach: Kékszakáll
Lehár: A cárevics
Johann Strauss: Casanova
A forgatókönyvet írta és rendezte: Ferkai Tamás
Km. Balázs Péter és Tahi Tóth László
A Magyar Állami Operaház Zenekarát Pál Tamás vezényli.
Ma éjjel az M5 csatorna sugározza (22.05 – 00.55 óra)
Mozart: A varázsfuvola - operafilm
Szövegíró: Emanuel Schikaneder.
Díszlettervező: Horgas Péter.
Jelmeztervező: Velich Rita.
Koreográfus: Nádasdy András.
Rendező: Szinetár Miklós – aki másodszor rendezte meg a művet 2014-ben, ezúttal rendkívül látványos vetítéstechnikai eljárás és ún. 3D mapping segítségével. (Az Erkel Színház előadásának felvétele)
A Magyar Állami Operaház Zenekarát vezényli: Káli Gábor
Szereposztás:
Sarastro - Cser Krisztián,
Tamino - Pataky Dániel,
Az Éj királynője -Tetiana Zhuravel,
Pamina - Rost Andrea,
1. hölgy - Fodor Beatrix,
2. hölgy - Balga Gabriella,
3. hölgy - Wiedemann Bernadett,
Öreg pap - Gábor Géza,
Fiatal pap - Ujvári Gergely,
Papageno - Haja Zsolt,
Papagena - Nagy Zsófia,
Monostatos - Szerekován János.
2022. június 12-én (vasárnap) az M5 csatornán 21:10-től látható az OPERA első saját készítésű operafilmje, Goldmark Károly Sába királynője című szerzeménye.
Az előadást a közelmúltban a dalszínház saját apparátussal rögzítette: a film hangsávját jelentő lemezfelvétel az Eiffel Műhelyház Fricsay stúdiójában készült, a műtermi filmfelvételek a Bánffy teremben zajlottak az OPERA saját stábjának részvételével (rendező: Dobronay László).
(165 perc)
Szereplők: Szemerédy Károly (Salamon), Palerdi András (Főpap), Sümegi Eszter (Szulamit), László Boldizsár (Asszád), Rezsnyák Róbert (Baal-Hanan), Gál Erika (Sába királynője), Töreky Katalin (Astaroth)
Közreműködik a Magyar Állami Operaház Zenekara és Énekkara (karigazgató: Csiki Gábor), valamint a Magyar Nemzeti Balett (szólót táncol: Carulla Leon Jessica és Diachkov Dmitry).
Vezényel: Kocsár Balázs
(Forrás: Opera.hu)
Gondolom a külföldi import lehetőségét látták benne és a témában pl.Ausztria, Németország és Izrael, esetleg USA.
Elkészült a Magyar Állami Operaház első operafilmje, amely az M5 csatornán debütál vasárnap.
Goldmark Károly: Sába királynője – „az operafilm különleges módon ötvözi az operaelőadást a játékfilmes megoldásokkal.”
M1 – „Reggel” – interjú Kocsár Balázzsal, a Magyar Állami Operaház főzeneigazgatóval és Bán Jánossal, az M5 csatornaigazgatójával
2022. május 29-én (vasárnap) 21:10-től látható felvételről Mozart Szöktetés a szerájból című daljátéka az M5 műsorán.
(Opera.hu oldaláról)
Vecsei H. Miklós új produkciójának frissességét, az operai hagyományokat olykor fricskázó előadásmódot a Kiégő Izzók vetítőcsapata és Varró Dániel új fordítása is garantálja. Dramaturg: Németh Nikolett, jelmeztervező: Vecsei Kinga Réta, koreográfus: Vetési Adrienn.
Szereplők: Wunderlich József (Szelim basa), Miklósa Erika (Konstanze), Rácz Rita (Blonde), Balczó Péter (Belmonte), Szerekován János (Pedrillo), Gábor Géza (Ozmin)
Közreműködik a Magyar Állami Operaház Zenekara és Énekkara (karigazgató: Csiki Gábor).
Vezényel: Halász Péter
Ma este 21:00 órától látható felvételről
Pietro Mascagni Parasztbecsület
című operája az M5 műsorán.
(80 perc)
Rendező: Georges Delnon
Díszlettervező: Madeleine Schleich
Jelmeztervező: Prisca Baumann
Szereplők:
Lukács Gyöngyi (Santuzza),
Kamen Chanev (Turiddu),
Balatoni Éva (Lucia),
Alexandru Agache (Alfio),
Heiter Melinda (Lola)
Közreműködik a Magyar Állami Operaház Zenekara és Énekkara
Vezényel: Pinchas Steinberg
A felvétel 2014. szeptember 13-án készült az Operaházban.
Vedd fel a médiabox-szal és nézd vissza máskor.
Ez sem "semmi". Vajon hányan nézik majd meg a darabot úgy éjjel fél kettőig, kettőig? Vicc vagy inkább szomorú. Alibi műsorsugárzás. Wagner többet érdemel ... és mi is.
Ma este 21:00 órától látható felvételről Richard Wagner Siegfried című zenedrámája az M5 műsorán.
Rendező, vizuális koncepció: M. Tóth Géza
Díszlettervező: Zöldy Z Gergely
Jelmeztervező: Bárdosi Ibolya
Vetített látvány: KEDD Kreatív Műhely
Koreográfus: Venekei Marianna
Dramaturg: Orbán Eszter
Szereplők: Kovácsházi István (Siegfried), Jürgen Sacher (Mime), Egils Silins (Vándor), Marcus Jupither (Alberich), Rácz István (Fafner), Gál Erika (Erda), Sümegi Eszter (Brünnhilde), Szemere Zita (Erdei madár)
Karmester: Halász Péter
A felvétel 2017. március 19-én készült az Operaházban.
Ma - május elsején - 21.00 órától az M5 csatorna leadja a Erkel Színházban 2019. május 25-én műsoron volt Puccini Pillangókisasszony c. operájának felvételét:
A főbb szerepekben: Rost Andrea (Cso-Cso-szan), László Boldizsár (Pinkerton), Ulbrich Andrea (Szuzuki), Zavaros Eszter (Kate), Fokanov Anatolij (Sharpless)
Közreműködik a Magyar Állami Operaház Zenekara és Énekkara (karigazgató: Csiki Gábor).
Karmester: Pietro Rizzo
Nemcsak a műsorújság jelölte 18+-nak, a képernyőn is ott volt a piros karika végig. Csak remélni tudom, hogy a lázadó kamaszok direkt ezért nézik meg, mert igazán kiváló előadás!
Az M5 csatorna sugározza ma éjjel: 22.50 – 01.15 óra között
(„Csak 18 éven felülieknek!” piros karikával jelöli a műsorújság)
JACQUES OFFENBACH: Hoffmann meséi
Opera három felvonásban, elő- és utójátékkal, francia nyelven és magyar felirattal
Közvetítés az Erkel Színházból – felvételről (2021)
Szereposztás:
Hoffmann - László Boldizsár
Olympia/Antonia/Giulietta/Stella - Kolonits Klára
Lindorf / Coppélius / Miracle / Dapertutto - Kálmán Péter
A múzsa / Nicklausse - Mester Viktória
Nathanael / Spalanzani - Szappanos Tibor
Luther / Crespel - Gábor Géza
Hermann / Schlemil - Pataki Bence
Andrés / Cochenille / Frantz / Pittichinaccio - Kőrösi András
Antonia anyja - Németh Judit
Km. a Magyar Állami Operaház Ének- és Zenekara, továbbá Táncművészek
Vezényel: Kesselyák Gergely
Rendező: Székely Kriszta
Ma 21:35-től látható felvételről - ismét - Giacomo Puccini A Nyugat lánya című operája az M5 műsorán.
A főbb szerepekben: Bátori Éva (Minnie), Szegedi Csaba (Rance), Gaston Rivero (Dick Johnson / Rammerez)
Közreműködik a Magyar Állami Operaház Zenekara és Énekkara (karigazgató: Csiki Gábor).
Vezényel: Kocsár Balázs
A felvétel a 2018. december 13-án készült az Erkel Színházban.
Akkoriban nem volt gond hazai szereplőgárdával kiállítani egy ilyen jó előadást.
Adásban van: az 1. felvonás
Az M5 csatorna sugározza ma 21 órától
Wagner: Parsifal
zenés ünnepi játék 3 felvonásban
Közvetítés a Magyar Állami Operaházból, a 2004. április 9-i előadás felvétele
Rendező: Mikó András
Vezényel: Kovács János
Km. a Magyar Állami Operaház Ének- és Zenekara
Szereposztás:
Parsifal – Molnár András
Amfortas – Sólyom Nagy Sándor
Gurnemanz – Polgár László
Kundry – Balatoni Éva
Klingsor – Berczelly István
Titurel – Valter Ferenc
I. grál-lovag - Kiss Péter
II. grál-lovag - Ambrus Ákos
I. apród - Murár Györgyi
II. apród - Révész Rita
III. apród - Derecskei Zsolt
IV. apród - Ocsovay János
Viráglányok: Váradi Zita, Péter Cecília, Gémes Katalin, Ardó Mária, Várhelyi Éva
Április 9-én (ma) 21 órakor Oszvald Marika 70. születésnapja előtt tisztelegve tűzi műsorára az M5 csatorna Jacques Offenbach 1857-ben írt operettjét:
Jacques Offenbach: Eljegyzés lámpafénynél
az operett televíziós változata
A Zenés TV Színház bemutatója: 1980. december 24.
Szövegét írta: Michel Carré és Leon Battu
Televízióra alkalmazta: Romhányi József
Versfordítás: Fischer Sándor
Díszlet: Langmár András
Jelmez: Wieber Marianne
Dramaturg: Bánki László
Vezetőoperatőr: Káplár Ferenc
Zenei rendező: Fejes Cecília
Rendező: Vámos László
Szereplők:
Pierre - Maros Gábor
Denise - Oszvald Marika
Fanchette - Zsadon Andrea
Catherine - Domonkos Zsuzsa
Postás - Latabár Kálmán
Közreműködik:
a MÁV Szimfonikus Zenekar,
a Fővárosi Operettszínház Énekkara
(Karigazgató: Rónai Pál)
Vezényel: Váradi Katalin
Időtartam: 45 perc
Dohnányi Ernő Simona néni című vígoperája az M5 műsorán ma 21.00 és 22.05 óra között látható.
A Varga Bence rendezte produkció (dramaturg: Gasztonyi Kálmán, díszlettervező: Fekete Anna, jelmeztervező: Schütz Nikolett) címszerepében Megyesi Schwartz Lúcia látható, partnerei: Miksch Adrienn (Beatrice), Sáfár Orsolya (Giacinta), Ódor Botond (Ghino), Cseh Antal (Florio) és Pataki Bence (Nuto).
A Magyar Állami Operaház Zenekarát Dohnányi Olivér vezényli.
A felvétel 2021. január 30-án készült az Eiffel Műhelyházban.
"Simona néni egy apácazárda szigorúságával tartja Beatricétől távol a kérőket, ódon itáliai villájában. A nénit fiatal korában faképnél hagyták az oltárnál, és azóta mindenkit óv a szerelmi csalódásoktól. Nuto, a hűséges háziszolga gondoskodik arról, hogy egy férfi se tehesse be a lábát. Nem sejtik, hogy egy kérő álruhában már bejutott: Ghino gróf süketnéma kertésznek tetteti magát. A megfelelő pillantra vár, hogy szerelmet valljon a szépséges Beatricének, és megszöktesse a birtokról. Egyszer csak megjelenik Ghino vén, hóbortos cimborája, Florio gróf is, aki régi ismerősre talál a villában. Ez a találkozás nem várt hatással van a fiatal szerelmesek életére is."