Bejelentkezés Regisztráció

Kocsis vs Fischer


51 gabor 2003-01-30 22:55:37
Bocsi, de nem. Sajnos se a nol.hu-n, se a bfz.hu-n nincs fenn, de annyit nekem az egész nem ér, hogy begépeljem. Viszont a bfz.hu-n egész érdekes dolgok vannak err?l az ügyr?l is, meg másról is. Tehát, nem csak BFZ-rajongók, kattintsatok! [url]http://www.bfz.hu;Budapesti Fesztiválzenekar[/url]

50 ton chou 2003-01-30 21:06:14
Nem akarod ide bemásolni? :)))

49 gabor 2003-01-30 20:28:25
A szösszenet valóban ott van a 27. oldalon, és elég botrányos. Fischer tényleg elvetette a sulykot, és ezen nincs mit szépíteni.

48 Sándor cár 2003-01-30 16:11:31
Én nem találom ezt a hirdetést. Mi van benne?

47 yeti 2003-01-30 14:18:40
Szépen elhalna a dolog, erre ma a BFZ hirdetést jelentett meg a Népszabiban, amiben kikérik maguknak. Kicsit utánlövés.

46 gabor 2003-01-27 03:14:58
Ha erről bővebben szeretnénk eszmét cserélni, ezt a Kocsis-Fischer-ügyben vitázók zavarása nélkül tehetnénk egy másik rovatban. Javaslom az általam nyitottat...

45 ton chou 2003-01-26 20:10:57
Kedves gabor! Nagyon becsülöm, hogy nem nézel le! :)) Köszi, én is szeretnék bocsánatot kérni, soha senkivel se voltam még ilyen undok, én is kicsit túlreagáltam a dolgot. Remélem, azért rá lehet találni arra a kérdésre, amiben egyetértünk :))

44 gabor 2003-01-26 07:34:08
Kedves ton chou! Biztosan vannak kérdések, amikben egyet tudunk érteni. És ezek nyilván fontosabbak annál, mint az, hogy két karmester közül melyik a \"jobb\". Más kérdés, hogy err?l mindkett?nknek van véleménye, amit nyilván alapoz is valamire. Emiatt én néha elragadtatom magam, amiért elnézést kérek. Mindössze néhány félreértést szerettem volna eloszlatni.

43 ton chou 2003-01-24 19:08:35
Hát de épp ez az, ő nem is sült bele! De én itt lezárom a vitát részemről, mert úgy látom senki nincs, akivel osztozhatnék a gondolataimban, de ezt rég megszoktam.

42 gabor 2003-01-24 10:53:30
Bocs: mármint -ra. :)

41 gabor 2003-01-24 10:52:39
A zenekaroknál visszatérve: Ne feledkezzünk meg a Rolla vezette Liszt Ferenc Kamarazenekarról. Egyike a legkiválóbb európai együtteseknek, sőt, világviszonylatban is megállja a helyét.

40 gabor 2003-01-24 10:50:57
Ja, és fejből tudni a műveket oda-vissza betéve, az nem teljesítmény, hanem a nulla, amiről el lehet indulni... Ha egyes karmesterek kiteszik a kottát, az sem azért van, mert nem tudják a darabot kotta nélkül, hanem azért, mert egy memóriazavar (ami egy szólistánál egyetlen ember munkáját teszi eredménytelenné) az egész együttes (60-80 ember) alkotását rombolná le. Márpedig még a legnagyobbaknak is becsúszik néha egy-egy rövidzárlat (emlékezzünk csak Schiff tavalyi, méltán nagy sikert aratott Bach-interpretációjára, az a-moll prelúdium és fúgára, amelynek monumentális fúgájába kétszer sült bele a mester).

39 gabor 2003-01-24 10:43:15
Kedves ton chou! Igenis lehet egy tutti belépést nem egyszerre indítani! Igen, lehet rossz tempóban vagy kétértelműen avizót adni vagy leütni, két kézzel nem egyszerre érni le, és így tovább. És ha valaki kézügyileg mindent jól csinál, de hiányzik belőle a zenészekkel való empátia és kölcsönös megbecsülés, a zenekar még akkor sem biztos, hogy egyszerre fog belépni. Próbálna Kocsis egy énekkart vezényelni. Majd elcsodálkozna! Márpedig aki nem tudna énekkart vezényelni, ami a legnehezebb feladat a vezénylő számára, az ne akarjon zenekar elé állni!

38 Búbánat 2003-01-24 10:00:46
Eszembe jutott még egy név: Ligetié (nem a zeneszerző, hanem a karmester), aki egy időben \"futott\", a Rádiózenekart is sokat vezényelte Vásáry előtt. Később a Postás, majd a MATÁV-nál is volt,most csend van körülötte. Pedig, egész jól dirigált; néhány versenymű, szimfónia, oratórium előadások, elsősorban a romantika világából; ezekben különosen otthon van. Jó lenne őt többet látni a zenekarok élén.

37 ton chou 2003-01-23 20:28:38
\"Még valami: aki sorozatosan nem tudja a tutti belépéseket egyszerre indítani, az nem igényes. Méghozzá önmagával szemben nem az.\" Hogy lehet egy tutti belépést nem egyszerre indítani? A két kezével mást vezényel, a hegedűsök a jobb, a bőgősök meg a balkezét követik? Egyébként azt, hogy igényes, bizonyítja többek között az, hogy pl. az aug huszadikai koncertre (ami nem volt egy világraszóló hatalmas szenzáció), az összes művet fejből dirigálta...még akkor is nagy tejesítmény ez, ha ehhez jó feje van valakinek, ez azért nem egy félórás műsor volt, nem egy darabbal... Igen, ezt hallottam, hogy a próbák nagyon véresek, és igyekszik mindenkit megszivatni, és a lehető legnagyobb lelki traumát okozni mindenkinek, és mindenki utálja... Kobayashi pedig egy elbűvölő ember, én találkoztam vele. A zenekarral maximálisan kedves, és mindig úgy értelmezi az adott darabot, hogy az végül mindig a lehető legkézenfekvőbb, és legcsodálatosabb formát ölti föl. Egyébként a japán karmesterek mindig kicsit túljátszák magukat, de hát az emberek különböznek, főleg, ha egy olyan kultúrakülönbség is van köztük, mint egy japán, és egy magyar között. Egyébként én Búbánattal értek egyet, hogy melyik jobb karmester, azt nem tudom eldönteni. De miért kell dönteni? Also, az emeberek ízlése különbözik, miért kell szubjektív dolgokon vitatkozni?

36 Outsider 2003-01-23 18:28:15
Lehel György életében valószínűleg a Rádiózenekar volt Magyarország legjobb zenekara. Meg lehet nézni, hogy Vásáry (ez a közepes zongorista és amatőr, de jelentős fan-clubbal bíró karmester) mit csinált belőle. Meg is lepődök, ha Vásáryt karmesterként bárki is hajlandó komolyan venni. Egyébként Kobajasi egy kicsit még Vásárynál is rosszabb. Egy pojáca, egy \"mozdulatművész\". Az NFZ (akkor ÁHZ) lezüllése az ő műve. Valószínűleg tényleg nagy szükségük volt egy drasztikus beavatkozásra. Azt nem igazán tudom eldönteni, hogy erre Kocsis volt-e a legalkalmasabb. A kritikák szerint sokat javult a színvonal. Mindazonáltal szerintem most a Fesztiválzenekar a legjobb magyar zenekar. Fischert nagyszerű karmesternek tartom. Többek között pont az a jó benne, hogy NEM olyan, mint Kobajasi vagy Vásáry. A zenére figyel, nem majomkodik. (Kobajasival egyszer hallottam a \"Faust elkárhozásá\"-t. Sajnos, láttam is. A Katonaindulóra szabályosan masírozni kezdett, és vadul vigyorgott hozzá. Ó irgalom anyja, ne hagyj el!)

35 gabor 2003-01-23 18:04:35
Még valami: aki sorozatosan nem tudja a tutti belépéseket egyszerre indítani, az nem igényes. Méghozzá önmagával szemben nem az.

34 gabor 2003-01-23 18:02:37
Van más jelentős zenekar is. Ilyen a Héja vezette Danubia, az egyre kiválóbban teljesítő Matáv, és a jobb napokat látott Rádiózenekar. A vidéki zenekarok között is biztosan van figyelemreméltó együttes. Kocsisról annyit: próbáin fagyos hangulat uralkodik (már abból ítélve, amit a Zeneakadémiai főpróbákon látok), muzsikusait nem rávezeti, hanem rákényszeríti (pl. üvöltözéssel) az elképzelései szerint való játékra. A kezére egyébként nem lehet játszani. Minden tiszteletem a zenekari tagoké, akik dacolva amuzikális csapkodásával, a koncerten mégis legjobb tudásuk szerint eljátsszák a műveket.

33 vakvarjú 2003-01-23 17:19:53
Én azt szeretném tisztelettel kérdezni, hogy e kettőn kívül van-e még jelentősnek mondható zenekar Magyarországon, vagy amúgy keresztet vethetünk az egészre?

32 Búbánat 2003-01-23 15:52:46
Amikor szubjektíve azt mondtam, hogy mint karmester, nálam nem Kocsis, hanem Fischer Iván áll a rangsorban elől, azzal csak a karmestereket minősítettem és nem a zenekarokat. Ha úgy tesszük fel a kérdést, hogy melyik zenekar a jobb, akkor nálam a Kocsis irányította Nemzeti Filharmonikusok a nyerők.Ebben nagy szerepe van Kocsisnak, mint zenekar építőnek, de nem mint karmesternek. Persze, megint csak szubjektív alapon vélekedek.

31 Outsider 2003-01-23 12:49:57
Még jó, hogy sokat fejlődtek a Nemzeti Filharmonikusok: ott játszik pl. a Budapesti Fesztiválzenekar volt teljes kürtszólama.

30 macek 2003-01-23 11:34:41
gabor, Kocsisra sok mindent lehet mondani, de hogy hiányzik belőle a szakmai igényesség, azt nem. Abszolút maximalista, önmagával és a zenekarával szemben egyaránt. Lehet (sőt, biztos), hogy a vezénylése nem igazán esztétikus, de a dolgok igazából a próbafolyamatokban dőlnek el, és az eredmény jó esetben a koncerten hallható. Márpedig azt ma már nemigen vitatja senki, hogy az ő keze alatt a Nemzeti Filharmonikusok óriási fejlődésen mentek keresztül, és minőség tekintetében immár nyugodtan felvehetik a versenyt a BFZ-vel. (Más kérdés, hogy kinek melyikük játéka tetszik jobban - ha egyáltalán van értelme a rangsorolásnak.)Egyébként tapasztalatom szerint ők is szinte mindig telt ház előtt játszanak, és a koncertjeiken nem a pénzes sznobok töltik meg a termet, már csak azért sem, mert a jegyeik/bérleteik jóval olcsóbbak, mint a BFZ-éi.

29 amôba 2003-01-22 22:19:11
Nem ugyanarról a dologról beszélünk.

28 gabor 2003-01-22 21:01:24
Addig örülj, míg kis nemzet létünkre vannak valamirevaló muzsikusaink, továbbá addig örülj, amíg vagyunk ebben a kis nemzetben néhányan, akik még ráérünk beszélni róluk!

27 amôba 2003-01-22 20:53:00
A Kocsis kontra Fischer ügy akusztikai kérdés. Ennek az országnak az akusztikája csapnivaló. Egy nagy nemzet soha nem csinálna országos ügyet egy újságban közölt magánvéleménybôl, legyen az a New York Times.

26 gabor 2003-01-22 20:44:23
Igen, ha valaki szereti Kocsis és Vásáry zongorázását, azt meg tudom érteni, bár magam egyikükért sem rajongok. De mint szakmabeli mondom, karmesterként nem állják meg a helyüket. A közönség egy részét talán lehengerlik impulzivitásukkal, sajátos stílusukkal, de ez kevés. Szakmai igényesség és önkritika hiányzik belőlük. A vezényléshez a tehetségen és vezetői képességeken kívül olyan készségek szükségesek, melyek egyiküknek sem sajátjai. Ettől még lehetnek nagy muzsikusok, de ha valóban azok, előbb-utóbb beismerik vezénylési tudásuk alapvető hiányosságait. Fischer (és a BFZ) aprólékosan kidolgozott, technikailag tökélyre csiszolt, és muzikalitástól átfűtött interpretációi mindazonáltal méltán teszik őt és együttesét a közönség (és nem a pénzes sznobok) kedvencévé. Akkor is, ha a szakmában nem örvend nagy népszerűségnek (amibe persze nagy adag irigység is belejátszik). Héja próbamódszeréről és vezényléséről személyes tapasztalatom van. Állíthatom, hogy egyike a legrátermettebb magyar karmestereknek. Előadásai sodró erejűek és technikailag szintén kifogástalanok. A többiek közül Kesselyákot emelném ki, akinek emberségét és precízitását becsülik nagyra, valamint Fürstöt, aki a minap igazán kiváló főpróbát tartott egy Schubert- és egy Mahler-szimfóniából (a koncertet nem hallottam) - lehet, hogy művészete mégsem olyan megkopott, mint gondolnók. Legnagyobb jelentőségűnek közülük - talán egyelőre - mégis Fischert tartom.

25 ton chou 2003-01-22 18:34:21
Sajnos nem tudok hozzászólni a kategóriákhoz, mert a Búbánat által felsorolt karmesterek 60-70 %-ának még csak a nevét se hallottam. Csak a leglegendásabbak közül ismerek párat...talán mentségemül szolgálhat borzasztó műveletenségemhez, hogy nem kifejezetten zenei pályán működöm, no meg, hogy ein bisschen jung vagyok.

24 Búbánat 2003-01-22 15:30:51
Az oratórium egy különleges műfaj, s úgy gondolom, inkább a zenés színpad tapasztalt karmesterei képesek összefogni a kórust,a nagyzenekart és a szólistákat. Ettől függetlenül, mások is megbirkóztak már sikerrel az ilyen feladatokkal. Nevesítve őket: Lukács Ervin, Vásáry Tamás, Kocsis, Medvecyky, a fiatalok közül Hamar.

23 Búbánat 2003-01-22 15:19:49
Töröm a fejem, de nem jutok előbbre. Az biztos, hogy számomra Kocsis Zoltán nem jó karmester, ő inkább zongorafenomén, tehát őt mindegyik kategóriából kizárom. Vásáry Tamás is elsősorban zongoraművész, de úgy érzem, őt inkább számításba vehetem a koránál és a nagy tapasztalatánál fogva a szimfonikus kategóriában. Ide sorolom még Fischer Ivánt is, aki ugyan vezényel külföldön operát is, de inkább az előbbi műfajban van otthon. Az opera területén vagyok a legnagyobb bajban, mivel tiszta szívvel senkit sem tudnék ajánlani, ide sorolni. Őrlődöm Lukács Ervin és Kovács János között, mert egyszerűen nincs más, náluk jobb. Esetleg Medveczky vagy Pál Tamás jöhetne még szóba. A fiatalok körében is vannak tehetségesek, a jövő ígéretei is lehetnek: Héja, Hamar, Kesselyák stb. De még tapasztalatlanok, rutintalanok, kiugrónak jelenleg egyiket sem tartom. Aztán ott van a külföldön élő Peskó Zoltán, de már idős, megkopott, akárcsak Fürst János. Győriványit, mint karmestert nem igazán ismerem. Marad még Fischer Ádám, akit szívesen ajánlanék a 3., az általam univerzálisnak nevezett kategóriába, mert amit az opera- és a szimfonikus irodalomban alakításaival nyújtott mind itthon, mind világszerte, egyaránt elismerés övezte és övezi. És ennyi, nincs tovább. (Csak zárójelben jegyzem meg, hogy az általam felsorolt nevek fényévekre vannak az olyan nagy magyar karmesterektől, akik nem is olyan régen közöttünk voltak még, mint: Solti, Doráti, Kertész, Vaszi Viktor, Ferencsik, Kórodi, Erdélyi, Komor, Varga Pál, Lehel, nem is beszélve az időben távolodva: Ormándy, Széll és Fricsay karmesterekről. Ezek a mostaniak, leszámítva Lukács Ervint és Fischer Ádámot, csak árnyékai lehetnek az utóbb megnevezetteknek, azokkal való összehasonlítás eredményeképpen.)

22 sajtkukac 2003-01-22 13:29:49
Legyen úgy!

21 Búbánat 2003-01-22 10:51:37
Szerintem, külön kellene választani a kérdést: ki Magyarország legjobb operakarmestere, ki a legjobb szimfonikus-karmester, ki a legjobb oratórium-karmester, és ki az az univerzum, aki mindehhez együttesen a legjobban ért!

20 sajtkukac 2003-01-22 09:07:47
Kedves vitázók! Esetleg arra lennék még kíváncsi - ha már kezdtek rátérni a zenére (amit helyesnek tartok) -, hogy kit tartotok ma Magyarországon a legjobb karmesternek. Kocsist? Fischert? Vagy valaki mást? Én egyelőre nem merném letenni a voksomat egyikük mellett sem. Szóval szerintetek?

19 Benno 2003-01-22 01:33:19
hát, Búbánat, ezzel a mondókával az index.hu-n oriási sikert arathatnál :( legujabb Mancsban egész jo (higgasztó-de cikizö) cikk kelent meg, A Szerk rovat, \"Fiszek\" cimmel: http://www.mancs.hu/legfrissebb.tdp?azon=0303aszerk2

18 ton chou 2003-01-21 20:04:01
Aki nem akarja, az ne olvassa el!!! Nem tudom, én hallottam, méghozzá Fesztiválzenekaros tagtól, hogy Fischer Iván nem az az ember, aki koncert közben túllépi azt a bizonyos valamit, amiután a karmester egy Ferencsik, vagy Kobayashi lesz mondjuk, magyarán nem tud egy olyan pluszt adni a koncerten a zenészeknek, akik attól átszellemülnének, belelkesülnének, a próbákon precízen kigyakoroltatja velük, és a koncerten ugyolyan, mint próbán, és ez a baj... tehát ő nem az a nagyon kiemelkedő, \"csupán\" jó karmester... nem tudom jobban kifejezni. Én egyébként lehet, hogy az előbbiből már szűrődött le, de nekem teszik, ahogy vezényel. Van egy Schubert V. szimfóniám, és annak már minden hangját tudom, többszázszor végighallgattam, imádom egyszerűen, és más előadásban már meg se bírom hallgatni...mondjuk lehet, hogy a megszokás teszi. Nem tudom, én Kocsist teljes mértékbe megértem, szerintem ő 1 zseni, persze, ő nem karmesternek született, véletlenül kavarodott ebbe bele, mégcsak nem is zongorista akart lenni, de ez mellékes. Hogy miért őt szánták a főfő karmesternek Mo-n, nem tudom, nem vagyok politikus.

17 tózse 2003-01-21 15:48:29
Részemről OK.

16 AZ ÉG SZERELMÉRE, BESZÉLJÜNK INKÁBB A ZENÉR?L! 2003-01-21 15:03:28
Jó?

15 gabor 2003-01-21 14:59:41
macek! Fischer mindig ilyeneket csinál, mert nem fér a b?rébe, de ett?l még nem lesz rosszabb karmester! F?leg nem Kocsisnál! Kérdésedre válaszolva: Fischer ezreket vonz a koncertterembe, a nem zeneért?k közül is, míg Kocsis még a zeneért?k egy részét is elriasztja. Ett?l még lehet Kocsis a meg nem értett zseni, s?t az is lehet, hogy csak én nem érek fel m?vészetéhez. De ha ez így van, akkor miért ? az állami f?-f? karmester (Ferencsik dobogóján)?!

14 tózse 2003-01-21 12:19:58
\"s most nem a vallásról beszélek, hanem a fajról\" Szép a védőbeszéded, de ez mi a karimás l...sz? Ha te fajról beszélsz, pont az ellenkezőjét sugallod annak, amit állítasz. Ez ugyanis rasszizmus, még ha te nem is annak szántad. Amúgy egyetértek veled.

13 Búbánat 2003-01-21 11:24:47
Ne legyünk álszemérmesek! Nevezzük nevén a dolgokat! Az egész ügy nem lenne ügy, ha nem faji hovatartozás kérdéssé silányult volna minden, amit az ember az elmúlt kétezer év során létrehozott. Tudomásul kell venni, hogy mi Európában élünk, s annak idején először ezen a kontinensen terjedt el a kereszténység, ami a művészetek fejlődését is kétezer éven keresztül meghatározta. Nem csodálkozhatunk el azon, hogy a kisebbségben élő zsidók, és más rétegek (s most nem a vallásról beszélek, hanem a fajról), akik annyi szenvedésen mentek keresztül a történelem folyamán, mind a mai napig kisebbségi érzésekkel eltelve élik le életüket. De, paradox módon, ebből fakad a nagyfokú kitűnési, bizonyítási vágy is, ami sokszor, érthetően, nem mindig szimpatikus cselekvésekben jut kifejeződésre, ez pedig az ún. többséget zavarja. Van, aki a sérelmeit nem tarja meg magának, hanem világgá kürtöli. Van, aki szépen csendesen magába gubódzik, és senkit sem zavar. Állítom, hogy ha a Fischer-család nem zsidó származású lenne, hanem olyan, mint mondjuk a Kocsisé, akkor az ég egy világon senkit nem foglalkoztatna ez az ügy. Betudnák annak, hogy két kitűnő együttes, két kitűnő vezetője egymással riválisként bánik, és minden eszközt megengednek, amivel a másikat a sárba tiporhatják. A rosszabb esetben. A jó esetben pedig egymással nem foglalkoznának, hanem mindegyikük szépen csendben végzi a maga jósszolgálatát a saját kulturális területén, a normális versengés körülményeinek határán belül. A szűkebb-tágabb – kultúrát szerető, azt művelő, befogadó – hazai és külföldi mikro - és makro környezetben egyaránt. A jogos elismeréseket pedig a szerződésekben és a jogszabályokban foglaltaknak megfelelően biztosítanák a zenekaroknak a fenntartók és az egyéb támogató szervezetek, a teljesítménytől függően. A társadalmi megbecsülésnek persze mindehhez nem sok köze van, az már egy egészen más, a szubjektív, előítéleteket is tartalmazó kategória. (De az sem helyes, ha a jelenlegi problémát álszent módjára úgy akarjuk megoldani, hogy nem avatkozunk bele a vitába, mondván, aki ügyesebb, erősebb, nagyobb politikai, anyagi, társadalmi támogatás van mögötte, és él ezekkel az előnyökkel, akkor had legyen annak jogán e nemes versenyben övé a pálma. A másik pedig továbbra is tűrjön, és nyeljen le kígyót-békát. Ez az élet rendje. Tehát, aki így gondolkozik, az nem lát tovább az orránál, s ahelyett, hogy csírájában elfojtaná a bajt, inkább tápteret enged a burjánzásnak….)

12 macek 2003-01-21 11:22:59
gabor, szerinted \"milyen karmester egyikük, és milyen a másikuk?\". És \"mit köszönhet a magyar zene egyiküknek, és mit a másikuknak\"? Egyébként nem nevezném bajusz alatt elmorgott szitkozódásnak, hogy Fischer I. a világ egyik legtekintélyesebb napilapjában, látszólag szinte mellékesen, valójában tudatos megfontolásból, mérgezett nyilat döf pálya- és honfitársába, illetve az általa vezetett zenekarba, 3 héttel azok New York-i fellépése előtt. Abban viszont teljesen igazad van, hogy egy koncertező művészt a teljesítménye alapján (ha pedig az illető egyúttal zenekarvezető is, akkor zenekarának teljesítménye alapján is) kell megítélni. De akkor miért van szüksége Fischer I-nak egy ilyen nemtelen támadásra?

11 gabor 2003-01-21 09:49:48
Elnézést. Ha hallgattam volna stb. Az angol úgy mondja, hogy versus, de latinul adversus, ami viszont tényleg a contra szinonimája.

10 gabor 2003-01-21 09:32:07
Latinul (versus). Arról soha senki nem beszél, ha nézeteltérés adódik közöttük (ami nem ritka eset), hogy milyen karmester egyikük, és milyen a másikuk. Hogy mit köszönhet a magyar zene egyiküknek, és mit a másikuknak. Pedig egy koncertező művészt elsősorban eszerint kellene megítélni. Nem pedig bajusz alatt (ha nyilvánosan is) elmorgott szitkozódásai alapján - melyek önmagukban természetesen mélyen helytelenítendők.

9 tózse 2003-01-20 15:34:38
A vs. az a kontra angolul - tudtommal. Benno! Ajánlom a Miért a hit váltja ki a legtöbb vitát? című topikot. Ott összeveszhetünk.

8 ton chou 2003-01-19 22:00:41
Szerintem a vs. az vö, nem? Azt tudom, hogy az NFZ a legjobban finanszírozott zenekar, de azért, mert abból akarják Mo. legjobb zenekarát alakítani. A Fesztiválzenekar szerintem nem rossz, hogy hogy van finanszírozva, azt nem tudom. Én csak azt nem értem, mért kellett vitát provokálni.

7 Amôba 2003-01-18 10:31:18
Vihar a magyar biliben. Annyira provinciális az egész. Elkeseritô!

6 Benno 2003-01-17 18:16:33
ezek a bejelentkezések olyan macerásak :) amugy nemcsak a linkre gondoltam, hanem az egesz szöveget bele, sima másolással. asszem a link nem nyilik ki amugysem mindenkinek csak a jelszavasoknak, tehat nincs értelme linkelni na megnézem a hozzászolasaidat, hátha összeveszünk valamelyik katholikus topikban :))

5 szpoj 2003-01-17 17:25:25
Tudtommal kevesebbet kap, de az összes többi zenekarhoz képest nagyon sokat. Különben láttam a vitádad a csávóval. Nem hitt neked. Nekem van jelszaval a NYT-hoz, de béna vagyok a linkelésben. Szerintem regisztráltasd magad! Kb 20 mp. Én is ma estem át a dolgon.

4 Benno 2003-01-17 17:00:54
be tudná másolni valaki a cikket, akar az index.hu-ba is, akinek van jelszava a NYThoz? sejtettem hogy családi.cikk lehet , mert valaki idézte Fischer bayreuth-i szereplését, mint pirospont - Ivánnak. hiába gyözködtem hogy összekeverte Ivánt Ádámmal, azt hitte hogy szórakozom :) ráhagytam. A BFZ amugy tényleg kevesebbet kap - összességében - mint a NFZ? vagy csak egy bizonyos támogási forma, az állami, ami miatt indokolt F.I rosszallása?

3 szpoj 2003-01-17 13:45:56
Mint általában minden. Különben én meg egy olyan topikban vitázom, amelyben katolikusozás van. Én elolvastam a The New York Times cikkét. Szép, terjedelmes, Ádámtól-Évától kezdi, megszondázza az egész Fischer családot, és mindössze az a két mondat szerepel benne, amelyet idéztek. Én egyébként nem találtam az egészet olyan nagyon komcsizásnak.

2 Benno 2003-01-17 13:39:31
az index.hu politika forumán is van erröl egy topik, de az inkább átment zsidózásba.





A lapunkban megjelent szövegek a Café Momus, vagy a szerző kizárólagos szellemi tulajdonát képezik és szerzői jog védi őket.
A szerkesztőség külön, írásos engedélye nélkül mindennemű (részben vagy egészben történő) sokszorosításuk, felhasználásuk, kiadásuk és terjesztésük tilos.