Bejelentkezés Regisztráció

Kedvenc magyar operaelőadók


617 Búbánat 2007-06-06 19:38:51
Tréfás György Liszt-díjas, érdemes és kiváló művész tiszteletére június 13-án este hét órakor a Csokonai Színház színpadán jubileumi koncertet tartanak. Debrecen város díszpolgára, a teátrum örökös tagja ötven éve állt először a cívisváros pódiumán. Tréfás György húszévesen került basszus énekesként a Honvéd Művészegyütteshez, ahol a budapesti Liszt Ferenc Zeneakadémia tanárai által vezetett zenei kurzuson kapott énekképzést. Később színésznek szerződött a debreceni Csokonai Színházhoz, ahol rövid időn belül az operatársulat basszistája lett. Széles körű repertoárjában olyan szerepek fűződnek a nevéhez, mint Sarastro, Ozmin, Leporello, Koncsak, Gremin, Fülöp király, Zakariás, Attila, Mefisztó, Kékszakállú. Pályája során rendszeresen vendégszerepelt a budapesti és külhoni operaházakban. Az antwerpeni királyi operában Tréfás Györggyel a címszerepben mutatták be A kékszakállú herceg várát. A magas szakmai díjak mellett megkapta Magyar Köztársasági Érdemrend tisztikeresztjét. Vidnyánszky Attila rendezte emlékhangverseny előtt - amelyen Kocsár Balázs vezényletével a Debreceni Filharmonikus Zenekar működik közre - este fél nyolckor emlékkiállítást nyitnak.

616 Búbánat 2007-05-31 10:05:02 [Válasz erre: 615 Sesto 2007-05-31 10:01:28]
?

615 Sesto 2007-05-31 10:01:28
\"Kedvenc magyar operaelöadók\"=Búbánat & Co.

614 Búbánat 2007-05-31 09:53:57
Nekem azzal a HOZZÁÁLLÁSSAL van bajom, ahogyan egyesek mániákusan óvják az illető művészt - kéretlenül; az igaztalan kritikákat és annak szerzőjét lehet és szabad minősíteni, ami szintén egy szubjektív kategória, s e fölött polémiázhatunk kedvünkre. Teszem azt, csak az inkriminált lesújtó kritikát közöljük, kommentár nélkül, egyesek erre azonnal fölkapnák a vizet; miért és mennyire gonoszkodunk szegénnyel?; ha kommentárt helyezünk el mellé, újabb ok a kötözködésre, pláne, ha belemagyarázza a „minden lében kanál” figura azt, hogy a rossz kritika mellé – mintegy ellenpólusként – odakerül a fogadatlan (vagy fogadott) prókátornak a saját szubjektív, de pozitív töltésű, szimpátiáját kifejtő ellenvéleménye. A kedvence mellett (ki)állás is úgy látszik, büntetendő cselekménynek minősül egyesek szemében. Számomra ez szemforgatás részükről: mondhatnám hányni tudok az ilyen alakoktól! Vannak itt egyesek, akiknek semmi nem jó, semmi nem tetszik, és mindenben ürügyet keresnek és találnak; cinikusak, hőzöngenek, rosszindulatúak, s közben elsikkad a lényeg: hogy vannak kedvencek, akikről nemcsak a jót kell hírül adnunk! Annál nagyobb öröm nekünk, ha aztán mások megcáfolják a rossz hírt - remélhetőleg nem úgy fest a dolog, hogy a feketét fehérre, vagy a fehéret feketére mossák; elfelejtve, hogy adott esetben talán jobb lett volna csöndben maradniuk. DE: a tudomásunkra jutott alaphírről mindenképpen helyes, ha azt a nyilvánosság elé tárjuk, vállalva ezzel akár a „mások” megalapozatlan és értelmetlen vagdalkozásait is. Tudomásul kéne venni, hogy a másik fórumtárs iránti ellenszenv senkit nem jogosít fel arra, hogy oktalanul abba belekössön, s aztán feljogosítsa magát, ő tartson „védőbeszédet”, miközben a másiknak a művész iránti őszinte rajongó szavait visszájára fordítva, annak ellentétes értelmet próbál szuggeráltatni az olvasónál. Igen, a személyes ellenszenvet félre kell tenni, mert Sümegi Eszter nekem legalábbis, egy kincs, de úgy látszik, sajnos, mások itt, a nevét olvasva, inkább azzal foglalatoskodnak, s azon köszörülik nyelvüket, aki valami hírt szolgáltat róla és/vagy produkciójáról, ahelyett, hogy a szóban forgó cikkben állítottakról fejtenék ki tárgyilagos véleményüket. Nézzenek végre magukba a mindentudó okostóbiások, és ne érezzenek felesleges kényszert, késztetést a megszólalásra, hogy otrombaságukkal, pökhendiségükkel, és alantas „támadásaikkal” magukról állítsanak ki szegénységi bizonyítványt.

613 Sesto 2007-05-30 20:46:52 [Válasz erre: 612 Franca 2007-05-30 20:45:57]
...ismerem a kritikust,...igy már jobb?...

612 Franca 2007-05-30 20:45:57 [Válasz erre: 607 Sesto 2007-05-30 19:03:47]
\"akkor leírom még egyszer, lehet hogy nem volt eléggé egyértelmü, amit az elöbb megfogalmaztam: szóval, nem a kritikával(=nem minösiteném!), mint véleménnyel, irománnyal....van alapvetöen problémám\" Bocs, de az előző hozzászólásodban a kritikát is minősítetted, \"közel sem objektív\"-nek nevezted. Honnan tudod, hogy nem objektív? Hallottad az előadást?

611 tukán 2007-05-30 20:04:08 [Válasz erre: 610 sphynx 2007-05-30 19:35:16]
Nem szoktátok még meg Búbánattól?

610 sphynx 2007-05-30 19:35:16 [Válasz erre: 607 Sesto 2007-05-30 19:03:47]
Ezen magam is felháborodtam.

609 tarnhelm2 2007-05-30 19:28:49 [Válasz erre: 607 Sesto 2007-05-30 19:03:47]
Rendben.

608 martuni 2007-05-30 19:10:21 [Válasz erre: 607 Sesto 2007-05-30 19:03:47]
Minden szavaddal egyetértek, mert bizony a kutya itt van elásva!

607 Sesto 2007-05-30 19:03:47 [Válasz erre: 606 tarnhelm2 2007-05-30 18:54:03]
\"Nem tudom... Szerintem érdemes megbeszélni egy-egy művészünk külföldi fogadtatását, még ha rossz is a kritika. Nem dughatjuk a fejünket homokba.\" -akkor leírom még egyszer, lehet hogy nem volt eléggé egyértelmü, amit az elöbb megfogalmaztam: szóval, nem a kritikával(=nem minösiteném!), mint véleménnyel, irománnyal, vagy akár a megnevezett énekesnövel van alapvetöen problémám,...hanem azzal HOZZÁÁLLÁSSAL(!) ahogy azt egyesek tálalják itt a fórumban: \"jajjj de rossz, de gonosz iromány,...de azért kiállok az adott müvész mellett\"...vagyis a müvészröl vagy a kritikáról tk. -érdemben- már szó sem esik... (?)

606 tarnhelm2 2007-05-30 18:54:03 [Válasz erre: 605 Sesto 2007-05-30 18:26:21]
Nem tudom... Szerintem érdemes megbeszélni egy-egy művészünk külföldi fogadtatását, még ha rossz is a kritika. Nem dughatjuk a fejünket homokba. Engem példul érdekel a pro és kontra vélemény. Nem hiszem, hogy mégoly kedvelt művészeinknek az tenne jót, ha elhallgatjuk egy-egy balul sikerült szereplésüket (vagy ha a jegyzet igazságtalan - sokszor van ilyen - akkor éppenséggel a jelenlévők bátran kiigazíthatják a rosszindulatú kritikust.) Nem hallottam a Toscakat, Sümegit szeretem, drukkolok neki. Jó művész, biztos vagyok benne, hogy a negatív kritikát helyén tudja kezelni, akár jogos, akár jogtalan.

605 Sesto 2007-05-30 18:26:21 [Válasz erre: 604 Solaris 2007-05-30 18:16:05]
...a konstruktív kritiktávál -mégha esetenként és jogosan kemény is(!)-muszáj minden egyes Müvésznek együttélni: szakmájuk elválaszthatatlan része,...egy énekesnek is lehet rosszabb napja, akár egy kedvezötlen, tényleg gyengébb idöszaka, sorozata stb., abszolút normális dolgok ezek -s ha ilyen szempontból ér vkit. kritika, azt el kell, el is lehet fogadni- ami engem személy szerint kiakaszt az a szemforgató és álnaiv hozzáállás: hogy bemásolunk igaz egy adott kritikát (lásd Tosca a STOP-ben!),...de csupán azért, hogy utána egyesek saját nárciuzmusukat kiélve, abszolút \"önzetlenül és segitöszándék által vezérelve\", nyilvánosan kiálljon a nevesitett Müvésznö mellett: nem hiszem, hogy Sümegi Eszternek ilyen fogadatlan prókátorokra lenne szüksége(?)!...

604 Solaris 2007-05-30 18:16:05
Kint tartózkodtam Bécsben és szép reményekkel mentem el az előadására. Rossz volt. Nem közepes hanem bűn rossz. Ott volt még valaki, aki hallotta előző előadását, azt mondta, hogy ugyanilyen éles tremolókkal énekelt. Az orkeszter sokszor elnyomta. Nem állíthatom, hogy a Merker kritikusának szava szent, de azért kétszer egymás után nem döngölnek valakit csak úgy a földbe!

603 Sesto 2007-05-30 18:08:48
...persze, azért elöször bámásoljuk a közel sem objektiv kritikát, utána meg \"sopánkodunk\", mennyire együttérzünk a Müvésszel!... Hánynom kell!... /Pardon!/

602 zsoly 2007-05-30 16:05:22 [Válasz erre: 601 Búbánat 2007-05-30 15:35:36]
Sümegi sajnos már a februári Tosca-ra is tragikus kirtikát kapott, és szintén a Merker-ben. Mondjuk a kritikus (ha nevezhetjük annak), olyan gyalázkodó hangvételt ütött meg, ami számomra teljesen megkérdőjelezi a hitelességét. Én ezen e februári STOP-beli előadáson Sümegit a II-III. felvonásban jónak hallottam, az elsőben kevésbé. Hasonló dolgokat hallottam, mint az általad idézett kritikus. Ezt próbáltam akkor az I. felvonásbeli féltékeny Tosca szerepkoncepciójával magyarázni (az Opernglasban olvasgató), de most már inkább úgy látom, hogy egy folyamatról lehet szó, a mostani bécsi fellépések nem jöttek jól ki. Mindenesetre egyáltalán nem féltem Sümegit, az ilyen ingadozások bármikor előfordulhatnak. És fog még ő a STOP-ban énekelni. Vagy ha nem ott, akkor van még számos más remek Ház Európában. És kívánom, hogy itthon is sokat és sikerrel szerepeljen.

601 Búbánat 2007-05-30 15:35:36 [Válasz erre: 600 martuni 2007-05-30 14:47:40]
Ki szereti azt?! Ugyanakkor az internet erejét, gyorsaságát éppen az adja, amit nem szabad lebecsülnünk: kedvenceinkről - \"illik\" - \"nem illik\" -, hírt adunk, olyant is, amivel nem értünk egyet; már csak az objektívitás miatt is. És a nem kedvencekről ugyanúgy. A mieink külföldi szerepléseiről szóló híranyagok különösen felértékelődnek; jó a művészeknek is, mert mégiscsak foglalkoznak velük, mégha nem is mindig tekintélyes orgánumokban vagy mérvadó lapokban és körökben. Bármilyen visszhang, reakció megjelenik róluk, annak hírértéke van számukra: a mihez tartás végett nem elég csak a menedzserre hagyatkozniuk... És hát számunkra sem mindegy, mit olvasunk kedvenceinkről, a rosszat, a csúnyát is meg kell emésztenünk, nem csak a jókat. És hát rajongás ide vagy oda, strucc módjára nem dughatjuk fejünket a homokba! Számomra Sümegi értékéből semmit nem von le az ilyen fajta recenzió, ellenkezőleg, szememben felmagasztosul!

600 martuni 2007-05-30 14:47:40
Nem szeretem mikor művészeinkről rossz kritikákat tesznek fel a momusra. Ne tegyétek, akkor sem, ha nem értünk vele egyet!

599 Búbánat 2007-05-30 14:35:16
Most került a kezembe a bécsi Der Neue Merker 04/2007 száma, melyben a kritikus (S.Pf.) a 23.3.”Tosca” előadásról írt kritikát (16/17.oldalon). Benne Sümegi Eszter Toscájáról fejti ki - sajnos - nem túl hízelgő véleményét. Ez számomra azért felfoghatatlan, mert itthon, nálunk, az ő Toscája számomra reveláció erejével hat, pl. azon az emlékezetes előadáson is így volt ez, ahol Bruson volt a Scarpia, s ahol Wendler Attila botrányos Cavaradossi szereplése miatt többet foglalkoztak vele, mint szoprán tüneményünkkel vagy akár a világklasszis vendég baritonistával… Lehet, hogy az egyik topicon már volt erről szó, csak elkerülte a figyelmem, mindenesetre ide írom a bíráló cikkből idézett vonatkozó mondatokat: „Eszter Sümegi warf sich zwar mit Vehemenz in die Divenrolle, aber die Stimme ist unschön und überfordert. Nicht einmal die Mittellage k l i n g t wirklich, sondern zerbröselt, und in den höheren Lagen dominiert ein Dauertremolo samt Schärfen und Engen in der Tonproduktion. Man tut ihr (und uns) nichts Gutes mit Solchen Staatsopernauftritten. Unnötig zu erwähnen, gegen welche Konkurrenz sie darüber hinaus anzusingen hat…” Ez egy előadásról vélemény. Sümegi több Toscát énekelt a bécsi Staatsooperben, biztos vagyok afelől, hogy ha mégis, egy szemernyi igazsága volt is a recenzensnek, a többi Toscáját – ha látta - nem venné egy kalap alá ezzel. Ismerve Sümegi magas nívójú énektudását, technikáját, csodaszép hangját, színészi átlényegülő képességét, színpadra termett eleganciáját, megnyerő egyéniségét, nem véletlen folyamatos visszahívása e szerepben a Bécsi Staatsoperba. „Nemzetközi” megmérettetésén, debütálásokon, egyébként már régen, sikeresen, túl van, és bizonyára ennek a folytatás sem marad el…

598 tukán 2007-05-09 15:20:11 [Válasz erre: 597 tukán 2007-05-09 15:09:21]
Politika, Aczél, jezsuiták, cikkek -- mindez elengedhetetlen a PR-hoz?! De Gyimesi Kálmánnak mi szüksége van erre? És egyáltalán....

597 tukán 2007-05-09 15:09:21 [Válasz erre: 596 Búbánat 2007-05-09 11:35:00]
Nos, és most mi a teendő?

596 Búbánat 2007-05-09 11:35:00 [Válasz erre: 595 Búbánat 2007-05-09 11:33:37]
Az egyik címszerepet - az apa Foscarit énekelte.

595 Búbánat 2007-05-09 11:33:37 [Válasz erre: 594 zsoly 2007-05-09 10:03:30]
Örülök ennek a linknek, így objektívebb képet kaphatunk a „történet” hátteréről… Gyimesi Kálmánhoz utoljára viszonylag régen, 2001-ben volt szerencsém, itt Budapesten, mikor a Verdi-centenárium jegyében rendezett ötrészes ciklus keretében a Zeneakadémián, A két Foscari koncertszerű előadásában a címszerepet énekelte Leopoldo di Sciuto, Felber Gabriella és Palerdi András társaságában, s közreműködött a Szegedi Szimfonikus Zenekar és a Magyar Nemzeti Énekkar, Pál Tamás vezényletével. Az akkor 68 éves művésztől természetesen csodát senki nem várt, régen túl volt pályája zenitjén, s a hang bizony erősen megkopott már. Teljesítményének színvonala erősen hullámzott; olykor érezhetően szenvedett, mikor a magasabb fekvésben kellett énekelnie; bántó volt, ahogy a hangok ide-oda csúszkáltak, igen ritkán voltak a helyükön, s érezhetően fáradt, helyenként megfakult orgánuma csalódást okozott! Viszont a legatói gyönyörűek voltak! És bizonyos részletekben, pl. a fiával énekelt jeleneteiben, amikor az „apai szív” ütközik a „megkötött kézzel”, a lírának és a drámának olyan mélységeit hozta elő, s ennek zenei megformálása olyan magasrendű élményekkel ajándékozott meg, mely elfeledtette velem a művész javakorát, a vélelmezhetően ebből fakadó énektechnikai problémáit; a hivatalból rákényszerített - kötelességből eredő - siralmas döntés meghozatala miatt érzett tehetetlenségét, a mérhetetlen fájdalmát csodálatos frázisokban formálta meg, melyekben volt kifejező erő és méltóság! Bizony, a megrendítő áriái és duettjei után szem nem maradt szárazon…- különösen megható és megragadó volt az utolsó ária-fináléban, mint haldokló dózse, ki szívet tépő énekében láthatóan felidézte régi önmagát, az ereje teljében lévő Gyimesi Kálmánt - ki engem mindig Giuseppe Taddeire emlékeztetett -, önmagát, s azt a megdicsőült kort, amikor még minden egyes fellépése színházában, Szegeden, a mennybemenetelt jelentette maga számára, de a rajongó közönségének is!

594 zsoly 2007-05-09 10:03:30 [Válasz erre: 593 tukán 2007-05-08 21:51:35]
74 éves. Audiatur et altera pars! A történtek egy kicsit objektívebb megközelítésben. Azt persze nem tudni, mi az igazság, de a Magyar Nemzettel ellentétben a Délmagyarország legalább törekedett arra, hogy mindkét érintett álláspontjáról írjon: [url]http://www.delmagyar.hu/cikk.php?id=76&cid=2009669;itt[/url]. A legszomorúbb, hogy úgy látszik, ebbe a vitába megint beleszövődött a politika. :((

593 tukán 2007-05-08 21:51:35 [Válasz erre: 592 Búbánat 2007-05-08 15:14:43]
Hány éves is Gyimesi művész úr? Első az egészség!

592 Búbánat 2007-05-08 15:14:43
„Szeged: hálátlan Gyimesi színháza” címmel glossza jelent meg a Magyar Nemzetben (május 7., hétfő, Bálint József) a népszerű operaénekesről, Gyimesi Kálmánról. A Liszt-díjas, érdemes művész csalódott, mert pályájának 45. évfordulóját május 13-én ünneplő – a Tisza-parti városban különösen népszerű – baritonistának tett ígéretéről mintha saját színháza elfelejtkezett volna. Gyimesinek 1962-ben, innen, a Szegedi Nemzeti Színházból indult el a karrierje, amely teátrumhoz mindvégig hűséges maradt. Bár tizenöt évvel ezelőtt a szegedi színházban azzal jutalmazták, hogy örökös taggá fogadták, ennek a gesztusnak, úgy tűnik, ma már nincs jelentősége, hiszen Malatesta, Figaro, Tiborc, Rigoletto, Zsupán és még számtalan opera-, illetve operettfigura megelevenítője ahelyett, hogy ilyen ritka évfordulóra készülődvén újabb elismerésben reménykedhetne, most azzal szembesült: saját színháza megfeledkezett róla, ezért az ünnepi koncertet a jezsuiták templomában tartja. Gyimesi Kálmán a lap munkatársának elmondja, nagyon jól esett neki, mikor Hofner József szegedi jezsuita atya felajánlotta, hogy jubileumi koncertjét tartsa náluk a templomban. Hónapokkal azelőtt még abban bízott, a teátrum vezetői nem felejtik el korábbi ígéretüket. Tavaly ugyanis egy alkalommal egy társaságban volt a város kultúráért felelős alpolgármesterével, Székhelyi József színdirektorral és Molnár László zeneigazgatóval, és ott arról is szó esett, hogyan ünnepeljék meg Gyimesi operaénekesi pályájának évfordulóját. Még abban is megállapodtak, hogy az ünnepelt egyik kedvenc szerepét, Zsupánt játszhatja el a Cigánybáróból. Székhelyi József azonban mintha teljesen megfeledkezett volna erről, mert az utóbbi hetekben még csak nem is célzott az évfordulóra… Gyimesi Kálmán számtalan szerepet eljátszva az értő szegedi közönség szívébe lopta be magát, azzal is fokozta népszerűségét, hogy sok tehetséget fedezett fel, sőt tanított is. Világhírű olasz mesterektől tanulhatott, Tito Schipától, Gina Cignától. Növendékei voltak Tokody Ilona, Szendrényi Katalin, Vajda Júlia és Frankó Tünde. Most fájó neki, hogy a direktor nem tette lehetővé, szeretett színházában ünnepelhesse közönsége.

591 tarnhelm2 2007-05-04 09:17:25 [Válasz erre: 590 Heiner Lajos 2007-05-04 06:20:17]
De a Don Giovanni, ha jól tudom, legalább nem maradt meg felvételen, és így nincs ami tovább tépázná a kis mérges olasz hírnevét. Solti viszont, szerencsére, nem csak csilingelni tudott, de jól is vezényelte a darabot. (Bár én \"csak\" a Don Giovannit hallottam vele élőben.) Apropó, nem láthattam én ezt a Soltis eseményt mintegy fél éve a Mezzón vagy a 3Saton?

590 Heiner Lajos 2007-05-04 06:20:17 [Válasz erre: 588 tarnhelm2 2007-05-03 19:13:43]
Érdekes, hogy Toscanini csak a Varázsfuvolát és a Don Giovannit dirigálta a Mozart-operák közül, az 1937-es salzburgi előadás valóban borzalmas (és nem csak Osváth miatt). Viszont 1991-ben nagy élményem volt: Solti dirigálta a darabot Salzburgban, és az I. felvonás végén leült a Glockenspielhez - ahogy 54 évvel korábbn tette Toscanini alatt...

589 Sesto 2007-05-04 01:07:43 [Válasz erre: 588 tarnhelm2 2007-05-03 19:13:43]
....hááát Osváth Júliára azért mégsem a salzburgi Flöte alapján szeretnék emlékezni!... :-((((((((((

588 tarnhelm2 2007-05-03 19:13:43 [Válasz erre: 587 Heiner Lajos 2007-05-03 18:08:18]
Úgy általában véve, Toscanini sazburgi Varázsfuvolájánál nem nagyon hallottam még szörnyűbbet. Ebben hazánk lánya a kisebbik rossz.

587 Heiner Lajos 2007-05-03 18:08:18 [Válasz erre: 574 Sesto 2007-01-11 18:10:56]
Mondhatnánk, parasztgyalázat.Mármint Osváth Salzburgban.

586 Sesto 2007-05-03 17:50:11
....akkor ha lehet, beszélgessünk talán itt -\"anyázásmentes-stilusban\"!- a XX. sz. kiváló magyar \"Kavalierbariton\"-járól és a sikeres, elismert pedagógusról: Bende Zsoltról! ;-)))))) /Milyen régen nincs már ö sem közöttünk!-szomorú!.../

585 virius 2007-04-01 22:39:51 [Válasz erre: 568 Diósyné Brüll Adél 2006-12-26 16:46:54]
Tudomásom szerint már 73 éves. De márciusban két remek Tiborcot énekelt az Erkelben. Mikónak bezzeg nem kellett, ezért ment Győrbe...

584 Sesto 2007-03-22 18:49:09
...az \"Operissimo\" információja szerint ma ünnepli KOMLÓSI ILDIKÓ születésnapját!... Sok boldogságot! ;-)))

583 Sesto 2007-01-30 00:34:32 [Válasz erre: 581 zsoly 2007-01-30 00:22:21]
A Donna-kat ne is emlitsd!!! Az egyiket már ismertem -sajnos- ebben a szerepben is,...igy nem \"okozott meglepetést\",...DE másik,...kikérem magamanak?!-ez lenne STOP-szinvonal??!... DG. + Leporello-ról dióhéjban: Terfel utolsó Don Giovanni-ja volt ez: búcsút int a szerepnek.. :-( Nem volt minden Ok., de az összteljesitmény vhogy. mégis impozánsra sikeredett!...Schrott ragyogó matériával rendelkezik, ez már eddig is feltünt, DE NEM TUD Mozart-recitativo-t énekelni: ugyanis amit egész este csinált, azt errefelé lazán \"gestütztes Sprechen-nek\", vagyis \"megtámasztott beszédnek\" nevezik...sorry, ilyet bármelyik dilettáns tud!... S az állandóan eröltetett buffoneszk rájátszás mindenre a II. felvonásban eléggé idegesitö infantilis megnyilvánulássá degradálódott...

582 zsoly 2007-01-30 00:24:31 [Válasz erre: 580 Sesto 2007-01-30 00:19:47]
Keszeinek meg örülünk :))

581 zsoly 2007-01-30 00:22:21 [Válasz erre: 580 Sesto 2007-01-30 00:19:47]
Köszi! Várjuk a holnapi részletest is. :) A Donnákkal kapcsolatban maximálisan egyet értek!

580 Sesto 2007-01-30 00:19:47
...akkor csak \"pár\" mondat erejéig,...holnap részletesebben: KESZEI BORI egyszerüen kifogástalan, ragyogó (=személyes \"Bravo-s\" sikerkerrel!) mutakozott be a \"régi-új\" szerepében, Zerlina-ként a STOP ma esti DG. elöadásában!... ;-))) (Zárt számokat követöen, \"csak\" a tenor: \"Dalla sua pace\" és a Keszei Bori elsö Zerlina áriáját ill. Terfel tolmácsolásában a \"Pezsgöáriát\" után hangzott el hangos \"Bravo\"-más közremüködök esetében egyetlen egyszer sem: a \"Donna-k\" egyikét vissza kellene küldeni a konziba-ill. elötte egy gégész szakorvoshoz, de nagyon sürgösen; a hangszalagok nem zárnak(!)-szuper \"egészséges hangon\" elöadott STOP-debut,...na ja,...jön a levegö rendesen a hang mellett!... Csak úgy sipol/fügyül!... \"EZT\" kaptuk Röschmann helyett?! Hmmmm... Mig a másik Donna meg hozta a megbizható tk. nem annyira rossz, de nem is jó -igazi poroszos stilust- szinvonalat és természetesen a szokásos kökemény flegmát +dögunalmat!) :-((( Nem baj a lényeg: Keszei Bori tarolt! A voce sokkal gömbölyübb, teljesen kiegyenlitett, csupa szin, árnyalat, remek módon frazeál!-s ez mint tudjuk, Mozart esetében abszolút követelmény (lenne)... Szerepformálása, szinpadi jelenléte magával ragadó-igy nem csoda a publikum zajos elismerése!

579 zsoly 2007-01-29 15:33:35 [Válasz erre: 578 zsoly 2007-01-29 15:31:21]
Azt hogy fene egy meg, arra értettem, hogy nem tudok elmenni :) Schiffet és Keszeit is nagyon szeretem. :)

578 zsoly 2007-01-29 15:31:21 [Válasz erre: 577 Sesto 2007-01-29 13:39:13]
Óh, a fene egye meg. Nekem meg Schiffre van jegyem a Musikvereinba. Én szerdán láttam a DGiovannit, Schrott és Polenzani kiemelkedők voltak, Terfel felejthető, a hölgyek pedig indiszponáltak. Láttál már olyan Giovanni-előadást, ahol a \"dalla sua pace\" kapja a legnagyobb tapsot? Polenzani mesés volt, a legjobb Ottavio, akit eddig láttam. Igen, nagyon szurkolunk Keszei Borinak! :) És várjuk a beszámolót!

577 Sesto 2007-01-29 13:39:13
KESZEI BORI DEBÜTÁL \"ÚJ\" SZEREPBEN -BEUGRÓKÉNT(!)- A \"STOP\" MA ESTI \"DON GIOVANNI\" ELÖADÁSÁBAN! ZERLINA EDDIGI REPERTOÁRJÁNAK IS SIKERES, KIEMELKEDÖ SZEREPE VOLT, MÉGIS KÜLÖNLEGES ESEMÉNY, HOGY MOST FOGJA A \"STOP\" SZINPADÁN ELSÖ ALKALOMMAL ÉNEKELNI! DRUKKOLJUNK NEKI! ;-))) (OTT A HELYEM, EZT NEM HAGYHATOM KI!) Az elöadás többi közremüködö müvésze között megtalálható: B. Terfel (Don Giovanni!)-ez Keszei Bori számára ez biztosan jó \"omen\", hiszen már a Falstaff-ban is nagyszerüek voltak együtt(!), E. Schrott (Leporello), R. Merbeth (Donna Anna) etc.

576 Sesto 2007-01-11 18:31:54 [Válasz erre: 575 egy kívülálló 2007-01-11 18:16:01]
...sajnos azt a felvételt már régen nem hallottam, de az megmaradt, hogy az egyébként ragyogó és a XX. valóban jogosan egyik legkiemelkedöbb magyar énekmüvésze nem igen állt a helyzet magaslatán,...és nagy kár, hogy a nemzetközi publikum egy ilyen elöadás dokumentumát kapja meg róla,...nem igazán méltó müvészetének szinvonalához!... :-((( látod, arra hirtelen nem is emlékeztem, hogy az ária transzponálva szólalt meg, olyat legutóbb Sutherland-del (=Klemperer) hallottam utoljára-köszönöm a kiegészitést!

575 egy kívülálló 2007-01-11 18:16:01 [Válasz erre: 574 Sesto 2007-01-11 18:10:56]
Ezt nagyon finoman fogalmaztad meg... Azon a salzburgi Varázsfuvolán Osváth az eleve transzponált áriákat iszonyatosan rosszul énekli... Annál jobb a Klemperer-féle pesti Fuvolában Paminaként!

574 Sesto 2007-01-11 18:10:56 [Válasz erre: 573 martuni 2007-01-11 10:05:47]
....érdekes, ezt nem hittem volna,...hiszen Mátyás Mária -elvileg- ragyogó topregiszterrel rendelkezhetett, ha igaz teljesen más \"fach\", de Klemperer magyar nyelvü \"Varázsfuvola-felvételén\" még Éj királynöt énekelt,...és nekem -bár lehet, hogy emlékezetem csal- de Mátyás Mária valahogy jobbnak tünt, mint pl. az egyébként ragyogó(!) Osváth Júlia, aki Toscananini salzburgi felvételén intonációs gondokkal küzd!...

573 martuni 2007-01-11 10:05:47 [Válasz erre: 572 Sesto 2007-01-11 08:44:43]
A Takács Pauláról írt sikítozó magasságok nyílván Mátyás Máriára vonatkoznak. M.M. volt az aki rettenetes éles felső regisztert tudhatott magának, ami egy az egyben sikítozáshoz és nem énekléshez hasonlított. Hát legalábbis szerintem.

572 Sesto 2007-01-11 08:44:43
...most látom fent van az új Simándy-CD kritika!... Thnx! ;-))) Hmmm,...érdeklödéssel olvastam tk. az Aida-részletröl: Takács Paula több generáció számára volt A DRÁMAI SZOPRÁN-kiváncsi vagyok (remélem hamarosan a kezembe kerül a CD!) hogy ennyire \"korszerütlen\" lenne az elöadásmódja?! A \"Lucia-részlet\",...legalább ennyi, ha már a keresztmetszetre úgyis évek óta feleslegesen várunk-vagy talán ez lenne az \"új\" Hungaroton politika, hogy cseppenként elszórva kiadja tk. a Lucia keresztmetszetet, csak éppen tovább feldarabolva: a Hungaroton 50 éves jubileumi box-ban rajta volt a \"Szextett\",...most a Simándy-CD-re felkerült a \"Szerelmi kettös\", s majd vmi. esetleges Belcanto-sampler-re talán feldobják majd az \"Örülési jelenetet\" is???!... No comment! A kritikáért még egyszer köszönet! ;-)

571 -zéta- 2007-01-04 18:08:57 [Válasz erre: 569 Triniti 2007-01-04 17:57:58]
Érdekes fölvetés ez, kedves Triniti, hiszen az eredeti bejegyzés TÖBB, mint két éve történt, tehát valószinüleg az Élet az interjú után is csordogált tovább jó szokása szerint...

570 neduddki 2007-01-04 18:04:15 [Válasz erre: 569 Triniti 2007-01-04 17:57:58]
ezer más okból is elválhatott. ki tudja. és a megfordítással sem értek egyet, szerintem ez a népszerűség mértékétől, mennyiségétől, minőségétől is függ, illetve attól, hogy az aktív vagy a passzív fél hogyan dolgozza fel a családon belül.

569 Triniti 2007-01-04 17:57:58 [Válasz erre: 161 egy Veterán 2004-10-16 23:39:11]
Tudom, hogy régi bejegyzés, mégis reagálnék: \"A család pedig nem lehet gát egy énekesnő életében\" - Meláth Andrea közel két éve elvált. És ehhez csak annyit fűznék hozzá, hogy a népszerűség viszont gát a családi életben. Ettől függetlenül egyetértek, valóban fantasztikus énekesnő.

568 Diósyné Brüll Adél 2006-12-26 16:46:54
Tegnap délután karácsonyi tévéműsorban énekelt felvételről Bede Fazekas Csaba, a kitűnő bariton. Milyen jó énekes, még ennyi idősen is frissen, gyönyörűen zeng a hangja. Egy bariton, akiből akár a legnagyobb sztárok egyike lehetett volna.





A lapunkban megjelent szövegek a Café Momus, vagy a szerző kizárólagos szellemi tulajdonát képezik és szerzői jog védi őket.
A szerkesztőség külön, írásos engedélye nélkül mindennemű (részben vagy egészben történő) sokszorosításuk, felhasználásuk, kiadásuk és terjesztésük tilos.