Bejelentkezés Regisztráció

Kedvenc magyar operaelőadók


603 Sesto 2007-05-30 18:08:48
...persze, azért elöször bámásoljuk a közel sem objektiv kritikát, utána meg \"sopánkodunk\", mennyire együttérzünk a Müvésszel!... Hánynom kell!... /Pardon!/

602 zsoly 2007-05-30 16:05:22 [Válasz erre: 601 Búbánat 2007-05-30 15:35:36]
Sümegi sajnos már a februári Tosca-ra is tragikus kirtikát kapott, és szintén a Merker-ben. Mondjuk a kritikus (ha nevezhetjük annak), olyan gyalázkodó hangvételt ütött meg, ami számomra teljesen megkérdőjelezi a hitelességét. Én ezen e februári STOP-beli előadáson Sümegit a II-III. felvonásban jónak hallottam, az elsőben kevésbé. Hasonló dolgokat hallottam, mint az általad idézett kritikus. Ezt próbáltam akkor az I. felvonásbeli féltékeny Tosca szerepkoncepciójával magyarázni (az Opernglasban olvasgató), de most már inkább úgy látom, hogy egy folyamatról lehet szó, a mostani bécsi fellépések nem jöttek jól ki. Mindenesetre egyáltalán nem féltem Sümegit, az ilyen ingadozások bármikor előfordulhatnak. És fog még ő a STOP-ban énekelni. Vagy ha nem ott, akkor van még számos más remek Ház Európában. És kívánom, hogy itthon is sokat és sikerrel szerepeljen.

601 Búbánat 2007-05-30 15:35:36 [Válasz erre: 600 martuni 2007-05-30 14:47:40]
Ki szereti azt?! Ugyanakkor az internet erejét, gyorsaságát éppen az adja, amit nem szabad lebecsülnünk: kedvenceinkről - \"illik\" - \"nem illik\" -, hírt adunk, olyant is, amivel nem értünk egyet; már csak az objektívitás miatt is. És a nem kedvencekről ugyanúgy. A mieink külföldi szerepléseiről szóló híranyagok különösen felértékelődnek; jó a művészeknek is, mert mégiscsak foglalkoznak velük, mégha nem is mindig tekintélyes orgánumokban vagy mérvadó lapokban és körökben. Bármilyen visszhang, reakció megjelenik róluk, annak hírértéke van számukra: a mihez tartás végett nem elég csak a menedzserre hagyatkozniuk... És hát számunkra sem mindegy, mit olvasunk kedvenceinkről, a rosszat, a csúnyát is meg kell emésztenünk, nem csak a jókat. És hát rajongás ide vagy oda, strucc módjára nem dughatjuk fejünket a homokba! Számomra Sümegi értékéből semmit nem von le az ilyen fajta recenzió, ellenkezőleg, szememben felmagasztosul!

600 martuni 2007-05-30 14:47:40
Nem szeretem mikor művészeinkről rossz kritikákat tesznek fel a momusra. Ne tegyétek, akkor sem, ha nem értünk vele egyet!

599 Búbánat 2007-05-30 14:35:16
Most került a kezembe a bécsi Der Neue Merker 04/2007 száma, melyben a kritikus (S.Pf.) a 23.3.”Tosca” előadásról írt kritikát (16/17.oldalon). Benne Sümegi Eszter Toscájáról fejti ki - sajnos - nem túl hízelgő véleményét. Ez számomra azért felfoghatatlan, mert itthon, nálunk, az ő Toscája számomra reveláció erejével hat, pl. azon az emlékezetes előadáson is így volt ez, ahol Bruson volt a Scarpia, s ahol Wendler Attila botrányos Cavaradossi szereplése miatt többet foglalkoztak vele, mint szoprán tüneményünkkel vagy akár a világklasszis vendég baritonistával… Lehet, hogy az egyik topicon már volt erről szó, csak elkerülte a figyelmem, mindenesetre ide írom a bíráló cikkből idézett vonatkozó mondatokat: „Eszter Sümegi warf sich zwar mit Vehemenz in die Divenrolle, aber die Stimme ist unschön und überfordert. Nicht einmal die Mittellage k l i n g t wirklich, sondern zerbröselt, und in den höheren Lagen dominiert ein Dauertremolo samt Schärfen und Engen in der Tonproduktion. Man tut ihr (und uns) nichts Gutes mit Solchen Staatsopernauftritten. Unnötig zu erwähnen, gegen welche Konkurrenz sie darüber hinaus anzusingen hat…” Ez egy előadásról vélemény. Sümegi több Toscát énekelt a bécsi Staatsooperben, biztos vagyok afelől, hogy ha mégis, egy szemernyi igazsága volt is a recenzensnek, a többi Toscáját – ha látta - nem venné egy kalap alá ezzel. Ismerve Sümegi magas nívójú énektudását, technikáját, csodaszép hangját, színészi átlényegülő képességét, színpadra termett eleganciáját, megnyerő egyéniségét, nem véletlen folyamatos visszahívása e szerepben a Bécsi Staatsoperba. „Nemzetközi” megmérettetésén, debütálásokon, egyébként már régen, sikeresen, túl van, és bizonyára ennek a folytatás sem marad el…

598 tukán 2007-05-09 15:20:11 [Válasz erre: 597 tukán 2007-05-09 15:09:21]
Politika, Aczél, jezsuiták, cikkek -- mindez elengedhetetlen a PR-hoz?! De Gyimesi Kálmánnak mi szüksége van erre? És egyáltalán....

597 tukán 2007-05-09 15:09:21 [Válasz erre: 596 Búbánat 2007-05-09 11:35:00]
Nos, és most mi a teendő?

596 Búbánat 2007-05-09 11:35:00 [Válasz erre: 595 Búbánat 2007-05-09 11:33:37]
Az egyik címszerepet - az apa Foscarit énekelte.

595 Búbánat 2007-05-09 11:33:37 [Válasz erre: 594 zsoly 2007-05-09 10:03:30]
Örülök ennek a linknek, így objektívebb képet kaphatunk a „történet” hátteréről… Gyimesi Kálmánhoz utoljára viszonylag régen, 2001-ben volt szerencsém, itt Budapesten, mikor a Verdi-centenárium jegyében rendezett ötrészes ciklus keretében a Zeneakadémián, A két Foscari koncertszerű előadásában a címszerepet énekelte Leopoldo di Sciuto, Felber Gabriella és Palerdi András társaságában, s közreműködött a Szegedi Szimfonikus Zenekar és a Magyar Nemzeti Énekkar, Pál Tamás vezényletével. Az akkor 68 éves művésztől természetesen csodát senki nem várt, régen túl volt pályája zenitjén, s a hang bizony erősen megkopott már. Teljesítményének színvonala erősen hullámzott; olykor érezhetően szenvedett, mikor a magasabb fekvésben kellett énekelnie; bántó volt, ahogy a hangok ide-oda csúszkáltak, igen ritkán voltak a helyükön, s érezhetően fáradt, helyenként megfakult orgánuma csalódást okozott! Viszont a legatói gyönyörűek voltak! És bizonyos részletekben, pl. a fiával énekelt jeleneteiben, amikor az „apai szív” ütközik a „megkötött kézzel”, a lírának és a drámának olyan mélységeit hozta elő, s ennek zenei megformálása olyan magasrendű élményekkel ajándékozott meg, mely elfeledtette velem a művész javakorát, a vélelmezhetően ebből fakadó énektechnikai problémáit; a hivatalból rákényszerített - kötelességből eredő - siralmas döntés meghozatala miatt érzett tehetetlenségét, a mérhetetlen fájdalmát csodálatos frázisokban formálta meg, melyekben volt kifejező erő és méltóság! Bizony, a megrendítő áriái és duettjei után szem nem maradt szárazon…- különösen megható és megragadó volt az utolsó ária-fináléban, mint haldokló dózse, ki szívet tépő énekében láthatóan felidézte régi önmagát, az ereje teljében lévő Gyimesi Kálmánt - ki engem mindig Giuseppe Taddeire emlékeztetett -, önmagát, s azt a megdicsőült kort, amikor még minden egyes fellépése színházában, Szegeden, a mennybemenetelt jelentette maga számára, de a rajongó közönségének is!

594 zsoly 2007-05-09 10:03:30 [Válasz erre: 593 tukán 2007-05-08 21:51:35]
74 éves. Audiatur et altera pars! A történtek egy kicsit objektívebb megközelítésben. Azt persze nem tudni, mi az igazság, de a Magyar Nemzettel ellentétben a Délmagyarország legalább törekedett arra, hogy mindkét érintett álláspontjáról írjon: [url]http://www.delmagyar.hu/cikk.php?id=76&cid=2009669;itt[/url]. A legszomorúbb, hogy úgy látszik, ebbe a vitába megint beleszövődött a politika. :((

593 tukán 2007-05-08 21:51:35 [Válasz erre: 592 Búbánat 2007-05-08 15:14:43]
Hány éves is Gyimesi művész úr? Első az egészség!

592 Búbánat 2007-05-08 15:14:43
„Szeged: hálátlan Gyimesi színháza” címmel glossza jelent meg a Magyar Nemzetben (május 7., hétfő, Bálint József) a népszerű operaénekesről, Gyimesi Kálmánról. A Liszt-díjas, érdemes művész csalódott, mert pályájának 45. évfordulóját május 13-én ünneplő – a Tisza-parti városban különösen népszerű – baritonistának tett ígéretéről mintha saját színháza elfelejtkezett volna. Gyimesinek 1962-ben, innen, a Szegedi Nemzeti Színházból indult el a karrierje, amely teátrumhoz mindvégig hűséges maradt. Bár tizenöt évvel ezelőtt a szegedi színházban azzal jutalmazták, hogy örökös taggá fogadták, ennek a gesztusnak, úgy tűnik, ma már nincs jelentősége, hiszen Malatesta, Figaro, Tiborc, Rigoletto, Zsupán és még számtalan opera-, illetve operettfigura megelevenítője ahelyett, hogy ilyen ritka évfordulóra készülődvén újabb elismerésben reménykedhetne, most azzal szembesült: saját színháza megfeledkezett róla, ezért az ünnepi koncertet a jezsuiták templomában tartja. Gyimesi Kálmán a lap munkatársának elmondja, nagyon jól esett neki, mikor Hofner József szegedi jezsuita atya felajánlotta, hogy jubileumi koncertjét tartsa náluk a templomban. Hónapokkal azelőtt még abban bízott, a teátrum vezetői nem felejtik el korábbi ígéretüket. Tavaly ugyanis egy alkalommal egy társaságban volt a város kultúráért felelős alpolgármesterével, Székhelyi József színdirektorral és Molnár László zeneigazgatóval, és ott arról is szó esett, hogyan ünnepeljék meg Gyimesi operaénekesi pályájának évfordulóját. Még abban is megállapodtak, hogy az ünnepelt egyik kedvenc szerepét, Zsupánt játszhatja el a Cigánybáróból. Székhelyi József azonban mintha teljesen megfeledkezett volna erről, mert az utóbbi hetekben még csak nem is célzott az évfordulóra… Gyimesi Kálmán számtalan szerepet eljátszva az értő szegedi közönség szívébe lopta be magát, azzal is fokozta népszerűségét, hogy sok tehetséget fedezett fel, sőt tanított is. Világhírű olasz mesterektől tanulhatott, Tito Schipától, Gina Cignától. Növendékei voltak Tokody Ilona, Szendrényi Katalin, Vajda Júlia és Frankó Tünde. Most fájó neki, hogy a direktor nem tette lehetővé, szeretett színházában ünnepelhesse közönsége.

591 tarnhelm2 2007-05-04 09:17:25 [Válasz erre: 590 Heiner Lajos 2007-05-04 06:20:17]
De a Don Giovanni, ha jól tudom, legalább nem maradt meg felvételen, és így nincs ami tovább tépázná a kis mérges olasz hírnevét. Solti viszont, szerencsére, nem csak csilingelni tudott, de jól is vezényelte a darabot. (Bár én \"csak\" a Don Giovannit hallottam vele élőben.) Apropó, nem láthattam én ezt a Soltis eseményt mintegy fél éve a Mezzón vagy a 3Saton?

590 Heiner Lajos 2007-05-04 06:20:17 [Válasz erre: 588 tarnhelm2 2007-05-03 19:13:43]
Érdekes, hogy Toscanini csak a Varázsfuvolát és a Don Giovannit dirigálta a Mozart-operák közül, az 1937-es salzburgi előadás valóban borzalmas (és nem csak Osváth miatt). Viszont 1991-ben nagy élményem volt: Solti dirigálta a darabot Salzburgban, és az I. felvonás végén leült a Glockenspielhez - ahogy 54 évvel korábbn tette Toscanini alatt...

589 Sesto 2007-05-04 01:07:43 [Válasz erre: 588 tarnhelm2 2007-05-03 19:13:43]
....hááát Osváth Júliára azért mégsem a salzburgi Flöte alapján szeretnék emlékezni!... :-((((((((((

588 tarnhelm2 2007-05-03 19:13:43 [Válasz erre: 587 Heiner Lajos 2007-05-03 18:08:18]
Úgy általában véve, Toscanini sazburgi Varázsfuvolájánál nem nagyon hallottam még szörnyűbbet. Ebben hazánk lánya a kisebbik rossz.

587 Heiner Lajos 2007-05-03 18:08:18 [Válasz erre: 574 Sesto 2007-01-11 18:10:56]
Mondhatnánk, parasztgyalázat.Mármint Osváth Salzburgban.

586 Sesto 2007-05-03 17:50:11
....akkor ha lehet, beszélgessünk talán itt -\"anyázásmentes-stilusban\"!- a XX. sz. kiváló magyar \"Kavalierbariton\"-járól és a sikeres, elismert pedagógusról: Bende Zsoltról! ;-)))))) /Milyen régen nincs már ö sem közöttünk!-szomorú!.../

585 virius 2007-04-01 22:39:51 [Válasz erre: 568 Diósyné Brüll Adél 2006-12-26 16:46:54]
Tudomásom szerint már 73 éves. De márciusban két remek Tiborcot énekelt az Erkelben. Mikónak bezzeg nem kellett, ezért ment Győrbe...

584 Sesto 2007-03-22 18:49:09
...az \"Operissimo\" információja szerint ma ünnepli KOMLÓSI ILDIKÓ születésnapját!... Sok boldogságot! ;-)))

583 Sesto 2007-01-30 00:34:32 [Válasz erre: 581 zsoly 2007-01-30 00:22:21]
A Donna-kat ne is emlitsd!!! Az egyiket már ismertem -sajnos- ebben a szerepben is,...igy nem \"okozott meglepetést\",...DE másik,...kikérem magamanak?!-ez lenne STOP-szinvonal??!... DG. + Leporello-ról dióhéjban: Terfel utolsó Don Giovanni-ja volt ez: búcsút int a szerepnek.. :-( Nem volt minden Ok., de az összteljesitmény vhogy. mégis impozánsra sikeredett!...Schrott ragyogó matériával rendelkezik, ez már eddig is feltünt, DE NEM TUD Mozart-recitativo-t énekelni: ugyanis amit egész este csinált, azt errefelé lazán \"gestütztes Sprechen-nek\", vagyis \"megtámasztott beszédnek\" nevezik...sorry, ilyet bármelyik dilettáns tud!... S az állandóan eröltetett buffoneszk rájátszás mindenre a II. felvonásban eléggé idegesitö infantilis megnyilvánulássá degradálódott...

582 zsoly 2007-01-30 00:24:31 [Válasz erre: 580 Sesto 2007-01-30 00:19:47]
Keszeinek meg örülünk :))

581 zsoly 2007-01-30 00:22:21 [Válasz erre: 580 Sesto 2007-01-30 00:19:47]
Köszi! Várjuk a holnapi részletest is. :) A Donnákkal kapcsolatban maximálisan egyet értek!

580 Sesto 2007-01-30 00:19:47
...akkor csak \"pár\" mondat erejéig,...holnap részletesebben: KESZEI BORI egyszerüen kifogástalan, ragyogó (=személyes \"Bravo-s\" sikerkerrel!) mutakozott be a \"régi-új\" szerepében, Zerlina-ként a STOP ma esti DG. elöadásában!... ;-))) (Zárt számokat követöen, \"csak\" a tenor: \"Dalla sua pace\" és a Keszei Bori elsö Zerlina áriáját ill. Terfel tolmácsolásában a \"Pezsgöáriát\" után hangzott el hangos \"Bravo\"-más közremüködök esetében egyetlen egyszer sem: a \"Donna-k\" egyikét vissza kellene küldeni a konziba-ill. elötte egy gégész szakorvoshoz, de nagyon sürgösen; a hangszalagok nem zárnak(!)-szuper \"egészséges hangon\" elöadott STOP-debut,...na ja,...jön a levegö rendesen a hang mellett!... Csak úgy sipol/fügyül!... \"EZT\" kaptuk Röschmann helyett?! Hmmmm... Mig a másik Donna meg hozta a megbizható tk. nem annyira rossz, de nem is jó -igazi poroszos stilust- szinvonalat és természetesen a szokásos kökemény flegmát +dögunalmat!) :-((( Nem baj a lényeg: Keszei Bori tarolt! A voce sokkal gömbölyübb, teljesen kiegyenlitett, csupa szin, árnyalat, remek módon frazeál!-s ez mint tudjuk, Mozart esetében abszolút követelmény (lenne)... Szerepformálása, szinpadi jelenléte magával ragadó-igy nem csoda a publikum zajos elismerése!

579 zsoly 2007-01-29 15:33:35 [Válasz erre: 578 zsoly 2007-01-29 15:31:21]
Azt hogy fene egy meg, arra értettem, hogy nem tudok elmenni :) Schiffet és Keszeit is nagyon szeretem. :)

578 zsoly 2007-01-29 15:31:21 [Válasz erre: 577 Sesto 2007-01-29 13:39:13]
Óh, a fene egye meg. Nekem meg Schiffre van jegyem a Musikvereinba. Én szerdán láttam a DGiovannit, Schrott és Polenzani kiemelkedők voltak, Terfel felejthető, a hölgyek pedig indiszponáltak. Láttál már olyan Giovanni-előadást, ahol a \"dalla sua pace\" kapja a legnagyobb tapsot? Polenzani mesés volt, a legjobb Ottavio, akit eddig láttam. Igen, nagyon szurkolunk Keszei Borinak! :) És várjuk a beszámolót!

577 Sesto 2007-01-29 13:39:13
KESZEI BORI DEBÜTÁL \"ÚJ\" SZEREPBEN -BEUGRÓKÉNT(!)- A \"STOP\" MA ESTI \"DON GIOVANNI\" ELÖADÁSÁBAN! ZERLINA EDDIGI REPERTOÁRJÁNAK IS SIKERES, KIEMELKEDÖ SZEREPE VOLT, MÉGIS KÜLÖNLEGES ESEMÉNY, HOGY MOST FOGJA A \"STOP\" SZINPADÁN ELSÖ ALKALOMMAL ÉNEKELNI! DRUKKOLJUNK NEKI! ;-))) (OTT A HELYEM, EZT NEM HAGYHATOM KI!) Az elöadás többi közremüködö müvésze között megtalálható: B. Terfel (Don Giovanni!)-ez Keszei Bori számára ez biztosan jó \"omen\", hiszen már a Falstaff-ban is nagyszerüek voltak együtt(!), E. Schrott (Leporello), R. Merbeth (Donna Anna) etc.

576 Sesto 2007-01-11 18:31:54 [Válasz erre: 575 egy kívülálló 2007-01-11 18:16:01]
...sajnos azt a felvételt már régen nem hallottam, de az megmaradt, hogy az egyébként ragyogó és a XX. valóban jogosan egyik legkiemelkedöbb magyar énekmüvésze nem igen állt a helyzet magaslatán,...és nagy kár, hogy a nemzetközi publikum egy ilyen elöadás dokumentumát kapja meg róla,...nem igazán méltó müvészetének szinvonalához!... :-((( látod, arra hirtelen nem is emlékeztem, hogy az ária transzponálva szólalt meg, olyat legutóbb Sutherland-del (=Klemperer) hallottam utoljára-köszönöm a kiegészitést!

575 egy kívülálló 2007-01-11 18:16:01 [Válasz erre: 574 Sesto 2007-01-11 18:10:56]
Ezt nagyon finoman fogalmaztad meg... Azon a salzburgi Varázsfuvolán Osváth az eleve transzponált áriákat iszonyatosan rosszul énekli... Annál jobb a Klemperer-féle pesti Fuvolában Paminaként!

574 Sesto 2007-01-11 18:10:56 [Válasz erre: 573 martuni 2007-01-11 10:05:47]
....érdekes, ezt nem hittem volna,...hiszen Mátyás Mária -elvileg- ragyogó topregiszterrel rendelkezhetett, ha igaz teljesen más \"fach\", de Klemperer magyar nyelvü \"Varázsfuvola-felvételén\" még Éj királynöt énekelt,...és nekem -bár lehet, hogy emlékezetem csal- de Mátyás Mária valahogy jobbnak tünt, mint pl. az egyébként ragyogó(!) Osváth Júlia, aki Toscananini salzburgi felvételén intonációs gondokkal küzd!...

573 martuni 2007-01-11 10:05:47 [Válasz erre: 572 Sesto 2007-01-11 08:44:43]
A Takács Pauláról írt sikítozó magasságok nyílván Mátyás Máriára vonatkoznak. M.M. volt az aki rettenetes éles felső regisztert tudhatott magának, ami egy az egyben sikítozáshoz és nem énekléshez hasonlított. Hát legalábbis szerintem.

572 Sesto 2007-01-11 08:44:43
...most látom fent van az új Simándy-CD kritika!... Thnx! ;-))) Hmmm,...érdeklödéssel olvastam tk. az Aida-részletröl: Takács Paula több generáció számára volt A DRÁMAI SZOPRÁN-kiváncsi vagyok (remélem hamarosan a kezembe kerül a CD!) hogy ennyire \"korszerütlen\" lenne az elöadásmódja?! A \"Lucia-részlet\",...legalább ennyi, ha már a keresztmetszetre úgyis évek óta feleslegesen várunk-vagy talán ez lenne az \"új\" Hungaroton politika, hogy cseppenként elszórva kiadja tk. a Lucia keresztmetszetet, csak éppen tovább feldarabolva: a Hungaroton 50 éves jubileumi box-ban rajta volt a \"Szextett\",...most a Simándy-CD-re felkerült a \"Szerelmi kettös\", s majd vmi. esetleges Belcanto-sampler-re talán feldobják majd az \"Örülési jelenetet\" is???!... No comment! A kritikáért még egyszer köszönet! ;-)

571 -zéta- 2007-01-04 18:08:57 [Válasz erre: 569 Triniti 2007-01-04 17:57:58]
Érdekes fölvetés ez, kedves Triniti, hiszen az eredeti bejegyzés TÖBB, mint két éve történt, tehát valószinüleg az Élet az interjú után is csordogált tovább jó szokása szerint...

570 neduddki 2007-01-04 18:04:15 [Válasz erre: 569 Triniti 2007-01-04 17:57:58]
ezer más okból is elválhatott. ki tudja. és a megfordítással sem értek egyet, szerintem ez a népszerűség mértékétől, mennyiségétől, minőségétől is függ, illetve attól, hogy az aktív vagy a passzív fél hogyan dolgozza fel a családon belül.

569 Triniti 2007-01-04 17:57:58 [Válasz erre: 161 egy Veterán 2004-10-16 23:39:11]
Tudom, hogy régi bejegyzés, mégis reagálnék: \"A család pedig nem lehet gát egy énekesnő életében\" - Meláth Andrea közel két éve elvált. És ehhez csak annyit fűznék hozzá, hogy a népszerűség viszont gát a családi életben. Ettől függetlenül egyetértek, valóban fantasztikus énekesnő.

568 Diósyné Brüll Adél 2006-12-26 16:46:54
Tegnap délután karácsonyi tévéműsorban énekelt felvételről Bede Fazekas Csaba, a kitűnő bariton. Milyen jó énekes, még ennyi idősen is frissen, gyönyörűen zeng a hangja. Egy bariton, akiből akár a legnagyobb sztárok egyike lehetett volna.

567 WiseGentleman 2006-12-11 05:55:28 [Válasz erre: 566 -zéta- 2006-12-10 12:03:50]
Néhány éve pedig kitűnő Radamest énekelt az Erkel Színházban.

566 -zéta- 2006-12-10 12:03:50 [Válasz erre: 565 WiseGentleman 2006-12-10 06:56:11]
Érdekes volt, mert a pálya legelején mindjárt megnyerte a trevisoi énekversenyt, amelyiket mindig egy-egy opera szereplőire írnak ki. Akkor történetesen az Ernani volt műsoron. Ennek jutalmául énekelhette el a szerepet ott és ezért kapta meg itthon is.

565 WiseGentleman 2006-12-10 06:56:11 [Válasz erre: 564 egy kívülálló 2006-12-10 01:04:47]
És az Ernani például miért nem?

564 egy kívülálló 2006-12-10 01:04:47 [Válasz erre: 562 Búbánat 2006-12-09 22:26:47]
Szerintem ezek közül igazából csak a Don Carlos passzolt hozzá. Egyébként érdekes, anno a nyolcvanas éveke elején rövid időn belül két új betanulás is volt a Carlosból, az első a Tokody-Kelen, a második a Temesi-Molnár párossal.

563 WiseGentleman 2006-12-10 00:20:47 [Válasz erre: 562 Búbánat 2006-12-09 22:26:47]
Pontosan, legelőször az Ernani címszerepében láttam, ami szerintem az egyik első szerepe volt.

562 Búbánat 2006-12-09 22:26:47 [Válasz erre: 561 WiseGentleman 2006-12-09 17:51:02]
Molnár András kezdetben Verdiket is énekelt: Ernani címszerepe, A végzet hatalma Don Alvarója, Don Carlos címszerepe, majd Radames az Aidából, de ő volt Csongor is(Csavlek Etelka pedig Tünde) Bozay Attila Csongor és Tündéjében.

561 WiseGentleman 2006-12-09 17:51:02 [Válasz erre: 560 -zéta- 2006-12-09 08:58:19]
Jómagam az egyik premiert láttam, szerintem (akkori benyomásaim alapján) Molnár András a nyolcvanas években még nem érett meg a \"heavy-duty\" Wagner-szerepekre, ugyanakkor a kilencvenes években (nem éltem idehaza, tehát \"hearsay\" alapján) kitűnő Siegfriedet alakított, amely jelenleg is az egyik legsikeresebb szerepe.

560 -zéta- 2006-12-09 08:58:19 [Válasz erre: 558 WiseGentleman 2006-12-09 03:32:54]
No és Molnár András! A főpróba videófelvétele a birtokomban van, épp néhány hete néztem újra bele, ami megerősített az előadás magas színvonaláról.

559 WiseGentleman 2006-12-09 03:43:48 [Válasz erre: 557 szitakötő 2006-12-08 22:50:43]
A Nürnbergiben viszontláttuk, mint az egyik kismestert.

558 WiseGentleman 2006-12-09 03:32:54
Az tény, hogy a nyolcvanas évek elején nagyreményű énekes volt (csakúgy, mint pl. Gáti István, Vághelyi Gábor, Mersei Miklós - ővele mi lett, nem tudom), ugyanakkor Kurwenal szerepe természetesen nem mérhető egyik Verdi-szerephez sem (mondjuk az akkori Trisztán-felújításban talán csak Kasza Katalin - Brangäne - és Polgár László - Marke - ütötte meg valamennyire a wagneri mércét).

557 szitakötő 2006-12-08 22:50:43 [Válasz erre: 556 -zéta- 2006-12-08 22:39:23]
Kár érte, nem rossz gyerek.

556 -zéta- 2006-12-08 22:39:23 [Válasz erre: 554 szitakötő 2006-12-08 22:29:01]
Igen, lehet, hogy nem a legjobb kihasználtsággal üzemeltette (a hangját), bár azt gondolom, inkább az idegekkel volt gond hosszútávon. Mindenesetre elég sok fõszerepet énekelt elég sokáig és elég jól. Így már jobb? :-)

555 szitakötő 2006-12-08 22:29:23 [Válasz erre: 554 szitakötő 2006-12-08 22:29:01]
A Pali.

554 szitakötő 2006-12-08 22:29:01 [Válasz erre: 553 -zéta- 2006-12-08 22:27:50]
Kinél Millernél v. Kovácsnál? Persze, volt hangja, de csak folyvást üvöltött.





A lapunkban megjelent szövegek a Café Momus, vagy a szerző kizárólagos szellemi tulajdonát képezik és szerzői jog védi őket.
A szerkesztőség külön, írásos engedélye nélkül mindennemű (részben vagy egészben történő) sokszorosításuk, felhasználásuk, kiadásuk és terjesztésük tilos.