Bejelentkezés Regisztráció

Kedvenc előadók


Téma ismertetése: nem csak énekesek, hanem karmesterek, zongoristák és tekerőlantosok is

1272 Sesto 2004-05-11 15:48:21 [Válasz erre: 1271 cilike 2004-05-10 19:13:02]
...Contessa, Donna Elvira, Fiordiligi és Marschallin ezen 5 szerepet énekelte Schwarzkopf-férje, Walter Legge-tanácsára szinpadon, leszámitva a koloratúrszerepeket/és szubrett-szólamokat a kezdetekböl(=Zerbinetta, hiszen az elsö Zerbinetta, a magyar szarmazású Maria Ivogün növendéke volt!-továbbá Violetta és Susanna)... ;-)))

1271 cilike 2004-05-10 19:13:02
Egyébként tegnap megnéztem a párizsi Attilát. Jó volt a szereposztás, de bár kellemes a zene, nem olyan jelentős, mint pl. a Machbeth vagy a Lombardok. Kicsit utánérzésem volt egyes dallamoknál, mintha más operákban már hallottam volna. Néhány részletet már ismertem a darabból, de az egészet most hallottam. Különben, ha Gulegina a korai Verdi-hősnőkre specializálódott, nem csodálom. Ezt a repertoárt nem éneklik sokan, mert nehéz és szépek a szerepek. És olvastam,hogy Elisabeth Schwartzkopf karrierje nagyrészében 2-3 szerepet énekelt, igaz, azt világszínvonalon. Azt hiszem a Marschallint, meg Gräfint. Persze, vannak vele más felvételek, de színpadon állítólag huszonegynéhány évig ezeket énekelte.

1270 Sesto 2004-05-10 14:38:01 [Válasz erre: 1269 cilike 2004-05-09 18:12:10]
...csak vele is az a probléma, hogy gyakorlatilag a süllyesztöbe került ö is!... Nem sok semmit, legalábbis pozitivat lehet felöle hallani, különösen ha belegondolunk, mily´ pozitiv kritikákkal felvértezve robbant be a ´90-es évek operai köztudatába!...

1269 cilike 2004-05-09 18:12:10
Ezt a Gheorghiu-t én se csípom. Viszont Vaduva, akivel Roméo et Juliette-et láttam, meg Michaelát, tetszett.

1268 Sesto 2004-05-09 15:49:02 [Válasz erre: 1267 Sesto 2004-05-09 15:47:30]
...az EMI-által kidobott CD-je utaltam, bócs´ az elöbb lemaradt!...

1267 Sesto 2004-05-09 15:47:30 [Válasz erre: 1266 Bulvár Kund 2004-05-09 00:34:07]
...én azért árnyaltabban fogalmaznék: maradjunk annyiban, hogy mindekettöben keményen csalódtam, Gheorghiu esetében a \"belcanto\"(=vagy mondjuk inkább \"belkontó\", mert jó pénzt zsebelt be érte, gondolom,...a szinvonal pedig,...na ja hagyjuk...)tette be végképp´ az ajtót!...

1266 Bulvár Kund 2004-05-09 00:34:07 [Válasz erre: 1264 Sesto 2004-05-07 12:06:53]
Igazán örülök,hogy a román konzum-szoprán és tenorista férje Téged sem hoz lázba. Pedig Alagna hangja... De sajnos személyiségét minősíti,hogy ez a tehetségtelen riherongy rá tudott telepedni.

1265 Sesto 2004-05-07 20:17:30 [Válasz erre: 1242 63 éves 2004-05-06 19:56:58]
Kedves \"63 éves\", Bartoli-ról egy konkrét hir: a 2004/2005 szinházi évadban Zürich-ben fog énekelni, Händel:\"Giulio Cesare in Egitto\" c. operájában Cleopatra-t, vezényel: M. Minkowski, premier: 2005. ápr. 2-án. ;-)

1264 Sesto 2004-05-07 12:06:53 [Válasz erre: 1263 Szilgyo 2004-05-07 12:02:02]
Valóban!!!-nem csoda, hogy elfelejtettem, DE az emlitett \"Shooting-star-házaspár-felvételit kerülöm\", igy nem maradt meg emlékezetemben, meg ha jól tudom Hampson lenne azon a felvételen Luna, hát ö sem különösen borzolja fel érdeklödésemet az emlitett korong után!... Belehallgattam még anno, a megjelenést követöen, de nagy katarzis kimaradt! ;-)))

1263 Szilgyo 2004-05-07 12:02:02 [Válasz erre: 1261 Orfeusz 2004-05-07 11:56:37]
Énekel a pappanos Trubadúron is, Alagnával és B. nejével!

1262 Sesto 2004-05-07 11:59:41 [Válasz erre: 1261 Orfeusz 2004-05-07 11:56:37]
A \"Philips-nél\" vannak felvételei Gergiev-vel, a \"Marinszkij-sorozatban\"!... Biztosan hallottad/láttad: én edig csak a \"boritókon olvastam a nevét\", akusztikai élménnyel még nem rendelkezem...

1261 Orfeusz 2004-05-07 11:56:37 [Válasz erre: 1256 Szilgyo 2004-05-07 11:14:29]
Larissa Diadkova fantasztikus..volt szerencsém hallani a Bastille-ban egy hete, majd megírom az élményeket.

1260 Sesto 2004-05-07 11:56:07 [Válasz erre: 1258 Szilgyo 2004-05-07 11:52:39]
Igen és lesz egy \"blokk\" amikor a két mü egymást kisérve/egymás mellett egy idöben lesznek programon!...

1259 Orfeusz 2004-05-07 11:54:58
Lesz francia és olasz változat is a STOP-ban, többféle szereposztásban, új bemutató

1258 Szilgyo 2004-05-07 11:52:39 [Válasz erre: 1257 Sesto 2004-05-07 11:50:28]
Tudsz róla, hogy idén ősszel lesz a francia változat, szintén a STOP-ban?

1257 Sesto 2004-05-07 11:50:28 [Válasz erre: 1256 Szilgyo 2004-05-07 11:14:29]
...Vaness miatt irigyellek, különben meg kb. egy klasszisnak számit a két szereposztás!... ;-)

1256 Szilgyo 2004-05-07 11:14:29 [Válasz erre: 1255 Sesto 2004-05-07 11:05:48]
Az enyém ilyen volt: Don Carlo: Keith Ikaya-Purdy Rodrigo: Carlos Alvarez Phillipe: Ferruccio Furlanetto Elisabetta: Carol Vaness Eboli: Larissa Diadkova Inkvizítor: Erik Halfvarson De az utolsó, amit Pesten láttam, az sem volt rossz: Nesterenko, Gavanelli, egy koerai tenor, Tokody, Wiedemann és Szvétek!

1255 Sesto 2004-05-07 11:05:48 [Válasz erre: 1254 Szilgyo 2004-05-07 10:05:02]
Ha STOP és Don Carlo, nekem ilyen \"felállásban jött össze\": Don Carlo: Luis Lima Rodrigo: Carlos Alvarez II. Phillipe: Samuel Ramey Elisabetta: Miriam Gauci Eboli. Violeta Urmana ... valódi \"sztárszereposztás\"... Szép élmény marad! ;-)

1254 Szilgyo 2004-05-07 10:05:02 [Válasz erre: 1243 cilike 2004-05-06 20:02:59]
Egyszer láttam őt a STOP-ban, ahol Roderigo-t énekelt a Don Carlo-ban, jó volt, de nagyon azért nem emlékszem rá. Viszont Furlanetto volt Fülöp király, na az orbitális volt!

1253 miketyson 2004-05-07 01:33:59 [Válasz erre: 1243 cilike 2004-05-06 20:02:59]
Alvarez szombaton Fordot énekel Bécsben.

1252 Orfeusz 2004-05-07 00:06:00
és sjnos nincs meg...:( nincs meg vkinek??

1251 Búbánat 2004-05-06 23:14:58 [Válasz erre: 1250 Orfeusz 2004-05-06 22:56:07]
Ezt a Mezzo nem olyan régen többször is leadta.

1250 Orfeusz 2004-05-06 22:56:07 [Válasz erre: 1247 Sesto 2004-05-06 20:46:56]
a Ruszalka megjelent DVD-n Fleminggel, a páriszi Bastille-ban előadott produkcióban

1249 Orfeusz 2004-05-06 22:53:31
Fleming júniustól Párizsban énekel a Capriccióban, a Palais Garnier új produkciójában, és jövő évadban a Metben, egy Handel operában is(Ariodante)

1248 cilike 2004-05-06 20:56:18 [Válasz erre: 1245 Sesto 2004-05-06 20:32:37]
Kösz az infót!

1247 Sesto 2004-05-06 20:46:56 [Válasz erre: 1242 63 éves 2004-05-06 19:56:58]
Ja, de tévedtem, van egy viszonylag új hirem Fleming-röl, igaz \"nem elsö kézböl\", tehát teljesen objektivnek nem mondható a helyzet, mert nem hallottam: a MET-ben énekelt nagy sikerrel a Ruszalka cimszerepét-a kritikák nagyon dicsérték... ;-) (Violetta-jat ugyancsak a MET-böl hallottam, egy a helyszinen készült felvételröl..., háát az egy picit modoros, hülye kifejezéssel élve, enyhén \"ámerikás\" volt-gondolok kifejezetten az I. felv. áriára és a \"beillesztett\" koloratúrákra\"...kicsit müvi ize volt, DE egyébként valóban szép, dús és kellemes lirai szopránnal bir!)

1246 Sesto 2004-05-06 20:33:42 [Válasz erre: 1245 Sesto 2004-05-06 20:32:37]
pardon: Krasteva!

1245 Sesto 2004-05-06 20:32:37 [Válasz erre: 1243 cilike 2004-05-06 20:02:59]
...igen éppen itt van Bécsen, most elöször a \"La Favorite-ban\" énekelte a királyt az elmúlt hetekben, s az új(= összel volt a premier) Falstaff-ban is ö Mr. Ford: tegnap volt belöle egy repriz!... Nagyon jól csinálja, persze Bryan Terfel a cimszerepben is etalon értékkel bir(!)- ehhez kapcsolódik egy ragyogó \"Damenterzett\" is: KESZEI BORI(!)-aki minden szempontból A Nanetta!(=de jó hogy itt van!!!...)vagy \"szinpadi \"mamája\" Krassimira Stoyanova, aki elég merev, de korrekt Traviata-k után \"lubickol\" Alice szólamában, VAGY a rendkivüli komika, Jane Henschel, mint Mrs. Quickly és a nagyon kellemes hanggal és impozáns megjelenéssel biró, bolgár mezzo, Nadia krasteva Meg Page... DE vissza Alvarez-hez: nagyon jó énekes, és rendkivül jól játszik!(=egyébként orvosnak készült, s csak idövel váltott, és lett énekes!...) Bécsben valóban rendszeresen és szivesen énekel, a közönség és a szakma is nagyon kedveli! ;-))

1244 Sesto 2004-05-06 20:23:54 [Válasz erre: 1242 63 éves 2004-05-06 19:56:58]
Nagyon szivesen!!! Fleming-röl sajnos \"naprakész hirekkel\" nem szolgálhatok, talán majd Bartoli-val kapcsolatosan a következö évad folyamán lehetek konkrétabb!-jelzem idöben! ;-)))

1243 cilike 2004-05-06 20:02:59
Ismer valaki egy Carlos Alvarez nevű baritonistát? Egyszer Spanyolországban dolgoztunk vele, eszelős, hogy milyen don Carlo-áriát énekelt az Ernaniból, meg Valentin imáját. Állítólag Bécsben szokott fellépni.

1242 63 éves 2004-05-06 19:56:58
Kedves Sesto! Nagy örömmel olvastam kedvenc énekesnőimről irottakat, annál is inkább mert nincs alkalmam se lehetőségem őket live látni és hallani.Egyetlen forrásom a Bartók rádió ill.ha ők jönnének el a MÁO-ba!Ezért is örülök nagyon ,hogy megtaláltam ezt a fórumot ahol sok nagyon érdekes dolgot tudok meg. Sajnos baráti köröm nem igazán szereti az operát /engem néznek kissé ütődöttnek/én meg őket de azért jól megvagyunk. Befejezésül még ha lehetne Flemming-ről és Bartolirol is v.mit hallani Tőled! Üdvözlettel!

1241 cilike 2004-05-06 11:38:12
Egyébként nem pont ide tartozik, de múltkor volt szó Macbeth-felvételekről, és dícsérték Cossotto Ladyjét. Én is szoktam ezt a felvételt hallgatni, utazás közben kedvenceim egyike a Macbeth, de nekem nem tetszik. Élesnek, forszírozottnak találom, valószínűleg magas neki a fekvés. Viszont Milnes jobb, mint gondoltam volna.

1240 Sesto 2004-05-06 10:52:38 [Válasz erre: 1239 cilike 2004-05-06 10:02:09]
Scotto énekelt pályafutása végén már egészen kemény dolgokat: \"Norma\", \"Abigaille\"(=igaz csak lemezen!) \"Lady Macbeth\" és \"Kundry\"... Hogy jót tett-e neki azt kétlem, DE ö is, mint Freni egy ürt kellett betölteni, mert kevés volt \"drammatico\"-énekesnö akkoriban (is)...

1239 cilike 2004-05-06 10:02:09
Félreértés történt, én nem akartam összehasonlítani, cak még nem volt alkalmam élőben hallani Dessay-t, ezért kérdeztem, mekkora a hangja. Rost A.-t azzal kapcsolatban hoztam fel, hogy az ő hangja igencsak kinyílt, megnőtt pályafutása során. Ő se indult spinto szopránnak, bár lehetett hallani, hogy nem lesz örök életében koloratúra. Pl. Maria Chiara fiatalon Puritánokat is énekelt, legalábbis felvétere, aztán Traviatával is fellépett nálunk, és ismerjük az Aidáját a Scalából, akkor már nem volt fiatal, de jól megoldotta. Ugyanígy Scotto,aki 17 évesen debütált tudtommal, Gilda, Lucia, Traviata után idősebb korára eljutott Manon Lescautig. Na lehet, hogy ez a veszély Dessay-t nem fenyegeti.

1238 Sesto 2004-05-06 09:48:56 [Válasz erre: 1232 cilike 2004-05-05 19:41:32]
Cilike, ha Dessay-t pályatársnöi közül vki.-vel szeretnéd összehasonlitani, akkor Rost helyett a korábban leirtak alapján, inkább két másik és szintén francia énekesnöt ajánlanék figyelmedbe, akkor talán közelebb járunk az igazsághoz! Tehát egyikük lenne ELIZABETH VIDAL-kapható egy ária- és duettlemeze, férje társaságában, továbbá \"Varázsfuvola\" és \"Carmina burana\"-felvételek, CD-n. Kissé merev a hangadása, magasságával és virtuózitással próbál ellensúlyt teremteni. (...személy szerint interpretációt egy picit hüvösnek is találtam!) A másik(=és fiatalabb) énekesnö pedig PATRICIA PETIBON, aki egyben a \"Zenetudományok doktora\" is, ö lenne az extrovertáltabb és egyben mégis intellektuállisabb énekesnö: repertoárja is elég \"exkluziv\": barokk és preklasszkus szerepek/ritkaságok, váltva Éj királynövel, Blonde-val és francia szerepekkel füszerezve(=Lakme, Olympia stb.) vagy akár Zerbinetta. Fiatal kora ellenére a DECCA és VIRGIN cégek \"exkluziv müvésze\"... Teljes operafelvételen Blonde-t énekel, amúgy ária-és koncertlemezei ismertek. Mindkét énekesnö inkább a Mady Mesplé-féle (francia kanári)-szirupos-glamouros-fajtából való-de megkockáztatom-föleg Petibon esetében-hogy sokkal jobb hanganyaggal bir, mint Mesplé! Petibon-nak létezik egy Virgin-CD-je, amelyen Nathalie Dessay is szerepel! ;-)))

1237 Heiner Lajos 2004-05-05 22:09:35 [Válasz erre: 1234 Sesto 2004-05-05 19:53:59]
Igen, ott voltam 1993 decemberében a Bécsi Staatsoperben a Hoffmann-premieren, Domingo is óriás volt, de az a döbbenet, majd őrjöngés, ami az Olympia-ária után jött. Meg is kértem videón.

1236 Búbánat 2004-05-05 20:30:37 [Válasz erre: 1235 Sesto 2004-05-05 19:59:50]
Nathalie Dessay számomra legemlékezetesebb szerepe Euridice volt a Lyoni Nemzeti Opera által 1998-ban színre vitt Offenbach -operettben, az Orfeusz az Alvilágban. Frenetikus alakítás volt mind énekben, mind játékban. A Mezzo jóvoltából láthattuk, többször ismételte a csatorna. Én nagyon élveztem a formabontó rendezést is!

1235 Sesto 2004-05-05 19:59:50 [Válasz erre: 1232 cilike 2004-05-05 19:41:32]
A Rost és Dessay hangját összehasonlitani szerintem nem lehet, mig R.A. \"magas lirai szoprán koloratúrkészséggel\"-legalábbis a kezdetekben, újsabban \"keményebb\" lirai/spinto szólamokat is énekel(=lásd. Desdemona, Tokyo-ban) addig Dessay a német terminologiával kifejezve: \"lyrischer Koloratursopran\",...de még az kategória szerint \"leggero-nak\" sem nevezném, mert nem egy \"olaszos\" hang... Nem is tudom hirtelen van egyáltalán szerep, amit mindketten énekelnek?-talán Susanne, küklönben egyikük mindig Antonia, mig másik Olympia(volt) vagy Rost énekelte az eredeti \"Lucia-t\", addig N.D. csak \"Lucie-t\" énekelt, vagyis a francia(=könnyebb) változatot stb.-stb...

1234 Sesto 2004-05-05 19:53:59 [Válasz erre: 1233 cilike 2004-05-05 19:42:30]
Gondolom Rostra gondoltál a Traviata-kapcsán és nem Dessay-re, mert ö még szerep közelébe se került... Tekintettel rá azt kell mondjam: szerencsére!!!-mert az lett volna a végkifejlett! Olympia valóban bravúrszerepe volt Nathalie Dessay-nek, tk. azzal \"ugrott ki\" a bécsi Hoffmann-ban, a ´90-es években, amikor elvileg Studer-nek kellett volna mind a 3 szerepet énekelnie, de az nem jött össze: igy volt nekünk Dessay(=Olympia) Frittoli(=Antonia) és Coelho(=Giulietta) Nyilván a szellemes szerepformálás mellett és magabiztos hangibravúr mellett Dessay abból a szempontból is \"unicum\" volt, hogy a kadenciában ö is, mint korábban Ágai Karola asz´´´-t énekelt, ez valóban nem mindennapi teljesitmény-állitólag Ágai Karola elött Goar Gaszparjan(=szovjet-örmény szoprán) tudott ilyet, a jelenben-mert azt hiszem Dessay mostanság nem \"olympia-zik\" Elena Mosuc énekli igy a szerepet(=megjegyzem ö is, mint korábbi magyar pályatársnöje mind a három, Berlinben pedig mind a 4 nöi föszerepet énekli/énekelte!)

1233 cilike 2004-05-05 19:42:30
ja nagyon kinyílt, mikor tavaly Traviatát énekelt, csodálkoztam. Bocs, ez megint a gyerek volt, ő is hozzá akar szólni.

1232 cilike 2004-05-05 19:41:32
Nem tudtam, hogy Dessay-nek ilyen problémája volt, amit én láttam-hallottam tőle Olympiában, azt nehezen lehet felülmúlni. Persze, nem tudom, életben mekkora a hang. Pl. Rost hang

1231 Sesto 2004-05-05 17:41:31 [Válasz erre: 1229 Búbánat 2004-05-05 17:33:38]
Szavaiddal élve, kedves Búbánat: \"...kinek a pap, kinek a papné!...\" Ha Mesplé jön én futok!... Legrosszabb példa vele pl. a \"Schauspieldirektor\" (EMI-felvételen) ahol-elnézést-DE \"kanári\" Mesplé erölködik Mme Herz szólamában, mig az \"állitólag\" szubrett Mlle. Silberklang, Edda Moser a francia énekesnöt egyenesen \"lefújja a szinpadról\": ott nem kérdéses, kinek jár ki a cim: \"Ich bin die erste Sängerin\"... Annyira kellemetlen a helyzet, hogy az elvileg \"döntetlenre vegzödö primadonna-háború\" már az elsö taktusok után eldöl: Mesplé nem tud labdába rúgni! Az már eleve nagyon téves szereposztási stratégiára utal, hogy ilyen felosztásban énekelték a szerpeket: Mlle. Silberklang-ként talán lehetett volna egy két kellemes pillanata Moser-rel szemben, de igy?...\"Dávid és Góliát\"-de itt Dávid kapásból a rövidebbet húzza!

1230 Búbánat 2004-05-05 17:34:12
\"ezek\"

1229 Búbánat 2004-05-05 17:33:38 [Válasz erre: 1228 Sesto 2004-05-05 16:35:45]
Mady Mesplé és Nicolai Gedda duett-felvételeire azért szívesen emlékezem vissza; a kuriózumok, a ritkán hallható operákból felcsendülő jelenetek számomra emlékezetes szép hangi élményeket jelentenek ma is. Ha egyszer-egyszer ismét felhangzanak ezeket a részletek a rádióban, mindig vevő vagyok rájuk.

1228 Sesto 2004-05-05 16:35:45 [Válasz erre: 1227 Búbánat 2004-05-05 14:29:34]
...persze, Sumi Jo megbizható technikával, mondhatni a Távol-Keletröl érkezett müvészekre szinte mindig jellemzö geometriai,- és számtani korrektséggel, precizitással énekel... DE a hang valóban nagyon picike, kifejezetten koloratúrszubrett hangocska, nyilván nem becsmérlem, DE egy ilyen pici hang által énekelt-a bombabiztos magasság ellenére-egy Éj királynöje is \"papagenásra\" zsugordik! S ami talán a legveszélyesebbebben a tendenciában, hogy a közizlés is ferdül: egy zenés rendezö-szakos ismerösöm \"hasra van esve\" Jo Éj királynöjétöl, na akkor meghallgattatuk vele Ágai Karola, Edda Moser és Cristina Deutekom drámai felvételeit + Popp valóban lirai, de királynöi méltóságtól dacoló lirai felvételét,...hát a kollégánknak enyhén szólva leesett az álla a különbség hallatán! Nem a reklám helye, de ha már Sumi Jo, akkor egy áriaCD-t feltétlenül ajánlani tudok: ERATO, \"Francia operaáriák\" cimmel: rendkivül elegánsan és fölényesen uralja Jo szólamait, és nem hangzik annyira infantilisnek, mint pl. a franciák Mady Mesplé-ja a ´70-es években! S hogy a hang mennyire picike csak egy konkrét példa: a \"Faust-ból\" pl. elénekli az \"ékszeráriát\", DE ballada nélkül!!! Ad. \"Ory Grófja\", egy \"live\"-felvételem (EMI) van Glyndenbourne-böl, ahol a magyar Barabás Sári énekli a nöi föszerepet, sajnos nem vmi. jól, De létezik az UraCant-nál viszont egy nagyon jó ária-válogatása, amelyen rádiófelvételek 1943-ból is hallhatók. (=pl. \"Martern\"-ária, Solti György vezényletével stb.)

1227 Búbánat 2004-05-05 14:29:34
Gencsyt én pld. a Micaela szerepében nagyon szerettem. Ő is egy legeneda ma már. Sumi Yo hangját meg Rossini Ory grófjában hallottam először egy teljes komplett gyári felvételről. Élőben bizonyára nem olyan nagy hang, ehhez nem volt szerencsém, de a felvételen remekelt.

1226 Sesto 2004-05-05 13:27:52 [Válasz erre: 1225 Megén 2004-05-05 10:53:11]
...miért ne?-természetesen! ;-) Gencsy valóban a \"klasszikus lirai koloratúrszoprán és szubrett-szerepkör\" nagyja volt, mig Ágai a drámai, sötétebb, talán mondhatni \"korszerü\"(=Anna Moffo vagy a fiatal Scotto óta ismert) fajtát képviselte, ahol már a Belcano- és tradiciója nem elégedett meg a csupán a \"szép énekléssel\"!(Szándékosan nem Callas-t emlitettem ebben a témában, mert ö inkább szerintem egy drammatico volt koloratúrkézséggel, még akkor is ha Mesternöje, \"leggero-t\" akart belöle a kezdetekben faragni...) ;-)))

1225 Megén 2004-05-05 10:53:11 [Válasz erre: 1224 Sesto 2004-05-05 09:56:06]
Ehhez a véleményhez csatlakozom én is. Lágyabb hang Gencsy Sárié, ha szabad egy nem autentikusnak véleményt formálnia.

1224 Sesto 2004-05-05 09:56:06 [Válasz erre: 1218 63éves 2004-05-04 20:57:13]
Na ezt megemlitem egy ismerösömnek, aki itt Bécsben nagy Gencsy-rajongó!!!-és \"persze sokat vitázunk\", hiszen én az \"ellentábort\", vagyis az \"Ágai-szekciót képviselem\", nyilván nem \"vérremenö viták ezek\", hiszen alig van értelme kettejük összehasonlitásának,...bár mindketten koloratúrok, mégis Gencsy a liraibb, söt helyenként szubrettesebb hang, mig Á.K. a drámaibb Müvész, igy lehetetlen és felesleges \"minöségbeli különbségeket\" felállitani!... ;-)))

1223 Sesto 2004-05-05 09:36:33 [Válasz erre: 1221 63 éves 2004-05-04 21:38:39]
Kedves 63-éves, a két utolsó általad preferált koloratúrával kapcsolatosan a következö \"hireim\" vannak: Ad. Sumi Jo,...nem tudom mi okból, de az elmúlt idöszakban nagyon nagy a csend körülötte, a berlini \"Hoffmann-t\" leszámitva újabban középszerü szinpadok ugyancsak középszerü produkcióiban tündököl! Ja és el ne felejtsem, mindenféle \"jótékonysági gálán\" állandó szereplö-ahol \"természetesen\"-minden egyes ária(=na nem mintha váltogatná programját: Kunigunde áriája, Bernstein: \"Candide-jaból\" a standard + Olympia a \"Hoffmann-ból\") más-más giccsesebbnél-giccsesebb nagyestélyikben vonul be... Á la \"Miss Candy\"!... Egy tény, hangulatot tud teremteni, bár nem tudom, hogy volt-e szerencséd élöben hallani, nekem igen: igen csak picike hangocska-a legkönnyebb koloratúrszubrettel bir-vagyis \"igazi mikrofonhang\", ergo nem vennék mindent készpénznek, amit az ERATO-CD-in produkál(t)!... Ja, és ami érdekes: Sumi Jo saját honlapján sem lesz az ember okosabb, fellépéseinek dátuma \"érdekes módon\" csupán koreaiul olvasható(=hát az még nem megy!...) Ad. Nathalie Dessay,...hangszalag mütéte után körülötte is nyugalmasabban zajlik minden,...talán sikerült belátnia, hogy olyan szerepek, mint Konstanze stb. nem az ö hangjára lettek komponálva! Londonban énekelt nem is olyan régen sikeres Ophelia-t és korábban Zerbinetta-t is... Túl hamar szeretett volna ö túl sokat szakitani(=fach-ot váltani)-Konstanze-Blonde helyett, Pamina-Éj királynöje helyett + a nagy (drámaibb hangot igénylö) belcanto-szólamok stb., igy nem csoda, hogy pl. a \"Lammermoori Lucia\" francia változatára vállakozott eddig, \"Lucie de Lammermoor\" cimen és nem az originál-változatra, ott még nagyobb lett volna a tét! Bizzunk benne sikerül(t) teljesen felépülnie: erre majd az idö megadja a választ! Egyébként mind a két énekesnö rendelkezik saját honlappal, DE további adatokat találsz egészen biztosan róluk a következö cimeken is: www.operissimo.com www.operabase.com ;-) Üdvözlettel, Sesto PS.: Sajnos Alagna & Gheorghiu miatt valószinüleg egy nagyobb utazást kellene megejtened, hogy \"live\" halljad öket, mert még Bécsig sem jutnak el,...de ez megint más téma!...





A lapunkban megjelent szövegek a Café Momus, vagy a szerző kizárólagos szellemi tulajdonát képezik és szerzői jog védi őket.
A szerkesztőség külön, írásos engedélye nélkül mindennemű (részben vagy egészben történő) sokszorosításuk, felhasználásuk, kiadásuk és terjesztésük tilos.