Bejelentkezés Regisztráció

Kedvenc előadók


Téma ismertetése: nem csak énekesek, hanem karmesterek, zongoristák és tekerőlantosok is

1305 Szilgyo 2004-05-26 14:24:50 [Válasz erre: 1304 Sesto 2004-05-26 14:14:15]
Viszont amit Fáy ír Robert Hollról, az azért kicsit furcsa nem. Sesto, mit szólsz hozzá? Egyébként érdemes meghallgatni a felvételt?

1304 Sesto 2004-05-26 14:14:15 [Válasz erre: 1303 Sesto 2004-05-26 14:06:19]
...\"mondott\", azértm még mindig két \"t-vel\", nicht Wahr?!... ;-)))

1303 Sesto 2004-05-26 14:06:19 [Válasz erre: 1302 Megén 2004-05-26 13:44:56]
Szóval úgy értem, újat nem mondot, amit meg leir-ne értsd félre kérlek-de nekem \"a lerágott csont-fejezet\", átsiklok felette!... Amit Voigt-tal egyesek müvelnek az egyszerüen szemenszedett mocsokság(=bocs´ de nem tudok, NEM AKAROK! árnyaltabban fogalmazni!)-egy ilyen kalibert \"kirúgni\" Londoban az \"Ariadne-ból\", vagy Bayreuth egyszerüen ignorálja, mondván mert \"kövér\": könyörgöm ezeknek a dilettánsoknak nem tünik fel, milyen hanggal, müvészi alázattal(!) tudással és rutinnal állnak szemben?!... (Sharon Sweet pl. éppen ezért VISSZAVONULT a szinpadtól, mert elege volt az állandó froclizásból, mert kövér!...) Ez lelki terror! Voigt pedig különb mozgáskultúrával bir-(=lásd. a nem akármilyen igényeket támasztó Isolde-kosztüm is, amit fenséges módon VISEL, mert ugye az sem mindegy, hogy áll rajta, s ahogy korábban lejegyeztem, a ruha eredetileg jóval hosszabb volt!)-mint némelyik fürészlap-deszka-énekesnö: annyira muzikális, mondhatni minden procikája rezonál,...és még vmi., mielött vki. felkiáltana: \"Te jó Ég ez a kövér nö, meg hasonlók?!...\"-igen is roppant nöies(!) és Isolde-ként akár erotikus(=nem összetévesztendö kurvásan-közönségessel!) kisugárzással birt!!! De hogy ha már a rohadt optika ennyire fontos, még sem értem, az nagyfejüéknek pl. nem tünik fel-a felszines dolgoknál maradva-mily´ szép arcvonásai vannak stb... Egy roppant értékes Müvész, aki bámulatbaejtö módon-és iszonyú öniróniával füszerezett humorával-próbál a fikázók táborán átlépni! \"Steinway\" a Yorkshire-terrier persze mindig vele van,...volt próba ahol mellettem ült(?), na ja az túlzás, szórakoztatta az egész bandát, inkább \"Clown-nak\" kellene hivni! ;-)

1302 Megén 2004-05-26 13:44:56 [Válasz erre: 1301 Sesto 2004-05-26 12:35:07]
Valóban ez egy \"népszerű tudományos\" kritika, de a végén, amit Voigtról írt, tanulságos. Lenne némelyeknek.

1301 Sesto 2004-05-26 12:35:07 [Válasz erre: 1299 Megén 2004-05-26 11:06:56]
...megtettem: ne haragudj, de nem estem hasra töle! Nagyon a felszinen mozog... Ennyi... Én személy szerint a Tristan-témát lezártnak tekintem: számomra egy nagyon szép, és roppant tartalmas, értékes idöszak volt, DE az már a MÚLT... \"Irány új, felfedezöutaktra!\" :-) A tippet pedig köszönöm!

1300 Sesto 2004-05-26 12:27:56 [Válasz erre: 1297 frushena 2004-05-26 07:56:11]
..igen lesz fellépése Bécsben, de ha jól hallottam nem a STOP-ben, hanem a Theater an der Wien-ben, talán \"Thais-ként\"(?)-már meg nem mondom melyik szerepben, az biztos, hogy nem Massenet \"Manon-ban\", mert az Nyetrebko-ra \"vár\"...

1299 Megén 2004-05-26 11:06:56
Sesto, ha tudod valahogy olvasd el a tegnapi Népszabadságban Fáy Miklóst a bécsi Trisztánról. Megéri.

1298 Búbánat 2004-05-26 08:41:52 [Válasz erre: 1296 Orfeusz 2004-05-26 07:47:45]
Legutóbb a Rusalkában láttam: a Mezzo közvetítette -ezek szertint - a Bastille Operából, nagyon jó volt. Szintén onnan vették fel a főszereplésével Massenet Manonját is. Nagyon élveztem. De pár évvel ezelőtt volt a Scalában egy nagysikerú Lucrezia Borgia is, amelyről ódákta zengtek akkoriban. A rádió akkortájt emlékezetiem szerint nem vele, hanem egy másik szopránnal élőbewn leadta Donizetti operáját. (És akkor történt az is, hogy a karmester rosszul lett, s egyideig nem folytatták a közvetítést, míg aztán az orvosok annyira felerősítették a karmester szervezetét, hogy vállalni tudta a folytatást.)

1297 frushena 2004-05-26 07:56:11 [Válasz erre: 1296 Orfeusz 2004-05-26 07:47:45]
Szerintem is remek énekes. Örülök, hogy másnak is ez a véleménye. A Cosí Fan Tutte-ban szédületesen jó. Vajon van rá esély, hogy Bécsben fellépjen? Odáig még el is mennék! ;)

1296 Orfeusz 2004-05-26 07:47:45 [Válasz erre: 1295 frushena 2004-05-26 00:44:07]
Én már írtam többször, hogy Renée Fleming az én nagy kedvencem, minden hibájával együtt, teljesen elbűvől a csodálatosan szép hangja. Remélem egyszer fellép legalább Bécsben.

1295 frushena 2004-05-26 00:44:07
Lehet, hogy már volt róla szó itt! http://sopranos.freeservers.com/fleming.htm Én hallottam tőle Figaro házasságát, Alcina-t, Cosí Fan Tutte-t és egyikben sem okozott csalósást! Vélemény?!

1294 Sesto 2004-05-25 17:34:26 [Válasz erre: 1293 Búbánat 2004-05-25 17:19:41]
Úgy legyen!... ;-)))

1293 Búbánat 2004-05-25 17:19:41 [Válasz erre: 1292 Sesto 2004-05-25 16:15:28]
Sesto. Vannk ösztönző viták, vannak öncélú viták, vannak a csak a látszat kedvéért viták, vannak a provokáló viták, vannak a hatalomról szóló viták stb. Vannak a lefegyverző érvek, amelyek előtt illik meghajolni. Azt hiszem ez utóbbi eset áll fenn köztünk pro és kontra egyaránt. Külön öröm, hogy ezt ilyen szívélyes és kultúrált módon is megtehetjük.

1292 Sesto 2004-05-25 16:15:28 [Válasz erre: 1289 Búbánat. 2004-05-24 22:29:50]
Nem, én nyilván ezzel nem szándékozom vitába kelni: egyértelmü hogy kedveled \"La Stupenda-t\", tiszteled, becsülöd és ettöl egyetlen Müvész sem kaphat nagyobb, melegebb elismerést munkájáért, és ez egy nagyon szép nemes gesztus!!!... ;-))) Azzal viszont vitába szállnék, amit azzal kapcsolatosan jegyeztél le, mondván ö sosem volt öncélú, ami az ékesitéseket, az énekes bravúr elötérbe helyezését illeti stb., ez sajnos nem igaz!!!-pl. nem egy áriagyüjtemény kapható koloratúrszopránok részére, amelyekben a Sutherland által énekelt kadenciák külön szerepelnek!-és nem egy esetben-ne haragudj, de semmi ma´st nem sikerült felismerni ezekböl a kottákból, mint egy \"Golden Age-primadonna\" hangi akrobatikáját-és ezt nem csak én vallom, ezt komoly, elismert zenemüvészek is igy véleményezték! Vagy amikor Caballe is a Norma-t lemezre énekelte, Sutherland átnyújtott neki egy \"csokrot\" a saját kadenciáiból, hogy \"Montse\" épitse be a szerepbe: aki meköszönte, és nem fogadta el(=lásd. biográfia)-mondván ö nem koloratúrszoprán... Vagy a sokszor kritizált pongyola, mondhati slendrián szövegmondásával kapcs. csak annyit érvet hozott fel, \"hogy lehetetlen abban a lágéban artikulálni stb.\" Ez is nézöpont kérdése, nem kell messzire menni, és másra \"ujjal mutogatni\", aki ugyancsak abban, vagy hasonló szerepkörben mozog/mozogott és értettem a szöveget!.... Amit Sutherland-röl, mint emberröl leirtál, igy igaz: ahhoz én is csak csatlakozni tudok; roppant sallangmenetes, kellemes jelenség, és minden kritikai megjegyzés ellenére-azt nyilván én is vallom-hogy a XX. sz. egyik legjelentösebb Müvésze, ezt nem szabad töle elvitatni, s minden más érv-lásd. fentiek-csupán szubjektiv véleményezés eredménye!...

1291 Sesto 2004-05-25 15:59:54 [Válasz erre: 1288 cilike 2004-05-24 21:13:38]
Kedves Cilike! Hát igen, pedig ha belegondulsz, a \"Sevillai\"-t már Sills elvileg pályafutásának zenitjén túl vette fel-lásd. dátum-mégis annyira jó,...nagyon kedvelem, és hösiesen bevallom, hogy éppen emiatt a felvétel miatt nagyon nehezen nyúlok olyan Sevillai felvételekhez ahol eredeti fekvésben(=koloratúraltként) hallhatjuk Rosina-t, mert Sills \"annyira fülemben van\"!.... S már Sevillai, akkor vmikor. meg fog jelenni a Nigthingale-nél is egy felvétel, Gruberova-val mint Rosina és Florez, mint Almaviva-a felvétel már évekkel ezelött elkészült-de még mindig nem dobták piacra, nem értem miért, már gondoltam arra is, hogy lehetséges, Gruberova ezt majd csak akkor jelenteti meg, ha \"hivatalosan is visszavonult\"-mint \"credo-t\", mivel anno ezzel a szereppel debütált Banská Bystrica-ban! Ja, Gruberova-val elkészült egyébként a közelmúltban a Norma is, kiváncsi vagyok mikor kerül az is a piacra, mert azért izgatja a fantáziámat! Ad. Troyanos: csak annyit füznék hozzá csupán egyetlen: bár én inkább a lirai szoprán Adalgisa-kat preferálom-az eredeti elképzelés szerint-DE Troyanos ebben a szólamban (is) nekem a non-plus-ultra!!! Szuper Adalgisa-\"live\"-felvételen, San Francisco-ból, az akkor még ugyancsak remek formában éneklö Crista Deutekom mellett, VAGY késöbb a Sony stúdiófelvételén a roppant (borotva)éles és helyenként még hamis, nyúzott Scotto(=aki mindezek ellenére is rendkivül meggyözöen, de abszolút nem belcanteszk szól!) mellett is üdidtö élmény hallani!!! Nagyon szerettem azt a live \"Cosi-t\" (Fenice) is, ahol ugyancsak Deutekom-mal szédületes testvérpárost alakitanak! ;-))) ...de kár érte, hogy már ö sincs közöttünk: gyalázatos és kegyetlen év volt 1993, amikor ilyen Titánok hagytak itt minket-és mind karrierje tündöklö csúcsán-mint Arleén Auger, Lucia Popp és Tatiana Troyanos!... :-(((

1290 cilike 2004-05-25 09:47:32
Nem akarok rosszat mondani Sutherlandről, egyszerűen csak nem a kedvencem. Az ausztrálok állítólag általában nem nagyképűek és kedvesek. Valóban jól énekelt, de tényleg nem tudott, engem legalábbis, érzelmileg megérinteni.

1289 Búbánat. 2004-05-24 22:29:50 [Válasz erre: 1288 cilike 2004-05-24 21:13:38]
A legelső opera, amelyben Sutherland hangját megszerettem az 1971-es Lammermoori Lucia volt (Bonynge - Pavarotti, Milnes, Gjaurov), aztán következett a korábbi kiadású Faust (Bonynge - Corelli, Gjaurov), a Semiramide (Bonynge - Horne), Beatrice di Tenda (Bonynge - Pavarotti, Horne, Optkof) és jött sorba a többi: Lucrezia Borgia, Az ezred lánya, Hugenották, Stuart Mária, A puritánok, az Alvajáró, Norma, Boleyn Anna, Traviata, Rigoletto, Hoffmann meséi, Trubadúr, Lakmé, Turandot stb. Meg fogsz lepődni Cilike és Te is Sesto, amit most mondani fogok. Tulajdonképpen Sutherlandot nem önmagában, önmagáért szerettem meg, hanem a partnerein keresztül! Tehát mindig előbb szerettem Pavarottit, előbb Milnest, előbb Horne-t, előbb Corellit, előbb Domingót, előbb Gjaurovot, előbb Montit. Sutherlandra mint partnerre figyeltem fel aztán ,aki annyi számomra kedves más énekművésszel együtt szerepelt az adott felvételen. Aztán elolvastam Pavarotti könyvét is (A pék fia...) amelyben több kolléga, így Freni és Sutherland is sok érdekeset árul el a műfajról, a tanulásról, a hangképzés rejtelmeiről, a színpadról, a közös szerepekről. Azután már tudatosan kerestem a felvételeket, és fokozatosan megszerettem őt, és mindenki mást hátrább szorított az én képzeletbeli dobogómon. Sokan mondják, hogy hideg a hangja, nem olyan meleg bársonyos, én éppen ezt szeretem benne. Nem az a csivitelő, csicsergő, affektáló, öncélúan csak a minél több koloratúrával brillírozni akaró fajtának tartom őt, aki egyben civilként is megnyerő a jó ízű humorával, közvetlenségével, emberségével, a másokon való segítésével. Elég sok anyagom, dokumentumom van róla, de a személyes találkozás is erről győzött meg, amikor Budapesten járt egy belcanto énekverseny zsűri elnökeként. Aztán mesterkurzust is tartott. Volt alkalmam megszólítani őt is és férjét Bonynge-ot is. Rendkívül szimpatikusak voltak, megnyerő egyéniségek, semmi sztárság erőltetése. Szerények és műveltek, rendkívül sok felgyülemlett tapasztalattal és tudással a hátuk mögött. Mondhatom, a mai generációból sokan példát vehetnének tőlük. Ettől még persze lehettek volna csapnivaló művészek is. Engem az ragadott meg, hogy milyen szépen összefonódott a csillogó, virtuóz technikájú hírességé vált asszony és a nem mondhatnám, hogy az árnyékában álló karmester egyéniség férj kapcsolata, több évtizedet felölelő harmonikus házasságuk, család, mindez együtt. Van mire büszkék lenni, akár szerénytelennek is lenni. De ők soha nem voltak ilyenek, minden egyes megnyilatkozásuk a mértéktartásról árulkodik. Sokan féltékenyek, irigyek Sutherlandra, lenézik, lebecsülik, kritizálják hangját, megjelenését, külsejét, de ő ezzel sohasem foglalkozott. Tudta, hogy ki ő, milyen isteni adottságokkal rendelkezik, és mi az ő dolga itt a földön. Nagyon nagy művész volt, szerencsére a temérdek felvétel (némely darabot többször is lemezre vett, nemcsak a férjével) mögött nemcsak a mennyiség a szembeötlő, hanem a minőség is. Ez nagyon keveseknek adatott meg. Persze, mind ez az én szubjektív véleményem, amivel nem kell egyet értenetek. Én ezt a kérdést így látom. Lehet, hogy rosszul látom, de az már legyen az én elfogultságom.

1288 cilike 2004-05-24 21:13:38
Sills-t én is jobban szeretem. Nagyon szép, meleg színű hang volt, a Traviatája a kedvenceim egyike, a Sevillaiban bravúros és bájos Rosina stb. ismeritek azt a kanadai Normát Sutherland-del és Troyanossal? Én TR. miatt tartottam meg, ő szenzációs. S.-ről a véleményem megegyezik Sestoéval.

1287 Sesto 2004-05-24 19:45:59 [Válasz erre: 1286 Búbánat 2004-05-24 19:28:45]
Kedves Búbánat, mielött még végleg megorrolsz rám, mert Dame Joan-tól rosszúl vagyok(=csupán elgondolkozom rajta, mi a francot tudnék rendezöként egy ilyen koloratúrmasinával a szinpadon kezdeni, aki áll elöttem és-számomra!-roppant hidegen, mechanikmusan köpködi a koloratúrákat... Bár igaz azt minden nehézség nélkül!Mindegy, nem ez téma most!)-DE hogy azért Sutherland-ról mégis essen egy pár pozitiv megjegyzésem is: van egy CD-m amelyen DORIS SOFFEL(=roppant jó mezzo, ajánlom figyelmedbe!) énekel-a ´80-as évek végén-Stockholm-ban Adalgisa-t, egy koncertszerü Norma-ban, a cimszerepet Dame Joan énekli: \"life\"-felvétel, a hang roppant kopott, fénytelen, és a szokásosnál is unalmasabb szerepformálása, azt az érzést kelti bennem, hogy mintha \"saját mágát kivülröl nézi Sutherland: aha, igy énekelek cimmel\"-DE meg kell hagyni, topregisztere, bámulatos módon intakt volt!!! Nyilván prezentálta tophangjait: minden együttest felülénekelt, mégha ezek a dolgok inkább az \"operai bravúrteljesitmények\"-és ezáltal kevésbé a müvészi szinvonalat képviselik, nem mindennapi hatást keltett! Másrészt, ha nem is ilyen formában, ahogy ö tette, mégis az a véleményem, hogy nagyon helyes lépés volt, hogy elvállalta anno a \"Trovatore\" Leonore-szólamát, a spintok-tól és drámai szopránoktól visszahóditva: elvégre Jenny Lind volt az elsö és jelentös Leonore, aki menden volt csak éppen nem spinto netán d´ramai szoprán! (...igy a MET-es Marton Éva Leonora-ról már ne is szóljunk!...) ;-)))

1286 Búbánat 2004-05-24 19:28:45 [Válasz erre: 1285 Sesto 2004-05-24 18:20:07]
Sills aránylag korán befejezte, míg Suthertland még sokáig énekelt és felvételeket is készített. Tudom, most jön az, hogy ugyan minek. Sills jól tette, hogy még hangja teljében fejezte be aktív pályafutását, míg Suthertland 1990.-ben búcsúzott a színpadtól Sidneyben, a Hugenották királynőjeként. Bár le a kalappal a teljesítménye előtt. S meg van videón még egy ugyancska kései Ezred lánya is. Meg kell hagyni volt állóképessége. Más kérdés, hogy ezek a kései szerepek már egy hanyatló szakasz tűneteit viselik magukon, és pld a lemezfelvételei között is az egyik utolsó közös Pavarottival az Ernani s előzóleg a Boley Anna már csak azért készülhettek el, hogy ezek is ki legyenek pipálva. Sills viszont mindig fiatalnak marad meg emlékezetemben, külsőleg is és hangja teljében, erejében és fényében egyaránt.

1285 Sesto 2004-05-24 18:20:07 [Válasz erre: 1284 Búbánat 2004-05-24 18:08:55]
Sutherland az idösebb, ö 1927-es évjárat, mig Bubbles 1929-ben született! ;-) Volt egy közös MET-es \"Fledermaus\" elöadásuk, ahol Dame Joan volt Rosalinde, mig Sills-az idösebb kollegina kedvéért és egyszeri kivétellel-Adélt énekelt Rosalinde helyett. Tartanék töle, kettejük munkásságát összehasonlitani, még akkor is, ha szerepkörüket tekintve sok átfedés volt! S nem is tudnék objektiv lenni, mivel Sutherland elöl én futok,...nekem sajnos ö a klasszikus példa: \"hogy uram bocsá´, csak igy ne: virtuózitás mindenek felett, csak semmi kifejezés!\"-azt hiszem rendezöként nem volt könnyü helyzetben az ember! Dehát izlések és pofonok és nem is ez a lényeg, Sutherland is nagy volt a maga módján, csupán az a kérdés kit és miként érintett meg... Ami Sills születésnapját(75.!) illeti, bevallom, nem szándékos volt, teljesen véleletlenül tudtam meg, hogy pontosan holnap lesz a születésnapja,...de az már eleve gyanús volt, hogy a mai nappal egyenes Sills-dömping árasztotta el kedvenc CD-boltomat,...akkor már gyanút fogtam, mert annyit azért tudam, hogy vmikor. mostanság lenne a születésnapja, DE ennyire pontosan nem voltam vele tisztában! (=lásd. \"Milyen zenét hallgatsz\"-topic-ban, ott irtam is az egyik \"legújabb Sills-albumról!) ;-)

1284 Búbánat 2004-05-24 18:08:55 [Válasz erre: 1283 Sesto 2004-05-24 17:42:27]
Örülök, hogy számontartod a nekem is egyik kedves énekesnőm szülinapját. Hiába, elszállnak az évek előbb- utóbb mindenki feje felett...Nem tudom megállni, hogy a másik kedves énekesnőmet, sőt kedvencemet Joan Sutherlandet meg ne említsem, ő is hasonló korban járhat?! Találni közöttük párhuzamot, de sok különbséget is. Két koloratúr szoprán virtuóz, akik már régen befejezték aktív pályafutásukat, de hála Istennek még köztünk vannak.

1283 Sesto 2004-05-24 17:42:27
...ha nem is a kedvenc, de egy kedves énekesnek, BEVERLY SILLS-nek holnap lesz a 75. születésnapja!... \"Happy birthday Bubbles!...\" ;-)))

1282 kalahari 2004-05-24 08:36:11 [Válasz erre: 1281 kétked 2004-05-24 08:28:28]
Miben ingatnál meg? Engem is érdekel, hogy bírják majd mindkettőt egymás után elénekelni. Fárasztó lehet.

1281 kétked 2004-05-24 08:28:28
Nem akarok senkit megingatni, de aki ráér jöjjön el ma este a Zeneakadémiára, ahol a Parasztbecsület/Bajazzók megy a Nemzeti Filharmonikusoknál külföldi tenorral, szopránnal és baritonnal. Megtudhatja, hogy kell ezeket a szólamokat énekelni...

1280 kalahari 2004-05-21 15:05:12 [Válasz erre: 1279 kalahari 2004-05-21 14:57:00]
Jegyinfó: Jegyek 1000 Ft-os, diákoknak és nyugdíjasoknak 500 Ft-os áron kaphatók ill. megrendelhetők az Almássy téri Szabadidőközpontban (VII., Almássy tér 6., tel.: 352 1572), az Erzsébetvárosi Közösségi Házban (VII., Wesselényi u. 17., tel.: 413 3550) és a KIÚT Egyesületnél (X., Noszlopy u. 1., tel.: 432 1466).

1279 kalahari 2004-05-21 14:57:00 [Válasz erre: 1276 akácvirág 2004-05-20 11:43:57]
JÓTÉKONYSÁGI GÁLAEST 2004. JÚNIUS 4. Fellépő művészek: Bellai Eszter (szoprán) Pánti Anna (koloratúrszoprán) Wiedemann Bernadett (mezzoszoprán) Bándi János (tenor) Massányi Viktor (bariton) Lukáts István (basszus) Zongorán kísér: DALLOS ERIKA MŰSOR I. rész 1. Bizet: Carmen – Habanera (Wiedemann B.) 2. Rossini: A sevillai borbély – Figaro belépője (Massányi V.) 3. Offenbach: Hoffmann meséi – Olympia áriája (Pánti A.) 4. Leoncavallo: Bajazzók – Canio áriája (Bándi J.) 5. Puccini: Pillangókisasszony – Nagyária (Bellai E.) 6. Puccini: Pillangókisasszony – Cseresznyevirág-kettős (Bellai E., Wiedemann B.) 7. Verdi: Don Carlos – Fülöp király áriája (Lukáts I.) 8. Verdi: Rigoletto – Négyes (Pánti A., Wiedemann B., Bándi J., Massányi V.) Szünet II. rész 1. Verdi: Aida – Aida és Radames kettőse III. felv. (Bellai E., Bándi J.) 2. Verdi: Traviata – Germont áriája (Massányi V.) 3. Verdi: A trubadúr – Azucena áriája (Wiedemann B.) 4. Verdi: Simon Boccanegra – Fiesco áriája (Lukáts I.) 5. J. Strauss: A denevér – Adél kacagódala (Pánti A.) 6. Verdi: Traviata – Pezsgőduett (Bellai E., Bándi J.)

1278 Ametiszt 2004-05-21 13:17:24
Szerintem is nagyon jól, gyönyörű hangon énekelt Bándi János az Otellóban. A belépő \"Ensultate!\" egyszerűen fenséges volt, nagyszerű nyitány, de egész előadása nagyon szép teljesítmény, bárhol megállná a helyét. Kár, hogy egy-két helyen kicsit túljátszva, szétszabdalva énekelte az áriát. Nagyon nagy szívvel énekel és ha egy kicsit finomítani, árnyalni tudná a színészi játékát még nagyobb élményt nyújtana. Renato Brusontól érdemes ellesni hogyan olvad teljesen bele a szerepbe, a zenébe és a karakter minden ízét, apró rezdülését, mögöttes tartalmát képes átadni nekünk úgy, hogy a jólismert történetben is új elemeket fedezünk fel.

1277 kétked 2004-05-20 18:06:39 [Válasz erre: 1274 Búbánat 2004-05-13 21:50:49]
Köszi a tudósítást, lám újra van tenorista, aki eredeti fekvésben énekli Arturo szólamát a Puritánokból. Bravóóó!

1276 akácvirág 2004-05-20 11:43:57
A tegnapi Otello után, - melyen csodálatos, telt, szépen fénylö, egészséges hanggal láthattuk újra színpadon Bándi Jánost, igazán nagyon várom, hogy mit hallunk töle június 4-én az Almássy téren. Tud valaki valamit róla: kik lesznek még a közremüködök; hogy szól a müsor? Van még rá JEGY?

1275 kalahari 2004-05-14 15:29:37
Ugye, mindenki látta, hogy többek között Bándit is lehet látni 4-én az Almássy téren, meg még jótékonykodni is, úgyhogy gyertek!

1274 Búbánat 2004-05-13 21:50:49
Interjú jelent meg a pozsonyi magyar újságban (április 23-i szám) Klein Ottóval abból az apropóbol, hogy márciusban Pozsonyban Toniót énekelt a zeneileg kitűnő, de egyesek szerint scenikailag förtelmes darabban. Személy szerint ő maga tomboló sikert aratott, hiszen az első felvonásbeli parádés áriában nem 9, hanem 10 magas C-t énekelt! Néhány kiragadott válasz a hosszú, kétoldalas, fotókkal illusztrált interjúból. \"...Donizetti nyolcat írt, a kilencediket ráadásként szokás adni a végén, de én oda a biztonság kedvéért két magas C-t teszek...Jócskán kínlódtam a francia szöveggel. ez a negyedik opera, amelyet franciául énekelek. Nagyon nehéz, mert egyszerre kell megtanulni a kiejtlst és azt, hogy mit jelent a szöveg. Fontos, hogy értse is az ember, amit énekel, mert anélkül nem megy.\" Megjegyzi a kérdező, hogy a bravúrária utáni tomboló tapsból ítélve a közönség szívesen meghallgatta volna még egyszer. Pozsonybna nem szokás az ismétlés? \"Nem szokás, pedig szívesen megismételtem volna. Ezt az áriát szinte minden koncerten kérik a szervezők vagy a karmester. Megunni nem lehet, de néha van olyan érzésem, hogy jaj, már megint Az ezred lánya. Pedig annyi gyönyörű ária van, és nem az a lényeg, hogy hány magas C van benne. Megjegyzem, Bellini Puritánok című opeárájában Arturó szólama sokkal magasabb és nehezebb: ott az ária végén egy kétvonalas F van; ezt Budapesten, egy gálaesten és Koppenhágában, egy koncertszerű előadáson énekeltem.\" Arra a kérdésre, hogy valósággal lubickol Tonio szerepében, rendkívül felszabadultan játszik, nincs-e lámpaláza? \"Most már nincs.Biztos, hogy vannak szerepek és áriák, amelyektől tart az ember, de hogy nagyon félnék, nem mondhatnám. Úgy látszik, pszichikailag szeremcsés alkat vagyok.\" A rendezőkről a következőket mondja: \"...a legmakacsabb rendezőt is rá lehet venni valamilyen úton-módon, hogy változtasson az elképzelésén, ha azt mondja neki az ember, hogy talán így jobb lenne, és mennyivel jobban venné ki magát.\" Arra a kérdésre, hogy mennyire derűs, kiegyensúlyozott ember benyomását kelti, el sem tudná képzelni negatív szerepben? \" Két hónapja volt Britten A csavar fordul egyet c. operájának a bemutatója Budapesten, abbenm az inas Quint szellemét énekelem. Ez egy rendkívül gonosz figura, és a feleségem, az édesanyám, szinte az egész rokonság azt mondta, hogy nem kellene ilyen szerepeket vállalnom, de rengeteget tanultam belőle. A darabot Kovalik Balázs rendezte, aki hihetetlen dolgokat tud kitalálni, nagyon jó vele dolgozni.Tavaly ősszel a Vérnászban dolgoztam vele...\" Az újságírónő megjegyzésére, hogy ritkaságnak számít a tenoristák között a magas karcsú termetével, így válaszolt: \"Két éve még egy híján száz kiló voltam. Amikor Mexikóban turnéztam, a menedzserem azt tanácsolta, hogy egy ideig kizárólag gyümölcsön éljek. Másfél hónap alatt lefogytam 12 kilót, további egy év alatt lement vagy hat. Azóta tartom a súlyomat. Teljesen megváltoztattam az étrendemet: főleg zöldséget, gyümölcsöt eszem. Régebben, amikor Budapesten Gounod Rómeó és Júliáját csináltuk, a vívójelent után bizony lihegtem, és nem ment úgy az éneklés, ahogy szerettem volna. Énekléskor a helyes légzés a legfontosabb, és ez bizony nem mindig sikerült. Mióta lefogytam, nincsenek ilyen gondjaim. Fizikailag, pszichikailag sokkal jobban érzem magam, az állóképességem is jobb, amire nagy szükségem van. Vegyük például Donizetti Szerelmi bájitalának híres tenoráriáját, az Una fortiva lagrimát. Könnyűnek tűnik, de mire eljut odáig az ember, hogy elénekelje, hullafáradt, mert két órája állandóan színpadon van, ami mozgásilag is, hangilag is alaposan próbára teszi. Amikor aztán a zenekarban megszólalnak az ária bevezető taktusai, azt latolgatja magában: fog menni, nem fog menni? Nagyon be kell osztani az erőnket, hogy végül jól bírja az embert.\" \"---Az új vezetősg válaszút elé állított: vagy csak Pozsonyban énekelek, vagy külföldön is, de akkor nem lesz állandó szerződésem Pozsonyban. Így az idei évtől már csak vendégként lépek fel. Sajos, így alakult. Pedig nagyon szívesen maradnék a Pozsonyi Operában...\"

1273 Sesto 2004-05-11 15:49:40 [Válasz erre: 1272 Sesto 2004-05-11 15:48:21]
...nem tudok számolni(?) nem új dolog, szóval négy lenne ez akárhogy is számolom! Pardon!... Vagy vmit. kihagytam volna?... Most töröm a fejemet!...

1272 Sesto 2004-05-11 15:48:21 [Válasz erre: 1271 cilike 2004-05-10 19:13:02]
...Contessa, Donna Elvira, Fiordiligi és Marschallin ezen 5 szerepet énekelte Schwarzkopf-férje, Walter Legge-tanácsára szinpadon, leszámitva a koloratúrszerepeket/és szubrett-szólamokat a kezdetekböl(=Zerbinetta, hiszen az elsö Zerbinetta, a magyar szarmazású Maria Ivogün növendéke volt!-továbbá Violetta és Susanna)... ;-)))

1271 cilike 2004-05-10 19:13:02
Egyébként tegnap megnéztem a párizsi Attilát. Jó volt a szereposztás, de bár kellemes a zene, nem olyan jelentős, mint pl. a Machbeth vagy a Lombardok. Kicsit utánérzésem volt egyes dallamoknál, mintha más operákban már hallottam volna. Néhány részletet már ismertem a darabból, de az egészet most hallottam. Különben, ha Gulegina a korai Verdi-hősnőkre specializálódott, nem csodálom. Ezt a repertoárt nem éneklik sokan, mert nehéz és szépek a szerepek. És olvastam,hogy Elisabeth Schwartzkopf karrierje nagyrészében 2-3 szerepet énekelt, igaz, azt világszínvonalon. Azt hiszem a Marschallint, meg Gräfint. Persze, vannak vele más felvételek, de színpadon állítólag huszonegynéhány évig ezeket énekelte.

1270 Sesto 2004-05-10 14:38:01 [Válasz erre: 1269 cilike 2004-05-09 18:12:10]
...csak vele is az a probléma, hogy gyakorlatilag a süllyesztöbe került ö is!... Nem sok semmit, legalábbis pozitivat lehet felöle hallani, különösen ha belegondolunk, mily´ pozitiv kritikákkal felvértezve robbant be a ´90-es évek operai köztudatába!...

1269 cilike 2004-05-09 18:12:10
Ezt a Gheorghiu-t én se csípom. Viszont Vaduva, akivel Roméo et Juliette-et láttam, meg Michaelát, tetszett.

1268 Sesto 2004-05-09 15:49:02 [Válasz erre: 1267 Sesto 2004-05-09 15:47:30]
...az EMI-által kidobott CD-je utaltam, bócs´ az elöbb lemaradt!...

1267 Sesto 2004-05-09 15:47:30 [Válasz erre: 1266 Bulvár Kund 2004-05-09 00:34:07]
...én azért árnyaltabban fogalmaznék: maradjunk annyiban, hogy mindekettöben keményen csalódtam, Gheorghiu esetében a \"belcanto\"(=vagy mondjuk inkább \"belkontó\", mert jó pénzt zsebelt be érte, gondolom,...a szinvonal pedig,...na ja hagyjuk...)tette be végképp´ az ajtót!...

1266 Bulvár Kund 2004-05-09 00:34:07 [Válasz erre: 1264 Sesto 2004-05-07 12:06:53]
Igazán örülök,hogy a román konzum-szoprán és tenorista férje Téged sem hoz lázba. Pedig Alagna hangja... De sajnos személyiségét minősíti,hogy ez a tehetségtelen riherongy rá tudott telepedni.

1265 Sesto 2004-05-07 20:17:30 [Válasz erre: 1242 63 éves 2004-05-06 19:56:58]
Kedves \"63 éves\", Bartoli-ról egy konkrét hir: a 2004/2005 szinházi évadban Zürich-ben fog énekelni, Händel:\"Giulio Cesare in Egitto\" c. operájában Cleopatra-t, vezényel: M. Minkowski, premier: 2005. ápr. 2-án. ;-)

1264 Sesto 2004-05-07 12:06:53 [Válasz erre: 1263 Szilgyo 2004-05-07 12:02:02]
Valóban!!!-nem csoda, hogy elfelejtettem, DE az emlitett \"Shooting-star-házaspár-felvételit kerülöm\", igy nem maradt meg emlékezetemben, meg ha jól tudom Hampson lenne azon a felvételen Luna, hát ö sem különösen borzolja fel érdeklödésemet az emlitett korong után!... Belehallgattam még anno, a megjelenést követöen, de nagy katarzis kimaradt! ;-)))

1263 Szilgyo 2004-05-07 12:02:02 [Válasz erre: 1261 Orfeusz 2004-05-07 11:56:37]
Énekel a pappanos Trubadúron is, Alagnával és B. nejével!

1262 Sesto 2004-05-07 11:59:41 [Válasz erre: 1261 Orfeusz 2004-05-07 11:56:37]
A \"Philips-nél\" vannak felvételei Gergiev-vel, a \"Marinszkij-sorozatban\"!... Biztosan hallottad/láttad: én edig csak a \"boritókon olvastam a nevét\", akusztikai élménnyel még nem rendelkezem...

1261 Orfeusz 2004-05-07 11:56:37 [Válasz erre: 1256 Szilgyo 2004-05-07 11:14:29]
Larissa Diadkova fantasztikus..volt szerencsém hallani a Bastille-ban egy hete, majd megírom az élményeket.

1260 Sesto 2004-05-07 11:56:07 [Válasz erre: 1258 Szilgyo 2004-05-07 11:52:39]
Igen és lesz egy \"blokk\" amikor a két mü egymást kisérve/egymás mellett egy idöben lesznek programon!...

1259 Orfeusz 2004-05-07 11:54:58
Lesz francia és olasz változat is a STOP-ban, többféle szereposztásban, új bemutató

1258 Szilgyo 2004-05-07 11:52:39 [Válasz erre: 1257 Sesto 2004-05-07 11:50:28]
Tudsz róla, hogy idén ősszel lesz a francia változat, szintén a STOP-ban?

1257 Sesto 2004-05-07 11:50:28 [Válasz erre: 1256 Szilgyo 2004-05-07 11:14:29]
...Vaness miatt irigyellek, különben meg kb. egy klasszisnak számit a két szereposztás!... ;-)

1256 Szilgyo 2004-05-07 11:14:29 [Válasz erre: 1255 Sesto 2004-05-07 11:05:48]
Az enyém ilyen volt: Don Carlo: Keith Ikaya-Purdy Rodrigo: Carlos Alvarez Phillipe: Ferruccio Furlanetto Elisabetta: Carol Vaness Eboli: Larissa Diadkova Inkvizítor: Erik Halfvarson De az utolsó, amit Pesten láttam, az sem volt rossz: Nesterenko, Gavanelli, egy koerai tenor, Tokody, Wiedemann és Szvétek!





A lapunkban megjelent szövegek a Café Momus, vagy a szerző kizárólagos szellemi tulajdonát képezik és szerzői jog védi őket.
A szerkesztőség külön, írásos engedélye nélkül mindennemű (részben vagy egészben történő) sokszorosításuk, felhasználásuk, kiadásuk és terjesztésük tilos.