Bejelentkezés Regisztráció

Kedvenc előadók


Téma ismertetése: nem csak énekesek, hanem karmesterek, zongoristák és tekerőlantosok is

121 kalahari 2003-06-05 08:02:28
És a többiek? Milyenek az orosz vendégek?

120 karnagy 2003-06-05 07:15:00
BÁNDI A TEGNAPI PIKK DÁMÁBAN ISMÉT VILÁGSZÍNVONALON ÉNEKELT. DE JÓ DOLGUNK VAN!!!! :))))))

119 Judit 2003-06-04 20:23:38
CSalatka, nemtudom, mikor hallottad Robit, én kb fél éve, Figaro belépöjét énekelte, én bizony megtapsoltam. Figaro volt, nemtudok erre jobbat mondani. Még fiatal hösbariton, de hösbariton, érdemes rá figyelni. Giulia: én nem azt mondtam, hogy az az énekes, aki hangtalan. Azt mondtam, aki csak ordítani bír, az nem énekes, azt a szamár is tud, az énekes, aki pianot is tud énekelni. Kevesen tudnak, nagyon sok magyar énekes csupán ordítani bír.

118 kalahari 2003-06-04 16:44:46
Gulia ! Fekete helyett Albert Tamás. Nos, ezért vagyok kétségbe esve, főleg a tegnap este után. Szilgyó! Nem pontos: ha sokáig kell hangosan, szépen és hiba nélkül énekelni, akkor Fokanov.

117 Gulia 2003-06-04 13:04:46
Judit:volt egy mondatod, amivel nem igazán értek 1et, miszerint az az énekes, aki pianot tud énekelni.Háááát!!!Hiába tud valaki profi szinten bánni a hangjával, hohgyha nem hallom a zenekartól, és véleményem szerint nem a zenekar feladata, hogy azért játsszon halkabban, hogy a drága művésznő érvényesülhessen. Az az énekes, akinek nagy hangja van, jól tud bánni vele, átéli a szerepeét, és persze pianot is tud énekelni.:))Az a jó, aki megindító, akinél könny gyűlik a szememben, aki átadja az érzéseit. Sümegi sokkal jobb Csernánál!!! Ki fog énekelni Fekete A. helyett a Gianniban? Amúgy én is 1et értek a tenor helyzet szomorúságával. Manapság miért divat, hogy egy 3ajtós szekrény szoprán mellé, betesznek egy a melléig érő halál vékony tenort?Nincs meg Így a kellő hatás, illúzió.Ninics kiből válogatni?TÁMOGATNI KÉNE A LEENDŐ ÉNEKESEKET!!!!!Erre nekem is szükségem lenne....

116 csalatka 2003-06-04 09:51:32
Judit! A summa cum laude nem minden! Hallottam már Rezsnyákot énekelni - igaz nem túl nagy szerepben - de nem tapsoltam volna vissza semmi pénzért!

115 Búbánat 2003-06-04 09:42:17
Kedves Fekete Attila! Nagyon meglepett. Már mint azzal a bejelentésével, hogy a Normában fog énekelni. Remélem, nem Pollione-t, hanem a másik kisebb tenor feladatot! (Rómeó után és egyebek után?) Vagy úgy gondolja, hogy a drámaibb spinto szerepkörben kell kipróbálnia magát? Ki tudja, persze, Bándi is egykor lírai tenor volt…Gondolom, magában már eldöntötte a kérdést. Az idő majd visszaigazolja ennek helyességét vagy helytelenségét. Azért, vigyázzon a hangjára! Mert szerettük, szeretjük! Ahogy belegondolok, nyilván nem Pollione szerepét kínálták fel Önnek.

114 Szilgyo 2003-06-04 09:11:41
Ha hangosan kell sokáig énekelni, akkor Fokanov, Fokanov, Fokanov...

113 kalahari 2003-06-04 01:19:04
Kedves Fekete Attila! Köszönjük, most már tisztán látunk. Ezzel együtt is sajnálom, hogy nem lép fel a Gianniban, mert direkt azért vettem a jegyet, mert Ön volt kiírva a főszerepre. Munkájához további sok sikert kívánok. kalahari

112 Fekete Attila 2003-06-03 23:55:36
Valóban én vagyok. Ritkán látogatok a momusba,mert a feladataim,és a két kisfiam eléggé lefoglalnak.Ez az új fórum eléggé megtetszett így első olvasásra,most mégis elsősorban a Schicchi-változással kapcsolatos találgatásokra szeretnék válaszolni. Úgy alakult,hogy a Budafest szervezői, és az Operaház vezetése felkért az egyik augusztusi Norma előadásra,amire egész júniusban próbák vannak.Hogy teljesen ezzel tudjak foglalkozni, kértem, vegyenek ki a Schicchiből, amit a vezetés megértéssel teljesített. Egyébként a Budafesten három gálakoncerten is fellépek.

111 Judit 2003-06-03 20:50:26
Nagyon jónak láttam Busa Tamást a C\'la guerre-be-ben

110 Judit 2003-06-03 20:49:25
Lesz hösbariton, summa cum laude diplomázott idén egy fiatal hösbariton, Rezsnyák Róbert.

109 kalahari 2003-06-03 14:28:34
Ha bariton, akkor Fokanov, Fokanov, Fokanov...

108 Oscar 2003-06-03 11:20:30
Hámori Szabolcsot hallotta már valaki, kitűnő bariton utánpótlás lesz.

107 karnagy 2003-06-03 10:34:31
Mindkettő.

106 Szilgyo 2003-06-03 09:40:32
Akkor hangképzési gondok vannak a háttérben, vagy az énekes hülyesége?

105 Szilgyo 2003-06-03 09:39:38
Azért én azt gondolom, nem biztos, hogy ez művészi ambícióinak csúcsa. Senki sem azért megy operaénekesnek, hogy egyszer majd Mandarint énekeljen a Turandotban...

104 karnagy 2003-06-03 09:29:34
Szerintem torokból énekel, és elfárad. Pedig nagy kár, mert ezzel a hangerővel és orgánummal komoly nemzetközi karriert is befuthatna. Egyébként, ha kisebb szerepeket énekel, mindig örülök neki, mert pl. a Turandotnak megadja az alaphangulatát, ha ennyire erős hangú Mandarin szól Peking népéhez.

103 Szilgyo 2003-06-03 09:23:39
Vajon mi lehet ennek az oka? nem bírja erővel? Olyan óriási hangja van pedig...

102 karnagy 2003-06-03 09:21:30
Én a Rajna kincse Wotanjaként elviselem, Scarpiaként egyáltalán nem. A Te Deumnál már nem lehet hallani!!!!

101 Szilgyo 2003-06-03 09:17:40
Én is ettől félek! Hallottam Amonasro-ként, ott azért elment, mi van Scarpiával és Rajna kincse-Wotannal, azt is énekli, nem?

100 karnagy 2003-06-03 09:05:04
Soha.

99 Szilgyo 2003-06-03 08:51:32
Gurbánnal kapcsolatban nem értünk egyet, de a kérdésem, lesz e Egri Sándorból valaha nagyformátumú, főszerepeket éneklő basszbariton? Pl. Wotan, Macbeth stb?

98 karnagy 2003-06-03 08:38:08
Kis baritonszerepekben bírom Egri Sándort (Mandarin, Monterone stb.). A kedvencem - talán meglepő módon - Gurbán János, akinek a hangjában érződik valami nagyon mély tragikum.

97 Szilgyo 2003-06-03 08:32:44
Busa Tamással az a baj, hogy bár a kisebb szerepeket példamutatóan oldja meg(Ping, Tiborc, Ford), ha igazán nagyot kell alakítani hangban(Posa, Figaro, Wolfram) egész egyszerűen jellegtelen marad. Valószínüleg többen is észlelték már ezt, ennek ellenére folyamatosan terhelik, újabbnál újabb szerepeket énekeltetnek vele, és ez nem vezet jóra. Egy biztos, Magyarországon a tenorínség mellett BARITONÍNSÉG is van!!!

96 karnagy 2003-06-03 07:43:52
Felber Gabriella személyisége izgalmas, a hangja azonban énekmesterre szorul, ugyanis a középregisztere kicsit zavaros, fent meg nem biztosak a magasságok. Alakításait azonban kedvelem, mert elképesztő intelligenciával és érzékenységgel néz a szerepek \"mélyére\". Wendler hangilag nem rossz, de hol van attól a szerepátéléstől, amit Bándi képvisel? Számomra minden fellépése ünnep - még ha nincs is csúcsformában. Ugyanis a legtöbb szerepében azt érzem, hogy olyan tökéletesen azonosul a szereppel, hogy még az önkontrollját is elveszíti. És ez nem baj. Sőt. A legnagyobb ajándék, amit művésztől kaphatunk, hogy a lelke legmélyebb bugyrait feltárja a publikum előtt. És innentől nem érdekel, ha Canio egy-két hangja lereked. Nem érdekel, hogy fél a Nessun dorma magas H-jától, és rendre elbénázza. Egyébként Wendler nem sokkal fiatalabb Bándinál. Valószínűleg, énekelni fogja egyszer Otellót, de csupán ennyiben lesz követője B.-nak.

95 Judit 2003-06-02 19:46:56
Rácz Istvánért én is aggódom, de nem értem, Busa Tamásért miért kellene aggódni. Bándi nyomdokaiba talán majd Wendler Attila léphet, tény, tény, a tenorhelyzet nem jó. Csengery Attila jó tenor lehetne, de ö sajnos a zene más utjait választotta. Misura után ki jöhet? Például Felber Gabriella, aki nem maradt el mögötte Senta szerepében .

94 kalahari 2003-06-02 11:29:46
A Normát is ő énekli? Érdekes, mert a jelen évad alapján mértékletesnek gondoltam, mert csak 2x énekelt Ladyt, ezen kívül kisebb szerepeket, illetve most fog majd Lizát a Pikk D.-ban.

93 karnagy 2003-06-02 11:19:26
Azt gondolom, hogy a Lady és Norma szerepe két hanggyilkos parti, és pályájuk csúcsán álló, nagy rutinnal bíró művészek szokták megszólaltatni ezeket. Mi jöhet ezek után még? Turandot? Elektra? Rálik elképesztően jó hangú énekesnő, hallottam vele első osztályú Fiordiligi-nagyáriát, ideális Verdi-hang, sőt egyszer Wagner-énekesnőként is biztos sikeres lesz. De szerintem el fogja veszíteni a hangját, ha nem tanul meg bizonyos korán jövő szerepekre nemet mondani.

92 kalahari 2003-06-02 11:07:33
Mi történik itt a fiatalokkal? Rálik nagyon tetszett Lady Macbethként, de ezek szerint túlterhelik őt is? Cserna pedig kiváló Leonora volt, de láttam Sümegivel is, akin látszik a profizmus, egyéb tekintetben azonban Cserna is állja a versenyt. Nem is tudok dönteni, hogy ki tetszett jobban: mindkettő jó volt, és tejesen más. Otello: épp e honlapon jósolta valaki a kritikájában, hogy Wendler lehet a következő. Inkább ne!

91 Szilgyo 2003-06-02 10:55:50
Mind2.

90 karnagy 2003-06-02 10:48:11
Szó szerint drámai a helyzet. Nincs a láthatáron drámai tenor és szoprán, nem tudom, ki lesz Bándi után a következő Otello, ki az a magas drámai szoprán, aki Misura nyomdokaiba léphet (sajnos, az általam kedvelt Fekete Vera hangja most nagyon rossz állapotban van, Ráliké pedig 3-4 éven belül tönkremegy, ha így folytatja). A lírai hangok terén is katasztrofális a helyzet. Egyedül Sümegi Eszter énekel magas színvonalon, a többiek hangja nem jön át a zenekaron. Ja, hadd említsem meg Lukács Éva (!) nevét, aki talán nővérénél is jobban énekel, csak ő meg nem kap szerepeket. Aki tavaly látta a miskolci operafesztiválon az Angelicáját, tudja, kiről (és miről) beszélek.

89 kalahari 2003-06-02 10:44:29
Melyikkel? Te is Molnár Andrásnak gratulálsz, vagy a tanulásra buzdítod az ifjúságot? Esetleg mindkettő? :-)

88 Szilgyo 2003-06-02 10:44:09
Sólyom-Nagy, Molnár András, Polgár László, Tokody Ilona több szerepben ma Magyarországon VERHETETLEN!!!

87 Szilgyo 2003-06-02 10:42:31
Kalahári, de nagyon egyetértek!

86 kalahari 2003-06-02 10:38:27
Búbánat! Akiket felsoroltál mint a pályájuk leszálló ágában lévőket, ők azok, akiktől a fiataloknak tanulniuk kellene. A saját érdekükben kötelezővé tenném nekik, hogy járjanak a próbákra, ha a fentiek énekelnek.

85 kalahari 2003-06-02 10:31:37
Valóban hiányzik az elismerés. Egy kivételnek most örülhetünk: Molnár András Örökös tag lett a Halhatatlanok Társulatában. Gratulálunk!

84 Búbánat 2003-06-02 10:27:56
Kedves Judit! Bizonyos szemszögből mindenki a maga módján kicsit soviniszta. Talán nekem is azzá kellene válnom? Egy-két kiugró tehetséges, már nem olyan fiatal énekesünk van, akikért én is lelkesedem: Bándi, Lukács Gyöngyi, Wiedemann, Sümegi, Németh Judit, Kálmándi, Frankó, Komlósi Ildikó, Miklósa, Rost A többiekért aggódom: pld. Rácz, Gonzalez, Fekete A., Kovácsházi, Sudár Gyöngyvér, Massányi, Busa, Cserna, Rálik, Kiss B…. Az „öregek” közül még a labdába rúg: Polgár, Tokody, Kelen, Kováts Kolos, Molnár A., Sólyom Nagy, Berczelli, Miller, Gulyás… De gyakorlatilag ezek már a pályájuk leszálló ágában vannak. Hát ezért vagyok kicsit bánatos. De olyan szépen fogalmaztál, hogy ez már lelkesítőleg hat rám. Remélem, Polgárnak Veled együtt szívből tapsolhatok majd a Don Giovanniban.

83 karnagy 2003-06-02 07:44:07
Mindenki rajongással ír Bándiról - teljes joggal. Manapság minden hazai muzsikust kitüntetnek ezzel-azzal. Vajon a hivatalos kultúrpolitika miért nem ismeri el a teljesítményét? Rácz István szerintem is nagy hang, de bizony kevés szerepben ragyog. Valami hiányzik belőle. Talán a megszállottság?

82 kalahari 2003-05-30 23:28:35
Miért rossz a magyar tenorhelyzet? Biztos vagyok benne, hogy vannak tehetséges fiatalok, csak meg kell őket keresni, tanítani, felkarolni. Tanulhatnak a mostani \"nagyoktól\". Ha már nagyok: nem tudom megállni, hogy el ne mondjam, milyen fantasztikus volt ma (is) Miller Lajos. (Én meg a baritonokat szeretem...) Biztos lesz, aki azt mondja, hogy régebben jobb volt, de legfeljebb még jobb lehetett, mert most is zseniális! Tőle is lehet tanulni.

81 Judit 2003-05-30 15:08:23
Had kérdezzem meg kedves Búbánat, miért vagy ilyen bánatos? A magyar tenorhelyzet miatt? :)

80 Judit 2003-05-30 15:07:02
Én egy 76-ban készült operafelvételen láttam, ami legrégibbnek mondható nálam ilyen téren, Salieri volt. Nem találom úgy, hogy a hangja veszített volna a varázsából. A hangterjedelme is megmaradt, a csengése, a színe, és persze nagy müvész, él, amit csinál.

79 Búbánat 2003-05-30 14:27:01
Én Polgárt egyedül Gurnemanz szerepében találtam igen jónak. Mégpedig nagyon régen, a Ferencsík-féle bemutatón. Azokban az időkben volt ő nagyon jó. A belcantó szerepeiben is főleg a technikája az ami dicséretre méltó, elég csak a Zürichi Operában egy viszonylag nem olyan régi Donizetti bemutatóra, a Linda di Chamounix-ra és abban egy kisebb karakter figurára hivatkoznom. Vagy egy másik Donizetti-opera, a Poliutus lemezfelvételére utalnom. Mindenhol a kiváló hangtechnikája az, amivel eladható. A hang varázsa pedig az idő múlásával mulandó. Persze, azért Miskolcon én is ott leszek.

78 Judit 2003-05-30 14:11:31
Hungaroton Classic: W. A Mozart Arias László Polgár

77 Judit 2003-05-30 14:09:53
Nem a hangerö mutatja azt, hogy ki a jó énekes, a szamár is ordít, mégsem énekes. Aki tud pianót énekelni, az énekes.

76 yeti 2003-05-30 14:08:47
Milyen Don Giovanni ez, amelyikben Polgár énekel mindent? (Úgy értem, milyen kiadó, stb..)

75 Szilgyo 2003-05-30 14:06:12
Kováts Kolos hangjából mindig is hiányzott valami, legalábbis nekem...Azonkívül kissé modoros is.

74 Szilgyo 2003-05-30 14:04:29
Búbánat, egyet kell értenem Judittal: Polgár jelenleg van akkora kaliberű énekes, mint Scianduzzi. Vagy ha ez így nem elég szubjektív: Polgár számomra is a basszus-éneklés egyik csúcsát jelenti. És szerintem Rácz istván is kiváló énekes. Polgár hangja pedig sohasem volt mélyebb, ércesebben csengő. Egy basszusénekesnél az 50-es évei jelentik a csúcsot, és szerintem nincs ez másként nála sem!

73 Judit 2003-05-30 14:02:32
Fekete Attila lelkivilágához hozzászólni nem tudok, nem ismerem öt. Polgár Lászlót hallottam régebben is, most is, Miskolcon a nyitókoncerten olyan Kékszakállú volt, hogy megállt a levegö, mindezt koncertszerü elöadásban. Tavaly év végén az Anyegin utolsó felvonásában kijött, és megmutatta a többieknek, hogyan kellett volna énekelni, idén Hundingként énekelte le a többieket, néhány kivétellel, akik ugyanolyan jók voltak, mint ö. Nézd meg a korosztályát, hol van hozzá képes Gregor vagy pláne Kováts Kolos??? Én Polgár Lászlót még másnak mint nagyon jónak és még jobbnak nem hallottam. Ki tud a magyar énekesek közül úgy bel cantot énekelni, mint ö? Hány basszista tud Ozmint és Papagenot is énekelni? Nemrég hallottam CD-n egy olyan Don Giovanni finálét, ahol mind a három szerepet Polgár László énekelte. Melyik basszistánk tudná utána csinálni? Sciandiuzzi csodálatos, nagyon el vagyot töle ragadtatva, de a hangja közel sem olyan sima, mint Polgár Lászlóé. Rácz István a maga hangfajában fiatalnak számít, nomeg inni sem kéne. Belöle lesz még Polgár László, de majd késöbb. Nagyon jó volt szerintem Fülöpnek is, Pimenként meg lemosta Kováts Kolost. (épp egy másik, már megboldogult müvészt hallgatok, Paul Robesont.)

72 Búbánat 2003-05-30 13:53:22
Fekete Attilának Szinetárral és Győriványival már egyaránt nézeteltérése támadt. Ez nem új. Attila különben is öntörvényű, érzelmileg labilis ember, akivel nem könnyű kijönni. A lemondásai, eltűnései mögött ezek a tények is ott húzódnak. Kedves Judit vitatkozom Veled, Polgár ugyan még jó, de már nem a régi. A hangja nagyon elkopott, és bizony sokszor csak rutinból énekel és játszik. Az a kevés alkalom, amikor itthon van, az lehet, hogy egyeseknek ünnep, de én inkább sajnálatra méltóan tapasztalom az idő vasfogát rajta. Bár a Normában Orovesot még bizonyára precízen elénekli, maradjunk annál, hogy öröm az ürömben. Rácz viszonylag még fiatal, Pimen és Sparafucile szerepekben volt igazán jó. A többi figurával sem hangban, sem játékban nem tud igazán mit kezdeni. Ha Polgár egykor valóban fényesen ragyogott az éjszakában, Ráczot a szentjános bogarak fényével jellemezhetem: csak pislákol, nem ragyog, időnként kifényesedik, majd teljesen beolvad az éji homályba. Hol vannak ők az említett Sciandiuzzitól? Nem kell velem egyetérteni. Igazából nem látom rózsásnak a basszus utánpótlásunkat sem.





A lapunkban megjelent szövegek a Café Momus, vagy a szerző kizárólagos szellemi tulajdonát képezik és szerzői jog védi őket.
A szerkesztőség külön, írásos engedélye nélkül mindennemű (részben vagy egészben történő) sokszorosításuk, felhasználásuk, kiadásuk és terjesztésük tilos.