Bejelentkezés Regisztráció

Jonas Kaufmann


1297 telramund 2015-12-16 17:20:52 [Válasz erre: 1296 Haandel 2015-12-16 16:44:43]
Berlioz: La Damnation de Faust December 24-én MEZZO csatorna 2o óra 3o perc,hacsak a botrányos rendezése miatt nem halasztják más időpontra a mű lejátszását,mert a részleteket ( rendezésről) hallva nem igazán Szent Este programjába illik.

1296 Haandel 2015-12-16 16:44:43
[url]https://www.operadeparis.fr/en/season-15-16/opera/la-damnation-de-faust;Berlioz: La Damnation de Faust[/url] Broadcast live in cinemas on 17 December and as of 19 December on Culture Box. Broadcast on France 3 and France Musique at a later date. Marguerite, Sophie Koch Faust, Jonas Kaufmann Méphistophélès, Bryn Terfel Brander, Edwin Crossley-Mercer Voix céleste, Sophie Claisse Chef d'orchestre : Philippe Jourdan Orchestre : Orchestre de l’Opéra de Paris Choeur : Chœur de l’Opéra de Paris

1295 Haandel 2015-11-21 14:13:12
[url]http://www.puccinifestival.it/en/puccini-award/;The Puccini Award[/url] … 2006 Luciano Pavarotti … 2015 [url]http://www.puccinifestival.it/wp-content/uploads/2015/11/JONAS-KAUFMANN-PREMIO-PUCCINI-2015.pdf;Jonas Kaufmann[/url] Il tenore riceverà il 18 dicembre 2015 a Torre del Lago Puccini l’ambita statuetta nell’ambito della stagione invernale Mese Pucciniano promossa dalla Fondazione Festival Pucciniano

1294 ladislav kozlok 2015-10-23 08:28:44
lasd 1270

1293 ladislav kozlok 2015-10-23 08:26:19
Kaufmann a pragai koncertet betegseg miatt lemondta. Ugyhogy nem tudom feltenni a megigert kerdest.

1292 Leuce 2015-10-03 15:28:12
Szép hétvégét mindenkinek! nincs valakinek tippje a a2i0d1a5 helyett? néhány órán múlt, h elpasszoltam. :(

1291 ladislav kozlok 2015-10-03 09:40:40 [Válasz erre: 1290 telramund 2015-10-03 08:24:46]
Nagy gratulacio a muvesz urnak. Meg csak megkerdeznem. hogy miert kell a Recondita veget lehalkitani ?

1290 telramund 2015-10-03 08:24:46
https://www.youtube.com/watch?v=VLPaY-AuwJc 2015.10.02.

1289 ladislav kozlok 2015-10-02 20:32:10
Oktober elejen Munchenben megy egy Aida sorozat a Bajor Allami Operaban. Lehet, hogy Marta erre gondolt.

1288 smaragd 2015-10-02 16:51:41
[url]https://youtu.be/Y6BtHS7C2oI; Aida,München2015,JonasKaufmann[/url]

1287 smaragd 2015-10-02 16:48:05
"celeste aida kaufmann" nálam így is felhozza a yt.

1286 smaragd 2015-10-02 16:45:08 [Válasz erre: 1285 márta 2015-10-02 16:22:41]
Amit én bejegyeztem ide, az most is bejön, egy perccel ezelőtt próbáltam, ha erre gondolsz.

1285 márta 2015-10-02 16:22:41
Ma már sajnos levették.

1284 smaragd 2015-10-02 05:27:05 [Válasz erre: 1283 lujza 2015-10-01 23:54:25]
"aida munchen jonas kaufmann" ezt írtam be a yt keresőbe és azonnal felhozta.

1283 lujza 2015-10-01 23:54:25 [Válasz erre: 1280 smaragd 2015-10-01 05:24:43]
Kérlek, áruld el, hogy hol találtad azt az Aida München 2015 videót! Köszönöm.

1282 smaragd 2015-10-01 14:02:54 [Válasz erre: 1281 márta 2015-10-01 13:33:06]
Teljesen egyetértek, köszönöm, hogy sok oldalról megvilágítottad a két tenor művészi adottságait és előadásmódját, öröm volt olvasni és igen sokat lehet belőle tanulni!

1281 márta 2015-10-01 13:33:06
Simándynak alapvetően lírai spinto hangja volt, kitűnő technikája és nagyszerű magassága. Ezzel könnyebb magas hangokon crescendót, decrescendót csinálni, mint egy olyan sötét színű hanggal, mint Kaufmanné, vagy egy olyan trombitaszerűvel, mint Corellié. Én a 70-es évek közepén kétszer láttam Radamesként (60 éves elmúlt). Akkor már csak sima, forte b-t énekelt, de remek volt a szerepben. Nekem Kaufmann Celeste Aidája nagyon tetszik. Ez valóban egy szerelmes fiatalember álmodozása nem egy hőstenor tobzódása. A záró b-n Simándyhoz hasonló effektust használ, csak rövidebben. Piano fogja meg, csinál egy gyors crescendót, majd egy gyors decrescendót. A vége talán falzett, ezen vitázhatunk. Simándy mindkét effektust lassabban csinálja. Nem vagyok a méricskélés nagy híve, de Kaufmann b-je kb. 10 másodperces, Simándyé 14. Igaz, előbbi élő, utóbbi felvétel.

1280 smaragd 2015-10-01 05:24:43 [Válasz erre: 1257 márta 2015-09-29 10:26:10]
Megnéztem az Aida München 2015 videót, és úgy láttam és hallottam, hogy bravúros befejezés volt, ez Jonas Kaufmann finom mosolyán is látható, ami örömét mutatta, hogy sikerült úgy elénekelni és átadni a közönségnek Verdi művét, ahogy szerette volna. Miután bravúros megformálás, igen nehéz, de roppant egyszerűnek tűnik. Elegáns. (Simándy említett felvételeit én is hallottam, néha játsza a rádió, nekem az a benyomásom, hogy ő még nagyobb technikai tudással énekelt és sokkal szebb hangon.) Köszönöm, kedves Márta, bejegyzésedet.

1279 lujza 2015-10-01 01:59:04
Rájöttem, hogy marha vagyok. Technikai kérdések érdekeltek, amíg meg nem hallgattam a müncheni Aida zárójelenetét, és azt éreztem, mint Júlia Roberts a Traviáta után a Micsoda nő-ben.

1278 telramund 2015-09-30 23:02:39
https://www.youtube.com/watch?t=3&v=vw_h2hsyFIU Aida München 2015

1277 Haandel 2015-09-30 17:59:46 [Válasz erre: 1260 telramund 2015-09-29 14:16:12]
[url]http://www.enricostinchelli.it/site/news/354-un-divo-vicino-al-sol.html;Un DIVO vicino al sol...[/url] … ERGO: il 99% dei tenori lo hanno toppato,alla grande!Finisce che proprio il vituperato Kaufmann sia tra i più fedeli esecutori. [url]https://www.facebook.com/LauraFontana9999/posts/546143195551212;FB[/url] .. So, 99% of the tenori sang it in a wrong way! At the end, we can say that Jonas Kaufmann is among the most accurate performers."

1276 parampampoli 2015-09-30 17:37:08
"Finita la trasmissione!" (Cristian de Sica - Il sapore di mare)

1275 Haandel 2015-09-30 17:35:54 [Válasz erre: 1274 Haandel 2015-09-30 17:35:04]
[url]http://www.momsteam.com/files/images/Referee_showing_player_red_card.jpg;ppp!!![/url] (Játsszunk... Hol van a játékvezető?) & FYI “The greatest enemy of knowledge is not ignorance, it is the illusion of knowledge.” ~Stephen Hawking

1274 Haandel 2015-09-30 17:35:04 [Válasz erre: 1268 parampampoli 2015-09-29 22:17:42]
[url]http://www.momsteam.com/files/images/Referee_showing_player_red_card.jpg;ppp!!![/url (Játsszunk... Hol van a játékvezető?) & FYI “The greatest enemy of knowledge is not ignorance, it is the illusion of knowledge.” ~Stephen Hawking

1273 telramund 2015-09-30 11:00:49 [Válasz erre: 1260 telramund 2015-09-29 14:16:12]
Szólisták ,énekkari művészek,tanárok és tanárnők! Várom a választ kettő éve! Ha ez megvan, mindenki úgy hallja a Kaufmannt,ahogy akarja és azt hall ,amit akar. Magam a válasz után nem foglalkozom a kérdéssel.Mert én tudom,hogy mit hallok!Corellit is beleértve természetesen,mint számomra number one tenort.

1272 parampampoli 2015-09-30 09:41:27 [Válasz erre: 1270 ladislav kozlok 2015-09-30 05:53:35]
Egyszer mindenkit érdemes meghallgatni élőben, sőt kell is, mert anélkül véleményt alkotni nem lehet. A felvételekre meg tv-/rádióközvetítésekre épített vélemény kb. olyan, mint mikor valaki messziről illatosnak érzékeli a pálpusztai sajtot.

1271 smaragd 2015-09-30 06:15:38 [Válasz erre: 1270 ladislav kozlok 2015-09-30 05:53:35]
Próba szerencse! Remélem, hogy választ kapunk erre az érdekes kérdésre, nekem is megvan a csendes véleményem, kíváncsi vagyok, hogy jól hallom-e. Örülök annak is, hogy konkrét zenei kérdés merült itt fel, és vannak szakmai válaszok is a bejegyzések között. Lehet, hogy interneten is válaszol,szerintem jó ötlet őt magát megkérdezni.

1270 ladislav kozlok 2015-09-30 05:53:35 [Válasz erre: 1269 lujza 2015-09-30 02:16:46]
Kerdezzuk meg tole. De nem hiszem, valaszolna. Valoszinuleg elmegyek a oktober 23.-kai pragai koncertre. En azert megprobalom.

1269 lujza 2015-09-30 02:16:46 [Válasz erre: 1260 telramund 2015-09-29 14:16:12]
Tulajdonképpen én is ezt akartam kérdezni, amire válasz nem érkezett. Igaz, Kaufmann technikája olyan spéci, hogy az ördög se igazodik ki rajta.

1268 parampampoli 2015-09-29 22:17:42 [Válasz erre: 1267 Haandel 2015-09-29 17:42:14]
Betegségeid diagnózisát nem kéne feltétlenül nyilvános fórumokon publikálnod, orvos vagy magán pszichiáter alkalmasabb lenne. Kicsit drága, úgy mondják, de azt is mondják, hogy néha segít a kezelés.

1267 Haandel 2015-09-29 17:42:14 [Válasz erre: 1265 parampampoli 2015-09-29 17:12:47]
[url]https://en.wikipedia.org/wiki/Psychoacoustics;Psychoacoustics[/url] … The term "psychoacoustics" also arises in discussions about cognitive psychology and the effects that personal expectations, prejudices, and predispositions may have on listeners' relative evaluations and comparisons of sonic aesthetics and acuity and on listeners' varying determinations about the relative qualities of various musical instruments and performers. The expression that [u] one "hears what one wants (or expects) to hear"[/u] may pertain in such discussions. …

1266 ladislav kozlok 2015-09-29 17:31:46
Tessek kerem meghalgatni Kaufmann muncheni/ Konigplatz 2015 junius/ Celeste Aida veget. Falzette a javabol.

1265 parampampoli 2015-09-29 17:12:47 [Válasz erre: 1263 Haandel 2015-09-29 16:30:31]
Nyugodtan idézhetsz még 36 cikket, kritikát németül, angolul vagy akár bantu nyelven is, Kaufmannról a "SAJÁT FÜLEMMEL HALLOTTAK" alapján alkotott véleményemen semmit nem változtatnak.

1264 Haandel 2015-09-29 17:11:17 [Válasz erre: 1260 telramund 2015-09-29 14:16:12]
Egyetértek, kedves Telramund! * * * * * (SüsüSüsü… - a többfejű sárkány szerint, egyeseknek sokkal egyszerűbb több mint egyszer egy sületlenség leírni, mint legalább egyszer egy sületlenséget megcsinálni! ;-)

1263 Haandel 2015-09-29 16:30:31
[url]http://www.abendzeitung-muenchen.de/inhalt.bayerische-staatsoper-verdis-aida-als-saengerfest-mit-jonas-kaufmann-und-krassimira-stoyanova.e8ba93a8-6187-43a2-87b9-9723c5709a2a.html;Verdis "Aida" als Sängerfest mit Jonas Kaufmann und Krassimira Stoyanova[/url] … Am Ende der Romanze „Celeste Aida“ hat Verdi ein hohes B notiert. Es ist pianissimo zu singen. Luciano Pavarotti nannte dies einen „bösen Scherz“.[u]Die meisten Tenöre singen es laut und bemühen sich bestenfalls um einen schlanken Klang.[/u] Für Jonas Kaufmann aber ist Genauigkeit eine Frage der Ehre. Er lässt das hohe B sanft anschwellen und wieder verklingen: [u]nicht nur auf seiner Verdi-Platte, sondern auch live[/u] wie am Königsplatz und nun bei seinem szenischen Rollen-Debüt im Nationaltheater. … ([u]Für ppp[/u];-)

1262 parampampoli 2015-09-29 16:05:43 [Válasz erre: 1261 Edmond Dantes 2015-09-29 14:55:28]
De ezt is csak fiatal korában csinálta meg, mikor én 1970-ben először hallottam vele, már nem. Lemezen még igen, élőben már nem.

1261 Edmond Dantes 2015-09-29 14:55:28
Ebben a topikban (de csak itt) off Biztosan sokan emlékeznek még a Simándys attrakcióra: a románc végén a bét pianon indította, fölcsavarta fortéba majd visszacsavarta pianoba, nagyon ütős volt, többször is hallottam vele. Más kérdés, hogy az együttesekben már nemigen hallatszott (bocs, de ez -volt- a helyzet!), a cseleszta :-) Aida viszont mindig, mindig bejött.

1260 telramund 2015-09-29 14:16:12 [Válasz erre: 1257 márta 2015-09-29 10:26:10]
Köszönöm! A kérdés már csupán az,amin a vita folyik,hogy falzett megfogott hangon, hogy lehet diminuendot csinálni?Mert szerintem sehogy.És szerintem Kaufmann azt csinálta ,amit Verdi megírt.

1259 ladislav kozlok 2015-09-29 11:49:13
Ajanlom osszehasonlitani Corelli diminuendoit Kaufmanneval es rajovunk valamire.

1258 ladislav kozlok 2015-09-29 11:45:06 [Válasz erre: 1257 márta 2015-09-29 10:26:10]
Brava kedves Marta, ez szep volt.

1257 márta 2015-09-29 10:26:10 [Válasz erre: 1253 lujza 2015-09-29 01:30:32]
A diminuendo azt jelenti, hogy egy hangot fokozatosan elhalkítva énekel, vagy szólaltat meg valaki. A falzett egy éneklési funkció fejhangot jelent, amely kisebb erejű, kevesebb benne a rezonancia. Egy piano hangot meg lehet szólaltatni falzettben, de teljes funkcióban is. Na mármost ha egy tartott hangon az énekes diminuendót (más szóval decrescendót) csinál, annak a vége, a piano (pianissimo) lehet falzett vagy teljes funkció. Szerintem ezt a kettőt néha nem egyszerű elkülöníteni. Ezt szokták csinálni néha a Celeste Aida végén. Verdi egyébként pianissimo, morendót írt, de hatásosabb egy forte bé-t megfogni és azt lehalkítani. Már, ha valaki tudja.

1256 márta 2015-09-29 10:25:55 [Válasz erre: 1253 lujza 2015-09-29 01:30:32]
A diminuendo azt jelenti, hogy egy hangot fokozatosan elhalkítva énekel, vagy szólaltat meg valaki. A falzett egy éneklési funkció fejhangot jelent, amely kisebb erejű, kevesebb benne a rezonancia. Egy piano hangot meg lehet szólaltatni falzettben, de teljes funkcióban is. Na mármost ha egy tartott hangon az énekes diminuendót (más szóval decrescendót) csinál, annak a vége, a piano (pianissimo) lehet falzett vagy teljes funkció. Szerintem ezt a kettőt néha nem egyszerű elkülöníteni. Ezt szokták csinálni néha a Celeste Aida végén. Verdi egyébként pianissimo, morendót írt, de hatásosabb egy forte bé-t megfogni és azt lehalkítani. Már, ha valaki tudja.

1255 telramund 2015-09-29 08:28:05 [Válasz erre: 1254 telramund 2015-09-29 08:26:34]
témában

1254 telramund 2015-09-29 08:26:34 [Válasz erre: 1253 lujza 2015-09-29 01:30:32]
Ezt a kérdést két éve már feltettem itt illetékeseknek, választ várva ,de válasz nem érkezett a témáhan.Így hát türelmesen várom, hogy miként lehet falzettből diminuendot csinálni?

1253 lujza 2015-09-29 01:30:32 [Válasz erre: 1235 parampampoli 2015-09-25 22:17:55]
Még egy technikai kérdés: Hogy viszonyul a diminuendo a falzetthez?

1252 tiramisu 2015-09-28 20:53:06 [Válasz erre: 1245 telramund 2015-09-26 21:18:15]
:-)

1251 Búbánat 2015-09-28 20:45:41
[url] http://fidelio.hu/zenes_szinhaz/2015/09/14/nezze_meg_nalunk_jonas_kaufmann_puccini-filmjenek_elozeteset/; „Nézze meg nálunk Jonas Kaufmann Puccini-filmjének előzetesét!” [/url] JÁSZ ANNAMÁRIA Fidelio.hu, 2015.09.14. 11:43 A német operaénekes júniusban óriási sikerrel énekelt a milánói Scalában, és az élményt most világszerte átélhetik azok, akik lemaradtak róla. Az Egy este Puccinivel november 17-én kerül a mozikba, a trailer pár napja debütált.

1250 parampampoli 2015-09-28 20:44:59
Sass művésznő soha életében nem hallotta élőben Kaufmannt. Ezért nem tudja, hogy pontosan ő lehet a mintapélda arra, amit kifogásol: hogy minden csak mezzoforte, mert annál több volumene nincs. Felvételről minden más.

1249 Haandel 2015-09-28 16:16:51
[url]http://operalively.com/forums/content.php/569-The-Exclusive-Opera-Lively-Interview-with-Sylvia-Sass;Sylvia Sass[/url] – ... What is very rare in singers is that he does exactly what is in the score. If it’s piano, he sings piano; if it’s forte, he sings forte. Because these days usually everybody sings mezzo-forte, mezzo-forte the whole time, everybody on the same level; maybe someone does an acuto a bit more forte, but that’s it. Verdi sometimes writes five pianos to make sure that at least it is sung a little bit less loud. But singers don’t respect this too much, sometimes because the orchestra is too loud. Singers have been singing louder and louder. But it’s so important… the composers paid so much attention to the colors, it’s important that we singers respect what they wrote. … (The Exclusive Opera Lively Interview with Sylvia Sass)

1248 Haandel 2015-09-27 17:54:37
[url]https://hu.wikipedia.org/wiki/Dinamika_(zene);ppp[/url] ~ a leghalkabban (!) (;-)





A lapunkban megjelent szövegek a Café Momus, vagy a szerző kizárólagos szellemi tulajdonát képezik és szerzői jog védi őket.
A szerkesztőség külön, írásos engedélye nélkül mindennemű (részben vagy egészben történő) sokszorosításuk, felhasználásuk, kiadásuk és terjesztésük tilos.