Bejelentkezés Regisztráció

Edita Gruberova


1630 zsoly 2009-11-23 09:08:26
Egy újabb Norma-[url]http://www.papiruszportal.hu/site/?lang=1&f=3&p=9&n=3422;kritika[/url]

1629 Spangel Péter 2009-11-18 14:38:20
Bocsánat, kattintásaimmal a momusbiztonsági hivatal döntésének jogosságáról akartam meggyőződni... -:)))

1628 Spangel Péter 2009-11-18 14:20:21 [Válasz erre: Törölt hozzászólás]

1627 Spangel Péter 2009-11-18 14:18:48 [Válasz erre: Törölt hozzászólás]

1626 Spangel Péter 2009-11-18 14:18:17
1516-1621 között a bejegyzések, néhány kivételtől eltekintve fórumtitoknak minősülnek, ezért a kimoderált szövegek csak harminc esztendő múltán kerülhetnek nyilvánosságra.

1625 parampampoli 2009-11-18 14:00:41 [Válasz erre: 1622 Orfeusz 2009-11-18 06:17:45]
A legszebb, legédesebb, leggyönyörűségesebb rabság, ami e földön létezhet!!! Nekem már pont 30 éve tart. És kérem a Mindenhatót, hogy tartson még sokáig, sokáig....

1624 Kúp Flóris 2009-11-18 10:10:52 [Válasz erre: 1623 Orfeusz 2009-11-18 09:13:59]
Ami ismét egy "Balázs - Ollé!!!" -k, mármint a kritika) :)

1623 Orfeusz 2009-11-18 09:13:59
Ahogy a kritikában is olvashatjuk: Gruberova egy fogalom!

1622 Orfeusz 2009-11-18 06:17:45 [Válasz erre: 1611 Búbánat 2009-11-17 22:30:01]
Minden szavad igaz, szépen fogalmaztál. A "rabság" minden Gruberova rajongó sajátja.

1611 Búbánat 2009-11-17 22:30:01
Még a Normára visszatérve. Gruberova újfent elbűvölt, legutoljára négy évvel ezelőtt a Roberto Devereux-ben láttam élőben, Pozsonyban. Azóta a hangja mit sem kopott; amit és ahogyan tegnap énekelt-előadott nekünk, az a bel canto diadala! Koloratúra-technikája ma is bámulatos,a hang maga a csoda, pianók és forték dinamikai színárnyalatainak kikeverése eredményeként olyan extra Normát énekelt nekünk, amit csak nagyon kevés szerencsés tapasztalhatott meg az utóbbi évtizedek opera és koncerttermek világában. Norma interpretációja számomra a reveláció erejével hatott. Még hadd tegyem ehhez hozzá, a páratlan hang és technika mellé dús, kifejező eszközház-tár járul (gesztus, mimika, koordinált mozgás),amely további pluszokat nyújt a néző-hallgatónak, ezáltal pedig a kisugárzásnak, empátiának, a diadalnak olyan kölcsönhatása szövődik, melynek eredménye a művész és közönsége között feszülő spirituális lelki vonzalom. Ez alól a hatás alól senki nem szabadulhat, aki jelen van Gruberova opera-vagy koncert műsorain, tudatosan vagy tudat alatt, ezt várja, ezt a "rabságot". Ilyen koncert-alakítás volt a mostani Normája is, amely után most már telhetetlenül kívánom a mihamarabbi, újbóli pesti viszontlátást az interjújában elhintett Lucrezia Borgia-jához.

1597 Momo von Hofmannsthal 2009-11-17 22:25:41 [Válasz erre: Törölt hozzászólás]
Roberto Devereux

1516 macskás 2009-11-17 19:50:58
Hmmmm... Érdekes meglátások...

1515 telramund 2009-11-17 16:26:19
Gruberova az általam hallott 10 Normája közül a legperfektebbet énekelte és ebben szerepe van bizony a karmesternek,akit én is nagyon jónak tartok. Gruberováról csak úgy lehet irni,mint isteni ajándék az emberiségnek.CSODA!És számomra bárki is bármit mond a legnagyobb a valaha élt és müködött énekesnők közül. A reklámról csak annyit mindenkinek kell egy kis reklám,a közönség nagy része pedig érezhetően nem ismerte a darabot és,hogy tövid volt a taps hát elmaradt a tapsrend

1514 Gremin 2009-11-17 14:45:30
De gustibus...Szóval, nekem sok-sok tempó volt unalmas és helyenként nagyon is hangos volt a zenekar, de hát ezen nem veszünk össze, fő, hogy Edita Gruberova és néhány társa nagyszerű produkciót nyújtott. De mint tudjuk, ez a Norma, bár abszolút értelemben is fantasztikus volt, mégis csak egy Norma a la Gruberova volt. Szóval, akkor kinek is kellene ki után mennie? Az, hogy egy karmester úgy figyel az énekesre, hogy majd kiesik a szeme, még nem minden, hiszen a jobb karmesterek együtt lélegzenek az énekessel és pontosan tudják, mikor jön az a hang, amire neki indulnia kell. S ha az egyik énekes -ezért vagy azért- lemarad, akkor nem azt kell megvárni, mert akkor lelassul az egész (többször volt ez a hallható, éppen Oprisanu kapcsán...). Mikulás is próbálta a saját tempóját a zárójelentekben, de hiába... Plakát: az nem azért kell, pontosabban, nem csak azért, hogy megteljen a ház. Nagyon sok zeneszerető emberrel találkoztam, akik azért nem Gruberova rajongók, akikhez nem jutott el a hír. No meg azt is olyan jó látni egy plakáton, hogy "minden jegy elkelt". No meg egy plakát tisztelgés a művész előtt: tudja meg ország, világ, ki is látogat el hozzánk, s ne csak a szabadkőműves páholy tudjun róla. Párizsban öles plakátok hirdetik a közelgő koncertet...No, és mi lett volna, ha pl. két előadást szervezünk, mert az elsőre hónapokkal az előadás előtt elfogyott a jegy...Persze, ezen sem veszünk össze. Örömmel fedeztem föl azonban az előttem lévő sorban Kasza Katalint (aki odáig volt a produkciótól), viszont más, pl. "fachtársat" nem sikerül felfedeznem a nézőtéren. De, biztos jól van ez így...

1513 -zéta- 2009-11-17 14:40:51 [Válasz erre: 1512 Orfeusz 2009-11-17 12:41:26]
A Roberton nem volt telt ház (nyilván a kevésbé ismert mű miatt), viszont volt némi vatta (szakmabéli előnyben), most ezzel szemben hetek óta nem voltak jegyek...

1512 Orfeusz 2009-11-17 12:41:26 [Válasz erre: 1511 parampampoli 2009-11-17 12:18:50]
A 2005-ös roberton a müpában sok énekes volt..talán most kevesebb jött el, mert nem tudtak a koncertről..

1511 parampampoli 2009-11-17 12:18:50
Azt azért leszögezném még, hogy az Operaház énekesei közül alig láttam valakit tegnap este a nézőtéren. Valamikor, ha nemzetközi sztár jött Pestre, a legnevesebb énekesek is jelen voltak, és ez így volt helyes. Emlékszem, Ryasanek Toscáján az embernek olyan érzése volt, hogy társulati ülést is tartanak, mert mindenki, a szerep összes magyar birtokosa ott volt. Tegnap ki jött el? Ha másért nem, hát tanulni...

1510 Orfeusz 2009-11-17 11:52:39 [Válasz erre: 1509 parampampoli 2009-11-17 11:18:33]
Én sem éreztem semmi rosszat a tegnapi karmesteri produkcióban. Az tény hogy sok helyen Gruberova diktálta a tempókat, és a karmester csak leste a mozdulatait..de ebből nem adódott nagy gond.

1509 parampampoli 2009-11-17 11:18:33
Oliver Dohnányi elsőrangú produkciót nyújtott. Először is ritkán látni ilyen világos kezű, manuálisan perfekt dirigenst. A tempói abszolúte nem voltak unalmasak, sőt: egy csomó olyan részt, amely máskor unalomba fullad (pl. Adalgisa első nagy recitativója előtti bevezető zene), a szokásosnál jóval gyorsabb tempóval csinálta, és végre valaki a helyes lendülettel vette a mezzo-tenor duett Vieni in Roma részét is. Remekül, nagy odaadással kísérte az énekeseket, ha valamit hibájául róhat fel az ember, sokkal inkább azt, hogy időnként nagyobb határozottsággal kellett volna képviselnie a karmesteri (Bellini partitúrájából kiolvasható) akaratot, nem maximálisan alkalmazkodva várni a Díva által diktált tempóra. (Qual cor tradisti...) De ebben nem lehet elmarasztalni: Gruberova lenyűgöző produkciójával és varázslatos, delejes személyiségével olyan mértékben uralta az egész produkciót, hogy más zenei akaratot érvényesíteni egyenlő lett volna a lehetetlennel. Dohnányi egy óriási zenei família méltó képviselője, én nagyon szívesen hallanám Budapesten az Operaház előadásain is.

1508 szivárványarc 2009-11-17 11:02:21 [Válasz erre: 1506 Orfeusz 2009-11-17 10:48:17]
Szeretrnék referálni a tegnapi Normáról! Kisebb csapattal jöttünk fel Szegedröl,és valami hihetetlen élményt kaptunk! A Norma gyilkos szerep,többen már elvéreztek benne,de Gruberova,60 év felett is bebizonyitotta mit tud!A 2.emeleten is tökléletesen lehetett hallani(bár a zenekar néhe sok volt,föleg a rezesek),pianoi a magas regiszterben korlátlanul iveltek,azt gondoltam,még van benne!Egyszóval köszönjük Edita!

1507 parampampoli 2009-11-17 11:01:32 [Válasz erre: 1501 Orfeusz 2009-11-17 10:03:41]
Nem az egyik, hanem "A" legnagyobb képviselője. És nem csak a jelenkoré, most már egészen biztos vagyok benne, hogy a történelemben is a legnagyobb. (Nekem biztosan.) A többi megállapítással abszolút egyetértek.

1506 Orfeusz 2009-11-17 10:48:17 [Válasz erre: 1504 Gremin 2009-11-17 10:32:51]
Végülis így is teltház volt kitapétázás nélkül..

1505 Licht Alberich 2009-11-17 10:36:15 [Válasz erre: 1504 Gremin 2009-11-17 10:32:51]
Jó bornak nem kell cégér! Így is teltház volt...

1504 Gremin 2009-11-17 10:32:51
Valóban fantasztikus volt. Edita külön "kasztot" képvisel. Szeternék én ilyen Pollionét hallani másutt is. Igaz, a "legtetején" picit kűzdeni kellett, és hang egy pitic "egysíkú", de gyönyörű hangszin és italianitá!!!. Mikulás is szépen csinálta. A karmesterről más a véleményem: igaz, teátrálisan követte az énekeseket, de ez minden. Unalmas tempókat vett, s hioába próbálta meg akár Gruberova akár Mikulás a normális tempóit énekelni. Sziklaszirádan ragaszkodott a saját igen uncsi tempóihoz. Pedig ezen állhat vagy bukhat egy bel canto opera. Hála Istennek ezuttal olyan énekesi teljesítmények voltam, amik mellett ez, az egyébként végzetes hiba, eltörpült. Viszont nagy feketepont a MüPának: míg Cecilia Bartolival ki volt tapétázva a város, Editáról egy fia plakátot sem lehetett látni, s nem hogy önálló plakátot nem, de egy szokásos, három műsort felsoroltatót sem. Szégyen gyalázat, mint ahogyan az a fotó is, amit be merészeltek tenni a semmitmondó műsorfüzet 3. oldalára. De örüljünk inkább, hogy most itt hallhattuk ezt a rendkívüli énekesnőt és a Normát.

1503 legolas 2009-11-17 10:21:56
Edita Gruberova egy CSODA, utánozhatatlan művész! Felejthetetlen előadás volt. Világszínvonal. Köszönjük!

1502 legolas 2009-11-17 10:21:42
Edita Gruberova egy CSODA, utánozhatatlan művész! Felejthetetlen előadás volt. Világszínvonal. Köszönjük!

1501 Orfeusz 2009-11-17 10:03:41
Gruberova tegnapi Norma előadása maga volt a megtestesült csoda, az éneklés magas iskolája. Leírhatatlan az a gyönyörűség amikor a csodálatos pianoit hallom. Egészen hihetetlen hogy 63 évesen milyen fiatalos és intakt a hangja. Az Ő Normájának minden hangja, minden perce maga a művészet, és az az átélés amivel énekelt!! Gruberova a belcanto királynő, ehhez semmi kétség nem fér, és emellett az éneklés művészetének egyik legnagyobb képviselője az opera történelemben. A közönség nem értékelte kellőképpen az előadást, máshol minimum 30 perces őrjöngés van, a Müpában meg volt kb vagy 10 perces taps..egy két Gruberova rajongónak, és nekem köszönhető hogy kitartó tapssal visszajött Gruberova és végre egyedül! meghajolt. Véleményem szerint Gruberova a jelen kor legnagyobb énekesnője.

1500 Licht Alberich 2009-11-17 09:58:46
Szédületesen nagy előadás volt! Nem találok szavakat...

1499 Megén 2009-11-17 09:55:06
Megérte, hogy ott voltunk tegnap este!

1498 Búbánat 2009-11-16 17:33:24
Készüljünk, mert az előadás végén Gruberova dedikálni fog az első emeleten...

1497 frushena 2009-11-16 15:54:17
Sikereket ma estére!

1496 -zéta- 2009-11-16 15:42:36 [Válasz erre: 1494 kardkovács 2009-11-16 11:13:48]
Kedves Kardkovács! Ha körülnézel, akkor ezen kívül nem túl sok (én egyet sem találtam) mára időzített interjút találsz a Művésznővel. Ennek létrejöttéhez kellett Sánta Zoltán nélkülözhetetlen segítsége, aminek hatására Edita Gruberova a pozsonyi próbák szünetében a rendelkezésünkre állt...

1495 Spangel Péter 2009-11-16 14:47:43 [Válasz erre: 1494 kardkovács 2009-11-16 11:13:48]
Biztos, aki menedzselte az interjút. Van ilyen...

1494 kardkovács 2009-11-16 11:13:48
Tetszett az interjú!!! (De ki a fene az a Sánta Zoltán, akinek hálásnak kell lenni?)

1493 Orfeusz 2009-11-16 10:20:55
De várom a mai Normát!! La Straniera és talán L. Borgia Bp-en..fantasztikus! (interjú)

1492 telramund 2009-11-15 11:50:14 [Válasz erre: 1483 parampampoli 2009-11-14 20:50:27]
Tárgyi tévedés több is van benne pl sosem énekelte Anninát Bécsben csak Flórát a Traviátában.Viszont millió kis szerepet énekeltettek Vele,sőt még 1979-ben pedig akkor már világsztár volt és Bécs királynője a vezetés kitüzte a Don carlos mennyei hangjára.A vezetés részéről no comment-de Ő aztán tényleg mennyei hang volt. Korábban Tebaldot is énekelte és azzal kapcsolatban csak annyit mondott: hallhattam a tenorcsodát aki akkor a Don Carlost énekelte Franco Corellit. /De Corelli nemcsak emiatt az egyes számú tenor nálam-bocs Domingo,Pavarotti és Gedda rajongók/

1491 Licht Alberich 2009-11-15 10:44:21
Eladó egy jegy a holnapi Normára. Földszint 24. sor - 5900 Ft. licht-alberich@freemail.hu

1490 Pancoletti 2009-11-14 22:32:22 [Válasz erre: 1489 macskás 2009-11-14 22:14:37]
:D

1489 macskás 2009-11-14 22:14:37 [Válasz erre: 1488 Pancoletti 2009-11-14 21:55:46]
VI-triollák:)

1488 Pancoletti 2009-11-14 21:55:46 [Válasz erre: 1487 macskás 2009-11-14 21:51:46]
A tri(o)llák után?

1487 macskás 2009-11-14 21:51:46 [Válasz erre: 1486 macskás 2009-11-14 21:51:34]
A triolák után

1486 macskás 2009-11-14 21:51:34 [Válasz erre: 1485 parampampoli 2009-11-14 21:34:33]
:) elég, ha meghallgatod! Az f-mollos részt kihagytad:)

1485 parampampoli 2009-11-14 21:34:33 [Válasz erre: 1484 macskás 2009-11-14 21:15:29]
Ne már! Ha te mondod, akkor kénytelen vagyok minimum elbizonytalanodni állításom helyességét illetően. Holnap megnézem a kottát!

1484 macskás 2009-11-14 21:15:29 [Válasz erre: 1483 parampampoli 2009-11-14 20:50:27]
Hét van.

1483 parampampoli 2009-11-14 20:50:27
Nagyon jó cikk!!! Két apró tárgyi tévedés ellenére is: az Éj Királynőjének szólamában nem hét "F" van, csak öt. Továbbá Haider nem férje Gruberovának, és hivatalosan sose volt, 2005-ben a Magyar Rádiónak adott interjúban ezt egyértelművé tette.

1482 telramund 2009-11-14 16:08:31 [Válasz erre: 1479 frushena 2009-11-14 13:45:23]
Nagyszerű cikk csak úgy sugárzik belőle a csodálat és a szeretet.BRAVO!!!!!!

1481 frushena 2009-11-14 14:00:11 [Válasz erre: 1480 Pancoletti 2009-11-14 13:58:53]
Hétfőn

1480 Pancoletti 2009-11-14 13:58:53
mikor lesz a Norma?

1479 frushena 2009-11-14 13:45:23
[url]http://www.fidelio.hu/opera/mupa_magazin/trillalany_edita_gruberova.aspx;Trillalány[/url] forrás : fidelio.hu

1478 parampampoli 2009-09-13 07:40:28 [Válasz erre: 1477 Búbánat 2009-09-12 15:33:19]
Úgy, úgy, úgy bizony... (Nekem, ugyan a rendezés nem tetszett, élőben még annyira se, mint tv-ben, de az énekesek ennek ellenére nagyon. Gruberova a következő szezonban Bécsben is énekli Lucreziát, ugyanúgy konzertant, ahogy a Norma sorozatot kétszer is.)





A lapunkban megjelent szövegek a Café Momus, vagy a szerző kizárólagos szellemi tulajdonát képezik és szerzői jog védi őket.
A szerkesztőség külön, írásos engedélye nélkül mindennemű (részben vagy egészben történő) sokszorosításuk, felhasználásuk, kiadásuk és terjesztésük tilos.