Bejelentkezés Regisztráció

Végveszélyben a komolyzene a Magyar Rádióban?


331 zuniga 2008-09-04 17:11:54 [Válasz erre: 325 virius 2008-09-04 13:38:54]
Nem vok biztos benne, hogy tőlem kérdezed, de szerintem tök mindegy, hogy kinek milyen az arca....

330 eccerű 2008-09-04 16:41:07 [Válasz erre: 328 virius 2008-09-04 14:44:07]
Figyelj, ez itt a momus, nem a fidelio, ötvenszer leírták már, hogy ne fáradj a fidelio belinkelgetésével. Aki olvassa, annak nem új, azért nem érdekli, aki meg nem olvassa, az okkal nem teszi, azért nem fogja érdekelni. Csak hab a tortán az idézett hsz., igazán kár volt bekopizni. Aki szerint Morvai Krisztina tekintélyes büntetőjogász (mellesleg egybeírjuk a szót), arról nincs mit mondani. Egyébként a szakma aligha tud a szóban forgó testületi ülésről, viszont ami a Rádióban zajlik, arról igen. És valóban hallgat. Nem véletlenül: látja a nagypolitika közömbösségét, - mindkét oldalét, senkinek ne legyenek illúziói afelől, hogyha itt Fidesz-kormány lesz, bármi is pozitív irányba fog változni! - és mindenki két kézzel kapaszkodik a még meglévő állásába, egzisztenciájába. Nagyon menekülni sincs hova, mert külföldön ugyanez zajlik, csak arról nem jut el hozzánk hír, mert a médiának ez nem érdekes.

329 Momo von Hofmannsthal 2008-09-04 15:43:20
Én úgy látom, a Magyar Rádió tragédiája abban áll, hogy senkinek nem érdeke, hogy régi formájában fennmaradjon. Se a kormány, sem az ellenzék nem akarja megtartani, és az igazán erős, nagy hallgató közönségét elvesztette. Egyetlen érdekelt csoport maradt, a még ott dolgozók, de ők is egyre kevesebben vannak.

328 virius 2008-09-04 14:44:07
A legnagyobb \"békétlen\" odaát Jili kolléga, aki összes hsz-át el akarja olvasni, nézzen át, én most egyiket idézem: A SZAKMA HALLGAT!? A Magyar Rádió Zenei Együtteseinek EGYETLEN Társtestülete (ilyenek, mint: Magyar Nemzeti Filharmonikus Zenekar és Énekkar, Magyar Állami Operaház, Fesztiválzenekar, számtalan Kossuth-díjas művészünk) sem tiltakozott még a nyilvánosság előtt a 2008.09.01. Magyar Rádióban történt Társulati Ülés anomáliájával! Úgy látszik itt mindenki fél vagy az érdeke ezt diktálja? Morvai Krisztina (tekintélyes büntető jogász) csak mosolygott S.Gy.szeptember 1.-i kirohanásán Gulyás Dénessel szemben! Szegény Magyar Rádió hova jutottál? A Stúdiókoncertekre 1.200 Ft belépti díjat szednek. Ezek után a kutya sem fog bemenni semmilyen produkcióra. Eddig a kisnyugdíjasok legalább bemehettek az INGYEN KONCERTEKRE! Azt nyomoztatják, (Talán a titkos rendőrséggel?) hogy ki volt az a megátalkodott hétpróbás gazember, aki lemerte adni egy utolsó FIDESZ-es Országgyűlési Képviselő nevét a portán. Már a retorzió is megtörtént! Kicsi ez a Magyar Rádió, de Budapest is és Magyarország is -a hírek gyorsan terjednek! Ha S.Gy.-nek meg is vannak az eszközei arra, hogy blokkolja az információkat, de azért az összes SZÁJRA képtelen zárat tenni! A kirúgott fiatal Pintér Dömötör már csak őrző-védő kísérettel közlekedhetett a Magyar Rádió Such Részvénytársaságában. (Az adófizetők pénzén!) Kíváncsian várjuk az óvodai koncertek meleg (a pellus is az lesz?) fogadtatását. S.Gy. lehetne Gy. F. kommunikációs tanácsadója -micsoda PADÖDŐ! Ne legyünk telhetetlenek.(Még ülhetnek együtt!) Arrogáns, buta, félművelt, hiú, nagyképű, öntelt vérprofikkal állunk szemben, akik az anyukon is átgázolnak a PÉNZÉRt és a HATALOMért! Van még valaki, aki tud hinni nekik? (Csak mélységesen sajnálni tudom őket) Ehhez is gyomor kell, az enyém már fekélyes... Isten óvjon tőlük!

327 eccerű 2008-09-04 14:32:18 [Válasz erre: 326 virius 2008-09-04 13:53:21]
Ennek a fele igaz. BKP még tavaly valóban felvetette ötletét, de szerencsére meg is maradt ezen a szinten, mert jogi természetű ok miatt nem lehet megvalósítani.

326 virius 2008-09-04 13:53:21
Én már olyat is hallottam, hogy A.M-t is ráveszik, hogy csökkentse a Nemzeti (volt Állami) Énekkar létszámát, a nagyszabású oratóriumokat pedig adja elő a két \"fél\" kórus közösen...

325 virius 2008-09-04 13:38:54
A Momus fórumába nem tudsz képet bemásolni, de a Fidelióéba igen. Nézd meg az ottani idevágó topikban Such György arcát! Szerinted milyen?

324 zuniga 2008-09-04 09:41:43 [Válasz erre: 323 tiramisu 2008-09-04 09:13:40]
Helyes! Akkor minden valamire való összejövetelen jelenjen meg az ÖSSZES képviselő! Ha már demokrácia...

323 tiramisu 2008-09-04 09:13:40 [Válasz erre: 322 eccerű 2008-09-04 08:40:37]
Gondolom, Gulyás, mint képviselő csak a kötelességét teljesítette, amikor a zenészek-énekesek felkérését elfogadta, hogy , mint képviselő segítse őket érdekeiket képviselve. Ez is a dolga. Such beijedt nyilvánvalóan -ezért kiskirályoskodott, ahelyett, hogy okosan tárgyalt volna ! Demokráciában ezt így csináljá4 De az a régi görögökkel meg is szűnt! :-(

322 eccerű 2008-09-04 08:40:37 [Válasz erre: 321 tiramisu 2008-09-03 22:27:29]
Jogilag sajnos olyan értelemben nem, hogy az országgyűlésnek közvetlen beleszólása az adóforintok konkrét elköltésébe nincsen, csak az őt alkotó pártok által delegált kuratóriumon keresztül. A kuratórium pedig jelenleg sz..ik az őt delegáló pártokra. Kidobni elméletben nem lett volna joga, de ezt is ismerjük már: egy helyi kiskirály mindig erősebb, mint a hatalom fentről érkező képviselője, ugyanis ő fizeti a fogdmegeket.

321 tiramisu 2008-09-03 22:27:29 [Válasz erre: 319 Búbánat 2008-09-03 20:24:53]
Gulyásnak abszolút igaza van!

320 zuniga 2008-09-03 21:00:36
Ha már \"Végveszély\"... Érdemes elidőzni [url]http://www.budantul.hu/modul.asp?name=cikk&file=article&sid=3372;ennél[/url] a kis cikknél.

319 Búbánat 2008-09-03 20:24:53 [Válasz erre: 318 eccerű 2008-09-03 16:47:14]
Gulyás Dénes az együttestől kapott meghívót az évadnyitó társulati ülésre, úgy is, mint a Magyar Rádió zenei együtteseivel 1976 óta együtt dolgozó művész, de elsősorban mint országgyűlési képviselő, hogy képet alkothasson a jövő évi programról. Gulyás Dénes az egész ügyről a következőket mondta el (Magyar Nemzet regnapi száma közli): - A rádióelnök felszólítására nem hagytam el a termet, mert úgy gondolom, nekem mint országgyűlési képviselőnek jogom van tudni, mi történik a rádió együtteseivel. Felajánlottam az elnök úrnak, hogy vitessen el, de én magamtól nem megyek. A viselkedését egyébként azért is furcsállom, mert a múlt héten két órán keresztül ültem a Pagodában Boldoghy Kummert Péterrel, akivel a kialakítandó művészeti koncepcióról beszélgettem. Akkor érdekes módon nem akart eltávolítani a Magyar Rádióból, most meg, amikor a másik oldalra ültem be, nincs jogom a helyszínen tartózkodni? Úgy gondolom, ahhoz, hogy tisztán lássak, mind a két oldalt meg kell hallgatnom. A kulturális bizottság tagjaként többek közt én is közbenjártam azért, hogy a parlament kétszázmillióval megemelje az együttesek támogatását. A közpénzből adott kilencszázmilliós támogatás fejében ugyan miért is nem tudhatjuk meg, hogy mi történik itt? Hogy gondolja az elnök úr, hogy egy országgyűlési képviselőt kizavar arra való hivatkozással, hogy ez részvénytársaság? Érdekes részvénytársaság az, amelyik nem a saját pénzét kockáztatja, hanem az adófizetőkét. Jogom van tudni, hogy ezekkel a pénzekkel mi történik,megmarad-e az együttes, s olyan állapotban marad-e meg, hogy a tőle megszokott művészi színvonalat tartani tudja, vagy nem. Az operaénekes végül kifejtette: azon túl, hogy mint országgyűlési képviselő joga és kötelessége tudni, mi történik a közrádióban, emberi indíttatás is vezette, mikor eljött a társulati ülésre, mert ezekkel a zenészekkel harminckét éve dolgozik együtt, és nem hiszi, hogy a vezetőség tagjai közül bárki jobban tudja nála, mit ér az együttes. (A cikkben egyébként a rádió elnöke is kifejti saját álláspontját - újat nem tett hozzá a médiából már megismert véleményéhez.)

318 eccerű 2008-09-03 16:47:14 [Válasz erre: 314 virius 2008-09-02 13:26:38]
Gulyás parlamenti képviselőként a kulturális bizottság tagja, tehát az összefüggés nyilvánvaló, kidobni sem lehetett volna. Más kérdés, hogy mit tudott volna tenni, mert hát őt nem az eszéért szeressük, és amúgy is volt már meghallgatás a parlamentben a Rádióban történő dolgokról, eredmény nélkül. Éppen azért lett eredménytelen, mert a Rádió nem közvetlenül állami intézmény, hanem Rt, tehát beleszólása nincs senkinek a működésébe. Legfeljebb a kuratórium tehetne valamit, de majd pont az a kuratórium fog intézkedni, amelyik teljes egyetértésben szavazta meg Suchot elnöknek...

317 yeti 2008-09-03 14:06:16 [Válasz erre: 316 zuniga 2008-09-03 13:52:23]
Ó, van dóguk: http://www.pentaton.hu/

316 zuniga 2008-09-03 13:52:23 [Válasz erre: 314 virius 2008-09-02 13:26:38]
Azért arra kiváncsi lettem volna, mit szólt volna Gulyás, ha a gengszterváltás idején - amúgy széles demokráciával - alakítgatott (fél évig folyt a mutyiban tervezés...) impresszáló cég a \"Pentaton\" egyik összejövetelén megjelent volna egy ilyen \"kordonbontós\" valaki a képviselői igazolvánnyal, akkor milyen képet vágtak volna az alapítók.... Korábban - talán egy másik fórumban - kérdeztem, hogy most hol tart ez az intézmény, és hogy mi van az impresszálással úgy általában. De eddig csak visszakérdezés volt a válasz...

315 virius 2008-09-03 13:37:05
Hihetetlen, hogy ilyen bunkó vezetése van a Rádiónak... :( Nagyon érdekesen kezdődött a MR Zenei Együtteseinek 2008 / 2009 évadnyitó társulati ülése. A rádió vezetése üzente a kb 140 tagnak 10 óra előtt 10 perccel, sajnos ők 1/ 2 11 órai kezdésről tudtak, így késni fognak. 10 óra 20-kor megjelentek és elkezdődött a várva-várt társulati ülés. Ekkor a kórus képviselője kérte S.Gy-t szeretnék ünepélyesebbé tenni az alkalmat és énekelnének egy Kodály darabot \" Liszt Ferenc\" című kórusra íródott darabját adták elő csodálatosan. A vezetést ez kellemetlenül érintette , mivel kénytelenek voltak megfordulni székeikkel együtt, így a tagság a hátuk mögé került. A jelenlegi elnököt ez annyira kellemetlenül érintette, nem bírta elviselni, hogy mögötte is vannak emberek, a darab közben felállt és kiment a stúdió szélére, ahol állva hallgatta végig ezt a valóban nagyszerú csodás darabot. Az elnök kezdettől fogva nagyon ideges volt, keze lába remegett, láthatóan nem tudott uralkodni magán. Amikor elkezdett beszélni, egy árva mukkot sem lehetett érteni belőle, akkor kérték legyen szíves egy kicsit érthetőbben, ,hengosabban beszélni. Megjelent Cs. G. is, akit a zenekar még nem ismer, holott több mint két éve ő a munkáltatói jogokat gyakorló vezető, eddig nem vette a fáradtságot, hogy bemutatkozzon, most sem sikerült neki. Az énekkari darab alatt állandóan a mobilját nézegette, láthatóan ez a fajta művészi tevékenység messze áll tőle. Innentől kezdve a híradások megírták mi történt, de a tisztán látáshoz ez is hozzátartozik. Amúgy a zenekarnak jelezték, 8-án már kellene menni egy óvodába zenélni, mint Magyar Rádió Szimfónikus Zenekara. Semmi Konkrétum. Hol élnek ezek. Az óvodai oktatás egy külön világ, ennek megvannak a szakértői, pl. Dr Kokas Klára, Forrai Katalin stb.... Ilyet csak dilettáns, nem hozzáértő találhat ki, komoly ember nem. I)lyen vezetése van, ilyen kezekbe kerültek a Magyar Rádió világhírű Zenei Együttesei. Meddig lehet ezt eltűrni a kultúrális vezetésnek, meddig kell ezt eltűrni a hallgatóknak, a közönségnek,hol van iaz a pont, ahol kimondják: eddig, és ne tovább !!! Kiegészítés: A Magyar Rádió vezetősége közül többen is rágóztak a társulati ülés közben...

314 virius 2008-09-02 13:26:38
Gulyást nem lehetett volna kidobna DR. KOLLÁTH GYÖRGY alkotmányjogász az MTI-nek elmondta: a képviselők jogállásáról szóló törvény szerint az Országgyűlés tagjait segíteni kell képviselői tevékenységük ellátásában, ennek érdekében pedig bejárásuk van állami, önkormányzati és egyéb más intézményekbe. Ha van bármi világos összefüggés Gulyás Dénesnek az értekezleten való megjelenése és képviselői tevékenysége között, akkor hiba volt távozásra kérni őt. Ellenkező esetben azonban \"nem biztos, hogy hibás volt az intézkedés\". A kulcskérdés tehát az, hogy volt-e összefüggés a képviselő jelenléte és képviselői tevékenysége között? Az országgyűlés tagja sem mehet be bárhova - fogalmazott Kolláth György. (Pl. fegyveres testületekhez) Az alkotmányjogász nyomósnak nevezte a rádiónak azt érvét, hogy a társulati ülés belső megbeszélés a munkáltató és a munkavállalók között. Ugyanakkor úgy vélekedett, hogy a Magyar Rádió, bár formailag részvénytársaság, közintézetnek minősül.

313 unicornis 2008-09-01 21:56:50 [Válasz erre: 307 eccerű 2008-07-20 22:00:30]
bizonyos szólamokban nemigen van jelentkező - de aki jelentkezik, azzal is barátilag közlik hogy még megbánja, ha elmegy. Egyébként egy szólamban úgy csinálnak bohócot egy veszélyes külsősből, ahogyan akarnak. Akkor meg épeszű ember (bármekkora az állás-ínség) nem kockáztat.

312 virius 2008-09-01 17:46:00 [Válasz erre: 311 musicus2 2008-09-01 17:44:45]
Közben látod, próbáltam segíteni, de beelőztél... :)))

311 musicus2 2008-09-01 17:44:45 [Válasz erre: 309 musicus2 2008-09-01 17:43:53]
Hurrá, megy a \"linkelés, mert kiirtottam a Yahoo és Google toolbart...

310 virius 2008-09-01 17:44:03 [Válasz erre: 308 musicus2 2008-09-01 17:42:20]
Na, próbáljuk meg így: [url]http://www.fn.hu/belfold/20080901/radioban_nem_ervenyes/;Hír a Rádió háza tájáról[/url]

309 musicus2 2008-09-01 17:43:53 [Válasz erre: 308 musicus2 2008-09-01 17:42:20]
[url]http://www.fn.hu/belfold/20080901/radioban_nem_ervenyes/;Such és Cseh kitessékelte Gulyás Dénest[/url]

308 musicus2 2008-09-01 17:42:20
Such és Cheh pimaszsága már nem ismer határokat. [url]http://www.fn.hu/belfold/20080901/radioban_nem_ervenyes/[url/]

307 eccerű 2008-07-20 22:00:30 [Válasz erre: 306 virius 2008-07-20 21:19:59]
Nemes László Norbert nem lesz a Kodály Intézet új igazgatója, mert már az. De ennek semmi köze nincs a Rádióhoz, ugyanis minden korábbi pozícióját megtartja. A zenekart politikai alapon aligha tudnák megtizedelni, mert eléggé egységes a felfogásuk. Szakmai alapon azonban lehetne mit kezdeni, és rájuk is férne. Abban kár reménykedni, hogy senki nem jelentkezik kisegítőnek, mert tavaly(előtt?) volt kiírva egy fél állás asszem szekund tutti helyre, és ötvenvalahányan jelentkeztek.

306 virius 2008-07-20 21:19:59
Még két hsz. odaátról (még akkor is, ha ezért a Flőris megkövez): jili [264] 2008.07.20. 00:20 Kíváncsi vagyok, vajon milyen sikerdíjakra (júdás pénzre) számíthatnak A Magyar Rádió Zenekarának Kiírtásáért CsG, BKP És Alföldi úr? Úgy hírlik Nemes László Norbert (a Magyar Rádió Gyermekkórusának jelenlegi másodkarnagya) lesz a Kecskeméti Kodály Intézet Igazgatója. (Erdei Péter nyugdíjba vonul.) Nagyszerű perspektívák várnak a Magyar Rádió Zenei Együtteseire. Kávéházakban, múzeumokban és szabadtéren egyaránt minden hétvégén bizonyíthatják, hogy erre vannak ők valójában predesztinálva. (Nagyszerű élményt nyújthatnak a hajléktalanoknak, ezért még Demszky is szponzorálhatja őket!) Van-e még lejjebb? Minden jóérzésű ember imádkozzon Istenhez azért, (felekezetre való tekintet nélkül) hogy ezek az agyament ötletek NE valósulhassanak meg! SGy képtelen elszámolni azzal a 900 millióval, melyet a Parlament adott a Magyar Rádió Zenei Együtteseinek. A múlt héten kínos vereséget szenvedet jogi síkon a felkészült jogi szakértőkkel szemben. Itt csődöt mondott a híres amerikai kommunikációs felkészültség!? A király meztelen! abcd [263] 2008.07.16. 15:54 Kedves Zenebohóc! Szerintem a következőről van szó: a Rádió vezetése újra akarja építeni a zenekart. A próbajátékon, ha lesz sok jó külsős, a készült felvétel alapján ( ami esetleg még egy utólagos bírósági eljárás bizonyítéka is lehet ) eltanácsolnak, vagy csúnyábban: kirúgnak jó néhány státuszban levő zenészt. Vagyis nem hirdetnek létszámleépítést, mert akkor emelt végkielégítés jár, hanem \"minőségi cserével\" távolítják el a zenekarból a \"nemkívánatos\" zenészeket. Olyan lesz a helyzet, mintha egy egészen új zenekart állítanának fel, hiszen minden szólamban lesz próbajáték, azzal a különbséggel, hogy egyesek a saját helyükért játszanak, mások pedig a kirúgható zenészek helyeiért. Szóval ördögi a terv, kétféleképp lehetne megakadályozni, az egyiket már írtam, ha SENKI SEM JELENTKEZIK KISEGÍTŐNEK, a másik pedig, ha a ZENEKAR EGYSÉGESEN MEGTAGADJA A PRÓBAJÁTÉKON VALÓ RÉSZVÉTELT! Ha lesz próbajáték, a ZENEKART MEGTIZEDELIK, és nem biztos, hogy CSAK SZAKMAI ALAPON!

305 virius 2008-07-20 19:16:34 [Válasz erre: 302 musicus2 2008-07-20 01:17:27]
Itt nemcsak az ingatlan-spekuláció van a háttérben. A jövőben, akárcsak a televíziós csatornákon, át akarnak állni a digitális rádiózásra, idővel 100%-os arányban. Tehát nemcsak a komolyzene van végveszélyben a Magyar Rádióban, hanem: Végveszélyben a magyar komolyzene. Végveszélyben van a magyar közszolgálati rádiózás. Hogy hogyan függ össze a két dolog? Hát úgy, hogy a multiknak nem érdekük a szépérzékű, gondolkodni képes nemzet megléte, mert az nem fogyaszt ész nélkül. Tehát az agyat kell legelébb butítani. Na erre való Győzike, Fekete Pákó és a többi hasonszőrű...

304 eccerű 2008-07-20 07:18:42 [Válasz erre: 302 musicus2 2008-07-20 01:17:27]
Valóban csökken a rádió jelentősége, de közel sem annyira, mint azt politikai elitünk gondolná. Nagyon sok embernek a rádió még ma is a Kossuthot jelenti. Éz rájuk gondoltam, amikor azt írtam Wisenak, hogy ezeknek mondhatja a DVD-t, mert még ha meg is vennék - nem fogják - akkor sem tudnák, hogy kell használni.

303 tilla 2008-07-20 01:24:00 [Válasz erre: 302 musicus2 2008-07-20 01:17:27]
Mit fáj neked a Rádió? Hallgathatsz CD-ket meg DVD-ket.

302 musicus2 2008-07-20 01:17:27 [Válasz erre: 301 eccerű 2008-07-19 16:40:41]
Bár a próféta szólna belőled. De ha nem akarják megszüntetni a közszolgálati rádiózást, akkor miért építik le oly lelkes lendülettel a műsorkészítést? Azért, hogy ne legyen szükség a nagy épületre. Gondolod, hogy miután lerabolták az ingatlant, majd megszállja őket a Szentlélek, és egyszerre nívós közrádiót fognak csinálni? A Zeneakadémia épületét felújítják, azért, hogy a változatlanul működő intézmény bővíthesse tevékenységét és így jobban el tudja tartani magát. A Mozarteum sztoriját nem ismerem, de valószínűleg ott sem úgy kezdték a felújítási folyamatot, hogy leépítették a Festspiele-t... A közszolgálati (?) tévé biztonságban van, mert a televízió a politikum számára nélkülözhetetlen médium. A rádió, különösen a közszolgálati, úgy látszik, nem az. Döbbenetes, hogy azokban, akik a mi képviseletükben rontják a levegőt a törvényhozásban, a felszíni marakodás álarca alatt milyen békés egyetértében seftelnek, zsebelnek ki minket. Fel sem merül, hogy pl. mennyiben sérti az általuk előidézett állapot a kultúrához és az információhoz történő hozzájutás jogát. Amely mindenkit megillet. Azokat is, akiknek erre a rádión kívül más eszközük erre nincs.

301 eccerű 2008-07-19 16:40:41
Nem akarlak lehűteni, de az, hogy a Rádiót ki akarják költöztetni a Bródy Sándor utcai épületből, közel sem újkeletű ötlet, és ez önmagában még nem jelenti a közszolgálati rádió végét. Arra biztos emlékszel, hányszor felmerült már, hogy a tévé költözzön ki teljes egészében a Bojtár utcába, és eladnák az egykori tőzsdepalotát - ez sem jelentette volna a közszolgálati tévé halálát. Vagy, folytatva az analógiát, attól meg fog szűnni a Zeneakadémia - itt jegyezném meg, hogy már csúszik egy évet az egész projekt, mert csak most kezdtek hozzá a Wesselényi utcai épület átalakításához... - hogy elköltözik a felújítás idejére? De még ha véglegesen költözne, akkor sem szűnne meg, lásd még Mozarteum régi és új épület.

300 musicus2 2008-07-19 09:53:14
300. VÉGVESZÉLYBEN A KÖZSZOLGÁLATI RÁDIÓZÁS MAGYARORSZÁGON!

299 musicus2 2008-07-19 09:51:03
Most kénytelen vagyok magamat másolni, mivel a dolog nagy horderejű, és a Fidin a Bartók-topicban újabban őrület van. Tehát: ... most kaptam egy hiteles infót arról, hogy mi áll a mr. körüli helyzet hátterében. Ezt eddig is sejtettük, de hiteles forrásból még senki sem erősítette meg. Tehát a helyzet a következő. A Magyar Rádiót leépítik, ez nyilvánvaló. Ezt politikai konszenzus tette lehetővé. Az ideológia (persze, ez is hazugság, mint minden ideológia) az, hogy a rádió, mint olyan elavult médium, politikai szempontból nem bír jelentőséggel. közszolgálati rádió fenntartása a jelen méretekben tehát nem indokolt (szerintük). Viszont a Bródy-Pollack ingatlan értéke hatalmas, ezt el kell adni, és ebből az összes parlamenti párt profitál. Erről szólt a megegyezés. És itt a lényeg, és az információ vége. A többi már az én kommentárom. Ugyanaz a helyzet állt elő tehát, mint a földtörvény ügyében. A Fidesz választhatott a parasztság (drámaibban szólva: a nemzet) illetve saját pártérdekei között. \"Természetesen\" az utóbbit választotta akkor is. Együtt sefteltek az MSZP-vel. Milyen jó, hogy magasztos kérdésekben meg tudnak egyezni a fiúk egymással odafönt. Most lehet tovább enni egymást, de rövidesen nem lesz miről beszélnünk. Tehát nem a komolyzene van végveszélyben a Magyar Rádióban (ami már nem is létezik, mert mr. van, ugyebár), hanem a közszolgálati rádió van veszélyben kis magyar spionokratikus kleptokráciánkban. Such és társai csak végrehajtók, mint Békesi elvtárs vala a téeszesítés idején Abádszalókon.

298 eccerű 2008-07-18 08:08:40
Az MR Szimfonikusok próbajátékot hirdet minden zenekari hangszerre. A próbajáték célja: állandó kisegítői kör kialakítása. A kisegítőket a próbajátékon elért eredmény alapján kialakított sorrend szerint kívánják eseti alapon, szükség szerint felkérni közreműködésre. Javasolnám még, hogy csak kisegítők legyenek, állandó tagokra semmi szükség, csak a pénzt viszik, és lehetőleg minden hangversenyt más dirigáljon, így nagyon széles látóköre és rutinja lehetne a zenekarnak. Mi több, nem kellene külön karmester, a zenekari tagok is dirigálhatnák egymást.

297 freemail 2008-07-18 05:54:13 [Válasz erre: 296 eccerű 2008-07-18 00:01:11]
Úgy is fel lehet fogni a a dolgot, hogy tapossuk el a gyengébbet. A tigris egye meg a nemtudommit, hiszen \"ez a természet rendje\". Az emberi kultúra azonban nem a nyers erőt hirdeti.

296 eccerű 2008-07-18 00:01:11 [Válasz erre: 295 indymedia 2008-07-17 19:18:02]
Pedig Te is így születhettél meg: volt egy győztes sejt a sokmillióból... :))

295 indymedia 2008-07-17 19:18:02 [Válasz erre: 293 eccerű 2008-07-16 22:02:27]
ebből a győztes, vesztes játékból elegem van. ha szerintetek erről szól a világ, akkor az egy nagyon szar szemlélet és visszataszító.

294 eccerű 2008-07-16 22:03:00 [Válasz erre: 292 indymedia 2008-07-16 21:28:37]
Ő csak kopizni szeret.

293 eccerű 2008-07-16 22:02:27 [Válasz erre: 290 indymedia 2008-07-16 10:16:04]
Dehogynem. Őket pályáztatják, itt van épp most a MÁV zenekar, elég sok fordulón kellett túljutnia a győztesnek.

292 indymedia 2008-07-16 21:28:37 [Válasz erre: 291 Búbánat 2008-07-16 18:40:11]
ha ennyire izgat, miért nem jelenteted meg a búvárkodásaid eredményét értékes (könyv) formában? Ez így elszáll a semmibe.

291 Búbánat 2008-07-16 18:40:11
Utána búvárkodtam a neten: egy kis rádiótörténet a XX. Század második feléből –kordokumentum. Csak a meghatározó jelentőséggel bíró rádiós zenei események-, történések-, személyek-, előadások-, bemutatók témaköréből szemelgettem: A Magyar Rádió átmeneti korszaka (1950–1956); a Magyar Rádió 1956-tól “Az Opera drámai rovat klasszikus és új operák műsorra tűzésével egyaránt foglalkozott. Hetenként egyszer (csütörtökön este) közvetítettek operákat a Magyar Állami Operaházból. 1952-ben a Rádióban elkezdődtek a rendszeres operafelvételek, mert a közvetítéseknél sokszor érthetetlenné vált a szöveg. A színpad körül elhelyezett mikrofonok nem tudták a mozgó, cselekvő énekesek hangját tökéletesen felvenni. Végleges elhatározás akkor született, amikor a Fidelio felvételénél különféle technikai kifogások merültek fel. A rabok kórusánál a lánccsörgés túl erősen hangzott, és mikor a rabok az őr szavára megfordultak, elveszett az énekük, mert a mikrofonnak is hátat fordítottak. Célul tűzték ki, hogy a stúdióban felvett operák jól érthető magyar szöveggel csendüljenek fel és azok technikailag kifogástalanok legyenek. Elsőként Donizetti Lammermoori Luciaját rögzítették hangszalagra. (Közreműködött az Operaház ének- és zenekara. Vezényelt: Kórodi András. Énekeltek: Svéd Sándor, Gyurkovics Mária, Szabó Miklós, Littasy György, Külkey László, Tiszay Magda, Kövecses Béla.) 1952-től a Zenei osztály felvételi tervében szerepelt és meg is valósult Glinka Ivan Szuszanyin és Erkel: Bánk bán c. zeneművének bemutatása. Haydn 220. születésnapján sugározták a zeneköltő eddig szinte teljesen ismeretlen A rászedett hűtlenség c. vígoperáját, amit Esterházy herceg szolgálatában írt és amelyet a 18. század óta nem játszottak. Új operabemutatók fölött is bábáskodtak a rovat munkatársai. 1951-ben Kadosa Pál Huszti kalandjával ismerkedhetett meg a közönség. A történetet Jókai Huszti beteglátogatók c. elbeszélése nyomán dolgozta át Szabolcsi Bence zenetudós. Udvardy Tibor kiválóan oldotta meg a darab tenorszerepét. Kórodi András vezényelte a Rádiózenekart és a Földényi-kórust. 1951-ben az új magyar operairodalom sikeres művei közé sorolható Ránki György Pomádé király új ruhája c. meseoperája. A bemutatónál kitűnő énekesgárda vonult fel: Littasy György, Maleczky Oszkár, Gyurkovics Mária, Mindszenti Ödön és Várhelyi Endre. A karnagyi tisztet Polgár Tibor töltötte be. 1954-ben Polgár Tibor maga is új operával lépett a Rádió színpadára. Kisfaludy Károly A kérők c. darabjából alkotott vígoperát. (Vezényelt: Ferencsik János, a három főszereplő: Gyurkovics Mária, Katona Lajos és Székely Mihály.) A szerző a felvételt követően külön köszönetet mondott a Rádió énekkarának és zenekarának. 1953-ban a Rádió az operaházi bemutatót megelőzve felvette Mejtusz szovjet zeneszerző Fagyejev: Ifjú gárda c. regényéből készült négyfelvonásos operáját. A darabot az Operaház együttese szólaltatta meg a Rádióban abban a szereposztásban, ahogy az Operaházban előadásra került. (Simándy József, Sándor Judit, Fodor János, Cserhát Zsuzsa, Eszenyi Irma, Tiszay Magda, Sárdy János, Losonczy György, a zenekart Kórodi András vezényelte.) E rovat speciális sorozatai közé tartozott 1952–1955 között a Mindenki operája, amelyet szombat esténként 19 órakor közvetítettek. Neves szakemberek írták a szövegeket és a szerkesztők (Bitó, Pusztay) is felváltva osztozkodtak a feladatokon. {III-395.} A bevezető és összekötőszöveget Somló István mondta el. A magyar opera története sorozat 1952-ben indult, de 1956 után is foglalkozott a klasszikus operák születésével, esztétikai elemzésével. Illusztrációként elhangzottak a legszebb dalbetétek, kettősök is. 1952–1954 között kb. havonta más-más cím alatt e rovat mutatta be a világhírű írók és zeneszerzők közti kapcsolatokat. Shakespeare, Puskin, Schiller, Gogol megzenésített, feldolgozott alkotásaiból adtak ízelítőt. 1950-ben a magyar operett új alkotással gazdagodott, Farkas Ferenc Csínom Palkó c. történelmi darabjával. Ez a darab is a Rádióban hangzott el elsőként. Az 1950-es évek elején folyt a régi, klasszikus operettek kiirtása a Rádióból. Révai {III-396.} József többségüket burzsoá, káros produktumnak nyilvánította. Parancsára 1950–1951-ben elkezdődött az akkori életet tükröző zenés játékok, operettek gyártása. A magyar szerzőkön kívül eredeti szovjet operetteket, filmforgatókönyvből írt átdolgozásokat is műsorra tűztek. Miljutyin Sztálin-díjas nagyoperettje, a Nyugtalan boldogság szövegkönyve a Szibériai rapszódia c. filmből készült. Vajda István írta a magyar rádióváltozatot. A darabot két szereposztásban, operett és prózai színészek előadásában mutatták be. Ezenkívül 200 statiszta mozgott a mikrofon előtt. 1951-ben számos ilyen típusú produkció került a hallgatók elé. (Fekete csillagok, Ambrózy Ágoston és Fényes Szabolcs kisoperettje; A legszebb lány a kolhozban. Kisoperett a Turr fivérek ötlete nyomán, a zenéjét Zoltán Pál verseire Pálos György szerezte; Vidám brigádok. Kisoperett. Írta: Bokor István és Kerekes Imre. Zene: Országh György és Müller György; Vidám vásár. Rádióoperett. Kővári György átdolgozása.) Az operettek, zenés játékok mind túlzott hurráoptimizmust sugároztak, de sok baj volt a figurák megformálásával is. 1951-ben különösen ezen a téren érték bírálatok a magyar operetteket. Részlet egy kritikából: „A májusi fény c. operett, amely a falu és város találkozásának egy kis epizódját meséli el, megpróbálkozott ugyan az osztályellenség leleplezésével, de sikertelenül. A nagyképű színész és a dagadt kulákok, akiket Dékány András, a jókedvű, harcos traktorista fiúval szembeállít, korántsem leküzdeni való gyűlöletes ellenségek, hanem vicclapból ollózott pojácák. Szó sincs arról, hogy A májusi fény politikailag káros darab lett volna, de most fejlődésünk új szakaszában markánsabban kellett volna ábrázolni ezeket a figurákat.” 1954-től a színházakból és a rádióból is kiszorultak az új zenés játékok, a megrendelésre írt operettek, és elfoglalták helyüket a kedvelt, örökbecsű klasszikus operettek. A Magyar Rádió szimfonikus zenekara elődjét még 1943-ban Dohnányi Ernő alapította 30 muzsikussal, majd 1945-ben Ferencsik János hívta újra életre a már 50 tagú együttest. A zenekar karmestere Polgár Tibor lett, aki már 1925 óta dolgozott az intézményben, amolyan zenei mindenesként, ő volt a zongora-kísérő, a karmester, a zeneszerző, a szerkesztő és az osztályvezető egy személyben. 1951-től Somogyi László volt a Rádiózenekar vezető karmestere. Az ő kezdeményezésére műhelymunka alakult ki a zenekar és a magyar zeneszerzők között. 1956-ban a zenekar több tagja, így Somogyi László vezető karnagy és Polgár Tibor is Nyugatra távozott. 1957-ben Bródy Tamás, majd 1958–1989 között Lehel György dolgozott a zenekarral. Lehel György 43 esztendőt töltött a Magyar Rádió szolgálatában. 1947. július 26-án, 21 éves korában vezényelte először a Rádiózenekart. 1962-től a zenekar állandó karmestere, 1964-től 1989. szeptember 23-án bekövetkezett haláláig igazgató-karnagya volt. A Rádió mecénási szerepe Lehel György működése alatt volt a legeredményesebb. Hivatástudattal segítette a magyar zeneszerzőket új művek életrehívásában, 1950–1988 között, 39 év alatt 58 magyar zeneszerző 219 művét mutatta be a Rádiózenekar élén. Ligeti András 1985-től volt a Rádiózenekar karmestere, majd Lehel György halála után (1990–1992) zeneigazgatója. 1993 óta Vásáry Tamás – a világhírű zongoraművész-karmester – a Magyar Rádió és Televízió szimfonikus zenekarának főzeneigazgatója és vezető karmestere. A Magyar Rádió énekkara 1950-ben alakult. Vezetői: Székely Endre (1950–1953), Darázs Árpád (1953–1955), Vásárhelyi Zoltán (1955–1959), Vajda Cecília (1959–1964), Csenki Imre (1964–1966). Hosszú és eredményes munkát végzett az énekkar élén Sapszon Ferenc (1966–1991), majd Erdei Péter rövid ideig tartó kórusvezetése (1991–1992) után, 1992 óta Strausz Kálmán az énekkar karnagya. A Magyar Rádió gyermekkórusa 1955-ben alakult Botka Valéria és Csányi László vezetésével. A Gyermekkórus számos hazai és külföldi sikert, elismerést ért el. Külföldön (Csehszlovákiában) 1959 júniusában jártak először. Csányi és Botka honosította meg a Nemzetközi Gyermekkórus Találkozókat. A Gyermekkórus {III-445.} 1965 augusztusában járt először Japánban, ahol 40 koncertet adtak nagy sikerrel. Az 1976-os Japán turnén két hónap alatt 42 fellépés szerepelt programjukon, ahová több meghívást is kaptak az évek során. Harmincévi eredményes munka után Csányi László és Botka Valéria 1985-ben ment nyugdíjba. Őket a gyermekkórus élén Reményi János (1985–1995), Igó Lenke (1985–1994), Thész Gabriella (1985 óta) és Nemes László Norbert (1997 óta) követte. 1962. január 1-jétől kezdve a Magyar Rádió zenei együtteseinek fenntartásához a Magyar Televízió is hozzájárult, stúdiófelvételek készültek, majd háromévi szünet után 1994. október 30-án újabb együttműködési megállapodást kötöttek. Így az együttesek nevébe visszakerült a Televízió szó is. A Zenei főosztály. 1957-től kezdve alakultak ki a Zenei főosztály szakosodott műhelyei az ún. rovatok, amelyekben évtizedeken keresztül magas színvonalú munkát végeztek a szerkesztők és munkatársak A drámai rovatban az opera- és operettműsorokat szerkesztették. 450 teljes opera, 250 mű különböző felvétele áll a szerkesztők rendelkezésére. Kertész Iván szerkesztésében olyan kiemelkedő sorozatok készültek, mint pl. a Beszéljünk az operáról, az Operacsillagok, az Operaslágerek, a Látogatás külföldi operaházakban és az Emlékezetes operaelőadások. A rádió ösztönzésére készülő operák bemutatóit időnként operaházi premierek is követik. Az első nagy siker, a rádióban 1951-ben bemutatott Pomádé király új ruhája, Ránki György vígoperája volt. Az átdolgozott színpadi változatot 1953-ban mutatta be az Operaház. Hajdú Mihály Kádár Kata c., a népballadák világát idéző operája a rádióban 1957-ben, az Operaházban 1959-ben csendült fel. Horusitzky Zoltán Báthory Zsigmond c. operáját 1955-ben mutatta be a rádió. A színpadi bemutató először 1957-ben az NDK-beli Greizben, majd 1960-ban a budapesti Operaházban volt. Emlékezetes premier volt Petrovics Emil C´ est la guerre c. egyfelvonásos operája a rádióban 1961-ben, egy évvel később pedig az Operaházban. Balassa Sándor Az ajtón kívül c. operája 1977 decemberében hangzott el először a rádióban és 1978. október 20-án kelt életre az Operaház színpadán. A rádióban mutatták be többek között Jereb Ervin Botrány az Ingeborg-hangversenyen (1979), Kósa György Kocsonya Mihály házassága (1982), Hidas Frigyes Dunakanyar {III-448.} (1987), Doráti Antal A küldött (1988), Balassa Sándor A harmadik bolygó (1989) és Lajtha László A kék kalap c. operáját (1990). Az idősebb rádióhallgatóknak szóló műsor volt az Operettkedvelőknek (1981–1991) Bitó Pál, majd az Operettparádé (1991 óta) Schubert Ferenc szerkesztésében.\" Ennyi volt a múlt. Külön fejezetet érdemelne az utóbbi pár évben gyökeresen megváltozott rádiós műsorstruktúrából következő anomáliák analizálása...

290 indymedia 2008-07-16 10:16:04 [Válasz erre: 289 eccerű 2008-07-16 10:02:19]
Nem erről van szó, hane arról, hogy ez a vizsgáztatás megalázó szituáció. A vezetőket is vizsgáztatják? Ugye őket nem.

289 eccerű 2008-07-16 10:02:19 [Válasz erre: 288 indymedia 2008-07-16 09:52:24]
Az ország helyzete nem szakmai kérdés. Ha te szociális szempontok alapján akarsz zenekart csinálni, megnézheted magad. (Ez történt az USÁban, kisebbségvédelmi okokból különböző kvóták voltak arra, hogy akár egy zenekarban is hány százalék néger, ázsiai, latin-amerikai stb. tagnak kell lennie. Aztán rájöttek, hogy így nem lehet minőséget csinálni.) Szépen néznénk ki, ha előírnák, hogy az olimpián teszem azt a 100 méteres síkfutás döntőjében minden földrészről legalább egy embernek jelen kell lennie, mert az így demokratikus. A zenekar/énekkar nem a demokráciáról szól, épp ezért a haveri alapon szerveződő együttesek (Danubia, Ventoscala, etc.) sosem fognak tudni egy bizonyos szint fölé menni, csak ha feladják ezt az elvet.

288 indymedia 2008-07-16 09:52:24 [Válasz erre: 287 eccerű 2008-07-16 09:47:12]
Igen, az eljárás megalázó.Pláne akkor, amikor az országban szörnyű helyzet: súlyos munkanélküliség van.

287 eccerű 2008-07-16 09:47:12 [Válasz erre: 286 indymedia 2008-07-16 09:31:32]
Az nem embertelenség, ha meghallgatást tart egy karmester, és utána a válogatott társasággal magasabb színvonalon dolgozik, nem mellesleg magasabb fizetést is kapnak érte. Kocsis stílusa embertelen, (nem tudom, kik a \"társai\"), Hamar Zsoltnak pedig a stílusa sem az, de a kettő nem függ össze. Egy meghallgatás nem embertelenség, persze, hogy mindenki be van szarva tőle, de az nem állapot, hogy bekerülsz egy együttesbe - zenekar, énekkar - 25-30 évesen, és onnantól fogva csak néha napján gyakorolsz. Ez nem előrelépés, hanem visszafejlődés. Az aktív sportolók naponta edzenek, az aktív zenészeknek is kéne.

286 indymedia 2008-07-16 09:31:32 [Válasz erre: 285 eccerű 2008-07-16 09:27:10]
Az előlelépés útja nem az embertelenség, - bár lehetséges, hogy az emberetelenség manapság mindennapos, sőt egyeseknél polgári erényként értékelt dolog. Kocsis és társai embereken gázolnak át és ez undorító.

285 eccerű 2008-07-16 09:27:10 [Válasz erre: 283 indymedia 2008-07-16 05:56:02]
Előrelépni nem lehet másképp, a mutyizás nem vezet sehova.

284 eccerű 2008-07-16 09:26:17
Arra akarok célozni, hogy ne viselkedjünk álszenten. Állandóan megy a fikázás, hogy ez szar, meg az szar, meg amaz is, aztán ha valaki lépni mer, az rögtön közellenség. Tudom, hogy most a rádió esetében nem erről van szó, de az is tény, hogy a rádiózenekarosok szeretik magukat az NFZ-vel és a BFZ-vel egy szinten látni, holott egyéni kvalitások terén - különösen a vonóskar - alatta vannak a másik kettőnek. Ezért mondom, hogy nem baj, ha van egy kis meghallgatás, csak az a probléma, hogy nem az lesz a következmény, aminek lennie kéne.

283 indymedia 2008-07-16 05:56:02 [Válasz erre: 281 eccerű 2008-07-14 23:43:01]
Ha Kocsis is ezt csinálta meg Hamar is akkor ez csak annak a jele, hogy ők is embertelenek. Nem lep meg ez.

282 virius 2008-07-15 23:31:59 [Válasz erre: 281 eccerű 2008-07-14 23:43:01]
Az egész arról szól, hogy kiket kelljen kirúgni.





A lapunkban megjelent szövegek a Café Momus, vagy a szerző kizárólagos szellemi tulajdonát képezik és szerzői jog védi őket.
A szerkesztőség külön, írásos engedélye nélkül mindennemű (részben vagy egészben történő) sokszorosításuk, felhasználásuk, kiadásuk és terjesztésük tilos.