12615 vichy 2007-10-08 11:21:52
Bellini: La Sonnambula Paliughi, Tagliavini, Siepi
Bellini: La Sonnambula Paliughi, Tagliavini, Siepi
12614 kobzos55 2007-10-07 15:11:41 [Válasz erre: 12612 kobzos55 2007-10-07 14:24:46]
Már miért nyomná szlovákul, amikor ő a francia menyasszony (hátravetett jelzővel): Ara Gall. Az opera címe pedig: Rusztikus Gavallér
Már miért nyomná szlovákul, amikor ő a francia menyasszony (hátravetett jelzővel): Ara Gall. Az opera címe pedig: Rusztikus Gavallér
12613 tarnhelm2 2007-10-07 14:29:46 [Válasz erre: 12611 tarnhelm2 2007-10-07 14:09:47]
De remélem Aragall is szlovákul nyomatja... :)
De remélem Aragall is szlovákul nyomatja... :)
12612 kobzos55 2007-10-07 14:24:46 [Válasz erre: 12610 kobzos55 2007-10-07 13:33:32]
Nem gyűjtöm, csak egy van belőle :-)))
Nem gyűjtöm, csak egy van belőle :-)))
12611 tarnhelm2 2007-10-07 14:09:47 [Válasz erre: 12609 tarnhelm2 2007-10-07 12:10:51]
Huha! Hogy te miket gyűjtessz! ;-)
Huha! Hogy te miket gyűjtessz! ;-)
12610 kobzos55 2007-10-07 13:33:32
Mascagni: Cavalleria Rusticana Evstatieva, Aragall, Tumagian, di Mauro Czecho-Slovak Radio Symphony / Rahbari (Naxos)
Mascagni: Cavalleria Rusticana Evstatieva, Aragall, Tumagian, di Mauro Czecho-Slovak Radio Symphony / Rahbari (Naxos)
12609 tarnhelm2 2007-10-07 12:10:51
J.S. Bach: Brandenburgi versenyek. 1-6. BWV 1046-51 Jascha Horenstein (dir.) Wiener solisten. 1954. Auditorium (1944, ADD) AD 0003-0004
J.S. Bach: Brandenburgi versenyek. 1-6. BWV 1046-51 Jascha Horenstein (dir.) Wiener solisten. 1954. Auditorium (1944, ADD) AD 0003-0004
12608 Búbánat 2007-10-06 20:06:36
A Stabat Mater- kompozíciók sorában felfedeztem magam számára egy különlegességet: Giovanni Simone Mayr kantátáját a Dynamic jelentette meg CD-n, amit most hallgattam meg, és mondhatom, igazi szépség! A német származású, de Itáliában kiteljesedő zeneszerző, Mayr (1763-1845), hosszú élete során nemcsak operák írása terén jeleskedett [operáinak száma Donizettiével vetekszik, ismertebb műve a Saffo (1794), La Lodoiska (1796) Ginevra di Scozia (1801), Medea in Corinto (1813)], hanem a „szent”zenék komponálásában is igen kitett magáért (több mint 600 ilyen szerzeménye ismeretes). Több Stabat Matert komponált, ennek a most meghallgatott darabnak (Nr. 3. c- moll) - melyet kantáta-formában épített fel, s melyben a kórus váltakozik három szólóhanggal, és kamarazenekar kísér -1803-ban volt a bemutatója Bergamoban. (Dimon Mayr Donizettinek egyik mestere, tanítója volt!). A tenor szólista (a második és ötödik tételben van önálló áriája) bántóan éles, „kappan\"- hangon énekel, nem tetszett, annál inkább a szoprán (neki a harmadik tételben van önállóan mivel megbirkóznia) és a basszus (akié a legnagyobb „falat”: a negyedik tétel), akikre nem lehet panaszom, nagyon kitesznek magukért, igen muzikálisan és technikásan építik fel szólamukat. A kórusnak nincs sok énekelnivalója, a hét tételből az első tisztán az övé, a negyediknek az elején van - a basszus szólóval váltakozva - feladata, míg az utolsó tételnek a végén, mindhárom szólóhanghoz kapcsolódik énekük. A zenekari kíséret érdekessége, hogy a szólistákat olykor csak egy-két szóló hangszer, egy brácsa, egy fuvola vagy egy klarinét, kürt kíséri, de úgy is fogalmazhatnék, a szólisták gyakran énekelnek dialógusban egy vagy több szóló instrumentummal. A Stabat Mater zenei hangzásvilága Rossini és Donizetti- stílus keveréke, nagyon jó hallgatni ezt a zenét! Giovanni Simone Mayr: Stabat Mater Elena Bertocchi, szoprán Sergio Rocchi, tenor Giovanni Guerini, basszus Coro Polifonico Antiche Armonie Orchestra da Camera degli Incontri Europei con la Musica Karmester: Pieralberto Cattaneo
A Stabat Mater- kompozíciók sorában felfedeztem magam számára egy különlegességet: Giovanni Simone Mayr kantátáját a Dynamic jelentette meg CD-n, amit most hallgattam meg, és mondhatom, igazi szépség! A német származású, de Itáliában kiteljesedő zeneszerző, Mayr (1763-1845), hosszú élete során nemcsak operák írása terén jeleskedett [operáinak száma Donizettiével vetekszik, ismertebb műve a Saffo (1794), La Lodoiska (1796) Ginevra di Scozia (1801), Medea in Corinto (1813)], hanem a „szent”zenék komponálásában is igen kitett magáért (több mint 600 ilyen szerzeménye ismeretes). Több Stabat Matert komponált, ennek a most meghallgatott darabnak (Nr. 3. c- moll) - melyet kantáta-formában épített fel, s melyben a kórus váltakozik három szólóhanggal, és kamarazenekar kísér -1803-ban volt a bemutatója Bergamoban. (Dimon Mayr Donizettinek egyik mestere, tanítója volt!). A tenor szólista (a második és ötödik tételben van önálló áriája) bántóan éles, „kappan\"- hangon énekel, nem tetszett, annál inkább a szoprán (neki a harmadik tételben van önállóan mivel megbirkóznia) és a basszus (akié a legnagyobb „falat”: a negyedik tétel), akikre nem lehet panaszom, nagyon kitesznek magukért, igen muzikálisan és technikásan építik fel szólamukat. A kórusnak nincs sok énekelnivalója, a hét tételből az első tisztán az övé, a negyediknek az elején van - a basszus szólóval váltakozva - feladata, míg az utolsó tételnek a végén, mindhárom szólóhanghoz kapcsolódik énekük. A zenekari kíséret érdekessége, hogy a szólistákat olykor csak egy-két szóló hangszer, egy brácsa, egy fuvola vagy egy klarinét, kürt kíséri, de úgy is fogalmazhatnék, a szólisták gyakran énekelnek dialógusban egy vagy több szóló instrumentummal. A Stabat Mater zenei hangzásvilága Rossini és Donizetti- stílus keveréke, nagyon jó hallgatni ezt a zenét! Giovanni Simone Mayr: Stabat Mater Elena Bertocchi, szoprán Sergio Rocchi, tenor Giovanni Guerini, basszus Coro Polifonico Antiche Armonie Orchestra da Camera degli Incontri Europei con la Musica Karmester: Pieralberto Cattaneo
12607 tarnhelm2 2007-10-06 18:30:27
Kodály: Páva-variácók Willem Mengelberg (dir.), Concertgebouw Orchestra, Amsterdam. Amsterdam, 1939. 11. 23. in. Archive Documents (The Mengelberg Edition vol. 9., AAD) ADCD 115.
Kodály: Páva-variácók Willem Mengelberg (dir.), Concertgebouw Orchestra, Amsterdam. Amsterdam, 1939. 11. 23. in. Archive Documents (The Mengelberg Edition vol. 9., AAD) ADCD 115.
12606 tarnhelm2 2007-10-06 18:05:12
Kodály: Háry János szvit, Op. 15 Willem Mengelberg (dir.), Concertgebouw Orchestra, Amsterdam, Sípos Sándor (cimb.). Amsterdam, 1940. 12. 12. in. Archive Documents (The Mengelberg Edition vol. 9., AAD) ADCD 1115
Kodály: Háry János szvit, Op. 15 Willem Mengelberg (dir.), Concertgebouw Orchestra, Amsterdam, Sípos Sándor (cimb.). Amsterdam, 1940. 12. 12. in. Archive Documents (The Mengelberg Edition vol. 9., AAD) ADCD 1115
12605 tarnhelm2 2007-10-06 17:48:58
Kodály: Galántai táncok Victor de Sabata (dir.), Berliner Philharmoniker. Berlin, 1939. in. Koch (1991, AAD) 371262
Kodály: Galántai táncok Victor de Sabata (dir.), Berliner Philharmoniker. Berlin, 1939. in. Koch (1991, AAD) 371262
12604 Hangyász 2007-10-06 15:56:24
Tanyejev: D-dúr trió op. 22. Pletnyev/Repin/Harrell
Tanyejev: D-dúr trió op. 22. Pletnyev/Repin/Harrell
12603 tarnhelm2 2007-10-05 22:54:52 [Válasz erre: 12601 kobzos55 2007-10-05 22:25:01]
12601 Azért, mert amikor megvettem ezt a művet, hosszasan vacilláltam a két felvétel között, de ennek a szereposztása tetszett jobban. Patzak remek tenor, és mintha a másikon nem Hotter énekelné Borromeót. 12600 Én nagyon szeretem. Nem állítom, hogy gyakori vendég a lemezjátszómon, de időről időre meghallgatom. Bécsben 1999-ben láttam is a darabot, elég jó nevekkel - Peter Schneider dir. Walter Fink (Papst Pius IV.), Bernd Weikl (Giovanni Morone,)Franz Grundheber (Borromeo), Thomas Moser (Palestrina), Heinz Zednik (Bernardo Novagerio), Franz Hawlata (Kardinal Madruscht)stb. Jó kis előadás volt. Londonban Thielemann vezényelte, arról sajnos lemaradtam. P.s. Erről a darabdról mondta Pfitzner, mikor megkérdezták tőle, milyen mű is a Palestrina, hogy: \"olyasmi mint a Parsifal, csak nem annyira vicces.\"
12601 Azért, mert amikor megvettem ezt a művet, hosszasan vacilláltam a két felvétel között, de ennek a szereposztása tetszett jobban. Patzak remek tenor, és mintha a másikon nem Hotter énekelné Borromeót. 12600 Én nagyon szeretem. Nem állítom, hogy gyakori vendég a lemezjátszómon, de időről időre meghallgatom. Bécsben 1999-ben láttam is a darabot, elég jó nevekkel - Peter Schneider dir. Walter Fink (Papst Pius IV.), Bernd Weikl (Giovanni Morone,)Franz Grundheber (Borromeo), Thomas Moser (Palestrina), Heinz Zednik (Bernardo Novagerio), Franz Hawlata (Kardinal Madruscht)stb. Jó kis előadás volt. Londonban Thielemann vezényelte, arról sajnos lemaradtam. P.s. Erről a darabdról mondta Pfitzner, mikor megkérdezták tőle, milyen mű is a Palestrina, hogy: \"olyasmi mint a Parsifal, csak nem annyira vicces.\"
12602 sphynx 2007-10-05 22:35:29 [Válasz erre: 12599 vichy 2007-10-05 11:07:01]
Miért nem a Wunderlicheset hallgatod? Heger, Myto 1964-ből.
Miért nem a Wunderlicheset hallgatod? Heger, Myto 1964-ből.
12601 kobzos55 2007-10-05 22:25:01 [Válasz erre: 12599 vichy 2007-10-05 11:07:01]
És milyen? Soha nem hallottam, de emlékszem Casals hosszasan ecsetelte, hogy méltatlanul ment feledésbe, és bízik az újjáéledésében.
És milyen? Soha nem hallottam, de emlékszem Casals hosszasan ecsetelte, hogy méltatlanul ment feledésbe, és bízik az újjáéledésében.
12600 tarnhelm2 2007-10-05 16:58:24
Pfitzner: Palestrina Robert Heger (dir.), Chor und Orchester der Bayerischen Staatsoper, Julius Patzak (Palestrina), Hans Hotter (Borromeo), Ferdinand Frantz (Morone), Georg Wieter (Papst Pius IV), Franz Klarwein (Novagerio), Käthe Nentwig (Ighino), Katja Szabo (Silla), Max Proebstl (Madruscht), Hans Ducrue (Der Kardinal von Lotharingen), Walther Carnuth (Abdisu), Georg Wieter (Anton Brus von Müglitz), Albrecht Peter (Graf Luna), Karl Ostertag (Bishof von Budoja), Rudolf Wünzer (Avosmediano), Ina Gerhein (Lukrezia). München, 1951. 07. 24. Myto 3MCD 975.170
Pfitzner: Palestrina Robert Heger (dir.), Chor und Orchester der Bayerischen Staatsoper, Julius Patzak (Palestrina), Hans Hotter (Borromeo), Ferdinand Frantz (Morone), Georg Wieter (Papst Pius IV), Franz Klarwein (Novagerio), Käthe Nentwig (Ighino), Katja Szabo (Silla), Max Proebstl (Madruscht), Hans Ducrue (Der Kardinal von Lotharingen), Walther Carnuth (Abdisu), Georg Wieter (Anton Brus von Müglitz), Albrecht Peter (Graf Luna), Karl Ostertag (Bishof von Budoja), Rudolf Wünzer (Avosmediano), Ina Gerhein (Lukrezia). München, 1951. 07. 24. Myto 3MCD 975.170
12599 vichy 2007-10-05 11:07:01 [Válasz erre: 12596 vichy 2007-10-05 10:45:22]
Tudom, csak a helyzetre alkalmaztam a jelenetet.
Tudom, csak a helyzetre alkalmaztam a jelenetet.
12598 kobzos55 2007-10-05 10:58:10 [Válasz erre: 12595 tarnhelm2 2007-10-05 10:39:59]
Ajánlom figyelmedbe: Brian élete - amikor a felszabadítási frontokról beszélgetnek :-)))
Ajánlom figyelmedbe: Brian élete - amikor a felszabadítási frontokról beszélgetnek :-)))
12597 tarnhelm2 2007-10-05 10:52:41 [Válasz erre: 12595 tarnhelm2 2007-10-05 10:39:59]
Dehogy! A franciák kiabálják, hogy: Hülye angolok! Angol hülyék!!!
Dehogy! A franciák kiabálják, hogy: Hülye angolok! Angol hülyék!!!
12596 vichy 2007-10-05 10:45:22 [Válasz erre: 12594 vichy 2007-10-05 10:26:09]
Ki tudja már ezt mind megkülönböztetni? (És most az angolok azt kiabálják a várfalról: \"Hülye vichy! Hülye vichy!\")
Ki tudja már ezt mind megkülönböztetni? (És most az angolok azt kiabálják a várfalról: \"Hülye vichy! Hülye vichy!\")
12595 tarnhelm2 2007-10-05 10:39:59 [Válasz erre: 12593 vichy 2007-10-05 10:21:46]
Vagy az is lehet, hogy a New Philharmonia Orchestra, London. Legrosszabb esetben a BBC Symphony Orchestra. :)))
Vagy az is lehet, hogy a New Philharmonia Orchestra, London. Legrosszabb esetben a BBC Symphony Orchestra. :)))
12594 vichy 2007-10-05 10:26:09 [Válasz erre: 12592 vichy 2007-10-05 10:13:47]
Vagyis hogy már teljesen hülyét csináljak magamból: az a London Philharmonic Orchestra volt:-)
Vagyis hogy már teljesen hülyét csináljak magamból: az a London Philharmonic Orchestra volt:-)
12593 vichy 2007-10-05 10:21:46 [Válasz erre: 12591 tarnhelm2 2007-10-05 09:36:55]
Egyébként a múltkor tévedtem: A Puritánok (Sills, Gedda) felvételen is a LONDON SYMPHONY ORCHESTRA van és nem a Royal Ph. O.
Egyébként a múltkor tévedtem: A Puritánok (Sills, Gedda) felvételen is a LONDON SYMPHONY ORCHESTRA van és nem a Royal Ph. O.
12592 vichy 2007-10-05 10:13:47
Na, egy fordított: Donizetti: Lucia di Lammermoor STUDER Cheryl (Soprano) DOMINGO Placido (Tenor) PONS Juan (Baritone) RAMEY Samuel (Bass) LARMORE Jennifer (Mezzo soprano) MORA Fernando de la (Tenor) LACIURA Anthony (Tenor) AMBROSIAN OPERA CHORUS LONDON SYMPHONY ORCHESTRA MARIN Ion (Conductor) r1990
Na, egy fordított: Donizetti: Lucia di Lammermoor STUDER Cheryl (Soprano) DOMINGO Placido (Tenor) PONS Juan (Baritone) RAMEY Samuel (Bass) LARMORE Jennifer (Mezzo soprano) MORA Fernando de la (Tenor) LACIURA Anthony (Tenor) AMBROSIAN OPERA CHORUS LONDON SYMPHONY ORCHESTRA MARIN Ion (Conductor) r1990
12591 tarnhelm2 2007-10-05 09:36:55
Poulenc: Dialogues des carmélites Kent Nagano (dir), Choeur et Orchestre de l’Opéra de Lyon, José Van Dam (le Marquis de la Force), Catherine Dubosc (Blanche de la Force), Jean-Luc Viala (Le chevalier de la Force), Rita Gorr (Le Prieure du Carmel), Rachel Yakar (La Nouvelle Prieure), Martine Dupuy (Mere Marie), Brigitte Fournier (Constance), Michel Sénéchal (L’Aumonier), Francois Le Roux (Le Geolier). 1992. Virgin Classic (1992, DDD), 7592272
Poulenc: Dialogues des carmélites Kent Nagano (dir), Choeur et Orchestre de l’Opéra de Lyon, José Van Dam (le Marquis de la Force), Catherine Dubosc (Blanche de la Force), Jean-Luc Viala (Le chevalier de la Force), Rita Gorr (Le Prieure du Carmel), Rachel Yakar (La Nouvelle Prieure), Martine Dupuy (Mere Marie), Brigitte Fournier (Constance), Michel Sénéchal (L’Aumonier), Francois Le Roux (Le Geolier). 1992. Virgin Classic (1992, DDD), 7592272
12590 tarnhelm2 2007-10-05 08:42:11
Pfitzner: C-dur szimfónia, Op. 46. Wilhelm Furtwängler (vez.), Wiener Philharmoniker. Salzburg, Festspielhaus, 1949. 08. 07. in. Wilhelm Furtwängler Gesselschaft, TMK 10670
Pfitzner: C-dur szimfónia, Op. 46. Wilhelm Furtwängler (vez.), Wiener Philharmoniker. Salzburg, Festspielhaus, 1949. 08. 07. in. Wilhelm Furtwängler Gesselschaft, TMK 10670
12589 tarnhelm2 2007-10-05 08:27:57
Beethoven: 1., G-dur románc, Op.40; 2., F-dur románc, Op.50 Wilhelm Furtwängler (dir.), Yehudi Menuhin (v), Philharmonia Orchestra. London, 1953. 04. 09. Testament (1997, ADD) SBT 1109
Beethoven: 1., G-dur románc, Op.40; 2., F-dur románc, Op.50 Wilhelm Furtwängler (dir.), Yehudi Menuhin (v), Philharmonia Orchestra. London, 1953. 04. 09. Testament (1997, ADD) SBT 1109
12588 vichy 2007-10-05 07:14:34 [Válasz erre: 12586 tarnhelm2 2007-10-04 18:58:39]
Jó trükk volt, Búbánat!:-)
Jó trükk volt, Búbánat!:-)
12587 Búbánat 2007-10-04 21:25:07 [Válasz erre: 12577 Hangyász 2007-10-04 12:47:26]
Persze, helyet kell cserélniük! Örülök, hogy figyelsz, s módom nyílott egy rövid időre kiugrasztani önkéntes \"elefántcsonttornyodból\"...
Persze, helyet kell cserélniük! Örülök, hogy figyelsz, s módom nyílott egy rövid időre kiugrasztani önkéntes \"elefántcsonttornyodból\"...
12586 tarnhelm2 2007-10-04 18:58:39 [Válasz erre: 12584 tarnhelm2 2007-10-04 17:59:53]
Ó, nagyon jó! Ez Böhm igazi terepe. L\'art pour l\'art, semmi nagy koncecpió, csak szép bécsies hangzás. És asszem olcsó is. Eloquence doboz - 3cd Mozart fúvósversenyek (kürt, fagott, fuvola, oboa, klarinét stb.)
Ó, nagyon jó! Ez Böhm igazi terepe. L\'art pour l\'art, semmi nagy koncecpió, csak szép bécsies hangzás. És asszem olcsó is. Eloquence doboz - 3cd Mozart fúvósversenyek (kürt, fagott, fuvola, oboa, klarinét stb.)
12585 sphynx 2007-10-04 18:20:01 [Válasz erre: 12583 sphynx 2007-10-04 17:32:21]
És ez nincs meg nekem... Milyen?
És ez nincs meg nekem... Milyen?
12584 tarnhelm2 2007-10-04 17:59:53
Mozart: Kürtversenyek (K 412, 417, 447, 495) Karl Böhm (dir.), Günter Högner (k), Wiener Philharmoniker. 1980. in. DG (ADD) 474 47-2
Mozart: Kürtversenyek (K 412, 417, 447, 495) Karl Böhm (dir.), Günter Högner (k), Wiener Philharmoniker. 1980. in. DG (ADD) 474 47-2
12583 sphynx 2007-10-04 17:32:21
Végre, végre!
Végre, végre!
12582 tarnhelm2 2007-10-04 17:20:31 [Válasz erre: 12580 kobzos55 2007-10-04 16:52:45]
Ligeti: 1. vonósnégyes, “Méthamorphoses Nocturnes” Quator Arditti Sony (2000, DDD) SM2K 89309
Ligeti: 1. vonósnégyes, “Méthamorphoses Nocturnes” Quator Arditti Sony (2000, DDD) SM2K 89309
12581 tarnhelm2 2007-10-04 17:19:48
Ligeti:
Ligeti:
12579 tarnhelm2 2007-10-04 15:22:49 [Válasz erre: 12577 Hangyász 2007-10-04 12:47:26]
Üdv, Sesto! ;-)
Üdv, Sesto! ;-)
12578 Sesto 2007-10-04 14:54:15 [Válasz erre: 12575 vichy 2007-10-04 12:20:59]
...Ágai Karola sosem énekelt Mercedes-t, hanem Frasquita az emlitett lemezen! (Kovács Eszterrel helyet/\"szerepet\" kellene cserélnie, nem?!)
...Ágai Karola sosem énekelt Mercedes-t, hanem Frasquita az emlitett lemezen! (Kovács Eszterrel helyet/\"szerepet\" kellene cserélnie, nem?!)
12577 Hangyász 2007-10-04 12:47:26
Janáček: A Duna (és más apróságok) Szlovák Filh. Zkr., vez. Libor Pešek
Janáček: A Duna (és más apróságok) Szlovák Filh. Zkr., vez. Libor Pešek
12576 Búbánat 2007-10-04 12:30:30 [Válasz erre: 12571 tarnhelm2 2007-10-03 18:12:33]
Amennyiben arra a Carmen-lemezre gondolsz, ami a Hungarotonnál, a Nagy Magyar Énekesek sorozatában jelent meg, a keresztmetszetben ugyanazokat a szereplőket több énekessel is meghallgathatjuk a különböző részletekben: Magyar Állami Operaház Énekkara, Magyar Állami Operaház Gyermekkara Magyar Rádió Énekkara, Magyar Állami Operaház Zenekara Vezényel: Bródy Tamás, Komor Vilmos, Kórodi András, Ferencsik János Carmen – Komlóssy Erzsébet, Tiszay Magda, Don José – Simándy József, Szőnyi Ferenc, Kenéz Ernő Micaela – László Margit, Frasquita – Házy Erzsébet, Kovács Eszter, Cserhát Zsuzsa Escamillo – Jámbor László, Svéd Sándor Mercedes – Szőnyi Olga, Ágai Karola, Tamássy Éva Zuniga – Nádas Tibor Morales – Rajna András, Remendado – Kishegyi Árpád Dancaire - Palcsó Sándor 01. Carmen: Előjáték - Magyar Állami Operaház Zenekara, Ferencsik János (03:39) 02. Carmen, I. felvonás: Choeur des Gamins: Mi is jöttünk felvonulni (Avec la garde montante) (Morales, Don Jose, Gyerekkórus) Rajna András, Kenéz Ernő, Magyar Állami Operaház Zenekara, és Gyermekkórusa, Kórodi András (04:06) 03. Carmen, I. felvonás: Mert a szerelem mint a lepke (L\'amour est un oiseau rebelle), \"Habanera\" (Carmen, Énekkar) Komlóssy Erzsébet, Magyar Állami Operaház Énekkara és Zenekara, Ferencsik János (03:56) 04. Carmen, I. felvonás, kettős: Beszélj, beszélj anyámról (Parle-moi de ma mere) (Don Jose, Micaela), Szőnyi Ferenc, László Margit, Magyar Állami Operaház Zenekara, Ferencsik János (05:48) 05. Carmen, I. felvonás: Seguidilla: Pajtásom, jó Lillas Pastia (Pres des remparts de Seville) (Carmen, Don Jose), Tiszay Magda, Kenéz Ernő, Magyar Állami Operaház Zenekara , Bródy Tamás (04:10) 06. Carmen, II. felvonás: Üdvözlöm (Votre toast), Toreádor dal (Escamillo, Frasquita, Mercedes, Carmen, Zuniga, Morales, Énekkar) Jámbor László, Házy Erzsébet, Szőnyi Olga, Tiszay Magda, Nádas Tibor, Rajna András , Magyar Rádió Énekkara, Magyar Állami Operaház Zenekara, Kórodi András ( 04:40 ) 07. Carmen, II. felvonás, kvintett: Szörnyű fontos úgy jó itt szoba (Nous avons en tete une affaire) (Dancaire, Mercedes, Frasquita, Remendado, Carmen – Palcsó Sándor, Ágai Karola, Kovács Eszter, Kishegyi Árpád, Komlóssy Erzsébet, Magyar Állami Operaház Zenekara, Ferencsik János ( 05:06) 08. Carmen, II. felvonás: Ária: Bűvös erő volt e virágban (La fleur que tu m\'avais jetee) (Don Jose) - Simándy József, Magyar Állami Operaház Zenekara, Kórodi András (04:01) 09. Carmen, III. felvonás: Hármas: Keverd! (Melons!) (Frasquita, Mercedes, Carmen) – Ágai Karola, Kovács Eszter, Komlóssy Erzsébet, Magyar Állami Operaház Zenekara, Ferencsik János (06:28) 10. Carmen, III. felvonás: Recitativo: Itt van a sziklás út (C’est des contrebandiers) – Ária: A szívemnek hiába mondom (Je dis que rien ne m’epouvan) – László Margit, Magyar Állami Operaház Zenekara, Ferencsik János (05:53) 11. Carmen, IV. felvonás: Előjáték Magyar Állami Operaház Zenekara, Ferencsik János (02:15) 12. Carmen, IV. felvonás : Záró kettős: Te vagy? (C\'est toi?) (Carmen, Don Jose, Énekkar) – Tiszay Magda, Simándy József , Magyar Állami Operaház Énekkara és Zenekara, Kórodi András (08:43) 13. Carmen, II. felvonás: Köszönöm (Votre toast), Torreáador dal (Escamillo, Énekkar) – Svéd Sándor, Magyar Állami Operaház Énekkara és Zenekara, Komor Vilmos (04:30) 14. Carmen, III. felvonás: Hármas: Keverd! (Melons!) (Frasquita, Mercedes, Carmen) – Cserhát Zsuzsa, Tamássy Éva, Tiszay Magda, Magyar Állami Operaház Zenekara, Kórodí András (06:35) (Összidő: 70:48)
Amennyiben arra a Carmen-lemezre gondolsz, ami a Hungarotonnál, a Nagy Magyar Énekesek sorozatában jelent meg, a keresztmetszetben ugyanazokat a szereplőket több énekessel is meghallgathatjuk a különböző részletekben: Magyar Állami Operaház Énekkara, Magyar Állami Operaház Gyermekkara Magyar Rádió Énekkara, Magyar Állami Operaház Zenekara Vezényel: Bródy Tamás, Komor Vilmos, Kórodi András, Ferencsik János Carmen – Komlóssy Erzsébet, Tiszay Magda, Don José – Simándy József, Szőnyi Ferenc, Kenéz Ernő Micaela – László Margit, Frasquita – Házy Erzsébet, Kovács Eszter, Cserhát Zsuzsa Escamillo – Jámbor László, Svéd Sándor Mercedes – Szőnyi Olga, Ágai Karola, Tamássy Éva Zuniga – Nádas Tibor Morales – Rajna András, Remendado – Kishegyi Árpád Dancaire - Palcsó Sándor 01. Carmen: Előjáték - Magyar Állami Operaház Zenekara, Ferencsik János (03:39) 02. Carmen, I. felvonás: Choeur des Gamins: Mi is jöttünk felvonulni (Avec la garde montante) (Morales, Don Jose, Gyerekkórus) Rajna András, Kenéz Ernő, Magyar Állami Operaház Zenekara, és Gyermekkórusa, Kórodi András (04:06) 03. Carmen, I. felvonás: Mert a szerelem mint a lepke (L\'amour est un oiseau rebelle), \"Habanera\" (Carmen, Énekkar) Komlóssy Erzsébet, Magyar Állami Operaház Énekkara és Zenekara, Ferencsik János (03:56) 04. Carmen, I. felvonás, kettős: Beszélj, beszélj anyámról (Parle-moi de ma mere) (Don Jose, Micaela), Szőnyi Ferenc, László Margit, Magyar Állami Operaház Zenekara, Ferencsik János (05:48) 05. Carmen, I. felvonás: Seguidilla: Pajtásom, jó Lillas Pastia (Pres des remparts de Seville) (Carmen, Don Jose), Tiszay Magda, Kenéz Ernő, Magyar Állami Operaház Zenekara , Bródy Tamás (04:10) 06. Carmen, II. felvonás: Üdvözlöm (Votre toast), Toreádor dal (Escamillo, Frasquita, Mercedes, Carmen, Zuniga, Morales, Énekkar) Jámbor László, Házy Erzsébet, Szőnyi Olga, Tiszay Magda, Nádas Tibor, Rajna András , Magyar Rádió Énekkara, Magyar Állami Operaház Zenekara, Kórodi András ( 04:40 ) 07. Carmen, II. felvonás, kvintett: Szörnyű fontos úgy jó itt szoba (Nous avons en tete une affaire) (Dancaire, Mercedes, Frasquita, Remendado, Carmen – Palcsó Sándor, Ágai Karola, Kovács Eszter, Kishegyi Árpád, Komlóssy Erzsébet, Magyar Állami Operaház Zenekara, Ferencsik János ( 05:06) 08. Carmen, II. felvonás: Ária: Bűvös erő volt e virágban (La fleur que tu m\'avais jetee) (Don Jose) - Simándy József, Magyar Állami Operaház Zenekara, Kórodi András (04:01) 09. Carmen, III. felvonás: Hármas: Keverd! (Melons!) (Frasquita, Mercedes, Carmen) – Ágai Karola, Kovács Eszter, Komlóssy Erzsébet, Magyar Állami Operaház Zenekara, Ferencsik János (06:28) 10. Carmen, III. felvonás: Recitativo: Itt van a sziklás út (C’est des contrebandiers) – Ária: A szívemnek hiába mondom (Je dis que rien ne m’epouvan) – László Margit, Magyar Állami Operaház Zenekara, Ferencsik János (05:53) 11. Carmen, IV. felvonás: Előjáték Magyar Állami Operaház Zenekara, Ferencsik János (02:15) 12. Carmen, IV. felvonás : Záró kettős: Te vagy? (C\'est toi?) (Carmen, Don Jose, Énekkar) – Tiszay Magda, Simándy József , Magyar Állami Operaház Énekkara és Zenekara, Kórodi András (08:43) 13. Carmen, II. felvonás: Köszönöm (Votre toast), Torreáador dal (Escamillo, Énekkar) – Svéd Sándor, Magyar Állami Operaház Énekkara és Zenekara, Komor Vilmos (04:30) 14. Carmen, III. felvonás: Hármas: Keverd! (Melons!) (Frasquita, Mercedes, Carmen) – Cserhát Zsuzsa, Tamássy Éva, Tiszay Magda, Magyar Állami Operaház Zenekara, Kórodí András (06:35) (Összidő: 70:48)
12575 vichy 2007-10-04 12:20:59 [Válasz erre: 12573 vichy 2007-10-04 11:09:56]
Most jönnek a lassú számok a dizsiben?
Most jönnek a lassú számok a dizsiben?
12574 tarnhelm2 2007-10-04 11:49:28
Debussy: Prélude à l’apres midi d’un faune; La Mer; La Boîte à joujoux Simon Rattle (dir.), Berliner Philharmoniker. 2004. 09. 17-19. in. EMI (2005, DDD) 5580452
Debussy: Prélude à l’apres midi d’un faune; La Mer; La Boîte à joujoux Simon Rattle (dir.), Berliner Philharmoniker. 2004. 09. 17-19. in. EMI (2005, DDD) 5580452
12573 vichy 2007-10-04 11:09:56 [Válasz erre: 12571 tarnhelm2 2007-10-03 18:12:33]
[url]http://www.fidelio.hu/hir.asp?id=12400;Itt[/url] olvasom, hogy nem szűnt meg a honlap, hanem megújult. Ennek ellenére tényleg nem jön be.
[url]http://www.fidelio.hu/hir.asp?id=12400;Itt[/url] olvasom, hogy nem szűnt meg a honlap, hanem megújult. Ennek ellenére tényleg nem jön be.
12572 janomano 2007-10-04 00:02:30
Azokat a régi jó Carmen részletekeket. (magyarul) Búbcsi biztos tudja a szereplőket... Sajnos a hungaroton.hu megszünt a duna plázai lemezbolttal együtt. Nekem meg csak a vinyón van meg. :-(
Azokat a régi jó Carmen részletekeket. (magyarul) Búbcsi biztos tudja a szereplőket... Sajnos a hungaroton.hu megszünt a duna plázai lemezbolttal együtt. Nekem meg csak a vinyón van meg. :-(
12571 tarnhelm2 2007-10-03 18:12:33 [Válasz erre: 12568 tarnhelm2 2007-10-03 17:34:35]
De azér van annyira mókás, mint Bach diszkó? :)
De azér van annyira mókás, mint Bach diszkó? :)
12569 zsoly 2007-10-03 17:45:57 [Válasz erre: 12567 tarnhelm2 2007-10-03 17:22:35]
Hm, nos, azért ennek a II. tétele inkább sorolandó a mennyei gyönyörűség kategóriájába, semmint homli földi móka. :)
Hm, nos, azért ennek a II. tétele inkább sorolandó a mennyei gyönyörűség kategóriájába, semmint homli földi móka. :)
12568 tarnhelm2 2007-10-03 17:34:35
Móka, vigalom: Mozart: G-dur (3.) hegedűverseny, K 216 Issay Dobrowen (dir.), Wiener Philharmoniker, Bronislaw Hubermann (v). 1934. 06.14. in. Strings (1997, ADD) QT 99.321
Móka, vigalom: Mozart: G-dur (3.) hegedűverseny, K 216 Issay Dobrowen (dir.), Wiener Philharmoniker, Bronislaw Hubermann (v). 1934. 06.14. in. Strings (1997, ADD) QT 99.321
12567 tarnhelm2 2007-10-03 17:22:35
Na, akkor diszkózzunk: J. S. Bach: a-moll versenymű hegedűre és vonósokra, BWV 1041 Issay Dobrowen (dir.), Wiener Philharmoniker, Bronislaw Hubermann (v). 1934. 06.13. in. Strings (1997, ADD) QT 99.321
Na, akkor diszkózzunk: J. S. Bach: a-moll versenymű hegedűre és vonósokra, BWV 1041 Issay Dobrowen (dir.), Wiener Philharmoniker, Bronislaw Hubermann (v). 1934. 06.13. in. Strings (1997, ADD) QT 99.321
12566 zsoly 2007-10-03 16:42:04 [Válasz erre: 12563 vichy 2007-10-03 14:28:46]
Jajj, azt is sokat hallgattam gyerekkoromban! Akkor most meg lettem rontva? Jaj! :)
Jajj, azt is sokat hallgattam gyerekkoromban! Akkor most meg lettem rontva? Jaj! :)