267 -zéta- 2008-04-06 18:38:30 [Válasz erre: 265 csicsija 2008-04-06 15:23:17]
És pont a legjobb Desdemona kerüli el Curát????
És pont a legjobb Desdemona kerüli el Curát????
266 zsoly 2008-04-06 15:54:05 [Válasz erre: 265 csicsija 2008-04-06 15:23:17]
Köszi a pontosítást! Ó, akkor pénteken megint Vajdát fogom hallani. Ha kíváncsi vagyok mindhárom Desdemonára, akkor összesen négyszer kellene megnéznem az előadást. Sebaj, majd beiktatjuk májusban is. :)
Köszi a pontosítást! Ó, akkor pénteken megint Vajdát fogom hallani. Ha kíváncsi vagyok mindhárom Desdemonára, akkor összesen négyszer kellene megnéznem az előadást. Sebaj, majd beiktatjuk májusban is. :)
265 csicsija 2008-04-06 15:23:17
Kedves Zsoly!Nem pontosak az értesüléseid,a premierre Kelemen volt kiírva,gondolom kárpótlásul amiért a Curás előadásokat Rétinek adták.De ez már teljesen mindegy,mivel a csüt.i főpróba után Réti visszaadta a szerepet,így mindegyiket Kelemen énekli. Azt hiszem Wittinger ma énekel,a szerdait Rálik,a péntekit pedig Vajda csinálja(mégis csak sikerült elérnie,hogy Curával énekelhessen).
Kedves Zsoly!Nem pontosak az értesüléseid,a premierre Kelemen volt kiírva,gondolom kárpótlásul amiért a Curás előadásokat Rétinek adták.De ez már teljesen mindegy,mivel a csüt.i főpróba után Réti visszaadta a szerepet,így mindegyiket Kelemen énekli. Azt hiszem Wittinger ma énekel,a szerdait Rálik,a péntekit pedig Vajda csinálja(mégis csak sikerült elérnie,hogy Curával énekelhessen).
264 zsoly 2008-04-06 12:50:31
Egy rövid beszámoló az Otello-főpróbáról, és pár mondat beszélgetés a rendezővel, [url]http://kultura.hu/main.php?folderID=910&articleID=267866&ctag=articlelist&iid=1;képekkel[/url].
Egy rövid beszámoló az Otello-főpróbáról, és pár mondat beszélgetés a rendezővel, [url]http://kultura.hu/main.php?folderID=910&articleID=267866&ctag=articlelist&iid=1;képekkel[/url].
263 nyunyi 2008-04-06 12:21:39 [Válasz erre: 261 zsoly 2008-04-06 11:57:21]
Köszönöm az infot! Sajnálom az Attilát! Jobbulást neki!
Köszönöm az infot! Sajnálom az Attilát! Jobbulást neki!
262 tukán 2008-04-06 12:05:30 [Válasz erre: 257 karnagy 2008-04-06 11:28:32]
Jajjajjajajjajjajjjjjjjjjjjjj!
Jajjajjajajjajjajjjjjjjjjjjjj!
261 zsoly 2008-04-06 11:57:21 [Válasz erre: 260 nyunyi 2008-04-06 11:50:44]
Úgy néz ki, mert a premiert Réti Attilának kellett volna énekelnie, de lemondta. Sőt ha minden igaz, az egész szerepet visszaadta. Lentebb volt erről szó. A szünetben feljöttek a nézőtérre a gyerekkórusból páran, az ő beszélgetésükből kapta el a fülem, hogy az egyik próbán teljesen elment a hangja. Hétfőn bemegyek a jegyirodába, és elkérem a kiírást, majd látom, változott-e rajta valami. Én Wittingert is meg akarom nézni majd Desdemonakét, ezért is érdekel a pontos szereposztás.
Úgy néz ki, mert a premiert Réti Attilának kellett volna énekelnie, de lemondta. Sőt ha minden igaz, az egész szerepet visszaadta. Lentebb volt erről szó. A szünetben feljöttek a nézőtérre a gyerekkórusból páran, az ő beszélgetésükből kapta el a fülem, hogy az egyik próbán teljesen elment a hangja. Hétfőn bemegyek a jegyirodába, és elkérem a kiírást, majd látom, változott-e rajta valami. Én Wittingert is meg akarom nézni majd Desdemonakét, ezért is érdekel a pontos szereposztás.
260 nyunyi 2008-04-06 11:50:44 [Válasz erre: 259 zsoly 2008-04-06 11:39:03]
Szeged kicsit messze van nekem, de remélem fog énekelni közelebb is! Ha minden kötél szakad, akkor elmegyek Szegedre akár! Most tényleg ő lesz Jágó Cura mellett?
Szeged kicsit messze van nekem, de remélem fog énekelni közelebb is! Ha minden kötél szakad, akkor elmegyek Szegedre akár! Most tényleg ő lesz Jágó Cura mellett?
259 zsoly 2008-04-06 11:39:03 [Válasz erre: 256 nyunyi 2008-04-06 11:10:59]
Nyunyi, én emlékszem, mit írtál először, mikor megnézted a youtube-os felvételt, abban nem volt semmi halálos ítélet, korrekt és árnyalt vélemény volt. Szóval nem álltál be abba sorba. Én élő élmények alapján amondó vagyok, hogy a hang lehetne egy kicsit több. Viszont így is egyre jobban tetszik, amit Kelemen csinál. Hallgasd meg élőben, érdemes!
Nyunyi, én emlékszem, mit írtál először, mikor megnézted a youtube-os felvételt, abban nem volt semmi halálos ítélet, korrekt és árnyalt vélemény volt. Szóval nem álltál be abba sorba. Én élő élmények alapján amondó vagyok, hogy a hang lehetne egy kicsit több. Viszont így is egyre jobban tetszik, amit Kelemen csinál. Hallgasd meg élőben, érdemes!
258 zsoly 2008-04-06 11:36:18 [Válasz erre: 249 márta 2008-04-05 22:29:03]
Örülök, hogy nem vagyok egyedül, aki ott volt a premieren, és akinek nagyon tetszett ez az előadás! :) És hogy más is látja Kelemen Zoltán fejlődését! Bár én hatalmasnak nem nevezném a hangot, szépnek annál inkább. Mindenesetre Jágóhoz elég volt a hang, és nagyon odarakta magát.
Örülök, hogy nem vagyok egyedül, aki ott volt a premieren, és akinek nagyon tetszett ez az előadás! :) És hogy más is látja Kelemen Zoltán fejlődését! Bár én hatalmasnak nem nevezném a hangot, szépnek annál inkább. Mindenesetre Jágóhoz elég volt a hang, és nagyon odarakta magát.
257 karnagy 2008-04-06 11:28:32
Cura? Jó hang, nagy hang - de nem nagy művész...ennyi.
Cura? Jó hang, nagy hang - de nem nagy művész...ennyi.
256 nyunyi 2008-04-06 11:10:59 [Válasz erre: 254 márta 2008-04-06 10:13:48]
Volt már rá példa, hogy ugyanezen a fórumon mondtak a kedves társak halálos ítéletet egy felvétel alapján. S bár nem szeretnék beállni ebbe a sorba, a You Tube felvétel ezek szerint nem mérvadó! Kíváncsivá tettél, meg fogom élőben hallgatni!
Volt már rá példa, hogy ugyanezen a fórumon mondtak a kedves társak halálos ítéletet egy felvétel alapján. S bár nem szeretnék beállni ebbe a sorba, a You Tube felvétel ezek szerint nem mérvadó! Kíváncsivá tettél, meg fogom élőben hallgatni!
255 márta 2008-04-06 10:23:12
Jól szórakozok, hogy milyen hevesen elvitatkozunk erről az Otellóról, pedig még alig ment le a függöny, a társaság többsége nem látta, Cura pedig csak ma este érkezik. Ametiszt kritikái tisztán mutatják, hogy az idézett kollégáknak tetszett Cura. Én most néztem meg a barcelonai előadás dvd-jét és megerősítette korábbi benyomásaimat. 1. Curának igazi Otello-tenort adott az Ég 2. Ezt az adományát igen meggondoltan osztogatja meg velünk. 3. Művészi és énekesi stílusa egyedi. Egyesek izgalmasan újszerűnek találják, mások nevetségesnek és magamutogatónak. Ottelóját az egyik tábor állatiasan nagyszerűnek tartja, a másik ostoba pojácának. Megvárnám, Szegeden mit csinál élőben. Én mindenesetre szívesen hallanék tőle néhány széles, hosszú, kifeszített frázist, és pár tisztességesen megtartott csúcshangot. Meg hogy ne ágálljon, csak álljn meg a színpadon mozdulatlanul, hogy akkor is ránéz-e valaki.
Jól szórakozok, hogy milyen hevesen elvitatkozunk erről az Otellóról, pedig még alig ment le a függöny, a társaság többsége nem látta, Cura pedig csak ma este érkezik. Ametiszt kritikái tisztán mutatják, hogy az idézett kollégáknak tetszett Cura. Én most néztem meg a barcelonai előadás dvd-jét és megerősítette korábbi benyomásaimat. 1. Curának igazi Otello-tenort adott az Ég 2. Ezt az adományát igen meggondoltan osztogatja meg velünk. 3. Művészi és énekesi stílusa egyedi. Egyesek izgalmasan újszerűnek találják, mások nevetségesnek és magamutogatónak. Ottelóját az egyik tábor állatiasan nagyszerűnek tartja, a másik ostoba pojácának. Megvárnám, Szegeden mit csinál élőben. Én mindenesetre szívesen hallanék tőle néhány széles, hosszú, kifeszített frázist, és pár tisztességesen megtartott csúcshangot. Meg hogy ne ágálljon, csak álljn meg a színpadon mozdulatlanul, hogy akkor is ránéz-e valaki.
254 márta 2008-04-06 10:13:48 [Válasz erre: 251 nyunyi 2008-04-06 00:02:25]
Kedves nyunyi, mit tudsz megítélni egy kis kamerával, oldalról készült felvételből...?
Kedves nyunyi, mit tudsz megítélni egy kis kamerával, oldalról készült felvételből...?
253 Ametiszt 2008-04-06 08:35:55 [Válasz erre: 252 bcn 2008-04-06 00:45:47]
Na beszéljünk egy kicsit komolyabban,úgy is szoktam. Vissza lehet olvasni, általában akkor írok ebbe a fórumba, ha már nem bírom elviselni a hülyeségeket, pontatlanságokat, rosszindulatokat, logikátlanságokat, és inkább a logika és tények követésére szeretném felhívni a figyelmet. Kövessük most is ezt az elvet. Nekem nem nehéz, mert a tudomány területéről jövök. Beidézek héhány Otello kritikát José Curával kapcsolatban, akinek van türelme és nyelvtudása elolvassa, akinek nincs az lapozzon tovább. Addig is mindenki döntse el magában mi alapján ítélkezik. Otello, Washington: \'When Desdemona betrays him, he writhes like a crushed worm. But when he glares at his enemies, bellowing and spitting, you can almost smell the gamey aroma of a gladiatorial arena.\' The Globe and Mail, March 2000 Otello, London: \'Cura combines absolutely commanding stage presence with sturdy technical ability, and his sumptuously huge baritonal tenor evokes all the darkness and tragedy of the man cruelly played by fate and the villainous trickery. Cura draws the audience in as he spirals inexorably downwards from noble soldier to wretched murderer and his final scene is genuinely moving. To evoke this in an audience whilst delivering a musically sound and vocally brilliant performance is truly impressive and Cura\'s role debut at the ROH is nothing short of a triumph.\' AudioStreet, April 2001 Otello, Trieste: \'Cura returned last night in the full glory of his artistic and vocal efficiency, which let him show us an Otello that was not only moving but tormented. Perfect as an actor, Cura moved us with his beautiful, suave voice.\' Il Giornale della Musica, August 2001 Otello, Zurich: \'[T]his is a complete Otello, in his tenderness, in his wildness, in his blindness. And for each of these feelings, José Cura finds the true suitable vocal expression from a cry to a silent weep. Excellent.\' Zurichsee Zeitung, September 2001 Otello, Munich: \'As Otello, José Cura unveiled the study of a man so consumed by jealousy that he actually lapsed into a terrifying insanity. The way he dealt with Iago time and again, the way he doubled over on the ground at the end of Act III, the way he struggled to control his bouts of aggression, face buried in his hands in sheer despair, the manner in which he made his rapidly progressing mental disintegration so musically and vocally believable was magnificent, sublime.\' Suddeutsche Zeitung, July 2005 Otello, Barcelona: ‘To speak of Otello is to speak of voice. José Cura has the vocal coloring, the power and strength but above all the dramatic temperament that this colossal Verdi character demands. In his visceral interpretation, the Argentine tenor strips the character of all nobility and puts himself into his skin and tortured psychology in such a way that he fills the stage and tirelessly maintains the dramatic tension until the anguished finale. Cura is Otello. It’s as simple as that.’ El Pais, February 2006 Otello, Barcelona: ‘José Cura can be a real ham--and he is--but nowadays, there is simply no one else who knows how to make so much out of the Venetian Moor. He was stunning in an impressive ‘Esultate!’. He …was irreproachable in the duets with Iago and Desdemona as well as in his two great solo scenes. It is a pleasure to be able to listen to an Otello like that.’ La Rázon, February 2006 Otello, Barcelona:‘In the title role, José Cura demonstrated that he is currently one of the best interpreters of Otello on the international stage ….’ Canto Lirico, February 2006 ‘In the person of José Cura, Willy Decker has a truly first-rate artist at his disposal to portray this complex being [Otello] who is under fire every which way. The tenor, at his peak in terms of voice as well as expressiveness, lives the role, and the way in which he takes over and fills the space (on stage) is exceptional. His metallic timbre with its burnished sparkle, his projection and the intensity of his accentuation are ideally suited to his character, with whom he seems to have become identified ever since he took on the role in 1997.’ Concert Classic, February 2006 Otello, Barcelona: ‘Cura’s Otello is a performance that the Liceu audiences will remember for a long time: a profoundly felt, well considered depiction of a man’s descent into madness, paired with a true vocal tour de force. Cura’s tenor is sometimes strained and the sound is not always pretty, but his technique and the communicative powers are astounding.’ Opera News, May 2006 Otello, Mannheim: ‘José Cura offered a strongly projected Otello. His vocal strengths, which includes a darkly baritonal tenor and a strong inclination toward the dramatic subject, makes him an extraordinarily gifted actor, so much so that the final words of his last aria—the infinitely tender and equally hopeless “un altro baccio…” –before he breathes his last and sinks onto the lifeless body of Desdemona literally left not a single dry eye in the theater.’ Mannheim Morgener, January 2007
Na beszéljünk egy kicsit komolyabban,úgy is szoktam. Vissza lehet olvasni, általában akkor írok ebbe a fórumba, ha már nem bírom elviselni a hülyeségeket, pontatlanságokat, rosszindulatokat, logikátlanságokat, és inkább a logika és tények követésére szeretném felhívni a figyelmet. Kövessük most is ezt az elvet. Nekem nem nehéz, mert a tudomány területéről jövök. Beidézek héhány Otello kritikát José Curával kapcsolatban, akinek van türelme és nyelvtudása elolvassa, akinek nincs az lapozzon tovább. Addig is mindenki döntse el magában mi alapján ítélkezik. Otello, Washington: \'When Desdemona betrays him, he writhes like a crushed worm. But when he glares at his enemies, bellowing and spitting, you can almost smell the gamey aroma of a gladiatorial arena.\' The Globe and Mail, March 2000 Otello, London: \'Cura combines absolutely commanding stage presence with sturdy technical ability, and his sumptuously huge baritonal tenor evokes all the darkness and tragedy of the man cruelly played by fate and the villainous trickery. Cura draws the audience in as he spirals inexorably downwards from noble soldier to wretched murderer and his final scene is genuinely moving. To evoke this in an audience whilst delivering a musically sound and vocally brilliant performance is truly impressive and Cura\'s role debut at the ROH is nothing short of a triumph.\' AudioStreet, April 2001 Otello, Trieste: \'Cura returned last night in the full glory of his artistic and vocal efficiency, which let him show us an Otello that was not only moving but tormented. Perfect as an actor, Cura moved us with his beautiful, suave voice.\' Il Giornale della Musica, August 2001 Otello, Zurich: \'[T]his is a complete Otello, in his tenderness, in his wildness, in his blindness. And for each of these feelings, José Cura finds the true suitable vocal expression from a cry to a silent weep. Excellent.\' Zurichsee Zeitung, September 2001 Otello, Munich: \'As Otello, José Cura unveiled the study of a man so consumed by jealousy that he actually lapsed into a terrifying insanity. The way he dealt with Iago time and again, the way he doubled over on the ground at the end of Act III, the way he struggled to control his bouts of aggression, face buried in his hands in sheer despair, the manner in which he made his rapidly progressing mental disintegration so musically and vocally believable was magnificent, sublime.\' Suddeutsche Zeitung, July 2005 Otello, Barcelona: ‘To speak of Otello is to speak of voice. José Cura has the vocal coloring, the power and strength but above all the dramatic temperament that this colossal Verdi character demands. In his visceral interpretation, the Argentine tenor strips the character of all nobility and puts himself into his skin and tortured psychology in such a way that he fills the stage and tirelessly maintains the dramatic tension until the anguished finale. Cura is Otello. It’s as simple as that.’ El Pais, February 2006 Otello, Barcelona: ‘José Cura can be a real ham--and he is--but nowadays, there is simply no one else who knows how to make so much out of the Venetian Moor. He was stunning in an impressive ‘Esultate!’. He …was irreproachable in the duets with Iago and Desdemona as well as in his two great solo scenes. It is a pleasure to be able to listen to an Otello like that.’ La Rázon, February 2006 Otello, Barcelona:‘In the title role, José Cura demonstrated that he is currently one of the best interpreters of Otello on the international stage ….’ Canto Lirico, February 2006 ‘In the person of José Cura, Willy Decker has a truly first-rate artist at his disposal to portray this complex being [Otello] who is under fire every which way. The tenor, at his peak in terms of voice as well as expressiveness, lives the role, and the way in which he takes over and fills the space (on stage) is exceptional. His metallic timbre with its burnished sparkle, his projection and the intensity of his accentuation are ideally suited to his character, with whom he seems to have become identified ever since he took on the role in 1997.’ Concert Classic, February 2006 Otello, Barcelona: ‘Cura’s Otello is a performance that the Liceu audiences will remember for a long time: a profoundly felt, well considered depiction of a man’s descent into madness, paired with a true vocal tour de force. Cura’s tenor is sometimes strained and the sound is not always pretty, but his technique and the communicative powers are astounding.’ Opera News, May 2006 Otello, Mannheim: ‘José Cura offered a strongly projected Otello. His vocal strengths, which includes a darkly baritonal tenor and a strong inclination toward the dramatic subject, makes him an extraordinarily gifted actor, so much so that the final words of his last aria—the infinitely tender and equally hopeless “un altro baccio…” –before he breathes his last and sinks onto the lifeless body of Desdemona literally left not a single dry eye in the theater.’ Mannheim Morgener, January 2007
252 bcn 2008-04-06 00:45:47 [Válasz erre: 246 Myway 2008-04-05 18:16:01]
Ametiszt más topikokból olvasva egyértelműen elfogult, ezzel persze nincs baj. Sajnos nem tudok Szegedre menni, pedig meghallgatnám mi lesz... Amúgy én meg rohadt finnyás vagyok és sztem a magyarországi tenorok hallgathatatlanok és csak elrontják az operákat - ezért nem bírok MO-n operába járni, ez a személyes és elfogult véleményem. És mielőtt felháborodna valaki/mindenki, oké, hogy van hallgathatóhoz közelítő, de ott az a bibi jön elő, hogy nézhetetlen. Miért nem lehet egy tenor egyszerre hallgatható és nézhető? nagy kérés ez? nem :)))) Úgyhogy örüljetek h megy oda Cura - reméljük nem hakniban adja majd elő - és akkor látni fogtok egy jó Otellót. Ő ha jó formában van, nagyon impresszív Otelló.
Ametiszt más topikokból olvasva egyértelműen elfogult, ezzel persze nincs baj. Sajnos nem tudok Szegedre menni, pedig meghallgatnám mi lesz... Amúgy én meg rohadt finnyás vagyok és sztem a magyarországi tenorok hallgathatatlanok és csak elrontják az operákat - ezért nem bírok MO-n operába járni, ez a személyes és elfogult véleményem. És mielőtt felháborodna valaki/mindenki, oké, hogy van hallgathatóhoz közelítő, de ott az a bibi jön elő, hogy nézhetetlen. Miért nem lehet egy tenor egyszerre hallgatható és nézhető? nagy kérés ez? nem :)))) Úgyhogy örüljetek h megy oda Cura - reméljük nem hakniban adja majd elő - és akkor látni fogtok egy jó Otellót. Ő ha jó formában van, nagyon impresszív Otelló.
251 nyunyi 2008-04-06 00:02:25 [Válasz erre: 249 márta 2008-04-05 22:29:03]
Szeretném megismételni: You Tube - on lévő felvételen nem jön át a hangja a tuttinál. Élőben nem hallottam, így erről nem tudok nyilatkozni. Előbbi állításomhoz viszont tartom magam!
Szeretném megismételni: You Tube - on lévő felvételen nem jön át a hangja a tuttinál. Élőben nem hallottam, így erről nem tudok nyilatkozni. Előbbi állításomhoz viszont tartom magam!
250 musicus2 2008-04-05 23:02:33
250
250
249 márta 2008-04-05 22:29:03
Ez az Otello fantasztikus volt. Zeneileg kifinomult, kidolgozott, drámai. A rendezés érdekes és látványos, persze néhol vitatkozni lehet vele. Minden énekes nagyon jó volt, de ez az este mégiscsak Kelemen Zoli diadala volt! ( És Pál Tamásé) Hogy nem jönne át a hangja? uraim, hölgyeim, ténykérdésekről nem érdemes vitatkozni! A hang hatalmas és szép. Borzongató. Curának nem Wendlerrel lesz dolga, hanem vele. Kapaszkodhat. Curát egyébként előre nem temetném. Esetleg utólag. Én valahogy bízom benne.
Ez az Otello fantasztikus volt. Zeneileg kifinomult, kidolgozott, drámai. A rendezés érdekes és látványos, persze néhol vitatkozni lehet vele. Minden énekes nagyon jó volt, de ez az este mégiscsak Kelemen Zoli diadala volt! ( És Pál Tamásé) Hogy nem jönne át a hangja? uraim, hölgyeim, ténykérdésekről nem érdemes vitatkozni! A hang hatalmas és szép. Borzongató. Curának nem Wendlerrel lesz dolga, hanem vele. Kapaszkodhat. Curát egyébként előre nem temetném. Esetleg utólag. Én valahogy bízom benne.
248 zsoly 2008-04-05 20:13:20 [Válasz erre: 228 Cilike 2008-04-05 09:41:37]
Cilike, elkerülte a figyelmem az üzeneted, köszi az infót! Lentebb megnézheted a képeket is.
Cilike, elkerülte a figyelmem az üzeneted, köszi az infót! Lentebb megnézheted a képeket is.
247 Fruzsi 2008-04-05 18:30:30
Hát Édeseim, akkor örüljetek a kiváló Curának, én nem lebeszélni akarok senkit, hogy meghallgassa, csak az én meggyőződésem szerint, sokkal nagyobb a füst körülötte, mint amennyit valójában ér! És félreértés ne essék, én is meg fogom hallgatni, mert Otellóként ÉLŐBEN nem hallottam, úgyhogy ezt a diskurzust függesszük fel, az előadás utánra. Bár azt hiszem, Cura művészetét elég jól ismerem, és eddig nem mondta senki, hogy túlzó lenne a véleményem vele, vagy bárki mással kapcsolatban!
Hát Édeseim, akkor örüljetek a kiváló Curának, én nem lebeszélni akarok senkit, hogy meghallgassa, csak az én meggyőződésem szerint, sokkal nagyobb a füst körülötte, mint amennyit valójában ér! És félreértés ne essék, én is meg fogom hallgatni, mert Otellóként ÉLŐBEN nem hallottam, úgyhogy ezt a diskurzust függesszük fel, az előadás utánra. Bár azt hiszem, Cura művészetét elég jól ismerem, és eddig nem mondta senki, hogy túlzó lenne a véleményem vele, vagy bárki mással kapcsolatban!
246 Myway 2008-04-05 18:16:01
Fruzsi megdöbbentően negativ a hozzáállásod CURA személyéhez. Hogyan lehet valaki ennyire elvakult és rosszindulatu egy jó kezdeményezéssel kapcsolatban. Mikor volt ilyen volumenű sztár mostanában Szegeden, vagy már megcsömörlöttél a sok kíváló produkciótól és csak \"ingyom-bingyom\" délutáni matinéra vágysz? Teljesen igaza van Ametisztnek: igenis Cura jelenleg az szerep - talán - legkiválóbbja!
Fruzsi megdöbbentően negativ a hozzáállásod CURA személyéhez. Hogyan lehet valaki ennyire elvakult és rosszindulatu egy jó kezdeményezéssel kapcsolatban. Mikor volt ilyen volumenű sztár mostanában Szegeden, vagy már megcsömörlöttél a sok kíváló produkciótól és csak \"ingyom-bingyom\" délutáni matinéra vágysz? Teljesen igaza van Ametisztnek: igenis Cura jelenleg az szerep - talán - legkiválóbbja!
245 Fruzsi 2008-04-05 17:54:06
Hát, kedves Ametiszt, én nem akarok vitába szállni Veled Curát illetően, mert mint tudjuk, ez egy szubjektív műfaj, de ha meghallgatod csak azt a részletet, amit a szegedi Színház feltett beharangozó gyanánt, az is sokmindent elárul. Nem tudom, honnan vannak az információid, hogy Cura lenne a világ első számú Otellója, de ha ez így volna, akkor sok énekes elbujdokolna bánatában.Kétség kívül Cura remek jól meg van \"csinálva\", szép fiú, érzékeny muzsikus, jó a PR-ja, de ennél nem több. Van hangja is, de ezzel nincs egyedül. Egyébként pedig én a saját véleményemet mondom mindig, amit kizárólag a saját benyomásom alapján alkotok. Üdv! És nagyon várom a világ első számú Otellóját Szegeden!
Hát, kedves Ametiszt, én nem akarok vitába szállni Veled Curát illetően, mert mint tudjuk, ez egy szubjektív műfaj, de ha meghallgatod csak azt a részletet, amit a szegedi Színház feltett beharangozó gyanánt, az is sokmindent elárul. Nem tudom, honnan vannak az információid, hogy Cura lenne a világ első számú Otellója, de ha ez így volna, akkor sok énekes elbujdokolna bánatában.Kétség kívül Cura remek jól meg van \"csinálva\", szép fiú, érzékeny muzsikus, jó a PR-ja, de ennél nem több. Van hangja is, de ezzel nincs egyedül. Egyébként pedig én a saját véleményemet mondom mindig, amit kizárólag a saját benyomásom alapján alkotok. Üdv! És nagyon várom a világ első számú Otellóját Szegeden!
244 Ametiszt 2008-04-05 17:38:45 [Válasz erre: 230 Fruzsi 2008-04-05 09:57:42]
Kedves Fruzsi! Nem tudom mit hallottál azon a barcelonai DVD-n saját füleddel, vagy csak másokat hallottál róla beszélni? Én nem akarom ezt a vitát újra kezdeni, de szerintem az a gáz, amit te írsz, tájékozatlanul,így, arról az énekesről, akit soha nem hallottál élőben, de aki ma nemzetközileg vitán felül a világ első számú Otellója. Ezt nem a rajongó írja, ez tény, több száz előadással (1997-2007)a háta mögött. Csak akkor fogod élvezni az Otellót/Cura ha félredobod - nem tudom honnan származó - előítéleteidet.
Kedves Fruzsi! Nem tudom mit hallottál azon a barcelonai DVD-n saját füleddel, vagy csak másokat hallottál róla beszélni? Én nem akarom ezt a vitát újra kezdeni, de szerintem az a gáz, amit te írsz, tájékozatlanul,így, arról az énekesről, akit soha nem hallottál élőben, de aki ma nemzetközileg vitán felül a világ első számú Otellója. Ezt nem a rajongó írja, ez tény, több száz előadással (1997-2007)a háta mögött. Csak akkor fogod élvezni az Otellót/Cura ha félredobod - nem tudom honnan származó - előítéleteidet.
243 zsoly 2008-04-05 17:26:56 [Válasz erre: 241 csicsija 2008-04-05 16:20:31]
A Háryt sajna nem láttam, Hollandit néztem akkor Bécsben. De ez nagyon jó hír!!! Nagyon meggyőző volt a Lucia-sextettben, a Rigoletto-kvartettben és a Júlia-keringőben!
A Háryt sajna nem láttam, Hollandit néztem akkor Bécsben. De ez nagyon jó hír!!! Nagyon meggyőző volt a Lucia-sextettben, a Rigoletto-kvartettben és a Júlia-keringőben!
241 csicsija 2008-04-05 16:20:31
Úgy tudom Barbara megbetegedett a gála előtt és Kónya Krisztát ugrasztották helyette Luciának,aki a februári Háry óta már magánénekes.
Úgy tudom Barbara megbetegedett a gála előtt és Kónya Krisztát ugrasztották helyette Luciának,aki a februári Háry óta már magánénekes.
240 Sesto 2008-04-05 16:01:34 [Válasz erre: 238 zsoly 2008-04-05 15:39:15]
...Huszár Barbarát méltatta ez a \"hivatalos Momus-kritika\" is: Leporolták - Varázsfuvola-premier (?) Szegeden (Heiner Lajos, 2005-05-05)
...Huszár Barbarát méltatta ez a \"hivatalos Momus-kritika\" is: Leporolták - Varázsfuvola-premier (?) Szegeden (Heiner Lajos, 2005-05-05)
239 Sesto 2008-04-05 15:57:13 [Válasz erre: 238 zsoly 2008-04-05 15:39:15]
...azért szegedi társulat - szerencsére! - sokszor okozott már kellemes meglepetést kiemelkedö produkciókkal, amelyek országos szinten/megmérettetésben is remek szinvonalról tettek bizonyitékot! Reméljük ezen után is \"folyt.köv.\" :-)
...azért szegedi társulat - szerencsére! - sokszor okozott már kellemes meglepetést kiemelkedö produkciókkal, amelyek országos szinten/megmérettetésben is remek szinvonalról tettek bizonyitékot! Reméljük ezen után is \"folyt.köv.\" :-)
238 zsoly 2008-04-05 15:39:15 [Válasz erre: 237 Sesto 2008-04-05 15:24:44]
Nagyon sajnálom, hogy Huszár Barbarát nem hallhattam a karácsonyi gálán. Ki volt írva Luciára és Norinára is, de valami miatt nem énekelt. Igen, a háromtagozatos színház sajnos nem a hangkímélésről szól...
Nagyon sajnálom, hogy Huszár Barbarát nem hallhattam a karácsonyi gálán. Ki volt írva Luciára és Norinára is, de valami miatt nem énekelt. Igen, a háromtagozatos színház sajnos nem a hangkímélésről szól...
237 Sesto 2008-04-05 15:24:44 [Válasz erre: 236 zsoly 2008-04-05 15:09:17]
...na és Huszár Barbara???-aki Szegeden \"csak\" énekkari müvész statusban, s közben külföldön és akár ismételten a MÁO-ban is mint szólista (vendég)szerepel?! Kissé furcsák ezek a \"viszonyok\", nem???! :-( Másrészt vhol. nagyon hálátlan feladat egy vidéki szinházban szólista status-ban lenni: hiszen mindent \"el kell vállalni, el kell énekelni\" olyan hogy szerepkör + annak természetesn határai szinte ismeretlen fogalmak(=tisztelet a kivételnek!) - aztán ne csodálkozzunk, ha idö elött tönkremennek az énekesek. (Nyilván nem arról a kategóriáról lenne szó, aki kapásból gyenge, hanem a tehetségekröl, akiket aztán módszeresen így v. úgy taccsra tesznek,...)
...na és Huszár Barbara???-aki Szegeden \"csak\" énekkari müvész statusban, s közben külföldön és akár ismételten a MÁO-ban is mint szólista (vendég)szerepel?! Kissé furcsák ezek a \"viszonyok\", nem???! :-( Másrészt vhol. nagyon hálátlan feladat egy vidéki szinházban szólista status-ban lenni: hiszen mindent \"el kell vállalni, el kell énekelni\" olyan hogy szerepkör + annak természetesn határai szinte ismeretlen fogalmak(=tisztelet a kivételnek!) - aztán ne csodálkozzunk, ha idö elött tönkremennek az énekesek. (Nyilván nem arról a kategóriáról lenne szó, aki kapásból gyenge, hanem a tehetségekröl, akiket aztán módszeresen így v. úgy taccsra tesznek,...)
236 zsoly 2008-04-05 15:09:17 [Válasz erre: 235 csicsija 2008-04-05 15:00:09]
Igen a kórista Kónya Krisztinából pl. sürgősen tessék szólistát csinálni!
Igen a kórista Kónya Krisztinából pl. sürgősen tessék szólistát csinálni!
235 csicsija 2008-04-05 15:00:09
Szerintem azért vannak még rejtett és nem rejtett tartalékok a szegedi operatagozatban.Aki ott volt a decemberi operagálán fel tudta mérni a jelenlegi helyzetet,hogy kinek kellene menni és maradni.
Szerintem azért vannak még rejtett és nem rejtett tartalékok a szegedi operatagozatban.Aki ott volt a decemberi operagálán fel tudta mérni a jelenlegi helyzetet,hogy kinek kellene menni és maradni.
234 zsoly 2008-04-05 12:58:14 [Válasz erre: 233 zsoly 2008-04-05 12:46:49]
A rendezésről, és pl. az énekesek vezetésről még annyit, hogy ahhoz képest, hogy a múltkor pl. végigunatkoztam egy Aidát a STOP-ban, ahhoz képest itt végig lekötették a figyelmemet. Persze az is lehet, hogy mások meg túlmozgásosnak találnák a rendezést. :)
A rendezésről, és pl. az énekesek vezetésről még annyit, hogy ahhoz képest, hogy a múltkor pl. végigunatkoztam egy Aidát a STOP-ban, ahhoz képest itt végig lekötették a figyelmemet. Persze az is lehet, hogy mások meg túlmozgásosnak találnák a rendezést. :)
233 zsoly 2008-04-05 12:46:49 [Válasz erre: 230 Fruzsi 2008-04-05 09:57:42]
A szegedi operatagozat helyzetét tekintve egyetértünk! Azért Gábor Géza szerintem jó, a MÁO-ban is jól megállná a helyét. Merényit pl. azonnal el kéne küldeni, nem szabad színpadra engedni. Én bízom benne, hogy az új direktor fog egy kis vérfrissítést csinálni az operatagozatban. És lehetne a színház befogadó színház: sok értékes, tehetséges ember kallódik a MÁO-ban, vagy a MÁO körül, igen, tessék őket Szegedre meghívni. Ha nem is helyi erők, de nekik ugyanolyan fontos, hogy főszerepekben lehetőséget kapnak. A szegedi közönségnek pedig fontos, hogy minőséget kap. Én a tegnap látottak-hallottak alapján azért vitatkoznék azzal, hogy a tegnapi siker csak címszereplőnek lenne köszönhető. Wendler jól bírta a szólamot, férfias-vaskos tenorja van, a magasságokban sokszor egészen jól szól. De azt is hallani kell, hogy a középlágé, pláne mezza voce-ban nyers, piano pedig küszködik, minden pianot máshogy keres meg, ez nincs meg technikailag neki. De örültem, hogy hallottam, és a hiányosságaival együtt is nagyban hozzájárult a tegnap előadás élvezetéhez. Mellette kiemelném Vajda Júliát. Nem szeretem a hangját, és fent eszméletlen tremolós, nincs mese, tönkrement a terheléstől. Viszont a technikája remek, egy tömbben van még mindig az egész hang, semmi törés és machináció. Ő most már az az énekes, akinél megvan a technika, de a hang nagyon megkopott. Ezzel együtt ODASZÖGEZTE a tekintetem a színpadra. Végig nagyon ott volt az alakítása, a Fűzfadalban és az Ave Maria-ban nem tudtam a szemem levenni róla, 110%-os a volt színpadi jelenléte. BRAVA! Az is művészet, ha valaki feledtetni tudja a vokális hiányosságait. :) És a megkopott hanggal is nagyon kifejezően énekelt. Féltem, hogy milyen lesz, összességében kellemesen csalódtam. És Kelemen is tetszett! Szóval én a tegnapi előadást a Wendler-Vajda-Kelemen triónak adnám, és a zenekarnak Pál Tamással, na meg a debütáló rendezőnek! Nem nagyon akarom értelmezgetni a tegnapi rendezést, egy az egyben be tudtam fogadni, úgy ahogy volt.
A szegedi operatagozat helyzetét tekintve egyetértünk! Azért Gábor Géza szerintem jó, a MÁO-ban is jól megállná a helyét. Merényit pl. azonnal el kéne küldeni, nem szabad színpadra engedni. Én bízom benne, hogy az új direktor fog egy kis vérfrissítést csinálni az operatagozatban. És lehetne a színház befogadó színház: sok értékes, tehetséges ember kallódik a MÁO-ban, vagy a MÁO körül, igen, tessék őket Szegedre meghívni. Ha nem is helyi erők, de nekik ugyanolyan fontos, hogy főszerepekben lehetőséget kapnak. A szegedi közönségnek pedig fontos, hogy minőséget kap. Én a tegnap látottak-hallottak alapján azért vitatkoznék azzal, hogy a tegnapi siker csak címszereplőnek lenne köszönhető. Wendler jól bírta a szólamot, férfias-vaskos tenorja van, a magasságokban sokszor egészen jól szól. De azt is hallani kell, hogy a középlágé, pláne mezza voce-ban nyers, piano pedig küszködik, minden pianot máshogy keres meg, ez nincs meg technikailag neki. De örültem, hogy hallottam, és a hiányosságaival együtt is nagyban hozzájárult a tegnap előadás élvezetéhez. Mellette kiemelném Vajda Júliát. Nem szeretem a hangját, és fent eszméletlen tremolós, nincs mese, tönkrement a terheléstől. Viszont a technikája remek, egy tömbben van még mindig az egész hang, semmi törés és machináció. Ő most már az az énekes, akinél megvan a technika, de a hang nagyon megkopott. Ezzel együtt ODASZÖGEZTE a tekintetem a színpadra. Végig nagyon ott volt az alakítása, a Fűzfadalban és az Ave Maria-ban nem tudtam a szemem levenni róla, 110%-os a volt színpadi jelenléte. BRAVA! Az is művészet, ha valaki feledtetni tudja a vokális hiányosságait. :) És a megkopott hanggal is nagyon kifejezően énekelt. Féltem, hogy milyen lesz, összességében kellemesen csalódtam. És Kelemen is tetszett! Szóval én a tegnapi előadást a Wendler-Vajda-Kelemen triónak adnám, és a zenekarnak Pál Tamással, na meg a debütáló rendezőnek! Nem nagyon akarom értelmezgetni a tegnapi rendezést, egy az egyben be tudtam fogadni, úgy ahogy volt.
231 Sesto 2008-04-05 10:01:42
(...)\"állítsák vissza régi fényében a szegedi operajátszást.\"(...) ÚGY LEGYEN!!! S a sikeres (\"elsö\"?!) lépéshez pedig gratula az egész Társulatnak, az összes közremüködönek!... :-) (Zsolynak pedig köszönet az élménybeszámolóért!)
(...)\"állítsák vissza régi fényében a szegedi operajátszást.\"(...) ÚGY LEGYEN!!! S a sikeres (\"elsö\"?!) lépéshez pedig gratula az egész Társulatnak, az összes közremüködönek!... :-) (Zsolynak pedig köszönet az élménybeszámolóért!)
230 Fruzsi 2008-04-05 09:57:42
Nem a mostani helyzetről írtam, amikor azt mondtam, hogy állítsák vissza régi fényében a szegedi operajátszást, hanem az elmúlt évekről. Ez a tegnapi Otelló valóban lehet nyitánya egy új korszaknak, de azért ez az este nem, illetve nem csak a szegedi \"erőkön\" múlt! Sőt! Pál Tamás valóban szakmailag nagy nyeresége lehet a háznak, csak emberileg kérdőjelezhető meg az ő jelenléte. Gyakorlatilag nincs az országnak olyan pontja, ahol szívesen látnák, mert ahol megjelenik, ott előbb-utóbb botrány lesz. Sajnos az előadást tegnap nem láttam, de az információim szerint a tegnapi este egyértelműen a címszereplőnek volt köszönhető! Jó magasra tette fel a lécet Curának - nekem erre az előadásra van jegyem, mert Wendlert az Operában többször hallottam! - de sajnos nincsenek illúzióim, mert hallottam a Curának Otelló felvételét, ami néhány éve Barcelonában készült - hát elég gáz! Szóval nem értem, hogy ha nekünk ilyen Otellónk van, akkor miért kell mindenáron \"sztárt\" idehozni irdatlan pénzért. De ez csak az én véleményem, mert nem vagyok feltétlen Cura rajongó. És persze lehet, hogy a visszájára fordul a dolog, mert bele sem merek gondolni, hogy az elég drága jeggyel beül a publikum, mit fog szólni egy igen csak megkérdőjelezhető teljesítményhez. Már ha a közönség valamennyire is \"értő\" füllel hallgatja, és nem esett már hanyatt eleve a Curától. Vannak azért Szegeden is jó énekesek, kimagasló művészek, de sajnos nem sokan. A Vajda Juli kiváló formát mutat, és a Szonda is kiváló - még ha nem is olyan szép már a hang - de profi művész! Kóbor Tamás is értékes hang volna, de szerencsétlen teljesen tönkre van! Kb. ugyanez a helyzet a Hajdúval. Gábor Géza hatalmas ásznak gondolja magát, de távolról sem az, és a még nem említett hölgyek is: Merényi Nikolett, Tóth Judit, Simon Kriszta - hát nem tudom, hogy szabadna-e nekik operaszínpadon állni. (És ez nem feltétlen az ő hibájuk, hanem azoké, akik szerződteték őket.)Szóval a helyzet nem valami rózsás, és elég komoly frissítés kellene, hogy jó, nívós előadásokat lehessen csinálni, amire az elmúlt néhány évben nem nagyon volt példa. De szerencsére vannak kiváló énekesek kishazánkban, akikre bizton lehet számítani, csak elhatározás kérdése, na meg egy jó adag bátorság, mert valóban nem könnyű megválni a megszokott bútordaraboktól! Vagy tévedek?
Nem a mostani helyzetről írtam, amikor azt mondtam, hogy állítsák vissza régi fényében a szegedi operajátszást, hanem az elmúlt évekről. Ez a tegnapi Otelló valóban lehet nyitánya egy új korszaknak, de azért ez az este nem, illetve nem csak a szegedi \"erőkön\" múlt! Sőt! Pál Tamás valóban szakmailag nagy nyeresége lehet a háznak, csak emberileg kérdőjelezhető meg az ő jelenléte. Gyakorlatilag nincs az országnak olyan pontja, ahol szívesen látnák, mert ahol megjelenik, ott előbb-utóbb botrány lesz. Sajnos az előadást tegnap nem láttam, de az információim szerint a tegnapi este egyértelműen a címszereplőnek volt köszönhető! Jó magasra tette fel a lécet Curának - nekem erre az előadásra van jegyem, mert Wendlert az Operában többször hallottam! - de sajnos nincsenek illúzióim, mert hallottam a Curának Otelló felvételét, ami néhány éve Barcelonában készült - hát elég gáz! Szóval nem értem, hogy ha nekünk ilyen Otellónk van, akkor miért kell mindenáron \"sztárt\" idehozni irdatlan pénzért. De ez csak az én véleményem, mert nem vagyok feltétlen Cura rajongó. És persze lehet, hogy a visszájára fordul a dolog, mert bele sem merek gondolni, hogy az elég drága jeggyel beül a publikum, mit fog szólni egy igen csak megkérdőjelezhető teljesítményhez. Már ha a közönség valamennyire is \"értő\" füllel hallgatja, és nem esett már hanyatt eleve a Curától. Vannak azért Szegeden is jó énekesek, kimagasló művészek, de sajnos nem sokan. A Vajda Juli kiváló formát mutat, és a Szonda is kiváló - még ha nem is olyan szép már a hang - de profi művész! Kóbor Tamás is értékes hang volna, de szerencsétlen teljesen tönkre van! Kb. ugyanez a helyzet a Hajdúval. Gábor Géza hatalmas ásznak gondolja magát, de távolról sem az, és a még nem említett hölgyek is: Merényi Nikolett, Tóth Judit, Simon Kriszta - hát nem tudom, hogy szabadna-e nekik operaszínpadon állni. (És ez nem feltétlen az ő hibájuk, hanem azoké, akik szerződteték őket.)Szóval a helyzet nem valami rózsás, és elég komoly frissítés kellene, hogy jó, nívós előadásokat lehessen csinálni, amire az elmúlt néhány évben nem nagyon volt példa. De szerencsére vannak kiváló énekesek kishazánkban, akikre bizton lehet számítani, csak elhatározás kérdése, na meg egy jó adag bátorság, mert valóban nem könnyű megválni a megszokott bútordaraboktól! Vagy tévedek?
229 Ametiszt 2008-04-05 09:55:01
Kedves Fórumozók! Opera barátok váratlan betegsége miatt eladó 3 jegy az április 11. Otellóra (Curával). Földszint 3. és 4. sor, kettő egymás mellé szól. Ha valakinek kell küldjön privát levelet. Üdv: Ametiszt
Kedves Fórumozók! Opera barátok váratlan betegsége miatt eladó 3 jegy az április 11. Otellóra (Curával). Földszint 3. és 4. sor, kettő egymás mellé szól. Ha valakinek kell küldjön privát levelet. Üdv: Ametiszt
228 Cilike 2008-04-05 09:41:37
A képeket még nem láttam, de a cover Roska Dani volt, énekkari kollégánk.
A képeket még nem láttam, de a cover Roska Dani volt, énekkari kollégánk.
227 zsoly 2008-04-05 09:09:53 [Válasz erre: 210 zsoly 2008-04-04 15:45:24]
A képeket elnézve, nemcsak Wendlert látni rajta, hanem talán a covert is. Így képről felismeri valaki, lehet tudni hogy kicsoda?
A képeket elnézve, nemcsak Wendlert látni rajta, hanem talán a covert is. Így képről felismeri valaki, lehet tudni hogy kicsoda?
226 zsoly 2008-04-05 08:54:49 [Válasz erre: 225 -zéta- 2008-04-05 08:48:19]
Ezt nem tudom, én csak a színpadon látom. Bár az utóbbi időben igyekeztem elkerülni azokat az előadásokat, ahol énekelt. :(
Ezt nem tudom, én csak a színpadon látom. Bár az utóbbi időben igyekeztem elkerülni azokat az előadásokat, ahol énekelt. :(
225 -zéta- 2008-04-05 08:48:19 [Válasz erre: 224 zsoly 2008-04-05 08:46:05]
Ugye, Réti az a bariton, aki nem énekel be, aki nemigen jár énekmesterhez?
Ugye, Réti az a bariton, aki nem énekel be, aki nemigen jár énekmesterhez?
224 zsoly 2008-04-05 08:46:05 [Válasz erre: 221 nyunyi 2008-04-05 00:37:29]
Néhány jó élményem nekem is volt Rétivel. Pl. amikor Rost mellett énekelt Enricot, nagyon jó formában volt. Még DG-ként is egész jó volt. A 2006-os szabadtéri Bánk bánjában is ott volt rendesen mint Biberach. Tavaly ugyanez a szerep már csak árnyéka a korábbinak. Aztán egy hallgathatatlan Luna mindkét évadban. Én elmentem két hete az Operabarátok ülésére, ahol a Credo-t énekelte. Szörnyű volt, fojtott-manipulált hang, olyan mintha az orrában és a torkában egy-egy teaszűrő lenne. Tényleg rémisztő volt. Én nem vitatom a tehetségét, de sajnos sokan járnak úgy ebben a szakmában, hogy a jó adottságaikat rossz technikával vagy rossz szerepekkel tönkre vágják. Inkább arról van szó, hogy Réti most erős leszálló ágban, Kelemen pedig egy erős felszálló ágban. Kelemen első évadbéli Lunája nagyon gyér volt. A mostani évadban Lunájára már rá se lehetett ismerni. És Jágóként pedig igazi meglepetés volt.
Néhány jó élményem nekem is volt Rétivel. Pl. amikor Rost mellett énekelt Enricot, nagyon jó formában volt. Még DG-ként is egész jó volt. A 2006-os szabadtéri Bánk bánjában is ott volt rendesen mint Biberach. Tavaly ugyanez a szerep már csak árnyéka a korábbinak. Aztán egy hallgathatatlan Luna mindkét évadban. Én elmentem két hete az Operabarátok ülésére, ahol a Credo-t énekelte. Szörnyű volt, fojtott-manipulált hang, olyan mintha az orrában és a torkában egy-egy teaszűrő lenne. Tényleg rémisztő volt. Én nem vitatom a tehetségét, de sajnos sokan járnak úgy ebben a szakmában, hogy a jó adottságaikat rossz technikával vagy rossz szerepekkel tönkre vágják. Inkább arról van szó, hogy Réti most erős leszálló ágban, Kelemen pedig egy erős felszálló ágban. Kelemen első évadbéli Lunája nagyon gyér volt. A mostani évadban Lunájára már rá se lehetett ismerni. És Jágóként pedig igazi meglepetés volt.
223 Spangel 2008-04-05 08:16:23
Réti Attila hátborzongatóan jó Biberach volt a Bánk bán operafilmben.
Réti Attila hátborzongatóan jó Biberach volt a Bánk bán operafilmben.
222 nyunyi 2008-04-05 00:52:42 [Válasz erre: 218 Fruzsi 2008-04-04 22:52:11]
Fruzsikám, Te sokszor - sőt többnyire mindig - hozzáértő módon -teszed le voksod, most mégsem osztom véleményed! Lásd meg a lehetőséget is valakiben, ne csak a végeredményt! Különben hit nélküli, kreativitást nélkülöző lesz életed!
Fruzsikám, Te sokszor - sőt többnyire mindig - hozzáértő módon -teszed le voksod, most mégsem osztom véleményed! Lásd meg a lehetőséget is valakiben, ne csak a végeredményt! Különben hit nélküli, kreativitást nélkülöző lesz életed!
221 nyunyi 2008-04-05 00:37:29
Drágáim, miközben e sorokat írom, éppen az Attila felvételeit hallgatom úgy, hogy előzőleg a Kelemen Zoltánt hallgattam meg a You Tube - on. Hát vitatkozhatunk, kinek milyen füle van, s bár az Attilát közel fél éve nem hallottam, de a két énekes közt ég és föld a különbség! Attila érdemeit nem csak én méltatom, hanem eddig bárkinek elküldtem a \"bécsi út másik végére\" , hasonlóan vélekedett. Mindazonáltal nem mondhatom, hogy Kelemen Zoltán egy tehetségtelen valaki lenne. De talán tennék egy felhívást! Mivel szubjektíve nem tudunk megegyezni, ki miért miben tehetséges és jó hazánkban, kérem soroljátok fel azon énekeseket, akik a fiatal generációból manapság csont nélkül elvihetnék a pálmát! Tehát olyan magyar hangokat kérek, akik javítás, tanítás nélkül bárhol, a világ minden pontján kiállíthatók.
Drágáim, miközben e sorokat írom, éppen az Attila felvételeit hallgatom úgy, hogy előzőleg a Kelemen Zoltánt hallgattam meg a You Tube - on. Hát vitatkozhatunk, kinek milyen füle van, s bár az Attilát közel fél éve nem hallottam, de a két énekes közt ég és föld a különbség! Attila érdemeit nem csak én méltatom, hanem eddig bárkinek elküldtem a \"bécsi út másik végére\" , hasonlóan vélekedett. Mindazonáltal nem mondhatom, hogy Kelemen Zoltán egy tehetségtelen valaki lenne. De talán tennék egy felhívást! Mivel szubjektíve nem tudunk megegyezni, ki miért miben tehetséges és jó hazánkban, kérem soroljátok fel azon énekeseket, akik a fiatal generációból manapság csont nélkül elvihetnék a pálmát! Tehát olyan magyar hangokat kérek, akik javítás, tanítás nélkül bárhol, a világ minden pontján kiállíthatók.
220 zsoly 2008-04-04 23:18:41 [Válasz erre: 214 Fruzsi 2008-04-04 22:10:46]
Az operajátszás fényéről csak annyit, hogy fogyatékosságok természetesen voltak. De ez az előadás MEG VAN CSINÁLVA. Úgy, ahogy egy operának ki kell nézni (és hallatszani). Tetszhet, meg nem is, lehet vitatkozni megoldásokon, de ez az Otello akkor is egy igazi operaelőadás.
Az operajátszás fényéről csak annyit, hogy fogyatékosságok természetesen voltak. De ez az előadás MEG VAN CSINÁLVA. Úgy, ahogy egy operának ki kell nézni (és hallatszani). Tetszhet, meg nem is, lehet vitatkozni megoldásokon, de ez az Otello akkor is egy igazi operaelőadás.
219 zsoly 2008-04-04 22:57:36 [Válasz erre: 214 Fruzsi 2008-04-04 22:10:46]
Ott voltam, nagyon tetszett! :) Még emésztgetem, életemben először láttam a színpadon az Otellot. Sikerült rendesen a darab hatása alá kerülnöm, szerintem ez is elég nagy eredmény. Tényleg nagy siker volt, azért negyed óra taps nem volt talán. Viszont Cura betett ennek a premiernek, mert sokan, akiknek van premierbérlete, nem jöttek el, mert gondolom Curára kíváncsiak. Annyira meg nem elkötelezett hívei a műfajnak, hogy kétszer nézzék meg az előadást. Szóval jobb lett volna a szám íze és a hangulat, ha teltház van. Nekem fájtak a foghíjak a földszinten. Kelemen Zoltán, le a kalappal! Sosem gondoltam volna, hogy el tudja játszani Jágót! Könnyed természeteséggel csinálta, semmi ripacsos \"hú de gonosz vagyok\", forgatta az embereket kénye-kedve szerint, a rendező pedig nagyon jól vezette. Persze, a hang kicsit kevés, de intakt, egyben van és szép hangszín. Ja, és énekelni is TUD! A zenekar nem volt hibátlan, de átlagán felüli, és azért az hallatszott, hogy Pál Tamás keze nem csak a ma esti előadásban, de a próbákban is benne lehetett.
Ott voltam, nagyon tetszett! :) Még emésztgetem, életemben először láttam a színpadon az Otellot. Sikerült rendesen a darab hatása alá kerülnöm, szerintem ez is elég nagy eredmény. Tényleg nagy siker volt, azért negyed óra taps nem volt talán. Viszont Cura betett ennek a premiernek, mert sokan, akiknek van premierbérlete, nem jöttek el, mert gondolom Curára kíváncsiak. Annyira meg nem elkötelezett hívei a műfajnak, hogy kétszer nézzék meg az előadást. Szóval jobb lett volna a szám íze és a hangulat, ha teltház van. Nekem fájtak a foghíjak a földszinten. Kelemen Zoltán, le a kalappal! Sosem gondoltam volna, hogy el tudja játszani Jágót! Könnyed természeteséggel csinálta, semmi ripacsos \"hú de gonosz vagyok\", forgatta az embereket kénye-kedve szerint, a rendező pedig nagyon jól vezette. Persze, a hang kicsit kevés, de intakt, egyben van és szép hangszín. Ja, és énekelni is TUD! A zenekar nem volt hibátlan, de átlagán felüli, és azért az hallatszott, hogy Pál Tamás keze nem csak a ma esti előadásban, de a próbákban is benne lehetett.
218 Fruzsi 2008-04-04 22:52:11
Hát lehet, hogy Te kedves Nyunyi ilyen hangról álmodozol, én viszont roppant mód örülök, hogy a közönség megszabadulni látszik a Jágójától legalábbis, mert az valami förtelem! (Ajtó nélkül!)
Hát lehet, hogy Te kedves Nyunyi ilyen hangról álmodozol, én viszont roppant mód örülök, hogy a közönség megszabadulni látszik a Jágójától legalábbis, mert az valami förtelem! (Ajtó nélkül!)