Téma ismertetése: Haandel emlékére
A pestit szerintem Mohácsi János rendezte...
Még mindig a párizsi Aidáról: érdekes, amit Takatsa ír a bábok szuggesztív jelenségéről, de egy ötlet árán az egész előadást föláldozni? Ráadásul olvasható az alkotók nyilatkozata: azért csak az etiópok bábok, mert a gyarmati elnyomást akarják "jóvátenni" Mit hoz még magával az indoktrináció.
Talán ezek után kevésbé kéne szidni Gothár Péter Aida rendezését.
Maga szerint.
Nekem is félúton akadt meg a számban. Nem mondanám, hogy tetszett, de az biztos, hogy eredeti ötleteket tartalmazott. Én az Aidát különösebben nem kedvelem, mert olyan művi, nagyszabású, külsőséges, csinnadrattás, megrendelésre született, stb. De ez a rendezés valami új színt vitt az egészbe, lehántotta róla azt a giccses, ünnepélyes mázt, ami alatt azért van egy olyan réteg, amit szeretni lehet és érdemes. Minden tiszteletem a marionetteket mozgatóknak, emberfeletti munkát végeztek ezekkel a gólemekkel. Én elnéztem a bábúk mozgását, és voltak egészen szuggesztív részek, amelyek félelmetesebbek és - talán nem túlzás - drámaibbak voltak, mintha csak két énekes állt volna szemben egymással. Pl. Aida és Amonasro jelenete. Ahogyan Amonasro bábú képében fenyegetőzik, vagy az Aida bábú hátrál, kérlel, sirdogál: annyira emberi, és annyira felkavaró, majd Aida bábú szemén felcsillan a fény, akár egy könnycsepp. Közben még az is megfordult a fejemben, hogy mi lenne, ha az énekesek csak a színfalak mögött énekelnének? Aztán a dolognak van praktikus oldala is, szegény Jónás igazán nem volt nagy formában, a karantén alatt eléggé meghízott, mozgása meglassult, erejét, ifjonti báját elveszítette, neki biztosan könnyebb volt a bábút karjaiba venni, mint a megtermett Radvanovskyt.
Jut eszembe: Radvanovsky egy csoda. Lélegzetelállító. És most őszintén: nem teljesen mindegy, hogy a színpadon mi történik, amikor minden idők egyik legnagyobb drámai szopránja énekel?
A párizsi Aida: ezt a rendezést se kiköpni, se lenyelni nem tudom. Voltak érdekes megoldásai, főleg a történelmi tablósorozatként előadott tánckép a bevonuláskor: ezt a részt alig bírom már egyébként, annyira elcsépelt a zene. Most oda lehetett rá figyelni. Jól működött a múzeumi fogadás az esküjelenet helyett. bár a zene itt annyira mást mond !A bábötlet egy nagy fiaskó: Még tetézték is a szereplők azzal, hogy egymással nem, csak a bábokkal léptek kapcsolatba. Az ellenpélda: milyen erős tudott lenni Amneris és Radames kettőse, mert nem kellett szerencsétlenkedniük a bábokkal.
Nem tudom, nekem a Jancsi és Juliska oprta ugrott be, amit ingyen meg lehetett nézni az operavison-on az Erkelből, de nézhetetlen volt,, Hajléktalan gyerekek mai sztorijaként akarták előadni, de nagyon balul sült el.
Manapság már mindenhez hozzá lehet nyúlni! Sajnos! Turandot - őrültek háza. Lohengrin - transzformátor állomás, Nyugat lánya - beton csatornagyűrűben tanyázó homeless-ek, stb. Miért az Aida lenne kivétel?
Mon cher Edmond, had idézzem Telramund forumtársunkakt =egy frázison belul, technikailag lehetetlen falsetto-t énekelni= Amit hallottunk, az Kaufmann sajátos pianoja, annak idején én is az állítottam mint Te, de a pozsonyi szakértok is Telramund nézetét valják.
Talán írtam már régebben: az Aidát gondoltam mindig olyan darabnak, amihez nem lehet "hozzányúlni" ... nem is volt sosem nagy kedvencem, túl sokszor láttam a primitív, régen (is) elavult kék-arany hungarocell oszlopos/szfinxes Erkeles produkciót. Aztán nemrég mezzon adtak egy "áthelyezett"-"értelmezett" Aidát. Mindenhez hozzá lehet nyúlni. Erről nem tudok véleményt mondani, nem láttam(még?), eddig csak a románcot hallgattam meg ld. ez alatt.
Kis falsetto-val mindenesetre besegített magának a 'bé' elején-végén ;-) Radvanovsky másban is jó.
Egyetértek. Orulok, hogy Jonas a régi formáját hozta, a románc végén tetszett a diminuendoja, Verdi partitúráját kovetve szép piano-pianissimot énekelt.És ami a mezzot illeti, az oroszok ebben a fachban verhetetlenek. RADVANOVSKY - ideális Aida.
Mondhatnám, hogy a Don Carlos Párizsban bemutatott francia verziójának szinpadképei (ló, ketrec, stb) után már rosszabbra nem számítottam, de képesek voltak felül - helyesebben szólva - alulmúlni az előzőt. Radvanovsky remekül énekelt, szerintem egyre jobb és jobb ! Kaufmann felülmúlhatatlan, Tézier is nagyon jó, számomra a nagy meglepetés Ksenia Dudnikova - eddig nem hallottam őt énekelni. (vagy csak nem figyeltem fel rá?) Alapjában véve sajnálom a remek énekeseket ezért az egész förmedvényért.
Így van, inkáb adták volna koncertszeruen. Radvanovskyt /nagyon szépen énekelt/ igen megsajnáltam, hogy egy fekete-marionette bábut kellett szinkronizálnia.
Már megint sikerült Párizsban egy nézhetetlen rendezést elővezetni. :((
Én is ! Köszönöm!
Bizony az.
Klárika, remélem az interneten elérheto lesz.
arte.tv/en/videos/100863-000-A/giuseppe-verdi-aida/
Ez a 18.-i előadás stream lesz - aki tudja, az nyilván nézheti.
De február 21.-én 13:10-kor az Arte TV közvetíti. Akinek van Arte csatornája, nézze meg, és gondoljon azokra, akiknek nincs!:)
Ez online premier?
Orommel kozlom veletek, hogy a párizsi Nemzeti Opera febr.18.-kán G.Verdi Aidá-ját fogja bemutatni. Dir.- Michele Mariotti, Aida - S.Radvanovsky, Radames- Jonas Kaufmann, Amneris- Ksenia Dudnikova, Amonasro - L.Tezier.
Az operát éloben kozvetíti ARTE-Concert TV, 19ora30-kor.
A Filharmónia Magyarország csatornájáról a tegnapi miskolci koncert nem ajánlott, a hang és a kép nem másodpercekkel, hanem 20p+ perccel csúszik.
Bál a Savoyban – a Kolozsvári Magyar Opera előadása online - ATEMPO.sk | zenei-kulturális portál
Ábrahám Pál: Bál a Savoyban - YouTube
Az alábbi linken 2021. 02. 07-én elvileg megtekinthető Ábrahám Pál: Bál a Savoyban c. operettje a Kolozsvári Magyar Operából. Mindjárt indul,42 perc.
8558
Tegnap a Teatro Massimo di Catania operában rendkívuli koncertet szerveztek. Ussétek be a Tubusba= Concerto straordinario in onore di Santa Agata 2021
Köszönöm! Jelenleg éppen a tegnap esti Toscát nézem, kiváncsi vagyok, mit hoz ki Joseph Calleja Cavaradossiból? És Byrn Terfel mint Scarpia? Láttam pár éve egy londoni Toscában, arra inkább nem emlékszem, hátha ez valamivel jobb lesz. .... na, ez is megvolt - akii nem látta, nem vesztett túl sokat!
Auf play.wiener-staatsoper.at wird anstelle von Le nozze di Figaro heute Strauss' Der Rosenkavalier, aufgezeichnet im Dezember 2020, gestreamt (Beginn: 15.30 Uhr). Unter der musikalischen Leitung von Philippe Jordan sind u.a. Martina Serafin, Erin Morley, Günther Groissböck, Daniela Sindram, Jochen Schmeckenbecher und Piotr Beczala zu erleben.
Egyetértek.Nagyon jó előadás! Mikor a MET sorozatban ment, akkor volt pár magvas vélemény, a rendezésre és a szereplőkre is. Igazság szerint bennem abból csak Stefán Kocán maradt meg, miatta néztem meg a MET sorozatban másodszor.
Ez a Semperoper Rigoletto-rendezés modernsége ellenére nekem tetszik, sokkal jobban, mint a MET. Pár évvel korábban vették fel, Zujic még jobban a hangjánál volt, és Damrau sem annyira "akarta" Gildát játszani, hanem tényleg Gilda volt. Florez nekem sokkal jobban tetszett, mint Beczala. Három nagyon jó hang! Ezer köszönet Lacinak!
Csak a "sarokpontokat" = pár áriát, finálét, magas hangokat hallgattam meg, de igazán kiváló! Három hangmilliomos ... comme il faut. Köszönet Lacinak.
Nagyon köszönöm, mindenképpen megnézem!
Sajnos, ma egyre több a modern rendezés,ami önmagában nem lenne baj, de többnyire eszement is, ami engem már nagyon zavar.
Kárpotlásnak egy jo SEMPEROPER Rigolettot ajánlanék, modern de nem eszement. youtube.com/watch?v=Nj1cmYKTGHM /2020 április 4/
Jobb mint a New-Yorki.
Klárika, nem vesztettél semmit. A rendezés modern és eszement volt. A szolisták jok voltak.
Már hogyne lenne. Még keményebb mint nálunk, vagy Budapesten. Az operát kozonség nélkul adták elo. A pozsonyiak példát vehetnének Prágábol, megkapják a fizetésuk 80 százalékát és semmi output.
Prágában nincs zárlat?
Az évad elso premierje lesz ma a prágai operában - G,Verdi, Rigoletto. Az eloadást éloben kozvetíti a cseh televízio muvészeti csatornája. Remélem elérheto lesz Magyarország teruletén. / 20 orakkor /
ceskatelevize.cz/vysilani/zive/ct6/
Gärtnerplatztheater – Programm > Spielplan (gaertnerplatztheater.de)
Ezen a linken még szabadon megnézhető München-ből a Gartnerplatztheater-ből Ábrahám Pál: Viktória c. operettje, a felvételt 2021. január 23-án rögzítették, tehát aznap élő előadás volt. Kicsit talán jobb ez így, mint ha az operettszínházba vennénk online jegyet, ahol mindössze 4 órás időkeretben nézhetők az előadások. Van aki esetleg megnézei a felvételt? Áát lett írva a librettó, főként a vége, ami teljesen szokatlan lett.
Elhiszem. És milyén jo a francia kiejtése, úgy prozában mint énekben. Kevés énekesnek sikerul, hogy az érthetoség ne menjen a legato kárára. Vinogradov ezt mesterien megoldotta.
Szívesen - örülök, ha tetszik! Annyit mondhatok, hogy ő is akkora hang, aminél az élő élmény csak redukált formában jön át ...
2021, január 23-án 19 órától a München-i Gartnerplatztheater ingyenesen megtekinthetővé teszi Ábrahám Pál: Viktória (és huszárja) c. operettét
LIVE-STREAM VIKTORIA UND IHR HUSAR | Facebook
A dalok németül az alábbi linken is meghallgathatóak Rudolf Schock előadásában:
Rudolf Schock, Margit Schramm u.a.: "Viktoria und ihr Husar" (Paul Abraham) - YouTube
Nagyon koszonom. Vinogradov komolyan jo.
A tegnapi Hoffmann meséi teljes rádiófelvétel a Liceu-ból: link
Élőben hallottam, eléggé erős előadás - mindenek előtt a lehengerlő Alexander Vinogradov (Lindorf / Coppélius / Miracle / Dappertutto) és Riccardo Frizza kiváló dirigálása miatt.
További főbb szereplők: John Osborn (Hoffmann), Ermonela Jaho (Antonia), Marina Viotti (Nicklausse), Olga Pudova (Olympia), Nino Surguladze (Giulietta).
ONLINE SZÍNHÁZ :: Fedák Sári Színház (fedakszinhaz.hu)
A soroksári Fedák Sári Színházból online színház keretében megtekinthető Ábrahám Pál: Bál a Savoyban és Viktória c. operettjei, valamint egy operettgála 1790Ft-ért.
A koncert fent van a Tubuson,- Orchestra del Teatro alla Scala diretta dal M Lorenzo Viotti
Élo kozvetítés a Scálábol. Brahms 3. és Dvořák 7. simf.