Téma ismertetése: Haandel emlékére
Holnap, 2021. október 9. 21:25 - Central European Time (CET) LIVE
Royal Opera House Covent Garden
Jenůfa (Eredeti cseh cím: Její pastorkyňa)
Zenéjét szerezte Leoš Janáček
Libretto: Gabriela Preissová népi színműve nyomán a zeneszerző
Karmester: Nánási Henrik, magyar
Jenůfa: Asmik Grigorian, (örmény származású) litván
Kostelnička Buryjovka: Karita Mattila, finn
Laca Klemeň: Nicky Spence, skót
Števa Buryja: Saimir Pirgu, albán
Grandmother Buryjovka: Elena Zilio, olasz
Foreman: David Stout, brit
Mayor: Jeremy White, angol
Mayor's Wife: Helene Schneiderman, amerikai
Karolka: Jacquelyn Stucker, amerikai
Herdswoman: Angela Simkin, angol
Barena: April Koyejo-Audiger, brit
Jano: Yaritza Véliz, chilei
Royal Opera Chorus
Orchestra of the Royal Opera House
Áldott emlékű fórumtársunk, HAANDEL, anno felajánlotta, hogy "rendbe teszi" Házy Erzsébet Wikipédián fellelhető szócikkét - de ez a baráti gesztusa már sajnos, nem valósulhat(ott) meg általa!
Az "Élő közvetítések" anyaggyűjtése mellett még erre is volt gondja-ideje: segíteni valakinek valamiben... Házy Erzsébet-topicba ő is írt, sok fontos ismerettel bővítette, gazdagította az odaírt tartalmakat!
Ma este, 2021. október 4. 19:30 Müpa LIVE
Haydneum Nyitófesztivál - A Purcell Kórus és az Orfeo Zenekar koncertje
Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem
(Jegyárak: 2400, 3600, 4800, 5900 Ft)
Haydn: Te Deum Mária Terézia császárné tiszteletére, Hob. XXIIIc:2
Albrechtsberger: h-moll Miserere (1780)
M. Haydn: Szent Ferenc-mise, MH 826 (1803)
szoprán – Hélène Guilmette, francia-kanadai
mezzoszoprán – Marianne Beate Kielland, norvég
tenor – Bernhard Berchtold, osztrák
basszus – Stephan MacLeod, svájci
Purcell Kórus és Orfeo Zenekar (korhű hangszereken)
Vezényel: Vashegyi György
Részletes leírás
Hát tudod, én szeretem a Pressert, meg a Webbert, meg a Bernsteint (ezek majdnem rímelnek is egymással), a többit viszont hanyagolom. De most be kellene fejeznünk itt ezt az eszmecserét, mert ez a topik egyrészt a Haandel előtti tiszteletadást, másrészt pedig az aznapi, interneten elérhető linkek közlését szolgálja, és ha beszélgetésünket folytatjuk, akkor egyesek nagyon szúrós szemmel fognak ránknézni.
És hogy állsz a musicallel?
Itt az Operettszínház legújabb premierje, a Nine.
Eddig csak ezen a fesztiválon láttam, először nem jött be, de többszöri hallgatásra van pár jó dal benne. Megnéztem a 2009-es filmváltozatot, és az nagyon tetszett. Látta valaki a budapesti előadást?
Jaj, kismókus, ne provokálj. Tudod, hogy én mennyire utálom az operettett. Most is, majdnem kiugrottam az ablakon, amíg megtaláltam neked ezt a linket. :))
A bécsi Volksoperből érdekelne a Roxy und ihr wunderteam operett Ábrahám Páltól. Ezt valahogyan meg lehet nézni? Persze pénzt is adnék érte.
A bécsi Volksoperből érdekelne a Roxy und ihr wunderteam operett Ábrahám Páltól. Ezt valahogyan meg lehet nézni? Persze pénzt is adnék érte.
Letöltöttem, nagyon köszönöm!
Ha valaki lemaradt a tegnapi bécsi borbélyról, és érdekli az előadás, akkor innen egy hétig letöltheti a teljes audio felvételt.
Nagy koszonet, kedves Hétero. Remélem folytatni fogod és még sok sok szép darabbal oromot szerzel nekunk.
Ma este, 2021. szeptember 28. 19:00
Live aus der Wiener Staatsoper - Gioachino Rossini: Il barbiere di Siviglia
Az idei szezon első premierje.
Juan Diego Flórez (Graf Almaviva)
Paolo Bordogna (Bartolo)
Vasilisa Berzhanskaya (Rosina)
Ildar Abdrazakov (Don Basilio)
Étienne Dupuis (Figaro) u.a.
Chor und Orchester der Wiener Staatsoper
Dirigent: Michele Mariotti
(Live-Übertragung der ersten Opern-Premiere der Saison 2021-2022
aus der Wiener Staatsoper in 5.1 Surround Sound).
Präsentation: Michael Blees
Ma este: 2021.09.28 19:00 Müpa LIVE
Händel: Partenope, HWV 27 - (1730) - félig szcenírozott előadás
Ensemble Les Arts Florissants
Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem
( Jegyárak: 5500, 7900, 10900, 14900, 19900 Ft )
Partenope - Ana Vieira Leite (szoprán), portugál
Rosmira / Eurimene - Helen Charlston (mezzoszoprán), brit
Arsace - Hugh Cutting (kontratenor), brit
Armindo - Alberto Miguélez Rouco (kontratenor), spanyol
Emilio - Jacob Lawrence (tenor), ausztrál
Ormonte - Matthieu Walendzik (bariton), francia-lengyel
Rendező - Sophie Daneman
a Le Jardin des Voix akadémia társigazgatói - William Christie, Paul Agnew
díszlet- és jelmeztervező - Jean-Luc Taillefert
nyelvi és színpadijáték-szakértő - Rita de Letteriis
koreográfus - Christophe Garcia
Legszívesebben egy szívvel lájkolnám Hanka beírását, ha lehetne itt ilyet tenni. Egyébként tényleg nagyon jó lenne, ha akadna valaki, aki fel tudná vállalni ezt a nem kis munkát, hogy naponta (vagy legalábbis rendszeresen) friss ajánlatokat találjon. Én különösebben azt se bánnám, ha olykor az nem is élő lenne.
Hello,
I was surprised to see that Élő közvetítések came to life. When I opened it, a second surprise awaited me.
Thank you, Heterö, for remembering Haaendel in his undead birthday. It made me cry.
Thank you too zenebaratmonika for your kind words to Haandel.
It would be a beautiful gift for Haandel on his birthday if Élő közvetítések continued.
Hanka
Vidnyánszkyért biztosan érdemes ... de nem itt, ld. Társművészetek, új hír, átmegyek.
Tisztelt Héterő! Van egy latin mondás: Aquila non captat muscas. Én Önhöz képest egy kis légy vagyok. Érdemes volt az én összevontan 4 azaz Négy soros hozzászólásomra egy 22 azaz Huszonkét soros reagálás? Amiben aztán gyászmunkától, Covid-tól, szóértelmezéstől, internet hivatkozási formától, német fordítástól, Vidnyánszky-ig minden benne volt. Érdemes ennyi energiát mozgósítani?
Én egyszerűen csak szerettem volna felhívni másoknak is a figyelmét az Opera Vision aznapi közvetítésére, abban a formában, ahogy én is kaptam. Tettem ezt azért, mert a Momus oldalain már több hivatkozás történt erre az előadásra, illetőleg részleteire.
Ennyi volt, illetve lett volna. Sajnálom, ha ezzel Önből a fent említett hivatkozásokat váltottam ki.
Mélyen tisztelt joska141! Feltétlen elismeréssel köszönöm, hogy az "élő" szó jelentésének megfejtésében Ön ennyire elfogadó és megértő tud lenni. Alább láthatja Ön is, hogy nem mindenkinek sikerült maradéktalanul eme viszonylag egyszerű feladatnak a megoldása.
Engedelmével felhívom szíves figyelmét ama meglehetősen sajnálatos körülményre, hogy Önnek éppen egy szomorú megemlékezés után támadt az az ötlete, hogy az oldal szellemétől némileg idegen beírással megtörje elhunyt fórumtársunk emlékének felidézését. Hozzáteszem, hogy magam egyébként elkötelezett híve vagyok a fórum-témák közötti szabad átjárásnak, ám a jelen eset kivételnek számít.
Szeretném továbbá a legmélyebb tisztelettel Önnek IS javasolni, hogy ne ebben a terjengős, sok fölös elemet mutató formában:
https://operavision.eu/de/demnaechst?utm_source=OperaVision&utm_campaign=35cfa4b7db-TOSCA+2021+DE&utm_medium=email&utm_term=0_be53dc455e-35cfa4b7db-100517053
adjon címet értékes linkjeinek, hanem éljen a linkalkotás momus-adta, ennél sokkal tetszetősebb, valódi tartalmat hordozó megformálásával.
Ennek a linknek lehetett volna (például) a címe: "A madridi TOSCA" a https-katyvasz helyett.
Az egységre törekvés szellemére való dicséretes hivatkozását, miszerint magam is megtörtem volna korábbi beírásommal az "élő" szó értelmezését, szíves engedelmével igyekszem kissé körülírni, mivel úgy tűnik, hogy az Ön megtisztelő figyelmét elkerülte a dőltbetűvel kiemelt "anstelle" (= helyett) -szó. Értelmezésem szerint a Covid-19 vad dühöngése idejére tervezett eredeti, élőnek szánt (bár közönség nélküli) előadás a nehézségek miatt csak pár napos késéssel valósult meg (4-én), ezért vettem nagymerészen a bátorságot, hogy fölhívjam erre az élő közvetítésre várók figyelmét.
Külön örömömre szolgál, hogy ezúttal nem csupán Ókovács úr vagy Vidnyánszky úr tevékenysége fölötti ítélkezés volt hozzászólásának témája.
Tisztelt Héterő! Köszönöm figyelemfelhívását és elnézést kérek, hogy hozzászólásommal megzavartam az „Élő közvetítések” fórum egységét.
Gondolom ez az egységre törekvés még nem volt érvényben 2021.február 1-jén, amikor Ön a 8555.számú hozzászólásában egy 2020.decemberi, bécsi Rosenkavalier előadás felvételére hívta fel a figyelmünket.
Kedves joska141! Köszönet az információért. Ezért is, és természetesen a korábbiakért is! Tegnap lemaradtam róla, de akit érdekel, még elérhető!
Azért örülhetünk neki, vagy nem? Bocs, nekem a laptop előtt ülve nincs számottevő különbség a kettő között, főleg, hogy Barcelonába nem tudok csak úgy átruccanni! Viszont Radvanovskyt nagyon szeretem, kiemelkedő tehetségű énekesnőnek tartom, és a látott részletek alapján ez egy nem mindennapi előadás lehetett!
Maradjon meg ez a hely az élő közvetítéseknek.
Ez az előadás felvétel: Aufgezeichnet im Juli 2021.
Koproduktion Gran Teatre del Liceu (Barcelona) und Teatro de la Maestranza (Sevilla).
Ma este 19,00-kor az Opera Vision oldalán teljes egészében adják az ezeken a fórumokon már részleteiben idézett, idei madridi TOSCA produkciót. Elérhető a következő honlapn:
Sajnálom, hogy így történt, emlékszem, mert mindig pontos információkat adott a külföldi operaelőadásokról.
A mai napon lenne 65 éves tavaly elhunyt, szeretve tisztelt fórumtársunk, Haandel,
az Élő közvetítések ötletadója.
https://www.opera.hu/en/programme/megtekint/notre-dame-online-kozvetites-2020/eloadas-202104152000/
Franz Schmidt: Notre Dame
Events Premiere: April 15, 2021 ONLINE stream OPERA STREAM
This performance is available free of charge on the Facebook channel of the Hungarian State Opera.
General cast
Authors
Conductor István Dénes
The Archdeacon of Notre Dame Zoltán Kelemen
Quasimodo Krisztián Cser
Phoebus István Kovácsházi
Gringoire Péter Balczó
Officer Róbert Rezsnyák
Esmeralda Szilvia Rálik
The old Falourdel Mária Farkasréti
A Gypsy Man Antal Bakó
A voice form the crowd Zsombor Haraszti
Featuring
the Hungarian State Opera Chorus
Ma 20:30-kor kezdődik a Stephansdómból egy János passió. Az elérhetőségei itt:
https://www.wiener-staatsoper.at/die-staatsoper/medien/detail/news/livestream-konzert-aus-dem-stephansdom/
Sajnos a rádiós Pisztráng-ötösben -Variációk kamarazenére 2. rész- rossz a hang, állítólag a Facebook hibájából. Kellene magyar megoldás helyette.
Megrendítő búcsúsorok Tőle...
Olvasván e sorokat, elsírtam magam, konnyeimet nem szégyellem.
Haandel búcsúja; kicsit szól nekünk is...
Ugyan lassan elmegyek, de nem hagylak el soha benneteket.
Ám mielőtt elmennék, apróra töröm szívemet,
küldök mindnyájatoknak egy-egy darabkát,
akkor nem érzem majd sírom magányát.
Ha jönne vész reátok, vagy csapás,
megmozgatok minden jó erőt a föld alatt,
hogy nektek segítsenek.
Ha most itt lennétek, látnátok,
mint húznak tova odafönn a vadlibák;
Hanka küld majd hírt arról,
ha – mint vándormadár – soványan, gyengén
e kedves társaságból egy lélek kihull.
Ezt találtam:
BUDAPEST/Eiffel Art Studios – Miklós Bánffy Stage: DEAD MAN WALKING von Jake Heggie. Live-Stream
A magyar fordító program működik. A beszámoló elolvasható úgyis.
Ez fizetős előadás volt? Milyen volt? Annyit tudok, hogy kortárs és külföldön elég népszerű.
Vélemények a tegnap esti Dead man walking (Ments meg, Uram) előadásról?
Úgy nézem, már nem megy hányadika van, vasárnap 28-án lesz a Hawaii rózsája Hagen-ből.
Bocsánat az elírásért, 2021. 02. 27-án lesz a Hawaii rózsája livestream a Theater Hagenből. 16 órától, és az előbb küldött linken megtekinthető.
A Theater Hagen 2021. 02. 07-én 16 órától vetíti Ábrahám Pál: Hawaii rózsája c. operettje több dalát, mindez azután történik, hogy ugyanennek az operettnek a livesstream előadása elmaradt a Komische Oper Berlinbő, még 2020. dec. 30-ánl. Egyébként az operettet már feltették a repertoárra Hagen-ben, de kb. 2 előadás volt, utána a Covid miatt bezárták a színházat.
Azért is örömteli esemény ez, mivel ez az operett az 1980-as évek vége óta sehol sem volt repertoáron Magyarországon, holott német nyelvterületen a Bál a Savoyban után a legnépszerűbb Ábrahám operett.
www.theaterhagen.
A L ' Isola disabitata c. Haydn opera (A sivatagi sziget) ebből a darabból is lesznek részletek. Mindenesetre majd holnap kiderül mi is a pontos műsor.
Marilyn Forever" Gavin Bryars c. művéből is lesznek részletek.
Az ingyenes betekintés az alábbil linken érhető el:
Einblicke in Musiktheater-Produktionen der Spielzeit 2020/21 - YouTube
DIE EINSAME INSEL (L'ISOLA DISABITATA) / MARILYN FOREVER / DIE BLUME VON HAWAII Einblicke in Musiktheater-Produktionen der Spielzeit 2020/21 Im September und Oktober 2020 konnten zwei Musiktheater-Neuproduktionen Premiere feiern: Der Doppelabend mit den Opern L’isola disabitata (Die einsame Insel) von Joseph Haydn und Marilyn Forever on Gavin Bryars (Regie: Magdalena Fuchsberger, Holger Potocki) sowie die Operette Die Blume von Hawaii von Paul Abraham (Regie: Johannes Pölzgutter). Dieser Stream bietet durch die Präsentation von Highlights die Möglichkeit, einen besonderen Einblick in diese Neuinszenierungen zu gewinnen. Zudem kommen einzelne Künstler*innen, die an den Produktionen beteiligt waren, zu Wort wie die Gesangssolist*innen Angela Davis, Richard van Gemert, Alina Grzeschik, Dramaturgin Rebecca Graitl sowie Generalmusikdirektor Joseph Trafton und Intendant und Dramaturg Francis Hüsers. Mit: Maciej Bittner, Angela Davis, Richard van Gemert, Alina Grzeschik, Alexander von Hugo, Insu Hwang, Sebastian Joest, Anton Kuzenok, Maria Markina, Kenneth Mattice, Wolfgang Niggel, Matthew Overmeyer, Penny Sofroniadou, Bernd Stahlschmidt-Drescher, Götz Vogelgesang; Mitglieder des Chors und Balletts Hagen; Philharmonisches Orchester Hagen, Leitung: Rodrigo Tomillo, Joseph Trafton
Találtam egy Aida kritikát:
https://operavilag.net/kiemelt/napoleon-a-pinceben/#more-29048
Most ért véget Verdi Ernanija élő, ingyenes online -"stream" előadásának közvetítése a palermói Teatro Massimo operaházból. (Üres nézőtér előtt.)
Ezen a linken visszanézhető a teljes opera (YouTube):
https://www.youtube.com/watch?v=SfPIwqsH5xA&ab_channel=TeatroMassimo
/Teatro Massimo TV - 2021. február 26., 20.00 /
Visszatérve még az Aida bábukra, én azt gyanítom, hogy az énekesek arcfestését akarták ilymódon elkerülni. Aidát vagy Otellót ma már nem divat feketére mázolni, nem PC a bőrszín hangsúlyozása. Viszont a bábok arcformája kifejezetten etióp jelleget mutatott.
Máshol is megtaláltam az Aidát, akit érdekelnek Kaufmann más szerepei, annak külön ajánlott.
Persze, igazad van, a szerelem a legnagyobb kényszer, és mint tudjuk: öl, butít és nyomorba dönt. Radames a legjobb példa erre. :)
Én Verdi zenéjét hallgatva csak azt HALLOM, hogy Radames a kényszerek közé szorított ember.
Hát, Radames egy szabad ember. Szabad akarata van, nem muszáj szerelmesnek lennie Aidába, nem muszáj kifecsegnie a haditervet. Az életét saját maga alakítja tág keretek között. Elvehetné pl. Amnerist is (én már láttam az operában olyan Amnerist, aki igencsak csínos volt). Aida ellenben rabszolga. Az apukája pedig fogoly. Persze vannak, akik nem hisznek a szabad akaratban, és szerintük minden előre meg van írva, és életünk minden cselekedete determinált. Ilyen szemüvegen át nézve a dolgokat, igazat adok neked.
Ha a bábuk jogosultságát nézzük, az Aida szerintem arról szól, hogy Radames a legkiszolgáltatottabb, aki csak rosszul dönthet a kényszerek között. Ilyen alapon neki kellene bábalakban megjelenni. Elég az hozzá, hogy ezt az elképzelést a darab ledobja magáról, szerintem
Egyetértek az értelmezéseddel, én is így gondoltam, azért bábúk, mert ők a kiszolgáltatottak, a sodródók, akiknek nincsen lehetőségük mást tenni.
A gyarmati elnyomás "jóvátétele" indoknak is marhaság! Bocs! Én speciel arra gondoltam, hogy a bábuk azt fejezik ki, hogy mind Aida, mind Amonasro áldozat, nem urai önmaguknak, tevékenységüket, életüket mások irányítják, mozgatják, mint a marionett figurákat! Ez sokkal érthetőbb és logikusabb magyarázat lenne.
Az, hogy az évszázadokkal ezelőtt élt elődők által elkövetett bűnöket, borzalmakat a jelenben élők iparkodnak "jóvá tenni" netto marhaság. Akkor más idők, más szokások voltak, az volt a mindennapi élet. Ez nem mentesíti az akkoriban elkövetett borzalmakat, de olyan ellentéteket gerjeszt a ma élők között, melyek beláthatatlan következményeket vonhatnak maguk után! Egyébként az Amerikai Egyesült Államok létrehozói, a Függetlenségi Nyilatozat megszövegezői, az ALAPÍTÓ ATYÁK valamennyien rabszolgatartók voltak, egyikük sem szabadította fel életében a rabszolgáit, max a végrendeletükben.