Bejelentkezés Regisztráció

Élő közvetítések - HAANDEL emléktopik


Téma ismertetése: Haandel emlékére

8616 joska141 2021-09-04 15:28:12 [Válasz erre: 8615 Héterő 2021-09-04 13:06:31]

Tisztelt Héterő! Van egy latin mondás: Aquila non captat muscas. Én Önhöz képest egy kis légy vagyok. Érdemes volt az én összevontan 4 azaz Négy soros hozzászólásomra egy 22 azaz Huszonkét soros reagálás? Amiben aztán gyászmunkától, Covid-tól, szóértelmezéstől, internet hivatkozási formától, német fordítástól, Vidnyánszky-ig minden benne volt. Érdemes ennyi energiát mozgósítani?

Én egyszerűen csak szerettem volna felhívni másoknak is a figyelmét az Opera Vision aznapi közvetítésére, abban a formában, ahogy én is kaptam. Tettem ezt azért, mert a Momus oldalain már több hivatkozás történt erre az előadásra, illetőleg részleteire.

Ennyi volt, illetve lett volna. Sajnálom, ha ezzel Önből a fent említett hivatkozásokat váltottam ki.


8615 Héterő 2021-09-04 13:06:31 [Válasz erre: 8614 joska141 2021-09-04 11:35:21]

Mélyen tisztelt joska141! Feltétlen elismeréssel köszönöm, hogy az "élő" szó jelentésének megfejtésében Ön ennyire elfogadó és megértő tud lenni. Alább láthatja Ön is, hogy nem mindenkinek sikerült maradéktalanul eme viszonylag egyszerű feladatnak a megoldása.

Engedelmével felhívom szíves figyelmét ama meglehetősen sajnálatos körülményre, hogy Önnek éppen egy szomorú megemlékezés után támadt az az ötlete, hogy az oldal szellemétől némileg idegen beírással megtörje elhunyt fórumtársunk emlékének felidézését. Hozzáteszem, hogy magam egyébként elkötelezett híve vagyok a fórum-témák közötti szabad átjárásnak, ám a jelen eset kivételnek számít.

Szeretném továbbá a legmélyebb tisztelettel Önnek IS javasolni, hogy ne ebben a terjengős, sok fölös elemet mutató formában:

https://operavision.eu/de/demnaechst?utm_source=OperaVision&utm_campaign=35cfa4b7db-TOSCA+2021+DE&utm_medium=email&utm_term=0_be53dc455e-35cfa4b7db-100517053

adjon címet értékes linkjeinek, hanem éljen a linkalkotás momus-adta, ennél sokkal tetszetősebb, valódi tartalmat hordozó megformálásával.
Ennek a linknek lehetett volna (például) a címe: "A madridi TOSCA" a https-katyvasz helyett.

Az egységre törekvés szellemére való dicséretes hivatkozását, miszerint magam is megtörtem volna korábbi beírásommal az "élő" szó értelmezését, szíves engedelmével igyekszem kissé körülírni, mivel úgy tűnik, hogy az Ön megtisztelő figyelmét elkerülte a dőltbetűvel kiemelt "anstelle" (= helyett) -szó. Értelmezésem szerint a Covid-19 vad dühöngése idejére tervezett eredeti, élőnek szánt (bár közönség nélküli) előadás a nehézségek miatt csak pár napos késéssel valósult meg (4-én), ezért vettem nagymerészen a bátorságot, hogy fölhívjam erre az élő közvetítésre várók figyelmét.

Külön örömömre szolgál, hogy ezúttal nem csupán Ókovács úr vagy Vidnyánszky úr tevékenysége fölötti ítélkezés volt hozzászólásának témája.


8614 joska141 2021-09-04 11:35:21 [Válasz erre: 8611 Héterő 2021-09-03 20:12:29]

Tisztelt Héterő! Köszönöm figyelemfelhívását és elnézést kérek, hogy hozzászólásommal megzavartam az „Élő közvetítések” fórum egységét.

Gondolom ez az egységre törekvés még nem volt érvényben 2021.február 1-jén, amikor Ön a 8555.számú hozzászólásában egy 2020.decemberi, bécsi Rosenkavalier előadás felvételére hívta fel a figyelmünket.


8613 Klára 2021-09-04 09:11:59 [Válasz erre: 8610 joska141 2021-09-03 16:41:38]

Kedves joska141! Köszönet az információért. Ezért is, és természetesen a korábbiakért is! Tegnap lemaradtam róla, de akit érdekel, még elérhető!


8612 Klára 2021-09-04 09:09:21 [Válasz erre: 8611 Héterő 2021-09-03 20:12:29]

Azért örülhetünk neki, vagy nem? Bocs, nekem a laptop előtt ülve nincs számottevő különbség a kettő között, főleg, hogy Barcelonába nem tudok csak úgy átruccanni! Viszont Radvanovskyt nagyon szeretem, kiemelkedő tehetségű énekesnőnek tartom, és a látott részletek alapján ez egy nem mindennapi előadás lehetett!


8611 Héterő 2021-09-03 20:12:29 [Válasz erre: 8610 joska141 2021-09-03 16:41:38]

Maradjon meg ez a hely az élő közvetítéseknek.

Ez az előadás felvétel: Aufgezeichnet im Juli 2021.
Koproduktion Gran Teatre del Liceu (Barcelona) und Teatro de la Maestranza (Sevilla).


8610 joska141 2021-09-03 16:41:38

Ma este 19,00-kor az Opera Vision oldalán teljes egészében adják az ezeken a fórumokon már részleteiben idézett, idei madridi TOSCA produkciót. Elérhető a következő honlapn:

https://operavision.eu/de/demnaechst?utm_source=OperaVision&utm_campaign=35cfa4b7db-TOSCA+2021+DE&utm_medium=email&utm_term=0_be53dc455e-35cfa4b7db-100517053


8609 zenebaratmonika 2021-09-03 11:59:45 [Válasz erre: 8608 Héterő 2021-09-03 11:28:48]

Sajnálom, hogy így történt, emlékszem, mert mindig pontos információkat adott a külföldi operaelőadásokról.


8608 Héterő 2021-09-03 11:28:48

                              

                                   Haandel

A mai napon lenne 65 éves tavaly elhunyt, szeretve tisztelt fórumtársunk, Haandel,
az Élő közvetítések ötletadója.

                             Aki mindig csak adott a többieknek.


8607 perempe 2021-04-30 20:13:33 [Válasz erre: 8590 perempe 2021-02-21 20:55:42]

Kinyiírták. :(


8606 smaragd 2021-04-12 11:04:04 [Válasz erre: 8605 smaragd 2021-04-08 14:35:42]

Elmarad.


8605 smaragd 2021-04-08 14:35:42

https://www.opera.hu/en/programme/megtekint/notre-dame-online-kozvetites-2020/eloadas-202104152000/

Franz Schmidt: Notre Dame

Events  Premiere: April 15, 2021 ONLINE stream OPERA STREAM

This performance is available free of charge on the Facebook channel of the Hungarian State Opera.

General cast
Authors
Conductor István Dénes
The Archdeacon of Notre Dame Zoltán Kelemen
Quasimodo Krisztián Cser
Phoebus István Kovácsházi
Gringoire Péter Balczó
Officer Róbert Rezsnyák
Esmeralda Szilvia Rálik
The old Falourdel Mária Farkasréti
A Gypsy Man Antal Bakó
A voice form the crowd Zsombor Haraszti
Featuring
the Hungarian State Opera Chorus


8604 lujza 2021-03-27 20:18:39

Ma 20:30-kor kezdődik a Stephansdómból egy János passió. Az elérhetőségei itt:

https://www.wiener-staatsoper.at/die-staatsoper/medien/detail/news/livestream-konzert-aus-dem-stephansdom/


8603 perempe 2021-03-10 13:43:35

Sajnos a rádiós Pisztráng-ötösben -Variációk kamarazenére 2. rész- rossz a hang, állítólag a Facebook hibájából. Kellene magyar megoldás helyette.


8602 Búbánat 2021-03-08 10:39:35 [Válasz erre: 8600 Héterő 2021-03-07 17:12:50]

Megrendítő búcsúsorok Tőle...


8601 ladislav kozlok 2021-03-08 10:30:03 [Válasz erre: 8600 Héterő 2021-03-07 17:12:50]

Olvasván e sorokat, elsírtam magam, konnyeimet nem szégyellem. 


8600 Héterő 2021-03-07 17:12:50

Haandel búcsúja; kicsit szól nekünk is...

Ugyan lassan elmegyek, de nem hagylak el soha benneteket.
Ám mielőtt elmennék, apróra töröm szívemet,
küldök mindnyájatoknak egy-egy darabkát,
akkor nem érzem majd sírom magányát.

Ha jönne vész reátok, vagy csapás,
megmozgatok minden jó erőt a föld alatt,
hogy nektek segítsenek.

Ha most itt lennétek, látnátok,
mint húznak tova odafönn a vadlibák;
Hanka küld majd hírt arról,
ha – mint vándormadár – soványan, gyengén
e kedves társaságból egy lélek kihull.


8599 Búbánat 2021-03-01 21:21:41

Ezt találtam:

https://onlinemerker.com/budapest-eiffel-art-studios-miklos-banffy-stage-dead-man-walking-von-jake-heggie-live-stream/

BUDAPEST/Eiffel Art Studios – Miklós Bánffy Stage: DEAD MAN WALKING von Jake Heggie. Live-Stream

 

A magyar fordító program működik. A  beszámoló elolvasható úgyis.

 


8598 zenebaratmonika 2021-02-28 15:32:06 [Válasz erre: 8597 Capriccio 2021-02-28 06:33:36]

Ez fizetős előadás volt? Milyen volt? Annyit tudok, hogy kortárs és külföldön elég népszerű.


8597 Capriccio 2021-02-28 06:33:36

Vélemények a tegnap esti Dead man walking (Ments meg, Uram) előadásról?


8596 zenebaratmonika 2021-02-27 23:26:23 [Válasz erre: 8595 zenebaratmonika 2021-02-27 21:17:56]

Úgy nézem, már nem megy hányadika van, vasárnap 28-án lesz a Hawaii rózsája Hagen-ből.

 

8595 zenebaratmonika 2021-02-27 21:17:56 [Válasz erre: 8594 zenebaratmonika 2021-02-27 17:18:49]

Bocsánat az elírásért, 2021. 02. 27-án lesz a Hawaii rózsája livestream a Theater Hagenből. 16 órától, és az előbb küldött linken megtekinthető.

en: theaterhagen


8594 zenebaratmonika 2021-02-27 17:18:49

A Theater Hagen 2021. 02. 07-én 16 órától vetíti Ábrahám Pál: Hawaii rózsája c. operettje több dalát, mindez azután történik, hogy ugyanennek az operettnek a livesstream előadása elmaradt a Komische Oper Berlinbő, még 2020. dec. 30-ánl. Egyébként az operettet már feltették a repertoárra Hagen-ben, de kb. 2 előadás volt, utána a Covid miatt bezárták a színházat. 

Azért is örömteli esemény ez, mivel ez az operett az 1980-as évek vége óta sehol sem volt repertoáron Magyarországon, holott német nyelvterületen a Bál a Savoyban után a legnépszerűbb Ábrahám operett.

www.theaterhagen.

A L ' Isola disabitata c. Haydn opera (A sivatagi sziget) ebből a darabból is lesznek részletek. Mindenesetre majd holnap kiderül mi is a pontos műsor.

Marilyn Forever" Gavin Bryars c. művéből is lesznek részletek.

Az ingyenes betekintés az alábbil linken érhető el:

theaterhagen: theaterhagen

Einblicke in Musiktheater-Produktionen der Spielzeit 2020/21 - YouTube

DIE EINSAME INSEL (L'ISOLA DISABITATA) / MARILYN FOREVER / DIE BLUME VON HAWAII Einblicke in Musiktheater-Produktionen der Spielzeit 2020/21 Im September und Oktober 2020 konnten zwei Musiktheater-Neuproduktionen Premiere feiern: Der Doppelabend mit den Opern L’isola disabitata (Die einsame Insel) von Joseph Haydn und Marilyn Forever on Gavin Bryars (Regie: Magdalena Fuchsberger, Holger Potocki) sowie die Operette Die Blume von Hawaii von Paul Abraham (Regie: Johannes Pölzgutter). Dieser Stream bietet durch die Präsentation von Highlights die Möglichkeit, einen besonderen Einblick in diese Neuinszenierungen zu gewinnen. Zudem kommen einzelne Künstler*innen, die an den Produktionen beteiligt waren, zu Wort wie die Gesangssolist*innen Angela Davis, Richard van Gemert, Alina Grzeschik, Dramaturgin Rebecca Graitl sowie Generalmusikdirektor Joseph Trafton und Intendant und Dramaturg Francis Hüsers. Mit: Maciej Bittner, Angela Davis, Richard van Gemert, Alina Grzeschik, Alexander von Hugo, Insu Hwang, Sebastian Joest, Anton Kuzenok, Maria Markina, Kenneth Mattice, Wolfgang Niggel, Matthew Overmeyer, Penny Sofroniadou, Bernd Stahlschmidt-Drescher, Götz Vogelgesang; Mitglieder des Chors und Balletts Hagen; Philharmonisches Orchester Hagen, Leitung: Rodrigo Tomillo, Joseph Trafton


8593 lujza 2021-02-27 01:24:46

Találtam egy Aida kritikát:

https://operavilag.net/kiemelt/napoleon-a-pinceben/#more-29048

 


8592 Búbánat 2021-02-26 23:00:10

Most ért véget Verdi Ernanija élő, ingyenes online -"stream" előadásának közvetítése  a palermói Teatro Massimo operaházból.  (Üres nézőtér előtt.)  

Ezen a linken visszanézhető a teljes opera (YouTube):

https://www.youtube.com/watch?v=SfPIwqsH5xA&ab_channel=TeatroMassimo

/Teatro Massimo TV - 2021. február 26., 20.00 /

https://www.teatromassimo.it/eng/on-stage/opera/ernani.html


8591 lujza 2021-02-22 00:42:02

Visszatérve még az Aida bábukra, én azt gyanítom, hogy az énekesek arcfestését akarták ilymódon elkerülni. Aidát vagy Otellót ma már nem divat feketére mázolni, nem PC a bőrszín hangsúlyozása. Viszont a bábok arcformája kifejezetten etióp jelleget mutatott.


8590 perempe 2021-02-21 20:55:42

Máshol is megtaláltam az Aidát, akit érdekelnek Kaufmann más szerepei, annak külön ajánlott.


8589 takatsa 2021-02-20 17:26:00 [Válasz erre: 8588 Cherubino 2021-02-20 14:44:24]

Persze, igazad van, a szerelem a legnagyobb kényszer, és mint tudjuk: öl, butít és nyomorba dönt. Radames a legjobb példa erre. :)


8588 Cherubino 2021-02-20 14:44:24

Én Verdi zenéjét hallgatva csak azt HALLOM, hogy  Radames a kényszerek közé szorított ember. 


8587 takatsa 2021-02-20 13:14:32 [Válasz erre: 8586 Cherubino 2021-02-20 12:38:18]

Hát, Radames egy szabad ember. Szabad akarata van, nem muszáj szerelmesnek lennie Aidába, nem muszáj kifecsegnie a haditervet. Az életét saját maga alakítja tág keretek között. Elvehetné pl. Amnerist is (én már láttam az operában olyan Amnerist, aki igencsak csínos volt). Aida ellenben rabszolga. Az apukája pedig fogoly. Persze vannak, akik nem hisznek a szabad akaratban, és szerintük minden előre meg van írva, és életünk minden cselekedete determinált. Ilyen szemüvegen át nézve a dolgokat, igazat adok neked.


8586 Cherubino 2021-02-20 12:38:18

Ha a bábuk jogosultságát nézzük, az Aida szerintem arról szól, hogy Radames a legkiszolgáltatottabb, aki csak rosszul dönthet a kényszerek között. Ilyen alapon neki kellene bábalakban megjelenni. Elég az hozzá, hogy ezt az elképzelést a darab ledobja magáról, szerintem


8585 takatsa 2021-02-20 10:47:32 [Válasz erre: 8584 Klára 2021-02-20 10:13:09]

Egyetértek az értelmezéseddel, én is így gondoltam, azért bábúk, mert ők a kiszolgáltatottak, a sodródók, akiknek nincsen lehetőségük mást tenni.


8584 Klára 2021-02-20 10:13:09 [Válasz erre: 8582 Cherubino 2021-02-20 07:26:40]

A gyarmati elnyomás "jóvátétele" indoknak is marhaság! Bocs! Én speciel arra gondoltam, hogy a bábuk azt fejezik ki, hogy mind Aida, mind Amonasro áldozat, nem urai önmaguknak,  tevékenységüket, életüket mások irányítják, mozgatják, mint a marionett figurákat! Ez sokkal érthetőbb és logikusabb magyarázat lenne.

Az, hogy az évszázadokkal ezelőtt élt elődők által elkövetett bűnöket, borzalmakat a jelenben élők iparkodnak "jóvá tenni" netto marhaság. Akkor más idők, más szokások voltak, az volt a mindennapi élet. Ez nem mentesíti az akkoriban elkövetett borzalmakat, de  olyan ellentéteket gerjeszt  a ma élők között, melyek beláthatatlan következményeket vonhatnak maguk után!  Egyébként az  Amerikai Egyesült Államok létrehozói, a Függetlenségi Nyilatozat megszövegezői, az ALAPÍTÓ ATYÁK valamennyien rabszolgatartók voltak, egyikük sem szabadította fel életében a rabszolgáit, max a végrendeletükben.

 


8583 -zéta- 2021-02-20 08:46:10 [Válasz erre: 8581 lujza 2021-02-20 02:32:24]

A pestit szerintem Mohácsi János rendezte... 


8582 Cherubino 2021-02-20 07:26:40

Még mindig a párizsi Aidáról: érdekes, amit Takatsa ír a bábok szuggesztív jelenségéről, de egy ötlet árán az egész előadást föláldozni? Ráadásul olvasható az alkotók nyilatkozata: azért csak az etiópok bábok, mert a gyarmati elnyomást akarják "jóvátenni" Mit hoz még magával az indoktrináció.


8581 lujza 2021-02-20 02:32:24

Talán ezek után kevésbé kéne szidni Gothár Péter Aida rendezését.


8580 Cilike 2021-02-19 23:23:37 [Válasz erre: 8577 zenebaratmonika 2021-02-19 18:53:21]

Maga szerint.


8579 takatsa 2021-02-19 23:10:34 [Válasz erre: 8578 Cherubino 2021-02-19 21:32:42]

Nekem is félúton akadt meg a számban. Nem mondanám, hogy tetszett, de az biztos, hogy eredeti ötleteket tartalmazott. Én az Aidát különösebben nem kedvelem, mert olyan művi, nagyszabású, külsőséges, csinnadrattás, megrendelésre született, stb. De ez a rendezés valami új színt vitt az egészbe, lehántotta róla azt a giccses, ünnepélyes mázt, ami alatt azért van egy olyan réteg, amit szeretni lehet és érdemes. Minden tiszteletem a marionetteket mozgatóknak, emberfeletti munkát végeztek ezekkel a gólemekkel. Én elnéztem a bábúk mozgását, és voltak egészen szuggesztív részek, amelyek félelmetesebbek és - talán nem túlzás - drámaibbak voltak, mintha csak két énekes állt volna szemben egymással. Pl. Aida és Amonasro jelenete. Ahogyan Amonasro bábú képében fenyegetőzik, vagy az Aida bábú hátrál, kérlel, sirdogál: annyira emberi, és annyira felkavaró, majd Aida bábú szemén felcsillan a fény, akár egy könnycsepp. Közben még az is megfordult a fejemben, hogy mi lenne, ha az énekesek csak a színfalak mögött énekelnének? Aztán a dolognak van praktikus oldala is, szegény Jónás igazán nem volt nagy formában, a karantén alatt eléggé meghízott, mozgása meglassult, erejét, ifjonti báját elveszítette, neki biztosan könnyebb volt a bábút karjaiba venni, mint a megtermett Radvanovskyt.

Jut eszembe: Radvanovsky egy csoda. Lélegzetelállító. És most őszintén: nem teljesen mindegy, hogy a színpadon mi történik, amikor minden idők egyik legnagyobb drámai szopránja énekel?


8578 Cherubino 2021-02-19 21:32:42

A párizsi Aida: ezt a rendezést se kiköpni, se lenyelni nem tudom. Voltak érdekes megoldásai, főleg a történelmi tablósorozatként előadott tánckép a bevonuláskor: ezt a részt alig bírom már egyébként, annyira elcsépelt a zene. Most oda lehetett rá figyelni. Jól működött a múzeumi  fogadás az esküjelenet helyett. bár a zene itt annyira mást mond !A bábötlet egy nagy fiaskó: Még tetézték is a szereplők azzal, hogy egymással nem, csak a bábokkal léptek kapcsolatba. Az ellenpélda: milyen erős tudott lenni Amneris és Radames kettőse, mert nem kellett szerencsétlenkedniük a bábokkal. 


8577 zenebaratmonika 2021-02-19 18:53:21 [Válasz erre: 8576 Klára 2021-02-19 18:16:16]

Nem tudom, nekem a Jancsi és Juliska oprta ugrott be, amit ingyen meg lehetett nézni az operavison-on az Erkelből, de nézhetetlen volt,, Hajléktalan gyerekek mai sztorijaként akarták előadni, de nagyon balul sült el.

 

8576 Klára 2021-02-19 18:16:16 [Válasz erre: 8574 Edmond Dantes 2021-02-19 10:52:21]

Manapság már mindenhez hozzá lehet nyúlni! Sajnos! Turandot - őrültek háza. Lohengrin - transzformátor állomás, Nyugat lánya - beton csatornagyűrűben tanyázó homeless-ek, stb. Miért az Aida lenne kivétel?

 


8575 ladislav kozlok 2021-02-19 11:32:12 [Válasz erre: 8574 Edmond Dantes 2021-02-19 10:52:21]

Mon cher Edmond, had idézzem Telramund forumtársunkakt =egy frázison belul, technikailag  lehetetlen falsetto-t  énekelni= Amit hallottunk, az Kaufmann sajátos pianoja, annak idején én is az állítottam mint Te, de a pozsonyi szakértok is Telramund nézetét valják.  


8574 Edmond Dantes 2021-02-19 10:52:21 [Válasz erre: 8571 Klára 2021-02-19 08:34:02]

Talán írtam már régebben: az Aidát gondoltam mindig olyan darabnak, amihez nem lehet "hozzányúlni" ... nem is volt sosem nagy kedvencem, túl sokszor láttam a primitív, régen (is) elavult kék-arany hungarocell oszlopos/szfinxes Erkeles produkciót. Aztán nemrég mezzon adtak egy "áthelyezett"-"értelmezett" Aidát. Mindenhez hozzá lehet nyúlni. Erről nem tudok véleményt mondani, nem láttam(még?), eddig csak a románcot hallgattam meg ld. ez alatt.


8573 Edmond Dantes 2021-02-19 10:41:50 [Válasz erre: 8572 ladislav kozlok 2021-02-19 09:49:04]

Kis falsetto-val mindenesetre besegített magának a 'bé' elején-végén ;-) Radvanovsky másban is jó.


8572 ladislav kozlok 2021-02-19 09:49:04 [Válasz erre: 8571 Klára 2021-02-19 08:34:02]

Egyetértek. Orulok, hogy Jonas a régi formáját hozta, a románc végén tetszett a diminuendoja,  Verdi  partitúráját kovetve szép  piano-pianissimot énekelt.És ami a mezzot illeti, az oroszok ebben a fachban verhetetlenek. RADVANOVSKY - ideális Aida.  


8571 Klára 2021-02-19 08:34:02 [Válasz erre: 8569 lujza 2021-02-19 01:21:55]

Mondhatnám, hogy a Don Carlos Párizsban bemutatott francia verziójának  szinpadképei (ló, ketrec, stb) után már  rosszabbra nem számítottam, de képesek voltak felül - helyesebben szólva - alulmúlni az előzőt. Radvanovsky remekül énekelt, szerintem egyre jobb és jobb ! Kaufmann felülmúlhatatlan, Tézier is nagyon jó, számomra a nagy meglepetés Ksenia Dudnikova - eddig nem hallottam őt énekelni. (vagy csak nem figyeltem fel rá?) Alapjában véve sajnálom a remek énekeseket ezért az egész förmedvényért.


8570 ladislav kozlok 2021-02-19 07:45:33 [Válasz erre: 8569 lujza 2021-02-19 01:21:55]

Így van, inkáb adták volna koncertszeruen. Radvanovskyt /nagyon szépen énekelt/ igen megsajnáltam, hogy egy fekete-marionette bábut kellett szinkronizálnia.


8569 lujza 2021-02-19 01:21:55 [Válasz erre: 8568 perempe 2021-02-18 19:36:51]

Már megint sikerült Párizsban egy nézhetetlen rendezést elővezetni. :((


8568 perempe 2021-02-18 19:36:51 [Válasz erre: 8565 ladislav kozlok 2021-02-13 11:33:38]

*5


8567 Klára 2021-02-13 13:59:42 [Válasz erre: 8565 ladislav kozlok 2021-02-13 11:33:38]

Én is ! Köszönöm!






A lapunkban megjelent szövegek a Café Momus, vagy a szerző kizárólagos szellemi tulajdonát képezik és szerzői jog védi őket.
A szerkesztőség külön, írásos engedélye nélkül mindennemű (részben vagy egészben történő) sokszorosításuk, felhasználásuk, kiadásuk és terjesztésük tilos.