818 kobzos55 2007-10-22 15:37:05 [Válasz erre: 817 Sesto 2007-10-22 15:34:16]
Több dolgok vannak földön és színpadon, amit NEM tudok elképzelni. Az egyik Pavarotti és Otello...
Több dolgok vannak földön és színpadon, amit NEM tudok elképzelni. Az egyik Pavarotti és Otello...
817 Sesto 2007-10-22 15:34:16
G. Verdi, \"Otello\" * Otello: L. Pavarotti * Desdemona: K. te Kanawa * Jago: L. Nucci * Cassio: A. Rolfe Johnson etc. MET Children´s Choir - Chicago Symhony Choir - Chicago Symphony Orchestra - Sir Georg Solti (DECCA - live- 1991)
G. Verdi, \"Otello\" * Otello: L. Pavarotti * Desdemona: K. te Kanawa * Jago: L. Nucci * Cassio: A. Rolfe Johnson etc. MET Children´s Choir - Chicago Symhony Choir - Chicago Symphony Orchestra - Sir Georg Solti (DECCA - live- 1991)
816 Hangyász 2007-10-01 14:55:00 [Válasz erre: 812 Búbánat 2007-09-30 17:09:47]
A művésznő a bécsi operában a most kezdődött szezonban a Toscában szerepel.
A művésznő a bécsi operában a most kezdődött szezonban a Toscában szerepel.
815 karla1 2007-10-01 12:19:24 [Válasz erre: 813 Búbánat 2007-09-30 17:11:35]
Arra gondoltam, akkor ez nem jött össze. Üdv.karla1
Arra gondoltam, akkor ez nem jött össze. Üdv.karla1
814 vichy 2007-10-01 10:09:56 [Válasz erre: 808 brünnhilde 2007-09-30 11:47:00]
Kedves Brünhilde! Köszi a beszámolót! Én is ott voltam, még mindig az élmény hatása alatt vagyok és egyetértek az általad leírtakkal.
Kedves Brünhilde! Köszi a beszámolót! Én is ott voltam, még mindig az élmény hatása alatt vagyok és egyetértek az általad leírtakkal.
813 Búbánat 2007-09-30 17:11:35 [Válasz erre: 811 karla1 2007-09-30 13:46:14]
Kedves karla1! Ha a MET Luisájára gondolsz (Scotto, Domingo,Milnes), az nekem is megvan DVD-n.
Kedves karla1! Ha a MET Luisájára gondolsz (Scotto, Domingo,Milnes), az nekem is megvan DVD-n.
812 Búbánat 2007-09-30 17:09:47 [Válasz erre: 809 Hangyász 2007-09-30 13:34:46]
Erre nem emlékeztem, köszönöm ezt az információt. Egyébként megvan nekem videón az a Verdi: Requiem- előadás, melyet \"Sir George Solti\" és \"Lady Diana\" emlékére,1997-ben adtak elő Londonban, a Royal Albert Hallban. Itt figyeltem fel először a fekete bőrű csodás hangú szépségre: Michele Criderre A többi szólamot Olga Borodina, Frank Lopardo és Renée Pape énekelte. Közreműködött a London Voices és a Londoni Szimfonikus Zenekar Sir Colin Davies vezényletével. A videokazettát már előkészítettem, hogy a tegnapi felejthetetlen Leonórája után, Cridert Verdi fenséges oratóriumában újra hallhassam-láthassam!.
Erre nem emlékeztem, köszönöm ezt az információt. Egyébként megvan nekem videón az a Verdi: Requiem- előadás, melyet \"Sir George Solti\" és \"Lady Diana\" emlékére,1997-ben adtak elő Londonban, a Royal Albert Hallban. Itt figyeltem fel először a fekete bőrű csodás hangú szépségre: Michele Criderre A többi szólamot Olga Borodina, Frank Lopardo és Renée Pape énekelte. Közreműködött a London Voices és a Londoni Szimfonikus Zenekar Sir Colin Davies vezényletével. A videokazettát már előkészítettem, hogy a tegnapi felejthetetlen Leonórája után, Cridert Verdi fenséges oratóriumában újra hallhassam-láthassam!.
811 karla1 2007-09-30 13:46:14 [Válasz erre: 579 Búbánat 2007-07-12 16:03:15]
Keedves Búbánat! Új fiú vagyok a fórumon, beleolvasgattam, és megtaláltam egy korábbi hozzászólásodat.Nekm meg van az általad említett Luisa Miller DVD-n ugyan abban az előadásban.Amennyiben érdekel, le tudom másolni.Üdv karla1
Keedves Búbánat! Új fiú vagyok a fórumon, beleolvasgattam, és megtaláltam egy korábbi hozzászólásodat.Nekm meg van az általad említett Luisa Miller DVD-n ugyan abban az előadásban.Amennyiben érdekel, le tudom másolni.Üdv karla1
810 Hangyász 2007-09-30 13:42:46 [Válasz erre: 808 brünnhilde 2007-09-30 11:47:00]
Szegény Alvaro a 3. felvonás eleji nagy áriája elején rémes volt - nyilván pillanatnyi indiszpozició - innen viszont csak felfelé ívelt a produkciója. Engem az 1. felvonás elején eldobott játékpisztoly zavart, amely a szünetig ott hevert; a vetített képekkel kapcsolatban ha a 2. felvonásban már 3 tarokkártyát mutattak, akkor a negyedik miért a cigány vetőkártya halál lapja volt? Ha tarokkal jósolnak, nem a pagát vagy a skíz a halál/nagy baj jele? Ugyanilyen apróság a vége, amikor a libretto szerint Carlos hosszú köpenybe burkolt két karddal jelenik meg. Nem volt 2 kard az Opera kelléktárában, amit ki lehetett volna kölcsönözni? Ami a fordítást illeti, a zárda nekem is szemet szúrt, de úgy gondoltam, a szótagszám miatt szerepelt ez a szó.
Szegény Alvaro a 3. felvonás eleji nagy áriája elején rémes volt - nyilván pillanatnyi indiszpozició - innen viszont csak felfelé ívelt a produkciója. Engem az 1. felvonás elején eldobott játékpisztoly zavart, amely a szünetig ott hevert; a vetített képekkel kapcsolatban ha a 2. felvonásban már 3 tarokkártyát mutattak, akkor a negyedik miért a cigány vetőkártya halál lapja volt? Ha tarokkal jósolnak, nem a pagát vagy a skíz a halál/nagy baj jele? Ugyanilyen apróság a vége, amikor a libretto szerint Carlos hosszú köpenybe burkolt két karddal jelenik meg. Nem volt 2 kard az Opera kelléktárában, amit ki lehetett volna kölcsönözni? Ami a fordítást illeti, a zárda nekem is szemet szúrt, de úgy gondoltam, a szótagszám miatt szerepelt ez a szó.
809 Hangyász 2007-09-30 13:34:46 [Válasz erre: 807 Búbánat 2007-09-30 03:09:10]
Ha nem tévedek, Michele Crider Berlioz Rómeó és Juliájában énekelt pár éve a Tavaszi Fesztiválon, Kocsis keze alatt. Remek akkori teljesítménye dacára sajnos csak a keresztnevét és a bőrszínét jegyeztem meg.
Ha nem tévedek, Michele Crider Berlioz Rómeó és Juliájában énekelt pár éve a Tavaszi Fesztiválon, Kocsis keze alatt. Remek akkori teljesítménye dacára sajnos csak a keresztnevét és a bőrszínét jegyeztem meg.
808 brünnhilde 2007-09-30 11:47:00
Gyönyörű volt A végzet hatalma a MüPa-ban. Sajnos nem volt teltház, nyilván sokan megvárják inkább az operaházi bemutatót - nem mindenki szereti a szinpadtechnika és kosztüm nélküli, szcenirozott rendezéseket. Bánhatják, mert ritka művészi élményben volt részünk, egész kiváló előadás volt a mai. Csodálatos énekeseket hívtak meg. Kezdjük rögtön a Leonórát éneklő Michèle Criderrel. A művésznő hajlékony és minden regiszterben atombiztos, erős hangjával és nagyszerű színészi játékával fél perc alatt meghódította a közönséget. Hasonló, tomboló sikert aratott a bátyját, Don Carlost éneklő Lado Atanelli. Őneki a III. felvonásra kissé a fejébe szállt a dicsőség megpróbálta túlénekelni önmagát, de azért a ló innenső oldalán maradt, nem esett túlzásba. Hatalmas, erős baritonjával ő is belopta magát a pesti közönség szívébe, visszavárjuk. Az én személyes kedvencem ma este a Melitone-t éneklő Tomasz Konieczny lett. Őt már jól ismerem, énekelt a Wagner Napokon is, de ma egy új oldaláról mutatkozott be. Remekül énekelte a besavanyodott libidótól szenvedő, embergyűlölő barátot. Imádtam az alakítását és a tapsviharból ítélve nem csak én voltam így ezzel. Don Alvaro szerepében Badri Maisuradze igen hitelesen, bár kissé nazális, vagy még inkább fogfájós hangon énekelte a szerencsétlen sorsú, indián származású hősszerelmest. Igen szép zengésű, erős tenorja ma talán nem volt a legjobb állapotban, legalábbis nekem úgy tünt. Ettől persze még maradhatna itt pár évig, mert még így is leénekelt volna a szinpadról fél tucatnyi átlag magyar tenort. Diogenes Randes Gvardiánja bölcs volt és jóságos, mindamellett bársonyosan zengő is. Az a helyzet azonban, hogy Crider, Atanelli és Konieczny valósággal ellopta előle a show-t, ma ők hárman voltak az abszolut sztárok. Randes sorsában osztoztak a magyar szereplők is, kissé ők is háttérbe szorultak - nem érdemelték pedig. A Debreceni operatársulatban éneklő Tréfás Györgyöt most hallottam először élőben, teljesen rendben van a basszusa, szép Calatrava grófot hallottunk tőle. Hasonló jókat mondhatok a Preziosilla szerepében tündöklő Pánczél Éváról is. Neki talán jobb lett volna, ha egy picit alacsonyabb sarkú cipőt vesz fel, egy markotányosnő nem szokott tipegni a katonák körül. De a hangja, hát az gyönyörű. De így igaz ez a másik két szereplőre, Sánta Jolánra és Böjte Sándorra is. A nemzetközi élvonalból válogatott főszereplők mellett is megállták a helyüket, hála és köszönet érte. Csodálatos volt a kórus és a zenekar is. Előadás után éppen az egyik csellista mellett oldottam el a bringámat. Onnan tudom, hogy csellista, mert a hátán hordta a hangszerét. El is borzadtam kicsit, egy tokba zárt cselló óriási, azzal kész életveszély elindulni. Megköszöntem neki a szép estét és dícsértem a zenekart, mondtam, egész máshogy hangzottak mint az Operaházban, sokkal finomabbak, áttetszőbbek voltak. Azt mondta, hogy ez az előadás nekik majdnem akkora élmény volt mint nekünk, a közönségnek. Amikor először meghallották az énekeseket, mindenki azonnal összekapta magát, mert ilyen hangok alá játszani nekik is nagy megtiszteltetés. Hát, ebben lehet valami, tényleg nagyon jó volt a zenekar is és a kórus is. Aki nagyon tetszett még az Kovács János, a karmester. Őróla ritkán írok a blogban, vagy tán egyáltalán nem is. Szinte minden harmadik - negyedik előadást ő vezényli az Operaházban, tudom hogy jó, de annyira természetes a jelenléte, mint a függönyé. Az is szép, mégse szokta senki dícsérni, hogy milyen súlyos az esése és mennyire egyenletesen van redőzve. Még mielőtt nagyon belekeverednék a hasonlatba; lehet, hogy a függöny hiánya vagy a más operákhoz képest igen hosszú nyitány miatt, de ma valahogy jobban figyeltem rá is és így a munkájára is. Nagyon, nagyon-nagyon jó karmester Kovács János, tökéletesen szólt a keze alatt a zenekar. Legyen még itt pár szó a rendezésről. Káel Csabának igen nehezen tudom megbocsátani, hogy a 2000-ben készült Bánk bán filmben olyan apró darabokra tördelte a balettbetétet és pláne hogy az igen jó kiállású Kiss B. Attilát úgy rendezte és fényképeztette [url]http://youtube.com/watch?v=ChPyg29FGNA;Bánk nagyáriája[/url] közben, hogy inkább nézett ki vállatlan - nyakatlan törpének, mint egy nagyúrnak, aki \"bárkit felszúr a bajszára\". Nos, ezzel a rendezéssel Káel valamennyit ledolgozott nálam ebből a hátrányból. A szinpadtechnika nélküli, félig szcenirozott előadásokban már megszokott digitális kivetítőt használta és bár néha enyhe túlzásokba esett, alapvetően ízléses és visszafogott rendezést láthattunk. A \"néha enyhe túlzásokba esett\" alatt azt értem, hogy időnként túlságosan részletező és szájbarágó volt. A súlyosan megsebesült Don Alvaro például átad egy kulcsot frissen szerzett barátjának, a kivetítőn átúszik egy kulcs képe. Más, dramaturgiailag ennél jóval fontosabb jeleneteknél viszont vak maradt a vászon, vagy valami semleges márványozás vibrált csak rajta. Ugyanakkor jó lett volna ügyelni olyasmikre például, hogy amikor Don alvaro azt énekli, hogy \"kicsi kezed hideg, mint a halál...\" akkor jó lenne, ha a duettet éneklő szerelmes pár fogná egymás kezét és nem a szinpad két végében, egymástól jó tíz méterre állna. Vagy amikor a két álnéven bemutatkozó férfi hirtelen felindulásból egyféle katonabarátságot köt és kijelentik, hogy együtt indulnak a csatába - ehhez képest a jelenet végén az egyik jobbra el, a másik balra el. Szóval azért lett volna még mit dolgozni ezen a rendezésen, de a koncepció alapvetően tetszett és voltak egészen gyönyörű megoldások. Nagyontetszett például, amikor a remetének álló Leonóra beöltözésekor gyertyák lobogtak a kivetítőkön. Számomra ez tökéletesen megteremtette a templomi áhitatot. Pár szót még a fordításról. Az operafordítások általában borzasztóak, magyartalanok és gyakran csak egymás után leírt szavak halmazára emlékeztetnek. Ez most azért nem volt olyan rettenetes, bár a férfi szerzetesek nem zárdában élnek.
Gyönyörű volt A végzet hatalma a MüPa-ban. Sajnos nem volt teltház, nyilván sokan megvárják inkább az operaházi bemutatót - nem mindenki szereti a szinpadtechnika és kosztüm nélküli, szcenirozott rendezéseket. Bánhatják, mert ritka művészi élményben volt részünk, egész kiváló előadás volt a mai. Csodálatos énekeseket hívtak meg. Kezdjük rögtön a Leonórát éneklő Michèle Criderrel. A művésznő hajlékony és minden regiszterben atombiztos, erős hangjával és nagyszerű színészi játékával fél perc alatt meghódította a közönséget. Hasonló, tomboló sikert aratott a bátyját, Don Carlost éneklő Lado Atanelli. Őneki a III. felvonásra kissé a fejébe szállt a dicsőség megpróbálta túlénekelni önmagát, de azért a ló innenső oldalán maradt, nem esett túlzásba. Hatalmas, erős baritonjával ő is belopta magát a pesti közönség szívébe, visszavárjuk. Az én személyes kedvencem ma este a Melitone-t éneklő Tomasz Konieczny lett. Őt már jól ismerem, énekelt a Wagner Napokon is, de ma egy új oldaláról mutatkozott be. Remekül énekelte a besavanyodott libidótól szenvedő, embergyűlölő barátot. Imádtam az alakítását és a tapsviharból ítélve nem csak én voltam így ezzel. Don Alvaro szerepében Badri Maisuradze igen hitelesen, bár kissé nazális, vagy még inkább fogfájós hangon énekelte a szerencsétlen sorsú, indián származású hősszerelmest. Igen szép zengésű, erős tenorja ma talán nem volt a legjobb állapotban, legalábbis nekem úgy tünt. Ettől persze még maradhatna itt pár évig, mert még így is leénekelt volna a szinpadról fél tucatnyi átlag magyar tenort. Diogenes Randes Gvardiánja bölcs volt és jóságos, mindamellett bársonyosan zengő is. Az a helyzet azonban, hogy Crider, Atanelli és Konieczny valósággal ellopta előle a show-t, ma ők hárman voltak az abszolut sztárok. Randes sorsában osztoztak a magyar szereplők is, kissé ők is háttérbe szorultak - nem érdemelték pedig. A Debreceni operatársulatban éneklő Tréfás Györgyöt most hallottam először élőben, teljesen rendben van a basszusa, szép Calatrava grófot hallottunk tőle. Hasonló jókat mondhatok a Preziosilla szerepében tündöklő Pánczél Éváról is. Neki talán jobb lett volna, ha egy picit alacsonyabb sarkú cipőt vesz fel, egy markotányosnő nem szokott tipegni a katonák körül. De a hangja, hát az gyönyörű. De így igaz ez a másik két szereplőre, Sánta Jolánra és Böjte Sándorra is. A nemzetközi élvonalból válogatott főszereplők mellett is megállták a helyüket, hála és köszönet érte. Csodálatos volt a kórus és a zenekar is. Előadás után éppen az egyik csellista mellett oldottam el a bringámat. Onnan tudom, hogy csellista, mert a hátán hordta a hangszerét. El is borzadtam kicsit, egy tokba zárt cselló óriási, azzal kész életveszély elindulni. Megköszöntem neki a szép estét és dícsértem a zenekart, mondtam, egész máshogy hangzottak mint az Operaházban, sokkal finomabbak, áttetszőbbek voltak. Azt mondta, hogy ez az előadás nekik majdnem akkora élmény volt mint nekünk, a közönségnek. Amikor először meghallották az énekeseket, mindenki azonnal összekapta magát, mert ilyen hangok alá játszani nekik is nagy megtiszteltetés. Hát, ebben lehet valami, tényleg nagyon jó volt a zenekar is és a kórus is. Aki nagyon tetszett még az Kovács János, a karmester. Őróla ritkán írok a blogban, vagy tán egyáltalán nem is. Szinte minden harmadik - negyedik előadást ő vezényli az Operaházban, tudom hogy jó, de annyira természetes a jelenléte, mint a függönyé. Az is szép, mégse szokta senki dícsérni, hogy milyen súlyos az esése és mennyire egyenletesen van redőzve. Még mielőtt nagyon belekeverednék a hasonlatba; lehet, hogy a függöny hiánya vagy a más operákhoz képest igen hosszú nyitány miatt, de ma valahogy jobban figyeltem rá is és így a munkájára is. Nagyon, nagyon-nagyon jó karmester Kovács János, tökéletesen szólt a keze alatt a zenekar. Legyen még itt pár szó a rendezésről. Káel Csabának igen nehezen tudom megbocsátani, hogy a 2000-ben készült Bánk bán filmben olyan apró darabokra tördelte a balettbetétet és pláne hogy az igen jó kiállású Kiss B. Attilát úgy rendezte és fényképeztette [url]http://youtube.com/watch?v=ChPyg29FGNA;Bánk nagyáriája[/url] közben, hogy inkább nézett ki vállatlan - nyakatlan törpének, mint egy nagyúrnak, aki \"bárkit felszúr a bajszára\". Nos, ezzel a rendezéssel Káel valamennyit ledolgozott nálam ebből a hátrányból. A szinpadtechnika nélküli, félig szcenirozott előadásokban már megszokott digitális kivetítőt használta és bár néha enyhe túlzásokba esett, alapvetően ízléses és visszafogott rendezést láthattunk. A \"néha enyhe túlzásokba esett\" alatt azt értem, hogy időnként túlságosan részletező és szájbarágó volt. A súlyosan megsebesült Don Alvaro például átad egy kulcsot frissen szerzett barátjának, a kivetítőn átúszik egy kulcs képe. Más, dramaturgiailag ennél jóval fontosabb jeleneteknél viszont vak maradt a vászon, vagy valami semleges márványozás vibrált csak rajta. Ugyanakkor jó lett volna ügyelni olyasmikre például, hogy amikor Don alvaro azt énekli, hogy \"kicsi kezed hideg, mint a halál...\" akkor jó lenne, ha a duettet éneklő szerelmes pár fogná egymás kezét és nem a szinpad két végében, egymástól jó tíz méterre állna. Vagy amikor a két álnéven bemutatkozó férfi hirtelen felindulásból egyféle katonabarátságot köt és kijelentik, hogy együtt indulnak a csatába - ehhez képest a jelenet végén az egyik jobbra el, a másik balra el. Szóval azért lett volna még mit dolgozni ezen a rendezésen, de a koncepció alapvetően tetszett és voltak egészen gyönyörű megoldások. Nagyontetszett például, amikor a remetének álló Leonóra beöltözésekor gyertyák lobogtak a kivetítőkön. Számomra ez tökéletesen megteremtette a templomi áhitatot. Pár szót még a fordításról. Az operafordítások általában borzasztóak, magyartalanok és gyakran csak egymás után leírt szavak halmazára emlékeztetnek. Ez most azért nem volt olyan rettenetes, bár a férfi szerzetesek nem zárdában élnek.
807 Búbánat 2007-09-30 03:09:10
A félig szcenírozott színrevitelű A végzet hatalma-bemutató hatalmas lelkesedést váltott ki a Nemzeti Hangversenyterem közönségéből! Az operaelőadás végén zúgott a vastaps, és röpködtek a bravók, azt hiszem, jogos volt a felállva tapsolás!!! Az ováció elsősorban a Leonórát megformáló neves amerikai énekesnőnek, Miche\'le Cridernek (szoprán) szólt, aki tudomásom szerint most először lépett fel Budapesten, és akit azonnal kegyeibe zárta a hazai publikum. A grúz Lado Ataneli (bariton) és a lengyel Tomasz Konieczny (bassz-bariton) is megbecsült sztárművészei minden dalszínháznak, ahol csak föllépnek, és most nekünk ismételten bizonyították ragyogó művészi képességüket. De ugyanez mondható el a grúz Badri Maisuradzeről (tenor) és a brazil Diagonesz Randesről (basszus) is, akik szintén ízelítőt nyújtottak át egy más kulturális alapokon gyökeredző énekes-iskola ékköveiből, bizonyítva, hogy Verdit énekelni nekik ugyanolyan szépség, öröm és hála, mint bárki másnak, akinek ez a lehetőség megadatik. A Magyar Állami Operaház Énekkarát, zenekarát Kovács János vezényelte, aki a Nabucco után ismételten értésre adta, hogy Verdi partitúrája számára ugyanolyan értékes, fontos, mint bármely más zeneszerzőé… A rendező Káel Csaba immár rutinosan szervált, panelekből építkező minimális díszletkompozíciója betölti funkcióját. Az összes közreműködő és alkotó által ambiciózus munkával színre hozott Végzet hatalma-produkció végeredménye nem lehetett kétséges: Verdi operája ebben a különleges atmoszférájú teremben, és ebben a rendhagyó megvalósításban megérdemelt, óriási sikert aratott!
A félig szcenírozott színrevitelű A végzet hatalma-bemutató hatalmas lelkesedést váltott ki a Nemzeti Hangversenyterem közönségéből! Az operaelőadás végén zúgott a vastaps, és röpködtek a bravók, azt hiszem, jogos volt a felállva tapsolás!!! Az ováció elsősorban a Leonórát megformáló neves amerikai énekesnőnek, Miche\'le Cridernek (szoprán) szólt, aki tudomásom szerint most először lépett fel Budapesten, és akit azonnal kegyeibe zárta a hazai publikum. A grúz Lado Ataneli (bariton) és a lengyel Tomasz Konieczny (bassz-bariton) is megbecsült sztárművészei minden dalszínháznak, ahol csak föllépnek, és most nekünk ismételten bizonyították ragyogó művészi képességüket. De ugyanez mondható el a grúz Badri Maisuradzeről (tenor) és a brazil Diagonesz Randesről (basszus) is, akik szintén ízelítőt nyújtottak át egy más kulturális alapokon gyökeredző énekes-iskola ékköveiből, bizonyítva, hogy Verdit énekelni nekik ugyanolyan szépség, öröm és hála, mint bárki másnak, akinek ez a lehetőség megadatik. A Magyar Állami Operaház Énekkarát, zenekarát Kovács János vezényelte, aki a Nabucco után ismételten értésre adta, hogy Verdi partitúrája számára ugyanolyan értékes, fontos, mint bármely más zeneszerzőé… A rendező Káel Csaba immár rutinosan szervált, panelekből építkező minimális díszletkompozíciója betölti funkcióját. Az összes közreműködő és alkotó által ambiciózus munkával színre hozott Végzet hatalma-produkció végeredménye nem lehetett kétséges: Verdi operája ebben a különleges atmoszférájú teremben, és ebben a rendhagyó megvalósításban megérdemelt, óriási sikert aratott!
806 bermuda 2007-09-29 15:35:09 [Válasz erre: 805 Búbánat 2007-09-29 11:38:54]
Én már egy hete.... hangolódom: Domingo, Price,Milnes,Cossotto, Levine.
Én már egy hete.... hangolódom: Domingo, Price,Milnes,Cossotto, Levine.
805 Búbánat 2007-09-29 11:38:54
Ma este a MüPában: A végzet hatalma Kezdem a ráhangolódást: Martina Arroyo, Carlo Bergonzi, Piero Cappuccilli, Ruggero Raimondi, Florindo Andreolli,Virgilio Carbonari, Bianca Maria Casoni, Mila Cova, Sir Geraint Evans, Derek Hammond-Stroud Ambrosian Opera Chorus, Royal Philharmonic Orchestra, Lamberto Gardelli
Ma este a MüPában: A végzet hatalma Kezdem a ráhangolódást: Martina Arroyo, Carlo Bergonzi, Piero Cappuccilli, Ruggero Raimondi, Florindo Andreolli,Virgilio Carbonari, Bianca Maria Casoni, Mila Cova, Sir Geraint Evans, Derek Hammond-Stroud Ambrosian Opera Chorus, Royal Philharmonic Orchestra, Lamberto Gardelli
804 Sesto 2007-09-10 15:23:28
....sok esetben -különsen Myto, Gala és Bella voce kiadványok esetén- (=s nem feltétlenül betegség, rosszúllét etc. miatt) a teljes operaelöadás mellett az utolsó CD-n általában különbözö \"Bonustrack-ek\" szerepelnek,...amelyek nem feltétlenül ugyanannak a münek részletei,...de ha mégis, akkor is könnyen megtörténhet, hogy azt már más elöadásokról vágták össze=más karmester dirigálta...
....sok esetben -különsen Myto, Gala és Bella voce kiadványok esetén- (=s nem feltétlenül betegség, rosszúllét etc. miatt) a teljes operaelöadás mellett az utolsó CD-n általában különbözö \"Bonustrack-ek\" szerepelnek,...amelyek nem feltétlenül ugyanannak a münek részletei,...de ha mégis, akkor is könnyen megtörténhet, hogy azt már más elöadásokról vágták össze=más karmester dirigálta...
803 tarnhelm2 2007-09-10 15:20:42 [Válasz erre: 802 tarnhelm2 2007-09-10 15:19:30]
jav: Nem mintha nem ismernénk...
jav: Nem mintha nem ismernénk...
802 tarnhelm2 2007-09-10 15:19:30 [Válasz erre: 801 vichy 2007-09-10 14:55:04]
Nem mintha nem ismernék ilyen eseteket. Van nekem pl egy ilyenem: Parsifal (WWV 111) Artur Bodanzky (dir.:1, 3. felvonás), Erich Leinsdorf (dir.: 2. felvonás), Metropolitan Opera Chorus and Orchestra, Lauritz Melchior (Parsifal), Kirsten Flagstad (Kundry), Emanuel List (Gurnemanz), Friedrich Schorr (Amfortas), Normann Cordon (Titurel), Arnold Gabor (Klingsor)(stb.) New York, Metropolitan, 1938. 04. 15. [live]. Myto (1998, ADD), 982.H013 A második felvonásra Bodanzky rosszul lett, és Leinsdorf vette át a pálcát, a 3. felvonásra azonban Bodanzky összekapta magát és visszatért a pulpitusra.
Nem mintha nem ismernék ilyen eseteket. Van nekem pl egy ilyenem: Parsifal (WWV 111) Artur Bodanzky (dir.:1, 3. felvonás), Erich Leinsdorf (dir.: 2. felvonás), Metropolitan Opera Chorus and Orchestra, Lauritz Melchior (Parsifal), Kirsten Flagstad (Kundry), Emanuel List (Gurnemanz), Friedrich Schorr (Amfortas), Normann Cordon (Titurel), Arnold Gabor (Klingsor)(stb.) New York, Metropolitan, 1938. 04. 15. [live]. Myto (1998, ADD), 982.H013 A második felvonásra Bodanzky rosszul lett, és Leinsdorf vette át a pálcát, a 3. felvonásra azonban Bodanzky összekapta magát és visszatért a pulpitusra.
801 vichy 2007-09-10 14:55:04 [Válasz erre: 799 Heiner Lajos 2007-09-10 14:47:45]
Hmm, tényleg. Már csak az a kérdés egyszerre, vagy felváltva?
Hmm, tényleg. Már csak az a kérdés egyszerre, vagy felváltva?
800 Búbánat 2007-09-10 14:53:51
800
800
799 Heiner Lajos 2007-09-10 14:47:45 [Válasz erre: 798 vichy 2007-09-10 14:34:21]
Biztos jó, ha ketten is vezénylik.
Biztos jó, ha ketten is vezénylik.
798 vichy 2007-09-10 14:34:21
[url]http://www.amazon.com/Verdi-Nabucco-Giuseppe/dp/B0007NH29W/ref=sr_1_3/102-9019084-5200139?ie=UTF8&s=music&qid=1189427514&sr=8-3;Ezt a Nabuccót[/url] ismeri valaki? Milyen?
[url]http://www.amazon.com/Verdi-Nabucco-Giuseppe/dp/B0007NH29W/ref=sr_1_3/102-9019084-5200139?ie=UTF8&s=music&qid=1189427514&sr=8-3;Ezt a Nabuccót[/url] ismeri valaki? Milyen?
797 Búbánat 2007-09-10 12:51:37
A Don Carlos 1867-es, párizsi, francia nyelvű, eredeti verziójának elhíresült 2004-es bécsi felújítását a TDK megjelentette DVD-n. Remélhetőleg,nemsokára nálunk is a lemezboltok polcaira kerül ez a - sok tekintetben világelső - kiadvány. A címszerepet a mexikói Ramon Vargas formálja meg, az előadás rendezője a nézőközönséget ötleteivel provokáló, vagy legalábbis megosztó német Peter Konwitschny. Emlékezetes pl. a nagy balettjelenet: meghökkentő benne „Eboli álma” - erről volt már szó itt a fórumon is. Közreműködik Chor und Orchester der Wiener Staatsoper, vezényel: Bertrand de Billy. 2 DVD, 247 perc
A Don Carlos 1867-es, párizsi, francia nyelvű, eredeti verziójának elhíresült 2004-es bécsi felújítását a TDK megjelentette DVD-n. Remélhetőleg,nemsokára nálunk is a lemezboltok polcaira kerül ez a - sok tekintetben világelső - kiadvány. A címszerepet a mexikói Ramon Vargas formálja meg, az előadás rendezője a nézőközönséget ötleteivel provokáló, vagy legalábbis megosztó német Peter Konwitschny. Emlékezetes pl. a nagy balettjelenet: meghökkentő benne „Eboli álma” - erről volt már szó itt a fórumon is. Közreműködik Chor und Orchester der Wiener Staatsoper, vezényel: Bertrand de Billy. 2 DVD, 247 perc
796 Heiner Lajos 2007-09-03 19:56:35
Mindenki figyelmébe ajánlom Fodor Géza írását a Don Carlos DVD-változatairól a Muzsikában!
Mindenki figyelmébe ajánlom Fodor Géza írását a Don Carlos DVD-változatairól a Muzsikában!
795 Sesto 2007-09-02 22:23:34 [Válasz erre: 794 Estelle 2007-09-02 21:51:46]
...nem rossz!!! és ezen a felvételen -hihetetlen, de igaz- a fiatal Mesheriakova jobb(!), mint az \"Orfeo\" által készitett felvételen az \"érett\" Cotrubas,...akinek számos más felvétele nyilván csodálatos értéket képvisel,...DE az Alzira vhogy. nem igazán jött neki össze...
...nem rossz!!! és ezen a felvételen -hihetetlen, de igaz- a fiatal Mesheriakova jobb(!), mint az \"Orfeo\" által készitett felvételen az \"érett\" Cotrubas,...akinek számos más felvétele nyilván csodálatos értéket képvisel,...DE az Alzira vhogy. nem igazán jött neki össze...
794 Estelle 2007-09-02 21:51:46
Ez lesz kedden este a Bayern 4-en: 19:05 Giuseppe Verdi: \"Alzira\" Tragedia lirica in einem Prolog und zwei Akten In italienischer Sprache Alvaro - Slobodan Stankovic Gusmano - Paolo Gavanelli Zamoro - Ramón Vargas Alzira - Marina Meschtscheriakowa und andere Choeur du Grand Théâtre de Genève Orchestre de la Suisse Romande Leitung: Fabio Luisi Aufnahme von 1999
Ez lesz kedden este a Bayern 4-en: 19:05 Giuseppe Verdi: \"Alzira\" Tragedia lirica in einem Prolog und zwei Akten In italienischer Sprache Alvaro - Slobodan Stankovic Gusmano - Paolo Gavanelli Zamoro - Ramón Vargas Alzira - Marina Meschtscheriakowa und andere Choeur du Grand Théâtre de Genève Orchestre de la Suisse Romande Leitung: Fabio Luisi Aufnahme von 1999
793 Sesto 2007-09-02 09:50:09 [Válasz erre: 792 WiseGentleman 2007-09-01 21:52:44]
\"jólfésült, szép hangú, kulturált, igazi \"bel canto\" Azucena.\"-nekem meg pont EZ a bajom vele: olyan vértelen, \"aranyos-kedves\",...mellesleg egyáltalán nem úgy szól, mint egy drámai mezzoszoprán,...hanem sokkal inkább, mint egy magasság nélküli szoprán, annyira világos a timbre - ha a Price-szal együtt énekelnek, a szoprán Leonora sokkal \"kormosabb, dögösebb\", mintha szerepet cseréltek volna...
\"jólfésült, szép hangú, kulturált, igazi \"bel canto\" Azucena.\"-nekem meg pont EZ a bajom vele: olyan vértelen, \"aranyos-kedves\",...mellesleg egyáltalán nem úgy szól, mint egy drámai mezzoszoprán,...hanem sokkal inkább, mint egy magasság nélküli szoprán, annyira világos a timbre - ha a Price-szal együtt énekelnek, a szoprán Leonora sokkal \"kormosabb, dögösebb\", mintha szerepet cseréltek volna...
792 WiseGentleman 2007-09-01 21:52:44 [Válasz erre: 790 Sesto 2007-09-01 21:32:47]
Ezen a felvételen, bevallom, a szívemhez közel áll a teljesítménye, jólfésült, szép hangú, kulturált, igazi \"bel canto\" Azucena. Persze, ha az én kedvenceimet vesszük sorra, Simionato talán drámaibb lenne...
Ezen a felvételen, bevallom, a szívemhez közel áll a teljesítménye, jólfésült, szép hangú, kulturált, igazi \"bel canto\" Azucena. Persze, ha az én kedvenceimet vesszük sorra, Simionato talán drámaibb lenne...
791 Sesto 2007-09-01 21:39:23 [Válasz erre: 789 WiseGentleman 2007-09-01 21:29:30]
...na jó,...azért a zarójelenetben (=most) kissé belehúzott, ha elötte is legalább ilyen intenziv lett volna,...akkor az összbenyomás is sokkal szebb lenne!... hmmm...
...na jó,...azért a zarójelenetben (=most) kissé belehúzott, ha elötte is legalább ilyen intenziv lett volna,...akkor az összbenyomás is sokkal szebb lenne!... hmmm...
790 Sesto 2007-09-01 21:32:47 [Válasz erre: 789 WiseGentleman 2007-09-01 21:29:30]
...kissé unalmas, annak ellenére, hogy nagyon muzikális meg minden,...de pl. egy Verrett-nek, Obrazcova-nak vagy d´Intino-nak a közelébe se kerül!...
...kissé unalmas, annak ellenére, hogy nagyon muzikális meg minden,...de pl. egy Verrett-nek, Obrazcova-nak vagy d´Intino-nak a közelébe se kerül!...
788 Sesto 2007-09-01 21:15:54 [Válasz erre: 785 Sesto 2007-09-01 18:57:29]
....Price, Milnes zseniálisak!!! ;-)
....Price, Milnes zseniálisak!!! ;-)
787 Sesto 2007-09-01 19:15:12 [Válasz erre: 786 bermuda 2007-09-01 19:06:39]
...szivesen! ;-) Abszolút igazad van,...hiszen ezeket a szertelen, hanggyilkos-hétpróbás \"soprano drammatico d´agilitá-szerepeket\" nem lehet a sokkal szelidebb \"lirico-spinto\" Desdemona-val egy lapon emliteni: teljesen más \"súlycsoport\"!... Liu-ként is inkább más énekesnöket preferálok -akár felvételen is,...de Ricciarelli Desdemona-ját viszont tényleg kedvelem!... Carreras-Ricciarelli szimbiózisa legendás volt szinfalakon innen és túl,...de Carreras tüzes, temperamentumos és tényleg nagyszerü közremüködése sem segitett/segithet azon, hogy Ricciarelli ebben a szerepkörben egyszerüen túl volt terhelve!
...szivesen! ;-) Abszolút igazad van,...hiszen ezeket a szertelen, hanggyilkos-hétpróbás \"soprano drammatico d´agilitá-szerepeket\" nem lehet a sokkal szelidebb \"lirico-spinto\" Desdemona-val egy lapon emliteni: teljesen más \"súlycsoport\"!... Liu-ként is inkább más énekesnöket preferálok -akár felvételen is,...de Ricciarelli Desdemona-ját viszont tényleg kedvelem!... Carreras-Ricciarelli szimbiózisa legendás volt szinfalakon innen és túl,...de Carreras tüzes, temperamentumos és tényleg nagyszerü közremüködése sem segitett/segithet azon, hogy Ricciarelli ebben a szerepkörben egyszerüen túl volt terhelve!
786 bermuda 2007-09-01 19:06:39 [Válasz erre: 784 Sesto 2007-09-01 18:51:09]
Köszönöm! Véleményem szerint-bár nem igazán ismerem a Foscarit-1-1 áriát leszámitva, Desdemona nem olyan gyilkos szerep mint Verdi korai hősnői!? Nekem pl.Ricciarelli egy élő Turandotban Liuként nagyon is tetszik-ott is Carreras a tenor.Ök ketten sokat szerepeltek együtt-mint kortársak?-élőben is és cd-n is.
Köszönöm! Véleményem szerint-bár nem igazán ismerem a Foscarit-1-1 áriát leszámitva, Desdemona nem olyan gyilkos szerep mint Verdi korai hősnői!? Nekem pl.Ricciarelli egy élő Turandotban Liuként nagyon is tetszik-ott is Carreras a tenor.Ök ketten sokat szerepeltek együtt-mint kortársak?-élőben is és cd-n is.
785 Sesto 2007-09-01 18:57:29
...de Verdi Mesternél maradva,...végre sikerült beszerezni: \"Il Trovatore\" * Leonore: Leontyne Price * Manrico: Plácido Domingo * Count di Luna: Sherill Milnes * Azucena: Fiorenza Cossotto * Ferrando: Bonaldo Giaiotti * Inez: Elizabeth Bainbridge Ambrosian Opera Chorus - New Philharmonic Orchestra- Zubin Metha (BMG/RCA-1970)
...de Verdi Mesternél maradva,...végre sikerült beszerezni: \"Il Trovatore\" * Leonore: Leontyne Price * Manrico: Plácido Domingo * Count di Luna: Sherill Milnes * Azucena: Fiorenza Cossotto * Ferrando: Bonaldo Giaiotti * Inez: Elizabeth Bainbridge Ambrosian Opera Chorus - New Philharmonic Orchestra- Zubin Metha (BMG/RCA-1970)
784 Sesto 2007-09-01 18:51:09 [Válasz erre: 783 bermuda 2007-09-01 17:41:25]
...Carreras és a többi férfi szereplö -ugyanúgy, mint a Legnanoi csatában- nagyon de nagyon jó(!), abszolút topformában,...nos, Ricciarelli-röl -ne haragudj- csak annyit: ugyanolyan lapos, szintelen vagy inkább jellegtelen \"fehér\" hangon, intonációs gondokkal megáldva-á la June Anderson hasnonló szerepkörben- /sajnos!/ \"visitozik\",...szerintem nagyon gáz, egyszerüen \"szereposztásbeli tévedés\"! Nyilván énekesnö legyen a talápn, aki ebben a pokolian nehéz és összetett szerepkörben tündökölni tud! (Csak azt nem értem, hiszen a \"Foscari\" ´77-ben készült, hogy lehet az, hogy pl. a ´86-os \"Otello\" felvételen Ricciarelli tényleg azért nagyon szép Desdemona-t énekelt(!)!-azt -kivételesen- szivesen hallgatom vele!) A \"korai Verdi\" darabok közül nekem -azt hiszem most már végleg- a \"Lombardok\" lesz/marad az abszolút favorit,...de ha kbözö forrásoknak hinni lehet, akkor maga Verdi is nagyon kedvelte az \"I due Foscari-t\". ;-) Conclusio: pont Ricciarelli miatt tétováztam olyan sokáig, és abszolút utoljára hagytam az \"I due Foscari\" és \"La battaglia di Legnano\" beszerzését.
...Carreras és a többi férfi szereplö -ugyanúgy, mint a Legnanoi csatában- nagyon de nagyon jó(!), abszolút topformában,...nos, Ricciarelli-röl -ne haragudj- csak annyit: ugyanolyan lapos, szintelen vagy inkább jellegtelen \"fehér\" hangon, intonációs gondokkal megáldva-á la June Anderson hasnonló szerepkörben- /sajnos!/ \"visitozik\",...szerintem nagyon gáz, egyszerüen \"szereposztásbeli tévedés\"! Nyilván énekesnö legyen a talápn, aki ebben a pokolian nehéz és összetett szerepkörben tündökölni tud! (Csak azt nem értem, hiszen a \"Foscari\" ´77-ben készült, hogy lehet az, hogy pl. a ´86-os \"Otello\" felvételen Ricciarelli tényleg azért nagyon szép Desdemona-t énekelt(!)!-azt -kivételesen- szivesen hallgatom vele!) A \"korai Verdi\" darabok közül nekem -azt hiszem most már végleg- a \"Lombardok\" lesz/marad az abszolút favorit,...de ha kbözö forrásoknak hinni lehet, akkor maga Verdi is nagyon kedvelte az \"I due Foscari-t\". ;-) Conclusio: pont Ricciarelli miatt tétováztam olyan sokáig, és abszolút utoljára hagytam az \"I due Foscari\" és \"La battaglia di Legnano\" beszerzését.
783 bermuda 2007-09-01 17:41:25 [Válasz erre: 782 Sesto 2007-09-01 10:27:50]
Szia,tudom, a kisbetűvel irt énekesnőt nem kedveled, de milyen összességében? Most rendeltem meg ugyanis, pont Carreras miatt,meg a Legnanói csatát is velük:-) Alig várom, lassan meglesz az összes korai Verdim!
Szia,tudom, a kisbetűvel irt énekesnőt nem kedveled, de milyen összességében? Most rendeltem meg ugyanis, pont Carreras miatt,meg a Legnanói csatát is velük:-) Alig várom, lassan meglesz az összes korai Verdim!
782 Sesto 2007-09-01 10:27:50
G. Verdi, \"I due Foscari\" * Ricciarelli * CARRERAS * CAPPUCCILLI * RAMEY ORF Symphony Orchestra and Chorus- LAMBERTO GARDELLI (Philips 1977)
G. Verdi, \"I due Foscari\" * Ricciarelli * CARRERAS * CAPPUCCILLI * RAMEY ORF Symphony Orchestra and Chorus- LAMBERTO GARDELLI (Philips 1977)
781 Sesto 2007-08-30 13:42:45 [Válasz erre: 780 Heiner Lajos 2007-08-30 13:27:20]
...még nem vettem meg,...de tegnapelött sikerült egyben meghallgatni(!) -most a héten egy másik Trovatore-t: Mehta, Price, Cossotto, Domingo, Milnes fogok -végre- beszerezni,...s nem vitás,...hogy az Orfeo-kiadás, Váradyval hamarosan sorra fog kerülni + az \"új\" szólóCD-je, szintén az Orfeo-tól,...szenzációs! ;-)))
...még nem vettem meg,...de tegnapelött sikerült egyben meghallgatni(!) -most a héten egy másik Trovatore-t: Mehta, Price, Cossotto, Domingo, Milnes fogok -végre- beszerezni,...s nem vitás,...hogy az Orfeo-kiadás, Váradyval hamarosan sorra fog kerülni + az \"új\" szólóCD-je, szintén az Orfeo-tól,...szenzációs! ;-)))
780 Heiner Lajos 2007-08-30 13:27:20 [Válasz erre: 769 Sesto 2007-08-28 14:47:30]
Légyszi... Cserébe mit?
Légyszi... Cserébe mit?
779 -zéta- 2007-08-29 19:22:01 [Válasz erre: 778 bermuda 2007-08-29 15:13:00]
A Rádió rögzítette, talán egyszer hallhatjuk is...
A Rádió rögzítette, talán egyszer hallhatjuk is...
777 -zéta- 2007-08-29 15:02:14 [Válasz erre: 776 bermuda 2007-08-29 14:55:04]
Zeneakadémia - 2001. november 22-én
Zeneakadémia - 2001. november 22-én
776 bermuda 2007-08-29 14:55:04 [Válasz erre: 775 -zéta- 2007-08-29 13:30:05]
Volt Pesten Pünkösdi? Mikor?
Volt Pesten Pünkösdi? Mikor?
775 -zéta- 2007-08-29 13:30:05 [Válasz erre: 774 bermuda 2007-08-29 13:12:08]
A pesti Pünkösdire eredetileg Gregort kérték fel, aki a koncert előtt 1 hónappal lemondta, akkor ugrott be Pantea...
A pesti Pünkösdire eredetileg Gregort kérték fel, aki a koncert előtt 1 hónappal lemondta, akkor ugrott be Pantea...
774 bermuda 2007-08-29 13:12:08
A Pünkösdi királyságot hallgattam tegnap. Gregor jutott eszembe, remek szerep lehetett volna számára, ha bemutatták volna. Nem is értem miért bukott meg, nagyon kellemes , dallamos,igazi belcanto vigopera, engem Donizettire emlékeztet, mindensetre az Ezred lányával felveszi a versenyt. Van benne egy remek tenor Juan Oncina, amolyan Florezes hang-lehet,hogy Flo egyszer elénekli?
A Pünkösdi királyságot hallgattam tegnap. Gregor jutott eszembe, remek szerep lehetett volna számára, ha bemutatták volna. Nem is értem miért bukott meg, nagyon kellemes , dallamos,igazi belcanto vigopera, engem Donizettire emlékeztet, mindensetre az Ezred lányával felveszi a versenyt. Van benne egy remek tenor Juan Oncina, amolyan Florezes hang-lehet,hogy Flo egyszer elénekli?
773 bermuda 2007-08-29 12:52:12 [Válasz erre: 772 Sesto 2007-08-29 11:14:55]
Akkor én is felteszem:-))))))))
Akkor én is felteszem:-))))))))
772 Sesto 2007-08-29 11:14:55
....ne hiányozzék már innen se, ha Vichy ilyen szép Verdi muzsikát hallgat: Verdi: I Lombardi Deutekom Domingo Raimondi Grant Dean cond. Lamberto Gardelli Ambrosian Singers Royal Philharmonic Orchestra Philips Classics Productions, 1989
....ne hiányozzék már innen se, ha Vichy ilyen szép Verdi muzsikát hallgat: Verdi: I Lombardi Deutekom Domingo Raimondi Grant Dean cond. Lamberto Gardelli Ambrosian Singers Royal Philharmonic Orchestra Philips Classics Productions, 1989
770 vichy 2007-08-29 09:54:52 [Válasz erre: 769 Sesto 2007-08-28 14:47:30]
Igen, tényleg ő. Milyen jól értesült vagy!
Igen, tényleg ő. Milyen jól értesült vagy!
769 Sesto 2007-08-28 14:47:30
...igaz nem most, hanem még de. ezt a felvételt hallgattam: Verdi - Il Trovatore / Varady · Toczyska · O\'Neill · Brendel · Sinopoli (LIVE Bayeriche Staatsoper 1992) [Doppel-CD] von Julia Varady (Künstler), Dennis O\'Neill (Künstler), Wolfgang Brendel (Künstler), Stefania Toczyska (Künstler), Giuseppe Verdi (Komponist) Várady szenzációs, míg Toczyska is jó,..továbbá Brendel is meglepöen drámai Luna,...de a cimszereplöröl inkábbb egy szót se,...ja és Ines-t Georgina von Benza énekelt: ö énekel majd a MáO-ban Abigaille-t, ugye?...
...igaz nem most, hanem még de. ezt a felvételt hallgattam: Verdi - Il Trovatore / Varady · Toczyska · O\'Neill · Brendel · Sinopoli (LIVE Bayeriche Staatsoper 1992) [Doppel-CD] von Julia Varady (Künstler), Dennis O\'Neill (Künstler), Wolfgang Brendel (Künstler), Stefania Toczyska (Künstler), Giuseppe Verdi (Komponist) Várady szenzációs, míg Toczyska is jó,..továbbá Brendel is meglepöen drámai Luna,...de a cimszereplöröl inkábbb egy szót se,...ja és Ines-t Georgina von Benza énekelt: ö énekel majd a MáO-ban Abigaille-t, ugye?...