Bejelentkezés Regisztráció

Giuseppe Verdi


667 parampampoli 2007-08-06 08:49:54 [Válasz erre: 651 Sesto 2007-08-04 20:18:38]
Sudlik nagyszerű énekesnő volt, de Giselda nem az ő szólama volt, csak kínlódott vele. Nem véletlenül cserélte le Gardelli. A többi Verdi szerepben szinte kivétel nélkül remek volt: Elisabetta, Aida, Amelia, Leonóra, Desdemona... Érdekes, de nekem a Nabuccóban kifejezetten nem tetszett, sajnos pont akkor kezdődtek a hangi problémái, amelyeket elsősorban a túl drámai szerepek erőltetése (Turandot) indított, és Abigél csak betetőzöt. Az ellenben igaz, hogy akkoriban több énekesnő is kitűnően énekelte ezt a gyilkos szólamot, az általad felsoroltak mindegyike, de különösen Fekete Veronika, akinek a debütálása a szerepben igazi reveláció volt. Azt az estét úgy őrzöm, mint azon ritka eseteket, amikor igazi hangfenomént hallottam.

666 frushena 2007-08-05 21:21:50 [Válasz erre: 665 zsoly 2007-08-05 18:13:39]
666 = DE IGEN!!!

665 zsoly 2007-08-05 18:13:39 [Válasz erre: 664 frushena 2007-08-05 18:10:10]
Talán még azt is elviselnénk, ha idehaza rohangásznának ilyen szirupos tenorok, nem?? :))

664 frushena 2007-08-05 18:10:10 [Válasz erre: 663 zsoly 2007-08-05 18:07:04]
A lényeg a \'jó énekesen\' a cukros víz, csak szirup és körítés! :)

663 zsoly 2007-08-05 18:07:04 [Válasz erre: 660 frushena 2007-08-05 17:59:48]
Persze, ez így van, és Alagna tényleg jó énekes! Csak a cukros vizes sztoriján kiakadtam, azért ennyire nem kéne palira venni a közönséget. Bár egyik kedves fórumtársunk szerint tenor=kötelező rapli. :))

662 frushena 2007-08-05 18:01:27 [Válasz erre: 661 bermuda 2007-08-05 18:00:37]
Természetesen!

661 bermuda 2007-08-05 18:00:37
Amennyiben tényleg jön tavasszal a Fesztiválra, ott a helyem, már gyüjtök rá;-)

660 frushena 2007-08-05 17:59:48 [Válasz erre: 659 bermuda 2007-08-05 17:56:32]
A legnagyobbakkal előfordul, hogy \'érdekesen\' esetleg felháborítóan viselkednek. Én továbbra is kedvelem művészetét!

659 bermuda 2007-08-05 17:56:32 [Válasz erre: 658 frushena 2007-08-05 17:52:42]
Bevallom, szerintem is jó,egyetértünk;-)

658 frushena 2007-08-05 17:52:42
Alagna & a botránya ide vagy oda, jó énekes!

657 zsoly 2007-08-05 17:27:01 [Válasz erre: 656 bermuda 2007-08-05 17:19:02]
Asszem az első után szólta le a közönséget és a másodikon vonult ki tán?

656 bermuda 2007-08-05 17:19:02 [Válasz erre: 654 Búbánat 2007-08-05 11:51:15]
Volt NEM botrányos előadás is Alagnával? Úgy tudtam, hogy mindjárt az elsőn bedobta a törölközőt.....

655 zsoly 2007-08-05 13:12:40 [Válasz erre: 654 Búbánat 2007-08-05 11:51:15]
Igen, a lemez Komolósi miatt érdekes és nem Alagna miatt. Elég furcsán venné ki magát, ha a botrányos előadást hoznák ki, és akkor még a holmi \"cukros vizet kellett innom\" hiszti után még jogdíjat is kéne fizetni Alagnának. Akkor már legalább énekelje végig a DVD-t.

654 Búbánat 2007-08-05 11:51:15
Augusztus hatodikától már kapható a kereskedelemben, DVD-n - az Universal forgalmazásában - ,a Scala tavalyi évadnyitó Aidája Alagnával,Urmanával, Komlósival. (Rendező: Zeffirelli, vezényel: Chailly - DECCA - 2 DVD). Engem jobban érdekelt volna, ha a botrányos előadást hozzák ki... Mindenesetre Komlósi Ildikó miatt érdekelne a lemez...

653 Búbánat 2007-08-04 23:39:22 [Válasz erre: 642 bermuda 2007-08-04 19:59:36]
Egyszer régen leadta a rádió, akkor gyorsan kazettára fel is vettem...

652 Sesto 2007-08-04 20:20:45
\"felújitott\" -pardon!

651 Sesto 2007-08-04 20:18:38 [Válasz erre: 650 virius 2007-08-04 20:13:41]
....azért Sudklikkal is nagyon de nagyon szivesen megnéztem/meghallgattam volna a Lombardok Giselda-ját; Sudlik Mária a ´80-as évek végén/ ´90-es évek elején szintén remekelt az akkoriban felújitot Nabucco-ban, Abigaille-ként: nagyon nagy élmény volt-szivesen emlékszem rá!... ;-) Bár ha belegondolok, azért akkoriban nagy nevek \"osztoztak\" Abigaille-szólamán: Sudlik Mária, Rohonyi Anikó, Misura Zsuzsa és késöbb csatlakozott hozzájuk Fekete Veronika is(=aki korábban \"csak\" Anna-t énekelt a Nabucco-ban!)

650 virius 2007-08-04 20:13:41 [Válasz erre: 636 parampampoli 2007-08-04 18:06:02]
Ennek vlsz. az az oka, hogy 1974-ben az első szereposztásra jelölték Sudlik Máriát, de ő a próbán összeveszett Gardellivel, aki pedig ezek után nem volt vele hajlandó dolgozni. Így került az első szereposztásba a kezdő Sass Sylvia.

649 bermuda 2007-08-04 20:13:17 [Válasz erre: 647 Sesto 2007-08-04 20:10:11]
Van nekik, 1x kb2 éve volt egy müsor, cime: Hires alakitások. Tell Vilmos- ebből a tenor Ilosfalvy. Sok \"kukorékolós\" részletet adtak belőle s Kertész Iván volt a mv.

648 virius 2007-08-04 20:10:30 [Válasz erre: 639 Spangel 2007-08-04 19:07:38]
Haja Domonkos = Haja Zsolt. H(a)ja kérem, ma Domonkos napja van... :)))))

647 Sesto 2007-08-04 20:10:11 [Válasz erre: 646 Spangel 2007-08-04 20:06:41]
A \"Tell Vilmos-nak\" elvileg ott kell lapulnia az archivumban, hiszen a Hungaroton által 1984-ben kiadott \"Csillagok a Magyar Állami Operaház szinpadán\" c. albumban nem egy részlet szerepel az emlitett darab bp.-i elöadásaiból (=Déry Gabriella, Ilosfalvy Róbert tolmácsolásában) és a részletek mellett külön feltüntetve, hogy a MR felvételei etc.

646 Spangel 2007-08-04 20:06:41 [Válasz erre: 642 bermuda 2007-08-04 19:59:36]
Most, amikor a Bartók Rádió prominens zenetudósainak jobbnál jobb műsorait megszűntették, sajnos semmi jóra nem lehet számítani. Legfeljebb csodára. A Végzet és Verdi Requiemje csoda lenne Gardellivel. Miként a Machbeth és a Tell Vilmos pesti felvétele, ha megvan még egyáltalán.

645 Sesto 2007-08-04 20:06:32 [Válasz erre: 644 bermuda 2007-08-04 20:02:46]
\"La mia letizia\" -hmmmm, tényleg remek ária!... ;-)

644 bermuda 2007-08-04 20:02:46 [Válasz erre: 638 Sesto 2007-08-04 18:46:05]
Nekem is a Deutekomos az etalon, már hetek óta hallgatom, Domingó is remek, csodaszép az ária , sajnos ritkán hallani, pedig sok Verdi áriát -agyonjátszottat-\"kenterbe\" ver.

643 Sesto 2007-08-04 20:02:29 [Válasz erre: 642 bermuda 2007-08-04 19:59:36]
\"Én már hallottam, kiváló, legalább felvehetnénk-vagy pont ezt nem akarják?!\"-ülnek a kincseiken és örzik azokat a publikumtól/hallgatóktól -legyen az MR vagy Hungaroton, mint egy kobra a kincseskamrában!... :-(

642 bermuda 2007-08-04 19:59:36 [Válasz erre: 641 Spangel 2007-08-04 19:36:43]
Ha nem is adják ki, legalább adják LE! Minden héten van teljes opera a Bartókon, egyszer elővehetnék!! Én már hallottam, kiváló, legalább felvehetnénk-vagy pont ezt nem akarják?!

641 Spangel 2007-08-04 19:36:43
Ha már Gardellinél tartunk, idehaza a rádiónak van egy legendás Végzet-felvétele, Ilosfalvyval, Bendével, Melissel. Miért nem lehet ezt technikilag restaurálni és CD-n kiadni. Micsoda értéke operajátszásunknak. Sajnos CSAK hallottam róla, hallani még nem volt szerencsém. És mennyi más felvételt lehetnne még felújítani. A mostani viszonyok között? Inkább ne beszéljünk róla...

640 Spangel 2007-08-04 19:31:41 [Válasz erre: 638 Sesto 2007-08-04 18:46:05]
Ritka szép felvétel, igazad van. A kalózfelvételek között is akad egy-két remek, de ehhez nagy szerencse kell. Kár, hogy idehaza megszűnt az operalemezek készítése, kivétel Vox Artis (Varázsfuvola, Don Giovanni, és tervbe van véve a Figaro házassága).

639 Spangel 2007-08-04 19:07:38 [Válasz erre: 633 Spangel 2007-08-04 10:16:01]
Haja Domonkos = Haja Zsolt. Bocsánat mindenkitől!

638 Sesto 2007-08-04 18:46:05 [Válasz erre: 636 parampampoli 2007-08-04 18:06:02]
...sajnos nem értek Veled egyet, Sass produkcióját illetöen, de nem baj!-mert valóban, a ´82-es Hungaroton produkció minden más, csak nem szenzációs és pont Sass miatt: saját maga árnyéka!... :-( A Covent Garden-ben énekelt Lombardok-sorozatot Sass Sylviával és Carreras-szal igaz különbözö kalózfelvételeken be lehet szerezni, de az általam eddig hallott kiadványok hangminösége -öszintén szólva- eléggé gyatra minöséget képviseltek, és es sokat ront az összbenyomáson! Száz szónak is egy a vége -kösz´a tippet, -de én akkor is maradok Gardelli \"Philips\"-nél (=Deutekom, Domingo és Raimondi) készitett studiófelvételénél! ;-) Nekem az marad az etalon!...

637 Spangel 2007-08-04 18:12:08 [Válasz erre: 636 parampampoli 2007-08-04 18:06:02]
Óriási szereposztás, hol lehet a CD-hez hozzájutni?

636 parampampoli 2007-08-04 18:06:02 [Válasz erre: 621 Sesto 2007-08-02 13:57:35]
Minden idők legjobb Giseldája Sass Sylvia volt, kenterbe verve mindenkit, aki előtte és utána a szerephez nyúlt. Sajnos a pesti premiert nem közvetítette a rádió, inkább egy későbbi előadást rögzítettek Sudlik Máriával,ki tudja miért, de hála Istennek a londoni Lombardokat (Sass,Carreras, Ghiuselev, Gardelli)kiadták cd-n, méghozzá nagyon jó hangminőségben.Mindenkinek ajánlom, felejthetetlen produkció. Akkor rögtön fel kellett volna lemezre, de erra 82-ben került sor, már nem ugyanabban a hangi állapotban. A felvétel nagy nemzetközi sikert aratott, de aki hallotta Sass Giseldáját 6-8 évvel korábban, az tudja, hogy a dolog nem egészen ugyanaz.

635 bermuda 2007-08-04 17:11:39 [Válasz erre: 631 Ametiszt 2007-08-03 20:54:02]
Akkor megrendelem, köszi Ametiszt:-))))

634 Steff 2007-08-04 12:22:27
[url]http://www.jpc.de/jpcng/home/cover/index.html?hnum=4943323&back=0;Végzet[/url]

633 Spangel 2007-08-04 10:16:01
Más. Tegnap este rendkívül szép, összeszedett előadásban láttam a Végzetet. Külön öröm volt, hogy a debreceniek igazolták, vidéken is létezik magyar operajátszás, és nem is akármilyen. A zenekar kiválóan szólt, ne legyünk maximalisták és telhetetlenek az esetleges apróbb hibákért, nagyszerű volt a kórus, helyenként döbbenetes, ugyanakkor igen életszerű. A Leonórát éneklő művész hagyta a legkevesebb nyomott bennem. A tenor kiváló volt, ő fog énekelni, ha jól tudom, ő énekel decemberben a Szent Johannában, már most örülök neki. Wagner Don Carlosa szenvedélyes volt, és külön öröm fiatal, roppn tehetséges Haja Domonkos teljesítménye. Jó volt operában lenni tegnap este, de elkeserített, hogy olyan kevesen voltak. Az viszont kárpótlás, hogy Debrecenben Kocsár Balázs zeneigazgatásával ilyen színvonalú az operajászás.

632 Spangel 2007-08-04 09:56:15 [Válasz erre: 631 Ametiszt 2007-08-03 20:54:02]
Köszönöm, előbb a DVD-mt kell mgjavíttatnom, lassan minden műszaki cikk átesik a generáloztatáson, kisfiam áldásos működésének eredményeként. De szereti a zenét, és ez nagyon jó. Curával kapcsolatban úgy tudtam, van egy lemezcége, és azzal készült az Otello-felvétel. Sajnos, ezek szerint rosszul tudta.

631 Ametiszt 2007-08-03 20:54:02 [Válasz erre: 630 bermuda 2007-08-03 19:59:41]
Cura Otellója csak ezen a DVD-n van meg,amit bermuda is említ, ez elég friss, 2006-os barcelonai felvétel. Különleges rendezés és játét mindegyik főszereplőtől, de Cura kellett hozzá, hogy olyanná tegye az előadást, amilyen lett. Szerintem fenomenális (volt szerencsém élőben látni, nagy sikert aratott). CD-n csak a 2000-ben készült Verdi-áriák lemezén énekel két Otelló áriát: Dio, mi potevi!.. és Niun mi tema

630 bermuda 2007-08-03 19:59:41 [Válasz erre: 627 Spangel 2007-08-03 17:18:23]
A dvd-t most találtam meg az USACD-n kapható,9290.-ft-hát nem semmi. Cura, Stoyanova,Ataneli,, Grigolo. Viszont előny, hogy személyesen el lehet hozni a Mammut-ban \"laknak\"

629 Sesto 2007-08-03 19:40:54 [Válasz erre: 628 bermuda 2007-08-03 19:28:07]
...DVD-t ismerek,...de teljes /studió/felvétele egészen biztosan nincs jelenleg forgalomban.

628 bermuda 2007-08-03 19:28:07 [Válasz erre: 627 Spangel 2007-08-03 17:18:23]
Ha van azt én is kérem :-))

627 Spangel 2007-08-03 17:18:23
Már vagy három esztendeje hallottam, hogy Curának van Otello-lemeze. Tudtok-e róla?

626 Sesto 2007-08-03 08:41:43 [Válasz erre: 625 martuni 2007-08-03 07:43:34]
\"Az az igazság, hogy ezek a szerepek rohadt nehezek. Verdi korai műveiben igen nagy nyomás alá helyezte a szopránokat, \"mindent\" elvárt tőlük.\"-igaz(!!!), de mennyire,...mégis milyen nagyszerü, csodálatos, komplex alkotások egytöl-egyik a \"korai Verdi problémás leányai\" -pláne, ha vki. nem csak \"bolond\", hanem \"erre született\" és tündökölni tud az emlitett szólamokban!... ;-)

625 martuni 2007-08-03 07:43:34 [Válasz erre: 624 Sesto 2007-08-02 19:49:24]
Az az igazság, hogy ezek a szerepek rohadt nehezek. Verdi korai műveiben igen nagy nyomás alá helyezte a szopránokat, \"mindent\" elvárt tőlük. Odabella, Abigél, Giselda, Lady Macbeth, ezekre ma sem tolonganak az énekesnők. Egy korabeli levélben olvastam, hogy a Macbethet abban az időben nem is nagyon tudták játszani, mert féltek tőle a szopránok. Szerintem ma is csak a \"bolondok\" éneklik. Meg az a kevés, aki el tudja énekelni.

624 Sesto 2007-08-02 19:49:24 [Válasz erre: 622 bermuda 2007-08-02 14:30:26]
....tk. Abigaille \"drámai szoprán koloratúrkészséggel\" lenne a megfelelö terminus technicus, hiszen pl. a cabaletta-ban azért eléggé virtuóz követelményeknek is eleget kell tennie a szerepet éneklö énekesnönek,...míg Giselda alapjában véve kissé magasabb szerep, s \"kitörések és ugrások\" ott is vannak számos alkalommal(=hosszú szerep!), nem szabad lebecsülni öket, s a hatalmas kórustablókat, jeleneteket bizony a kellö \"fémes hangzás nélkül\" szinte lehetetlenség átvinni; egy igazi drámai koloratúrszoprán valóban könnyebben megbirkózik vele, mint egy \"csak\" drámai szoprán.

623 Alajos 2007-08-02 14:45:24 [Válasz erre: 620 Búbánat 2007-08-02 12:35:44]
Latolgattam hogy megnézem, de mit tudunk tenni, ennyi pénzem nekem sincs. Bevallom a szereposztás sem vonzott olyan nagyon. Köztudott,hogy a Budafest garasoskodik a művészekkel, a következmény magáért beszél. Erősen hullámzó teljesítmény, félház. Novemberben úgyis megy az operába.

622 bermuda 2007-08-02 14:30:26 [Válasz erre: 621 Sesto 2007-08-02 13:57:35]
Véleményem szerint Giselda szerepe sokkal nehezebb és nagyobb mint Abigélé, az elöbbihez drámai koloratur hang szÜkséges, Abigélt egy sima drámai szoprán is elénekelheti, persze a \"nagy ugrások\" miatt mindenki azt tarja nehezebbnek.

621 Sesto 2007-08-02 13:57:35 [Válasz erre: 619 vichy 2007-08-02 10:00:55]
...itt is nagyon jó, de a Nabucco-CD-n,-ill. a Scala Nabucco-felvételen (=DVD-Muti-val, pár évvel a Lombardok után!) sokkal de sokkal jobb: Giselda szerepével jobban meg kellett küzdenie, mint Abigaille-lel, mindegy: igy is világklasszis volt,...bár Deutekom \"lazábban kirázta a kisujjából\" Giselda-t, az is igaz! ;-)

620 Búbánat 2007-08-02 12:35:44
Tegnap Verdi A végzet hatalmájának operaházi első előadásával elkezdődött a Budapesti XVI. Nyári Operafesztivál. Kissé groteszk jelenet volt számomra, amikor először ment szét a függöny, fent a fénykiírón egymás után szép sorjában következtek a támogató cégnevek, majd függöny össze, és felcsattant az első udvarias taps. Aztán – ha a „kakasülőről” jól láttam – Bán Teodóra felolvasta magyarul és angolul megírt köszöntőjét, majd felkonferálta az estén felcsendülő operában közreműködő - a Debreceni Csokonai Színházból érkezett – művészeket, illetve a két vendégénekest, ami változást jelentett a korábbi kiíráshoz képest: Paola Ramano (Olaszország) mint Leonóra; Mikhail Agafonov (Oroszország) mint Alvaro. Ezek után a nyitánnyal kezdetét vette a várva várt opera-előadás. Most nem kívánok mélyenszántó részletességel és értékeléssel szolgálni, pénteken ismét megnézem kedvenc Verdi-operámat, lehet, hogy utána még visszatérek a felújításra. Legyen szabad előzetesen annyit megkockáztatnom, hogy számomra öszvérmegoldásokkal telített Vidnyánszky rendezése, inkább a mozgalmas akciók hatnak, kevésbé a „beállított” párjelenetek. A darabba becsempész tárgyakat (játékbabák, mű ló, ipari állványzat-torony, mint kereszt, ágyúk, kardok, pisztoly, fazekak, fakanál, zászlók, kulcs, emberi csontváz stb), melyek mindegyikét valami erőltetett, filozofikus töltésű jelentéssel ruház fel; nagyon megrázó és felkavaró a csatatéren visszamaradó marakodó katonák, asszonyok csencselése, „hullarablás” bemutatása, pld, ahogyan a kis gyerekek is – itt egy kisfiú és egy kislány – nem a nekik vitt játékbabákkal játszadoznak, hanem emberi testrészeket trancsíroznak, koponyákat dobálják egymásnak ide-oda, ilyenfélékben élik ki örömüket, lelik kedvüket – a rendezői sugallat: a szükség-és kényszerhelyzetekben mennyire megváltozik az emberek jelleme, mennyire kivetkőznek önmagukból …. Alexandr Belozub díszletének (a jelmezek is az ő munkáját dicsérik) értelme, koncepciója talányos, beindítja a fantáziát, az igaz: egy hatalmas kör alakú, fémes felületű, nyílászárókkal (ablak, kapu, lőrések) teli, különben félig nyitott - fent a tengelyében hatalmas fogaskerekek ereszkednek le - építményben játszódik az összes jelenet. Érdeme, hogy forgószínpadra készült, így roppant egyszerű és gyors a színpadi változások megoldása: forog a színpad, így a díszlet-komplexum jól kihasznált; érdekessége még, hogy a belsejében minden fontosabb tárgy, kellék, melyeknek szerepe van a négy felvonásban, végig jelen van, s amikor szükség van rájuk, kerülnek előtérbe. A díszlet-jelmez részben stilizált, ami olyan eklektikus hatást kelt, de azt is mondhatnám: kortalan. Egy biztos: nem realisztikus. S amúgy szabad asszociációkat vált ki a nézőből. Az előadás két részben megy, a szünet után már a földszinten elől foglaltam helyett: válogathattam az üres székek között, jó félháznyian voltunk csak. Hiába, a borsos helyárakkal már a külföldieket – akik persze, hogy a többséget alkották a nézőtéren – sem igen lehet becsalogatni az előadásra. Érdemes volt lemennem az emeletről, mert így jobban szemügyre vehettem mindent, bár itt meg a hűtött klíma azzal a veszéllyel járt ránk nézve, hogy az előadás meghitt pillanataiban jön elő valakiből a tüsszenés, amint tapasztalhattuk is… Ami az énekes-művészi megvalósításokat illeti, elsősorban Mikhail Agafonov teljesítményét kell kiemelnem. A fiatal orosz énekművésznek szép, nemes hangzású tenorja van, ami erőteljesen szólal meg, amivel könnyedén győzi a magasságokat is, de ha kell a „bel cantóval”, a lírával sem maradt adósunk. A III. felvonás elején felcsendülő áriája után megérdemelten csattant fel a vastaps. Hozzátenném, hogy Alvaro áriájából nem lett kispórolva az azt bevezető gyönyörű klarinétszóló. (Sajnos, az első, igen hatásos Alvaro - Carlos párbajkettős a III. felvonásból – „hagyományosan” – ezúttal is elmaradt.) A másik kimagasló teljesítmény a Debrecenből érkezett fiatal bariton-tehetség, Haja Zsolt nevéhez köthető: Fra Meliton alakítása minden szempontból telitalálat, és hangja már most, ifjan, a legnagyobbakéhoz mérhető! Óriási sikere volt!!! Csalódtam az olasz vendégművésznőben. Paola Romano korrektül elénekelte Leonórát, de semmi több. Hiányoltam, ahol kellett volna pedig, a pianókat, ahol meg a fortéra lett volna szükség, a forszírozott mellhangokkal operált, lásd a „Pace”- áriáját az utolsó jelenete elejéről; szemem előtt Tokody hangja lebeg, ő nekem a mérce, de a régiek közül annak idején Mátyás Mária, Déry Gabriella, Sudlik Mária, Rohonyi Anikó, Szilfay Márta mind- mind meghatározó módon járultak hozzá a szerep felépítéséhez, személyiségükből valami belső szépség is átsugárzott alakításukba. Romano, tehát,nem tudott meggyőzni Leonórája kálváriájáról, amiben lehet, hogy a rendezés is ludas… Szvétek László szép basszusával ismét megörvendeztetett, Wagner Lajos baritonja a régiek közül talán Palócz Lászlóéra vagy Kovács Páléra emlékeztető, de azok hősi színezetét nélkülözve; Don Carlosának ebben a rendezésben nincs súlya, kár, mert különben a nehéz, de egyben hálás énekelnivalójával tisztességgel megbirkózott, és a publikumnak szép pillanatokat szerzett. Öröm volt viszont látnom a jubiláns, idős Tréfás Györgyöt, a Csokonai Színház örökös tagját, aki Calatrava gróf kicsiny szerepébe tartásával méltóságot, de a jelenlegi hang matériájával is emlékezeteset tudott felrajzolni. Bódi Marianna Preziosilla alakja távol áll a jósnős –cigányos megformálásoktól, mint markotányosnő inkább volt hihető, amit és ahogyan tesz a színpadon - leszámítva a táborjelenet cigarettázó, ácsorgó, tétova „üresjáratait”; mezzoszopránja diadalmaskodik a magasságokban, a nagyszerűen játszó zenekar és éneklő kar felett tisztán szárnyal hangja, amiről tanúskodik a „Ratataplan”-ja. Kocsár Balázs jól kézben tartotta a zenei irányítást, minden dicséretet megérdemel zenekara, és a nagyszerű énekkar is, melyből különösen a férfikar tett rám igen kellemes benyomást! Összességében azt kaptam, amit vártam: szép zenei-énekesi-színészi megoldásokat, különleges rendezést, formabontó díszletépítményt, hatásos, mozgalmas zsánerjeleneteket és megrendítő kolostori epizódokat. Még két előadásban lesz látható A végzet hatalma, majd - már fővárosi művészekkel - novembertől a repertoárban láthatjuk viszont Vidnyánszky Attila elgondolkodtató rendezését. Jó az a tudat, hogy végre ismét „fut” az Operában Verdinek ez a csodálatos „végzetes” alkotása! 2007. augusztus 1. Calatrava márki: Tréfás György Leonora, a lánya: Paola Ramano Don Carlos, a fia: Wagner Lajos Don Alvaro: Mikhail Agafonov Pater Guardian: Szvétek László Fra Melitone: Haja Zsolt Preziosilla, cigánylány: Bódi Marianna Mastro Trabuco: Böjte Sándor Kocsmáros és felcser: Ürmössy Imre Curra: Ujvárosi Andrea Közreműködiött: a Debreceni Filharmonikus Zenekar és a Csokonai Színház Énekkara Karigazgató: Pálinkás Péter Díszlet-jelmez: Alexandr Belozub Vezényelt: Kocsár Balázs. Rendező: Vidnyánszky Attila.

619 vichy 2007-08-02 10:00:55 [Válasz erre: 617 kobzos55 2007-08-01 12:36:36]
Nem tudom, ez milyen, de Dimitrova a Nabucco CD-n annnnnnnyira jó! Kár, hogy nem sok CD-felvétele van (és DVD se:-(

618 Steff 2007-08-01 18:26:17 [Válasz erre: 617 kobzos55 2007-08-01 12:36:36]
Fizetésnap?





A lapunkban megjelent szövegek a Café Momus, vagy a szerző kizárólagos szellemi tulajdonát képezik és szerzői jog védi őket.
A szerkesztőség külön, írásos engedélye nélkül mindennemű (részben vagy egészben történő) sokszorosításuk, felhasználásuk, kiadásuk és terjesztésük tilos.