1377 Orfeusz 2007-11-18 16:08:13
Én csak annyit írtam le, hogyha Te jónak értékeled Cura péntek esti előadását, ha el kezded elemezgetni azt amit ott Ő csinált, akkor az a Curával szemben tiszteletlenség, mert ő ennél azért mégiscsak többre hivatott és képes. Ez nem ízlés kérdése, ez tény, hogy Cura nem készült fel rendesen és amit előadott az nem hozzá méltó.
Én csak annyit írtam le, hogyha Te jónak értékeled Cura péntek esti előadását, ha el kezded elemezgetni azt amit ott Ő csinált, akkor az a Curával szemben tiszteletlenség, mert ő ennél azért mégiscsak többre hivatott és képes. Ez nem ízlés kérdése, ez tény, hogy Cura nem készült fel rendesen és amit előadott az nem hozzá méltó.
1376 Ametiszt 2007-11-18 15:47:29 [Válasz erre: 1375 Orfeusz 2007-11-18 12:43:53]
Kedves Orfeusz, tiszteljük meg ,már egymást azzal, hogy pontosan elolvassuk a beírásokat és megpróbáljuk megértjük ki mire mit és hogyan reagál, mit akar mondani és aztán válaszolunk. Itt sokan szeretnek megfellebbezthetetlen kijelentéseket tenni. Aztán az ember megunja és hagyja a fenébe az egészet. Hiszen ugyanaz a 5-6-7-8 emmber ír be, már az előadás előtt borítékolható ki mit fog mondani. Én sose gondoltam és nem szándékozom megmondani a frankót. Az opera műfaja és egy előadás ennél sokkal komplexebb dolog. Csak te ne papolj már nekem a művész iránti tiszteletlenségről, ez a butaság, nem az amit én írtam.
Kedves Orfeusz, tiszteljük meg ,már egymást azzal, hogy pontosan elolvassuk a beírásokat és megpróbáljuk megértjük ki mire mit és hogyan reagál, mit akar mondani és aztán válaszolunk. Itt sokan szeretnek megfellebbezthetetlen kijelentéseket tenni. Aztán az ember megunja és hagyja a fenébe az egészet. Hiszen ugyanaz a 5-6-7-8 emmber ír be, már az előadás előtt borítékolható ki mit fog mondani. Én sose gondoltam és nem szándékozom megmondani a frankót. Az opera műfaja és egy előadás ennél sokkal komplexebb dolog. Csak te ne papolj már nekem a művész iránti tiszteletlenségről, ez a butaság, nem az amit én írtam.
1375 Orfeusz 2007-11-18 12:43:53
Ametiszt, Gruberova egesz lenye egy tortenelem..az a badarsag, ha te ilyen butasagokat irsz. Gruberova egy csoda, Curanak pedig egy rossz esteje volt.
Ametiszt, Gruberova egesz lenye egy tortenelem..az a badarsag, ha te ilyen butasagokat irsz. Gruberova egy csoda, Curanak pedig egy rossz esteje volt.
1374 Orfeusz 2007-11-18 12:41:49
En is ott voltam, es bizony Gruberova meg mindig kiralyno, az elottem szolok le is irtak mar..egy csoda. A masik sztar Garanca, fantasztikus hang es enekes! Eleg nagy baj, ha vki Cura penteki teljesitmenyet jora ertekeli. Ez a muvesszel szemben is tiszteletlenseg. O ennel biztos tobbre kepes, mert amit aznap este nyujtott az egyenlo volt a nullaval, nem volt jelen a szinpadon es csak asszisztalt..szomoru hogy ennyire becsuli a Normat es azt hogy egy szinpadon allhat egy legendaval. Es osszehasonlitani Gruberovaval pedig kesz keptelenseg.
En is ott voltam, es bizony Gruberova meg mindig kiralyno, az elottem szolok le is irtak mar..egy csoda. A masik sztar Garanca, fantasztikus hang es enekes! Eleg nagy baj, ha vki Cura penteki teljesitmenyet jora ertekeli. Ez a muvesszel szemben is tiszteletlenseg. O ennel biztos tobbre kepes, mert amit aznap este nyujtott az egyenlo volt a nullaval, nem volt jelen a szinpadon es csak asszisztalt..szomoru hogy ennyire becsuli a Normat es azt hogy egy szinpadon allhat egy legendaval. Es osszehasonlitani Gruberovaval pedig kesz keptelenseg.
1373 tarnhelm2 2007-11-18 12:26:34 [Válasz erre: 1372 Ametiszt 2007-11-18 11:51:02]
Kedves Ametiszt, köszönöm neked (is, meg a többieknek is, akik élőben látták az előadást) a beszámolót. (Gyakran többet érnek az ilyen élménybeszámolók, mint a hivatásos kritikák). De szerintem eddig nem volt túl nagy ellentmondás az értékelésekben. Gruberovát remeknek, Curát inkább rossznak hallottuk többen is. S ha visszanézed a \"Milyen zenét hallgatsz most?\" topicot, akkor láthatod, hogy már a rádióközvetítés közben is ez volt néhányunk benyomása, tehát nem utólag győztük meg egymást. És ne gondold, hogy mindez holmi előítélet - én például kifejezetten szeretem Cura lemezeit. (Élőben láttam jónak is rossznak is). Cura nem volt katasztrofális - csak éppen többet és szebbet vártunk tőle.
Kedves Ametiszt, köszönöm neked (is, meg a többieknek is, akik élőben látták az előadást) a beszámolót. (Gyakran többet érnek az ilyen élménybeszámolók, mint a hivatásos kritikák). De szerintem eddig nem volt túl nagy ellentmondás az értékelésekben. Gruberovát remeknek, Curát inkább rossznak hallottuk többen is. S ha visszanézed a \"Milyen zenét hallgatsz most?\" topicot, akkor láthatod, hogy már a rádióközvetítés közben is ez volt néhányunk benyomása, tehát nem utólag győztük meg egymást. És ne gondold, hogy mindez holmi előítélet - én például kifejezetten szeretem Cura lemezeit. (Élőben láttam jónak is rossznak is). Cura nem volt katasztrofális - csak éppen többet és szebbet vártunk tőle.
1372 Ametiszt 2007-11-18 11:51:02 [Válasz erre: 1371 parampampoli 2007-11-17 19:20:43]
Hát gyerekek .. ennyi ellentmondást olvasni egy beszámolóban…Még hogy az élő előadás és rádió közvetítés köszönő viszonyban sem volt egymással? Csak nem azért, mert Cura jól szólt az éterben? Én is ott voltam a bécsi operaházban (igaz, nem az állóhelyen, hanem ültem, ahhoz is elég nagy kitartás kellett) és a rádiót is visszahallgattam. Jó volt mindkettő. Mik a kifogások, legyünk már józanok! Ez egy koncertszerű előadás volt, Gruberovára kihegyezve (zenekar, karmester). Itt Norma és Adalgisa a főszereplők, nem Pollione. Egy koncertszerű előadáson lehet kottából énekelni, főleg egy nem repertoár szerepet (Cura talán 10 évvel ezelőtt énekelte utoljára). De az azért erős költői túlzás, hogy beledugta volna fejét a kottába. Ki ez a Pollione? Akinek vaj van a fején ne ugráljon! De azt azért meg kell jegyeznem, hogy a gaz Pollone piszok jól nézett ki és a hangja is érces, erős, férfias volt, ahogy ez szerep megköveteli. Szerintem Cura „visszafogottsága” jól illet a szerep súlyához, de megadta az ellenpólust és egyensúlyt is a női főszerepekhez. Nem ült rá az operára és hagyta partnereit érvényesülni. Drámai játék hiánya? Én a drámát meghallottam Cura éneklésében, a hangi színezésekben, dinamikában, lágyságban, ahogy a szituációk megkövetelték. A szólója utáni meleg taps abszolút neki szólt, de a rákövetkező duettek és záró tercett hatalmas vastapsában és bravóiban ő is vastagon benne volt, az elismerés neki is kijárt. E. Garanca, aki gyönyörűem énekelt vagy a földet nézte vagy jobbra-balra forgatta a fejét, és semmi feszültség, konfliktus, vívódó érzelem nem tükröződött rajta. Egy koncertszerű előadáson, ahol az énekesek 2-3 méterre állnak egymástól és mozogni sem lehet, nem is lehet igazán „játszani”, csak hangi eszközökkel, tőle ez is egy kicsit kevés volt, a szép hang ellenére is. Nem baj, neki elnézzük …De Gruberova sem igen tudott többel operálni néhány triviális mimikai gesztusnál. Olvassuk, lehet szeretni és nem szeretni Normáját. Nyilván nála is találnánk technikai és drámai fogyatékosságokat. Alakítását történelminek és abszolút felülmúlhatatlannak titulálni badarság. Azt sem tagadom, hogy tegnap este többször is megállt a levegő az operaházban éneklésétől, nekem legjobban a duettekben tetszett. Csodás élményt kaptunk péntek esti bemutatón, mindhárom főszereplőnek köszönhetően. És ezt még több előadás követi....
Hát gyerekek .. ennyi ellentmondást olvasni egy beszámolóban…Még hogy az élő előadás és rádió közvetítés köszönő viszonyban sem volt egymással? Csak nem azért, mert Cura jól szólt az éterben? Én is ott voltam a bécsi operaházban (igaz, nem az állóhelyen, hanem ültem, ahhoz is elég nagy kitartás kellett) és a rádiót is visszahallgattam. Jó volt mindkettő. Mik a kifogások, legyünk már józanok! Ez egy koncertszerű előadás volt, Gruberovára kihegyezve (zenekar, karmester). Itt Norma és Adalgisa a főszereplők, nem Pollione. Egy koncertszerű előadáson lehet kottából énekelni, főleg egy nem repertoár szerepet (Cura talán 10 évvel ezelőtt énekelte utoljára). De az azért erős költői túlzás, hogy beledugta volna fejét a kottába. Ki ez a Pollione? Akinek vaj van a fején ne ugráljon! De azt azért meg kell jegyeznem, hogy a gaz Pollone piszok jól nézett ki és a hangja is érces, erős, férfias volt, ahogy ez szerep megköveteli. Szerintem Cura „visszafogottsága” jól illet a szerep súlyához, de megadta az ellenpólust és egyensúlyt is a női főszerepekhez. Nem ült rá az operára és hagyta partnereit érvényesülni. Drámai játék hiánya? Én a drámát meghallottam Cura éneklésében, a hangi színezésekben, dinamikában, lágyságban, ahogy a szituációk megkövetelték. A szólója utáni meleg taps abszolút neki szólt, de a rákövetkező duettek és záró tercett hatalmas vastapsában és bravóiban ő is vastagon benne volt, az elismerés neki is kijárt. E. Garanca, aki gyönyörűem énekelt vagy a földet nézte vagy jobbra-balra forgatta a fejét, és semmi feszültség, konfliktus, vívódó érzelem nem tükröződött rajta. Egy koncertszerű előadáson, ahol az énekesek 2-3 méterre állnak egymástól és mozogni sem lehet, nem is lehet igazán „játszani”, csak hangi eszközökkel, tőle ez is egy kicsit kevés volt, a szép hang ellenére is. Nem baj, neki elnézzük …De Gruberova sem igen tudott többel operálni néhány triviális mimikai gesztusnál. Olvassuk, lehet szeretni és nem szeretni Normáját. Nyilván nála is találnánk technikai és drámai fogyatékosságokat. Alakítását történelminek és abszolút felülmúlhatatlannak titulálni badarság. Azt sem tagadom, hogy tegnap este többször is megállt a levegő az operaházban éneklésétől, nekem legjobban a duettekben tetszett. Csodás élményt kaptunk péntek esti bemutatón, mindhárom főszereplőnek köszönhetően. És ezt még több előadás követi....
1371 parampampoli 2007-11-17 19:20:43 [Válasz erre: 1369 telramund 2007-11-17 13:59:39]
Mikor Gruberova megjelent a pódiumon, az ember lélegzete elállt: csodálatos ruhában, fantasztikus frizurával és olyan légkörrel...attól a pillanattól másra nem lehetett figyelni. Normája abszolút speciális, ahogy telramund is mondta: vagy elfogadod, vagy elutasítod, de ha elfogadod, akkor a szépségek végtelen tárházát találod meg benne. A saját hangján énekli a szerepet, ezért aki egy drámai vagy drámaibb hangot képzel, könnyen érezhet hiányosságot, ezt el kell ismerni, mert a recitativokban és egyes drámaibb részekben hiányzik egy kis hangi súly és hangerő, de azokban a részekben, amelyek passzolnak a vokalitásához, meg merem kockáztatni, egyedülálló, történelmi produkciót nyújt, az éneklés olyan szépségével, amely örökre mérce, sőt felülmúlhatatlan mérce lesz mindenkinek, aki Normához közelít. Egyszerűen hihetetlen az a hangi intaktság, ami Gruberovát 61 évesen, különösen a magas regiszterben, jellemzi; én egyik ámulatból a másik extázisba estem, egyebet nem mondhatok... Garanca szerény véleményem szerint az operatörténet egyik legnagyszerűbb Adalgisája, hangi, technikai gondjai egyszerűen nincsenek. Bámulatos piano, ha kell, fényes forte, ha az kell, és közben egy gyönyörűen szóló, igau mezzo hang. Hogy cseppet sem szimpatikus személyiség, annak ellenére, hogy gyönyörű nő, hogy egész lénye hideg, erről nem tehet, de nem is kell foglalkoznunk vele. Énekeljen csak nekünk, vacsorázni és beszélgetni nem kell vele. És Cura...szomorúan hallgattam tegnap este élőben, mert az, ami a rádióban hallatszott, köszönő viszonyban sincs az élő produkcióval. Más az, ugye, ha a mikrofon az orrom eőtt van, és más, mikor be kell énekelni a Wiener Staatsoper nem éppen kis termét. Cura felkészületlen volt, ki nem bújt a kottából, végig félmarkírozva énekelt, mintha próbálna. Csak akkor nyitotta ki a száját, mikor egy kettősben, tercettben vagy együttesben kénytelen volt, mert a partnerei hangja szólt ám, akkor egyszercsak hallattszott, hogy a hang megvan, csak az egész éneklésmód, az egész művészi koncepció elhibázott, de teljesen. Micsoda kár...egy énekes, akinek minden adottsága meg lett volna, hogy valóban a század egyik nagy tenorja legyen, így tette tönkre magát, talán már visszavonhatatlanul! Mert ugyan ki merné már megmondani neki, hogy fiacskám, nyissa ki a száját és támasszon, hogy mondja a szöveget, ne kenje, hogy a vokálisokat ne torzítsa, hogy hagyja ezt az unottságot és vegyen részt a drámai folyamatban... Kár, nagy kár.... Ja, és hogy Friedrich Haider szép csöndben az egyik legjobb belcanto karmesterré érett, az már csak hab volt a tortán. Kisujjában a stílus, és a bécsi zenekarral sikerült a lirai részek legfinomabb árnyalatát is kihozni, amikor meg drámára került a sor (I. felv. finálé) felgyújotta a színházat, úgy izzott minden a feszültségtől. CSODÁS ESTE VOLT!! MÉG LESZ BELŐLE 5 ELŐADÁS, AJÁNLOM MINDENKINEK!!!!! A BÉCSI ÁLLÓHELY CSAK 3.5 EURO!
Mikor Gruberova megjelent a pódiumon, az ember lélegzete elállt: csodálatos ruhában, fantasztikus frizurával és olyan légkörrel...attól a pillanattól másra nem lehetett figyelni. Normája abszolút speciális, ahogy telramund is mondta: vagy elfogadod, vagy elutasítod, de ha elfogadod, akkor a szépségek végtelen tárházát találod meg benne. A saját hangján énekli a szerepet, ezért aki egy drámai vagy drámaibb hangot képzel, könnyen érezhet hiányosságot, ezt el kell ismerni, mert a recitativokban és egyes drámaibb részekben hiányzik egy kis hangi súly és hangerő, de azokban a részekben, amelyek passzolnak a vokalitásához, meg merem kockáztatni, egyedülálló, történelmi produkciót nyújt, az éneklés olyan szépségével, amely örökre mérce, sőt felülmúlhatatlan mérce lesz mindenkinek, aki Normához közelít. Egyszerűen hihetetlen az a hangi intaktság, ami Gruberovát 61 évesen, különösen a magas regiszterben, jellemzi; én egyik ámulatból a másik extázisba estem, egyebet nem mondhatok... Garanca szerény véleményem szerint az operatörténet egyik legnagyszerűbb Adalgisája, hangi, technikai gondjai egyszerűen nincsenek. Bámulatos piano, ha kell, fényes forte, ha az kell, és közben egy gyönyörűen szóló, igau mezzo hang. Hogy cseppet sem szimpatikus személyiség, annak ellenére, hogy gyönyörű nő, hogy egész lénye hideg, erről nem tehet, de nem is kell foglalkoznunk vele. Énekeljen csak nekünk, vacsorázni és beszélgetni nem kell vele. És Cura...szomorúan hallgattam tegnap este élőben, mert az, ami a rádióban hallatszott, köszönő viszonyban sincs az élő produkcióval. Más az, ugye, ha a mikrofon az orrom eőtt van, és más, mikor be kell énekelni a Wiener Staatsoper nem éppen kis termét. Cura felkészületlen volt, ki nem bújt a kottából, végig félmarkírozva énekelt, mintha próbálna. Csak akkor nyitotta ki a száját, mikor egy kettősben, tercettben vagy együttesben kénytelen volt, mert a partnerei hangja szólt ám, akkor egyszercsak hallattszott, hogy a hang megvan, csak az egész éneklésmód, az egész művészi koncepció elhibázott, de teljesen. Micsoda kár...egy énekes, akinek minden adottsága meg lett volna, hogy valóban a század egyik nagy tenorja legyen, így tette tönkre magát, talán már visszavonhatatlanul! Mert ugyan ki merné már megmondani neki, hogy fiacskám, nyissa ki a száját és támasszon, hogy mondja a szöveget, ne kenje, hogy a vokálisokat ne torzítsa, hogy hagyja ezt az unottságot és vegyen részt a drámai folyamatban... Kár, nagy kár.... Ja, és hogy Friedrich Haider szép csöndben az egyik legjobb belcanto karmesterré érett, az már csak hab volt a tortán. Kisujjában a stílus, és a bécsi zenekarral sikerült a lirai részek legfinomabb árnyalatát is kihozni, amikor meg drámára került a sor (I. felv. finálé) felgyújotta a színházat, úgy izzott minden a feszültségtől. CSODÁS ESTE VOLT!! MÉG LESZ BELŐLE 5 ELŐADÁS, AJÁNLOM MINDENKINEK!!!!! A BÉCSI ÁLLÓHELY CSAK 3.5 EURO!
1370 tukán 2007-11-17 15:02:12 [Válasz erre: 1369 telramund 2007-11-17 13:59:39]
( Csak zárójelben merem megjegyezni, Pollione nem olyan jó szerep!) Örülök a nagy sikernek és Gruberovának!:-)))
( Csak zárójelben merem megjegyezni, Pollione nem olyan jó szerep!) Örülök a nagy sikernek és Gruberovának!:-)))
1369 telramund 2007-11-17 13:59:39
Viva Edita és Garanca.Frenetikus sikerrel zajlott tegnap a Norma új bécsi szériájának első előadása-mint ahogy a Bartók rádión is hallható volt. Gruberova tündöklő megjelneéssel korát 2o évvel meghazudtolva ,énekesi fegyvertára teljes felvonultatásával káprázatosan énekelt és játszott.Megalkotta saját Normáját amit végig gyözött ,mélységekkel és magasságokkal,hallatlatlan hangszépséggel és muzikalitással.Garancaval ezzel a ragyogó külsejű és hangú(bár kissé hűvüs temperamentumú)Adalgisaval énekelt kettősei az est fénypontját jelentették. Viszont at est mélypontja jelen korunk első számú férfisztárja J Cura.Ennél unalmasabb ,hangilag semmit nem hozó játékban, jelenlétben semmit nem adó Pollionét még nem hallottam.Belliniről a művésznek sajna fogalma sincs-egész éneklése nem jutott túl a markirozáson.Aztán hogy pl szerelmes Adalgisába és nem kis problémáa van Normával ez egyszerűen egyetlen gesztusából nem derült ki.Egész este a szemüvegét igazgatta és homlokát simogatta.Nem is volt sikere-de mitől lette volna még a sznob Bécs is észrevette,hogy dobja az egészet úgy ahogy van-de ennél rosszabb is lehetséges ennyi hangja maradt.A zenekar Haider vezényletével jól szólt csak a külső rezesek...brrrr. Lehet szeretni és lehet nem szeretni Gruberova Normáját-amit tegnap adott ezzel az éneklésével, senki által jelenleg felül nem múlható.
Viva Edita és Garanca.Frenetikus sikerrel zajlott tegnap a Norma új bécsi szériájának első előadása-mint ahogy a Bartók rádión is hallható volt. Gruberova tündöklő megjelneéssel korát 2o évvel meghazudtolva ,énekesi fegyvertára teljes felvonultatásával káprázatosan énekelt és játszott.Megalkotta saját Normáját amit végig gyözött ,mélységekkel és magasságokkal,hallatlatlan hangszépséggel és muzikalitással.Garancaval ezzel a ragyogó külsejű és hangú(bár kissé hűvüs temperamentumú)Adalgisaval énekelt kettősei az est fénypontját jelentették. Viszont at est mélypontja jelen korunk első számú férfisztárja J Cura.Ennél unalmasabb ,hangilag semmit nem hozó játékban, jelenlétben semmit nem adó Pollionét még nem hallottam.Belliniről a művésznek sajna fogalma sincs-egész éneklése nem jutott túl a markirozáson.Aztán hogy pl szerelmes Adalgisába és nem kis problémáa van Normával ez egyszerűen egyetlen gesztusából nem derült ki.Egész este a szemüvegét igazgatta és homlokát simogatta.Nem is volt sikere-de mitől lette volna még a sznob Bécs is észrevette,hogy dobja az egészet úgy ahogy van-de ennél rosszabb is lehetséges ennyi hangja maradt.A zenekar Haider vezényletével jól szólt csak a külső rezesek...brrrr. Lehet szeretni és lehet nem szeretni Gruberova Normáját-amit tegnap adott ezzel az éneklésével, senki által jelenleg felül nem múlható.
1367 Heiner Lajos 2007-11-17 12:03:51 [Válasz erre: 1363 Búbánat 2007-11-17 09:40:05]
(És 1365) Szegednek azért megér 25 milkót...
(És 1365) Szegednek azért megér 25 milkót...
1366 Cilike 2007-11-17 11:50:11
Nem tudjátok, ki volt a tenor azon a felvételen, amin Garanca Adalgisa? Valami molto penetrante hangú egyén.
Nem tudjátok, ki volt a tenor azon a felvételen, amin Garanca Adalgisa? Valami molto penetrante hangú egyén.
1365 tarnhelm2 2007-11-17 11:30:04 [Válasz erre: 1363 Búbánat 2007-11-17 09:40:05]
Igen, Cura sajnos kifejezetten rossz passzban volt. Ahogy mondod, \"fulduklott\" fojtott, fedett volt volt a hangja. De azért egészében véve soha rosszabb előadást! Münchenben láttam a darabot Gruberovával. Pollionét Zoran Todorovich énekelte - remekül. Ott viszont a karmester volt gyengécske, egy bizonyos: Stefan Anton Reck. De az az előadás is frenetikus siker volt, Gruberovát tucatszor visszatapsolták a végén, alig akarták hazaengedni.
Igen, Cura sajnos kifejezetten rossz passzban volt. Ahogy mondod, \"fulduklott\" fojtott, fedett volt volt a hangja. De azért egészében véve soha rosszabb előadást! Münchenben láttam a darabot Gruberovával. Pollionét Zoran Todorovich énekelte - remekül. Ott viszont a karmester volt gyengécske, egy bizonyos: Stefan Anton Reck. De az az előadás is frenetikus siker volt, Gruberovát tucatszor visszatapsolták a végén, alig akarták hazaengedni.
1364 bermuda 2007-11-17 10:51:47 [Válasz erre: 1363 Búbánat 2007-11-17 09:40:05]
Nekem legjobban Garanca hangja tetszett, most hallottam először,de ezután figyelni fogok rá:-)
Nekem legjobban Garanca hangja tetszett, most hallottam először,de ezután figyelni fogok rá:-)
1363 Búbánat 2007-11-17 09:40:05 [Válasz erre: 1362 tarnhelm2 2007-11-16 22:32:54]
Cura hangja viszont abszolút nem tetszett! Végig mintha \"fuldokolt\" volna...
Cura hangja viszont abszolút nem tetszett! Végig mintha \"fuldokolt\" volna...
1362 tarnhelm2 2007-11-16 22:32:54
Gruberová szenzációs volt a ma esti Normában. Még mindig a legnagyobb! :)
Gruberová szenzációs volt a ma esti Normában. Még mindig a legnagyobb! :)
1361 Búbánat 2007-11-08 09:08:00
Holnap este is hallható lesz Gruberova, Bellini Beatrice di Tendáját sugározza a rádió.
Holnap este is hallható lesz Gruberova, Bellini Beatrice di Tendáját sugározza a rádió.
1360 tarnhelm2 2007-11-07 20:18:26 [Válasz erre: 1359 bermuda 2007-11-07 20:01:05]
Búbánat utólagos engedelmével áthozom ide a Bartók Rádió topicba tett bejegyzését: 371. Búbánat Válasz erre 2007-11-06 10:07:28 November második felében általam nagyon várt két érdekes operaközvetítés lesz a Bartókon: 16-án a bécsi Staatsoperből Bellini Normája Gruberovával a címszerepben, 24-én a Lipcsei Operaházból Wagner Rienzije csendül fel Axel Kober vezényletével.
Búbánat utólagos engedelmével áthozom ide a Bartók Rádió topicba tett bejegyzését: 371. Búbánat Válasz erre 2007-11-06 10:07:28 November második felében általam nagyon várt két érdekes operaközvetítés lesz a Bartókon: 16-án a bécsi Staatsoperből Bellini Normája Gruberovával a címszerepben, 24-én a Lipcsei Operaházból Wagner Rienzije csendül fel Axel Kober vezényletével.
1359 bermuda 2007-11-07 20:01:05 [Válasz erre: 1358 Cilike 2007-11-07 19:26:16]
A STOP Programon nov.16-ot láttam...
A STOP Programon nov.16-ot láttam...
1358 Cilike 2007-11-07 19:26:16
MIKOR?
MIKOR?
1357 pancsova 2007-11-07 18:13:43
A BARTÓK RÁDIÓ ÉLŐ EGYENES ADÁSBAN KÖZVETITI A BÉCSI STAATSOPERBŐL A NORMA SZÉRIA ELSŐ ELŐADÁSÁT. A FŐSZEREPEKBEN EDITA GRUBEROVA, JOSÉ CURA ÉS ELINA GARANCA. VEZÉNYEL FRIEDRICH HAIDER. HALLGASSA MEG MINDENKI!!!
A BARTÓK RÁDIÓ ÉLŐ EGYENES ADÁSBAN KÖZVETITI A BÉCSI STAATSOPERBŐL A NORMA SZÉRIA ELSŐ ELŐADÁSÁT. A FŐSZEREPEKBEN EDITA GRUBEROVA, JOSÉ CURA ÉS ELINA GARANCA. VEZÉNYEL FRIEDRICH HAIDER. HALLGASSA MEG MINDENKI!!!
1356 parampampoli 2007-05-08 18:30:23
Wiener Staatsoper: LUCIA DI LAMMERMOOR - 3.5.07 http://www.der-neue-merker.at/kritiken.php#1 Eine Sensation wie immer, „La Gruberova“, enorm, die Frau am Angang des siebenten Lebensjahrzehnts liefert eine Leistung, von der eine Dreißigjährige nur träumen kann. Sie sieht fabelhaft aus, nun Anti-Aging gibt es für Körper und Haut in jeder guten Parfümerie sowie in diversesten Wellness Hotels mit allen Komfort. Doch für die Stimme hat diese Künstlerin sicher ein Geheimrezept. Sie schafft es wirklich, die Stimme immer noch so „jungfräulich“ zu führen, dass man ihr diese junge Lucia absolut glaubt. Die Wahnsinnsarie war der Höhepunkt, aber auch an Wahnsinnstechnik und Gesangskultur dieser Ausnahmesängerin. Einfach zum Niederknien vor Bewunderung. Da sei aber auch ihre Pädagogin in Wien nicht unerwähnt. Bravo Ruthilde Bösch. Für den erkrankten Boaz Daniel sprang Vladimir Moroz ein. Der Bruder Lucias, Enrico, ist kein Guter, das muss man aber stimmlich nicht merken lassen. Die Stimme klingt schal und die Treffsicherheit der Töne ist wohl im Casino angemeldet. Die Darstellung ist einfach nicht vorhanden. Marian Talaba war als „Sposino“ Arturo mit Manricostimme präsent. In-Sung Sim sang als RD den Raimondo wirklich sehr schön, bemühte sich auch um gute Gestik. Alisa war Sophie Marilley und wenig hörbar, und wenn, nicht gerade schön. Aber sie ist ein hübsches Mädchen. Cosmin Ifrim als Normanno wurde in den zu lauten Anfangsorchester und- unausgeglichenen Chorwogen total begraben. Paolo Arrivabeni dirigierte laut, zum Teil zu Beginn nahezu verwirrend, paßte sich doch nach der Pause passabel an. Doch er ist sicher für alle sehr entbehrbar. Ein \"un bell arriavato\" klingt doch ganz anders. Giuseppe Sabbatini trat als Edgardo krank an. Er tat sein Möglichstes, und dieser Leistung ist größter Respekt zu zollen. Ich kenne Sabbatini,ich kenne diese Oper und weiß, wie Sabbatini diese Rolle im Normalfall brillant zu singen und gestalten versteht. Er wurde nicht entschuldigt, das Turmbild fiel (allzu verständlich) aus, auch das wurde nicht angekündigt. So nach dem Motto, die meisten wissen das eh nicht. Für Kenner dieser Oper, aber di nicht immer alles so hinter dem Eisernen wissen, ist so ein Verhalten glatter Rufmord an dem Künstler. Allerdings erschien der Herr Direktor am Beginn nach der Pause breit grinsend in der Loge, ich dachte schon, das er vielleicht vom Hochstand zum zahlenden Volke spricht. Naja, man glaubt halt immer noch ans Gute. Das ist eine solche Niedertracht dem Künstler und auch dem Publikum gegenüber, dass man sich nur noch angewidert fragt, wieso dieser Mann im 2. Stock immer noch Bewunderer hat. Das kann doch nicht nur die Hoffnung auf den neuen Ring sein ...? o
Wiener Staatsoper: LUCIA DI LAMMERMOOR - 3.5.07 http://www.der-neue-merker.at/kritiken.php#1 Eine Sensation wie immer, „La Gruberova“, enorm, die Frau am Angang des siebenten Lebensjahrzehnts liefert eine Leistung, von der eine Dreißigjährige nur träumen kann. Sie sieht fabelhaft aus, nun Anti-Aging gibt es für Körper und Haut in jeder guten Parfümerie sowie in diversesten Wellness Hotels mit allen Komfort. Doch für die Stimme hat diese Künstlerin sicher ein Geheimrezept. Sie schafft es wirklich, die Stimme immer noch so „jungfräulich“ zu führen, dass man ihr diese junge Lucia absolut glaubt. Die Wahnsinnsarie war der Höhepunkt, aber auch an Wahnsinnstechnik und Gesangskultur dieser Ausnahmesängerin. Einfach zum Niederknien vor Bewunderung. Da sei aber auch ihre Pädagogin in Wien nicht unerwähnt. Bravo Ruthilde Bösch. Für den erkrankten Boaz Daniel sprang Vladimir Moroz ein. Der Bruder Lucias, Enrico, ist kein Guter, das muss man aber stimmlich nicht merken lassen. Die Stimme klingt schal und die Treffsicherheit der Töne ist wohl im Casino angemeldet. Die Darstellung ist einfach nicht vorhanden. Marian Talaba war als „Sposino“ Arturo mit Manricostimme präsent. In-Sung Sim sang als RD den Raimondo wirklich sehr schön, bemühte sich auch um gute Gestik. Alisa war Sophie Marilley und wenig hörbar, und wenn, nicht gerade schön. Aber sie ist ein hübsches Mädchen. Cosmin Ifrim als Normanno wurde in den zu lauten Anfangsorchester und- unausgeglichenen Chorwogen total begraben. Paolo Arrivabeni dirigierte laut, zum Teil zu Beginn nahezu verwirrend, paßte sich doch nach der Pause passabel an. Doch er ist sicher für alle sehr entbehrbar. Ein \"un bell arriavato\" klingt doch ganz anders. Giuseppe Sabbatini trat als Edgardo krank an. Er tat sein Möglichstes, und dieser Leistung ist größter Respekt zu zollen. Ich kenne Sabbatini,ich kenne diese Oper und weiß, wie Sabbatini diese Rolle im Normalfall brillant zu singen und gestalten versteht. Er wurde nicht entschuldigt, das Turmbild fiel (allzu verständlich) aus, auch das wurde nicht angekündigt. So nach dem Motto, die meisten wissen das eh nicht. Für Kenner dieser Oper, aber di nicht immer alles so hinter dem Eisernen wissen, ist so ein Verhalten glatter Rufmord an dem Künstler. Allerdings erschien der Herr Direktor am Beginn nach der Pause breit grinsend in der Loge, ich dachte schon, das er vielleicht vom Hochstand zum zahlenden Volke spricht. Naja, man glaubt halt immer noch ans Gute. Das ist eine solche Niedertracht dem Künstler und auch dem Publikum gegenüber, dass man sich nur noch angewidert fragt, wieso dieser Mann im 2. Stock immer noch Bewunderer hat. Das kann doch nicht nur die Hoffnung auf den neuen Ring sein ...? o
1355 zsoly 2007-02-02 14:10:14
Hah, most néztem meg az első Éj Kiránynő áriát [url]http://www.youtube.com/watch?v=51ZeA7pp4ik&mode=related&search=;itt[/url]. Olyan német szövegmondása van, hogy a német anyanyelvű énekesek egy jó része örülne neki, ha így tudna németül énekelni. Szuper!
Hah, most néztem meg az első Éj Kiránynő áriát [url]http://www.youtube.com/watch?v=51ZeA7pp4ik&mode=related&search=;itt[/url]. Olyan német szövegmondása van, hogy a német anyanyelvű énekesek egy jó része örülne neki, ha így tudna németül énekelni. Szuper!
1354 Orfeusz 2007-01-27 09:06:33
[url]http://www.youtube.com/watch?v=PJObX8rtTvE;Bellini: Capuletti e i Montecchi-Eccomi...O quante volte-Bécs,1984[/url]
[url]http://www.youtube.com/watch?v=PJObX8rtTvE;Bellini: Capuletti e i Montecchi-Eccomi...O quante volte-Bécs,1984[/url]
1353 Orfeusz 2007-01-27 09:02:43
[url]http://www.youtube.com/watch?v=Kljx5tyW8pE;Beatrice-2005,Hamburg[/url]
[url]http://www.youtube.com/watch?v=Kljx5tyW8pE;Beatrice-2005,Hamburg[/url]
1352 frushena 2007-01-22 08:47:28
[url]http://www.youtube.com/watch?v=3XlTsjXLwI4;Mozart : Lucio Silla - \"Ah, se il crudel periglio\"[/url]
[url]http://www.youtube.com/watch?v=3XlTsjXLwI4;Mozart : Lucio Silla - \"Ah, se il crudel periglio\"[/url]
1351 parampampoli 2007-01-06 15:24:12 [Válasz erre: 1350 telramund 2007-01-06 14:43:27]
Internetes elérhetőség (csak szélessávú csatlakozással!!) http://www.catradio.cat/pcatradio/crItem.jsp?seccio=noticia&idint=843
Internetes elérhetőség (csak szélessávú csatlakozással!!) http://www.catradio.cat/pcatradio/crItem.jsp?seccio=noticia&idint=843
1350 telramund 2007-01-06 14:43:27
Ma 17 órától a neten fogható Bacelonából a Liceo Lucia előadása /2006 dec/a cimszerepben GRUBEROVA !!!
Ma 17 órától a neten fogható Bacelonából a Liceo Lucia előadása /2006 dec/a cimszerepben GRUBEROVA !!!
1349 Orfeusz 2006-12-29 07:08:29
[url]http://www.youtube.com/watch?v=UIWlE5gqWaI;Roberto zárójelenet-1990,Barcelona[/url]
[url]http://www.youtube.com/watch?v=UIWlE5gqWaI;Roberto zárójelenet-1990,Barcelona[/url]
1348 telramund 2006-12-23 22:10:44
Viva EDITA!!!!! 4o év csoda és még ki tudja mi van a kosárban? Isten éltesse sokáig!!!
Viva EDITA!!!!! 4o év csoda és még ki tudja mi van a kosárban? Isten éltesse sokáig!!!
1347 parampampoli 2006-12-23 20:19:13 [Válasz erre: 1344 Sesto 2006-12-23 19:00:28]
Csak most jutottam a géphez, hogy születésnapján köszöntsem a Nagy Énekesnőt -- és most ne tegyünk megkülönböztetést, hogy legnagyobb, meg imádott: sokunknak az, de inkább állapodjunk meg abban, amiben mindenki egyetért és talán megkérdőjelezhetetlen. Lehet szeretni Guberovát, vagy nem szeretni, de azt el kell ismerni, hogy a század legnagyobb énekesnői közt a helye, és fantasztikus karrierjének még távolról sincs vége. Decemberben Barcelonában 19 függönye volt Luciaként, egy emblematikus szerepében, de még újabb szerepek is remélhetők tőle, pl. Lucrezia Borgia. (Örülök, hogy pont Sestonak jutott elsőként eszébe, köszönöm neki!) TEHÁT: ÉLTESSE ISTEN EDITA GRUBEROVÁT, ADJON NEKI JÓ EGÉSZSÉGET ÉS TARTSA MEG NEKÜNK SOKÁIG, BOLDOGSÁGBAN, ERŐBEN, EGÉSZSÉGBEN, HANGJÁBAN!!
Csak most jutottam a géphez, hogy születésnapján köszöntsem a Nagy Énekesnőt -- és most ne tegyünk megkülönböztetést, hogy legnagyobb, meg imádott: sokunknak az, de inkább állapodjunk meg abban, amiben mindenki egyetért és talán megkérdőjelezhetetlen. Lehet szeretni Guberovát, vagy nem szeretni, de azt el kell ismerni, hogy a század legnagyobb énekesnői közt a helye, és fantasztikus karrierjének még távolról sincs vége. Decemberben Barcelonában 19 függönye volt Luciaként, egy emblematikus szerepében, de még újabb szerepek is remélhetők tőle, pl. Lucrezia Borgia. (Örülök, hogy pont Sestonak jutott elsőként eszébe, köszönöm neki!) TEHÁT: ÉLTESSE ISTEN EDITA GRUBEROVÁT, ADJON NEKI JÓ EGÉSZSÉGET ÉS TARTSA MEG NEKÜNK SOKÁIG, BOLDOGSÁGBAN, ERŐBEN, EGÉSZSÉGBEN, HANGJÁBAN!!
1346 Sesto 2006-12-23 19:09:30 [Válasz erre: 1345 frushena 2006-12-23 19:02:59]
...de miért?! nem is értelek??? ;-)))
...de miért?! nem is értelek??? ;-)))
1345 frushena 2006-12-23 19:02:59 [Válasz erre: 1344 Sesto 2006-12-23 19:00:28]
Nem Te lennél Sextus!!! IMÁDLAK!!! :))
Nem Te lennél Sextus!!! IMÁDLAK!!! :))
1344 Sesto 2006-12-23 19:00:28
...de hiszen ma 60. éves a fórum névadó Müvésze!(=Ok., tudom Hölgyek esetében nem illik az életkorról beszélni, de mivel ö maga sem titkolja!...) Hol vannak a rajongók: fanatikusak, vagy a humánusabb arculattal rendelkezök?!... Sehol senki, mindenki kussol?!... Kár!... Minden esetre akkor \"happy birthday Edita\": Zerbinetta-ként nagyon szeretlek! ;-) (Szinpadon lehúzni 40 évet és végig ebben a fach-ban,...nos, ezt muszáj elismerni.)
...de hiszen ma 60. éves a fórum névadó Müvésze!(=Ok., tudom Hölgyek esetében nem illik az életkorról beszélni, de mivel ö maga sem titkolja!...) Hol vannak a rajongók: fanatikusak, vagy a humánusabb arculattal rendelkezök?!... Sehol senki, mindenki kussol?!... Kár!... Minden esetre akkor \"happy birthday Edita\": Zerbinetta-ként nagyon szeretlek! ;-) (Szinpadon lehúzni 40 évet és végig ebben a fach-ban,...nos, ezt muszáj elismerni.)
1343 telramund 2006-11-18 14:28:17 [Válasz erre: 1342 Orfeusz 2006-11-18 09:01:00]
Ez az előadás egyébként nagyon jó egészében legalább is ami Editat illeti. Azt hiszem ezt az áriát senkitől ilyen fantasztikusan nem halllottam énekelni. Létezik ennek az előadássoroztnak egy másik kalózfelvétele is.Tán még ennél is csodásabb előadásban.Hát van ilyen amikor valaki sajátmagát \"uberolja\"
Ez az előadás egyébként nagyon jó egészében legalább is ami Editat illeti. Azt hiszem ezt az áriát senkitől ilyen fantasztikusan nem halllottam énekelni. Létezik ennek az előadássoroztnak egy másik kalózfelvétele is.Tán még ennél is csodásabb előadásban.Hát van ilyen amikor valaki sajátmagát \"uberolja\"
1342 Orfeusz 2006-11-18 09:01:00
[url]http://www.youtube.com/watch?v=iPxqq6Byol0;1985,Nápoly,Bellini:Alvajáró-Ah, non guinge (kalózfelvétel!)[/url]
[url]http://www.youtube.com/watch?v=iPxqq6Byol0;1985,Nápoly,Bellini:Alvajáró-Ah, non guinge (kalózfelvétel!)[/url]
1341 Orfeusz 2006-11-12 09:00:29
[url]http://www.youtube.com/watch?v=QVcGUPLB-hw&mode=related&search=;Bécs, 1984-Baltsa és Gruberova:Bellini-I Capuleti, duett-1.felvonás I.[/url] [url]http://www.youtube.com/watch?v=Tc9vK2tqXSs&mode=related&search=;II.[/url]
[url]http://www.youtube.com/watch?v=QVcGUPLB-hw&mode=related&search=;Bécs, 1984-Baltsa és Gruberova:Bellini-I Capuleti, duett-1.felvonás I.[/url] [url]http://www.youtube.com/watch?v=Tc9vK2tqXSs&mode=related&search=;II.[/url]
1340 Orfeusz 2006-11-12 08:57:36
[url]http://www.youtube.com/watch?v=ta_xHcXjnWU;Gruberova egy német kabaré dalt énekel[/url]
[url]http://www.youtube.com/watch?v=ta_xHcXjnWU;Gruberova egy német kabaré dalt énekel[/url]
1339 Orfeusz 2006-11-07 23:25:25
[url]http://www.youtube.com/watch?v=LtYEKbDHikI;Cherubini:Medea-1983,München[/url]
[url]http://www.youtube.com/watch?v=LtYEKbDHikI;Cherubini:Medea-1983,München[/url]
1338 Orfeusz 2006-11-07 23:19:44
[url]http://www.youtube.com/watch?v=Qe-ghCbO8cg;Sevillai-1982,Bécs[/url]
[url]http://www.youtube.com/watch?v=Qe-ghCbO8cg;Sevillai-1982,Bécs[/url]
1336 Orfeusz 2006-10-30 07:10:21
[url]http://www.youtube.com/watch?v=_B791uBT6Cw;1977,Don Pasquale finálé, Bécs[/url]
[url]http://www.youtube.com/watch?v=_B791uBT6Cw;1977,Don Pasquale finálé, Bécs[/url]
1334 Sesto 2006-10-29 22:50:08 [Válasz erre: 1330 parampampoli 2006-10-28 22:41:28]
...megsemmisülten, porba sújtva fetrengek: Grubi nem akar alattvalójaként elismerni,...perdig ott nyálazok és könyörgök(=természetesen virágcsokorral térdepelve-nagy elödöktöl ellesve!)-és mindezt évek óta!... Nagyon stupid vagy, sorry! :-( Grubi nagy énekesnö, egyes szerepeiben szeretem is, de sajnos még akkor is a földön maradok és nem \"királynözök, meg hercegnözök\" etc.-azt átengedem azoknak, akiknek EBBEN merül ki az \"élvezet\"! ;-)
...megsemmisülten, porba sújtva fetrengek: Grubi nem akar alattvalójaként elismerni,...perdig ott nyálazok és könyörgök(=természetesen virágcsokorral térdepelve-nagy elödöktöl ellesve!)-és mindezt évek óta!... Nagyon stupid vagy, sorry! :-( Grubi nagy énekesnö, egyes szerepeiben szeretem is, de sajnos még akkor is a földön maradok és nem \"királynözök, meg hercegnözök\" etc.-azt átengedem azoknak, akiknek EBBEN merül ki az \"élvezet\"! ;-)
1333 87 2006-10-29 21:56:19
parampampuli = parampampoli ?
parampampuli = parampampoli ?
1332 87 2006-10-29 21:55:49 [Válasz erre: 1331 pancsova 2006-10-29 21:50:26]
Mondjátok, de őszintén, élvezitek?
Mondjátok, de őszintén, élvezitek?
1331 pancsova 2006-10-29 21:50:26 [Válasz erre: 1330 parampampoli 2006-10-28 22:41:28]
He he he.... Bravo, prampampuli!!
He he he.... Bravo, prampampuli!!
1330 parampampoli 2006-10-28 22:41:28 [Válasz erre: 1323 Sesto 2006-10-27 13:47:22]
Hát, neked nem Királynőd, az biztos, mert te még arra se vagy méltó, hogy egyetlen rád vetett pillantásával alattvalójának fogadjon -- jobban tenné, ha inkább fejedet vétetné!!De gyorsan és rövid úton! Mert egyebet nem is érdemelsz, ha az operatörténelem egyik legnagyszerűbb karrierjét, a XX. és XXI. század egyetlen állócsillagát \"több mint tisztességesnek\" minősíted. (Ugyan melyik kedvencedről beszélsz, mikor ezt a \"kedves\" kifejezést használod???? ) Az olyan okosnak látszó de egyébként ostoba és értelmezhetetlen kifejezés, hogy a \"maga módján és eszközeivel\" ugyen mi a fenét akar jelenteni? Melyik énekesnek sikerült negyvenéves karriert mások eszközeivel megvalósítania? Vagy akár rövidebbet is? Tebaldi se Callas eszközeivel énekelt, és vica versa. Ceterum censeo: te ne szeresd Gruberovát, meg van engedve. Neked külön is, meg másoknak is !! Én például valószínűleg már attól kevésbé tudnám őt szeretni, ha egy olyan alak mint te, szeretnéd őt. Maradjunk az eredeti felállásnál!
Hát, neked nem Királynőd, az biztos, mert te még arra se vagy méltó, hogy egyetlen rád vetett pillantásával alattvalójának fogadjon -- jobban tenné, ha inkább fejedet vétetné!!De gyorsan és rövid úton! Mert egyebet nem is érdemelsz, ha az operatörténelem egyik legnagyszerűbb karrierjét, a XX. és XXI. század egyetlen állócsillagát \"több mint tisztességesnek\" minősíted. (Ugyan melyik kedvencedről beszélsz, mikor ezt a \"kedves\" kifejezést használod???? ) Az olyan okosnak látszó de egyébként ostoba és értelmezhetetlen kifejezés, hogy a \"maga módján és eszközeivel\" ugyen mi a fenét akar jelenteni? Melyik énekesnek sikerült negyvenéves karriert mások eszközeivel megvalósítania? Vagy akár rövidebbet is? Tebaldi se Callas eszközeivel énekelt, és vica versa. Ceterum censeo: te ne szeresd Gruberovát, meg van engedve. Neked külön is, meg másoknak is !! Én például valószínűleg már attól kevésbé tudnám őt szeretni, ha egy olyan alak mint te, szeretnéd őt. Maradjunk az eredeti felállásnál!
1328 frushena 2006-10-27 21:06:03
Donna Anna videon jó! Tetszett!
Donna Anna videon jó! Tetszett!