Bejelentkezés Regisztráció

Bánk bán


815 szitakötő 2006-10-17 23:10:49 [Válasz erre: 814 Búbánat 2006-10-17 22:22:30]
Sok rossz Bánkunk volt sajnos, nem elég a felszegett áll és a dölyfös fel-alá sétálgatás, mint egynéhány Bb. elővezette. Sokan azt hitték, hogy attól hősök, hogy tenoristák. Szinte nevetséges \"alakítások\" is születtek. Ez elkeserítő. Nehéz, ám jól kiosztania címszerepet! Hát, igen A MÓRIKA az van bőven, főleg az énekeshölgyek körében.

814 Búbánat 2006-10-17 22:22:30 [Válasz erre: 812 szitakötő 2006-10-17 19:11:47]
Az hogy valaki muzikális, még kevés számomra a boldogsághoz. Bándit féltettem a skatulyáktól is... Az ordibálás is, a mórikálás is egy idő után modorossá meg unalmassá válik. Egy magyar - nemzeti - opera történelmi alakjának megszemélyesítőjével szemben eleve nagyobb elvárást támasztok,többet mint egy olasz, francia,német, orosz operából ismert figura életrekeltőjétől - legyen az bármennyire szimpatikus vagy utálatos. Bándi nem engedhette meg magának, hogy kliséket hozzon ide a Bánkjához. Ezt is jólesően nyugtáztam.

813 Spangel 2006-10-17 20:37:38
Ha vasárnap ilyen jó volt Bándi, pedig még érik benne a szerep, milyen lesz az 5. vagy a 10. előadás után. Már most várom a márciust, amikor megint fellép az operában. De előbb még Sámsont énekel valahol Németországban, amiben viszont fantasztikus volt a Zsidó Fesztiválon.

812 szitakötő 2006-10-17 19:11:47 [Válasz erre: 811 Búbánat 2006-10-17 13:55:20]
És miért feltételezted, hogy Bándi Bánkja valamely előző szerepére emlékezetet majd?Bándi azon tenoristák közé tartozik, aki muzikális. Ez pedig már csakis jó irányba terelheti az énekest.

811 Búbánat 2006-10-17 13:55:20 [Válasz erre: 809 Turandot 2006-10-17 13:32:38]
Bándiban kellemesen csalódtam, azt hittem, hogy Otellóra vagy Hermannra veszi a figurát, de Bánk megformálása a nagy elődök nyomdokán halad. S ennek igazán örültem! Persze, kíváncsi voltam rá is, hiszen Szegedre sajnos nem jutottam le a nyáron. S ha már lehetséges volt, kivártam ezt az alkalmat, hogy Kolonitscsal együtt játszanak: nagyon jó párost alkottak!!!

810 Búbánat 2006-10-17 13:40:28 [Válasz erre: 808 Turandot 2006-10-17 13:26:48]
Tudod igyekeztem, hogy a túl nagy lelkesedésem ne legyen árulkodó... Igazad van, szép sikeres előadás volt, s magam is vörösre tapsoltam a tenyerem s még egy-két bravót is megeresztettem - ahogyan sokan tették ezt körülöttem; de én az egészet az \"Erkeles optikámon\" ítélem meg, a korábbi, Erkel Színházban látott nagysikerű előadások emlékeivel a szívemben. Ezért fogalmaztam úgy, ahogy. De ezen nem fogunk összeveszni, Kolonits miatt mentem, és nem csalódtam benne! Végül is, a Bánk bánt így vagy úgy, itt vagy ott, de játszani kell. Minél többször. Nincs ember, akit ne érintene meg valamilyen módon. Légy nyugodt, én is ünnepeltem vasárnap este, kivettem a részem belőle, elhiheted. S ezt a produkciót is a kedves emlékeim között fogom megőrizni - noha az Operában láttam, és nem az Erkelben.

809 Turandot 2006-10-17 13:32:38
Egyébként Bándi is új szereplő - kedden állt be a darabba, úgyhogy vasárnap másodszor énekelte Bánkot.

808 Turandot 2006-10-17 13:26:48 [Válasz erre: 806 Búbánat 2006-10-16 13:24:13]
\"Korrektül lement a darab, semmi különösebb lelkesedés nem kísérte a közönség részéről Erkel operáját.\" Nem tudom, te hol ültél vasárnap este, de nagy lelkesedés és ováció volt minden felvonás végén, a 2. felv.-t vastaps fogadta, a legvégén pedig kétszer is függöny elé hívták a szereplőket egyenként, és Bándinak, Kolonitsnak igencsak brávóztak. A 2. felv. végén Bándit ütemes vastapssal is ünnepelték. Nem tudom, ez neked miért nem elég lelkesedés és elismerés. Szerintem csodálatos volt az előadás, Bándi nagyon árnyaltan, kifejezően énekelt, Kolonits is nagyon tetszett, szépen szólt a hangja, a koloratúrákat is könnyedén kiénekelte. Nekem Temesi is tetszett (jobban, mint Pánczél). Nagyon jó és lelkes közönség volt!

807 Búbánat 2006-10-17 09:11:59 [Válasz erre: 806 Búbánat 2006-10-16 13:24:13]
Még hozzá teszem, hogy Kolonits Klára aznap éjjel kettőkor érkezett haza egy vendégszereplésről Brünnből, iszonyú fáradt lehetett (nem látszott meg rajta), ennek ismeretében még inkább bámulatos, elismerésre méltó teljesítmény volt Melinda alakítása - amit most először énekelt az Operában! Remélem, még sok sok Bánk bán -előadásának tapsolhatunk, aztán most jön újra A grófnéja a Figaróból, és várom már nagyon egy újabb beállását is, Violettáját a Traviatában!

806 Búbánat 2006-10-16 13:24:13
Nem tudom, mások hogy vannak ezzel, de Erkel Bánk bánja egészen másképp hat rám az Operaházban, mint az Erkel Színházban. Az Operában valahogy nincs meg az a varázs, nem jön át az a szellemiség és hiányzik az a katarzis belőle, ami az Erkelben még a leggyengébb előadásban is valahogy megérinti a nézőt - hallgatót. Ez teljesen független a közreműködők személyétől és produktumától, én a falakra, a miliőre, a hely szellemiségére gondolok. Az elmúlt évtizedekben sok - sok Bánk bánt láttam itt is – ott is (Erkelben jóval többet), s szinte kivétel nélkül az utóbbi teátrumban éreztem azt a gyönyörűséget, melyet Erkel csodálatos zenéje kelt bennem mindig, ha beülök a nemzeti operánk megteremtőjének eme művére. Ez az opera annyira odatartozik, hogy szinte idegennek érzem az operát, ha máshol más színpadon látom… Ebből következik számomra az is, hogy az Erkel Színház pótolhatatlan. Nagy veszteség lenne, ha lebontanák, ha megszűnne az a patina, amit képviselt és még ma is – ebben a lepusztult állapotában – jelent az operabarátok számára. Persze ezt a jelenlegi nemzedék kevésbé érzi át, nekik édes mindegy, hogy Operaház vagy Erkel Színház, csak láthassanak minél több operát… Ezzel szemben, én érzelmileg is nagyon kötődöm az Erkel Színházhoz, különösen az ott látott-hallott Bánk bánok miatt. Megértem, hogy most több opera átkerül onnan az Operaházba, de azt is remélem, hogy ez nem visszavonhatatlan folyamat kezdetét jelenti. Ha be is zár, megszépülve, felújítva visszakapjuk, hogy újra a nevét viselő épület „szent” falai között hasson ránk Erkel géniusza, szelleme. A Bánk bánnak ott van a helye, ott találja meg nyugalmát, de ott vívja ki minden egyes előadásával az elismerést is. Ezt a benyomásomat a tegnap esti operaházi előadás egésze „visszaigazolja”. Korrektül lement a darab, semmi különösebb lelkesedés nem kísérte a közönség részéről Erkel operáját, egészen biztosan az Erkel színpadáról másképpen „szólította” volna meg potenciális közönségét! Egyszerű repertoár előadás volt, szinte szót sem érdemelne, ami miatt mégis megszólalok az Kolonits Klára Melindája, beállása a darabba. Sok- sok Melindának tapsoltam már a kőfalak közt és szabadtéren, sok szép emlék idéződik fel bennem, de Kolonits Klára tegnapi debütálása a szerepben mégis valami újat hozott nekem. Melinda-megformálása senkit nem utánoz, teljesen egyedi – a rendezés szabta keretek között. Az első felvonásban őt nem egy bábként, ide-oda ráncigált udvarhölgyként, alattvalóként ismerjük meg, aki zokszó nélkül hagyja megtörténni vele a sértéseket. Büszke, nemes hölgyet és feleséget ismerünk meg, akit végül az ármány persze legyőz. Megjelenése, szép sudár termete amúgy is gyönyörű jelenség, civilben is, itt a színpadon jelmezbe öltözve ideális Melindává predesztinálja. Hangja eleinte kissé fátyolos, de vokálisan semmi kivetnivalót nem hallottam, vibrátói \"rendesek\", semmi \"Rost Andreás-féle\" kislányos attitüd nincs benne, de szelídségre, gyöngédségre vágyódást végig érezteti, amíg színpadon van; kezdeti, erősen lírai hangszínből a felvonás végi nagy együttesben már drámai hangfekvésbe megy át, amit könnyedén győz. Szép legátókat csinál, frazeálási technikája biztos alapokon nyugszik, mozgás-eleganciája nem hagy kivetni valót. Könnyedén kiénekli a magas hangokat, bírja erővel, és a pianóival is hatásosan bánik: kontrasztként használja azokban a helyzetekben amikor a magára hagyott, kiszolgáltatott feleséget és anyát játssza.drámai fokozatot kap, amikor Ottóval cívódik, illetve az első fináléban a Gertrudis ellenében keményen a szemébe vágja az igazat. Mindezt igen figyelemreméltó muzikalitással és színpadi alakítással oldja meg. A második felvonás Bánkkal való nagy kettősében megindítóan keserves, szánni való asszonyi sorsot hoz elénk. Kolonits szakít a régi sztereotip formákkal, nála nincs önmegalázás, önvád, vagy félelem hitvesének dühkitörései miatt; egyszerűen egy gyermekét óvó, féltő, szerető anyát látunk, aki megrendülve tapasztalja, hogy férje szerelmük gyümölcsére átkot szór. Azt még megérti, hogy milyen szörnyű, idegőrlő folyamatok játszódhatnak le férjében a kapott hírek hallatán, amiben őt bizonyára vétkesnek tartja, és ezért megingott iránta hite. A korábban látott Melindák szinte kivétel nélkül odarohannak Bánkhoz, odavetik magukat a lába elé, és könyörögnek neki, hogy csak a kisfiukat ne átkozza, hiszen ártatlan, hadd bűnhődjék csak ő maga, és készséggel elfogadja, hogy Bánk Tiborcra bízza és el kell hagyniuk a királyi udvart. Megindító jelenet a búcsúzás itt is, de Kolonits nem játszik rá, nincs érzelgősség, sorsába belenyugodott, de mint „ártatlanul bűnös”, férje végül megbocsátó és megáldó kezei közül hátra sem nézve távozik a palota kapuján. Ebben a jelenetben Kolonits Klára elsősorban megint a lírai vénáját csillogtatja, bár színészi megoldásait itt haloványnak éreztem. A „Tiszaparti” - jelenetben viszont hangjának már erőteljes drámaiságával tűnik ki, ami mellé igénybe vette színészi gazdag eszköztárát is. Nem tudom, mennyire tudatosan vagy inkább ösztönösen tette, mintha mondjuk meyerbeeri „finomságokat” alkalmazott volna á la Dinorah („Árnyéktánc”): pl. Melinda csapongó dalánál, amikor „madarat hesseget” , majd fáradt fiához szökken és altatgatja, majd Bánk és a királynéról vizionál, megint visszatér a „madárpár” téma: Kolonits nem az ékítményekre helyezi a hangsúlyt, nem is \"csicsereg\", mint egyes kolléganői teszik, koloratúrái visszafogottabbak, inkább csak jelzésszerűek, virtuóz készsége így is megnyilvánul, ahol szökségét érzi - de semmit sem erőltet. Az tetszik benne, hogy olyan természetesen énekel - játszik. Fiának énekelt altatódala az „álmodj szelíden…” kezdetű frázisban annyi minden belevan sűrítve, amit csak az tud ilyen szépen kifejezni, aki maga is anya… Az álomdal befejezésénél azért megmutatta, hogy képes akár a cifrázatokkal csillogó bravúrral is kiaknázni az énekhang játékos magasságát. S aztán, ahogy ölébe kapva kis gyermekét a viharzó Tiszába veti magát – mint a többi Melindánál is szívbemarkoló pillanatok ezek –, Kolonits Klára kicsalja belőlem az első katarzist; a másodikat s egyben utolsót már a befejező képben élem meg, vele együtt: amikor némán, gyermekével együtt kiterítve látjuk a felravatalozott Gertrud előtt. Vajon hogyan éli meg ott „tetemként”, amikor Bánk keservesen zokogva ráborul az ő és gyermekük holttestére? Miközben felcsendül - a szöveg és a zene szerves egységének valami olyan csodálatos erkeli megfogalmazása – és olyan mennyei magasságokba emel, ami páratlan az operairodalom történetében… Bándi János a címszerepben ezúttal nemcsak erős és magas hangjaival mutatta meg, hogy ki az „úr” a háznál, hanem gyengédségben, szülőként is „felnőni” tudott az ő tegnapi Melindájához. Sólyom Nagy Sándor helyett beugrott Gurbán Jánosból, a Gertrudist megformáló Temesi Máriából, a királyt éneklő Berczelly Istvánból, a Biberachot alakító Molnár Leventéből hiányzott a tűz, a lobogás, a méltóság, a hang - kinek ez, kinek az… Kellemes meglepetésként hatott Nyári Zoltán Ottója, kinél látszik a színpadi rutin, és csengő, erőteljes, érthető énekével emelte a produkció művészi színvonalát. Pál Tamás karmester nagy rutinnal fogta össze az együtteseket, rajta és Bándi – Kolonits - Nyári-trión semmi nem múlott! Illetve dehogyisnem…. Biztos vagyok abban, hogy az Erkel Színházban, egy „másra való” közönség részéről, a tegnap estinél még erőteljesebb és kifejezőbb fogadtatásban és elismerésben részesült volna a Bánk bán.

805 Douglas 2006-09-08 11:11:07 [Válasz erre: 801 parampampoli 2006-09-01 21:35:44]
Kicsit tényleg vibrál, de nála ez nem annyira zavaró. A hang szépsége kárpótol ezért. Legalábbis engem. Inkább a hang intenzitása csökkent, ami végül is érthető.

804 mauscherika 2006-09-08 10:38:15
http://www.youtube.com/watch?v=cN_S_8LteMg

803 muzsika 2006-09-02 13:40:59 [Válasz erre: 801 parampampoli 2006-09-01 21:35:44]
Jelentem meghallgattam, most értem a végére, s nem hallottam a vibrato-t. Tokody-nak kőkemény, profi technikája van, meg tudja támasztani a hangot, nem lebeg a hangja. Ez szerény véleményem.

802 muzsika 2006-09-01 21:43:53 [Válasz erre: 801 parampampoli 2006-09-01 21:35:44]
Na jó, holnap beteszem az említett felvételt, s majd referálok, s megvitatjuk.:-)

801 parampampoli 2006-09-01 21:35:44 [Válasz erre: 795 muzsika 2006-08-30 21:32:26]
Méghogy nem vibrált?? Hallgasd meg a Verdi-Puccini áriákból készűlt stúdiófelvételét, olyan a vibrátója, hogy lelök a székről. Azóta ez csak romlott, mostmár lebeg és tremolózik is a hangja. Hangerő pedig nulla.

800 WarteNur 2006-09-01 17:20:06
800!

799 mimi59 2006-09-01 09:00:35 [Válasz erre: 798 telramund 2006-08-31 14:44:27]
Kedves telramund! Köszönöm a gyors választ. mimi

798 telramund 2006-08-31 14:44:27 [Válasz erre: 796 mimi59 2006-08-31 09:29:13]
Kedves Mimi! Az általad hallgatott felvétel EM 1953 augusztus 10 és 21 között lett rögzitva a DScalában.Abban az időben nem megfelelő felvételi helyek hijján a Scalában vettek fel a studioók az operákat-Callas felvételeinek jó részét.

797 martuni 2006-08-31 10:56:26 [Válasz erre: 783 Tarantella 2006-08-29 11:36:05]
Bocs, némi túlzás azért van a véleményedben. Tokody egy egyéniség, még akkor is, ha hangja már nem úgy cseng, mint fénykorában. Mond meg, hol van az utánpótlás? A Tokody utáni generációból jópáran kikoptak, eltűntek. Néhányért nagy kár is. De olyan operai jelenség, aki bejön, és megáll a teremben a levegő, nagyon ritka. Tokody ilyen. Ilyen még Lukács Gy. Ilyen volt Házy Böbe is. Az általad említett fiatalok tehetségesek, szép hanggal rendelkeznek, de én nem mondanám róluk, hogy egetverő egyéniségek.

796 mimi59 2006-08-31 09:29:13 [Válasz erre: 793 telramund 2006-08-30 14:07:18]
Kedves telramund! Amikor az üzit írtam, a Covent Garden-beli előadásra gondoltam. Most egy másik felvétel van előttem: Maria Callas Giuseppe di Stefano Tito Gobbi Franco Calabrese Angelo Merculiali Melchiorre Luise Dario Caselli Utána tudnál nézni, mikor készült ez a felvétel? Előre is köszönöm. mimi

795 muzsika 2006-08-30 21:32:26 [Válasz erre: 794 kétked 2006-08-30 21:20:00]
Bocsánat, de szerintem ő sosem vibrált.

794 kétked 2006-08-30 21:20:00 [Válasz erre: 793 telramund 2006-08-30 14:07:18]
Méghogy nem vibrál?!!!

793 telramund 2006-08-30 14:07:18 [Válasz erre: 789 mimi59 2006-08-29 14:50:21]
Kedves Mimi! Gondolom a Callas Toscájára hivtad fel a figyelmem a studio Bergonzi,Gobbis felvételre.Igen nagyon is ismerem az első komplett Tosca felvétleme volt rongyosra hallgattam.De azért hallgasd meg első Toscáját a 53-ból-fantsztikus és hallaható az igen nagy különbség és kevésbé ajánlom a l965-ös life Toscát a Metből Corellivel és Gobbival-na erről nem a legjobb a véleményem Callas asszonyra értve...Aztán hallgasd meg a 7o-es évek eléjén a tokiói koncertjeit diStefanoval ahol bizony sokszor igaz a beszéd...Természetesen Callas számomra is az egyik legcsodásabb művész,de nem ezt kérdőjeleztem meg,hanem azt,hogy Tokody azért ennyi idősen még igy énekel az nem semmi/más kérdés,hogy mikroport nélkül nem hallod de csak kisebb lett a hang,de nem törik, nem vibrál ...

792 Búbánat 2006-08-29 21:46:26 [Válasz erre: 791 y01 2006-08-29 17:18:16]
Pontosan annyi éves, mint ahány esztendős korában Házy Erzsébet itt hagyott bennünket...

791 y01 2006-08-29 17:18:16 [Válasz erre: 783 Tarantella 2006-08-29 11:36:05]
Legyünk pontosak: Tokody Ilona (Szeged, 1953. ápr. 27.– )tehát csak 53 éves.

790 muzsika 2006-08-29 14:57:15 [Válasz erre: 785 telramund 2006-08-29 12:10:57]
Nagyon is igazad van, Tokody Ilonát ennyi évesen bizony már világhírű szopránként nagy elismerés övezte!

789 mimi59 2006-08-29 14:50:21 [Válasz erre: 785 telramund 2006-08-29 12:10:57]
Azért meghallgathatnál egy \'65-ös Toscát. Sokan szeretnének így \"beszélni\" a színpadon.

788 muzsika 2006-08-29 13:42:59 [Válasz erre: 783 Tarantella 2006-08-29 11:36:05]
Maximálisan elfogadom véleményedet, természetesen nem vagyunk egyformák, de én is inkább hallgatom Tokodyt, mint Keszei Borit. Félre ne érts, nem akarom őt bántani, szépen énekelt Szegeden, de semmi több. A koloratúrákkal bizony gondjai voltak! Számomra az éneke sablonos volt, nem frazeált olyan árnyaltan, egysíkúnak tünt számomra. Tokody, mikor bejön a színpadra, áthatja lényét a zene, kisugárzása van, egész egyéniségéből árad a muzsika, ami sok fiatalból hiányzik. Rendben van, persze jöjjenek a fiatalok, kell a frissítés is.

787 Orfeusz 2006-08-29 13:05:27 [Válasz erre: 786 WiseGentleman 2006-08-29 12:40:54]
Most átjött..igaz volt hangosítás Tulajdonképp nekem egyetlen egy bajom Tokodyval a hangerő..

786 WiseGentleman 2006-08-29 12:40:54 [Válasz erre: 785 telramund 2006-08-29 12:10:57]
Szerény véleményem szerint, a megoldás az lenne, hogy olyan szerepeket énekelne, ahol nem \"ciki\", ha a hangja a zenekaron nem tud átjönni (pl. két éve a Zsidónő Rachel-jeként szuper jó volt, de a Don Carlos Erzsébeteként már \"kívánnivalókat hagyott maga után\").

785 telramund 2006-08-29 12:10:57 [Válasz erre: 783 Tarantella 2006-08-29 11:36:05]
De bocsánat a felsorolt múvésznők azért nem is emlithatők egy szinten Tokodyval. Ennyi idős korában a világ egyik legjobb lirai szopránja volt drámai készséggel,hallatlan muzikalitással és nagyszerű megjelnitő képeséggel. A kor érdekes? Manapság Magyarországon! Egy Gurberova szinte teljesen intact hanggal ne énekeljen mert közel van a 6o-hoz.Még mindig jobb bárkinél.Marton drabális erőlködö éneklésénél miért nem jut eszébe senkinek a kora?Vagy amikor a szinte már hangtalan Caballe estéire özöönlik a közönség?Callas már 4oéves korában beszélt a szinpadon mégis örjöngtek érte.A személyiség kortalan-a kisugárzás ugyancsak.És ki vonná kétségbe,hogy Tokody ezekkel nem rendelkezik-bár megfogyott hangerővel?

784 Orfeusz 2006-08-29 11:42:45
Én eddig nem tartoztam a Tokody rajongó táborba..de mostantól másképp van. Először is örülhetünk, hogy ilyen nagy művész mint ő színpadra lép..és csak lényével emeli az est fényét. De nemcsak ezt tette, hanem fantasztikus muzikalitással és áhítattal, gyönyörű énekléssel tette emlékezetessé Melinda alakítását..és lehet, hogy nincs olyan koloratúrája és friss hangja, mint egy 26 évesnek, de szívesebben hallgatom és nézem, mert ő igazi érett művész.

783 Tarantella 2006-08-29 11:36:05
Előre szólok: nem tartozom a Tokody ellenes klánhoz. Meg az is igaz,hogy akkorára sem tartottam, mint amekkorára felfújták - felfújta - magát. Tehát olyan se vele se nélküle művész számomra. Tokody rettentően készült a Bánk bánra. Minden erejével azon volt, hogy újra visszatérjen, bebizonyítsa, hogy újfent ő a legkülömb, a legelső. - Follie!- Jobban is énekelt, mint vártuk, ezt aláírom. Ám az idő vasfoga könyörtelen, az erölködés meg hasztalan. A fiataloké legyen végre a figyelem! Lássuk, halljuk a csúcson levőket, a friss hangúakat, az üdéket. Hiába kapaszkodik Tokody húsz körömmel, meg volt, szép volt, ELÉG volt! Csipkerózsika is felébredt 100 év után, persze valakinek szólni kellett neki. Az 56 éves naívák ráncos nyakkal, kiszámíthatatlan napi formával, meleg, levegős hanggal engedjék már át a terepet a Keszei Boriknak, González Mónikáknak, Wirdl Esztereknek! Oké, énekeljen Tokody, mert mi a fenét is csináljon otthon egyedül. De a jelent, és főképpen a jövőt már nem uralhatja!

782 kétked 2006-08-29 10:32:48 [Válasz erre: 767 Semmelweis 2006-08-23 13:00:09]
Érdekes írás, de mintha Tokody Ilona írta volna. Túlontúl az ő szempontjai dominálnak.

781 mauscherika 2006-08-29 01:01:21 [Válasz erre: 773 janomano 2006-08-23 20:55:04]
Háhh, jó ez a kép, tényleg olyan, mintha nem vette volna le a napszemüvegét... Lehet, hogy félúton kapták el a sminkszoba felé...

780 Turandot 2006-08-27 00:59:59 [Válasz erre: 778 Douglas 2006-08-26 13:34:54]
\"a második szereposztást nyomaszthatta az elsőben fellépő hírös csapat\" Ezen nekem is mosolyognom kell! Nem hinném, hogy Bándit nyomasztaná a Kiss B., vagy Wiedemannt nyomasztaná Marton. Ráadásul W. B. vokálisan sokkal jobb volt, mint Marton. Bándi is tetszett nekem, de be kell még énekelnie a szerepet - bár a drámai részeknél nagyon is hozta a formáját. Egyébként egyszer valahol nyilatkozta, hogy ő premieren soha nem az igazi, csak a többedik előadáson. Keszei Borinak sincs oka félni - ráadásul Tokody valamikor a tanárnője volt.

779 WarteNur 2006-08-26 15:07:34 [Válasz erre: 778 Douglas 2006-08-26 13:34:54]
\"a második szereposztást nyomaszthatta az elsőben fellépő hírös csapat, ezért teljesíthettek haloványabban.\" Na ne má\'! Állítólag profikról van szó, nem?

778 Douglas 2006-08-26 13:34:54
Szerény véleményem szerint, a második szereposztást nyomaszthatta az elsőben fellépő hírös csapat, ezért teljesíthettek haloványabban. Arról sem vagyok meggyőződve, hogy Melinda szerepe Keszei Borira lenne kitalálva. Koloratúrszerep, de nagyobb, bővülőbb hangot igényel. Léteznek \"csipogóbb\" szerepek, abban jobban érvényesülhetne. Ez csak egy vélemény persze, nem megsérteni akartam.

777 WarteNur 2006-08-25 19:53:17
777. tudjátok: Boeing 777.

776 WarteNur 2006-08-25 19:52:42
776.

775 WarteNur 2006-08-24 09:30:09 [Válasz erre: 774 Diósyné Brüll Adél 2006-08-24 09:26:41]
Biztos egyedül sminkelt, tán azt hitte a Staatsoper óta már ehhez is ért.

774 Diósyné Brüll Adél 2006-08-24 09:26:41 [Válasz erre: 771 Semmelweis 2006-08-23 20:07:43]
Érdekes, hogy Tokody Ilona jobban néz ki, mint a nála sokkal fiatalabb Keszei Bori. A sminkkel lehet a baj, de a frizurája is túl civil.

773 janomano 2006-08-23 20:55:04 [Válasz erre: 771 Semmelweis 2006-08-23 20:07:43]
A Keszei Borit napszemüvegben sminkelték? :-)

772 janomano 2006-08-23 20:50:41 [Válasz erre: 759 orlandofurioso 2006-08-22 20:53:04]
hehe :-)

771 Semmelweis 2006-08-23 20:07:43 [Válasz erre: 767 Semmelweis 2006-08-23 13:00:09]
[url]http://www.opera-vilag.hu/hirek_teljes.a+szegedi+bank+ban+kepekben-65.html;A szegedi Bánk bán képekben[/url]

770 WarteNur 2006-08-23 19:12:57 [Válasz erre: 768 Diósyné Brüll Adél 2006-08-23 17:07:56]
\"Keszei Borit viszont nem hallottam.\" Mikroport nélkül egyébként sem hallanád semmiben, mázlija, hogy szabadtéren van erősítés.

769 muzsika 2006-08-23 18:16:07 [Válasz erre: 768 Diósyné Brüll Adél 2006-08-23 17:07:56]
Kiss B. Atilla elég sokat fog énekelni a MÁO-ban, bármint a többiekhez viszonyítva. Nem panaszkodhatunk. Kelen Péter viszont csak hármat kapott.

768 Diósyné Brüll Adél 2006-08-23 17:07:56 [Válasz erre: 766 Orfeusz 2006-08-23 10:50:46]
Én is örültem Kiss B. Attila művész úr megérdemelt sikerének. Bárcsak gyakrabban lépne fel az Operában! Külön meglepetés számomra Tokody Ilona Melindája, gratulálok neki. Bevallom engem meglepett, hogy milyen jó formában énekelt. Talán elénekeli a Máo-ban is? Ez a Bánk bán tényleg egy színvonalas, jubileumi előadás volt! Keszei Borit viszont nem hallottam. Megköszönném, ha Melinda alakításáról írnál bővebben!

767 Semmelweis 2006-08-23 13:00:09
[url]http://www.opera-vilag.hu/hirek_teljes.2+in+1+–+a+bank+ban+szegeden-66.html;A Bánk bán Szegeden[/url]

766 Orfeusz 2006-08-23 10:50:46 [Válasz erre: 765 bermuda 2006-08-23 08:34:28]
Ők is énekeltek, és nagyon jól..de valahogy számomra ez kevés volt. Se Bándi, se Wiedemann, se Keszei nem tudott olyan művészi magasságokba emelkedni, mint az első szereposztásban lévő főszereplők. DE egyébként mind3 énekes igazolta, hogy méltán híresek, mind Bándi mind wiedemann hozta a formáját, Keszei Bori pedig igazolta, hogy méltán tagja a bécsi operának..de..(amit már kifejtettem). Egyébként a többi énekes is szuper volt: Bede Fazekas Csaba, a kiváló Gábor Géza, Nyári, Kovácsházi, talán 20-án Sólyom Nagy egy kissé fáradt volt..szóval jó kis csapat gyűlt össze a Bánk bán előadásra. Az biztos, rég volt ilyen kiemelkedő szabadtéri előadás!!





A lapunkban megjelent szövegek a Café Momus, vagy a szerző kizárólagos szellemi tulajdonát képezik és szerzői jog védi őket.
A szerkesztőség külön, írásos engedélye nélkül mindennemű (részben vagy egészben történő) sokszorosításuk, felhasználásuk, kiadásuk és terjesztésük tilos.