858 muzsika 2007-08-25 21:04:21 [Válasz erre: 854 Sesto 2007-08-25 20:19:37]
A kissé kopottas hang ellenére nagyon élveztem Araya alakítását! Na ja, az utolsó felvonásban mindenki beszállt a pezsgőzésbe, többen ki is dőltek! ;-)) Ne is mondd, Futral! Nem volt őszinte a Rózsa ária sem, hiányzott belőle a könnyedség, nőiesség…, végig kiabálta az utolsó felvonást –is-. Egy Susanna nem ilyen! Bonitatibus főnyeremény volt, hihetetlen mit alakított, például mikor átöltöztették női ruhába, s a magas sarkú cipőben csetlett-botlott –, meg mit művelt a mobiltelefonnal. /Tudom részletkérdés, de része volt az egész alakításnak./ Az általam látott második előadáson történt egy kis technikai „malőr”! Alig tudott kiszabadulni abból a „doboz”-ból, ahova a Gróf elől bemenekült. Kevésen múlott, hogy Susanna be tudott a helyére menni. Nem lettem volna az énekesek helyébe, nehéz pillanatok voltak ezek, alig tudta Futral kinyitni a zárat, közben énekelni is kellett… Egy szó mint száz: le a kalappal Bonitatibus előtt, igazán hiteles volt! /Hát igen, a tempó! Elnyújtotta a karmester a darabot, mint a rétestésztát, sajnos az első előadáson is feltűnően lagymatag módon dirigált./
A kissé kopottas hang ellenére nagyon élveztem Araya alakítását! Na ja, az utolsó felvonásban mindenki beszállt a pezsgőzésbe, többen ki is dőltek! ;-)) Ne is mondd, Futral! Nem volt őszinte a Rózsa ária sem, hiányzott belőle a könnyedség, nőiesség…, végig kiabálta az utolsó felvonást –is-. Egy Susanna nem ilyen! Bonitatibus főnyeremény volt, hihetetlen mit alakított, például mikor átöltöztették női ruhába, s a magas sarkú cipőben csetlett-botlott –, meg mit művelt a mobiltelefonnal. /Tudom részletkérdés, de része volt az egész alakításnak./ Az általam látott második előadáson történt egy kis technikai „malőr”! Alig tudott kiszabadulni abból a „doboz”-ból, ahova a Gróf elől bemenekült. Kevésen múlott, hogy Susanna be tudott a helyére menni. Nem lettem volna az énekesek helyébe, nehéz pillanatok voltak ezek, alig tudta Futral kinyitni a zárat, közben énekelni is kellett… Egy szó mint száz: le a kalappal Bonitatibus előtt, igazán hiteles volt! /Hát igen, a tempó! Elnyújtotta a karmester a darabot, mint a rétestésztát, sajnos az első előadáson is feltűnően lagymatag módon dirigált./
857 Sesto 2007-08-25 21:01:21 [Válasz erre: 856 muzsika 2007-08-25 20:55:08]
....tényleg!!! (erre nem is gondoltam...) :-)
....tényleg!!! (erre nem is gondoltam...) :-)
856 muzsika 2007-08-25 20:55:08 [Válasz erre: 855 Sesto 2007-08-25 20:51:24]
Ha jól olvasom, akkor az már holnap van, nem? ;-)))
Ha jól olvasom, akkor az már holnap van, nem? ;-)))
855 Sesto 2007-08-25 20:51:24 [Válasz erre: 853 muzsika 2007-08-25 20:12:11]
PS.: Araya Magyarországon fog énekelni -most láttam a honlapján, igaz nem Mozart-darabot!... August 26 \'07: La mort de Cleopatre, Conductor Harry Lyth, Nyirbator Hungary
PS.: Araya Magyarországon fog énekelni -most láttam a honlapján, igaz nem Mozart-darabot!... August 26 \'07: La mort de Cleopatre, Conductor Harry Lyth, Nyirbator Hungary
854 Sesto 2007-08-25 20:19:37 [Válasz erre: 853 muzsika 2007-08-25 20:12:11]
...igen, Zerbinetta a következö nagyobb szerepe,...és ad Araya: hangja -hát \"kissé\" megkopott,...korábban nagyon jó énekesnö volt, de pl. közös jelenete Susanna-val (\"frusztrált pezsgözés\"!!!) nagyon jó kabinettalakitás volt. Míg Elizabeth Futral,....na ja,...tönkrevágta a szerepet rendesen,...a legrosszabb Susanna volt, akit valaha is hallottam,...Bonitatibus sziporkázó alakitást nyújott (nekem már Cenerentola-ként is nagyon tetszett, igaz akkor beugróként énekelte a szerepet!)-s a férfi énekesek valóban magas szinten produkáltak! ;-) Hatalmas minusz az unalmas, elnyújtott, szintelen, temperamentumtól mentes dirigát - olyan hosszúra nyújtja a darabot, mintha legalább \"Mesterdalnokok\" lenne... :-(
...igen, Zerbinetta a következö nagyobb szerepe,...és ad Araya: hangja -hát \"kissé\" megkopott,...korábban nagyon jó énekesnö volt, de pl. közös jelenete Susanna-val (\"frusztrált pezsgözés\"!!!) nagyon jó kabinettalakitás volt. Míg Elizabeth Futral,....na ja,...tönkrevágta a szerepet rendesen,...a legrosszabb Susanna volt, akit valaha is hallottam,...Bonitatibus sziporkázó alakitást nyújott (nekem már Cenerentola-ként is nagyon tetszett, igaz akkor beugróként énekelte a szerepet!)-s a férfi énekesek valóban magas szinten produkáltak! ;-) Hatalmas minusz az unalmas, elnyújtott, szintelen, temperamentumtól mentes dirigát - olyan hosszúra nyújtja a darabot, mintha legalább \"Mesterdalnokok\" lenne... :-(
853 muzsika 2007-08-25 20:12:11 [Válasz erre: 851 Sesto 2007-08-25 20:00:23]
Szia!;-)) Nagyon szívesen, nincs mit! Nagy élmény volt ez a három előadás! Ezentúl, ha tehetem, odafigyelek erre a fiatal tehetséges énekesnőre. Nagyon szépen megoldotta Barbarina szólamát –erre a szerepre kiemelten odafigyeltem!-. Zerbinetta-t fog énekelni, ez komoly? Akkor nincs más hátra, mint hogy szurkoljak neki ehhez a szép, de nehéz feladathoz.
Szia!;-)) Nagyon szívesen, nincs mit! Nagy élmény volt ez a három előadás! Ezentúl, ha tehetem, odafigyelek erre a fiatal tehetséges énekesnőre. Nagyon szépen megoldotta Barbarina szólamát –erre a szerepre kiemelten odafigyeltem!-. Zerbinetta-t fog énekelni, ez komoly? Akkor nincs más hátra, mint hogy szurkoljak neki ehhez a szép, de nehéz feladathoz.
851 Sesto 2007-08-25 20:00:23 [Válasz erre: 849 muzsika 2007-08-25 19:52:55]
Szia Muzsika! ;-) Elöször is köszönet a részletes Figaro-beszámolóért!!! (Valóban remek, szórakoztató operaest volt összeségében, igaz én nem háromszor, csupán egyetlen alkalommal láttam...) Kiemelted a Barbarina-t éneklö -kiemelkedöen jó, remek, fiatal énekesnö-t: Anja-Nina Bahrmann-t, nos azt hiszem érdemes lesz a jövöben is odafigyelni rá: a most következö szezonban, Linz-ben, már Zerbinetta-t fog énekelni! ;-)
Szia Muzsika! ;-) Elöször is köszönet a részletes Figaro-beszámolóért!!! (Valóban remek, szórakoztató operaest volt összeségében, igaz én nem háromszor, csupán egyetlen alkalommal láttam...) Kiemelted a Barbarina-t éneklö -kiemelkedöen jó, remek, fiatal énekesnö-t: Anja-Nina Bahrmann-t, nos azt hiszem érdemes lesz a jövöben is odafigyelni rá: a most következö szezonban, Linz-ben, már Zerbinetta-t fog énekelni! ;-)
850 frushena 2007-08-25 19:59:01 [Válasz erre: 849 muzsika 2007-08-25 19:52:55]
Muzsika! A magam részéről köszönöm ezt a színvon alas beszámolót!
Muzsika! A magam részéről köszönöm ezt a színvon alas beszámolót!
849 muzsika 2007-08-25 19:52:55
Mint már itt a momus-on is szó volt róla, idén augusztusban mutatták be a Theater an der Wien-ben Mozart „Le nozze di Figaro” c. operáját. Nagyon de nagyon boldog vagyok, hogy három előadáson lehettem ott, s összességében élvezhető –és magas színvonalú- produkciót láttam, a rendezés /Kasper Bech Holten/ is nagyon tetszett. Rájöttem utólag, ha egyszer néztem volna meg a darabot, sok minden elkerülte volna a figyelmemet, meg kellett néznem többször az előadást ahhoz, hogy megszokjam, sőt megszeressem. Most nem kezdek mély, magvas analizálásba, azt meghagyom a kritikusoknak, inkább saját szubjektív benyomásaimat osztom meg itt veletek a forumon. Szóval a rendezés nagyon ötletes volt –nem hagyományos, nem korabeli kosztümökben-, sok újat (!!!) mondott a darabról, egyes jelenetek más megvilágításba kerültek, mondhatni életet lehelt a darabba. Átgondolt, végigvitt rendezésről beszélhetünk, tele humorral, a legapróbb részletekre is figyelt a rendező. Érdekes megoldásnak tűnt, hogy minden egyes felvonás más-más évszakban játszódik. Láthattunk a színpadon szép virágos kertet, őszi lombhullást, gyümölcsszüretet, hóseprést, a Grófné-Susanna Levél-duett alatt hóesést. Mindegyik szereplő szinte állandóan színpadon van, a Grófné /Rost Andrea/ –elvileg- csak a második felvonásban lép színpadra, itt viszont az első felvonás elején is már a színen van, némán. Napfürdőzik, hol leveszi a napszemüvegét, hol visszateszi, majd ásványvizet iszik, később meg –kicsit unottan- hátramegy, ott Susanna hozza rendbe a sminkjét. Rost Andrea most énekelte először a Grófné szerepét. Mindkét áriája nagyon szépen sikerült –igaz, az együttesekben visszafogottabbnak tűnt-, ő is nagy tapsot kapott. Örülök, hogy láthattam, hallhattam őt. Nagy hangulatteremtő képességgel rendelkezik, személyes kisugárzása is egyedülálló. A legelső előadáson, mikor felment a függöny, már az első jelenet alatt meglepődtem, a karmester /Graeme Jenkins/ olyan lassú tempót vett, hogy az énekesek alig győzték követni, azt hittem, sosem lesz vége az előadásnak. S ez a következő előadásokon sem volt másképp –sajnos-. /Zenekar ügyben nem vagyok szakavatott, de ez azonnal feltűnt./ Figaro /Johan Reuter/ és a Gróf /Christopher Maltman/, mindketten remekeltek színészileg is, hangilag is. Látszott rajtuk, összeszoktak, élvezik a közös munkát. Róluk nem is írnék többet, mert hallani kell/ett volna/ őket, igazi Figaro ill. igazi Gróf hang, szerep s énekes nagyon egymásra találtak. /Lehet hogy nem ez a leglényegesebb dolog, amit ki kellene emelni, de jópofa megoldás, hogy Figaro a darab legelején IKEA katalógust olvas- már ekkor jót nevettem./ Marcellina /Graciela Araya/ , jaj, az egy külön szám –s telitalálat volt- , a rózsaszín kis mini kosztümjében, tűsarkú cipőjével, hatalmas szőke kontyával, ahogy a mobiltelefonált, tüneményes volt. S milyen nemes eleganciával ejtette el, s törte össze Susanna hozományához tartozó egyik kávéscsészét. ;-)) Az énekesnő nem a legszebb hang birtokosa, de kifejezetten stílusosan, remekül énekli el áriáját. Cherubino /Anna Bonitatibus/ meg kell valljam, hangilag nem igazán győzött meg, óvatosnak tűnt az éneklése, s számomra a recitativo-k nem voltak pregnánsak. Ellenben színészileg tökéletes, abszolút de hiteles Cherubino-t láthattunk, a „Voi che sapete” ária remekül meg volt koreografálva, a szerep minden más apró részletével együtt - nagyon hosszú lenne itt leírni -. Nem véletlen kapta a legnagyobb tapsot. Nagy csalódás volt Susanna –t /Elizabeth Futral/ alakító énekesnő. A szereposztási tévedés volt, semmi köze a szerephez. Nagyon éles a hangja, kiabál, ez különösen az utolsó felvonásban tűnik ki. Semmi finomság, báj nincs benne! Cserfes, talpraesett Susanna helyett egy hisztis, nyafogós Susanna-t játszik. Arról nem is beszélve, hogy staccato-kat nem tud énekelni, elnyújtja a hangokat mint a rétestésztát. Akit még megemlítenék, a Don Basilio- t alakító énekest, Anthony Mee-t. Ő is megérdemelt nagy tapsot kapott, remek karaktertenor, kiváló stílusérzék, s remek színpadi játék jellemezte alakítását. Ja igen, s az egyik –számomra legkedvesebb - „kis” szerepet majdnem kihagytam: Barbarina!!!: Barbarina-t egy fiatal pályakezdő énekesnő, Anja-Nina Bahrmann énekelte, nagyon szépen, kiegyenlítetten szólt végig a hangja, korrektül énekelt, s ő is jelen volt majdnem végig a színpadon. A rendező elképzelése szerint fotós szeretne lenni, s amikor csak teheti, kihasználja az alkalmat, hogy a Grófnét fényképezze. /Van egy hangulatos jelenet, ami nagyon megfogott: Az utolsó felvonásban a „L’ho perduta” kezdetű ária bevezető zene alatt Cherubino hevesen udvarol Barbarina-nak a félhomályban. A zene nagyon szépen aláfestette ezt a jelenetet, számomra mondott ezzel valamit a rendező! ;-)) Nem arról szólt, hogy Barbarina alig várja, hogy beléphessen a megfelelő ütemre, s elkezdje áriáját, hanem történt is valami a színpadon.
Mint már itt a momus-on is szó volt róla, idén augusztusban mutatták be a Theater an der Wien-ben Mozart „Le nozze di Figaro” c. operáját. Nagyon de nagyon boldog vagyok, hogy három előadáson lehettem ott, s összességében élvezhető –és magas színvonalú- produkciót láttam, a rendezés /Kasper Bech Holten/ is nagyon tetszett. Rájöttem utólag, ha egyszer néztem volna meg a darabot, sok minden elkerülte volna a figyelmemet, meg kellett néznem többször az előadást ahhoz, hogy megszokjam, sőt megszeressem. Most nem kezdek mély, magvas analizálásba, azt meghagyom a kritikusoknak, inkább saját szubjektív benyomásaimat osztom meg itt veletek a forumon. Szóval a rendezés nagyon ötletes volt –nem hagyományos, nem korabeli kosztümökben-, sok újat (!!!) mondott a darabról, egyes jelenetek más megvilágításba kerültek, mondhatni életet lehelt a darabba. Átgondolt, végigvitt rendezésről beszélhetünk, tele humorral, a legapróbb részletekre is figyelt a rendező. Érdekes megoldásnak tűnt, hogy minden egyes felvonás más-más évszakban játszódik. Láthattunk a színpadon szép virágos kertet, őszi lombhullást, gyümölcsszüretet, hóseprést, a Grófné-Susanna Levél-duett alatt hóesést. Mindegyik szereplő szinte állandóan színpadon van, a Grófné /Rost Andrea/ –elvileg- csak a második felvonásban lép színpadra, itt viszont az első felvonás elején is már a színen van, némán. Napfürdőzik, hol leveszi a napszemüvegét, hol visszateszi, majd ásványvizet iszik, később meg –kicsit unottan- hátramegy, ott Susanna hozza rendbe a sminkjét. Rost Andrea most énekelte először a Grófné szerepét. Mindkét áriája nagyon szépen sikerült –igaz, az együttesekben visszafogottabbnak tűnt-, ő is nagy tapsot kapott. Örülök, hogy láthattam, hallhattam őt. Nagy hangulatteremtő képességgel rendelkezik, személyes kisugárzása is egyedülálló. A legelső előadáson, mikor felment a függöny, már az első jelenet alatt meglepődtem, a karmester /Graeme Jenkins/ olyan lassú tempót vett, hogy az énekesek alig győzték követni, azt hittem, sosem lesz vége az előadásnak. S ez a következő előadásokon sem volt másképp –sajnos-. /Zenekar ügyben nem vagyok szakavatott, de ez azonnal feltűnt./ Figaro /Johan Reuter/ és a Gróf /Christopher Maltman/, mindketten remekeltek színészileg is, hangilag is. Látszott rajtuk, összeszoktak, élvezik a közös munkát. Róluk nem is írnék többet, mert hallani kell/ett volna/ őket, igazi Figaro ill. igazi Gróf hang, szerep s énekes nagyon egymásra találtak. /Lehet hogy nem ez a leglényegesebb dolog, amit ki kellene emelni, de jópofa megoldás, hogy Figaro a darab legelején IKEA katalógust olvas- már ekkor jót nevettem./ Marcellina /Graciela Araya/ , jaj, az egy külön szám –s telitalálat volt- , a rózsaszín kis mini kosztümjében, tűsarkú cipőjével, hatalmas szőke kontyával, ahogy a mobiltelefonált, tüneményes volt. S milyen nemes eleganciával ejtette el, s törte össze Susanna hozományához tartozó egyik kávéscsészét. ;-)) Az énekesnő nem a legszebb hang birtokosa, de kifejezetten stílusosan, remekül énekli el áriáját. Cherubino /Anna Bonitatibus/ meg kell valljam, hangilag nem igazán győzött meg, óvatosnak tűnt az éneklése, s számomra a recitativo-k nem voltak pregnánsak. Ellenben színészileg tökéletes, abszolút de hiteles Cherubino-t láthattunk, a „Voi che sapete” ária remekül meg volt koreografálva, a szerep minden más apró részletével együtt - nagyon hosszú lenne itt leírni -. Nem véletlen kapta a legnagyobb tapsot. Nagy csalódás volt Susanna –t /Elizabeth Futral/ alakító énekesnő. A szereposztási tévedés volt, semmi köze a szerephez. Nagyon éles a hangja, kiabál, ez különösen az utolsó felvonásban tűnik ki. Semmi finomság, báj nincs benne! Cserfes, talpraesett Susanna helyett egy hisztis, nyafogós Susanna-t játszik. Arról nem is beszélve, hogy staccato-kat nem tud énekelni, elnyújtja a hangokat mint a rétestésztát. Akit még megemlítenék, a Don Basilio- t alakító énekest, Anthony Mee-t. Ő is megérdemelt nagy tapsot kapott, remek karaktertenor, kiváló stílusérzék, s remek színpadi játék jellemezte alakítását. Ja igen, s az egyik –számomra legkedvesebb - „kis” szerepet majdnem kihagytam: Barbarina!!!: Barbarina-t egy fiatal pályakezdő énekesnő, Anja-Nina Bahrmann énekelte, nagyon szépen, kiegyenlítetten szólt végig a hangja, korrektül énekelt, s ő is jelen volt majdnem végig a színpadon. A rendező elképzelése szerint fotós szeretne lenni, s amikor csak teheti, kihasználja az alkalmat, hogy a Grófnét fényképezze. /Van egy hangulatos jelenet, ami nagyon megfogott: Az utolsó felvonásban a „L’ho perduta” kezdetű ária bevezető zene alatt Cherubino hevesen udvarol Barbarina-nak a félhomályban. A zene nagyon szépen aláfestette ezt a jelenetet, számomra mondott ezzel valamit a rendező! ;-)) Nem arról szólt, hogy Barbarina alig várja, hogy beléphessen a megfelelő ütemre, s elkezdje áriáját, hanem történt is valami a színpadon.
848 frushena 2007-08-22 16:09:39
[url]http://www.youtube.com/watch?v=gFcS7w86hj4;Scipione \'Lieve sono al par del vento\' - Claron Mcfadden : soprano[/url]
[url]http://www.youtube.com/watch?v=gFcS7w86hj4;Scipione \'Lieve sono al par del vento\' - Claron Mcfadden : soprano[/url]
847 frushena 2007-08-11 12:24:18 [Válasz erre: 846 Sesto 2007-08-11 12:22:37]
Nagyon szép ária, de azért ez még nekem is túlzás volt a klipp!
Nagyon szép ária, de azért ez még nekem is túlzás volt a klipp!
846 Sesto 2007-08-11 12:22:37 [Válasz erre: 845 frushena 2007-08-11 12:21:13]
...akkor talált + süllyedt,...a koloratúrák \"lebuktatták\"...
...akkor talált + süllyedt,...a koloratúrák \"lebuktatták\"...
845 frushena 2007-08-11 12:21:13 [Válasz erre: 844 Sesto 2007-08-11 12:16:11]
A fiú u.a. mint Königin! Épp a héten hallgattam Mozart eme művét Augér, Mathis
A fiú u.a. mint Königin! Épp a héten hallgattam Mozart eme művét Augér, Mathis
844 Sesto 2007-08-11 12:16:11 [Válasz erre: 843 frushena 2007-08-11 12:12:10]
...szóval nagyon izléstelen és hülye megoldás -nyilván közel sem lehet egy lapon emliteni esetleg felnött énekesnökkel, akik éppenséggel akár nadrágszerepeket /is/ énekelnek. \"Tubus-on\" vagy egy rakás dolog a tölzi-ekkel, mint az a börnadrágos kisfiú is, aki Königin Bosszúáriával (=nem ugyanez a srác volt?) lépett fel etc.
...szóval nagyon izléstelen és hülye megoldás -nyilván közel sem lehet egy lapon emliteni esetleg felnött énekesnökkel, akik éppenséggel akár nadrágszerepeket /is/ énekelnek. \"Tubus-on\" vagy egy rakás dolog a tölzi-ekkel, mint az a börnadrágos kisfiú is, aki Königin Bosszúáriával (=nem ugyanez a srác volt?) lépett fel etc.
843 frushena 2007-08-11 12:12:10 [Válasz erre: 842 Sesto 2007-08-11 12:10:31]
Egyetértek ,,, És eltalátad!
Egyetértek ,,, És eltalátad!
842 Sesto 2007-08-11 12:10:31 [Válasz erre: 841 frushena 2007-08-11 12:05:12]
...szerencsétlen kisfiú -gondolom a \"Tölzer Knabenchor\" tagja(?),...ök csinálják ezt még mindig, hogy kisfiúkat nöi ruhákba bújtatva, nöi szerepekben szerepeltetnek!... :-((( Szép meg jó dolog /bizonyos mértékig!/ az autentikus elöadásmód, de ennek -véleményem szerint- /már/ régen semmi köze hozzá!...
...szerencsétlen kisfiú -gondolom a \"Tölzer Knabenchor\" tagja(?),...ök csinálják ezt még mindig, hogy kisfiúkat nöi ruhákba bújtatva, nöi szerepekben szerepeltetnek!... :-((( Szép meg jó dolog /bizonyos mértékig!/ az autentikus elöadásmód, de ennek -véleményem szerint- /már/ régen semmi köze hozzá!...
841 frushena 2007-08-11 12:05:12
[url]http://www.youtube.com/watch?v=Mr-kTDfMePQ;Mozart : Apollo et Hyacinthus \'Laetari, iocari\'[/url]
[url]http://www.youtube.com/watch?v=Mr-kTDfMePQ;Mozart : Apollo et Hyacinthus \'Laetari, iocari\'[/url]
840 Sesto 2007-08-11 10:01:30
W.A. Mozart, \"Mass in C minor\" K. 427 * Patricia Petibon -szoprán I. * Lynne Dawson -szoprán II. * Joseph Cornwell -tenor * Alan Ewing -basszus Les Sacqueboutiers de Toulouse - Les Arts Florsissants -William Christie (Warner Classics 1999)
W.A. Mozart, \"Mass in C minor\" K. 427 * Patricia Petibon -szoprán I. * Lynne Dawson -szoprán II. * Joseph Cornwell -tenor * Alan Ewing -basszus Les Sacqueboutiers de Toulouse - Les Arts Florsissants -William Christie (Warner Classics 1999)
839 Hétszünyű Kapanyányimonyók 2007-08-08 23:54:32
[url]http://www.youtube.com/watch?v=0h9UoxNDlJU&mode=related&search=;Mitridate Re Di Ponto \"Venga Pur Minacci E Frema\"[/url] Andreas Scholl [url]http://www.youtube.com/watch?v=TlyT5f1gu2c&mode=related&search=;Va, Lerror Mio Palesa From \"MITRIDATE,RE DI PNTO\"[/url] Yoshikazu Mera
[url]http://www.youtube.com/watch?v=0h9UoxNDlJU&mode=related&search=;Mitridate Re Di Ponto \"Venga Pur Minacci E Frema\"[/url] Andreas Scholl [url]http://www.youtube.com/watch?v=TlyT5f1gu2c&mode=related&search=;Va, Lerror Mio Palesa From \"MITRIDATE,RE DI PNTO\"[/url] Yoshikazu Mera
838 frushena 2007-08-08 18:18:43 [Válasz erre: 837 Sesto 2007-08-08 18:09:04]
Amúgy természetesen vannak kedvenc Mozart felvételeim. :)
Amúgy természetesen vannak kedvenc Mozart felvételeim. :)
836 frushena 2007-08-08 18:01:29 [Válasz erre: 835 Sesto 2007-08-08 17:59:01]
Jajjjj,,,Nem azért mondtam ám! Csak láttam, hogy ment az ajánló & valahogy azon tűnődtem, hogy nem is kedvelem annyira a Zauberflötét!
Jajjjj,,,Nem azért mondtam ám! Csak láttam, hogy ment az ajánló & valahogy azon tűnődtem, hogy nem is kedvelem annyira a Zauberflötét!
835 Sesto 2007-08-08 17:59:01 [Válasz erre: 834 frushena 2007-08-08 17:56:31]
....Ok., akkor melyik müvet javaslod,-ill. melyik felvételeket (Titus és Mitridate már voltak!) ;-)
....Ok., akkor melyik müvet javaslod,-ill. melyik felvételeket (Titus és Mitridate már voltak!) ;-)
834 frushena 2007-08-08 17:56:31
Érdekes! Varázsfuvolából nincs kedvencem. Nem is szertem annyira ezt a művet. Pedig nem 2* hallottam!
Érdekes! Varázsfuvolából nincs kedvencem. Nem is szertem annyira ezt a művet. Pedig nem 2* hallottam!
833 sphynx 2007-08-08 15:02:42 [Válasz erre: 832 Sesto 2007-08-08 14:37:19]
Nekem az tetszik a legjobban, amelyiket Lucia Popp vezényel. Sajnos, az nem kapható kereskedelmi forgalomban... (Egy házibulin vettük rá, és valaki titokban felvette magnóra.)
Nekem az tetszik a legjobban, amelyiket Lucia Popp vezényel. Sajnos, az nem kapható kereskedelmi forgalomban... (Egy házibulin vettük rá, és valaki titokban felvette magnóra.)
832 Sesto 2007-08-08 14:37:19 [Válasz erre: 831 zsoly 2007-08-08 14:31:24]
....a lista még igaz közel sem teljes (meglévö felvételek) de ezek valóban a legkedvesebb felvételek!... ;-)
....a lista még igaz közel sem teljes (meglévö felvételek) de ezek valóban a legkedvesebb felvételek!... ;-)
831 zsoly 2007-08-08 14:31:24 [Válasz erre: 829 Sesto 2007-08-08 12:12:19]
Köszi a hosszú listát! Ebből lehet csemegézni.
Köszi a hosszú listát! Ebből lehet csemegézni.
830 Sesto 2007-08-08 12:17:47
\"legjobb\"
\"legjobb\"
829 Sesto 2007-08-08 12:12:19 [Válasz erre: 811 Hétszünyű Kapanyányimonyók 2007-08-07 18:09:26]
....na és a lejobb \"Varázsfuvola\" a piacon??? Én ezekre a (studíó!)felvélekre szavazok -kronológikus sorrendben: * Klemperer; Janowitz, Gedda, Popp, Berry, Frick (EMI-1964) * Erdélyi; Gregor, Réti, Ágai, László, Melis (Hungaroton-1971) -milyen kár, hogy \"csak\" részletek és magyar nyelvü felvétel, pedig nagyon de nagyon jó! ;-) * Solti; Burrows, Lorengar, Deutekom, Talvela, Prey, Stolze (DECCA-1972) * Sawallisch; Moll, Schreier, E. Moser, Rothenberger, Berry (EMI-1973) * Haitink; Bracht, Jerusalem, Gruberova, Popp, Brendel (EMI-1981) * von Karajan; van Dam, Araiza, Hornik, Mathis, Ott (DG.-1984) ----------------------------- Igaz közel sem kedvenc, de van egy pár remek pillanata: * Marriner; Araiza, Bär, Ramey, Studer, te Kanawa (Philips-1990) ez a felvétel -jelenleg- az \"Eloquence\"-sorozat darabjaként eleve olcsón kapható.
....na és a lejobb \"Varázsfuvola\" a piacon??? Én ezekre a (studíó!)felvélekre szavazok -kronológikus sorrendben: * Klemperer; Janowitz, Gedda, Popp, Berry, Frick (EMI-1964) * Erdélyi; Gregor, Réti, Ágai, László, Melis (Hungaroton-1971) -milyen kár, hogy \"csak\" részletek és magyar nyelvü felvétel, pedig nagyon de nagyon jó! ;-) * Solti; Burrows, Lorengar, Deutekom, Talvela, Prey, Stolze (DECCA-1972) * Sawallisch; Moll, Schreier, E. Moser, Rothenberger, Berry (EMI-1973) * Haitink; Bracht, Jerusalem, Gruberova, Popp, Brendel (EMI-1981) * von Karajan; van Dam, Araiza, Hornik, Mathis, Ott (DG.-1984) ----------------------------- Igaz közel sem kedvenc, de van egy pár remek pillanata: * Marriner; Araiza, Bär, Ramey, Studer, te Kanawa (Philips-1990) ez a felvétel -jelenleg- az \"Eloquence\"-sorozat darabjaként eleve olcsón kapható.
828 frushena 2007-08-07 21:52:21 [Válasz erre: 827 frushena 2007-08-07 21:40:39]
Nem tudom, hogy ide írjam e vagy privátba, mert olyan téma amire ugranak az átlagon aluli inteligenciaszintű emberek! Nem szeretnék ámokfutást!
Nem tudom, hogy ide írjam e vagy privátba, mert olyan téma amire ugranak az átlagon aluli inteligenciaszintű emberek! Nem szeretnék ámokfutást!
827 frushena 2007-08-07 21:40:39
Kedvenc festőm egyik remeke! [url]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/a/a6/The_Death_of_Hyacinth.jpg/487px-The_Death_of_Hyacinth.jpg; Giovanni Battista Tiepolo - Hyacinthus halála[/url]
Kedvenc festőm egyik remeke! [url]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/a/a6/The_Death_of_Hyacinth.jpg/487px-The_Death_of_Hyacinth.jpg; Giovanni Battista Tiepolo - Hyacinthus halála[/url]
826 frushena 2007-08-07 21:37:12
Ha már emlegettük : [url]http://www.operone.de/opern/picoper/apollo3.jpg;W.A. MOZART : Apollo et Hyacinthus[/url] -Oebalus : Anthony Rolfe Johnson -Melia : ARLEEN AUGÉR -Hyacinthus EDITH MATHIS -Apollo : Cornelia Wulkopf -Zebhyrus : Hanna Schwarz Mozarteum Orchestra Salzburg, Salzburger Kammerchor Leopold Hager 11 évesen ilyet ... :) Mitológia istenekkel, mennyei kórusokkal. Valamint van még egy érdekessége ennek a Mozart operának.Biztos tudjátok mi az!
Ha már emlegettük : [url]http://www.operone.de/opern/picoper/apollo3.jpg;W.A. MOZART : Apollo et Hyacinthus[/url] -Oebalus : Anthony Rolfe Johnson -Melia : ARLEEN AUGÉR -Hyacinthus EDITH MATHIS -Apollo : Cornelia Wulkopf -Zebhyrus : Hanna Schwarz Mozarteum Orchestra Salzburg, Salzburger Kammerchor Leopold Hager 11 évesen ilyet ... :) Mitológia istenekkel, mennyei kórusokkal. Valamint van még egy érdekessége ennek a Mozart operának.Biztos tudjátok mi az!
824 Lóbéla 2007-08-07 18:25:04
törölve!
törölve!
823 frushena 2007-08-07 18:23:27 [Válasz erre: 822 Sesto 2007-08-07 18:21:13]
Egészen más oldalát mutatja Mozartnak mint mondjuk egy Varázsfütyi, Figaro, Don Giovanni. Meg kell ismerniük az emberknek, hogy honnan is indult el a MESTER, mert sajnos sokuknak fingja nincs, aki ellátogat mondjuk operába! Ha én színházigazgató lennék ... Nem lenne kérdés. Minimum három ifista Mozart szerepelne a repertoáron.
Egészen más oldalát mutatja Mozartnak mint mondjuk egy Varázsfütyi, Figaro, Don Giovanni. Meg kell ismerniük az emberknek, hogy honnan is indult el a MESTER, mert sajnos sokuknak fingja nincs, aki ellátogat mondjuk operába! Ha én színházigazgató lennék ... Nem lenne kérdés. Minimum három ifista Mozart szerepelne a repertoáron.
822 Sesto 2007-08-07 18:21:13 [Válasz erre: 816 frushena 2007-08-07 18:13:56]
\"A Mitridaténak repertoár szinten kéne \'üzemelnie\' !!!!!!!!!!!!!!!!!!\" -annak ellenére, hogy nagyon szeretem, ebben nem vagyok Veled egy véleményen...
\"A Mitridaténak repertoár szinten kéne \'üzemelnie\' !!!!!!!!!!!!!!!!!!\" -annak ellenére, hogy nagyon szeretem, ebben nem vagyok Veled egy véleményen...
821 Sesto 2007-08-07 18:19:54 [Válasz erre: 817 Hétszünyű Kapanyányimonyók 2007-08-07 18:14:13]
....ahhoz a bizonyos mütéthez már kissé vén vagy -bocsáss meg,...de ezért nem sikerült, és az \"eredmény\" nyilván maradt ugyanaz,...mint eddig... :-(
....ahhoz a bizonyos mütéthez már kissé vén vagy -bocsáss meg,...de ezért nem sikerült, és az \"eredmény\" nyilván maradt ugyanaz,...mint eddig... :-(
820 Hétszünyű Kapanyányimonyók 2007-08-07 18:19:15
[url]http://www.youtube.com/watch?v=3XlTsjXLwI4&mode=related&search=;Ez milyen, Sesto?[/url]
[url]http://www.youtube.com/watch?v=3XlTsjXLwI4&mode=related&search=;Ez milyen, Sesto?[/url]
819 frushena 2007-08-07 18:19:08
Bár ha már ennyire \'kegyetlenkedünk\' akadnak szerzők, akik ilyen téren még a nagy Mozartot is megbabonázták és túlszárnyalták! :)
Bár ha már ennyire \'kegyetlenkedünk\' akadnak szerzők, akik ilyen téren még a nagy Mozartot is megbabonázták és túlszárnyalták! :)
818 frushena 2007-08-07 18:18:06 [Válasz erre: 817 Hétszünyű Kapanyányimonyók 2007-08-07 18:14:13]
És mondd! Hogy érzed magad? Már minden ok? :))) Nem késtek el ezzel a műtéttel? Hangod? :)))))) Na jó, nem off!
És mondd! Hogy érzed magad? Már minden ok? :))) Nem késtek el ezzel a műtéttel? Hangod? :)))))) Na jó, nem off!
817 Hétszünyű Kapanyányimonyók 2007-08-07 18:14:13 [Válasz erre: 813 Sesto 2007-08-07 18:10:09]
amióta elvégezték a műtétet rajtam! :-))))
amióta elvégezték a műtétet rajtam! :-))))
816 frushena 2007-08-07 18:13:56 [Válasz erre: 815 Sesto 2007-08-07 18:11:41]
Akárhol is szerepel ... A Mitridaténak repertoár szinten kéne \'üzemelnie\' !!!!!!!!!!!!!!!!!!
Akárhol is szerepel ... A Mitridaténak repertoár szinten kéne \'üzemelnie\' !!!!!!!!!!!!!!!!!!
815 Sesto 2007-08-07 18:11:41 [Válasz erre: 811 Hétszünyű Kapanyányimonyók 2007-08-07 18:09:26]
...nálam a 3. helyen szerepel ez a felvétel, megelözi az \"Opera d´Oro\" live-kiadványa Salzburgból (Hager-rel) utána közvetlenül -ugyancsak Hager-rel- a Philips studiófelvétele,...és azután jöhet ez a DECCA-s korong is.
...nálam a 3. helyen szerepel ez a felvétel, megelözi az \"Opera d´Oro\" live-kiadványa Salzburgból (Hager-rel) utána közvetlenül -ugyancsak Hager-rel- a Philips studiófelvétele,...és azután jöhet ez a DECCA-s korong is.
814 frushena 2007-08-07 18:11:24
Viszont ha már itt tartunk a \'mi\' Mitridaténk is magas színvonalon volt! Már ami Aspasiat, Mitridatet és Sifaret illeti. No meg Vashegyi Györgyöt!
Viszont ha már itt tartunk a \'mi\' Mitridaténk is magas színvonalon volt! Már ami Aspasiat, Mitridatet és Sifaret illeti. No meg Vashegyi Györgyöt!
813 Sesto 2007-08-07 18:10:09 [Válasz erre: 812 frushena 2007-08-07 18:09:26]
...Te meg mióta vagy koloratúrszoprán mellesleg?
...Te meg mióta vagy koloratúrszoprán mellesleg?
811 Hétszünyű Kapanyányimonyók 2007-08-07 18:09:26 [Válasz erre: 810 Sesto 2007-08-07 18:05:46]
Már elnézést...!!!!
Már elnézést...!!!!
812 frushena 2007-08-07 18:09:26 [Válasz erre: 810 Sesto 2007-08-07 18:05:46]
Ezt alátámaszthatom! A legjobb Mitridate felvétel a piacon!
Ezt alátámaszthatom! A legjobb Mitridate felvétel a piacon!
810 Sesto 2007-08-07 18:05:46 [Válasz erre: 808 frushena 2007-08-07 17:54:40]
....azért Mme. Massis nyekergésénél ez bizony sokkal rangosabb csapat, már elnézést!...
....azért Mme. Massis nyekergésénél ez bizony sokkal rangosabb csapat, már elnézést!...
809 zsoly 2007-08-07 17:59:16 [Válasz erre: 808 frushena 2007-08-07 17:54:40]
Ma valahogy úgy látszik, Sesto és Te is kifejezetten \"gyenge\" szereposztással hallgatok Mozartot. :))
Ma valahogy úgy látszik, Sesto és Te is kifejezetten \"gyenge\" szereposztással hallgatok Mozartot. :))