59 tiramisu 2009-12-15 22:39:56 [Válasz erre: 54 parampampoli 2009-12-15 19:08:27]
Kulináris élmény- lehet nagyon is érzéki! Vagy végzetes, mint a fugu-lakoma....
Kulináris élmény- lehet nagyon is érzéki! Vagy végzetes, mint a fugu-lakoma....
58 von Stolzing 2009-12-15 21:40:45 [Válasz erre: 54 parampampoli 2009-12-15 19:08:27]
Ha itt valami minősíthetetlen, az a te hozzászólásod, kedves parampampoli. Ha neked az erőszak érv, az téged minősít. Persze a verbális erőszak eddig is része volt a kommunikációdnak, de hogy verekednél, ez új. Ami a kritikust illeti: Gruberovát még túl is dicsérte. Erről ennyit.
Ha itt valami minősíthetetlen, az a te hozzászólásod, kedves parampampoli. Ha neked az erőszak érv, az téged minősít. Persze a verbális erőszak eddig is része volt a kommunikációdnak, de hogy verekednél, ez új. Ami a kritikust illeti: Gruberovát még túl is dicsérte. Erről ennyit.
57 macskás 2009-12-15 21:30:00 [Válasz erre: 55 -zéta- 2009-12-15 20:43:47]
Csak nem bulit szervezel? :)
Csak nem bulit szervezel? :)
56 WiseGentleman 2009-12-15 20:51:57 [Válasz erre: 54 parampampoli 2009-12-15 19:08:27]
Számomra a kulináris élmény ínyencséget jelent, de talán máshogy ítéljük meg a szavakat. Mindenesetre, remélem közted és köztem nincs harag :)!
Számomra a kulináris élmény ínyencséget jelent, de talán máshogy ítéljük meg a szavakat. Mindenesetre, remélem közted és köztem nincs harag :)!
55 -zéta- 2009-12-15 20:43:47 [Válasz erre: 54 parampampoli 2009-12-15 19:08:27]
Majd összeismertetlek vele...:-)
Majd összeismertetlek vele...:-)
54 parampampoli 2009-12-15 19:08:27 [Válasz erre: 51 WiseGentleman 2009-12-15 10:15:29]
Áááá, nem volt tiszteletlen...egyáltalán... csak lazán besorolta a "kulináris" élmények kategóriájába. Ezzel a jelzővel kultúrában, esztétikában a kifejezetten olcsó, értéktelen minőséget szokták illetni. Nem tiszteletlen vagy pimasz: egyenesen minősíthetetlen és felháborító ocsmányság!! Megérdemelte volna, hogy jól a képébe mosson egyet valaki. Például én. De nem szokásom!
Áááá, nem volt tiszteletlen...egyáltalán... csak lazán besorolta a "kulináris" élmények kategóriájába. Ezzel a jelzővel kultúrában, esztétikában a kifejezetten olcsó, értéktelen minőséget szokták illetni. Nem tiszteletlen vagy pimasz: egyenesen minősíthetetlen és felháborító ocsmányság!! Megérdemelte volna, hogy jól a képébe mosson egyet valaki. Például én. De nem szokásom!
53 nizajemon 2009-12-15 16:46:48 [Válasz erre: 52 WiseGentleman 2009-12-15 10:22:04]
:-) "ominózus" Normaként erre az adott előadásra gondoltam.
:-) "ominózus" Normaként erre az adott előadásra gondoltam.
52 WiseGentleman 2009-12-15 10:22:04 [Válasz erre: 50 nizajemon 2009-12-14 20:01:54]
Számomra pl. Gruberova Zerbinetta-interpretációja meghatározó élmény (igaz, sajnos csak felvételről, élőben még nem hallhattam). Mellesleg, miért lenne "ominózus" a Norma? Egy rendkívül rokonszenves, kulturált, s korát meghazudtolóan vokális unikumként tekinthető művész igen jelentős alakításáról van szó.
Számomra pl. Gruberova Zerbinetta-interpretációja meghatározó élmény (igaz, sajnos csak felvételről, élőben még nem hallhattam). Mellesleg, miért lenne "ominózus" a Norma? Egy rendkívül rokonszenves, kulturált, s korát meghazudtolóan vokális unikumként tekinthető művész igen jelentős alakításáról van szó.
51 WiseGentleman 2009-12-15 10:15:29 [Válasz erre: 49 parampampoli 2009-12-14 18:02:32]
Bizonyításról itt nincs szó, kiindulva abból, hogy a zenei befogadás nem egzakt tudomány. Ennélfogva mindenkinek joga van némi szubjektivitásra. A nevezett cikkre visszatérve, szerintem kifejezetten kiegyensúlyozott értékelést ad, mindennemű tiszteletlenségtől mentesen (ugyebár az Ilosfalvyról szóló "ifjútitán"-kritikában a tiszteletlenség volt a fő motívum).
Bizonyításról itt nincs szó, kiindulva abból, hogy a zenei befogadás nem egzakt tudomány. Ennélfogva mindenkinek joga van némi szubjektivitásra. A nevezett cikkre visszatérve, szerintem kifejezetten kiegyensúlyozott értékelést ad, mindennemű tiszteletlenségtől mentesen (ugyebár az Ilosfalvyról szóló "ifjútitán"-kritikában a tiszteletlenség volt a fő motívum).
50 nizajemon 2009-12-14 20:01:54 [Válasz erre: 49 parampampoli 2009-12-14 18:02:32]
Bátorkodom annyit megjegyezni:Önök már azon fölháborodtak,amiért nem kellett azonnali repülősós kezelést alkalmazni mindenkin,aki meghallgatta az ominózus Normát. A beszélgetés pedig onnan váltott csípősebbre,amikor holmi elmebajok is említésre kerültek,pedig Gruberova nagyságát,pályáját senki nem ?+. zs
Bátorkodom annyit megjegyezni:Önök már azon fölháborodtak,amiért nem kellett azonnali repülősós kezelést alkalmazni mindenkin,aki meghallgatta az ominózus Normát. A beszélgetés pedig onnan váltott csípősebbre,amikor holmi elmebajok is említésre kerültek,pedig Gruberova nagyságát,pályáját senki nem ?+. zs
49 parampampoli 2009-12-14 18:02:32 [Válasz erre: 47 WiseGentleman 2009-12-14 15:56:32]
Ne haragudj, de ez nem bizonyít semmit. Az egyik München, a másik Budapest, az egyik előadás, a másik koncert. (Ilyen értelemben én meg hivatkozhatnék arra, hogy 17x láttam élőben Gruberova Normáját, nagyobb az összehasonlítási alapom mindenki másnál a hozzászólók közül.) A nov. 16-i produkció értékelése semmi kapcsolatban nem áll a te müncheni vagy az én akárhonnani benyomásaimmal. Önálló egység, azt kell értékelni -- szakértelemmel!!!!! És a Művésznőnek úgyszólván kötelezően kijáró, negyven év alatt megszolgált tisztelettel.
Ne haragudj, de ez nem bizonyít semmit. Az egyik München, a másik Budapest, az egyik előadás, a másik koncert. (Ilyen értelemben én meg hivatkozhatnék arra, hogy 17x láttam élőben Gruberova Normáját, nagyobb az összehasonlítási alapom mindenki másnál a hozzászólók közül.) A nov. 16-i produkció értékelése semmi kapcsolatban nem áll a te müncheni vagy az én akárhonnani benyomásaimmal. Önálló egység, azt kell értékelni -- szakértelemmel!!!!! És a Művésznőnek úgyszólván kötelezően kijáró, negyven év alatt megszolgált tisztelettel.
48 tiramisu 2009-12-14 16:35:42 [Válasz erre: 45 parampampoli 2009-12-14 15:07:43]
Az Oscar-gálán is ülve várják az eredményhirdetést! Ne essünk túlzásba!
Az Oscar-gálán is ülve várják az eredményhirdetést! Ne essünk túlzásba!
47 WiseGentleman 2009-12-14 15:56:32 [Válasz erre: 46 parampampoli 2009-12-14 15:38:25]
Utolsó bekezdéseddel viszont nem tudok egyetérteni. Elolvastam ugyanis újból a nevezett bekezdést a szóban forgó kritikából, s szóról szóra ugyanazt írta le, ami az én benyomásom volt a müncheni Norma után.
Utolsó bekezdéseddel viszont nem tudok egyetérteni. Elolvastam ugyanis újból a nevezett bekezdést a szóban forgó kritikából, s szóról szóra ugyanazt írta le, ami az én benyomásom volt a müncheni Norma után.
46 parampampoli 2009-12-14 15:38:25 [Válasz erre: 41 -zéta- 2009-12-14 11:21:38]
A storyt Uhrman György idézi fel Ilosfalvy egyik Hungaroton lemezének a borítóján, sajnos a kritikus neve nélkül, de pontosan megadva a lapszámot: Kortárs 1963. 2. szám. Így elvileg visszakereshető könyvtárban. Az idős mester írásának egy részlete szószerint idézve: "Erre már kénytelen vagyok azt mondani, hogy hapták fiatalember, ha ilyern példátlanul nagy művészről beszél. Mivelhogy ez az Ilosfalvy a világ egyik legnagyobb énekese. Azt állítom ugyanis, hogy nincs a világon más, aki ezt a szerepet (a Traviata Alfrédját) nemhogy jobban, hanem akárcsak megközelítően is ilyen gyönyörűen, ilyen bensőségesen, ilyen megrázóan énekelné és játszaná. Minden gyanút magamról elhírítandó megjegyzem, hogy nem ismerem Ilosfalvy mestert. - Hallja, fiatalember? Öregember létemre mesternek nevezem a fiatal Ilosfalvyt, annyira csodálom művészetét.)" Nos, igen... Akkor mit gondolna vagy írna Füst Milán ma, ha elolvasná például az Opera-Világ féldilettáns (vagy egész?) kritikusának írását Gruberováról?
A storyt Uhrman György idézi fel Ilosfalvy egyik Hungaroton lemezének a borítóján, sajnos a kritikus neve nélkül, de pontosan megadva a lapszámot: Kortárs 1963. 2. szám. Így elvileg visszakereshető könyvtárban. Az idős mester írásának egy részlete szószerint idézve: "Erre már kénytelen vagyok azt mondani, hogy hapták fiatalember, ha ilyern példátlanul nagy művészről beszél. Mivelhogy ez az Ilosfalvy a világ egyik legnagyobb énekese. Azt állítom ugyanis, hogy nincs a világon más, aki ezt a szerepet (a Traviata Alfrédját) nemhogy jobban, hanem akárcsak megközelítően is ilyen gyönyörűen, ilyen bensőségesen, ilyen megrázóan énekelné és játszaná. Minden gyanút magamról elhírítandó megjegyzem, hogy nem ismerem Ilosfalvy mestert. - Hallja, fiatalember? Öregember létemre mesternek nevezem a fiatal Ilosfalvyt, annyira csodálom művészetét.)" Nos, igen... Akkor mit gondolna vagy írna Füst Milán ma, ha elolvasná például az Opera-Világ féldilettáns (vagy egész?) kritikusának írását Gruberováról?
45 parampampoli 2009-12-14 15:07:43 [Válasz erre: 44 tiramisu 2009-12-14 14:28:27]
Ne parancsra: MAGÁTÓL!!! Mert ez dukál neki!
Ne parancsra: MAGÁTÓL!!! Mert ez dukál neki!
44 tiramisu 2009-12-14 14:28:27 [Válasz erre: 38 parampampoli 2009-12-14 08:03:34]
Parancsszóra MINDENKI álljon fel! Ejha! :-)
Parancsszóra MINDENKI álljon fel! Ejha! :-)
43 tiramisu 2009-12-14 14:25:58 [Válasz erre: 36 WiseGentleman 2009-12-14 00:23:48]
Túl messzire mész, már ami XY intellektuális (a magyarországi művészeti-intellektuális állapotok kritikáját illeti) állapotát is illetően. A művészet gyakorlásánál akár katonai fegyelem is megengedett, sőt többnyire szükséges. Ám korholni nem rejtőjenői és valóságos katonai módon kell! Arra ott van akár az USA tengerészgyalogsága. Mindenestere létezik, intellektuális finomság, beleérző képesség stb. De a kulturálatlansággal nem lehet kultúrát erőszakolni és terjeszteni!
Túl messzire mész, már ami XY intellektuális (a magyarországi művészeti-intellektuális állapotok kritikáját illeti) állapotát is illetően. A művészet gyakorlásánál akár katonai fegyelem is megengedett, sőt többnyire szükséges. Ám korholni nem rejtőjenői és valóságos katonai módon kell! Arra ott van akár az USA tengerészgyalogsága. Mindenestere létezik, intellektuális finomság, beleérző képesség stb. De a kulturálatlansággal nem lehet kultúrát erőszakolni és terjeszteni!
42 Licht Alberich 2009-12-14 11:44:02 [Válasz erre: 34 Fabricius 2009-12-13 17:26:15]
Miért kéne sajnálni a tanítványait? Ugyan már... Nem kényszerítenek senkit, hogy a tanítványa legyen. Akinek viszont megadatik ez a lehetőség, annak van esélye, hogy jó operaénekes váljon belőle...
Miért kéne sajnálni a tanítványait? Ugyan már... Nem kényszerítenek senkit, hogy a tanítványa legyen. Akinek viszont megadatik ez a lehetőség, annak van esélye, hogy jó operaénekes váljon belőle...
41 -zéta- 2009-12-14 11:21:38 [Válasz erre: 38 parampampoli 2009-12-14 08:03:34]
De jó sztori ez a Füst Milános, ki volt az a fiatal pimasz?
De jó sztori ez a Füst Milános, ki volt az a fiatal pimasz?
40 telramund 2009-12-14 10:47:22 [Válasz erre: 38 parampampoli 2009-12-14 08:03:34]
A nagy művész és a nagy ember kategória két különboző dolog.Kedves paramopampoli ezt Neked különösen kellene tudnod,hiszen ezekben volt tapasztalatod. Miközben Mrton művészi nagysága megkérdőjelezhetetlen,stilusa, modora arrogáns és mindig az is volt,csak márs némileg csillapodott-bár még nem eléggé.Azt mondják 5 éves korig dőlnek el a dolgok. Vármi főrumtársaim megtisztelő válászát!/Gondolom a gyerekszobámról fog szólni/.Meggyugtatok mindenkit volt és az időszakos körülmények /pl Momus/ billetenek ki belőle.De az alap marad.
A nagy művész és a nagy ember kategória két különboző dolog.Kedves paramopampoli ezt Neked különösen kellene tudnod,hiszen ezekben volt tapasztalatod. Miközben Mrton művészi nagysága megkérdőjelezhetetlen,stilusa, modora arrogáns és mindig az is volt,csak márs némileg csillapodott-bár még nem eléggé.Azt mondják 5 éves korig dőlnek el a dolgok. Vármi főrumtársaim megtisztelő válászát!/Gondolom a gyerekszobámról fog szólni/.Meggyugtatok mindenkit volt és az időszakos körülmények /pl Momus/ billetenek ki belőle.De az alap marad.
39 telramund 2009-12-14 10:37:30 [Válasz erre: 36 WiseGentleman 2009-12-14 00:23:48]
Azt hiszem javasollak a Nobel békedijra.Obama is magkapta.
Azt hiszem javasollak a Nobel békedijra.Obama is magkapta.
38 parampampoli 2009-12-14 08:03:34 [Válasz erre: 36 WiseGentleman 2009-12-14 00:23:48]
Hozzászólásod tartalmával és formájával is mélyen egyetértek. Tisztelet és alázat a művel szemben, a zeneszerzővel szemben, és egy akkora művésszel szemben is, mint Marton Éva -- ez lenne kötelező mindenkinek, nem pedig lehordani állandóan mindennek. Idézném Füst Milánt, aki egy fiatal operakritikusnak, mikor az bátorkodott pimasz hangon cikket írni Ilosfalvyról, válaszcikkben reagált, mondván: "Hapták! Hapták, fiatalember, ha egy ilyen nagy művészről ír!" Milyen igaza volt!!! Egy Ilosfalvyról, egy Martonról, egy Gruberováról írni kitüntetés, és aki ennek nem tud megfelelni, az ezzel önmagát minősíti, vagy emberileg, vagy szakmailag. És akkor jönnek ilyen benyögésekkel, hogy "szegény tanítványai"...na, kapjon a fejéhez, aki ilyet le tud írni! Azon kívül: Marton nem a zsürit állította fel, hanem a színpadon ülő versenyzőket. Egyébként meg igaza van: ahol ő megjelenik, álljon is fel mindenki!!
Hozzászólásod tartalmával és formájával is mélyen egyetértek. Tisztelet és alázat a művel szemben, a zeneszerzővel szemben, és egy akkora művésszel szemben is, mint Marton Éva -- ez lenne kötelező mindenkinek, nem pedig lehordani állandóan mindennek. Idézném Füst Milánt, aki egy fiatal operakritikusnak, mikor az bátorkodott pimasz hangon cikket írni Ilosfalvyról, válaszcikkben reagált, mondván: "Hapták! Hapták, fiatalember, ha egy ilyen nagy művészről ír!" Milyen igaza volt!!! Egy Ilosfalvyról, egy Martonról, egy Gruberováról írni kitüntetés, és aki ennek nem tud megfelelni, az ezzel önmagát minősíti, vagy emberileg, vagy szakmailag. És akkor jönnek ilyen benyögésekkel, hogy "szegény tanítványai"...na, kapjon a fejéhez, aki ilyet le tud írni! Azon kívül: Marton nem a zsürit állította fel, hanem a színpadon ülő versenyzőket. Egyébként meg igaza van: ahol ő megjelenik, álljon is fel mindenki!!
37 IVA 2009-12-14 01:25:27 [Válasz erre: 36 WiseGentleman 2009-12-14 00:23:48]
Ez nagyjából igaz, de nem változtat azon, hogy az őszintén szerény modor rokonszenves vonás. Az anyatej ügyében talán érdemes megkérdezni egy éppen szoptató anyukát...
Ez nagyjából igaz, de nem változtat azon, hogy az őszintén szerény modor rokonszenves vonás. Az anyatej ügyében talán érdemes megkérdezni egy éppen szoptató anyukát...
36 WiseGentleman 2009-12-14 00:23:48 [Válasz erre: 34 Fabricius 2009-12-13 17:26:15]
Viszont ő legalább eljutott olyan helyre, hogy joggal kritizálhatja a magyarországi művészeti-intellektuális állapotokat, mint ahogy ma (tegnap) délután is tette a bayreuthi ösztöndíjra aspiráló dilettánsok seregszemléjén. Ha keményen is kritizál, de ha valaki ebben a rühes országban, hát ő tudja, miből áll a nemzetközi qrvakemény operaüzem, s erre próbál szoktatni mindenkit. Ami engem illet, gimnáziumi zenekarunkban az áldott emlékű Sass tanár úr (Sass Sylvia édesapja) mondta mindig, hogy zenében nincs pardon. Tehát, ha valakit Marton Éva kritizál meg, az tanulja meg Kosztolányi Dezső azon sorait, hogy "Szóval bevallom neked, megtörötten Földig hajoltam, s mindezt megköszöntem." Mert vagy megtanulod, miről szól az élet, vagy maradsz sértődött magyarértelmiségi, akinek alanyi jogon jár még az anyatej is...
Viszont ő legalább eljutott olyan helyre, hogy joggal kritizálhatja a magyarországi művészeti-intellektuális állapotokat, mint ahogy ma (tegnap) délután is tette a bayreuthi ösztöndíjra aspiráló dilettánsok seregszemléjén. Ha keményen is kritizál, de ha valaki ebben a rühes országban, hát ő tudja, miből áll a nemzetközi qrvakemény operaüzem, s erre próbál szoktatni mindenkit. Ami engem illet, gimnáziumi zenekarunkban az áldott emlékű Sass tanár úr (Sass Sylvia édesapja) mondta mindig, hogy zenében nincs pardon. Tehát, ha valakit Marton Éva kritizál meg, az tanulja meg Kosztolányi Dezső azon sorait, hogy "Szóval bevallom neked, megtörötten Földig hajoltam, s mindezt megköszöntem." Mert vagy megtanulod, miről szól az élet, vagy maradsz sértődött magyarértelmiségi, akinek alanyi jogon jár még az anyatej is...
34 Fabricius 2009-12-13 17:26:15 [Válasz erre: 32 1Gigi 2009-12-13 16:26:24]
Ez borzasztó, én is láttam! Sosem tudott viselkedni, és a korral együtt mind arrogánsabb lett. Sajnálom a tanítványait!
Ez borzasztó, én is láttam! Sosem tudott viselkedni, és a korral együtt mind arrogánsabb lett. Sajnálom a tanítványait!
33 Spangel Péter 2009-12-13 17:20:22 [Válasz erre: 32 1Gigi 2009-12-13 16:26:24]
Hatvan fölött már illik illedelmes, jó kislánynak lenni!
Hatvan fölött már illik illedelmes, jó kislánynak lenni!
32 1Gigi 2009-12-13 16:26:24
Világhírű operaénekesünk, M.É. hogy viselkedhet úgy egy élő adásban a Duna tv-n, hogy a díjátadáson ezt mondja:- Kérem álljanak fel,(mondta a zsűrinek ÉLŐBEN)mert én ehhez vagyok szokva!! Milyen agresszív megnyilvánulás ez??? Emberileg nem a legjobb oldalát mutatta, ezért énekelhet tőlem bármilyen jól, előttem leírta magát. Nem először!
Világhírű operaénekesünk, M.É. hogy viselkedhet úgy egy élő adásban a Duna tv-n, hogy a díjátadáson ezt mondja:- Kérem álljanak fel,(mondta a zsűrinek ÉLŐBEN)mert én ehhez vagyok szokva!! Milyen agresszív megnyilvánulás ez??? Emberileg nem a legjobb oldalát mutatta, ezért énekelhet tőlem bármilyen jól, előttem leírta magát. Nem először!
31 telramund 2009-12-12 13:02:49 [Válasz erre: 28 Orfeusz 2009-12-12 07:13:39]
Giocondája valamikor fantasztikus volt,de ott amiről irsz hát mit is mondjak és az nem vsupán a karmesteren múlt.De tény 65 év körül mit várunk.Ennél borzalmasabb méregáriát L Rysanek/nagy nagy énekesnő volt/hallottam egy bécsi gálán.De ilyenkor mér másképp hallgatja az ember és benne a múlt is.De hogy fantasztikusan énekelt költői túlzás.A Cheneir Maddalena áriá sokkal jobban sikerült ugyanott.
Giocondája valamikor fantasztikus volt,de ott amiről irsz hát mit is mondjak és az nem vsupán a karmesteren múlt.De tény 65 év körül mit várunk.Ennél borzalmasabb méregáriát L Rysanek/nagy nagy énekesnő volt/hallottam egy bécsi gálán.De ilyenkor mér másképp hallgatja az ember és benne a múlt is.De hogy fantasztikusan énekelt költői túlzás.A Cheneir Maddalena áriá sokkal jobban sikerült ugyanott.
30 Alvaro 2009-12-12 11:42:14
Bocsánat, én egy másik Giocondát is láttam a youtube - on, de az Szentpéterváron volt 2009 - ben...
Bocsánat, én egy másik Giocondát is láttam a youtube - on, de az Szentpéterváron volt 2009 - ben...
29 Alvaro 2009-12-12 11:39:22
Valóban meglepően jól énekel ezen a felvételen, de a karmester botrányos... Teljesen szétesik a kíséret.
Valóban meglepően jól énekel ezen a felvételen, de a karmester botrányos... Teljesen szétesik a kíséret.
28 Orfeusz 2009-12-12 07:13:39
[url]http://www.youtube.com/watch?v=lyIDaOBFQHM;Marton Éva-Gioconda-Moszkva.2009.12.09.-Gála J. Obraztsova tiszteletére[/url] Még mindig fantasztikus!!!!
[url]http://www.youtube.com/watch?v=lyIDaOBFQHM;Marton Éva-Gioconda-Moszkva.2009.12.09.-Gála J. Obraztsova tiszteletére[/url] Még mindig fantasztikus!!!!
27 parampampoli 2009-11-03 09:38:15 [Válasz erre: 26 virius 2009-11-02 23:57:59]
Marton tényleg SZUPER volt!! (Le merem fogadni, hogy ha most megnéznéd annak a Giocondának a videóját, Manuguerrát is más füllel hallanád.)
Marton tényleg SZUPER volt!! (Le merem fogadni, hogy ha most megnéznéd annak a Giocondának a videóját, Manuguerrát is más füllel hallanád.)
26 virius 2009-11-02 23:57:59 [Válasz erre: 25 parampampoli 2009-11-02 22:07:30]
Hát bizony azon az 1986-os bécsi előadáson nem maradt meg bennem pozitív auditív élmény Manuguerráról, legalábbis a bennem megmaradt "hangzó lenyomata" alapján. Na de Marton szuper volt.
Hát bizony azon az 1986-os bécsi előadáson nem maradt meg bennem pozitív auditív élmény Manuguerráról, legalábbis a bennem megmaradt "hangzó lenyomata" alapján. Na de Marton szuper volt.
25 parampampoli 2009-11-02 22:07:30 [Válasz erre: 18 virius 2009-10-02 23:14:58]
Akkor te egy másik Manuguerrát hallottál... szerintem csodás, intakt hangon énekelt akkor is, és még sok évvel utána is. Olyan hangon, amilyet ma az egész világon nem talász, lámpással keresve se. (A tubuson találni vele Gerard monológot és Nabuccót 66 éves korából, tátott szájjal lehet csak hallgatni.)
Akkor te egy másik Manuguerrát hallottál... szerintem csodás, intakt hangon énekelt akkor is, és még sok évvel utána is. Olyan hangon, amilyet ma az egész világon nem talász, lámpással keresve se. (A tubuson találni vele Gerard monológot és Nabuccót 66 éves korából, tátott szájjal lehet csak hallgatni.)
24 parampampoli 2009-11-02 22:04:19 [Válasz erre: 23 Búbánat 2009-11-02 13:20:58]
Marton a Rádio Cafén adott interjújában már jelezte, hogy fog egy ilyen díjat kapni, Gruberova, Obrazcova, Zajick társaságában. Repesett a szívem a boldogságtól, mert mind a négyüket RAJONGVA IMÁDOM!!! Lehet, hogy ezeknek a spanyoloknak jó a fülük és az ízlésük -:)))) Carrerasnak is nagyon örülök. Pons nem kedvencem, de a karrierje tiszteletet parancsoló mindenképp. EVVIVANO!!GRATULÁLOK MINDEGYIKÜKNEK!!!!
Marton a Rádio Cafén adott interjújában már jelezte, hogy fog egy ilyen díjat kapni, Gruberova, Obrazcova, Zajick társaságában. Repesett a szívem a boldogságtól, mert mind a négyüket RAJONGVA IMÁDOM!!! Lehet, hogy ezeknek a spanyoloknak jó a fülük és az ízlésük -:)))) Carrerasnak is nagyon örülök. Pons nem kedvencem, de a karrierje tiszteletet parancsoló mindenképp. EVVIVANO!!GRATULÁLOK MINDEGYIKÜKNEK!!!!
23 Búbánat 2009-11-02 13:20:58
A barcelonai opera aranyérmét kapta Marton Éva Dátum: 2009-11-01 16:37:06 Harminc év után először adta át aranyérmeit Európa egyik vezető operaháza, a barcelonai Gran Teatre del Liceu. A ház újbóli megnyitásának tízedik évfordulóját ünneplő, december 2-ig tartó sorozat keretében tíz, a Liceuhoz és közönségéhez kötődő világhírű művész - köztük Marton Éva drámai szoprán - kapta meg a mintegy 10 dekás érmet. Marton Évához hasonlóan olyan sztárénekesek kapták meg a kitüntetést, mint Edita Gruberova szoprán, Jelena Obrazcova és Dolora Zajick mezzo, José Carreras tenor és Juan Pons bariton. Ezt megelőzően 1979-ben adták át legutóbb az aranyérmet: ekkor Plácido Domingónak ítélték oda. Marton Éva hazatérve Barcelonából elmondta az MTI-nek, hogy számtalan kitüntetése között, mivel ezt kapta legutóbb, az arany medált tartja a legértékesebbnek. (MTI)
A barcelonai opera aranyérmét kapta Marton Éva Dátum: 2009-11-01 16:37:06 Harminc év után először adta át aranyérmeit Európa egyik vezető operaháza, a barcelonai Gran Teatre del Liceu. A ház újbóli megnyitásának tízedik évfordulóját ünneplő, december 2-ig tartó sorozat keretében tíz, a Liceuhoz és közönségéhez kötődő világhírű művész - köztük Marton Éva drámai szoprán - kapta meg a mintegy 10 dekás érmet. Marton Évához hasonlóan olyan sztárénekesek kapták meg a kitüntetést, mint Edita Gruberova szoprán, Jelena Obrazcova és Dolora Zajick mezzo, José Carreras tenor és Juan Pons bariton. Ezt megelőzően 1979-ben adták át legutóbb az aranyérmet: ekkor Plácido Domingónak ítélték oda. Marton Éva hazatérve Barcelonából elmondta az MTI-nek, hogy számtalan kitüntetése között, mivel ezt kapta legutóbb, az arany medált tartja a legértékesebbnek. (MTI)
22 Alvaro 2009-10-03 10:22:23
Ezek szerint mégsem a Liceu - beli Elektrában énekelt utoljára operaszínpadon?
Ezek szerint mégsem a Liceu - beli Elektrában énekelt utoljára operaszínpadon?
21 telramund 2009-10-03 09:20:50 [Válasz erre: 20 Orfeusz 2009-10-03 07:35:38]
Ááááááááááááááá egy kicsit sem:):):)
Ááááááááááááááá egy kicsit sem:):):)
20 Orfeusz 2009-10-03 07:35:38
Hallgatva a műsort (ismétlés) ne tűnik egyáltalán nagyképűnek.. Jövőre Klymtanestrat énekel Genfben új premierben!!
Hallgatva a műsort (ismétlés) ne tűnik egyáltalán nagyképűnek.. Jövőre Klymtanestrat énekel Genfben új premierben!!
19 virius 2009-10-02 23:16:48 [Válasz erre: 17 Cilike 2009-10-02 21:02:11]
Az elvibrátósodás volt fórumtársunk szavahasználatában az "elgwynethjones-osodás". Jones-ról jut eszembe, hogy Martonból micsoda félelmetesen remek Leokadja Begbick lehetett volna...
Az elvibrátósodás volt fórumtársunk szavahasználatában az "elgwynethjones-osodás". Jones-ról jut eszembe, hogy Martonból micsoda félelmetesen remek Leokadja Begbick lehetett volna...
18 virius 2009-10-02 23:14:58 [Válasz erre: 14 karnagy 2009-10-02 15:29:48]
Ha figyelted vón a 6-os hsz-t, bizony 1997-ben volt, mégpedig május 9-én, a Martonos Gioconda. Amúgy annak idején a Magyar Televízió leadta azt az 1986-os bécsi előadást, amelyben Marton volt Gioconda, akkoriban még nem ment Pesten a darab, úgyhogy néhány alapszámot kivéve még nem ismertem a zenéjét, csak arra emlékszem, hogy Manuguerra öreges, kiénekelt hangon énekelte Barnabát...
Ha figyelted vón a 6-os hsz-t, bizony 1997-ben volt, mégpedig május 9-én, a Martonos Gioconda. Amúgy annak idején a Magyar Televízió leadta azt az 1986-os bécsi előadást, amelyben Marton volt Gioconda, akkoriban még nem ment Pesten a darab, úgyhogy néhány alapszámot kivéve még nem ismertem a zenéjét, csak arra emlékszem, hogy Manuguerra öreges, kiénekelt hangon énekelte Barnabát...
17 Cilike 2009-10-02 21:02:11 [Válasz erre: 15 Alvaro 2009-10-02 20:23:59]
Mért szerintem Marton nem volt egy modoros énekesnő. Modoros Tokody,Sass is az volt. Martonnak volt egy sajátos, kemény éneklésmódja kezdettől, nagyon pregnáns szövegmondással, kicsit széttörte a dallamokat, ennyi. Viszont nagy volumenű, nemes hangszín volt. A Wagner-szerepek tették vibratossá szerintem, illetve azoktól kezdett lebegni.
Mért szerintem Marton nem volt egy modoros énekesnő. Modoros Tokody,Sass is az volt. Martonnak volt egy sajátos, kemény éneklésmódja kezdettől, nagyon pregnáns szövegmondással, kicsit széttörte a dallamokat, ennyi. Viszont nagy volumenű, nemes hangszín volt. A Wagner-szerepek tették vibratossá szerintem, illetve azoktól kezdett lebegni.
16 tiramisu 2009-10-02 20:53:35 [Válasz erre: 15 Alvaro 2009-10-02 20:23:59]
A "DE"-t nem értem ! Tényeket közölt.
A "DE"-t nem értem ! Tényeket közölt.
15 Alvaro 2009-10-02 20:23:59
Igazán megérdemelte már Marton Éva, hogy legyen egy saját topicja. Én is nagyon szeretem manírjai ellenére. A nyolcvanas években szerintem a legjobb drámai szoprán volt a világon. Tudom, ott volt Dimitrova is, de egy interjúban Ő maga is azt mondta, hogy a nemzetközi színpadokon Ő és Marton viszik a nagy drámai szerepeket.
Igazán megérdemelte már Marton Éva, hogy legyen egy saját topicja. Én is nagyon szeretem manírjai ellenére. A nyolcvanas években szerintem a legjobb drámai szoprán volt a világon. Tudom, ott volt Dimitrova is, de egy interjúban Ő maga is azt mondta, hogy a nemzetközi színpadokon Ő és Marton viszik a nagy drámai szerepeket.
14 karnagy 2009-10-02 15:29:48
Én nagyon szeretem minden hibája ellenére. Láttam vele: - Giaconda (Operaház, talán 1997) - Pergolesi: Stabat mater (szopránszóló, 1998, Zak) - furcsa volt, finoman szólva - Walkür-Brünnhilde (Operaház) - Gertrudis (Erkel Színház) - Sekrestyésné (Operaház) - ezt jó sokszor
Én nagyon szeretem minden hibája ellenére. Láttam vele: - Giaconda (Operaház, talán 1997) - Pergolesi: Stabat mater (szopránszóló, 1998, Zak) - furcsa volt, finoman szólva - Walkür-Brünnhilde (Operaház) - Gertrudis (Erkel Színház) - Sekrestyésné (Operaház) - ezt jó sokszor
13 korall 2009-10-01 21:46:41
Életem egyik legnagyobb élménye volt, amikor Bécsben láthattam a Giocondát, Domingo volt a partnere és Fischer Ádám vezényelt, emlékszem, hogy a 3. emeleten ültem de sütött a személyisége ott is!
Életem egyik legnagyobb élménye volt, amikor Bécsben láthattam a Giocondát, Domingo volt a partnere és Fischer Ádám vezényelt, emlékszem, hogy a 3. emeleten ültem de sütött a személyisége ott is!
12 Orfeusz 2009-10-01 09:01:58
Sajnos én sem láttam nagy szerepeiben Marton Évát, de azért az tulsó pár évben, mikor aktív volt színpadon szerencsére láttam, és tapasztalhattam művészi nagyságát. Lohengrinben láttam Bp-en, láttam én is Barcelonában Klytamnesrtakent, egy pár koncerten (Miskolc-Fedora, Kongresszusi központ Istenek alkonya zárójelent 2004.)..és persze Jenufában. A Jenufában bizton állíthatom operatörténelmet írt (Bátori Évával!), vagy 15ször láttam vele, legnagyobb operaélményeim egyike. Egyébként meg cd-dvd, youtube-on élvezhetem amiről lemaradtam.
Sajnos én sem láttam nagy szerepeiben Marton Évát, de azért az tulsó pár évben, mikor aktív volt színpadon szerencsére láttam, és tapasztalhattam művészi nagyságát. Lohengrinben láttam Bp-en, láttam én is Barcelonában Klytamnesrtakent, egy pár koncerten (Miskolc-Fedora, Kongresszusi központ Istenek alkonya zárójelent 2004.)..és persze Jenufában. A Jenufában bizton állíthatom operatörténelmet írt (Bátori Évával!), vagy 15ször láttam vele, legnagyobb operaélményeim egyike. Egyébként meg cd-dvd, youtube-on élvezhetem amiről lemaradtam.
11 bcn 2009-09-30 22:49:38
Sajnos én a 90es években túl fiatal voltam és még nem sűrűn jártam operába így csak ez jutott nekem élőben: Elektra/Klytaimnestra/Barcelona 2008... brühühühü.
Sajnos én a 90es években túl fiatal voltam és még nem sűrűn jártam operába így csak ez jutott nekem élőben: Elektra/Klytaimnestra/Barcelona 2008... brühühühü.
10 parampampoli 2009-09-30 20:41:57 [Válasz erre: 2 tiramisu 2009-09-30 18:09:35]
Bcn-vel értek egyet, szerintem is Martoné a csúcs. Szebb, melegebb, dúsabb hang, mint Nilssoné, és fiatalon nem volt az a zavaró vibrató, sőt tremoló, ami Dimitrova hangját jellemzte. Mindkét énekesnőnek nagy tisztelője, sőt Nilssonnak nagy rajongója vagyok, de szerintem Marton bécsi Turandotja vokálisan felülmúlhatatlan. Alakításban hasonló intenzitású, de még érettebb, bár hangilag már nem minden ponton 100 %-osan zökéletes metropolitanes és san francisco-i Turandotja is. Utolsó általam ismert Turandotja az 1994-es Buenos Airesből, ahol még mindig szikrázó jelenléttel énekel és alakít, de tagadhatatlanúl erős vibrátóval szólt a hangja.
Bcn-vel értek egyet, szerintem is Martoné a csúcs. Szebb, melegebb, dúsabb hang, mint Nilssoné, és fiatalon nem volt az a zavaró vibrató, sőt tremoló, ami Dimitrova hangját jellemzte. Mindkét énekesnőnek nagy tisztelője, sőt Nilssonnak nagy rajongója vagyok, de szerintem Marton bécsi Turandotja vokálisan felülmúlhatatlan. Alakításban hasonló intenzitású, de még érettebb, bár hangilag már nem minden ponton 100 %-osan zökéletes metropolitanes és san francisco-i Turandotja is. Utolsó általam ismert Turandotja az 1994-es Buenos Airesből, ahol még mindig szikrázó jelenléttel énekel és alakít, de tagadhatatlanúl erős vibrátóval szólt a hangja.