Bejelentkezés Regisztráció

Marton Éva


159 IVA 2011-06-21 04:41:09 [Válasz erre: 145 Spangel Péter 2011-06-20 20:13:33]
Marton Éva még az Opera tagjaként, 1969-ben énekelte Manont, új betanulásban, Karizs Bélával. Andor Éva kiváló Manon volt, Házy után a legszebb emlékem abban az előadásban. A Geddával énekelt Mimije is felejthetetlen!

158 IVA 2011-06-21 04:33:40 [Válasz erre: 143 macskás 2011-06-20 17:10:03]
Süveges Gergő volt a riporter. (Vagy nem értem a kérdésed.)

157 IVA 2011-06-21 04:31:26 [Válasz erre: 138 Larina Gurigaja 2011-06-20 12:07:11]
Úgy gondolod, hogy a riporternek meg kellett volna csókolnia?

156 IVA 2011-06-21 04:28:32 [Válasz erre: 136 tiramisu 2011-06-20 11:28:40]
Ez az elnyomás-sztori tartozik az imázsához. Azt mégsem mondhatja minden interjúban, hogy Nyugaton a sokszorosát kereste.

155 IVA 2011-06-21 04:25:31 [Válasz erre: 134 parampampoli 2011-06-20 07:19:05]
Süveges Gergő jó riporter, gyakran kiváló formában. A televízió tévedése (vagy szegénysége), hogy egy műsorvezető minden témában meg tudja oldani a dolgát; egy politikai és közéleti témákban jeles, harmincas éveiben járó riporter pár perces felkészüléssel, személyes élmények nélkül is készíthet interjút művészeti témában, egy rendkívül kellemetlen riportalannyal. Ennek a néző látja kárát, aki gyenge riportot láthat. Ha az interjú alkalma a születésnap, illett volna felköszönteni a vendéget. Egy szál virágtól sem ment volna (jobban) tönkre a köztelevízió.

154 WiseGentleman 2011-06-21 02:54:34 [Válasz erre: 149 álmodó 2011-06-20 22:13:17]
Finomítsuk úgy, hogy a század egyik legnagyobb "all-round" drámai szopránja (vagyis aki számos fachban párhuzamosan érte el a legkiválóbb szintet, egyszerre volt korának egyik legjobb Toscája, Turandotja, Brünnhildéje, Elektrája).

153 WiseGentleman 2011-06-21 02:51:57 [Válasz erre: 148 Orfeusz 2011-06-20 21:44:13]
Kérdés, hogy manapság melyik médiaszemélyiség "megy az opera közelébe". Az Antal Imrék kora leáldozni látszik. Persze, tegyük hozzá, hogy korábban egyszer Betlen Jánosnak adott a Művésznő interjút, akit pl. meg is dicsért operai jártasságáért...

152 crassus 2011-06-20 23:37:10 [Válasz erre: 150 parampampoli 2011-06-20 22:13:42]
Azért ez költői túlzás.Nem is értünk Veled egyet.Az első 2o-ban benn van a XX.sz.-ban.Az sem rossz hely. Modora,arroganciája alapján alapján viszont benn az első 3-ban.

151 álmodó 2011-06-20 22:18:57
Helyes. Fő a reális, biztos értékítélet. Szasztok. :-)

150 parampampoli 2011-06-20 22:13:42 [Válasz erre: 147 Orfeusz 2011-06-20 21:42:42]
Már az elején visszakérdez, ahelyett hogy válaszolna, ez az utóbbi időben sajnos szokása. (Kétségtelen, ebben sokszor a kérdező meg az ostoba kérdáse is vétkes lehet.) Tőlem nem kell amúgy megvédeni, mert nekem nem az egyik, hanem vitán felül a legnagyobb volt. Ismétlen: nekem. (Ergo lehet, de nem kötelező velem egyetérteni.)

149 álmodó 2011-06-20 22:13:17 [Válasz erre: 147 Orfeusz 2011-06-20 21:42:42]
Én se találtam benne olyan kirívót (tapasztalva a régebbieket). De hogy a század egyik legnagyobb drámai szopránja...Hmmm, ez kissé elragadtatott megnyilvánulás a részedről, szerintem. Elég hosszú volt a 20. század.... ;-) Nem gondolod?

148 Orfeusz 2011-06-20 21:44:13
És hozzáteszem az a felháborító, hogy olyan emberek készítenek vele sorozatosan interjút, akik az opera közelébe se mennek egyébként..nem csoda, hogy Marton kicsit ingerültebb.

147 Orfeusz 2011-06-20 21:42:42
Megnéztem az interjút, de se nem volt kioktató, se nem nagyképű, nem tudom mi a probléma vele. Marton hírnevét és nagyságát kétségebe vonni pedig nevetséges, mert Marton volt a század egyik legnagyobb drámai szopránja.

146 parampampoli 2011-06-20 20:44:19
Nem értem, hogy a férj miért nem szól rá, ha valóban hallgat rá, hogy ne nyilatkozzon ilyen tónusban. Mert hagyján az, amit mond: a rémes az, AHOGY mondja! Leckéztet, kioktat, a végtelenségig ellenszenves. És ezt mondom én, akinek Marton Éva egy BÁLVÁNY!! A rajongásig imádom a művészetét, de a nyilatkozatait mostanában egyre kevésbé.

145 Spangel Péter 2011-06-20 20:13:33 [Válasz erre: 144 gardelli 2011-06-20 20:06:47]
1978-ban Ilosfalvy Róbert partnere lett volna a Manonban, felemelt helyáras előadáson, de lemondta. Andor Éva énekelt helyette.

144 gardelli 2011-06-20 20:06:47
Én sem értem az ő siránkozásait,hiszen Manon Lescaut,Tosca,.Tatjana,Figaró-Grófné,Rodelinda,hogy csak párat említsek a színpadon énekelt szerepeiből,lemezek készültek vele,a Televízió vett fel vele áriákat(pl.Tosca imája),nyáron a Szigeten Odabella volt az Attilában..folytassam??????Amúgy jól tette,hogy elment,hiszen az idő őt igazolta,csak miért kell csúsztatni,vagy éppen hazudni??????!!!!Amúgy addig volt ő jó,amíg csak énekelt,és helyette Marton doktor nyilatkozott....mert abban a percben,amikor megszólalt,előjött a franzstadti proli!!!És ez tény!!!Mostanra viszont teljesen kontrollálhatatlanná vált!!!!Szomorú.....!!!!!!!csak az nem világos,hogy hova ácsingózik még,ahogyan a beszélgetésben célozgatott....az Operába???? vagy esetleg vissza Miskolcra?hiszen idén lejár Bátor Tamás szerződése...és lehetne egyeduralkodó.... vagy mire célzott a fiatalok tanításával kapcsolatban??????Vagy a Zenekadémia rektora akar lenni????OLyan jó hely az?Az énektanszék már nem is elég???Bár én nagyon rosszakat hallok róla,mint tanárról..sokat nem tud átadni.....!Majd kiderül!!!

143 macskás 2011-06-20 17:10:03 [Válasz erre: 139 chenier 2011-06-20 14:15:12]
Betlen? Alig várja, hogy parírozhasson!

142 chenier 2011-06-20 16:07:24 [Válasz erre: 141 tiramisu 2011-06-20 15:44:34]
Elképzelni sem tudom, hogy mint embert szerethették-e valahol. Vagy csak öregségére lett ilyen monster?

141 tiramisu 2011-06-20 15:44:34 [Válasz erre: 139 chenier 2011-06-20 14:15:12]
Miért, hol szerették a világban?

140 Larina Gurigaja 2011-06-20 14:29:20
Tudálékos méregzsák.

139 chenier 2011-06-20 14:15:12
Nagyon uncsi Marton életregénye az állítólagos mellőzéssel, a sorbanállással szerepekért, az őt itthon nem igazán szerették verzióval, és a de szeretnék tanítani hazugsággal! Nem tud tanítani, és nincs is idegzete hozzá! Az interjúkban egy monster, ez a szerencsétlen riporter is alig várja, hogy vége legyen!

138 Larina Gurigaja 2011-06-20 12:07:11 [Válasz erre: 137 crassus 2011-06-20 11:39:49]
Igazi jéghegy. Olyan mint Turandot. Csak egy jég hátán megélő Kalaf riporter tudná feloldani.

137 crassus 2011-06-20 11:39:49 [Válasz erre: 134 parampampoli 2011-06-20 07:19:05]
Ettől a nőtől nincs az a riporter,aki ne dermedne le. Na és ne beszéljünk az átirt Marton kezdetekről.Mert az egészből csak a Szinész királynő,mint első szerep igaz.Aztán a maradék 3 évben ,mig méltóztatott itthon maradni 7 főszerepet kapott.Aztán arra sem emlékszem pontosan,hogy az Aczél György idejében csak úgy lehetett Nyugat-Németországba szerződni,meg férjuramnak orvosként ugyancsak nyugaton tevékenykedni?Egy módon:disszidálással,ami érthető.Csak nem tudni miért nem elegáns erről beszélni?Sass is szerződött,Marton is szerződött.Milyen érdekes és milyen hazug.

136 tiramisu 2011-06-20 11:28:40 [Válasz erre: 133 IVA 2011-06-20 02:22:07]
Hogy anno elnyomták, az egyszerűen nem igaz, az hazugság! Rengeteg tanu cáfolja! De mániákusan ezt emlegeti MÉ. vajh miért? Mit akar még amit nem kapott meg itthon is?

135 crassus 2011-06-20 11:14:29 [Válasz erre: 124 parampampoli 2011-02-27 16:01:30]
Abban az időben igen nagyszerű volt a hangja,alakitásai is-leszámitva egy-két drabális megoldását.De a modora ,mint egy őrmesteré.Ez viszont nem változott semmit,sőt némi lenézés is fellelhető a riporterekkel szemben.Mint tanár azonban nem engedhetné meg ezt magának.Az egy szolgálat,amin sok ember sorsa múlhat.Nem viselem,mint embert,bár ez semmin nem változtat,énekesnőként anno nagyot alkotott.

134 parampampoli 2011-06-20 07:19:05 [Válasz erre: 133 IVA 2011-06-20 02:22:07]
Ez kétségtelen - nem egy simulékony riportalany... de a riporter is elég pocsék.

133 IVA 2011-06-20 02:22:07
Marton Éva [url]http://videotar.mtv.hu/Videok/2011/06/19/09/Vendeg_Marton_Eva.aspx;tegnap reggel[/url] sem bizonyult udvariasabb és finomabb modorú riportalanynak, mint a lejjebb vitatott Zárórában. A partnert, aki történetesen szintén ezúttal sem szakriporter, nem segítette; úgy látszik, ez nem szakma, ami (szerinte) megtanulható(?)...

132 karnagy 2011-02-27 22:00:10
Épp holnap készülök meghallgatni a Siegfriedet, és pont ma este gondoltam vissza Zednik Miméjére. De jó is volt:) Marton végigénekelte A walkürt, vokálisan kevésbé tetszett, de maga az alakítás nem volt rossz egyáltalán.

131 hati1225 2011-02-27 21:53:31 [Válasz erre: 130 parampampoli 2011-02-27 21:23:52]
O.K. ,köszönöm, akkor bocsánatot kérek.

130 parampampoli 2011-02-27 21:23:52 [Válasz erre: 128 hati1225 2011-02-27 20:30:23]
Nem, a Walkürt végigcsinálta, és szerintem nagyon jól, ezért lepett meg, hogy a továbbiakat lemondta. Temesi énekelte a Siegfried és az Istenek Brünnhildéjét is, és szintén nagyon jól.

129 Licht Alberich 2011-02-27 20:42:07 [Válasz erre: 128 hati1225 2011-02-27 20:30:23]
1999. január 4-én énekelte itthon A walkür Brünnhildéjét, de ezt egészen biztosan végigcsinálta. Másnap, jan. 5-én valóban Zednik volt Mime.

128 hati1225 2011-02-27 20:30:23 [Válasz erre: 126 parampampoli 2011-02-27 19:44:46]
Talán nem emlékszem mindenre kristálytisztán, de nekem úgy rémlik, a Walkürt sem "csinálta" végig. Balatoni Éva mentette meg az előadást. Azt hiszem, ez évben kaptuk Heinz Zedniket a Siegfriedbe, mintegy fájdalomdíjként a megbetegedett Marton Éva helyett.

127 IVA 2011-02-27 19:59:50 [Válasz erre: 126 parampampoli 2011-02-27 19:44:46]
Nekem is hasznomra vált az összegzés, köszönöm. Tudod, hogy mit (kit) fog énekelni Marton Éva Pesten a következő évadban? Netán Die Ammét Az árnyék nélküli asszonyban?

126 parampampoli 2011-02-27 19:44:46 [Válasz erre: 125 IVA 2011-02-27 18:15:29]
Nem cáfolni szándékoltam, még csak javítani se igazán, inkább csak megragadtam az alkalmat, hogy összeszedjem, miben és mikor hallottuk itthont Marton. (Afféle memódiagyakorlat sajátmagamnak - de közre is bocsátva.)

125 IVA 2011-02-27 18:15:29 [Válasz erre: 124 parampampoli 2011-02-27 16:01:30]
"Amelia Grimaldi, később Carlos-Erzsébet szerepében lépett fel, utóbbiban m. v." - így írtam a Lukács Gyöngyi-topicban, tehát nincs mit cáfolni.

124 parampampoli 2011-02-27 16:01:30
Marton Amelia Gimaldit vendégként nem énekelte, 1976-ban Don Carlos-Erzsébetet, 1977-ben Toscát (Lohengrin helyett, mert Kónya Sándor lemondott), 1979-81 között kellett volna Manont, Trubadúr Leonórát és Aidát, de azokat ő mondta le, 1986-ban Turandotot, 1988--ban Toscát, 1990-ben Végzet Leonórát és Tannhauser Erzsébetet, a fal leomlása után Giocondát, Santuzzát, közben több gálakoncerten is közreműködött (1988,1992,1994,1995, 2002), 2000-ben lett volna a teljes Ring, amiből csak a Walkürt csinálta meg, végül 2002-ben Kostelnickát, 2004-ben Ortrudot énekelt. Ha ötször ennyit énekelt volna, nekem az is kevés lett volna, mert annyira imádtam, de azért ez se volt kevés.

123 IVA 2011-02-26 20:05:58 [Válasz erre: 121 Marcvs 2011-02-26 09:12:06]
Hosszú hozzászólásom is arra utalt, hogy a hiba nem volt egyszerű. Hacsak nem feltételezzük, hogy a beszélgetés ab ovo nem született szerencsés csillagzat alatt, ahogyan megesik az is, hogy egy előadás jó művészek közreműködésével sem sikerül a feltételektől remélhetően. Hogy érdemes-e elemezni, kedv kérdése. Fenntartom, hogy Veiszer Alinda sem mutatta legjobb formáját. A „nagy pillanatok” sem volt, eleve nem volt szerencsés kifejezés – könnyű, felületes beszéd divatos eleme -, Veiszer nem vette észre, hogy Martonnak ez nem tetszik, hanem ragaszkodott hozzá.

122 IVA 2011-02-26 20:02:48 [Válasz erre: 118 Marcvs 2011-02-26 00:22:27]
Tetszik nekem az ilyen, [url]http://videotar.mtv.hu/Videok/2010/09/18/20/Eletmudijat_kapott_a_dramai_szopran.aspx;közszolgálatilag ismeretterjesztő felvezetés[/url], amelyben a lírai szopránként kezdést (ami már eleve nem pontos) szembeállítják („ám”) azzal, hogy a munkája meghozta a gyümölcsét; a Lescaut-t leszkunak ejtik, és azt állítják, hogy a Scala színpadán a riportalany volt az első magyar, holott ez simán nem igaz. Betlen Jánossal sem lehet könnyű, aki általában nem éri be azzal, hogy ismeretei segítségével működtesse az interjút, hanem szerepelni is akar azokkal. Mindezzel együtt ez kétségtelenül jobb légkörű beszélgetés volt a Záróráénál; lehet, hogy Martonnak jobb órája a kora reggeli.

121 Marcvs 2011-02-26 09:12:06
Nem azért tettem idézőjelbe, mert ez elhangzott, hanem azért csak szerettem volna valahogy érzékeltetni, hogy nem egy egyszerű hiba miatt nem jött létre a közös hang, hanem sokat kellene töprengeni--ha érdemes egyáltalán-, hogy mi is történt: miért kezdett már a nehézség szó említésekor gyülemleni a félreértés: tényleg a végén már minden létező kanyarba elszállt valamelyikük. (pl. 1 márkáért énekeltem, és az amúgy eszes Veiszer Alindának sok-sok idő alatt esett le, hogy itthon, vagy "Ez azért tanulság"- mire Marton Éva azt hiszi, hogy kritizálja a döntését, hogy visszaadta a New York-i szerződéseket.)

120 IVA 2011-02-26 03:50:53 [Válasz erre: 118 Marcvs 2011-02-26 00:22:27]
A rossz jelző sehol sem vonatkozott Veiszer Alindára (tehát tévesen tetted idézőjelbe), hanem a beszélgetésre. Még kevésbé Marton Évára - fogalmazásom szerint, noha ő, nyilatkozata néhány súlyos tehertételével - nehéz lenne szépíteni - tényleg rossz volt. Mint énekesnek persze hogy nem kell kedvesnek lennie (kivéve ahol kedvesen kell énekelni, sok szerep kívánja ezt), de most nem énekelt, hanem interjút adott. Természetesen ebben a szerepben sem kötelező a kedvesség, csupán nem árt, mert akkor azt gondolják és írják le róla a nézők, hogy kedves ember. De fel is lehet menteni a kedvesség alól, ez esetben viszont leírtuk róla, hogy nem volt kedves. Akadtak kedves pillanatai, de az összbenyomás az olvasható értékeléseket eredményezte. A másik hozzászólásra csak akkor fogok reagálni, ha meg tudtam hallgatni az ajánlott beszélgetést is.

119 Marcvs 2011-02-26 00:31:20
Tehát: miért nem sikerült rávenni Marton Évát arra, hogy arról beszéljen , ami Alindát érdekli, miért nem alakult ki igazán oldott légkör?

118 Marcvs 2011-02-26 00:22:27
Remélem, Alinda levonja a tanulságokat. Nem azt hogy "rossz" volt ( ügyes és kedves volt, mint mindig) , mégkevésbé, hogy Marton Éva volt rossz: ő énekes nem kedvesnek kell lennie. Itt van egy másik beszélgetés: láthatóan idegesíti, hogy a Melissel közös Kékdszakállút ki akarják emelni. Itt mégis kedves, mert a riporter a szakmájáról akar vele beszélgetni. http://videotar.mtv.hu/Videok/2010/09/18/20/Eletmudijat_kapott_a_dramai_szopran.aspx

117 Larina Gurigaja 2011-02-22 13:55:04 [Válasz erre: 116 Alvaro 2011-02-22 08:02:42]
De nyelvelni is tud.

116 Alvaro 2011-02-22 08:02:42
Azért azt nem lehet mondani, hogy Marton ne beszélne nyelveket...

115 tiramisu 2011-02-22 00:41:33 [Válasz erre: 113 IVA 2011-02-21 23:42:30]
Igen. Más. Ruha, ill. a körgallér kifejezetten előnytelen volt.

114 IVA 2011-02-22 00:04:27 [Válasz erre: 113 IVA 2011-02-21 23:42:30]
Bocsánat: KOLOZSI BÉLA!

113 IVA 2011-02-21 23:42:30 [Válasz erre: 100 tiramisu 2011-02-19 21:22:41]
Magam is meglepődtem ezen a nyilatkozaton, el sem jutva odáig, hogy „bizonyára” kiknek a keze alatt dolgozhatott Marton Éva Németországban. Az említett bécsi Turandot jutott eszembe, amely akkor (főleg pesti szemmel) „modern” rendezésnek számított, kellőképpen randa díszlettel; utáltam is kellőképpen. Persze németországi rendező és németországi rendező között is lehet különbség, hasonló rendezői vonalat követve is lehet őszintén megnyilvánulni vagy blöffölni. Nos, pl. azért lenne jó, ha egy 50 perces (tv-ben nem kis idő!), sokfelé kalandozó interjút szakriporter vezetne, hogy az felvessen ilyen érdekes kérdést, mint Te itt, tisztába tegye, vagy tétesse az ellentmondásokat Persze hogy nem kell a riporternek túllihegett csodálattal imádnia riportalanyát, különösen nem, ha fénykoráról nem is lehet személyes élménye, és esetleg nem is operarajongó, aki ismerné lemezeit, dvd-it. Ez azonban nem zárja ki, hogy Marton Évának igénye lett volna rá, és hogy többé-kevésbé hozzá is szokott ehhez. A műsorvezető csak tényszerűen ecsetelte a sikeres pályát, azt (e műsor típusa miatt) nem illusztrálták sem archív bejátszások, sem insertek az elismerő kritikáktól – mindezek helyett az énekesnő önmagát fényezte. (Nem tudom ezt a műsort nem összevetni egy több évvel ezelőtti, hasonlóan terjedelmes tv-interjúval, amelyet a néhai Kolozsi Bála készített Marton Évával. Nos, ő egy eleve rajongó típusú rádiós-televíziós volt, a műfaj és Marton Éva igazi nagy rajongója. Marton akkor sem lehetett nagyon másmilyen, a média viszont nem kis mértékben képes másképp mutatni valakit.) Ha már ilyen alaposan kibeszéljük ezt a műsort: nem említettem, milyen borzalmasnak találtam Marton Éva ruháját (vagy jelmezét?) ebben az interjúban. Fölöslegesen ünnepélyesnek, feszélyezőnek, pöffeszkedőnek, tekintélyt parancsolónak.

112 zuniga 2011-02-20 17:17:36 [Válasz erre: 110 Cilike 2011-02-20 14:32:22]
Ugye most nem a személyes családi dolgokról beszélgetünk? Na ugye!

111 sphynx 2011-02-20 14:52:23
Egy pszichológusnak aranybánya lenne ez a nő. Amikor otthon ül a férjével, biztonságban érzi magát. Amikor a stúdióban van egy fiatallal, akiről azt feltételezi, hogy nem ismeri az egykori nagy sikereit, akkor védekezik és támad. Egész életében ezt csinálta, így érvényesült. Ha nem neki volt igaza, úgy érezte, hogy lenyomják. Ugyanazt élte meg, amit Melis a Scalában, csak ő nap mint nap. Hogy tök idegen környezetben van, nem beszéli a nyelvet, talán a neveltetése is hiányzik (érdemes megfigyelni, hogy az anyját hogyan említi, amikor lázasan leküldte a rendelőbe, mert fáradt volt. Nyilván rengeteg ilyen sérelem érte). Mindent elért, de még mindig bizonyítani akar, még mindig azt hiszi, hogy mindenki ellene van, bántani akarják. Ezért lesz ő bántó.

110 Cilike 2011-02-20 14:32:22
Kis hadnagyom, az pontosan arra válaszol, mármint a 105-ös a 104-esre. Miért kellene Martonnak olyannak lennie, mint Lisa della Casa? Ő más egyéniség. Nem szép tőle, hogy lenézi a kollégáit, főleg Melis ezt nem érdemelte. Viszont a férje láthatóan elfogadta a természetét, vagy szereti a házisárkányokat, ki tudja, fő az, hogy ők jól megvannak. Snitt. (Annak idején Callast is hasonlítgatták az angyali Renata Tebaldihoz, ugye ennek sem volt értelme, ahogy ezt a Díva elég részletesen ki s fejtette.)





A lapunkban megjelent szövegek a Café Momus, vagy a szerző kizárólagos szellemi tulajdonát képezik és szerzői jog védi őket.
A szerkesztőség külön, írásos engedélye nélkül mindennemű (részben vagy egészben történő) sokszorosításuk, felhasználásuk, kiadásuk és terjesztésük tilos.