219 Sesto 2007-11-26 16:19:54
J. Haydn, \"L´anima del filosofo ossia Orfeo ed Euridice\" * C. Bartoli * U. Heilmann * I. d´Arcangelo * Andrea Silvestri etc. The Academy of Ancient Music - Ch. Hogwood (Decca 1997)
J. Haydn, \"L´anima del filosofo ossia Orfeo ed Euridice\" * C. Bartoli * U. Heilmann * I. d´Arcangelo * Andrea Silvestri etc. The Academy of Ancient Music - Ch. Hogwood (Decca 1997)
218 Sesto 2007-11-26 16:16:53 [Válasz erre: 217 frushena 2007-11-12 00:43:30]
...sajnos nem egy nagy durranás: száraz, vonalas, steril és igen csak ekletkitusra kerekedett - kissé csalódott vagyok!... (Pedig nagyon kiváncsian vártam EZT a felvételt!) Még az egyébként kivétel nélkül ragyogó G Kühmeier is igen csak alulteljesitett. A zenekar abszolöút \"jellegtelen izzel bazsevál\", és a kórustételeket is ritkán hallani ennyire szenvtelenül, szintelenül: se sava, se borsa az egésznek,...s a \"Káosz bemutatása\" itt tk. nem a csodálatos oratórium nyitótétele, hanem az, amit a zenekar produkál... :-(
...sajnos nem egy nagy durranás: száraz, vonalas, steril és igen csak ekletkitusra kerekedett - kissé csalódott vagyok!... (Pedig nagyon kiváncsian vártam EZT a felvételt!) Még az egyébként kivétel nélkül ragyogó G Kühmeier is igen csak alulteljesitett. A zenekar abszolöút \"jellegtelen izzel bazsevál\", és a kórustételeket is ritkán hallani ennyire szenvtelenül, szintelenül: se sava, se borsa az egésznek,...s a \"Káosz bemutatása\" itt tk. nem a csodálatos oratórium nyitótétele, hanem az, amit a zenekar produkál... :-(
217 frushena 2007-11-12 00:43:30
Az Új TEREMTÉS : [url]http://ecx.images-amazon.com/images/I/41FfGROve7L._SS500_.jpg;HAYDN : The Creation[/url] William Christie
Az Új TEREMTÉS : [url]http://ecx.images-amazon.com/images/I/41FfGROve7L._SS500_.jpg;HAYDN : The Creation[/url] William Christie
214 sphynx 2007-10-30 12:54:57 [Válasz erre: 213 Sesto 2007-10-30 11:35:17]
Nem meséled el, hogyan...?
Nem meséled el, hogyan...?
213 Sesto 2007-10-30 11:35:17 [Válasz erre: 212 Tomasso 2007-10-30 11:31:04]
....háááát most sem lesz egyszerübb, ha az anyagi vonzatáról beszélünk, ugyanis a Philips-felvételeket jelenleg már nem lehet külön-külön megvenni, hanem összedobták egy dobozba az összes Doráti Haydn-opera felvételét és kizárólag úgy van forgalomban; rohadt nagy mázlim volt, hogy az emlitett \"Armida\" éppen ott volt az \"elfekvöben\"(=ki tudja mióta???!) a bp.-i Sugár bevásárlóközpont \"Hungaroton\" szaküzletében: s ott vettem meg,-ill. elég kalandos úton jutott el hozzám az emlitett felvétel,... :-)
....háááát most sem lesz egyszerübb, ha az anyagi vonzatáról beszélünk, ugyanis a Philips-felvételeket jelenleg már nem lehet külön-külön megvenni, hanem összedobták egy dobozba az összes Doráti Haydn-opera felvételét és kizárólag úgy van forgalomban; rohadt nagy mázlim volt, hogy az emlitett \"Armida\" éppen ott volt az \"elfekvöben\"(=ki tudja mióta???!) a bp.-i Sugár bevásárlóközpont \"Hungaroton\" szaküzletében: s ott vettem meg,-ill. elég kalandos úton jutott el hozzám az emlitett felvétel,... :-)
212 Tomasso 2007-10-30 11:31:04 [Válasz erre: 211 Sesto 2007-10-30 09:57:57]
Valamikor szerettem volna megvenni a Doráti-féle Haydn operaákat, de valahogy nem volt rá pénzem soha.:(
Valamikor szerettem volna megvenni a Doráti-féle Haydn operaákat, de valahogy nem volt rá pénzem soha.:(
211 Sesto 2007-10-30 09:57:57 [Válasz erre: 163 zsoly 2007-07-25 09:25:26]
...összehasonlitó elemzés helyett csak annyit, hogy az Harnoncourt \"Armida\" felvételnek van egy-két nagyon de nagyon ütös momentuma: szuper(!) - de mindent összevonva, a Doráti-felvétel mégis sokkal kiegyensúlyozottabb és differenciáltabb - nem ingadozik annyira a szuuuuper pillanatok és a \"csak\" jó között: ez a felvétel végig magas höfokon ég, nagyon tetszik, szóval emlékezetem nem hagyott cserben! Conclusio: minkét \"Armida\"-felkvételt nagyon szeretem, de Doráti vezet mégis egy kevéssel Harnoncourt elött.
...összehasonlitó elemzés helyett csak annyit, hogy az Harnoncourt \"Armida\" felvételnek van egy-két nagyon de nagyon ütös momentuma: szuper(!) - de mindent összevonva, a Doráti-felvétel mégis sokkal kiegyensúlyozottabb és differenciáltabb - nem ingadozik annyira a szuuuuper pillanatok és a \"csak\" jó között: ez a felvétel végig magas höfokon ég, nagyon tetszik, szóval emlékezetem nem hagyott cserben! Conclusio: minkét \"Armida\"-felkvételt nagyon szeretem, de Doráti vezet mégis egy kevéssel Harnoncourt elött.
210 sphynx 2007-10-30 00:42:51
A Passiónak több előadása is van vagy csak a Sacchetti-s?
A Passiónak több előadása is van vagy csak a Sacchetti-s?
209 sphynx 2007-10-30 00:39:31
Jól kezdődik ez a Vologeso, de ma már nem fejezem be.
Jól kezdődik ez a Vologeso, de ma már nem fejezem be.
208 Sesto 2007-10-29 22:18:20 [Válasz erre: 206 Sesto 2007-09-09 10:36:18]
...ja és közben kijött a \"Mariazeller Messe\" is, vagyis a koncertfelvétel amely a Pápa látogatás kapcsán készült a Stephansdom-ban,...magyar vonatkozású hír: SZABÓKI TÜNDE énekli a szopránszólót. ;-)
...ja és közben kijött a \"Mariazeller Messe\" is, vagyis a koncertfelvétel amely a Pápa látogatás kapcsán készült a Stephansdom-ban,...magyar vonatkozású hír: SZABÓKI TÜNDE énekli a szopránszólót. ;-)
207 Sesto 2007-10-29 21:33:19
...és még egy újdonság, ráadásul igen csak kiváló felállásban: J. Haydn, \"Die Schöpfung\" * GENIA KÜHMEIER * Sophie Karthäuser * TOBY SPENCE * Dietrich Henschel * MARKUS WERBA Choer & Orchestre Les Arts Florissants - W. Christie (\"Virgin\")
...és még egy újdonság, ráadásul igen csak kiváló felállásban: J. Haydn, \"Die Schöpfung\" * GENIA KÜHMEIER * Sophie Karthäuser * TOBY SPENCE * Dietrich Henschel * MARKUS WERBA Choer & Orchestre Les Arts Florissants - W. Christie (\"Virgin\")
206 Sesto 2007-09-09 10:36:18
....hmmmm,...most hogy itt van a Pápa,...állandóan Haydn, \"Mariazeller Messe\" részleteket hallani mindenhol: TV, Rádió etc., minden esetre tényleg nagyon szép darab! ;-)
....hmmmm,...most hogy itt van a Pápa,...állandóan Haydn, \"Mariazeller Messe\" részleteket hallani mindenhol: TV, Rádió etc., minden esetre tényleg nagyon szép darab! ;-)
205 frushena 2007-09-04 22:17:30 [Válasz erre: 203 cleofide 2007-09-04 09:04:31]
Azért Cimarosa nagyon helyén van buffa terepen. IMÁDOM! Nincs olyan darabja, amit ne szeretnék valamiért. Talán zongoraversenyei egysíkúak, de annyi humoros buffa mellett igazán elnézem neki. És ugye opera seria területén is egészen kiváló. Remek együttesek, bőséges hangszerelés, tökéletesen kidolgozott finálék, nemes hangvételű áriák, melyet a zenekar simulékonyan kísér. Na, de ne lengjek ki Cimarosa felé. Na igen Jommelli! Természetesen én is az általad kultivált művekben kedvelem jobban. Na igen Vologeso! Kár is róla beszélni, mert azt hallani kell,,, És utána beszélni róla, hogy \'hogy is van ez?\' :) Sokak tátott szájjal hallgatnák végig! \"releváns visszhangok\" Cleo ,,, milyen vagy! :-)))
Azért Cimarosa nagyon helyén van buffa terepen. IMÁDOM! Nincs olyan darabja, amit ne szeretnék valamiért. Talán zongoraversenyei egysíkúak, de annyi humoros buffa mellett igazán elnézem neki. És ugye opera seria területén is egészen kiváló. Remek együttesek, bőséges hangszerelés, tökéletesen kidolgozott finálék, nemes hangvételű áriák, melyet a zenekar simulékonyan kísér. Na, de ne lengjek ki Cimarosa felé. Na igen Jommelli! Természetesen én is az általad kultivált művekben kedvelem jobban. Na igen Vologeso! Kár is róla beszélni, mert azt hallani kell,,, És utána beszélni róla, hogy \'hogy is van ez?\' :) Sokak tátott szájjal hallgatnák végig! \"releváns visszhangok\" Cleo ,,, milyen vagy! :-)))
204 cleofide 2007-09-04 09:20:48 [Válasz erre: 203 cleofide 2007-09-04 09:04:31]
Értő és átérző értékelés: http://www.muzsika.net/cikknezo.php3?cikk_id=2295
Értő és átérző értékelés: http://www.muzsika.net/cikknezo.php3?cikk_id=2295
203 cleofide 2007-09-04 09:04:31 [Válasz erre: 202 frushena 2007-09-04 08:27:23]
Kedves Frushena, Ez nem is kérdés. Sphynx véleménynyilvánítása sajnos egyrészt zenén kívüli területek emócióinak rudimentumaival terhelt, másrészt sarkos, váteszien szűkszavú (nomen est omen!) kijelentéseivel már régen idolizálja magát. Ebből a belterjes közegből már az is szép, ha reflexiót váltasz ki. Én igenis örülök sphynx véleményének, bár a szereotip Haydn buffák egykaptafára írott Cimarosa-Paisiello epigon számai másra nem jók mint a fenti olasz mesterekkel kapcsolatos kellemes emlékek felidézésére. Mozart mellett szörnyen elhomályosulnak. Viszont a seria művekben a glucki erőforrások (zenekar, kórus) sokkal intenzívebb kihasználása néha még a példaképp elődnél is feszesebb momentumokat eredményezett. Jommelli bohókás pillanatai sem érnek fel a Vologeso, Didone, Fetonte, Armida quartett erényeivel. Némi önvizsgálat talán releváns visszhangokat is eredményezhetne, de erre azt hiszem itt várhatsz :))))))))))))
Kedves Frushena, Ez nem is kérdés. Sphynx véleménynyilvánítása sajnos egyrészt zenén kívüli területek emócióinak rudimentumaival terhelt, másrészt sarkos, váteszien szűkszavú (nomen est omen!) kijelentéseivel már régen idolizálja magát. Ebből a belterjes közegből már az is szép, ha reflexiót váltasz ki. Én igenis örülök sphynx véleményének, bár a szereotip Haydn buffák egykaptafára írott Cimarosa-Paisiello epigon számai másra nem jók mint a fenti olasz mesterekkel kapcsolatos kellemes emlékek felidézésére. Mozart mellett szörnyen elhomályosulnak. Viszont a seria művekben a glucki erőforrások (zenekar, kórus) sokkal intenzívebb kihasználása néha még a példaképp elődnél is feszesebb momentumokat eredményezett. Jommelli bohókás pillanatai sem érnek fel a Vologeso, Didone, Fetonte, Armida quartett erényeivel. Némi önvizsgálat talán releváns visszhangokat is eredményezhetne, de erre azt hiszem itt várhatsz :))))))))))))
202 frushena 2007-09-04 08:27:23 [Válasz erre: 200 sphynx 2007-09-03 16:29:43]
Ha Il mondo della luna & Orfeo között kéne választam utóbbira tenném le voksom. A legjobb Haydn opera kedves Szfinx! :-)
Ha Il mondo della luna & Orfeo között kéne választam utóbbira tenném le voksom. A legjobb Haydn opera kedves Szfinx! :-)
201 frushena 2007-09-04 08:24:20 [Válasz erre: 194 cleofide 2007-09-03 14:25:55]
Köszönöm a részletes beszámolót Cleofide! És hoppá! Megint kibukott Metastasio librettoja. Amit már másutt az \'opera seria\' területnén már beszéltünk. És mondjuk Apostol Zeno komolytárgyú szövegeinél szintén tapasztalható. Már anno is megírtam, jobbanmondva felvetettem kérdésnek, hogy az akkor élő költők, librettisták sem igazán tudtak mit kezdeni mondjuk az antik drámákkal. Kiemelkedő művelőik persze voltak szép számmal, akik el tudták érni és ki tudták fejezni magát a drámát. (Händel, Scarlatti, Rameau, Jommelli és gondolok itt a legjobb Metastasio & zeneszerző párosra. Igen, természetesen Hasse.) Szerencsémre mindkét operát ismerem, Jommelliét és Haydnét is sokszor meghallgattam. Jommelli valahogy mégis jobban megérintett, közelebb áll a szívemhez. Azért nézzük meg Jommelli és Haydn művészetét. Mindketten alkottak seria és buffa terepen. Kinek mi a véleménye a két komponista víg duahjkodásairól? \'Lo spezialet\' Pedig ha jól emlékszem zeneileg az is tetszett neked?! Mi a véleményed mondjuk a Le Pescatrici c. művéről. Én nagyon szeretem, kellemes kis friss kompozíció.
Köszönöm a részletes beszámolót Cleofide! És hoppá! Megint kibukott Metastasio librettoja. Amit már másutt az \'opera seria\' területnén már beszéltünk. És mondjuk Apostol Zeno komolytárgyú szövegeinél szintén tapasztalható. Már anno is megírtam, jobbanmondva felvetettem kérdésnek, hogy az akkor élő költők, librettisták sem igazán tudtak mit kezdeni mondjuk az antik drámákkal. Kiemelkedő művelőik persze voltak szép számmal, akik el tudták érni és ki tudták fejezni magát a drámát. (Händel, Scarlatti, Rameau, Jommelli és gondolok itt a legjobb Metastasio & zeneszerző párosra. Igen, természetesen Hasse.) Szerencsémre mindkét operát ismerem, Jommelliét és Haydnét is sokszor meghallgattam. Jommelli valahogy mégis jobban megérintett, közelebb áll a szívemhez. Azért nézzük meg Jommelli és Haydn művészetét. Mindketten alkottak seria és buffa terepen. Kinek mi a véleménye a két komponista víg duahjkodásairól? \'Lo spezialet\' Pedig ha jól emlékszem zeneileg az is tetszett neked?! Mi a véleményed mondjuk a Le Pescatrici c. művéről. Én nagyon szeretem, kellemes kis friss kompozíció.
200 sphynx 2007-09-03 16:29:43
200. Érverés? Gyorsabb, ha az Il mondo-t hallgatom, mint ha az Orfeo-t. Elég ennyi?
200. Érverés? Gyorsabb, ha az Il mondo-t hallgatom, mint ha az Orfeo-t. Elég ennyi?
199 cleofide 2007-09-03 15:54:42 [Válasz erre: 198 sphynx 2007-09-03 15:45:36]
Nem. Az érvelés hiányzott. Ez jelenti a konstruktívat. Te csak mondtál valamit, amit az Orfeo kórusai önmagukban cáfolnak.
Nem. Az érvelés hiányzott. Ez jelenti a konstruktívat. Te csak mondtál valamit, amit az Orfeo kórusai önmagukban cáfolnak.
198 sphynx 2007-09-03 15:45:36
Hogwood. Ha valaki nem ért egyet veled, az nem konstruktív?
Hogwood. Ha valaki nem ért egyet veled, az nem konstruktív?
196 cleofide 2007-09-03 14:55:13 [Válasz erre: 195 sphynx 2007-09-03 14:34:28]
Nem osztom. Mellesleg nem is konstruktiv válasz. Milyen előadásban ismered az Orfeot?
Nem osztom. Mellesleg nem is konstruktiv válasz. Milyen előadásban ismered az Orfeot?
195 sphynx 2007-09-03 14:34:28
Kár a gőzért. Az Il mondo della luna a legjobb.
Kár a gőzért. Az Il mondo della luna a legjobb.
194 cleofide 2007-09-03 14:25:55 [Válasz erre: 191 frushena 2007-09-02 18:51:00]
Alapvető kérdések tehát: 1. Hogyan viszonyul a mű Haydn többi operájához. 2. Hogyan viszonyul egyik legnagyobb kortársának művéhez 3. Milyen az aktuális interpretáció korábbi megoldások mellett. 1. Most a Haydn életrajz ürügyén újrahallgattam az összes Haydn operát. A sorrend kétségtelenül Orfeo, Armida, Orlando a dallaminvenció, művészi ökonómia és dramaturgiai koherencia alapján. a L\'isola disabitata a középmezőnyben helyezkedik el. Egyrészt a recitativi accompagnati révén a momentumot Haydn mindig igen magasan tartja másrészt vannak elképesztően feszes és kidolgozott(nyitány, \"Chi nel camin \'onore\", obligát hangszeres finálé) vagy éppen emelkedetten dallamos (\"A che invan per me pietoso\" - \"Giacché il pietoso amico\") részei az operának. Ugyanakkor ismét kiderül, hogy Haydn alapvetően \"mintakövető\" volt a opera terén. Simfónikus műveivel összevetve feltűnő az a tanácstalanság és inkoherencia, ahogy a zenei karakterizálás eszközeivel bánik. Ha nem ugrik be egy tipikus séma (\"Chi nel camin \'onore\", \"Come il vapor s\'ascende\" bravúra áriái) a komédia és tragédia zenei eszközei teljesen randomizáltan és szövegtől függetlenül kerülnek bevetésre. Haydn, ismét kiderül, brilliáns hangszerelő és mindent tud a formákról, de Metastasio szövege úgy tűnik csak ürügy volt számára. Ha azonban az egyes egységeket a szövegtől függetelnül mint önálló darabokat tekintjük, a kidolgozás eredetisége mindenütt szembeszökő. 2. Jommelli erőforrássai (Alessandrini mester vezényel) limitáltak Haydn mellett. Zenakarának palettája össze sem vethető Haydnéval. A szonátaformában rejlő lehetőségekből csak rudimentumokat villant fel. Koncepciója, dramaturgiája, színpadi érzéke azonban felúlmúlja neves pályatársáét. Dallamvilága gazdagabb és mindig tökéletesen illeszkedik a szöveg hangulatához. Noha Jommelli a reform opera úttörője volt és Isolája is roppant egységesre komponált darab, a mintegy 20 év különbség nivelláló hatású. A zenekar ilyen intenzív involválása a cselekménybe, a szinte csupa accompagnato recitativo még forradalmi volt 1761-ben, de 1779-ben már szinte az elvárható minimum. Jommelli operája sötét, egységes hangulatú, pasztell színekkel operáló és statikus darab, melyben az dallaminvenció, a drámai súlypontokra adott adekvát zenei válasz és az énekesi teljesítmény a hajtóerő. Haydn, elődjének eredményeit felhasználva, a közegben még kissé idegenül mozgó instrumentalistaként lassan eltanulja azokat a fogásokat amik révén 3 utolsó operájával (Orlando, Armida, Orfeo), későnérő géniuszként, valóban korszakos remekműveket alkotott. 3. Vashegyi mester remekül fogta össze a zenekart. Kiválóak voltak egyenként és együttesen is. A kürtők vajszerűen símúltak a vonóskarba. Egy dolgot hiányoltam, csupán az egyéni zamatot. Valamilyen ostoba módon Biondi, Sardelli Alessandrini, vagy Spinosi hektikus, degenerált, szólamokat szétbontó galantériájával felérő ötleteket vártam. Ehelyett a Doráti féle megvalósításhoz képest, csak az azóta eltelt 30 éve eredményeit kaptuk vérfrissítésként. Az énekesek már nehezebb kérdés. Tény a primo uomo és prima donna reform karakterű szerepét elrontani sem lehet. Azonban Enrico-t és Silvia-t egy-egy bravúra áriával ((\"Chi nel camin \'onore\", \"Come il vapor s\'ascende\") \"verte meg\" a sors. Ha visszafogott vagyok akkor csak Silvia élt a lehetőséggel. Brava! Azonban a fantasztikus obligát hangszeres áriában Enrico esetében a fioraturáknál a zenekar visszafogása igen kiábrándító volt. Mindenesetre egy tárgyánál tökéletesebb előadást hallottunk, a múlt havi Savarias Lo spezialet messze leköröző produkciót
Alapvető kérdések tehát: 1. Hogyan viszonyul a mű Haydn többi operájához. 2. Hogyan viszonyul egyik legnagyobb kortársának művéhez 3. Milyen az aktuális interpretáció korábbi megoldások mellett. 1. Most a Haydn életrajz ürügyén újrahallgattam az összes Haydn operát. A sorrend kétségtelenül Orfeo, Armida, Orlando a dallaminvenció, művészi ökonómia és dramaturgiai koherencia alapján. a L\'isola disabitata a középmezőnyben helyezkedik el. Egyrészt a recitativi accompagnati révén a momentumot Haydn mindig igen magasan tartja másrészt vannak elképesztően feszes és kidolgozott(nyitány, \"Chi nel camin \'onore\", obligát hangszeres finálé) vagy éppen emelkedetten dallamos (\"A che invan per me pietoso\" - \"Giacché il pietoso amico\") részei az operának. Ugyanakkor ismét kiderül, hogy Haydn alapvetően \"mintakövető\" volt a opera terén. Simfónikus műveivel összevetve feltűnő az a tanácstalanság és inkoherencia, ahogy a zenei karakterizálás eszközeivel bánik. Ha nem ugrik be egy tipikus séma (\"Chi nel camin \'onore\", \"Come il vapor s\'ascende\" bravúra áriái) a komédia és tragédia zenei eszközei teljesen randomizáltan és szövegtől függetlenül kerülnek bevetésre. Haydn, ismét kiderül, brilliáns hangszerelő és mindent tud a formákról, de Metastasio szövege úgy tűnik csak ürügy volt számára. Ha azonban az egyes egységeket a szövegtől függetelnül mint önálló darabokat tekintjük, a kidolgozás eredetisége mindenütt szembeszökő. 2. Jommelli erőforrássai (Alessandrini mester vezényel) limitáltak Haydn mellett. Zenakarának palettája össze sem vethető Haydnéval. A szonátaformában rejlő lehetőségekből csak rudimentumokat villant fel. Koncepciója, dramaturgiája, színpadi érzéke azonban felúlmúlja neves pályatársáét. Dallamvilága gazdagabb és mindig tökéletesen illeszkedik a szöveg hangulatához. Noha Jommelli a reform opera úttörője volt és Isolája is roppant egységesre komponált darab, a mintegy 20 év különbség nivelláló hatású. A zenekar ilyen intenzív involválása a cselekménybe, a szinte csupa accompagnato recitativo még forradalmi volt 1761-ben, de 1779-ben már szinte az elvárható minimum. Jommelli operája sötét, egységes hangulatú, pasztell színekkel operáló és statikus darab, melyben az dallaminvenció, a drámai súlypontokra adott adekvát zenei válasz és az énekesi teljesítmény a hajtóerő. Haydn, elődjének eredményeit felhasználva, a közegben még kissé idegenül mozgó instrumentalistaként lassan eltanulja azokat a fogásokat amik révén 3 utolsó operájával (Orlando, Armida, Orfeo), későnérő géniuszként, valóban korszakos remekműveket alkotott. 3. Vashegyi mester remekül fogta össze a zenekart. Kiválóak voltak egyenként és együttesen is. A kürtők vajszerűen símúltak a vonóskarba. Egy dolgot hiányoltam, csupán az egyéni zamatot. Valamilyen ostoba módon Biondi, Sardelli Alessandrini, vagy Spinosi hektikus, degenerált, szólamokat szétbontó galantériájával felérő ötleteket vártam. Ehelyett a Doráti féle megvalósításhoz képest, csak az azóta eltelt 30 éve eredményeit kaptuk vérfrissítésként. Az énekesek már nehezebb kérdés. Tény a primo uomo és prima donna reform karakterű szerepét elrontani sem lehet. Azonban Enrico-t és Silvia-t egy-egy bravúra áriával ((\"Chi nel camin \'onore\", \"Come il vapor s\'ascende\") \"verte meg\" a sors. Ha visszafogott vagyok akkor csak Silvia élt a lehetőséggel. Brava! Azonban a fantasztikus obligát hangszeres áriában Enrico esetében a fioraturáknál a zenekar visszafogása igen kiábrándító volt. Mindenesetre egy tárgyánál tökéletesebb előadást hallottunk, a múlt havi Savarias Lo spezialet messze leköröző produkciót
193 cleofide 2007-09-03 10:58:08 [Válasz erre: 192 cleofide 2007-09-03 08:54:51]
És a sajnálatos érdektelenség ellenére persze, ez volt a hónap bemutatója itthon.
És a sajnálatos érdektelenség ellenére persze, ez volt a hónap bemutatója itthon.
192 cleofide 2007-09-03 08:54:51 [Válasz erre: 191 frushena 2007-09-02 18:51:00]
Pontosan ez a sorrend. Érdekes, hogy nálam utánuk az intermezzók (La canterina, Lo speziale) jönnek frissességükkel. De ott már nehéz választani, sok a gyengébb darab.
Pontosan ez a sorrend. Érdekes, hogy nálam utánuk az intermezzók (La canterina, Lo speziale) jönnek frissességükkel. De ott már nehéz választani, sok a gyengébb darab.
191 frushena 2007-09-02 18:51:00 [Válasz erre: 190 cleofide 2007-09-02 18:28:14]
Hello Cleo! Már láttam, hogy bejegyeztél Orfeo kapcsán! Osztom véleményed. Ami pedig az én sorrendemet illeti -Orfeo -Armida -Orlando Azért kíváncsi vagyok mit írsz majd Isola ügyben. Nekem Jommelli mester Lakatlan sziget jobban tetszik. Várom beszámolód!
Hello Cleo! Már láttam, hogy bejegyeztél Orfeo kapcsán! Osztom véleményed. Ami pedig az én sorrendemet illeti -Orfeo -Armida -Orlando Azért kíváncsi vagyok mit írsz majd Isola ügyben. Nekem Jommelli mester Lakatlan sziget jobban tetszik. Várom beszámolód!
190 cleofide 2007-09-02 18:28:14 [Válasz erre: 162 Sesto 2007-07-25 09:22:43]
Hello frushena és Sesto, A Haydn életrajz és A L\'isola disabitata fertődi bemutatója miatt végighallagattam újra az összes Haydn operát. Az Armida kiváló, de csak a második. Első az Orfeo utcahosszal. A L\'isola disabitata igen erős produkció volt, Vashegyi mester kitett magáért. Majd lehet, hogy ide is beteszem a recenziót ha elkészül nem csak a Fideliora
Hello frushena és Sesto, A Haydn életrajz és A L\'isola disabitata fertődi bemutatója miatt végighallagattam újra az összes Haydn operát. Az Armida kiváló, de csak a második. Első az Orfeo utcahosszal. A L\'isola disabitata igen erős produkció volt, Vashegyi mester kitett magáért. Majd lehet, hogy ide is beteszem a recenziót ha elkészül nem csak a Fideliora
189 frushena 2007-09-01 10:53:05 [Válasz erre: 187 zsoly 2007-09-01 09:51:56]
Nem sajnos! Másutt van jelenésem. Egy kevésbé kultúrális eseményen! :-)
Nem sajnos! Másutt van jelenésem. Egy kevésbé kultúrális eseményen! :-)
188 johanna 2007-09-01 09:53:48 [Válasz erre: 186 frushena 2007-09-01 00:47:46]
Értesüléseim szerint a karmester: Christopher Hogwood!
Értesüléseim szerint a karmester: Christopher Hogwood!
186 frushena 2007-09-01 00:47:46
HAYDN: Teremtés 19:30 : Budapest Zeneakadémia Schleswig-Holstein Fesztivál Zenekar és Kórus Simona Saturová, Yun Jung Choi, Steve Davislim, Holger Falk, York Felix Speer (ének) Vez: Thomas Hengelbrock
HAYDN: Teremtés 19:30 : Budapest Zeneakadémia Schleswig-Holstein Fesztivál Zenekar és Kórus Simona Saturová, Yun Jung Choi, Steve Davislim, Holger Falk, York Felix Speer (ének) Vez: Thomas Hengelbrock
185 Sesto 2007-08-07 19:20:24 [Válasz erre: 184 frushena 2007-08-07 19:18:28]
...igen túl sok volt már \"ott\" az off,...hmmm... :-)
...igen túl sok volt már \"ott\" az off,...hmmm... :-)
184 frushena 2007-08-07 19:18:28 [Válasz erre: 183 Sesto 2007-08-07 19:13:50]
Átvállaltad eme nemes feladatot Sextusom? :)
Átvállaltad eme nemes feladatot Sextusom? :)
183 Sesto 2007-08-07 19:13:50
529. frushena Előzmény - 528 Válasz erre 2007-08-07 19:11:14 Ahnsjö számos Haydn operában remekelt! Igen, a Doráti-Haydn-ciklus-felvételein.
529. frushena Előzmény - 528 Válasz erre 2007-08-07 19:11:14 Ahnsjö számos Haydn operában remekelt! Igen, a Doráti-Haydn-ciklus-felvételein.
182 frushena 2007-07-27 13:20:55 [Válasz erre: 181 frushena 2007-07-27 13:20:35]
Jajj, nem ide szántam Rossini!
Jajj, nem ide szántam Rossini!
181 frushena 2007-07-27 13:20:35
Ha már [url]http://ec1.images-amazon.com/images/I/618WJRG6ZYL._SS500_.jpg;Armida[/url] [url]http://www.musicweb-international.com/classrev/2005/Feb05/Rossini_Armida.gif;Armida[/url]
Ha már [url]http://ec1.images-amazon.com/images/I/618WJRG6ZYL._SS500_.jpg;Armida[/url] [url]http://www.musicweb-international.com/classrev/2005/Feb05/Rossini_Armida.gif;Armida[/url]
180 Sesto 2007-07-27 11:49:15
...na tessék: már megint \"Armida\",..és megint Annette Dasch... (Salzburgi Ünnepi Játékok -nyitóünnepség és koncert) ORF2 (live) J. Haydn -\"Armida\"-\"Parti Rinaldo,... Se pietade avete, oh Numi...\" Mozarteum Orchester-I. Bolton
...na tessék: már megint \"Armida\",..és megint Annette Dasch... (Salzburgi Ünnepi Játékok -nyitóünnepség és koncert) ORF2 (live) J. Haydn -\"Armida\"-\"Parti Rinaldo,... Se pietade avete, oh Numi...\" Mozarteum Orchester-I. Bolton
179 zsoly 2007-07-25 12:21:48 [Válasz erre: 178 frushena 2007-07-25 12:14:01]
Igen, épp ideje volt, hogy visszatérjünk a tárgyhoz. :)
Igen, épp ideje volt, hogy visszatérjünk a tárgyhoz. :)
178 frushena 2007-07-25 12:14:01
Igen jó felvétel ez az Armida! Szeretem!
Igen jó felvétel ez az Armida! Szeretem!
176 zsoly 2007-07-25 12:07:00 [Válasz erre: 175 Sesto 2007-07-25 12:00:28]
Hm, én meg nem az üde és fiatal, hanem a dögös mezzo Rosinákat szeretem. De hát a mezzokhoz való általános vonzódásomról úgyis tudsz, elég ha csak ilyen kivételes esetekre utalok, mint Casula-Vitellia. :))
Hm, én meg nem az üde és fiatal, hanem a dögös mezzo Rosinákat szeretem. De hát a mezzokhoz való általános vonzódásomról úgyis tudsz, elég ha csak ilyen kivételes esetekre utalok, mint Casula-Vitellia. :))
175 Sesto 2007-07-25 12:00:28 [Válasz erre: 174 zsoly 2007-07-25 11:47:59]
...ez igaz!.... Míg Sesto esetében evidens, hogy a mezzo-k tarolnak /egy-két szoprán kivételével: pl. Osváth Júlia is énekelte a Sesto áriákat, vagy akár Carol Vaness a teljes szerepet is, még Vitellia elött etc./ holott Mozart Sesto szerepét \"hivatalosan\" szopránként jegyzi és nem \"contralto-ként\" (=Ok., nyilván \"mezzoszoprán\" még nem létezett hivatalosan!) addig a koloratúralt Rosina-kat /még akkor is ha az az eredeti láge!/ nagyon de nagyon NEM szeretem: olyan matrónásnak-vénbanyásnak tünnek,...semmi üde fiatalaság, csalfaság,...szóval, ha Rosina, akkor nekem kizárólag a szoprán-változatból; ezzel eltérö módon viszont egy igazi, dögös sötét Cenerentola-t pl. imádom: úgy ismertem meg, úgy szeretem!... ;-)
...ez igaz!.... Míg Sesto esetében evidens, hogy a mezzo-k tarolnak /egy-két szoprán kivételével: pl. Osváth Júlia is énekelte a Sesto áriákat, vagy akár Carol Vaness a teljes szerepet is, még Vitellia elött etc./ holott Mozart Sesto szerepét \"hivatalosan\" szopránként jegyzi és nem \"contralto-ként\" (=Ok., nyilván \"mezzoszoprán\" még nem létezett hivatalosan!) addig a koloratúralt Rosina-kat /még akkor is ha az az eredeti láge!/ nagyon de nagyon NEM szeretem: olyan matrónásnak-vénbanyásnak tünnek,...semmi üde fiatalaság, csalfaság,...szóval, ha Rosina, akkor nekem kizárólag a szoprán-változatból; ezzel eltérö módon viszont egy igazi, dögös sötét Cenerentola-t pl. imádom: úgy ismertem meg, úgy szeretem!... ;-)
174 zsoly 2007-07-25 11:47:59 [Válasz erre: 173 Sesto 2007-07-25 11:44:33]
Miért? Sestot és Rosinát egyaránt szokták mezzok énekelni. Itt van mindjárt Kasarova. Hm, asszem nem Neked kell fachot váltani, hanem inkább én cseréllek le Kasarovára. :)))))
Miért? Sestot és Rosinát egyaránt szokták mezzok énekelni. Itt van mindjárt Kasarova. Hm, asszem nem Neked kell fachot váltani, hanem inkább én cseréllek le Kasarovára. :)))))
173 Sesto 2007-07-25 11:44:33 [Válasz erre: 172 zsoly 2007-07-25 11:43:34]
....akkor most fach-ot kell váltanom???
....akkor most fach-ot kell váltanom???
172 zsoly 2007-07-25 11:43:34 [Válasz erre: 171 Sesto 2007-07-25 11:28:54]
Kérlek szépen! Ilyeneket, hogy sono innocente Rosina szokott mondani, vagy tévednék??? Azaz alant Rosina szóla Belőled. Ne tessék kérem csúsztatni!!!
Kérlek szépen! Ilyeneket, hogy sono innocente Rosina szokott mondani, vagy tévednék??? Azaz alant Rosina szóla Belőled. Ne tessék kérem csúsztatni!!!
171 Sesto 2007-07-25 11:28:54 [Válasz erre: 169 zsoly 2007-07-25 11:22:21]
...de várjunk csak: miért Mozart hütlen elhagyása???-Haydn \"Armida-ról\" beszélgettünk, nem? (Vigyázz mert hozzádvágom a legyezöt! Repül a hajtü + a ridikül!) :-(((
...de várjunk csak: miért Mozart hütlen elhagyása???-Haydn \"Armida-ról\" beszélgettünk, nem? (Vigyázz mert hozzádvágom a legyezöt! Repül a hajtü + a ridikül!) :-(((
170 Sesto 2007-07-25 11:25:59 [Válasz erre: 169 zsoly 2007-07-25 11:22:21]
Rosina?-hmmmm,...különösen ma: borostásan és morcosan, biztosan jól állna a habos-babos-rózsaszin-krinolin, na meg a legyezö, és az obligát fekete csipkefátyol+hajfésü beledöfve /spanyolosan/ a loknik közé!... (?)...
Rosina?-hmmmm,...különösen ma: borostásan és morcosan, biztosan jól állna a habos-babos-rózsaszin-krinolin, na meg a legyezö, és az obligát fekete csipkefátyol+hajfésü beledöfve /spanyolosan/ a loknik közé!... (?)...