Bejelentkezés Regisztráció

Joseph Haydn


319 zsoly 2009-01-04 23:13:22 [Válasz erre: 317 Sesto 2009-01-04 23:11:40]
Örülök, ha dereng! És végre Sutherland sem aludta a Genio-áriában egyébként szokásos Csipkerózsika-álmát. :-) [copyright Sesto]

318 macskás 2009-01-04 23:12:34 [Válasz erre: 312 Sesto 2009-01-04 23:07:38]
jézusmária

317 Sesto 2009-01-04 23:11:40 [Válasz erre: 314 zsoly 2009-01-04 23:08:14]
...most már dereng vmi., de félre a hülyeséggel: meglepett, amikor a Genio áriát elöször hallottam Sutherland anyóval - na jó, a felvétel idöpontjában még nagyon hamvas volt - sokkal jobban tekerte, mint Bartoli!...

316 Sesto 2009-01-04 23:10:28 [Válasz erre: 313 frushena 2009-01-04 23:07:43]
...húúúúú, ez nagyon szláv-leosztás! :-0) És milyenek???

315 zsoly 2009-01-04 23:09:16 [Válasz erre: 314 zsoly 2009-01-04 23:08:14]
merhogy azt írtad, hogy bombasztikus. :)

314 zsoly 2009-01-04 23:08:14 [Válasz erre: 312 Sesto 2009-01-04 23:07:38]
Csipkerózsika, Sutherland... ? :-)) Na, leesett?

313 frushena 2009-01-04 23:07:43 [Válasz erre: 310 Sesto 2009-01-04 23:04:13]
Hát szerintem nem lennél oda és vissza! Ahogy ismerlek ... :-) Ezt ismered esetleg? HAYDN : Orfeo ed Euridice Euridice, Ludmilla Shilova - soprano Orfeo, Nikolai Doroshkin - tenor Creonte, Yuri Sarafanov - baritone Capitano, Valery Plankin - baritone Genio, Irina Abmanskaya - soprano Pluto Alexander Prokhorov - bass [url]http://www.ensemblexxi.org/images/cd_haydn.jpg;Orfeo ed Euridice[/url]

312 Sesto 2009-01-04 23:07:38 [Válasz erre: 311 zsoly 2009-01-04 23:06:10]
...várj, most nem kapcsoltam!?! Késö van: bombák??? Szexbombák?

311 zsoly 2009-01-04 23:06:10 [Válasz erre: 310 Sesto 2009-01-04 23:04:13]
Kedves Sesto, Te bombákon szoktál elaludni, kérlek. :-)

310 Sesto 2009-01-04 23:04:13 [Válasz erre: 309 frushena 2009-01-04 22:58:56]
...biztos?! :-) Pedig Sutherland biztos bombasztikus - mondjuk az becsületére legyen mondva, hogy pl. a Genio áriában Bartoli-t magasan lemosta!.......

309 frushena 2009-01-04 22:58:56 [Válasz erre: 308 Sesto 2009-01-04 22:56:48]
Mondhattam volna azt is, hogy Neked (sem) nem tetszene! :)

308 Sesto 2009-01-04 22:56:48 [Válasz erre: 307 frushena 2009-01-04 22:55:46]
...ejnye-bejnye! :-(

307 frushena 2009-01-04 22:55:46 [Válasz erre: 306 Sesto 2009-01-04 22:41:04]
Sutherland-féle megvan, hááát ... Nem az én hangom.

306 Sesto 2009-01-04 22:41:04 [Válasz erre: 296 frushena 2009-01-04 13:15:21]
...nem hallottam sem a "Teremtést", sem a "Titus"-t vele; bár Camilla Nylund-ot eleve nem tudom képzelni "tüzes-temperamentumos Vitellia"-ként. Míg Bonitatibus biztos remekelt Sesto-ként(?).......... Szóval maradok az "Armida"-nál, ami a személyes toplistát illeti; elképzelhetö, hogy a Hogwood "Orfeo" mellé még be kellene szerezni vmi más felvételt - pl. a német "Orfeo" cég felvételét,...vagy akár azt a kis kalózt, ami anno Bécsben készült Gedda-val és Sutherland-del a föszerepekben; igaz Sutherland nekem kevésbé hiányzik.......

305 frushena 2009-01-04 16:32:09 [Válasz erre: 304 zsoly 2009-01-04 16:31:26]
És utána 31.-én még egy előadás.

304 zsoly 2009-01-04 16:31:26 [Válasz erre: 303 frushena 2009-01-04 16:28:07]
Köszi! Ezt jó lenne beiktatni.

303 frushena 2009-01-04 16:28:07 [Válasz erre: 301 zsoly 2009-01-04 16:25:14]
2009. március 29. Joseph Haydn: Orfeusz és Euridiké, avagy a filozófus lelke Opera négy felvonásban, két részben, olasz nyelven Rendező: Zsótér Sándor Díszlettervező: Ambrus Mária Jelmeztervező: Benedek Mari Karmester Fischer Ádám -Orfeusz Kenneth Tarver -Euridiké Rost Andrea -Kreon Szegedi Csaba -A lélek Hajnóczy Júlia -Plutó Cser Krisztián -Kapitány N. N. -Hírnök N. N.

302 Sipi 2009-01-04 16:25:18 [Válasz erre: 299 macskás 2009-01-04 15:17:44]
És miért muszáj neki hallgatni?

301 zsoly 2009-01-04 16:25:14
Köszönet, öröm volt olvasni a beszélgetésetek a Haydn-felvételekről! Érdeklődnék, hogy mikor lesz pontosan az Orfeo-premier?

300 eccerű 2009-01-04 15:46:22
300

299 macskás 2009-01-04 15:17:44 [Válasz erre: 298 frushena 2009-01-04 13:23:08]
Na látod! Jut eszembe, az én fiúgyermekem sem igen kultiválja a mjúzikot, de szegénynek muszáj hallgatni, koncra járni. Kiskorában Bartókot nyomott a rádió, és azt mondta, "Ezt a Mócártot nem szeretem":)))

298 frushena 2009-01-04 13:23:08 [Válasz erre: 297 macskás 2009-01-04 13:19:48]
A duett olyan jó volt, hogy akár Mozart is írhatta volna. Anyukámnak meg igenis nagy dícséret, hogy Händelt meg tudja különböztetni Mozarttól. Most csak fél füllel hallotta a zenét, szerintem ezért szakértette félre!

297 macskás 2009-01-04 13:19:48 [Válasz erre: 294 frushena 2009-01-04 13:12:24]
Lehettél volna kedvesebb is! Olyan nagyot nem tévedett, mintha a Beatlest mondta volna:)))) Vagy a nagy intelligens kedvencemet, Gansztazolit:)

296 frushena 2009-01-04 13:15:21 [Válasz erre: 295 Sesto 2009-01-04 13:14:06]
Teremtését hallottam, az sokkal jobban tetszett mint pl a Titus. Nem baj Sesto! Nem esel ki a presztizsből, hisz az Armida is a három legjobb operája között van és igen kiváló darab! :)

295 Sesto 2009-01-04 13:14:06 [Válasz erre: 293 frushena 2009-01-04 13:11:17]
...ha Fischer Ádám, akkor számomra sokkal inkább Haydn, Mozart-dirigens, mint Verdi-dirigens (pl. Aida); sokoldalú karmester ez tény, de Verdi-ben más elöadóstilust/irányzatot preferálok. Lehet, hogy az Orfeo számit "hivatalosan" a legjobb Haydn-operának, de nálam egyértelmü: az Armida viszi el a pálmát! :-)

294 frushena 2009-01-04 13:12:24 [Válasz erre: 292 Sesto 2009-01-04 13:10:43]
Mérföldekkel jobb! Rögtön az elején a duetto ... Anyukám az imént közölte, hogy 'Na Mozart? Rég szólt!" Én ráéförmedvén : "ANYA, EZ HAYDN!!!" :-)

293 frushena 2009-01-04 13:11:17 [Válasz erre: 290 Sesto 2009-01-04 13:06:20]
Fischer Mozart & Haydn zenei megvalósításait megvallom nem igazán kedvelem. Titus, Teremtés ... Túlontúl száraz, 'szögletes' számomra melódia nélküli. Ellenben mondjuk Vashegyi György vezényelte előadásokkal. Természetesen várom a premiert, mert mégis Haydn legjobb operájáról van szó & ezért nagy dícséret Fischernek, hogy mert rá vállalkozni. Csak ne 'verje szét'

292 Sesto 2009-01-04 13:10:43 [Válasz erre: 291 frushena 2009-01-04 13:08:44]
...jó szórakozást hozzá! :-) (Ez is sokkal jobb, mint Harnoncourt-felvétele,....SZERINTEM!)

291 frushena 2009-01-04 13:08:44
Na jó! Legyen, ha már emlegettem : [url]http://ecx.images-amazon.com/images/I/41WKA495TAL._SL500_AA240_.jpg;HAYDN : Orlando Paladino[/url] dramma eroicomico in tre atti, libretto : Carlo Francesco Badini -Arleen Augér - Angelica -Elly Ameling - Eurilla -Gwendoly Killebrew - Alcina -George Shirley - Orlando -Cleas Hakon Ahnsjö - Medoro -Domenico Trimarchi - Pasquale -Benjamin Luxon - Rodomonte Kammerorchester Lausanne Antal DORÁTI

290 Sesto 2009-01-04 13:06:20 [Válasz erre: 289 frushena 2009-01-04 13:03:50]
...Hogwood mellett irritál, hogy Bartoli mindkét szoprán szerepet (Eurydice és Genio) elgurgulázza, s a tenor is eléggé "Schlaftablette"; tényleg: a fiatal d' Arcangelo egyik felvétele ez,...(!) Fischer Ádám a MÁO-ban valszeg sokkal temperamentumosabb, színesebb interpretációt fog nyújtani, mint Hogwood,......

289 frushena 2009-01-04 13:03:50 [Válasz erre: 288 Sesto 2009-01-04 13:01:16]
Nekem még ez súlyra is tetemes sárga dobozos cucc díszeleg idehaza. Mondjuk az Armidát már antikvárban vettem meg. Az Orfeo a legkiválóbb Haydn opera lenne, de zeneileg nekem sem a szívem csücske ez a felvétel. d'Arcangelot viszont szeressem. Kíváncsian várom, hogy a MÁO mit hoz ki ebből az előadásból majd & ROST milyen Euridice lesz.

288 Sesto 2009-01-04 13:01:16 [Válasz erre: 287 frushena 2009-01-04 12:57:31]
...korábban valóban szép sárga dobozok voltak (incl. libretto etc.) nekem az antológia van meg; vagyis 2 boxban az összes Doráti Haydn-operafelvétel. Kár, hogy pont az Orfeo kimaradt, ugyanis nem csípem Hogwood felvételét; újra hallgattam és nem tetszik - a darab igen,...de a felvétel egyáltalán nem,...(!)

287 frushena 2009-01-04 12:57:31 [Válasz erre: 286 Sesto 2009-01-04 12:54:20]
Csatlakozom eme 'szerelvényhez' És igen szépen mutatnak a polcon eme sárga borítókba burkolt csodálatos remekművek. Orlando, Armida, kiváltképp jólsikerült felvételek. (Persze ehhez az is hozzájárul, hogy a három legjobb operája közül valóak.) :) És így van : piros petty!

286 Sesto 2009-01-04 12:54:20 [Válasz erre: 285 frushena 2009-01-04 12:51:23]
...ha Haydn + vokális irodalom, akkor számomra egyértelmü: Doráti és egyes Hungaroton-felvételek a mérce; hiszen pont az egyébént sokat (és tk. jogosan!) szapult Hungaroton azért kifejezetten Haydn-témakörben letett korában egy-két remek felvételt az asztalra: tehát jár nekik a mezei pirospont!....... :-)

285 frushena 2009-01-04 12:51:23 [Válasz erre: 284 Sesto 2009-01-04 12:42:25]
Nos ezt a marathont én is tervezem Dorátival fenséges élényben lesz részem. Sokan azonban csak akkor szeretnek zeneszerzőket ha épp aktuális és valami miatt épp 'divatos' OFF. Itt van pl Pergolesi .... 2010-ben 300 éve. Kíváncsi leszek mi lesz. Biztos az agyon játszott Stabat Mater és Úrhatnám. Semmi opera seria, oratórium. :S

284 Sesto 2009-01-04 12:42:25 [Válasz erre: 283 frushena 2009-01-04 12:29:30]
...majd ha otthon leszek, remélem sikerül a Doráti-Haydn-marathont megvalósítani (=operák, szimfóniák etc.) igaz nem mindent egyszerre, csak szépen lassan és módjával,...(!) Minden esetre én akkor is nagyon szeretem Haydn-t, ha éppen nincs Haydn-év. :-)

283 frushena 2009-01-04 12:29:30 [Válasz erre: 282 Tomasso 2009-01-04 12:27:28]
Sesto, jómagam és még talán páran próbáljuk, de zömmel teljes az érdektelenség Haydn iránt! :S

282 Tomasso 2009-01-04 12:27:28
Azt gondolom, hogy nem ártana ezt a fórumot némileg felfrissíteni. Idén ugyanis Haydn-év is van!

281 Búbánat 2008-12-31 19:08:50
Holnap a Müpában, az újesztendő első napjának estéjén, " A teremtés" c. oratórium előadásával mint nyitórendezvénnyel, kezdetét veszi a jubileumi Haydn-év. A Londoni Filharmonikus Zenekart és Kórust Fischer Ádám vezényli. Közreműködik: Simona Šaturová – szoprán, Bernard Richter – tenor, Nathan Berg – bariton.

280 Sesto 2008-12-31 16:52:04 [Válasz erre: 279 zsoly 2008-12-31 16:47:43]
...itt tetszett, bár egyáltalán nem vagyok Gould-rajongó; de itt és most csak ez a felvétel volt kéznél,...... :-)

279 zsoly 2008-12-31 16:47:43 [Válasz erre: 278 Sesto 2008-12-31 16:44:19]
Gouldot még sosem hallottam Haydnt játszani. Milyen? Mozartját nem bírom. Lehet hogy Haydnban jobb?

278 Sesto 2008-12-31 16:44:19
...ebéd után: J. Haydn - "Die sechs letzten Sonaten" (56., 58., 59., 60., 61., 62.) * Glenn Gould - piano (Sony/CBS)

277 sphynx 2008-12-30 19:28:45
Cc...cc...

276 frushena 2008-12-30 18:52:44 [Válasz erre: 275 Sesto 2008-12-30 15:43:07]
Kár, hogy elég gyengus kis opera! :S von STADE viszont kiváló. Szerencsére ez a Dorátis cucc nekem is megvan kompleteeee :)

275 Sesto 2008-12-30 15:43:07
J. Haydn, "Il mondo della Luna" * Augér * Mathis * von STADE * VALENTINI-TERRANI * Alva * Johnson * Trimarchi Orchestre de Chambre de Lausanne - A. DORÁTI (Philips)

274 Sesto 2008-12-29 16:24:01
...ha már eleve Haydn-év etc., meg egyáltalán, hiszen az egyik jobb mint a másik-alapon: ideje lesz végre egy kis Haydn-marathonnak/frissítésnek: * Armida * La fedeltà premiata * Orlando paladino * La vera costanza * L' incontro improvviso * L' infedeltà delusa * L' isola disabitata * Il mondo della Luna Orchestre de Chambre de Lausanne - ANTAL DORÁTI (Philips)

273 Sesto 2008-12-23 20:50:48
J. Haydn, Piano Sonatas * Klaviersonate d-dur Hob. XVI, Nr. 37 * Klaviersonate as-dur Hob. XVI, Nr. 43 * Klaviersonate c-dur Hob. XVI, Nr. 35 * Klaviersonate e-dur Hob. XVI, Nr. 31 * Klaviersonate c-dur Hob. XVI, Nr. 10 Fazil Say - piano (Naive)

272 Sesto 2008-12-15 19:26:57
...Fischer Ádám sikeres Haydn szimfóniák doboza hamarosan erös konkurrenciát kap a múltból: a DECCA újra kiadja a Doráti Haydn-ciklust - az operafelvételek már kaphatók (Philips) míg a szimfóniák 2009. febr. kerülnek újra kiadásra,........ (S végre mindez elérhetö árfekvésben!) :-)

271 frushena 2008-12-08 23:59:36 [Válasz erre: 270 frushena 2008-12-08 23:58:55]
2009 - Március 31. Magyar Állami Operaház, 19.00 Már van Orfeo? Nem is tudtam!

270 frushena 2008-12-08 23:58:55
Haydn: Orfeusz és Euridiké, avagy a filozófus lelke – bemutató Opera négy felvonásban, két részben, olasz nyelven, magyar feliratozással. Orfeusz: KENNETH TARVER Euridiké: ROST ANDREA Kreon: Szegedi Csaba A lélek: Hajnóczy Júlia Plútó: Cser Krisztián Vezényel: Fischer Ádám Közreműködik: a Magyar Állami Operaház Zenekara és Énekkara Díszlet: Ambrus Mária, Jelmez: Benedek Mari, Karigazgató: Szabó Sipos Máté Rendező: Zsótér Sándor Haydn első londoni útjának örömei közé némi üröm is keveredett. A zenekar alig játszotta el a nyitány első negyven ütemét, az Orfeusz és Euridiké, avagy a filozófus lelke első próbáját hatósági emberek szakították félbe, s az angol király és Parlament nevében elrendelték az operával kapcsolatos minden munka azonnali beszüntetését, mondván, semmilyen előadást nem lehet tartani olyan színházban, mely engedély nélkül épült fel. Történt ez 1791 tavaszán, a tűzvész után újjáépített londoni olasz operaházban. A bemutatóra végül csak százhatvan évvel később került sor, Haydn tehát sosem hallotta utolsó, s talán legnagyszerűbb operáját. A szövegkönyv a mitikus alaptörténetet megtoldja egy Orfeusszal versengő kérő, Arideus szerepeltetésével, s Monteverdi és Gluck operáival szemben Orfeusz tragikus halálát is megjeleníti. Ha a londoni incidens meg nem gátolja a további munkát, elképzelhető, hogy Haydn epilógussal zárta volna művét, mely talán megvilágította volna a meglehetősen enigmatikus alcím értelmét.





A lapunkban megjelent szövegek a Café Momus, vagy a szerző kizárólagos szellemi tulajdonát képezik és szerzői jog védi őket.
A szerkesztőség külön, írásos engedélye nélkül mindennemű (részben vagy egészben történő) sokszorosításuk, felhasználásuk, kiadásuk és terjesztésük tilos.