319 zsoly 2009-01-04 23:13:22 [Válasz erre: 317 Sesto 2009-01-04 23:11:40]
Örülök, ha dereng! És végre Sutherland sem aludta a Genio-áriában egyébként szokásos Csipkerózsika-álmát. :-) [copyright Sesto]
Örülök, ha dereng! És végre Sutherland sem aludta a Genio-áriában egyébként szokásos Csipkerózsika-álmát. :-) [copyright Sesto]
317 Sesto 2009-01-04 23:11:40 [Válasz erre: 314 zsoly 2009-01-04 23:08:14]
...most már dereng vmi., de félre a hülyeséggel: meglepett, amikor a Genio áriát elöször hallottam Sutherland anyóval - na jó, a felvétel idöpontjában még nagyon hamvas volt - sokkal jobban tekerte, mint Bartoli!...
...most már dereng vmi., de félre a hülyeséggel: meglepett, amikor a Genio áriát elöször hallottam Sutherland anyóval - na jó, a felvétel idöpontjában még nagyon hamvas volt - sokkal jobban tekerte, mint Bartoli!...
316 Sesto 2009-01-04 23:10:28 [Válasz erre: 313 frushena 2009-01-04 23:07:43]
...húúúúú, ez nagyon szláv-leosztás! :-0) És milyenek???
...húúúúú, ez nagyon szláv-leosztás! :-0) És milyenek???
315 zsoly 2009-01-04 23:09:16 [Válasz erre: 314 zsoly 2009-01-04 23:08:14]
merhogy azt írtad, hogy bombasztikus. :)
merhogy azt írtad, hogy bombasztikus. :)
314 zsoly 2009-01-04 23:08:14 [Válasz erre: 312 Sesto 2009-01-04 23:07:38]
Csipkerózsika, Sutherland... ? :-)) Na, leesett?
Csipkerózsika, Sutherland... ? :-)) Na, leesett?
313 frushena 2009-01-04 23:07:43 [Válasz erre: 310 Sesto 2009-01-04 23:04:13]
Hát szerintem nem lennél oda és vissza! Ahogy ismerlek ... :-) Ezt ismered esetleg? HAYDN : Orfeo ed Euridice Euridice, Ludmilla Shilova - soprano Orfeo, Nikolai Doroshkin - tenor Creonte, Yuri Sarafanov - baritone Capitano, Valery Plankin - baritone Genio, Irina Abmanskaya - soprano Pluto Alexander Prokhorov - bass [url]http://www.ensemblexxi.org/images/cd_haydn.jpg;Orfeo ed Euridice[/url]
Hát szerintem nem lennél oda és vissza! Ahogy ismerlek ... :-) Ezt ismered esetleg? HAYDN : Orfeo ed Euridice Euridice, Ludmilla Shilova - soprano Orfeo, Nikolai Doroshkin - tenor Creonte, Yuri Sarafanov - baritone Capitano, Valery Plankin - baritone Genio, Irina Abmanskaya - soprano Pluto Alexander Prokhorov - bass [url]http://www.ensemblexxi.org/images/cd_haydn.jpg;Orfeo ed Euridice[/url]
312 Sesto 2009-01-04 23:07:38 [Válasz erre: 311 zsoly 2009-01-04 23:06:10]
...várj, most nem kapcsoltam!?! Késö van: bombák??? Szexbombák?
...várj, most nem kapcsoltam!?! Késö van: bombák??? Szexbombák?
311 zsoly 2009-01-04 23:06:10 [Válasz erre: 310 Sesto 2009-01-04 23:04:13]
Kedves Sesto, Te bombákon szoktál elaludni, kérlek. :-)
Kedves Sesto, Te bombákon szoktál elaludni, kérlek. :-)
310 Sesto 2009-01-04 23:04:13 [Válasz erre: 309 frushena 2009-01-04 22:58:56]
...biztos?! :-) Pedig Sutherland biztos bombasztikus - mondjuk az becsületére legyen mondva, hogy pl. a Genio áriában Bartoli-t magasan lemosta!.......
...biztos?! :-) Pedig Sutherland biztos bombasztikus - mondjuk az becsületére legyen mondva, hogy pl. a Genio áriában Bartoli-t magasan lemosta!.......
309 frushena 2009-01-04 22:58:56 [Válasz erre: 308 Sesto 2009-01-04 22:56:48]
Mondhattam volna azt is, hogy Neked (sem) nem tetszene! :)
Mondhattam volna azt is, hogy Neked (sem) nem tetszene! :)
307 frushena 2009-01-04 22:55:46 [Válasz erre: 306 Sesto 2009-01-04 22:41:04]
Sutherland-féle megvan, hááát ... Nem az én hangom.
Sutherland-féle megvan, hááát ... Nem az én hangom.
306 Sesto 2009-01-04 22:41:04 [Válasz erre: 296 frushena 2009-01-04 13:15:21]
...nem hallottam sem a "Teremtést", sem a "Titus"-t vele; bár Camilla Nylund-ot eleve nem tudom képzelni "tüzes-temperamentumos Vitellia"-ként. Míg Bonitatibus biztos remekelt Sesto-ként(?).......... Szóval maradok az "Armida"-nál, ami a személyes toplistát illeti; elképzelhetö, hogy a Hogwood "Orfeo" mellé még be kellene szerezni vmi más felvételt - pl. a német "Orfeo" cég felvételét,...vagy akár azt a kis kalózt, ami anno Bécsben készült Gedda-val és Sutherland-del a föszerepekben; igaz Sutherland nekem kevésbé hiányzik.......
...nem hallottam sem a "Teremtést", sem a "Titus"-t vele; bár Camilla Nylund-ot eleve nem tudom képzelni "tüzes-temperamentumos Vitellia"-ként. Míg Bonitatibus biztos remekelt Sesto-ként(?).......... Szóval maradok az "Armida"-nál, ami a személyes toplistát illeti; elképzelhetö, hogy a Hogwood "Orfeo" mellé még be kellene szerezni vmi más felvételt - pl. a német "Orfeo" cég felvételét,...vagy akár azt a kis kalózt, ami anno Bécsben készült Gedda-val és Sutherland-del a föszerepekben; igaz Sutherland nekem kevésbé hiányzik.......
305 frushena 2009-01-04 16:32:09 [Válasz erre: 304 zsoly 2009-01-04 16:31:26]
És utána 31.-én még egy előadás.
És utána 31.-én még egy előadás.
304 zsoly 2009-01-04 16:31:26 [Válasz erre: 303 frushena 2009-01-04 16:28:07]
Köszi! Ezt jó lenne beiktatni.
Köszi! Ezt jó lenne beiktatni.
303 frushena 2009-01-04 16:28:07 [Válasz erre: 301 zsoly 2009-01-04 16:25:14]
2009. március 29. Joseph Haydn: Orfeusz és Euridiké, avagy a filozófus lelke Opera négy felvonásban, két részben, olasz nyelven Rendező: Zsótér Sándor Díszlettervező: Ambrus Mária Jelmeztervező: Benedek Mari Karmester Fischer Ádám -Orfeusz Kenneth Tarver -Euridiké Rost Andrea -Kreon Szegedi Csaba -A lélek Hajnóczy Júlia -Plutó Cser Krisztián -Kapitány N. N. -Hírnök N. N.
2009. március 29. Joseph Haydn: Orfeusz és Euridiké, avagy a filozófus lelke Opera négy felvonásban, két részben, olasz nyelven Rendező: Zsótér Sándor Díszlettervező: Ambrus Mária Jelmeztervező: Benedek Mari Karmester Fischer Ádám -Orfeusz Kenneth Tarver -Euridiké Rost Andrea -Kreon Szegedi Csaba -A lélek Hajnóczy Júlia -Plutó Cser Krisztián -Kapitány N. N. -Hírnök N. N.
302 Sipi 2009-01-04 16:25:18 [Válasz erre: 299 macskás 2009-01-04 15:17:44]
És miért muszáj neki hallgatni?
És miért muszáj neki hallgatni?
301 zsoly 2009-01-04 16:25:14
Köszönet, öröm volt olvasni a beszélgetésetek a Haydn-felvételekről! Érdeklődnék, hogy mikor lesz pontosan az Orfeo-premier?
Köszönet, öröm volt olvasni a beszélgetésetek a Haydn-felvételekről! Érdeklődnék, hogy mikor lesz pontosan az Orfeo-premier?
300 eccerű 2009-01-04 15:46:22
300
300
299 macskás 2009-01-04 15:17:44 [Válasz erre: 298 frushena 2009-01-04 13:23:08]
Na látod! Jut eszembe, az én fiúgyermekem sem igen kultiválja a mjúzikot, de szegénynek muszáj hallgatni, koncra járni. Kiskorában Bartókot nyomott a rádió, és azt mondta, "Ezt a Mócártot nem szeretem":)))
Na látod! Jut eszembe, az én fiúgyermekem sem igen kultiválja a mjúzikot, de szegénynek muszáj hallgatni, koncra járni. Kiskorában Bartókot nyomott a rádió, és azt mondta, "Ezt a Mócártot nem szeretem":)))
298 frushena 2009-01-04 13:23:08 [Válasz erre: 297 macskás 2009-01-04 13:19:48]
A duett olyan jó volt, hogy akár Mozart is írhatta volna. Anyukámnak meg igenis nagy dícséret, hogy Händelt meg tudja különböztetni Mozarttól. Most csak fél füllel hallotta a zenét, szerintem ezért szakértette félre!
A duett olyan jó volt, hogy akár Mozart is írhatta volna. Anyukámnak meg igenis nagy dícséret, hogy Händelt meg tudja különböztetni Mozarttól. Most csak fél füllel hallotta a zenét, szerintem ezért szakértette félre!
297 macskás 2009-01-04 13:19:48 [Válasz erre: 294 frushena 2009-01-04 13:12:24]
Lehettél volna kedvesebb is! Olyan nagyot nem tévedett, mintha a Beatlest mondta volna:)))) Vagy a nagy intelligens kedvencemet, Gansztazolit:)
Lehettél volna kedvesebb is! Olyan nagyot nem tévedett, mintha a Beatlest mondta volna:)))) Vagy a nagy intelligens kedvencemet, Gansztazolit:)
296 frushena 2009-01-04 13:15:21 [Válasz erre: 295 Sesto 2009-01-04 13:14:06]
Teremtését hallottam, az sokkal jobban tetszett mint pl a Titus. Nem baj Sesto! Nem esel ki a presztizsből, hisz az Armida is a három legjobb operája között van és igen kiváló darab! :)
Teremtését hallottam, az sokkal jobban tetszett mint pl a Titus. Nem baj Sesto! Nem esel ki a presztizsből, hisz az Armida is a három legjobb operája között van és igen kiváló darab! :)
295 Sesto 2009-01-04 13:14:06 [Válasz erre: 293 frushena 2009-01-04 13:11:17]
...ha Fischer Ádám, akkor számomra sokkal inkább Haydn, Mozart-dirigens, mint Verdi-dirigens (pl. Aida); sokoldalú karmester ez tény, de Verdi-ben más elöadóstilust/irányzatot preferálok. Lehet, hogy az Orfeo számit "hivatalosan" a legjobb Haydn-operának, de nálam egyértelmü: az Armida viszi el a pálmát! :-)
...ha Fischer Ádám, akkor számomra sokkal inkább Haydn, Mozart-dirigens, mint Verdi-dirigens (pl. Aida); sokoldalú karmester ez tény, de Verdi-ben más elöadóstilust/irányzatot preferálok. Lehet, hogy az Orfeo számit "hivatalosan" a legjobb Haydn-operának, de nálam egyértelmü: az Armida viszi el a pálmát! :-)
294 frushena 2009-01-04 13:12:24 [Válasz erre: 292 Sesto 2009-01-04 13:10:43]
Mérföldekkel jobb! Rögtön az elején a duetto ... Anyukám az imént közölte, hogy 'Na Mozart? Rég szólt!" Én ráéförmedvén : "ANYA, EZ HAYDN!!!" :-)
Mérföldekkel jobb! Rögtön az elején a duetto ... Anyukám az imént közölte, hogy 'Na Mozart? Rég szólt!" Én ráéförmedvén : "ANYA, EZ HAYDN!!!" :-)
293 frushena 2009-01-04 13:11:17 [Válasz erre: 290 Sesto 2009-01-04 13:06:20]
Fischer Mozart & Haydn zenei megvalósításait megvallom nem igazán kedvelem. Titus, Teremtés ... Túlontúl száraz, 'szögletes' számomra melódia nélküli. Ellenben mondjuk Vashegyi György vezényelte előadásokkal. Természetesen várom a premiert, mert mégis Haydn legjobb operájáról van szó & ezért nagy dícséret Fischernek, hogy mert rá vállalkozni. Csak ne 'verje szét'
Fischer Mozart & Haydn zenei megvalósításait megvallom nem igazán kedvelem. Titus, Teremtés ... Túlontúl száraz, 'szögletes' számomra melódia nélküli. Ellenben mondjuk Vashegyi György vezényelte előadásokkal. Természetesen várom a premiert, mert mégis Haydn legjobb operájáról van szó & ezért nagy dícséret Fischernek, hogy mert rá vállalkozni. Csak ne 'verje szét'
292 Sesto 2009-01-04 13:10:43 [Válasz erre: 291 frushena 2009-01-04 13:08:44]
...jó szórakozást hozzá! :-) (Ez is sokkal jobb, mint Harnoncourt-felvétele,....SZERINTEM!)
...jó szórakozást hozzá! :-) (Ez is sokkal jobb, mint Harnoncourt-felvétele,....SZERINTEM!)
291 frushena 2009-01-04 13:08:44
Na jó! Legyen, ha már emlegettem : [url]http://ecx.images-amazon.com/images/I/41WKA495TAL._SL500_AA240_.jpg;HAYDN : Orlando Paladino[/url] dramma eroicomico in tre atti, libretto : Carlo Francesco Badini -Arleen Augér - Angelica -Elly Ameling - Eurilla -Gwendoly Killebrew - Alcina -George Shirley - Orlando -Cleas Hakon Ahnsjö - Medoro -Domenico Trimarchi - Pasquale -Benjamin Luxon - Rodomonte Kammerorchester Lausanne Antal DORÁTI
Na jó! Legyen, ha már emlegettem : [url]http://ecx.images-amazon.com/images/I/41WKA495TAL._SL500_AA240_.jpg;HAYDN : Orlando Paladino[/url] dramma eroicomico in tre atti, libretto : Carlo Francesco Badini -Arleen Augér - Angelica -Elly Ameling - Eurilla -Gwendoly Killebrew - Alcina -George Shirley - Orlando -Cleas Hakon Ahnsjö - Medoro -Domenico Trimarchi - Pasquale -Benjamin Luxon - Rodomonte Kammerorchester Lausanne Antal DORÁTI
290 Sesto 2009-01-04 13:06:20 [Válasz erre: 289 frushena 2009-01-04 13:03:50]
...Hogwood mellett irritál, hogy Bartoli mindkét szoprán szerepet (Eurydice és Genio) elgurgulázza, s a tenor is eléggé "Schlaftablette"; tényleg: a fiatal d' Arcangelo egyik felvétele ez,...(!) Fischer Ádám a MÁO-ban valszeg sokkal temperamentumosabb, színesebb interpretációt fog nyújtani, mint Hogwood,......
...Hogwood mellett irritál, hogy Bartoli mindkét szoprán szerepet (Eurydice és Genio) elgurgulázza, s a tenor is eléggé "Schlaftablette"; tényleg: a fiatal d' Arcangelo egyik felvétele ez,...(!) Fischer Ádám a MÁO-ban valszeg sokkal temperamentumosabb, színesebb interpretációt fog nyújtani, mint Hogwood,......
289 frushena 2009-01-04 13:03:50 [Válasz erre: 288 Sesto 2009-01-04 13:01:16]
Nekem még ez súlyra is tetemes sárga dobozos cucc díszeleg idehaza. Mondjuk az Armidát már antikvárban vettem meg. Az Orfeo a legkiválóbb Haydn opera lenne, de zeneileg nekem sem a szívem csücske ez a felvétel. d'Arcangelot viszont szeressem. Kíváncsian várom, hogy a MÁO mit hoz ki ebből az előadásból majd & ROST milyen Euridice lesz.
Nekem még ez súlyra is tetemes sárga dobozos cucc díszeleg idehaza. Mondjuk az Armidát már antikvárban vettem meg. Az Orfeo a legkiválóbb Haydn opera lenne, de zeneileg nekem sem a szívem csücske ez a felvétel. d'Arcangelot viszont szeressem. Kíváncsian várom, hogy a MÁO mit hoz ki ebből az előadásból majd & ROST milyen Euridice lesz.
288 Sesto 2009-01-04 13:01:16 [Válasz erre: 287 frushena 2009-01-04 12:57:31]
...korábban valóban szép sárga dobozok voltak (incl. libretto etc.) nekem az antológia van meg; vagyis 2 boxban az összes Doráti Haydn-operafelvétel. Kár, hogy pont az Orfeo kimaradt, ugyanis nem csípem Hogwood felvételét; újra hallgattam és nem tetszik - a darab igen,...de a felvétel egyáltalán nem,...(!)
...korábban valóban szép sárga dobozok voltak (incl. libretto etc.) nekem az antológia van meg; vagyis 2 boxban az összes Doráti Haydn-operafelvétel. Kár, hogy pont az Orfeo kimaradt, ugyanis nem csípem Hogwood felvételét; újra hallgattam és nem tetszik - a darab igen,...de a felvétel egyáltalán nem,...(!)
287 frushena 2009-01-04 12:57:31 [Válasz erre: 286 Sesto 2009-01-04 12:54:20]
Csatlakozom eme 'szerelvényhez' És igen szépen mutatnak a polcon eme sárga borítókba burkolt csodálatos remekművek. Orlando, Armida, kiváltképp jólsikerült felvételek. (Persze ehhez az is hozzájárul, hogy a három legjobb operája közül valóak.) :) És így van : piros petty!
Csatlakozom eme 'szerelvényhez' És igen szépen mutatnak a polcon eme sárga borítókba burkolt csodálatos remekművek. Orlando, Armida, kiváltképp jólsikerült felvételek. (Persze ehhez az is hozzájárul, hogy a három legjobb operája közül valóak.) :) És így van : piros petty!
286 Sesto 2009-01-04 12:54:20 [Válasz erre: 285 frushena 2009-01-04 12:51:23]
...ha Haydn + vokális irodalom, akkor számomra egyértelmü: Doráti és egyes Hungaroton-felvételek a mérce; hiszen pont az egyébént sokat (és tk. jogosan!) szapult Hungaroton azért kifejezetten Haydn-témakörben letett korában egy-két remek felvételt az asztalra: tehát jár nekik a mezei pirospont!....... :-)
...ha Haydn + vokális irodalom, akkor számomra egyértelmü: Doráti és egyes Hungaroton-felvételek a mérce; hiszen pont az egyébént sokat (és tk. jogosan!) szapult Hungaroton azért kifejezetten Haydn-témakörben letett korában egy-két remek felvételt az asztalra: tehát jár nekik a mezei pirospont!....... :-)
285 frushena 2009-01-04 12:51:23 [Válasz erre: 284 Sesto 2009-01-04 12:42:25]
Nos ezt a marathont én is tervezem Dorátival fenséges élényben lesz részem. Sokan azonban csak akkor szeretnek zeneszerzőket ha épp aktuális és valami miatt épp 'divatos' OFF. Itt van pl Pergolesi .... 2010-ben 300 éve. Kíváncsi leszek mi lesz. Biztos az agyon játszott Stabat Mater és Úrhatnám. Semmi opera seria, oratórium. :S
Nos ezt a marathont én is tervezem Dorátival fenséges élényben lesz részem. Sokan azonban csak akkor szeretnek zeneszerzőket ha épp aktuális és valami miatt épp 'divatos' OFF. Itt van pl Pergolesi .... 2010-ben 300 éve. Kíváncsi leszek mi lesz. Biztos az agyon játszott Stabat Mater és Úrhatnám. Semmi opera seria, oratórium. :S
284 Sesto 2009-01-04 12:42:25 [Válasz erre: 283 frushena 2009-01-04 12:29:30]
...majd ha otthon leszek, remélem sikerül a Doráti-Haydn-marathont megvalósítani (=operák, szimfóniák etc.) igaz nem mindent egyszerre, csak szépen lassan és módjával,...(!) Minden esetre én akkor is nagyon szeretem Haydn-t, ha éppen nincs Haydn-év. :-)
...majd ha otthon leszek, remélem sikerül a Doráti-Haydn-marathont megvalósítani (=operák, szimfóniák etc.) igaz nem mindent egyszerre, csak szépen lassan és módjával,...(!) Minden esetre én akkor is nagyon szeretem Haydn-t, ha éppen nincs Haydn-év. :-)
283 frushena 2009-01-04 12:29:30 [Válasz erre: 282 Tomasso 2009-01-04 12:27:28]
Sesto, jómagam és még talán páran próbáljuk, de zömmel teljes az érdektelenség Haydn iránt! :S
Sesto, jómagam és még talán páran próbáljuk, de zömmel teljes az érdektelenség Haydn iránt! :S
282 Tomasso 2009-01-04 12:27:28
Azt gondolom, hogy nem ártana ezt a fórumot némileg felfrissíteni. Idén ugyanis Haydn-év is van!
Azt gondolom, hogy nem ártana ezt a fórumot némileg felfrissíteni. Idén ugyanis Haydn-év is van!
281 Búbánat 2008-12-31 19:08:50
Holnap a Müpában, az újesztendő első napjának estéjén, " A teremtés" c. oratórium előadásával mint nyitórendezvénnyel, kezdetét veszi a jubileumi Haydn-év. A Londoni Filharmonikus Zenekart és Kórust Fischer Ádám vezényli. Közreműködik: Simona Šaturová – szoprán, Bernard Richter – tenor, Nathan Berg – bariton.
Holnap a Müpában, az újesztendő első napjának estéjén, " A teremtés" c. oratórium előadásával mint nyitórendezvénnyel, kezdetét veszi a jubileumi Haydn-év. A Londoni Filharmonikus Zenekart és Kórust Fischer Ádám vezényli. Közreműködik: Simona Šaturová – szoprán, Bernard Richter – tenor, Nathan Berg – bariton.
280 Sesto 2008-12-31 16:52:04 [Válasz erre: 279 zsoly 2008-12-31 16:47:43]
...itt tetszett, bár egyáltalán nem vagyok Gould-rajongó; de itt és most csak ez a felvétel volt kéznél,...... :-)
...itt tetszett, bár egyáltalán nem vagyok Gould-rajongó; de itt és most csak ez a felvétel volt kéznél,...... :-)
279 zsoly 2008-12-31 16:47:43 [Válasz erre: 278 Sesto 2008-12-31 16:44:19]
Gouldot még sosem hallottam Haydnt játszani. Milyen? Mozartját nem bírom. Lehet hogy Haydnban jobb?
Gouldot még sosem hallottam Haydnt játszani. Milyen? Mozartját nem bírom. Lehet hogy Haydnban jobb?
278 Sesto 2008-12-31 16:44:19
...ebéd után: J. Haydn - "Die sechs letzten Sonaten" (56., 58., 59., 60., 61., 62.) * Glenn Gould - piano (Sony/CBS)
...ebéd után: J. Haydn - "Die sechs letzten Sonaten" (56., 58., 59., 60., 61., 62.) * Glenn Gould - piano (Sony/CBS)
277 sphynx 2008-12-30 19:28:45
Cc...cc...
Cc...cc...
276 frushena 2008-12-30 18:52:44 [Válasz erre: 275 Sesto 2008-12-30 15:43:07]
Kár, hogy elég gyengus kis opera! :S von STADE viszont kiváló. Szerencsére ez a Dorátis cucc nekem is megvan kompleteeee :)
Kár, hogy elég gyengus kis opera! :S von STADE viszont kiváló. Szerencsére ez a Dorátis cucc nekem is megvan kompleteeee :)
275 Sesto 2008-12-30 15:43:07
J. Haydn, "Il mondo della Luna" * Augér * Mathis * von STADE * VALENTINI-TERRANI * Alva * Johnson * Trimarchi Orchestre de Chambre de Lausanne - A. DORÁTI (Philips)
J. Haydn, "Il mondo della Luna" * Augér * Mathis * von STADE * VALENTINI-TERRANI * Alva * Johnson * Trimarchi Orchestre de Chambre de Lausanne - A. DORÁTI (Philips)
274 Sesto 2008-12-29 16:24:01
...ha már eleve Haydn-év etc., meg egyáltalán, hiszen az egyik jobb mint a másik-alapon: ideje lesz végre egy kis Haydn-marathonnak/frissítésnek: * Armida * La fedeltà premiata * Orlando paladino * La vera costanza * L' incontro improvviso * L' infedeltà delusa * L' isola disabitata * Il mondo della Luna Orchestre de Chambre de Lausanne - ANTAL DORÁTI (Philips)
...ha már eleve Haydn-év etc., meg egyáltalán, hiszen az egyik jobb mint a másik-alapon: ideje lesz végre egy kis Haydn-marathonnak/frissítésnek: * Armida * La fedeltà premiata * Orlando paladino * La vera costanza * L' incontro improvviso * L' infedeltà delusa * L' isola disabitata * Il mondo della Luna Orchestre de Chambre de Lausanne - ANTAL DORÁTI (Philips)
273 Sesto 2008-12-23 20:50:48
J. Haydn, Piano Sonatas * Klaviersonate d-dur Hob. XVI, Nr. 37 * Klaviersonate as-dur Hob. XVI, Nr. 43 * Klaviersonate c-dur Hob. XVI, Nr. 35 * Klaviersonate e-dur Hob. XVI, Nr. 31 * Klaviersonate c-dur Hob. XVI, Nr. 10 Fazil Say - piano (Naive)
J. Haydn, Piano Sonatas * Klaviersonate d-dur Hob. XVI, Nr. 37 * Klaviersonate as-dur Hob. XVI, Nr. 43 * Klaviersonate c-dur Hob. XVI, Nr. 35 * Klaviersonate e-dur Hob. XVI, Nr. 31 * Klaviersonate c-dur Hob. XVI, Nr. 10 Fazil Say - piano (Naive)
272 Sesto 2008-12-15 19:26:57
...Fischer Ádám sikeres Haydn szimfóniák doboza hamarosan erös konkurrenciát kap a múltból: a DECCA újra kiadja a Doráti Haydn-ciklust - az operafelvételek már kaphatók (Philips) míg a szimfóniák 2009. febr. kerülnek újra kiadásra,........ (S végre mindez elérhetö árfekvésben!) :-)
...Fischer Ádám sikeres Haydn szimfóniák doboza hamarosan erös konkurrenciát kap a múltból: a DECCA újra kiadja a Doráti Haydn-ciklust - az operafelvételek már kaphatók (Philips) míg a szimfóniák 2009. febr. kerülnek újra kiadásra,........ (S végre mindez elérhetö árfekvésben!) :-)
271 frushena 2008-12-08 23:59:36 [Válasz erre: 270 frushena 2008-12-08 23:58:55]
2009 - Március 31. Magyar Állami Operaház, 19.00 Már van Orfeo? Nem is tudtam!
2009 - Március 31. Magyar Állami Operaház, 19.00 Már van Orfeo? Nem is tudtam!
270 frushena 2008-12-08 23:58:55
Haydn: Orfeusz és Euridiké, avagy a filozófus lelke – bemutató Opera négy felvonásban, két részben, olasz nyelven, magyar feliratozással. Orfeusz: KENNETH TARVER Euridiké: ROST ANDREA Kreon: Szegedi Csaba A lélek: Hajnóczy Júlia Plútó: Cser Krisztián Vezényel: Fischer Ádám Közreműködik: a Magyar Állami Operaház Zenekara és Énekkara Díszlet: Ambrus Mária, Jelmez: Benedek Mari, Karigazgató: Szabó Sipos Máté Rendező: Zsótér Sándor Haydn első londoni útjának örömei közé némi üröm is keveredett. A zenekar alig játszotta el a nyitány első negyven ütemét, az Orfeusz és Euridiké, avagy a filozófus lelke első próbáját hatósági emberek szakították félbe, s az angol király és Parlament nevében elrendelték az operával kapcsolatos minden munka azonnali beszüntetését, mondván, semmilyen előadást nem lehet tartani olyan színházban, mely engedély nélkül épült fel. Történt ez 1791 tavaszán, a tűzvész után újjáépített londoni olasz operaházban. A bemutatóra végül csak százhatvan évvel később került sor, Haydn tehát sosem hallotta utolsó, s talán legnagyszerűbb operáját. A szövegkönyv a mitikus alaptörténetet megtoldja egy Orfeusszal versengő kérő, Arideus szerepeltetésével, s Monteverdi és Gluck operáival szemben Orfeusz tragikus halálát is megjeleníti. Ha a londoni incidens meg nem gátolja a további munkát, elképzelhető, hogy Haydn epilógussal zárta volna művét, mely talán megvilágította volna a meglehetősen enigmatikus alcím értelmét.
Haydn: Orfeusz és Euridiké, avagy a filozófus lelke – bemutató Opera négy felvonásban, két részben, olasz nyelven, magyar feliratozással. Orfeusz: KENNETH TARVER Euridiké: ROST ANDREA Kreon: Szegedi Csaba A lélek: Hajnóczy Júlia Plútó: Cser Krisztián Vezényel: Fischer Ádám Közreműködik: a Magyar Állami Operaház Zenekara és Énekkara Díszlet: Ambrus Mária, Jelmez: Benedek Mari, Karigazgató: Szabó Sipos Máté Rendező: Zsótér Sándor Haydn első londoni útjának örömei közé némi üröm is keveredett. A zenekar alig játszotta el a nyitány első negyven ütemét, az Orfeusz és Euridiké, avagy a filozófus lelke első próbáját hatósági emberek szakították félbe, s az angol király és Parlament nevében elrendelték az operával kapcsolatos minden munka azonnali beszüntetését, mondván, semmilyen előadást nem lehet tartani olyan színházban, mely engedély nélkül épült fel. Történt ez 1791 tavaszán, a tűzvész után újjáépített londoni olasz operaházban. A bemutatóra végül csak százhatvan évvel később került sor, Haydn tehát sosem hallotta utolsó, s talán legnagyszerűbb operáját. A szövegkönyv a mitikus alaptörténetet megtoldja egy Orfeusszal versengő kérő, Arideus szerepeltetésével, s Monteverdi és Gluck operáival szemben Orfeusz tragikus halálát is megjeleníti. Ha a londoni incidens meg nem gátolja a további munkát, elképzelhető, hogy Haydn epilógussal zárta volna művét, mely talán megvilágította volna a meglehetősen enigmatikus alcím értelmét.