Bejelentkezés Regisztráció

Wagner-felvételek


67 Szilgyo 2003-10-20 08:34:57
Mi van Sphynx, mégis rákaptál Wagner-re?-:))) Egyébként meg dehogynem, a soltis Ring is nagyon jó, mondjuk csak részleteket hallottam belőle, egészbe sajna még nem. Ott van a két furtwaengleres is, akit nem zavar a mono hangzás, nomeg Karl Böhm sztereóban, akinek a Wagner-jét én speciel nem annyira szeretem. Vagy kedvencem, Barenboim, benne szerintem minden idők egyik legnagyobb Wotan-jával, John Tomlinson-nal és az egyik legjobb Loge/Mime-vel Graham Clark-kal!

66 sphynx 2003-10-19 21:37:19
Szilgyo, ezek szerint, te a Ringet nem is Soltival ajánlanád? Hanem?

65 Benno 2003-07-27 20:44:37
milyen szépen kitartotta a végét...

64 Benno 2003-07-25 18:09:50
sör behütve, csiócsipsz, szotyi az asztalon, kedves hallgatóink, kezdödhet a közvetítés

63 Benno 2003-07-22 02:12:12
erre a fertörákosi barlangwagnerezésre, amiröl a fidelio ir, megy valaki?

62 Benno 2003-05-08 17:28:27
back to Wagner az uj müncheni Walkür-röl kellene majd érdekeset irni. valami kis kiadó adta ki, még baromi drága, könyvtárban sem láttam. Mehta vezényel. W Meier ha jol emléxem az egyik nagyágyú.

61 Benno 2003-05-08 17:06:22
nyissunk neki külön topikot, oki?

60 agyament 2003-05-08 16:57:41
Ami azt illeti elég jó sajtója van. Ez sok mindent megmagyaráz. Persze attól még nem feltétlenül áll a nagy füst - kis láng. Mindenesetre akinek \"nagy a szája\", azzal többet foglalkoznak, és ha jól el tudja adni magát, miért ne lehetne sztárkarmester? Ami a zenei részét illeti, talán a felső középosztályba sorolnám. Bár nálam igazából nincs is felső osztály, szóval jó a helyezés.

59 Szilgyo 2003-05-08 16:40:10
Térjünk vissza a Barenboim-kultuszra: rengeteg, na jó, sok kiváló karmester van, tud-e szerintetek az öreg Daniel olyat, amiért ekkora sztár? Állítólag(Lebrecht) egyszer egy partitúrát egy csésze tea felett tanult meg, de remélem ez azért nem a Trisztán volt...

58 Caligula 2003-05-08 16:34:32
Bocs, Benno, elkalandoztam és elfelejtettem visszatérni. A díványról csak annyit, hogy működik. Kétségkívül. Persze nem egyből arra kell gondolni, ha egy szerep szerintünk nem annak való, aki kapta. (nem ízléstelenkedni akartam)

57 Búbánat 2003-05-07 15:59:16
Jobb híján ez a szó jutott eszembe. De ugyanarra gondolunk.

56 Szilgyo 2003-05-07 09:30:32
Modorosság=stílus, Búbánat?

55 Búbánat 2003-05-07 09:29:20
DFD volt talán az egyetlen neves német bariton, aki az olasz repertoárban olasz nyelven is maradandót alkotott (lásd pl.a Rigolettót), a Wagner szerepei közül nekem is a Tannhauser Wolframa marad emlékezetes. De micsoda nagyszerű volt a Schuber dalok és dalciklusok tolmácsolójaként!

54 Szilgyo 2003-05-07 08:21:18
Hampson intellekuálisra veszi a figurát, mert intelligens énekes, aki jól bánik a hangjával. DFD-nak pedig Wolfram volt élete egyik legnagyobb szerepe. A bécsi Boccanegra tényleg jó volt, nagy élmény volt végigállni is.

53 Búbánat 2003-05-06 09:35:55
Hampsonról az a véleményem, hogy túl intellektuálisra veszi a figurát. A hangja és a modorossága is meg nagyon emlékeztet Dietrich Fischer Diskauéra. Ezt nemcsak a német nyelvterületből választott opera szerepei okán értem, hanem legyen az az olasz opera világa is. Pl. a tavalyi bécsi Simone Boccanegra egyébként nagyon nívós előadásban nyújtott alakítása is számomra az előbbi érzésemet igazolja vissza.

52 Benno 2003-05-05 18:09:04
nem izléstelenkedünk, a tehetség fokozatait vitatjuk meg. a Barenboim kultuszra majd még visszatérünk... Emily nagyon jo, föleg ahogy kovályog a szinpadon ide...oda...vissza..abban a bugyuta Kupfer-rendezésben. de jo votl a hangja, E. Connell pedig szuper Ortrud mellette, nem tudommiert Debbit kellett a lemezre rakni. divány??? ok rohanok, vár Peter, a halász

51 Szilgyo 2003-05-05 17:26:33
Ha már ízléstelenkedünk, Eaglen esetében a szereposztódívány akár el is felejthetjük, mert nem a sudárabb énekesek közül való, értsd cc.100 kg, bár ízlések és pofonok...Ezt a Tannhauser-t még nem hallottam, de Hampsont és Pape-t kedvelem, és bármennyire meglepő Barenboim-ot is, úgyhogy lehet, hogy belehallgatok. Roman Trekel a Lohengrinben egész jó Hírdető, ott, ahol még nem Eaglen volt a Barenboim-kedvenc, hanem Emily Magee, aki szintén nem egy Helen Donath, de még csak nem is Helga Dernetsch.

50 Benno 2003-05-05 16:16:54
ja, lásd Floria Tosca... de mégis, hogy érted? Eaglen jobban használja a torkát (vö: deepthroath) mint Denoke? pedig utobbi nagyon tehetséges, mostanában Janacek-kel öli magát vagy Hampsonnak keményebb mint Trekelnek? utobbi valoban zseneg teremtés.

49 Caligula 2003-05-05 16:08:53
Kedves Benno! Sose becsüld le a szereposztódívány varázsát! Még akkor sem, ha néha nem ott dől el a szerep sorsa.

48 Benno 2003-05-05 16:04:30
megérkezett tépé Tannhäuser-kritikája, nekem kellemes meglepetés a hétfö reggeli kávéhoz, egyben (elsö) válasz szilgyo egyik korábbi kérdésére. kaptam az alkalmon, és végighallgattam a barenboim felvételt, most értem a végére. a következök jutottak eszembe. a föszereplök kiválasztása föleg azért érthetetlen, mivel Barenboim sikeresen véghezvitte Wagner-sorozata utolso darabjaiban a \"Bayreuthból Berlinbe\" programot. A zenekar és a korus mellett minden \"kisebb\" szereplö (R. Pape, G. Gudbjörnsson, Müller-Brachmann, Rügamer, Röschmann) Staatsoper-tag és rendszeresen énekel - a Tannhäuserben is. namármost. miért Seiffert, Hampson és föleg Eaglen? mivel és hol fogta meg ez a nö Barenboimot? a felvétel 2001-ben készült, 1999ben volt a premier a Staatsoperben, s már akkor is Angela Denoke lett (volna) Erzsébet ÉS Vénusz!! (pontosabban csak késöbb, mert 99 öszén még mindig debütálónak hirdették, bár akkor - is - megbetegedett) aztán összeszedte mágát és csodálatos alakitast nyujtott, a duplaszaltó mellett amugy Sieglinde-ként is - mint beugró a Deutsche Operben 2001ben. a cimszereplö pedig R. Gambill, azota folyamatosan (meg is nézem a jövö héten..). \"városi szinten\" a pasast már mint uj Wagner-üdvöskét jegyzik, csakugy mint Roman Trekel baritont. ha nem is Hans Sachs, ahhozmég fiatal, de remek WOlfram, a naxos-nál pedig uj Winterreise-lemeze jelent meg (egyéb más dalfelvételekkel). minden arra mutat tehát hogy 2001re kész volt egy Staatsoper-beli Tannhäuser csapat, IGAZŔN jo szolistákkal. erre bejön ez a 3as. Seiffert nekem végül is tetszett, mind az elsö felvonás \"triplázásában\", mind a 3. fináléjában. a Dalnokversenyben túl lirainak véltem, szinpadon ezeket a dolgokat azért a kollégák pofájába illik üvölteni. megértem, hogy kellett neki egy Tannhäuser-felvétel - amig birja. Hampson minden lében kanál, és Barenboim is rendre fellépteti, ez OK, de miért nem várt egy uj EMIs Tannhäuserre, pár éven belül? (az Esthajnalcsillag után szerintem legyengült a Seifferttel valo versenyben) és ez az Eaglen, nagy pofáraesés, leginkább Denoke évek óta tartó jelen- és készenléte mellett. pláne hogy a Sonytól kellett \"kölcsönvenni\". ha a Teldec vagy bboim vagy aki ezt a névsort megrendelte, nem hajt annyira a befutott nevekre, lenne most egy JO \"házi\" Tannhäuser Gambilllel, Denokeval, Trekellel - hamár annyira odavannak, hogy ök hozták az egyetlen Grammyt Berlinnek, legyen igazi helybeli muzsika. Barenboim vezénylete nekem teccett, föleg a nyitány és a finálé - be is ugrott, mi fogott meg annyira anno élöben: a dobok!!! a Vendégkórus és a nyitány vége viszont elsietett az én fülemnek. desszertnek még meg kellene hallgatnom a Haitink-féle felvételben Maiert, ott is Vénusz, de most már hangolok a ma esti Peter Grimes-ra. majd legközelebb

47 Benno 2003-05-04 13:34:36
én annyira nem érzem az \"anyanyelv hiányát\" DOmingonal, ugy latszik sokat gyakorolt :) Wagner-felvételekben amugy sincs tökéletes :( de azért a Solti és a Sinopoli közeliti. a Gerdes-röl nekem jo emlékeim vannak, de meg kellene ujra hallgatni. és csak most kapjuk meg az esélyt a 44-54 közötti, rádios, vagy szinpadi felvételek megismerésére, amit rutinos, \"házi\" énekesekkel vettek fel

46 Hangyász 2003-05-03 16:53:13
A Tannhäusernek nincs olyan felvétele, amely minden szempontból - főszereplők, mellékszereplők, kórus, zenekar, karmester, hangfelvétel - tökéletes volna. Nekem pl. hagyományos lemezen előbb a Konwitschny-féle volt meg. A címszereplő, Hans Hopf ezen már csak ökör módjára bőg, mert ekkorra elment a hangja. Így a Wolframot éneklő DFD lesz a főszereplő, ami szerintem nem árt a darabnak. Ezután, immár a vinilkorszak végén vettem meg a Sinopoli-felvételt. Akármilyen remek énekes is Domingo, itt érezni rajta, hogy nem az anyanyelvén dalol. Immár 5 éve birtokolom CD-n a Solti-féle felvételt, amelyen viszont Wolfram szorul alakítója, helyesebben szólva nem-alakítója, a korrekt, DFD-hez viszonyítva harmatgyenge Victor Braun miatt a háttérbe, avagy ha úgy tetszik, a csúcsponton lévő Kollo a földbe énekli. Erzsébet szerepében Dernesch tetszett a legjobban Solti felvételén (a DGG-felvételt, amelyen Nilsson énekli Erzsébetet és Vénuszt, nem ismerem.) Kár, hogy nem vették fel a teljes operát Gundula Janowitzcal a női főszerepben. Azok alapján, amit Elzaként Kubelik gyönyörű Lohengrinjében nyújt...

45 sphynx 2003-05-02 20:19:43
holnap Mezzo-n 20:45 Wagner: Trisztán és Izolda Opera-előadás (1998) Főszereplők: Siegfried Jerusalem, Waltraud Meyer, Matthias Hölle, a Bayreuthi Fesztivál Zenekarát Daniel Barenboim vezényletével

44 Szilgyo 2003-04-30 08:14:24
George London nagy mágus volt, sokan Hotter-rel hasonlítgatják, hogy folyton az ő árnyékában maradt(mármint London Hotterében), de speciel én jobban szeretem a hangját...A Rózsavölgyiben láttam egy George London válogatást egy CD-n (DECCA) 7400 pénzért, ezek állatok!!!

43 Szilgyo 2003-04-30 08:10:23
A domingo-s Tannhauser nem domingo-s, hanem sokkal inkább sinopoli-s meg salminen-es meg baltsa-s...Ők a legjobbak rajta, az egész tetszik, úgy ahogy van. Nekem van még Konwitsny (ha így kell írni), azon a kedvencem Dietrich Fischer Dieskau. Andreas Schmidt, a Sinopoli felvétel Wolframja DFD-tanítvány, és az a mókás hogy ezt hallani is lehet...Egyre jobban szeretem a Tannhauser-t...

42 Benno 2003-04-29 23:35:40
SZilgyo: Domingo Tannhäuserje hogy izlik? szerintem megállja a helyét a Solti-féle mellett Baltsa különösen tetszik!

41 Benno 2003-04-29 23:33:56
fincsi darab. az a gyanum hogy föleg G. London miatt vágyakozol utána :) Jon Vickers néha furán hangzott, Nilsson, London jok, a legjobban mégis a zenekari teljesitmeny tetszett, es Leinsdorf tempoi, egyes helyeken. kár hogy nem lett belöle teljes Ring

40 Benno 2003-04-29 21:16:46
rég volt, de a TE kedvedért most belehallgatok forgalomban van egy olasz feliratos változata a \"Lyrica\" sorozatban. rajta van a Decca cimke is. az nagyon olcso, tehat ne adjatok annyit erte mint a Deccas kiadásért. max 2000 Ft-ot :)

39 Szilgyo 2003-04-29 15:19:33
Kérdés: hallotta valaki a Leinsdorf féle Walkürt Nilssonnal, Vickers-sel és George Londonnal? Vélemény?

38 Búbánat 2003-04-26 09:59:08
Korábban Pavarottiért lelkesedtem. Ma már én is Domingót tartom a legnek. Wagner felvételeit értékelem, nem bcsülöm le azokat. Ennek ellenére, bármilyen sokoldalú, emlékezetemben a nagy Verdi szerepek maradnak meg bennem kitörölhetetlenül. A Hermann szerepe is OK. Csak egy kiegészítés, nem most énekli azt sem először. Egy-két éve a MET-ből egy élő közvetítés is volt, ahol nagyszerűen énekelte oroszul. Hiába, ez is egy szerencsés adottsága, hogy több nyelven is eladható. Én is azt mondom, a Domingo-jelenség nem megkerülhető. Nagy űr lesz utána, ha végleg befejezi.

37 Benno 2003-04-23 13:29:23
legalabb a Wagnert mar 30 eve csinalja. de iden decemebrben Hermannkent lep fel a Pikk Damaban!! ez lesz majd a poen. Wagnerben nem rosz szerintem sem, csak hát a kor... amikor megjelent a Debbie Voigttal keszült Wagner szerelmes kettösök lemez az EMInel, azt irta (asszem a Fay, ki mas) hogy olyan a kepen mintha egy gyengült nagypapa és a szerelmes ifju ömlana a csaj karjaiba. azert Domingonal ez egy igazi drive lett, a \"legtöbb szerepet eneklö tenor\" cim. viszont aki ennyire megkapott mindent (3-4 Aida, Otello, DOn Carlos csak lemezen!), annal ez erthetö es el is varhato hogy jol csinalja, amig birja. kar hogy nem vallalta el a Bank bant, az lett volna a döntöproba! :))

36 Szilgyo 2003-04-23 12:54:30
Domingo az elmúlt ötven év LEGTEHETSÉGESEBB énekese. Van, amiben nagyon jó, van amiben kevésbé, de egy tény: nagyszerű és valószínűleg utánozhatatlan művész. Wagner tenorként kevésbé meggyőző, de semmivel sem rosszabb egy átlagos Wagner-énekesként. Ha pedig a háro tenorról volt szó, tudtok ma három olyan tenoristát megnevezni, aki felveheti velük a versenyt?

35 karnagy 2003-04-23 11:43:08
Kedvenc \"háromtenorom\" Domingo. Pont azért, mert nagyon szép ívet ír le énekesi pályája. Persze, nem Windgassen-szintű Wagner-tenor, de becsülöm szorgalmát, azt, hogy igyekszik meg-megújulni. Szerintem nem a biznisz miatt csinálja ezt - hiszen óriási munka egy-egy Wagner-szerep betanulása, és nem hiszem, hogy a hírnév vagy a pénz motiválja őt. Nem is tudom, az énekesek világában létezik-e hozzá hasonlóan sokoldalú művész.

34 Búbánat 2003-04-23 10:15:24
Tudom, hogy minden üzletté silányodott manapság,meg hiúsággá. Nem értem, hogy Domingónak miért nincs önkritikája. Miért kellett neki a pályája vége felé még a Wagnert is erőltetnie. Tudomásul kellene vennie, hogy hangja, akármilyen erősen és hősiesen is szól, nem alkalmas német operák énekes szólamainak német nyelvű eléneklésére. Csak azért, hogy kipipálja, Wagnereket is el tudott énekelni, színpadon és lemezen egyaránt?! Nekem is meg van tőle videón a Lohengrin, a Tannhauser, a Walkür, a Parsifal. Nem az igazi. Be kéne látnia, hogy vannak nála sokkal alkalmasabb, ún. Wagner-hőstenorok. Ő meg maradjon annál a mesterségnél, amit csak ő csinál egyedülállóan, emlékezetesen.

33 Szilgyo 2003-04-23 08:23:53
A Tannhauserben az első felvonás fináléja a kedvencem, nagyon nagy zene.

32 Benno 2003-04-22 17:42:37
nem bánom, hogy gyerekként nem láttam semmi Wagnert mert biztos untam volna - ma is van épp elég részlet amit alig birok kivárni :) az elsö opera amit láttam a Tannhäuser volt, Baranboim vezényelt, s bár fent ültem a kakasülön, óriási hatással volt rám, na nem Bb, hanem a zene. volt is sirógörcsöm rendesen. azota is minden évben egyszer Tannhäuser-zarándoklatot tartok. érdekes, hogy amikor pedig az elsö sorbol láttam 2 évvel késöbb ugyanazt a rendezést (H. Kupfer) már nem fogott meg annyira. számomra amugy a Tannhäuser ugyanolyan harcos programdarab mint a Traviata, mindenkinek meg kellene nézni és tanulni belöle az autonomia és az önvédelem fejlesztése érdekében :)

31 Szilgyo 2003-04-22 12:51:34
Sajnos én már nem mondhatom el, hogy gyerekkoromban láttam a Mesterdalnokokat, mert igen régóta nem tűzik ki, más kérdés, hogy nem is nagyon lehetne...Viszont a legjobb operaelőadás, amit videón láttam, pont egy mesterek volt a felülmúlhatatlan Wolfgang Brendellel Götz Friedrich rendezésében.

30 karnagy 2003-04-22 12:16:56
Jómagam először gyermekkoromban a Mesterdalnokokat láttam, aztán A walkürt... Érettebb fejjel úgy gondolom, hogy feltétlenül a Hollandival kell kezdeni és a Parsifallal befejezni. Nekem is nagyon nehezen megy a Tristán és a Parsifal, de igyekszem mindkettőhöz hozzáolvasni, elmélyülni bennük. Mindkét műből jó felvételeim vannak, s ez sem utolsó segítség:). Nagyon örülök annak, hogy ez a topic nem sznobok Wagner-ömlengése, hanem olyan nyitott fülű-lelkű zenebarátoké, akik szeretnének egy kicsit a wagneri muzsika mélyére látni, szeretnék őt megérteni, és nem szégyellik bevallani, ha valamely műve nehezen adja meg magát nekik.

29 Szilgyo 2003-04-22 10:45:20
Ha valaki a Bolygó hollandival kezdi, és szép fokozatosan halad a későbbi művek felé, nem követ el nagy hibát. A Tristan és a Parsifal azonban sehogy sem akar közel engedni magához...Pedig gyűröm őket rendesen, főleg az utóbbit, de nem megy, és kész. Most egy évre félreteszem őket, és utána próbálom újra.

28 Búbánat 2003-04-22 09:50:54
Egyszer Gregor nyilatkozta valahol, hogy ő bevallottan nem szereti Wagnert. Hozzá tette, hogy azért a két-három dallamosabb részért órákig unatkozzon, a végtelen monológok, a semmi sem történtek alatt? Köszöni, nem kér belőle. Bevallom, kezdetben hajlamos voltam én is ilyen leegyszerűsített kijelentésekre, és inkább a korai műveire koncentráltam. Mára már \"beértem\", s bár továbbra is inkább az olasz-francia korai romantika áll szívemhez közelebb, örömmel meghallgatok egy-egy RING-et, vagy bármely más művét. Talán még a Tristan az, amivel nem igazán tudtam minden tekintetben megbarátkozni. Eddig. Még csak annyit, hogy Wagnert is elsősorban nem lemezről kell megismerni, hanem lehetőleg élő színpadi előadások jóvoltából.

27 Szilgyo 2003-04-22 08:45:21
Nem a Barenboim-os cikket érdemes elolvasni, hanem a Barenboim-os Ringet meghallgatni!

26 Benno 2003-04-18 17:11:53
szilgyo (ha azonos a fidelios szilagyival) nagy Barenboim rajongonak is tünik és részletesen irt B. Ring-felvételéröl, érdemes elolvasni

25 Benno 2003-04-18 17:10:33
büntetésböl a macákkal kell majd hejhoznod. és hogy el ne vesszél, kapsz a talpadra egy névcimkét

24 sphynx 2003-04-18 17:08:43
Mivel fejezzük be? Én a Walkürökkel. Amikor a macák hejhózni kezdenek. Mit fogok ezért kapni...

23 sphynx 2003-04-18 16:48:28
Ezek szerint Szilgyo egy Wagner \"conosseur\"?

22 Benno 2003-04-18 16:08:29
szerintem meg várni kell vele, iskolásokat nem szabad eröltetni (igaz, én az erkeles ifi bérletemmel is untam magam, pedig ott nem volt Wagner) a index topikon volt egy \"mivel kezdjük a Wagner-hallgatast\" dumcsi egy éve, érdemes visszaolvasni akit érdekel. biztosra veszem hogy egy nyitány-lemezzel lehet megfertözni az embert, utána megy magátol. olvassátok el Szilgyo fidelio-s Barenboim-ódáját is, meg a Mesterekröl is irt sok szépet!

21 Szilgyo 2003-04-18 12:26:44
Wagnert nem lehet elég korán kezdeni!!!

20 sphynx 2003-04-18 12:18:53
Wagnerhez én még egy kicsit fiatal vagyok, de ismerem a Jochum-osat. Domingo-nak aranyos a kiejtése (gondolom, hogy van, aki az őrületbe kerget vele), mostanában kezdtem elbizonytalanodni, hogy ennél jobb Mesterdalnokok is lehetséges, és már kinéztem az EMI/Karajant.

19 karnagy 2003-04-18 11:16:12
Évek óta nem vettem le a polcról a Knappertsbusch-vezényelte 1956-os bayreuth-i Parsivalt. Csodalemez. (Parsifal: R. Vinay, Kundry: Martha Mödl, Amfortas: Fischer-Dieskau, Gurnemanz: J. Greindl...)

18 karnagy 2003-03-08 12:56:48
Ha jól tudom, énekelte Amonasrót, de nem tudom, hogy kiadták-e lemezen.





A lapunkban megjelent szövegek a Café Momus, vagy a szerző kizárólagos szellemi tulajdonát képezik és szerzői jog védi őket.
A szerkesztőség külön, írásos engedélye nélkül mindennemű (részben vagy egészben történő) sokszorosításuk, felhasználásuk, kiadásuk és terjesztésük tilos.