Nicola Porpora Polifemo "Alto Giove" Aci's aria from the act III, sc. 5
Szívesen.
Töltögetek én fel, viszonylag gyakran, főleg olyan operákat, amelyekhez írtam magyar feliratot. (Legutóbb Shostkovich Orr-ához). Ha érdekel, akkor kövesd figyelemmel.:) Én a jó zenét szeretem, kortól, stílustól függetlenül.
A remény hal meg utoljára, ugye? :)
A fórumosok között ne nagyon reménykedj a letöltésben látván, hogy a régizene topik mennyire pang. 4 éve nem írtak oda! Mondjuk ez egy nagyon speciális terület akárcsak a kortárs zene így nem is csodálkozom.
A Bartók megosztásért külön köszönet. Ez a Kékszakállú pont hiányzott a gyűjteményemből.
Sebaj. Hátha van még itt olyan őrült, akinek éppen ez kell, hát akkor letöltheti a 3 CD-t.
Ez a magyar nyelv ma nagyon kibabrál velünk. :)
Az ezt keresem azt jelenti ebben az esetben, hogy ezt az előadói minőséget. Az opera maga itt van a háttértárban. De azért értékelem az erőfeszítésedet irányomba. .)
Ezt nem találod????
De hiszen itt van!
Ja-ja, szép...kár, hogy ez olyan hibrid histórikus előadás volt amelyet annyira nem szeretek. Oké, 1998-ban ezt tudták Japánban.
Én ma ezt keresem. Tudom, vannak igényeim. :)
Várd ki a végét, majd jön hozzánk tavasszal.
Nekem amúgy Joshikazu Mera volt a kedvencem, de sajnos ez már régen volt.
Orlinskit Jarousskyhoz hasonlítani szerintem ízléstelenség. De ha tudsz mutatni akár csak egy nótát is amelyben Orlinski Jaroussky árnyékára lép azt megköszönöm. Nehéz lesz meggyőznöd, ezt előre jelzem. :)
Esetleg Jakub Józef Orlińskiről nincsen egy hasonlóan megható történeted?
Jarousskynak 2014-ben jelent meg a Pieta c. lemeze az Erato gondozásában nagyszerű hangminőséggel párosítva.
Ezen hallható a Sileant Zephyri c. ária amelyet kifejezetten kedvelek.
Összevetésként érdemes belehallgatni Ottavio Dantone oldalbordájának 2019-es előadásába is.
Ebbe.
Káprázatos hang-élmény!
Hogy kicsoda ő? Szeplőtelenül fogant Monteverdi sírjánál. A büszke műbútorasztalos kinézetű apa egy pillanatra sem gyanakodott az asszonyra, örömmel fogadta el a sorstól Leopold Mozart szerepét, az anya pedig boldogan hordta ki nagyreményű magzatát. Születésekor, amikor elkékült, ráncos, véres testtel kicsússzant anyjából a kórház autoklávban sterilizált hófehér lepedőjére nem felsírt hanem kritálytálytiszta hangon, tökéletes akcentussal elénekelt egy reneszánsz nápolyi dalocskát. Ettől a bába úgy megilletődött, hogy a köldökzsinór helyett a saját ujjába vágott bele akárcsak Vidal Sassoon midőn teljesen megrészegedett legújabb hajkölteménye látványától.
A kisdedet egy láthatatlan de jól érzékelhető aura vette körül amely a környezetében mindenkire katarktikus hatás gyakorolt, homlokán pedig egy violinkulcs formájú anyajegy képében ott hordozta a kiválasztottak elidegeníthetetlen stigmáját. Már a szülészeten híre ment csodás tetteinek. Pl. a rendkívűl rossz modorú szülész főorvos többé már nem gondolta azt, hogy a pin@ csak b@szásra való és a dajkák is pár napig tisztelettel vették kezükbe az osztály újszülötteit és nem úgy mosták le őket a csap alatt mintha varangyosbékák volnának.
Az akadémia hamar felfigyelt kivételes zenei tehetségére és már 5 évesen meghívták egy felvételi elbeszélgetésre. A meghallgatás annyira jól sikerült, hogy marasztáltni akarták a régizene tanszékvezetőjének de őt ekkor még csak a kezében szorongatott csattogós lepke és az átellenben található csigacsúszda érdeklte, így félénken de nemet mondott a megtisztelő felkérésre.
A szavakkal állandó gondjai voltak, ha tehette énekelve kommunikált. Pl amikor levált a cipője talpa nem azt mondta, hogy anyám kéne egy új csizma, hanem inkább tüneményes hangján eldalolta az Anyám, édesanyám, elfeslett a csizmám c. népi szerzeményt.
Az isiben ő volt az egyedüli fiú az osztályban, a lányok pedig bele voltak habarodva kedves, angyalian szerény természetébe és lebilincselős - kulcseldobós - megkorbácsolós hangjába. Állandóan csokival ( sicc!) és mazsolás panettonéval tömték, csoda, hogy nem vásott el a foga. Még azt se bánták ha klubdélutánokon a Time to say goodbye helyett Vivald In furore c. egyházi művét kareokézta el.
Szakiba nem járt, egyből phd fokozattal kezdett. Az akadémia tananyagát nagyon hamar elsajátította, s bár nem szerette a Tom és Jerry tipusu krixkrax zenéket azért Stockhausent is első hallásra lekottázta. Egyedül a zenetörténet professzoral gyűlt meg a baja aki 54001-ik szerzőként ( Bachnál többet csak a koleszterincsökkentő tablettákról értekeztek ezidáig ) kiadott egy J.S. Bachról szóló tanulmányt amely szerint - és ezt ő vette észre először a világon miközben klimpírozni tanította a kis Nemecsek Ernőt a 22. kerületi Zámbó Jimmy művészeti általános iskolában - Bach volt az első aki nem csak úgy összecsapta a műveit hanem szigorú keretek közé szorította azokat, sőt, még a szimmetria is megjelenik a művészetében. A kis Jaroussky hiába is próbálta magyarázni, hogy ez azért nem egy nagy etwas és különben is Bach az maga a fröcsöntött Jáki templom, egy PVC bélletes kapu mire az akadémia professzora ellenérvként a Pancho Aréna organikus mellékhelyiségének fotójával igyekezett ellenpontozni. A beszélgetés ezzel véget is ért közöttük.
A kis Jaroussky szerette a zenei táborokat. Az órákra nem járt be, inkább csak a folyosókon hallgatózott és a forrószoknyás lányokat nézegette. Egyszer azért becsattogott strandpapucsban, ujjatlan trikóban és kis klottnadrágban az egyik mesterkurzusra és csak úgy viccből elénekelte a Music for a while c. Purcell szerzeményt úgy ahogy mindig is hallotta belülről magában amitől a teljes hazai tanári énektagozat őszi légy módjára leszédült a székéről.
https://www.youtube.com/watch?v=bwVCdyiTVHk
Ilyet ők még nem hallottak, hápogva kapkodták a levegőt és feldúlva kérdezték tőle, hogy honnan a mersze ennyire másként, "ÍGY" énekelni, egyáltalán kitől tanulta ő ezt a cikormányos, cukros takonyos, össze-vissza csapkodós kornyikálást. Jaroussky nem értette a kérdést, az ő perzeváli lelke még nem volt szokva a hazai szeretetnyelvhez, így naívan elmesélte, hogy senkinél nem tanult, ő mindig is ilyen volt, ilyennek született, zenével telve, zenében élve és gondolkodva. Ha a kottát nézi nem a hangjegyeket látja hanem vmi jóval többet, feketét, pirosat, szőkét stb., kb. úgy mint Neo a Matrixban. Meg hát az elődök is állandóan súgnak-búgnak a fülébe. Pl. Vivaldi azzal szórakoztatja, hogy egy témát 3 féleképpen is eljátszik neki a hegedűjén, majd harsányan felnevet és elárulja, hogy ő ezt a 4. variációt szereti csak ezt senki sem tudja rajta kívűl. És hát gondolta Jaroussky ő is azért énekli úgy Vivaldit ahogy mert a mester is így szereti. Meg Benedetto Ferrarit is. Aki nem hiszi járjon utána!
https://www.youtube.com/watch?v=ugsd5dyicHc
[url]http://www.youtube.com/watch?v=d-051WCSOfY;Agostino STEFFANI: "Niobe,Regina de Tebe" - complete opera[/url] Boston Early Music Festival, Stephen Stubbs/Paul O’Dette -Karina Gauvin, Niobe -Philippe Jaroussky, Antione -Amanda Forsythe, Manto -Christian Immler, Tiresia -Aaron Sheehan, Clearte -Terry Wey, Creonte -Jesse Blumberg, Polifemo -Jose Lemos, Nerea Bremen, 2013
igen, és igen jó nevek és Consort valamint karmester társaságában. Izgalmas koncertnek ígérkezik : [url]http://www.btf.hu/btf2011/index.php?Vivaldi_Orlando_Furioso;VIVALDI : Orlando furioso[/url] -Orlando: Sonia Prina -Alcina: Jennifer Larmore -Angelica: Veronica Cangemi -Ruggiero: Philippe Jaroussky -Astolfo: Christian Senn -Bradamante: Kristina Hammarström -Medoro: Daniela Pini Vezényel: Jean-Christophe Spinosi Közreműködik: Ensemble Matheus Annak ellenére, hogy az énekesek egyre szívesebben tűznek műsorukra egy-egy Vivaldi-áriát, a velencei mester teljes operái még napjainkban is kuriózumnak számítanak. Az Orlando Furioso 1727-ben debütált a lagúnák városában, korabeli népszerűségének dacára a mű kottaanyaga – más Vivaldi-operákhoz hasonlóan – hosszú évszázadokig pihent ismeretlenül egy archívum mélyén. 2004-ben Jean-Christophe Spinosi az Ensemble Matheus élén az 1727-es énekes gárdához hasonló sztárszereposztással, frenetikus sikerrel vette lemezre a művet. A kritika egyöntetűen lelkesedett. „Nagyszerű produkció, nem fér hozzá kétség, hogy ez a lemez lesz a kiadó nagyszabású Vivaldi-sorozatának egyik ékköve. Az előadás bajvívó lovagként tesz hitet Vivaldi operaszerzői kvalitásai mellett” – írta a brit Gramophone. „Fantáziadús értelmezés, egyedülálló szereposztás” – lelkendezett a BBC Zenei Magazinjának kritikusa, egy kollégája pedig így fogalmazott: „Spinozi és csapata megkérdőjelezte a történelem elmarasztaló ítéletét”. Az egykori „csapatból” a budapesti koncerten is jelen lesz Jennifer Larmore, Veronica Cangemi és két éve nagy sikerű koncertet adó sztár-kontratenor, Philippe Jaroussky.
BTF honlap szerint jövőre jön Orlando Furioso-ban énekelni!
Philippe Jaroussky, contratenor Australian Brandenburg Orchestra Paul Dyer, clave y dirección City Recital Hall, Angel Place, Sydney, Australia 19 de febrero de 2010 Programa: 1. Giuseppe Torelli: Sinfonía a 4 en do mayor para 4 trompetas, G 33. Movimiento I: Allegro 2. Antonio Vivaldi: Aria Mentre dormi amor fomenti de L'Olimpiade, RV 725 3. Antonio Vivaldi: Aria Gemo in un punto e fremo de L'Olimpiade, RV 725 4. George Frideric Haendel: Concerto Grosso en si bemol mayor op. 6 nº 7, HWV 325 I. Largo II. Allegro III. Largo, e piano IV. Hornpipe 5. George Frideric Haendel: Recit. y aria Dove sei? de Rodelinda regina de' Longobardi, HWV 19 6. George Frideric Haendel: Aria Vivi tiranno de Rodelinda regina de' Longobardi, HWV 19 7. George Frideric Haendel: Gavotte de Ariodante, HWV 33 8. George Frideric Haendel: Recit. y aria Scherza Infida de Ariodante, HWV 33 9. Antonio Vivaldi: Concerto ripieno en la mayor para cuerda y B.C., RV 158 I. Allegro molto II. Andante molto III. Allegro 10 Antonio Vivaldi: Aria Vedro con mio diletto de Il Giustino, RV 717 11. George Frideric Haendel: Battaglia de Rinaldo, HWV 7 12. George Frideric Haendel: Aria Or la tromba de Rinaldo, HWV 7 Bises: 13. George Frideric Haendel: Ombra mai fu de Serse, HWV 40 14. George Frideric Haendel: Aria Venti, turbini, prestate de Rinaldo, HWV 7 15. Porpora: Alto Giove de Polifemo [url]http://www.mediafire.com/?lwmgzynmyzm;download[/url]
[url]http://www.youtube.com/watch?v=woh1d7QxIKA;Philippe Jaroussky with L'Arpeggiata and Christina Pluhar[/url] hogy ez milyen jó...
igazatok van. ma jelent meg. meg is csípem. http://www.youtube.com/watch?v=uWT9tLoVH_8
Nem terveztem egyenlőre megvenni, de 2009.11.13.-án jelenik meg hivatalosan. EUR 15,95, már kapható az amazonon
hol veszed meg novemberben? (sajnos decemberről tudok, ha nem tévedek, novemberben csak Japánban). ötlet?
Má asszem, megbeszéltük, különös tekintettel a karmester nénire:)
Jól szed :) ... Hallgasd meg [url]http://www.youtube.com/watch?v=SN2mFo_CIOE;Siface[/url] bravúrban.
Találtam asszem porporákat, egész kiválóak. http://www.youtube.com/watch?v=2kkm6w_QsEQ&feature=related Marilynem sem csinálná különben:)))
[url]http://www.youtube.com/watch?v=mzu2z07Kvqk;Philippe Jaroussky - J.C BACH, La Dolce Fiamma[/url] Az új Albumról.
Novemberben itt az új Jaroussky Album : [url]http://www.emiextranet.com/Packshots/Med/5099969456404_M.jpg;La dolce Fiamma - Forgotten Castrato Arias[/url] 01 LA CLEMENZA DI SCIPIONE: Pugna il guerrier 02 CARATTACO: Perfida Cartismandua & Trà l'orror 03 ADRIANO IN SIRIA: Cara la dolce fiamma 04 TEMISTOCLE: Ch'io parta? 05 ADRIANO IN SIRIA: Tutti nemici 06 ORFEO: La legge accetto - Gluck arr. JC Bach 07 ARTASERSE: No, che non hà la sorte & Vo solcan 08 Cavatina: Perchè tarda è mai la morte & Ebben 09 Concert aria: Ebben si vada & Io ti lascio 10 Concert aria: Sentimi non partir & Al mio bene
Hát ezt mögkaptam:(((
Jól teszed ... Nem te lennél. :-D
:) Csak fontoskodom:))
Kavarod itt az embert ... :) Carestini Albumát szeretem, noha Gluck & Graun áriákkal azért megkűzd!
Kantáták is vannak rajta, júliusban jelent meg
Meg kellett keresnem, ezeket találtam
Vivaldi : Heroes az még ezek előtti, de igen, megvannak.
Vivaldi Heroes Cantatas Monteverdi: Teatro d' Amore és a Faramondo
Vagy [url]http://www.jpc.de/jpcng/classic/detail/-/art/Georg-Friedrich-H%E4ndel-Un-Opera-Immaginaria-Opernpasticcio/hnum/7547165;Erre a Händel-re[/url] gondolsz? Ezen nem csak ő van. Többeközött, Dessay, Cencic, DiDonato, Genaux, Daniels etc.
A [url]http://ecx.images-amazon.com/images/I/415zithHj-L._SS400_.jpg;Monteverdi[/url] - Teatro D'Amore, Händel : Faramondo a legújabb komplett operafelvétel vele.
Hú, asszem, Monteverdi és Handel, ezek az Opium után jelentek meg.
Elég sok van. Melyikre gondolsz?
Megvannak Neked az új lemezei?
akit érdekel a koncert eléri a következő link alatt : [url]http://rapidshare.com/files/268522926/recital.mp3.html;Récital Concert by Jaroussky[/url]
Récital Concert by Jaroussky 1-Compositeur Anonyme Ninna Nanna al Bambin Giesù 2-Maurizio Cazzati Trattenimento per camera 3-Benedetto Ferrari Queste pungenti spine 4-Maurizio Cazzati Salve Regina, Passacaglia 5-Giovanni Antonio Pandolfi La Vinciolina, sonate op.3 6-Ignazio Donati O gloriosa Domina, al modo di ecco 7-Marco Uccellini La Luciminia contenta, sonate op.4 8-Luigi Rossi Lasciate avverno 9-Kapsberger L'arpeggiata 10-Giovanni Felice Sances Stabat Mater (Motetti) 11-Antonio Bertali Chiacona 12-Claudio Monteverdi Laudate Dominum Concert donné le 18 septembre 2008 en l'Abbatiale d'Ambronay, dans le cadre du Festival d'Ambronay Dir. : Christina Pluhar
ez most off lesz, úgyszólván. mit tudtok, a Bartolira lehet egyáltalán még jegyet? s ha igen, mennyi a pénz? kösz, segítenétek...
.... most látom csak, hogy a ráadás nóták nincsenek is rajta az Opiumon. de akkor honnan ismertem őket? :) na, akkor én is linkelek. egyrészt ezt, mert jó. http://www.facebook.com/ext/share.php?sid=65552769875&h=tBtpC&u=kSLQl&ref=nf másrészt ezt, mert hiú dög vagyok. :) http://nol.hu/lap/hetvege/lap-20090404-20090404-21
http://www.youtube.com/watch?v=-jFT_Y_-f8k ha ez segit.
Első. Ha jól emlékezem.
Egyszerűsíts: hányadik volt?:)
Ami spanyolul kezdődött és franciául folytatódott, és egyre díszítettebb és virtuózabb volt, és azt énekelték benne, hogy ay rubina, vagy mi, az volt a Viardot.
Aha... Marilyn Horne lemezein nincs rajta:)) Akkor már csak az érdekelne, hogy a négy közül melyik dal melyik volt?