Ma este a Mezzo Tv sugározza (20.30 – 23.15)
Mignon by Ambroise Thomas at the Opéra Royal de
Wallonie-Liége
‘Opéra
comique’ in three acts by Ambroise Thomas (1811 – 1896)
Libretto by
Jules Barbier and Michel Carré after Goethe’s ‘Wilhelm Meister Lehrjahre’
First
performance in Paris, Opéra-Comique, 17 November 1866
Direction musicale: Frédéric Chaslin;
Mise en scène: Vincent Boussard;
Orchestre et Chœurs Opéra Royal de
Wallonie-Liège;
Orchestre (avec la participation de) Conservatoire Royal de Liège
Mignon: Stéphanie d’Oustrac;
Wilhelm Meister: Philippe Talbot;
Philine: Jodie Devos;
Lothario: Jean Teitgen;
Frédéric: Geoffrey Degives;
Laërte: Jérémy Duffau;
Jarno: Roger Joakim;
Recording: April
7 2022 - Opéra Royal de Wallonie-Liège
Director: Stéphane Vérité
Duration:
02:42
További időpontok:
July 27 at 17:45 on Mezzo
July 30 at 06:30 on Mezzo
July 31 at 03:00 on Mezzo
August 04 at 13:30 on Mezzo
August 08 at 22:55 on Mezzo
Szombaton a Mezzón megy Puccini 3 egyfelvonásosa Lyonból. Miután itt is bemutatják, kiváncsi vagyok. Ha a mostani tendencia folytatódik, akkor nem sok jóra számítok.
Ma 17 órakor a Mezzo csatornán láthatjuk: Verdi: A végzet hatalma (La Forza del Destino) Zubin Mehta (Conductor) Orchestra of the Wiener Staatsoper Chorus of the Wiener Staatsoper Alastair Miles (Marchese di Calatrava, Padre Guardiano) Nina Stemme (Donna Leonora) Carlos Álvarez (Don Carlo di Vargas) Salvatore Litrica (Don Alvaro) Tiziano Bracci (Fra Melitone) Nadia Krasteva (Preziosilla) David Pountney (stage director) Recorded at the Wiener Staatsoper in 2008 (Ism, június )
Ma este a Mezzo TV csatornán 20.30: 24.00 Les Troyens, by Hector Berlioz Valery Gergiev (Conductor) Orquestra de la Comunitat Valenciana, Cor de la Generalitat Valenciana Lance Ryan (Énée) Gabriele Viviani (Chorèbe) Giorgio Giuseppini (Panthée) Stephen Milling (Narbal) Eric Cutler (Iopas) Oksana Shilova (Ascagne) Elisabete Matos (Cassandre) Daniela Barcellona (Didon) Zlata Bulicheva (Anna) Dmitri Voropaev (Hylas) Askar Abdrazakov (Priam) Carlus Padrissa, La Fura dels Baus (stage direction) Directed by Tiziano Mancini Recorded in 2009 at the Palau de les Arts de Valencia
Kicsit gyanús az unitel név, mintha egy cégcsoporthoz tartoznának. De jónak látszik. A Színes rtv egymás mellett hozza a mezzo és az unitel programját, nekem még mezzom van, de a programok alapján az unitelre szavaznék. Frissebb, érdekesebb, változatosabb. A mezzo valahogy elkényelmesedett, állandóan csak ismétel.
Szerintem, itt nemcsak a Magyar Telekom Nyrt a vétkes. A Magyar Telekom Nyrt Ez egy vállakozó, akinek a legfontosabb a cash. A Mezzo is vétkes, mert nem érdekli a cseppkes. Miért nem lehet ezt a fizetett csatornát az interneten keresztül (EU/ww) is terjeszteni? Az EU-ról nem is beszélve… Miért nem lehet egy európai TV-csatornát akárhonnan, akárkitől előfizetni? (pl. Magyarországon a francia [url]http://www.mezzo.tv/en/receive-mezzo;Narancs[/url]-tól?) A kulturális nevelés és a művészeti értékek befogadásara itt van az adó meg az állam. Az állam adjon vissza valamit az adókból, de nemcsak csacsi KultUrális nevetésre, illetve a művészeti értékek tagadásara. Magyarországnak, mint minden más kis oroszlánnak, nemcsak a francia (Mezzo), német (Unitel Classica), holland (Brava HD), etc.-re van szüksége. A magyaroknak az adójukból egy ‘Unicum Hungarikum + Univerzum’ koktélra van joga. Ehhez nem kel más, mint egy hajlékony, sokszínű, élő, töbnyelvű, …, de magyar kulturális TV-csatorna!
Spec. az Untiel Classica sem rossz.Az igazi az lenne,ha mindkét csatorna fogható lenne.De a népet jobban érdekli a sok szutyok csatorna, főzésről,divatról,celebek hülyeségeiről azaz a nagy semmiről.
[url] http://www.peticiok.com/ragaszkodunk_a_mezzo-hoz; Ragaszkodunk a Mezzo-hoz [/url] "2007-ben 186-an írták alá azt a petíciót, amelyet az UPC kapott, mert meg akarta szüntetni a MEZZO csatorna sugárzását. Az UPC, a petíció hatására megtartotta a MEZZOT. Mi, akik mindezidáig kitartottunk a Magyar Telekom NYrt. szolgáltatása mellett, a 2007-es petíció szövegét felhasználva tiltakozunk a MEZZO csatorna megszüntetése ellen. Tiltakozunk, mert semmiféle felmérés nem előzte meg ezt a lépést. Tiltakozunk, mert a Magyar Telekom Nyrt. a tájékoztató levelében és a honlapján azt sugallja, hogy ezzel a lépéssel is a mi előfizetői igényeinket tartja szem előtt. Tiltakozunk, mert a MEZZO csatorna helyett egy archiv felvételeket adó csatornát kínál fel (Unitel Classica), a naprakész és modern műveket is sugárzó MEZZO helyett. A klasszikus és modern, az európai és egyetemes művészetet Budapesten szinte egyedüliként bemutató MEZZO francia kulturális tévécsatorna műsorának sugárzását a Magyar Telekom NYrt, 2014, január 1-től kívánja beszünetni. Így bezárul még az a rés is, amelyen át a közönség ráláthatott a művészet egyetemes értékeire abban a politikai és gazdasági ciklusban, amelyben az állam és önkormányzatok költségvetési megszorításai miatt a kulturális intézmények a színvonal csökkentésére kényszerülnek, a privát műsorszolgáltatók pedig az igénytelen műsorok fenntartásában is érdekeltek. Az intézkedés nem jogellenes ugyan, de a kulturális nevelés és a művészeti értékek befogadása szempontjából káros. Mivel a MEZZO egyedülálló értéket képvisel a magyarországi televíziózás műsorkínálatában, tiltakozunk az ellen, hogy a Magyar Telekom Nyrt megszüntesse ennek terjesztését." Magyar Narancs: [url] http://vakbarat.magyarnarancs.hu/film2/barmit-megtehetnek-elveszik-a-mezzot-a-telekom-elofizetoitol-87830;„Bármit megtehetnek” – Elveszik a Mezzót a Telekom előfizetőitől? [/url]
Sajnos, az én kábelszolgáltatóm elvette a Mezzót. Viszont helyére - január 15-től - berakta az Unitel Classicát. "A 2014. január elejétől látható Unitel Classica csatorna kezdetben kizárólag a Telekom interaktív tévé szolgáltatásain keresztül lesz elérhető Magyarországon. Kínálatában régi és új hangversenyek, többek között a Salzburgi Fesztivál, a Metropolitan Opera, a Berlini Állami Operaház, a Müncheni Filharmonikusok, a Veronai Aréna, a Bécsi Filharmonikusok és a Palau de les Arts Reina koncertjei lesznek láthatók. A híres zeneszerzők, karmesterek és zenészek évfordulói kapcsán készített tematikus blokkok is komoly helyet foglalnak el a műsortervben, akár csak az élő közvetítések." "Január elejétől az interaktív TV szolgáltatás Pulse minicsomagjában a Mezzo csatorna helyén megtalálható, valamint önállóan is előfizethető Unitel Classica műsorai mellett az érdeklődők további komolyzenei tartalmak közül válogathatnak." http://figaro.postr.hu/januar-elejetol-unitel-classica "Örömmel mutatjuk be Önöknek a Herbert von Karajan által alapított Unitel Classica csatornát, mely 1996 óta szolgáltat színvonalas, kimondottan klasszikus zenei tartalmakat. A csatorna kínálata között a Salzburgi Fesztivál, a Metropolitan Opera, a Berlini Állami Operaház, a Müncheni Filharmonikusok, a Veronai Aréna, a Bécsi Filharmonikusok és a Palau de les Arts Reina élő koncertjei mellett rengeteg igazi klasszikus található. A világhírű művészek, úgymint Anna Netrebko, Rolandó Villazón, Daniel Barenboim és Gustavo Dudamel mellett Christian Thielemann és Lang Lang alkotásaiban is gyönyörködhetünk. Időről időre híres zeneszerzők, karmesterek és zenészek évfordulói kapcsán tematikus blokkokkal is találkozhatnak a komoly zene iránt rajongók."
Ma este a Mezzón 19.15-től Lucia Popp (Soprano), Chicago Symphony Orchestra, Georg Solti (direction) Richard Strauss Four Last Songs (Vier Letzte Lieder) Directed by Humphrey Burton Recorded at the Orchestra Hall, Chicago, in 1977 For many years, Sir Georg Solti was the last great representative of the central European musical tradition, which was characterized by elegance and impeccable tastefulness. Solti's remarkable partnership with the Chicago Symphony Orchestra began in 1954, when he first led the orchestra at the Ravinia Festival. After returning to conduct the ensemble several times during the following years, he was named Music Director in 1969 and held this post for a phenomenal 22 years. He is credited with greatly extending and enhancing the orchestra's worldwide reputation. This recording with the great soprano Lucia Popp, who passed away far too prematurely, was recorded at Chicago's Orchestra Hall in 1977.
Épp most megy a Mezzón Médée from La Monnaie in Brussels • Médée, by Luigi Cherubini Opera in three acts, in the original French version Libretto by François-Benoît Hoffman adapted by Krzysztof Warlikowski & Christian Longchamp Nadja Michael (Médée) Kurt Streit (Jason) Christianne Stotijn (Néris) Vincent Le Texier (Créon) Laura Claycomb (Dircé) Les Talens Lyriques La Monnaie opera chorus Christophe Rousset (Musical direction) Krzysztof Warlikowski (Stage direction)
Na, közben egy külföldi barátném felvette és elküldte. Amúgy dvd-n is hamarosan jön vagy már ki is jött. Imbrailo nagyszerű Billy, majdnem annyira, mint Rod Gilfry (nálam ő az abszolút tökély). Mindenekelőtt gyönyörű, egészséges, friss hangja van és megfelelően jó pasi. Sőt még játszani is tud. Ainsley némileg megvigasztalt, azért még van, aki el tudja énekelni Vere-t úgy, ahogyan kell, megvan hozzá az arisztokratikus megjelenése, az érzékenysége és a megfelelő hangja (imádom Shicoffot, de egy spinto akkor is túl sok ide). Philip Ens viszont felemás benyomást tett rám. Vannak erényei: líraiság, kifinomult, kulturált éneklés, elegancia, hihető játék, vonzó megjelenés. De nem basso profondo. A londoni Ring Fafnereként is kevésnek éreztem. A mélységei nem szólnak tömören és általában hiányzik nála az a súlyos, fekete hangzás, amit annyira szeretek. Jó, persze, egy ilyen vékony pasitól nem lehet elvárni, hogy akkora hangja legyen, mint Walter Finknek, Salminennek, Tomlinsonnak vagy Rose-nak, de nem hiszem, hogy ez csak alkattól függ. Az alacsony és cseppet sem medveszerű Halfvarsonnak például brutális hangereje van és igazi kormos színezete. Richard Van Allan, aki szintén nagyszerű Claggart volt, kimondottan sovány, és bár nem volt wagneri méretű hangja, az egyik legfeketébb orgánum, amit hallottam. Amúgy meg érthetetlen, hogy Halfvarson, aki a szerep egyik legjobb birtokosa, a bécsi premier óta nem énekelte, holott még bőven megtehetné. Sőt, a már eléggé leharcolt Tomlinson is reggelire megenné Enst... Hogy Salminen miért nem énekelte soha, nem tudom. Pedig aki jó Hagen, annak Claggart sem jelenthet gondot, ő meg talán a legjobb Hagen a világon. (Amúgy miért mindig csak Jagóhoz hasonlítják ezt a karaktert, aki hangilag-jellemileg sokkal közelebb áll Hagenhez?)
Be tudom állítaani,bár nem tudok őrködni fölötte.Ha így megfelel...
9-én (szombaton) 20.30-kor leadják a tavalyi glyndebourne-i Billy Buddot. Valakinek van Mezzója? Meg dvd-írója? És felvenné, ha nagyon szépen megkérem? *bociszemek* Kifizetném a dvd árát és a postaköltséget. (Sajnos, vhs-t már nem tudok lejátszani.)
Szívesen, egyébként megjelent dvd - n is.
Köszönöm a gyors választ.
Íme a szereposztás: Don Giovanni: Samuel Ramey Donna Anna: Anna Tomowa - Sintow Donna Elvira: Várady Júlia Leporello:Feruccio Furlanetto Zerlina: Kathleen Battle Masetto:_ Alexander Malta Kormányzó: Paata Burchuladze Don Ottavio: Gösta Winbergh Bécsi Filharmonikus Zenekar vez.: Herbert von Karajan Salzburger Festspiele, 1987
Nálam nagyon toleránsak a családtagok szerencsére, de a Kvartett az idők végezetére hallgatásakor viszont már azt mondák, hogy vegyem halkabbra.
Üdv. Mindenkinek. Szeretném, ha valaki megírná a tegnapi Don Giovanni szereposztását. Sajnos, elmulasztottam. Nekem valahogy jobban tetszett, mint a meztelenkedős rendezések. Köszönöm.
444. Ez pedig most:)))
Szombaton pedig a Domingós Boccanegra...!!!
Ma este a Mezzón a Furlanettós Carlos.
Köszi. Meg az Amen se rossz - két zongorára, és az is van vagy 50 perc...
Még ajánlom figyelmedbe a Vingt Regards sur l'Enfant-Jésus (Húsz pillantás a gyermek Jézusra) című Messiaen-opust, vagy másfélórás zongoramű, így húsvét táján még aktuális is...:-)
Tegnap késő este, lényegében véletlenül ráakadtam a Mezzon Messiaen egyetlen operájának, az Assisi Szt Ferenc -nek amsterdami előadására - illetve annak egy részére, mert a több mint négy órás darabnak csak a közepénél kapcsolódtam be, s nem tudtam kivárni az éjfél utáni befejezést. De amit láttam az lenyűgöző! Nagyon szép dallamok, és káprázatos hangszerelés. Hatalmas zenekar - szinte kamarazenei finomságú hangzással (ilyesmit csinált Mahler a Dal a Földről-ben). Bevallom, eddig a Kvartett az idők végezetére volt az egyetlen Messiaen mű, amit igazi csodálatos remekműnek éreztem, de most nagyon várom, hogy megismerkedhessem operájával is - egészében. Megnéztem a Mezzo programját: április 14-én (15:45-től) és 22-én (10:00-tól) ismét adják!
Eccerű sértés! R é t e g i g é n y l ő !!! ("azokat a műsorokat helyezzük át inkább a digitális választékba, amelyek kifejezetten rétegigényeket szolgálnak"):)
Még ezt is lenyelném, csakhogy nekem van digitális előfizetésem, eddig rendben is volt, de az újévben nem műxik...
Igen, úgy gondolják, hogy akit ez valóban érdekel, és van olyan anyagi helyzetben, az váltani fog a digitális csomagra... a többiek meg ne akarjanak kultúrát. rohadt dolog a piacgazdaság
most már a t-comnál sem érdemes keresni, legalább is az analóg csomagokban. Jött helyette valami női adó (fem3).
Van olyan "kábelcsomag", ami parabolaantennával fogható. Ilyenben nincs benne a mezzo?
A társasházban a UPC kábelei vannak. A T-Com azt a felvilágosítást adta, hogy a környéken nincs kiépítve a hálózatuk. A ház a XIII. kerületben van. Már mások is felvetették és szerintem is kartellgyanús a dolog. Ha a Mezzo műholdas adó lenne, fütyülnék a UPC-re.
Ezt nem egészen értem, hogy-hogy nem engedi az UPC ,én nem kérdeztem,az Antenna Digitál szépen mellé kábelezte,úgyhogy nekem 2 is van :))Mint írtam hűségnyilatkozattal 3500 Ft körüli díjjal kb 60 csatornát tudok fogni, plusz 1200 az HBO-csomag.
Én reklamáltam náluk, itt a válaszuk: Tisztelt XXXXXXXX Úr! Köszönettel vettük a UPC Magyarország Kft.-hez érkezett megkeresését, mellyel kapcsolatban az alábbiakról szeretnénk tájékoztatni Önt. Sajnáljuk, hogy negatívan érintette a társaságunk által történt csatornakiosztás változás Ahogy Ön is említette e-mail levelében a Mezzo műsorának továbbítása nem szűnt meg a UPC hálózatain, hanem az eddigi analóg helyett a digitális szolgáltatás részeként szerepel a továbbiakban a kínálatunkban. Ennek köszönhetően országszerte immár a UPC csaknem minden szolgáltatási területén elérhetővé vált ez az adás, lényegesen több háztartás számára állva rendelkezésre, mint korábban. Így ma már mindenki előfizethet a UPC-nél olyan televíziós szolgáltatásra, amelyben megtalálja a Mezzo csatornát is, míg korábban – ahogy egy sor más szolgáltatónál is – ezt nem tehette meg. Az összesen 77 tévécsatornát tartalmazó digitális szolgáltatás ráadásul most – ezzel a változással időben párhuzamosan – még alacsonyabb havidíj mellett érhető el, mint a hagyományos analóg szolgáltatás. Arról nem is beszélve, hogy a digitális szolgáltatásban a Mezzo hangja is valóban egy igényes zenecsatornához méltóan szólalhat meg végre, és lehetővé válik az adások minőségromlás nélküli rögzítése is (DVR-ral). A kínálatnak ez a fajta egységesítése műszakilag más módon nem volt megoldható. A UPC jelenleg analóg és digitális műsortovábbítást egyszerre, párhuzamosan végez a kábelhálózatán. Ez a párhuzamos jeltovábbítás a hálózat teljes kapacitását kitölti. Ennek következtében a műsorkínálat csak úgy bővíthető, színesíthető tovább, akár jó minőségű nagy felbontású (HD) adásokkal is, ha az analóg adások számát csökkentjük, és ezeknek a felszabaduló frekvenciáknak a helyén továbbítunk újabb adásokat, immár digitális minőségben. Ebben a kényszerhelyzetben az analóg kínálatból értelemszerűen azokat a csatornákat igyekszünk megtartani, amelyek a leginkább átlagos, tömeges érdeklődésre tarthatnak számot, és azokat a műsorokat helyezzük át inkább a digitális választékba, amelyek kifejezetten rétegigényeket szolgálnak, különlegességnek számítanak. Mivel az analóg választék a mai napig sem teljesen egységes országszerte, ezért szolgáltatási területenként eltérő lehetőségeink adódtak erre, de általánosságban elmondható, hogy a Mezzo mellett még külföldi (elsősorban német nyelvű) nem tematikus csatornákat érintett ez a változás. A UPC fontosnak tartja, hogy megőrizze a hagyományos analóg műsortovábbítást, ezért nem kívánja azt teljesen megszüntetni egy csapásra és kizárólag digitálissal helyettesíteni (mint ahogy azt az Egyesült Államokban és minden európai országban teszik a földfelszíni sugárzás esetében). Ugyanakkor az analóg műsortovábbítás egyre inkább az alap televíziózási igények teljesítésére szolgál, nagy tömegeknek szóló alapszolgáltatás jelleggel, míg a valódi változatosságot, a szűkebb és különlegesebb nézői érdeklődést, az ínyencségek iránti igényt csak a digitális rendszerű műsortovábbítás tudja teljesíteni. Kérjük tekintse át az e-mail levelünkhöz csatolt tájékoztatót, melyből megismerheti a digitális szolgáltatásunkat. Amennyiben bármilyen kérdése van, várjuk webes megkeresését a www.upc.hu/email címen, vagy kérjük, forduljon bizalommal ügyfélszolgálatunkhoz, a TeleUPC-hez a 1221-es, helyi tarifával hívható telefonszámon, ahol munkatársaink hétfőtől péntekig 7 és 21 óra között készséggel állnak a rendelkezésére. Tisztelettel: UPC Magyarország Kft. ügyfélszolgálat
Például én itt Budapesten sem tudok szolgáltatót váltani, mert csak a UPC kábelezett be. Még a TCom-ot sem engedi. Meggyőződésem, hogy a Mezzo levétele kulturális ügy. A digitális csomag előfizetése pedig a mai világban, bizony nagyon is pénzkérdés. Elvégre a nyugdíjasok is lehetnek zeneszeretők... őket ilyen nyíltan semmibe lehet venni?
Jó ötlet lenne szolgáltatót váltani, csak nem mindenhol van elég választék belőlük.
Üdvözlet Mindenkinek! 2 évvel ezelőtt és is szenvedő alanya voltam a Mezzó-ügynek,tiltakoztam magam is,de rögtön cselekedtem is, kiléptem az UPC-től,és szolgáltatót váltottam az Antenna Digitált.Nagyon jól jártam vele ,hűségnyilatkozattal kevesebbért többet kapok, na és ami a lényeg megamaradt a Mezzó,remélem örök időkre! Csatlakozom ez előttem szólóhoz,szolgáltatott kell váltani!Az UPC meg fulladjon bele saját zsírjában, már bocsánat,ahogy hallottam már rég óta bajban vannak.
Persze a Fidelión is parázs vita van már a Mezzo-ügyben. Csak egy hsz.részlet onnan, igen tanulságos: "Az csak nálunk közkeletű felfogás, hogy az érték az ölünkbe pottyan: erre azért szoktunk rá, mert hosszú évtizedekig csak közszolgálati, állami adók működtek, amelyeknek feladatuk is az értékteremtés. A közszolgálatiságot is mi finanszírozzuk adó formájában. Azonban egy piaci szolgáltatótól senki nem várhatja azt, hogy egy hangos kisebbség akaratának rendelje alá üzletpolitikáját. A gesztus a Mezzo esetében az, hogy a csatorna megmarad a kínálatban. Így nem igaz - ahogy FI írja -, hogy a Mezzotól meg lenne fosztva a közönség, csupán többet kell érte fizetni, mint eddig. Egyébként az aláírt szerződésben a mindenkori ÁSZF-re hivatkoznak, az pedig nem garantálja, hogy a szerződéskötéskor a díjcsomagban lévő csatornák mindig megmaradnak. De miért is maradnának, hiszen van, aki csak egy évig előfizető és van aki 10 évig. A 10 évig előfizető személy kedvéért 10 évig ugyanannak a kínálatnak kellene maradnia? Vajon az HBO esetében miért elfogadott gyakorlat, hogy az előfizetési díjon felül bónusz díjat is kell fizetni? Azt valószínűleg sokkal többen szeretnék nézni a legolcsóbb díjcsomagban, mint a Mezzot. Egyébként ott az antennadigital, náluk a családi csomagban alapból ott az ARTE is, de lehet külön csatornákat is hozzáválasztani. Tessék szolgáltatót váltani!"
Én is a Fidelión bukkantam rá, onnan másoltam be, de közben a Momus főoldalán is megjelent plusz a nagyon tanulságos interjú a tanár úttal. (Az Erkel Színház topikban megpendítettem: vajon az Erkelért is kiállna?)
A Fidelio-n fönt van: http://fidelio.hu/klasszikus/magazin/upc_mezzo_foldes_nyilt_levele.aspx
Igen, honnan másoltad ide Földes Imre levelét?
Kedves Virius, hol található Földes Imre levele a UPC-hez, nyilvános-e, csatlakozhatunk-e aláírásunkkal? Úgy emlékszem, az Mezzo-Operafesztivál kapcsán megállapodás született a Mezzo igazgatósága és magyar művészek között. Mi a véleményük a UPC eljárásáról az operát játszó színházak (Szeged, Miskolc)énekeseinek, rendezőinek, vezetőinek?
Ne a Mezzo hátráljon meg, hanem a UPC... :)
Na ez az, ilyesmire vártam! Remélem Földeshez csatlakozni fognak a magyar zenei élet további jelentős képviselői is, és a Mezzo megint meghátrálni kényszerül.
Csak köszönet jár érte, hogy megfogalmazta mindannyiunk panaszát, kérését. Remélem elindult a lavina, ami a Mezzoval csak egy kis hógolyó, de lavinává duzzadhat, ha ebből a további lépések jogszerűtlensége is következhet.
Megszólalt Földes Imre tanár úr is, átmásolom levelét: 1. Azzal, hogy a UPC, abból a csomagból amelyre szerződést kötöttünk, egyik napról a másikra, június 30-ról július elsejére virradóra, velünk, előfizetőkkel való egyeztetés nélkül, se szó se beszéd, kiemelte az összes idegen nyelvű csatorna közül a legrangosabb, a zenei értékek közvetítésében élen járó Mezzót, a UPC szerződést szegett. Ha a döntése előtt az előfizetőkkel egyeztet, a választást ránk bízva felajánlja, hogy az analóg adások mellett a jövőben hasonló áron, digitális körülmények között is rendelkezésünkre bocsátja a Mezzót, akkor a cég etikusan járt volna el. Így azonban, miután - a kommunikációs igazgató állításával szemben - jóval drágább, digitális csomagba emelte a UPC a Mezzót, sok ezer zenekedvelő zsebébe nyúlt, éppen most, amikor valamennyiünk pénztárcáját sújtja a világválság. 2. A UPC lépése azért is megbocsáthatatlan, mert a Mezzo az egyetlen nem-magyar adó, amely helyet ad az értékes magyar zenének (Liszt, Dohnányi, Bartók, Kodály, Ligeti, Kurtág), kiváló magyar előadóknak (Kocsis Zoltán, Schiff András, a Keller vonósnégyes, Fischer Iván), propagandát fejt ki a Miskolci Operafesztiválnak, a Szegedi Ünnepi Játékoknak. (Hogy konkrét közeli példát mondjak: kizártak bennünket abból, hogy Fischer Iván vezényletével, július 4-én, megnézzük Mozart Cosi fan tutte című operáját, és július 8-án, ugyancsak az ő irányításával, a Fesztivál Zenekar közreműködésével Csajkovszkij IV. szimfóniáját, továbbá nem tekinthettük meg ugyanezen a napon szegedi művészekről készített dokumentumfilmet.) Egyetlen más adóval szemben sem tehetett volna ennél barátságtalanabb lépést a UPC! 3. Elismerem, hogy minden televíziós sugárzással foglalkozó cég, így a UPC is kíváncsi arra, hogy egy-egy csatornát hányan nézik/hallgatják. De mielőtt egy csatornát törölnek a kínálatból, ezt egy - a cégtől független - testület felmérésének kell megelőznie. Készült-e ilyen felmérés, amely számadatokkal igazolja, hogy a Mezzo tart a legkisebb érdeklődésre számot a csomagjaikban található adók közül? Ha van ilyen, tessék közreadni! 4. Elképzelhetetlennek tartom, de tegyük fel, hogy közvélemény-kutatók olyan számokkal állnak elő, amelyek szerint a Mezzót a legkevesebben nézik a kínálta adók közül. Akkor is, egy UPC, megengedheti magának, hogy kommersz csatornák sokaságával szemben, ebben az egy esetben, anyagi érdekeit félretéve, a klasszikus zenével, a jazz zenével, a legmagasabb rendűnek ítélt kultúrával élők szolgálatát részesíti előnyben. 5. A UPC felháborító eljárása nem ér véget azzal, hogy a Mezzót "kilopta" - saját esetemben - az analóg "bronze" csomagból. Én ti. eredetileg 55 csatornát kaptam a pénzemért, ma ugyanennyiért tízzel kevesebbet kapok! 6. És mi a magyarázata annak, hogy a UPC jóvoltából, a szomszédunkban, Ausztriában jóval több rangos csatorna - többek között az ARTE, a 3sat is - fogható? Eszi - nem eszi, mást nem kap... Magyarország elégedjen meg azzal a kínálattal, amit a cég jónak lát nekünk közvetíteni? Nem nekünk, nézőknek, kellene eldönteni, hogy mire vagyunk kíváncsiak? 7. Ezúton szeretném fölhívni a fogyasztók védelmével foglalkozó szervezeteket, hogy vizsgálja meg a történteket, rendben van-e a csatornák önkényes kiemelése az eredeti megállapodásokkal szemben, nem történt-e visszaélés a közönség bizalmával? Bírálják felül a UPC döntését, kötelezzék a UPC-t, hogy - nem érintve a digitális sugárzást -, helyezze vissza a Mezzót az analóg adások közé addig, amíg az összes többi csatorna nem áll át a digitális közvetítésekre. Szűcs László - és természetesen a fogyasztó-védelemmel foglalkozók - válaszát várva: Földes Imre a budapesti Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem ny. egyetemi tanára
Ha a UPC fenntartja szándékát, akkor én mindenképpen felmondok nekik. Nagyon be vagyok rágva rájuk.
Most még 3200 Ft a digitál gold csomag, amiben benne van a Mezzo. Október 1-töl 6200 Ft lesz. Addíg körül nézek más szolgáltatónál, de nem sok reményt fűzök a dologhoz, mert az egyik ezért, a másik azért nem jó!
Szívemből szólottál. Ezt szajkózom én is, nem véletlen ám, hogy éppena komolyzenei csatornát veszik ki a kínálatból, mert aki azt szereti, az gondolkodni és kérdezni is képes és nem fogyaszt bele a vakvilágba. Ám azzal a megállapításoddal, hogy "az egyén érdeke 100-adrangú", vitatkoznék, a mai felfordult világban éppen hogy az egyén érdeke a fontos, nem a közösségé, mint normális társadalmakban szokás.