359 Orfeusz 2013-06-19 19:38:26 [Válasz erre: 356 telramund 2013-06-19 19:32:01]
Alpári véleménynyilvánítást?? Mi volt részemről alpári? Nem látod a fátol az erdőt. Írtam nem egy pozítív dolgot is Kaufmannról, írtam hogy nagyszerű énekes, de írtam hogy nem tetszik ezért meg ezért. Nem kell elfogadni, de azért túlzásba ne essünk. (Egyébként pl Bartoli, Mattila..őket is szidtad nem egyszer és nem éppen szép stílusban, mégsem reagáltam így)
Alpári véleménynyilvánítást?? Mi volt részemről alpári? Nem látod a fátol az erdőt. Írtam nem egy pozítív dolgot is Kaufmannról, írtam hogy nagyszerű énekes, de írtam hogy nem tetszik ezért meg ezért. Nem kell elfogadni, de azért túlzásba ne essünk. (Egyébként pl Bartoli, Mattila..őket is szidtad nem egyszer és nem éppen szép stílusban, mégsem reagáltam így)
358 Alajos 2013-06-19 19:36:46
A mérleg nyelve valahol középen van. Nem tartom Kaufmannt hangfenoménnak, jó énekes, de szerintem nem egetverő tenorista. Annak sincs igaza aki annyi rosszat mond róla. Egy tökéletesen mai sztár jó reklámmal, eladhatósággal, etc...
A mérleg nyelve valahol középen van. Nem tartom Kaufmannt hangfenoménnak, jó énekes, de szerintem nem egetverő tenorista. Annak sincs igaza aki annyi rosszat mond róla. Egy tökéletesen mai sztár jó reklámmal, eladhatósággal, etc...
357 telramund 2013-06-19 19:34:40 [Válasz erre: 354 Kicsi Liú 2013-06-19 19:12:29]
Demokráciában élünk itt Europában.Mindent szabad!:) Nem szól szám ,nem fáj fejem......
Demokráciában élünk itt Europában.Mindent szabad!:) Nem szól szám ,nem fáj fejem......
356 telramund 2013-06-19 19:32:01 [Válasz erre: 355 Orfeusz 2013-06-19 19:15:02]
Kiket is,ha szabad érdeklődnöm? Hát ,majd én is átveszem ezt az alpári véleménynyilvánitást,gondolom nem fog tetszeni.
Kiket is,ha szabad érdeklődnöm? Hát ,majd én is átveszem ezt az alpári véleménynyilvánitást,gondolom nem fog tetszeni.
355 Orfeusz 2013-06-19 19:15:02 [Válasz erre: 353 telramund 2013-06-19 19:03:39]
Az ellenvéleményt is tűrni kell..én sem akadok ki, amikor az én kedvenceimet szídod, akit te nem szeretsz
Az ellenvéleményt is tűrni kell..én sem akadok ki, amikor az én kedvenceimet szídod, akit te nem szeretsz
354 Kicsi Liú 2013-06-19 19:12:29 [Válasz erre: 353 telramund 2013-06-19 19:03:39]
Leírtam a véleményem. Nekem is szabad, nem?
Leírtam a véleményem. Nekem is szabad, nem?
353 telramund 2013-06-19 19:03:39 [Válasz erre: 350 Kicsi Liú 2013-06-19 18:21:51]
Ejnye ,ejnye Kicsi Liú!Nem gondolod,hogy már -ppp-irása is elég volt?
Ejnye ,ejnye Kicsi Liú!Nem gondolod,hogy már -ppp-irása is elég volt?
352 telramund 2013-06-19 19:01:48 [Válasz erre: 351 Búbánat 2013-06-19 18:47:00]
Kaufmann egy úr!Ezt gondolom senki nem vonja kétségbe! Abból nagyon kevés lézeng a világban.Pech,hogy még baromi tehetséges is.
Kaufmann egy úr!Ezt gondolom senki nem vonja kétségbe! Abból nagyon kevés lézeng a világban.Pech,hogy még baromi tehetséges is.
351 Búbánat 2013-06-19 18:47:00 [Válasz erre: 350 Kicsi Liú 2013-06-19 18:21:51]
"Ő volt az EGYETLEN, akinek magától feltűnt, hogy Grace Bumbry nem tud felmenni az ünneplők közé, és nem hagyta őt magányosan álldogálni, hanem odament hozzá." Pontosan fogalmaztál! Helyemen ülve, türelmetlenül vártam, hogy végre odamenjen már valaki a teljesen magára hagyatott Bumbryhez. És Kaufmann odament, és segített neki. Valóban, egyedüli, szép gesztus volt ez a részéről!
"Ő volt az EGYETLEN, akinek magától feltűnt, hogy Grace Bumbry nem tud felmenni az ünneplők közé, és nem hagyta őt magányosan álldogálni, hanem odament hozzá." Pontosan fogalmaztál! Helyemen ülve, türelmetlenül vártam, hogy végre odamenjen már valaki a teljesen magára hagyatott Bumbryhez. És Kaufmann odament, és segített neki. Valóban, egyedüli, szép gesztus volt ez a részéről!
350 Kicsi Liú 2013-06-19 18:21:51 [Válasz erre: 346 márta 2013-06-19 17:12:31]
Hát: ízlések és pofonok... Ott voltam az Operában - és egyetértek ppp-vel. Eddig Kaufmannt csak felvételről hallottam, és nem tetszett. Örültem, hogy élőben is meghallhatom, és meggyőz, hogy nem véletlenül lett EKKORA neve. Én sajnálom a legjobban, hogy nem sikerült neki. Számomra ez a hang nem szép. Érdekes, hogy egy-egy hang kifényesedett, de 98 %-ban matt volt. Nagyon szépen formál, de nem szeretem az ilyen nem tudom honnan jövő,fojtott hangot. És kicsi is a hangja.(A "Vágyom egy nő után"-t alig hallottam.) Azért ne felejtsük el, hogy az operában nemcsak énekesek, hanem zenekar is van!!! Viszont a viselkedése hibátlan volt. Ő volt az EGYETLEN, akinek magától feltűnt, hogy Grace Bumbry nem tud felmenni az ünneplők közé, és nem hagyta őt magányosan álldogálni, hanem odament hozzá. Grace Bumbry nemcsak mozgásában, hangjában (hangerő) sem egészen olyan már, mint a régi felvételein (76 évesen miért is lenne?), de megható és felemelő élmény volt hallani. Még mindig van varázsa. Örülök, hogy hallhattam élőben. Marton Éva pályája világraszóló teljesítmény, jó lett volna, ha a műsorvezetés is az eseményhez méltóan nagyvonalú és elegáns lett volna - ahogyan a díszlet. Batta rektor úr próbálkozott ugyan, de az igazgató úr nem vette észre mennyire stílustalan (nem akarok erősebben fogalmazni - de csak az ünnepeltre való tekintettel...) MARTON ÉVA viszont minden elismerést megérdemel, köszönjük, hogy büszkék lehetünk rá. NAGYON BOLDOG SZÜLETÉSNAPOT,és legalább egy olyan tanítványt kívánok neki, mint amilyen ő volt/lett.
Hát: ízlések és pofonok... Ott voltam az Operában - és egyetértek ppp-vel. Eddig Kaufmannt csak felvételről hallottam, és nem tetszett. Örültem, hogy élőben is meghallhatom, és meggyőz, hogy nem véletlenül lett EKKORA neve. Én sajnálom a legjobban, hogy nem sikerült neki. Számomra ez a hang nem szép. Érdekes, hogy egy-egy hang kifényesedett, de 98 %-ban matt volt. Nagyon szépen formál, de nem szeretem az ilyen nem tudom honnan jövő,fojtott hangot. És kicsi is a hangja.(A "Vágyom egy nő után"-t alig hallottam.) Azért ne felejtsük el, hogy az operában nemcsak énekesek, hanem zenekar is van!!! Viszont a viselkedése hibátlan volt. Ő volt az EGYETLEN, akinek magától feltűnt, hogy Grace Bumbry nem tud felmenni az ünneplők közé, és nem hagyta őt magányosan álldogálni, hanem odament hozzá. Grace Bumbry nemcsak mozgásában, hangjában (hangerő) sem egészen olyan már, mint a régi felvételein (76 évesen miért is lenne?), de megható és felemelő élmény volt hallani. Még mindig van varázsa. Örülök, hogy hallhattam élőben. Marton Éva pályája világraszóló teljesítmény, jó lett volna, ha a műsorvezetés is az eseményhez méltóan nagyvonalú és elegáns lett volna - ahogyan a díszlet. Batta rektor úr próbálkozott ugyan, de az igazgató úr nem vette észre mennyire stílustalan (nem akarok erősebben fogalmazni - de csak az ünnepeltre való tekintettel...) MARTON ÉVA viszont minden elismerést megérdemel, köszönjük, hogy büszkék lehetünk rá. NAGYON BOLDOG SZÜLETÉSNAPOT,és legalább egy olyan tanítványt kívánok neki, mint amilyen ő volt/lett.
348 telramund 2013-06-19 17:57:56 [Válasz erre: 347 oberon 2013-06-19 17:20:06]
Köszönöm ,ez a válasz tökéletesen kielégit mindkét művész vonatkozásában!
Köszönöm ,ez a válasz tökéletesen kielégit mindkét művész vonatkozásában!
347 oberon 2013-06-19 17:20:06 [Válasz erre: 345 telramund 2013-06-19 16:42:21]
Akiről szólt gálaest és a kritika első része. Óriási énekesnő VOLT, de sosem hibátlan énektechnikával. Akinek hibátlan volt és ma is az a technikája, az (többek között) Gruberova - így még ma is intakt a hangja.
Akiről szólt gálaest és a kritika első része. Óriási énekesnő VOLT, de sosem hibátlan énektechnikával. Akinek hibátlan volt és ma is az a technikája, az (többek között) Gruberova - így még ma is intakt a hangja.
346 márta 2013-06-19 17:12:31
Akkor én most vitatkoznék ppp-vel! Nehezen fogom föl, hogy hallja ő Kaufmannt fénytelennek. Nekem épp az tetszik benne, ahogy a baritonális mély regiszterből törésmentesen megy át a középső és a felső régióba. Persze ez lehet akár ízlés kérdése. Én a hang színét lenyűgözően szépnek találom. Azt azonban nehezen tudom az ízlés körébe sorolni, ha valaki nem veszi észre, milyen pontosan ragadja meg egy-egy ária karakterét, mennyire másként szólal meg Chénier, mint Lohengrin. És az is ténykérdés, nem utalnám az ízlés körébe, hogy egy nagy művészt hallunk-látunk. Hogy ne lenne állóképes? Parsifalt énekel, Faustot, Lohengrint.
Akkor én most vitatkoznék ppp-vel! Nehezen fogom föl, hogy hallja ő Kaufmannt fénytelennek. Nekem épp az tetszik benne, ahogy a baritonális mély regiszterből törésmentesen megy át a középső és a felső régióba. Persze ez lehet akár ízlés kérdése. Én a hang színét lenyűgözően szépnek találom. Azt azonban nehezen tudom az ízlés körébe sorolni, ha valaki nem veszi észre, milyen pontosan ragadja meg egy-egy ária karakterét, mennyire másként szólal meg Chénier, mint Lohengrin. És az is ténykérdés, nem utalnám az ízlés körébe, hogy egy nagy művészt hallunk-látunk. Hogy ne lenne állóképes? Parsifalt énekel, Faustot, Lohengrint.
345 telramund 2013-06-19 16:42:21 [Válasz erre: 344 oberon 2013-06-19 13:50:06]
Kire tetszik gondolni?
Kire tetszik gondolni?
344 oberon 2013-06-19 13:50:06 [Válasz erre: 343 Orfeusz 2013-06-19 13:25:17]
Ha ez igaz, és az is, hogy annyira hallja a hibákat Kaufmann-nál, akkor miért nem hallja, hogy a kedvence sohasem énekelt "maszkban"? Abszolút a "más szemében a szálkát is" effektus.
Ha ez igaz, és az is, hogy annyira hallja a hibákat Kaufmann-nál, akkor miért nem hallja, hogy a kedvence sohasem énekelt "maszkban"? Abszolút a "más szemében a szálkát is" effektus.
343 Orfeusz 2013-06-19 13:25:17 [Válasz erre: 342 rosette 2013-06-19 12:47:15]
PPP írása kiváló és éppen hogy igencsak zenei alapon közelíti meg; lehet vele vitatkozni, mert más a vélemény, de azt írni, hogy nem ért a zenéhez az nem igaz..sztem olvasd el egy párszor még.
PPP írása kiváló és éppen hogy igencsak zenei alapon közelíti meg; lehet vele vitatkozni, mert más a vélemény, de azt írni, hogy nem ért a zenéhez az nem igaz..sztem olvasd el egy párszor még.
342 rosette 2013-06-19 12:47:15
-ppp-irását,pocskondiázását a Marton gáláról rossz volt olvasni. Ki tudja mi motiválta?Ahogy Jonas Kaufmannról ir megbotránkoztató és sajnos HITELÉT veszti minden további irását illetően. Ki hiszi el,hogy,aki igy,teljesen érdemtelenül pocskondiáz egy énekest az valóban ért-e a zenéhez?Vagy saját zenei érzéketlenségével direkt félrevezet más zenekedvelőt? Porig alázni valakit a külsejére hivatkozva ,hogy csupán az sikerének titka, súlyos önértékelési zavarokat takar. Remélhetőleg a tenor nem jut hozzá ehhez a minden szavában hiteltelen kritikához.
-ppp-irását,pocskondiázását a Marton gáláról rossz volt olvasni. Ki tudja mi motiválta?Ahogy Jonas Kaufmannról ir megbotránkoztató és sajnos HITELÉT veszti minden további irását illetően. Ki hiszi el,hogy,aki igy,teljesen érdemtelenül pocskondiáz egy énekest az valóban ért-e a zenéhez?Vagy saját zenei érzéketlenségével direkt félrevezet más zenekedvelőt? Porig alázni valakit a külsejére hivatkozva ,hogy csupán az sikerének titka, súlyos önértékelési zavarokat takar. Remélhetőleg a tenor nem jut hozzá ehhez a minden szavában hiteltelen kritikához.
341 Búbánat 2013-06-19 12:30:07 [Válasz erre: 336 -zéta- 2013-06-18 22:03:42]
Igaz, köszönöm: Meláth Andrea lenne Marton Éva utóda az Énektanszék élén. Kérdés, milyen a viszonyuk? Egyetemi tanárként (vagy óraadóként) megtartja-e a tanszéken? Az új rektor szándékától is sok minden függhet,,,
Igaz, köszönöm: Meláth Andrea lenne Marton Éva utóda az Énektanszék élén. Kérdés, milyen a viszonyuk? Egyetemi tanárként (vagy óraadóként) megtartja-e a tanszéken? Az új rektor szándékától is sok minden függhet,,,
340 serse 2013-06-19 12:14:15 [Válasz erre: 339 serse 2013-06-19 12:13:46]
Egyetemeken, amiket belülről is láttam - ezt még így hozzá tenném.
Egyetemeken, amiket belülről is láttam - ezt még így hozzá tenném.
339 serse 2013-06-19 12:13:46 [Válasz erre: 338 serse 2013-06-19 12:12:55]
Azt viszont tudom, hogy a hallgatók erősen szubjektívek és előítéletesek tudnak lenni - nem is egyes, hanem sokszor az esetek nagy részében.
Azt viszont tudom, hogy a hallgatók erősen szubjektívek és előítéletesek tudnak lenni - nem is egyes, hanem sokszor az esetek nagy részében.
338 serse 2013-06-19 12:12:55 [Válasz erre: 337 kugli 2013-06-19 10:14:37]
Én azt hallottam, hogy a tanítványai nem igazán szerették. Hallottam olyat is, hogy nem tud tanítani, hiába volt nagy énekesnő. Nem tudom mi igaz ebből, én nem tanultam a kezei alatt és nem vagyok bejáratos a Zeneakadémiára.
Én azt hallottam, hogy a tanítványai nem igazán szerették. Hallottam olyat is, hogy nem tud tanítani, hiába volt nagy énekesnő. Nem tudom mi igaz ebből, én nem tanultam a kezei alatt és nem vagyok bejáratos a Zeneakadémiára.
337 kugli 2013-06-19 10:14:37 [Válasz erre: 334 Búbánat 2013-06-18 18:39:46]
Csak ne lenne az a fránya 70-es korlát. Gondolom, vannak akik "türelmetlenül" várják...
Csak ne lenne az a fránya 70-es korlát. Gondolom, vannak akik "türelmetlenül" várják...
336 -zéta- 2013-06-18 22:03:42 [Válasz erre: 334 Búbánat 2013-06-18 18:39:46]
Lásd a 270. beírást, kedves Búbánat!
Lásd a 270. beírást, kedves Búbánat!
335 zalbarna 2013-06-18 18:48:41 [Válasz erre: 334 Búbánat 2013-06-18 18:39:46]
Émmeg remélem, végre az új rektor felállít egy valódi régizene tanszakot ehelyett az áltanszak helyett, amin az ember nem tudja, sírjon vagy nevessen...alibi tanszak, na hiszen....
Émmeg remélem, végre az új rektor felállít egy valódi régizene tanszakot ehelyett az áltanszak helyett, amin az ember nem tudja, sírjon vagy nevessen...alibi tanszak, na hiszen....
334 Búbánat 2013-06-18 18:39:46
-ppp- írásában („Amikor van hang, és szól is. És amikor nem. - Marton Éva születésnapi gálakoncertje”) szinte mindenki neve elhangzik, aki a színpadon fellépett vagy a mikrofon előtt szóhoz jutott. Feltűnt nekem, hogy nem lett nevesítve Batta András rektor úr, aki Ókovács Szilveszterrel felváltva méltatta az ünnepeltet az Operaház színpadán. Legalább egy félmondat erejéig ő rá is ki kellett volna térnie ebben a beszámoló-kritika-félében, hiszen a több részletre tagolt, szép laudációja szerintem nagyon jól sikerült – összehasonlítva főigazgató kollégáéval; persze mint zenetörténésztől és egyúttal, mint Marton Éva zeneakadémiai „főnökétől”, ez elvárható is volt tőle. Tudjuk, Batta András is, akárcsak Marton Éva, Ókovács Szilveszter tanácsadói körébe tartozik, tehát mondhatom, hivatali kötelességük volt Marton Éva fogadtatása, köszöntése, ünneplése, méltatása. A rektor úr mandátuma ősszel lejár: a második ciklusa fejeződik be október 31-én, ami már nem hosszabbítható meg. Remélhetőleg, az új rektor megtartja az Ének tanszék élén Marton Évát!
-ppp- írásában („Amikor van hang, és szól is. És amikor nem. - Marton Éva születésnapi gálakoncertje”) szinte mindenki neve elhangzik, aki a színpadon fellépett vagy a mikrofon előtt szóhoz jutott. Feltűnt nekem, hogy nem lett nevesítve Batta András rektor úr, aki Ókovács Szilveszterrel felváltva méltatta az ünnepeltet az Operaház színpadán. Legalább egy félmondat erejéig ő rá is ki kellett volna térnie ebben a beszámoló-kritika-félében, hiszen a több részletre tagolt, szép laudációja szerintem nagyon jól sikerült – összehasonlítva főigazgató kollégáéval; persze mint zenetörténésztől és egyúttal, mint Marton Éva zeneakadémiai „főnökétől”, ez elvárható is volt tőle. Tudjuk, Batta András is, akárcsak Marton Éva, Ókovács Szilveszter tanácsadói körébe tartozik, tehát mondhatom, hivatali kötelességük volt Marton Éva fogadtatása, köszöntése, ünneplése, méltatása. A rektor úr mandátuma ősszel lejár: a második ciklusa fejeződik be október 31-én, ami már nem hosszabbítható meg. Remélhetőleg, az új rektor megtartja az Ének tanszék élén Marton Évát!
333 Búbánat 2013-06-18 18:09:47
Ezen a héten, csütörtöktől hétrészes sorozat kezdődik a Bartók Rádióban Marton Éva koncert- felvételeiből: 2013. 06.20., 12.05 A pódiumon: Marton Éva VII/1. rész A Danubia Ifjúsági Szimfonikus Zenekar hangversenye Vezényel: Héja Domonkos Km. Marton Éva - szoprán 1. Berlioz: Római karnevál – nyitány 2. Mahler: Egy vándorlegény dalai - a) Hogyha a rózsám, b) Réten jártam hajnalkor, c) Szívemben izzó kés van, d) Az a drága szempár (Marton) 3. Mahler: Rückert-dalok - a) Ne tekints be dalaimba, b) Hársfaillatot éreztem, c) Éjfélkor, d) A nagyvilágnak én búcsút mondtam, e) Ha a szépséget szereted (Marton) 4. Liszt: Tasso - szimfonikus költemény Ráadás: Berlioz: Rákóczi induló (Zeneakadémia Nagyterem, 2003. szeptember 20. A jövő csütörtökön, a második részben (május 27., Bartók Rádió 12.05) Marton Évát a Budapesti Kongresszusi Központban, 2004. március 19-én tartott hangverseny hangfelvételéről hallhatjuk újra: Schönberg Hat zenekari dalában és Az istenek alkonya III. felvonásbeli zárójelenetében énekel. A koncerten a Nemzeti Filharmonikus Zenekar és a Nemzeti Énekkar működött közre, vezényelt: Kocsis Zoltán. Ott elhangzott még Berlioz: Gyász és diadal szimfóniája (km. énekkar). Ezt is meghallgathatjuk a rádióban az előbb említett két műsorszám között a következő hét csütörtökjén.
Ezen a héten, csütörtöktől hétrészes sorozat kezdődik a Bartók Rádióban Marton Éva koncert- felvételeiből: 2013. 06.20., 12.05 A pódiumon: Marton Éva VII/1. rész A Danubia Ifjúsági Szimfonikus Zenekar hangversenye Vezényel: Héja Domonkos Km. Marton Éva - szoprán 1. Berlioz: Római karnevál – nyitány 2. Mahler: Egy vándorlegény dalai - a) Hogyha a rózsám, b) Réten jártam hajnalkor, c) Szívemben izzó kés van, d) Az a drága szempár (Marton) 3. Mahler: Rückert-dalok - a) Ne tekints be dalaimba, b) Hársfaillatot éreztem, c) Éjfélkor, d) A nagyvilágnak én búcsút mondtam, e) Ha a szépséget szereted (Marton) 4. Liszt: Tasso - szimfonikus költemény Ráadás: Berlioz: Rákóczi induló (Zeneakadémia Nagyterem, 2003. szeptember 20. A jövő csütörtökön, a második részben (május 27., Bartók Rádió 12.05) Marton Évát a Budapesti Kongresszusi Központban, 2004. március 19-én tartott hangverseny hangfelvételéről hallhatjuk újra: Schönberg Hat zenekari dalában és Az istenek alkonya III. felvonásbeli zárójelenetében énekel. A koncerten a Nemzeti Filharmonikus Zenekar és a Nemzeti Énekkar működött közre, vezényelt: Kocsis Zoltán. Ott elhangzott még Berlioz: Gyász és diadal szimfóniája (km. énekkar). Ezt is meghallgathatjuk a rádióban az előbb említett két műsorszám között a következő hét csütörtökjén.
332 Haandel 2013-06-18 16:53:23
HER OPINION ON CURRENT SINGERS Opera Lively – What about current singers; who do you think is good, nowadays? [url]http://operalively.com/forums/content.php/569-The-Exclusive-Opera-Lively-Interview-with-Sylvia-Sass;Sylvia Sass[/url] – I adore Jonas Kaufmann. Recently I gave an interview in French for France Musique; they asked me who I admire the most, and I said Maria Callas and Jonas Kaufmann (laughs). He has everything, he has the style, which I admire in him. If he sings Richard Strauss, it’s Richard Strauss. If he sings Beethoven, it’s Beethoven; if it’s Wagner, it’s Wagner; if it’s Puccini, it’s Puccini. So he has always the perfect style, musically. What is very rare in singers is that he does exactly what is in the score. If it’s piano, he sings piano; if it’s forte, he sings forte. Because these days usually everybody sings mezzo-forte, mezzo-forte the whole time, everybody on the same level; maybe someone does an acuto a bit more forte, but that’s it. Verdi sometimes writes five pianos to make sure that at least it is sung a little bit less loud. But singers don’t respect this too much, sometimes because the orchestra is too loud. Singers have been singing louder and louder. But it’s so important… the composers paid so much attention to the colors, it’s important that we singers respect what they wrote. Like in Bartók, for every single bar he writes the tempo and what kind of color he would like. We should respect that, and I see in Jonas Kaufmann the greatest respect of this. And as an actor, we don’t even need to say it, he is *marvelous.* Every time he plays a role, it is different; one never feels that he acts the same way as Don José as he does as Sigmund. [url]http://translate.google.com/translate?sl=en&tl=hu&js=n&prev=_t&hl=en&ie=UTF-8&u=http%3A%2F%2Foperalively.com%2Fforums%2Fcontent.php%2F569-The-Exclusive-Opera-Lively-Interview-with-Sylvia-Sass&act=url;Google translate[/url]
HER OPINION ON CURRENT SINGERS Opera Lively – What about current singers; who do you think is good, nowadays? [url]http://operalively.com/forums/content.php/569-The-Exclusive-Opera-Lively-Interview-with-Sylvia-Sass;Sylvia Sass[/url] – I adore Jonas Kaufmann. Recently I gave an interview in French for France Musique; they asked me who I admire the most, and I said Maria Callas and Jonas Kaufmann (laughs). He has everything, he has the style, which I admire in him. If he sings Richard Strauss, it’s Richard Strauss. If he sings Beethoven, it’s Beethoven; if it’s Wagner, it’s Wagner; if it’s Puccini, it’s Puccini. So he has always the perfect style, musically. What is very rare in singers is that he does exactly what is in the score. If it’s piano, he sings piano; if it’s forte, he sings forte. Because these days usually everybody sings mezzo-forte, mezzo-forte the whole time, everybody on the same level; maybe someone does an acuto a bit more forte, but that’s it. Verdi sometimes writes five pianos to make sure that at least it is sung a little bit less loud. But singers don’t respect this too much, sometimes because the orchestra is too loud. Singers have been singing louder and louder. But it’s so important… the composers paid so much attention to the colors, it’s important that we singers respect what they wrote. Like in Bartók, for every single bar he writes the tempo and what kind of color he would like. We should respect that, and I see in Jonas Kaufmann the greatest respect of this. And as an actor, we don’t even need to say it, he is *marvelous.* Every time he plays a role, it is different; one never feels that he acts the same way as Don José as he does as Sigmund. [url]http://translate.google.com/translate?sl=en&tl=hu&js=n&prev=_t&hl=en&ie=UTF-8&u=http%3A%2F%2Foperalively.com%2Fforums%2Fcontent.php%2F569-The-Exclusive-Opera-Lively-Interview-with-Sylvia-Sass&act=url;Google translate[/url]
331 Haandel 2013-06-18 16:51:27 [Válasz erre: 330 Haandel 2013-06-18 16:49:44]
[url]http://sites.radiofrance.fr/francemusique/em/concert-am/emission.php?e_id=100000070&d_id=515008620;Le concert idéal de Renata Scotto - Récital Jonas Kaufmann[/url] (France Musique Hangtár)
[url]http://sites.radiofrance.fr/francemusique/em/concert-am/emission.php?e_id=100000070&d_id=515008620;Le concert idéal de Renata Scotto - Récital Jonas Kaufmann[/url] (France Musique Hangtár)
330 Haandel 2013-06-18 16:49:44
[url] http://sites.radiofrance.fr/francemusique/em/concert-am/emission.php?e_id=100000070&d_id=515008620;Le concert idéal de Renata Scotto. Récital Jonas Kaufmann[/url] (France Musique Hangtár) [url]http://www.youtube.com/watch?v=2rXIAgaCBSE;Renatto Scotto[/url] → 2:39
[url] http://sites.radiofrance.fr/francemusique/em/concert-am/emission.php?e_id=100000070&d_id=515008620;Le concert idéal de Renata Scotto. Récital Jonas Kaufmann[/url] (France Musique Hangtár) [url]http://www.youtube.com/watch?v=2rXIAgaCBSE;Renatto Scotto[/url] → 2:39
328 tiramisu 2013-06-18 15:49:10 [Válasz erre: 327 telramund 2013-06-18 12:14:10]
Remélem megérjük! :-)
Remélem megérjük! :-)
327 telramund 2013-06-18 12:14:10
Olyan diminuendot a világon Corelli óta senki nem tud énekelni ,mint Kaufmann.És olyan szivet melengető érzelemmnel sem.És tudja miről énekel,ismeri a fokozást,azt,hogy elindulunk valahonnan és eljutunk valahova,szemben a nagy hangú és ordibáló,torkot feszitő tenorokkal.Nem véletlen,hogy Gruberova és szemmel láthatóan Marton Éva is lelkesedik a művészetéért. Aztán hallgassuk meg dalénekesként.Az sem semmi. És ,hogy baritonalis a hangja.Legalább 7o évesen úgy mint Domingo-szemben vele hiteles lesz bariton szerepekben.Bár Kaufmann annál bölcsebb,mint amilyen Corelli is volt és nem a szinpadról kliutálva fog visszavonulni.
Olyan diminuendot a világon Corelli óta senki nem tud énekelni ,mint Kaufmann.És olyan szivet melengető érzelemmnel sem.És tudja miről énekel,ismeri a fokozást,azt,hogy elindulunk valahonnan és eljutunk valahova,szemben a nagy hangú és ordibáló,torkot feszitő tenorokkal.Nem véletlen,hogy Gruberova és szemmel láthatóan Marton Éva is lelkesedik a művészetéért. Aztán hallgassuk meg dalénekesként.Az sem semmi. És ,hogy baritonalis a hangja.Legalább 7o évesen úgy mint Domingo-szemben vele hiteles lesz bariton szerepekben.Bár Kaufmann annál bölcsebb,mint amilyen Corelli is volt és nem a szinpadról kliutálva fog visszavonulni.
326 Orfeusz 2013-06-18 10:42:08 [Válasz erre: 325 márta 2013-06-18 10:26:06]
A Faustban előadott h valóban elképesztő volt, arra én is emlékszem, az előtt le a kalappal.
A Faustban előadott h valóban elképesztő volt, arra én is emlékszem, az előtt le a kalappal.
325 márta 2013-06-18 10:26:06
Kaufmann 44 éves. Mire várjon Maricóval? Persze, baritonális, de ugyanakkor remek magassága van. A Metes Faustban decrencendót énekelt egy magas H-n. A cavatinában biztos C-t énekelt. Én inkább azt tartom aggályosnak, hogy egy évadban énekel Faustot és Siegmundot. Másfelől egy-egy szerep megoldása legalább annyira lelki, mint hangtechnikai kérdés. Szerintem isteni Manrico lesz azzal a szomorú tónusával! Otellóval az az egyik elfeledett probléma, hogy mély. Ez pedig neki nem okozhat nehézséget. Végül nem a sablonokat kell mindig másolgatni. Nem sok kicsi Del Monacót és Zenatellót reklamálni állandóan. Ha van egy Kaufmann-kaliberű nagy művészünk, meg kell csinálni az ő Trubadúrját, és Otellóját, amelyikben ő a legjobb lesz.
Kaufmann 44 éves. Mire várjon Maricóval? Persze, baritonális, de ugyanakkor remek magassága van. A Metes Faustban decrencendót énekelt egy magas H-n. A cavatinában biztos C-t énekelt. Én inkább azt tartom aggályosnak, hogy egy évadban énekel Faustot és Siegmundot. Másfelől egy-egy szerep megoldása legalább annyira lelki, mint hangtechnikai kérdés. Szerintem isteni Manrico lesz azzal a szomorú tónusával! Otellóval az az egyik elfeledett probléma, hogy mély. Ez pedig neki nem okozhat nehézséget. Végül nem a sablonokat kell mindig másolgatni. Nem sok kicsi Del Monacót és Zenatellót reklamálni állandóan. Ha van egy Kaufmann-kaliberű nagy művészünk, meg kell csinálni az ő Trubadúrját, és Otellóját, amelyikben ő a legjobb lesz.
323 IVA 2013-06-18 08:11:22 [Válasz erre: 320 telramund 2013-06-18 07:17:32]
Persze, hogy hitet vall magyarsága mellett, hiszen van neki magyarsága. De nem esett bele abba a csapdába, amelybe a riporter vezetni akarta. Nem a szocializmust dicsértem, hanem azt (a mainál finomabb) médiakultúrát, amelyben egy riporter nem kísérelte meg ilyen laposan adni a riportalany szájába a szót, amit hallani akar. (OFF: Fényéveknyi távolságban voltam az MSZMP-tagság gondolatától, a családom pedig nemkívánatos elem volt a rendszerben. Természetesen tartottam a számat, amennyire kellett, de ez nem esett nehezemre, mert nem érdekelt a politika.)
Persze, hogy hitet vall magyarsága mellett, hiszen van neki magyarsága. De nem esett bele abba a csapdába, amelybe a riporter vezetni akarta. Nem a szocializmust dicsértem, hanem azt (a mainál finomabb) médiakultúrát, amelyben egy riporter nem kísérelte meg ilyen laposan adni a riportalany szájába a szót, amit hallani akar. (OFF: Fényéveknyi távolságban voltam az MSZMP-tagság gondolatától, a családom pedig nemkívánatos elem volt a rendszerben. Természetesen tartottam a számat, amennyire kellett, de ez nem esett nehezemre, mert nem érdekelt a politika.)
322 IVA 2013-06-18 08:09:02 [Válasz erre: 319 Cilike 2013-06-18 06:02:19]
OFF: Kár, hogy ez nem az a hely, ahova fényképeket tölthetnél fel a látottakról.
OFF: Kár, hogy ez nem az a hely, ahova fényképeket tölthetnél fel a látottakról.
321 chenier 2013-06-18 07:55:15
Isten éltesse sokáig Marton Évát! Fantasztikus, hogy másik énekes óriásunk is ezen a napon született.
Isten éltesse sokáig Marton Évát! Fantasztikus, hogy másik énekes óriásunk is ezen a napon született.
320 telramund 2013-06-18 07:17:32 [Válasz erre: 317 IVA 2013-06-18 03:00:16]
Marton Éva igenis hátározottan kiállt magyarsága mellett,sőt hangsúlyozta,hogy vannak olyanok ,akik saját hazájuk ellen beszélnek rendszeresen a kutúrális élet képviselői közül.Benne volt a riportban. A szocializmusban valóban az élet minden területén biztonságosabb volt a helyzet,főleg,ha az MSZMP tagja voltál,vagy befogtad a szád.Ha nem ,vagy a családod nem kivánt elem volt akkor nézhetted. még Irhatnék egy két alávaló dolgot,de nem e za fórum feladata.Soha többet szocializmust,vagy másnak álcázott hasonló kort! Hát elég sematikus kritikák és riportok születtek anno az tény.
Marton Éva igenis hátározottan kiállt magyarsága mellett,sőt hangsúlyozta,hogy vannak olyanok ,akik saját hazájuk ellen beszélnek rendszeresen a kutúrális élet képviselői közül.Benne volt a riportban. A szocializmusban valóban az élet minden területén biztonságosabb volt a helyzet,főleg,ha az MSZMP tagja voltál,vagy befogtad a szád.Ha nem ,vagy a családod nem kivánt elem volt akkor nézhetted. még Irhatnék egy két alávaló dolgot,de nem e za fórum feladata.Soha többet szocializmust,vagy másnak álcázott hasonló kort! Hát elég sematikus kritikák és riportok születtek anno az tény.
319 Cilike 2013-06-18 06:02:19 [Válasz erre: 318 IVA 2013-06-18 03:03:31]
Nem, természetesen, nem is nagyon tehettem volna, úgy általában értettem. De a gyerekeim ott voltak!
Nem, természetesen, nem is nagyon tehettem volna, úgy általában értettem. De a gyerekeim ott voltak!
318 IVA 2013-06-18 03:03:31 [Válasz erre: 316 Cilike 2013-06-18 02:37:56]
OFF: Ezek szerint lemondtál Japánról a kedvéért?
OFF: Ezek szerint lemondtál Japánról a kedvéért?
317 IVA 2013-06-18 03:00:16 [Válasz erre: 286 telramund 2013-06-16 15:28:15]
Az viszont kínos és otromba, ahogyan a különben felkészült és ügyes riporternő a 10. perc után, a Juan Ponsszal megesett bulvárízű anekdotából - ebben a művészetről szóló ünnepi beszélgetésben - egy huszárugrással átcsapott a nemzeti vonalba. Mégis, hogyan képzelte? Egy magyar énekművésznek, aki a Metropolitan, a bécsi Staatsoper, vagy a Scala színpadán egy Richard Strauss-szerepet alakít, vagy egy Ortrudot, vagy Turandotot - az énekelni valót megírták neki a zeneszerzők és a szövegírók, igazodnia kell a karmesterhez, a rendező utasításaihoz, koncepciójához, be kell illeszkednie a nemzetközi társulatba és hiteles figurát kell teremtenie – milyen lehetősége van arra, hogy a nemzeti kulturális hátterét belevigye a szerepformálásba? Szerencsére Marton Évában nem veszett el egy Szeleczky Zita, és okosan építette le a szerkesztői szándékot, mígnem az interjú végén bölcsen védte ki az ismét csak vonalas kérdést. A szocializmus évtizedeiben azért jelentett áldást a színház, a zene iránti vonzalom, mert a korabeli művészeti sajtó nem sértette meg az embert primitíven vonalas interjúkkal, kultúra és ünnep ürügyén.
Az viszont kínos és otromba, ahogyan a különben felkészült és ügyes riporternő a 10. perc után, a Juan Ponsszal megesett bulvárízű anekdotából - ebben a művészetről szóló ünnepi beszélgetésben - egy huszárugrással átcsapott a nemzeti vonalba. Mégis, hogyan képzelte? Egy magyar énekművésznek, aki a Metropolitan, a bécsi Staatsoper, vagy a Scala színpadán egy Richard Strauss-szerepet alakít, vagy egy Ortrudot, vagy Turandotot - az énekelni valót megírták neki a zeneszerzők és a szövegírók, igazodnia kell a karmesterhez, a rendező utasításaihoz, koncepciójához, be kell illeszkednie a nemzetközi társulatba és hiteles figurát kell teremtenie – milyen lehetősége van arra, hogy a nemzeti kulturális hátterét belevigye a szerepformálásba? Szerencsére Marton Évában nem veszett el egy Szeleczky Zita, és okosan építette le a szerkesztői szándékot, mígnem az interjú végén bölcsen védte ki az ismét csak vonalas kérdést. A szocializmus évtizedeiben azért jelentett áldást a színház, a zene iránti vonzalom, mert a korabeli művészeti sajtó nem sértette meg az embert primitíven vonalas interjúkkal, kultúra és ünnep ürügyén.
316 Cilike 2013-06-18 02:37:56
Nem kell összevesznünk Kaufmannon, akinek nem kell, annak a részét viszem.
Nem kell összevesznünk Kaufmannon, akinek nem kell, annak a részét viszem.
315 ferocissimoato 2013-06-17 23:40:54 [Válasz erre: 307 Aurora 2013-06-17 14:30:13]
EVA MARTON FOREVER!!!!!
EVA MARTON FOREVER!!!!!
314 telramund 2013-06-17 19:20:16
Namármost. Kaufmann hangján a fáradtság minimális jele sem érződött,holott Münchenből repült ide a Trubadur próbafolyamatában. Meghallgatjuk megnézzük Manricoját, aztán vagy tetszik vagy nem. Azonban nem szeretném a 3 tenort idézni,de Domingo, Carreras( volt szerencsém mindhármat többször is hallani itt, ott ebben ,abban) iszonyú erőlködése minden magasabb hang előtt számomra zavaróbb,mint Kaufmann magas hangjai.Pavarotti pedig akkorát bukott Otelloként,pedig koncert volt ,mint egy ház.Aki nem hiszi meghallgatható lemezen.Brrr plusz hozzá Kanawa és Nucci.
Namármost. Kaufmann hangján a fáradtság minimális jele sem érződött,holott Münchenből repült ide a Trubadur próbafolyamatában. Meghallgatjuk megnézzük Manricoját, aztán vagy tetszik vagy nem. Azonban nem szeretném a 3 tenort idézni,de Domingo, Carreras( volt szerencsém mindhármat többször is hallani itt, ott ebben ,abban) iszonyú erőlködése minden magasabb hang előtt számomra zavaróbb,mint Kaufmann magas hangjai.Pavarotti pedig akkorát bukott Otelloként,pedig koncert volt ,mint egy ház.Aki nem hiszi meghallgatható lemezen.Brrr plusz hozzá Kanawa és Nucci.
311 tiramisu 2013-06-17 19:08:14 [Válasz erre: 304 Cilike 2013-06-17 13:12:45]
Kovácsházi István megkapóan szépen énekelte Lohengrint a MÜPA-ban mind a két alkalommal, világszínvonalon!
Kovácsházi István megkapóan szépen énekelte Lohengrint a MÜPA-ban mind a két alkalommal, világszínvonalon!
310 chenier 2013-06-17 16:17:42 [Válasz erre: 306 telramund 2013-06-17 14:12:03]
Hát persze, hogy igaz! De. Kérdés, meddig szeretne Kaufmann énekelni. Az előre vetített szerepek, (2 hét múlva Trovatore, aztán Otellót is szeretne énekelni) szóval az ehhez hasonló szerepek egyértelműen meghaladják a hangerejét. A világban bármilyen is manapság a felhozatal hangerőben, akármilyen divathullám uralkodik, a" Trubadúr Di quelle pira", vagy az Otello "Si pel ciel marmoreo giuro..." úgy van megírva, hogy semmilyen "intelligencia", trükk, spórolás nem lehet megoldás a szerep követelte fajsúlyos hang hiányára! Kevés ma a nagy énekes, Pavarotti meghalt, Domingo baritont énekel, Carreras régen visszavonult,az utánuk jövők közül sokan pár év alatt tönkre mentek. Lásd: Villazon. Gondolom az impresszáriók most jól kaszálnak Kaufmannal, és még jobban fognak, ha beleviszik a hőstenor csúcsszerepekbe. Nem kéne. Érdekes Alfredo Kraus nemet tudott mondani, viszont még 72 éves korára is intakt maradt a hangja.
Hát persze, hogy igaz! De. Kérdés, meddig szeretne Kaufmann énekelni. Az előre vetített szerepek, (2 hét múlva Trovatore, aztán Otellót is szeretne énekelni) szóval az ehhez hasonló szerepek egyértelműen meghaladják a hangerejét. A világban bármilyen is manapság a felhozatal hangerőben, akármilyen divathullám uralkodik, a" Trubadúr Di quelle pira", vagy az Otello "Si pel ciel marmoreo giuro..." úgy van megírva, hogy semmilyen "intelligencia", trükk, spórolás nem lehet megoldás a szerep követelte fajsúlyos hang hiányára! Kevés ma a nagy énekes, Pavarotti meghalt, Domingo baritont énekel, Carreras régen visszavonult,az utánuk jövők közül sokan pár év alatt tönkre mentek. Lásd: Villazon. Gondolom az impresszáriók most jól kaszálnak Kaufmannal, és még jobban fognak, ha beleviszik a hőstenor csúcsszerepekbe. Nem kéne. Érdekes Alfredo Kraus nemet tudott mondani, viszont még 72 éves korára is intakt maradt a hangja.