Ha valakit esetleg érdekel, akkor egy hétig a videót letöltheti
Az Opera honlapjáról:
2023. augusztus 27-én (vasárnap) 19:55 -től látható felvételről a Marton
Éva 80. születésnapja alkalmából rendezett gálakoncert az M5 műsorán.
2023
nyarán a 20. század legnagyobb magyar énekesnője, Marton
Éva életműve előtt egykori és jelenlegi növendékei – Megyimórecz
Ildikó, Tuznik Natália, Szeleczki Artúr, Beeri Benjamin –,
valamint a nevével fémjelzett nemzetközi énekverseny díjazottjai – Julia
Muzychenko, Sonja Šarić, Andrei Danilov, Badral Chuluunbaatar –
tisztelegtek, az est sztárvendége pedig a napjaink egyik legizgalmasabb
feltörekvő sztárjaként emlegetett Jonathan Tetelman volt,
aki először lépett az Operaház színpadára.
Rendező: Almási-Tóth
András
Videótervező: Czeglédi Zsombor
Világítástervező: Pillinger Tamás
Műsorvezető: Gyüdi Melitta
Karmester: Kocsár Balázs
A
felvétel 2023. június 18-án készült az Operaházan.
Marton Éva: „A mai közönség sajnos nem olyan jól iskolázott, hogy ismerje mikor van egy áriának vége.” - video-interjú
FIXTV HUNGARY – YouTube – 2023. június 20.
Az M5 csatornán láthatjuk a III. Nemzetközi Marton Éva Énekverseny Gála televíziós felvételét (2018) ma 21.00 és 23.05 óra között.
ÓKOVÁCS SZERINT AZ OPERA – 262. LEVÉL
V. International ÉVA MARTON Singing Competition
Győztes és közönségdíjas:
Andrei Danilov – Андрей Данилов, Irkutszk, Oroszország
Köszönöm a hivatkozásokat. Nekem ő (In-Ho Jeong) tetszett a legkevésbé. Kétségtelenül gyönyörű nagy és sötét hang, de mint előadóművész, zenész, nagyon fura. A gálán - közvetítésben nézve - hatalmas hiányérzetem maradt: semmi sem volt meg az Apa (utolsó) intelméből, búcsújából a Fiának, csak a hatalmas hangban fürdőzés. Ebben a rágalomáriában is az elején - és aztán egy két piano részben - ha kicsit furán is, játékos(nak tűnik), de hamar előretör a kifejezésben a nyers erő és agresszió, és végül teljesen el is uralkodik.
Ilyen lassú rágalomáriát egyébként még nemigen hallottam, és nem áll jól az áriának (mint ahogy az sem hogy az utolsó előtti Si va Crepar kimaradt: egy dolog hogy hosszú és gyors stretták vége előtt bevett előadói gyakorlat az ilyesmi, de ebben az áriában ez teljesen felesleges, zavaró - bízom benne hogy nem a fórum névadója tanácsolta neki ezt)
A harmadik helyezett, In-Ho Jeong, Korea.
Don Basilio: La calunnia – A rágalom
Rossini: Il barbiere di Siviglia – A sevillai borbély
Mind a két orosz énekes nagyon jo, remélem nem lesznek embargo alatt.
Valóban nagyon szép és jól kezelt hang. És még van benne lehetőség, hogy tovább fejlődjön. Natália esetében nem volt szerencsés választás a döntőben énekelt Leonora-ária. Én Mozartban hallottam eddig és abban technikailag nagyon biztosnak mutatkozott.
A második helyezett, Aleksei Kulagin.
Iolanta – Иоланта: Господь мой, если грешен я
René, Provence királya
Az első Marton-verseny, ahol igazságos ítélet született, az orosz tenor minden eddigi verseny résztvevője között a legjobb. Natália egy tipikus lírai szoprán hang, teljesen téves fachra állítva. Erőltetés miatt állandóan lefelé disztonál, áriák végére lefárad. Döbbenetes, hogy nála sokkal jobb szopránokat nem engedtek a döntőbe, hozzátéve, hogy nem volt kiemelkedő nagyon más se. A döntőbe került mezzo pedig egyértelműen rövid szoprán, aki nem hangjához illő fachot énekli. Mint a mai "mezzók" 90 %-a.
Natália félig magyar, félig lengyel. Családi neve helyesen ejtve: [ tuzsnyik ].
A magyar szopránnak nagyon drukkoltunk, szép jövö vár rá, de talán meg különdijat kaphat, csak kap valamit? Még nem tejesen profi de nagy igéret:Tuznik Natalia.
A magyar szopránnak nagyon drukkoltunk, szép jövö vár rá, de talán meg különdijat kaphat, csak kap valamit? Még nem tejesen profi de nagy igéret:Tuznik Natalia.
1. Andrei Danilov (tenor) + Közönségdíj
Андрей Данилов (34) - Irkutszk, Szibéria, Oroszország
2. Aleksei Kulagin (basszus)
Алексей Кулагин (29) - Orjol, Oroszország
3. In-Ho Jeong (basszus)
Dae-jeon, Korea (31)
Seonwoo Lee
V. International ÉVA MARTON Singing Competition
Az éppen eggyel több annál, mint amennyit remélhetek ... ez a dolog pozitív megközelítése.
Én eddig egyszer értettem veled egyet, de az azonnal, töredelmesen be is vallottam. :)
Naaa, valld be: te is.. ... olykor. (nem Boccanegra-vonalon)
Töménytelen ember van,
ezernyi gondolattal.
Talán még olyan ember is lehet,
aki egyetért veled.
A nagy számok törvénye szerint
lehetnek ilyenek.
Én beérem egy "no comment" kommenttel ... remélem, az is elég kifejező, érthető és talán-talán "nem sérti azokat sem, akik egyetértenek Marton Éva művésznő gondolataival". Vannak ilyenek.
Kedves (?) Kati, "ilyen nagyságrendű művészhez" kocsmaszintű jelzőid nagyon nem illenek!
Sérted azokat is, akik egyetértenek Marton Éva művésznő gondolataival; – és hidd el, vannak ilyenek.
Elég undorító, üleptisztogató nyilatkozat. Ilyen nagyságrendű művésztől egyenesen gyomoringerlő.
Verdi: Attila – Odabella áriája és jelenet – Marton Éva, Gregor József, énekkar - Margitsziget, 1972 (YouTube)
Margitszigeti Szabadtéri Színpad, bemutató: 1972. július 7.
Giancarlo del Monaco rendező az olasz nyelvű előadás főszerepeit Gregor Józsefre (Attila) és Marton Évára (Odabella) osztotta, a MÁV Szimfonikus Zenekart és a Magyar Állami Operaház Énekkarát Lamberto Gardelli vezényelte.
Az előadás további szereplői voltak:
Kónya Lajos (Ezio),
Szilágyi Ferenc (Foresto),
B. Nagy János (Uldino),
Bódy József (Leone)
Díszlettervező: Fülöp Zoltán
Jelmeztervező: Márk Tivadar
Marton Éva: Amíg élek, adni szeretnék - Interjú
Origo.hu - Vági Barbara, 2021.12.24.
Méphistophélès – Vladyslav Buyalsky * Владислав Буяльский
IV. Nemzetközi MARTON ÉVA Énekverseny
Leporello – Vladyslav Buyalsky * Владислав Буяльский
IV. Nemzetközi MARTON ÉVA Énekverseny
A holgy úgy látszik mezzo-koloratúra. Kiváncsi lennék hogy birkozna meg a nagyáriával/ Oh Don Fatale/ vagy Carmenben a Kártyaáriával.
Eboli – Lilia Istrati
IV. Nemzetközi MARTON ÉVA Énekverseny
Hát, ez az Ókovács monológ elég meglepő, mert sikerült az énekesekről szinte semmit sem írnia, hacsak azt nem, hogy a többségük nem tekinthető muzsikusnak. (?). Hogy az emeletről hogyan szóltak a hangok, azt én nem tudhatom, de egy dologban igaza lehet, a zenekar differenciálatlanul szólt, ez az online közvetítésben is pontosan így hangzott, de nem hiszem, hogy az akusztika vagy a hangmérnökök hibája lett volna, az okot másban kellene keresni. Én nem sopánkodnék azon, hogy keletről jött az énekesek többsége, ez általános trend, nézzünk csak körül a világ nagy színpadain, úgy tudom, hogy pl. Netrebko is keletről jött. A belcantót pedig már régen ellepték a kis sárga énekesek, ez a miénk is úgy szórta a magas c-ket, hogy öröm volt hallgatni, aztán később majd megtanítja valaki Bohéméletet is énekelni. Azt az ukrán basszistát pedig jó lenne nemcsak egy előadásra megszerezni, csakúgy, mint a kisinyovi szexi mezzót. Voltak nyugatiak is, legalább ketten, a német-török hölgy is megérne egy misét, nemcsak Marton Éva különdíját, az amcsi baritonnal is érdemes lenne egy énektanárnak intezíven foglalkozni, mert kiváló hang-matéria (sőt, volt még egy, nyugati kontratenor is, de őrá tényleg kár egy szót is pazarolni). Kár, hogy róluk, illetve a többi énekesről Ókovács főigazgató szinte egy szót sem írt, de talán a következő levelében rájuk is szán néhány sort, addig is Zsdú stb...
Énekesmustra, avagy még egyszer a Marton-versenyről
ÓKOVÁCS SZILVESZTER
2021.09.13. 09:05 - Origo.hu
194. levél
"Édes Néném,"
A holgy eloadásmodjára gondoltam. A felirat kituno.
A holgy eloadásmodjára gondoltam. A felirat kituno.
Carmen egy szabad NO , nem k...va.
Carmen – Lilia Istrati
IV. Nemzetközi MARTON ÉVA Énekverseny
Köszönöm szépen! Nekem a Casta diva, amit szintén feltettél, még jobban tetszik vele.
A IV. Nemzetközi MARTON ÉVA Énekverseny döntőjében a szerbiai Zomborból származó Sonja Šarić nyerte el az első díjat.
Jó a zenekar, jó az akusztika, jók az énekesek. Akkor ki nem jó? Hát a karmester. Ez a tény bizony fényesen igazolódott most is, amikor különböző műveket, különböző stíulsokat kellett (volna) megszólaltatni, ráadásul az énekesekhez alkalmazkodva, mert bizony, a rutintalan fiatal énekeseket ezzel is segíteni kell(ett volna). Ez mind-mind a karmester dolga. De, hát mit lehet tenni? Sajnos semmit sem.
A Gálán természetesen nemcsak a díjazottak sorrendjére, hanem az ő szereplésükre is spóroltam.
Uzun Deniz abszolút színpadképes, remek előadó - ő Marton Éva különdíját kapta (előbbre soroltam, de akkor borult volna az egész),
Alcantara Germán Enrique hatalmas hang, viszont Malik Azatnak szerintem szebb a hangszíne (tőlem megosztott 2. ill. 3. díjat kaptak volna),
Tisztelt Takatsa! Önnek tökéletesen igaza van. Én nem tudok számolni és figyelmetlen is vagyok. Elnézést kérek érte. Persze, most már úgy vetődik fel a kérdés: a 11 Döntőben részt vevő közül a Gálán miért csak 8 szerepelt. Az itt is olvasott vélemények szerint, a Döntő nagyon magas színvonalú volt. Lehetett volna akkor még egy alkalmat adni az összes részt vevő számára. Persze, ez már történelem.
Azért is örülök a zombori származású Sonja Šarić győzelmének, mert a szép, vajdasági városhoz családi, felmenői ágon magam is kötődöm...
Csak nyolcan szerepeltek a gálán, azok énekeltek, akiket érdemesnek tartottak. Az a kontratenor eléggé kilógott ebből a sorból, csoda, hogy döntőbe jutott.
Sorrendben a következők léptek fel: Alcántara Germán Enrique, Uzun Deniz, Vincent Ethan, Tyshkov Volodymyr, Fürjes Anna Csenge, Son Jihoon, Malik Azat és Šarić Sonja. Így pl. nem lépett fel a kisinyovi Istratii Liliana sem, aki nemcsak a legszebb lány volt, hanem énekelni is nagyon szépen énekelt. :)
Nem tudja valaki, hogy a Díjkiosztó Gálesten Rodrigo Sosa kontratenor miért nem lépett fel?
12 döntős versenyző volt, 1 beteg, (ő csak a különdíját vette át), de csak 10 fellépő volt. (Igaz a végén már csak 8 jött ki meghajolni.)