37 sphynx 2007-04-15 22:50:32
Hááát! Ez kinek az ízlését tükrözi?
Hááát! Ez kinek az ízlését tükrözi?
36 daunerni 2007-04-15 22:33:31 [Válasz erre: 35 Kúp Flóris 2007-04-15 20:07:38]
elvileg teljes a lista - legfeljebb nem olyan könnyű megtalálni a menüben. Próbáljátok itt: [url]http://www.momus.hu/index.php?category=35;alapkönyvtár[/url]
elvileg teljes a lista - legfeljebb nem olyan könnyű megtalálni a menüben. Próbáljátok itt: [url]http://www.momus.hu/index.php?category=35;alapkönyvtár[/url]
35 Kúp Flóris 2007-04-15 20:07:38 [Válasz erre: 34 Búbánat 2004-09-07 08:53:33]
- \" - \" - >Kérem tisztelettel, mi a helyzet az alapkönyvtár terén????:-)
- \" - \" - >Kérem tisztelettel, mi a helyzet az alapkönyvtár terén????:-)
34 Búbánat 2004-09-07 08:53:33
Kérem tisztelettel, mi a helyzet az alapkönyvtár terén? Befuccsolt?
Kérem tisztelettel, mi a helyzet az alapkönyvtár terén? Befuccsolt?
33 Thamos 2004-08-16 21:01:09
1. Bekerüljön-e az alapkönyvtárba pl. olyan mű, mint R.K. Seherezádéja? Alapmű. 2. Egy műnek számit-e az Années de Pelerinage? vagy a Winterreise? Vagy a Ring? 3. Egy \"opus 12-es sorozat\", vagy csak egyes numerák számítanának-e önálló műnek? 4. Megkockáztatom, hogy a zeneszerzők zömét azért egy stilusjellemzéssel el lehetne látni, és valamelyik \"nagy\" kategóriába be lehetne sorolni, függetlenül ifjúkori csínyjeitől (l. Bartók)
1. Bekerüljön-e az alapkönyvtárba pl. olyan mű, mint R.K. Seherezádéja? Alapmű. 2. Egy műnek számit-e az Années de Pelerinage? vagy a Winterreise? Vagy a Ring? 3. Egy \"opus 12-es sorozat\", vagy csak egyes numerák számítanának-e önálló műnek? 4. Megkockáztatom, hogy a zeneszerzők zömét azért egy stilusjellemzéssel el lehetne látni, és valamelyik \"nagy\" kategóriába be lehetne sorolni, függetlenül ifjúkori csínyjeitől (l. Bartók)
32 Kuplung 2004-08-13 17:18:56 [Válasz erre: 6 daunerni 2003-01-29 11:21:07]
Ezeknek az irodalmi vagy zenei stílusok,korok kialakulása sokszor összefügg a történelem egyes fordulópontjaival.Jó hogy épp Richard Strausst említetted.Sokan igencsak erőltetettnek tartják.
Ezeknek az irodalmi vagy zenei stílusok,korok kialakulása sokszor összefügg a történelem egyes fordulópontjaival.Jó hogy épp Richard Strausst említetted.Sokan igencsak erőltetettnek tartják.
31 Sesto 2004-05-18 11:34:50
...hát azt éppen nem tudom, hogy valóban egy komolyzenei alapkönyvtárba belefér-e, de mivel magyar vonatkozású hir, egy új könyv megjelenése kapcsán: megjelent GESZTY SYLVIA életrajza: \"Die Königin der Koloratur\" cimmel, igaz azt nem tudom, hogy magyar nyelvü kiadás lesz, terveznek-e stb...
...hát azt éppen nem tudom, hogy valóban egy komolyzenei alapkönyvtárba belefér-e, de mivel magyar vonatkozású hir, egy új könyv megjelenése kapcsán: megjelent GESZTY SYLVIA életrajza: \"Die Königin der Koloratur\" cimmel, igaz azt nem tudom, hogy magyar nyelvü kiadás lesz, terveznek-e stb...
30 Caligula 2003-11-25 15:47:13
Jelentem, kivonultam.
Jelentem, kivonultam.
29 Megén 2003-11-25 15:46:31
Több fórum is papucsosodott már. Egyesítsék erőiket!
Több fórum is papucsosodott már. Egyesítsék erőiket!
28 Caligula 2003-11-25 13:38:34
Akkor meg kikapok. Muszáj mindig kiderülnie, hogy papucs vagyok?
Akkor meg kikapok. Muszáj mindig kiderülnie, hogy papucs vagyok?
27 caligula helytartója 2003-11-25 13:36:43
Mi ez a diszkrimináció? És ha én - egészen véletlenül - NŐ vagyok???? Már be sem dőlhetek?
Mi ez a diszkrimináció? És ha én - egészen véletlenül - NŐ vagyok???? Már be sem dőlhetek?
26 Caligula 2003-11-25 13:34:47
Így férfiak közt szólva, inkább nem, kösz.
Így férfiak közt szólva, inkább nem, kösz.
25 caligula helytartója 2003-11-25 13:30:21
szeretnéd, ha bedőlnék?
szeretnéd, ha bedőlnék?
24 Caligula 2003-11-25 13:09:18
Dehogy dőltél! :-)
Dehogy dőltél! :-)
23 caligula helytartója 2003-11-25 12:59:40
Ezaz! Én is bedőltem neked. Ott csak valami írás van arról, hogy lesz egy ilyen is...
Ezaz! Én is bedőltem neked. Ott csak valami írás van arról, hogy lesz egy ilyen is...
22 Caligula 2003-11-21 09:39:05
Bocs, mégse. Pedig régebben már volt fent egy anyag, ha jól emléxem a röneszanszról.
Bocs, mégse. Pedig régebben már volt fent egy anyag, ha jól emléxem a röneszanszról.
21 Caligula 2003-11-21 09:33:29
Baloldali menüsor: Böngészde azon belül megtalálod! Ajánlom figyelmedbe a Musica Aberratat is, ha még nem olvastad volna.
Baloldali menüsor: Böngészde azon belül megtalálod! Ajánlom figyelmedbe a Musica Aberratat is, ha még nem olvastad volna.
20 Topi 2003-11-21 09:30:55
Szívesen körülnéznék az alapkönyvtárban, vagy ez még nem lehetséges?
Szívesen körülnéznék az alapkönyvtárban, vagy ez még nem lehetséges?
19 Swirl 2003-06-05 09:42:56
Jó napot! Már sok helyen kerestem, de nem találom Puccini Turandot-jának magyar szövegét, vagy részletes leírását. Ha valakinek esetleg meg van elektronikus formában, az kérem küldje el az e-mail címemre: swirl@freemail.hu Előre is köszönöm!
Jó napot! Már sok helyen kerestem, de nem találom Puccini Turandot-jának magyar szövegét, vagy részletes leírását. Ha valakinek esetleg meg van elektronikus formában, az kérem küldje el az e-mail címemre: swirl@freemail.hu Előre is köszönöm!
18 Árpi 2003-06-05 09:32:14
Rendben! Tehát, hol is van az a lista? Valaki már tud részletet közölni a saját válogatásából? Megöl a kíváncsiság. Részemről vállalok egy Cselló-Top 10-et, vagy 20-at, vagy \"Negyven Királyt\". Jut is eszembe! Minap történt: Este, hazaérkeztemkor hallom, hogy a kislányom ordítja: LÁGER RÁDIÓÓÓÓ!
Rendben! Tehát, hol is van az a lista? Valaki már tud részletet közölni a saját válogatásából? Megöl a kíváncsiság. Részemről vállalok egy Cselló-Top 10-et, vagy 20-at, vagy \"Negyven Királyt\". Jut is eszembe! Minap történt: Este, hazaérkeztemkor hallom, hogy a kislányom ordítja: LÁGER RÁDIÓÓÓÓ!
17 daunerni 2003-06-01 09:28:02
Igazad van, bár nem abban, hogy mi eleve zeneértőnk volnánk. Bizonyos szempontokból minden lista túl bő, másokból viszont túl szűk. Hosszú távon olyan jegyzéket szeretnénk összehozni, ami tárgyalási alap, közös nevező lehet. Ez az, amit egy kissebb szakterület rajongójának is ismernie illik, hogy tudja hová helyezni kedvenceit, hogy össze tudjon hasonlítani. Hogy erre a célra túlságosan részletes lenne a lista? Lehetséges. Egyébként is az volt a szándékunk, hogy ha készen vagyunk a teljes \"könyvtárral\", akkor kezdődik a kiszavazó-show!
Igazad van, bár nem abban, hogy mi eleve zeneértőnk volnánk. Bizonyos szempontokból minden lista túl bő, másokból viszont túl szűk. Hosszú távon olyan jegyzéket szeretnénk összehozni, ami tárgyalási alap, közös nevező lehet. Ez az, amit egy kissebb szakterület rajongójának is ismernie illik, hogy tudja hová helyezni kedvenceit, hogy össze tudjon hasonlítani. Hogy erre a célra túlságosan részletes lenne a lista? Lehetséges. Egyébként is az volt a szándékunk, hogy ha készen vagyunk a teljes \"könyvtárral\", akkor kezdődik a kiszavazó-show!
16 Árpi 2003-05-30 10:42:23
Szerintem Ti abból indultok ki, hogy már eleve zeneértők vagytok. Éppen ezért zenei alapműveltségetek sokkal szélesebb, mint egy \"átlagemberé\". Ketté kellene választani a már zeneértőket a még nem zeneértőktől. Elvileg a komolyzenei alapkönyvtár az általános iskola ének óráin kialakítható volna. Úgy látszik ez eddig sem jött be, valószínű ezután sem fog. Talán a zeneiskolák? Hát, igen... Nehéz jó didaktikai anyagot összeállítani. Koncertek? Színház? Az emberek sokszor még pénzért sem mennek el. Hogy egy komolyzenésznek milyen az alapkönyvtára? Szerintem számít, hogy mi a szakterülete? Egy fuvolista nem valószínű, hogy hárfa művekből rendelkezik lenyűgöző méretű lemez-állománnyal. Talán ésszerű lenne hangszerenként a legfontosabb műveket kiválogatni, majd a kamara zene, zenekari zene, és vokális műfajok következnének.
Szerintem Ti abból indultok ki, hogy már eleve zeneértők vagytok. Éppen ezért zenei alapműveltségetek sokkal szélesebb, mint egy \"átlagemberé\". Ketté kellene választani a már zeneértőket a még nem zeneértőktől. Elvileg a komolyzenei alapkönyvtár az általános iskola ének óráin kialakítható volna. Úgy látszik ez eddig sem jött be, valószínű ezután sem fog. Talán a zeneiskolák? Hát, igen... Nehéz jó didaktikai anyagot összeállítani. Koncertek? Színház? Az emberek sokszor még pénzért sem mennek el. Hogy egy komolyzenésznek milyen az alapkönyvtára? Szerintem számít, hogy mi a szakterülete? Egy fuvolista nem valószínű, hogy hárfa művekből rendelkezik lenyűgöző méretű lemez-állománnyal. Talán ésszerű lenne hangszerenként a legfontosabb műveket kiválogatni, majd a kamara zene, zenekari zene, és vokális műfajok következnének.
15 daunerni 2003-05-27 15:58:39
És emiatt nagyon röstellem is magam. Tényleg elúsztam egy kicsit. Ma fölkerült egy következő szakasz, mégpedig a barokk művekből, úgyhogy ennek tessék nekiesni! Hadd segítsek: Máté passió, vagy János, vagy mindkettő? Részletezzük, hogy mely kantátáknak illik meglenni, vagy ez már tényleg ízlés dolga? Van egy két szerző, aki nem is annyira művei alapján, mint inkább a zenetörténetben betöltött szerepe miatt van a listán (pl. Telemann), érdemes nála egyáltalán konkrét darabot ajánlani?
És emiatt nagyon röstellem is magam. Tényleg elúsztam egy kicsit. Ma fölkerült egy következő szakasz, mégpedig a barokk művekből, úgyhogy ennek tessék nekiesni! Hadd segítsek: Máté passió, vagy János, vagy mindkettő? Részletezzük, hogy mely kantátáknak illik meglenni, vagy ez már tényleg ízlés dolga? Van egy két szerző, aki nem is annyira művei alapján, mint inkább a zenetörténetben betöltött szerepe miatt van a listán (pl. Telemann), érdemes nála egyáltalán konkrét darabot ajánlani?
14 family man 2003-05-16 21:21:10
...és eltelt egy fél év...
...és eltelt egy fél év...
13 sphynx 2003-04-10 00:11:51
Sztem, a korszakolás nem az első lépés, elvégre nem zenetörténetet készül. Ez azt is sugallná, hogy mindegyik korból kb. egyforma számú mű kerüljön a listára, ami megint nem biztos, hogy egyezik a fontossággal. Ha azt mondom, hogy a középkori és a reneszánsz zene ismerete a mai kor embere számára nem annyira tartozik az alapműveltség körébe, mint pl. Beethoven, biztos sokan begurulnak, és azt mondják, hogy azért mondom, mert nem ismerem ezeket a korokat, és igazuk is lenne. Mi lenne, ha számszerű korlátot állítanánk, mondjuk 100 mű kerülhet a listára? Akkor mindenki megpróbálná ebbe belezsúfolni a számára legfontosabbakat, és a listák egyezései kiadnák, hogy mi maradjon, mi menjen.
Sztem, a korszakolás nem az első lépés, elvégre nem zenetörténetet készül. Ez azt is sugallná, hogy mindegyik korból kb. egyforma számú mű kerüljön a listára, ami megint nem biztos, hogy egyezik a fontossággal. Ha azt mondom, hogy a középkori és a reneszánsz zene ismerete a mai kor embere számára nem annyira tartozik az alapműveltség körébe, mint pl. Beethoven, biztos sokan begurulnak, és azt mondják, hogy azért mondom, mert nem ismerem ezeket a korokat, és igazuk is lenne. Mi lenne, ha számszerű korlátot állítanánk, mondjuk 100 mű kerülhet a listára? Akkor mindenki megpróbálná ebbe belezsúfolni a számára legfontosabbakat, és a listák egyezései kiadnák, hogy mi maradjon, mi menjen.
12 Kis Pipin 2003-02-03 12:13:38
Türelmetlenül várjuk!!
Türelmetlenül várjuk!!
11 Búbánat 2003-01-31 08:13:40
Köszönöm DNI-nek, türelemmel és izgalommal várom a kibontakozást.
Köszönöm DNI-nek, türelemmel és izgalommal várom a kibontakozást.
10 daunerni 2003-01-30 22:40:02
Dear Bubánat, bocsánat a késlekedésért, de elég nehezen alakul. A javaslatokat természetesen begyűjtöm, és az egésznek lesz helye a \"rendes\" rovatok között. Most éppen azon veszekszünk a kocsm... izé, a szerkesztőségi értekezleteken, hogy mi legyen a neve annak a vegyes rovatnak, ahová alrovatként az alapkönyvtárat, egyéb adatgyűjteményeket, linkajánlót stb. nyithatnánk.
Dear Bubánat, bocsánat a késlekedésért, de elég nehezen alakul. A javaslatokat természetesen begyűjtöm, és az egésznek lesz helye a \"rendes\" rovatok között. Most éppen azon veszekszünk a kocsm... izé, a szerkesztőségi értekezleteken, hogy mi legyen a neve annak a vegyes rovatnak, ahová alrovatként az alapkönyvtárat, egyéb adatgyűjteményeket, linkajánlót stb. nyithatnánk.
9 gabor 2003-01-30 12:33:06
Jó, ha színes a kép, de legyen kerete! Az operettel szerintem más a helyzet, mint a többi \"régi könnyűzenével\", vagyis előbbiből a Búbánattól említett egy-két példánál többet semmiképpen sem mernék a komolyzenéhez sorolni. Ezek a darabok ma sem tartoznak a \"klasszikus\" kategóriába, még akkor sem, ha egy \"átlagos magyar hallgató\" számára még ezek hallgatása is szellemi erőfeszítést igényel - vagy altatóként hat. Más korok \"könnyűzenéiből\" (pl. kora reneszánsz laudák, frottolák stb., vagy barokk opera buffák) már kevésbé szigorúan válogatnék.
Jó, ha színes a kép, de legyen kerete! Az operettel szerintem más a helyzet, mint a többi \"régi könnyűzenével\", vagyis előbbiből a Búbánattól említett egy-két példánál többet semmiképpen sem mernék a komolyzenéhez sorolni. Ezek a darabok ma sem tartoznak a \"klasszikus\" kategóriába, még akkor sem, ha egy \"átlagos magyar hallgató\" számára még ezek hallgatása is szellemi erőfeszítést igényel - vagy altatóként hat. Más korok \"könnyűzenéiből\" (pl. kora reneszánsz laudák, frottolák stb., vagy barokk opera buffák) már kevésbé szigorúan válogatnék.
8 Búbánat 2003-01-30 11:34:33
Miután már korábban elküldtem javaslatomat a komolyzenei alapkönyvtárba, kérdezem, hogy küldjem el azt ismét olyan bontásban, amelyre a legutóbbi észrevételek vonatkoznak? Vagy ezt elvégzi DNI a mindenkitől beérkezett javaslatok alapján? Nekem nem jelent gondot a korszakhatárok és az átfedések figyelembe vétele, vagy egyéb más csoportosítás. Egyébként teljes mértékben egyetértek az ilyen irányú finomításokkal, mert valóban nem lehet merev határokat húzni. Megkérdezem ezen az úton azt is, hogy mi legyen az általam más helyen felvetett klasszikus operettekkel. Mint könnyebb műfaj, maradjon ki teljesen az alapkönyvtárból? Vagy a fajsúlyosabbaknak (Offenbach, J. Strauss, Lehár bizonyos kompozícióinak) mégis ott lenne a helyük?
Miután már korábban elküldtem javaslatomat a komolyzenei alapkönyvtárba, kérdezem, hogy küldjem el azt ismét olyan bontásban, amelyre a legutóbbi észrevételek vonatkoznak? Vagy ezt elvégzi DNI a mindenkitől beérkezett javaslatok alapján? Nekem nem jelent gondot a korszakhatárok és az átfedések figyelembe vétele, vagy egyéb más csoportosítás. Egyébként teljes mértékben egyetértek az ilyen irányú finomításokkal, mert valóban nem lehet merev határokat húzni. Megkérdezem ezen az úton azt is, hogy mi legyen az általam más helyen felvetett klasszikus operettekkel. Mint könnyebb műfaj, maradjon ki teljesen az alapkönyvtárból? Vagy a fajsúlyosabbaknak (Offenbach, J. Strauss, Lehár bizonyos kompozícióinak) mégis ott lenne a helyük?
7 gabor 2003-01-29 11:44:49
Hát éppen ezért javasoltam, hogy századok (esetleg félszázadok), és földrajzi területek szerint hozzuk létre a kupacokat. Egyébként meggondoltam magam: ha alapkönyvtárunk komolyzenei, akkor maradjunk inkáb az európai (és európai gyöker?, pl. amerikai) m?zenénél, méghozzá csak azoknál a m?veknél, ahol a \"komolyzeneiséggel\" kapcsolatban nem merülhet fel kétség. Hogy mi komolyzene és mi nem, az hosszú eszmecsere tárgya lehetne, de maradjunk inkább annál, hogy mindannyian érezzük, hol vannak a stílushatárok. Ha pedig egy-két határeset bekerül gy?jteményünkbe, az kimondottan jó. De mi legyen azokkal a korokkal, melyekben ugyanúgy elkülönült a \"komoly\" és a \"könny?\" zene, mint manapság (nem akarok mindig ezzel jönni, de a középkor pl. ilyen)?
Hát éppen ezért javasoltam, hogy századok (esetleg félszázadok), és földrajzi területek szerint hozzuk létre a kupacokat. Egyébként meggondoltam magam: ha alapkönyvtárunk komolyzenei, akkor maradjunk inkáb az európai (és európai gyöker?, pl. amerikai) m?zenénél, méghozzá csak azoknál a m?veknél, ahol a \"komolyzeneiséggel\" kapcsolatban nem merülhet fel kétség. Hogy mi komolyzene és mi nem, az hosszú eszmecsere tárgya lehetne, de maradjunk inkább annál, hogy mindannyian érezzük, hol vannak a stílushatárok. Ha pedig egy-két határeset bekerül gy?jteményünkbe, az kimondottan jó. De mi legyen azokkal a korokkal, melyekben ugyanúgy elkülönült a \"komoly\" és a \"könny?\" zene, mint manapság (nem akarok mindig ezzel jönni, de a középkor pl. ilyen)?
6 daunerni 2003-01-29 11:21:07
Van másik gondom is az időrendi besorolással. Ha Dufay volt a példa, akkor még OK, de hogy határozzuk meg mondjuk a romantika kezdetét és végét? Ha az eleje Weber Bűvös vadásza, akkor az ugyebár 1821. Haydn és Beethoven még dolgozott! És a vége? Mondjuk Richard Strauss Vier letzte Lieder. Akkorra Bartók és Webern már nem is élt. Lehet hogy bátorság kell a stílus-besoroláshoz, de Richard Strauss 1948-as műveit egyértelműen még a romantikához, míg néhány, évtizedekkel korábbi opuszt már a modernekhez írnék.
Van másik gondom is az időrendi besorolással. Ha Dufay volt a példa, akkor még OK, de hogy határozzuk meg mondjuk a romantika kezdetét és végét? Ha az eleje Weber Bűvös vadásza, akkor az ugyebár 1821. Haydn és Beethoven még dolgozott! És a vége? Mondjuk Richard Strauss Vier letzte Lieder. Akkorra Bartók és Webern már nem is élt. Lehet hogy bátorság kell a stílus-besoroláshoz, de Richard Strauss 1948-as műveit egyértelműen még a romantikához, míg néhány, évtizedekkel korábbi opuszt már a modernekhez írnék.
5 ton chou 2003-01-28 18:32:23
Szia! Szerintem ez nagyon nagyon szubjektív, nagyrészt ízlés kérdése, habár mondjuk plldául a Beetoven-szimfóniák kötelezőek, akkor is, ha vki nem nagyon rajong értük (bár nem tudom, van-e ilyen). De szerintem azok lehetnek pl. benne, amiket nagyon sokan szerettek, vagy szeretnek. Ez a kortárs zene esetében nehezebb. De szerintem úgy kéne elindítani, hogy beleírjuk csak a legnevezetesebbeket, és azután kell az ötleteket várni a sok-sok embertől, hogy és ehhez még mit tenne oda, nem?
Szia! Szerintem ez nagyon nagyon szubjektív, nagyrészt ízlés kérdése, habár mondjuk plldául a Beetoven-szimfóniák kötelezőek, akkor is, ha vki nem nagyon rajong értük (bár nem tudom, van-e ilyen). De szerintem azok lehetnek pl. benne, amiket nagyon sokan szerettek, vagy szeretnek. Ez a kortárs zene esetében nehezebb. De szerintem úgy kéne elindítani, hogy beleírjuk csak a legnevezetesebbeket, és azután kell az ötleteket várni a sok-sok embertől, hogy és ehhez még mit tenne oda, nem?
4 daunerni 2003-01-28 08:30:13
Dear Gabor, Ez elég fontosnak tűnik! Úgy gondolod, hogy egy \"alapkönyvtárnak\" tartalmaznia kell például népzenét, illetve népzenéket, valamint olyan jazz-felvételeket (horribile dictu világzenét) amiket nyilván nem lehet egy kalap alá venni a kortárs szerzőkkel. Ez rendben is van, támogatom :-)) de ki fogja megmondani, hogy ezek közül melyik felvétel tartozik az \"alapműveltséghez\"?
Dear Gabor, Ez elég fontosnak tűnik! Úgy gondolod, hogy egy \"alapkönyvtárnak\" tartalmaznia kell például népzenét, illetve népzenéket, valamint olyan jazz-felvételeket (horribile dictu világzenét) amiket nyilván nem lehet egy kalap alá venni a kortárs szerzőkkel. Ez rendben is van, támogatom :-)) de ki fogja megmondani, hogy ezek közül melyik felvétel tartozik az \"alapműveltséghez\"?
3 ton chou 2003-01-26 20:14:58
Egyetértek gaborral :) Mert vannak kérdéses zeneszerzők is, akiket egyesek ide, mások oda sorolnak, sőt, lehet olyan is, aki élete kezdetén még ilyen, végén meg olyan stílustban alkotott.
Egyetértek gaborral :) Mert vannak kérdéses zeneszerzők is, akiket egyesek ide, mások oda sorolnak, sőt, lehet olyan is, aki élete kezdetén még ilyen, végén meg olyan stílustban alkotott.
2 gabor 2003-01-26 07:50:43
Ha zenem?tárunk kizárólag az európai zenét fedné le, akkor rendben volna a stíluskorszakok szerinti felosztás, bár szerintem helyesebb az évszázadok szerinti, mivel utóbbi objektívebb. (Dufay pl. középkor, vagy reneszánsz? Inkább egyik sem, hanem XV. század.) Ha azonban szeretnénk válogatni az európán kívüli zenékb?l is, feltétlenül szükség van területi felosztásra. Ha pedig a szigorúan vett m?zenén kívül is tájékozódunk, kéttengely? koordináta rendszerünk óhatatlanul háromtengely?vé b?vül a szubkultúra tényez?jével.
Ha zenem?tárunk kizárólag az európai zenét fedné le, akkor rendben volna a stíluskorszakok szerinti felosztás, bár szerintem helyesebb az évszázadok szerinti, mivel utóbbi objektívebb. (Dufay pl. középkor, vagy reneszánsz? Inkább egyik sem, hanem XV. század.) Ha azonban szeretnénk válogatni az európán kívüli zenékb?l is, feltétlenül szükség van területi felosztásra. Ha pedig a szigorúan vett m?zenén kívül is tájékozódunk, kéttengely? koordináta rendszerünk óhatatlanul háromtengely?vé b?vül a szubkultúra tényez?jével.
1 stevie w 2003-01-14 12:24:30
Nem egy forradalmian uj megkozelites :-) de ugysincs jobb. Esetleg a vokalis es instrumentalis muveket kulon lehetne gyujteni.
Nem egy forradalmian uj megkozelites :-) de ugysincs jobb. Esetleg a vokalis es instrumentalis muveket kulon lehetne gyujteni.
0 DNI 2002-12-04 18:07:41
Kedves Barátaink, Nemrég született egy írásunk egy komolyzenei alapkönyvtár szükségességéről. Kaptunk is néhány figyelemre méltó levelet, lassan körvonalazódik a folytatás. Addig, amíg az összefoglaló, \"nagy mű\" el nem készül, itt is szeretnénk megbeszélésre bocsájtani az érdekesebb tippeket. Tervünk szerint január második felében új rovatot fogunk útjára indítani, ahol a fontosnak tartott alapműveket korok szerint nemcsak felsoroljuk, hanem például hangfelvétel-javaslatokat, ötleteket is közlünk hozzájuk. Önök szerint például van értelme a következő kategóriáknak? középkor barokk klasszika romantika modern kortárs
Kedves Barátaink, Nemrég született egy írásunk egy komolyzenei alapkönyvtár szükségességéről. Kaptunk is néhány figyelemre méltó levelet, lassan körvonalazódik a folytatás. Addig, amíg az összefoglaló, \"nagy mű\" el nem készül, itt is szeretnénk megbeszélésre bocsájtani az érdekesebb tippeket. Tervünk szerint január második felében új rovatot fogunk útjára indítani, ahol a fontosnak tartott alapműveket korok szerint nemcsak felsoroljuk, hanem például hangfelvétel-javaslatokat, ötleteket is közlünk hozzájuk. Önök szerint például van értelme a következő kategóriáknak? középkor barokk klasszika romantika modern kortárs