Bejelentkezés Regisztráció

film és zene


20 Búbánat 2004-08-21 15:48:48
Rózsa Miklós - Ben Hur Ki írta Az elfújta a szél zenéjét?

19 Outlook 2004-08-21 15:33:03
Jerry Goldsmith, John Williams

18 mélymagyar 2004-08-21 15:25:23 [Válasz erre: 17 beckmesser 2004-08-21 15:23:20]
Na ne viccelődjünk. A filmzenéről Stravinsky azt írta, olyan, mint a tapéta. A legjobb, ha észre se veszed. Akkor meg minek? Ligeti is utálja. Kubrick egyszerűen ellopta egy darabja részletét, aztán Ligetit valami nevetséges összegel fizették ki, amikor szerzői jogaira hivatkozott.

17 beckmesser 2004-08-21 15:23:20
Volt egy olyan film-terv is, Mario Lanza-faneknek ajánlom, hogy \"Oroszlánvadász rámás csizmában\". Eztet Pavarotti abszoválta volna, magyar titkárja rábeszélésére. De aztán megfúrták. (Mármint a csizmát...)

16 Búbánat 2004-08-21 12:23:04
Nyolcvankét éves korában, csütörtökre virradóra Los Angeles-i otthonában meghalt Elmer Bernstein, a filmtörténet egyik leghíresebb zeneszerzője. Bernsteint, akinek legismertebb filmzenéje A hét mesterlövész című western volt, zongorista csodagyermeknek tartották. Elmer Bernstein, aki nem volt rokona kortársának Leonard Bernsteinnek, bár jó barátok voltak, összesen tizennégy alkalommal kapott Oscar-díj-jelölést, de csak egyszer, 1967-ben kapta meg az aranyszobrocskát. Olyan híres filmek zenéjét szerezte, mint az Aranykezű ember, a Tízparancsolat, a Ne bántsátok a fekete rigót!, Az alcatrazi madárember, A bal lábam, vagy legutóbb A New York.i bandák című Scorsese-alkotás. /MTI/

15 psmith 2003-10-11 11:14:18
A némafilmekre reagálnék. Amikor már beindult a mozifilm gyártás, a filmekhez mellékeltek segédanyagot a zenésznek. Ezt úgy hívták, hogy végszó-lista. Ebben benne volt, hogy bizonyos jelenetek alatt, milyen zene szólhat. Az igényesebb rendezők, pedig írattak rendes zenét a filmjeikhez, amit a nagyobb mozik zenekarai játszottak. Aki olvasta Pjatigorsky, a világhírű orosz csellista önéletírását (Csellóval a világ körül), az tudhatja, hogy gyerekként ő is játszott ilyen zenekarban. A sztálini terror alat pedig sok filmhez Shosztakovics írt zenét. (Pl.: Új Babilon.) Később ezeknek köszönhette, hogy az ellene intézett támadásoknak nem lettek komolyabb következményei. Voltak nagyobb mozik, ahol orgona is volt. Persze a kis vetítőkben tényleg a zongorista feladata volt a hangulat megteremtése.

14 Megén 2003-10-09 10:28:25
Felkápászééééél.... Sajnos nekem élőben már csak ez jutott. Szüleimtől tudom volt jobb is. Csak egy nagyon rövid operafelvétele van meg filmen, amiből nem tudtam komoly véleményt alkotni.

13 Caligula 2003-10-09 10:16:26
Rouzsalevéééééil! :-)))

12 Búbánat 2003-10-09 09:58:46
A némafilmek alatt régen egy zongorista játszotta az egyes jelenetekhez odaillő zenéket. Sohasem tudtam megérteni, hogy lehet ezt rögtönözni. Vagy ha előre megkomponálták, akkor a zongoristának nagyon kellett figyelnie a vásznat, hogy mikor kell ”belépnie”. Egyszer a rádióban volt egy műsor, ahol a némafilmekhez komponált zenéket lehetett hallgatni. Mit mondjak? Semmitmondó volt. Nem volt mihez kötnöm, nem voltak ilyen filmélményeim. Bezzeg, ha felcsendül Morricone jól ismert zenéje, egyből beugrik mindenkinek a Volt egyszer egy Vadnyugat… Különben Sárdi János is sok zenés filmben szerepelt, énekelt.

11 Megén 2003-10-09 08:59:23
Kasztráltra visszatérve, az Orlandoban Jimmy Summerville hangja megfogott. Pedig szerintem nem kasztrált, csak a hangja nagyon érdekes. Persze nem operára képzett hang, ugyanúgy mint Freddie Mercuryé sem. Kár volt vele M. C.-nak Barcelonázni. De ez utóbbi OFF.

10 karnagy 2003-10-09 07:32:42
Ha már zongoristák és film... Érzelgőssége ellenére tetszett a Ragyogj! Megszerettem Rachmanyinov 3. zongoraversenyét, és a gyönyörű Vivaldi-kantátát (Nulla in mundo pax).:)

9 psmith 2003-10-08 22:13:18
Kedves \"karnagy\"! A \"Farinelli\" a kasztrált tényleg kritikán aluli film. Az énekről viszont azt hallottam, hogy azért, hogy rekonstruálják a kasztrált férfi-(mi más)hangot (ami nem azonos a kontra-tenorral), egy női és egy falzett férfi hangot kevertek egybe, az ügyes technikusok. Felesleges volt. Az Amadeus viszont tényleg jó, leszámítva, hogy mialatt Mozart fortepianón játszik versenyművet, alatta modern zongorahang szól. Azért ez SOK! A másik kifogásom a Zongorista c. filmmel kapcsolatos. Ha valaki évekig kényszermunkán van és testileg-lelkileg kikészül, akkor , hogy a búbánatban (Búbánattól elnézést) játsza le makulátlanul egy romos ház valószínűleg leromlott állapotú zongoráján \"A\" g-moll balladát. És miért valamiféle szuper-mix változatát. Aki olvasta Cziffra önéletrajzát, az tudja, hogy sok évi kihagyás után nem könnyű a megviselt kezeket feléleszteni, pedig neki aztán különlegesen \"ügyes\" kezei voltak.

8 sphynx 2003-10-08 18:38:21
Valamikor, valamelyik adón lesz műsor filmzenékről. Talán TCM? (Persze csak szimplán filmzenékről, nem filmben felhasznált komolyzenéről.)

7 kalahari 2003-10-08 18:08:19
Nem tartozik ide, de ha már Lanza szóba került... Mit gondoltok róla? Még soha nem említette senki, legalábbis én nem láttam, hogy írtatok volna róla. Van egy-két felvételem tőle, szerintem eszméletlen jó hangja volt. Kár, hogy olyan fiatalon elment.

6 Sándor cár 2003-10-08 13:39:32
Wojciech Kilarz művei. A Zanussi-filmekhez szokott zenét írni. Ő egyébként kortárs szerző, csak dolgozik a filmnek. És Michael Nyman.

5 Búbánat 2003-10-08 13:20:06
„Óvakodj a törpétől!” A film végén a nagy üldözéses jelenetben, a dalszínházban kulminálódnak az események, s közben halljuk-látjuk Sullivan Mikádójából a finálét. Roppant hatásos.

4 Megén 2003-10-08 13:11:14
Ha nem csak a zenés filmekről, hanem a filmek zenéiről is beszélünk, akkor én azokat a zenéket is szeretem, amelyeknek dramaturgiai szerepe van. Legutóbb (már egy másik fórumban írtam) egy amerikai filmben egy haláleset nyomozása kapcsán \"Liu halála\" az értő füleknek azonnal a film megoldását adta.

3 Topi 2003-10-08 08:55:27
Egyetértek Búbánattal, nálam a Lanza filmek orrhosszal vezetnek: Nagy Caruso; Halászlegény frakkban, - bárcsak most is gyártanának hasonló filmeket!

2 karnagy 2003-10-08 08:49:50
A kedvencem az Amadeus (amikor Magyarországon bemutatták a nyolcvanas évek végén, egymás után kétszer is megnéztem a Puskin moziban) Nem tetszett a Farinelli. Idegesít, hogy többnyire szoprán hangú énekesnő szólaltatja meg a híres kasztrált szólamát. Bergman Varázsfuvolája mint film remekmű, ám zeneileg (svédül) gyenge közepes.

1 Búbánat 2003-10-08 08:47:55
Én elsősorban az életrajzi zenés filmeket szeretem. Ilyen volt pld. a Nagy Caruso című film, amelyben Mario Lanza személyesítette meg a legendás énekest, és ő is énekelt benne.

0 psmith 2003-10-08 07:48:39
Érdeklődve várom véleményeiteket filmzenékről és zenei témájú filmekről. Például: melyiket szeretitek, vagy melyiket nem kedvedelitek. De bármi egyébb hozzászólás a témához érdekel.





A lapunkban megjelent szövegek a Café Momus, vagy a szerző kizárólagos szellemi tulajdonát képezik és szerzői jog védi őket.
A szerkesztőség külön, írásos engedélye nélkül mindennemű (részben vagy egészben történő) sokszorosításuk, felhasználásuk, kiadásuk és terjesztésük tilos.