vissza a cimoldalra
2018-10-23
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Kedvenc felvételek (149)
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (61182)
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (4071)
Társművészetek (1278)
Kedvenc előadók (2824)
Milyen zenét hallgatsz most? (24998)
Haladjunk tovább... (214)
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon (2283)
Momus társalgó (6348)
Kedvenc művek (143)

Olvasói levelek (11291)
A csapos közbeszól (95)

Kiss B. Atilla (191)
Operett, mint színpadi műfaj (3734)
Lisztről emelkedetten (931)
Kimernya? (2773)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (2936)
Kolonits Klára (1078)
Élő közvetítések (7462)
Zenetörténet (243)
A magyar zenei élet elfeledett vagy kevéssé ismert művészei (1124)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1507)
Franz Schmidt (3200)
Mi újság a ZAK-on és a hazai koncerttermekben? (289)
A hangszerek csodálatos világa (183)
Giacomo Meyerbeer (653)
Jonas Kaufmann (2276)
Opernglas, avagy operai távcső... (20149)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

Fórum - Marton Éva (-zéta-, 2009-09-30 16:14:17)

   
760   Búbánat • előzmény759 2018-09-27 12:24:22

Beszámoló a III. Nemzetközi Marton Éva Énekverseny döntőjéről

"Újra és újra II."

KONDOR KATA írásának második része

Opera-vilag.net - 2018. szeptember 27.

759   Búbánat 2018-09-26 21:25:45

Egyéniségek futószalagon, avagy a III. Marton Maratonról

Origo.hu -  2018.09.25. 13:45

ÓKOVÁCS SZERINT AZ OPERA – 2/91. levélária

Kedves Tatjána Néném!

Nagyon kényelmes dolog ám a zeneakadémiai zsűriben csücsülni, és megszemlélni a világ énekesfelhozatalát, hogy nézni is teher... Most, a hatodik évben, a harmadik versenyen értünk oda, hogy a jelentkezők színvonala méltó lett ahhoz a nívóhoz, amelyet Marton Éva, a XX. század legjelentősebb magyar operaénekesnője évtizedeken át képviselt.

 

758   Búbánat 2018-08-26 12:21:19

Kapcs. 458. sorszám

Ma este a Bartók Rádió sugározza:

Marton Éva zenekari áriaestje - részletek

Budapest, Kongresszusi Központ, 1988. szeptember 3.

Km. a Magyar Állami Hangversenyzenekar

Vezényel: Julius Rudel

Műsor:

1. Verdi: Aida – Aida áriája, I. felv.: "Ritorna vincitor" 

2. Verdi: Az álarcosbál – Amelia áriája, III. felv.: „Morro, ma prima in grazia”

3. Rossini. A sevillai borbély - Nyitány 

4. Boito: Mefistofele: Margit áriája, III. felv.: "L'altra notte" 

5. Catalani:La Wally Wally áriája, I. felv.: "Ebben, ne andro lontana" 

6. Wolf-Ferrari: A madonna ékszerei – Intermezzo, II. felv. és III. felv.

7. Puccini: Manon Lescau – Manon ékszeráriája, II. felv.: "In quelle trine morbide" 

8. Puccini: Manon Lescaut - Manon búcsúáriája, IV. felv.: "Sola, perduta, abbandonata" 

9. Mascagni: Fritz barátunk – Intermezzo, III. felv.

10. Cilea: Adriana Lecouvreur – Adriana áriája, I. felv.: "Io son l'umile ancella" 

11. Verdi: Don Carlos – Eboli áriája, III. felv. : "O don fatale" 

12. Ponchielli: Gioconda – Méregária, IV. felv.: "Suicidio"

13. Puccini: Tosca – Tosca imája, III. felv.: "Vissi d'arte"

 

(Ism.: 2018. szeptember 7., 13.40 - )

757   miketyson • előzmény749 2018-08-06 17:10:24

Nem teljesen pontos, amit írsz. Domingo lett volna a tenor, de akkor halt meg az édesanyja, lemondta. Lamberti ugrott be, de nem utólag, együtt énekelt a többiekkel. 

756   Búbánat 2018-08-06 12:23:25

Marton Éva Szerelmes földrajz 2018.06.23-i-adás - video

(26 perc)

Marton Éva Szerelmes földrajza több egy emlékeket felidéző, budapesti barangolásnál: egyúttal az éppen 75 éves, a Nemzet Művésze címmel kitüntetett, Kossuth-díjas, világhírű operaénekesnő köszöntése is. 


A Magyar Szent István Rend kitüntetettje gyermekei, ifj. Marton Zoltán és Marton Diana társaságában keresi fel számára fontos fővárosi helyszíneit: a Józsefváros utcáit és épületeit, a Zeneakadémiát, az Operaházat, a Vigadót, a Mátyás-templomot, a Halászbástyát, az Alabárdos Éttermet.

Közben még néhány kedves barátjával is találkozik: Vígh Andreával, Ókovács Szilveszterrel és Batta Andrással

/MÉDIAKLIKK.HU/

755   Edmond Dantes • előzmény665 2018-07-26 15:28:34

Behrenst  A walkürben volt szerencsém ott látni és nagyon tetszett, Altmeyer Sieglindéje kevésbé. Sajnos abból a produkcióból Behrensen kívül az ideális Siegmund, Peter Hofmann és a remek Aage Haugland is (korán) elment már.

754   tiberio • előzmény753 2018-07-26 12:32:57

Sajnálom. Nincs - gyanítom, nem is lehet - közvetlen élményem vele. És még sok más régi énekessel sem...:)

753   telramund 2018-07-26 10:53:50

Veriano Luchetti Az Erkel Színházban nagyszerű  Cavaradossit énekelt Vannak énekesek akik  művászete átjön ,másoké meg nem a hangfelvételen.Egyébként is a hangfelvétel főszereplőja a hamgmérnök.Ezért is nem tudok olyan hozzászólaásokért lelkesedni,ahol csak lemezeek alapján ítélkeznek egy éneks  minőségén

752   tiberio • előzmény747 2018-07-26 08:05:23

Ezt már én is kérdeztem itt valahol, és ha jól emlékszem azt a választ kaptam, hogy eredetileg Domingo énekelt volna, csak magánéleti probléma miatt nem tudott eljönni. Szerintem is Lamberti itt a gyenge pont, mint ahogy az Ernani felvételen is. Egyszerűen nem találom szépnek a hangját és nem is elég testes Marton mellett.

De ugyanígy nem szerettem Veriano Luchettit sem a Hungaroton Medea felvételén.

751   nizajemon • előzmény750 2018-07-25 17:44:25

Mármint a szárnyaló hangja :) Az után kiált ez a pompás ária.

750   nizajemon • előzmény749 2018-07-25 17:41:29

Az zavarhatott be,hogy pár hete hallgattam Pavarottival,1980 Verona Aréna.Az eszményi nekem,ehhez a hatalmas tenoráriához.

749   -zéta- 2018-07-25 13:51:02

Ha jól rémlik ez volt az a felvétel, amire Nem Lamberti volt kitűzve. Az eredeti tenor nem érkezett meg (vagy megjött, de beteg volt, erre már nem emlékszem), így a darabot tokkal-vonóval felvették NÉLKÜLE. Mivel az eredeti énekes az utófelvételen sem akart megjelenni, beugratták Lambertit, aki éppen ráért és Patané amúgy is csípte (lásd. még az Ernani lemezt is...)

748   telramund 2018-07-25 13:04:06

Azt,hogy a Giocondában mit ettek  Lambertin nem tudom,de azt igen ,hogy az Erkel Színházban énekelt Álarcosbál Riccardoja egyike volt a legjobbaknak ,amit hallottam.Sőt abban az előadásban az általam nem kedvelt Sudlik Mária is nagyon jól énekelt.Igaz a felvétel és az előadás között eltelt néhány eszetendő.

747   nizajemon 2018-07-25 12:36:24

Vajon mit "ehettek" Lambertin?

746   Búbánat 2018-07-24 10:39:32

Ma este a Bartók Rádió sugározza

19:00 – 19.35

Prológhttp://hangtar.radio.hu/images/kh0.png

A mikrofonnál: László Ferenc
Szerk.: Katona Márta

19.35 – 22.23 A főszerepben: Marton Évahttp://hangtar.radio.hu/images/kh0.png

VII/6. rész

Amilcare Ponchielli: Gioconda

Négyfelvonásos opera

Szövegét - Victor Hugo Angelo c. drámája nyomán - Tobia Gorrio álnéven Arrigo Boito írta.

Vez.: Giuseppe Patané

Km.: Magyar Állami Operaház Énekkara, Magyar Állami Hangversenyzenekar

Szereposztás:

Gioconda - Marton Éva (szoprán),
Enzo Grimaldo - Giorgio Lamberti (tenor),
Alvise Badoero - Samuel Ramey (basszus),
Laura - Budai Lívia (mezzoszoprán),
Gioconda vak anyja - Anne Gjevang (alt),
Barnabás - Sherrill Milnes (bariton),
Zuane, hajós - Bátor Tamás (basszus),
Isepo, írnok - Kállay Gábor (tenor),
Énekes - Tóth János (bariton),
Szerzetes - Moldvay József (basszus)

745   Búbánat 2018-07-17 19:22:40

19:00 Prológhttp://hangtar.radio.hu/images/kh0.png

19:35 – 21:12

A főszerepben: Marton Évahttp://hangtar.radio.hu/images/kh0.png

VII/5. rész

Umberto Giordano: Fedora

Háromfelvonásos opera

Szövegét - Victorien Sardou színműve nyomán - Arturo Colaotti írta.

Vez.: Giuseppe Patané
Km.: Magyar Rádió Énekkara (karig.: Sapszon Ferenc), Magyar Rádió Szimfonikus Zenekara


Szereposztás:
Fedora - Marton Éva (szoprán),
Loris Ipanov - José Carreras (tenor),
Olga - Kincses Veronika (szoprán),
De Siriex - Martin jános (bariton),
Grech, rendőrtiszt - Gregor József (basszus),
Loreck - Németh József (bariton),
Rouvel báró - Fülöp Attila (tenor),
Dr. Boroff - Kovács Pál (bariton),
Désiré - Rozsos István (tenor),
Cirillo - Kováts Kolos (bariton),
Sergio - Baski István (basszus),
Nicola, valamint Michele - Blazsó Sándor (basszus),
Dimitri - Bokor Jutta (alt),
Egy kis savojai - Csányi Tamás (alt),
Lazinski - Rohmann Imre (zongora).


(VII/6. rész: jövő kedd, 
19.35)

 

744   Edmond Dantes • előzmény733 2018-07-09 10:53:47

Ha felállítva talán nem, kiállítva volt (van?) már Marton Éváról készült szobor ld. itt.

743   Edmond Dantes • előzmény741 2018-07-09 10:45:12

Segítek :-)

742   Klára • előzmény739 2018-07-09 06:52:36

Ha maga mondja!

741   joska141 • előzmény733 2018-07-09 05:11:49

Mai hír egy tegnapi eseményről:

http://www.borsonline.hu/celeb/szulovarosaban-avattak-fel-koncz-gabor-szobrat/156317

80-is születésnap alkalmával készült, fénykép is van a cfikk mellett, sajnos azt nem tudom belinkelni. Hála...Koncz Gábor még jó egészségnek örvend...

Ennyit a szoborállítás aktuális rendeletéről, annak betartásáról...

740   IVA • előzmény738 2018-07-09 03:07:05

Mely szakmában szakszerűtlenség összevetni egy művésztelepet, illetve az azonos kerület lakásainak minőségét érintő támogatást egy operaház, illetve az annak kerületében levő lakások minőségét érintő támogatásokkal? Mindegy is, ha bármilyen szakszerűséghez jelen vagy te.
Klára retorikáját kifogásoltam, és ebből a szempontból közömbös, hogy kinek milyen jellegű beruházásáról van szó. Emlékszünk a klasszikus népi demagógiára: miért fordítanak szellemi és anyagi energiákat az űrkutatásra addig, amíg nem tudják gyógyítani a rákot?
Marton Éva mellszobra megrendelőjének feltehetően van elképzelése az alkotás elhelyezéséről.

739   IVA • előzmény737 2018-07-09 03:04:06

OFF: Azt a színvonalat tükörnek hívják.

738   Edmond Dantes 2018-07-08 14:19:57

Operaház felújítását a VI. kerületi szükséges-remélt felújításokkal összevetni: szakszerűtlenség. MÁO állami tuladonban van, felújítása kiemelt állami beruházás. A VI. kerületnek az Andrássy útnál kevésbé fényes részein lévő lakásait, házait önkormányzati tulajdon esetén az önkormányzatnak, magántulajdon esetén a tulajdonosoknak = társasházaknak kell(ene) felújítania, utóbbiak esetében kedvezményes hitelkonstrukcióban teremtve ehhez forrást. Marton Éva szobrát -akár életében- elhelyezhetik pl. az Epreskertben, ott úgyis sok szobor van.

737   Klára • előzmény736 2018-07-08 13:05:48

Bocs, erre inkább nem válaszolok! Túl hosszú lenne, és van az a szinvonal, ahova ez ember már nem megy le...

736   IVA • előzmény735 2018-07-08 04:50:14

Nem kioktatni szándékoztam, csak igyekeztem válaszolni az „Ami érdekelne...” kezdetű kérdésére.
A Százados úti művésztelepet 1911-ben építették. Ugye, nem baj, hogy nem bontották le és nem adják át az enyészetnek, csak azért, mert a kerületben jelen van a szegénység és sok lakás rossz állapota is? Mert ezen az alapon az Operaház felújítása alkalmával időszerű feltennünk a kérdést, hogy mit terveznek a VI. kerületnek az Andrássy útnál kevésbé fényes részein levő lakások, házak állapotával, illetve a készülő Eiffel Műhelyház mellett hogyan lakik majd Kőbányának talán még a VIII. kerületinél is kevésbé előkelő helyzetű lakossága.
A függőfolyosóknak az a dolguk, hogy lógjanak, a függ ugyanis a lóg szinonimája. Talán arra gondolt, hogy le vannak szakadva – de hát nincsenek, különben a kameraröptében bemutatott helyen fel lennének dúcolva. Igen, még ha a lakások nem „totál” lepusztultak is, valószínű, hogy nincs bennük fürdőszoba, sőt az sem kizárt, hogy szintenként csak egy-egy közös vécé van a folyosók végén. Sok-sok ilyen ház van még Budapesten. Ilyenek voltak a mai Corvin-negyed területén is, de ott legalább elkezdődött a nyomorúságos állapotok felszámolása. Önnek nyiván van olyan polgármester-jelöltje, aki egyszerre, mintegy varázsütésre megszünteti az évszázadok történelmének azt az örökségét, amely az emberek otthonainak nívója közötti különbségekben nyilvánul meg.

735   Klára • előzmény734 2018-07-06 15:31:46

A kioktatásért köszönet! Nem az a probléma, hogy nincs a lakásban szárítóhelyiség, hanem az, hogy valószínűleg fürdőszoa sincs, hogy potyog a vakolat, lóg a függőfolyosó, a lakások és házak totál lepusztultak, talán azt is rendbe kellene hozatni, nem csak a művészeknek mini-lakótelepet építeni! Nem csak a társasházakra kell pályázatokat kiírni - egy részét egyébként sem tudják igénybevenni az önrész hiánya miatt - hanem az önkormányzatiakat is rendben tartani. Az pedig nem érv, hogy vannak ennél sokkal lapusztultabbak is, az sem jó, de ez nem érv ebben a helyzetben!

734   IVA • előzmény731 2018-07-06 01:59:45

OFF: A videóban látható udvarnál és házsornál sokkal lepusztultabbak is vannak, szerte Budapesten, és világszerte. A VIII. kerületben folyamatosan kiírnak pályázatokat társasházak felújítására. Azt biztosan nem tervezi senki sem, hogy mindenkit állampolgári jogon megillessen olyan otthon, amelyben szárítóhelyiség is van.
Szerintem az „olaszos jelleg” nem külvárosi udvarokra, hanem városi utcákra jellemző, ahol egymással szemben levő lakóházak között feszítenek ki zsinegeket, hogy az utcai forgalom fölött száradhassanak a kimosott holmik. Mert ott talán még udvar sincs erre a célra.

733   -zéta- 2018-07-05 19:09:51

Természetesen készülhet élő emberről szobor, csak nevesítve nem lehet felállítani közterületen...

De lehet, hogy ez nem olyan és nem oda készül...

732   Edmond Dantes • előzmény731 2018-07-05 18:54:48

Istenek, istennők szobrai kivételt képezhetnek. A többi politika = kikapnék, ha reagálnék.

731   Klára • előzmény730 2018-07-05 17:48:47

Ez aztán tényleg ki volt cizellálva! Valamikor volt egy olyan rendelet, hogy élő emberről nem készül szobor, nem neveznek el utcát, teret, stb. Csak a minimum a halála után 25 évvel, ha jól emlékszem. Miután én is csak a 17.-ik  perctől néztem, nem tudom, a zárt közösségű műteremlakások és bográcsozós művészeik hol vannak, nem is érdekel igazán. Ami érdekelne, hogy az az olaszos jellegű, udvari ruhaszárogatós, kissé lepusztult belső udvar, illetve házsor hol van! Annak a feljavítása érdekében ki mit tervez?

730   Edmond Dantes • előzmény729 2018-07-05 15:08:27

Köszönöm. Egy percig sem húztam volna ki, egyből odahúzva kihúztam..a nyakamat meg be..

A szobrot még a művésznő életében leleplezik? Múzeum-kert? Mátyás tér? Ez is, az is nyócker.

729   -zéta- • előzmény728 2018-07-05 11:20:05

Csak a 17. percig kell kihúzni, vagy eleve odatekerni... 

728   Edmond Dantes 2018-07-05 08:46:42

Nem tudtam, hogy Marton Éva indul a vasárnapi józsefvárosi polgármester-választáson. 

727   IVA 2018-07-05 07:25:54

Nem tévesztettem el a topicot:
https://www.echotv.hu/adasok/2018/06/29/jobboldali-budapest/13812

726   tiramisu • előzmény722 2018-06-30 16:42:17

Köszönöm, hogy feltetted!!!  Elküldenéd gmail-ben?  kincsesv.2000@gmail.hu.  Szeretettel üdvözöllek, tiramisu

725   Búbánat 2018-06-30 15:00:52

Rádióhangversenyekhttp://hangtar.radio.hu/images/kh0.png

ma délután a Bartók Rádióban, 17:52 – 18:54

 

A főszerepben: Marton Évahttp://hangtar.radio.hu/images/kh0.png- VII/2. rész
 

Dalest a Márványteremben - 2003. március 1.

Zongorán km.: Kovács László
 

1. Robert Schumann: Dalcsokor Op. 39. - a) Idegenben, b) Intermezzo, c) Erdei találkozás, d) A csend, e) Holdas éj, f) Szép idegen, g) A régi várban, h) Idegenben, i) Bánat, j) Félhomály, k) Az erdőben, l) Tavaszi éj, 
 

2. Liszt Ferenc-dalok: a) Mignon dala, b) Mily szép, mily földöntúli szép, c) Vedd a Nap sugarát, d) Hadd pihenjek, e) Jókedv és bánat, f) A dalaim mérgezettek, 
 

3. Richard Strauss-dalok: a) Holnap, b) Halottak napján, c) Alkonyi álom, d) Ajánlás

724   telramund 2018-06-18 21:30:49

Nem tudom,hogy a szopránok miért szeretik fényezni magukat állandóan.

Marton Éva éppen arról beszél az M5-ön  milyen volt a pálykazdése.Hát nem olyan ,amilyennek elmondja,mert annak az időnek vannak már tanui.Grimm mesékbe illő történetet egy ekkora karriert befutott énekesnőtől nem vár az ember,mert rém visszataszító.Ragozhatnám tovább,de már lerágott csont az egész..

723   Beatrice 2018-06-12 11:55:06

Közeleg a művésznő 75. születésnapja. Az Osztrák Rádió műsort szentel az alkalomnak (Ö1, június 19, 10:05).

722   Búbánat 2017-11-15 22:50:13

Marton Éva: A művészetnek és a szerelemnek éltem

Orgio.hu - VÁGI BARBARA 2017.11.14. 21:07

[…] „Talán egyetlen egyszer kellett elmennem orvoshoz, amikor nagyon megfáztam, és este énekelnem kellett. De soha többé. Ez az egyik, amit a diákjaimnak tanítok. A másik pedig a precizitás. Jól ki kell dolgozni a darabot. Apró mozaikokra kell szedni tanulás közben, aztán összerakni újra. Minden hangot, minden szótagot technikailag ki kell dolgozni, meg kell úgy tanulni, hogy a színpadon már jó értelemben vett automatizmussá váljon. Ne kelljen technikai problémákkal küzdeni az előadás közben, hanem csak a kifejezéssel kelljen foglalkozni. A Turandot előtt én 17 különböző előadást hallgattam meg, hogy tudjam, hol jön el a holtpont, ahol különösen kell figyelni. Minden egyes új darab előtt fontos volt, hogy ezeket megtanuljam. Azért egy öt és fél órás Istenek alkonyát végigénekelni nem könnyű, kell hozzá állóképesség, szufla, és tudni kell, hol szükséges tartalékolni az erőt. A mai énekesek nagy részének például nincs középfekvésük - vagy ahogy mi mondjuk, mezzo voce-jük. Mindig ezt mondom a tanítványoknak, hogy a középfekvésből élünk, a magas hangokért pedig fizetnek.

… Mindenesetre a lényeg az, hogy a középhang kevésbé fáraszt, ez ugyanis az ember normál hangja. Ezt kell használni, ha dinamikáról beszélünk. Ez ma nagyon ritka. Vagy kiabálnak, vagy suttognak az énekesek, minden átmenet nélkül. Arra következtetek, hogy a pedagógusok sem tudják megtanítani a középfekvés fontosságát. Nem tudnak egy pianissimóból csengőhangot képezni az énekesek, nem tudják, hogyan kell kiegyenlíteni a magánhangzókat, hogy ugyanazon a helyen szólaljon meg az ő, e, á, é, í, ó, ú, ami egyébként az egyik alapja az éneklésnek. Nem tudják, hogy hogyan kell egy frázist befejezni vagy letenni. Nem ismerik a legatót. Azt látom, hogy az énekesek többsége hangokat énekel. Nem fűzi azokat dallammá, mint egy gyöngysort. Nem tudja, hogy milyen a barokk, és milyen a romantikus éneklés, és többségüknek fogalma sincs, hogyan nyúljon egy mai, modern darabhoz. Tisztelet persze a kivételnek. Mi az akadémián rengeteg modern darabbal foglalkozunk a tanítványaimmal. A diákjaim úgy olvassák a kottát, mint a könyvet. Sok külföldi fiatal alig tudja elolvasni a kottát, a zongorán pötyögteti a dallamot – ez elkeserítő. Állítom: a Budapesten tanult énekesek sokkal képzettebbek a külföldi énekeseknél.

Amikor a világ legnagyobb rendezőivel dolgozott, Jonathan Millerrel, vagy Franco Zeffirellivel, mindig együtt dolgozták ki a szerepeket, átrágták hangról hangra, mozdulatról mozdulatra?

Nem, egyáltalán nem. A munka úgy kezdődött, hogy a karmesterrel és a zenekarral többször összeénekeltük a darabot egy teremben. A karmester korrigált, ha szükséges volt. Ezután mentünk fel a színpadra, és ott kezdett el dolgozni a rendező. Most minden fordítva van, és ez nem jó. Tudja, én nem a rendező elképzeléseit szeretném a színpadon megmutatni, hanem elsősorban a zeneszerzőét, aztán a rendezőét. Ma ez teljesen máshogy működik. Azt veszem észre, hogy a rendezők a saját sérelmeiket próbálják a színpadra vinni – nem pedig a zeneszerző által írt darabot. Persze, ne értsen félre senki, egyáltalán nem akarom, hogy mindig ugyanazt mutassák be, ugyanúgy. Dehogyis. Nagyon szeretem a modern színjátszást is. De hogy a különböző rendezői sérelmeket az énekesnek kell megoldania a színpadon, és ne azt adja elő, amit a zeneszerző megírt, azt nem tartom jónak.

Önnek voltak konfliktusai a rendezőkkel hasonló gondok miatt?

Ó, persze. Például Nizzában. Éppen a Turandot-ot játszottuk. A rendező úgy képzelte el, hogy én egy nagy fekete zongorán ülök – afféle Marlene Dietrich-stílusban -, felsliccelt szoknyában, hosszú, szipkás cigarettával, és éneklem Turandot áriáját: „In Questa Reggia"! A rendező elképzelése szerint a darab Puccini otthonában játszódott, és a szereplők nem az ajtón jöttek be, hanem a kandallón keresztül. Gondolkodtam azon, hogy ezt a darabot visszadobom. De aztán úgy gondoltam, hogy ha így tennék, másnap az olasz és francia sajtó tele lenne azzal, hogy Marton Éva visszadobta a szerepet, és ezzel még nagyobb reklámot kreáltam volna a darabnak, és magamnak pedig inkább rosszat tennék vele. Így végiggondoltam: ha ez a rendező egy Marlene Dietrich típust akar, akkor legyen így. De nem tudom elképzelni, hogy Puccini ezt gondolta volna.

Ezt akkor mondta a rendezőnek is?

Természetesen. Mondtam neki, hogy megcsinálom, de nem fogadom el a koncepcióját.

Néhány hónapja készítettem egy interjút Molnár Levente operaénekessel, aki azt monda, hogy az ön férje azt mondta neki, soha ne foglalkozzon a kritikákkal. Ezt Molnár Levente be is tartja, és nagyon hálás a férjének. Önnek mi a véleménye a kritikákról, kritikusokról?

A kritikák különböző érzéseket ébreszthetnek az énekesekben. A jó kritikától el lehet szemtelenedni. A rossztól pedig meg lehet halni. Befolyásolja az énekest, ez biztos. Ha az első előadás után kapja az ember, megzavarhatja, és az befolyásolhatja a következő előadásokat is. Ráadásul ma már kevés kritikus van, akik igazán értenek a hangokhoz, és nagyon meg tudják sebesíteni az embert. Ne felejtsük el, hogy a művészek sokkal érzékenyebbek. Nagyon hamar megbillenhet az önbizalmuk. Én egyszer olvastam el egy kritikát Salzburgban rögtön az előadás után, és akkor elhatároztam, hogy soha többé, csak ha befejeződött a sorozat. Miért hagyjam, hogy befolyásoljon bárki, egy vadidegen ember? Ő is csak egy a közönség soraiból. A cikket az újságnak írja, nem nekem. Tájékoztatja az olvasókat, hogy mit hallott, mit látott. Az lehet jóindulatú vagy rossz. Nekem azt nem kell elfogadni. Barátoktól, kollégáktól meghallgatni a véleményt, persze, teljesen más. Nekem is van néhány barátom, akiktől szívesen veszem az észrevételeiket. Ami a legfontosabb – ha kritikáról beszélünk -, az önkritika, ami mindenkinek van. Más kérdés, hogy az egészséges, vagy sem. Nekem pedig hatalmas szerencsém van a férjemmel, aki mindig ott volt mellettem, és én tőle azonnal megkaptam a kritikát – a jót és a rosszat is. Minden előadás után megmondta, hogy mi volt a jó, mi volt a rossz.

Mindig hallgatott a férjére?

98%-ban mindig. Igen.”

[…]

721   Búbánat 2017-11-15 12:11:33

A Bartók Rádió hamarosan kezdődő műsora lesz:

12.36 - 13.52 A Danubia Ifjúsági Szimfonikus Zenekar hangversenye

Vez. Héja Domonkos

 Km. Marton Éva - ének

I. Berlioz: Római karnevál – nyitány

II. Mahler:

 1. Egy vándorlegény dalai - a) Hogyha a rózsám, b) Réten jártam hajnalkor, c) Szívemben izzó kés van, d) Az a drága szempár (Marton)

 2. Öt dal Friedrich Rückert verseire - a) Ne tekints be dalaimba, b) Hársfaillatot éreztem, c) Éjfélkor, d) A nagyvilágnak én búcsút mondtam, e) Szereted a szépséget (Marton)

 III. Liszt: Tasso - szimfonikus költemény

 IV. Berlioz: Faust elkárhozása - Rákóczi induló

 

(Zeneakadémia Nagyterem, 2003. szeptember 20.)
 

720   Búbánat 2017-11-09 21:12:50

M3 csatorna, 2017. november 9. csütörtök 22:20 - 23:25

Marton Éva portré

Portréfilm (2004)

(65')

Örökös tagság sorozatunkban sajnos nem készült portré Marton Évával, a Kossuth-díjas operaénekesnővel, ezért most a 2004-ben készült adással mutatjuk be pályáját, óriási sikereit, hitvallását. Közben láthatjuk nagy operákban és nagy szerepekben, többek között: Puccini - Tosca, - Turandot; Giordano - Andrea Chénier; Richard Strauss - Elektra; Wagner - Lohengrin; Bartók Béla - A kékszakállú herceg vára; Erkel Ferenc - Bánk bán.

719   Búbánat 2017-11-08 16:39:38

Márciusig lehet jelentkezni a III. Marton Éva Nemzetközi Énekversenyre

A Zeneakadémia harmadik alkalommal hirdette meg az énekversenyt, melyre legkésőbb 2018. március 14-ig jelentkezhetnek a megmérettetés honlapján a 18–32 éves hölgyek, illetve 18–35 éves urak.

 

716   Edmond Dantes • előzmény714 2017-10-19 11:19:51

Azt tesszük = elválasztjuk és senki nem kételkedik művészi-énekesi nagyságában ld pl. 688 (az volnék én) vagy 695.

714   Alvaro 2017-10-19 11:10:29

Én nem akarok, nem is tudok ebben a vitában részt venni, csak annyi megjegyzés: tudom, tudjuk, Marton Éva emberileg nem könnyű eset. De mégis, próbáljuk meg elválasztani a közéleti megnyilvánulásait a művészetétől. Ami utóbbit illeti, számomra Ő a XX. század második felének egyik legnagyobb operaénekese. 

710   parampampoli • előzmény706 2017-10-19 09:31:00

Rossz az, aki rosszra gondol. -:)

708   parampampoli • előzmény707 2017-10-19 09:30:06

Ady  - na, őt imádom!

707   Edmond Dantes 2017-10-19 08:53:49

OFF?

ADY ENDRE: SZERETNÉM, HOGYHA SZERETNÉNEK

Szeressük egymást gyerekek

:-)

706   IVA 2017-10-19 04:48:22

OFF: Az utóbbi két hozzászólásnál legyetek szívesek leállni. Az ilyen szavak perceken belül molesztálásnak fognak minősülni.

702   parampampoli • előzmény697 2017-10-18 19:05:54

Ez így van. Én például tisztán látok, te meg vélekedsz és találgatsz. Vagy még azt sem.

701   eccerű • előzmény698 2017-10-18 16:08:34

Kedves zéta! Egyetlen szóval sem írtam, hogy nem volt az ének tanszak vezetője, sőt, az én olvasatomban a "már nem" szembeállítva a "nem lett"-tel kifejezetten azt jelenti, hogy volt.

700   macskás 2017-10-18 11:45:14

700

699   Edmond Dantes • előzmény697 2017-10-18 11:43:32

Segíts, hogy én is tisztán lássak! ;-)

698   -zéta- • előzmény693 2017-10-18 11:43:05

Egy tévedést korrigálni szükséges: Marton Éva igenis volt a ZAK Ének tanszakának vezetője egészen 70 éves koráig, amikor a vonatkozó szabályozás szerint le kellett erről a poziciójáról köszönnie, mint bárki másnak. Azóta professor emerita...

697   Momo 2017-10-18 11:40:41

Csak a tisztánlátás végett: Az itt hozzászólók közül van, aki (láthatóan) képben van a szavazás körülményeit (mit, hogyan, miért) illetően, és van, aki találgat és vélekedik... :-)))

696   Edmond Dantes • előzmény693 2017-10-18 11:21:29

Valahol akkor mégiscsak kb. ugyanazt írjuk = ti. a szavazásnak az volt a lényege: ne Marton Éva legyen MMA elnöke  (s e m). Én ezt protesztszavazásnak nevezem, te pedig nem, csak ennyi a különbség.

Másrészt viszont ezeket nem tudom összerakni: "Nem volt egyébként felólről jövő nyomás" és " Káel Csabáról tudható, hogy kinek a baráti köréhez tartozik, márpedig az mindent visz." és " Plusz Vashegyiről mindenki tudja, hogy Káel Csaba a haverja,...". Akkor meg mi lenne ez, ha nem felülről jövő nyomás...nélküli önkéntes -szavaddal élve "bio-nyomógomb"?

Kurz: félreértést elkerülendő és csatlakozva -ppp-hez/hoz, én is szurkolok Vashegyinek és ma őt gondolom a nevezettek közül az alkalmas megválasztottnak.

695   parampampoli • előzmény693 2017-10-18 11:00:14

Elemzéseddel nagyon egyetértek. A szakmában Marton Éva viselkedése, nem csak a mostani, hanem az évtizedes, örökzöld téma. Leszögezve, hogy énekesi nagysága előtt nem csak letérdelek, de leborulok és megcsókolom a földet is, azt tudni kell, hogy magánéleti és szakmai viselkedése olykor egészen elképesztő volt. Sok nemzetközi sztárral volt alkalmam beszélgetni róla, általános vélemény volt róla, hogy óriási énekesnő volt, de nem nagyon találkoztam olyannal, aki kedvelte volna, úgy emberileg. Mindenképpen jobb, hogy nem ő lett az MMA elnöke. Vashegyinek szurkolok, bár az MMA-val mint olyannal nem értek egyet. (A lavinához, amit prognosztizálsz, annyit tennék hozzá, hogy azt képzelje el mindenki így előre, milyen coming out-lavina lesz majd egyszer Ókovácsról, ha megbukik. Mert egyszer meg fog. Nem most.)

694   eccerű • előzmény690 2017-10-18 10:49:49

"Látta valaki azokat a "programokat", vagy ez is csak szöveg, mint eddig annyi minden más?" Nem szöveg.

693   eccerű • előzmény689 2017-10-18 10:46:59

Valóban nem értünk egyet. Egyrészt, az MMA-ban bármennyire is ideológiai, vagy ha úgy tetszik pártkötődéses alapon egységes összetételben, de mégiscsak értelmes emberek ülnek, akik tisztában vannak azzal, hogy Marton Éva mennyiben lenne alkalmas egy Akadémia vezetésére. Ők is ismerik az személyiségét, művészi és egyéb kvalitásait, és ennek ismeretében döntöttek. Nem nézném le őket azzal, hogy a parlamenti képviselőkhöz hasonlóan csak bio-nyomógombként működnének. Nem volt egyébként felólről jövő nyomás, ami ellen protestálni kellett volna, ezek az emberek amúgy sem azért ülnek ott havi háromszázezerért, hogy bármi ellen is protestáljanak, ami a kenyéradótól jön. Azért sem protestálásról van szó, mert csak olyan jelölt jöhetett szóba, akit odafentről támogatnak, azaz ez nem volt választási alap. Lásd éppen Jankovics Marcell esetét, akinek tudtára adták, hogy nem kéne indulnia. Ami pedig Marton Éva erős pártfogását illeti, annyira azért mégsem lehet erős, ha már nem ő a Zeneakadémián az ének tanszak vezetője, ha nem lett belőle operaigazgató, és ha nem lett belőle MMA vezető sem. Ezzel szemben Káel Csabáról tudható, hogy kinek a baráti köréhez tartozik, márpedig az mindent visz. És mivel MÉ most már látványosan nem szent és sérthetetlen, ismerve amár verbálisan is elég agresszív közéletet, ismerve a zenészvilág soha nem felejtéssel párosuló érzékenységét, sajnos egyáltalán nem lennék meglepve, ha most elindulna egyfajta sajátos "coming out"-lavina, amiben néhányan kitálalnának a művésznőtől elszenvedett vélt, vagy valós sérelmeikről. Ennek határt csak az érintettek intelligenciája szabhat. Remélem, nem ez fog történni, de van egy ilyen sejtésem.

692   IVA • előzmény688 2017-10-17 21:35:27

Egydologban igazad van: a HVG-nek nem érdemes elmagyaráznia nekem semmit sem, mert számomra a hitelenségét csupán hangsúlyozó (egyben elfogadhatatlan) „zsurnalisztikai fordulatok” nélkül sem hiteles. De ezért még elmondhatom a véleményemet, ugye?
Abban már nincs igazad, hogy e kifogásaimat a tartalmi mondanivaló helyett „mazsolázgattam”. Nem helyette, hanem előtte.
Továbbá: megjegyzésed nem Pristaldus, általad hivatkozott hozzászólásának tartalmára vonatkozik, hanem az enyémre. Tudom, az én hozzászólásaim sorszámára „elvből” nem hivatkozol, ezért büszkévé tesz, hogy ugyanakkor a tartalmukra való reagálásnak képtelen vagy ellenállni. Ez igazán hízelgő, kedves.

691   Edmond Dantes 2017-10-17 16:31:25

Búcsúzni csak nagyon szépen szabad...

690   Klára • előzmény687 2017-10-17 15:42:33

Látta valaki azokat a "programokat", vagy ez is csak szöveg, mint eddig annyi minden más?

Ami pedig Marton Éva MŰVÉSZNŐT illeti, a kisszerű emberek nehezen viselik a kritikát, egyszerűbb valakit magatartásbeli alapon leminősíteni, mint elgondolkodni azon, hogy esetleg talán egy kicsit mégis igaza van a megfogalmazott kritikában, véleményben, stb? Hiszen a Művésznő nem a protekcionizmussal és ki-kinek-a-lekötelezettje stb. összefonódásokkal tarkított itthoni körülmények között énekelte világhírűvé önmagát, hanem kőkemény megmérettetések közepette! Mai azért mégiscsak valami!

689   Edmond Dantes • előzmény687 2017-10-17 10:40:03

Nem értek egyet. Ez bizony protesztszavazás volt! Lehet, hogy "Vashegyiről mindenki tudja, hogy Káel Csaba a haverja", de akkor a cikkben Marton Éváról és az ő (leg)magas(abb) körökből érkező pártfogásáról írottakat is "mindenki tudja", mégis kiszavazták: nem kicsit, nagyon.

688   Edmond Dantes • előzmény686 2017-10-17 10:32:59

Aki egy újságcikk érdemi tartalma, mondanivalója helyett a cikk szokásosnak elfogadott zsurnalisztikai fordulatait mazsolázgatja, ezzel próbálva hiteltelenné tenni magát a cikk tartalmát, annak valószínűleg nem érdemes (bár természetesen szabad!) elmagyarázni, milyen okok válthatták ki az általam egyébként egykor énekművészként nagyon nagyra becsült Marton Éva csúfos MMA-leszereplését.

687   eccerű 2017-10-17 09:23:01

Szerintem a helyzet ennél sokkal eccerűbb, a kulcsmondat is ott van a cikkben: Vashegyi volt az egyetlen, aki valamire való programmal állt elő. Tudom, nem minden a program, de itt azért mégiscsak értelmes emberek ülnek. Egy dolog, hogy lehet választást nyerni annyival, hogy "folytatjuk", de itt nem parlamentet választottak, "csak" egy intézmény vezetőjét, másfelől ha verseng több jelölt, akik közül az egyiknek van elképzelése arról, miről is szól az, amire pályázik, a másik kettő viszont hablatyol, akkor azért ilyenkor elég szembeötlő a különbség. Plusz Vahegyiről mindenki tudja, hogy Káel Csaba a haverja, tehát a kellő mértékű hátszele megvan, nem politizált (eddig), fiatal is, de nem túl, mi szól ellene? Egyedül Jankovics Marcell lehetett volna ellenfél, de miután ő volt olyan botor, hogy korábban kritikai szavakkal élt az MMA működését illetően, nyilvánvalóan szóba sem jöhetett, de köztiszteletnek örvendő személyiség, így a méltóságát legkevésbé bántó megoldást választhatta.

686   Pristaldus • előzmény685 2017-10-17 07:24:42

Marton Évának  a megsértődés helyett végre el kellene gondolkodnia azon, hogy azzal a megengedhetetlen stílussal, amit az emberek, pályatársai, művészkollégái és a  tanítványai felé mutat, csak azt éri el, hogy egyre több utálót szerez magának!

Ki mint vet, úgy arat!

685   IVA • előzmény684 2017-10-16 00:17:58

Valószínűleg (…) vélik forrásaink (…) forrásaink szerint”…
Az ilyen hivatkozások mindig megrendítik az írások hitelességébe vetett bizalmamat, ha beszélhetünk ilyesmiről egyáltalán a linkelt oldal esetében. Pl. hogy Orbán Viktor bizalma kiben rendült meg, azt ma már csak Orbán Viktor szájából hinném el.
A topic alanyára térve, Marton Éva lemaradása szerintem azt tükrözi, hogy sokan tisztelik és kevesen szeretik.

684   Edmond Dantes 2017-10-15 18:10:37

MMA minapi elnökválasztással kapcsolatos hosszabb cikk itt: benne figyelemreméltó vélemény, miért marad(hatot)t le Marton Éva a szavazáskor, nemcsak az új elnök, Vashegyi György mögött utcahosszal, de még a last minute- nevező Rátóti Zoltán színész is beelőzte őt.

683   Edmond Dantes • előzmény679 2017-05-04 14:59:13
Ó, az a fránya Lady! Azaz a MET-ben nemcsak Callas "kerülte ki", hanem Marton Éva is. És ezek (a cikk) szerint Martonnál is felmerült bizonyos rút (rút?) anyagi természetű gyanú mint ahogy -máskor, máshol rendszeresen- Callasnál is.
682   Alvaro 2017-05-04 14:40:45
Elérhető youtube - on a teljes felvétel
681   Cilike • előzmény680 2017-05-04 13:59:50
Tényleg? Nem hallottam róla, de akkor rá fogok keresni.
680   tiberio • előzmény678 2017-05-04 12:32:50
Minnie-t lemezre vette, ha jól emlékszem O'Neillel. Slatkin vezényelt.
679   Búbánat • előzmény678 2017-05-04 10:30:34
operamonthly-1988november.pdf

Marton Éva – Hogyan lesz valaki díva?”

Közzétéve: 1988. november

"[...] A tavalyi évadban Marton Éva szembetalálta magát egyes csalódott Metropolitan-operalátogatóinak gúnyolódásával, akik azt a belső információt terjesztették, hogy a dollár gyenge árfolyama miatt mondta le az első Lady Macbethjét. „A dollár értékéhez semmi közöm nem volt” – állítja határozottan, csillogó szemmel. „Minőségi kérdést jelentett a számomra. Ez lett volna az első Lady Macbethem. Sinopoli és Bruson egyaránt lemondta. Sohasem énekeltem korábban azokkal, akik helyettesítették volna őket. Mit tehettem? Megrémültem. Az ütemterv értelmében 11 előadást énekeltem volna 4 Macbeth-tel és egy számomra új karmesterrel. Az előadások között próbálnom kellett volna az új Macbethekkel. Pszichikailag és pszichológiailag nem tudtam vállalni. Nem gyávaságból tettem. Tudtam, hol vannak a határaim. És ez a határaimon túl volt. Ez nem egy prostituált-szakma. Csak megtenni ezt vagy azt, pénzt keresni nem volna tisztességes.”
678   Cilike • előzmény675 2017-05-04 08:59:04
Érdekes, hogy a Lady Macbeth kimaradt a pályájából. Pedig elénekelhette volna. Talán Abigaille sem volt. Nem rémlik. A relativ könnyedebb, spintos szerepekből aránylag hamar a németekre váltott, nem? Volt Leonóra mindkét Verdiben, Odabella, de nem volt Lady, sem Abigaille. Nm énekelt Minnie-t, pedig szerintem győzte volna, legalábbis, mikor még Kaiserin volt.
677   Alvaro 2017-05-04 08:05:20
https://www.youtube.com/watch?v=IrqkHFq0SZo Ring, Chicago, 1993
676   Alvaro 2017-05-04 07:47:54
1993 - ban Chicagoban énekelte a Ringet Zubin Mehta vezényeltével, James Morris volt Wotan. Ezt megelőzően lemezre énekelte Brünhildét Bernard Haitink vezényeltével, '91 - ben (EMI)
675   parampampoli • előzmény665 2017-05-03 20:54:35
Sentára szerződése volt, azt egy interjúban mesélte, de a Ladyt, ha jól emlékszem, már előbb kellett volna énekelnie, de a premier előtt rájött, hogy nem neki való. Egyébként igaza volt, akkor már ahhoz is elnehezült a hangja. A Ringet, legalábbis a Siegfriedet és Az istenek alkonyát San Franciscoban énekelte, már 84-ben, tehát bőven a MET-konfliktus előtt. Persze lehet, hogy Chicagóban is később, de azzal még nem talaálkoztam.
674   parampampoli • előzmény672 2017-05-03 20:51:20
Az nem Marton volt, hanem Laczó Ildikó. És ő is gyorsan külföldre távozott...
673   Alvaro 2017-05-03 19:02:20
Az METes Trubadúr 1988 - as...16 év egy énekes életébetén az nagyon sok idő...a hang változik... anno 1975- ben a Scalában is ezzel a szereppel debütált... Zajick Azucenaként nekem sem tetszik, igaz volt amiben aztán tetszett, pl. Amnerisként Domingo és a csodálatos Aprile Millo oldalán, szintén a METből...
672   Edmond Dantes 2017-05-03 16:34:18
Nekem tetszett Marton Éva Leonórája...kb. 1972, Erkel Színház...oly rég volt, hogy tán igaz se volt. Mégis: azt hiszem, jól emlékszem, vele láttam. Talán (talán!) Szirmayval, Simándyval, Melissel.

És Manont is! Réti Józseffel. Nem mondanám, hogy túlságosan összeillettek :-) de ma már örülök, hogy ilyen párosítást is láttam. Réti hamarosan elment...miként Marton is...
671   tiberio 2017-05-03 16:19:48
Igaz, itt már valóban "elnehezült" a hang, de számomra ebben az előadásban inkább Dolora Zajick volt a kakukktojás.Igaz, őt pályájának későbbi szakaszában sem sikerült megkedvelnem.
670   Alvaro 2017-05-03 16:10:32
az a Trubadúr nekem is megvan...szerintem itt már "nehéz" a hangja Leonorához...szerencsére van a 80-as évekből Hamburgból egy Trubadúr Bonisollival, Martonnal, Obrazcovával, Cappuccillivel...abban szeretemm
669   Alvaro 2017-05-03 16:07:36
itt olvashatunk a MET-es tervekról, és amik meghiúsultak...http://www.nytimes.com/1989/08/19/arts/eva-marton-cancels-at-met-opera.html
668   Alvaro 2017-05-03 16:07:24
itt olvashatunk a MET-es tervekról, és amik meghiúsultak...http://www.nytimes.com/1989/08/19/arts/eva-marton-cancels-at-met-opera.html
667   ladislav kozlok • előzmény665 2017-05-03 16:06:35
Es jol tette. Például az o Leonoraja se tetszett- Trubadur,New-York, évadnyito eloadás.
666   Alvaro 2017-05-03 16:02:46
Úgy tudom, a DG akarta Behrenst, mert a Ringet kiadták aztán videón...mint azt mindenki megláthatta...anno a New York Times archivumában olvastam,hogy lett volna Macbeth a METben, Brusonnal, Martonnal, Sinopolival... aztán nem lett mégsem...érdekes amúgy, hogy az első Izoldáját is csak 2000- ben énekelte...
665   tiberio 2017-05-03 14:12:18
Azon rághatott be, hogy elvették tőle a neki ígért Brünnhildéket és odaadták Hildegard Behrens-nek. ( Ő aztán Chicagoban énekelte őket. )
Hogy a Lady-t és Sentát szerette-e volna énekelni, nem vagyok benne biztos. Valahol azt mondta, hogy ezeket a szerepeket, és Abigélt azért hagyta ki mert túl "nyírósak".
664   Alvaro 2017-05-03 13:05:23
Én sok interjúban hallottam Domingoról beszélni, nem volt ellenséges, vagy rosszindulatú vele..legalábbis ott nem... tudomásom szerint az utolsó közös produkciójuk a MET - beli Turandot volt, ahol együtt éneklték a premiert 1987 - ben. Először a 70'es évek elején énekeltek együtt Frankfurtban a Végzet hatalméában, majd '75 - ben Münchenben Tosca (Milnes volt Scarpia)...aztán még sok sok előadás...Manon Lescaut, Aida, Tosca (a youtubeon fent van a manilai előadás 1979 -ből valamint a '82 - es produkció a Teatro Colonból...szerintem inkább arról lehet szó, hogy Marton 1990- ben összeveszett Levine - al, és minden eltervezett szerepet visszaadott (köztük Lady Macbethet és Sentát is...) Domingo pedig akkoriban is rengeteget énekelt a METben...talán csak elkerülték egymást...Marton aztán 97ben tért vissza a Turandottal, és végül '99 novemberében egy Kristján Johanssónnal és Juan Ponsszal énekelt Toscával búcsúzott a MET -től
663   parampampoli • előzmény662 2017-05-02 23:01:27
Én is így tudom, pedig előtte tízegynéhány évig sokat énekeltek együtt mindenfelé. Valami biztos történhetett, mert Marton interjúiban azóta tett néhány nem egészen kedves megjegyzést Domingóra.
662   Petyus 2017-05-02 17:10:00
Úgy tudom, ezt követőleg már nem léptek fel közösen.
661   parampampoli • előzmény660 2017-05-02 16:29:30
Ez volt a hivatalos indoklás, de rossz nyelvek szerint Martonnal megromlott a viszonya, azért lépett vissza a felvételtől.
  
Műsorajánló
Mai ajánlat:
Nincs mai ajánlat
A mai nap
történt:
1890 • Az Igor herceg bemutatója (Szentpétervár)
született:
1801 • Albert Lortzing, zeneszerző († 1851)
1891 • Palló Imre, énekes († 1978)
elhunyt:
2004 • Robert Merrill, énekes (sz. 1919)
2008 • Sándor Judit, énekes (sz. 1923)