Bejelentkezés Regisztráció

Nagy zeneszerzők

Sivatagi show - Anthony Petrocelli

2005-01-14 09:31:00 - kegy -

\"Sivatagi A köztudatban sokáig az élt, hogy szabadkőműves volt. Komoly kutatók igyekeztek kimutatni műveiben olyan motívumokat, amilyeneket Mozart egyes műveiben fedezhetünk fel. Az elméletet azonban eddig senki nem tudta még hitelt érdemlően bizonyítani. Sokkal inkább elgondolkodtató az, hogy miképpen válhatott valaki egy San Diego-i lakókocsiban a kortárs észak-amerikai zeneművészet kiugró egyéniségévé?

Anthony Petrocelli hosszú ideig ügyvédként dolgozott, azonban már ebben az időszakban is komponált. Erről tanúskodik a Kontra, a Vádlott, álljon fel! és a Tizenkét dühös ember című dalciklusa. A szakmát azonban elhagyta, miután Vádbeszéd című művével elnyerte a San Diego-i ügyvéd Zenészek ösztöndíját. Mire az ösztöndíja elfogyott, már olyan híres szerző lett, hogy könnyedén megállt a saját lábán is.

Az ügyvédi pályát elhagyva műveinek témája is megváltozott. Az első művei - mint például a Nincsen nálam apró, vagy a Letakarlak, mint egy parkolóórát - hamar az átlag amerikai zenehallgatók szívébe lopta a tehetséges szerzőt.

A befolyt összegből vásárolta meg azt a luxus lakókocsit, amelyet a sivatagban állított fel, és amelyben aztán hátralévő életét élte.

Ekkoriban kristályosodott ki művészete. Hamar slágerré vált egy könnyű kis szerzeménye, amely az Egy másik tégla a falban címet viselte. Az ötlet annyira felbuzdította, hogy teljes, tematikus dalciklust komponált A Fal címmel. Ez minden idők egyik legtöbbet hallgatott kortárszenei alkotása.

A San Diego-i Városi Színház zenés színpadi mű megalkotására kérte fel. Ekkor komponálta Kőműves Kelemen című rockoperáját, amely azóta is a San Diego-i színpadok sokat játszott darabja.

A nagy műveket az apróbb, de briliáns \"szösszenetek\" korszaka követte. Olyan zseniális darabok származnak ebből az időből, mint az Én nem falazok neked, a Falban az igazság, vagy a Quo vadis? (vagyis: Hol a mész?).

Idős korában halt meg, kedves lakókocsija előtt üldögélve a sivatagban. A feljegyzések szerint egy újabb nagyszabású művön dolgozott, amelynek a Mégiscsak kellett volna építeni egy házat, vagy legalább ezzel a lakókocsival arrébb mehettünk volna pár mérföldet címet adta volna. A teljes partitúra azonban eddig nem került elő.






A lapunkban megjelent szövegek a Café Momus, vagy a szerző kizárólagos szellemi tulajdonát képezik és szerzői jog védi őket.
A szerkesztőség külön, írásos engedélye nélkül mindennemű (részben vagy egészben történő) sokszorosításuk, felhasználásuk, kiadásuk és terjesztésük tilos.