Az előző részek tartalmából
CCLVI / XXX.
Yolanda terve rosszul sül el, összeszólalkozik Leninnel, ezért a gerillavezér kávészüretelő táborba száműzi az énekesnőt. Don Diego ráveszi Lenint, hogy a gerillák hagyják nyugodtan működni cégeit, cserébe folyamatosan ellátja a megszálló csapatokat narancsdzsemmel. A szabadon eresztett Beatriz és Alejandro találkozik Gloriával, és úgy döntenek, beszélnek don Diegóval: mondjon le az esküvői tervről, hiszen a fiatalok már megtalálták életük párját.
CCLVI / XXIX.
A gerillák közlik, hogy hamarosan elfoglalják Santo Quasimodót, és a megszállás örömére a Teatro Palazzóban be akarják mutatni A gerilla délben fürdik című operát. Yolanda úgy dönt, ha nem becsülték meg őt az operaházban, itt az idő, hogy váltson - művészete a gerilláknál majd értő fülekre talál.
CCLVI / XXVIII.
Az egész város retteg a gerilláktól. Donna Isabella férjét, Diegót okolja amiatt, hogy Alejandro a Santo Quasimodót bekerítő csapatok túsza lett. Ám a donnnak semmi kétsége afelől, hogy minden megoldódik, és már a megszállás után várható változásokra készül.
CCLVI / XXVII.
A gerillák újabb üzenetet küldenek a város vezetőségének, ezúttal szóban. Álláspontjukat a küldönc a város határában figyelő Facundóval és Jesussal közli. A városban elterjed a gerillaveszély híre, Francisco mindenre képes, hogy megvédje Gloriát. A két rendőr, bár kissé kuszán, de sikerrel tolmácsolja a gerillák üzenetét, és értékes információval szolgál a város határában gyülekező erőkről.CCLVI / XXVI.
A gerillák alapszerv felállításán ügyködnek, Lenin levelet ír Santo Quasimodo elöljáróinak. A küldemény célba ér, de a címzettek körében teljes a tanácstalanság, ugyanis a levél cirillül íródott, és úgy senki nem tud. Facundót és Jesust kiküldik a város határába, derítsék fel, mi folyik ott.
CCLVI / XXV.
A kunyhóba, melyben Beatriz és Alejandro rejtőzik, gerillacsapat toppan be. Élükön Che Guevara, Elvis Presley, valamint Lenin. Gloria és Francisco egyre közelebb kerül egymáshoz.
CCLVI / XXIV.
Gloria és Francisco a próbateremben Beatrizre várnak, hogy gyakorolhassák duettjüket. Nem tudják, hogy a zongorakísérőnek el
kellett menekülnie a városból, és most a hegyi kunyhóban van, ahol közli Alejandróval: egy időre ott kell meghúzódniuk. Don Diego Aranzabal utasítja a rendőröket, hogy egy időre függesszék fel a nyomozást a titokzatos El Fanatico után, és keressék meg a két szökevényt.
CCLVI / XXIII.
Yolanda meglátta, hogy Beatriz és Alejandro együtt taxizik ki a városból, és értesíti erről don Diegót. Gloria felkéri Beatrizt, legyen a zongorakísérő a Rosaura megsegítésére adott dalesten. A megbeszélésről távozó korrepetítort a Teratro Bodeguito előtt don Diego Aranzabal állítja meg, hogy megtudja tőle, hol rejtőzik Alejandro. Gloria kitér a don elől, és elmenekül.
CCLVI / XXII.
Gerillatámadás veszélyezteti az ország több területét, a Teatro Bodeguito premierjére a megvásárolt jegyeket is visszamondják, így a bemutató elmarad. Ez mindenkit érzékenyen érint, de különösen Franciscót, aki így nem mutatkozhat be a színpadon Gloria partnereként.
CCLVI / XXI.
Alejandro Beatriz nagybátyjának kunyhójában bujkál. Don Diego fia eltűnéséről értesülve arra a következtetésre jut, hogy Alejandrót a titokzatos El Fanatico rabolta el. Francisco végre találkozik Gloriával, meggyőződik róla, hogy az újságban írt rágalmak alaptalanok, és bevallja, hogy a lány mindennél fontosabb számára.
CCLVI / XX.
Rosaura megérkezik Esperanzáékhoz, ám a látogatás örömét beárnyékolja a szomorú tény: az unokahúg egy szerencsétlen véletlen miatt elvesztette tapintását, így sehol nem tud munkát vállalni. Gloria felajánlja, hogy jótékonysági dalestet ad megsegítésére. Franciscót kételyek gyötrik az újságcikkek miatt, de Dolores bíztatja: hallgasson a megérzéseire. Alejandrónak nyoma vész.
CCLVI / XIX.
Don Diego Aranzabal telefonon beszél Glorával, és tisztázza a dolgokat: a lány megesküszik rá, hogy alaptalanok a hírek. Don Diego ezek után felelősségre vonja a lapszerkesztőket, majd Jesust és Facundót utasítja, hogy az eddiginél is hatékonyabban nyomozzanak El Fanatico kilétének felfedése ügyében. Don Rafael Esperanza egyre rosszkedvűbb: a lányát alaptalan rágalmak érték a lapokban, és ezek után testvére, don Ignacio végképp elzárkózott attól, hogy anyagilag
támogassa a családot. Viszont az az ötlete támad, hogy rágalmazásért beperli a lapokat, és a pénzből kifizeti adósságait. Rosaura - miután apja egészségi állapota folyton változó, de lassan stabilizálódni látszik - úgy dönt, hogy meglátogatja Gloriát.
CCLVI / XVIII.
A Santo Quasimodói Reggel szerkesztőségéhez rágalmazó névtelen levél érkezik, mely a Gloria és El Fanatico közötti állítólagos szerelmi viszonyt nehezményezi. Gloria levelet kap unokahúgától, Rosaurától, aki azt írja, mégsem tudja vakációját Santo Quasimodóban tölteni, mert megbetegedett az apja. A névtelen levél alapján valamennyi városi lap cikket közöl a botrányról.
CCLVI / XVII.
Gloria elhagyhatta a kórházat. Apja továbbra sem akarja feltárni előtte az igazságot. Yolanda megpróbálja rávenni Gloriát, hogy költözzön el a városból, ahol már eddig is ennyi szerencsétlenség érte, de a társulat sztárja maradni szeretne. Yolandának feltűnik, hogy Gloria rendszeresen csokrot kap a magát El Fanaticónak nevező rajongótól. Alejandro teljesen tanácstalan, hiszen hamarosan le kell vennie a gipszeket, és akkor semmi nem menti meg az esküvőtől. Beatriz elmondja neki, hogy a nagybátyjának van egy elhagyatott kunyhója, és azt tanácsolja, Alejandro szökjön el, ott meghúzódhat. A tenorista szerelmet vall a lánynak, és kéri, szökjön vele. Beatriz is beismeri, hogy szereti a fiút, de közli, hogy ő nem mehet el, hiszen túl feltűnő lenne, ha együtt tűnnének el.
CCLVI / XVI.
Jesus és Facundo don Diego megbízásából nyomoz Gloria titkos hódolója, El Fanatico után. Alejandro elárulja Beatriznak, hogy egyáltalán nincs semmi baja, csak egy ismerős orvossal tetetett gipszet magára, hogy elodázza az esküvőt. Don Diego Aranzabal felhívja don Rafael Esperanzát, és emlékezteti a köztük lévő egyezségre, melyet a gyermekek sorozatos tragédiái csak elodázhatják, de meg nem másíthatják.
CCLVI / XV.
Alejandro súlyos balesetet szenvedett, így mindkét lába gipszben, nyakán nyakmerevítő. A Teatro Palazzo igazgatója emiatt bajban van, hiszen ismét veszélyben a nyári előadás. Dolores Gutierrez javasolja, hogy dobják be Franciscót a mélyvízbe, de Fuentesnek fenntartásai vannak az ifjú tenorral szemben, s a szakmai problémákat Francisco származásából eredezteti. Beatriz nem tudja, mi történt Alejandróval, ezért felhívja a fiút, aki közli vele, hogy gipszben fekszik, és azt kéri, látogassa meg.
CCLVI / XIV.
Yolanda úgy gondolja, Gloria betegsége miatt most visszakaphatja régi szerepkörét, de Esteban közli vele, hogy a lány hamarosan kijön a kórházból. Francisco végre összeszedi bátorságát, és ő is meglátogatja Gloriát a kórházban. Közli vele a jó hírt, hogy együtt énekelhetnek a színpadon. Alejandro gondban van, hiszen Gloria hamarosan felgyógyul, így nem kerülhetik el az esküvőt. Beatriz azt tanácsolja neki, most ő húzza az időt azzal, hogy betegséget színlel.
CCLVI / XIII.
Alejandro újabb kórházi látogatása alkalmával döbben rá, hogy Gloria nem szimulál. Don Rafael Esperanza elmondja feleségének, hogy lányuknak don Diego Aranzabal zsarolása miatt kell megházasodnia. Don Diego ezalatt a kórházban tesz látogatást, hogy megkérdezze, mikor engedik ki Gloriát.
CCLVI / XII.
Alejandro meglátogatja a kórházban Gloriát. Gratulál neki, amiért jól szimulál, és nem veszi észre, hogy a lány tényleg beteg. A Teatro Palazzóban évadzáró társulati ülést tartanak, utána pedig partin vesznek részt az operaház művészei. Itt Alejandro és Beatriz közös témát talál: a kortárs svéd népköltészetet. Francisco egyre csak Gloriáról ábrándozik. Dolores közli Yolandával, hogy tudja: szándékosan mérgezte meg Gloriát a túrótortával.
CCLVI / XI.
Jesus és Facundo hivatalból nyomoz Gloria ételmérgezése ügyében, de ejtik az idegenkezűség teóriáját. Alejandro Yolandától tudja meg, hogy Gloria ételmérgezéssel kórházba került, de azt hiszi, a lány - megállapodásuk szerint - csak szimulál. Esteban az irodájába rendeli Franciscót, és közli vele, hogy megkapja a nyári szezonban az elszerződött Sánchez szerepeit.
CLVI / X.
Yolanda Matinez beteglátogatóba megy az Esperanza-házhoz. Bár nem engedik be, Manuellel beküldi az ajándékba hozott túrótortát. Délután Alejandro is tiszteletét teszi Gloránál. Õt beengedik. A tenorista megvallja Gloriának, hogy a házasság apja döntése volt, neki semmi kedve a nősüléshez. Egyezségre jut a lánnyal: Gloria továbbra is betegséget színlel, amíg ki nem találják, hogyan másszanak ki a helyzetből. Don Rafaelt lelkifurdalás gyötri, de képtelen elmondani lányának a teljes igazságot. Este Gloria rosszul lesz, mentő szállítja kórházba.
CCLVI / IX.
Egyre nőnek az igazgató, Esteban Fuentes gondjai: Gloria idegösszeroppanással lábadozik, be kell pótolni az elmaradt lemezfelvételt, nyakukon a nyári bemutató, és a színház egy eléggé foglalkoztatott művésze is elszerződött. Yolanda mindenképpen be akar kerülni Gloria helyére, és cselekvésre szánja el magát. Az asszisztens, Dolores Gutierrez úgy dönt, beajánlja az elszerződött énekes helyére Franciscót, mert fantáziát lát a kóristában, aki így Gloria mellett lehet majd a színpadon. Alejandro egyre boldogtalanabb, mert úgy véli, senki nem hiszi el neki, hogy a házasság nem az ő, hanem apja döntése volt. Beatriz, a korrepetitor, azt tanácsolja neki, látogassa meg Gloriát, és ezt mondja el neki is.
CCLVI / VIII.
Donna Isabella ünnepségére az Esperanza-család is hivatalos. Don Rafael kétségbeesésében elmondja feleségének, hogy don Diego Aranzabal zsarolása miatt mindenben követniük kell utasításait. Francisco Ferrert (aki a kórus tagjaként vesz részt az ünnepségen) rossz előérzet gyötri. Sejtése beigazolódik: don Diego bejelentése hallatán Gloria ájultan esik össze.
CCLVI / VII.
Délután együtt próbál Gloria és Alejandro, de ez utóbbi elég harmatosan teljesít - apja döntése lombozta le, és az a tény, hogy Gloria még mit sem sejt. Hazatérve össze is szólalkozik don Diegóval, de a családfő döntése megmásíthatatlan. Az Alejandro nélkül tovább próbáló Gloria a tenorista viselkedését beszéli meg Beatrizzel, a zongorakísérővel.
CCLVI / VI.
Alejandro a társalgóban, többek előtt évődik Gloriával, de az szerényen hárítja közeledését. Don Diego Aranzabal érkezik Fuenteshez, és azt kéri az igazgatótól, maradjon el a másnapi előadás. Magyarázatképp elmondja: feleségének lesz születésnapja, és szeretnék előkelő helyszínen megünnepelni a nagy napot. Az igazgató kénytelen teljesíteni a kérést - egy Aranzabalnak nem tanácsos nemet mondani. Don Diego ezek után fiát keresi fel, és közli vele: el kell vennie Gloriát, az eljegyzést a másnapi születésnapi ünnepségen jelentik be.
CCLVI / V.
Yolanda Martinez, aki Gloria felbukkanásáig a Teatro Palazzo vezető szopránja volt, azt követeli Esteban Fuentestől, az operaház igazgatójától, helyezze vissza a színpadra. Ellenkező esetben elterjeszt egyet s mást az igazgató és a vezetőség viselt magánéleti dolgairól - melyekben ő is szerepet játszott és játszik. Szándéka komoly, és ezt nem csak Estebannal tudatja: a folyosón Gloriával is baljóslatú beszélgetést folytat.
Francisco Ferrer, a kórus reményteli tenoristája megvallja Dolores Gutierreznek, az asszisztensnek: amit Gloria iránt érez, az több mint szimpátia.
CCLVI / IV.
A Teatro Palazzo előtt két rendőr, Jesus és Facundo Alejandrót várja, és közben a fánkokról beszélgetnek. A tenorista érkezésekor kiderül: csak szeretnék felhívni a figyelmét arra, hogy rossz helyen parkol, és megkérik, álljon máshova, mert nem szeretnék megbüntetni.
Don Rafael Esperanza felkeresi testvérét, don Ignaciót, és elmeséli neki: a család tönkremenetele mögött közvetve és közvetlenül don Diego Aranzabal áll, aki a kialakult helyzetet zsarolásra használja fel.
CCLVI / III.
Elkezdődnek az új bemutató próbái az operaházban. A folyosón Gloria Francisco Ferrerrel, a kórus tehetséges tenoristájával találkozik. A fiú rajong a szopránért, és féltékenyen figyeli, amint Gloria virágcsokrot kap egy magát El Fanaticónak nevező, titkos rajongótól. Beszélgetésüket Alejandro érkezése szakítja meg - az operaház sztárja megalázza Franciscót, de mielőtt kiélvezhetné a helyzetet, Dolores Gutierrez, az operaház asszisztense lép oda hozzájuk, és közli: Alejandrót rendőrök várják a bejáratnál.
CCLVI / II.
Alejandro Aranzabal, a Teatro Palazzo sztártenorja egy kóristalány mellett ébred a premiert követő reggelen. Anyja telefonja rosszkedvűvé teszi: a fiú csapongó életmódja donna Isabella nemtetszését váltja ki. A szülők előkelő helyen állnak a társadalmi ranglétrán, és fiuk megkomolyodását sürgetik.
Gloria Esperanza biztató híreket hoz nagybátyjától: don Ignacio Esperanza hajlandónak mutatkozik arra, hogy valamilyen módon megsegítse az elszegényedett családot.
CCLVI / I.
Gloria Esperanza sikerrel mutatkozik be a Teatro Palazzóban. A Carmen címszerepében nyújtott alakítását a sajtó egyöntetűen dicséri, a sikert azonban beárnyékolja egy rossz hír: apja, don Rafael a premier másnapján közli a családdal, hogy tönkrementek. Gloria nagybátyjától, apja testvérétől, don Ignaciótól remél segítséget. Don Rafaelt felkeresi don Diego Aranzabal, aki hajlandó elengedni a tartozás egy részét, de ezt feltételhez köti.