Bejelentkezés Regisztráció

Filmek

Vetítés ("Liveblog" a Met Trubadúr-közvetítéséről)

2011-05-02 21:31:24 Szilgyo

Liveblog a Met Trubadúr-közvetítéséről 2011. április 30.
Fesztivál Színház

A Metropolitan Opera a MűPában
VERDI: A trubadúr

*

Kedves Olvasóink! Első alkalommal jelentkeztünk volna livebloggal a Momus virtuális hasábjain, ám apróbb technikai problémák miatt csupán néhány nap késéssel kerülhet fel az anyag. Ennek ellenére fogadják szeretettel a remélhetőleg nem minden tanulság nélküli tudósításunkat a MűPa Met-mozijából.

19:00
Mindjárt kezdődik a Verdi-őrület. Néhány szó a várakozásokról: ha csak feleannyira lesz nagy élmény, mint tavaly októberben a Borisz, akkor engem tutira fel kell mosni az előadás végén. Reméljük, a metes háziasszony, Ms. Fleming nem süti el a Carusónak tulajdonított szakállas poént a Trubadúrról, meg a világ négy legjobb énekeséről, mert az egy kicsit azért ciki volna.

19:06
Elsütötte. Sebaj, máris itt van Marco Armiliato meg a világ egyik legjobb operazenekara. Kezdődik. Allerta!!!

19:12
Ferrando, az öreg harcos max. harmincöt lehet, Stefan Kocannak nincs rossz hangja, bár az átütőerő azért hiányzik belőle. De nem lehetek elégedetlen, nem énekelhet minden kis basszusszerepet Furlanetto meg Salminen.

19:18
A bevezető kicsit uncsira sikeredett, de mindjárt itt van a Met ünnepelt sztárja, Sondra Radvanovsky, és fantasztikus Leonórát énekel majd, ebben biztos vagyok.

19:28
Baj van. Nagyon nagy baj. Radvanovsky a hangját az öltözőben felejtette, csak a kilométeres vibratókat hozta magával a színpadra. Remélem, hogy gyorsan összekapja magát, mert ez egy kicsit azért kínos kezdés.

19:34
Túl vagyunk az első nagyobb összecsapáson, szerencsére nincsenek komolyabb sérültek. Dmitrij Hvorosztovszkij Luna grófján nem nagyon fog a fegyver, legalábbis Marcelo Alvarez Dex Grieux lovagjáé Manricójáé biztosan nem. Úgy tűnik, nincsenek egy súlycsoportban.

19:40
A Cigánykórus remek volt, hiába nagy sláger, nekem még mindig tetszik.

19:58
Szerintem Dolora Zajicknál az elmúlt huszonöt évben senki sem énekelte többször Azucenát a Metben, de lehet, hogy az egész világon sem. Nem nagyon fog rajta az idő, a mélységei még mindig imponálóak. Alvarez egész szépen énekel, ami azonban sajnos nem mindig feledteti azt a tényt, hogy szegény Michael "Moonwalker" Jackson óta nem izgett-mozgott senki ennyit éneklés közben.

20:09
Hvorosztovszkij épp most fejezte be Luna gróf áriáját. Néha Bruson jut az éneklését hallva eszembe, ami nem rossz ajánlólevél. Eddig messze ez volt az este legjobb része.

20:21
Szünet. Elég felemás a dolog...

20:50
A szünetben nem történt nagy meglepetés, Radvanovsky okosan válaszolgatott a sablonkérdésekre, Alvarez viszont, ha lehet, még inkább ráerősített a tenorokkal kapcsolatos sztereotípiákra, ráadásul az interjú végén még szájon is csókolta partnernőjét, utóbbi nem kis megrökönyödésére.
Inkább énekeljen.

21:00
A Katonakórus alatt az obligát kurválkodás, hiába no, McVicar-rendezés. Amúgy nem rossz, megpróbálja megrendezni a megrendezhetetlent.

21:17
Alvarez hangban azért nem vall kudarcot, az "Ah si ben mio" nagyon szépre, a Stretta elfogadhatóra sikeredett. Mondjuk a magas c előtt ő is a közönségnek háttal gyűjti az erőt, meg krákog, mint a legtöbb tenor.

21:35
Most már hivatalos: én ilyen gyönge teljesítményt, mint amilyennel Radvanovsky ezen az estén előrukkol, metes előadáson még soha nem hallottam. Amit ebben a kényes, hosszú áriában művelt, arra nincsenek szavak. Vagy komoly indiszpozíció, vagy pedig nagyon jó kapcsolatok, mást nem tudok elképzelni... Ráadásul elénekelhette az ária harmadik, gyors részét is, amit csak keveseknek hagynak színpadon.

21:54
A zárójelenet nem sikerült rosszul. Mindent egybevetve azért kissé lehangoló este volt. A színészi játék senkinek sem erőssége (persze mit akarok egy Trubadúr-előadástól?), hangban Hvorosztovszkij mindent vitt, mint a Lola-T az autós kártyában.
Itt a vége, fuss el véle...
...de jó messzire.






A lapunkban megjelent szövegek a Café Momus, vagy a szerző kizárólagos szellemi tulajdonát képezik és szerzői jog védi őket.
A szerkesztőség külön, írásos engedélye nélkül mindennemű (részben vagy egészben történő) sokszorosításuk, felhasználásuk, kiadásuk és terjesztésük tilos.