vissza a cimoldalra
2017-11-20
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Momus társalgó (6272)
Milyen zenét hallgatsz most? (24979)
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (60134)
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon (2276)
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (3855)
Társművészetek (1217)
Kedvenc művek (142)
Kedvenc előadók (2813)
Haladjunk tovább... (205)
Kedvenc felvételek (148)

Olvasói levelek (11196)
A csapos közbeszól (94)

Hozzászólások a Momus írásaihoz (6430)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (2415)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1176)
Franz Schmidt (2954)
Erkel Színház (8509)
Kedvenc magyar operaelőadók (1010)
Évfordulók, jeles napok, születésnapok etc. (561)
Operett, mint színpadi műfaj (3347)
Kodály Zoltán (347)
Élő közvetítések (6681)
A magyar zenei élet elfeledett vagy kevéssé ismert művészei (364)
Mi újság a Szegedi Nemzeti Színházban? (2410)
Kolonits Klára (1015)
Bartók Béla szellemisége (233)
Verdi-felvételek (530)
Kocsis Zoltán (640)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

Név: Fabricius
Leírás:
Honlap:
   


Fabricius (576 hozzászólás)
 
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 600532017-11-04 08:14:23

Az örökös tagok elnöke Szinetár Miklós! Ép ésszel fel nem fogható, hogy miért nem egy művészt  választottak új örökös tagnak! 


Erkel Színház • 77692017-04-17 12:01:13
Én ott maradtam, de okkal nem nyilatkozom róla. Fekete A. és senki más. Igaz, hogy neki sem ez a legjobb szerepe!
Erkel Színház • 77612017-04-14 10:22:12
Kitűnő volt a Parasztbecsület, hatásos és életszerű.
Nagyot alakított a két főszereplő, különösen Lukács Gyöngyi játszott-énekelt fenomenálisan. Momentán jobb Santuzzát elképzelni sem lehet!
Kiváló volt Kiss B. Atilla, jó hangi kondícióban, meglepően biztos énekléssel mutatkozott be Turidduként.
Kálnay Zsófia hozta a Lola szerepéhez szükséges hangi és játékbeli normát, semmi extra, de nem is rossz. Van még hova fejlődnie, ehhez viszont minden adottsága megvan.
Sajnos az Alfiót éneklő Szegedi Csabáról semmi jót nem lehet elmondani. Beszűkült hangon, megcsappant hangerővel, értékelhetetlen színpadi játékával alaposan kilógott a többiek közül.
A zenekart Kesselyák Gergely vezényelte biztosan, hatásosan és magával ragadó hévvel.
Tokody Ilona • 2882017-03-19 07:44:54
IVA kritikájával tökéletesen egyetértek! Nehéz bármit is írni a koncertről, mert Tokody Ilona nagy művészi múltjára való tekintettel nem is lenne ildomos bizonyos meglátásokat egy az egyben visszaadni. A művésznő okosan énekelt, okosan megválasztott műveket. A fellépő partnereket viszont már nem ilyen körültekintően választotta meg, mert mindkét énekes zavarbaejtő teljesítményt nyújtott! Ki ezért, ki azért! Az egyikről a művésznőre való tekintettel nem nyilatkoznék! Agache viszont a csillagos eget is leénekelte, ezzel az est legnagyobb sikerét aratva!, amiről a rendkívül rokonszenves, nagy énekes egyáltalán nem tehet!
Lukács Gyöngyi drámai szoprán • 28542017-03-03 09:16:19
Meglepett, hogy a karmester Dinnyés Dániel lesz! Ő nem a Kolonits művésznő férje?
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 582962017-02-10 14:25:08
Az alacsony növésű emberek általában igen frusztráltak!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 582152017-02-05 08:03:40
Egyáltalán nem rossz opera az Andrea Chenier, pusztán az a probléma vele, ami más operáknál is fel szokott merülni. Megfelelő hangokra van szükség! A Máo- ban eddig mindig hiba csúszott a szereposztásba, vagy nem voltak rá megfelelő énekesek, vagy ha voltak is, nem ők énekelték! Főleg a címszerep kiosztása okoz gondot, de a szoprán és a bariton szerephez is biztosan éneklő, olaszos nagy hangok kellenek. Az utóbbi bemutatón Kiss B. Attila hangi nyüglődése tette tönkre az előadást, hiába énekelt jól Lukács és Fokanov. A másik szereposztásban Fekete Attilának túl korai volt, Bátori Évának pedig egyáltalán nem passzolt a szólam! A tavalyi Cheniekben is olyanok léptek fel, akiknek nem kellett volna! Így ne csodálkozzunk, ha rossznak halljuk az operát!
Erkel Színház • 73162017-01-21 11:57:12
A tegnapi Aidánál hallottam már sokkal jobbat is! A tempók vontatottak voltak, a zene szétesett! A beugró énekesnő kis hang Aidához, a végére jól el is fáradt, de ez egy beugrásnál még megbocsájtható! Fekete Attila jó hangi állapotban énekelt, mégis gyakran disztonált. A főszereplők legjobbjának Agache bizonyult, hatalmas intakt hangjával és kiváló technikájával! Komlósi Ildikó betegesen énekelt, elég gyenge színvonalon! Az énekkar mint mindig, remekelt!
Erkel Színház • 68122016-11-18 09:12:42
Soha rosszabb előadást, mint a tegnapi Tosca! Rendkívül élethű második felvonás a Lukács-Agache párossal!! Drámai erő, kiváló énektudás, és magas színvonalú szerepformálás! Úgy látszik, hogy Fekete Attila visszatalál önmagához, mert tegnap hozta régi, problémamentes formáját! Ő is nagyon jól énekelt. Minden szempontból élvezetes előadás volt, ezért érdemes volt elmenni!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 573212016-10-21 17:04:09
A magyar fizetésekhez képest bizony nagyon magasak a jegyárak, de nagyon sokszor ahhoz képest is, amit mindezért nyújtanak! Nem kell messze menni, itt van ez a félrecseszett Traviata premier, a nevetséges rendezéssel, a három főszereplőből csak a bariton énekelt jól, a másik kettő meg kereste a hangját! A címszereplő olyan rossz volt, amilyet még ebben a szerepben nem hallottam soha, amióta operába járok! Másodmagammal voltam, sajnos a pénztárcám is nagyon bánta!
Kolonits Klára • 7502016-10-17 10:10:16
Akkor ebben a topicban is lelkesedek! Csodás koncert volt, Kolonits Klára tündökölt, elvarázsolta a közönséget!!! Nem tudom, hogy kinek az ötlete volt, hogy Agachét hívja sztárfellépőnek mellé, de olyan élmény volt kettőjük éneke, amilyen nemzetközi viszonylatban is párját ritkítja! Különben hogy van az, hogy Agache soha semilyen reklámot nem kap Pesten? Minden elviselhetlen hangú, felejthetően éneklő baritont sztárolnak, csak azt nem, aki valóban igazi sztárhoz méltóan énekel! Miért nem rendeznek neki is külön egy önálló koncertet, hiszen rengetegen szeretik, bizton megtelne rá az Erkel vagy az Opera!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 572612016-10-16 23:54:04
Éljen Kolonits Klára, a koloratúr királynő! És óriási szerenxséje a magyar közönségnek, hogy Alexandru Agache nálunk énekel!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 572472016-10-16 08:24:25
A tegnap esti Traviátát én is láttam, és szerintem a rendezés taszító, értelmetlen, minden szempontból méltatlan a műhöz! Miklósának csúnyán és gyengén szólt a hangja, de közelről nézve arcának látványa, mimkája sem keltette egy szép Violetta hatását! Agache nagyszerűen énekelt, színpadi mozgása azonban erősen korlátozott a rendezés által. Balczó Péter hangja fáradt lehetett, ezen nem is lehet csodálkozni!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 565982016-05-15 09:34:31
Túl nagy elvárások??? Ha nagy elvárásnak tekintjük azt, hogy ne énekeljenek hamisan, vagy, hogy hébe-hóba a hangot is halljuk a zenekartól , akkor, igen!
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon • 20832016-05-11 11:02:34
A Zeneakadémia operaszakos növendékeinek vizsgáját hallhattuk tegnap a nagy teremben.
Különös benyomást és meglehetősen vegyes összhatást mutatott a mérleg, voltak hallgathatatlan produkciók, de kiemelkedők is.
A kevésbé jókkal kezdeném.
Két hallgató éneklése nálam alaposan kiverte a biztosítékot!
A tenorista Ódor Botond, akinek az énekléséről csak csúnya kifejezésekkel lehetne írni, és szépen megkérdezni az illetéseket, hogy mi alapján tanulhat a Zeneakadémián egy hangtalan ember?
A mezzóként kezelt Ruszó Alexandra, aki valójában szoprán, igaz, hogy sosem volt jó, mert mindig mozgott a hangja, de mára jelentős volumen csökkenés is fennáll nála, éppen ezért a zenekar teljesen elnyomta- Ami meg hallatszott belőle, az csúnya és tremolós volt!
A hangremegés tulajdonképpen szinte mindenkire érvényes volt, ami a technikai hiányosságok elsőrendű bizonyítéka lehet.
Mindenkit nem lehet felsorolni, pár nevet azért kiemelnék.
Zuo You tenorista szintén jelentős visszalépést mutatott a korábbi vizsgáihoz képest, sajnos a hangerő hiánya miatt a zenekar állandóan legyőzte őt.
Horti Lilla jelentős hang, bár nem a legszebbek közül való. Néha viszont hamis, és bizonyos hangokat, a magasakat nyomással éri el.
Tetszett Sárközi Xénia Traviata áriája, jól bírta szusszal és a futamok is kijöttek. Nem ártana egy kis puhaságot vinni az éneklésébe!
A legszebb hangmatéria az örmény Lusine Sahakyáné, aki méltán aratott nagy sikert, főleg a Don Carlos Erzsébetjének tolmácsolásáért.
Brassoi-Jőrös Andrea a Rake's Progressből mutatott áriát biztosan, szép magas hangokkal tolmácsolta, ellenben Odabella szólama nem az ő hangjának való, ez már a belépésénél azonnal megmutatkozott.
A MÁV Szimfónikus zenekart Szennai Kálmán vezényelte biztosan, maximálisan az énekesekre figyelve és biztonsággal kísérve őket.


Erkel Színház • 66862016-04-17 22:43:16
Nekem óriási csalódás volt a mai ParBaj! Unalmas tempók, sokszor leülő zene. Értékelhető teljesítményt csak Lukács nyújtott, Kamen Chanev néhány helyen hullámzóan, néha szépen énekelt, máskor fáradt hangszínnel. Szegedi Csaba botrányosan rossz volt! Kicsi hang, ami világos is, csúnya is. Nagy szerepek ezek neki! Váradi Zita szépen leénekel mindent, de a verismo nem az ő hangjának való. Szappanost egyáltalán nem hallani!
Erkel Színház • 65842016-04-01 09:28:03
Grandiózus Par-Baj előadást láttunk tegnap az Erkelben! Akinek van lehetősége,feltétlenül nézze meg ezzel a szereposztással!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 561482016-03-11 10:11:47
Nem a főpróbát kell elemezni, és erről elég sokat vitatkoztunk már, azt hiszem éppen Búbánat vetette fel először.
Az előadásról az a véleményem, hogy sem jónak, sem nagyon rossznak nem találtam, csak amolyan közepes formának.
Egyedül Lukács produkciójáról tudom elmondani, hogy kiválóan énekelte és hatásosan játszotta a szerepét, nem utolsó sorban még nagyon szép Gertrúd is volt!
A többiek jól éneketek, Rőser Orsolya Hajnalka egészen kiemelkedőt nyuújtott, de a színpadot még láthatóan szoknia kell.
Bánk szerepével Kiss B. Attila küszködik. Hol jobban, hol kevésbé, de hallhatóan mindenhol. De szimpatikus Bánkot játszik, sikerének ez is a titka.
Petur bánnak jó a Kelemen Zoltán, és az elmegy kategóriába tartozik Busa Tamás is, ha Tiborc szerepére nem áll más rendelkezésre.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 551362016-01-25 08:33:55
Ha már említésre került, igen, förtelmes operavizsga volt a múlt héten. Förtelmes, mert 2 órán keresztül hallgattuk a küzdelnes torokprodukciókat. Végzősök, akik alapvető technikai dolgokkal sincsenek tisztában. És egy agyoncsavart, kitekert, a vulgaritást dicsőítő rendezés. Úgy látszik, hogy a rendezőnek nem akad másutt rendeznivalója, ebben kell kiélni a fantáziáját. A tanulók közül hogy kiből lehet majd énekes, elég reménytelen ügy. Talán egyből vagy kettőböl, ha az Akadémia után lehetőségük lesz rendes énektanárhoz kerülniük!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 550122016-01-12 17:58:57
Most láttam én is, hogy a Molnár Levente neve kikerült a Falstaffból. Nem lenne egyszerűbb, ha el sem vállalná a felkéréseket? A felét úgy sem teljesíti!
Erkel Színház • 59972015-12-07 12:28:55
Tulajdonképpen mindent leírtak az előttem levők, sok újat én sem tudok mondani.
Schrott elképesztő, lehengerlő, és magával ragadó a címszerepben. Minden szempontból tökéletes. Nagyon remélem, hogy még lesz nálunk ő Don Giovanni, hívják még erre a szerepre!

A többiek közül Horváth Istvánt éreztem én is gyengének, talán még nem énekelte be a szerepet.
Kolonits nagyon jó, pazarok a koloratúrái, de megjegyezném, hogy néhol dramatizálást hallottam, pedig ez nem volt rá jellemző.
Az est gyenge pontjának Fodor Beatrix bizonyult, és értetlenül állok is az előtt, hogy évről évre fogy a hangja!Sokszor alig, vagy nem is hallatszik. Egyértelmű, hogy Donna Elvira nem az ő szerepe, de más operákban is kevés már.
Nagyszerű Sebestyén Miklós, igazi basszus hang, remek technikával, ugyanígy Sándor Csaba basszbaritnon(?) aki ígéretes fiatal énekes.
Szemere Zita nem tett rám különösebb benyomást, kicsike és nem is jelentős színű hang.
A tempók tényleg néha furcsán lassúak voltak.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 544472015-11-16 11:19:05
Előre elnézést kérek, de én mostanában 3 operát láttam, és leírom a véleményemet. Legkevesebb bajom a Sábával volt, ahol az énekesnők igazán szépen énekeltek. Salamon szerepére viszont én jóval jelentősebb hangot és személyiséget képzelek, és a színpadi külső is más figurát kívánna meg. A tenor még elmegy, de igazi katarzist nem tudott kiváltani belőlem. A Tosca megint csak félmegoldás volt, az egyik szereposztásban egy olyan szopránnal, aki évekkel ezelőtt sem volt jó Tosca, és akinek a hangja egészen máshol fekszik. A másikaknál hiányzik a tenor, tegnap alig hallottam belőle valamit, a két nagyágyú énekes mellett szinte mellékszereplőnek tűnt. Aztán a Chenier, botrány! Egy éles, világos hangú szoprán, egyes helyeken csúnya rikácsolással, és egy semmi bariton! IVA kedves, nem tudod, hogy kinek mi a baja vele, de îrod, hogy kevés a hangerő és a szenvedély! Képzeld, ez a legfontosabb ebben a szerepben! Enélkül nincs Gerard!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 543692015-11-13 14:59:42
Ezer bocsánat az akadékoskodásért, de úgy emlékszem, hogy a Chenier esték nem is oly rég még telt házas előadásokkal mentek! Az biztos, hogy százszor jobb énekesekkel, mint azok, akikkel most énekeltetik! Örök titok, hogy miért manipulálnak a szereposztásokkal! Őrület, hogy nem a szép és nagy hangok énekelnek, hanem az alkalmatlanok!
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 56702015-10-27 17:30:15
A Scalás Végzet valóban csodálatos, és a tavalyi Tosca a férjével az Operaházból nagy élmény volt. Várom a következő fellépésüket!
Rost Andrea • 17342015-10-25 19:59:14
Ha szabad választani, én nem Rost hangján képzelem el az ideális Juditot! Maradok a szép sötét, nagy hangoknál.
Alexandru Agache, a bariton • 1162015-10-25 19:04:53
Lírai hang, inkább tenor mint bariton. A külső elegancia és a szerepek mély átélése hiányzik belőle. Én még kisagachénak sem nevezném!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 533472015-08-26 08:10:41
Végignézve a hozzászólásokat azt azért érdemes megjegyezni, hogy akkoriban mennyi hang állt rendelkezésre. És mi van most? Nem születnek hangok? Nincsenek énektanárok? Sokkal bizonytalanabb a megélhetés,( megszűnt a tagság, rangját veszítette a szakma ) megannyi oka lehet. Biztos csak az, hogy valódi operai hangot csak elvétve hallani az előadásokon.
Alexandru Agache, a bariton • 1062015-08-19 09:18:57
Kiváló ppp Agache méltatása. A fennkölt hangnem és a rengeteg legleg fokozás mindenki más esetében túlzásnak tűnhetne. Ez az énekes viszont valóban ilyen hatalmas.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 530722015-07-18 19:15:41
Tulajdonképpen sajnálom az operaigazgatót. Észre se veszi, hogy bohócot csinál magából! Károsan tevékenykedő bohöcot.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 529162015-07-06 17:09:26
Egyáltalán nem mondható normálisnak, hogy 11 opera szakosból 3- nak van operai hangja. Sahakyan Lusine szép és telt szopránja, a kínai tenornak és Ruszó Alexandrànak.
A Zeneakadémián uralkodó áldatlan állapotokról... • 6842015-07-03 11:21:52
A Goldmark opera rendezését nem találtam túl avantgardnak, szerintem jó volt.
A szólistákat is ebben hallottam a legjobbnak, különösen a külföldi szopránt és a tenort. Ők nagyon tehetségesek.
Az operett mix felért egy katasztrófával, és abban is ez a tenor és a szoprán énekelt jól, és még egy fiatal hölgy volt elfogadható.
A Giuditta előadója most jobb benyomást tett rám,mint legutoljára, csak a hangja vibrátózik folytonosan. Nem lehetne ezen segíteni?
A tanárkérdésben egyetértek. Szerintem majdnem mindet ki kellene rakni.
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 28792015-07-02 21:04:18
Az operatanszakosok év végi vizsgája a Magyar Állami Operaházban volt tegnap 7 órai kezdettel. Goldmark: A téli rege című operáját nagyon szépen adták elő, szép hangok énekeltek, és a rendezés is jó volt, korabeli ruhákban, igazi operaelőadásra emlékeztetve. A második részben operett gálát rendeztek, sokkal alacsonyabb színvonalon, nagy százalékban oda nem illő hangokkal. 2 dalt leszámítva nekem nagy csalódást okozott.
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 54512015-05-12 20:38:53
Én már leírtam a véleményem közvetlenül a koncert után. Nem akarok ismétlésekbe bocsátkozni, de nekem még mindig a Marton Éva 2 növendéke tetszett a legjobban. A két külföldi.
A Grófné előadója külsőleg elrettentő figura! Különben ma nem is díjazzák az ennyire testes szopránokat. A hangja is tucathang, erősen korlátozott lehetőségekkel.
A kritika többi része ami a vizsgázókról szól, többé kevésbé megfelel a valóságnak.
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 28152015-05-05 22:00:22
Tizenegyen vannak, egyébként nem kevesen. 9 szoprán és két tenor.
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 28112015-05-05 10:13:46
Tegnap este 7 órai kezdettel az operatanszakosok ária vizsgájának a Zeneakadémia nagyterme adott helyet.
A Concerto Budapest zenekarát Medveczky Ádám dirigálta.
Mindenek előtt azt lehetett megállapítani, hogy nagy általánosságba, úgy 98 százalékban kétségbeejtően kicsike hangokat hallottunk.
Operatanszak? Pár hang még az oratóriumhoz is kevés!
Az éneklés sokaknál gyerekes, vékonyka, és így, nagy zenekari kísérettel siralmasan elvesző.
A részletes felsorolástól eltekintenék, a jövőt illetően talán 3 hallgatónak jósolok énekesi jövőt.
Volt aki sokat rontott a félévi teljesítményéhez képest. Ihring Anna volt ilyen, határozott visszaesést mutatott sajnos. Hamisan énekelt, minden hangja más helyen szólalt meg kiséé torzan és erőltetetten.
Csóka Anita a Figaróból énekelte a grófné nagy áriáját, az operától kissé idegen hangon, korlátozott magasságokkal és egyetlen forte hang nélkül.
Ruszó Alexandra mezzóként való képzése fatális tévedés! Nem tudják a tanárok, hogy valójában tiszta lírai szoprán, amit folytonos erős vibrátó csúfít el?
A férfimezőny összesen 2 tenorból áll. Az egyik olyan iciri hang, hogy nem tudom milyen alapon szavaztak neki bizalmat az operatanszakon!
A másik jobb hanganyag, teljes technikai tudás nélkül.
Rajtuk kívül kisegítőként közreműködtek még baritonok? alsóbb osztályokból, de sok reményre ők sem adnak okot.
A 11 növendék közül összesen 3 igéretes növendéket emelnék ki.
Ketten Marton Éva növendékei: a szép hangú Sahakyan Lusine, ki Tatjana levéljelenetét énekelte az Anyeginből illúziókeltően, és Zuo You tenor Rodolpho áriájával a Bohéméletből. Ők a Bohémélet kvartettjében is nagyon szépen énekeltek.
Rajtuk kívül Sárközi Xénia Júlia áriája volt kedvező benyomású, Gounod: Rómeo és Júlia című operájából.
Körülbelül ennyi, és ez kevés!
Valahol nagy gubanc van, vagy a hozzáállásban, vagy szakmai szinten, de ez a soványka eredmény mindenképpen ezt mutatja!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 524212015-04-24 10:54:03
Óriási volt a Jenufa, bizony a szombati előadást is überelte. Ma amikor az Operaház gyárként működik, gyors futószalagon termeli a sorozatokat, a mű sztárokat, a rendezésekről ne is beszéljünk, a színvonal sokszor hatodrangúan elkeserítő, van egy professzionális rendezés, ami szivet és szemet gyönyörködtető, értelmes, ahol mindenkinek és mindennek értelme van.... miért játszák ilyen ritkán? Ès van egy nagyszerű csapat! Első helyen A Kostelnicka, azaz Lukács Gyöngyi, aki hangban és átélésben verhetetlen. Ilyen alakítàra csak a legnagyobb operai egyéniségek képesek, így énekelni csak a legnagyobb énekesnők tudnak. Hatalmas katarzis amit kivált az emberből.
Rálik Szilvia is nagyon jó, ez az énekstílus megteszi hatását, illik a szerephez és illik a hangjához. Nincs tipikus anya- lánya kapcsolat, a 2. sorból nézve nem is lehet, arcra nem az néz ki idősebbnek, akinek a történet zszerint kellene, de a két énekesnő annyira profin játszik, hogy emellett minden eltörpül. Nem a ' majd én leénekellek és lejátszalak a színről" elv valósul meg, hanem hihetetlenül szép játék. Azt hiszem, hogy ezt hívják művészi alázatnak.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 524122015-04-20 13:16:32
Remekmű, ez biztos. Mint ahogy az is, hogy most nagyon érdemes megnézni amíg lehet. Nagyszerű szereposztás, nagyszerű karmesterrel.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 524042015-04-19 17:22:53
Nagyot nôtt a szememben Lukács és Ràlik emberi és művészi értelemben is! Nem láttam még soha két énekesnőt ilyen hatásosan egyűttműkődni, mély művészi alázattal, egymást segítve, művészetük legjavát adva! Függöny elôtti kéz a kézben meghajlásuk, egymásra tekintésük egymás iránti legnagyobb tiszteletéről árulkodott. Nagyon jó volt ennek a tanúja lenni. Fantasztikusak voltak!
Fáy Miklós Fan Club • 942015-04-18 15:50:34
Szokott szemétkedni, kétség sem férhet ehhez.
Erkel Színház • 55522015-04-16 15:13:06
Nehogy érezze magát valakinek az énekes! A tisztelet teljes hiánya.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 522712015-03-30 22:28:23
Átböngésztem a jövő szezon szereposztásait, és kiváncsi lennék, hogy hozzá nem értésből, vagy direkt alakították ki ezt a gyalázatos végeredményt! Nem tudják, hogy melyik szerepre milyen hangot kell kitűzni. Ordít az elfogultság és a dilettantizmus!
Opernglas, avagy operai távcső... • 185182015-03-30 20:06:53
Sajnos két nagy énekes visszamondta, Alexandru Agache és Fekete Attila, így már semmi kedvem megnézni. Nem mindegy ám, hogy ők énekelnek- e vagy lényegesen gyengébbekkel oldják meg.
Ki írhat kritikát? • 13862015-03-05 11:57:41
Megyek!
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 27232015-03-02 14:37:24
Köszönöm, elbénáztam. Szórakoztató, vidám és rendkívül szellemes összeállítást láthattunk a Jancsi és Juliskából Almási- Töth András rendezésében , 4 tehetséges opera tanszakos hallgató közreműködésével a Zeneakadémia Solti termében. Óriási sikert arattak. Egy baj volt, kevés volt, tovább is tarthatott volna.
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 27212015-03-02 10:18:13
LINK
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 27202015-03-02 10:16:44
[url]http://mezeinezo.blog.hu/2015/03/01/zeneakademia_a_felesleges_operarendezo_egy_adag_eletorom_almasi-toth_andrastol?utm_source=bloghu_megosztas&utm_medium=facebook_share&utm_campaign=blhshare[/url]
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 27192015-03-02 10:15:13
[url]http://mezeinezo.blog.hu/2015/03/01/zeneakademia_a_felesleges_operarendezo_egy_adag_eletorom_almasi-toth_andrastol?utm_source=bloghu_megosztas&utm_medium=facebook_share&utm_campaign=blhshare[/url]
Erkel Színház • 53142015-02-26 10:51:58
Ki látta közületek a 2. szereposztást? Én láttam. Írtam már, hogy kibékülnék a rendezéssel, mertt gondoljátok meg, hogy az előző felújítások sem adtak sok örömet az évadban. Az a véleményem, hogy nem szabad bizonyos hangtípusokat megkerülni, ha egy színház valamit is ad magára! Mert mi is történik? Adva van egy végkimerülésig elcsigázott bariton, akinek nem túl nagy, de még anno elegendő hangereje a múlté. Elénekli, de kevés és nem születik meg az ami benne van a műben. A szoprán hangja, ha lehet még fokozni, és lehet, még kellemetlenebbül szól! Hogy mit művel a tenor, szégyen! A basszus jó hanganyag, de a lendülete már nem a régi. A Fenénát alakító nagy darab nő sima lírai szoprán. Pedig ebbe a műbe hangnagyhatalmak kellenek, az opera olyanok után kiált. A rendezés lehet szeretem, nem szeretem, de a szereposztást lehetetlenség megkerülni!
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 52772015-02-23 09:08:18
Újra kitett magáért ppp,teljes és reális kritikájával. Közben eszembe jutott, hogy meg kéne kérdezni a fiatalokat, hogy ők mit szólnak a rendezéshez. A zenei és énekesi meglátásokkal maximálisan egyet értek. Fontos kiemelni, hogy a címszereplő Agache budapesti fellépései mekkora súlyt vetnek a latba. Ha körül nézünk, a világ nagy operaházaiban jószerivel alig énekel ép hangú bariton. Vagy tönkrement hangokat hallani, vagy a fiatalabb generációtól jóval gyengébb hanganyagok és a hiányos énektudás árasztotta el a piacot! Budapesten viszont olyan énekes lép fel, aki minden tekintetben professzionális élményt tud nyújtani. Nem beszélve arról, hogy a legmagasabb szakmai példát is megmutatja a fiatal énekes generációnak.
Kedvenc előadók • 27002015-02-20 21:51:18
Miért ilyen későn adják? Nem normális ez az időpont!
Alexandru Agache, a bariton • 812015-02-20 21:49:22
Nagy kár, hogy nem énekel több Nabuccót, mert isteni a szerepben.
Erkel Színház • 52042015-02-15 09:31:00
Egyáltalán nem védem a rendezőt, mert ez a kotyvalék amit Nabucco operaként tálal, inkább megcsúfolása a műnek. Viszont az Agache hangját kiválóan hallani az erkély távoli zugából is, és az a vicc, hogy amikor az első felvonás nagy tuttiját éneklik, még ott is mindenkit áténekel. Pedig az összes szereplő és a kórus is énekel. Összegezve, ezzel az énekessel, és félő, hogy csak vele a hangzás meglenne, de nem lehet a címszereplőt eltűntetni! Annak olyan helyen kell állnia, ahol mindenki látja! A nézőnek ehhez joga van.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 517402015-02-14 14:16:43
Cura Otellójáról én nem voltam ilyen lesúlytó véleménnyel. Összességében tetszett. Igen hallatszik már a hangján az a 2000 előadás, nem olyan már mint 20 éve, de még mindig el tud varázsolni, még mindig ott van az egyéniség súlya! A kottahűtlenség viszont fennállt. De gyerekek,ezt csak a világsztáron kérjük számon? Fokanov távol ,közel sem világsztár, de mert a mi kutyánk kölke, róla senki nem írja le, hogy össze- vissza énekelt? Legyünk már igazságosak, és halljuk meg, amit meg kell hallani! A tegnapi Nabucco premier például hangi szempontból egy énekest kivéve és rendezésileg is kész katasztrófa volt! Így kell előadni egy ilyen remek operát?
Erkel Színház • 51922015-02-14 12:44:26
A tegnapi premier énekeseiről : Agache volt nagyon jó, a többi felejthető, minél elöbb, annál jobb! Egyik- másik már rossz hangi állapotban, hallgatni is nyűg, vagy el sem éri a hangokat és zeneileg össze- vissza énekel.
Erkel Színház • 51702015-02-13 12:13:40
LGy sokszor énekelte a Stop- ban is!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 516652015-02-09 11:06:10
Óriási volt CURA az Otellóban! Nem tudok mit mondani, ha valaki jó, azt el kell ismerni! Hatalmas egyéniség, eszméletlen légköre van. Hőstenor, amiből vajmi kevés áll rendelkezésre a világon. Kellemes Desdemona Pasztircsák Polina, szép lírai szoprán hang, egy kicsit a 3. felvonásban lehetett volna több néhány helyen, de összességében kiváló volt. Anatolij Fokanov elmaradt tőlük véleményem szerint, elénekli, de már nem olyan, mint 8-10 évvel ezelőtt. Jól vezényelt Marco Comin, de Cura vitt mindent. Érte érdemes volt ott lenni.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 515572015-02-06 11:03:48
Örülök, hogy vannak akik hasonlóan látták a tegnapi előadást, de a mérgem még nem szállt el amiatt, hogy ha saját erőből ki tud állítani az opera csúcshangokkal egy Bolygót, akkor miért engedik zeneileg tönkretenni! Cristian Badea a zenei építkezés fogalmát valószínűleg nem ismeri. A dinamika sokszínűségét sem, a tempók értelmezésével is hadilábon áll. Az énekesekre nincs figyelme. Az előző szereposztásban lefújta a gyengélkedő? markírozó?vagy hangilag kifáradt Kálmándit. Tegnap a nagy hangokkal végülis szerencséje volt, de visszaélni az énekesek levegőjével és rétestésztaként nyújtani a zenét, vértelenül, lendület nélkül unalmasan, nekem ez nem jött be! Sajnálom.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 515512015-02-06 07:36:03
Nagyon jó Bolygót láthattunk, hallhattunk tegnap, de csak részben.
Szólna valaki Christian Badeának, hogy nem szabad ilyen lassan dirigálni ezt a darabot?
Már a nyitány alatt elaludtunk.A vontatott tempójú, színtelen, csúcspontok nélküli Bolygó nyitány nem is hasonlított az operairodalom egyik legjobban megírt és leghatásosabb nyitányára.

Ami jó volt: végre volt címszereplője az operának!
Agache őshang, akit még a vastag zenekari anyag és különösen Badea énekesekre tekintettel nem lévő dirigálása sem fedett el sem a monológban, sem az opera többo részében. Jól bírta a néhol már falat kaparó lassú tempókat is. Erős és szuggesztív személyisége ebben a szerepben is átjött, remekül karakterizálva a Hollandi baljóslatú szerepét.
Az énekes pár nappal a nagy sikerű Rigoletto előadásai után és a Nabucco premier előtt betűzött Hollandiban is remekelt.

Nem különben Lukács Gyöngyi, aki forró, szenvedéllyel fűtött Sentát alakított. A drámai hang egyik nagy erénye, hogy a hang nagysága ellenére is tökéletes lírai pianókra képes. Nem minden nagy hangú énekesről lehet ezt elmondani. Általában ezek az énekesek úgy szoktuk mondani, hogy a hangerősségükhöz képest énekelnek pianót, vagy nem tudnak énekelni.
Lukácsnál a magas hangok is fényesen és biztosan szóltak, egészen a diadalittas utolsó frázisokig.

Nem hallottam Fekete Attilán azokat a bajokat, amiket fel szoktak hozni ellene. Az ő hangja is fényesen és biztosan szólt, hajlékony is volt, talán csak az utolsó részben nyomott meg egy kettő hangot, ami picikét alacsonyra csúszott, de mintha észbe kapott volna, abba is hagyta és szép cavatinát énekelt.
Nem tudom, hogy a rendezés hibája-e, vagy Palerdi András magától alakít egy kelekótya Dalandot, de ne felejtsük el, Daland egy tengeret járt hajós ember, akihez nem illik ez az izgága, súlytalan játékstílus.
A hang is súlytalan és világos a szerephez, technikája pedig darabos.
Szépen énekelt Horváth István és jól szólt a kórus is.
A zenekar sajnos nem, elég sokat hibáztak, és ha nem lettek volna a csúcsénekhangok, a lassú tempók élvezhetetlenné tették volna az előadást.
Minden pillanatban szétesett a zene, nem voltak csúcspontok, nem voltak feloldások és nem szólt az egész semmiről.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 514842015-02-02 10:35:11
Nos, A bolygó hollandi Sümegi Esztert leszámítva nagy csalódás! A férfi énekhangok reménytelenül elvesznek a zenekar sűrűjében. Kálmándi Mihály árnyéka önmagának, a felére, negyedére zsugorodott a hangja. Palerdi András szintén kevés hangban, technikai problémáit is képtelen leplezni. A Steuermannt éneklő, egy- két éve még szép reményeket ígérő tenorista sem olyan, mint a premieren volt. A karmester keze alatt darabokra hullanak azok a részek, ahol majdnem fele lassú tempót diktál.
Fiatal művészeink hazai és nemzetközi sikerei • 3032015-01-31 11:28:43
Meglehet, hogy ízlés dolga kinek melyik énekes tetszik.
Csak nyomokban értek egyet Kondor Kata írásával.

Ihring Anna engem is lenyűgözött korlátlan magasságával, de a hangja sajnos a puha mellett sincs. Ha a tanárnője tudna csiszolni rajta, hogy ne legyen éles, még szép sikereket érhetne el.
Krisztoffóri Ferenc még ígéret sem, és hiába vannak ez évben relatíve sokan az operatanszakon, operai hangot csak elvétve hallottunk.
A külföldiek szépen énekeltek, és valahogyan más színű és más kifejezésű a hangjuk.
Erkel Színház • 50672015-01-29 09:53:38
Teljesen szétszedik. Az abnormális leterhelés tavaly is hallatszott a hangján. Párhuzamosan énekelte a nagy szerepeket, a neki valókat és a kevésbé neki írtakat, és pihenés nélkül esett a következő produkcióba.
Amit most csinál, bizony merénylet a saját hangja ellen, ami hallhatóan egyre csak fogyatkozik.
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 27022015-01-24 09:59:03
Tegnap a Zeneakadémia Solti termében volt az opera szakos növendékek félévi vizsgája, ahol Rossini: A selyemlétra és Az Olasz nő Algírban című operájából énekeltek. Rendezte Almási-Tóth András.
Vezényelt: Christian Schumann

A két legjobb hang (sajnos) külföldiek voltak: Zou Yuo tenor és Lusine Sahakyan szoprán, akikre szép karrier várhat.
Kiemelésre méltó még Ihring Anna koloratúr szoprán. A hölgynek végtelen a hangmagassága. Nem is tudom, hogy milyen három vonalas hangokat énekelt ki, de talán még f fölé is ment.
A három figyelemre méltó növendék Marton Éva és Kertesi Ingrid tanítványai.
Erkel Színház • 49662015-01-18 09:35:34
A Turandottban csak Létay - Kiss Gabriella tudta azt hozni, aminek meg kell szólalnia a műben. Ez az énekesnő világa, és végre visszatalált a saját hangjáboz írai kifejező eszközeihez. Kiss B. Atilla és Rálik Szilvia küzdenek. A tenor minden erejét az áriára összpontosítva, hanyagolja a szerep többi követelményeit.
A szoprán hangján kiénekeltség uralkodik.
Marton Éva • 5682015-01-05 12:49:26
Nagy büszkeséggel beszél mindig a tanításról és a tanítványairól. Jöttek ki említésre méltó énekesek a keze alol? Én nem tudok róla. Kiket tanított és kiket tanít? Érdekelne, mert mint tanárt nem hallottam, hogy dicsérték volna. Ő saját magát persze.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 511592015-01-02 17:15:17
Sass szomorú legenda. Igaza van az elöttem szólónak, hogy a színpadon természet ellenes manírai voltak, vannak? Jó ideje nem láttam.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 511072014-12-29 14:53:47
Bocsássatok meg! A számítógépem is kiakadt!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 511062014-12-29 14:52:07
A sületlenségek és az opera műfajáboz méltatlan " Majkaságok" miatti első döbbenetem után kérdezném csak úgy nem mellékesen, hogy magyar anyanyelvű a fogalmazó? Ellenőrzi egyáltalán valaki ezeket az idiótaságokat? És ha igen, miért gondolja, hogy jól van ez így? Továbbmegyek: mi történik a magyar operakultúrával? Kérlek, válaszoljatok!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 511052014-12-29 14:52:05
A sületlenségek és az opera műfajáboz méltatlan " Majkaságok" miatti első döbbenetem után kérdezném csak úgy nem mellékesen, hogy magyar anyanyelvű a fogalmazó? Ellenőrzi egyáltalán valaki ezeket az idiótaságokat? És ha igen, miért gondolja, hogy jól van ez így? Továbbmegyek: mi történik a magyar operakultúrával? Kérlek, válaszoljatok!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 511042014-12-29 14:51:20
A sületlenségek és az opera műfajáboz méltatlan " Majkaságok" miatti első döbbenetem után kérdezném csak úgy nem mellékesen, hogy magyar anyanyelvű a fogalmazó? Ellenőrzi egyáltalán valaki ezeket az idiótaságokat? És ha igen, miért gondolja, hogy jól van ez így? Továbbmegyek: mi történik a magyar operakultúrával? Kérlek, válaszoljatok!
Mi újság a ZAK-on és a hazai koncerttermekben? • 2262014-12-28 22:37:36
A parázs viták nem az én világom. De mit tett le az asztalra az a hatalmasság tanárként, aki még mindig tanít a Zeneakadémián?
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 509072014-11-27 09:20:54
Több szempontból is szerencsés volt a Tosca idei utolsó előadása.
A zenei vezetés ismét jó kezekbe került. Kesselyák Gergely stílusosan, összefogottan, énekeseire, zenekarára maximálisan figyelve irányította az előadást.
A Tosca szereposztásának variációi közül tegnap a legjobb verzió valósulhatott meg.
Lukács Gyöngyi topformában énekelt, lenyűgöző magas hangokkal, rendkívüli átéléssel alakította a címszerepet.
Fekete Attila volt ezúttal Cavaradossi, amiről azt gondolom, hogy egyik, ha nem a legjobb szerepe. Könnyedén énekelte a legnehezebb részeket, két áriája is kiválóra sikeredett.
Nem hiába zengenek ódákat Alexandru Agacheről a kritikusok és a fórumozók. Szuper hanghoz nagy egyéniség társul és kimozdíthatatlan profizmus jellemzi. Jelenléte az opera színpadon nagyban erősíti az énekesi társulatot.
Megérdemelték a hatalmas sikert!

Erkel Színház • 47372014-11-11 14:42:23
Rettenetes megoldás a francia- magyar bábeli zűrzavar a Carmenben. Valószínűleg példátlan is. Vagy van tudomásotok olyan helyről, ahol franciául énekelnek, de a prózai részeket az adott ország nyelvén adják elő? Kétlem!
Alexandru Agache, a bariton • 262014-10-28 09:16:53
A ppp kritika sokrétübb és sokkal közelebb áll a valósághoz és senkivel sem bántó. Agache az Agache! Hatalmas egyedi hanggal, amivel millió színt és árnyalatot, óriási dinamikai efektusokat varázsol elő. Színésznek is kitűnő, és mint azt innen, onnan hallani, nem csak a közönség szereti, de kollégái körében is igen népszerű.
Kelemen Zoltán, operaénekes • 362014-10-20 11:19:30
Érdekes tapasztalatokat oszt meg Kelemen a blogjában felkészüléséről a Falstaffra és az előadásokról.
Alexandru Agache, a bariton • 172014-10-18 10:50:14
Ne haragudj, de nem hinném , hogy szerencsétlen, aki nem látta az előadást! Agache természetesen kiváló, Kelemen Zoli jó Ford szerepében, és körülbelül ennyi.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 506552014-10-18 09:41:30
Egyetértek. A hangerő probléma úgy látom, hogy gond lett a Mao- ban. Tegnap este is csak Agachét lehetett Isten igazából mindig hallani, Kelemen Zoltánt nyomokban, Gábor Gézát is. Aztán a többiek teljesen elvesztek a zenekar sűrűjében!
Alexandru Agache, a bariton • 152014-10-18 08:24:33
Hatalmas sikerrel énekelte a Falstaff címszerepét Alexandru Agache, és még egy profi színésznek is becsületére válna színészi teljesítménye. Jó előadás volt tegnap.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 505072014-10-04 21:35:31
Én a Toscán is voltam és a Parbajon is. Komlósinak erősen megkopott a hangja.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 505012014-10-04 10:20:14
Ha összességében nézem a tegnapelőtti előadást, a Tosca lényegében sikeresnek tekinthető. Ha az egyes szereplőket összevetem másokkal, a most éneklőkkel és a korábbiakkal, semmi különlegeset nem találni Maestri és Boross Csilla előadásában. Borosnál erölködést hallok. Természetesen szépen azok a hangjai szólnak, amik a lírai részekbez illeszkednek. Maestrinél viszont nem sikerült eldöntenem, hogy mikor akart hanggal énekelni és mikor markírozott úgy fél hangon.
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 51562014-10-02 14:45:45
Majdnem ugyanaz a véleményem a második szereposztásról, mint ppp - nek, de én nagy különbséget nem vettem észre Nagy Zoltán teljesítményében. Egy hangyányit volt összeszedettebb, de vokális teljesítménye így is a gyengénél is gyengébb volt. Ledesma pedig szerintem Gazellinél is rosszabban énekelt, olyannyira, hogy az ember értetlenségében csak a fejét tudja ingatni.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 504652014-09-29 15:46:03
Hajba ne kapjatok! Minden esetre azt aki ajánlotta , és ránk sózta, jól megnézném magamnak!
Alexandru Agache, a bariton • 142014-09-26 14:05:05
A mexikói bariton helyett követelem vissza Alexandru Agachét Alfio ès Tonio/ Taddeo szerepébe! Ilyen mértékű színvonalesést még nem tapasztaltam az operaházban két szereposztás között!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 504372014-09-26 13:17:57
Nekem a rendezés énekesektől függetlenül is borzalmas! Nem tudom, hogy tegnap milyen állapotban voltak egyébként az énekesek, a külföldieket sem hallottam korábban, de alig lehet pozitívumról beszámolni. Komlósi Ildikó fényévekre volt hangilag a tavaszi Strauss- bemutaó színvonalától. Santuzzából visszafogott, majdnem hideg asszonytípust jelenített meg,és hangilag sajnálatosan kicsit megkopott. Dinamikailag semmi diferenciát nem mutatott. A mexikóiak nevetségesek, nem is érdemelnek egy szót sem!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 503882014-09-21 09:54:29
Világos picike egyáltalán nem mezzó hangocska, nem operai, pláne nem verista műbe! Maximum barokk operába lehetne rá szerepet osztani, de szűkös hangtávolsága miatt nem sok a lehetősége. Rossz szereposztás áldozatává vált, a partnerei egyáltalán nem tehetnek arról, hogy a mezza vocéjukkal elfújják! Balatoninak a hangja nem záródik rendesen.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 503752014-09-20 09:25:42
Rendezésileg, amiben természetesen a rendező a hunyó, zeneileg pedig maestro Steinberg nem állt a helyzet magaslatán. Ilyen szétmenéseket, szeszélyes tempováltásokat, amit semmi nem indokol, sorozatos pontatlanságokat színpad és zenekar között még nem hallottam. És minden előadáson megismétlődik!
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 51382014-09-20 09:19:05
Mindent kielégítő és alapos , és nagyon helyesen némelyekkel szigorú kritika ppp tollából. Végre egy kritikus szakmai szemmel kritizál, és felmeri tenni a kényelmetlen kérdéseket!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 503452014-09-17 08:21:37
Csatlakozom. Miért egyezett bele az opera ennek a közönség által igen kedvelt két egyfelvonásos megcsúfolásába? Elsőrangú a szereposztás, de a rendezés minősíthetetlen, siralmas!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 503382014-09-16 20:45:43
Eljöttem az imént a Parasztbecsület után, mert el kellett érnem egy vonatot. Szép, nagyon ütős előadás volt! A tenor is jól énekelt, és talán egy kicsit lélekben jobban benne volt, ettől az egész életszerübb lett. Lukács hol esendő, hol félelmetes Santa, - hatalmas hanggal vált kisleányos pianókra. Hogy csinálja? Agache mint mindig nagyon jó. Változatlanul kirí a két mellékszereplő hölgy, hm, nem lenne rossz egy egészségesebb hangú Lucia mama, és egy Lola, akinek hangja is van! Nem elég hogy jól áll valakin a bugyi, valami hangot is kellene legalább mutatóba adni!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 503152014-09-14 10:43:03
Szép hangú tenor, szép magasságokkal, de kevés! A Bajazzókban nagyon. És passzív színész, érdektelen, pedig ez verizmus! A vokális győztes Agache, mindkét operában való remekléséért. Lukács és Rost gyönyörűen énekeltek!
Lukács Gyöngyi drámai szoprán • 28252014-09-02 11:58:24
A kuratóriumban nem akárkik ülnek, csupa nagy énekes, balettműészek és dirigensek. Szavazatukat sem akárkire adják le, és ez bizony így van rendjén. Gratulálok!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 496342014-05-13 14:16:51
A zenei instabilitás egész pályáján jellemző volt rá, amit általában a magyar és a külföldi karmesterek fel is szokták róni neki. Nem csoda, hogy besokalt most, hisz az egész évadot a vállára tették. Más baritonok szinte meg sem tudtak szólalni mellette, mert mindent vele énekeltettek. Nem jól van ez így, és hát ez a szombati Tosca lett az eredménye!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 495742014-04-26 14:42:04
Mediterrán hangulatú őrületes ováció volt a Tosca előadás végén tegnap. A hatalmas siker Lukács Gyöngyinek és Fekete Attilának szólt. Kiválóak voltak!
Zenekarunk is megtette a magáét, Kesselyák Gergely kormányozta őket.
GRATULA!
Lukács Gyöngyi drámai szoprán • 28172014-04-25 14:34:52
Ddddde igaza van sok mindenben! A szakmai szemléletén kívül érdekes a gyermekkor , a magán élet és az énekesek rivalizálása, valóban olyan kitárulkozó egyenességgel, ahogy művész szájából nem gyakran hangzik el ez, és így!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 494572014-04-02 11:03:02
Maestro Kovács János keze alatt brilliánsul szólt az operazenekar, a kitűnő női kar, és a nagyszerű szólisták! Nagyon jól énekeltek a főszereplők megérdemelt bravózást nyerve a közönségtől. Agache elementáris erejű hangján nem volt érezhető, hogy először mutatkozott be a szerepben, színészileg is erős hollandit játszott és egy pillanatra sem maradt alul a zenekari hangzással szemben. Thomas Piffka már nem ennyire egyértelmű eset, sokszor volt hamis, de hangja kopottas volta ellenére bírta a szerep nehézségeit, különösen az áriában.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 462372013-01-22 23:04:26
Részemről vizes pelenkákat is teregethetnek a bejárat fölé, már azon sem csodálkoznék! Pedig régóta Libero korszak van. Ókovács megfelelni akar, de ne dédelgessetek álmokat, nem a bentlevő embereknek, hanem nem tudja már kínjában, hogy hogyan hívja fel magára a figyelmet! Nevetséges, szánandó, őszintétlen és lealacsonyító! Az operaház nem óvoda, hanem a kultúra fellegvára, ahova akárhogy is erölködik, nem tud felnőni!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 462282013-01-22 18:35:03
Engem meg az zavar, de már k.....ul, hogy képtelenség ebben az országban bármit is csinálni, még operát nézni sem lehet anélkül, hogy ne hányna valaki az ölünkbe!! Nem érdemli meg Szikora János sem a szembeköpést, mint ahogyan a közreműködő művészek, énekkari és zenekari tagok sem! Nagyon nincs rendben valami, szörnyen elromlottak a dolgok.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 444352012-07-26 08:56:56
A közönséget mikor fogják kitiltani az Operából?
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 408642011-10-05 18:34:52
Nos, én szegény niemand tehát olyan hülyék közé sorolom magamat, akik örülnek a tartalmas, és magas színvonalú operaelőadásoknak. Akik örülnek a tehetséges művészeknek, a Magyar Állami Operaház valamikori szentségéhez fölérő művészi munkának, amit az elmúlt, agyongyötört, a vezetői hatalomért folyó ádáz politikai harcban teljesen kiktattak, elfelejtettek, megtapostak és fölkoncoltak!
Örülök a "nagy" hangoknak, amit nem decibellel mérnek, hanem minőséggel. Örülök ha nem alkalmatlanok és féltehetségek kerülnek a hon első színházának a deszkáira, örülök ha beleborsózik a hátam egy bariton kavatínájába, ha a függöny lehullása után azzal az élménnyel távozhatok, ami még másnap sem hagy nyugodni, mert vissza-visszatér, és nem utolsó sorban örülök, hogy ott lehettem! Tudod, ilyen hülye dolgoknak szoktam én örülni!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 408612011-10-05 12:02:18
Mindenki nagyon rendben volt a tegnapi Boccanegrában, gratulálok a művészeknek. Igazán színvonalas előadást láttunk, gyönyörű hangú énekeseket hallhattunk.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 408582011-10-05 01:11:56
Jó, hogy régóta nem fórumozok. Most is csak azért kattintottam ide, mert el akartam mondani, hogy egy igen jó előadást láttam. A Boccanegrát!
  
Műsorajánló
Mai ajánlat:
10:30 : Budapest
MűPa, Kék terem

"Tesz-vesz muzsika"
ismétlés 11:15

15:00 : Budapest
Benczúr Ház

"Hallgassunk együtt zenét!"
Zelinka Tamás zenei tanácsos műsora.

17:00 : Budapest
Zeneakadémia, Előadóterem

"Találkozások Dohnányival 3/1."
A „Dohnányi Ernő emlékére” c. film vetítése (MTV, rend. Mérei Anna, 1993, 65’)
Kusz Veronika előadása zenei példákkal, Dohnányi zongorázik felvételről
Az előadássorozatot szerkesztette: Prunyi Ilona zongoraművész és Kusz Veronika muzikológus

19:00 : Budapest
Zeneakadémia, Solti György Kamaraterem

Kerner Mária (fuvola), Miranda Liu (hegedű), Németh András, Szalai Éva, Minami Matsunaga (zongora)
"Doktorandusz koncertek 2."
J.S. BACH: a-moll partita, BWV 1013 – 1. és 3. tétel
MOZART: 9. (D-dúr) zongoraszonáta, K. 311
DEBUSSY: Syrinx
TELEMANN: d-moll szólófantázia
KARG-ELERT: 30 Capricen, Op.107/30 – Chaconne
GRIEG: Dalok, Op.52 (a szerző zongoraátiratai, részletek)
CSAJKOVSZKIJ: Souvenir d’un lieu cher, Op.42 (Meditáció, Scherzo, Melódia)

19:00 : Budapest
Megbékélés Háza

Fellegi Ádám (zongora)
CHOPIN: g-moll ballada, Op.23
Barcarolle, Op.60
b-moll scherzo, Op.31
Asz-dúr polonéz, Op.53
cisz-moll noktürn, Op.post.

19:00 : Budapest
Debreceni Egyetem - Aula

Nagy Csaba (oboa, oboa d'amore), Ölveti Mátyás (cselló, viola da gamba), Tokodi Gábor (lant, teorba, gitár), Lakatos Péter (csembaló)
"Tűz és Szenvedély"
WILLIAM BABELL: g-moll szonáta
JOHANN CHRISTIAN SCHICKHARDT: C-dúr szonáta
FRANCOIS COUPERIN: Prélude
J.S. BACH: Simfonia a 76-os kantátából
MARIN MARAIS: D-dúr szvit
JOSEPH BODIN DE BOISMORTIER: e-moll trió

19:30 : Budapest
Zeneakadémia, Nagyterem

Suren Bagratuni (cselló)
Szalai Ágnes, Szathmáry Judit, Dóri Eszter, Kristófi Ágnes, Fekete Andrea, Kelemen Dániel, Pintér Dömötör (ének)
Nemzeti Filharmonikus Zenekar
Nemzeti Énekkar (karigazgató: Somos Csaba)
Vezényel: Hamar Zsolt
WEBER: A bűvös vadász – nyitány
SCHUMANN: a-moll csellóverseny, Op.129
GRIEG: Peer Gynt – részletek a kísérőzenéből

19:30 : Budapest
Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem

Müncheni Bach Kórus
Liszt Ferenc Kamarazenekar
Vezényel és csembalón közreműködik: Hansjörg Albrecht
J.S. BACH: Ein feste Burg ist unser Gott, BWV 80
J.S. BACH: III. (D-dúr) zenekari szvit, BWV 1068
HÄNDEL: Sába királynőjének érkezése
HÄNDEL: Dettingeni Te Deum, HWV 283

19:30 : Budapest
Szent Imre Ház

Szászvárosi Sándor viola da gamba estje
A mai nap
történt:
1805 • A Fidelio bemutatója (Bécs)
született:
1937 • René Kollo, énekes
1948 • Barbara Hendricks, énekes
elhunyt:
1894 • Anton Rubinstein, zeneszerző, zongorista (sz. 1829)
1950 • Francesco Cilea, zeneszerző (sz. 1866)