vissza a cimoldalra
2017-11-19
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Momus társalgó (6255)
Milyen zenét hallgatsz most? (24979)
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (60134)
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon (2276)
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (3855)
Társművészetek (1217)
Kedvenc művek (142)
Kedvenc előadók (2813)
Haladjunk tovább... (205)
Kedvenc felvételek (148)

Olvasói levelek (11195)
A csapos közbeszól (94)

Évfordulók, jeles napok, születésnapok etc. (559)
Kolonits Klára (1015)
Bartók Béla szellemisége (233)
Hozzászólások a Momus írásaihoz (6422)
Erkel Színház (8507)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1175)
Franz Schmidt (2953)
Verdi-felvételek (530)
Mi újság a Szegedi Nemzeti Színházban? (2410)
A magyar zenei élet elfeledett vagy kevéssé ismert művészei (363)
Élő közvetítések (6678)
Kocsis Zoltán (640)
Operett, mint színpadi műfaj (3346)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (2414)
Zenei témájú könyvek (92)
Nagy koncertek emlékezete (32)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

Név: parampampoli
Leírás:
Honlap:
   


parampampoli (6209 hozzászólás)
 
Edita Gruberova • 30312017-11-15 11:03:21

Számolja Rost és Miklósa szeplőit inkább...


Bretz Gábor • 1152017-11-15 10:09:35

Nyilatkozatokat jókat tud adni. De a képek... hát... -:((


Miklósa Erika • 12072017-11-14 13:53:25

Ez is mikroporttal?



Lőrinczy György, aki nem csak az Operettszínház igazgatója (még), de Miklósa Erika menedzsere is, benyomta pártfogoltját a "csillagok" közé. Itt már, úgy látszik, csak azok énekelnek folyton, akik valakinek valakijei. Miklósa Erika a spanyol lovasiskola gáláján is. Most majdnem mondtam egy viccet, de inkább megspórolom magamnak...Aki akarja, találja ki! Szóbridzs. Szóasszociáció. Feladvány.)


Pitti Katalin • 7802017-11-11 20:29:03

A tapsrend az nem az alakítás része.


Pitti Katalin • 7772017-11-11 17:56:38

Nem tudok egyetérteni. Liú, Violetta, Pillangó, Tatjána, Margit -- mindegyikben nagyszerű volt. Aidában és Toscában volt kevés. (Hogy hányszor ment férjhez, miket és hogy beszél magánéletben és nyilvánosan, politikai tevékenység, ezek ettől mind függetlenek.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 601032017-11-10 18:38:55

A világ legfeleslegesebb pénzkidobása.



Uff!


Edita Gruberova • 30252017-11-10 18:35:57

http://mimi.blog.hu/2017/11/10/japan_desszert_lucia_gruberovaval



Tudósítás Japánból, tárgyi tévedéssel. (Gruberova utolsó színpadi Luciáit 2009-ben énekelte Bécsben, tehát nem 12, hanem 8 évvel ezelőtt.) 



Hogy az Operaház kész lesz 2019. januárjára, amikorra a munkák befejezését elhalasztották, egyelőre terv, de inkább vágyálom. A magam részéről nagyobb esélyt adok annak, hogy Gruberova még akkor is képes lesz elénekelni a szerepet, mint, hogy ez az időpont betartatik.


Pitti Katalin • 7602017-11-10 10:24:26

A pártvonal megmaradt. Az akkori házaspár egyik tagjának a Fidesz, a másiknak a Jobbik. Elég messze jutottak egykori vonaluktól. De úgy látszik, vannak, akiknél a vonal marad, de párt nélkül nem tudnak létezni. -:)


Plácido Domingo • 6742017-11-09 15:29:43

Muhahahahhhhhh....


Opernglas, avagy operai távcső... • 198622017-11-08 19:55:41

Tényleg az. Vagy a művet nem ismerik, vagy Bretzet nem hallották még.


Pitti Katalin • 7492017-11-08 14:35:11

Ez igaz, de már előbb is, 77-ben már súlyos hangi bajok mutatkoztak. De ez a korábbi nagyságából nem von le semmit, fénykorabeli felvételei ezt bizonyítják. És ahogy azt anno nekrológjában is megírtam, még törött hanggal is tudott csodákat tenni.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 600952017-11-08 12:49:26

Nem vagy képes felfogni, hogy 20 év tagság írott kritérium? És Rost meg Komlósi nem disszidens volt, hanem egyszerűen nem jöttek, bár jöhettek volna, mert nem állt anyagi és más érdekükben. Ez az ö döntésük és választásuk volt, anyagilag biztos jobban is jártak vele. De akkor a pakliban az is benne van, hogy nem lesznek örökös tagok. Így jártak. Mikor már nem futott úgy a szekér külföldön, persze visszajöttek, de más téma. (De azért a Kossuth-díjat megkapták, Rost pl úgy, hogy még 10 előadást se énekelt az Operában. Előbb, mint Sass, Lukács, és még előbb mint Budai, Berczelly, Misura, Barlay, Sümegi...mint arról már volt szó néhányszor itt a fórumban is.)


Pitti Katalin • 7432017-11-08 09:42:41

Kiről is van most szó?


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 600912017-11-07 20:30:47

Nem erről van szó! Örökös tag az lehet, aki több, mint 20 évig tagja volt a színháznak. Milyen alapon lehetne, aki nem felelt meg ennek a kritériumnak, hanem építgette a karrierjét külföldön, és az Operaház környékére néha-néha nézett vissza, vagy még annyit se? Tokody, Lukács, Kincses és hosszú ideig Miller, Polgár úgy csinálták a nemzetközi karriert, hogy az anyaszínháztól soha nem szakadtak el. Ezért nekik jogos az "örökös tagság", akik még csak állandó tagok sem voltak, hogy lehetnének örökösek? 


Pitti Katalin • 7242017-11-07 20:10:06

Hogy Pitti, B.Nagy és Sümegi miért nem csináltak nemzetközileg jelentősebb karriert, azt kicsit alaposabb megfigyelés és elemzés után elég jól meg lehet érteni. Hogy mi szerettük és szeretjük őket, az más kérdés, meg is érdemelték és érdemlik.


Pitti Katalin • 7042017-11-07 08:41:45

Molnár olyan Kalaf volt, amilyenről ma már csak álmodhatunk. Nekem akkor is nagyon tetszett, nemrég néztem újra, most még jobban tudtam értékelni. Egyébként két hete volt összesen felkészülni egy ekkkora szerepből olaszul, és csak Marton kedvéért vállalta el, ezért bizonyos mértékű idegesség teljesen érthető volt részéről.


Pitti Katalin • 7032017-11-07 08:35:27

Ezek mondjuk elég randa kijelentések... még jó, hogy Polgárral nem hozta össze a zsidó maffiát is. -:(( Amúgy nem csak Tokodyról szoktak ilyet mondani, hallottam én már hasonlókat Kincsesről és Sassról is. Ilyenkor mindig csak mosolygok: ki hitte volna, hogy az MSZMP-nek ekkora befolyása volt a világ nagy operaházaira és koncerttermeire?


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 600802017-11-06 13:25:37

Minőségtől függetlenül a felsoroltak nem lehetnek örökös tagok, mert ha jól emlékszem, 20 éves tagság szükséges hozzá. Amiből következik, hogy hosszú távon -- ill. nem is olyan hosszú -- nem is lesz kiből választani a társulat felszámolása miatt.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 600782017-11-06 10:20:23

Pontosan erről van szó! Nem volt más ötlete a tisztelt örökös tagoknak? Segítsünk? Segítek: Pitti Katalin, Szűcs Márta, Mészöly Katalin, Rozsos István, Pánczél Éva, Wiedemann Bernadett, Rácz Istán. A poszthumusz tagságról pedig annyit, hogy tetszettek volna  igyekezni, és még életükben megörvendeztetni az elhunytakat ! Korondy és Lehoczky Éva most biztos nagyon boldog a címtől...


Pantheon • 21202017-11-04 23:40:02

Létezik, és volt is rá egy nagyon jó gépem, de évekkel ezelőtt tönkrement, sajnos. De egyébként is egy akkora kollekciót, mint az enyém, lehetetlen digitalizálni. Inkább próbálom beszerezni már digitalizált változatban azokat, amelyeket lehet. Vagy lehet, hogy kéne venni egy LP lejátszót...? de nincs hova tenni. Szóval, sok a gond...


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 600712017-11-04 22:10:57

Nekem az örökös tagok közt nem egy barátom van, hanem több barátom és ismerősöm is.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 600702017-11-04 22:09:40

Patkó vezető korrepetitor, zongorakísérő (még hozzá milyen!)  és a ZAK tanára is volt.


Pantheon • 21172017-11-04 22:07:52

Éppen a múlt héten néztem utána a neten, hogy vajon mi lehet vele, ez a hír most rosszul esett. Nagyszerű tenor volt, felejthetetlen az a Turidduja, amit a fiatal és kiváló Kovács Eszterrel énekelt del Monaco Caniója előtt. Utána egy másik előadáson, 1981-ben mindkét szerepet ő énekelte, a szintén "felejthetetlen" Mátyás Mária Santuzzájával. Nyugodjék békében, több LP-m is van vele, amelyeket sajnos már csak nézni tuduk, hallgatni nem.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 600552017-11-04 10:41:44

Nem az, maradjunk ennyiben. (A szerecsenmosdatást itt abba lehet hagyni, köszönjük. )


Requiem • 4472017-11-04 10:34:39

No, akkor ma este lemérem másodpercre pontosan! -:)


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 600482017-11-04 00:27:10

Uzoni Mária? Melyik főszerepben tündökölt, akár operában, akár balettben? Vagy vezényelt valamit? Díszletet, jelmezt tervezett? Milyen művészi tevékenységet folytatott? Megválasztása előtt megnézte valaki, legalább gondolatban végigfutva, az Operaház mindenkori, nem csak mostani, örökös tagjainak névsorát? Kinek az ötlete volt ez? Ebben a színházban már mindenki megtébolyodott????


Requiem • 4442017-11-03 20:40:03

A Requiem 1:25-ös előadása teljesen normális tempókat jelez. Van néhány olyan felvétel is, amelyik 1: 19-es, azaz ráfér egy cd-re is. És még azokat sem találtam extrémen gyorsnak. A tegnapi előadásban nem a tempók jelentettek problémát.


Requiem • 4402017-11-03 17:31:50

Lesz.


Momus társalgó • 60972017-11-03 10:48:13

Az ellen a társulat ellen, ahol a rendező produkciójában (Luxemburg grófja) a fiacskája a táncoskomikus, a felesége Fleury, (Frankó Tünde először mamaszerepben - jobb lesz, mint primadonnának), és Dolhai Attila a bonviván, nem most, hanem már régen támadást kellett volna indítani. Jóval keményebben, mint egy nyílt levél. Merthogy a felállás így megy ott évek óta.



Egyszerűen felfogni nem tudom, hogy valamiféle erkölcsi piedesztálról hogy lehet elítélni azt, aki a jelenségek ellen fellép, és így vagy úgy azok oldalára állni, akik ezt a gusztustalan rendszert működtetik évtizedek óta.


Momus társalgó • 60642017-11-02 06:45:04

Miért osztottam volna meg én, azt a keveset, amit hallottam, megtudtam -- ami amúgy bűnből nem kevés, hanem nagyon is sok --, ha azok, akik elszenvedték, hallgattak. Nem vagyok Don Quijote, de hülye se, hogy kitegyem magam pernek és vegzatúráknak. Majd most elválik, ki a bátor, és nem nekem kell annak lennem.



Marton első reakcióját és a későbbieket szerintem külön kell értékelni. Nem áll szándékomban védeni őt, számoljon el a történtekkel saját lelkiismeretével is, meg az érintettekkel is. Ő legalább kinyögött egy "maszatos bocsánatkérést". Mit nyögött ki az újabb érintett, és mit fog ezután? (Válaszomat e szónoki kérdésre borítékoltam.) Kalmár levelét egyáltalán nem találom sem alattomosnak, sem ordenárénak. Egy sokat tudó, mert sokat látott ember kíméletlenül őszinte és kemény levele. Amilyet a helyzet indokol. Ne azt szidjuk, aki egy leplet leránt, hanem azt, aki a lepel alatt évtizedek óta csinálja mocskos üzelmeit. Bizonyára nem véletlenül írta meg így. És van egy fogadásom rá, hogy lesznek itt még keményebb dolgok is hamarosan.


Momus társalgó • 60622017-11-01 21:41:20

Keveset tudsz az Operettszínház valóságáról, azért találod okádéknak a levelet, és nem azt, ami ott történik. Most kiborul egy bili, amit mindenki, aki kicsit közel van a szakmához valamilyen érintkezési ponttal, nézett közelről vagy távolról, fejét csóválva. Marton úriember módjára reagált, de ezt Kero bácsitól ne várja senki.


Erkel Színház • 84912017-11-01 19:27:20

Cilike, ne legyen üldözési mániád. -:) A kormányról egy szó nem esett eddig a kérdésben. Eszenyi kilövetése politikai szándék volt, és a szolnoki színház szilveszteri gálaműsorait nézve Balázs Péter kinevezése -- akit egyébként színészként roppant mód kedveltem mindig -- tragédia lett volna a Vígszínház részére. Hogy mára úgy néz ki, hogy Eszenyi kinevezése is azzá lett, más kérdés. Viszont azóta változtak az idők, változnak a viszonyok, és mint hírlik, Eszenyi nagyon jól belesimult a NER színházi folyamataiba. Ifj, Vidnyánszky Hamletje biztos nem tett rosszat pozíciójának. A Vígszínházról amúgy keveset tudok mondani érdemben, erről a mostaniról, a régiről annál többet, mert olyan 5 éve a lábam nem tettem be oda. Utolsó próbálkozásom egy elég borzasztó Ványa bácsi volt, épp Marton rendezésében. Amelyben érdekes módon csak a Dantes szerint odakozmált színészek nyújtottak színészetnek nevezhető produkciót, az új tehetségek (?) mind rémesek voltak, egyik jobban, mint a másik. Na, ők mentek el onnan évad elején. Vagy a tavalyi végén, de ez már lényegtelen is.


Erkel Színház • 84872017-11-01 18:34:40

A Vígre.


Erkel Színház • 84832017-11-01 16:02:30

A Vadkacsa-ügyről annyit, hogy mikor 79-ben Várkonyi beteg lett, épp Marton vette át a Pisti a vérzivatarban rendezését, és Várkonyi rendezése alapján remek előadás született. Most a nagyhatalmú főnökasszony miért nem tette ugyanezt? Vagy pl. Hegedűs D Géza?


Erkel Színház • 84822017-11-01 16:00:27

És színészhiány is van, lévén hogy évad elején csapatostul hagyták el a házat. Randa ügy, ócska kezeléssel. (Off.)



 


Erkel Színház • 84792017-11-01 15:37:37

-:)) Fő a naivitás ! Én remélem, hogy az, amit világvégének nevezel, ott mielőbb bekövetkezik. (Ettől még a premier maradhat.)


Erkel Színház • 84752017-11-01 11:06:23

Attól függ, mi fog történni a következő napokban, hetekben.


Erkel Színház • 84572017-10-30 17:52:56

Ne viccelj már... azért nem értik, mert nem nagyszerű! És akkor még udvariasan fogalmaztam.


Erkel Színház • 84102017-10-29 10:28:29

Érdeklődve várom ma Kriszta Kingát, a tavaszi Melinda után nekem ígéretes.


Erkel Színház • 84082017-10-29 10:10:13

Egyetértek, hogy Simionato nagyszerű volt, de nekem Arroyo a kedvencem a súdiófelvételen. -:)


Erkel Színház • 84062017-10-29 09:59:36

Létay határait súrolja egy olyan szerep, amit egykor Simionato mezzo létére hibátlanul elénekelt?


Erkel Színház • 84022017-10-29 08:32:35

Hagyd már ezt a hülyeséget! Aki hét elején sz.rul énekel, az majd hétvégére megtáltosodik? Persze... a mesében. Erőteljesen hozhatta a karaktert, gyenge hangon, ahogy erre nickname is utalt. Neki hiszek.


Erkel Színház • 83952017-10-29 00:13:19

Nem láttam (még) a Hugenottákat, mert későbbi előadásokra vettem jegyeket, de amit Oliver Dohnányiról írsz, nagyon meglepett. 2009-ben egy Normát vezényelt a Müpában, halálbiztos és világos ütéstechnikával. Ekkorát változott illetve romlott volna? Amit Bretzről írtál, még annál is jobban meglepett az elmúlt hetekben hallottak alapján. (Épp ma hallgattam a szerepet Siepivel, és egy ponton felnevettem, mert eszembe jutott, hogy ugyan hogy fogja ezt énekelni Bretz? No, majd meghallom...)


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 600272017-10-28 22:21:26

Egész délután közölték az Operaház közleményét is, hogy meg fogják tartani az előadást. Tehát mindkét fél álláspontját közölték, ez lenne a hiteles tájékoztatás alapja, hogy minden oldalt megszólaltatunk. Ami az általad hitelesnek tartott médiumokban nem szokás. Én meg ezt akartam tudatni a komolyzenei magazin topicjában.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 600232017-10-28 20:03:29

És minden nagyon jó, minden nagyon szép, mindennel meg vagy elégedve.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 600222017-10-28 20:00:19

És egyebek...


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 600212017-10-28 19:59:46

Nem tudom, mire és kire mondta, de most egyértelműen igaz. Legfeljebb nem azokra, akire ő gondolt. (Közszolgálati médiák hazugságdömpingje és agymosása, az összes felvásárolt sajtótermék.)


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 600172017-10-28 19:35:11

IVA, most már tényleg érdekelne, hogy Neked ki a hiteles médium? Mert azt már többszörösan közölted, hogy a HVG meg a Hír TV nem. Csak nem Magyar Idők és Magyar Hírlap? Esetleg Echo Tv és Kossuth Rádió? És ezt komolyan is gondolod?


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 600162017-10-28 19:33:00

Szomorú, de a zsarolásnak és fenyegetésnek engedtek a szakszervezetek. A diktátor ismét győzött. Legalábbis ebben a mostani csatában.


Opernglas, avagy operai távcső... • 198552017-10-28 12:07:16

Szegény jegytulajdonosok. Vegyenek előadás előtt egy hallókészüléket is!



 


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 599902017-10-28 11:51:55

Legfőképpen jó lett volna, ha a sztrájkfelhívás bírósági felülvizsgálatát úgy kérik, hogy annak eredménye a premier előtt már egyértelmű legyen. Ki van ez találva megint "ügyesen"....  Fenyegetés és mézesmadzag a háromszoros juttatásokról egyszerre. Nagyon "korrekt" magatartás.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 599852017-10-28 10:03:42

De ezek a vezetőségtől milyen nyilatkozatok mááááááá...... ?? Komolyan mondom, azt hiszem, időutazáson veszek részt 1949-53-ba.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 599712017-10-27 10:36:25

Ja, arról még nem is beszélve, hogy a felvételek gyakran katasztrofális hangminőségűek, két énekes bömböl, a másik kettő nem hallatszik. Egy valamire való hangmérnökük nincs.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 599702017-10-27 10:33:17

Hogy ki zárkózott el és miért, nem tudni, és alább már írtam, hogy voltak közvetítések akkor is, a már említetteken kívül Álarcosbál, Norma, Don Carlos (két szereposztással is), Macbeth premier. Amiket most felvesznek, teljesen felesleges pénzkidobás, művészi értéke a nullához közelít. (Tisztelet a pár kivételnek, mint mindig.)


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 599672017-10-27 09:22:39

Sajnos a régi közvetítések közül alig maradt meg valami, mert eleve nem felvették, csak közvetítették az előadásokat. Később több felvételt az anyag újrahasznosítűsűnak ideájával letöröltek, meg se gondolva, milyen pótolhatatlan művészi értékek semmisülnek meg. Erre szokták példának hozni a Vígszínház legendás Ványa bácsi előadását, amelyből kb 2 percet őrzött meg valaki magánszorgalomból, a kincset érő felvétel megszűnt létezni. Ezt terjesztették a Bánk bán tv-felvételéről is Latinovitscsal, de aztán arról hosszas keresgélés után kiderült, hogy mégis megvan. Az operaközvetítésekről annyit, hogy egykor kevesebbet közvetítettek, mint ma, amiben az a szomorú, hogy amikor lett volna kiket közvetíteni, nem tették, most nincs kit és mit nézni, hallgatni (tisztelet a kivételnek), de közvetítenek mindenhonnan boldog-boldogtalant. Az pedig, hogy csak Ókovácstól kezdve közvetítenek, egyszerűen nem igaz, a Jenufa, a Lohengrin, a Kisvárosi Lady Macbeth idején nem ő volt az igazgató, úgy emlékszem.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 599122017-10-22 12:48:11

Vannak elvek is a világon, nem csak praktikus szempontok. Ne maradjon el a premier, egyezzenek meg! Ahhoz kompromisszumkészség kellene, nem a sasmadár alacsony repkedése.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 599092017-10-22 12:19:17

Tehát Ókovács a sas, szerinte. Szerintem nem. (Most vagyok olyan udvarias, és nem kezdek állatok közt keresgélni hasonlítás céljából. Közismerten imádom az állatokat ugyanis.)



Hajrá Operaház? Ez így nagyon félreérthető, mert erre majd a "sas" azt mondja: a la XIV. Lajos, hogy "az Operaház én vagyok". Itt és most: hajrá szakszervezetek!


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 599072017-10-22 10:08:14

Milyen kedves nyilatkozat... annyira jellemző rá!


Erkel Színház • 83702017-10-21 11:18:04

Nabucco (2)



A tegnapi előadásnak már az indítása jobbat ígért zeneileg, mint az elsőé, amiből arra következtetek, hogy sok zenekari próba nem nagyon lehetett a sorozat előtt. A pénteki előadáson a kezdeti fúvósállások teljesen szanaszét voltak, hangszínük olyan volt, mintha egy 1940-es évekbeli rádióközvetítést hallanék. Most együtt volt, rendben volt, mintha Kesselyák is jobban megérezte volna a helyes tempót, ebből egy igen jó nyitány kerekedett. Ezt a hatást még fokozta a mindig csodálatos kórus, leszámítva azt az egy rendezői hibából eredő problémát, hogy a szűzek kara annyira hátra van állítva, hogy alig hallatszanak. (Értem, persze, mert jól látszik, hogy a színpadi kompozíció tervezésekor nagyon jól mutattak ott, zeneileg mégis téves beállítás.) A problémák a jó indítás után ismét a szólistákkal kezdődtek. Az operaházi basszusok közt vírus látszik pusztítani: a fáradtság vírusa. Palerdi András hangja a korábbi volumenének töredékével szól minden fekvésben, ami nyilvánvalóan a túlterhelés következménye. (Ilyen az, mikor valaki bankba teszi a hangját.) Az első ária még hagyján, de a II. felvonás imájában ugyanaz az éneklés-imitáció volt hallható, mint amit egy nappal korábban Bretz stimmkollégától hallottunk, csak még nyitott és/vagy alacsony magas hangokkal tetézve. Ha valaki nem szól a Művész uraknak az illetékesek közül, hogy ezt nem így kéne, hát én most szólok, sőt, az írás végén linkelek pár felvételt, hátha lesz egy kis idejük meghallgatni, hogy csinálták ezt mások. Meghallgathatja a jelen lévő művészeti főtitkár és művészeti igazgató is.)



Kálmándy Mihály az első felvonásban az erkély tetejéről olyan remekül szólt, hogy felkaptam a fejem: csoda történt? Sajnos nem: a második felvonástól a színpadról ugyanazt a hangot hallottuk, mint az utóbbi években általában, azt viszont el kell ismerni, hogy a korábbiaknál több szívvel és belefeledkezéssel. Ami nem is maradt hatástalan, mert a közönségnek is vannak receptorai: az alakítás szép sikert aratott.



Ismael szerepében Dékán Jenő lépett fel, akit korábban csak egy nagyon karakteres Cajus doktorként láttam a Falstaffban, ahol hangi teljesítménye mindent ígért, csak egy jó Izmaelt nem. Ehhez képest alakítása meglepően jól sikerült — no, nem a szerep követelményeihez, hanem eddigi tenorkollegáihoz képest. Úgy tűnik, hogy a színházban továbbra is képtelenek megérteni, hogy Izmael nem azokra a tenorokra íródott, akikre itt manapság kiosztják. Igaz, túl nagy választási lehetőség sincs: szegény ember (színház) vízzel főz.



Amikor azonban van választási lehetőség, és direkt a rosszat választják, az már a hiba minősített esete. Ilyen a mostani sorozatban Abdallo epizódszerepében Kristofori Ferenc felléptetése Ujvári Gergely helyett, aki már a premieren is észrevétette magát kiváló alakításával. Kristofori adoptálása a színházba azok után, hogy több éven át Zeneművészeti Egyetem operavizsgáin messze a leggyengébb hangi produkciókat nyújtotta, és végül magáról az operatanszakról is kitették, ugyan mivel magyarázható? Hogy nem azzal, amit most láttunk és hallottunk tőle, több, mint valószínű. A zeneakadémiai végzősök közül pont rá volt szüksége a Háznak? Biztos?



Az előadás várt attrakciója az Abigél szerepében most debütáló Sümegi Eszter volt. Hogy találkozása a szereppel egy beállás, és nem egy új produkció teljes próbafolyamata végén történik, megmutatkozott sok részletben. (Igaz, hogy a rendezést több ponton átrendezte, áriájának recitatívója után nem ül fel a kerékre, hogy hátra görgessék, hanem elsétál mellette. Jól tette!) Legfőképpen abban, hogy még nincs tisztában vele, hogy ossza be az erejét egy ilyen bitang szerepben, mint Abigél. Ezért egy erőteljes indítás után, amelyben még egy kis forszírozás is hallatszott, a csúcshangok felnyomásával itt-ott disztonálva is, hirtelen visszakapcsolt, és a tercettet követő együttesekben igen takarékosan énekelt – leszámítva a karmesteri leintés ellenére tovább tartott záróhangot a „Tremin gli insani” együttes végén —, viszont a „Mio furor, non piú costretto” záróegyüttest lényegében végigtátogta-jelezte. (Saját szempontból érthető, a közönség szempontjából elfogadhatatlan megoldás; olyan, mint mikor pár éve Fodor Beatrix az Aida győzelmi fináléját hallgatta végig.) Sümegi azonban a második felvonástól minőségileg más szintre került. Sajnos az ária lassú részében, ahogy az előadás végén a fináléban is, nem talált alkalmazkodó partnert karmesterében, aki mostanában kezdi elveszíteni korábbi nagy erényét, az énekest érzékenyen kísérni tudást. Így az áriában elég csúnyán szétmentek, a fináléban pedig Sümegi nem tudta egészen megvalósítani intencióját egy lassúbb, szépen kiénekelt, szélesebb legatójú dallamformálásra. Maga a matéria a legjobb és legnemesebb, amit a felújítás óta a szerepben hallottunk. Nem igazi drámai szoprán, ehhez hiányzik a mélyregiszter és a középfekvésben még egy kis volumentartalék, de ezért kárpótol a magas regiszter biztonsága és vivőereje. Összességében Sümegi Eszter Abigélje a produkció nagy nyeresége, remélem, hogy a továbbiakban is lesz alkalom látni, hallani a szerepben, lehetőséget teremteni ezzel neki is, hogy alakítását kidolgozza és érlelje.



Az előadást két alkalommal is viszonylag színpadtól távoli pontról nézve ismét meg kellett állapítanom, hogy ennek a szerencsétlen rendezésű produkciónak mekkora értéke a csodálatos jelmezkollekció. (Jelmeztervező: Papp Janó.) Színharmónia és színkavalkád rendkívül szerencsés kombinációja, a részletek olyan minuciózus kidolgozottsága, amellyel ma már a világ nagy színpadain is ritkán találkozni. Sümegi Eszter a második felvonásban új jelmezt kapott, számára előnyösebb színben és fazonban, de semmivel sem igénytelenebb vagy kompromisszumos megoldásban. Ha valamiért érdemes a mostani Nabuccót nézni is, nem csak hallgatni, az kétségtelenül a jelmezeknek köszönhető elsősorban.



 



Végezetül Zakariás imája két változatban.



 



Bonaldo Giaiotti



https://www.youtube.com/watch?v=jFyi77O1iBg



 



Kováts Kolos



https://www.youtube.com/watch?v=UGzDDViXGrE



 



(folyt. köv.)


Erkel Színház • 83692017-10-21 11:09:07

Nem vitatkozom a képzést illetően, mert már elmondtam, amit gondolok. A felmegy ilyen-olyan fachba valóban nem ritka jelenség, de többnyire a szakadék felé vezető út első vagy legfontosabb lépése.



Rálikkal nekem amúgy semmi bajom, a színháznak nagyon hasznos és használható énekesnője, a Jenufában lelkesen ünnepeltem és bravóztam, mert jó volt benne, mert a szerep neki való volt. A baj akkor van, amikor olyan szerepeket énekel, amelyek nem neki valók, és legfőképp akkor, mikor ő énekel valamit, amit nem neki kellene. Ennyi. Ez pedig nem az ő hibája, hanem azoké, akik téves füllel és téves szempontok alapján kiosztják rá.


Erkel Színház • 83662017-10-20 23:04:15

Vagy nem.


Erkel Színház • 83652017-10-20 22:57:52

Drámai szopránnak nem készül az énekes, nem képzik -- Marton Évával szólva, nem is születik annak. Megfelelő adottságok esetén azzá érik. Ha érik.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 598982017-10-20 22:50:49

Ez jó kérdés... nem tudom. Félek, hogy nekünk marad az első változat.


Erkel Színház • 83602017-10-20 16:59:48

Már egyiket sem.



A volumen maradhatott volna, ha puhaság is járul hozzá. De alapvetően a gömbölyűség kellett volna, amit énektechnikailag nem sikerült megtanulnia, kialakítania. Ami különös, mert tanárnője, Misura Zsuzsa nem így énekelt. Ezzel a hangképzéssel az olasz szerepekben nekem teljesen elfogadhatatlan. Haza fogja vágni az Álarcosbált, még szerencse (az enyém, mert azt nincs kiért néznem), hogy a második szereposztásban van. Ameliát nem neki kellett volna énekelnie, az fix.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 598952017-10-20 16:22:02

A címszereplő színpadi tussoltatása engem bizony kiakasztott eléggé, meg a mezítláb rohangáltatása a vaslépcsőkön is. (Kizártnak tartom, hogy ebbe Gruberova belement volna, de ezt már ezek szerint nem fogjuk megtudni. Jobb is. Azt egyébként megjósoltam, hogy azt a Luciát, amit itt láttun tavaly a japánok nem fogják átvenni. Mert hogy nem azokra a tervekre fizettek be.)


Erkel Színház • 83582017-10-20 16:18:27

Itthon Dalandot, a nyáron meg Hollandit külföldön. (Tessék tájékozódni, kérem!)



Most már semmilyen. 20 évvel ezelőttről beszélek. A volumen pedig szabályozható, mint a lejátszó tekerőjén. A hangszín nem.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 598892017-10-20 13:57:59

Kocsár Balázs.



Gruberova, úgy tudom, több előadást is fog énekelni. Kíváncsi vagyok, mit szól majd a rendezéshez, mikor meglátja, és tenor partneréhez, ha meghallja.


Erkel Színház • 83542017-10-20 10:44:07

Nabucco (1.)



Olyan ritkán járok már a színházba, hogy gondoltam, ezekről az alkalmakról hírt adok. Nem titok, hogy már csak akkor megyek be előadásra, ha az a néhány énekes énekel, akik hangja és művészete érdekel (megszámlásukra egy kezem épp kevés, két kezem már sok lenne), ezen kívül ha valami újdonság van (Hugenották), vagy a momus szerkesztőségével címlapos kritikáról állapodtam meg. (Mert van kötelesség is -- olykor keserű, ez igaz -- a világon.)



Nos, a tegnapi előadásban mindent azzal a fenntartással kell kezelni és megítélni, hogy a Nabucco mindkét szereposztása egy napon, csütörtökön abszolválta a főpróbát. (Lásd: operaházi próbabeosztás!) Ami egyben azt jelenti, hogy az első szereposztás egy próbasorozat végén, egyetlen nap szünet nélkül kellett énekelje az első előadását. Így értettem meg, miért került Sümegi Eszter a második szereposztásba: valószínűleg nem óhajtotta élete első Abigéljét ilyen feltételekkel énekelni. És igaza volt - a maga szempontjából! A közönség szempontjából egyáltalán nem, de ennek felelőssége legyen az övé, és még inkább a színház vezetőségéé. Ez a felelősség, nevezetesen a vezetőségé, minden téren megmutatkozik, legfőképpen abban, hogy ilyen módon bánnak énekeseikkel, a rájuk bízott humán és kulturális értékekkel. A színház főigazgatója, művészeti főtitkára és művészeti vezetője is rendelkezik különféle sikertelen énekesi múlttal, nem emlékeznek rá, hogy egy előadás után ideális esetben két nap kell a hangszálak regenerálódására, de egy minimum? Ilyen feltételeknek kitenni az énekeseket, hogy párhuzamosan próbálni kell a Hugenottákat, előadás napján délelőtt is, közben főpróbát énekelni a Nabuccóból, majd másnap előadást is, ez kb. olyan, mintha valaki venne magának egy szép Mercedest (vagy a színház esetében maradjunk inkább a BMW-nél, mint főszponzornál), és amint kihozza a szalonból, egyből nekiesne kalapáccsal: lássuk, olyan szép marad-e, mint volt előtte? Az énekesek hangja azonban még egy Mercédesnél is érzékenyebb, a felsorolt körülmények pedig igen erős kalapácsütések ám, csoda lenne, ha hatásuk nem mutatkozna azonnal. Mutatkozik. Ezért részletesen majd a szombati, talán reálisabb képet mutató előadás után taglalnám őket, most csak pár megállapítás. Gál Erika és Agache a körülmények ellenére is hozták azt a szintet, amelyet korábbi Nabucco-előadásokban megszoktunk tőlük: ők ketten, a nagyszerű kórussal vitathatatlanul a produkció legjobbjai. (Nem szeretem, elvileg ellenzem a Rabszolga-kórus előadás végi ismétlését, de azt meg kell állapítanom, hogy minden előadáson még szebb és ihletettebb szokott lenni, mint először. Pedig úgy is gyönyörű.) Rálik Szilvia néhány ponton, az ária lassú részében és a fináléban mutatja meg, hogy eredetileg Susanna vagy Pamina lehetett volna, ha nem lökik végzetesen tévútra már a pálya elején. Ez az éles, vékonyított, forszírozott magas regiszter megtévesztett mindenkit a volumenével, de az mégiscsak borzasztó, hogy minden magas hangnál össze kell húzni magát az embernek a fülére mért csapástól! Brickner Szabolcs sokat fejlődött pár évvel ezelőtti Mozart-tenorinójához képest, de még mindig kevés ahhoz, hogy Verdit énekeljen. Attól félek, hogy mire majd elegendő lesz, ha lesz egyáltalán, nem marad mivel énekelnie. És végezetül Bretz Gábor... már tavalyi Zakariása is igen halovány teljesítmény volt, ez a mostani azonban már a lehetetlenség, a képtelenség kategóriája. Hangja úgy szól, illetve nem szól, mintha végig a kulisszák mögül énekelne. Kesselyák rendezése alaposan ki is tol a basszusokkal, jó hátra állítja őket, hogy ne hallatszanak, de Bretz hangja akkor sem szól, ha előre jön, és akkor se, ha mikrofonba énekel a fináléban. Ez nem éneklés: ez az éneklés kamuffálása. Középen meleg levegő, magassága akkor lenne, ha  hokedlire állna, mélysége, ha lemenne a pincébe. A II. felvonás imájának indításakor legszívesebben bekiabáltam volna: hangot!!! (Basszus hangot, ha lehet!) Tenorális hangszínnel markírozta végig az egészet, a prófécia pedig egyszerűen bosszantóan hallhatatlan. Nyilvánvaló, hogy Bretz hangját megették a sorozatosan énekelt, nem neki való szerepek, Zakariás, Hollandi (!!). És mint hírlik, Scarpiára készül.... (Vicc.) És ismét a színház vezetőségéhez szólok: egy ilyen "basszust" állítanak ki Zakariásnak, miközben az egyetlen posszibilis Zakariás, Rácz István ül otthon? Szégyelljék magukat! Kesselyák Gergely a rendezés után most teljhatalommal birtokba vette a produkciót, miután a karmesteri pulton is ő állt. A rendezésről nincs mit mondani újat: a mai félbolond ötletekhez képest ez ma már egy hagyományosnak mondható produkció, de sajnos a kezdetektől vitatható, zeneellenes elemek miatt egyre idegesítőbb. Kesselyák karmesterként nincs tisztában szólistái többségének adottságaival, egyáltalán nem segíti őket alkalmazkodó kísérettel, az első felvonás tercettjében vagy Zakariás cabalettájában hirtelen úgy elkezdte bömböltetni a zenekart, hogy az énekesek csak pislogtak…Általában minden gyors, kicsit vagy nagyon, de gyorsabb, mint kellene, ami nem lenne baj, ha olyanok lennének a szólisták, mint Riccardo Muti felvételén. Az ő Nabuccója még gyorsabb is volt, mint Kesselyáké, de mégis teljesen más hatással: ott a tempóhoz súly és erő is járult. No, persze: ott Scotto volt a szoprán, Ghiaurov a basszus, Luchetti a tenor. Más eset, egészen más.



(folyt. köv.)


Marton Éva • 7102017-10-19 09:31:00

Rossz az, aki rosszra gondol. -:)


Marton Éva • 7082017-10-19 09:30:06

Ady  - na, őt imádom!


Marton Éva • 7022017-10-18 19:05:54

Ez így van. Én például tisztán látok, te meg vélekedsz és találgatsz. Vagy még azt sem.


Marton Éva • 6952017-10-18 11:00:14

Elemzéseddel nagyon egyetértek. A szakmában Marton Éva viselkedése, nem csak a mostani, hanem az évtizedes, örökzöld téma. Leszögezve, hogy énekesi nagysága előtt nem csak letérdelek, de leborulok és megcsókolom a földet is, azt tudni kell, hogy magánéleti és szakmai viselkedése olykor egészen elképesztő volt. Sok nemzetközi sztárral volt alkalmam beszélgetni róla, általános vélemény volt róla, hogy óriási énekesnő volt, de nem nagyon találkoztam olyannal, aki kedvelte volna, úgy emberileg. Mindenképpen jobb, hogy nem ő lett az MMA elnöke. Vashegyinek szurkolok, bár az MMA-val mint olyannal nem értek egyet. (A lavinához, amit prognosztizálsz, annyit tennék hozzá, hogy azt képzelje el mindenki így előre, milyen coming out-lavina lesz majd egyszer Ókovácsról, ha megbukik. Mert egyszer meg fog. Nem most.)


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 598672017-10-15 21:31:34

A Soros-ösztöndíjakat talán jobb lenne nem firtatni...


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 598422017-10-15 16:18:39

Főnöködnek mondd, hátha akkor nem fog ilyesmiket írni ! Egyébként teljesen mindegy, mit ír, főleg az origón. Súlytalan, jelentélen, nem figyel rá senki. Ha Mehta felemeli a pálcáját, vagy egy szót szól, odafigyel mindenki. Ennyi a különbség, de nem kicsi.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 598342017-10-15 13:24:34

http://pestibulvar.hu/2017/10/14/botrany-az-operahazban-spionariaba-kezdett-okovacs/


Jonas Kaufmann • 21032017-10-15 13:23:55

Utána viszont Chiara elénekelte 600-szor!



Rachvelishvili nagyon jó volt, de csak a 4. felvonásig, ott már nem. (Ott mindig előjönnek a magasságproblémái.)


Jonas Kaufmann • 20982017-10-15 11:10:45

Yonchevának is? Nem tudtam... Garanca, Peretyatko, Kozena közismert Most nézem, hogy most Normát Maria Rebeka énekli. És a Toscában Yoncheva, Grigolo, Terfel.... te irgalmas ég!! A legjobb szereposztás leszoktatni a Toscáról örökre a nézőket. 50 évvel ezelőtt ilyen énekesek Cosenzában nem énekelhették volna. Igaz, most meg Bretz fogja Bolognában, muhahahahahah..... Bohózat kategória.


Jonas Kaufmann • 20962017-10-15 10:41:28

Egyáltalán nem. Akkor sem volt semmi különös, mikor még "jó" volt, mióta meg romlik... Tosca????  Grigoloóval??  No, thanks. Én úgy tudtam, hogy Netrebko fogja csinálni, csak Opolais szállt ki belőle. (Szerencsénkre.) Yoncheva úgy fog járni, mint Poplavskaya, azt is jól elhasználták pár év alatt, most nyugdjban van, pedig még 40 éves sincs.


Jonas Kaufmann • 20912017-10-14 22:39:05

No comment. Jó szórakozást hozzájuk!


Erkel Színház • 83442017-10-14 06:46:21

László Ferrenc eddig a Magyar Narancs jófülű, jó tollú kritikusa volt. Átszerződött az Opera Magazinhoz? Kár lenne, mert két urat szolgálni egyszerre nem lehet.


Jonas Kaufmann • 20872017-10-13 12:57:05

Tényleg? Melyik? Mert én egyiket rosszabbnak hallom, mint a másikat.


Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 28542017-10-10 23:33:41

Hogy mi lesz belőle, azt nem tudjuk, de a Scala évadnyitó Chenier-re a 3000 eurós jegyek is pár óra alatt elfogytak. (???)


Kedvenc előadók • 28072017-10-10 23:31:12

Ezt a nyelvet nem tanultam.


Kedvenc előadók • 28052017-10-10 19:39:58

Nyelvművelés professzorom, dr. Hernádi Sándor szerint a külföldi neveket magyarul fonetikusan kell kiejteni, tehát a Jeleckij olvasat a helyes. Ugyanígy tisztán artikulált magánhangzókkak, Csajkovszkij és nem redukált első és második gyenge helyzetben lévőkkel "Csijkóóvszkij".


Erkel Színház • 83352017-10-06 16:38:08

Majd tőled veszünk leckét toleranciából, biztosan. Lelki és egyéb nyomorodról értekezni nem tartom feladatomnak.


Erkel Színház • 83272017-10-06 12:33:35

Kinek mire telik szellemileg. Nem érdemes vele tovább foglalkozni. Ő kardkivonva védi a sz.rt, és nem tetszik neki, ha annak nevezik, ami. Pedig a sz.r ugyebár a WC-ben is büdös, nem csak a színpadon. Hogy védi, annyiból érthető, hogy benne ül, a közepiben. Sőt, része, egy apró, pici, de nagyra nőtt molekulája. S ha innen valaki kilóg, hát, ő nagyon.



 


Erkel Színház • 83222017-10-06 10:02:04

Az azért vicces, mikor szellemi és jellemi nyomorékok vádolnak akárkit lelki nyomorral. Pedig csak a tükörbe kéne belenéznie.


Erkel Színház • 83022017-10-05 19:08:49

Egy érdekes facebook bejegyzés a témában, a tieddel abszolút egybevágó.



"Hát pont az ilyen rendezésekért nem veszünk soha többet bérletet, mert eddig mindig 3 féle bérletet vettünk duplán. Miután beleszaladtunk egy pár ilyen elmebeteg rendezésbe, többet nem adok ki pénzt, hanem itthon felteszem a lemezt. Kérdezem én, hogyan szerettessem meg az operát a gyerekemmel,ha az olyan rendezésben kerül elő ami 18 éven felülieknek való és undorító! Ezért nem érdemes pénzt adni, kiöltözni, és szépen elvonulni, akár az Operába, akár az Erkelbe! "



Érnek itt a dolgok, érnek, érlelődnek. És minden a "legjobb" irányba mutat. -:((((


Élő közvetítések • 66082017-10-03 14:51:31

A  Bátori Mária tenor főszerepe hasonlóan nyírós volt, mint Raoulé, és nagyon jól megoldotta. Azóta persze sok víz lefolyt a Dunán... és ki tudja, szíveskedik-e rendesen felkészülni, megtanulni a szerepet. Az utóbbi idők tapasztalatai aggodalomra adnak okot, ez tény.


Élő közvetítések • 66012017-10-03 09:53:47

Én nem láttam, mert nem voltam rá kíváncsi, de más oldalon olvastam róla véleményeket, tieddel szögesen ellentétest. ( Mi ez a borzadály az M5-ön,ami Tosca címszó alatt megy?????

Szégyen!!!
)


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 598122017-10-03 09:32:58

Ebben az énekesek véleményére hagyatkoznék, akik azt mondják, hogy akusztikai szempontból az Erkelben könnyű énekelni, az Operában nem. Volt külföldi énekes, aki az első próbán 10 perc után hang nélkül maradt az Operaház színpadán, mert annyira nincs visszajelzés, hogy automatikusan elkezdett "nyomni".


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 597612017-10-01 19:49:31

Remek! -:(((( Akkor mindenki, aki azért vett jegyet, hogy Sümegit és Agachét együtt láthassa, hallhassa, most cseszheti a jegyét, vagy megeheti reggelire. Mi a büdös francnak kellett cserélni? A Művésznő nem tudott volna egy nappal előbb, az eredeti időpontban énekelni??


Erkel Színház • 82702017-10-01 19:47:29

Bravo!!


Erkel Színház • 82622017-09-30 22:29:43

Úristen!!! Úristen!!!!!!!!!!! -:(((((((((((


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 597502017-09-27 09:20:58
http://hvg.hu/gazdasag/20150528_magyarorszag_egyik_leggazdagabb_tiborcz
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 597492017-09-27 09:16:51
A Lakinak mintha egy cseppet nagyobb praxisa lenne az effajta felújításokban. Az Operaház nem az Erkel Színház építészetileg, nem turisztika, nem ingatlanberuházási "zászlóshajó", ugyebár.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 597482017-09-27 09:14:50
Ott a pont! -:)))
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 597442017-09-26 22:02:03
Ja, hogy 1997. Akkor minden meg van magyarázva.
Pantheon • 20842017-09-26 17:54:58
Jártam hozzá irodalomtörténet szemináriumra... -:((( Nyugodjék békében!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 597412017-09-26 17:53:29
Meg volt lepődve? Ez aranyos... nem vette észre, hogy a pályázatokon évek óta már senki nem indul el, csak aki már előre tudja, hogy nyerni fog. Győr? Garancsi netán tán...?
  
Műsorajánló
Mai ajánlat:
10:00 : Budapest
MOM Kulturális Központ

"A hangszerek világa" – MVM Koncertek
Vigh Andrea hangszerbemutató koncertje gyerekeknek

11:00 : Budapest
Zeneakadémia, Nagyterem

Nyíregyházi Cantemus Vegyeskar (karigazgató: Szabó Soma)
Budafoki Dohnányi Zenekar
Előad és vezényel: Hollerung Gábor
"Vokális univerzum"
KODÁLY: Liszt Ferenchez
KODÁLY: Akik mindig elkésnek
KODÁLY: Öregek
KODÁLY: Jézus és a kufárok
KODÁLY: Mátrai képek

11:00 : Budapest
Zeneakadémia, Solti György Kamaraterem

Várjon Dénes, Roman Rabinovich (zongora)
Veronika Eberle (hegedű), Perényi Miklós, Marie-Elisabeth Hecker (cselló)
Escher Vonósnégyes:
Adam Barnett-Hart, Danbi Um (hegedű), Pierre Lapointe (brácsa), Brook Speltz (cselló)
"kamara.hu/4"
A Zeneakadémia Kamarazenei Fesztiválja
SCHUMANN: Fantáziadarabok, Op.88
SOSZTAKOVICS: 9. (Esz-dúr) vonósnégyes, Op. 117
SCHUMANN: Meseképek, Op.113
SMETANA: g-moll zongoratrió, Op.15

11:00 : Budapest
Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem

"Énekeljen mindenki!"
KODÁLY: Háry János

11:00 : Budapest
Erkel Színház

MOZART: Parázsfuvolácska

17:00 : Budapest
BFZ Székház

Bodó Antónia, Illési Erika, Molnár Noémi, Nagy Gabriella (hegedű),
Gálfi Csaba, Juhász Barna, Yamamoto Nao (brácsa), Kertész György,
Mód Orsolya (cselló), Jóföldi Anett (fuvola), Szitka Rudolf (klarinét),
Polónyi Ágnes (hárfa), Teraszova Brigitta (zongora)
"Vasárnapi Kamarazene"
ENESCU: F-dúr hangversenydarab brácsára és zongorára
MOZART: A-dúr klarinétkvintett, K.581
BAC: Elegiac Trio
DVOŘÁK: Esz-dúr vonósnégyes, Op.51, No.10

18:00 : Budapest
Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem

Juhász István (tenorharsona), Veér Mátyás (basszusharsona)
Kodály Filharmonikusok Debrecen
Vezényel: Dobszay-Meskó Ilona
KODÁLY: Galántai táncok
HIDAS: Florida - kettősverseny
LAJTHA: VI. szimfónia, Op.61

18:00 : Budapest
FUGA Budapesti Építészeti Központ

Környei Miklós (gitár), Pregun Tamás (zongora)
BEETHOVEN: G-dúr szonáta (Op.49, No.2)
TÁRREGA: Traviata fantázia
RODRIGO: Concierto de Aranjuez
RAHMANYINOV: Etudes-Tableaux (Op.33)

19:00 : Budapest
Zeneakadémia, Solti György Kamaraterem

Simon Izabella, Várjon Dénes (zongora)
Megyesi Zoltán (tenor), Muriel Cantoreggi (hegedű), Kim Kashkashian (brácsa), Perényi Miklós (cselló)
Klenyán Csaba (klarinét), Radovan Vlatković (kürt)
Escher Vonósnégyes:
Adam Barnett-Hart, Danbi Um (hegedű), Pierre Lapointe (brácsa), Brook Speltz (cselló)
"kamara.hu/5"
A Zeneakadémia Kamarazenei Fesztiválja
BRAHMS: Változatok egy Schumann-témára, Op.23
SCHUMANN: A költő szerelme, Op.48
WOLF: Olasz szerenád
DOHNÁNYI: C-dúr szextett, Op.37

19:00 : Budapest
Erkel Színház

ROSSINI: Olasz nő Algírban

19:00 : Budapest
MűPa, Fesztivál Színház

"Cimbalom és tárogató, hagyomány és megújulás"

19:00 : Budapest
Marczibányi Téri Művelődési Központ

Kemény Krisztina és tanítványai (gordonka)
Fauré, Glazunov, Popper, Klengel, Csajkovszkij és Dvořák művei

19:00 : Budapest
Nádor Terem

Solymári Tímea (gitár)

19:30 : Budapest
Zeneakadémia, Nagyterem

Musica Nostra Nőikar, Szekér Bernadett (zongora)
vez.: Mindszenty Zsuzsánna
Meláth Andrea (mezzoszoprán), Szabó Ferenc János (zongora)
Vass Lajos Kamarakórus, Baja Mónika (zongora)
vez.: Darázsdi Zita és Somos Csaba
Kolonits Klára, Megyesi Schwartz Lúcia (ének)
Budapesti Monteverdi Kórus
Erdődy Kamarazenekar (koncertmester: Szefcsik Zsolt)
vez.: Kollár Éva
"A KÓTA ünnepi hangversenye Orbán György 70. születésnapja alkalmából"
ORBÁN GYÖRGY: Missa sexta
ORBÁN GYÖRGY: Kilenc dal Weöres Sándor verseire
ORBÁN GYÖRGY: Prédikátor-ének
ORBÁN GYÖRGY: Liber scriptus
ORBÁN GYÖRGY: Tószunnyadó
ORBÁN GYÖRGY: Zsoltárváltozat
ORBÁN GYÖRGY: Tavaszi szél
ORBÁN GYÖRGY: Stabat Mater
10:00 : Tatabánya
A Vértes Agorája

Tatai Ütőegyüttes:
Májer Dániel, Wéber Péter, Molnár Szabolcs
Szerkesztő, műsorvezető: Ocskai Gabriella
"Ráhangoló"
A mai nap
született:
1921 • Anda Géza, zongorista († 1976)
1928 • Pernye András, zenetörténész, zenekritikus († 1980)
1944 • Agnes Baltsa, énekes
elhunyt:
1828 • Franz Schubert, zeneszerző (sz. 1797)