vissza a cimoldalra
2018-10-18
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (61145)
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (4069)
Társművészetek (1278)
Kedvenc előadók (2824)
Milyen zenét hallgatsz most? (24998)
Haladjunk tovább... (214)
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon (2283)
Momus társalgó (6348)
Kedvenc művek (143)
Kedvenc felvételek (148)

Olvasói levelek (11291)
A csapos közbeszól (95)

Opernglas, avagy operai távcső... (20146)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (2932)
Gioacchino Rossini (1018)
A magyar zenei élet elfeledett vagy kevéssé ismert művészei (1116)
Opera, operett, dalciklus, librettók, szövegkönyvek, versek (591)
Zenetörténet (236)
Élő közvetítések (7453)
Kelemen Zoltán, operaénekes (90)
Simándy József - az örök tenor (552)
Operett, mint színpadi műfaj (3714)
Pantheon (2264)
Balett-, és Táncművészet (5560)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1503)
Franz Schmidt (3197)
Momus-játék (5543)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4355)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

Név: Cavaradossi
Leírás:
Honlap:
   


Cavaradossi (30 hozzászólás)
 
 
Belcanto • 3832006-02-16 13:55:13
Tegnap este - nem tervezetten - bekapcsolódtam a Bartók esti operaközvetítésébe, ahol F.A. Boieldieu: La Dame Blanche (A fehér hölgy) c. 3 felvonásos operája ment.
Nem ismertem a művet, sőt bevallom, eddig még a szerzőt sem, így nekem nagy és igen pozitív meglepetés volt. Talán nem túl nagy tévedés a művel kapcsolatos érzéseimről a Belcanto-fórumon írni, hiszen - először hallva a művet - nekem hamisítatlan belcanto-alkotásnak tűnt. Az egyetlen "zavaró" körülmény az volt, hogy franciául énekelték. Reggel aztán utánanéztem, kapható is egy EMI-lemezen (http://www.operashop.hu/webaruhaz/product_info.php?products_id=446 ). A tegnapi előadsáson a párizsi Opéra művészeit hallhattuk. Az egyik szereplőnek gyönyörű kontratenor hangja volt, nagyon tetszett, utoljára a miskolci fesztiválon a L'italiana in Algieriben hallottam ilyet. Érdekes volt, hogy a recitativók helyett közönséges, nem énekelt beszéd volt hallható - hasonlatosan az operettekhez! -, s rengeteg gyönyörű melódiát felvonultató ária töltötte ki a 3 felvonást. Érdekes volt még, hogy a 2. felvonás fináléja - nekem - valahogy sokkal testesebb, szárnyalóbb, grandiózusabb volt, mint az operát záró finálé (volt egyáltalán?). Szóval Maestro Boieldieu-nek van egy új magyar fan-ja, Cavaradossi.
Hallotta-ismeri valaki közületek, hozzáértők közül?
Cziffra György • 232006-02-13 10:45:33
Nem kell semmit - így a Balázsokat sem - "túllihegni", ez igaz. De hát, amint látod, Hópehely, néhányunkat,akik hallottuk őket a Cziffra-emlékkoncerten, tényleg megérintett a tehetségük. Mi, akik nem vagyunk szakmabeliek és így versenytársak sem, tudunk önzetlenül is lelkesedni.
Tehát, még egyszer és ezúttal utoljára: éljen a tehetség!!!
Cziffra György • 192006-02-09 14:39:20
Bocs: a kisebbik fiú neve helyesen Norbert.
Cziffra György • 182006-02-09 14:37:51
Folytatom: nekem az ifjú és ragyogó tehetségű művész játékánál is jobban tetszett az apáé. Talán elfogult vagyok egy kicsit vele, mert valamikor magam is bárzongoráztam és ezért tudom, mi a különbség a puszta virtuozitás csillogtatása és a Szórakoztatás között. Ha az, aki Szórakoztatja a nagyérdeműt mellesleg zongorázni is tud, az nagy dolgokra képes. Balázs János elsőrangú zongorista és kiváló Szórakoztató. Öröm volt hallgatni operett-parafrázisait és az evergreenekből összeállított műsort.
Ilyen apa mellett, mondhatni, nem is olyan nehéz kiváló muzsikussá lenni, hiszen a muzikalitás, az érzékenység (ami különösen a kisebb fiún, a Balázson látszott-érződött) szinte adott - már csak napi 6-8 órát kell 10-15 éven át gyakorolni és megy a dolog, mint a karikacsapás.
Nagy élmény volt, jó ötlet - és szeretném még megemlíteni Batta rektor úr értő és érző bevezető szavait, melyekkel közel hozta a hallgatósághoz Cziffra Gyuri bácsit, az embert. Még végiggondolni is szörnyű, hogy min ment keresztül ez a kiváló művészember élete során, s mekkora erő volt benne a küzdéshez, a bizonyításhoz! Mindíg csodálattal adóztam sziporkázó tehetségének, de újra visszaidézve életútját, már jobban értem, hogy tudott olyan fájdalmasan érzéki lenni, ha a zongorához ült. Volt tapasztalata, volt mire gondolnia. Hommage a Cziffra! Nagyrabecsülés az olyan tehetségeknek, mint a Balázs família! Ilyenek kellenek, de sok!!!
Cziffra György • 172006-02-09 14:25:25
Én is ott voltam a tegnap esti koncerten és pontosan ugyanolyan benyomásokat szereztem, mint Moon. Ez egy hihetetlenül tehetséges, muzikális család - bárcsak számtalan ilyen akadna az országban!
Média, zene, ízlés • 112006-02-06 13:48:56
Igazad van, a Gazdasági Rádió tényleg OK, a zenei kínálata is elsőrangú - ott úgy látszik, jó a zenei szerkesztő.
Callas • 1862006-02-01 10:48:14
Köszi, Lajos, nagyon képben vagy! Most, hogy tudom, létezik a felvétel, igyekszem megszerezni.
Egyébként abban is sok igazság van, amit Mimi59 mond Callas Onassissal kapcsolatos viszonyáról. Ki tudja, mi az igazság. Én mindenesetre sajnálom szegény asszonyt, mert - akármi is volt az oka - boldogtalan volt egész életében.
Politikai homokozó • 37362006-01-31 15:07:09
Úgy van, Efráim, az enyém is csupán egy vélemény a sok közül, valóban nem kedvelem az illetőt. A szopásra történt - szerintem Hozzád is méltatlan - utalásodat pedig annak tudom be, hogy titokban arra vágysz. De nem haragszom érte, megbocsátó vagyok. Meg bátor: éppen annyira, mint uraságod, pontosan olyan bátran használom a nickemet, mint Te. Ugyan, legyünk már egymással egy kicsit udvariasabbak! Nkem egyébként a hivatkozott ripaccsal szemben az a legerősebb fenntartásom, hogy gyakran trágár - miközben únos-úntalan a "polgári" neveltetéséről zeng litániákat. Én ugyan nem részesültem annakidején "polgári" neveltetésben, de drága jó szüleim a jómodorra igyekeztek megtanítani. Reménykedem abban, hogy sikerült nekik.
Callas • 1832006-01-31 14:21:54
Tegnap este újra, sokadszor néztem meg a Callas életéről szóló DVD-t (Living and Dying for Love and Art - Vissi d'arte, vissi d'amore http://www.operashop.hu/webaruhaz/product_info.php?products_id=641). Mások mellett Domingo, Zefirelli, az életrajzírója, Michael Gaga beszélt Maria életéről, személyiségéről, a Onassishoz fűződő ellentmondásos kapcsolatáról, az egy hónapos korában meghalt gyermekéről. Valahogy olyan szomorú és mégis felemelő volt az egész film - beleágyazva a Tosca-történetbe. A keretet az 1964-ben a Covent Gardenben Tito Gobbival énekelt Tosca adta. (Sajnos ez az előadás nem kapható DVD-n) A nyilatkozók szerint azért tudta Maria olyan hitelesen játszani Toscát, mert az Ő Scarpiája valójában Onassis volt - lelki szemei előtt Scarpiának Onassis-arca volt... Szegény asszony, egész életében boldogtalan volt, nem adatott meg neki a beteljesült boldog szerelem érzése. De ki tudja: ha boldog lett volna, tudott volna-e olyan Toscát, Normát énekelni, mint amit ismerünk? Valószínűleg nem. Így Maria Callas, A Díva feláldozta a magánéletét a művészet oltárán. Egészen a hatása alatt vagyok, nagyszerű művész volt, Isten nyugosztalja szegényt.
Politikai homokozó • 37272006-01-30 16:58:01
Fábry egy senki, uraim. 2000 óta veri a mellét féltéglával, hogy ő mekkora antikommunista. Érdekes, amikor még volt valami rizikója az ugatásnak, akkor valahogy nem lehetett a Fábrik úrról hallani, akkor valahogy még nem volt olyan aktív. Biztosan akkor képezte magát polgári jómodorból, akkor fordult el undorodva az asztaltól, ha nem ezüsttel, hanem "alaménium"-kanállal volt terítve. Hát igen, Fábrik úr egy valódi, tőről metszett kultúrmensch. Ahogy édeaspjától tanulta: "egy úriember nem eszik alaménium-kanállal és nem kefél zokniban". Ezt a két életre szóló bölcsességet emlegeti folyvást, mint útravalót, amit jó polgári nevelőitől kapott. Brávó. Kár, hogy még ezen a nívón is kevés ragadt rá, ugyanis egy alkalommal, mint országos geget emlegette, hogy az ő alsógatyája gyakorta vonalkódos. Ez Fábrik.
Hát... én sohasem Fábrikra gondolok, ha egy úriembert szeretnék felidézni magamban. Jó ő komolykodó ripacsnak is :-))
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 148232006-01-23 14:24:57
Azt hiszem, itt és most kellene közbelépnie a moderátornak. Kezd a fórum durvulni.
Operett, mint színpadi műfaj • 2082006-01-17 11:21:51
Ekkora mellét: jó lesz az Kálmán Imrének is! Nem is értem, hogy téveszthettem ekkorát! :-)) Mea maxima culpa.
Operett, mint színpadi műfaj • 2072006-01-17 11:17:49
Rádióhír: 90 éve mutatták be az operettek operettjét, a Csárdáskirálynőt. Ebből az alkalomból az Operettszínház saját kiadványként megjelentette ezt a remekbeszabott alkotást, méghozzá a - szerintem - legjobb szereposztásban.
Alighogy annakidején kitört a Nagy Háború, két bécsi librettista kereste meg Lehárt az ötlettel, hogy írjon operettet a témájukra. S egy évre rá - amikor már dörögtek a fegyverek a Balkánon és Európa hadszínterein, s Pesten az orfeumokban még folyt a pezsgő - bemutatták a Csárdásfürstint.
A lemezt még nem hallottam, de biztosan megveszem majd, hiszen Fischl Mónikával, Vadász Zsolttal, Kékkovács Marával, Peller Károllyal csodálatos lehet. Minden egyes száma igazi sláger: elképesztő, hogy Lehár, a Monarchia katonazenész karnagya mit tudott a harmóniáról, a szerelemről, féltékenységről, megbocsátásról - egyszóval: a zenéről. Szerezzétek meg a lemezt és bezséljünk majd róla!
Írjunk saját nevünkkel! • 1102006-01-16 16:55:13
Momo 3 szavas viszontüzenete telitalálat volt. Herr Dreckfresser, vagy mi a szösz, gyorsan dugja el a cirill klaviatúráját (esetleg az írógépét is), nehogy azonosítsák. Megjegyzem, már az is elég ciki, hogy egyáltalán fölismerte: cirill, ergo esetleg orosz, ergo veszélyes szövegről lehet szó. Szegény ember... alig várta, hogy a cirill írásról eszébe juthasson a feljelentés. Ámbár... nem egyértelmű a dolog: vannak, akiknek von Karajanról a művészetén kívül a nagyon előkelő sorszámot viselt náci párttagkönyv is eszükbe jut. Nekem nem. Nyetrebko von Haus aus Nyetrebko és kész. A fő, hogy tud énekelni - bár valamelyik Momus-fórumon mintha már ez is kétségbe vonatott volna :-))
Írjunk saját nevünkkel! • 942006-01-16 12:44:37
Az Anját meg én nem tudtam: mindenhol Annaként láttam Nyetrebkót.
De a non plus ultra szerintem ez: a Kossuthon mondta be nemrég a bemondó, hogy most (fonetikusan írom, amit hallottam:)Angella Dzsórdzsu énekel... Ez azért már kemény volt. De reménykedjünk: egyedi, megismételhetetlen eset volt.
Írjunk saját nevünkkel! • 902006-01-16 11:27:49
De nem is az arabokról akartam írni, hanem inkább arról a jelenségről, hogy az opera DVD-ken általában vannak interjúk az előadóművészekkel. A legutóbb látottak közül Anna Nyebtrenkó (tehát nem "Nebtrenko" !) és José Cura lemezén hallható-látható az a jelenség a legjobban, hogy ezeket a fantasztikus énekművészeket mindenáron angolul akarják nyilatkoztatni. Ez pedig egyszerűen nem megy nekik, mivel egyszerűen nem tudnak jól angolul. Makognak ugyan szinte mindannyian valamennyire, de milyen nívón ... Istenem! Mint egy 6 éves gyerek. Olyan esendőek, amikor az érzelmeikről akarnak beszélni az 500 szavas, múlt-jelen-jövő szókészletükkel. (Persze ellenpélda is van: olvastam a Paris Match-ban egy hosszó riportot Angela Gheorghiuval, aki választékos franciasággal beszélt. Persze az szerkesztett szöveg volt - és román anyanyelvűnek franciául jól tudni nem nagy kunszt.) Erre szerintem az égvilágon semmi szükség se lenne: miért ne nyilatkozhatnának azok, akik másban - pl. az éneklésben - jók, az anyanyelvükön, aztán lehet feliratozni angolra, magyarra és szuahélire, ha arra van igény. De ez a mostani divat egyszerűen megalázza a művészeket, mert méltatlan őket abba helyzetbe hozni, hogy primitíven beszélő buta tyúkokként/gúnárokként lássa őket a közönség. Meglehet, a nagy virtuózok nem egyszersmint agysebészek is - de ezt nem is várja tőlük senki. Hagyják őket (ha akarnak) az anyanyelvükön beszélni.
Írjunk saját nevünkkel! • 892006-01-16 11:16:43
Az idegen nevek átírásával és kiejtésével kapcsolatosan már mindent elmondtatok és, mivel vannak erre szabályok, semmi mást nem kellene tenni, mint követni őket. Még csak annyit: a mai mágusoknak, a médiasztároknak - mert nagyon elfoglalt emberek - nem volt annyi idejük, hogy eleget járjanak iskolába és/vagy kérdezzenek azoktól, akik tudnak is valamit. Az arab nevekkel is ugyanolyan hülyén bánnak, mint a kínaiakkal, pedig az előbbiek pofon egyszerűek a kínaihoz képest. Pl. az utóbbi napokban minden hmírben szerepel egy bizonyos orbitális bűnöző, Oszama bin Láden haverja, akit angolosan al-Zawahiri-nek neveznek. Az arab nevekben az al- határozott névelő, ami, ugyanúgy mint a magyarban, hasonul a mögötte álló szóhoz. Így ennek a személynek a neve helyesen és magyar átírással: az-Zaváhirí, vagy Azzaváhirí.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 147382006-01-13 11:51:59
Rolla, nem vagyok a MÁO vezetőinek az ügyvédje, de engedd meg: egyszerűen senki sem hibátlan, mindenkinek vannak emberi és más gyengéi. Biztosan tudod, hogy a belcanto szerelmesei által (is) istenített Rossinit a szifilisz vitte a sírba, emellett úgy zabált, mint az állat és idős korában kövér volt, mint egy ... Aztán, az isteni Mozartról az olvashat itt-ott, hogy borzalmas dolgokat evett meg, és így tovább. De: kit érdekel, hogy Rossini mennyire szerette a p...t és hogy hány tournedeau a la Rossinit evett meg egyszerre? Kit érdekel, hogy Mozart tényleg .... Szerintem senkit. Semmi köze emberi gyengeségüknek ahhoz, hogy ők valamiben hatalmasak voltak.
Ezt nem azért írom, mert azt gondolnám, hogy X vagy Y zenei hatalmasság. Csak azért, hogy rávilágítsak: a tevékenysége minősíti az operaigazgatót is. Sokkal jobb lenne, ha az emberiség többsége finom, emelkedett stílusú, kellemes emberből állana. De sajnos a valóság nem ez. Ebbe bele kell nyugodnunk. Kritizáljuk HÁJ-t, Kesselyákot, de a teljesítményéért és ne az - esetleges - emberi gyengeségeiért, hiszen ilyenek talán még nekem is vannak (csak remélem, kevesen tudják, mert erősen titkolom őket :-))
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 147302006-01-12 16:06:59
Kedves Rolla, tedd félre a negatív attitűdödet (ha tényleg ilyen) és ne arra koncentrálj, aannak örülj, ha sikerül valakinek néhány kellemetlen percet okozni. Kellemetlen percei mindenkinek vannak, nem kellesz ahhoz még Te is. Senki sem hibátlan: mindenben és mindenkiben - ha nagyon megkapargatjuk - lehet hibát találni, itt kisebbet, ott nagyobbat. Ezek a fórumok általában és a levelezők szándékai szerint a zenéről, a művészetről és az ezzel kapcsolatos élményekről, véleményekről szólnak, ne menjünk le kutyába. Hagyjuk meg azt a politikusoknak, szegényeknek. Légy jó, pozitív, és maradj velünk. OK?
Belcanto • 3772006-01-09 15:42:18
Éreztem, hogy nem akarsz leiskolázni, csak élcelődsz! Úgyhogy minden OK, a lényeg, hogy mindketten imádjuk a szép zenét, főleg Bellinit. Szia
Lukács Gyöngyi drámai szoprán • 5502006-01-09 11:22:18
Igazad van, Telramund: Bellini az Bellini! Mivel én szerdán hallgattam a Normát Rálik Szilviával, kíváncsi voltam azok véleményére, akik vasárnap Lukács művésznővel hallották.
Én is észrevettem, hogy valahogy nem tudunk úgy isetenigazából ünnepelni egy szép előadást - legnagyobbrészt udvariasan tapsolunk, néha néha egy-egy brávó ugyan elhangzik, de sokszor rosszallóan néznek az emberre, ha önfeledten brávózik (olyankor Svédországban érzem magamat :-(((). Nemrégen olvastam, hogy a Norma 2. előadásán a közönség gyakorlatilag szétszedte a színházat, annyira tombolt a siker (érdekes, főleg a premier mérsékelt sikere után). Jó, ne szedjük szét az üléseket (vö. költségvetés), de azért egy kicsit több lelkesedés tényleg nem ártana. Tudjuk, milyen inspiráló hatása van, ha érződik, ha a közönség lelkesedik!
Kár, hogy ezúttal nem hallhattam Lukács Gyöngyit - bár én nagyon élveztem a szerdai Rálik-Ulbrich előadást is. És nemcsak élvetegen, hanem NAGYON tapsoltam!
Lukács Gyöngyi drámai szoprán • 5472006-01-09 11:08:04
Lodovico Urinario-nak: én eddig azt hittem ez egy zenei fórum, ahol művészetről, művekről, művészekről cserélünk egymással gondolatokat. Szerintem mind a pisilés, mind az orgazmus tárgy-idegen. Őrizzük meg a méltóságunkat, legalább itt és pisiljünk és/vagy élvezzünk másutt. Van olyan fórum, ahol az a tárgy, éppen elég :-)Egyébként, szinte mindenki, aki ide látogat, nagyon tud élvezni: pl. egy gyönyörű előadást.
Politikai homokozó • 34662006-01-06 13:11:54
Kedves Gorittole, régi hagyomány az újságoknál, hogy bizonyos írásokat a szerző nevének feltűntetése nélkül jelentetnek meg. Ezek az írások/hírek/publicisztikák az újság főszerkesztőjének, azaz az újságnak, mint egésznek az álláspontját tükrözik, értük a felelősséget a főszerkesztő viseli. A továbbgondolásra sarkalló 3 pont (...) tehát nem helyes.
Belcanto • 3712006-01-06 09:48:19
Normának jó a humora, értékelem :-)! OK, legyen így: a 2. felvonás 1. részét függönnyel lezáró rész vége. Így rendben?
Belcanto • 3682006-01-05 17:11:12
A nyári miskolci Normát én is láttam. Bár nem láttam, csak hallottam volna!!! Emlékeztek arra a katasztrófális, XXIII. századbeli űrállomásra emlékeztető díszletre, a gall harcosoknak a Csillagok háborúját idéző'lézerkardjaira'. Úristen, komolyan mondom, szörnyű volt. Szegény rendező úrra rájött a heveny önmegvalósítási kényszer vagy a feltűnési viszketegség - vagy mindkettő együtt. De feledjük a látványt. Ulbrich ott is, akkor is gyönyörű Adalgisát adott ajándékba a közönségnek, és boldog vagyok, hogy - ha a szemeimet csukva is kellett tartanom, mert en plus, egy gigantikus erejű reflektorral a közönség szemébe is világítottak, hogy teljes legyen a képi terror - ott lehettem.
Belcanto • 3642006-01-05 12:53:32
Nagyrészt egyetértek Búbánat Norma-kritikájával, ám én egy kevésbé hallottam kidolgozatlannak Rálik művésznő Normáját. A Casta divától ezúttal nem lettem libabőrös, valami, nehezen megfogalmazható plusz ezúttal hiányzott belőle, de Norma-Adalgisa 3. felvonást lezáró duettje gyönyörűen sikerült, a két művésznő oly szépen énekelt, hogy az ember szinte úgy érezte: lelkeik összeérnek. Egyezik a véleményünk Ulbrich Andrea teljesítményét illetően is. Andrea barna, csodálatosan kifejező tónusú hangja mindig lenyűgöz - és így volt ez tegnap is. Nem is véletlen, hogy legalább ugyanannyi bravót kapott, mint Szilvia. Direkt figyeltem Kesselyák urat az igazgatói páholyban (azt hiszem, jól láttam, ő volt ott, mit mutat a testbeszéde. Nem sokat, udvariasan tapsolt. Az istenadta operarajongó nép azonban - bár túlzásokba nem bocsátkozott - meglehetősen tapsolt és nem félt kimutatni érzelmeit.
Ami tehát engem illet, szép és emlékezetes előadás volt és - bár sajnálom, hogy Lukács művésznőt ezúttal nélkülöznünk kellett - a Rálik-Ulbrich kettős is beezüstözte az estémet. Én már ennyivel is boldog tudok lenni.
Lukács Gyöngyi drámai szoprán • 5062006-01-04 16:16:35
Hogy felejthettem el: és persze hajrá Rálik Szilvia !!!
Lukács Gyöngyi drámai szoprán • 5052006-01-04 16:15:28
Teri néni gagje remek, van humora! Bár komolyra fordítva a szót, iszonyúan nehéz lehet most Ráliknak, amikor mindenki valaki mást vár és jön ő - aki talán nem is kevesebb, mint Lukács Gyöngyi, csak más. Hallottam egyébként Andreát a Zenepalotában Gruberovával. Na, az volt valami! Semmi okunk az aggodalomra, remélem Andreát állva fogja tapsolni a nép. Hajrá Ulbrich Andrea! És persze gyors gyógyulást Lukács Gyöngyi művésznőnek!!!
Lukács Gyöngyi drámai szoprán • 5032006-01-04 15:44:15
Én is csalódott vagyok, nagyon készültem a mai estére. Biztosan csodálatos lesz Rálik Szilvia és atöbbi nagyszerű művész is, de hát, szerintem is mindenki Lukácsot akarta hallani.
Momus társalgó • 6242006-01-02 16:33:17
Lukács Gyöngyi gyönyörű hangú, nagy művész. Teljesen mindegy, hogy szereti-e a finom parfűmöket vagy sem. Azért szeretjük, amit tud. Olyat pedig, amilyet ő tud, kevesen tudnak. Hagyjuk a pocskondiázást - próbáljunk valami pozitívat is mondani egymásról és a művészekről. Úgy mindannyiunknak könnyebb lesz. Itt az Újesztendő, remek alkalom az újrakezdéshez. Mindenkinek BUÉK 2006-ra!
   
Műsorajánló
Mai ajánlat:
16:00 : Budapest
Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem

OrgonaExpedíció
Audiencia a hangszerek királynőjénél

16:00 : Budapest
Belvárosi Nagyboldogasszony Főplébánia-templom

Orgonahangverseny

17:00 : Budapest
Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem

Fassang László (orgona)
OrgonaExpedíció Extra
A Müpa+ hűségprogram exkluzív rendezvénye
jegyek nem válthatók

19:30 : Budapest
Zeneakadémia, Nagyterem

Juhász Attila (zongora)
Óbudai Danubia Zenekar
Vezényel: Azis Sadikovic
CAGE: 4'33”
IVES: A megválaszolatlan kérdés
COPLAND: The Tender Land – szvit: 3. The Promise of Living (Az élet ígérete)
ELMER BERNSTEIN: A hét mesterlövész
ELLINGTON: New World A-Comin' (Új világ jő)
DVOŘÁK: 9. (e-moll) szimfónia, op. 95 („Az Újvilágból”)

19:30 : Budapest
Uránia Nemzeti Filmszínház

Ernst Reijseger (cselló), Harmen Fraanje (zongora, orgona), Mola Sylla (ének, afrikai hangszerek)
Vezényel: Wolfgang Kläsener
CAFe 2018
ERNST REIJSEGER - WERNER HERZOG: Cave of Forgotten Dreams – filmkoncert

19:30 : Budapest
Olasz Kultúrintézet

Szemere Zita, Bakos Kornélia, Szappanos Tibor, Bakonyi Marcell (ének)
Lisztes László (narrátor)
Nemzeti Énekkar (karigazgató: Somos Csaba)
Angelica Leánykar (karigazgató: Gráf Zsuzsanna)
Nemzeti Filharmonikus Zenekar
Vezényel: Somos Csaba
HAYDN: Nelson-mise
ORBÁN GYÖRGY: Ricercare
Pászti-bérlet 1.
19:00 : Miskolc
Művészetek Háza Hangversenyterem

Horti Lilla, Schöck Atala, Horváth István, Kovács István
Nyíregyházi Cantemus Kórus, művészeti vezető: Szabó Soma
Miskolci Szimfonikus Zenekar
vez.: Antal Mátyás
Hangforrás bérlet 2018/2019
ROSSINI: Tell Vilmos – nyitány
LISZT: Tasso – szimfonikus költemény
ROSSINI: Stabat Mater
Hangforrás bérlet 2018/2019
A mai nap
született:
1706 • Baldassare Galuppi, zeneszerző († 1785)
1898 • Lotte Lenya (Karoline Wilhelmine Blamauer), énekesnő, színésznő († 1981)
1927 • Lakatos Gabriella, balett-táncos († 1989)
1945 • Jávori Vilmos, jazz-muzsikus († 2007)
elhunyt:
1545 • John Taverner, zeneszerző (sz. kb. 1490)
1893 • Charles Gounod, zeneszerző (sz. 1818)
1944 • Viktor Ullmann, zeneszerző (sz. 1898)
1968 • Tóth Aladár, zenetörténész, 1946 és 1956 között az Operaház igazgatója (sz. 1898)