vissza a cimoldalra
2020-07-14
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Olvasói levelek (11537)
A csapos közbeszól (95)

Régizene (3426)
A MET felvételei (715)
Operett a magyar rádióban (1949-től napjainkig) (3974)
Élő közvetítések (8501)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4864)
Operett, mint színpadi műfaj (4383)
Lehár Ferenc (715)
Pantheon (2695)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1979)
Opernglas, avagy operai távcső... (20522)
Magyar Televízió opera-, balett- és operett közvetítései - hazai produkciók (1433)
Sass Sylvia (478)
Antonin Dvorak (199)
A nap képe (2213)
Franz Schmidt (3640)
Jazz (79)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

Név: takatsa
Leírás:
Honlap:
   


takatsa (430 hozzászólás)
 
A MET felvételei • 7152020-07-14 10:10:51

Én is többször megnéztem, annyira tetszett. Tudom, hogy ezen a fórumon ezzel egyedül maradok, de azóta is visszasírom a Halász Péter-féle időszakot.


Régizene • 34242020-07-13 21:32:43

Vahegyi biztosan okos és jó ember, de karmesterként szürke és unalmas.


A MET felvételei • 7032020-07-13 11:40:33

Pedig az itthoni előadás sem volt kutya. 


Pantheon • 26822020-07-06 17:03:10

Én ezzel a felvétellel búcsúzom Morricone-től. (A zentai templom orgonájáról általam készített hangmintán Jean-Pierre Silvestre játszik.)


Giacomo Puccini • 1362020-07-05 14:48:39

Hát igen, az egy csoda-dvd, a fiatal Domingoval, és a bájos Frenivel. Köszönöm az infót, nem tudtam, hogyan készült ez a dvd. Akit esetleg érdekel a tátogásuk, az kattintson bátran. (A kínai felirat helyére magyart csempésztem, remélem senki sem haragszik meg érte,)


Évfordulók, jeles napok, születésnapok etc. • 8542020-07-04 15:12:42

Kedves Heiner Lajos. A Hu volt az első?? És azt milyen idős korodban olvastad? Csak azért kérdezem, mert a Hu erősen különbözik Fekete István többi állatregényétől, komoly társadalom- és korrajzot tartalmaz, és biztos, hogy nem az ifjúság számára íródott. Én 10 éves koromban olvastam végig Fekete István "állatos" könyveit, kedvencem sokáig a Kele és a Lutra volt. A Hu-t akkor 20-30 oldal olvasása után félreraktam, aztán 6-8 évvel később, már érettebb fejjel olvastam végig. Annyira szerettem Fekete István könyveit, hogy volt, amikor feldörzsöltem a lázmértőt, hogy néhány napig, nyugodt kötülmények között otthon olvasgathassam.


A MET felvételei • 5932020-07-01 22:50:51

Kedves Heiner Lajos!



Az utóbbi kettő abban különbözik az elsőtől, hogy velük kapcsolatban nem tudok download linket küldeni.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 621792020-06-30 17:14:57

Ma kaptam meg az Interticketen keresztül a szabadfelhasználású jegyeimet, az elmaradt előadások után. Kicsit lassan és vontatottan ment, de minden jó, ha a vége jó. Már csak jövő évadi műsor kellene, hogy el tudjam költeni. :)


A MET felvételei • 5892020-06-30 11:31:47

Ez ugyan nem MET, hanem Staatsoper, de érdemes megnézni a 2016-os Rigoletto streamet (Flórez, Alvárez, Peretyatko), szuper előadás, és Peretyatko annyira, de annyira szép. :) A töbit magánban.


A komolyzene jelene és jövője Magyarországon • 23632020-06-29 18:52:36

Akkor Anyegin talán maradhat a repertoáron? Majd a plakátról kisatírozzuk Csajkovszkíj nevét.


A komolyzene jelene és jövője Magyarországon • 23602020-06-29 11:50:50

Ezen te csodálkozol, kedves Iva? Ide vezet a határtalan liberalizmus.



Én előfizetője vagyok a MET Opera on demand-nak, így rendszeresen kapok híreket a MET-ből. Íme a tegnapelőtti:



The Met Celebrates Pride

Though our stage may be temporarily dark, we’re still committed to celebrating our LGBTQ artists, administrators, and audience members—including by illuminating the façade of the opera house each night during Pride Month. Last year, opera stars Stephanie Blythe and Anthony Roth Costanzo joined more than 100 Met employees to participate in the NYC Pride March for the first time. While the ongoing health crisis has forced the city to cancel this year’s official festivities, we’re excited to share some virtual Pride celebrations with you below.Happy Pride!



RAINBOW CONNECTION



Stephanie Blythe and Anthony Roth Costanzo recently recorded a special rendition of the classic “Rainbow Connection.” Watch video



MET PRIDE 2019



Take a look back at the Met’s historic first year participating in the NYC Pride March. Watch video



PRIDE IN CONVERSATION



Blythe and Costanzo reflect on the importance of Pride—both now and for years to come.  Watch video.



Most majd jönnek a szegény Feketék is. Aztán a Sárgák, legvégül a Marslakók...



 



 


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 46532020-06-28 17:24:28

Koba? Nem is tudtam, hogy Sztálin is volt főzeneigazgató. Így már értem, hogy min ment keresztül szegény zenekar. :)


Operák, amelyeket utálunk • 2362020-06-26 19:48:23

Megvallom kedves Dávid, hogy én is - amíg volt Operaház - minden évben, karácsony táján eltipegtem az operába, felkúsztam a harmadik emeletre, és megnéztem a Bohéméletet. És bizony, amikor a harmadik felvonásban elkezdett nagy pelyhekben hullani a hó, tapsra fakadtam, pedig nem érhetett ez meglepetésként, mert hányszor és hányszor láttam már, és pontosan tudtam, hogy mikor, mi fog következni. És, ha már itt tartunk, megvásároltam DVD-n is, egy olyat vettem, amin a Netrebko és a Villazon énekel. És még magyar feliratot is írtam hozzá, hogy pontosan tudjam, hogy hol tartok, és mikor, mi történik. És amikor az a Villazon gyerek énekelte az áriáját, és közben a tetőablakon át megjelent a felhők között a hold (Zeffirelli után szabadon), hát akkor -bármennyiszer is láttam - mindig kipottyant egy könnycsepp a szemem sarkából. Nyálazni ugyan nem nyálaztam, de egyebekben a találó leírásod pontosan rám illik. 


Operák, amelyeket utálunk • 2352020-06-26 18:24:14

Így igaz.



Pl. ez a bécsi Alvajáró fantasztikus volt, remélem mások is élvezték. Azt, hogy mennyire varázslatos az emberi hang, a bel canto szerzőknél senki sem tudja jobban megmutatni. 


Opernglas, avagy operai távcső... • 205102020-06-25 15:44:36

Ha jót akarsz magadnak, akkor nézd meg a bécsi Sonnambulát. (Guillermo García Calvo; Luca Pisaroni, Rosie Aldridge, Daniela Fally, Juan Diego Flórez, Maria Nazarova, Manuel Walser, Hacik Bayvertian, 2017.01.13.) Fantasztikus előadás.



És még egy dolog jutott az eszembe, ma megy a MET streamingen a Sámson és Delila, ezt is nagyon érdemes megnézni, Garanča káprázatos.


Operák, amelyeket utálunk • 2282020-06-24 23:04:49

Ez a Conwiramur, valami mostanában divatos betegség, ugye? :)


Opernglas, avagy operai távcső... • 205072020-06-24 13:13:48

Viszont... Mit szóltok az Orlandóhoz?? Valaki látta már? Szerintem nagyon izgalmas kisérlet. Az biztos, hogy a látvány, a képi megjelenítés bámulatos.


Opernglas, avagy operai távcső... • 205062020-06-24 13:10:39

Ne búsulj. Lesz másik szereposztás is, amit közvetítenek néhány nap múlva.



Domingo nekem régebben nagyon tetszett a baritonális tenor hangjával. De most ez a tenorális bariton... Hangja alsó regiszterében nincsen meg az az átütőerő, amely a bariton hang elsődleges kritériuma. Biztos vagyok benne, hogy tenorként még most is jobban teljesítene, mint baritonként. De ez az utolsó korszaka - a zaklatásos sztorival együtt - majd elfelejtődik, és az utókor úgy fog emlékezni rá, mint a valaha élt egyik legjobb tenorra.


És te mit láttál a youtube-on? • 4152020-06-17 13:18:51

Látod megy ez nekem könnyen ösztönösen szabadon. :)



Bejegyzésemet anúgy humorosnak szántam, nem kell komolyan venni. Corvette bejegyzéseinek védelmében pedig - komolyabbra fordítva a szót - csak annyit modanék, bár stílusa kissé idegesítő, azért minden bejgyzésében volt legalább egy gondolat, amelyre érdemes volt odafigyelni, vagy egy link, amelyre érdemes volt kattintani. Ez bizony nem kevés, és én pl. örülnék annak, ha valaha eljutnék erre a szintre.


És te mit láttál a youtube-on? • 4122020-06-17 10:01:15

Kedves Héterő és Corvette,



A központozás kérdéséhez csak annyit szeretnék hozzászólni, hogy a magyar nyelv egyik nagy csodája a szabad szórend, amely óriási szabadságot és a lehetőségek szinte végtelen tárházát kínálja ama szerencséseknek, akik a magyar nyelvet anyanyelvi szinten használják. A teljes és korlátlan szabadságnak már csak egyelen - de sajnos komoly - gátja van: a központozás. Mindenkiben - kiben jobban, kiben kevésbé - él a vágy hogy széttörje nyelvünk utolsó bilincsét, és a központozást levetve, szabadon szárnyaljon, akár a madár. Ez teljes mértékig csak nagy költőinknek sikerült, de azért nap mint nap, mindnyájan próbálkozunk.


Dmitrij Dmitrijevics Sosztakovics • 1052020-06-17 09:54:52

Ez a No. 4 valóban fantasztikus (akárcsak valamennyi Sosztakovics mű). Még a youtube-on fejhallgatóval hallgatva is nagyszerű, persze azért nem árt jobb minőségben megkeresni és letölteni, ráadásul akkor mentesülünk a kéretlen reklámoktól is. :)



A Bostoniakkal megtaláltam 4-től felfelé az összes szimfóniát, tudja-e valaki, hogy felvették-e az 1-3-at is?


És te mit láttál a youtube-on? • 3982020-06-15 23:00:00

Ó, azért ne ess kétségbe kedves Corvette, és ennyire ne háborodjál fel ezen a felvételen. Hát igen, Erwin Schrott az igazi Don Giovanni, ebben a szerepben hála Istennek mi is többször megcsodálhattuk. És ezen a felvételen sem tudott kibújni a bőréből, Don Giovanniként énekelte el Leporello áriáját. Baj ez egy gálán? Nem hiszem. Vicces? Szerintem igen. Látták vagy 200 ezren, és csaknem mindenkinek tetszett. Az igazán illetékes persze Mozart lenne, hogy eldöntse ezt a kérdést, tetszik-e neki egy ilyen előadás. De éppen Mozartot kérdeznénk meg erről, aki - többek között - a Nyald ki a seggem c. kánont írta? Á, nem! Egy ilyen kelekótya alak nem lehet itész ebben a nehéz és sorsdöntő kérdésben...


Pantheon • 26582020-06-13 23:06:27

Talán Ő volt az utolsó, a nagy magyar jezsuita generációból....


Kortárs zene • 792020-06-12 16:35:21

A MET-ben egy kortárs darabnál ez a mód járja. :)


Kortárs zene • 772020-06-11 22:59:00

Nekem a 2011-es MET felvétel van meg.



 


A MET felvételei • 5572020-06-11 21:17:21

Én inkább súlyban mérném. Vettem is hozzá egy nagyon pöpec, kínai beakasztós mérleget, digitális kijelzővel. Mert a súly az igazi, az minden dolognak a kvintesszenciája. Régebben pl. tudományos kísérleteket is folytattak: megmértek egy haldoklót, aztán megmérték a halál beállta után is. És a két tetsúly közötti különbség nem volt más, mint a lélek, amelyet így sikerült materializálni.


Kortárs zene • 752020-06-11 21:10:35

Bocs, hogy belerondítok a monológodba, de meg szeretném kérdezni, hogy tetszik-e neked a Nixon kínában. Mert szerintem egy nagyon vicces mű. Annyira tetszik, hogy talán készítek hozzá magyar feliratot. :)


Philippe Jaroussky • 2652020-06-11 17:11:01

Szívesen.



Töltögetek én fel, viszonylag gyakran, főleg olyan operákat, amelyekhez írtam magyar feliratot. (Legutóbb Shostkovich Orr-ához). Ha érdekel, akkor kövesd figyelemmel.:) Én a jó zenét szeretem, kortól, stílustól függetlenül.


Philippe Jaroussky • 2632020-06-11 16:54:10

Sebaj. Hátha van még itt olyan őrült, akinek éppen ez kell, hát akkor letöltheti a 3 CD-t.


Philippe Jaroussky • 2612020-06-11 16:43:42

Ezt nem találod????



De hiszen itt van!


A MET felvételei • 5492020-06-11 15:55:10

A legnagyobbat nem a partitúra vastagsága vagy súlya szerint értettem, hanem arra, hogy a Mandarin a bartóki zene csúcsa.


Philippe Jaroussky • 2592020-06-11 13:28:41

Várd ki a végét, majd jön hozzánk tavasszal. 



Nekem amúgy Joshikazu Mera volt a kedvencem, de sajnos ez már régen volt.


A MET felvételei • 5392020-06-11 13:23:42

Ezzel teljesen egyetértek. A MET előadásai - 1-2 kivételtől eltekintve - igen magas színvonalúak, mérvadóak, és szinte etalonként szerepelnek. Bartók operája a világ átlagos operaközönsége előtt kevésbé közismert, mnt a népszerű Verdi vagy Puccini operák. Éppen ezért sokan, egy ilyen, MET előadás keretében találkoznak először Bartók operájával, különösen akkor, ha ezt világszerte - és most - ingyenesen közvetítik. És ilyen szempontból egy ilyen kritikán aluli előadás többet árt a műnek, mintha egyáltalán nem játszanák. 



Maga a zenekar és a karmester nem volt rossz. Nem volt kimagasló, de hozta a jó átlag színvonalat. Ellenben a rendezés, az énekesek (különösen Judit) és maga az egész koncepció borzalmas volt, abszolút módon ellentmondva a mű alapvető gondolatainak és a zeneszerző szándékának. És most elsősorban nem a helyes kiejtésről van szó, ennél sokkal többről: ez az előadás merénylet volt a XX. sz. egyik legnagyobb zeneszerzője ellen és arculcsapása a műben megfogalmazódó mély gondolatoknak.



Igen, rövid ez az opera, de a szünet után ehhez hozzáfűzhető Bartók legnagyobb színpadi műve: a Csodálatos mandarin. És egy ilyen este után mindenki maradandó élménnyel távozhatna.


A MET felvételei • 5342020-06-11 12:27:23

Megnézted ezt a mostani MET-Kékszakállú felvételt?


Philippe Jaroussky • 2572020-06-11 12:02:09

Esetleg Jakub Józef Orlińskiről nincsen egy hasonlóan megható történeted?


A MET felvételei • 5322020-06-11 11:55:57

Oké, ha már az Orrom nem kellett senkinek, akkor megajándékozlak titeket a legkedvesebb Kékszakállú felvételemmel, bizonyságul, hogy külföldi énekesek is csodálatosan tudják énekelni Bartók operáját. (Troyanos-Nimsgern, vez. Boulez). Én ezen a felvételen szerettem meg Bartók zenéjét. Ez a felvétel többé-kevésbé fellelhető a youtube-on is, de érdemes letölteni, mert eredeti minőség, borítóval, tájékoztató füzettel.


A MET felvételei • 5152020-06-10 12:54:37

Aki látta őt és a zenekarát a Müpában, az érti, hogy miről beszélek.:)


A MET felvételei • 5132020-06-10 11:24:03

Igen, ez az album valóban csodaszép. Ettől függetlenül, az általam idézett szemelvény két dolgot bizonyít. Egyrészt azt, hogy az emberi hang a legcsodálatosabb hangszer (ezt egy opera-site-on azt hiszem nem kell bizonygatnom), másrészt pedig azt, hogy lehet (sőt talán korról-korra kell is) a régi műveket újraértelmezni, de ahhoz, hogy ebből valami jó dolog szülessen, két dolog szükségeltetik: alázat és zsenialitás. 


A MET felvételei • 5122020-06-10 11:14:49

Ez a világ legrosszabb Kékszakállúja. A MET szégyene. A koncepció, a rendezés teljesen félreértelmezett, egy végtelenségig lesilányított horror-utánzat. Én nem is találok erre magyarázatot, ez nem lehet egyszerű hülyeség, felületesség, idiótizmus, itt kell lennie valamiféle aljas és sötét tudatosságnak. Ahhoz nem kell magyarnak lenni, hogy érzékeljük, vagy legalább megsejtsük ennek a műnek a sokrétűségét, a férfi és a nő, vagy ha úgy tetszik az emberi lét alapkérdéseinek drámaiságát, amelyet Bartók zseniálisan ábrázolt. Szóval ez a mű nem valami érthetetlen és perverz magyar specialitás, ez egy univerziális, mindenkihez szóló és mindenkit megérintő történet, elég, ha csak Boulez mélyen átélt produkcióira utalok. 



Ennyit a MET előadásáról, és akkor még nem is tértem ki annak a nőszemélynek a minden kritikán aluli, szánalmas alakítására. No, és akkor ott van mellette az az igazán jól sikerült Jolanta....


A MET felvételei • 4992020-06-10 00:08:43

Kedves Corvette!



És, ha mindez kevés, akkor itt van egy talán kevésbé ismert csoda.



Jóéjt.


A MET felvételei • 4972020-06-09 20:25:43

Kedves Lujza. Én úgy gondolom, hogy a barokkban semmi sem unalmas, persze a valóban jó zeneszerzőkre és a jó előadásokra értem ezt a megjegyzést. Az operaház is néhány éve, évről-évre kitűzött egy-egy barokk opera-bemutatót, általában nyár elejére. Én kifejezetten élveztem ezeket az előadásokat, különösen azért, mert gyakra hoztak 1-1 valóban fajsúlyos külföldi barokk énekest. Az biztos, hogy a barokk opera egy külön világ, szokni kell. Javaslom, hogy hallgasd meg Purcell Dido és Aeneas-át, Currentzis tolmácsolásában, akkor talán megváltozik a véleményed. És jut eszembe, az a vicces, teljesen blőd rendezésű Handel Xexes az Operaházban, az pl. a gyerekeimnak nagyon tetszett, kicsordult a könny a szeműkből a nevetéstől, és persze közben belemászott a zene a fülükbe.


A MET felvételei • 4832020-06-08 16:40:39

Vígasztalódj, Kedves Klára. Van a MET-en ennél jobb Otello is, egy 78-as felvétel. Persze a kép és a hang minősége rosszabb, mint a mostani felvételeké, de ha hozzászoksz, akkor sok örömben lesz részed. :)


A MET felvételei • 4712020-06-07 11:28:51

Azért van ez kedves Ladislav, mert az emberek unalmukban és jódolgukban már nem tudnak mit kitalálni. Ezért aztán egyrészt folyamatosan ijesztgetik magukat, pl. klimaváltozással, koronavírussal, másrészt pedig hülyébbnél hülyébb Tosca rendezéseket produkálnak. Nem is tudom, hogy a két dolog közül melyik az idegesítőbb, de az biztos, hogy az utóbbi az ártalmatlanabb.


A MET felvételei • 4602020-06-03 14:52:41

Amíg nem működik a MET Nightly Opera streams, addig itt van Sosztakovics Orra.



Tüsszentettem a DVD-be magyar feliratot, váljék egészségetekre! :)


Charles Gounod • 2262020-05-31 10:39:56

Ha már linkekről van szó, akkor érdemes belenézni ebbe is: Garifullina és Hvorostovsky, koncert 7 hónappal Hvorostovsky halála előtt.


Marton Éva • 7942020-05-27 17:05:06

Lehet, hogy csak frusztrálta Marton Évát a környezet, ahol - Polgár Lászlón kívül - nagyságrendekkel gyengébb énekesekkel volt körülvéve. És - ha jól emlékszem - a kórus pedig, az olasz nyelven előadott opera közepette magyarul énekelt. Ez egy eléggé összegányolt, provinciális előadás volt, ahol Marton Évában elszakadhatott a húr. Abban az időben voltak azért sikeresebb produkciók is Marton Évával itthon, pl. a Végzet hatalma, erre szívesebben emlékezem. (Persze nem arra az előadásra gondolok, amit balesete miatt aznap reggel kellett lemondania - akkor viszont Szergej Larinnal vígasztalódhattunk.)


Erkel Színház • 105902020-05-25 09:02:42

Az operaház a jövő évadra egy nagyon vicces bérletfizetési akciót hirdetett. Fizess most tízezreket a bérletért, aztán majd valamikor, a bizonytalan jövőben, megtudod, hogy a bérletedet be tudod-e váltani az általad kívánt 4 előadásra, és egyáltalán hová kapsz helyet. MIt szóltok hozzá? Én mindenesetre nem fogom elsietni a vásárlást.


Erkel Színház • 105892020-05-25 08:55:10

Az igényelhető szabadfelhasználású jegyről:



Annyit tudok pontosítani a leírásodhoz, hogy a vonalkódok beadása után annyit láthatsz, hogy a vonalkód rögzítése megtörtént. Semmilyen visszaigazolást nem kapsz, a leírás szerint majd jún. 16-a után értesítenek. Ja, és még egy fontos információ: az egész akció csak június 15-ig tart, és állítólag, ha nem élsz vele, akkor utána már futhatsz a pénzed után. Ezt írják:



 Felhívjuk szíves figyelmét, hogy a visszaváltási határidő jogvesztő. A határidő után nem kezdeményezhető a jegy visszaváltása/cseréje. Kérjük, a tájékoztatásnak megfelelően legyen szíves eljárni a visszaváltás során!



Hát, ha ez nem jogsértő magatartás (pénzedet nem fizetik vissza, ráadásul a szabad jegy igénylést is nagyon szűk határidőhöz kötik) akkor semmi sem az. Ráadásul csak jún. 15-e után kapsz információt arról, hogy valóban rögzítették-e a kérelmedet és helyt adtak-e az igényednek, tehát akkor, amikor korrekcióra lehetőséged már nem lesz.



 


A MET felvételei • 4182020-05-24 19:16:42

Bocs, de a bejegyzésemet humornak szántam. Ha jól tudom, akkor a premiert Mozart vezényelte, hát, azon szívesen ott lettem volna. :)


La Voix humaine - avagy az énekhang varázsa • 1652020-05-24 18:45:37

Én is úgy gondolom, hogy Puccininek élete vége felé a pénznél és a hírnévnél magasabb- és fontosabb szempontjai is voltak, és nem a koporsójára gyűjtögette a pénzt, midőn Kalaf áriáját írta.


A MET felvételei • 4102020-05-24 14:58:55

Don Giovannit nem Prágában adják? Mert a premierre szívesen elmennék. :))


A MET felvételei • 4052020-05-23 09:12:00

Köszönöm a köszönetet. Ez itt ritkaság. :)


A MET felvételei • 4022020-05-22 14:38:01

Erre gondoltál?


A MET felvételei • 3962020-05-20 12:40:22

Nekem az a kedvenc pillanatom, amikor Marton Éva a Turandot (MET, Domingo, Mitchell, Levine) előadás végén, a tapshoz a színpadra kilépve, röptében, fél kézzel kapja el a színpadra berepülő virágcsokrot. Ez volt minden idők egyik legnagyobb Turandot alakításának a megkoronázása. :)


Erkel Színház • 105832020-05-18 20:16:59

Oké, köszönöm az infót. Valahogy nincsen kedvem belevágni. Megvárom, amíg valakinek tényleg jön valami. Mert pl. az sem mindegy, hogyan lehet felhasználni, hogy tudok-e majd online rendelni, úgy, hogy a rendelés egy részét ezzel fizetem, és csak a maradékot bankkártyával, vagy ez egy olyan jegy lesz, amit csak pénztárban történő rendelésre lehet felhasználni. 


Erkel Színház • 105812020-05-18 16:57:17

Nem emélkszel a részletekre? Kb 4 napja kaptam emailt az operaháztól, tehát nem régi dolog ez. De ha esetleg megnéznéd az emailedet, amit kaptál, és visszaemlékeznél valami részletre, azt nagyon megköszönném.


Erkel Színház • 105792020-05-18 15:52:17

Az mit jelent, hogy ajándék-utalvány?



Engem leginkább az érdekelne, hogy online próbálta-e már valaki a bérletét-jegyét beváltani utalványra?


A MET felvételei • 3712020-05-16 07:46:50

Május 19-én egy igazi "csemege" lesz, Wagner Lohengrin, 1986-os felvétel, Marton, Rysanek, Hofmann. Ez egy csodálatos előadás, mindenkinek ajánlom. :)


A MET felvételei • 3682020-05-15 17:19:20

A MET-hez ez a link



és Lucia csak éjfél uitán


A MET felvételei • 3632020-05-14 22:29:00

Igazad van, az orosz nyelv dallamosabb. Bár, a pivo-t én eddig mindig helyesen tudtam kiejteni, de a zmrzlinával már meggyűlt a bajom, ezért - fő a békesség - maradtam a pivonál.:)


A MET felvételei • 3612020-05-14 20:51:37

Hallottam már Horti Lilllát több szerepben, igazán igéretes fiatal énekes. Másik kedvencem Pasztircsák Polina, ő már bizonyított Strauss operákban is, amelyek hangzásvilága talán közel áll Dvorákhoz, ráadásul neki a cseh is könnyen menne az orosz anyanyelv után. Ezt az operát csak csehül szabad előadni, ebben nem lehet kompromisszum.


A MET felvételei • 3592020-05-14 12:07:42

Köszönöm a válaszodat, kedves Ladislav. Remélem néhány embernek örömöt fog okozni ez a 2017-es felvétel.


A MET felvételei • 3572020-05-14 09:03:46

Kb. 3 hete volt a 2014-es Rusalka közvetítése, amely után élénk diskurzus bontakozott ki. Én akkor nem szóltam hozzá, nem is lehetett volna sok mondanivalóm, hiszen egyáltalán nem ismertem az operát. De kedvet kaptam hozzá, főleg Kozlok barátunk lelkendezése, és Héterő ajánlása hatására. A 2014-es felvétel viszont nemigazán tetszett. Leginkább azért, mert Fleming 55 éves volt, amikor a felvétel készült, és ez nem mondható ideális rusalkai kornak, a hangja sem a régi már, és a játéka sem tetszett, valahogyan hiányzott az az intenzív jelenléte, amely pl. Tatjana alakítását számomra felejthetetlenné tette.  Ezért aztán kerestem-kutattam egy igazán jó felvétel után. Olyat nem találtam, amellyel maradéktalanul elégedett lennék, de végül kikötöttem a MET 2017-es produkciójánál Kristine Opolaissal. Opolais előadása eléggé megosztotta a közönséget és a kritikusokat, mondtak rá hideget-meleget, persze leginkább a Fleming hívőknek nem tetszett.  Lehet, hogy sok énekesnő líraibban tudja előadni a Dal a holdhoz áriát, de Opolais - talán a megszokottnál nyersebb hangon -, bámulatos intenzitással és azonosulással éli át a szerepét, az opera olyan rétegeit bemutatva, amely ezelőtt rejtett volt előttem. Mert ez nem egy Rómeó-Júlia történet, ez a mű nemcsak a szerelemről szól, hanem az emberi lét alapkérdéseit (csaknem wagneri szinten) boncolgatja. Opolais alakítása megrendítő. És hát ez a MET, ahol (szinte) minden tökéletes. A rendezés, a színpadi látvány bámulatos, és az epizódszereplők is elsőrangúak.  És van egy egészen fenomenális alakítás: Jamie Barton, Jezsibababája. Ezért az egy alakításért is érdemes végignézni az operát. Egyedül Brandon Jovanovich halványabb, de sajnos manapság nem futkosnak a színpadon Szergej Larinok.  Én ezt a csodás DVD-t szeretettel ajánlom a fórum tagjainak. (6 napig lehet letölteni, írtam hozzá magyar feliratot, 1 hét alatt. - Héterőnek üzenem, hogy nincs benne pióca.) 


A MET felvételei • 3542020-05-13 20:01:46

Úgy látom, hogy a mai operabemutató (Thomas Ades: The tempest) nem hozott lázba senkit sem. Én ezt nagyon sajnálom, mert nekem az utóbbi évek egyik legnagyobb opera-élménye volt a 2016. májusi operaházi előadás. 

Aztán sokáig kerestem, mire  sikerült megvásárolnom DVD-n a MET 2012-es előadását, amely a mai napon mindenki számára elérhetővé vált. Ez egy csodálatos mű, fantasztikus előadásban. Shakespeare Vihar c. drámája amúgy is egy különleges darabja a nagy drámaíró életművének, egy misztikus, transzcendentalis, az emberi lét alapkérdéseivel foglalkozó mű, amely azóta is sok-sok művészt megihletett. Én először a Győri balett produkciójában találkoztam vele, de igazán a shasespeari mű megértéséhez Thomas Ades zenéje segített. Ahogyan Verdi Othellója az eredeti drámából nem elvesz, hanem hozzátesz, ugyanez mondható el Ades művéről is. Ez egy csodálatos, jó értelemben vett eklektikus zene, amely a gyűlöletről és a megbocsátásról, a szeretetről, féltésről, elválásról, elhagyatottságról, örömről és bánatról szól, tragikusan, humorosan, költőien, szívbemarkolóan. Ezt a művet sokszor kell meghallgatni, mert minden hangnak és minden szónak jelentése van, ha türelmesek és kitartóak vagyunk, akkor új, és új rétegét fedezhetjük fel.

Ha az ember talál valami csodaszépet, akkor az örömét meg akarja osztani mindenkivel, én is erre törekszem, ezért adom most "kölcsönbe" a DVD-met, amely 1 hétig letölthető, és írtam hozzá magyar nyelvű feliratot is. A felirat sajnos nem indul el automatikusan, az 1-es subtittle-t kell kiválasztani.


A MET felvételei • 3222020-05-09 15:29:16

Hát én nem ismerem őt személyesen, így csak a felvételeiből indulok ki. Amit pl. Rosinaként művel, az káprázatos. Végülis számunkra a produkció az érdekes. Levine-t is a produkcióiért szeretjük, még akkor is, ha egyébként rossz bácsi volt, és a sort folytathatom... 


A MET felvételei • 3092020-05-08 22:10:57

Köszönöm, Héterő.



Hogy ez a Kathleen Battle mennyire bájos.És úgy csicsereg-csacsog, akár egy kismadár. Szeretnivaló, nem lehet betelni vele. A magyar szöveg mesteri...


Opera, operett, dalciklus, librettók, szövegkönyvek, versek • 6202020-05-04 16:11:21

Tegeződés-magázásba ebben az esetben próbáltam némi (sajátos) logikát követni, bár néhol kizökkentem belőle, ha elkapott a hév.



Tehát (általában) a feliratomban a gróf tegezi az alábbvalókat, részeg katonát játszva tegezi Bartolót, de Alonsoként magázza Bartolót. Figaro tegezi Rosinát, Basiliót, magázza Almavivát és Bartolót. Bartolo tegezi Figarót, Rosinát, Basiliót, magázza a részeg katonát. Rosina tegezi Lindorót, Figarót, magázza Bartolót. Kicsit bonyolult és szövevényes, és időnként belegabalyodtam és lehet, hogy nem voltam következetes. És lehet, hogy az olaszban Figaro és Rosina magázódnak, de az operában való kapcsolatuk annyira közvelen, baráti és cinkos, hogy a tegeződés számomra természetesebbnek tűnt.



Enneken a 2016-os magyar fordításnak a megítélésében teljesen egyetértünk. Én egyébkként sem szeretem a trágárságot, de aki ezt művelte ezzel a bájos operával, annak a számára nincsen kegyelem.:)


Opera, operett, dalciklus, librettók, szövegkönyvek, versek • 6182020-05-04 13:02:11

Kedves Héterő!

Ha már az én munkám került górcsöved alá, akkor úgy gondolom, illik rá válaszolni. 

Először is pontosítani szeretnék; nekem sem egy hétig tart egy felirat elkészítése, és nem ez szerepelt a válaszomban, amelyre hivatkozol:



"Lehet, hogy más ember másképpen működik, de én egy operában is akkor tudok a megértés magasabb szintjére jutni, ha egy-egy zenei mondatot, frázist, aztán egy áriát, utána egy nagyobb egységet újra- és újra, teljes figyelemmel végighallgatok. Tehát a feliratkészítésem nem a librettóból indul ki, hanem a zenéből, a konkrét videó-felvételből, az énekes gesztusaiból, mimikájából, tekintetéből, szerepformálásából. Így a feliratom abszolút szubjektív, egyedi, egy előadáshoz kötött, leginkább az érzéseimet tolmácsolja, és azt, amit én megérteni és felfogni voltam képes a műből. Ebből a szempontból az idő nem jellemző és nem jelentős faktor, a napszak - mivel sok, és egyéb elfoglaltságom van - leginkább éjszaka, és ha számszerűsíteni szükséges, akkor nagyjából 2-3 hét."



Szóval - nagyjából 2-3 hét. Privátban már folytattam veled egy hosszabb csevegést a feliratkészítésről, ezt most csak ismételni tudom. Én nem librettót fordítok, hanem feliratot készítek egy konkrét videóhoz, a szintén az adott videóhoz készült angol feliratból kiindulva. Mivel az angol feliratból indulok ki, ez lényeges kötöttséget jelent, a magyar felirat megtartja az angol felirat időzítését, és a librettóból azok a sorok lesznek lefordítva, amelyet az angol feliratkészítő fontosnak tartott. A felirat a librettóhoz képest tehát mindig redukált, rövidített szöveg. A célja az, hogy úgy adja vissza az opera hangulatát, úgy segítse a történések megértését és úgy vezesse végig a hallgatót az operán, hogy közben a háttérben maradjon és ne vonja el a hallgatót a zene és a látvány komplex élményétől.  



A felirataim egyrészt erősen kötődnek az angol felirathoz, másrészt mérhetetlenül szubjektívek. Én azt szeretném bennük visszaadni, amit nekem jelent ez a zene és ez a konkrét előadás. Én (büszkén) vállalom a szubjektivitásomat, és ezt megtehetem: nem vagyok költő, nem vagyok nyelvész, a napi munkám (orvos vagyok) egyáltalán nem kötődik ehhez a területhez, én műkedvelő vagyok, nekem ez (az egyik) hobbim, nem tartozom számadással ezzel senkinek. Te, kedves Héterő,  párhuzamosan nézed az operát az angol és a magyar feliratommal (és persze ez is sokkal jobb, mintha csak a feliratokat néznéd zene nélkül), de reményeim szerint vannak és lesznek olyanok, akik az operát fogják nézni önfeledten, és a feliratom talán egy icipicit hozzátesz majd az élményükhöz. Én (saját magamon kívül) nekik készítettem a feliratot.



Írtam már jó pár feliratot opera-videókhoz, de eddig csak "komoly" operákhoz (pl. Don Giovanni, Rigoletto, Traviata, Simone Boccanegra, Anyegin, Bohémélet, Pillangó kisasszony, Turandot, Manon, Parsifal, Trisztán és Izolda,  Kisvárosi Lady Macbeth, Ades: the Tempest, stb) de ez az első vígopera-feliratom. Az a cél vezérelt, hogy visszaadjam azt a bájos és ártatlan, mindenféle szarkazmustól, cinizmustól vagy durvaságtól mentes humort, ami ezt a csodálatos operát jellemzi. Ebbéli igyekezetemben gyakran elrugaszkodtam az eredeti szövegtől, ezt nem tagadom, de talán bocsánatos bűn ez. Mindenesetre ennek eldöntését rábízom a felhasználóra, a Sevillai borbély néhány napig még letölthető. Ez egy csodálatos előadás, bátran adja mindenki a gyereke, unokája kezébe, ha az a célja, hogy megszerettesse vele az operát, amelyért itt, velem- és veled együtt sokan, élünk-halunk. 

 


A MET felvételei • 2722020-05-03 12:10:01

Nagyon kell akarni.


A MET felvételei • 2612020-05-03 08:57:52

Mindent le lehet tölteni, csak akarni kell. :)


A MET felvételei • 2492020-05-02 17:08:06

A MET napi sorozat keretében talán két hete volt a Sevillai borbély (2007-es felvétel, Benini; DiDonato, Flórez, Mattei). Körülnézve a MET opera-tárjában, akad még kettő, legalább azonos színvonalú felvétel: egy újabb (2014-es felvétel, Mariotti; Leonard, Brownlee, Maltman) és egy jóval régebbi, 1988-as. Megvallom nekem ez az 1988-as a nagy favoritom (Weikert; Battle, Blake, Nucci). Nem akarok rangsort állítani a három felvétel között, de azt jó szívvel ki merem jelenteni, hogy Kathleen Batle minden idők legbájosabb Rosinája. Nézzétek, hallgassátok meg ti is, döntsétek el, hogy igazam van-e. :)



(Az opera 1 hétig tölthető le az általam írt magyar nyelvű felirattal együtt. Mindenkinek jó zenehallgatást kívánok!)


A MET felvételei • 2342020-04-28 16:01:35

Kedves Héterő! Én még "élőben" sohasem láttam szopósszájú guminőt, így nincsen összehasonlítási alapom, de neked - természetesen - elhiszem, hogy pontosan így néz ki. Bár megvallom egy ilyen guminőt, ha egyszer el lehetne csalni a per(e)mvidékről, szívesen látnék az Erkel recsegő deszkáin, a zenekarral és karmesterrel egyetemben. 


Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 30602020-04-28 12:23:56

Hát tördelje - apróra.


A MET felvételei • 2322020-04-28 09:58:42

A Traviata hagyományos és modern előadásaihoz szeretnék egy kis adalékkal hozzájárulni. Akinek túlságosan modern és elvont volt a salzburgi rendezés, az vajon mit szól Robert Wilson valóban meghökkentő szürrealista rendezéshez, pantominszerű játékhoz, amelynek premierje 2015 szeptemberében volt Linzben? Pedig Verdi zenéje ebben a rendezésben is életre kel, bizonyíték rá egy 2016. júniusi felvétel, sokaknak meghökkentő helyszínről, a világ (talán) legjobb karmesterével, zenekarával, kiváló szólistákkal. Aki vállalkozik erre a kalandra, az töltse le ezt az 5 GB-os picike fájlt, nem fog csalódni.


Help me! • 11092020-04-26 14:36:51

Ez így egyre gyanúsabb, küldtem privát üzenetet. :)


Help me! • 11072020-04-26 14:06:14

1106. MI kéne?


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 73482020-04-26 10:06:29

A recept nagyon egyszerű:

legyél jó ember.

Kovács Jánosnak ez sikerül

másnak pedig nem...


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 621232020-04-25 21:46:16

Nyilván nem jut csődbe, illetve nem ettől jut csődbe, mivel nem a piacból él. És vannak a vásárlókat védő jogszabályok. A jegy- vagy bérletvásárlással egy polgárjogi szerződés jön létre a jegyvásárló személy és s színház között. Én egy konkrét előadásra és konkrét idpontra váltottam jegyet. Ha a megvásárolt szolgáltatást a színház nem tudja teljesíteni, akkor a vásárlót kártalanítani kell. Most sok színház és produkciószervező próbálkozik kibújni a kötelezettség alól, de ha utánaolvasol, akkor láthatod, hogy ez a törekvés jogszabályellenes. Végülis ez egy jogállam, és a törvényeket az intézetek nem értelmezhetik a maguk szájaíze szerint. Tehát a MAO-nak kártalanítania kell a vásárlóit, aztán kopogtathat majd a kormánynál...


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 621222020-04-25 21:33:49

Én benyújtottam, és a visszajáró pénzt a számlámra utalták. Abszolút korrekt. És segédletet is biztosítottak, hogy az ember pontosan ki tudja számítani azt, hogy a bérletének milyen hányadát igényelheti vissza. Az már más kérdés, hogy a visszautalt pénz többszörösét már elköltöttem náluk, jegyvásárlásra a jövő évadba.:)



De hát a MÜPÁtól ez is várható. Nézd végig a két intézet műsorszerkezetét, kínálatát, az előadások minőségét, és azonnal megértesz mindent.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 621152020-04-25 16:39:30

Jogszabály szerint a MAO is köteles visszafizetni a befizetett jegyek- és bérletek árát, ahogyan ezt a MÜPA már meg is tette. Természetesen megkérheti a jegy- és bérlettulajdonosokat, hogy ne éljenek ezzel a jogukkal, hanem fogadják el az általa felajánlott voucher-t, és gondolom, aki teheti, az el is fogja ezt a megoldást fogadni, hiszen senkinek sem célja az, hogy csődbe juttassa az Operát. De természetesen ezt a lehetőséget az Operaháznak online módon is biztosítania kell, és nem decembertől, hanem mostantól, azért, hogy ezt már a következő szezon bérletvásárlásakor is igénybe tudjuk venni (apropó, mikor kezdődik a bérletvásárlás??). És ne feledje a MAO, most mi teszünk szívességet azzal, ha nem élünk a pénzvisszafizetési jogunkkal, tehát erőltesse meg magát - most különben is sok ideje van rá - és minél hamarabb online módon rendezze ezt a helyzetet.


A MET felvételei • 2192020-04-25 16:22:45

szívesen. :)


A MET felvételei • 2172020-04-25 15:39:05

Visszatérve még a Traviatára, igen, a 2012-es MET felvétel ugyanaz a rendezés, mint a salzburgi, bár sok szempontból egészen más felfogású előadás. Én mindenképpen a salzburgit részesítem előnyben, Netrebko életének legnagyobb alakításával. Bár elismerem, a 2012-es MET felvételen a csúnyácska Dessay-nek is vannak lélegzetelállító percei, és hát ott van Hvorostovsky...



A MET honlapján egyébként 4 Traviata video is elérhető, a 2017-es, hasonló rendezés Yonchevávál, a 2019-es új rendezésű felvétel Damrauval, és persze a legendás 1981-es felvétel Cotrubassal, Domingoval, Levine-nel. Ez utóbbi csodás felvétel bátran összehasonlítható a salzburgival, vele egyenértékű. És ezen a linken megnézhető. :)


A MET felvételei • 1422020-04-10 14:02:14

Igazad van, ennek, a 2006-os változatnak az eredeti lejátszási ideje, ahogyan DVD-n is megjelent, 2 óra 46 perc. Az áriák nagyjából rendben vannak, egyedül Sarastro második áriája lett megcsonkítva, csak a második verszakot hallhatjuk. A nyitány is rövidebb lett. Ugyanakkor a vágás profi módon történt, ha valaki nem ismeri az operát, annak fel sem fog tűnni. És persze fiataloknak készült sorozatról van szó, valószínűleg kissé pörgősebbé akarják tenni az ebben a sorozatban bemutatott felvételeket. Majd meglátjuk a folytatást.


A MET felvételei • 1392020-04-10 07:56:43

Ezen a héten a MET - a Nightly MET Opera Streams mellett - egy új stream-sorozatot indított a fiataloknak, a Free Student Streams-t. Ennek a keretében hetente szerdától-péntekig nézheő meg egy-egy komplett opera. Természetesen idősebbek is élvezhetik az előadást. Öröm számunkra, hogy a sorozat indító darabja a Varázsfuvola, amelyben az Éj királynőjét Miklósa Erika énekli. A felvétel ma estig megtekinthető. Hogy melyik opera lesz jövő héten, az még titok...


Olvasói levelek • 114812020-04-09 11:31:07

Köszönöm az elismerést. Én a vizsgákra (jó régen volt) mindig úgy készültem, hogy olvasás közben jegyzeteltem. Nálam ez a módszer nagyon bevált, és azóta is, ha valamiben el akarok mélyedni, ha valamit igazán meg akarok ismerni, akkor ezt a metódust követem. Lehet, hogy más ember másképpen működik, de én egy operában is akkor tudok a megértés magasabb szintjére jutni, ha egy-egy zenei mondatot, frázist, aztán egy áriát, utána egy nagyobb egységet újra- és újra, teljes figyelemmel végighallgatok. Tehát a feliratkészítésem nem a librettóból indul ki, hanem a zenéből, a konkrét videó-felvételből, az énekes gesztusaiból, mimikájából, tekintetéből, szerepformálásából. Így a feliratom abszolút szubjektív, egyedi, egy előadáshoz kötött, leginkább az érzéseimet tolmácsolja, és azt, amit én megérteni és felfogni voltam képes a műből. Ebből a szempontból az idő nem jellemző és nem jelentős faktor, a napszak - mivel sok, és egyéb elfoglaltságom van - leginkább éjszaka, és ha számszerűsíteni szükséges, akkor nagyjából 2-3 hét. :)


A MET felvételei • 1372020-04-09 00:00:16

Kedves Smaragd, én annyira rákaptam ezekre a közvetítésekre, hogy előfizettem a MET opera on demand-ra. https://www.metopera.org/Season/On-Demand/



Hát az fantasztikus, hogy 15 dolláros havi díjért korlátlanul nézhetem a több mint 700 teljes opera-videót.


Wagner-felvételek • 2842020-04-06 10:49:52

„Hiszek Uram, segíts hitetlenségemen!” (Mk 9,24)





Az önmagával küszködő, a remény és kétség között hányódó embernek mennyi hitre van szüksége, hogy kimondja ezeket a szavakat?  Egy mustármagnyira - hegyeket mozgatóra?

És mennyi kételkedésre, mennyi gyötrődésre, hogy a hit ajándékát elnyerje? Erre sokunknak egy élet is kevés. Talán Wagnernek is kevés volt, de legalább megpróbálta, létrehozva a Parsifalt; a botladozó, újra és újra elbukó, de folyton a fény felé  tekintő, Istent, a Megváltást kereső ember oratóriumát. 





A mostani helyzet: a járvány, a félelem, a bizonytalanság, az izoláció ideális helyzetet teremt arra, hogy magunkba nézzünk , számvetést készítsünk és elgondolkozzunk az örök kérdéseken. 

Ebben segítségünkre lehet ez a csodálatos zene.





Egy olyan felvételt választottam, amely hála a hagyományos rendezésnek, és az összes közreműködő magas színvonalú és áldozatos munkájának, megőrizte a mű szakralitását és Wagner gondolatait. Írtam hozzá magyar feliratot. A mű egy héten keresztül szabadon letölthető.  Én ezzel szeretnék minden kedves fórumozónak áldott Húsvétot kívánni.



Wagner: Parsifal

James Levine; Waltraud Meier, Siegfried Jerusalem, Kurt Moll, Bernd Weikl, Franz Mazura, Jan-Hendrik Rootering.

The Metropolitan Opera Ochestra and Chorus. 1992

 


Olvasói levelek • 114772020-04-06 10:46:27

„Hiszek Uram, segíts hitetlenségemen!” (Mk 9,24)





Az önmagával küszködő, a remény és kétség között hányódó embernek mennyi hitre van szüksége, hogy kimondja ezeket a szavakat?  Egy mustármagnyira - hegyeket mozgatóra?

És mennyi kételkedésre, mennyi gyötrődésre, hogy a hit ajándékát elnyerje? Erre sokunknak egy élet is kevés. Talán Wagnernek is kevés volt, de legalább megpróbálta, létrehozva a Parsifalt; a botladozó, újra és újra elbukó, de folyton a fény felé  tekintő, Istent, a Megváltást kereső ember oratóriumát. 





A mostani helyzet: a járvány, a félelem, a bizonytalanság, az izoláció ideális helyzetet teremt arra, hogy magunkba nézzünk , számvetést készítsünk és elgondolkozzunk az örök kérdéseken. 

Ebben segítségünkre lehet ez a csodálatos zene.





Egy olyan felvételt választottam, amely hála a hagyományos rendezésnek, és az összes közreműködő magas színvonalú és áldozatos munkájának, megőrizte a mű szakralitását és Wagner gondolatait. Írtam hozzá magyar feliratot. A mű egy héten keresztül szabadon letölthető.  Én ezzel szeretnék minden kedves fórumozónak áldott Húsvétot kívánni.



Wagner: Parsifal

James Levine; Waltraud Meier, Siegfried Jerusalem, Kurt Moll, Bernd Weikl, Franz Mazura, Jan-Hendrik Rootering.

The Metropolitan Opera Ochestra and Chorus. 1992

 


A MET felvételei • 1332020-04-04 10:38:39

Kedves Héterő, ne lepődj meg. Én tavaly, amikor Wagner halálának tiszteletére 1 hétig letölthetővé tettem a Trisztán és Izoldát magyar felirattal, összesen egy személy töltötte le. Én most letöltöttem az általad feltöltött Sevillait, köszönöm. Csak azért érdeklőtem, mert a most közzétett 2007-es felvételen kívül elérhető egy újabb, 2014-es (Mariotti; Leonard, Brownlee, Maltman, Muraro, Burchuladze) és egy régebbi, 1988-as (Weikert; Battle, Blake, Nucci, Dara, Furlanetto) MET videó, és én mindkettőt jobban favorizálom, mint ezt, a 2007-es felvételt.


A MET felvételei • 1312020-04-02 17:23:08

Meg szeretném kérdezni kedves Héterő, hogy a magyar felirat melyik MET előadáshoz illeszkedik? Mert ami engem igazán érdekelne, az a 2014-es MET felvétel, amelyen Isabel Leonard énekli Rosinát.



Ó, közben már látom, hogy ez nem az, amit én kersek. És rá van égetve a felirat. :(


Pantheon • 25702020-03-29 14:53:42

Penderecki Lukács passiója meghatározó (és megrázó) élményem volt a kommunista időkben.


Wagner-felvételek • 2792020-03-29 14:26:02

Sebaj, kedves nickname. A lényeg, hogy sikerült letöltenem most a teljes Ringet és ez a sorozat tényleg fantasztikus, óriási ajándék, hogy a MET ezt lehetővé tette. Lesz mit hallgatnom ezekben a sanyarú időkben. :)


Wagner-felvételek • 2732020-03-27 15:08:46

Ebben most nincsen igazad, mert én kipróbáltam mind a Walkürhöz, mind a Siegfriedhez a feliratot és az időzítés tökéletes. Abban persze Héterőnek van igaza, hogy helyenként iszonyatosan nyakatekert és magyartalan, de most első nekifutasnak jó, aztán úgyis ügyeskedik az ember hozzá jobbat.


Wagner-felvételek • 2702020-03-27 09:46:12

Igen, kedves Héterő, gyorsan ezt is letöltöm. Sajnos egy kicsit későn ébredtem, így a Rajna kincse nem került letöltésre, de a többi meglesz. Ráadásul a MET teljes Ring sorozatához az opensubtitles.org-on található magyar felirat is.


Wagner-felvételek • 2682020-03-26 22:04:47

Hát ez a Walküre fantasztikus. Gyorsan lementettem a merevlemezemre, hogy többször meg tudjam nézni. :)


La Voix humaine - avagy az énekhang varázsa • 1582020-03-26 15:37:15

Mi ezzel a gond, kedves Iva? Nekem nagyon tetszik. Ráadásul magyarul énekel. Megvalósulni látszik az álmod. :)



Amúgy félretéve a tréfát, László Boldizsár iszonyúan jó hang, büszkék lehetünk rá.


Pantheon • 25432020-02-26 18:57:33

1 hét volt a letöltésre, akit érdekelt, az hozzájuthatott. Időnként - meglepetésként és ajándékként - megosztom a momus fórumozóival a legkedvesebb dvd-imet, mindegyiküket magyar felirattal. Ezeket a feliratokat én fordítom, én készítem, saját, és a barátaim használatára. 


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 73172020-02-21 13:35:10

Jövőre talán lesz Ezred lánya. Aztán majd kiderül, mennyi köszönet lesz benne. Mert ahhoz egy igazi belcanto tenor kellene, akinek nemcak céje van, de tisztán is tud énekelni. Volt nékünk világnagy belcanto tenorunk (Réti József), de hol van ő már? Lehet, hogy ez a fő akadálya kis hazánkban a belcanto opera előadásoknak, hogy (a szoprán szólamon kívül) nincs, aki elénekelje.


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 73132020-02-21 09:35:25

Igazad van, játszani kellene, szoktatni (visszaszoktatni) hozzá a közönséget. És persze nemcsak játszani, hanem jól játszani. A MÜPA ebből a szempontból úttörő munkát végez és én reménykedem abban, hogy ezt a sorozatot a következő években is folytatja. Mert ez az Alvajáró - szemben néhány fanyalgó véleménnyel - jó volt, nagyszerű volt, köszönet érte.


Erkel Színház • 105252020-02-16 14:42:14

Tényleg nincs közöm hozzá, bocsánat a baráti kérdésért. Kicsit ugyan sajnálkozom, hogy az évadban ez volt az utolsó Gioconda, így többre már nem tudsz elmenni. De majd lesz új évad és lesznek új remények.:)



Én nem froclizok senkit sem, csak a véleményemet írom le. Volt nekem lehangoló véleményem nem is egy énekesnőről. Én csak a fülemre hallgatok, és ha valamit bántóan hamisnak hallok, akkor szóváteszem. De tudomásul veszem azt is, hogy másnak másmilyen hangolású a füle és egészen mást hall, mint amit én. Ezért lesznek különböző vélemények, nem kell ezen megsértődni.


  
Műsorajánló
Mai ajánlat:
Nincs mai ajánlat
A mai nap
elhunyt:
1910 • Marius Petipa, koreográfus (sz. 1818)