vissza a cimoldalra
2019-11-13
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Olvasói levelek (11446)
A csapos közbeszól (95)

Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (4434)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4604)
Kimernya? (3276)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1797)
Franz Schmidt (3452)
Operett, mint színpadi műfaj (4146)
Zenetörténet (256)
Bartók Rádió (757)
Legyen a zene mindenkie! - avagy mit tehetnenk a mai magyar enekoktatasert (61)
Lisztről emelkedetten (977)
Társművészetek (1439)
Eiffel Műhelyház – Bánffy terem (109)
Balett-, és Táncművészet (5936)
musical (188)
Élő közvetítések (8232)
Pantheon (2442)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

Név: lujza
Leírás:
Honlap:
   


lujza (1358 hozzászólás)
 
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 44332019-11-13 01:44:13

A baj az, hogy maguk az énekesek viszont, úgy látszik, mintha kedvelnék ezt a koncert formát. A műsor kedvük szerint összeállítva, gyakran a karmestert is hozzák magukkal, fellépő ruhájuk van, és így végig turnézzák fél Európát. Ha opera szerepre szerződnek, idegen a rendezés, a partnerek, a jelmez, a karmester, nem biztos, hogy van kedvük ezzel bíbelődni.


Balett-, és Táncművészet • 59132019-11-01 01:03:19

A stagione rendszerre az egyetlen elfogadható érvet írtad le azzal, hogy az énekeseket csak szerepekre szerződtetik. De némi kreatívitással akkor is megoldható lenne egy másik szereposztással más alkalommal műsorra tűzni a darabokat. A balettnél pedig, ami a kiindulás volt, nincs is ilyen kötöttség, hiszen van társulat. És a Rosszul őrzött lányt évente 2-3 rövidebb szériával is játszhatták volna, hogy aki nem ért rá ősszel, megnézhesse tavasszal, netán újra nézhesse. Ez a jelenlegi rendszer a tunyaság melegágya.



Én nem a kijáró közönségszervezőkre gondolok, hanem azokra, akikre lelkesen vártunk néha hosszú ideig is, mert annyi ügyfelük volt. Ők mindenkit ismertek, és mindig tartogattak meglepetés jegyeket valamely érdekes előadásra. Manapság a neten vásárolok, de sokkal szívesebben mennék akár a régi helyükre is, hogy megtanácskozzam avval, akit ismerek, hogy kit és mit érdemes megnézni, és hová lenne a legjobb ülni. De ezek az emberek már rég nincsenek.


Balett-, és Táncművészet • 58982019-10-30 01:19:39

Azt hiszem, közönségszervezés (vagy hogy hívják most) fizikailag ugyan létezik, de valójában nincs. Akik ma ott dolgoznak, már nem nagyon tudhatják, hogyan is kéne ezt csinálni, mert úgy engedték el, netán utálták ki a régieket, hogy azok nem tudták átadni a tudásukat, kapcsolatrendszerüket.



A Rosszul őrzött lányt meglehetősen ronda és semmitmondó óriásplakátokon hirdették ugyan, de azt, hogy ez mennyire vidám, bűbájos, minden korosztálynak fogyasztható darab, nem sikerült eljuttatni a közönséghez. Egyszer már megvettem bérletben az unokáimnak, most, másodjára már sikerült is megnézniük, és náluk sikere volt, sőt, az apjuknál is. Én sajnos most nem láttam, pedig ha az Opera megkörnyékezett volna olcsón a maradék jegyeivel, biztos elcsábultam volna.


Jonas Kaufmann • 24512019-10-26 01:28:25

Nem vagyok meggyőződve róla, hogy Kaufmann hajlandó lenne az Arénában énekelni, ez nem a veronai aréna. Sajnos Carrerasnak se kellett volna ebbe belemennie. Én még mindig szívesen meghallgatnám őt, de nem egy arénában.



Ti honnan szeditek azt, hogy bárki is (nem a jegyüzér, hanem a patrónus) felárral árulja tovább a jegyeit? Van személyes tapasztalatotok róla? Én csak azt tudom, hogy aki megteheti, az ilyenkor keres valakit, akinek elővételi joga van, és a segítségét kéri.



Árultak talán például a Katonában patrónusok felárral jegyeket?


Jonas Kaufmann • 24452019-10-25 01:35:17

Talán ezen még jobban fel lehetne háborodni, de ilyen is van:



https://www.telegraph.co.uk/news/2019/10/23/royal-opera-house-ticket-row-every-single-seat-next-years-must/?fbclid=IwAR3vW8cvaFZmr8iBA7NNWXooMAMweHzCV3KGgTu7bIUL95x8J8VfSZ-lb34



 


Jonas Kaufmann • 24342019-10-22 02:54:13

https://www.youtube.com/watch?v=Fa4P73-939A&list=OLAK5uy_nqoL9d0zxgNtVOabxgcE2gdOVnQI_vvTU&index=1



 


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 44052019-10-22 01:16:57

Nem ismerem a belsős jegy fogalmát, se a fehér székeket, de most megnézve a földszinten már egy árva hely sincs, és az emeletre se sok, de jó drága.


Jonas Kaufmann • 24332019-10-22 01:13:53

A felesleges ábrándozások elkerülése érdekében jelezném, hogy az október 14-i bécsi Mein Wien koncertet az osztrák tv teljes egészében rögzítette, és decemberben az ORF3 és az Arte is le fogja játszani. Ezek után nem valószínű, hogy még egy tv felvételt engedélyeznének.



A CD-n egyébként Fischer Ádám a Bécsi Filharmonikusokat vezényelte. Micsoda különbség!



Egyébként nekem a 80-as években se pénzem, se tv-m se volt, így lemaradtam Pavarotti és Domingo fellépéseiről. (Még igazibb demokrácia  lett volna, ha küldenek jegyet vagy tv-t a rászorultaknak. :-) :-))


Jonas Kaufmann • 24212019-10-21 01:53:46

Nagyon megértem Jónást, hogy nem akart az emberek közé menni! :-))


Jonas Kaufmann • 24202019-10-21 01:51:50

De hiszen ez a kölcsönös érdekközösség! Lehet, hogy ha ott leszek a koncerten, engem támogatnak, cserébe ezer más helyen, ahol nem leszek ott, az én adómból támogatnak másokat.



Szerintem abba kellene hagyni ezt a méricskélést, mely szerint valaki mindig a rövidebbet húzza és más helyett fizet. Azt is észre kéne venni, amikor mi kapunk a másokéból.



Viszont egy tv felvétel - ha egyáltalán hozzájárulnának - horribilis összegbe kerülne, nem hinném, hogy ez beleférne a büdzsébe.


Jonas Kaufmann • 24172019-10-19 23:34:38

Szerintem - szerencsére - nem funkcionál a kultúra árucikként, mert akkor kevesen tudnák megfizetni. De ugyanez vonatkozik az egészségügyre, oktatásra, sportra, stb. Amióta feltalálták az államot, mint az emberi közösségek képviselőjét, valamint az adózást, mely az állam financiális hátterét biztosítja, az emberek gyakran azt gondolják, hogy ami nekik nem fontos, azt felesleges támogatni, bezzeg ami nekik fontos, az részesüljön előnyben.


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 43992019-10-19 01:22:37

Nagy Müpa fogyasztó vagyok a kezdetektől fogva. Eleinte nem kevés pénzért (14 ezer Ft) lehetett venni egy kártyát, amiért aztán egy évig lehetett olcsóbban (15%) jegyeket vásárolni, és adtak még egyéb kedvezményeket, pl. jegyelővételt is hozzá. Két személynek már megérte az is, ha rendszeresen járt oda, de azt csak kevesen vásárolták meg.



Később találták ki a törzskártya rendszert, melyért már nem kellett fizetni, csak a vásárlások utáni pontokat gyűjteni rá. Aki bérleteket vesz pl. a Wagner napokra és még más rendezvényekre is, annak nem nehéz magasabb fokozatba kerülnie. De a tévedések elkerülése végett egy platina kártyával egy előadásra maximum 4 db jegyet lehet elővételben vásárolni, többet nem! De több mint 100 embernek van platina kártyája, arany még sokkal többnek, ezek együtt könnyedén elvihetik a jegyek nagyobbik felét. (Azt a vádat pedig, hogy felárral adnánk tovább jegyeket, inkább elfelejtem, mert annyira felháborító.)



Én egyáltalán nem tartom igazságtalannak, hogy a Müpa különböző előnyöket biztosít a törzsközönségének. Logikusan gondolkozik, hiszen valószínűleg ők fogják a leghamarabb megvásárolni a jegyeket, és ezzel biztosítani a bevételt. (A nem olcsó Wagner bérleteket általában kb. 15 hónappal előre veszem meg.) De az alig valószínű, hogy a platina kártyások között külföldiek is lennének, talán nem kéne rájuk irigykedni! És én nem beszélnék tisztességtelenségről ott, ahol semmivel se kapjuk drágábban a jegyeket, legfeljebb évente többet vásárolunk belőlük! (De a színházak se tisztességtelenek a pártolói rendszer kialakításával, egyszerűen csak küzdenek a fennmaradásért. Ha izgalmas darabokat játszanak, hát többet is hajlandóak leszünk fizetni értük.)



Minden intézmény rak félre jegyeket reprezentációs célokra, amikre ha nincs szükség, később felszabadítják. Aki szemfüles, esetleg elcsípheti ezeket. A törzskártyásoknak lehetőségük van várólistára is feliratkozni, ezt már kipróbáltam, volt, hogy kaptam jegyet a végén, volt, hogy nem. Én azt gondolom, a Müpának jó az üzletpolitikája, közönségbarát, és figyelmes. Talán a Magyar Állami Operaház is próbálkozhatna hasonlóval.


Élő közvetítések • 81622019-10-04 02:08:02

Egy álom ez a Kalaf! :((( Lehet, hogy el is alszom rajta. Repedt fazéknak még elmenne.


Plácido Domingo • 9052019-10-04 02:05:04

Az elmúlt kb. 15 évben, mióta szoktam kóvályogni a neten , mindig is voltak sütik az oldalakon. Ezek segítségével könnyebb is visszatalálni oda, ahol már jártam. Soha ebből bajom nem volt, de időnként azért én is tisztítom a gépem.


Élő közvetítések • 81542019-09-30 00:32:19

Jaj! Aronicanak mikor volt hangja utoljára? De kár, hogy nem valamelyik szombati Parasztbecsületet hallgathattam meg, ha már ilyen sűrűn előadják!


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 43832019-09-30 00:28:26

Nem tudom, csak gondolom:



1. Berio egykori feleségének, Cathy Berberiannek sokkal nagyobb hangja volt.



2. A Zeneakadémia, ahol anno ugyanezeket a dalokat ő előadta, sokkal kisebb, mint a Müpa, könnyebb volt beénekelni.



De egész jó volt Nora Fischer is.


A komolyzene jelene és jövője Magyarországon • 23342019-09-30 00:22:57

Voltak is valaha ének-zenei osztályok heti öt énekórával. Manapság egy ének-zenei osztályban az alsó tagozatban heti 3, a felsőben heti 2 énekóra jut. Igaz, emellett még kórus is van minden héten. De magyar irodalom órából sincs több manapság az ötödik osztályban, csak heti kettő. Mindenesetre a mindennapi testnevelés órát megtartják.


A komolyzene jelene és jövője Magyarországon • 23222019-09-26 23:43:17

Te jó Ég, szegény unokáim! :((


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 43762019-09-13 23:04:21

https://revizoronline.com/hu/cikk/8055/zubin-mehta-es-az-izraeli-filharmonikusok-mupa/



 


Társművészetek • 13792019-09-13 22:53:01

Azon töröm a fejem, hogy is volt, amikor a Bartók örökösök tiltottak be valamit, talán a Csodálatos mandarin színrevitelét.


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 43752019-09-13 22:50:57

Vagy belefulladnak a tengerbe (Kertész István) :((.


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 43732019-09-13 01:39:10

Köszönöm! Szegény még messziről se úgy nézett ki, mint aki meggyógyult. :((


Olvasói levelek • 114382019-09-12 02:13:58

Kedves Zéta, a Jóisten éltessen sokáig, és írjál még sok hasonló remek elemzést, mint ez a mostani is!


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 43702019-09-12 02:11:22

Én is úgy gondolom, hogy a karmesterek sokáig élhetnek, ha sikerül egészségesnek maradniuk, de Mehta láthatóan beteg, bár nem tudom, mi baja.


Társművészetek • 13682019-09-12 02:08:43

A Centrál Színház játssza a Delilát. Elég vékonyka, sablonos történet, a jó színészek ellenére nem nagy durranás az előadás, nem csodálom, hogy a Mohácsi testvérek fel akarták turbózni.


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 43672019-09-10 00:53:35

Irigyellek a memóriádért! A Szigeten nem, de az Erkelben ott voltam azon a koncerten, de ha nem írod le a programot, nem emlékeztem volna rá. Persze Mehta azóta már többször járt nálunk, szintén a Müpában a Firenzei Maggio Musicale együttessel, és (itt a baj a fejemmel) valamelyik nagy amerikai zenekarral is. Mindig lenyűgözött, ahogy szinte eszköztelenül tartja kézben a darabokat. De, bár nem volt túl régen, akkor még sudár termettel, határozottan állt a zenekara előtt. Ehhez képest szívszorító volt, mikor roskatag öregemberként, kezében bottal, nagy nehezen elvánszorgott a karmesteri pulpitusig. Nagyon megijedtem, hogy fogja elvezényelni ezt a monstre darabot? Hát először is kívülről. Vagyis a feje belül a régi, minden kis részletre oda tudott figyelni, minden a helyén volt, pontosan kidolgozva. Hihetetlen volt számomra. Mint ahogy az is, hogy testileg ennyire megöregedett, miközben még csak 83 éves. Félek, hogy nem látjuk többé, pedig talán a nagy karmester generáció utolsó képviselője.


Magyar Televízió opera-, balett- és operett közvetítései - hazai produkciók • 13472019-09-02 22:59:36

"...nem ok nélkül szerepelnek a legnagyobb operaénekesnők és énekesek repertoárján" Persze, mivel ők el is tudják énekelni.


A nap képe • 21472019-09-02 22:49:15

Hoffmann szerencsés ember volt. Rocksztárként indult, és kiváló Wagner tenor lett belőle. Lohengrinként is igen jó volt. De mintha hamar eltűnt volna a pályáról.


Fanyalgások és Nyavalygások… avagy virtuális siránkozó elégedetleneknek • 1852019-09-02 22:45:14

A "keck" német jelentése viszont pimasz. De sokszor hallottam ezt gyerekkoromban, boldogult nagyanyámtól! :))


Társművészetek • 13412019-08-18 16:54:54

:)))!


Plácido Domingo • 7702019-08-18 01:25:00

Amerikai filmekben, az esküvői jelenetben szokott olyasmi elhangzani: ha valakinek kifogása van e házasság ellen, most szóljon, vagy hallgasson el örökre. Valahogy így vagyok én ezekkel, a 20-30 év utáni kitálalásokkal. Miért most? Kinek az érdeke? Könnyen lehet, hogy igaz az egész, de meddig tartogatja valaki magában a bosszúállást? Mit akar elérni ezzel?



Szerintem is jó a Caruso cikk.


Társművészetek • 13362019-08-18 01:15:14

Az öltöző rondaságát illetően igazad van, bár gyanítom, ez volt a legolcsóbb megoldás. Ugyanakkor én utálom a sorbanállást a ruhatárnál, főleg előadás után, vagyis nem bánom ezt a változást (a lépcsőzést kivéve). A Nemzeti számomra a jómódú, ám ízlés nélküli ember öltözékére emlékeztet. Szerencsére csak hátulról szoktam megközelíteni, így az előtte lévő borzalmakat nem szoktam látni.



A Bűn és bűnhődést hagytam ott már az első rész alatt.


Társművészetek • 13332019-08-17 01:22:10

A Katona tényleg ronda, még a romkocsma is találó az előcsarnokára, de a Nemzeti is csúnya, csak másképp. Nekem egy giccses operett-színház jut eszembe róla. Egyébként a Katonát az első átépítésekor pont  Siklós Mária öntötte annyira betonba, hogy azóta nem lehet hozzányúlni a színpadához. De engem a formánál mindig jobban érdekelt a tartalom. Nem láttam se Troilust, se Kazamatákat, jól meggondolom, hogy mire veszek jegyet, igyekszem nem pocsékolni a pénzemet és időmet. A Katona jó szokása, hogy a darabjairól írt kritikák linkjei ott vannak a honlapon. És mindig megnézem, ki a rendező, és kik a szereplők, épp úgy, mint egy operánál. Láttam sok jó előadást náluk, Csehovban és Ibsenben pl. különösen erősek, de kortársakban is. Bár már onnan is jöttem el szünetben, de előadás közben (szerencsére sor széléról) csak a Vígszínházból futamodtam meg.


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 71902019-08-14 01:26:48

Kedves IVA, ne haragudj, de nem emlékszem rá! Nem szokásom visszaolvasni sem a saját, se mások korábbi írásait, számomra ezek a beírások mindig a jelen pillanatról szólnak. De biztos nem "rontottam" Neked, legfeljebb, ha valami nem tetszett, azt megírtam. De azt is megírtam már, amikor tetszett.


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 71802019-08-13 01:40:06

Kedves Héterő, én őszintén szeretném, ha a Momus nem a politikai csatározások helyszíne lenne, de ezt mindenkinek önmagán kellene elkezdenie,vagyis Neked is vissza kellene fognod magad hozzá! Engem általában nagyon zavarnak a veszekedések, úgy a valódi, mint a virtuális világban. És tudom, hogy soha sincsen csupán az egyik félnek mindenben igaza, ezért, ha muszáj lenne, még mindig jobb lenne mindenkit megpofozni, mint valakit kipecézni erre. Továbbra is fenntartom a véleményemet, hogy ED és IVA feleslegesen sokat vitatkoznak, legalábbis számomra, és emellett egyáltalán nem tartom ED valamennyi beírását olyannak, amilyen jelzővel most illetted, emlékeim szerint elég sok értelmes és érdekes hozzászólása volt.. Valahogy az az érzésem, ha kevésbé támadnák őt, akkor ő is kevésbé piszkálna másokat.



Bevallom a Café Edust nem értem, mint ahogy azt se, hogy milyen általánosításokra utaltál végül.


Fanyalgások és Nyavalygások… avagy virtuális siránkozó elégedetleneknek • 1742019-08-13 01:19:10

:) :) :) !!!


Olvasói levelek • 114002019-08-12 01:05:56

kedves Laci, Veled senkinek sincs baja, remélem. Bár rendszeresen kiszaladhatnék Pozsonyba az ajánlataid alapján!


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 71702019-08-12 01:03:12

Engem továbbra is zavar, ahogy egymással vagytok elfoglalva. Mintha a legfontosabb lenne felülkerekedni a másikon. Ennek ez a véleménye, a másiknak az. Na és? Egyiktek se a római pápa, nem tévedhetetlen (mondjuk ő is csak hit és erkölcs dolgában az). De oldalakon át ragozni a témát nagyon unalmas! Úgyse fogjátok meggyőzni egymást, nem mindegy, kié az utolsó szó? Tudom, azt mondjátok, ugorjam át, de lassan az összes Momus fórumot át lehet ugorni. Vagy csak uborkaszezon van, és többeknek már az agyára ment a hőség?


Olvasói levelek • 113592019-08-06 00:23:06

Kedves Smaragd, nem voltál elég alapos, ha végignézted volna az összes beírást, elég gyakran találhattál volna ékezet nélkülieket, mivel sok gépen nincs olyan, vagy nehéz elővarázsolni belőle. Szerintem a technikai nehézség  nem tekinthető magyartalanságnak. De ha magyartalanságokra vadászol, ajánlom figyelmedbe a rádiót vagy a tv-t, szinte bármelyiket, ott bőven találsz olyanokat.



És nagyon kérlek, eszedbe ne jusson Kozlok Lacit is piszkálni, ha esetleg hibát követne el! Én nagy tisztelettel olvasom a beírásait, bár én tudnék bármilyen nyelven úgy írni, ahogy ő magyarul!


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 71032019-08-04 23:40:17

A Müpa megelőzőtt titeket az ötletelésben, Gállné Gróh Ilona, a módszer kidolgozója, a kezdtektől fogva tart itt Ringató néven babakoncerteket, elég nehéz bejutni rá. A közlekedést pedig nemcsak a 2-es és 24-es villamosok jelentik, bár sokan azt választják. De az 1-es villamos már Kelenföldtől Óbudáig közlekedik, gyakrabban is jár, és főleg több utast tud szállítani. Emellett buszok is járnak a Soroksári úton, sőt a HÉV mellett még vizibusz is van, de leginkább hatalmas autóparkoló, ami sehol máshol. Szükség is van rá, mert a hangversenyterem befogadókészsége az Erkelével vetekszik, és többnyire mégsem akkora probléma a megtöltése.


Élő közvetítések • 80642019-08-04 23:24:45

Ez a korlátozás viszont egyáltalán nem csak nekünk szól! Ugyanígy hoppon maradnak franciák, olaszok, angolok, stb, nyilván van oka, miért. De olyan is volt, hogy én itthon nézhettem a neten valamilyen műsort, amit a Németországban élő unokatesóm nem. Megoldás a sat tv, amelyik bármely műholdra rá tudja forgatni az antennáját.


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 70392019-07-23 00:26:43

Ha jól emlékszem, Lajosunk már nem először használta ezt a vas ... kifejezést.


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 70382019-07-22 23:56:23

Kedves IVA és ED, nem lehetne privátban vitatkoznotok, illetve ha ragaszkodtok a nyilvánossághoz, ha jól emlékszem, indult egyszer egy topic erre, esetleg ott folytatni?



Nekem végtelenül fárasztó, de fel is háborít ez az értelmetlen oda-vissza vagdalkozás, amivel sikeresen elterelitek a figyelmet arról az igen fontos problémáról, aminek Zéta hosszú és alapos cikket szentelt. Én tiszteletlenségnek érzem, amikor valaki előkapja kedvenc vesszőparipáját, és hosszasan nyargalászik azon itt fel és alá, és elfelejti, hogy ez nem az ő saját blogja. Ez persze nemcsak rátok vonatkozik, lásd a tanulhatott-e valaki Bécsben disputát? Bocs, de a "de igen - de nem" szintű vitát az óvodások is kedvelik.



És IVA, kérlek, nem muszáj mindig minden beírásra válaszolni! Szerintem sokkal nagyobb súlya lenne a mondataidnak, ha kevesebb lenne belőlük.



(Na, tudom, most hosszú időre jól elástam magam, de ez már rég kikívánkozott belőlem!)


Kedvenc magyar operaelőadók • 11232019-07-20 00:47:13

Úgy látszik, László Boldizsár Kaufmanntól is tanult. Lírát decibel helyett.:



https://revizoronline.com/hu/cikk/7977/laszlo-boldizsar-a-szegedi-aidarol-szegedi-szabadteri-jatekok-2019/



 


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 69782019-07-20 00:44:12

Hát, ha az egyéb érdemeit nem is nézem, Fischer Ádám csak a Wagner napokkal több mint egy évtizede hoz folyamatosan dicsőséget hazájának.


Opernglas, avagy operai távcső... • 202602019-07-20 00:40:34

Talán nem mindenki szereti őt.


Élő közvetítések • 80122019-07-17 03:38:18

Bár én csak a You Tube változatot láttam, a véleményem gyakorlatilag ugyanez volt erről a Carmenről és előadóiról.


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 69122019-07-10 00:11:41

Már megint a szívemből szóltál, kedves Zéta! Nekem is Peter Brook jutott az eszembe a Don Giovanni nézése közben. Nagyon üde, élvezetes előadás volt, mégha nem is a kiváló énekesek miatt. De azt hiszem, Equadorban ezzel nagyon jól lehet népszerűsíteni az operát. 



Tényleg a Varázsfuvola volt Alföldi operarendezéseinek mélyponja, egyébként inkább visszafogott produkciókat láttam tőle.


Élő közvetítések • 79772019-07-10 00:04:19

Nagyon kellemes, üde Figarót láthattam, McVicar hagyományos rendezésében és Gardiner lendületes vezénylésével. Keenlisyde volt Almaviva, Gerhaher Figaró, Kleiter a grófné. Cherubinó egy koreai kontratenor volt. Akit érdekel, az előadás visszanézhető az Operavision honlapján is. És, ha jól értettem, az október 8-i Don Giovannit is közvetíteni fogják, el se kell menni a Vigadóba.


Élő közvetítések • 79762019-07-09 23:57:08

És Markov milyen volt? Nem gondoltam volna, hogy Scarpiát énekel.


Jonas Kaufmann • 23952019-07-09 03:06:37

https://www.youtube.com/watch?v=fKOV9HRpE98



 


Élő közvetítések • 79672019-07-09 02:05:13

A múlt héten valahogy elkerülhette a mindig gondos Haandel figyelmét, hogy a ROH a BP támogatásával (volt is tüntetés miattuk) júniusban Big Screen néven két operát is közvetít ingyen, élőben a helyszínen kivetítőn, és az interneten is. Véletlenül csíptem el kedden a Carment, ami nem izgatott volna nagyon, ha nem Barrie Kosky rendezte volna. De így kíváncsi volam rá, és ott is ragadtam, mert különleges volt. (Utána írni is akartam róla, de elszállt az éterben, és nem írtam újra már.) Engem a férfiak (Hymel és Pisaroni) nem lelkesítettek különösebben, de nagyon tetszett Carmen megformálója, akinek sajnos nem tudom a nevét.



Ha valakit érdekelne egy rendhagyó operaelőadás (kedves Héterő, jobb, ha nem nézed!), itt még megtekinthető:



https://www.roh.org.uk/news/watch-live-the-royal-operas-carmen-on-2-july-2019



E héten kedden pedig a Figaró házasságát közvetítik, a You Tube-on vagy a FB-on is megnézhető, hazai idő szerint este 7.30-kor:



https://www.roh.org.uk/news/watch-live-the-royal-operas-the-marriage-of-figaro-on-9-july-2019



 


Élő közvetítések • 79662019-07-09 01:55:05

Valóban, ahogy írtam, én nem szeretem ezt a lengyel rendezőt, átértelmezéseit és barokkos túlzásait, ezért félve ültem a képernyő elé, de ehhez képest kellemesen csalódtam. Persze, itt is megjelent néhány felesleges elem, de ezek egyáltalán nem voltak zavaróak, sőt. Pont azt a hatást tudták elérni, amit száz éve maga a mű gyakorolhatott a közönségre. igaz, én előtte elolvastam ill. meghallgattam, amit a rendezésről a BSO közzétett, így tudtam, hogy egy XX. szd-i polgári zsidó szalonban játszódik az előadás, ahonnan, a külső fenyegetettség miatt már távozni nem tudnak. (Nekem Bunuel is eszembejutott.) Pavol Bresilket én nem nevezném Wurstnak, viszont az első pillanatban én is meglepődtem, hogy Mahlert hallok. De úgy gondolom, nem tilos a keretjáték, és a karmester egyértelműen csak a Salome zenéjére intette be a zenekart.



A couleur locale érzetével kapcsolatos mondatodat viszont elég szégyenletesnek tartom!


Élő közvetítések • 79602019-07-07 00:57:01

Megszokhattuk, hogy a müncheni előadások mindig a legjobbak. Szerintem a BSO a legjobb operaház manapság. Én nem szeretem ezt a rendezőt, de ehhez a műhöz pont egy ilyen perverz rendezés illik. Marlis Petersen pedig egy csoda!


Opernglas, avagy operai távcső... • 202472019-07-06 02:53:51

Köszönet a belinkelt részekért! Itt tényleg Scarpia/Schrott a főszereplő, mégha néha tényleg kicsit önkényes, de mégis remek! Nekem Monastyrska nem tetszik, nagyon zavar a vibratója, és gyakran éles is, persze lehet, hogy ez a felvétel technikai minőségének köszönhető. Az ifjú tenor pedig még nincs egy súlycsoportban ezekkel a hangokkal.


Erkel Színház • 102782019-07-06 02:46:51

Erről eszembejutott, hogy a gimnazista és egyetemi évek alatt 12Ft-ért a 3. emeleten, oldalt ültünk mindig, ahonnan jól látszottak a földszinti foghíjak. Szünetben sokszor lerohantunk, aztán a végén fel, újra négy emeletet a kabátjainkért. Ma ez már nem menne. De már jobban is szertek magasan ülni, ahonnan jól látok, és nem ül előttem egy szélesvásznú néző, akitől a földszinten alig.


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 69082019-07-06 02:40:29

Én is csatlakoznék Búbánat jókívánságaihoz!



És érdekelne az a dinnyehéjból ördöglakat, nekem is vannak unokáim. :))


Erkel Színház • 102742019-07-05 01:56:17

A helyzet az, hogy általában szoktam tudni, hogy végződnek az operák, amiket megnézek. :)) De rosszul éneklő énekeseket nem vagyok hajlandó végighallgatni. :((


Fischer Ádám • 5072019-07-05 01:51:50

"Allen régóta szeret operát hallgatni, de általában csak az első két felvonást üli végig, mivel a filmforgatások korán reggel kezdődnek. „Mindig is szerettem volna, hogy legyen egy olyan este, amelyet csak a harmadik felvonásoknak szentelnek, hogy végre megnézhessem azokat, amelyeket az elmúlt években elszalasztottam” – tette hozzá."



Azért így kicsit másképpen hangzik az a mondat.


Erkel Színház • 102712019-07-04 00:36:30

Én például sosem szökdöstem le az olcsó helyemről, annál inkább el, ha nem tetszett az előadás. Sőt, így néha megengedhettem magamnak, hoy el se menjek, ha közben nem jó híreim voltak az egészről. Drága jegynél ez túl nagy luxus.


Balett-, és Táncművészet • 58152019-06-22 00:59:14

Én már semmin se csodálkozom. Nemrég az M5 kultúrcsatorna kulturális híradójának bemondója szerint Melnik Tatjana étoile lett - így kiejtve.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 617552019-06-10 02:04:26

Szerintem van különbség a régi előadások között is. Én megértem a ragaszkodást a pesti Bohémélethez, miközben a 2.0 ellen sincs kifogásom. Ezzel szemben a bécsi Tosca egy dögunalom, poros előadás, amit már rég le kellett volna cserélni. De úgy látszik, a kényelem fontosabb, és amíg a sztárok kedvéért így is jegyet vesznek az előadásra, miért változtatnának?


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 617542019-06-10 01:56:52

Ha ez volt a darab (rendezés) temetése, akkor igazán szépen sikerült! Más kérdés, hogy majd hány év múlva veszik elő a Turandotot újra - pedig népszerű opera - és akkor milyen rendezéssel szerencséltetnek majd minket, mert ez a mostani legalább nézhető és élvezhető is volt. Mellesleg ma este a főigazgató is jelen volt, és végignézte az előadást, amit egyébként nem túl gyakran látok tőle.


Eiffel Műhelyház – Bánffy terem • 672019-06-02 23:52:25

Egyetértek, én ugyanígy jártam! Sőt, A vágy villamosával is. De akkor nem lett volna elég programjuk  a Műhelyház kipróbálásához, ami nyilván fontos volt nekik.


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 67732019-06-01 01:44:06

A klasszikus zene mindig is rétegműfaj volt, Magyarországon különösen. De éneklésben igenis jók vagyunk, ezt mutatja Zéta legújabb interjúja is. És ebben bizony volt szerepe Kodály rögeszméjének is.


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 67722019-06-01 01:37:55

Igazad van, ezek rögeszmék. De hogy saját példát írjak, koromnál fogva én is magyar nyelven ismertem meg az operák nagy részét, és bár most is tudnék idézni elég sok -gyakran primitív - szövegrészletet belőlük, mégsem énekelgetem őket. Gyakran dúdolok komoly zenét, operát, de énekelni csak népdalokat szoktam. De manapság a látókörünk nem ér véget Hegyeshalomnál, és ha  operát szeretnék mutatni az unokámnak, azt nem biztos, hogy az Erkel Színházban teszem. Például egy Don Pasqualét ott biztos nem, de moziban, külföldről annál inkább, és ott eleve nem magyarul fognak énekelni.


Élő közvetítések • 78892019-05-31 00:58:56

Kedves Haandel, Te mindig meg szoktad találni a hangtárat, ennél is van ilyen? Előre is köszönöm!


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 67452019-05-31 00:54:45

Mindenkinek lehetnek becsípődései, IVÁ-nak a magyar nyelvű operajátszás (bocs, IVA), neked a Kodály módszer ekézése. Nem az a Kodály módszer, hogy álmos gyerekek, unatkozva szolmizálnak énekórán, hanem az, hogy voltak, és ahol hagyják, még ma is vannak általános iskolákban ének-zenei osztályok, ahol elkötelezett tanárok csodát tesznek átlagos képességű gyerekekkel, és igenis az éneklés, a zene szeretetére nevelik őket. Mivel a gyerekem egykor, és most az unokáim is ilyen osztályokba járnak, tudnék mesélni róla, hogy mi mindent tud adni egy ilyen iskola az elkötelezett és tehetséges tanáraival a következő generáció ízlésbeli és műveltségi neveléséhez.


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 67262019-05-27 22:40:54

Kedves Zéta, köszönöm! Már megint egyetértünk. :-)


Erkel Színház • 101212019-05-26 01:40:29

Kunde, hosszú pályafutása során végigénekelte a tenor repertoárt a belcantotól a drámai szerepekig, csak éppen őt nem sztárolták annyira. Túl a hatvanon nagyon szép Otellókat énekelt még. De nálunk a közönség nem ismeri. A középszerű Yoncsevára inkább jegyet vesznek, mint arra, aki végig tud énekelni egy Puccini estet. Sajnos az Erkel túl nagy egy szólóesthez.


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 67182019-05-26 00:54:29

Kedves Zéta, nagyon egyetértek azzal, amit a Manon rendezésről írtál! Írnál az első szereposztásról is?


Erkel Színház • 100972019-05-23 01:21:43

Kedveseim! Napok óta olvasgatok itt egy parttalan vitát, ami sehová se vezet. Alapvetően nem is való ebbe a topicba. Viszont közben volt egy premier az Erkel Színházban, amire kizárólag a rádióhallgatók reagáltak, egy híján fanyalogva. Pedig elég sokan voltunk ott az előadáson, és nemcsak a repi közönség, mégsem írt róla senki semmit. Pedig szerintem egész jó  volt, főleg a mai ínséges időkhöz képest. Kíváncsi lennék a véleményetekre!


Olvasói levelek • 113492019-05-17 00:59:48

Hálás köszönet!


Élő közvetítések • 78582019-05-13 02:06:38

:)))


Élő közvetítések • 78542019-05-12 00:58:50

Karita Mattila elképesztőt alakított!


Erkel Színház • 99892019-05-12 00:22:40

Fekete Attilát szakmányban az István a királyban énekeltetni bűn! Egyáltalán, hogy kerül ez a mű az Erkel színpadára? (Pedig én nem utálom ezt a darabot.)


Erkel Színház • 99882019-05-12 00:20:01

Pedig nagyon egyszerű: Schrott miatt majd elkapkodják a jegyeket, és tapsolni is fognak rendesen. Miért nem Sebestyén Miklóssal lép fel, mint a Don Giovanniban? Egyáltalán, ő énekel még itthon?


Balett-, és Táncművészet • 57962019-04-28 00:53:22

https://fidelio.hu/tanc/hogyan-lesz-valakibol-giselle-144757.html



 


Erkel Színház • 99402019-04-28 00:32:31

Eredetileg a "Fanyalgások" topicba szerettem volna írni az érzéseim alapján, de mivel már szóba hoztad a Háryt, mégiscsak itt a helye. Én ma délelőtt vittem el az unokámat Háry nézőbe. A földszint tele volt, az emeletet nem láttam. Az előadás zeneileg, és a közreműködő szólisták, ének- és balettkar részéről abszolút rendben volt, de ami a rendezést illeti, engem nagyon zavart. pedig igazán nem tekinthető modernnek, és kimondottam esztétikus színpadképek is vannak benne, de az egész annyira kimódolt, szellemkedő, és Kodály művéhez méltatlan volt, hogy engem nagyon zavart. Régen láttam a Háryt, még az Operában, a Melis-Mészöly duóra emlékszem leginkább, és  vérbő előadásokra, ez pedig nem az volt. Most a szűk színpadon minden állandó mozgásban volt, de ez inkább csak zavaró volt, és felesleges. Mintha a rendező nem bízott volna a műben, és le akarta volna kötni a figyelmünket a sok járás-keléssel. Tudom, mindez csak stilizált volt, mint a mesében, de ki látott már fehér ruhás huszárt? És Örzse miért beszél erős tájszólásban, ha nem úgy énekel? Ezek csak apróságok, de lehetne folytatni, és szerintem gyerekeket félrevezetni elég nagy bűn!


Élő közvetítések • 78352019-04-28 00:09:49

Nagyon köszönöm, mintha csak nekem találtad volna! :)) Ez az Andrej most sokkal jobban tetszik, mint Misha Dydik, aki a Müpában énekelt.


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 43182019-04-15 23:50:53

https://revizoronline.com/hu/cikk/7857/muszorgszkij-hovanscsina-btf-2019/



 


Erkel Színház • 99152019-04-14 02:24:55

https://fidelio.hu/zenes-szinhaz/gunyt-uz-az-operahaz-a-feketekbol-vagy-a-kulturajukat-nepszerusiti-144382.html



 


Jonas Kaufmann • 23752019-04-14 02:13:43

Igazad van, de a hibát nem Vasmacs követte el, ő csak fordított. Az eredeti cikkben, a bachtrack-on így szerepel, nekem is szemet szúrt.


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 43152019-04-13 00:22:45

Kedves ED, ebben nagyon nem értek egyet veled! Nem vagyok se arisztokrata, se zeneesztéta, de én nagyon szeretem az orosz operát is, és ebben nem vagyok egyedül. Ha körülnézel a világban, rendszeresen játszanak Musszorszkij, Rimszkij-Korszakov sőt Borogyin műveket is. Nyilván nem annyit, mint Verdi vagy Mozart operáit, ez nem is csoda, de azért nem számítanak ritkaságnak, mint ahogy egykor nálunk se voltak azok. Vagyis egyáltalán nincs szó arról, hogy ezek a művek nem vertek volna gyökeret a világban. Ha így lenne, én, az amatőr nem is ismerhetném őket.


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 43092019-04-11 01:10:44

Bár nagyon szeretem az őszibarackot, mégis nagyon örülök, hogy a cseresznyétől a szőlőig annyiféle gyümölcs terem még, és mindig mást is ehetek. Egy magára valamit adó operaháznak kell legyen a nemzeti operáin kívül a repertoárján német, francia, olasz, orosz, netán cseh-lengyel opera is. Nyilván a német-olasz operatermés a legbőségesebb, de a többi se elhanyagolható. Az utóbbi években nálunk orosz műből csak a Pikk dámára emlékszem, az Anyegint balettként láttam utoljára. Borogyin, Muszorgszkij, Rimszkij-Korszakov, Sztravinszkij sehol, hogy a későbbi oroszokat már ne is említsem. 



Én nem hasonlítanám az almát a körtével, és Wagnert Muszorgszkijjal. Mindkettő egyaránt értékes és élvezetes, csak jó produkció kell, és tisztességes reklám és közönségszervezés hozzá. 


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 616202019-04-11 00:56:55

Egy krónikus hazudozó, aki másokat is bűnre csábít (kényszerít?), keresztény évadot hirdet! :((


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 42642019-04-07 03:29:21

Nem voltál egyedül! A Müpában érdemes operát játszani, főleg, ha van, aki előadja!


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 616042019-04-06 02:11:49

De hol lesz Mefistofele? Mert az Erkelben el nem fér, hacsak újra nem rendezik?


Olvasói levelek • 113282019-04-02 02:44:58

Kedves Zéta, jót mosolyogtam a Hacsek és Sajón, de ebből a gusztusos gőzölgő kávéból én is kérnék! :))


Balett-, és Táncművészet • 57832019-04-02 02:41:07

Az MTE művészeti vezetője Volf Katalin lett, és létrehoztak egy művészeti tanácsot is, melynek tagjai Orosz Adél, Pártay Lilla, Hágai Katalin és Keveházy Gábor. Ha meggondolom, csupa olyan kiváló egykori balettművészünk, aki ebben az intézményben végzett valaha, és hosszú pályafutása alatt, a nézők szeme láttára vált itthon (és külföldön) nagy művésszé, és táncosi karrierjét is itthon fejezhette be. Tudásuk és művészi nagyságuk megkérdőjelezhetetlen.



Emlékszem, amikor Seregi László azt mondta Volf Katalinra, hogy ő egy anatómiai csoda. Húsz éves volt akkor, amikor őrá alkotta meg Júlia koreográfiáját, és huszonöt évvel később, a darab negyedszázados jubileumán még ugyanúgy el tudta táncolni ezt a nem könnyű szerepet.


Magyar Televízió opera-, balett- és operett közvetítései - hazai produkciók • 12952019-04-02 02:26:35

De az igazi blamázs mégsem a fordítás, hanem a IV. felvonás "Sola, perduta..." ária ide kavarása volt. Valóban nem árt, ha a májusi bemutatóig a csapat megpróbál ismerkedni a művel.


Magyar Televízió opera-, balett- és operett közvetítései - hazai produkciók • 12942019-04-02 02:21:21

Nem szeretnélek elszomorítani, de a Gioconda kapcsán volt egy beszélgetés Almási Tóthtal, és akkor nekem úgy tűnt, hogy neki is vannak fogalmazási és nyelvhelyességi gondjai.


Balett-, és Táncművészet • 57562019-03-26 01:34:47

Megpróbálok több hozzászólásra összevonva válaszolni:



1. Nekem a B balett bántja a szememet! Elképzelhetetlennek tartom, hogy valaki azzal a felkiáltással, hogy ez gyerekeknek lesz, ne a maximumot nyújtsa. Ez főbenjáró bűn! A gyereknek is van ízlése, művészi érzéke, amit folyamatosan fejleszteni, csiszolni kell, nem tönkretenni. Korábban az egyik unokámat többször elvittem már a Diótörőre, az Operába. Aztán elvittem egyszer az Erkelbe is. A végén azt mondta, neki az a régi jobban tetszett. Ha egy nem egészen tíz éves kislány már észreveszi a különbséget a régi és az új Diótörő között, az elgondolkodtató. Mellesleg az újban már a Solymosi növendékek táncoltak, meglehetősen ügyetlenül, lásd B balett. Egyébként tudtommal most is léteznek a vidéki társulatok Győrben, Pécsett, Szegeden és még néhány helyen, és egész jó produkcióik is vannak.



2. Egy úszónál vagy egy tornásznál lehet, hogy minél fiatalabb, annál jobb eredményt érhet el. A művészi teljesítmény azonban nem az ízületek rugalmasságával van összefüggésben. A sokat emlegetett Kun Zsuzsa és a többiek se húsz éves korukban érték el a legnagyobb sikereket. Én még láttam Maja Pliszeckaját, sőt Maina Gielgudot és Alicia Alonsot is élőben táncolni. Egyikük se volt már fiatal, de az általuk nyújtott élmény nem mérhető a bármikor lecserélhető, bárhonnan idepottyant huszonévesek művészi teljesítményéhez. És aki azt hiszi, hogy Ofette/Odilia szerepe pusztán technika kérdése, arra nem is tudom, mit mondjak.



3. Nem gondolnám, hogy pont Sztravinszkij lenne a XX. század legnagyobb zeneszerzője. Csak a honfitársai között is ott van még Prokofjev és Sosztakovics is, a világban pedig magasan előzi őt például Bartók Béla. De bízzuk a műsor kiválasztását mégis a balettigazgatóra, amíg nincs Opera, addig úgysincs könnyű helyzetben!


Erkel Színház • 98032019-03-25 02:42:17

Kedves IVA, köszönöm a vígasztaló szavaidat! Sajnos, tartok tőle, hogy nem néző volt a ludas. Nemcsak azért, mert a páholy előtti sorból már elmentek, de attól tartok, a karfára dobott kabátom leeshetett a földre abban a zsúfolt páholyban. (Ilyenbe én se szívesen ülök többet.) Van fogas bent, ott öltöztem fel, és valószínűleg azért nem vettem észre az otthagyott kabátot, mert már nem a karfán volt. De tényleg jobb, mint egy betegség!


Erkel Színház • 97892019-03-24 02:12:14

A balett topicban volt szó az Erkel eltahósodásáról, amit sajnos én is rendszeresen tapasztalok. És bár a következő történet magánügy, de  ennél még rosszabb is, amit hosszas töprengés után mégis megírnék ide. Két hete vasárnap láttam a Giocondát. Földszinti, zsűfolt páholyban ültem, meleg volt, levettem a kosztümkabátomat. Az előadás végén én szabadultam ki utoljára a sarokból, gyorsan magamra kaptam a holmimat, mert vártak kint. Mikor hazaértem, döbbentem rá, hogy a kiskabátom ott maradt a székemen, ahová tettem. Ezt a kosztümöt nemrég kaptam Svájcból, remek anyag, elegáns fazon (IVA biztos tudná értékelni). Másnap délelőtt telefonálgattam, beszéltem két pénztárossal (az ő számuk a nyilvános), majd a portással, a nézőtéri felügyelővel és a takarítók főnöknőjével is. Az eredmény nulla. Mivel az előadás után az ültetők végigjárják a páholyokat, és rendbeteszik a székeket, egész valószínű, hogy az illető hölgynek (?), aki oda bement, megtetszett a kabátkám, és hazavitte. Persze bizonyítani nem lehet, de a kabát eltűnt. A nézőtéri felügyelő, aki a legilletékesebb volt, közönyösen fogadta a dolgot. "Előfordulhat" mondta és igyekezett lerázni. Hát ez a helyzet, nem tudtam mit tenni. A dolgozók között enyveskezű is van. De ahogy egy rohadt alma tönkretesz egy egész kosarat, már ott se tenném tűzbe a kezem senkiért


Edita Gruberova • 30772019-03-21 01:48:46

https://fidelio.hu/zenes-szinhaz/edita-gruberova-visszavonul-143794.html



 


Balett-, és Táncművészet • 57212019-03-21 01:42:46

Kedves IVA, a memóriámban ugyan hatalmas lukak vannak, de arra elég jól emlékszem, hogy a Tűzmadárt a Petruskával együtt, Fokin koreográfiájával, orosz betanításban, látványos díszletekkel és jelmezekkel 1966-ban mutatták be az Erkelben, még egy Daphnis és Chloé is ment köztük, azt hiszem Eck Imre koreográfiájával. A szereplőkre már nem emlékszem pontosan, de nem az általad említett prímabalerinák voltak. A Sacre talán már korábban is ment az Operában, Eck Imre koreográfiájával. Aztán jött a Bejart balett, és hozta a Tűzmadarat Markó Ivánnal, és a Sacre-t is. Később  a Túzmadár koreográfiát a magyarok is átvették, épp úgy, mint a Sacre-t. De nem tudom, hogy miért pont a Sztravinszkij baletteket hiányoljuk, mikor már a Bartók balettek se mennek, és az utolsó felújításuk az Operában meglehetősen vegyesre sikerült. Nekem azonban leginkább a nagy  magyar koreográfusok munkái hiányoznak, elsősorban Seregi László művei, de még Harangozó Gyulától is lehetne elővenni valamit, ahogy pl. a Coppéliát játszották párszor néhány éve. Mindezt persze addig lehetne, amíg akad, aki betanítsa ezeket.



Tisztellek az igyekezetedért, hogy próbálod megismerni a mai balerinákat. Én már ezt rég feladtam, a nevüket se nagyon igyekszem megjegyezni, hiszen ki tudja, meddig lesznek itt. Már nem olyan "családias" a kapcsolat a balettművészek és a közönség között, mint valaha volt, pedig ez a kapcsolat is sarkallta egykor a múvészeket a még kiválóbb teljesítményre.


A komolyzene jelene és jövője Magyarországon • 23122019-03-17 02:14:43

Úgy gondolod, hogy régebben a zenében nem volt épp úgy rengeteg kóklerség? Legfeljebb mi ma már nem ismerjük azokat.


Kossuth-díj • 13752019-03-16 02:14:13

Balázs János zongoraművész "zenei értelemben". A Cziffra Fesztiválok megálmodója, létrehozója és lelkes munkatársa. Emellett nemcsak felnőtt koncerteket ad, hanem rendszeresen, és kiválóan népszerűsíti a komoly zenét és a zongorázást gyerekeknek is.


A komolyzene jelene és jövője Magyarországon • 23072019-03-16 02:01:59

Például nemrég, a 75. születésnapja alkalmából Eötvös Péter estje volt a Müpában. Hát ott igazán "jó zenék" hangzottak el. De mondhatnám Kurtágot is, és valószínűleg találnék még akár magyarokat is.


  
Műsorajánló
Mai ajánlat:
17:00 : Budapest
Müpa, Üvegterem

Hotzi Mátyás (cselló), Jenei Erzsébet (hárfa)
"Hangulatkoncert"
J.S. BACH: Olasz koncert, BWV 971 - I. tétel
LISZT: Desz-dúr consolation
PHILIPPE MERSANT: Bamyan
RENIÉ: Legenda
KODÁLY: Szólószonáta gordonkára, op. 8 - I. tétel
LIGETI: Csellószonáta
DEBUSSY: Beau Soir (Szép este)

19:00 : Budapest
Erkel Színház

PUCCINI: A nyugat lánya

19:30 : Budapest
Zeneakadémia, Nagyterem

Óbudai Danubia Zenekar
Vezényel: Vajda Gergely
CSAJKOVSZKIJ: 4. (G-dúr) szvit, op. 61 („Mozartiana”)
USZTVOLSZKAJA: 1. szimfonikus költemény
MOZART: 41. (C-dúr) szimfónia, K. 551 („Jupiter”)

19:30 : Budapest
Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem

Sümegi Eszter, Gál Erika, Fekete Attila, Palerdi András
Magyar Rádió Szimfonikus Zenekara és Énekkara (karigazgató: Pad Zoltán)
Vezényel: José Cura
VERDI: Requiem

19:30 : Budapest
Müpa, Fesztiválszínház

Erdődy Kamarazenekar
koncertmester: Szefcsik Zsolt
LAKS: Sinfonietta
RÓZSA: Concerto vonószenekarra, op. 17
GYÖNGYÖSI LEVENTE: III. divertimento - ősbemutató
ORBÁN GYÖRGY: Sopra canti diversi
KILAR: Orawa

19:30 : Budapest
Belvárosi Főplébániatemplom

Szokos Augusztin (csembaló), Paulik László (hegedű), Szabó Zsolt (viola da gamba)
Culliford-koncertek No.2 - "To the Apollo Society"
Michael Christian Festing, Richard Jones, John Stanley, John Playford és Pieter Hellendaal művei
A mai nap
született:
1873 • Egisto Tango, karmester († 1951)
1958 • Tony Lakatos, jazz-muzsikus
elhunyt:
1868 • Gioacchino Rossini, zeneszerző (sz. 1792)
1988 • Doráti Antal, karmester (sz. 1906)
1989 • Lakatos Gabriella, balett-táncos (sz. 1927)