vissza a cimoldalra
2020-09-22
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Olvasói levelek (11553)
A csapos közbeszól (95)

Régizene (4363)
Momus-játék (5887)
Kimernya? (3769)
Társművészetek (2071)
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (62448)
Rost Andrea (2053)
Opernglas, avagy operai távcső... (20654)
Eiffel Műhelyház (285)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4930)
Operett a magyar rádióban (1949-től napjainkig) (4104)
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (4745)
Polgár László (270)
Plácido Domingo (932)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (2058)
Franz Schmidt (3689)
Élő közvetítések (8512)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

Név: lujza
Leírás:
Honlap:
   


lujza (1517 hozzászólás)
 
Erkel Színház • 107022020-09-19 02:02:04

Kedves Dávid, Te biztos nagyon értesz hozzá, de remélem, nem hallottad az előadást! Mert ha ott lettél volna, felteszem, nem írsz le ilyen csacskaságot.


Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 30682020-09-18 02:51:28

"Hello friends, I want to share with you that I have tested positive for COVID-19 and am currently in the hospital for medical treatment. I am doing well but also have COVID-related pneumonia, so I need medical supervision. I knew of course there was always going to be a risk that I might get infected. But I don’t regret going back to performing because I strongly believe that we need culture, now as ever. I am expected to make a full recovery thanks to the wonderful care I’m receiving. We are very, very grateful that Yusif and Tiago have tested negative for the virus. Yusif has tested positive for antibodies so he is clear to perform, which makes me very happy. Thank you all for the well wishes and continued support."


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 624382020-09-18 02:32:25

Hiába, az újságírok csodálatosan tudják szinezni a valóságot: "Az elmúlt napok nagysikerű bemutatói"; "a közönség távolmaradásával jelzi a helyzet romlását"; " 16 nagyszabású előadás 15 ezer nézővel".



Ha nem lenne valóban nehéz és szomorú a helyzet, amiben vagyunk, még nevetni is tudnék az ilyen költői kifejezéseken.



Egyébként jobbulást kívánok az érintett dolgozóknak, és szeretnék reménykedni a mielőbbi újranyitásban, amennyiben majd kevesebb hasonlóan "nagysikerű" produkciót láthatunk majd!


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 73662020-09-18 02:23:30

Kedves Zéta, már megint csak egyet tudok érteni veled! És megnyugtattál, hogy semmit se vesztettem azzal, hogy hazamentem.


Erkel Színház • 106882020-09-18 02:20:18

Kedves Viola, egyetértek, de különösen azzal is, amit a karmesterről írtál: "nem mutatott alázatot se a mű, se az énekesek iránt". Persze, nehéz áténekelni Strauss zenéjét, de a karmester mégis sokat tehetett volna egy jobb előadás érdekében.


A MET felvételei • 12052020-09-17 00:53:43

Nem tudom, nekem tetszett ez a Norma. De majd most megnézem újra, hogy halljam a tragédiát (nem a színpadit) benne.


Erkel Színház • 106382020-09-16 01:05:17

Kellett némi mazochizmus, hogy valaki végignézze ezt az előadást. Én nagy önfegyelemmel kb. negyed óráig bírtam. Amint megszólalt Gösch a színpadon, legszívesebben azonnal menekültem volna. De bíztattam magam, hogy legyek türelmes, és hallgassam meg a többi szereplőt is. De egyre csak az járt a fejemben, hát köteles vagyok én ezt a csirkehangú nőt hallgatni, mikor hallottam már jobbnál jobb Salomékat? Legutóbb Mattila bűvölt el a MET előadásában, de előtte Marlis Petersen is fantasztikus volt a BSO-ban. Itthon az Operában utoljára Rálik Szilviát hallottam, aki kiváló volt ebben a szerepben, és a partnerei között akkor pont az említett Gerhard Siegel és Komlósi Ildikó is ott voltak. Remek előadás volt!



Most végül nem volt türelmem a tetracha párt kivárni, de ahogy olvasom, nem sokat vesztettem velük. Azért azt meg tudtam állapítani, hogy Szemerédy Károlynak elég hangja van a szerephez, és Pataky Dánielnek szintén. A zenekar hangos volt, de nem hallottam a Strauss zene szépségét, a rendezés, amíg láttam, abból állt, hogy az énekeseket, amikor sorra kerültek, udvariasan a színpad előterébe, a közönséggel szembe terelte. (Különösen jó, mikor Narraboth úgy énekel Salome szépségéről, arca színéről, hogy közben rá se néz.) A díszlet az szép volt, de nekem az előző is megfelelt. Lehet, hogy kevésbé volt autentikus, de működött. Sok pénzbe kerülhetett ez a három előadás!


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 47102020-09-01 00:32:25

Igen, olvasom. Én mindig azt állítottam, hogy a Müpa egy közönségbarát intézmény. De tudtommal, ha nem tévedek, az Opera is csak a szeptemberi, és nem túl sok előadásának jegyeit árulja.


Média, zene, ízlés • 1072020-09-01 00:25:18

Ez a visszatérés elég kiábrándítóra sikeredett. Csak menet közben kapcsolódtam be, így nem tudom, a műsorvezető mit mondott az elején, miért nem volt vitapartner egy vitaműsorban. Jelen volt két, amúgy szimpatikus hölgy, akik egymással nagyon jól egyetértettek. Az idősebb "neveléskutató" az Apor Vilmos Főiskolán, a fiatalabb valamilyen civil szervezetet képviselt. Amiket mondtak, annak se füle se farka, de a műsorvezetővel igen egyetértettek benne.



Holnap a SZFE átalakításáról várható vita, kíváncsi vagyok, ki kivel fog vitatkozni.


Eiffel Műhelyház • 1772020-08-21 14:07:44

Az öt percenként igen erős túlzás, vagy másutt voltál. Most szerencsére nem jár annyi gép.



A mélypontokkal egyetértünk, bár én Szemere Zitától se voltam elragadtatva. Viszont nekem Fodor Bernadett is tetszett.



Kérlek, mondj egy jobb Cavaradossit manapság Kaufmannál!


Eiffel Műhelyház • 1742020-08-21 01:41:07

Érdekes. Tegnap ott volt több, mint kétezer ember ennek a topicnak a helyszínén, de úgy látszik, közülük senki se szokott írni a momusra.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 623222020-08-21 01:37:17

A kultúráért felelős államtitkárt tudtommal jelenleg Fekete Péternek hívják.


A MET felvételei • 9912020-08-12 00:13:27

Engem egészen lenyűgözött az a Salome, amit nemrégiben láthattunk a MET-ből Mattilával. Pedig talán még öregebb volt, mint ebben a Manonban, amiben viszont borzalmas. De a közönség biztos mégis boldogan nézte ezt a habos-babos produkciót, ilyen nagy nevekkel. Eszembe jut Neuenfels müncheni minimalista Manon produkciója, amit szintén nemrég láthattunk. Nekem ez utóbbi, művészi színvonalát tekintve ezerszer jobban tetszett, bár sokan kárhoztatták. (Egyébként szerintem Giordani se olyan jó most itt.)



Viszont a MET egyértelműen üzleti vállalkozás és nem jótékonysági intézmény. Semmilyen állami támogatást se kap, a magán befektetők pénzére pedig vigyáznia kell. Igyekszik "sztárokat", húzó neveket szerepeltetni, akikre a közönség bejön akkor is, ha nem megfelelő szerepkörben látja őket. A lényeg, hogy minél drágábban adhassák el a jegyeket, ez fontosabb, mint a művészi szempontok. És mégis, mennyi csodálatos előadást is köszönhetünk nekik!


A MET felvételei • 9902020-08-11 23:42:01

Tekintve, hogy a 60-as évek eleje óta rendszeresen jártam operába, mindig volt bérletünk, olykor több is, volt némi tapasztalatom itthon is gyenge előadásokról, unalmas produkciókról, hamis énekesekről. Azért itthon se volt minden mindig fenékig tejfel, csak éppen ezekről az előadásokról nem készült semmilyen felvétel, nem lehet utólag szidni őket, szörnyűlködni és szégyenkezni miattuk.


A MET felvételei • 9892020-08-11 23:36:38

A világ lehet a nemek harca, de egy ilyen topicban azzal érvelni, hogy Hampsont a nők védik, ezt igenis színvonaltalannak érzem. Mint ahogy minden vagdalkozást azokkal szemben, akik más véleményen vannak. Az egyik így gondolja, a másik úgy. Na és?


A MET felvételei • 9682020-08-11 00:57:40

Mielőtt még a vélemény különbséget pusztán a nemek harcára züllesztenénk, szeretném leszögezni, hogy nekem ugyan Hampson nem a kedvencem. De ettől még nem tartom őt egy tenor szekundnak, és bizony voltak szerepek, amiben tetszett, például a Thais, vagy Amfortas egy Baden badeni Parsifalban. Kevés vagyok én ahhoz, hogy a hangfaját pontosan megállapítsam, de talán a világ összes impresszáriója mégsem hülye. Egyetértek, a Hoffmann intrikusa nem az ő szerepköre, nem beszélve arról, hogy már rég túl van a valahai fénykorán. De az az előadás amúgy se sokat ért úgy egészben véve.



De a tragédia mégis ez a Don Giovanni volt Keenlyside-dal. Ez már Mozart megcsúfolása volt.


Magyar Televízió opera-, balett- és operett közvetítései - hazai produkciók • 14372020-08-09 22:53:10

És még az ifjú Kovács János maestrót is láthattuk!


A MET felvételei • 9532020-08-09 22:51:22

De az operában nem nagyon fordul elő önmagában "hang, mint fizikai jelenség". Azokat bizony emberek hordozzák, ahogy tudják. És Hampson  jól tudta hordozni azt, ami neki jutott. Nem csoda, hogy szerették, szeretik. Van kiállása, sármja, el tudta hitetni a figurát, amit énekelt, ezért sokkal többet megbocsátottak neki, mint egy lefúrt lábú, ámbár megfelelő hangú énekesnek.



Lehet fanyalogni, de én inkább Macskás fórumtárssal értek egyet!


Eiffel Műhelyház • 1562020-08-09 22:42:20

De aki megengedheti magának, az érkezhet 6x6 taxival is, azokat be is engedik a helyszínre. Érdemes elolvasni a parkfoglaló házirendjét is!


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 73642020-08-09 22:39:42

Létezik olyan statisztika, hogy egyes hónapokban (pl. júliusban) magasabb a születések száma?


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 73622020-08-09 01:14:07

Kedves Zéta, ezen a júliuson már én is tűnődtem korábban. De, hogy legyen még munkád, itt vannak a karmesterek is. Ma például ketten is születtek. :))


Eiffel Műhelyház • 1522020-08-09 01:10:29

Nekem úgy tűnt, hogy normális körülmények között lenne autóparkoló, de most az egész szabad teret el fogja foglalni a sok szektor, lazán elhelyezett kétezer székkel, vagyis biztos nem engednek be oda autót. Másutt a környéken nem tudom, meg lehet-e állni. Vagyis villamos és busz előnyben, mert azok tényleg pont ott állnak meg, de a sportosak mehetnek biciklivel is, annak mégis lesz helye. A metró gyalog elég messze van onnan, de pl. a Blaháig lehet azzal menni, hogy metró is legyen benne, de onnan nem árt villamosra ülni! :))


A MET felvételei • 8742020-08-04 00:16:13

Néha tudnék én is "nagymamázni", de rájöttem, hogy semmi értelme. Ráadásul utálom a sopánkodást. És valóban, inkább az énekesek teljesítményéről kéne írni, mint a külsejéről. Engem például nem zavartak a Trisztán "hegyomlásai", mert jó volt az előadás. Sőt, Bothának is elfelejtettem a külsejét, ha szépen énekelt.



És vígasztalásul: 7-én a Parsifal jön, Jerusalemmel, Meierrel és MOLLAL!


A MET felvételei • 8632020-08-03 02:30:15

Pontosan Davidsenről "ejtettem szót" a londoni Fidelióval. Bár Kaufmann egyáltalán nem alacsony, most néztem újra a Nyugat lányát, amiben nagyjából egyformák Westbroekkel, de a Klára által belinkelt videón látszik, hogy Florestan/Kaufmann kb. 20 centivel alacsonyabb Davidsen/Leonóránál (és még mezitláb is van :)).


A MET felvételei • 8622020-08-03 02:12:05

A már hosszú ideje csak szinte ugyanazokat a "konzerv" felvételeket sugárzó Classica csatornával történt valami, mert váratlanul néhány nemrégi MET előadást játszik le augusztusban. Az elmúlt szombaton és vasárnap is a Nyugat lányát adta, jelenleg (éjféltől) a Karmeliták megy. 8-án éjféltől a Carmen lesz, a Margaine-Alagna-Vinogradov változat. 9-én 14 órától az Adriana Lecouvreur, Netrebko, Beczala és Rachvelisvili főszereplésével, majd este 21 órától ismét ez a remek Karmeliták megy, mint ahogy 13-án éjféltől is, és végül 16-án, vasárnap 14 órától az Anyegin Peter Mattei és Anna Netrebko főszereplésével, majd aznap este 21 órától ismét ugyanaz a Carmen lesz.


A MET felvételei • 8512020-08-01 01:09:31

Kedves Klára! :)))



Úgy látszik manapság a kiváló szopránok igen magasra nőnek, és nem átallnak még magassarkú cipőt is felvenni néha. Harterossal közelről találkoztam, és jócskán fel kellett néznem rá, de nemcsak a művészete miatt. Westbroek se kicsi, ráadásul ő még terebélyesebb is. De nem hinném, hogy Kaufmannt zavarná ez az itt hangsúlyozott különbség. Mindkét nő a legkedvesebb partnere, Westbroekkel álomi ikerpár voltak a Valkürben, drámai romantikus szerelmespár az Andrea Chenierben, és szenvedélyes amerikai pár a Nyugat lányában. Engem jobban zavart  Alagna magasított sarka a Rómeó és Júliában. De azt nagyon sajnálom, hogy a londoni Fidelióról lemaradtunk, és így nem láthattuk azt se, hogy Leonóra tényleg egy fél fejjel magasabb Florestannál.


A MET felvételei • 8442020-07-31 01:42:18

De sokat hallottam a nagymamámtól, hogy "ezek a mai fiatalok, bezzeg az én időmben". Úgy látszik, itt most néhány nagymama összejött! :))



Lehet sopánkodni, de én inkább hallgatom most azokat, akiket lehet. A múlt az elmúlt, és persze meg is szépült, de akit Reménynek hívnak, az jobb, ha nem kesereg rajta. Siegfried nem egyszerű ügy, valóban kevesen tudják tisztességesen elénekelni. Stuart Skelton és Stephen Gould igen, és talán Schager is. Lance Ryanben én csalódtam, baromi ronda hangja van. Azzal nem értek egyet, hogy Franz kevés lett volna hozzá, tudom, ez nem szempont, de a MET-ben is énekelte. A Müpában pedig csodás volt, és minden szempontból illúziókeltő, az utána jövők (Hunter Morris, Vinke, Behle) nem értek a nyomába.


A MET felvételei • 7342020-07-16 02:15:55

Köszönöm! Meg fogom hallgatni. Nem hittem volna, hogy Hoffmann Trisztánt is énekelt. De az nem véletlen, hogy a maradék három Wagner szerepet nem.


A MET felvételei • 7332020-07-16 02:13:36

Ez a sébig nagyon tetszik! :)) Valóban, házépítéssel együtt a müncheni Lohengrin volt az egyetlen az elmúlt évtizedben, amit érdemes volt többször is megnézni.


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 46772020-07-16 02:09:38

Gondolom méltó partnere lesz Molnár Leventének. :((


A MET felvételei • 7212020-07-15 01:55:03

Akkor már hárman vagyunk.


A MET felvételei • 7202020-07-15 01:54:24

Jó Neked, hogy hallhattad Hofmant élőben, őt én is nagyon szeretem! Ehhez képest nagy csalódás volt a múlt havi Lohengrinben Marton Évával, ahol ő se remekelt. Egyébként nem minden Wagner tenorszerephez kell a nagyobb súlycsoport, Siegmundhoz, Walterhez, Lohengrinhez és talán Parsifalhoz nem szükséges szerintem.


A MET felvételei • 7102020-07-14 02:10:47

Helyesbítek, egész jó, miután Izoldával is sikerült megbarátkoznom. Heppner hangja nagyon tetszik, és a többiek is jók. Kicsit komikus, hogy Trisztán lehetne inkább Marke nagybátyja, de ilyesmire végképp nem adunk. Levine belead minden érzelmet, amit csak kell, a rendezés pedig igazán remek, remélem, még Klárának is tetszett, ha látta, pedig modern.


A MET felvételei • 7092020-07-14 00:49:17

Az itthoni FROSCH fantasztikus volt, képes voltam többször is megnézni. Ritka, hogy az Operában így eltalálják a rendezést és a szereplőket, és Halász Péter is nagyon felkészült volt.


A MET felvételei • 7082020-07-14 00:45:48

De jó, hogy szóltál, majdnem elfelejtettem, pedig meg akartam nézni! Engem csak Izoldánál zavar ez a hegyomlás, azt megszoktam, hogy a Wagner tenorok nem éppen szilfidek. De a hölgyön nem nagyon segít ez a másfél mázsa, hallottam már jobbat. Egyébként nem lenne rossz ez az előadás.


A MET felvételei • 6362020-07-09 02:59:20

Elza után ez már a második szerep, ami szerintem nem passzolt Marton Évának. Persze jól elénekelte, olyan, mint Netrebko, pazar technikával bármit elénekelt. De a dühödt arckifejezése mutatta, hogy nem sok köze volt Leonórához. És ráadásul Pavarotti is csak egy versszakkal énekelte a Strettát.



Mindenesetre Leonóra helyében én inkább mégis Lunát választottam volna. :)) De az előadás így is kiváló volt, Zajcik is fantasztikus volt benne.


Opernglas, avagy operai távcső... • 205162020-06-29 02:35:02

Legalább láthatjuk, hogy ott se jobb a helyzet. Ha valaki olyan szerencsés, hogy el tud látogatni a bécsi operába, ne vegyen vaktában jegyet, előbb nézze meg a szereposztást!


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 46592020-06-29 02:16:43

Hozzátenném, az ellen javaslat Eötvös Péter lett volna, aki ezt akkor el is vállalta volna.


Operák, amelyeket utálunk • 2492020-06-29 02:15:02

Azért volt még egy jelentős különbség a két előadás között, de az épp a salzburgi előadás javára: Netrebko és Harteros ebben a szerepben nem egy kategória. Bárhogy is hallgattam, nekem Netrebko sosem lesz Elza.


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 46022020-06-24 02:03:46

Köszönöm szépen! Én ezt nem értem, mivel csak egy csekély értelmű medvebocs vagyok. Igaz, azt se értettem, hogy miért kell pont augusztus 15-ig fenntartani ezt a szigorú állapotot. Azt hiszem, nagyon kell a bevétel a szabadtéri színpadoknak, és a művészek is szeretnének dolgozni már. Pont azért kérdeztem, nehogy feleslegesen vegyek jegyet a Beczala koncertre, elegem van már a lemondásokból és visszaigénylésekből.


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 45972020-06-23 02:06:47

Tudomásom szerint augusztus 15-ig még szabadtéren se lehet 500 főnél nagyobb rendezvényeket szervezni. A Margitszigeti Szabadtéri Színpad ehhez képest júliusra is bátran árusítja a jegyeit, pedig azt hiszem, ott többen elférnek 500 embernél. Szerintetek bátran vásároljunk oda jegyet?


Operák, amelyeket utálunk • 2202020-06-23 02:01:25

Nem ez az egyetlen reménytelen sztori. De amikor a magyarok fenyegették a brabantokat, talán akkoriban még nem voltak szigorúan vett házassági okmányok. Egyébként amikor Parsifal visszaszerezte a lándzsát, Kundry megátkozta őt, hogy ne találjon vissza Monsalvat várába. Ezután sok évig bolyongott, mindenféle kalandjai voltak, többek között gyereket is nemzett.


Opernglas, avagy operai távcső... • 204942020-06-17 00:55:59

Ezt mindenestre közvetítik:



https://www.semperoper.de/unser-haus/semperoper-zuhause/wochenend-streams.html


Társművészetek • 17332020-06-14 01:58:54

Én voltam a bűnös, aki szóba hozta a Lánchidat, méghozzá a Liget projekt kapcsán. Kissé meglepett, hogy Gyorgyevics azt nevezte országos ügynek, de szerintem a Lánchíd legalább annyira, ha nem sokkal inkább az. Ráadásul állami tulajdon. Ehhez képest az állam a Tarlósék által becsült felújítási költség negyedével hajlandó csak beszállni. Én ezt nem egészen értem. és ennek semmi köze ahhoz, hogy Karácsony jó vagy rossz polgármester-e.


A MET felvételei • 5742020-06-14 01:47:16

Sajnos, részben egyetértek. De én azok közé tartozom, aki ugyan nem minden művét érti, de többnyire szereti és igen nagyrabecsüli Bartókot. Épp azért gondolom, hogy nem mindegy, hogyan adják elő a műveit, és így milyen értékeket közvetítenek vele. Én nem rugóztam a kiejtésen, viszont a NYT kritikusának szerintem nem lehetett valódi ismerete a műről, ha ez a rendezés megfelelt neki. Talán nem ártott volna inkább egy magyar rendezőt meghívni a MET-be, ez még az énekeseknél is fontosabb lett volna.


Társművészetek • 17262020-06-13 00:20:50

A baj épp az, hogy mindez politika. A Lánchidat felhasználni egy ilyen csatározásra szerintem bűn. Hol van ma itt egy Széchenyi?  Még jó, hogy nem a zászlón vagy a címeren vitatkoznak.


A MET felvételei • 5672020-06-13 00:15:56

A NYT kritikusának véleménye engem nem túlzottan érdekel, Nánásié inkább. Persze valószínűleg neki már nem volt beleszólása egy futó rendezésbe, Gergievet pedig a premier idején nem érdekelte. Nem egyszerűen béna volt a rendezés, hanem hazug, megtévesztő és borzalmas.


Társművészetek • 17212020-06-12 00:48:22

Csütörtök reggel a Kossuth Rádióban Gyorgyevics Benedek, a Liget projekt vezérigazgatója nyilatkozott. Elmondta, hogy milyen csilivili kutyás élményparkokat, kivilágított futópályákat, parkrészleteket fognak még az idén átadni. A Zene Háza építése is ütemesen folyik, stb. A riporter érdeklődött a három felfüggesztett építkezés sorsáról, ő nagyon optimistán nyilatkozott, szerinte ezek felépültét az ő közvéleménykutatásuk szerint még a budapestiek háromnegyede is támogatja. Sőt, mivel ezek az épületek országos jelentőségűek, országos kutatást is végeztek, és ott már több mint nyolcvan százalékos volt a támogatás. Hát, ha a Liget az egész ország ügye, akkor kérdem én, a Lánchíd miért nem az?


A MET felvételei • 5632020-06-12 00:36:15

Kedves ED, a dőlt betűs utolsó mondatodban abszolut igazad van, egyébként úgy éreztem, értetlenkedsz egy olyan előadással kapcsolatban, amit nem is láttál. Én nem szoktam külföldi énekesektől elvárni jó magyar kiejtést, ellenkezőleg, csodálom, ha mégis sikerül. De itt más baj volt, és az nem zenei volt, hanem az, hogy teljesen félreértelmezte ez a lengyel "zseni" a művet. Bartók (és Balázs Béla) férfi és nő harcát mutatja be, lehet drukkolni vagy vitatkozni, ki hol hibázott, hogy lehetett volna másképp. Itt ez a szerencsétlen nő csak elszenvedi mindazt, ami történik vele, csupa értelmetlen dolog, és nincs is sok köze a Kékszakállúhoz. Az pedig külön gyalázat volt, hogy rossz, és pontatlan angol fordítást adtak hozzá, amivel még inkább félreértelmezhető volt az egész. Miközben ebben a műben nincs trillili-trallala, minden egyes mondat szép és fontos. Nem is értem, nagy megtiszteltetés ugyan Nánásy Henriknek, hogy ő vezényelheti az előadást, de hogy tudja elviselni ezt a rendezést?


A MET felvételei • 5172020-06-11 02:22:30

Nekem anno jegyem volt a moziba, megnézni ezt a közvetítést. De felmentem a MET honlapjára, láttam egy kis előzetest, és úgy döntöttem, hogy nem megyek el. Akik látták, mondták is, hogy igazam volt. De kíváncsiságból most megnéztem. Netrebko aranyos volt a szünetben, mikor azt mondta, menjenek haza! És igaza volt. Fura ez a kettősség ugyanattól a rendezőtől. Az első darab leöntve cukorsziruppal, a második horrorral. Nagyon sajnálom azokat, akiknek ez lett volna a lehetőségük megismerni ezt a zseniális művet! Mert ez szintiszta hamisítás volt. Még Héterő helyett is morogtam magamban, mert az angol szöveg se volt hiteles, hát honnan tudja a szegény néző, hogy miről énekelnek ezek? Azon viszont eltűnődtem, nem lehet, hogy pár év után München válasza volt erre a tavalyi Kékszakállúja?


A MET felvételei • 5162020-06-11 02:09:17

Van egy Adriana DVD, legalább tíz éves. Ha jól emlékszem, a ROH előadása volt, és ugyanez a rendezés. Ott is Georghiu volt a címszereplő, Maurizio Kaufmann és a rivális Borogyina. Fantasztikus előadás volt, Georghiunak még volt lelke, és tehetsége is, és a másik két művész is a legjavát adta. Ugyanaz az opera és címszereplő. De aki erre az előadásra vett jegyet, amit láttunk, lehetőleg jó drágát, az egy nagy átverésben részesült. Bízom benne, hogy Bécs az új vezetés alatt vissza fog valamit nyerni a nimbuszából, mert eddig lutri volt jegyet venni oda.


A MET felvételei • 5032020-06-10 01:35:09

Ez a Titusz kegyelme csodálatos előadás volt, a rendezéstől a karmesterig, és valamennyi szereplőt beleértve mindenki kitett magáért.


A MET felvételei • 5022020-06-10 01:31:21

Kedves takatsa, köszönöm. Számomra se unalmas minden, ami barokk, a jó előadásokat és előadókat én is szeretem. Valóban az Operában régebben lehetett jó barokk produkciókat látni, és a MET is közvetít nemsokára. Emlékszem, az Armida Fleminggel nagyon tetszett, amikor láttam moziban, és utána jön még a Semiramide és az Iphigénia is, ezeket biztos megnézem. (Egyébként az Iphigénia volt az utolsó barokk mű, amit az Operában láttam.)


A MET felvételei • 5012020-06-10 01:23:08

Valami baj van a szezonnal és fazonnal, mert a bécsi Adrianát, amit a napokban közvetítettek, Georghiu énekelte, és ez valóban nem volt igazán jó előadás, én is untam. De én ezt nem írnám Cilea számlájára, inkább az előadókéra, mert jól előadva ezt a művet, egyáltalán nem rossz. Például a MET változata, ami ugyanez a rendezés volt Netrebkoval, Beczalával és Rachvelisvilivel összehasonlíthatatlanul jobb produkció volt.


A MET felvételei • 4872020-06-09 02:07:05

Lehet, hogy én is megkapom, ha azt írom, semmivel se unalmasabb, mint egy barokk opera. Valóban kissé dagályos, de nem rossz a történet, sőt, a zene sem. Szerintem nagy hiba volt ezt a szerepet Flemingre bízni, aki kétségtelenül nagyon szép, tud is énekelni, de dögunalmas ebben a szerepben. Az erotikus kisugárzása a nullával egyenlő, és az állandó mosolygáson kívül egyéb érzelemre nem képes. Hampson helyett is el tudtam volna képzelni egy tüzesebb figurát, és akkor rögtön nem lett volna olyan unalmas ez az előadás.


A MET felvételei • 4862020-06-09 01:58:30

Martin Kusej zseniális rendező, igazi fenegyerek, voltak rosszul sikerült rendezései is, de a müncheni Forza pont nem az. Igaz, modern korba helyezett, lehetne időtlen is, de aki a bemutató idején látta, az ráismert az iraki háború borzalmaira. A darab nagyon egységes, mindenki civilben van benne, a szerzetesek is, és részben a katonák, Alvaro is. Az összes szereplő már a nyitány alatt megjelenik az asztal körül, ami végig szerepel a darabban. A kádas jelenet valóban furcsa, ilyen nem történhetne meg, de mégis szépen szimbolizálja a bemerítést, a bűnöktől való megszabadulást. Természetesen nem Harterost merítették be ott. De hasonlítsd össze a londoni Forzával, amelyik silány változata volt ennek a koncepciónak.



Egyébként Kaufmann mindig lutri, sosem biztos, hogy énekel, nagy pech annak, aki miatta vett jegyet.


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 45942020-06-04 01:00:26

kedves ED, ha kicsit lejjebb nézel, én ezt már megírtam, amint nyilvánosságra hozták. És egyetértek, az Opera példát vehetne a Müpáról!


A MET felvételei • 4512020-06-02 23:45:35

1-én a terv szerint egy 2008-as Puritánok előadás ment (volna) Netrebkoval. Szerettem volna megnézni, de ma fekete keddet tartottak a zavargások miatt, és nem vetítették. 2-ától a Lulu megy Marlis Petersennel.


A MET felvételei • 4482020-06-02 06:30:25

Nagyon köszönöm, hogy felhívtad rá a figyelmemet! Még az utolsó pillanatban sikerült elcsípnem, tényleg fantasztikusan ütős előadás volt 2008-ból. Én ilyen döbbenetes erejű Johanaánt, mint Uusitalo, talán még nem is hallottam, és Mattila Saloméja is rendkívüli volt, de a többi szereplő és a rendezés is.


Marton Éva • 7742020-05-26 01:30:58

Én is ott voltam azon a Ringen, és csalódott voltam emiatt. Viszont az Erkelben remek Ortrudokat énekelt a művésznő, az az ő szerepe volt.


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 45892020-05-24 21:35:04

Akkor vagy nekem van szerencsém, vagy neked nincs! Én már mindent hiánytalanul visszakaptam tőlük, az operaközvetítések és a tavaszi fesztivál jegyeinek árát épp úgy, mint a bérlet részletet és a teljes Ring bérlet árát is.


Marton Éva • 7702020-05-24 21:30:08

Hát ezek a felsorolt szerepek igazán jól feküdtek a művésznőnek, nem úgy, mint Elza, amihez nem sok köze volt. Egyébként Pozsony földrajzilag nagyon jó helyen van, ha Ti a bécsi adókat tudtátok fogni. Gyerekkoromban Budapesten csak a szlovák tv jött, édesapám  örömére, aki szívesen nézte a jéghoki meccseket.


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 45862020-05-24 00:56:18

A Müpa nemcsak visszafizette már az idei Ring bérletek árát, de igyekszik kárpótolni is a közönségét. A Wagner napok időpontjában korábbi Ring és más Wagner produkciókat fog vetíteni:



https://www.mupa.hu/programok/budapesti-wagner-napok/budapesti-wagner-napok-2020?utm_source=mupaplusz_hirlevel&utm_medium=email&utm_content=button&utm_campaign=budapesti_wagner_napok_2020



 


Marton Éva • 7682020-05-24 00:50:36

Hát Pogner Éva se egészen passzív! Amit csak tud, megtesz a szerelméért, nem beszélve a kisded játékáról Sachs-sal. De ezen szerepek egyike se lett volna Marton művésznőnek való. Nem véletlen, hogy milyen részleteket vágtak be az interjúba tőle.


Marton Éva • 7652020-05-23 02:31:41

Valóban meglepően kedves, rokonszenves itt a művésznő, persze nem akárkivel beszélget. Megkönnyebbültem, amikor azt mondta, Elza egy unalmas szerep, hát olyan is volt nekem a múltkor a Met felvételében. Ortrud volt az ő szerepe.


Opernglas, avagy operai távcső... • 204852020-05-23 01:50:04

Ezt az előadást csak Schrott kedvéért érdemes megnézni!


A MET felvételei • 4042020-05-23 01:11:29

Hát nem is tudom, hogy rebegjek hálát! :)))


A MET felvételei • 3992020-05-21 20:53:22

Ez egy kivételesen jó előadás, minden szereplője az, és ritka esztétikus a megjelenítése is.



Olyan jó lenne, ha valaki le tudná tölteni! :))


A MET felvételei • 3802020-05-18 02:14:33

Kedves Laci, most ellentmondok Neked! Én ugyan gyakran elfogadom a modern rendezéseket, de ez most nem tetszett A szereplők közül szerintem egyedül Stefan Kocan volt jó maradéktalanul. Beczala a harmadik felvonásra végre felszabadult és illúziókeltő volt. A hangjával addig se volt semmi bajom, ez a szerep tökéletesen az övé, de azok a mű-mosolyok és mesterkéltségek engem az első két felvonásban zavartak. Damrau határeset, picit már túl van Gildán, nem elég könnyed, és nagyon kiszúrt szegénnyel a jelmeztervező. Nagy fejtörés lehetett ennyire előnytelenül felöltöztetni őt! Persze az apját is hasonlóan. Mintha azt mutatták volna, hogy ezek itt ketten mennyire nem illenek bele ebbe a társaságba. De Lucic szerintem egyáltalán nem volt rossz. Tulajdonképpen itt még megvolt a hangja, azóta már sokkal rosszabb a helyzet nála. Vagyis csak a harmadik felvonás tetszett igazán.


Pantheon • 26292020-05-16 01:21:23

https://caruso.blog.hu/2020/05/15/attila_367?fbclid=IwAR2NkUSqbcfhFu8pqLUeC5H_22fRsM0nUEfgCVKJNGczIox6QXfpDXcOozE



 


A MET felvételei • 3642020-05-15 01:42:21

Én is nagyon köszönöm, ez egy gyönyörű opera! Én Beczalára emlékszem, mint hercegre, talán őt is össze lehetne párosítani Polinával. :))


A MET felvételei • 3342020-05-12 03:10:21

Mintha kicsit maliciózusak lennétek! Van két széparcú énekesnő, Netrebko és Garanca. Mindkettő kiváló a saját fachjában. De míg Netrebko csak ennyi, Garanca intelligens, több nyelven beszél, kellemes riportalany, és, nem utolsó sorban jól is játszik. Hogy kemény? Ahhoz, hogy az élre törjön, ott meg is maradjon, emellett óvja a házasságát is, és szüljön két gyereket időben, és nevelje őket, ehhez bizony kell némi keménység. Ha nem lenne az, mindezt elérte volna vajon?



Egyébként köszönöm a felvételeket, nagyon jók! Kicsit szórakozott a rendező, mert miután Charlotte már énekli, hogy az utolsó levél borzasztó, felkapja a papírvágó kést, hogy azt kibontsa. :))



Nemrég megnéztem ugyanezt a bécsi előadást Tezier-vel és Koch-sal, és Koch nem volt ilyen jó itt. Lehet, hogy neki Kaufmannra van szüksége ahhoz, hogy ilyen tökéletes legyen?


Jonas Kaufmann • 24822020-05-08 04:29:39

http://operavilag.net/kiemelt/a-mesterdalnok/



 


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 621502020-05-07 04:25:17

A baj, sajnos ott kezdődött, hogy ezt a koreográfust valamint a díszlet és jelmeztervezőjét meghívták! Én elővigyázatos voltam, nem szeretem, amikor orosz koreográfiákba belenyúlnak önjelölt zsenik, és hamar jöttek is a negatív vélemények, tehát nem néztem meg az előadást. De nemrég ment a tv-ben, így a 2. felvonástól kezdve láttam. Hát óh, borzalom volt, amit látnom kellett! Azok a díszletek! És ezek még loptak is mellette? És pénzt is kaptak ezért? De a jelmezek se voltak különbek, ha akkor frissiben írok róla, jobban ki tudtam volna fejteni a véleményemet. Jelmez és díszlet egyaránt ízléstelen, hiteltelen, bárgyú. IVA ezt nálam jobban leírná, azt hiszem, meg is tette. A koreográfia unalmas lett, a férfiak femininek, és sajnos, bár én nem voltam oda a Fekete hattyú című filmért, de azt kell írjam, kár, hogy ennek a balerinának még nem nőttek ki a tollak a hátán!



Üzenném is a Főigazgatónak, bizony, többen remélnénk azt, hogy semmi se lesz már ugyanúgy, netán vissza is kaphatnánk a régi, gyönyörű díszleteinket és a koreográfiákat, vigyék haza ezeket a vacakokat, akik ide hozták, a kódexek helyett!


A MET felvételei • 3002020-05-07 04:04:45

Remélem, a Hamletet is láttátok! Én nem ismertem ezt az operát, de nagyon tetszett, drámai, ütős előadás volt. Keenlyside és Petersen is remekeltek.


A MET felvételei • 2992020-05-07 03:59:04

Kedves Laci, én nem is erről a videóról beszéltem! Az opera végén vetítették le azokat a beszélgetéseket, amiket egyébként a szünetekben szoktak. Ha jól emlékszem, Peter Gelb beszélgetett ott három emberrel, egyikük volt a rendező. Ott mondta, hogy ezek fantázia hallucinációk igor lelkében. És nagyon szép is volt, ahogy az áriája közben Jaroszlavna és Koncsakovna együtt megmosdatják, miközben valójában egyikük sincs ott. És ugyanígy volt a fiával is, őt se a valóságban rángatta az apja és a szerelme, hanem a lelke mélyén.



Természetesen tetszett Kocán is, itt mindenki szuper volt, egy ilyen operát tényleg elsősorban csak szláv énekeseknek szabadna énekelni, és ez valóban még inkább igaz egy cseh vagy magyar operára.



Egyébként nemrég a BSO Borisz előadását néztem meg. A rendezés olyan volt, amilyen, de nekem a címszereplő Alexander Tsymbalyuk nagyon tetszett. Nem tudom pontosan, ő milyen náció, de feltételezem, ő is szláv eredetű.


A MET felvételei • 2942020-05-06 03:53:20

Kedves Klára!

Az Igor herceg előadás végén volt egy rövid beszélgetés a rendezővel is, aki elmondta, hogy az a pipacsmező Igor fantáziáját, hallucinációit hivatott képviselni. Egyébként is ebben az operában alig van cselekmény, az áriák főleg a szereplők belső érzéseit mutatják.



Szerintem kitűnő előadás volt a sok szláv énekessel. Azt hiszem, ED már megírta, hogy Abdrazakov nem bariton, és jelenleg az egyik legkiválóbb a saját fachjában. De jó volt Petrenko és a tenor is, de nekem különösen tetszett Oksana Dyka, sajnálom, hogy őt nem hallottam többször.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 621392020-05-06 03:42:52

A Bayerische Staatsoper ugyan nem nevezi magát a világ egyik legnagyobb operaintézményének, de szó nélkül visszafizeti a meg nem tartott előadások jegyeinek árát, illetve kérésre kupont is lehet választani, amit 2023 december 31-ig lehetne felhasználni.


A MET felvételei • 2392020-04-30 21:26:07

Abszolut igazad van!


Kolonits Klára • 11732020-04-30 01:48:20

Remélem, sokan szoktátok hallgatni az Esti dal postát a FB-on! Ez a mai különösen egészen fantasztikus, érdemes visszakeresni! :)))


Erkel Színház • 105762020-04-30 01:32:28

Igazad van, de most mégis duzzogok. :)) Ráadásul ősszel inkább már megpróbálnám Bécsben megnézni a Don Carlost, valahogy az vonzóbb.


Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 30642020-04-29 05:12:09

Bár én már rég láttam, de a MET-ben Netrebko tetszett, a bécsi előadásban viszont Garanca.


Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 30632020-04-29 05:10:22

Kedves Klára, most nagyon egy húron pendülünk, bár ez nincs mindig így. :))



Nem hinném, hogy bántani akarnánk Eyvazovot, sőt, végre már tenor számba lehet őt is venni! És ha szépen énekel, azt elismerjük. De most én is azt gondoltam, Úristen, így akarna meghódítani egy lányt? Hát volt ő is szerelmes, biztos nem így hadonászott Annácska orra előtt. Úgy csinált, mint egy bonviván, jól kieresztette a hangját, és nem voltak érzelmei.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 621332020-04-29 05:01:18

Azt az "elsősorban"-t úgy hívják, hogy jogi csűrés-csavarás. Amit csinálni akarnak, az nemcsak erkölcstelen, de törvénytelen is. Ezért hagynak egy jogi kiskaput. ők nem írták le, hogy kizárólag kupon formájában térítenek, miközben egyáltalán nem akarnak pénzt visszaadni. De kíváncsi lennék, ha mégis megpróbálnánk visszakövetelni a pénzünket, akkor mit tennének?



Egyébként nagyon zavaros, ahogy most árulni akarják a bérleteket és a jegyeket! A régi bérletesek helyeit augusztus végéig fenntartják - ezek szerint nem túl sok ilyen volt, ha közben újakat is lehet venni, sőt, a jegyárusítás is már bőven elkezdődik.



 


Erkel Színház • 105732020-04-29 04:52:42

Nekem erről a berlini opera Carmen előadása jutott eszembe, amit Barry Kosky rendezett. A díszlet ott is csak egy magasba nyúló lépcsősor volt, de egész jól funkcionált.



Most jegyem volt májusra a Don Carlosra, de jövőre már nem biztos, hogy megnézem, és nem a díszlet miatt. Egyszerűen elment a kedvem amiatt, ahogy a vezetőség a fizető nézőit kezeli!


Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 30562020-04-28 00:26:48

Kaufmannak tényleg jobban áll a daléneklés. Ahogy ma a Dichterliebét előadta, nem hiszem, hogy jelenleg a világon bárki is utána tudná csinálni.



Eyvazovnak nem elég a hangját képezni, az átélést még igencsak tanulnia kell, nem elég helyette a karjaival hadonászni. Nemorinót értette és érezte is.



De hogy a topicnál maradjak, Netrebko szép visszafogottan énekelte a Manon áriát Bécsben.


Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 30532020-04-27 01:01:20

Nekem pedig az volt az érzésem, hogy ugyanott, ugyanakkor vették fel mindkettőjük áriáját is, amit a MET gálán énekeltek. Csak az az érzésem, Nemorino jobban áll neki.


Opernglas, avagy operai távcső... • 204682020-04-27 00:57:41

Talán jobb lesz, mint az előző évad volt.



De rosszul emlékszem, hogy Giordani tavaly váratlanul meghalt? Ehhez képest jövő májusra ki van írva itt Cavaradossinak.


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 73472020-04-26 00:33:38

Legszívesebben földig hajolnék Kovács János karnagy úr emberi nagysága előtt! Ha minden karmester így tudna emberileg a muzsikusaihoz hozzáállni, talán sokkal több csodaszép koncertet hallhatnánk!


Társművészetek • 16782020-04-26 00:19:15

Ha már szóba (írásba) kerültem, engem az Opera gátlástalan hozzáállása ehhez a sajnálatos helyzethez alaposan felháborít!  Elég intenzív kultúra fogyasztó vagyok, igen sok jegyem veszett kárba az évad hátralévő részére. Mivel főleg interneten vásárolok, már az összes intézmény megkeresett levélben a javaslataival, kivéve az Operát. Többnyire kínálnak alternatívát is, még azt is, hogy támogathatom az intézményüket azzal, hogy nem váltom vissza a jegyeimet, de egyik se zárkózott el a visszafizetéstől, kivéve az Operát. Nemrég töltögettem fel a jegyeimet és bérleteimet a visszaváltáshoz, és a Müpától és a Fesztiválzenekartól már igen szép öszeget vissza is kaptam. A színházak többnyire 30-60 nap türelmet kérnek, de ők is vissza fognak utalni. Az Operába májusra nagy könnyelműen több jegyet is váltottam, sőt júniusra hazalátogató külföldi rokonaim is vettek jegyeket. Ezekkel mi lesz? Szerintem a vásárlónak igenis vannak jogai, az elmaradt teljesítésnél a pénz vissszajár, méghozzá haladéktalanul!

Az Operának mindig hatalmas a piárja, arra van pénz és idő, valamint a szervezési osztály fenntartására is. Ők mit csinálnak ilyenkor?



És azzal is erősen lemaradt az Opera, hogy időben megnyissa az archiv előadásit online, mint ahogy a világ nagy részén azonnal megtették. A főigazgató szerint mi vagyunk a világszinvonal. Hát, ez nem nagyon látszik!


Társművészetek • 16682020-04-24 03:14:15

Ez ugyan nemcsak a színházakra vonatkozik, hanem az Operára, és több más kulturális és művészeti ágra is. Bár a cím megtévesztő, de Kovács János kiállása példás:



https://index.hu/kultur/2020/04/22/kozalkalmazotti_jogviszony_a_kulturalis_szferaban_megszuntetes_kovacs_janos_karmester_opera/



 


Élő közvetítések • 84772020-04-21 01:37:39

Az a Nemorino ária tényleg nem volt rossz, sok munka van benne. De nekem a legjobban Jongmin Park tetszett, főleg a koreai "Libikóka" dala. De Konieczny se volt rossz, most egyáltalán nem volt olyan ronda a hangja, mint lenni szokott.


Társművészetek • 16592020-04-21 01:32:46

Egyelőre még az Opera vesztes a legkevésbé, mivel az össze többi intézmény már elkezdte vissszafizetni a megvásárolt jegyek árát, de az Opera a füle botját se mozgatja, csak kijelenti, hogy "nem áll mójában".


Élő közvetítések • 84732020-04-20 03:52:10

https://tvthek.orf.at/profile/Erlebnis-Buehne-Wir-spielen-fuer-Oesterreich/13891574/Erlebnis-Buehne-Wir-spielen-fuer-Oesterreich-Eine-Initiative-von-ORF-III-und-Wiener-Staatsoper/14048718?fbclid=IwAR0NKwpqKmU_yn8cg_4i4bUFwAZQqwC5vo_h-Uxq9beJHFw-0ylmI0lgLXE



 


Opernglas, avagy operai távcső... • 204522020-04-05 00:39:56

Jelenleg ott Thielemann uralom van, persze, hogy az ő előadásait népszerűsítik. Viszont az Unitelnek még alapos készlete lehet, régebben a Classica sok mindent játszott belőle, de egy ideje már csak ülnek rajta.


Opernglas, avagy operai távcső... • 204472020-04-04 03:25:47

https://www.osterfestspiele-salzburg.at/videos.html?fbclid=IwAR0LMQqGSGYm9OxiKYKIVaY29WtSuFNR_O3LCBO408QveAFLrebRxgQtDdw



 


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 73402020-04-01 01:48:31

Bölcs és okos asszony a Művésznő, szívből gratulálok neki, és az interjúhoz is!


Wagner-felvételek • 2822020-04-01 01:46:15

Azért Gerhaher se kutya benne!


Társművészetek • 16402020-03-19 01:41:54

Kedves Búbánat, sajnos ez most igaz a legtöbb előadóművészre, énekesre, táncosra, zenészre, színészre, stb, akik nem státuszban vannak valahol. De ugyanígy kerülnek nehéz helyzetbe kisebb, nem állami színházak, zenekarok is.


Mi újság a Szegedi Nemzeti Színházban? • 27312020-03-19 01:36:11

Pedig érdemes Dinyés nevét megismerni! Nagysikerű operabeavató játékaira évek óa szinte lehetetlen bejutni. Fantasztikusan érti, elemzi elsősorban Mozart műveit felnőttnek, gyereknek egyaránt. Emellett karmesternek se utolsó. Aki hallotta Kolonits művésznő áriaestjét, melyet ő vezényelt (akinek a férje), az meggyőződhetett erről is.


  
Hírek
• Elmarad a Nemzeti Filharmonikusok szeptember 25-re tervezett évadnyitó hangversenye
Műsorajánló
Mai ajánlat:
19:00 : Budapest
Zeneakadémia, Solti Terem

Pusker Júlia (hegedű), Devich Gergely (cselló), Szabó Marcell (zongora)
Grieg: e-moll zongoraszonáta, op. 7
Grieg: Andante con moto
Grieg: 3. (c-moll) hegedű-zongora szonáta, op. 45

19:30 : Budapest
Zeneakadémia, Nagyterem

Igaz Andrea (hegedű), Máté Győző (brácsa), Soós Levente (oboa), Varga Gábor (klarinét), Varga Zoltán (kürt), Pfujd Zsanett (fagott)
Magyar Rádió Szimfonikus Zenekara
Vezényel: Vásáry Tamás
Mozart: Lucio Silla, K. 135 – Nyitány
Mozart: Esz-dúr sinfonia concertante, K. 364
Szünet
Mozart: Esz-dúr sinfonia concertante, K. 297b
Mozart: A varázsfuvola, K. 620 – Nyitány
A mai nap
történt:
1869 • A Rajna kincse bemutatója (München)
született:
1931 • Nello Santi, karmester († 2020)
1954 • Gőz László, harsonás
1958 • Andrea Bocelli, énekes
elhunyt:
2001 • Isaac Stern, hegedűs (sz. 1920)