vissza a cimoldalra
2018-11-14
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (4094)
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (61313)
Milyen zenét hallgatsz most? (25002)
Momus társalgó (6349)
Kedvenc felvételek (149)
Társművészetek (1278)
Kedvenc előadók (2824)
Haladjunk tovább... (214)
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon (2283)
Kedvenc művek (143)

Olvasói levelek (11291)
A csapos közbeszól (95)

musical (180)
Gioacchino Rossini (1021)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1528)
Franz Schmidt (3221)
Kimernya? (2806)
Élő közvetítések (7502)
Bartók Rádió (752)
Antonin Dvorak (194)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4372)
Momus-játék (5552)
Operett, mint színpadi műfaj (3763)
A magyar zenei élet elfeledett vagy kevéssé ismert művészei (1154)
Évfordulók, jeles napok, születésnapok etc. (783)
Hozzászólások a Momus írásaihoz (6693)
Opernglas, avagy operai távcső... (20161)
Balett-, és Táncművészet (5571)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

Név: telramund
Leírás:
Honlap:
   


telramund (6047 hozzászólás)
 
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 66912018-11-08 17:56:13

"Búcsúkoncert – Edita Gruberova a tokiói Suntory Hallban"



Nagyszerű "beatrice" írása Gruberova utolsó Japánban tartott koncertjéről.Időszerű lenne összeszednem,mint Gruberova LEGRÉGIBB magyar személyes rajongójának néhány -jó sok-emlékét,találkozását ezzel a kivételes énekesnővel-a lelkem hangjával.


Edita Gruberova • 30612018-11-08 17:51:02

Nagyszerű "beatrice" írása Gruberova utolsó Japánban tartott koncertjéről.



.Időszerű lenne összeszednem,mint Gruberova LEGRÉGIBB magyar személyes rajongójának néhány -jó sok-emlékét,találkozását ezzel a kivételes énekesnővel-a lelkem hangjával.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 612342018-11-03 18:34:26

Gratula az új örökös tagoknak.Ki jobban ,ki kevésbé megérdemelte.Viszont nagyszerű,hogy a régen elhunyt, kiváló szoprán Puccini kedvenc Cs -cso- szánja  Szamos Elza végre örökös tag lett.Igaz kissé megkésve.Erre az névre volt tervezve az örökös tag cunami?


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 612232018-11-03 11:21:07

Mit lehet várni egy országtól,aminek pár évszázados hagyományai vannak,mielőtt kiílrtottak mindent ,ami előtte volt.(persze ez  nem számít bűnnek!)Egy hatalom és egy kultúra van a pénz hatalma és a dollármilliókon  kialakított kultúra. A minden lehetőségek országa egyben a összes hülyeség lehetőségének országa.Majmolásuk csak minősíti az egészet. Na meg a majmolókat.Nyew Yorknak nem csak fényei de árnyai is vannak,de erről az USA-ban nem beszélnek,ebben szemérmesek,csakúgy mint a fizetős itt nem illendő megnevezni weboldalak működtetésében( amiben olyan témák szerepelnek ,amik kikmerítik a súlyos bűncselekmény kategóriájét).Hamis az egész ,amit a pénz tart össze,na meg a háborúk hiánya kétszáz éve.Mert más odamenni országokba rendcsinálás címén(?) vagy védeni a hazánkat.Demokrácia.nagy kacaj,egyébként is téveszme.!


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 612152018-11-02 09:34:33

Majd tessék itt körülnézni egyéb nem világhírű  művészek dalestjeire vagy egyéb produkciókra mennyi jegy kell el.Érdekes Japánban telt házak voltak nem véletlen.Mit várunk egy rossz Bánk bán és a halál unalom Sába kiráklynőjétől? Legfeljebb ha Kaufmann Assad.



A zenekari koncert műsorát nem ismerem ehhez nem tudok mit szólni.Nem Magyarországot kell sajnálni,hanem a sok ellendrukkert figyelembe sem venni.Nem hiszem,hogy más kis ország az EU-ból nemzeti művekkel-bár a Sába nem az-nagyobb sikert aratna.



Közben megnéztem a műsort.hát nem biztos,ha ott élnék magyarként 100 dolcsit adnék érte.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 612112018-11-01 17:35:26

David H. Koch Theaterről egyes médiumok igen lebecsmérlően  írtak.Na persze erről nincs szó,hiszen  New York második operájaként működött 1964-2011-ig New York City Opera néven és azóta is fellegvára a balettéletnek.Ennek az operháznak volt hosszú évekig vezetője B Sills a híres koloratúrszoprán.Rengeteg későbbi a Metben éneklő sztár kezdte itt a pályafutását. Többek között fiatalon rengeteget énekelt itt Domingo.A képeket nézve jöttem rá,hogy melyik operáról van szó.Persze lehet ,hogy ezt itt mindenki tudta.Én a leírásokból nem.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 612062018-10-30 12:49:51

Elférne a többi mellett!


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 612042018-10-30 08:39:50

Ki,ki döntse el,de szerintem nagyszerű ez az interjú Apáti Bencével!



http://www.origo.hu/kultura/20181027-apati-bence-interju.html



 


Pantheon • 22722018-10-28 12:24:56

Sajnos a hír igaz:



Marina Poplavskaya



Énekes



Születési dátum: 1977. szeptember 12., Moszkva, Oroszország



Meghalt: 2018. október 20., Ukrajna



HázastársVictor Ivanovsky (házas. ?–2002.)



FilmekDon GiovanniOtello



AlbumokPopov: Symphonic Suite No. 1, "Patron of Electrification" from the Film "Komsomol"TOVÁBBIAK



LemezkiadókARTS MusicAmerican Symphony Orchestra



A mellékelt számos képen Ő látható.


Élő közvetítések • 74752018-10-28 11:33:54

Bár bizonyára megtaláltad,ha mégsem:



https://www.youtube.com/watch?v=mnntnS276Cs



 


Pantheon • 22682018-10-28 09:53:31

Sajnálom nagyon fiatal volt.


Élő közvetítések • 74742018-10-28 09:51:21

Mercadante méltatlanul nem játszott szerző! II bravo című művét egyszer hallottam egy kalóz felvételen.Tegnap a wexfordi fesztiválról volt livestream.Egy nagyszerű,bár hosszadalmas előadás ,hogy fel tudja lelkesíteni az embert!.Nem voltak sztárok,akik miatt késre menő harcot kell ,kellett vívni,csak jó énekesek,jó zenekar és énekkar.Sőt a rendezés sem volt polgárpusztító.Igaz én ma már sokkal jobban kedvelem az operaritkaságokat (bár régen is kedveltem)mint az agyonharangozott,sőt agyonjátszott operákat, bárki is énekeljen benne.Valószínűleg a YT-on elérhető lesz.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 611952018-10-24 15:15:56

Önnek teljes mértékben igaza van!


Élő közvetítések • 74612018-10-22 11:23:04

Richard Tucker gála!2018.10 21.

Érdemes meghallgatni nagyszerű előadók-talán a basszust nem éreztem elég ütősnek.De ott volt Sierra ,Camarena ,Fabiano,Maede egy számomra ismeretlen de nagyon jó bariton.Aztán ki nem maradhatott Netrebko Eyvazovval.Utóbbi nem" fülbemászó" hangján semmi nem változtathat,de látszik rajta némi fejlődés a piano éneklés terén.Netrebko hagja viszont egyre csúnyább és hiába énekel ki mindent nem fog meg főleg az érzelemmentessége miatt,Aztán az sem ártana ha tenor a partnerének énekelne és nem a közönség felé.Ezek ellenére ajánlom,mert vannak .még nagyszerű énekesek nem csak a múltban voltak.Még talán annyit,hogy a Díva csak egy duettet énekelt az össze szereplő egy áriát vagy kettőt,illetve egy áriát és egy duettet.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 611662018-10-21 12:40:27

A poltikai hovatartozás mindenkinek a magánügye.Ennek alpján talán nem kellene  ítélet hozni, csökkenteni a művészi tevékenységét.Sokan ezzel a 3o-as éveket idézik.Igaz akkor még gondolat sem voltam,de itt sokan jönnek hasonló érvekkel,holott még a szüleik is csecsemő volt.Hagyjuk Mórickát szenderegni.


Kiss B. Atilla • 1842018-10-20 14:11:13

A sok újdönság helyett,ha már nemzeti az érzelem leginkább a múlt operettjeit kellene játszani,hiszen rengeteg soha nem hallott operett létezik,Gondolom ezzel a jövendő igazgató tisztában van.


Operett, mint színpadi műfaj • 37262018-10-20 14:08:04

Apáti Bence  írásai kismiskák a ballib ármánykodása és hazugságai mellett.Jó lesz mindenkit szavánfogni és akkor sok minden kiderülne. az ellenzéki oldlaon is,mind most ,mind a múltban.Bizony!


Operett, mint színpadi műfaj • 37252018-10-20 14:02:09

Hát a Bánk bán legfeljebb a filváltozatban forr össze a nevével,mármint ,hogy vele forgatták.De nekem Bánk bán Simándy nevével forr össze és még azért Ilosfalvy és Joviczky is ott vannak.


Opernglas, avagy operai távcső... • 201472018-10-20 13:52:03

Camarena jelenleg ebben a fachban a legjobb.Emellett nagyon szép a hangja is.Valószínű az "F"-et valamiért nem énekelte meg,pedig nem szokta kihagyni.Hiányzott.Nem csupán nekem ,hanem a közönség reagálásából ítélve a közönségnek is.P. Yende Elvirája maga volt az unalom.Sajnos Gruberova, Kolonits Klára nagyon magasra tette a mércét.(most hagyjuk a már meghalt énekesnőket)



Kwieczien csalódás volt,Mimica nem olasz basszus-( eleve basszus?)



A karmester helyenként mérhetetlen lassú tempókat vett..Sok nagy név és egy közepes Puritánok.



Ha ajánlatot elfogad.javaslom Camarena és Nadine Sierra  kettősét a Purtiánokból.A YT-on fellelhető.(R. Tucker gála)


Kiss B. Atilla • 1812018-10-19 20:51:48

Azért nem teljesen.Szeretnék sokan ezt hinni.


Kiss B. Atilla • 1792018-10-19 18:58:12

Nagyon új tetszik itt lenni az első berírása. Nem nem vagyok énekes,de van beszédhang is a világon.Meg tudnám magyarázni ,amit írtam, de akkor csak nagyobb megbántódás lenne.Így kérem tekintsen el ettől.



 Remélem csalódni fogok a jelen véleményemben,de nem hiszem.Azt viszont nagyon szeretném,hogy a visszalépett jelentkezőt nem karollja maga mellé.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 611572018-10-19 12:59:59

Még egy ilyen rossz hír hétvége előtt nem kell.A hírtől lerekedtem!Na ez politika keményen


Operett, mint színpadi műfaj • 37162018-10-19 12:58:15

Még egy ilyen rossz hír hétvége előtt nem kell.A hírtől lerekedtem!Na ez politika keményen .


Kiss B. Atilla • 1772018-10-19 12:54:55

Még egy ilyen rossz hír hétvége előtt nem kell.A hírtől lerekedtem!Na ez politika keményen,


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 611492018-10-18 18:52:33

Na akkor lehet örömtüzeket gyújtani.Jellemző magyar (?? )magatartás!


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 611462018-10-18 14:40:56

A Turandotokról nem ezt olastam itt,ott!


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 611402018-10-18 11:54:44

Az operaház mostani vídéki előadásain talán telt ház volt?


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 610962018-10-12 15:04:10

Kedves Klára! Mivel én tettem ki ,mint persona non grata lehet,hogy csend lesz!:):)


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 610942018-10-12 14:41:49

Ókovács-interjú



Na ez  nem mindenkinek fog tetszeni!



 



 


Joan Sutherland - La Stupenda • 1112018-10-12 10:21:30

Lehet ,hogy a Székely Bertalan teremben nem voltak sokan-a magyar énekesek már akkor is tökéletesek voltak,mint manapság és úgy érezhették nincs mit kérdezni vagy tanulni.Azonban a nagy büfében rendezett beszélgetésen egy tűt nem lehett leejteni.Igaz ott az  amatőrök(legyen rajongók) voltak igen nagy számban.Abban az időben talán Bécset leszámítva a rajongók még szelídebbek voltak,kevésbé harsányak (erőszakosak),mint napjainkban.


Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 29242018-10-08 10:53:15

Off.Tegnap láttam azt a Toscat.Valóban remek volt!Pedig a tenoron kívűl egy énekes nevét sem ismertem.


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 66882018-10-08 10:15:56

Lehet ,hogy Budapesten Antonenko nagyszerű Otellot énekelt,de nem egy előadásban hallottam és semmiben nem fogott meg.Otellot csak a Salzburgban énekeltet láttam ,hagyjuk.Futottak még.



Netrebko  lehet ,hogy szerepkört vált sőt sajnos váltott,de kevesebb több lenne.Aida  és általában ,amiben esetleg érzelmeket kell kifejezni nem neki való,Lírai szoprán fachban lenne mit énekelnie,bár ezzel a szájterpeszes énekléssel az már nem fog menni.A mellezése szörnyű a szép hangja pedig jelentős változáson megy át negatív irányba.Normat, Faust Margitot stb lemondta a Toscát sem kedveli,mondjuk nem is neki való.A világnak sztár kell.Azt megkapja,Nekem pedig az operában szép hang ,nagyszerű kifejezerő és technika kell.


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 66862018-10-07 22:09:41

Nagyon egyetértek -zéta Aida  kritikájával!Miután elég keményen ,bár  röviden lehúztam a produkciót,mint nem zenész ( de közeli kapcsolatban  a zenével főként az operákkal ,nagy tapasztalattal és rálátásra jelenünk operéletére is)vártam a védőszentek támadását,ami szerencsére elmaradt.Régen túl vagyok azon az állapoton,hogy valaki jó volt az jó lesz örökre,akármit is énekel..Na ez messze nem így van.Ez pedig érvényes nem csupán  New Yorkra,hanem Budapestre is.A múlt az a múlt.A jelen éneklés  állapota a mérvadó..Az emberek azonban jól manipulálhatók.Ha egy előadásban a díszlet a lényeg akkor régen rossz!Nekem pedig az volt,de a kritika vége is  efelé tendált..


Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 29222018-10-07 12:01:56

Pár nappal ezelőtti beírásom  ide is kiteszem.A látvány sem sokat javított számomra az előadás mínőségén.Talán Antonenkoról írnám,hogy nem volna szabad engedni énekelni.Na meg Amonasrot sem.A többi változatlan.A nagy Netrebko pedig énekelhetne néhány pp-t is,mert Aida szerepében írva vagyon.Azt ,hogy a nílusparti ária C-jét jól énekelte  egy volt koloratúrnál nem nagy ügy.Mimikája pedig kétféle.Uncsi.



"Na ennél az Aidánál hallottam száz jobbat!Lehet a látvány némit változtat,de nagyon elfogultnak kellene lennem ahhoz,hogy Netrebkot vagy Antonenkot ünnepelni tudjam. A nagy díva hangja  olyan kemény lett,mint egy 3 napos zsömle.Piano még előfordult ,de egyetlen pp sem.Érzelmek pedig az északi sarkon.Antonenkoról pedig jobb ,ha semmit nem írok,mert itt sokan el vannak tőle ájulva.Igen mérsékelt sikere volt.(A premieren is) Rachvelishvili is csak az Amneris képben tetszett.Igazi sznob előadás.Na várjuk a látványt!Bár az utolsó képet még egyszer nem szenvedem végig valószínűleg"


Élő közvetítések • 74282018-10-04 16:10:43

Na ennél az Aidánál hallottam száz jobbat!Lehet a látvány némit változtat,de nagyon elfogultnak kellene lennem ahhoz,hogy Netrebkot vagy Antonenkot ünnepelni tudjam. A nagy díva hangja  olyan kemény lett,mint egy 3 napos zsömle.Piano még előfordult ,de egyetlen pp sem.Érzelmek pedig az északi sarkon.Antonenkoról pedig jobb ,ha semmit nem írok,mert itt sokan el vannak tőle ájulva.Igen mérsékelt sikere volt.(A premieren is) Rachvelishvili is csak az Amneris képben tetszett.Igazi sznob előadás.Na várjuk a látványt!Bár az utolsó képet még egyszer nem szenvedem végig valószínűleg.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 610772018-10-02 16:59:25

Amint az ártatlan és üldözött bal oldal hallgat és nem csupán vádol!Hahahaha......


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 610692018-10-01 20:53:38

Nyugodtan címezheti nekem is!Senki nem védi a főigazgatót,de halálosan unalmas ,hogy részben saját,részben jól ismert álnickes néven írógatók-többnyire általam személyesen is ismert , a jobb oldalt mélységesen gyűlölők fröcsöghetnek éjjel nappal.Minden vezetésnek megvolt-van a jó és rossz oldala..Mindig voltak mellőzött és futtatott énekesek-így ki,ki szidhatta vagy dícsérhette nyugodtan a vezetést. .De régen nem volt politikai felhangja és indítattása,ami jelen esetben viszont első helyen van a szidalmazóknál.


Élő közvetítések • 74172018-09-29 15:55:48

 „Die Meistersinger von Nürnberg“ entfällt | Erleben Sie „Tannhäuser“ und „Parsifal“



Aufgrund der Erkrankung von Wolfgang Koch kann der angekündigte Live-Stream von Die Meistersinger von Nürnberg am 30. September 2018 nicht stattfinden. Auch das Angebot des Video-on-demand wird daher entfallen. Wir bitten um Ihr Verständnis.



Wir freuen uns, Ihnen für den 6. und 7. Oktober ein On-demand-Wochenende mit Kirill Petrenkos Interpretationen von Tannhäuser und Parsifal anbieten zu können! Romeo Castelluccis Inszenierung von Tannhäuser sorgte im Mai 2017 für Furore und begeistert mit einer Besetzung, die ihresgleichen sucht: Klaus Florian Vogt in der Titelpartie, Anja Harteros als Elisabeth und Christian Gerhaher in der Rolle des Wolfram von Eschenbach. Christian Gerhaher singt auch in Pierre Audis Inszenierung von Parsifal neben Jonas Kaufmann (Parsifal), Nina Stemme (Kundry) und René Pape (Gurnemanz).



 



A Wolfgang Kochot  helyettesítő Michael Volle legalább olyan jó,mint Koch így nem értem miért marad el a közvetítés.?Amikor Kaufmann helyett ugyancsak a közvetítésnél- egy nevenincs tenor énekelt nem maradt el a livestream .Más áll itt a háttérben.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 610532018-09-29 09:52:16

Arról(Ficher-Kovalik) a korszakról is volna mit mondani és nem pozitív dolgokat.Valami mégis oké,ha a fő balsodor ennyire támadja a jelenlegi vezetést.Az éppen aktuális soha nem jó és nem volt jó (egyeseknek) Lukács Miklós igazgatósága alatt sem,mert igencsak benne voltam az akkori operaéletben.


Élő közvetítések • 74062018-09-24 15:16:15

Azért Fabio Sartorit nem kellene lehúzni ,mert nem énekelt rosszul és nagyon szép hangja van.A bariton pedig egy világos lirai bariton ilyet hallunk itthon is.Korrektül énekelt.De ,hogy negatív is legyen Urmanát nem kedvelem.Soha semmiben nem tetszett.Nekem nem jön be ennyi.Egyébként sem kedveltem soha azokat a mezzókat ,akik hol szopránként,hol mezzóként énekeltek,bármilyen nagy karriert is futottak be.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 610402018-09-09 19:11:09

Utólag megnéztem az Opera Café  múlt heti számát.Ókovács Szilveszter Uzoni Máriával beszélgetett részletesen az örökös tagsággal kapcsolatban.Nyilván semmi közöm közelről,de az opera környékén tartózkodva évtizedek óta volt egy,két igazán nem tetsző terv,ami elhangzott.Jó terv ,hogy bővítik az örökös tagok számát,de nem értek egyet azzal,hogy a vezetés  magának akar két helyet a jelölésre.Ez nem egészséges ötlet úgy is írhatnám ,hogy



felettébb gyanus.Aztán mi van a titkos szavazással,ami eddig működött?.Miért kell mindent átalakítani?El kellene ezen jobban gondolkozni.Nem igazán értek egyet a külföldön élő,ott karriert  csináló énekesek örökös tagságával sem.Mitől lesznek ennek az operának az örökös tagjai?Lehet egy ,két vagy egyetlen év tagsággal sem rendelkeznek.Vannak elegen ,akik rajtuk kívűl megkaphatják.Ezzel a fáradtsággal a többször  Magyarországon vendégszereplő énekesek is kaphatnak örökös tagságot.


Élő közvetítések • 73772018-09-03 19:48:12

Nekem ez a mezzohang nem tetszik.


A nap képe • 20812018-09-01 18:12:18

Szerintem a képen nem Orosz Adél van,mert tudtommal(lehet tévedek)a Lány szerepét nem táncolta.)


Balett-, és Táncművészet • 55412018-08-30 12:48:03

Az Opera Café legutóbbi adásában a Főigazgató is feltette ezt a kérdést Keveházi Gábornak.A Médiaklikken megnézhető!.



https://www.mediaklikk.hu/video/opera-cafe-2018-08-26-i-adas-2/#


Operett, mint színpadi műfaj • 36772018-08-26 11:09:04

Talán nem az ATV-ben kellene  nyilatkoznia,de reméljük fáradozása  erdménytelen lesz.Bár a többi jelölt sem megoldás.Művészkedni vagy igazgatni  nagy különbség.


Élő közvetítések • 73642018-08-26 11:06:20

Ez egy nagyszerű Don Giovanni volt.Bár a szereplők nagy része kevésbé ismert errefelé,de Téziert mindenki ismeri-nagyszerűen énekelt.Na persze Luca Pissaroni



Leporelloként nagyszerű votl igaz régen kipróbált szerepe..Ezek a nyári hannoveri operaesték mindig nagyszerűek,pedig jelzészerű  díszletekkel koncertrszerűen adják elő a műveket.Azt azért nem értem, hogy a záró hatos miért maradt ki és nem az első előadás,ahol találkozom ezzel a megoldással?


Operett, mint színpadi műfaj • 36692018-08-22 15:27:55

Válaszom: nálam az operett nem itt kezdődik.Minden szereplőről írhatnék részletesen,de sem vitázni,sem okoskodni nem kívánok. Ha sokan nem is tudják,de elég otthon vagyok ebben a műfajban IS!Sőt hallottam igazi bonvivánokat nem beszélve a primadonnákról.Az említtett két operaénekes férfi nem operettes éneke nem jelenti azt,hogy hangjukkal bajom lenne(bár lehetne,de meddő vitákba nem megyek bele).Az én fülemnek az operett mást jelent.Ha egy Jonas Kaufmann vagy Anna Netrebko nem jön be a műfajban,pedig a hangjuk ott van ,ahol kell,miért alkudnék meg másoknál?Volt ennél sokkal,de sokkal jobb  Palotakoncert.Ez nekem nem volt az,akárki is fényezze,hogy szebben hangozzék.


Operett, mint színpadi műfaj • 36662018-08-22 11:02:29

Rab Gyulát valóban nem említettem,de különösen nem fogott meg bonviván szerepkörben semmiképpen.Más az opera és más az operett..


Operett, mint színpadi műfaj • 36612018-08-21 12:34:20

Budavári Palotakoncertek közül egy, két szó  a 2018-as produkcióról.



Válságban az operett.Nem maga a műfaj.Az előadók színvonala.Operettet játszani nem könnyű.Kell hozzá egy jól hallható hang,érthető beszéd és tánctudás,na meg egy kis beleélés is.A Budapesi Operettszínház a musicelek előtérbe vételével,szinte lefejezte az operettjátszást.Az utánpótlás még szubrett-táncos komikus szinten adva van,többnyire  szerényebb énekesi képességgel,de jó akrobatikus tánccal meg sok ordítással, nyüszítéssel



és sok,sok manírral.Megéltem a műfaj több nagy korszakát,de operettet játszani primadonna és bonviván nélkül nem lehet.Eleve alkatilag egyedül Fischl Mónika felel meg primadonna elvárásomnak.A többi primadonna szerepben parádézó hölgyről nem írnék.De bonvivánnak egyik szereplő sem igazán megfelelő.Boncsér Gergely operai hangvétellel énekel,de a Volga dal nem egy opera ária.Egyébként sem szeretem, ha operista operettet énekel.(Ebben persze voltak kivételek,de nem sokat sorolhatnék fel)A nagyon szimpatikus Dolhai Attillára meg egy estét alapozni képtelenség.Hallgatva lereked az ember,ahogy feszíti főként a magas hangokat.Vadász Zsolt nem is tudom.Főként nem a hangjával van a bajom.Örömmel vettem, hogy Oszvald Marika kicsit visszavette magát.Nagyon sok mindent letett az asztalra.Harsányságának csökkentése előnye.A zenekar –tánckar kivette részét a produkcióból a Főzeneigazgató úr és egy szomorú tekintetű karmester-hölgy vezényletével.



Ez volt a 6. Palotakoncert!A hatodik helyen.


Élő közvetítések • 73512018-08-18 11:23:44

Kösznöm szokásos elütés,ami természetesen nem ellenséges szándékból történik.



Viszont a tényeken  mit sem változtat!


Élő közvetítések • 73492018-08-17 20:50:02

Elég szomorú ,ha operebarátoknak Brandon Jovanovich neve nem mond semmit!



Egyébként nagyszerűen énekelte a szerepet.


Élő közvetítések • 73372018-08-12 08:57:33

Ritkán hallható és előadott mű a Ricciardo e Zoraide Rossinitől.Történt volt Pesaroban tegnap. Ha ember túlél egy 3 és fél órás Rossini operát az én esetemben csak az énekesekért teszi.Az viszont megérte. Flórez káprázatos ezekben a szerepekben,kétségtelen,hogy Rossini az  Ő igazi világa.Nagyszerű partnernője volt a nagyon  gyorsan feltőrő-teljesen megérdemelten-kitűnően éneklő Pretty Yende.Maga a mű számomra érdektelen,Rossini funoknak viszont csemege.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 610072018-08-09 21:01:28

Mondta volt Clemanceu több ,mint 100 éve Párizsban.a Pére-Lachaise temetőben.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 610042018-08-09 18:24:50

Puffogtatások vannak ,de nevek nincsenek!Nem is lesznek!


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 610022018-08-09 17:32:50

A témában várnám a választ:azaz a politikát kikerülve,kik lennének jó opera igazgatók?



(nem kellene stílusban a bal oldal szintjére menni-mert azt már jól ismerem  innen a Momusról!)


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 609972018-08-08 21:25:23

Ez nagy pech,de ez van.Aztán mindkét témában LEHET SOROLNI  a jelölteketSzerencsére nekem megfelel főként a kevésbé szalonképes!


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 609952018-08-08 17:20:04

Ez a lényeg .Nincs alternatÍva.Addig pedig örülni és nem állandóan ócsárolni kell,hogy valaki legalább akar valamit!A múlt csoda igazgatóiról pedig csak a jelen regél.Átéltem egy két korszakot és azok ,akik most förcsögnek akkor is ezt tették.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 609892018-08-07 11:26:51

kb 3o évig 4o ft



 


Plácido Domingo • 7042018-08-07 11:25:36

Domingo mindig jó anyagi körülmyének között élt ,így megengedheti magának a feledékenységet.A fiai még inkább!


Erkel Színház • 94492018-08-07 10:37:56

Bár nagy meleg van és rohamtempóban olvastam a hozzászólásokat azért egy-két dolgot megjegyeznék..Ókovács azért akar valamit nem?A 8o-as években megtörtént az Operaház felújítása.Mondhatni igen szerencsétlen ,módon.Rossz színpadgépezettel,a nézőtér rossz átalakításával az akusztika róvására.A nézőtér padlózatának  műanyagra történő kicserélése.Ha akkor az előző, sokak által visszasírt rendszerben rendesen megcsinálták volna most nem kellene újabb milliárdokat költeni a felújításra !



 Anno a háború előtt volt az Operaház és a Népopera.Előző a tehetősebbek számára.Aztán jött a szocializmus,ahol szintén különbség volt a jegyárakban.Míg az Operaházban 4o ft volt a legdrágább az Erkelben 32 ft a legdrágább jegy,de a fizetések 1000/1500 ft körül voltak (6o-7o es évek).Aztán ,ha jött egy jobb vagy rosszabb vendégénekes 3-5-szörös helyárakkal adták a jegyeket..Megjártam a világ nagy  operaházait,fesztiváljait,de sem a szocializmusban sem napjainkban ott sem elérhetőek az olcsó ülőhelyek,mert olyan drága-még az ott élőknek is.Ez tehát nem egyedi.



Érdekes a MÜPA csillagászati árai senkit nem zavarnak.Nem véletlen!Valóban nem helyes kijelentése a főigazgatónak-vagy újságírónak-a külföldiekre  hivatkozni ,mint elsődleges nézőforrásra.De miután bérletes-rendszer van a magyarok nagy része be fog jutni ,tehát fizikailag lehetetlen a csak külföldi néző.A MŰPÁ-ban sem csak külföldiek vannak a 3oezer forintos jegyekkel



.Egy opera igazgatása nem egyszerű.A műsorpolitika attól függ ,milyen erők állnak rendelkezésre.Mert van mondjuk 10( ? nincs) világklasszis hang,de az nem énekelhet minden este.Aztán még hol vannak a partnerek.Egy  fecske nem csinál nyarat ,így egy  sztárhang sem tud elvinni a hátán egy teljes előadást.Hiába vágyunk más műsorra a legtöbbhöz nincs meg a megfelelő énekesgárda.Ott van Bécs.A minőség ott is romlik,de rendesen. Igaz 180 -200 euróért..A Főigazgató legalább akar valamit,ha nem is mindenben értjük,de legalább akar!Várom a javaslatokat kit látnának helyette,aki megoldja az Operaház rendkívűl összetett vezetését, mindenki   megelégedésére? Én nem tudok egy nevet sem mondani


Plácido Domingo • 7032018-08-07 10:33:29

Nem csodálom,ha ez az egész igaz!Az illető örült a diliházban a helye.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 609872018-08-07 10:26:43

Bár nagy meleg van és rohamtempóban olvastam a hozzászólásokat azért egy-két dolgot megjegyeznék..Ókovács azért akar valamit nem?A 8o-as években megtörtént az Operaház felújítása.Mondhatni igen szerencsétlen ,módon.Rossz színpadgépezettel,a nézőtér rossz átalakításával az akusztika róvására.A nézőtér padlózatának  műanyagra történő kicserélése.Ha akkor az előző, sokak által visszasírt rendszerben rendesen megcsinálták volna most nem kellene újabb milliárdokat költeni a felújításra !



 Anno a háború előtt volt az Operaház és a Népopera.Előző a tehetősebbek számára.Aztán jött a szocializmus,ahol szintén különbség volt a jegyárakban.Míg az Operaházban 4o ft volt a legdrágább az Erkelben 32 ft a legdrágább jegy,de a fizetések 1000/1500 ft körül voltak (6o-7o es évek).Aztán ,ha jött egy jobb vagy rosszabb vendégénekes 3-5-szörös helyárakkal adták a jegyeket..Megjártam a világ nagy  operaházait,fesztiváljait,de sem a szocializmusban sem napjainkban ott sem elérhetőek az olcsó ülőhelyek,mert olyan drága-még az ott élőknek is.Ez tehát nem egyedi.



Érdekes a MÜPA csillagászati árai senkit nem zavarnak.Nem véletlen!Valóban nem helyes kijelentése a főigazgatónak-vagy újságírónak-a külföldiekre  hivatkozni ,mint elsődleges nézőforrásra.De miután bérletes-rendszer van a magyarok nagy része be fog jutni ,tehát fizikailag lehetetlen a csak külföldi néző.A MŰPÁ-ban sem csak külföldiek vannak a 3oezer forintos jegyekkel



.Egy opera igazgatása nem egyszerű.A műsorpolitika attól függ ,milyen erők állnak rendelkezésre.Mert van mondjuk 10( ? nincs) világklasszis hang,de az nem énekelhet minden este.Aztán még hol vannak a partnerek.Egy  fecske nem csinál nyarat ,így egy  sztárhang sem tud elvinni a hátán egy teljes előadást.Hiába vágyunk más műsorra a legtöbbhöz nincs meg a megfelelő énekesgárda.Ott van Bécs.A minőség ott is romlik,de rendesen. Igaz 180 -200 euróért..A Főigazgató legalább akar valamit,ha nem is mindenben értjük,de legalább akar!Várom a javaslatokat kit látnának helyette,aki megoldja az Operaház rendkívűl összetett vezetését, mindenki   megelégedésére? Én nem tudok egy nevet sem mondani.


Opernglas, avagy operai távcső... • 201212018-08-03 14:47:06

Igen Konieczny szerintem is nagyon jó énekes.Nekem Wotanként is nagyon tetszett és ebben az előadásban sem volt semmi bajom vele.Persze ezzel nem mindenki fog egyetérteni,de ettől még ez a véleményem!:)


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 66272018-08-03 09:22:52

Jó,hogy ismét leíratott,hogy nem illik belekontárkodni más műveibe.De mondjuk 4 vagy 5 alkalommal leírtam már a Momuson,hogy akár szeretnék ,akár nem az opera egy múzeum.Ezzel pedig semmi baj nincsen.Ahogy a XIX sz-i fesztészet alkotásait nem fogják firkálmányokká változtatni,mert a XXI. sz-ban élünk úgy a zeneműveken sem kellene erőszakot tenni.Ettől maga a műfaj nem lesz népszerűbb.Itt van a millió-zeneileg legtöbbször semmitjelentő musical az már a jelenkor terméke-írjanak még többet aztán,akit érdekel meghallgatja.De a  géniuszok alkotásainak átkoppintása,kifordítása,mai eszmei mondanivalóval meggyalázása bűntény.


Marton Éva • 7532018-07-26 10:53:50

Veriano Luchetti Az Erkel Színházban nagyszerű  Cavaradossit énekelt Vannak énekesek akik  művászete átjön ,másoké meg nem a hangfelvételen.Egyébként is a hangfelvétel főszereplőja a hamgmérnök.Ezért is nem tudok olyan hozzászólaásokért lelkesedni,ahol csak lemezeek alapján ítélkeznek egy éneks  minőségén


A nap képe • 20682018-07-25 13:09:27

...vagy arra jó példa,hogy mennyire subjectiv......:):)


Marton Éva • 7482018-07-25 13:04:06

Azt,hogy a Giocondában mit ettek  Lambertin nem tudom,de azt igen ,hogy az Erkel Színházban énekelt Álarcosbál Riccardoja egyike volt a legjobbaknak ,amit hallottam.Sőt abban az előadásban az általam nem kedvelt Sudlik Mária is nagyon jól énekelt.Igaz a felvétel és az előadás között eltelt néhány eszetendő.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 609672018-07-20 08:57:29

Kissé kaotikus az Operaház műsornaptára.Kevesebb több lenne.Miért szerepel Netrebko és a férje zürchi és kölni koncertje csak azért ,mert az Operaház zenekara kísérii?.Így régen ,amikor világjáró művészeink a legnagyobb házakban énekeltek azt is be kellett volna írni az Operaház műsornaptárába?Vagy csak,hogy ne tűnjön fel,hogy decemberig no előadás-illetve operaelőadás?


Erkel Színház • 94262018-07-16 20:55:15

Kedves csoporttársak.nem unják még Billy Eliotot.?Ekkora elánnal kellene írni  Haandel csoporttársunk energiát nem kímélő ajánlásai meghallgatása után.Mert azért a zenéjé lenne itt a főszerep.Bizony nagyon ,nagyon ritkán olvasok   arról,hogy kinek mennyire tetszett vagy nem tetszett egy egy ajánlott előadás,koncert.A politkai meccsek unalmasak és nem vezetnek sehová.Pedig mint megrögzött jobb oldali volna  mit reagálnom,de azt nem itt fogom megtenni,mint eddig sem tettem.


Miller Lajos • 852018-07-09 18:52:28

Hát ez nagy igazság!


Miller Lajos • 842018-07-09 18:50:56

Nem Önre vonatkozik,de vannak errefelé néhányan ,akikre nagyon is.Attól,hogy az Index, az Origo vagy a súlyosan ferdítő Startlapon jelenik meg valami el szoktam olvasni,mert az igazság valahol középen van  és soha nem voltam szélsőséges,pedig akár jó okom is lenne illetve lett volna.


Miller Lajos • 772018-07-09 14:56:40

Nem kenyerem Miller Lajos védelme,de az átkosban nem minden művész rendelkezett ,akár  manapság azonos jogokkal-és lehetőségekkel.Amit mond igaz.Egyben téved a művész,amikor azt írja:



"Én abból, ahogy valaki énekel, le tudom írni, hogy milyen ember az illető. Az ember nem tudja saját magát meghazudtolni." Ezt sokáig én is így gondoltam, hogy aki jó énekes az olyan ember is.Hát mondhatom csalódtam jó nagyokat.Mert messze nem erről szól a nóta.


Miller Lajos • 732018-07-09 11:38:26

off.Kedves Edmond Dantes.Hát tőlem nem fogja hallani a szocialista rendszer dícsőítését soha az életben,pedig alattuk végeztem "ingyen " az egyetemet,szereztem a szakvizsgáimat,De milyen áron?(csak példa a legenyhébb)Elveim ellen KISZ tag kellett lennem,mert egyébre nem voltam hajlandó. Az ottani aktívitásomról is jobb nem beszélni..És igen jobb oldali vagyok és az is maradok,ha ez sokaknak szúrja is a szemét!


Miller Lajos • 712018-07-09 10:55:21

http://www.origo.hu/itthon/20180704-miller-lajos-interjut-adott-az-origonak.html


Miller Lajos • 702018-07-09 10:47:45

Kedves IVA Ön honnan tudja,hogy a múlt rendszer miket csinált  a nem munkás-paraszt-szülők gyerekeivel?Teszem azt még rosszabb származásúakkalTudnék mesélni,de ez nem az a fórum,ahol erről kellene írnom.Túl éltük becsülettel, tartással,szorgalommal!


Miller Lajos • 692018-07-09 10:41:26

Csak azért ,mert az Origon jelent meg  van reaális alapja és nem hazugságokat ír! Mert valakivel nem foglalkozott a média éjjel,nappal,nem állította állandóan a mellőzését,mint Marton Éva,vagy a más okra hivatkozó disszidáló Sass Sylvia munkával jutott egy óriási karrierhez és itthonról!Azért ez nem semmi.Ezt pedig  nem mende-mondák ,hanem konkrétan ismert tények alapján írom.



Jó lenne nem poltikát behozni burkoltan a Momusra,bár köztudott ,hogy a beírok miként állnak a jelenlegi helyzethez.De ez legyen az ő bajuk.


Élő közvetítések • 72822018-07-08 00:40:02

Egyike a legjobb Lammermoori Luciának  ,amit életemben hallottam,pedig aztán,aki él és mozog koloratúrszoprán azzal láttam.Nem is arról van szó ,hogy a szoprán milyen nagyszerű volt,hanem az egész szereplőgárda együttesen.Ilyenkor derül ki,hogy a Lucia legyen az Kolonits Klára vagy Edita Gruberova vagy a múltból  Szűcs Márta,Gyurkovics Mária pertnerek ,nélkül nem tudják kihizni a műből azt,ami benne van.A madridi közönség olyan tombolást csapott,hogy a sextettet meg kellett ismételni.Camerana elképesztő , Rucinski hasonlóan hatalmasat énekelt.


Zenei témájú könyvek • 972018-07-05 14:52:16

Valóban nagyon jó ,már rég túl is vagyok rajta.


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 66242018-07-04 16:34:36

Nekem az egész gyűjteményem megmaradt és sokkal gyakrabban hallgatok és hallgattam a régi lemezeket,mint amik cd is később megjelentek.


Élő közvetítések • 72662018-06-30 16:54:38

Köszönöm!!


Élő közvetítések • 72602018-06-30 09:38:45

Hallotta valaki ezt az Il Piratát?Mert nálam különböző zeneművek mentek az opera helyén,pedig a RAI Radio3 műsorában az opera szerepelt.


Erkel Színház • 93682018-06-29 20:41:22

Speciel én most egy két demokráciában jeleskedő országról beszélek.plNagy Brittania.A magyar oldal szervezési hiba.


Erkel Színház • 93632018-06-29 15:21:03

De unalmas a Billy Elliot téma.Egy közepes musical a több ezer hasonló között.Erről sajtózni nyugaton kimeríti a röhej kategóriáját.Eleve nem kellett volna ennyi előadást ,főleg nyáron 11 órakor betervezni.Többnyíre azok lettek lemondva.



Pár éve volt  a Nyakfelmetsző Jack (lehet más volt a címe)az sem kellett a kutyának sem.Pár előadás után lehúzták a rendőnyt és nem volt ennyi óbégatás utána.Az egész politika most.Nagyon röhejes,demokrácia hiányáról beszélni ,mert egy gyenge musicelből elmarad néhány előadás.


Erkel Ferenc • 10462018-06-29 15:17:47

De unalmas a Billy Elliot téma.Egy közepes musical a több ezer hasonló között.Erről sajtózni nyugaton kimeríti a röhej kategóriáját.Eleve nem kellett volna ennyi előadást ,főleg nyáron 11 órakor betervezni.Többnyíre azok lettek lemondva.



Pár éve volt  a Nyakfelmetsző Jack (lehet más volt a címe)az sem kellett a kutyának sem.Pár előadás után lehúzták a rendőnyt és nem volt ennyi óbégatás utána.Az egész politika most.Nagyon röhejes,demokrácia hiányáról beszélni ,mert egy gyenge musicelből elmarad néhány előadás.


Anna Moffo • 302018-06-29 09:12:52

Az idézéssel semmi gond illik is ide,csak pont a Csárdáéskirálynőt jutatta eszembeAz viszont borzalmas volt.Moffo a maga idejében csodálatos énekesnő volt és a koloratur szerepektől kezdve Carmenig(Corellivel stúdió felvétel)mindent énekelt-csodás Lucia és Traviata filmek készültek a szereplésével(Luciában a magyar Kozma Lajos volt Edgar)Valóban a Met egyik ékköve volt.Emlékeim szerint pont lemodott  egy Luciát,amiért Ágay kKarolának korábbra került  metes bemutatkozása.


Anna Moffo • 252018-06-28 09:16:20

Szépnek szép volt,sőt énekesnőnek is nagyszerű ,de Vereczky Szilviához semmi köze nem volt.Csak Szinetár Miklós nagyot akart dobbantani és nem kellett az egyébként Németországban ,Ausztriában több  operettfilmben kíváló Házy Erzsébet.Olyan is lett az egész film.


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 66152018-06-27 12:01:39

Teljesen elmebaj  Salomét a Margitszigeten előadni.Tudnék mutatni egy műsorfüzetet,amit még anno adtak ki a szereplőkről ,előadásokról Csodás felvételek.Természetesen akkor még a természet lágy ölén mentek az előadások és nem a szörnyű sátor alatt.Kinek az agyament ötlete volt?.Ha eső van a nézőtérről úgy is kimennek,hiába kántálnak a sátor alatt.Igaz akkor még nem mikroportos rendszer volt,csak elől állt néhány kisebb mikrofon.Látható volt a csodás zöld környezet. Micsoda Aida,Carmen, Parasztbecsület ,Bajazzók világszám magyar énekesekkel.Felsorolni is lehetetlen.



Miután az előadáson nem voltam ott véleményt arról nem mondhatok.A Herodest éneklő tenort Gerhard Siegelt ismerem ,többször hallottam bécsi előadásokon ebben a  szerepben.Valóban  nagyszerű!Salomét Sass Sylvia. Saloméjához hasonlítani nem tudom fontos-e,mivel a művésznőnek nem a legjobb szerepe volt. Szokásos, saját elképzeléseinek tudatában számomra nevetséges figurát  állított ki a színpadra,hangi megvalósításról ne beszéljünk.Volt szerencsém itthon, külföldön az utolsó 5o év legjobb Saloméit hallani.Így magasan a mérce.Rost elképzelheteten,de Rálik Sylvia tökéletesen megfelelt volna,hiszen egyik legjobb szerepe volt.


Edita Gruberova • 30602018-06-25 10:48:50

Remélem Gruberova legközelebbi budapesti fellépésénél a KORMÁNY kitünteti valamilyen díjjal,ha már tette Domingoval.



Gruberovanak legalább van magyar kötődése édesanyja, mint tudjuk magyar volt.Aztán,amit letett az asztalra azért minimum megérdemli.


Edita Gruberova • 30582018-06-24 10:35:47

Gruberova 5o a Wiener Staatsoperben.Tegnap  egy katartikus este bebizonyította ismét,hogy vannak dívák és vannak MŰVÉSZEK!Gruberova számomra mindig is a number 1  énekesnőt jelentette,jelenti és jelenteni fogja.Nagyon ifjan 35 éve léptem át először a Staatsoper küszöbét Gruberova kedvéért ,akit már akkor jó pár éve tv-ből és lemezeiről jól ismertem.Aztán rögtön a  nagy kiugrást jelentő Ariadne auf Naxos című Richard Strauss operában Zerbinettaként.Azóta csak Bécsben jóval száz fölött szinte minden szerepében (egy,két  szerepet kivéve )láttam , hallottam,csodáltam, imádtam ,mert művészete óriási boldogságot  okozott.Tegnap este  a nézőtéren ülve végigperegtek ennek az 35 évnek az eseményei és az a szomorú tény,hogy tegnap énekelt utoljára a Staatsoperben.Nagyon sokszor voltam olyan előadáson,ahol tomboló közönség éltette,de a tegnapihoz hasonlóval nem találkoztam.A fanok is kitettek magukért.Az előadás végén az egész színpadot konfetti esőként ható kis szívek és lapocskák árasztották el a szeretet megnyilvánulásaként.Utána a színpadon még volt egy fogadás ,ahol a fáradtság minden jele nélkül találkozott a rajongóival.Gondolom akkor még nem sejtette,hogy ezzel nincs vége az ünneplésnek,mert eljövetelemkor még a művészbejárónál százas tömeg várta.



 A műsor  magáért beszél egy -egy ária  Mozart Szöktetéséből,Donna Anna második felvonásbel áriája,majd A Idomeneoból Electra bosszú áriája.Szünet után a Traviata teljes negyedik felvonása és végül Donizetti Roberto Devereux című operájának teljes zárójelenete.



Marco Armiliato hallatlan lelkesedéssel dirigálta a bécsi opera zenekarát és az egyes részletekben fellépő énekeseket.



Violetta negyedik felvonásbeli áriáját olyan megrendítően tolmácsolta,amit csak  az tud közvetíteni így ,aki búcsúzik valamitől.Jelen esetben Gruberova Bécstől.Hosszú,hosszú  tapsorkán után elénekelte még a Csarnokáriát Wagner Tannhauseréből és Adél kacagódalát.



Köszönöm Edita ezt a csodás estét,azt a számtalan élményt  a világ színpadain ,amit kaptam és a nem kevés személyes élményt.Bécs addio,viszontlátás Budapesten


Élő közvetítések • 72462018-06-21 22:42:14

A neten a szokásos kiírás!De azt hiszem sokat nem vesztettem.


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 40382018-06-21 17:55:39

Tételezd már fel,hogy tudom  1959 nem a  XIX század.De azok a fordítások ,amiket kitettél a XIX sz-ban készültek és én elég sok magyar nyelvű Wagner előadást hallottam nem ezekkel a  szövegekkel.Sőt a legtöbb szövegkönyve a birtokomban is van.


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 40292018-06-20 21:34:47

Mi a probléma?,Ezek XIX századi fordítások,de volt szerencsém például Blum Tamás opera fordításaihoz és azok nagyszerűek,jól énekelhetőek és megpróbálnak az eredetihez hasonlítani.Nem  fél óra alatt  készült nyersfordítások..Nyilván nem tetszene,ahogy  énekelnék ,hogy megszólalt  az "égi karán"mondjuk  1884-ben.



A minden szavuk érthető pedig arra vonatkozik,hogy a mai énekesek 9o%nál nem érteni mit énekelnek.Jó példa erre a Bánk bán vagy a Kékszakállú előadások.



Ez az én véleményem,hogy ez tetszik-e valakinek vagy sem számomra mellékes...



 


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 40272018-06-20 20:16:44

Szellő Lajos1964-1982 között volt az Operaház tagja,korábban a Debreceni Csokonai Színháznál működött.Bánk bánt ,Radamest,Végzet Alvarot,Don Jose-t stb énekelt.Nem volt rossz tenor,de abban az időben is votlak néhányan,akik később visszavonultak és nevük feledésbe merült pl Király Sándor,Tarnay Gyula,korábbról Kövecses Béla a külföldről visszatért Járay józsef stb.Aztán egyikük sem tenor imitátor volt.A nagy sztárokat pedig nem kell felsorolnom.,mert azok nincsenek  elfelejtve.Volt idő ,amikor 3 Asszád is volt a Sába királynőjére.Kettő a felsoroltak közül.Most,ha  megerőszakoljuk a fülünket van egy.


Opernglas, avagy operai távcső... • 200942018-06-20 15:42:19

Az "üldözött "Marton Éva már 1969-ben beállt a szerepbe (Manon Lescaut) a többi kb 9  főszerep mellett,amit itthon 3 év alatt énekelt el.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 608682018-06-20 15:37:51

Ebben Önnek teljesen igaza van!


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 40252018-06-20 15:33:43

Felelevenitve Joviczky József nevét kezembe került egy 1968-as Lohengrin



harmadik felvonása vele  Mátyás Máriával,aki akkor még nem volt rossz sőt olyan C-t nyomott,,amilyenre ma egy  hasonló fachu szoprán sem lenne képes.Persze Delly Rózsi Ortrudja is elementáris.Uram bocsánat magyarul énekelnek és minden szavuk érthető.és a föld sem mozdult ki a helyéből.Szóval a műfaj megy lefelé ,de rendesen.(Ezért jobb nem régi énekeseket hallgatni) Aztán az adott felvételen még van egy Bánk bán részlet.Szellő Lajossal(tetszenek rá emlékezni?) és a kitűnő Losonczy Györggyel,mint Tiborc.Mindig Melis  elementáris Tiborca az etalon.Hát ez nekem  jobb.


Opernglas, avagy operai távcső... • 200892018-06-19 09:18:46

Én töröltem a beírást,mert felesleges volt a feltett kérdésem.


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 40222018-06-19 08:56:46

Más dolog  a Tannhausert énekelni-ezt a felsoroltak meg is tették.De az megint más dolog Tannhausernek megfelelni a szerep egészében ,minden hangjában.Na itt azért már nincsenek olyan sokan.A többször  emlegetett etalon wagner tenor jó énekes volt,de nekem a hangszínével és a drámai erővel volt problémám.Nem véletlen,hogy Bayreuthban csak kisebb szerepekben  tudott énekelni,még a" líraibb" művekben is.


Marton Éva • 7242018-06-18 21:30:49

Nem tudom,hogy a szopránok miért szeretik fényezni magukat állandóan.



Marton Éva éppen arról beszél az M5-ön  milyen volt a pálykazdése.Hát nem olyan ,amilyennek elmondja,mert annak az időnek vannak már tanui.Grimm mesékbe illő történetet egy ekkora karriert befutott énekesnőtől nem vár az ember,mert rém visszataszító.Ragozhatnám tovább,de már lerágott csont az egész..


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 40142018-06-18 19:31:41

Joviczky mellett ott volt az elfeledett Tarnay Gyula és az üzembiztos Király Sándor.


  
Műsorajánló
Mai ajánlat:
17:00 : Budapest
Müpa, Üvegterem

Fellegi Dávid (gitár)
Hangulatkoncert
PONCE: Téma, variáció és finálé
PAVLOVITS DÁVID: Viharmadár-szonáta
DUARTE: Variációk egy katalán népdalra
FELLEGI DÁVID: Sonata „Fantasy'

19:00 : Budapest
Zeneakadémia, Solti György Kamaraterem

Bálint János (fuvola)
Concerto Armonico Budapest (koncertmester: Homoki Gábor, művészeti vezető: Spányi Miklós)
C.P.E. Bach 230
C.P.E. BACH: D-dúr szimfónia, Wq 176
C.P.E. BACH: D-dúr fuvolaverseny, Wq 13
C.P.E. BACH: C-dúr szonatina, Wq 106
C.P.E. BACH: g-moll csembalóverseny, Wq 32

19:00 : Budapest
Uránia Nemzeti Filmszínház

Mesterművek a lett és a magyar kamarazenéből
Lettország államiságának 100. évfordulója alkalmából

19:30 : Budapest
Zeneakadémia, Nagyterem

Baranyai Barnabás (cselló)
A Zeneakadémia Szimfonikus Zenekara
Vezényel: Ménesi Gergely
A zenekar mesterei
KODÁLY: Marosszéki táncok
FEKETE GYULA: Csellóverseny
DEBUSSY: Egy faun délutánja
DEBUSSY: A tenger
19:30 : Debrecen
Kölcsey Központ

Gáti Sándor (oboa)
Nagyváradi Állami Filharmónia
Vezényel: Mark Kadin (Oroszország)
MOZART: A színházigazgató – Nyitány, K. 486
HAYDN: C-dúr oboaverseny, Hob.VIIg: C1
CSAJKOVSZKIJ: IV. (f-moll) szimfónia, Op. 36.
A mai nap
született:
1719 • Leopold Mozart, zeneszerző († 1787)
1774 • Gaspare Spontini, zeneszerző († 1851)
1778 • Johann Nepomuk Hummel, zeneszerző († 1837)
1805 • Fanny Mendelssohn, zongorista, zeneszerző († 1847)
1896 • Pataky Kálmán, énekes († 1964)
1900 • Aaron Copland, zeneszerző († 1990)
1927 • Svéd Nóra, énekes († 1982)
elhunyt:
1831 • Ignaz Pleyel, zeneszerző, zongorakészítő (sz. 1757)
1946 • Manuel de Falla, zeneszerző (sz. 1872)
2005 • Takács Jenő, zongorista, zeneszerző (sz. 1902)