vissza a cimoldalra
2018-09-20
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (4057)
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (61041)
Haladjunk tovább... (214)
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon (2283)
Társművészetek (1268)
Momus társalgó (6348)
Milyen zenét hallgatsz most? (24997)
Kedvenc előadók (2821)
Kedvenc művek (143)
Kedvenc felvételek (148)

Olvasói levelek (11288)
A csapos közbeszól (95)

A magyar zenei élet elfeledett vagy kevéssé ismert művészei (1062)
Balett-, és Táncművészet (5550)
Momus-játék (5515)
Opernglas, avagy operai távcső... (20137)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1479)
Operett, mint színpadi műfaj (3700)
Franz Schmidt (3181)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (2888)
Pantheon (2260)
Kimernya? (2746)
Lisztről emelkedetten (917)
Évfordulók, jeles napok, születésnapok etc. (774)
Simándy József - az örök tenor (550)
A nap képe (2093)
Élő közvetítések (7395)
Jonas Kaufmann (2273)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

Név: telramund
Leírás:
Honlap:
   


telramund (6007 hozzászólás)
 
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 610402018-09-09 19:11:09

Utólag megnéztem az Opera Café  múlt heti számát.Ókovács Szilveszter Uzoni Máriával beszélgetett részletesen az örökös tagsággal kapcsolatban.Nyilván semmi közöm közelről,de az opera környékén tartózkodva évtizedek óta volt egy,két igazán nem tetsző terv,ami elhangzott.Jó terv ,hogy bővítik az örökös tagok számát,de nem értek egyet azzal,hogy a vezetés  magának akar két helyet a jelölésre.Ez nem egészséges ötlet úgy is írhatnám ,hogy



felettébb gyanus.Aztán mi van a titkos szavazással,ami eddig működött?.Miért kell mindent átalakítani?El kellene ezen jobban gondolkozni.Nem igazán értek egyet a külföldön élő,ott karriert  csináló énekesek örökös tagságával sem.Mitől lesznek ennek az operának az örökös tagjai?Lehet egy ,két vagy egyetlen év tagsággal sem rendelkeznek.Vannak elegen ,akik rajtuk kívűl megkaphatják.Ezzel a fáradtsággal a többször  Magyarországon vendégszereplő énekesek is kaphatnak örökös tagságot.


Élő közvetítések • 73772018-09-03 19:48:12

Nekem ez a mezzohang nem tetszik.


A nap képe • 20812018-09-01 18:12:18

Szerintem a képen nem Orosz Adél van,mert tudtommal(lehet tévedek)a Lány szerepét nem táncolta.)


Balett-, és Táncművészet • 55412018-08-30 12:48:03

Az Opera Café legutóbbi adásában a Főigazgató is feltette ezt a kérdést Keveházi Gábornak.A Médiaklikken megnézhető!.



https://www.mediaklikk.hu/video/opera-cafe-2018-08-26-i-adas-2/#


Operett, mint színpadi műfaj • 36772018-08-26 11:09:04

Talán nem az ATV-ben kellene  nyilatkoznia,de reméljük fáradozása  erdménytelen lesz.Bár a többi jelölt sem megoldás.Művészkedni vagy igazgatni  nagy különbség.


Élő közvetítések • 73642018-08-26 11:06:20

Ez egy nagyszerű Don Giovanni volt.Bár a szereplők nagy része kevésbé ismert errefelé,de Téziert mindenki ismeri-nagyszerűen énekelt.Na persze Luca Pissaroni



Leporelloként nagyszerű votl igaz régen kipróbált szerepe..Ezek a nyári hannoveri operaesték mindig nagyszerűek,pedig jelzészerű  díszletekkel koncertrszerűen adják elő a műveket.Azt azért nem értem, hogy a záró hatos miért maradt ki és nem az első előadás,ahol találkozom ezzel a megoldással?


Operett, mint színpadi műfaj • 36692018-08-22 15:27:55

Válaszom: nálam az operett nem itt kezdődik.Minden szereplőről írhatnék részletesen,de sem vitázni,sem okoskodni nem kívánok. Ha sokan nem is tudják,de elég otthon vagyok ebben a műfajban IS!Sőt hallottam igazi bonvivánokat nem beszélve a primadonnákról.Az említtett két operaénekes férfi nem operettes éneke nem jelenti azt,hogy hangjukkal bajom lenne(bár lehetne,de meddő vitákba nem megyek bele).Az én fülemnek az operett mást jelent.Ha egy Jonas Kaufmann vagy Anna Netrebko nem jön be a műfajban,pedig a hangjuk ott van ,ahol kell,miért alkudnék meg másoknál?Volt ennél sokkal,de sokkal jobb  Palotakoncert.Ez nekem nem volt az,akárki is fényezze,hogy szebben hangozzék.


Operett, mint színpadi műfaj • 36662018-08-22 11:02:29

Rab Gyulát valóban nem említettem,de különösen nem fogott meg bonviván szerepkörben semmiképpen.Más az opera és más az operett..


Operett, mint színpadi műfaj • 36612018-08-21 12:34:20

Budavári Palotakoncertek közül egy, két szó  a 2018-as produkcióról.



Válságban az operett.Nem maga a műfaj.Az előadók színvonala.Operettet játszani nem könnyű.Kell hozzá egy jól hallható hang,érthető beszéd és tánctudás,na meg egy kis beleélés is.A Budapesi Operettszínház a musicelek előtérbe vételével,szinte lefejezte az operettjátszást.Az utánpótlás még szubrett-táncos komikus szinten adva van,többnyire  szerényebb énekesi képességgel,de jó akrobatikus tánccal meg sok ordítással, nyüszítéssel



és sok,sok manírral.Megéltem a műfaj több nagy korszakát,de operettet játszani primadonna és bonviván nélkül nem lehet.Eleve alkatilag egyedül Fischl Mónika felel meg primadonna elvárásomnak.A többi primadonna szerepben parádézó hölgyről nem írnék.De bonvivánnak egyik szereplő sem igazán megfelelő.Boncsér Gergely operai hangvétellel énekel,de a Volga dal nem egy opera ária.Egyébként sem szeretem, ha operista operettet énekel.(Ebben persze voltak kivételek,de nem sokat sorolhatnék fel)A nagyon szimpatikus Dolhai Attillára meg egy estét alapozni képtelenség.Hallgatva lereked az ember,ahogy feszíti főként a magas hangokat.Vadász Zsolt nem is tudom.Főként nem a hangjával van a bajom.Örömmel vettem, hogy Oszvald Marika kicsit visszavette magát.Nagyon sok mindent letett az asztalra.Harsányságának csökkentése előnye.A zenekar –tánckar kivette részét a produkcióból a Főzeneigazgató úr és egy szomorú tekintetű karmester-hölgy vezényletével.



Ez volt a 6. Palotakoncert!A hatodik helyen.


Élő közvetítések • 73512018-08-18 11:23:44

Kösznöm szokásos elütés,ami természetesen nem ellenséges szándékból történik.



Viszont a tényeken  mit sem változtat!


Élő közvetítések • 73492018-08-17 20:50:02

Elég szomorú ,ha operebarátoknak Brandon Jovanovich neve nem mond semmit!



Egyébként nagyszerűen énekelte a szerepet.


Élő közvetítések • 73372018-08-12 08:57:33

Ritkán hallható és előadott mű a Ricciardo e Zoraide Rossinitől.Történt volt Pesaroban tegnap. Ha ember túlél egy 3 és fél órás Rossini operát az én esetemben csak az énekesekért teszi.Az viszont megérte. Flórez káprázatos ezekben a szerepekben,kétségtelen,hogy Rossini az  Ő igazi világa.Nagyszerű partnernője volt a nagyon  gyorsan feltőrő-teljesen megérdemelten-kitűnően éneklő Pretty Yende.Maga a mű számomra érdektelen,Rossini funoknak viszont csemege.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 610072018-08-09 21:01:28

Mondta volt Clemanceu több ,mint 100 éve Párizsban.a Pére-Lachaise temetőben.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 610042018-08-09 18:24:50

Puffogtatások vannak ,de nevek nincsenek!Nem is lesznek!


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 610022018-08-09 17:32:50

A témában várnám a választ:azaz a politikát kikerülve,kik lennének jó opera igazgatók?



(nem kellene stílusban a bal oldal szintjére menni-mert azt már jól ismerem  innen a Momusról!)


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 609972018-08-08 21:25:23

Ez nagy pech,de ez van.Aztán mindkét témában LEHET SOROLNI  a jelölteketSzerencsére nekem megfelel főként a kevésbé szalonképes!


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 609952018-08-08 17:20:04

Ez a lényeg .Nincs alternatÍva.Addig pedig örülni és nem állandóan ócsárolni kell,hogy valaki legalább akar valamit!A múlt csoda igazgatóiról pedig csak a jelen regél.Átéltem egy két korszakot és azok ,akik most förcsögnek akkor is ezt tették.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 609892018-08-07 11:26:51

kb 3o évig 4o ft



 


Plácido Domingo • 7042018-08-07 11:25:36

Domingo mindig jó anyagi körülmyének között élt ,így megengedheti magának a feledékenységet.A fiai még inkább!


Erkel Színház • 94492018-08-07 10:37:56

Bár nagy meleg van és rohamtempóban olvastam a hozzászólásokat azért egy-két dolgot megjegyeznék..Ókovács azért akar valamit nem?A 8o-as években megtörtént az Operaház felújítása.Mondhatni igen szerencsétlen ,módon.Rossz színpadgépezettel,a nézőtér rossz átalakításával az akusztika róvására.A nézőtér padlózatának  műanyagra történő kicserélése.Ha akkor az előző, sokak által visszasírt rendszerben rendesen megcsinálták volna most nem kellene újabb milliárdokat költeni a felújításra !



 Anno a háború előtt volt az Operaház és a Népopera.Előző a tehetősebbek számára.Aztán jött a szocializmus,ahol szintén különbség volt a jegyárakban.Míg az Operaházban 4o ft volt a legdrágább az Erkelben 32 ft a legdrágább jegy,de a fizetések 1000/1500 ft körül voltak (6o-7o es évek).Aztán ,ha jött egy jobb vagy rosszabb vendégénekes 3-5-szörös helyárakkal adták a jegyeket..Megjártam a világ nagy  operaházait,fesztiváljait,de sem a szocializmusban sem napjainkban ott sem elérhetőek az olcsó ülőhelyek,mert olyan drága-még az ott élőknek is.Ez tehát nem egyedi.



Érdekes a MÜPA csillagászati árai senkit nem zavarnak.Nem véletlen!Valóban nem helyes kijelentése a főigazgatónak-vagy újságírónak-a külföldiekre  hivatkozni ,mint elsődleges nézőforrásra.De miután bérletes-rendszer van a magyarok nagy része be fog jutni ,tehát fizikailag lehetetlen a csak külföldi néző.A MŰPÁ-ban sem csak külföldiek vannak a 3oezer forintos jegyekkel



.Egy opera igazgatása nem egyszerű.A műsorpolitika attól függ ,milyen erők állnak rendelkezésre.Mert van mondjuk 10( ? nincs) világklasszis hang,de az nem énekelhet minden este.Aztán még hol vannak a partnerek.Egy  fecske nem csinál nyarat ,így egy  sztárhang sem tud elvinni a hátán egy teljes előadást.Hiába vágyunk más műsorra a legtöbbhöz nincs meg a megfelelő énekesgárda.Ott van Bécs.A minőség ott is romlik,de rendesen. Igaz 180 -200 euróért..A Főigazgató legalább akar valamit,ha nem is mindenben értjük,de legalább akar!Várom a javaslatokat kit látnának helyette,aki megoldja az Operaház rendkívűl összetett vezetését, mindenki   megelégedésére? Én nem tudok egy nevet sem mondani


Plácido Domingo • 7032018-08-07 10:33:29

Nem csodálom,ha ez az egész igaz!Az illető örült a diliházban a helye.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 609872018-08-07 10:26:43

Bár nagy meleg van és rohamtempóban olvastam a hozzászólásokat azért egy-két dolgot megjegyeznék..Ókovács azért akar valamit nem?A 8o-as években megtörtént az Operaház felújítása.Mondhatni igen szerencsétlen ,módon.Rossz színpadgépezettel,a nézőtér rossz átalakításával az akusztika róvására.A nézőtér padlózatának  műanyagra történő kicserélése.Ha akkor az előző, sokak által visszasírt rendszerben rendesen megcsinálták volna most nem kellene újabb milliárdokat költeni a felújításra !



 Anno a háború előtt volt az Operaház és a Népopera.Előző a tehetősebbek számára.Aztán jött a szocializmus,ahol szintén különbség volt a jegyárakban.Míg az Operaházban 4o ft volt a legdrágább az Erkelben 32 ft a legdrágább jegy,de a fizetések 1000/1500 ft körül voltak (6o-7o es évek).Aztán ,ha jött egy jobb vagy rosszabb vendégénekes 3-5-szörös helyárakkal adták a jegyeket..Megjártam a világ nagy  operaházait,fesztiváljait,de sem a szocializmusban sem napjainkban ott sem elérhetőek az olcsó ülőhelyek,mert olyan drága-még az ott élőknek is.Ez tehát nem egyedi.



Érdekes a MÜPA csillagászati árai senkit nem zavarnak.Nem véletlen!Valóban nem helyes kijelentése a főigazgatónak-vagy újságírónak-a külföldiekre  hivatkozni ,mint elsődleges nézőforrásra.De miután bérletes-rendszer van a magyarok nagy része be fog jutni ,tehát fizikailag lehetetlen a csak külföldi néző.A MŰPÁ-ban sem csak külföldiek vannak a 3oezer forintos jegyekkel



.Egy opera igazgatása nem egyszerű.A műsorpolitika attól függ ,milyen erők állnak rendelkezésre.Mert van mondjuk 10( ? nincs) világklasszis hang,de az nem énekelhet minden este.Aztán még hol vannak a partnerek.Egy  fecske nem csinál nyarat ,így egy  sztárhang sem tud elvinni a hátán egy teljes előadást.Hiába vágyunk más műsorra a legtöbbhöz nincs meg a megfelelő énekesgárda.Ott van Bécs.A minőség ott is romlik,de rendesen. Igaz 180 -200 euróért..A Főigazgató legalább akar valamit,ha nem is mindenben értjük,de legalább akar!Várom a javaslatokat kit látnának helyette,aki megoldja az Operaház rendkívűl összetett vezetését, mindenki   megelégedésére? Én nem tudok egy nevet sem mondani.


Opernglas, avagy operai távcső... • 201212018-08-03 14:47:06

Igen Konieczny szerintem is nagyon jó énekes.Nekem Wotanként is nagyon tetszett és ebben az előadásban sem volt semmi bajom vele.Persze ezzel nem mindenki fog egyetérteni,de ettől még ez a véleményem!:)


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 66272018-08-03 09:22:52

Jó,hogy ismét leíratott,hogy nem illik belekontárkodni más műveibe.De mondjuk 4 vagy 5 alkalommal leírtam már a Momuson,hogy akár szeretnék ,akár nem az opera egy múzeum.Ezzel pedig semmi baj nincsen.Ahogy a XIX sz-i fesztészet alkotásait nem fogják firkálmányokká változtatni,mert a XXI. sz-ban élünk úgy a zeneműveken sem kellene erőszakot tenni.Ettől maga a műfaj nem lesz népszerűbb.Itt van a millió-zeneileg legtöbbször semmitjelentő musical az már a jelenkor terméke-írjanak még többet aztán,akit érdekel meghallgatja.De a  géniuszok alkotásainak átkoppintása,kifordítása,mai eszmei mondanivalóval meggyalázása bűntény.


Marton Éva • 7532018-07-26 10:53:50

Veriano Luchetti Az Erkel Színházban nagyszerű  Cavaradossit énekelt Vannak énekesek akik  művászete átjön ,másoké meg nem a hangfelvételen.Egyébként is a hangfelvétel főszereplőja a hamgmérnök.Ezért is nem tudok olyan hozzászólaásokért lelkesedni,ahol csak lemezeek alapján ítélkeznek egy éneks  minőségén


A nap képe • 20682018-07-25 13:09:27

...vagy arra jó példa,hogy mennyire subjectiv......:):)


Marton Éva • 7482018-07-25 13:04:06

Azt,hogy a Giocondában mit ettek  Lambertin nem tudom,de azt igen ,hogy az Erkel Színházban énekelt Álarcosbál Riccardoja egyike volt a legjobbaknak ,amit hallottam.Sőt abban az előadásban az általam nem kedvelt Sudlik Mária is nagyon jól énekelt.Igaz a felvétel és az előadás között eltelt néhány eszetendő.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 609672018-07-20 08:57:29

Kissé kaotikus az Operaház műsornaptára.Kevesebb több lenne.Miért szerepel Netrebko és a férje zürchi és kölni koncertje csak azért ,mert az Operaház zenekara kísérii?.Így régen ,amikor világjáró művészeink a legnagyobb házakban énekeltek azt is be kellett volna írni az Operaház műsornaptárába?Vagy csak,hogy ne tűnjön fel,hogy decemberig no előadás-illetve operaelőadás?


Erkel Színház • 94262018-07-16 20:55:15

Kedves csoporttársak.nem unják még Billy Eliotot.?Ekkora elánnal kellene írni  Haandel csoporttársunk energiát nem kímélő ajánlásai meghallgatása után.Mert azért a zenéjé lenne itt a főszerep.Bizony nagyon ,nagyon ritkán olvasok   arról,hogy kinek mennyire tetszett vagy nem tetszett egy egy ajánlott előadás,koncert.A politkai meccsek unalmasak és nem vezetnek sehová.Pedig mint megrögzött jobb oldali volna  mit reagálnom,de azt nem itt fogom megtenni,mint eddig sem tettem.


Miller Lajos • 852018-07-09 18:52:28

Hát ez nagy igazság!


Miller Lajos • 842018-07-09 18:50:56

Nem Önre vonatkozik,de vannak errefelé néhányan ,akikre nagyon is.Attól,hogy az Index, az Origo vagy a súlyosan ferdítő Startlapon jelenik meg valami el szoktam olvasni,mert az igazság valahol középen van  és soha nem voltam szélsőséges,pedig akár jó okom is lenne illetve lett volna.


Miller Lajos • 772018-07-09 14:56:40

Nem kenyerem Miller Lajos védelme,de az átkosban nem minden művész rendelkezett ,akár  manapság azonos jogokkal-és lehetőségekkel.Amit mond igaz.Egyben téved a művész,amikor azt írja:



"Én abból, ahogy valaki énekel, le tudom írni, hogy milyen ember az illető. Az ember nem tudja saját magát meghazudtolni." Ezt sokáig én is így gondoltam, hogy aki jó énekes az olyan ember is.Hát mondhatom csalódtam jó nagyokat.Mert messze nem erről szól a nóta.


Miller Lajos • 732018-07-09 11:38:26

off.Kedves Edmond Dantes.Hát tőlem nem fogja hallani a szocialista rendszer dícsőítését soha az életben,pedig alattuk végeztem "ingyen " az egyetemet,szereztem a szakvizsgáimat,De milyen áron?(csak példa a legenyhébb)Elveim ellen KISZ tag kellett lennem,mert egyébre nem voltam hajlandó. Az ottani aktívitásomról is jobb nem beszélni..És igen jobb oldali vagyok és az is maradok,ha ez sokaknak szúrja is a szemét!


Miller Lajos • 712018-07-09 10:55:21

http://www.origo.hu/itthon/20180704-miller-lajos-interjut-adott-az-origonak.html


Miller Lajos • 702018-07-09 10:47:45

Kedves IVA Ön honnan tudja,hogy a múlt rendszer miket csinált  a nem munkás-paraszt-szülők gyerekeivel?Teszem azt még rosszabb származásúakkalTudnék mesélni,de ez nem az a fórum,ahol erről kellene írnom.Túl éltük becsülettel, tartással,szorgalommal!


Miller Lajos • 692018-07-09 10:41:26

Csak azért ,mert az Origon jelent meg  van reaális alapja és nem hazugságokat ír! Mert valakivel nem foglalkozott a média éjjel,nappal,nem állította állandóan a mellőzését,mint Marton Éva,vagy a más okra hivatkozó disszidáló Sass Sylvia munkával jutott egy óriási karrierhez és itthonról!Azért ez nem semmi.Ezt pedig  nem mende-mondák ,hanem konkrétan ismert tények alapján írom.



Jó lenne nem poltikát behozni burkoltan a Momusra,bár köztudott ,hogy a beírok miként állnak a jelenlegi helyzethez.De ez legyen az ő bajuk.


Élő közvetítések • 72822018-07-08 00:40:02

Egyike a legjobb Lammermoori Luciának  ,amit életemben hallottam,pedig aztán,aki él és mozog koloratúrszoprán azzal láttam.Nem is arról van szó ,hogy a szoprán milyen nagyszerű volt,hanem az egész szereplőgárda együttesen.Ilyenkor derül ki,hogy a Lucia legyen az Kolonits Klára vagy Edita Gruberova vagy a múltból  Szűcs Márta,Gyurkovics Mária pertnerek ,nélkül nem tudják kihizni a műből azt,ami benne van.A madridi közönség olyan tombolást csapott,hogy a sextettet meg kellett ismételni.Camerana elképesztő , Rucinski hasonlóan hatalmasat énekelt.


Zenei témájú könyvek • 972018-07-05 14:52:16

Valóban nagyon jó ,már rég túl is vagyok rajta.


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 66242018-07-04 16:34:36

Nekem az egész gyűjteményem megmaradt és sokkal gyakrabban hallgatok és hallgattam a régi lemezeket,mint amik cd is később megjelentek.


Élő közvetítések • 72662018-06-30 16:54:38

Köszönöm!!


Élő közvetítések • 72602018-06-30 09:38:45

Hallotta valaki ezt az Il Piratát?Mert nálam különböző zeneművek mentek az opera helyén,pedig a RAI Radio3 műsorában az opera szerepelt.


Erkel Színház • 93682018-06-29 20:41:22

Speciel én most egy két demokráciában jeleskedő országról beszélek.plNagy Brittania.A magyar oldal szervezési hiba.


Erkel Színház • 93632018-06-29 15:21:03

De unalmas a Billy Elliot téma.Egy közepes musical a több ezer hasonló között.Erről sajtózni nyugaton kimeríti a röhej kategóriáját.Eleve nem kellett volna ennyi előadást ,főleg nyáron 11 órakor betervezni.Többnyíre azok lettek lemondva.



Pár éve volt  a Nyakfelmetsző Jack (lehet más volt a címe)az sem kellett a kutyának sem.Pár előadás után lehúzták a rendőnyt és nem volt ennyi óbégatás utána.Az egész politika most.Nagyon röhejes,demokrácia hiányáról beszélni ,mert egy gyenge musicelből elmarad néhány előadás.


Erkel Ferenc • 10462018-06-29 15:17:47

De unalmas a Billy Elliot téma.Egy közepes musical a több ezer hasonló között.Erről sajtózni nyugaton kimeríti a röhej kategóriáját.Eleve nem kellett volna ennyi előadást ,főleg nyáron 11 órakor betervezni.Többnyíre azok lettek lemondva.



Pár éve volt  a Nyakfelmetsző Jack (lehet más volt a címe)az sem kellett a kutyának sem.Pár előadás után lehúzták a rendőnyt és nem volt ennyi óbégatás utána.Az egész politika most.Nagyon röhejes,demokrácia hiányáról beszélni ,mert egy gyenge musicelből elmarad néhány előadás.


Anna Moffo • 302018-06-29 09:12:52

Az idézéssel semmi gond illik is ide,csak pont a Csárdáéskirálynőt jutatta eszembeAz viszont borzalmas volt.Moffo a maga idejében csodálatos énekesnő volt és a koloratur szerepektől kezdve Carmenig(Corellivel stúdió felvétel)mindent énekelt-csodás Lucia és Traviata filmek készültek a szereplésével(Luciában a magyar Kozma Lajos volt Edgar)Valóban a Met egyik ékköve volt.Emlékeim szerint pont lemodott  egy Luciát,amiért Ágay kKarolának korábbra került  metes bemutatkozása.


Anna Moffo • 252018-06-28 09:16:20

Szépnek szép volt,sőt énekesnőnek is nagyszerű ,de Vereczky Szilviához semmi köze nem volt.Csak Szinetár Miklós nagyot akart dobbantani és nem kellett az egyébként Németországban ,Ausztriában több  operettfilmben kíváló Házy Erzsébet.Olyan is lett az egész film.


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 66152018-06-27 12:01:39

Teljesen elmebaj  Salomét a Margitszigeten előadni.Tudnék mutatni egy műsorfüzetet,amit még anno adtak ki a szereplőkről ,előadásokról Csodás felvételek.Természetesen akkor még a természet lágy ölén mentek az előadások és nem a szörnyű sátor alatt.Kinek az agyament ötlete volt?.Ha eső van a nézőtérről úgy is kimennek,hiába kántálnak a sátor alatt.Igaz akkor még nem mikroportos rendszer volt,csak elől állt néhány kisebb mikrofon.Látható volt a csodás zöld környezet. Micsoda Aida,Carmen, Parasztbecsület ,Bajazzók világszám magyar énekesekkel.Felsorolni is lehetetlen.



Miután az előadáson nem voltam ott véleményt arról nem mondhatok.A Herodest éneklő tenort Gerhard Siegelt ismerem ,többször hallottam bécsi előadásokon ebben a  szerepben.Valóban  nagyszerű!Salomét Sass Sylvia. Saloméjához hasonlítani nem tudom fontos-e,mivel a művésznőnek nem a legjobb szerepe volt. Szokásos, saját elképzeléseinek tudatában számomra nevetséges figurát  állított ki a színpadra,hangi megvalósításról ne beszéljünk.Volt szerencsém itthon, külföldön az utolsó 5o év legjobb Saloméit hallani.Így magasan a mérce.Rost elképzelheteten,de Rálik Sylvia tökéletesen megfelelt volna,hiszen egyik legjobb szerepe volt.


Edita Gruberova • 30602018-06-25 10:48:50

Remélem Gruberova legközelebbi budapesti fellépésénél a KORMÁNY kitünteti valamilyen díjjal,ha már tette Domingoval.



Gruberovanak legalább van magyar kötődése édesanyja, mint tudjuk magyar volt.Aztán,amit letett az asztalra azért minimum megérdemli.


Edita Gruberova • 30582018-06-24 10:35:47

Gruberova 5o a Wiener Staatsoperben.Tegnap  egy katartikus este bebizonyította ismét,hogy vannak dívák és vannak MŰVÉSZEK!Gruberova számomra mindig is a number 1  énekesnőt jelentette,jelenti és jelenteni fogja.Nagyon ifjan 35 éve léptem át először a Staatsoper küszöbét Gruberova kedvéért ,akit már akkor jó pár éve tv-ből és lemezeiről jól ismertem.Aztán rögtön a  nagy kiugrást jelentő Ariadne auf Naxos című Richard Strauss operában Zerbinettaként.Azóta csak Bécsben jóval száz fölött szinte minden szerepében (egy,két  szerepet kivéve )láttam , hallottam,csodáltam, imádtam ,mert művészete óriási boldogságot  okozott.Tegnap este  a nézőtéren ülve végigperegtek ennek az 35 évnek az eseményei és az a szomorú tény,hogy tegnap énekelt utoljára a Staatsoperben.Nagyon sokszor voltam olyan előadáson,ahol tomboló közönség éltette,de a tegnapihoz hasonlóval nem találkoztam.A fanok is kitettek magukért.Az előadás végén az egész színpadot konfetti esőként ható kis szívek és lapocskák árasztották el a szeretet megnyilvánulásaként.Utána a színpadon még volt egy fogadás ,ahol a fáradtság minden jele nélkül találkozott a rajongóival.Gondolom akkor még nem sejtette,hogy ezzel nincs vége az ünneplésnek,mert eljövetelemkor még a művészbejárónál százas tömeg várta.



 A műsor  magáért beszél egy -egy ária  Mozart Szöktetéséből,Donna Anna második felvonásbel áriája,majd A Idomeneoból Electra bosszú áriája.Szünet után a Traviata teljes negyedik felvonása és végül Donizetti Roberto Devereux című operájának teljes zárójelenete.



Marco Armiliato hallatlan lelkesedéssel dirigálta a bécsi opera zenekarát és az egyes részletekben fellépő énekeseket.



Violetta negyedik felvonásbeli áriáját olyan megrendítően tolmácsolta,amit csak  az tud közvetíteni így ,aki búcsúzik valamitől.Jelen esetben Gruberova Bécstől.Hosszú,hosszú  tapsorkán után elénekelte még a Csarnokáriát Wagner Tannhauseréből és Adél kacagódalát.



Köszönöm Edita ezt a csodás estét,azt a számtalan élményt  a világ színpadain ,amit kaptam és a nem kevés személyes élményt.Bécs addio,viszontlátás Budapesten


Élő közvetítések • 72462018-06-21 22:42:14

A neten a szokásos kiírás!De azt hiszem sokat nem vesztettem.


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 40382018-06-21 17:55:39

Tételezd már fel,hogy tudom  1959 nem a  XIX század.De azok a fordítások ,amiket kitettél a XIX sz-ban készültek és én elég sok magyar nyelvű Wagner előadást hallottam nem ezekkel a  szövegekkel.Sőt a legtöbb szövegkönyve a birtokomban is van.


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 40292018-06-20 21:34:47

Mi a probléma?,Ezek XIX századi fordítások,de volt szerencsém például Blum Tamás opera fordításaihoz és azok nagyszerűek,jól énekelhetőek és megpróbálnak az eredetihez hasonlítani.Nem  fél óra alatt  készült nyersfordítások..Nyilván nem tetszene,ahogy  énekelnék ,hogy megszólalt  az "égi karán"mondjuk  1884-ben.



A minden szavuk érthető pedig arra vonatkozik,hogy a mai énekesek 9o%nál nem érteni mit énekelnek.Jó példa erre a Bánk bán vagy a Kékszakállú előadások.



Ez az én véleményem,hogy ez tetszik-e valakinek vagy sem számomra mellékes...



 


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 40272018-06-20 20:16:44

Szellő Lajos1964-1982 között volt az Operaház tagja,korábban a Debreceni Csokonai Színháznál működött.Bánk bánt ,Radamest,Végzet Alvarot,Don Jose-t stb énekelt.Nem volt rossz tenor,de abban az időben is votlak néhányan,akik később visszavonultak és nevük feledésbe merült pl Király Sándor,Tarnay Gyula,korábbról Kövecses Béla a külföldről visszatért Járay józsef stb.Aztán egyikük sem tenor imitátor volt.A nagy sztárokat pedig nem kell felsorolnom.,mert azok nincsenek  elfelejtve.Volt idő ,amikor 3 Asszád is volt a Sába királynőjére.Kettő a felsoroltak közül.Most,ha  megerőszakoljuk a fülünket van egy.


Opernglas, avagy operai távcső... • 200942018-06-20 15:42:19

Az "üldözött "Marton Éva már 1969-ben beállt a szerepbe (Manon Lescaut) a többi kb 9  főszerep mellett,amit itthon 3 év alatt énekelt el.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 608682018-06-20 15:37:51

Ebben Önnek teljesen igaza van!


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 40252018-06-20 15:33:43

Felelevenitve Joviczky József nevét kezembe került egy 1968-as Lohengrin



harmadik felvonása vele  Mátyás Máriával,aki akkor még nem volt rossz sőt olyan C-t nyomott,,amilyenre ma egy  hasonló fachu szoprán sem lenne képes.Persze Delly Rózsi Ortrudja is elementáris.Uram bocsánat magyarul énekelnek és minden szavuk érthető.és a föld sem mozdult ki a helyéből.Szóval a műfaj megy lefelé ,de rendesen.(Ezért jobb nem régi énekeseket hallgatni) Aztán az adott felvételen még van egy Bánk bán részlet.Szellő Lajossal(tetszenek rá emlékezni?) és a kitűnő Losonczy Györggyel,mint Tiborc.Mindig Melis  elementáris Tiborca az etalon.Hát ez nekem  jobb.


Opernglas, avagy operai távcső... • 200892018-06-19 09:18:46

Én töröltem a beírást,mert felesleges volt a feltett kérdésem.


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 40222018-06-19 08:56:46

Más dolog  a Tannhausert énekelni-ezt a felsoroltak meg is tették.De az megint más dolog Tannhausernek megfelelni a szerep egészében ,minden hangjában.Na itt azért már nincsenek olyan sokan.A többször  emlegetett etalon wagner tenor jó énekes volt,de nekem a hangszínével és a drámai erővel volt problémám.Nem véletlen,hogy Bayreuthban csak kisebb szerepekben  tudott énekelni,még a" líraibb" művekben is.


Marton Éva • 7242018-06-18 21:30:49

Nem tudom,hogy a szopránok miért szeretik fényezni magukat állandóan.



Marton Éva éppen arról beszél az M5-ön  milyen volt a pálykazdése.Hát nem olyan ,amilyennek elmondja,mert annak az időnek vannak már tanui.Grimm mesékbe illő történetet egy ekkora karriert befutott énekesnőtől nem vár az ember,mert rém visszataszító.Ragozhatnám tovább,de már lerágott csont az egész..


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 40142018-06-18 19:31:41

Joviczky mellett ott volt az elfeledett Tarnay Gyula és az üzembiztos Király Sándor.


Opernglas, avagy operai távcső... • 200862018-06-18 19:28:58

Azért az jó,ha a "nép=közönség" többségében jól dönt!!!!


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 40122018-06-18 16:18:08

Maradjunk abban,hogy az utolsó igazi  Tannhauser hangilag Magyarországon Joviczky József volt és nem mostanában.Többen elénekelték,de.....


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 40112018-06-18 16:01:30

Nem kell temetni a "jővőt".Figyelni kell a ma énekeseit és bizonyára ott vannak csak  figyelni kell.Ki hallott Gouldról 10 éve? (én).Egy  hónapja a STOP fantasztikus Ringjében énekelte Siegfriedet a csodás ,szintén nem fiatal Irene Theorin oldalán.



Sophie Koch sem kezdő.Soha nem volt kicsi a hangja.Magam is hallottam a STOP-ban Jonas Kaufmann Wertherje mellett.Massenet zenéje nem kíván Vénusz hangot.Én a tegnapi Tannhausert hallottam,de nem kívánok vitát gerjeszteni a más vélemény miatt.Talán annyit a rendező kábítós ötlete nem új.Már pár hónapja debütált Monte Carloban a Tannhauser első felvonásában Ott Jose Cura volt a címszereplő.A nem rossz címszereplő.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 608412018-06-18 08:55:11

Ha van ,aki vevő erre és nem búzzák ki és van impressario ,aki eléri,hogy énekelhessen lehet az embernek véleménye,hogy nincs valakinek hangja tesznek rá.



Azért volt idő ,amikor  Főigazgatónak jó lett volna állítólag, Ókovács helyett .Csak a idő múlik és a memória romlik.Na persze más Főigazgatónak lenni és más Wotant énekelni.Na részemről ennyit a kérdésről..


Opernglas, avagy operai távcső... • 200792018-06-17 14:20:27

Volt szerencsém ehhez a Manon Lescaut előadáshoz.Mivel általában a rendezés nem szokta elvonni a figyelmem magáról az énekes produkcióktól itt sem befolyásolja a véleményem.Láttam ennél sokkal rosszabb rendezésket is.Említem a münchenit vagy a londonit.Azt ,hogy  Des Grieux visszaemlékezik és mindenütt ott van,igazán nem zavaró hiszen Prevost abbé könyvében is a lovag visszagondol a múltra.



Manon szerepe nekem drámai szoprán énekesnőkkel nem igazán tetszik-sem Callas lemezen, sem Caballe ,sem Guleghina stb.  Legfeljebb a 3. és 4 felvonásban fogtak meg.De az elsőben, mind a másodikban sokan nem tudják a szerep könnyed kislányos hangvételét hangi adottságaik miatt teljes mértékben közvetíteni.Tehát maradok a líraibb hangnál Manon Lescaut esetében ( nem véletlen).



Ludmilla Monastyrsca sem kivétel-(sőt a nem régen hallott olaszok által favorizált Anna Pirozzi sem.)



Tény Monastyrscának nagyon szép hanganyaga van ,jó a technikája,de játéka nem elegendő.Sokan el vannak ájulva tőle,engem igazán semmiben teljesen nem győzött meg.(Lady Macbeth ,Abigail).



G Kunde talán az egyik legjobb  drámai tenor napjainkban,fölényesen uralja hangilag a szerepet,de figurában jelentéktelen.(sajnos öregnek is néz ki .)Az ijfú hősszerelmest velem el nem hiteti.



Röviden a barecolnai Manon Lescout nem dobogós nálam ,ami persze semmit nem jelent,de aki ismeri a Manon Lescaut múltamat ne is csodálkozzon.Magasan a léc még senkinek nem sikerült levernie.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 608382018-06-17 12:00:29

Már 4 éve énekli Wotant.Ha olyan borzalmas lenne nem hívnák még a Tirol Fesztválra sem.Lehet fejlődött.Minden előfordulhat.Van akinek elmegy van akinek megjön a hangja.Ha egy Eyvazov a legnagyobb helyeken énekelhet HÁ miért nem tehetné!Állítólag sok minden csak összeköttetés kérdése.Ezért is van annyi borzalmas előadás.


Élő közvetítések • 72312018-06-15 09:48:28

.A koncert elment.Voltak zavaró elemek Domingo,Eyvazov és sajnos Netrebko.Flórez esetében rájöttem, hogy könnyebb Donizetti 9 C-je,mint Verdi egy D-je(gikszer a Rigoletto kettős végén)



Denis Matzujew és a kis srác (Yelisey Mysin),Gergijev és zenekara nagyszerű volt,  hangban és szépségben Aida Garifullina(Netrebko a lady macbetes arckifejezésével háttérbe szorult) valamint  Ildar Abdrazakov kitűnő volt..Albina Shagimuratova nem tudom mitől olyan nagy sztár az alvóbaba arckifejezéssel fél Lucia örülési jelenettel.?


Erkel Színház • 93142018-06-09 13:36:36

Önnek teljesen igaza van!Ez burkolt politika meg kell nézni kik reagálnak.!A vesztesek mindennütt veszetesek Csak ezt nem kellene mindehol terjeszteni.De Ókovács Főigazgató kipécézett személy.bár neki is mint minden eddigi igazgatónak vannak jó és rossz intézkedései,de mindent megtesz,hogy az operát népszerűsítse.Ez pedig nem kis dolog.


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 39922018-06-08 23:02:35

R Kollo, Windgassen mindkettőt utóbbit igen kicsi koromban  hallottam. Kollot Bayreutban.Fantasztikus volt.


Elena Mosuc-drámai koloratúra • 8992018-06-01 22:38:48

Mosuc még mindig nagyon jó és kíváló,bár nekem kicsit hangos a tenor  Luciano Ganci.Ő volt a tenor a MÜPÁ-ban a Luisa Millerben Mosuc mellett.Most jobb Mosuc,akkor kissé fáradtnak tűnt.


Erkel Színház • 92692018-05-21 00:38:59

Nincs lehetőség,hogy cirkusz legyen belőle, így senki nem nyilatkozik még.



Egyébként nagyszerű produkció volt valóban,de hogy számomra ne legyen felhőtlen sajnos a karmester tempói  nagyon lassúak voltak végig. A tapsot is beleszámolva az első rész csak 6-7 perccel,de a második 15 perccel volt hosszabb,mint a megszokott.Kolonits Klára  diadalt aratott,teljes vértezetét felvonultatta.A tenor jó hang nagyon ,de bizonytalan  magasságai vannak.Balga Gabrielláról még nem nyilatkozom.Szép  hang jó technika,nekem kevés a hangja.Az összprodukció viszont győzött nálam is( lényegtelen,mert subjectív)  és persze a közönségnél is!


Jonas Kaufmann • 22472018-05-07 11:12:21

De attól gondolom kitűnően énekelt vagy rossz kritikát kapott?


Jonas Kaufmann • 22452018-05-07 09:42:42

Pavel Cernochot ebben az előadásból talált részletekben hallottam.Valóban nagyon jó volt és figurában is nagyszerűen hozta az infánst.Korábban 2o16-ban énekelte Franco Faccio Hamlet című operájában a címszerepet igen nagy sikerrrel Bregenzben a fesztiválon.Ehhez is volt szerencsém.Ezért volt kissé csalódás egy cseh tv műsorban énekelt áriák előadása pár hete.


Momus társalgó • 63342018-05-06 12:12:19

https://www.youtube.com/watch?v=tK5F-YHK68Y



2018. 05  05.  Th. Marinskii   Sámson és Delila   Olga Borogyina,Jose Cura


Momus társalgó • 63332018-05-06 00:12:07

Na azért ezt ilyen hévvel kijelenteni nem kelleneVeszprém díszpolgárval volr egy riport a Best-ben.Ebben kifejtette,hogy az operát nem szereti,csak olyan módon ,ahogy  ő csinálja.Na fiatalon nagyon jó volt,aztán jött  az opera ahogy Ő csinálja( képzeli az operát)Abból köszönöm nem kérek.



Spec nekem  nem jutott eszembe a neve ,mint Kaufmannál jobb tenor.Fiatalon sem volt jobb.Aztán  akkor még ott volt a 3 tenor és még énekeltek nagyszerű hangok abban az időben.Hozzáteszem Kunde abban az időben bel canto operákat énekelt,amikor Cura fiatal volt.lett utána hőstenor. Mégpedig nagyszerű.igaz nem olyan jó  kiállású volt ,mint Cura fiatalon ,de most már mindegy-



 


Élő közvetítések • 71672018-05-05 23:08:36

Veszélyes emlegetni!!Pár napja itt valaki írta,hogy olyan tenor,mint Kaufmann számára 3 is van. Azóta várom a neveket többedmagammal,de csak nem akar  leíródni!.Pedig 2-t még én is tudok akik nagyon jók.És nem  lírai tenorok.koloratúr kézséggel.


Élő közvetítések • 71662018-05-05 23:05:56

Nem hiszem ,hogy Haandel Úr köszönetek tömegét várná.De jó lenne,ha egy egy megnézett vagy meghallgatott műsor után némi véleményt írnának.A Momus  tudnillik nem a cirkuszokra van specializálva ,hanem a zenére.De utóbbihoz kevesen tesznek hozzá.


Jonas Kaufmann • 22422018-05-04 11:31:31

Tudtommal eljutattam Önhöz Kaufmann legutóbbi  produkcióját.Meg kellene nézni, hallgatni.Az igazán nem az őskor! Sőt Harterosról is kap újabb indormációt.


Jonas Kaufmann • 22412018-05-04 11:28:17

Gömbölyű hang?A lukas labda is gömbölyű végső soron.De kérdem hol volt a világ egyik legnagyobb énekesnőjének  Birgit Nilssonnak gömbölyű a hangja.de hozhatom példának Mara Zampierit is ,aki végig énekelte süvöltő hangjával az egész világot és imádták.Rálik Szilvia pont a német szerepekben nagyszerű,mert hangkarakterének igazán azok állnak jól.


Élő közvetítések • 71552018-05-04 11:17:32

Lana  Kos nagyszerű hangú szoprán ,Violettája gyönyörű volt!A rendezés modernsége ellenére tetszett,bár már volt hozzá szerencsém.


Momus társalgó • 63312018-05-04 10:05:09

Valóban Kunde is nagyszerű énekes és hatalmas fejlődésen ment át a hangja.Először Bolognában hallottam a Puritánokban Arturo szerepeben és azóta  élő előadáson nála jobbat nem kaptam.Aztán pár évvel később Münchenben már kevésbé tetszett.Utána eltűnt egy darabra és hősibb szerepekben tért vissza.Igazán nagy formátumú énekessé ebben a szerepkörben vált.Jelenleg egyike a legjobbaknak.


Jonas Kaufmann • 22372018-05-04 09:59:40

Hallgassák csak Netrebko gömbölyű éneklését,amihez nem sok kell ,hogy elguruljon.Én szívesebben teszem ezt Harterossal.Mert kíváló technika, györnyörű hangszín,semmi manir és nagyszerű színésznő.-Embernek pedig rém szimpatikus sztárallürük nélkül!


Jonas Kaufmann • 22362018-05-04 09:55:21

Harteros fejlődését  nagyon nagyon pozitiv írányba,aki nem hallja nem akarja.Ezen vitatkozni nem fogok nekem jó és a fülem igencsak jó.Ezen kívűl a kottát is ismerem.Pesten sajnos nem hallottam csak a tv -ben láttam nem volt jó formában ,de ilyen előfordul egyszer, egyszer.Az az összhang,ami közte és Kaufmann között van szinte párját ritkítja.



Akinek nem tetszik ne hallgassa! Sokaknak nem teszik Gruberova lelkük rajta.Éppen most fejeződött be a Lucrezia mücheni előadása82018 05 02) a yt-én elkápráztatva ezredszer,hogy mit tud még mindig.



Harterost én hasonlítottam  Stellához és akinek van füle hallja is.Ez egy saját vélemény.semmivel sem hiteltelenebb ,mint Sass Sylvia művi éneklését anno Callashoz hasonlítan.Sőt!!


Momus társalgó • 63282018-05-03 20:12:50

A Don Carlos részletben ,amit hallottam vele  nagyon tetszett.Aztán volt vele egy beszélgetés,ahol talán Lenszkijt és Cavarodossit énekelt.Hát attól nem voltam elájulva



.Írnék még egy tenort ,de várom a nagyhangú Trisztán 3 tenornevét,hátha benne lesz.De nem segítek.


Momus társalgó • 63262018-05-03 14:37:35

Bár  mindenki nagyon lelkes  Trisztán  3 tenorjára vagyok kíváncsi ,de azt hiszem még jó sokáig ,ha el nem felejteném még időben a fellengzős írását.


Momus társalgó • 63252018-05-03 14:35:14

Jorge de Leon korábban azt hittem itt egy jó tenor,de  Radamesként és Kalafként sajnos nem győzött merg semmiről csak arról ,hogy egy átlagos tenor.Cernoch Tamino ,de szép hang és miután bőven benne a 4o-ben olyan nagy durranás nem váható tőle-kaufmann féle produkció semmiképpen.Seifert német szerepekben még mindig jó,de olasz operában(csak Turridut hallottam vele Berlinben)nagyon nem győzőtt meg és nem is erőltette nagyon az olasz szerepeket.


Jonas Kaufmann • 22202018-05-02 19:44:56

A gondolat jó ,de Harteros jelenlegi éneklésére nem passzol!


Momus társalgó • 63152018-05-02 19:42:11

Trisztán, Trisztán!



Mellébeszélés és vádaskodás helyett,ami nem az ön modora legalább is ezen a néven olvasva korábbi beírásait,de hajaz máhova -nos a lényeg halljuk a 3 tenor nevet!!! Mire gondol személyeskedést említve?Nem menekülni kell,hanem válaszolni,ha már idecitált..De felsorolhatom a kedvenceit ,ha akarja!



És rögtön véleményezm is,amit tett rém igazságtalanul Kaufmannal.


Jonas Kaufmann • 22182018-05-02 15:09:40

Kedves Edmond Dantes!Ebben az előadásban hallotta őt?Ha igen hallgassa meg még egy alkalommal!Amit ír részben igaz a korábbi éneklésére.


Jonas Kaufmann • 22162018-05-02 14:28:19

Kedves Lujza nagyszerű összefoglaló!


Élő közvetítések • 71462018-05-02 09:52:19

Az énektechinkához Önnek fogalma sincs.Az áthallások pedig nagyon erősek4



Egyébként még mindig várom a 3  jobb tenor nevét!Aztán lassan én is elkezdem írogatni az Ön kedvenceinek milyen hangképzési problémáii vannak.nem a világ színpadiain ,hanem az ErkelSzínház színpadán.Na akkor lesz csak nagy csetepaté.


Élő közvetítések • 71412018-05-01 21:55:07

Teljesen igazad van ld 7139-es bejegyzés.Raffinált sértések bizonyos énekest kedvelők írányába.Remélhetőleg törlésre kerül a demokrácia nevében


Élő közvetítések • 71072018-04-30 18:27:46

Persze!Jó a memóriám!


Élő közvetítések • 71052018-04-30 18:04:29

Bár Cappuccilli 1990-ben énekelte utoljára Gerardot Bécsben,akkor még ön nem járt a Staatsoperbe.Legfeljebb videon láthatott egy bécsi előadást Domiongoval és Benackovával 1981-ből.Mint olvastuk lentebb a video ,cd, dvd nem számít önök szerint.Aztán jó lenne jobban figyelni,mert valóban Harterosnak volt egy pillanat megingása,de az a kedves Armiliato hibájából eredt.Egyébként meg úgy énekelt mint egy angyal.Nem véletlenül volt lábdobogós meghajlása.De a fene fogja itt magyarázni,hogy mi a jó.?Hát a "szépfiú" meg a hangtalan szoprán nagyon odatette!


Élő közvetítések • 71022018-04-30 17:43:09

Gondoltam valaki mást említ Cappuccilli helyett,de az egyenlő a lebukással. Jelzem így is!Harteros helyett pedig valaki másnál kellene keresni a hibákat!


Élő közvetítések • 70882018-04-30 08:15:41

Szeretem,ha nekem írnak olyat,hogy olyanról írok,amit nem láttam.Na akkor az Álarcosbálról miért nem írtam,?Csak elolvastam -zéta- kritikáját és egybevágott az én tapasztalataimmal egyes énekesekkel kapcsolatban.Ugyan kérem,kilóg a lóláb,de már átfér a föld másik oldaláig.Aztán az sem ártana,ha értelmezni tudnák, hogy mit írok és akkor talán nem fenyegetnének perrel félrértelmezés miatt vagy csak úgy dühből-ok nélkül.Na persze ez izgat a legkevésbé.


Élő közvetítések • 70872018-04-30 08:07:20

Nem kedves Tristan nem szeretem a tenorokat,de a 8o%-kuk művészetét igen jól ismerem.Így ha felsorol legalább három tenort ,akikre hivatkozik milyen nagyszerűek kézségesen válaszolok Önnek.Természetesen a ma működökre gondolok,nem a bakelit-lemez és cd-ről fülhallgaton  hallgatott régi ,már nem élő énekesekrel.Egnem mindenről meg lehet győzni,de a spontán sárdobálassal soha.Mindenkinek vannak jó és rossz napjai.



 Ez a fórum sajnos már másként működik,mint amikor 1o-en valahány éve elkezdtem írogatni.Sok kritika írányított,aztán fontos eseményekről hiányzik a vélemény.(pl egy nagy nemzetközi karriert befutott énekes tv által is közvetített fellépéséről egy kritika, szinte semmilyen hozzászólás nem hangzott el.Pedig tanulságos lett volna,de valamiért elmaradt).Azóta érzem igazán, hogy nem kellene ide energiát befektetni és sem tájékoztatni,sem véleményezni,rajongani pedig tilos-ha nem adott személyekről van szó.Kaufmann fekete bárány-tudjuk  miért.



Szóval kíváncsian várom a neveket!


Élő közvetítések • 70802018-04-29 22:43:34

Na sorolja azokat a szép hangú tenorokat !.



Csak mondom nem szeretem a tenor hangot Corellin kívűl!!.De az igazságtalanságot még kevésbé !


Jonas Kaufmann • 22132018-04-29 22:20:21

Pompás volt ez az előadás.Harteros paradésan énekelt.Végre rájöttem, hogy Antonietta Stellat juttatja eszembe a hangszíne.Kaufmann a "szépfiú "nagyszerűen énekelt-persze a színpadon diszletek helyett is mikrofonok voltak.Frontali lehet ,hogy beteg volt,de nekem a hangja Bolognában sem tetszett és most sem.Zenekar szokott jó forma..Csak egyet látnék az utóbbi időben Pesten hasonlót.A Kaumannt utálok meg csak lepjék el az odalt a negatív kritikákkal ,anélkül,hogy az előadást hallanák,látnák.Persze ez mit sem változtat azon,hogy nagyszerű este volt


Élő közvetítések • 70752018-04-29 22:18:47

Pompás volt ez az előadás.Harteros paradésan énekelt.Végre rájöttem, hogy Antonietta Stellat juttatja eszembe a hangszíne.Kaufmann a "szépfiú "nagyszerűen énekelt-persze a színpadon diszletek helyett is mikrofonok voltak.Frontali lehet ,hogy beteg volt,de nekem a hangja Bolognában sem tetszett és most sem.Zenekar szokott jó forma..Csak egyet látnék az utóbbi időben Pesten hasonlót.A Kaumannt utálok meg csak lepjék el az odalt a negatív kritikákkal ,anélkül,hogy az előadást hallanák,látnák.Persze ez mit sem változtat azon,hogy nagyszerű este volt.


  
Műsorajánló
Mai ajánlat:
16:00 : Budapest
Zeneakadémia, Solti György Kamaraterem

Dávida Tamás (trombita)
Nagao Haruka (hegedű), Csikota Gergely, Király Tibor, Kirsch Bence, Kresz Richárd, Nagy Csaba, Seidl Dénes (trombita), Thiago Bertoldi (zongora)
A hallgató barátaiból alakult zenekar
"Dávida Tamás trombita DLA doktori zárókoncertje"
VIVALDI: B-dúr kettősverseny, RV 548
ENESCU: Legenda
HORVÁTH BALÁZS: Escalator
BOZAY ATTILA: Concertino
ERIC EWAZEN: Fantázia hét trombitára

16:00 : Budapest
Belvárosi Nagyboldogasszony Főplébánia-templom

Orgonahangverseny

19:30 : Budapest
Zeneakadémia, Nagyterem

Óbudai Danubia Zenekar
Vezényel: Hámori Máté
LUTOSŁAWSKI: Concerto zenekarra
BARTÓK: Concerto zenekarra, BB 123
19:30 : Székesfehérvár
Ciszterci templom

Szili Gabriella, Alexander Schneider, Megyesi Zoltán, Najbauer Lóránt (ének)
Kodály Zoltán Kórusiskola Exsultate Fiúvegyeskara (karnagy: Tóth Márton)
Alba Regia Szimfonikus Zenekar
Vezényel: Dinyés Soma
JOHANN SCHELLE: Erkenne deine Missetat – kantáta
JAN DISMAS ZELENKA: Barbara dira effera - alt szólókantáta ZWV 164
HÄNDEL: F-dúr Concerto grosso Op. 6 No. 2
J.S. BACH: Herr, gehe nicht ins Gericht – kantáta BWV 105
A mai nap
elhunyt:
1908 • Pablo de Sarasate, hegedűs, zeneszerző (sz. 1844)
1957 • Jean Sibelius, zeneszerző (sz. 1865)