vissza a cimoldalra
2017-12-13
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Társművészetek (1220)
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (3859)
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (60213)
Momus társalgó (6308)
Milyen zenét hallgatsz most? (24990)
Kedvenc előadók (2814)
Kedvenc művek (143)
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon (2276)
Haladjunk tovább... (205)
Kedvenc felvételek (148)

Olvasói levelek (11198)
A csapos közbeszól (95)

Operett, mint színpadi műfaj (3407)
Berlioz újratemetése (140)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (2451)
Erkel Színház (8577)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1203)
Franz Schmidt (2975)
Magyar Televízió opera-, balett- és operett közvetítései - hazai produkciók (1142)
Bartók Béla szellemisége (256)
A magyar zenei élet elfeledett vagy kevéssé ismert művészei (423)
Opernglas, avagy operai távcső... (19881)
Jonas Kaufmann (2150)
Évfordulók, jeles napok, születésnapok etc. (571)
Lisztről emelkedetten (879)
Élő közvetítések (6743)
Magyar Rádió operafelvételei és operaközvetítések – magyar előadóművészekkel (935)
Hozzászólások a Momus írásaihoz (6440)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

Név: telramund
Leírás:
Honlap:
   


telramund (5718 hozzászólás)
 
Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 28742017-12-07 20:47:11

Scala ezen a színvonalon ,hogy mutathatja magát a világnak.Riccardo Chailly úgy vezényelte le a két felvonást,hogy egy pillanatra sem engedte a közönséget tetszésnyílvánításra.Jobb is!A 3 főszereplő egyenrangúan rossz.Eyvazov matt ,csúnya hangon kínlódja a szerepét,semmiről sem szól,miként Netrebko Maddalenája  sem.Netrebko kicsit pihenhetne.Gombócos éneklése  az első felvonásban kifejezetten idegesítő volt.Csúnya középhangok,elvékonyodott magas regiszter, számos helyen disztonálás.Talán a második felvonás kettősében mutatott eddig néhány hangot ami a régi Netrebkot idézte és ez nagyon kevés.Salsi is eddig árnyéka önmagának Münchenhez képest.Ez a Chenier eddig nem az én Chenier előadásom.



Véleményem a végére sem változott.Rém gyenge előadás volt!



De a szervezés ügyes!Hiába bukni nem lehet ,ha jó a hátszél!De igazán nem Eyvazov a csalódás.Tőle nem sokat vártam ,kb annyit is kaptam.Netrebko pedig



óriási csalódás!


Élő közvetítések • 67122017-12-07 20:44:22

Véleményem a végére sem változott.Rém gyenge előadás volt!



De a szervezés ügyes!Hiába bukni nem lehet ,ha jó a hátszél!De igazán nem Eyvazov a csalódás.Tőle nem sokat vártam ,kb annyit is kaptam.Netrebko pedig



óriási csalódás.


Élő közvetítések • 67112017-12-07 19:15:06

Scala ezen a színvonalon ,hogy mutathatja magát a világnak.Riccardo Chailly úgy vezényelte le a két felvonást,hogy egy pillanatra sem engedte a közönséget tetszésnyílvánításra.Jobb is!A 3 főszereplő egyenrangúan rossz.Eyvazov matt ,csúnya hangon kínlódja a szerepét,semmiről sem szól,miként Netrebko Maddalenája  sem.Netrebko kicsit pihenhetne.Gombócos éneklése  az első felvonásban kifejezetten idegesítő volt.Csúnya középhangok,elvékonyodott magas regiszter, számos helyen disztonálás.Talán a második felvonás kettősében mutatott eddig néhány hangot ami a régi Netrebkot idézte és ez nagyon kevés.Salsi is eddig árnyéka önmagának Münchenhez képest.Ez a Chenier eddig nem az én Chenier előadásom.


Simándy József - az örök tenor • 4972017-12-05 17:51:40

Simándy József kitűnő színész is volt.Aki látta a Carmenben vagy Canioként,de lírai szerepben pl Lenszkij .vagy hőstenor szerepben Radamesként vagy Otelloként nem mondhat mást .És akkor nem írtam Bánk bánjáról.


Simándy József - az örök tenor • 4942017-12-05 13:41:34

Ki állítja,hogy László Boldizsár tud játszani?Énekelni ,ha tudja a szerepet tud,de nem kell ekézni Simándyt,mert akár a múltban ,akár a jelenben működne színészileg is kenterbe verné.Kisebb arc jobb lenne!


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 601902017-12-01 10:55:05

Ezek a pobblémák minden pályán ott vannak ,ami a pénzről szól.Megfogadtam, hogy két sornál nem írok többet.Az elsőben minden benne van.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 601842017-11-30 23:22:30

Mondjuk Boross Csilla többször mond le előadást lassan ,mint amennyire felkérik.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 601592017-11-27 12:13:10

Van kb 10.!Ezt azért nem nevezném nagy jővőnek,remek korszaknak.


Erkel Színház • 85422017-11-27 09:22:22

Kedves IVA!Általában nem szoktam követni a rossz szokásokat.Nem szoktam általános alanynak válaszolni,hanem konkrétan számra azaz nicknévre.Miután ez nem direktben Önnek szólt ,hanem elharapódzása miatt úgy általában gondolom, hogy helytelen. Ezért nem válaszként ment egy beírásra,hanem egy sajnálatos negatív jelenségre volt reagálás.


Erkel Színház • 85372017-11-26 14:24:29

Kedves IVA nem számolom a sorait ,amit a rendezésről írt és speciel ezt nem csak Önnek róvom fel,hanem az általános és hivatalos operakritikának is.



Ha  elsősorban Önre gondoltam volna és nem úgy az átlagos magyar és külfüldi kritikák ezt jutatták eszembe.Egyébként Önnek címeztem volna,de mint látja nem válaszként ment,hanem egy sajnálatos megállapításként.


Miklósa Erika • 12162017-11-25 12:32:30

Az ötvenes évek első felében készült filmeket jó 10 évvel később (vannak kívétek) hozták be ,Magyarországra.Tehát olyan öregnek nem kell lenni legfeljebb kisgyermekkorban látta az ember.Emlékeim szerint nem igazán tetszett a film.Már akkoriban sem kedveltem az elidegenítést-


Miklósa Erika • 12142017-11-25 09:38:10

Azt már láthattuk 63 évvel ezelőtti Carmen Jones című amerikai  filmben is!:)



(1954 Otto Preminger   Harry Belafonte és Dorothy Dandridge)


Erkel Színház • 85152017-11-25 09:26:26

A rendezői operajátszás eltűntetése írányába nagyon célszerű lépés lenne,ha az előadásokról szóló kritikák 2oo  sorban nem a rendezésról,hanem a zenei ,énekesi megoldásokról szólnának.Ez az operajátszás" vírágkorában kb a 8o-as évek közepéig így is volt.Aztán a kritika végén egy vagy kér sorban rendezte: xy.Az opera zenés műfaj így az akusztikai élményeknek kellene dominálniuk a kritikákban és nem a vizuálisnak.



Én magam ,ha nagy ritkán írok egy előadásról-lehet udvariatlanul-de meg sem említem a rendezést maximum egy mondat erejéig.Rossz( a gyakoribb) vagy jó.Ennyi ,mert többet nem is érdemel.A hosszú taglalás csak az operát mellékesen elismert rendezők arcát nagyítja,pedig általában egyébként sem kicsi!


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 601182017-11-15 12:41:58

Na persze,mert  a korábban meváltott (saját) 59oo körüli jegyem,már hetek óta 1000 forintért volt kapható.Mondhatnám azt is becsapottnak érzem magam,mert akkor  vissza kellett volna adni a különbözetet.Csak ,ha marad az eredeti ár  4o %-os nézőszámmal  ment volna az előadás.Egnem egyébként nem izgat Ennél sokkkal de sokkal többet kifizettem egy előadásért több száz alkalommal,de nem éreztem ,hogy hülyének néznek.Egyes ismerőseim meg is jegyezték,hogy miért nem várok az utolsó pillanatig,bezzeg ők.No comment erre is!


Edita Gruberova • 30322017-11-15 12:19:56

Szeplőtleneknél ,hogy tudna számolni.........semmilyen ágazatban sem!


Élő közvetítések • 66692017-11-12 21:58:52

Na ezen is túl vagyunk. Jellemző,hogy a fél világon közvetítették,de a Bartók rádió ilyesmire képtelen.Na annyira azért nem nagy baj,mert ennél az Adrianánál nagyon sok jobb előadást hallottam.Hiába  a verismus bár lenézik ,nehéz műfaj,mert szív és lélek is kell hozzá.Na ebben nem nagyon volt ma részünk.Netrebko leénekli a hangokat, felső regiszterével főleg a negyedik felvonásban csinál egy két említésre érdemes megoldást,de el nem hiszem neki sem  a szerelmét ,sem a halálát..Beczala nem volt rossz mint ,ahogy Zhidkova sem,de hallottunk jobbakat is.Viszont nagyszerű volt a zenekar.Azért ez sem megvetendő egy kiemelkedő produkciónak ígérkező előadás után véleményként.


Pitti Katalin • 7882017-11-12 09:25:28

Jobboldaliságt, baloldaliságot a legjobbaknál  nem az érvényesülés lehetősége határozza meg.!Akiknél meg az ,azok olyan emberek is!


Opernglas, avagy operai távcső... • 198612017-11-08 19:07:24

Bretz Gábor ,mint Jochanaan a Saloméban Salzburgban?Hát ez hihetetlen.



De Domingo sem semmi ,mint a fiatal Zurga a Gyöngyhalászokban.


Pitti Katalin • 7092017-11-07 12:17:36

" ki hitte volna, hogy az MSZMP-nek ekkora befolyása volt a világ nagy operaházaira és koncerttermeire?"



Független Pitti Katalin személyétől bizony volt egy Aczél elvtárs jó hosszú ideig,aztán volt egy Interkoncert,aztán Lukács Mikós után volt egy igazgató.Hallottunk olyanokat,hogy kit ,miért közvetít ki az Interkoncert,ki mennyit adózott a keresett külföldi keresetéből,ki nem adózott,ki számított disszdensnek és ki nem,kinek vitték utána az útlevelét,hogy kegyeskedjen ne rossz színben feltüntetni Magyarországon a lehetőségeket,kit közvetített ki az operaház ahelyett ,akit az adott színház hívott stb stb.Szóval jobb ,ha nem mélyedünk bele a témába!


Pitti Katalin • 6932017-11-06 15:42:30

Nagyszerű volt ez a műsor.Én soha nem voltam egy Pitti Katalin fan.Művészetét elfogadtam, de magam sem tudom ,miért nem fogott igazán meg,mint tette ebben a műsorban.A késői felismerés  azért jobb,mintha ez nem történik meg.



Azt viszont nem értem,hogy abban a bizottságban,ahol döntenek az örökös tagok sorsáról Pitti Katalin neve miért is nem szerepel?Nagy karriert futott megérdemelné.A Kossuth díjról ne is beszéljünk!


Erkel Színház • 84692017-10-31 11:58:19

Sutherland sokadik búcsú fellépése.Régen imerem és sajnos soha nem bírtam ki végig.Pedig a tenor Austin jól bírta Raul szólamát,de ott is a vértelen Valentinet nem lehetett elviselni..A sok kórus és mellékszereplő nyüglődése-kevesebb ,de főleg rövidebb jobb lett volna.Reformáció ide  vagy oda ez a mű soha nem fog  tetszeni.,Pedig egyébként a ritkaságokra  igen fogékony vagyok.


Erkel Színház • 84342017-10-30 11:45:09

Teljesen egyetértek Veled a Hugenották igazán nem egy jó opera.Arról pedig ne beszéljünk,hogy Meyerbeer fő műve.Az Afrikai nő messze beelőzi-bár mérhetetlen hosszúsága ott is hátrány.Mindenestre a világ színpadain jóval többször előfordul,mint a fent nevezett mű.Bár a premiert nem hallottam,meg fogom nézni,de magát a művet ismerem,de gyakran legfeljebb a királyné és Roul kettősét hallottam részben Corelli ,meg  egy R Leech nevű korán letűnt tenor miatt.


Erkel Színház • 84112017-10-29 12:17:43

Hogy megszaporodtak a beírások!Bezzeg tegnap nagy kuss volt délután, hogy lesz premier vagy sem.A bizonytalanságot sosem viseltem,így kimaradt a produkció.De két felvonás után  nem maradtam volna,mert ,hogy őszinte legyek csak Kolonits Klára  érdekelt  az egészben.Maga a mű számomra elviselhetetlen hosszadalom,főleg az utolsó két felvonás.Pedig próbálkoztam vele nem is akármilyen szereposztásban.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 600122017-10-28 16:59:33

Na ne tessék mondani!Nem ennyi kicsit talán több!Engem nem egy dolog érdekelne,hanem egy előadás némileg.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 600112017-10-28 16:56:39

Mint a ravatalozóban olyan csend van a témában.MINIMUM miután pletykaszintjén a és b variáns van az Operaház sajtósának valahol meg kellene erősíteni valamelyik variatiót.Lesz egy közbülső megoldás biztos a zongrakíséretes-na ebből nem kérnék.Mert valamit csinálni kell,hiszen ugrana a bevétel is az emelt helyárakkal.Újabb szégyenfolt az Operaház palettáján.A nézők semmibevevése okán!Ne legyen igazam és mindenkinek jó szórakozást.Nekem már elment a kedvem.


Opernglas, avagy operai távcső... • 198562017-10-28 12:51:30

Uncsi ez a Netrebko ,de nagyon.Most széténekli magát a világkörüli turnén.Münchenben mi nem tetszik.esetleg még nem tették be Eyvazvot?



A Metropolitan bezzeg oké.nagy amerika show a fellépések mellett.


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 64132017-10-25 11:34:41

Bőven elég lett volna az utolsó 7 sor megírása.



A többi egy felsorolás semmi egyéb,haszontalan. Miután más is hallott egyet és mást,bizony sok énekes megítélésnek tévútjára tévedt a szerző.Viszonrt egy-két hiányolhatalan varázsszó szerepel még elfogultsággal sem vádolható.


Kolonits Klára • 9902017-10-22 22:31:00

A Facebookon elolvasható a Kolonist Klára oldalon és több más helyen.


Edita Gruberova • 30232017-10-22 22:25:22

Azért a Lucia lehetőségét Valois Margit  felvonásnyi szerepe nem pótolja sajnos,abban a mérhetetlen hosszúságú  és unalmas operában.Ezek a francia nagyoperák, már a Meyerbeer írtakra gondolok most, annyi üresjárattal mennek,hogy az tragédia.Ahogy Verdi Don Carlosa soha nem lett volna a francia verzióban kedvencem.A mostani előadást is Párizsból csak gyorsítóval lehetett kibírni.



Aztán Gruberova is hallotta volna és csak ánult ,bámult volna.A másik kettőn nem fog az biztos!Ez akarás és egy kis szervezéssel kivitelezhető lett volna.Nem 2 hete tervezték a műsort,de a  japán turnét sem.


Jonas Kaufmann • 21382017-10-22 16:56:11

Jonas Kaufmann minden yt-felvétele csak pár napig elérhető az újabbak közül,mert a YT szűri és fenyegeti a feltevőket kitiltással..Saját bőrömön tapasztaltam két éve..


Edita Gruberova • 30212017-10-22 16:52:31

Egy Lucia lesz Japánban Gruberova személyében,ahol földreborulva imádják!De a másik kettő.nevetséges.Aki meg méltó lett volna,hogy ebben a szerepben méltón képviselje Magyarországot itthon marad.


Erkel Színház • 83552017-10-20 11:52:24

Hallottam hírét még tegnap.Na csak Abigailre lennék ma kíváncsi akkor az kimarad.Holnap viszont próbát teszek türelemből és egy alakítás  biztos jó lesz!


Jonas Kaufmann • 21012017-10-15 12:01:22

off Kristin Lewisnak olyan szerepe az Aida,mint anno Maria Chiarának.Mindenütt ezt énekli.De zongorázni lehetne a különbséget.Chiara is csak pályája második felében énekelte mindenütt.



Anita Rachvelishvili nagyszerű volt ebben az előadásban ,mint Amneris,de vannak rosszabb napjai is.


Jonas Kaufmann • 21002017-10-15 11:55:43

off Netrebko a későbbi előadásokat csinálja.Yoncheva férje egy eléggé futatott karmester,bár a nevét soha nem hallottam.Mindenütt vezényel többek között a Metben is (Domingo Hindoyan)


Gaetano Donizetti • 9362017-10-15 11:51:39

Mérhetetlen hosszúsága ellenére nagyszerű előadás.Garanca  igazán neki való  szerepben és a többiek is  kíválóak.A rendezésről nincs mit mondanom,mint úgy általában.Egy operaelőadás értékét számomra az énekes produkciók jelentik.Megtanultam elfelejteni a környeztei hatásokat (Rendezés, díszlet , jelemez)


Jonas Kaufmann • 20942017-10-15 09:51:12

Igen a metes Tosca Opolaissal és Kaufmannnal lett tervezve.De lett belőle Yoncheva és Grigolo,mert előbbiek lemondták az előadást.


Élő közvetítések • 66282017-10-14 23:25:23

Hát akinek lesz Artéja nem tudja felvenni.,aki felvehetné,mert van rá eszköze nincs Artéja.Ilyen az élet,de valahogy csak előkerül,ha másként nem dvd-én.Ha meg nem  az élet megy tovább.


Jonas Kaufmann • 20922017-10-14 23:22:25

Ha valaki szereti Abdrazakovot az én vagyok.Régebbi Fülöp király alakításai sokkal  tetsztőssebbek voltak.Sajnos a középregiszeter világos és a mély hangjainál hiányolom a súlyt,ami Fülöp esetében sajnos elkerülhetetlan.És azért ne felejtsül el Gyaurovot Siepit, Tozzi-t Ramey-t,Furlanettot vagy Kovács Kolost sem.Kaufmann jó szerepe az infáns,de a premieren indiszponált volt elég alaposan..Erzsébetet éneklő  Yonchevát nem kedvelem, sem a hangját sem a merev személyiségét.(milyen Tosca lesz a Metbe?).Garanca a Fátyol legendát jól elénekli(Cenerentola),de a nagy áriával kapcsolatban kétségeim vannak,leginkább az érzelmi  kifejezés terén.Nekem eddig Tézier volt az ,aki hozta formáját- jó Posa márki.A zenekar helyenként hangosabb ,mint kellene így a nagy autodafé jelenetben a szólisták egy rész nem is hallatszódott.Bár a Bastille Opera akusztikája rémséges,mint mondják.


Vincenzo Bellini • 4632017-10-13 19:11:07

J Camarena nagyon jól énekel,Minden kényes magasság a helyénTézier nem igazán bel canto hang,de megcsinálja.



Nekem kicsit Damrau necces,főként mert 2o éve csak csodás Elvirát hallottam és erre még hab volt a tortnán ,hogy magyar Elvira is felkerült a szerepben nálam a top kategoriába.Teste pedig olyan ,amilyen ,semmilyen.Laikusként ez a vélemé- nyem a felvételről.


MET-es operaelőadások moziban • 6202017-10-12 19:31:01

Nem vagy drámai hangokhoz szokva a Normában!:):)


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 598282017-10-12 19:29:25

És?


Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 28702017-10-12 19:28:26

A Scala téli nyitány mindig is nagy sznob felvonulás volt ,van, lesz.Miután csillagászati árakon kellnek el a jegyek,aki számít Itáliában ott kell lennie és természetesen ennyi pénzért csak jót fog  HALLANI!Még Eyvazov fémtorkát is.


Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 28622017-10-11 20:24:30

Ez a nagyfokú médiafelhajtás következénye.Számomra Nyetrebkot,aki ebben lubickol inkább ellenszenvessé teszi,mint szimpatikussá.Persze laikus nézőpontom szerint.


Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 28612017-10-11 20:21:36

Egyik sem!Amilyen érzelem Erkel női figuráihoz illik Nyetrebkonak nincs!



Nem véletlen azon szerepek sora ,amire  le volt szerződve és visszalépett.Pl a Norma Londonban.(miszerint nem tud azonosulni a figurával)


Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 28532017-10-10 23:12:31

Hiába Anna Nyetrebko a történelem nagy asszonya is szeretne lenni.Összehozza Oroszországot az USA-val.Putyint még megértem,de mit szól ehhez az amerikai first lady?Na meg a strapához Nyetrebko hangja?


MET-es operaelőadások moziban • 6102017-10-10 20:29:04

Nekem  élő előadásban Lukács Gyöngyi Normája mindent vitt.Egyébként véleményeddel egyetértek!


MET-es operaelőadások moziban • 6052017-10-10 15:55:02
Teljes mértékben egyetértek a véleményeddel.A kontraszt talán kisebb lett volna ,ha koloratúr énekesnő Norma,de Radvanovsky drámai szoprán és manapság nagyszerűen énekel.Hogy miként tüntette el hangjából a lebegést jó volna tudni.Az első felvonásvégi tercettben sem DiDonátot,sem Calleját nem lehetett mellette hallani.Persze ez csak egy laikus véleménye,aki rontani akarja a tömegek élvezetét.
Haladjunk tovább... • 1982017-10-07 15:11:57

Gratulatió és köszönet.Remélhetőleg ezekkel a lehetőségekkel visszatér a nagy idő a Momus történetébe!Telramund


Élő közvetítések • 66132017-10-06 20:45:32

Sajnos rém gyenhge hangi produkciók.Gaskarova nem lenne rossz hang ,de erdei madár hanggal nem lehet Lukreziát énekelni.A bariton botrányos(Don Alfonzo)Gennaro szép,de kemény hang a bel cantohoz semmi köze.Kár!


Erkel Színház • 83332017-10-06 16:24:58

Veled szemben nekem nincs miért mentegetődznöm.Majd ha túllépsz a kisebbségi érzésed vezérelte gonoszkodáson folytathatjuk. Addig pedig még sok víz le fog folyni a Dunán,mivel képtelen vagy rá.!


Erkel Színház • 83292017-10-06 15:55:07

Nem , nem ez vár.Aki őszinte és értelmes vitát folytat akkor sem ezt kapja,mert más a véleménye.Mert őszinte!Pár napja egy kisebb eszemecsere okán azt írtam, hogy csodálkozom,hogy Te aki a szereplők között vagy nem hallod ,amit én a nézőtéren hallok.Erre azt válaszoltad minből gondolom ,hogy nem hallod.Na valahol itt kezdődik  baj.Mert megértem,hogy mint munkahelyeddel tarozol lojalitással.De másokat azért mert leírják ,amit egyébként Te is tudsz ,Te is hallasz megtámadni,sértegetni nem nagy jellemre vall.Őszintére semmiképpen.


Erkel Színház • 83262017-10-06 12:18:00

A cinizmus a védekezés legocskább formája!


Erkel Színház • 83232017-10-06 10:23:39

Ennek az itt személyeskedő úrnak  védőügyvédnek kellett volna lennie.Állítólag azok keresnek a legjobban.!Bár valószínű ,hogy az zenés színház állami támogatásából is cserren ,csuppan.Ezért is ideje lenne szemészhez és fülészhez  járulnia..4 ember lelki nyomoronc?Csak 4?Szerintem meg egy.Felvállalhatom az egyik negatív beíró szerepét,mert elég sok minden nem tetszik.De itt azt sem tetszett,amikor jókat írtam.A "laikus"  az ilyen "kiváló művészeknek" zavaró tényező.Akkor is ,ha talán nem is kevés van a tarsolyukban.Minden esetre a személyeskedővel bármikor felvenném a vitát az operáról,az operajátszásról és az énekehangról.A rendezőkról nem ,mert jelenleg a magyar operában egy sem éri el a küszöböt sem.,Pláne ,hogy beszélgessek róluk.


Élő közvetítések • 66062017-10-03 10:58:15

Mit fikázzam?A Tosca a könyököm jön ki.Jobbnál ,jobb Toscákat hallottam így sajnos a mikroportos előadás nem igazán fogott meg.Bár megmondom  nem tegnap este, csak ma reggel néztem bele.Rost elénekelte a szerepet ,de sajnos Tosca az más.!Még László Boldizsár volt a legjobb.Bár kicsit öncélúnak érzem mindig az éneklését.Kálmándy Mihály Scarpiája hát nem is tudom.Nekem csak elénekelte,de hangilag nem fog meg.Magyarul ez a Tosca nem az én Toscám!


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 597892017-10-02 23:06:43

Azért Városi Színház  néven csak működött nem is akármilyen műsorral és vendég énekesekkel.Egy zenés színháznak az akusztika nélkülözhetetlen.Az Operaház akusztikáját sikerült tönkretenni az elmúlt felújításnál.Az Erkelnek meg csodás akusztikája van.Igaz bizonyos kormányok alatt jobban szerettek volna valamilyen  plázát a helyén.De reméljük ez az idő soha nem jön vissza!


Élő közvetítések • 65952017-10-02 12:02:53

Sanos ezt sem találja a böngésző,meg a korábbiakat sem.A Firefox új verziója 55.0 3 például beneged a Momus oldalra,de ha pl az Erkel Színház allapra kívánok lépni kiírja,hogy nem biztonságos a weblap(?????)És forduljak  a weblap rendszergazdájához..Viszont W10-en nincs probléma.Minden frissitése a rendszereknek csak nagyobb káoszt okoz.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 597722017-10-02 11:56:20

De az Operaháznak szól!!!!


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 597712017-10-02 11:55:19

Másról beszélünk,de nagyon!


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 597602017-10-01 18:01:00

Most látom az Operaház honlapján,hogy az októberi Nabuccoban Alexandru Agache nem Sümegi Eszterrel énekel,hanem Rálik Szilviával.Speciel engem érdekelt volna Sümegi miként énekli a Wagner szerepei után Abigailt.Tud valaki valamit a cseréről?Két napja még  az eredetileg tervezett szereposztás volt a honlapon.


Erkel Színház • 82692017-10-01 17:54:34

A mai Opera Caféban volt szó erről a Figaróról.Illik tudnunk,hogy az operának alkalmazkodnia kell a mai fiatalok igényeihez azaz a nullához,meg a facebookhoz.Tudni kell a fiatalnak nem azt kell érezni,hogy egy múzeumban van.Tehát minden őskonzervatív,aki Mozartot és az általa írt művet akarja hallani tűnhet- ezen előadás szellemében írván- a  p......-ba.


Plácido Domingo • 6672017-09-20 19:09:39
Nyugalom Domingo meguszhatatlan.Jővő hétfőn lesz az M5-ön.
Erkel Színház • 82352017-09-17 20:07:53
Kedves Momo.A telcsizést be lehet fejezni.Egyébként nem neked válaszoltam, ha hajaz is egy ,két dolog a beírásodra.Általában írtam.Aztán a válaszodban nagyon sok mindennel nem értek egyet.Feltételezem nem elég figyelmesen olvastad el amit írtam.Ennyi ,nem több.A véleményem erről a Bánkról nem változott és nem is fog soha.Utoljára leírom-a hangzás borzalmai ,a szörnyű hangok miatt.Megnyugtatlak kitűnő fülem van és sokszor a ti botlásaitokat( széteséseket) is meghallom,de ismerve a kórusművészek hyperérzékenységét soha nem teszem szóvá.De itt többről volt szó éneklés terén.Azért kíváncsi lennék miként hallom én a nézőtéren azt,amit Te a közvetlen közelben nem hallasz.Hát az bizony elég szomorú lévén nem vagy laikus!?
Erkel Színház • 82122017-09-17 10:57:05
Az énekművészeknek nagy fájdalom,hogy azt hiszik csak ők kompetensek vélemény mondani,amit nem tesznek,mert erkölcsi érzékük tiltja.Több évig jártam egy nagyon kedves tanárhoz,akinél az Operaház számos magán és karművésze tanult.Hát ott azért nem mindenki volt ilyen szófukar,ha más énekesről kellett nyilatkoznia persze nem pozitív értelemben.Ez pedig most is így van.A többi pedig csak porhintés.Nagy fájdalom, hogy vannak "laikusok" a nézőtéren,akiknek nem kötelező mindenre azt mondani ,hogy nagyszerű.Aztán, akit én ismerek ilyen "laikusokat" nagyon ott vannak a témában.Ismeretanyagban ,énektechikai kérdésekben,hallásban(pl létezik absz hallású is) a művekkel kapcsolatos nagy számú hallgatásban.Nyilván ezeknek az embereknek nem lehet lenyomni bizonyos dolgokat a torkán.Aztán megnyugtathatok mindenkit,hogy ha pl én írok is a véleményem súlyát nagyon becsomagolom,hogy kevésbé fájjon!Az én hivatásomban is ott van a kritika.Ha kritika ér nem dobom a hátam mögé,hanem végiggondolom ,lehet igaz.Sőt be is ismerem.Lehetőség szerint pedig változtatok.Nyilván ez a helyzet valamivel egyszerűbb,mert nem két kis szalagot kell kordában tartani.És pont,hogy ne kelljen az erre felelős embereknek tudniuk kellene a megterhelés jogosságát. Na itt a nagy baj.Ahhoz viszont nincs kedvem,hogy ezt részletezzem,mert túl hosszú lenne.Tévedés, ez a tendencia,ami most itthon uralkodik a opera terén,sajnos mindenütt ott van már a világban.(Tapasztalom)Ha nem történik személetváltás nagy bajok elé néz a műfaj.
Erkel Színház • 81992017-09-16 19:25:56
Azért ez nem teljesen így van:
1.Van olyan ember (magam is ismerek többet közülük,de itt is működik néhány)aki a pénzéért kapni akar valamit,élményt például évente néhány alkalommal.Lelkesedik,tapsol mosolyogva távozik.Én is ezt teszem a musiceleknél,ha véletlenül odatévedek egyszer.(bár ott sem független a fülem)Aztán ,ha olyan skláger jön ,mint a Hazám ,hazám tapsol önfeledten,hiszen hallotta milliószor a rádióban ,aztán itt ,ott.
2./Aki a fél életét operák hallgatásával és pfuj a műfaj íránti lelkesedéssel tölti,esetleg ismeri a kotta minden hangját és hallotta a művet 15o-szer annak ez a Bánk nem fog tetszeni az biztos.Így a nézőtér többsége lelkes az amatőr produkcióknál is.A kritika létező dolog.Azt sajnos egy művésznek is el kell viselni ,ha tetszik,ha nem.Bármennyire is fájdalmas,de nyugodtan leírhatom,hogy jobban értek a torokhoz,mint az énekesek 8o %-a.Azért sem kínoztam magam egy felvonás után,mert hallottam ,hogy rossz helyen járok aznap este.A baj az ,hogy akik vezetik a színházat nem biztos,hogy képben vannak egyes szerepek kiosztásánál,mert az mióta világ a világ nem csupán a tehetségen múlik..Az valóban igaz,hogy egy kezemen meg tudom számolni,hogy a tavalyi évadban hány előadásról jöttem el feldobva.Többnyire koncertszerűen adták azokat elő.Szóval az nem mérvadó,hogy a szomszéd néni,bácsi mennyire jól érezte magát.Én is szeretném!De ehhez nem elég,hogy megvettem a jegyem akkor minden oke,mert...stb..stb nem ismétlem a fentieket.Magam részéről néhány évre a Bánk bán téma lezárva.
Erkel Színház • 81892017-09-14 16:45:47
Ismerve a különlegességekhez való vonzalmad megértem,amit írtál.Én inkább az előadás hangzás színvonalát kifogasolom,valamint a zenei összekavarást,ami a művel történt.
Erkel Színház • 81822017-09-14 10:17:31
Kedves Búbánat!Biztos,hogy ugyanazt az előadást láttuk néhány nap eltérésével?
Erkel Színház • 81692017-09-12 12:17:32
Pontosan így van.
Erkel Színház • 81662017-09-11 16:44:07
Bár beírásomat senkinek sem céloztam,de ez a név ugrott be.Ennyi volt nem több.Engem a rendezések soha nem érdekeltek (az utóbbi 10 évben teszem hozzá). Ön reagált rá.Ha kíváncsi a véleményemre jelenleg egy rendezőt sem favorizálok,mert "elszakadtak" a művektől.A jelenlegi színházi életeben idegenül mozgok annyira,hogy a bizonytalnra bizony nem is váltok jegyet.Megülök a szép emlékeimen.Lassan ez vár az operalátogatásokra is.Én ugyanis a hangok szerelmese vagyok és fütyülök a rendezésekre.Jelenleg pedig egy kezemen meg tudom számolni a számomra kellemes hangokat az Operaházban.
Erkel Színház • 81642017-09-11 08:56:05
Még mindig jobb ,mint Alföldi operatéren folytatott ámokfutása.
Bánk bán • 28862017-09-10 09:55:32
Hiányzik a névsorból az igazi hőstenor Joviczky József,Király Sándor a méltatlanul sehol , soha nem említett Tarnay Gyula és talán még idesorolnám Bándi Jánost is és László Boldizsárt a legutóbbi időből.
Erkel Színház • 81562017-09-10 08:21:14
Jobb is!
Erkel Színház • 81552017-09-10 08:19:39
Hát akkor sokat kellett várni,hogy 2óra 3o perc után valaki jónak tűnjön.Egyébként Bakony Marcell jó hang,többet is foglalkoztathatnák.Ebben a szerepben nem láttam,de nem hiszem ,hogy az egész előadáson II Endre szerepe nagyot fordított volna.Aki halálra ítélte a Bánk bánt sikerült neki!A többit lásd az Erkel Színhátz topicban.
Erkel Színház • 81482017-09-09 21:43:29
Erkel( nem biztos,de dallamokat fel lehetett időnként ismerni)) Bánk bán premier az Erkel Színházban.Első felvonás után menekültem és mint egy kisgyerek ,akinek kedvenc mackójának a fejét gonosz emberek letépték,úgy próbálta kitépni ez az első felvonás a szívemből azt az operát,ami a 3 legjobban szeretett opera között foglal helyet több évtizede a szívemben.Egyáltalán zeneileg sem tudom hova tenni.Nem az ősBánk nem a nagyon népszerű a zeneesztéták szerint hallgathatatlan átdolgozott,Nem is a Palló Imre Bánk bánoskodása idején játszott transzponált változat.Talán nem tudni ki követte el-az ős Bánk baritonra épített változata?.Mindenképpen botrányos,de legfőképpen a magvalósítás okán.Ez az opera,aminek minden taktusát 10 évesen ismertem,aztán barátkozni kezdtem az őssel,kevesebb sikerrel.A zenekar már a Himnuszt is igen érzéketlenül játszotta.Ez nem javult a nyitány alatt sem ,talán az első felvonás végére már mindenki tudta hol van.Én is sajnos ,hogy ott.A rendezésről nem szokásom írni.Erről az akváriumot idéző palotáról végképpen semmit.( A többire nem voltam már kíváncsi)Viszont jó párszor átvittek valószínűleg egy tálon egy marha nagy szarvas testet,felvonás végén kivilágítva,hol lent a porban,hol az akváriumban.De mindez feledhető a részemről, ha a hangok kárpótoltak volna.
Na itt aztán a probléma.Nevek nélkül,aki akarja utánanéz.Bánk bán utazó sztárbariton (MET,Bayerische Staatsoper stb.) olyan remegős hanggal,amit régen nem hallottam.Igaz magyar szavát sem.Melinda két számmal nagyobb cipőben,éles magashangokkal, az együttesekben hallhatatlanul.Megjelenésben nem magyar nagyasszony.Gertrudisz dominának öltöztetve-na jó nem igazinak-időnként meg-megreccsenő hanggal,Otto ma szinte hang nélkül,még a falzetto is megreccsent.Talán Petur bán érte el azt,amit éneklésnek lehet nevezni,ha a hangszín kicsit sötétebb lett volna.Énekkar,mint úgy általában jól teljesített.Nem nagy ötlet ez a bariton változat bemutatása a közönség nem fogja szeretni.Nem mintha számítana én biztos az életben nem hallgatom meg ezt a változatot.Kíváncsi vagyok akik
maradtak mit írnak a folytatásról.Persze tudva ,hogy ki is ír.Van –e fogalma,hogy egy Bánk bánnak milyennek kellene lennie(zeneileg)?
Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 28442017-09-07 19:05:06
Én is így gondolom.
Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 28412017-09-07 11:38:22
Mondjuk egy Tosca igen ,de nem egy tenor opera,mint az Andre Chenier.Egyébként Harteros nekem tökéletesen bejön Aidaként is Maddalenaként is.Kaufmannról ne is beszéljünk!
Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 28172017-09-04 12:21:35
Hát sznobék biztos sírógörcsöt kapnak ,ha az idilli pár nem jön többet.Eyvazov énekeljen úgy ,ahogy kell és nem lesz semmi probléma.A Scalában úgy is megkapja a magáét,bár már az olaszok sem olyanok mint régen,meg az "opera maffiát" sok pénzért meg lehet venni.De az nagyon sokba kerül.
Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 28162017-09-04 12:11:26
Vigyázzon Dantes,mert Ön is törlésre kerül,ha szenteket(momus szenteket) "gyaláz" illetve hasonló stilusban válaszol.(Nem ppp-re gondolok,mielőtt bárki azt hinné)
Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 28002017-09-02 09:36:41
Mielőtt belekötne: hazajött. másutt : disszidált
másutt: volt már rá példa külföldön is.
Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 27992017-09-02 09:33:14
Legyen erős és kapaszkodjon a székében nehogy leessen!Volt szerencsém anno egy egész előadást megállítani,amikor a valóságban disszdált énekesnőhaza jött vendégszerepelni.Akkor sem volt könnyű,mert az ilyesmi egyedül nem megy .Aztán ,amikor kellett a megbeszélt személyek cserbenhagytak.Na ez így lenne most is.De azért ,ha úgy ítélem nyugodt lehet kibűzom,de majd a sok sznob üvöltésétől nem lehet majd hallani.Egyébként volt már rá külföldön is. Például a most jól futó Callejat Berlinben a Puritánok után,mert elviselhetetlen volt.De Cura sem uszta meg,pedig valamikor nagyon kedveltem.De remélem Ön is csatlakozik és nem csak nagy hangon számonkér.Egyébként nem tudom miből veszi,hogy nem leszek ott?Ezt én soha sehol nem írtam.
Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 27902017-09-01 19:11:41
Könnyű neki jó időben ,jó helyen lenni.
Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 27882017-09-01 17:27:21
Aki még nem tette siessen jegyet venni ,mert a STOP-ban szeptemberben a netrebkos Il Trovatore Manricoját ki hinné a lemondott Marcello Alvarez helyett Eyvazov énekli.Mikor lesz a nézőkben már annyi bátorság,hogy sznobságukat félretéve,hogy kibúzzák ,de jó alaposan.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 596942017-08-30 19:39:58
A Gördülő opera beindulhat Magyarországon is.Bevált már Rákosi idejében is.
Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 27592017-08-30 19:37:23
Még annyi a drámához miért kell szépnek lenni?
Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 27582017-08-30 19:36:28
Itt egy kicsit azért tévedni tetszik.Aki igazán szereti az opera műfajt,annál nem elsődleges ,de még másodlagos szempont sem,hogy ki miként néz ki.Ez az utóbbi idők eszménye csak.A legnagyobb énekesek azért teljesen mindegy miként néztek ki,mert nem divatbemutatón szerepeltek, hanem énekeltek.Egy Corelli 15o-en kilósan is Corelli lett volna,mint ahogy Pavarotti sem pille volt.Aztán a felsoroltak közül két nő tőlem úgy nézhet ki ,ahogy akar,akkor sem tudok sem a hangjukkal ,sem a művészetükkel mit kezdeni.Nekem az operában legyen hang,technika, kifejezés.Ha ez megvan nagy baj már nem lehet.Én biztos nem fogom egyetlen énekesre sem azt mondani,hogy azért mert szép, vagy jól néz ki micsoda nagy énekes.
Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 27522017-08-30 10:46:49
"De írhattam volna akármit, teljesen mindegy, hogy mit. Aki azért néz be egy topicba, hogy akár megértett egy hozzászólást, akár nem, személyes és általános sértegetésekkel reagáljon rá, az meg fogja tenni."
Igen azért van 5632 hozzászólásom a kitörölteket nem számolva!
Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 27472017-08-29 13:36:11
Miről nem írdogálnak itt?Theo Adam az egyik legelegánsabb megjelenésű kítűnő énekes volt,messze a gömböcöktől.Úgy tűnik eluralkodik lassan a zenei topicokban a csordaszellem.Valaki leír valamit negatívat ,vagy pozítivat anélkül,hogy a reagálok életükben hallották vagy látták volna überolják.Aztán jaj ,ha a feltevővel szembemegy a beírás.Undorító az egész legjobb nem reagálni semmire és távoltartani ezeket a topicokat.
Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 27192017-08-26 08:54:10
Pénz van a dologban biztos vagyok benne.
Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 27182017-08-26 08:52:37
Hogy nem ?Akkor talán minden impressarió süket?A tenornak -jó tenornak,bár a gyengébbeknek is- mindig nagyobb sikere van ,int a szoprán-mezzo énekesnőknek.(Persze van kivétel.Mert Gruberovánál még soha nem hallottam, hogy ne neki lenne a legnagyobb sikere.)Voltak már az operaéletben ilyen árukapcsolásos történetek.Netrebkot miért kellene megérteni.Egy középszer őt is lehúzza.A partnernek meg miatta van sikere láttuk a MÜPÁ-ban.Bár a közönség nagy része azt hiszi Netrebko jó ,akkor a partner is csak jó lehet.Hallottuk,hogy a kiabáló dervist ,hogy ünnepelték a "hozzáértők" Budapesten.Pénz van a dologban biztos vagyok.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 596262017-08-26 08:44:33
Tessék még egyszer elovasni ,amit írtam!Igaz röviden ,de ugyanez benne van.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 596242017-08-25 11:35:06
Azt ,hogy a repertoárt le kellett cserélni szerintem azért történt,mert egy jó pár operához,ami közkedvenc nincs megfelelő számú és qualitású énekes sajnos.Az más kérdés,hogy ,ami megmaradt azzal mi történt az esetek nagy részében.Na erről már lehetne mesélni.
Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 27102017-08-25 11:04:28
Meli nagy szerencséje,hogy Domingo a világos tenorja miatt kedveli és mindenben szinte vele énekel,mert így a hangja sötétebbnek tűnik.Aki akarja hallgassa.
Netrebko nem fog Kaufmannal énekelni soha.Egyszer: Kaufmann legalább akkora sztár ,mint Netrebko.Aztán kitűnő színjátékos,ami Netrebkonak nem az erőssége.Ez nyilvánvalóvá vált,amikor Netrebko nevetséges indokkal lemondta a müncheni Manon Lescaut.Pedig milyen nagy dobás lett volna ,ha a Scala az Andre Cheneirhez együtt szerződteti őket.
Más:A facebookon valaki ,aki ott volt az aug. 22-i Aidán azt írta,hogy az előadás színvonala a legkisebb olasz színházét sem érte el.Sajnos nem derült ki,hogy ki,kik miatt.Gondolom a szoprán és a tenor(Eyvazov)miatt,mert a mezzohoz hasonló minőséget nagyítóval sem lehet jelenleg Itáliában találni.Kíváncsi lennék mi zajlik a kulisszák mögött,hogy Eyvazovot szerződtetik a legnagyobb helyekre?Netrebkoval ez az árukapcsolás rém gusztustalan és az operajátszás meggyalázása!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 596092017-08-22 20:01:57
Én nagyon kedveltem az "idős nénikéket",jobban ,mint a mostani idétlen ,tudatlan fiatalságot a nézőtéren.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 596082017-08-22 19:59:42
Én is tudnék mesélni 2010 előttről sok mindent,főleg a 2oo5 körüli időszakról,mert akkor olyan helyzetben voltam,de nem sokáig tartottak mert kellett a helyem.Így igen jól esett a 2010-es változás.Persze nem operai vonatkozásban,hanem a mindennapi életben.Az én családom és jómagam is olyan sokszor lett a bal oldal áldozata,hogy a jobb oldal a fején is állhat akkor is kitartok mellette.Aztán hagyjuk az elveket,mert azok csak cicomák.Mindenkinek az a jó ,amiben jól vagy jobban él.
Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 26932017-08-22 13:16:22
A kulcs,hogy a művész elhiteti -e velem vagy sem.Van ,aki igen ,van ,aki nem?Van ,aki soha-hiába énekel ,mint az angyal vagy angyalka:):)!
Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 26912017-08-21 19:58:14
Na ja,de ahhoz kellenének igazi érzelmek is.Nem elég a szép hang a jó technika,kifejezés nélkül mit sem ér az egész.Még egy csúnya hanggal is el tudja adni magát valaki,mert erős a kifejezőereje.Hoznék példát,de nem kívánok vitatkozni.
Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 26822017-08-20 15:49:57
Azt ,hogy az olaszok mint hallanak régen nem érdekel.Egy olasz hozzáértő írta Meliről ,hogy micsoda Radames,jöhet az Otello.Erre Te is elkezded dícsérni,mert az olaszok ezt teszik.Ha sokat hallottad ezt az előadást hallhattad a kínlódását Radames románcával és a végi piano gikszert.Vagy talán az sem volt?
Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 26812017-08-20 15:45:39
Nem kívánok Netrebkon vitatkozni,mert nem érdemes.De a tényeket elferdíteni nem kellene.Te ugyanúgy nem kedvelted Netrebkot mint én.Aztán mindketten ,amikor belekerült a megfelelő szerepeibe,megkedveltük.Nekem a budapesti koncert után jött le művészetének manírjai,szép hang ide vagy oda.Te mindenütt azt írtad,hogy 6 éve alig várod,mert már akkor kellett volna énekelnie a szerepet.Lehet ebben igazad is volt,mert akkor még nem ezzel trapézszájú,szinte zártfogsorű éneklésmóddal akarta drámaivá tenni a hangját.Sikerült is hangszíne teljesen elválik a régi szép hangjától.Aki ezt nem hallja nem akarja.Hallgasd minél többet Netrebko Aidáját én biztosan nem fogom.Üres nő,üres játékkal.Még elfogadható magas regiszterrel,de ott is lebegés észlelhető ha akarod hallani ,ha nem.És teljesen mindegy mi szokás Salzburban és mi nem.Semenchuk Amneris képe után mégis volt nagy tapsikolás.Egyébként írásaimban mindenütt odatettem, hogy szerintem.Neked is ez kellett volna.Szóval egy nem egyértelmű előadásról ex catedra nem jó írni!Még Meliről volna kedvem írni,de nincs értelme.
Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 26782017-08-20 14:34:16
Hol lehet ezt a gikszert hallani?Mert ,aki ott volt a koncerten nem mondta nekem,pedig gondolom feltűnt volna neki.
Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 26772017-08-20 13:44:31
Ez pontosan így van.
Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 26762017-08-20 13:42:38
Sajnos rosszul hiszed ,hogy Netrebko és Aida összeférhetetlensége egyedi és én gondolom.Nézz körül lejjebb is aztán az élő előadások topicban és nagyon sok ember velem ért egyet a kérdésben,csak az nem aki elvakult és mert Netrebkot Aidának képzeli annak is hallja.
Aztán ,ha olyan nagyszerű volt szerinted a két ária olyan fényes volt?Az első után még taps sem volt.A Nílus part c- jét pedig megfogta aztán már túl is volt rajta.Én csak egyszer hallgattam meg és mindez lejött,Te sokszor és utána véleményeztél.Na akkor hallgasd meg még egyszer.Akkor talán Meliről adott véleményed is megváltozik.Tévedés nem temetem Netrebkot,csak Aidaként abszolút nem jött be.Semmi érzelmet nem sugárzott és ,amit már mások leírtak ebben a kérdésben nem kívánom ismételni.
  
Műsorajánló
Mai ajánlat:
16:00 : Budapest
Belvárosi Főplébániatemplom

"Belvárosi orgonakoncertek"

17:00 : Budapest
MűPa, Üvegterem

Berecz Mihály (zongora)
Central European String Quartet:
Miranda Liu, Soós Máté (hegedű), Nagao Haruka (brácsa), Szabó Judit (gordonka)

"Hangulatkoncert"
BACH: c-moll szonáta, BWV 1017
CSAJKOVSZKIJ: Meditáció, Op.42
HAYDN: C-dúr („Madár”) vonósnégyes, Op.33/3

18:00 : Budapest
Régi Zeneakadémia

A Zeneakadémia Népzene Tanszékének tanárai és hallgatói
"Találkozások Liszt Ferenccel"
Liszt Ferenc és a cimbalom

18:00 : Budapest
Zeneakadémia, X. terem

"Házimuzsika a Zeneakadémián"
Mező Péter tanítványai

18:00 : Budapest
MTA Zenetudományi Intézet

Classicus Kvartett, Brassói-Jőrös Andrea (ének)
"Kodály és kortársai III."
KODÁLY: II. vonósnégyes
DEBUSSY: vonósnégyes
SCHÖNBERG: II. vonósnégyes

19:00 : Budapest
Zeneakadémia, Solti György Kamaraterem

Borbély Mihály (klarinét, szaxofon)
Kodály Kórus Debrecen
Vezényel: Szabó Sipos Máté
"Kodály-parafrázisok"

19:00 : Budapest
Erkel Színház

CSAJKOVSZKIJ: A diótörő

19:30 : Budapest
Zeneakadémia, Nagyterem

Frankl Péter (zongora) Ács Ákos (klarinét), Szőke Zoltán (kürt) Kelemen Kvartett: Kelemen Barnabás, Kokas Katalin (hegedű), Homoki Gábor (brácsa), Fenyő László (cselló)
DOHNÁNYI: 1. (c-moll) zongoraötös, Op.1
DOHNÁNYI: esz-moll zongoraötös, Op.26
DOHNÁNYI: C-dúr szextett, Op.37

19:30 : Budapest
Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem

Lenneke Ruiten, Hélène Walter, Christopher Ainslie, Helena Rasker, Paul Schweinester, Valerio Contaldo, James Platt, York Felix Speer (ének)
Les Musiciens du Louvre
Vezényel: Marc Minkowski
J.S. BACH: Karácsonyi oratórium, BWV 248 - 1., 2., 4., 6. kantáta
A mai nap
született:
1870 • Leopold Godowsky, zongorista († 1938)
1943 • Gösta Winbergh, énekes († 2002)
elhunyt:
1976 • Lily Pons, énekes (sz. 1904)