vissza a cimoldalra
2019-01-18
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (4178)
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (61444)
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon (2285)
Társművészetek (1286)
Haladjunk tovább... (218)
Kedvenc felvételek (150)
Kedvenc előadók (2832)
Milyen zenét hallgatsz most? (25007)
Momus társalgó (6349)
Kedvenc művek (143)

Olvasói levelek (11306)
A csapos közbeszól (95)

Erkel Színház (9628)
Momus-játék (5589)
Palcsó Sándor (231)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (3078)
Jonas Kaufmann (2337)
Marilyn Horne (469)
Kimernya? (2920)
A magyar zenei élet elfeledett vagy kevéssé ismert művészei (1244)
Élő közvetítések (7669)
Cziffra György (107)
A nap képe (2120)
Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak (2929)
Operett, mint színpadi műfaj (3801)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1569)
Franz Schmidt (3260)
Évfordulók, jeles napok, születésnapok etc. (810)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

Név: telramund
Leírás:
Honlap:
   


telramund (6098 hozzászólás)
 
Marilyn Horne • 4632019-01-17 17:43:11

Igen lemezen.Hogy cd-én kiadták -e nem tudom.Most látom kiadták.



https://www.amazon.com/Carmen-Georges-Bizet/dp/B000001GAQ


Marilyn Horne • 4572019-01-16 23:03:57

Nem  a metes Carmenre,ami jóval később volt ,mint a Carmen  Jones film,amiben csak énekelt.James McCraken volt Don Jose a 7o-es évek első felében


Marilyn Horne • 4522019-01-16 19:30:43

Nem nem téved!Főként Rossini szerepekben énekelt-aki szerette ezt a fajta mezzót-nagyot.Nekem a" legnagyobb mezzo" ellen van csak kifogásom.Hallgassa,aki szereti,de nekem mezzo hangon más szerepek jönnek be.Hozzáteszem szinte minden szerepében hallottam,de nem miatta ,hanem más szereplők okán.


Marilyn Horne • 4502019-01-16 17:12:37

Véleményem csak lehet.Aztán Gruberova Mozart éneklése ha megfelelt a karmestereknek nekem miért ne felelne meg?.Horne-t soha nem szerettem  Ez talán bűn?Ha más írja  akkor is ez a válaszom nem személynek szólt-vélemény.Nála szörnyűbb Carment nem hallottam.


Marilyn Horne • 4482019-01-16 16:41:45

Hát a gutturális mezzók között biztos.Én lerekedek ,ha hallom 5 percen túl.


Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 29272019-01-16 10:20:44

Miután számtalan jobbnál ,jobb Adrianát hallottam,aztán egyik kedvencerm talán annyit ,hogy szépek voltak a díszletek a jelmezek. Beczala nagyon jó volt a tenor főszerepben,Maestri pedig ,meglepetésemre a bariton szerepben.Netrebko szép hangon énekelte az érzelmileg messze álló szerepet.Egy ,két  hosszan kitartott pianoja pont a hossszúsága miatt nem tetszett.De nekem Adriana más  hangszínen szól igazán..A mezzo egy jó hang,de unalmas,mint mindenben  Rachvellisvili.Maga a mű nagyon szép  részeket tartalmaz,érzelmileg megfog


Erkel Színház • 95952019-01-15 21:22:47

Nagyon igaz!


Erkel Színház • 95932019-01-15 21:21:36

Az eltűntek mind olvassák a Momust.Az Operaház nagyon ,nagyon sok tagja olvassa a Momust.A laikusság pedig nem biztos,hogy megállja a helyét,mert egy két laikus bizony többet konyít pl az opera műfajához,mint a 2o éve szakmabeli.No ez egyes szakmabeleiknek lehet fájdalmas pont.Ez és a politikai (burkolt) okok vezettek oda,ahol most vagyunk a Momus társadalmában.Szélsőséges elemek mindig voltak és mindig lesznek,mint ahogy mindenkinek van kedvence,aki viszont másnak nem az.Aztán azok hirdetnek tolranciát,akik a legkevésbé azok.A leggyávabbak pedig más nicknéven osztják az észt,pedig az első mondatból kiderül ki is van mögötte.A jővő,miként lesz az nem látható.Egy tény szinte mindenki tudja ki kicsoda.


Erkel Színház • 95792019-01-15 12:13:41

Azt ,hogy ki ,miért tűnik el számos ok magyarázhatja.van ,aki megmondta van aki más nick néven reagál,van akinek nem tetszik itt sok ember.Van akinek nincs éppen mondanivalója.Én pl -bár sokan örülnének még nem tűntem el.Viszont a facebook számos opera témájú topicjában sem regisztrálva nem vagyok,sőt be sem lépek első sorban az ott tevékenykedő személyek miatt illetve nem kedvelem ,hogy meghatározzák mit lehet és mit nem egy topicban.Nekem is van saját topicom,de elvből sem bejegyzést ,sem személyt 2 kivételével nem töröltem,bár szerepelnek  nem kívánatos elemek.De a törlés az érvtelenség legfőbb bizonyítéka.


Sass Sylvia • 4722019-01-13 10:27:57

Az hiszem több operettet kellene hallgatnia!Az operett nem opera.Operettben opera klisékkel nem lehet operálni sem hangban sem játékban -legyen bármekkora énekes vagy énekesnő az illető.Aztán más egy bécsi operett pl J Strauss és más a Lehár, Kálmán, Huszka stb vonal.Hogy ne Sasst ekézzem ott volt a Csárdáskirálynő Anna Moffoval.Köszönöm nem kérem.


Sass Sylvia • 4672019-01-12 16:12:01

Köszönöm az utolsó sort.Talán annyit a játékának sem!


Pantheon • 22922019-01-12 15:52:04

Tényleg  ez kimaradt Bécsben hallottam vele,de kihagytam Scarpiát is és II Fülöpöt.De igazán a Wotan volt,ami telejesen a hatása alá vont. Micsoda nemzedék.


Pantheon • 22892019-01-12 13:58:45

Nagyon sajnálom.A legjobb  Wotan,Hollandi.,Hans Sachs volt akit valaha is hallottam.Emellett egy rém elegáns ,igazi úriember volt.(Amikor ez még nem volt szégyen!)


Erkel Színház • 95572019-01-11 10:33:43

A stílus maga az ember.Nem kell nagy szakértőnek lenni ahhoz,hogy az ember rájöjjön ki van a nick nevek mögött!Ezért is veszélyes más néven írni.Én biztos nem fogok,mert nem tisztességes.De ez már évek óta  téma.Csak mióta kissé csökkent a fórumozók száma  jobban kitűnik..



 Ha nem tetsző törölhető!Megszoktam!


Házy Erzsébet művészete és pályája • 44082019-01-07 15:03:16

Igen ilyen volt  Ő! Őszinte,adakozó,csodálatos ember.Olyan ,aki nem csak állandóan a jóságáról beszélt ,hanem aszerint is cselekedett.Hogy voltak negatív kilengései.A mai szenteknek is vannak,de azt nem vállalják fel.Régen a műveszek mentalitása is más volt.Fel kellett rájuk nézni.Egyet ,kettőt leszámítva ma kire lehet?


Erkel Színház • 95292019-01-05 12:00:19

Kár ,hogy számtalan nick név alatt érkeznek ugyanattól a beírások .Pedig állítólag a jó bornak nem kell cégér!Vagy mégis?Ezen a Nabuccon kívűl idén még nem volt előadás  az Erkelben?


Jonas Kaufmann • 23232019-01-05 10:44:34

Igazán nagyon szép koncert volt.Bár ott voltam az előadáson,de így rádión is megfogott.Hiába Kaufmann az Kaufmann:


Erkel Színház • 95272019-01-05 10:40:51

Mert a Nabuccon kívűl még létezik egy,két opera!Verditől is!


Élő közvetítések • 76502019-01-03 12:22:48

Az persze senkinek nem jut szébe,hogy ez az idei műsor Strauss ide vagy oda eléggé unalmas volt.A nagy kedvencek hiányoztak.A fülbenászóak,hol volta.Eseteleg a közönség azokat várta..Aztán mát tele a hócipő.lassan  Mndenütt van újévi koncert.Sztárokkal és ilyen olyan művekből részletekkel.


Élő közvetítések • 76432019-01-02 09:27:28

Ezzel nem értek egyet.A német repertoárban  verhetetlen pillanatnyilag.Hogy a Straussok nem a világa nem nagy ügy.Olasz művekben is nélkülözhető.de nekem jobb ,mint a nagy Kirill Petrenko.


Élő közvetítések • 76272018-12-31 10:38:57

Nagyszerű előadás volt ez a Boccanegra.Tézier egyre jobb.Nagyszerű volt Boccanegraként.Ilyen Békedalt régen hallottam.Agreste szintén kitett magáért.A második felvonás együttesét lezáró hangjai felejthetetlenek.Demuro jó volt Adornoként.Szerintem igazi világa nem Verdi.Mika Kares igen jó hang.Nagyszerű Fiesco volt.Fabio Luisi vezényelte az élményszerű Boccanegrát Párizsban!


Élő közvetítések • 76232018-12-30 11:11:24

Nagy kedvencem Ponchielli Giocondája!A szereposztást látva nem sok kedvem volt hozzá! De belehallgattam.Sajnos Giocondát az a Saioa Hernández énekelte,aki a Scala Attillájában Odabella volt .Ott sem tetszett.Itt pláne nem.Nagy hang,fülemnek nem kellemes.Több szót nem is érdemel.Ennél nagyon sok jobb Gioconsát hallottam.

 


Erkel Színház • 95192018-12-29 18:31:12

Giselda igen!Norma tele már manirral.Nyilván sokak  ma is kedvelik .Az az ö történetük.Nálam ez a kedvelés jó régen megszakadt.Sem az utánzásokat,sem a nagy hangon bömbölésket nem kedvelem.A művészeket szeretem és abból nagyon kevés van..Így kedvencem is jelenleg néhányra tehető.Lehet jönni példákkal,de sajnos már rossz lesz,mert ,amit nem kedvellek egyik énekesnél azt  ha a másik elkezdi ejtem.Ettől persze mindenki azt szerethet ,akit akar!



Mesélni?Azt megteszik mások helyettem!


Erkel Színház • 95172018-12-29 12:03:50

Csak úgy  az év végén megjegyzem: a hüly(j)ék másutt vannak:):):)


Erkel Színház • 95162018-12-29 11:36:33

Több olyan művész müködött, müködik,akikről sokat tudnék mesélni akár Házy Erzsébet,akár Edita Gruberova és sorolhatnék még jó néhányat.De ilyen téren soha nem voltam tolakodó.Viszont azt látom, hányan használták már a tőlem kapott információkat.



Ebbe a t.émába nem mélyednék bele,jobb a béke!


Erkel Színház • 95152018-12-29 11:30:11

Vitáról szó sincs.Mint jeleztem a későbbiekben, úgy a Traviata után már  nem fogott meg a művészete.Jeleztem, hogy nem jegyzeteltem az általam látott előadásokat akkor sem ,most sem.Arra pedig nem vettem a fáradtságot,miért is tenném,hogy utánanézzek este.


Erkel Színház • 95112018-12-28 20:06:23

Aztán azt is illik tudni,ha már írunk a témában,hogy a szerkesztő-író asszony Klemen Terezia.



Már tud ezekről a tévedésekről és  bizonyára a következő kiadásban már helyesen szerepelnek a nevek.A kötet nem operaházi kiadvány,felesleges fényképezni,mert rossz lenne a címzett.



A négy kötetes operakalauzban is rengeteg képaláírási hiba van(tárgyi tévedésekről ne beszéljünk)pedig az nem magánkiadásban jelent meg.



Örülni kell,hogy vannak emberek akik időt,pénzt, fáradtságot nem kímélve áldoznak az opera oltárán.Hála Házy Erzsébetről két nagyszerű album is elérhető.


Erkel Színház • 95082018-12-28 18:55:19

Tisztelt új tag!Hányszor énekelte Sass a Toscát Budapesten?.Kétszer J Kinggel valóban nagyszerűen(bár csodálom ,hogy nem hallottam olyan élesnek a magas hangjait,mint a nemrég tv-ben vetített énekverenyen.)Utána távozott(disszidált) külföldre.Vendégként  talán 2x vagy 3x.Első visszatérésekor kellemetlenség fogadta színpadra léptekor.Utána talán még két alkalommal lépett fel a szerepben.Erre nem emlékszem pontosan ,mert akkor már nem érdekelt a művészete.A jegyzetelés produkciókról pedig  soha  nem volt szokásom.Ami jön az a memóriámban van.Azt tény kihagyni nagy böszmeség a jeletős Toscák közül.De magyar énekesnők között voltak hasonlóan jók.Amiben verhetetlen volt fiatalon az a Tosca imájának végi pianója.


Magyar Televízió opera-, balett- és operett közvetítései - hazai produkciók • 12532018-12-23 18:02:53

Köszönöm! Benne van az arany dióban történő tengeri utazás is,ami évtizedekig kimaradt!


Magyar Televízió opera-, balett- és operett közvetítései - hazai produkciók • 12462018-12-22 11:23:14

Nagyszerű lenne ,ha ezekről a  közvetítésekről nem utólag értesülnénk.!


Edita Gruberova • 30652018-12-16 23:00:18

Koncert Pozsonyból 2018 12 16 Egy nagyon szép ,hangulatos koncert volt.Megint csak odajutottam,hogy Gruberova csak egy van!!!!!!!Operatörténeti jelentősége leírhatatlan.Lehet Callas megreformálta a műfajt 15  erejéig,Grubherova a vállán hordozza a gyönyörű hang a techika  és a kifejezőerő triászát 49 éve.. -


Élő közvetítések • 76052018-12-16 22:58:56

Egy nagyon szép ,hangulatos koncert volt.Megint csak odajutottam,hogy Gruberova csak egy van!!!!!!!Operatörténeti jelentősége leírhatatlan.Lehet Callas megreformálta a műfajt 15  erejéig,Grubherova a vállán hordozza a gyönyörű hang a techika  és a kifejezőerő triászát 49 éve..


Diana Damrau • 4292018-12-16 10:48:50

Magánvélemény: ha nem lebegne helyenként és nem distonálna sok helyen megütné a színvonalat.De nekem sem Damrau sem Flórez nem kell a Traviatában.A bariton nem volt rossz.Csak hát a szerepoet nem bírom.



(Egyébként Damrau a premieren jobban énekelt.)



 


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 614102018-12-14 19:22:44

Oda is bocsi,de nem mennék mélyebben bele,mert nincs kedvem írogatni,higy mi micsoda és miért a miért!Hajrá Jeritza!(De ez nem megy mindenkinek.Példát sorolni élőt is tudnék nem egyet ,nem kettőt.)


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 614082018-12-14 10:34:51

Hát igen!Nem tételezem fel,hogy nem tudja,hogy más egy szláv opera igényelte hang vagy egy  olaszé!Igaz ezek megítélése fül kérdése is.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 614062018-12-13 19:55:04

Janufaként kitűnő volt speciel.


Erkel Színház • 94902018-12-11 21:04:38

Miért?Vannak itt és másutt is ,akik osztják az észt egy érettségivel.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 613892018-12-10 21:40:34

Ha Bolgárral leállt valóban lehet valami baj!


Élő közvetítések • 75822018-12-08 09:29:49

Talán kicsit más  vélemény!A Scalaról van szó!!!!!!



Nagyon közepes produkció.Abdrazakov jó,de jobb partnerekkel jobb lett volna.Odabellla ronda hangon éles magasságokklal enyhén lebegve.Petean Eyazov baritonban, bár felső regisztere tenor.Sartori elénekli a szerepet,mint a többiek,de plusz művészet semmi.Rendezés a szokásos elvonja a zenéről és az énekesekről (jobb is) a figyelmet.Régen az ilyesmit a Scalában kibúzták.Most egy búúúúú sem volt.Legalább is én nem hallottam



Miután nem néztem utána.Mikor is játszódik ez a mű?Persze most a rendezésre gondolok.



 


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 613672018-12-04 12:18:08

Nem kínlódom.Általában  megírom előre és másolom az írásokat ,de ez hosszabbra sikerült. Lényegében arról szólt,hogy én inkább a hangok szerelmese vagyok,mint a műveké.Rost művésznő engem sajnos semmiben nem fogott meg.Bár most a beszélgetés során meglepően szimpatikus volt.



Az,hogy kinek melyik hang jön be fül kérdése!Teljesen subjectiv  dolog.Van aki kitart nálam pályája végéig.Na ilyen kevés van.Aztán nagyobb csoport,akiket nagyon kedveltem,de romhalmaz állapotban már nem tudtam,tudok lelkesedni értük.Utóbbit megtarthatják(mármint a lelkesedést )a bértolnokok.Na ebből keletkeztek ,amíg élt a fórum a nagy viták.Bár tartok tőle,hogy  az igazi évad beindulásánál majd feltűnnek az eltűntek.Én pedig romokban heverő hangoknál nem tudok pozitív lenni és a jelen produkcióban a múltat hallani.Ez van!



Szóval kb erről volt szó, csak hosszabban kifejtve az előző írásomban.


Rost Andrea • 20332018-12-04 12:16:01

Nem kínlódom.Általában  megírom előre és másolom az írásokat ,de ez hosszabbra sikerült. Lényegében arról szólt,hogy én inkább a hangok szerelmese vagyok,mint a műveké.Rost művésznő engem sajnos semmiben nem fogott meg.Bár most a beszélgetés során meglepően szimpatikus volt.



Az,hogy kinek melyik hang jön be fül kérdése!Teljesen subjectiv  dolog.Van aki kitart nálam pályája végéig.Na ilyen kevés van.Aztán nagyobb csoport,akiket nagyon kedveltem,de romhalmaz állapotban már nem tudtam,tudok lelkesedni értük.Utóbbit megtarthatják(mármint a lelkesedést )a bértolnokok.Na ebből keletkeztek ,amíg élt a fórum a nagy viták.Bár tartok tőle,hogy  az igazi évad beindulásánál majd feltűnnek az eltűntek.Én pedig romokban heverő hangoknál nem tudok pozitív lenni és a jelen produkcióban a múltat hallani.Ez van!



Szóval kb erről volt szó, csak hosszabban kifejtve az előző írásomban.


Rost Andrea • 20312018-12-04 10:58:11

Írtam egy választ,de eltűnt,sőt meg sem jelent!!


Erkel Színház • 94762018-12-03 13:09:47

Köszönöm..


Élő közvetítések • 75652018-12-02 22:29:37

Az Otelloban mindhárom énekes sokkal jobb volt mint a premieren.Kaufmann színészileg is  nagyot alakított.Csupán Petrenko egyes  tempói nem tetszettek.A rendezést mint már annyiszor kikapcsoltam.Viszont a közvetítés vezetője jobban  követhette vollna a színpadi eseményeket,ahelyett,hogy a nem éppen fotogén karmestert mutogatta volna.


Erkel Színház • 94692018-12-02 20:26:32

Igen ezt láthatta a Műpában. Olga Romanko nagyszerű Minnie volt.Sajnos azóta keveset hallani az énekesnőről.


Élő közvetítések • 75552018-12-01 09:59:26

Gyönyörű előadás! .Mindenkinek ajánlom!



 


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 613462018-11-25 11:03:34

Csak nem hőstenor más probléma nincs!


Élő közvetítések • 75392018-11-24 09:37:33

Semmi nem vész el,minden pótolható!:):)



 


Élő közvetítések • 75372018-11-24 08:49:59

Verdi Otello BSO 2018 11 23.



Szubjectív vélemény egy objectív fülekkel hallott előadásról.Talán jobb volt először csak hallani,mert a rendezés állítólag nem a legjobb,bár a végén olyan nagy felháborodás nem volt tapasztalható.Részletezhetném hosszabban is,de nem látom értelmét. Már bajom volt Petrenkoval.Helyenként és főleg a drámai  helyeken olyan lassú temókat diktált,ami a folyamatok ellen szólt.Ha igazságos akarok lenni én a fáradtság jeleit éreztem a produkciókon. Gerald Finley Jagoja nem volt rossz.Gyönyörű matéria  az alsó és középregiszterben,de fent változik a hang ,nem szép és bizony vibratós.Kifejző,ahogy énekel,de katarzist nem okoz.Anja Harteros. nagy kedvencem.Desdemonája csalódás.Kemény a hang,Desdemona személyiségéből semmi nem jön át.Harmadik felvonásbeli kettőse Otelloval(-főként Petrenko tempói miatt) semmi drámát nem közvetített,magas hang problémák voltak.Aztán a negyedik felvonásban megmutatta,hogy temetésre nincs ok.



.Kaufmann Otellojáról írni nagyon nehéz .Nagyszerű belépő után-amiben tényleg hősi volt én egy biztonsági kürt futó énekest hallottam.Jó második felvonás (portamentos magas hangokat leszámítva)a harmadik felvonásban nekem a mélypontot az imádott monológ jelentette,ahol Kaufmann olyan pp énekelt,hogy a mikrofon ellenére sem lehetett hallani- és én nem a telefonomon hallgattam.Otello halála szép volt-láthatóvá-hallhatóvá tette  az énekesnek az előadás végét.



Az előadás sikeréről igazán nincs véleményem,mert a rádió hamar lekeverte,de a közbeni lelkesedés nem volt egetverő.



Hogy ehhez az egész előadáshoz mit fog hozzátenni a látvány nem tudom


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 66912018-11-08 17:56:13

"Búcsúkoncert – Edita Gruberova a tokiói Suntory Hallban"



Nagyszerű "beatrice" írása Gruberova utolsó Japánban tartott koncertjéről.Időszerű lenne összeszednem,mint Gruberova LEGRÉGIBB magyar személyes rajongójának néhány -jó sok-emlékét,találkozását ezzel a kivételes énekesnővel-a lelkem hangjával.


Edita Gruberova • 30612018-11-08 17:51:02

Nagyszerű "beatrice" írása Gruberova utolsó Japánban tartott koncertjéről.



.Időszerű lenne összeszednem,mint Gruberova LEGRÉGIBB magyar személyes rajongójának néhány -jó sok-emlékét,találkozását ezzel a kivételes énekesnővel-a lelkem hangjával.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 612342018-11-03 18:34:26

Gratula az új örökös tagoknak.Ki jobban ,ki kevésbé megérdemelte.Viszont nagyszerű,hogy a régen elhunyt, kiváló szoprán Puccini kedvenc Cs -cso- szánja  Szamos Elza végre örökös tag lett.Igaz kissé megkésve.Erre az névre volt tervezve az örökös tag cunami?


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 612232018-11-03 11:21:07

Mit lehet várni egy országtól,aminek pár évszázados hagyományai vannak,mielőtt kiílrtottak mindent ,ami előtte volt.(persze ez  nem számít bűnnek!)Egy hatalom és egy kultúra van a pénz hatalma és a dollármilliókon  kialakított kultúra. A minden lehetőségek országa egyben a összes hülyeség lehetőségének országa.Majmolásuk csak minősíti az egészet. Na meg a majmolókat.Nyew Yorknak nem csak fényei de árnyai is vannak,de erről az USA-ban nem beszélnek,ebben szemérmesek,csakúgy mint a fizetős itt nem illendő megnevezni weboldalak működtetésében( amiben olyan témák szerepelnek ,amik kikmerítik a súlyos bűncselekmény kategóriájét).Hamis az egész ,amit a pénz tart össze,na meg a háborúk hiánya kétszáz éve.Mert más odamenni országokba rendcsinálás címén(?) vagy védeni a hazánkat.Demokrácia.nagy kacaj,egyébként is téveszme.!


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 612152018-11-02 09:34:33

Majd tessék itt körülnézni egyéb nem világhírű  művészek dalestjeire vagy egyéb produkciókra mennyi jegy kell el.Érdekes Japánban telt házak voltak nem véletlen.Mit várunk egy rossz Bánk bán és a halál unalom Sába kiráklynőjétől? Legfeljebb ha Kaufmann Assad.



A zenekari koncert műsorát nem ismerem ehhez nem tudok mit szólni.Nem Magyarországot kell sajnálni,hanem a sok ellendrukkert figyelembe sem venni.Nem hiszem,hogy más kis ország az EU-ból nemzeti művekkel-bár a Sába nem az-nagyobb sikert aratna.



Közben megnéztem a műsort.hát nem biztos,ha ott élnék magyarként 100 dolcsit adnék érte.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 612112018-11-01 17:35:26

David H. Koch Theaterről egyes médiumok igen lebecsmérlően  írtak.Na persze erről nincs szó,hiszen  New York második operájaként működött 1964-2011-ig New York City Opera néven és azóta is fellegvára a balettéletnek.Ennek az operháznak volt hosszú évekig vezetője B Sills a híres koloratúrszoprán.Rengeteg későbbi a Metben éneklő sztár kezdte itt a pályafutását. Többek között fiatalon rengeteget énekelt itt Domingo.A képeket nézve jöttem rá,hogy melyik operáról van szó.Persze lehet ,hogy ezt itt mindenki tudta.Én a leírásokból nem.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 612062018-10-30 12:49:51

Elférne a többi mellett!


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 612042018-10-30 08:39:50

Ki,ki döntse el,de szerintem nagyszerű ez az interjú Apáti Bencével!



http://www.origo.hu/kultura/20181027-apati-bence-interju.html



 


Pantheon • 22722018-10-28 12:24:56

Sajnos a hír igaz:



Marina Poplavskaya



Énekes



Születési dátum: 1977. szeptember 12., Moszkva, Oroszország



Meghalt: 2018. október 20., Ukrajna



HázastársVictor Ivanovsky (házas. ?–2002.)



FilmekDon GiovanniOtello



AlbumokPopov: Symphonic Suite No. 1, "Patron of Electrification" from the Film "Komsomol"TOVÁBBIAK



LemezkiadókARTS MusicAmerican Symphony Orchestra



A mellékelt számos képen Ő látható.


Élő közvetítések • 74752018-10-28 11:33:54

Bár bizonyára megtaláltad,ha mégsem:



https://www.youtube.com/watch?v=mnntnS276Cs



 


Pantheon • 22682018-10-28 09:53:31

Sajnálom nagyon fiatal volt.


Élő közvetítések • 74742018-10-28 09:51:21

Mercadante méltatlanul nem játszott szerző! II bravo című művét egyszer hallottam egy kalóz felvételen.Tegnap a wexfordi fesztiválról volt livestream.Egy nagyszerű,bár hosszadalmas előadás ,hogy fel tudja lelkesíteni az embert!.Nem voltak sztárok,akik miatt késre menő harcot kell ,kellett vívni,csak jó énekesek,jó zenekar és énekkar.Sőt a rendezés sem volt polgárpusztító.Igaz én ma már sokkal jobban kedvelem az operaritkaságokat (bár régen is kedveltem)mint az agyonharangozott,sőt agyonjátszott operákat, bárki is énekeljen benne.Valószínűleg a YT-on elérhető lesz.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 611952018-10-24 15:15:56

Önnek teljes mértékben igaza van!


Élő közvetítések • 74612018-10-22 11:23:04

Richard Tucker gála!2018.10 21.

Érdemes meghallgatni nagyszerű előadók-talán a basszust nem éreztem elég ütősnek.De ott volt Sierra ,Camarena ,Fabiano,Maede egy számomra ismeretlen de nagyon jó bariton.Aztán ki nem maradhatott Netrebko Eyvazovval.Utóbbi nem" fülbemászó" hangján semmi nem változtathat,de látszik rajta némi fejlődés a piano éneklés terén.Netrebko hagja viszont egyre csúnyább és hiába énekel ki mindent nem fog meg főleg az érzelemmentessége miatt,Aztán az sem ártana ha tenor a partnerének énekelne és nem a közönség felé.Ezek ellenére ajánlom,mert vannak .még nagyszerű énekesek nem csak a múltban voltak.Még talán annyit,hogy a Díva csak egy duettet énekelt az össze szereplő egy áriát vagy kettőt,illetve egy áriát és egy duettet.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 611662018-10-21 12:40:27

A poltikai hovatartozás mindenkinek a magánügye.Ennek alpján talán nem kellene  ítélet hozni, csökkenteni a művészi tevékenységét.Sokan ezzel a 3o-as éveket idézik.Igaz akkor még gondolat sem voltam,de itt sokan jönnek hasonló érvekkel,holott még a szüleik is csecsemő volt.Hagyjuk Mórickát szenderegni.


Kiss B. Atilla • 1842018-10-20 14:11:13

A sok újdönság helyett,ha már nemzeti az érzelem leginkább a múlt operettjeit kellene játszani,hiszen rengeteg soha nem hallott operett létezik,Gondolom ezzel a jövendő igazgató tisztában van.


Operett, mint színpadi műfaj • 37262018-10-20 14:08:04

Apáti Bence  írásai kismiskák a ballib ármánykodása és hazugságai mellett.Jó lesz mindenkit szavánfogni és akkor sok minden kiderülne. az ellenzéki oldlaon is,mind most ,mind a múltban.Bizony!


Operett, mint színpadi műfaj • 37252018-10-20 14:02:09

Hát a Bánk bán legfeljebb a filváltozatban forr össze a nevével,mármint ,hogy vele forgatták.De nekem Bánk bán Simándy nevével forr össze és még azért Ilosfalvy és Joviczky is ott vannak.


Opernglas, avagy operai távcső... • 201472018-10-20 13:52:03

Camarena jelenleg ebben a fachban a legjobb.Emellett nagyon szép a hangja is.Valószínű az "F"-et valamiért nem énekelte meg,pedig nem szokta kihagyni.Hiányzott.Nem csupán nekem ,hanem a közönség reagálásából ítélve a közönségnek is.P. Yende Elvirája maga volt az unalom.Sajnos Gruberova, Kolonits Klára nagyon magasra tette a mércét.(most hagyjuk a már meghalt énekesnőket)



Kwieczien csalódás volt,Mimica nem olasz basszus-( eleve basszus?)



A karmester helyenként mérhetetlen lassú tempókat vett..Sok nagy név és egy közepes Puritánok.



Ha ajánlatot elfogad.javaslom Camarena és Nadine Sierra  kettősét a Purtiánokból.A YT-on fellelhető.(R. Tucker gála)


Kiss B. Atilla • 1812018-10-19 20:51:48

Azért nem teljesen.Szeretnék sokan ezt hinni.


Kiss B. Atilla • 1792018-10-19 18:58:12

Nagyon új tetszik itt lenni az első berírása. Nem nem vagyok énekes,de van beszédhang is a világon.Meg tudnám magyarázni ,amit írtam, de akkor csak nagyobb megbántódás lenne.Így kérem tekintsen el ettől.



 Remélem csalódni fogok a jelen véleményemben,de nem hiszem.Azt viszont nagyon szeretném,hogy a visszalépett jelentkezőt nem karollja maga mellé.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 611572018-10-19 12:59:59

Még egy ilyen rossz hír hétvége előtt nem kell.A hírtől lerekedtem!Na ez politika keményen


Operett, mint színpadi műfaj • 37162018-10-19 12:58:15

Még egy ilyen rossz hír hétvége előtt nem kell.A hírtől lerekedtem!Na ez politika keményen .


Kiss B. Atilla • 1772018-10-19 12:54:55

Még egy ilyen rossz hír hétvége előtt nem kell.A hírtől lerekedtem!Na ez politika keményen,


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 611492018-10-18 18:52:33

Na akkor lehet örömtüzeket gyújtani.Jellemző magyar (?? )magatartás!


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 611462018-10-18 14:40:56

A Turandotokról nem ezt olastam itt,ott!


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 611402018-10-18 11:54:44

Az operaház mostani vídéki előadásain talán telt ház volt?


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 610962018-10-12 15:04:10

Kedves Klára! Mivel én tettem ki ,mint persona non grata lehet,hogy csend lesz!:):)


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 610942018-10-12 14:41:49

Ókovács-interjú



Na ez  nem mindenkinek fog tetszeni!



 



 


Joan Sutherland - La Stupenda • 1112018-10-12 10:21:30

Lehet ,hogy a Székely Bertalan teremben nem voltak sokan-a magyar énekesek már akkor is tökéletesek voltak,mint manapság és úgy érezhették nincs mit kérdezni vagy tanulni.Azonban a nagy büfében rendezett beszélgetésen egy tűt nem lehett leejteni.Igaz ott az  amatőrök(legyen rajongók) voltak igen nagy számban.Abban az időben talán Bécset leszámítva a rajongók még szelídebbek voltak,kevésbé harsányak (erőszakosak),mint napjainkban.


Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 29242018-10-08 10:53:15

Off.Tegnap láttam azt a Toscat.Valóban remek volt!Pedig a tenoron kívűl egy énekes nevét sem ismertem.


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 66882018-10-08 10:15:56

Lehet ,hogy Budapesten Antonenko nagyszerű Otellot énekelt,de nem egy előadásban hallottam és semmiben nem fogott meg.Otellot csak a Salzburgban énekeltet láttam ,hagyjuk.Futottak még.



Netrebko  lehet ,hogy szerepkört vált sőt sajnos váltott,de kevesebb több lenne.Aida  és általában ,amiben esetleg érzelmeket kell kifejezni nem neki való,Lírai szoprán fachban lenne mit énekelnie,bár ezzel a szájterpeszes énekléssel az már nem fog menni.A mellezése szörnyű a szép hangja pedig jelentős változáson megy át negatív irányba.Normat, Faust Margitot stb lemondta a Toscát sem kedveli,mondjuk nem is neki való.A világnak sztár kell.Azt megkapja,Nekem pedig az operában szép hang ,nagyszerű kifejezerő és technika kell.


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 66862018-10-07 22:09:41

Nagyon egyetértek -zéta Aida  kritikájával!Miután elég keményen ,bár  röviden lehúztam a produkciót,mint nem zenész ( de közeli kapcsolatban  a zenével főként az operákkal ,nagy tapasztalattal és rálátásra jelenünk operéletére is)vártam a védőszentek támadását,ami szerencsére elmaradt.Régen túl vagyok azon az állapoton,hogy valaki jó volt az jó lesz örökre,akármit is énekel..Na ez messze nem így van.Ez pedig érvényes nem csupán  New Yorkra,hanem Budapestre is.A múlt az a múlt.A jelen éneklés  állapota a mérvadó..Az emberek azonban jól manipulálhatók.Ha egy előadásban a díszlet a lényeg akkor régen rossz!Nekem pedig az volt,de a kritika vége is  efelé tendált..


Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 29222018-10-07 12:01:56

Pár nappal ezelőtti beírásom  ide is kiteszem.A látvány sem sokat javított számomra az előadás mínőségén.Talán Antonenkoról írnám,hogy nem volna szabad engedni énekelni.Na meg Amonasrot sem.A többi változatlan.A nagy Netrebko pedig énekelhetne néhány pp-t is,mert Aida szerepében írva vagyon.Azt ,hogy a nílusparti ária C-jét jól énekelte  egy volt koloratúrnál nem nagy ügy.Mimikája pedig kétféle.Uncsi.



"Na ennél az Aidánál hallottam száz jobbat!Lehet a látvány némit változtat,de nagyon elfogultnak kellene lennem ahhoz,hogy Netrebkot vagy Antonenkot ünnepelni tudjam. A nagy díva hangja  olyan kemény lett,mint egy 3 napos zsömle.Piano még előfordult ,de egyetlen pp sem.Érzelmek pedig az északi sarkon.Antonenkoról pedig jobb ,ha semmit nem írok,mert itt sokan el vannak tőle ájulva.Igen mérsékelt sikere volt.(A premieren is) Rachvelishvili is csak az Amneris képben tetszett.Igazi sznob előadás.Na várjuk a látványt!Bár az utolsó képet még egyszer nem szenvedem végig valószínűleg"


Élő közvetítések • 74282018-10-04 16:10:43

Na ennél az Aidánál hallottam száz jobbat!Lehet a látvány némit változtat,de nagyon elfogultnak kellene lennem ahhoz,hogy Netrebkot vagy Antonenkot ünnepelni tudjam. A nagy díva hangja  olyan kemény lett,mint egy 3 napos zsömle.Piano még előfordult ,de egyetlen pp sem.Érzelmek pedig az északi sarkon.Antonenkoról pedig jobb ,ha semmit nem írok,mert itt sokan el vannak tőle ájulva.Igen mérsékelt sikere volt.(A premieren is) Rachvelishvili is csak az Amneris képben tetszett.Igazi sznob előadás.Na várjuk a látványt!Bár az utolsó képet még egyszer nem szenvedem végig valószínűleg.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 610772018-10-02 16:59:25

Amint az ártatlan és üldözött bal oldal hallgat és nem csupán vádol!Hahahaha......


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 610692018-10-01 20:53:38

Nyugodtan címezheti nekem is!Senki nem védi a főigazgatót,de halálosan unalmas ,hogy részben saját,részben jól ismert álnickes néven írógatók-többnyire általam személyesen is ismert , a jobb oldalt mélységesen gyűlölők fröcsöghetnek éjjel nappal.Minden vezetésnek megvolt-van a jó és rossz oldala..Mindig voltak mellőzött és futtatott énekesek-így ki,ki szidhatta vagy dícsérhette nyugodtan a vezetést. .De régen nem volt politikai felhangja és indítattása,ami jelen esetben viszont első helyen van a szidalmazóknál.


Élő közvetítések • 74172018-09-29 15:55:48

 „Die Meistersinger von Nürnberg“ entfällt | Erleben Sie „Tannhäuser“ und „Parsifal“



Aufgrund der Erkrankung von Wolfgang Koch kann der angekündigte Live-Stream von Die Meistersinger von Nürnberg am 30. September 2018 nicht stattfinden. Auch das Angebot des Video-on-demand wird daher entfallen. Wir bitten um Ihr Verständnis.



Wir freuen uns, Ihnen für den 6. und 7. Oktober ein On-demand-Wochenende mit Kirill Petrenkos Interpretationen von Tannhäuser und Parsifal anbieten zu können! Romeo Castelluccis Inszenierung von Tannhäuser sorgte im Mai 2017 für Furore und begeistert mit einer Besetzung, die ihresgleichen sucht: Klaus Florian Vogt in der Titelpartie, Anja Harteros als Elisabeth und Christian Gerhaher in der Rolle des Wolfram von Eschenbach. Christian Gerhaher singt auch in Pierre Audis Inszenierung von Parsifal neben Jonas Kaufmann (Parsifal), Nina Stemme (Kundry) und René Pape (Gurnemanz).



 



A Wolfgang Kochot  helyettesítő Michael Volle legalább olyan jó,mint Koch így nem értem miért marad el a közvetítés.?Amikor Kaufmann helyett ugyancsak a közvetítésnél- egy nevenincs tenor énekelt nem maradt el a livestream .Más áll itt a háttérben.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 610532018-09-29 09:52:16

Arról(Ficher-Kovalik) a korszakról is volna mit mondani és nem pozitív dolgokat.Valami mégis oké,ha a fő balsodor ennyire támadja a jelenlegi vezetést.Az éppen aktuális soha nem jó és nem volt jó (egyeseknek) Lukács Miklós igazgatósága alatt sem,mert igencsak benne voltam az akkori operaéletben.


Élő közvetítések • 74062018-09-24 15:16:15

Azért Fabio Sartorit nem kellene lehúzni ,mert nem énekelt rosszul és nagyon szép hangja van.A bariton pedig egy világos lirai bariton ilyet hallunk itthon is.Korrektül énekelt.De ,hogy negatív is legyen Urmanát nem kedvelem.Soha semmiben nem tetszett.Nekem nem jön be ennyi.Egyébként sem kedveltem soha azokat a mezzókat ,akik hol szopránként,hol mezzóként énekeltek,bármilyen nagy karriert is futottak be.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 610402018-09-09 19:11:09

Utólag megnéztem az Opera Café  múlt heti számát.Ókovács Szilveszter Uzoni Máriával beszélgetett részletesen az örökös tagsággal kapcsolatban.Nyilván semmi közöm közelről,de az opera környékén tartózkodva évtizedek óta volt egy,két igazán nem tetsző terv,ami elhangzott.Jó terv ,hogy bővítik az örökös tagok számát,de nem értek egyet azzal,hogy a vezetés  magának akar két helyet a jelölésre.Ez nem egészséges ötlet úgy is írhatnám ,hogy



felettébb gyanus.Aztán mi van a titkos szavazással,ami eddig működött?.Miért kell mindent átalakítani?El kellene ezen jobban gondolkozni.Nem igazán értek egyet a külföldön élő,ott karriert  csináló énekesek örökös tagságával sem.Mitől lesznek ennek az operának az örökös tagjai?Lehet egy ,két vagy egyetlen év tagsággal sem rendelkeznek.Vannak elegen ,akik rajtuk kívűl megkaphatják.Ezzel a fáradtsággal a többször  Magyarországon vendégszereplő énekesek is kaphatnak örökös tagságot.


Élő közvetítések • 73772018-09-03 19:48:12

Nekem ez a mezzohang nem tetszik.


A nap képe • 20812018-09-01 18:12:18

Szerintem a képen nem Orosz Adél van,mert tudtommal(lehet tévedek)a Lány szerepét nem táncolta.)


Balett-, és Táncművészet • 55412018-08-30 12:48:03

Az Opera Café legutóbbi adásában a Főigazgató is feltette ezt a kérdést Keveházi Gábornak.A Médiaklikken megnézhető!.



https://www.mediaklikk.hu/video/opera-cafe-2018-08-26-i-adas-2/#


Operett, mint színpadi műfaj • 36772018-08-26 11:09:04

Talán nem az ATV-ben kellene  nyilatkoznia,de reméljük fáradozása  erdménytelen lesz.Bár a többi jelölt sem megoldás.Művészkedni vagy igazgatni  nagy különbség.


Élő közvetítések • 73642018-08-26 11:06:20

Ez egy nagyszerű Don Giovanni volt.Bár a szereplők nagy része kevésbé ismert errefelé,de Téziert mindenki ismeri-nagyszerűen énekelt.Na persze Luca Pissaroni



Leporelloként nagyszerű votl igaz régen kipróbált szerepe..Ezek a nyári hannoveri operaesték mindig nagyszerűek,pedig jelzészerű  díszletekkel koncertrszerűen adják elő a műveket.Azt azért nem értem, hogy a záró hatos miért maradt ki és nem az első előadás,ahol találkozom ezzel a megoldással?


Operett, mint színpadi műfaj • 36692018-08-22 15:27:55

Válaszom: nálam az operett nem itt kezdődik.Minden szereplőről írhatnék részletesen,de sem vitázni,sem okoskodni nem kívánok. Ha sokan nem is tudják,de elég otthon vagyok ebben a műfajban IS!Sőt hallottam igazi bonvivánokat nem beszélve a primadonnákról.Az említtett két operaénekes férfi nem operettes éneke nem jelenti azt,hogy hangjukkal bajom lenne(bár lehetne,de meddő vitákba nem megyek bele).Az én fülemnek az operett mást jelent.Ha egy Jonas Kaufmann vagy Anna Netrebko nem jön be a műfajban,pedig a hangjuk ott van ,ahol kell,miért alkudnék meg másoknál?Volt ennél sokkal,de sokkal jobb  Palotakoncert.Ez nekem nem volt az,akárki is fényezze,hogy szebben hangozzék.


Operett, mint színpadi műfaj • 36662018-08-22 11:02:29

Rab Gyulát valóban nem említettem,de különösen nem fogott meg bonviván szerepkörben semmiképpen.Más az opera és más az operett..


Operett, mint színpadi műfaj • 36612018-08-21 12:34:20

Budavári Palotakoncertek közül egy, két szó  a 2018-as produkcióról.



Válságban az operett.Nem maga a műfaj.Az előadók színvonala.Operettet játszani nem könnyű.Kell hozzá egy jól hallható hang,érthető beszéd és tánctudás,na meg egy kis beleélés is.A Budapesi Operettszínház a musicelek előtérbe vételével,szinte lefejezte az operettjátszást.Az utánpótlás még szubrett-táncos komikus szinten adva van,többnyire  szerényebb énekesi képességgel,de jó akrobatikus tánccal meg sok ordítással, nyüszítéssel



és sok,sok manírral.Megéltem a műfaj több nagy korszakát,de operettet játszani primadonna és bonviván nélkül nem lehet.Eleve alkatilag egyedül Fischl Mónika felel meg primadonna elvárásomnak.A többi primadonna szerepben parádézó hölgyről nem írnék.De bonvivánnak egyik szereplő sem igazán megfelelő.Boncsér Gergely operai hangvétellel énekel,de a Volga dal nem egy opera ária.Egyébként sem szeretem, ha operista operettet énekel.(Ebben persze voltak kivételek,de nem sokat sorolhatnék fel)A nagyon szimpatikus Dolhai Attillára meg egy estét alapozni képtelenség.Hallgatva lereked az ember,ahogy feszíti főként a magas hangokat.Vadász Zsolt nem is tudom.Főként nem a hangjával van a bajom.Örömmel vettem, hogy Oszvald Marika kicsit visszavette magát.Nagyon sok mindent letett az asztalra.Harsányságának csökkentése előnye.A zenekar –tánckar kivette részét a produkcióból a Főzeneigazgató úr és egy szomorú tekintetű karmester-hölgy vezényletével.



Ez volt a 6. Palotakoncert!A hatodik helyen.


Élő közvetítések • 73512018-08-18 11:23:44

Kösznöm szokásos elütés,ami természetesen nem ellenséges szándékból történik.



Viszont a tényeken  mit sem változtat!


Élő közvetítések • 73492018-08-17 20:50:02

Elég szomorú ,ha operebarátoknak Brandon Jovanovich neve nem mond semmit!



Egyébként nagyszerűen énekelte a szerepet.


  
Műsorajánló
Mai ajánlat:
18:00 : Budapest
Régi Zeneakadémia, Kamaraterem

Rolla János tanítványai
Házimuzsika a Zeneakadémián

18:00 : Budapest
Nádor Terem

Anima Musicae kamarazenekar
Műsorvezető: Gáspárfalvi Dorka oscar-díjas gyermekszínész
"Lelkektől Lelkekért"
Koncert az elhagyott állatokért
DVOŘÁK: E-dúr Szerenád I.-II.-III.-IV.-V. tételei
MOZART: D-Dúr Divertimento KV 136. I., II. III.
CSAJKOVSZKIJ: Vonósnégyes (zenekari átirat) No.1, Op. 11 D-mol II. Andante cantabile
WEINER LEÓ: Divertimento I., II., V.

18:00 : Budapest
Bartók Béla Emlékház

Fülei Balázs (zongora)
Kováts Péter (hegedű), Varga István (cselló)
BEETHOVEN: D-dúr trió, op. 70. no.1
BEETHOVEN: Esz-dúr trió, op. 70. no. 2

19:00 : Budapest
Zeneakadémia, Solti György Kamaraterem

Operavizsga Fesztivál
A Genfi Zeneművészeti Főiskola előadása
CAMPRA: Velencei ünnepek

19:00 : Budapest
Erkel Színház

ADAM: Giselle - Balett két felvonásban

19:00 : Budapest
BMC, Koncertterem

Láposi Dániel (ütőhangszerek), Baráth Bálint (zongora), Kováts Jázon (elektronika)
és a fesztivál 23 tagú közössége
Átlátszó Hang Újzenei Fesztivál 2019
STOCKHAUSEN: Kontakte
STOCKHAUSEN: Originale (Happening, 1961)

19:00 : Budapest
Duna Palota

Farkas Gábor (zongora), Baráti Kristóf (hegedű)
Duna Szimfonikus Zenekar
Vezényel: Baráti Kristóf
LISZT: Les Préludes
LISZT: 2. (A-dúr) zongoraverseny
BEETHOVEN: F-dúr románc, op.50
BEETHOVEN: 5. (c-moll) szimfónia, op.67

19:45 : Budapest
Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem

Bertrand Chamayou (zongora)
Budapesti Fesztiválzenekar
Vezényel: Robin Ticciati
R. STRAUSS: Don Juan, Op.20
RAVEL: G-dúr zongoraverseny
DEBUSSY: Pelléas és Mélisande - szvit, Op.80
WAGNER: Előjáték és szerelmi halál a Trisztán és Izoldából
19:00 : Veszprém
Hangvilla

Operát az Operából - belföldi turné
PUCCINI: Tosca

19:00 : Gödöllő
Gödöllői Királyi Kastély

Ingolf Wunder (zongora)
MOZART: 12. F-dúr zongoraszonáta (KV. 332)
BEETHOVEN: 23. f-moll (Appassionata) zongoraszonáta (Op. 57)
CHOPIN: Noktürnök (Op. 9 No 1., 2., 3.)
Polonéz-fantázia (Op. 61)
Asz-dúr polonéz (Op. 53).
A mai nap
született:
1835 • Cezar Antonovics Kjui, zeneszerző († 1918)
1841 • Emmanuel Chabrier, zeneszerző († 1894)
1907 • Ferencsik János, karmester († 1984)
1943 • Lencsés Lajos oboaművész