vissza a cimoldalra
2018-05-25
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (60800)
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (3983)
Társművészetek (1254)
Momus társalgó (6334)
Milyen zenét hallgatsz most? (24996)
Haladjunk tovább... (213)
Kedvenc előadók (2821)
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon (2277)
Kedvenc művek (143)
Kedvenc felvételek (148)

Olvasói levelek (11275)
A csapos közbeszól (95)

Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1407)
Franz Schmidt (3127)
Opera, operett, dalciklus, librettók, szövegkönyvek, versek (577)
Mi újság a Szegedi Nemzeti Színházban? (2527)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4274)
Simándy József - az örök tenor (536)
Élő közvetítések (7195)
Momus-játék (5488)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (2731)
Kolonits Klára (1066)
Jonas Kaufmann (2255)
A magyar zenei élet elfeledett vagy kevéssé ismert művészei (842)
Operett, mint színpadi műfaj (3604)
Évfordulók, jeles napok, születésnapok etc. (711)
Udvardy Tibor (185)
Miller Lajos (60)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

Név: telramund
Leírás:
Honlap:
   


telramund (5937 hozzászólás)
 
Erkel Színház • 92692018-05-21 00:38:59

Nincs lehetőség,hogy cirkusz legyen belőle, így senki nem nyilatkozik még.



Egyébként nagyszerű produkció volt valóban,de hogy számomra ne legyen felhőtlen sajnos a karmester tempói  nagyon lassúak voltak végig. A tapsot is beleszámolva az első rész csak 6-7 perccel,de a második 15 perccel volt hosszabb,mint a megszokott.Kolonits Klára  diadalt aratott,teljes vértezetét felvonultatta.A tenor jó hang nagyon ,de bizonytalan  magasságai vannak.Balga Gabrielláról még nem nyilatkozom.Szép  hang jó technika,nekem kevés a hangja.Az összprodukció viszont győzött nálam is( lényegtelen,mert subjectív)  és persze a közönségnél is!


Jonas Kaufmann • 22472018-05-07 11:12:21

De attól gondolom kitűnően énekelt vagy rossz kritikát kapott?


Jonas Kaufmann • 22452018-05-07 09:42:42

Pavel Cernochot ebben az előadásból talált részletekben hallottam.Valóban nagyon jó volt és figurában is nagyszerűen hozta az infánst.Korábban 2o16-ban énekelte Franco Faccio Hamlet című operájában a címszerepet igen nagy sikerrrel Bregenzben a fesztiválon.Ehhez is volt szerencsém.Ezért volt kissé csalódás egy cseh tv műsorban énekelt áriák előadása pár hete.


Momus társalgó • 63342018-05-06 12:12:19

https://www.youtube.com/watch?v=tK5F-YHK68Y



2018. 05  05.  Th. Marinskii   Sámson és Delila   Olga Borogyina,Jose Cura


Momus társalgó • 63332018-05-06 00:12:07

Na azért ezt ilyen hévvel kijelenteni nem kelleneVeszprém díszpolgárval volr egy riport a Best-ben.Ebben kifejtette,hogy az operát nem szereti,csak olyan módon ,ahogy  ő csinálja.Na fiatalon nagyon jó volt,aztán jött  az opera ahogy Ő csinálja( képzeli az operát)Abból köszönöm nem kérek.



Spec nekem  nem jutott eszembe a neve ,mint Kaufmannál jobb tenor.Fiatalon sem volt jobb.Aztán  akkor még ott volt a 3 tenor és még énekeltek nagyszerű hangok abban az időben.Hozzáteszem Kunde abban az időben bel canto operákat énekelt,amikor Cura fiatal volt.lett utána hőstenor. Mégpedig nagyszerű.igaz nem olyan jó  kiállású volt ,mint Cura fiatalon ,de most már mindegy-



 


Élő közvetítések • 71672018-05-05 23:08:36

Veszélyes emlegetni!!Pár napja itt valaki írta,hogy olyan tenor,mint Kaufmann számára 3 is van. Azóta várom a neveket többedmagammal,de csak nem akar  leíródni!.Pedig 2-t még én is tudok akik nagyon jók.És nem  lírai tenorok.koloratúr kézséggel.


Élő közvetítések • 71662018-05-05 23:05:56

Nem hiszem ,hogy Haandel Úr köszönetek tömegét várná.De jó lenne,ha egy egy megnézett vagy meghallgatott műsor után némi véleményt írnának.A Momus  tudnillik nem a cirkuszokra van specializálva ,hanem a zenére.De utóbbihoz kevesen tesznek hozzá.


Jonas Kaufmann • 22422018-05-04 11:31:31

Tudtommal eljutattam Önhöz Kaufmann legutóbbi  produkcióját.Meg kellene nézni, hallgatni.Az igazán nem az őskor! Sőt Harterosról is kap újabb indormációt.


Jonas Kaufmann • 22412018-05-04 11:28:17

Gömbölyű hang?A lukas labda is gömbölyű végső soron.De kérdem hol volt a világ egyik legnagyobb énekesnőjének  Birgit Nilssonnak gömbölyű a hangja.de hozhatom példának Mara Zampierit is ,aki végig énekelte süvöltő hangjával az egész világot és imádták.Rálik Szilvia pont a német szerepekben nagyszerű,mert hangkarakterének igazán azok állnak jól.


Élő közvetítések • 71552018-05-04 11:17:32

Lana  Kos nagyszerű hangú szoprán ,Violettája gyönyörű volt!A rendezés modernsége ellenére tetszett,bár már volt hozzá szerencsém.


Momus társalgó • 63312018-05-04 10:05:09

Valóban Kunde is nagyszerű énekes és hatalmas fejlődésen ment át a hangja.Először Bolognában hallottam a Puritánokban Arturo szerepeben és azóta  élő előadáson nála jobbat nem kaptam.Aztán pár évvel később Münchenben már kevésbé tetszett.Utána eltűnt egy darabra és hősibb szerepekben tért vissza.Igazán nagy formátumú énekessé ebben a szerepkörben vált.Jelenleg egyike a legjobbaknak.


Jonas Kaufmann • 22372018-05-04 09:59:40

Hallgassák csak Netrebko gömbölyű éneklését,amihez nem sok kell ,hogy elguruljon.Én szívesebben teszem ezt Harterossal.Mert kíváló technika, györnyörű hangszín,semmi manir és nagyszerű színésznő.-Embernek pedig rém szimpatikus sztárallürük nélkül!


Jonas Kaufmann • 22362018-05-04 09:55:21

Harteros fejlődését  nagyon nagyon pozitiv írányba,aki nem hallja nem akarja.Ezen vitatkozni nem fogok nekem jó és a fülem igencsak jó.Ezen kívűl a kottát is ismerem.Pesten sajnos nem hallottam csak a tv -ben láttam nem volt jó formában ,de ilyen előfordul egyszer, egyszer.Az az összhang,ami közte és Kaufmann között van szinte párját ritkítja.



Akinek nem tetszik ne hallgassa! Sokaknak nem teszik Gruberova lelkük rajta.Éppen most fejeződött be a Lucrezia mücheni előadása82018 05 02) a yt-én elkápráztatva ezredszer,hogy mit tud még mindig.



Harterost én hasonlítottam  Stellához és akinek van füle hallja is.Ez egy saját vélemény.semmivel sem hiteltelenebb ,mint Sass Sylvia művi éneklését anno Callashoz hasonlítan.Sőt!!


Momus társalgó • 63282018-05-03 20:12:50

A Don Carlos részletben ,amit hallottam vele  nagyon tetszett.Aztán volt vele egy beszélgetés,ahol talán Lenszkijt és Cavarodossit énekelt.Hát attól nem voltam elájulva



.Írnék még egy tenort ,de várom a nagyhangú Trisztán 3 tenornevét,hátha benne lesz.De nem segítek.


Momus társalgó • 63262018-05-03 14:37:35

Bár  mindenki nagyon lelkes  Trisztán  3 tenorjára vagyok kíváncsi ,de azt hiszem még jó sokáig ,ha el nem felejteném még időben a fellengzős írását.


Momus társalgó • 63252018-05-03 14:35:14

Jorge de Leon korábban azt hittem itt egy jó tenor,de  Radamesként és Kalafként sajnos nem győzött merg semmiről csak arról ,hogy egy átlagos tenor.Cernoch Tamino ,de szép hang és miután bőven benne a 4o-ben olyan nagy durranás nem váható tőle-kaufmann féle produkció semmiképpen.Seifert német szerepekben még mindig jó,de olasz operában(csak Turridut hallottam vele Berlinben)nagyon nem győzőtt meg és nem is erőltette nagyon az olasz szerepeket.


Jonas Kaufmann • 22202018-05-02 19:44:56

A gondolat jó ,de Harteros jelenlegi éneklésére nem passzol!


Momus társalgó • 63152018-05-02 19:42:11

Trisztán, Trisztán!



Mellébeszélés és vádaskodás helyett,ami nem az ön modora legalább is ezen a néven olvasva korábbi beírásait,de hajaz máhova -nos a lényeg halljuk a 3 tenor nevet!!! Mire gondol személyeskedést említve?Nem menekülni kell,hanem válaszolni,ha már idecitált..De felsorolhatom a kedvenceit ,ha akarja!



És rögtön véleményezm is,amit tett rém igazságtalanul Kaufmannal.


Jonas Kaufmann • 22182018-05-02 15:09:40

Kedves Edmond Dantes!Ebben az előadásban hallotta őt?Ha igen hallgassa meg még egy alkalommal!Amit ír részben igaz a korábbi éneklésére.


Jonas Kaufmann • 22162018-05-02 14:28:19

Kedves Lujza nagyszerű összefoglaló!


Élő közvetítések • 71462018-05-02 09:52:19

Az énektechinkához Önnek fogalma sincs.Az áthallások pedig nagyon erősek4



Egyébként még mindig várom a 3  jobb tenor nevét!Aztán lassan én is elkezdem írogatni az Ön kedvenceinek milyen hangképzési problémáii vannak.nem a világ színpadiain ,hanem az ErkelSzínház színpadán.Na akkor lesz csak nagy csetepaté.


Élő közvetítések • 71412018-05-01 21:55:07

Teljesen igazad van ld 7139-es bejegyzés.Raffinált sértések bizonyos énekest kedvelők írányába.Remélhetőleg törlésre kerül a demokrácia nevében


Élő közvetítések • 71072018-04-30 18:27:46

Persze!Jó a memóriám!


Élő közvetítések • 71052018-04-30 18:04:29

Bár Cappuccilli 1990-ben énekelte utoljára Gerardot Bécsben,akkor még ön nem járt a Staatsoperbe.Legfeljebb videon láthatott egy bécsi előadást Domiongoval és Benackovával 1981-ből.Mint olvastuk lentebb a video ,cd, dvd nem számít önök szerint.Aztán jó lenne jobban figyelni,mert valóban Harterosnak volt egy pillanat megingása,de az a kedves Armiliato hibájából eredt.Egyébként meg úgy énekelt mint egy angyal.Nem véletlenül volt lábdobogós meghajlása.De a fene fogja itt magyarázni,hogy mi a jó.?Hát a "szépfiú" meg a hangtalan szoprán nagyon odatette!


Élő közvetítések • 71022018-04-30 17:43:09

Gondoltam valaki mást említ Cappuccilli helyett,de az egyenlő a lebukással. Jelzem így is!Harteros helyett pedig valaki másnál kellene keresni a hibákat!


Élő közvetítések • 70882018-04-30 08:15:41

Szeretem,ha nekem írnak olyat,hogy olyanról írok,amit nem láttam.Na akkor az Álarcosbálról miért nem írtam,?Csak elolvastam -zéta- kritikáját és egybevágott az én tapasztalataimmal egyes énekesekkel kapcsolatban.Ugyan kérem,kilóg a lóláb,de már átfér a föld másik oldaláig.Aztán az sem ártana,ha értelmezni tudnák, hogy mit írok és akkor talán nem fenyegetnének perrel félrértelmezés miatt vagy csak úgy dühből-ok nélkül.Na persze ez izgat a legkevésbé.


Élő közvetítések • 70872018-04-30 08:07:20

Nem kedves Tristan nem szeretem a tenorokat,de a 8o%-kuk művészetét igen jól ismerem.Így ha felsorol legalább három tenort ,akikre hivatkozik milyen nagyszerűek kézségesen válaszolok Önnek.Természetesen a ma működökre gondolok,nem a bakelit-lemez és cd-ről fülhallgaton  hallgatott régi ,már nem élő énekesekrel.Egnem mindenről meg lehet győzni,de a spontán sárdobálassal soha.Mindenkinek vannak jó és rossz napjai.



 Ez a fórum sajnos már másként működik,mint amikor 1o-en valahány éve elkezdtem írogatni.Sok kritika írányított,aztán fontos eseményekről hiányzik a vélemény.(pl egy nagy nemzetközi karriert befutott énekes tv által is közvetített fellépéséről egy kritika, szinte semmilyen hozzászólás nem hangzott el.Pedig tanulságos lett volna,de valamiért elmaradt).Azóta érzem igazán, hogy nem kellene ide energiát befektetni és sem tájékoztatni,sem véleményezni,rajongani pedig tilos-ha nem adott személyekről van szó.Kaufmann fekete bárány-tudjuk  miért.



Szóval kíváncsian várom a neveket!


Élő közvetítések • 70802018-04-29 22:43:34

Na sorolja azokat a szép hangú tenorokat !.



Csak mondom nem szeretem a tenor hangot Corellin kívűl!!.De az igazságtalanságot még kevésbé !


Jonas Kaufmann • 22132018-04-29 22:20:21

Pompás volt ez az előadás.Harteros paradésan énekelt.Végre rájöttem, hogy Antonietta Stellat juttatja eszembe a hangszíne.Kaufmann a "szépfiú "nagyszerűen énekelt-persze a színpadon diszletek helyett is mikrofonok voltak.Frontali lehet ,hogy beteg volt,de nekem a hangja Bolognában sem tetszett és most sem.Zenekar szokott jó forma..Csak egyet látnék az utóbbi időben Pesten hasonlót.A Kaumannt utálok meg csak lepjék el az odalt a negatív kritikákkal ,anélkül,hogy az előadást hallanák,látnák.Persze ez mit sem változtat azon,hogy nagyszerű este volt


Élő közvetítések • 70752018-04-29 22:18:47

Pompás volt ez az előadás.Harteros paradésan énekelt.Végre rájöttem, hogy Antonietta Stellat juttatja eszembe a hangszíne.Kaufmann a "szépfiú "nagyszerűen énekelt-persze a színpadon diszletek helyett is mikrofonok voltak.Frontali lehet ,hogy beteg volt,de nekem a hangja Bolognában sem tetszett és most sem.Zenekar szokott jó forma..Csak egyet látnék az utóbbi időben Pesten hasonlót.A Kaumannt utálok meg csak lepjék el az odalt a negatív kritikákkal ,anélkül,hogy az előadást hallanák,látnák.Persze ez mit sem változtat azon,hogy nagyszerű este volt.


Élő közvetítések • 70722018-04-29 20:39:21

Itt gondolom Netrebkoról beszél,mert pont vele kapcsolatban lehet ezeket a problémákat hallani.



De végre  leírta valaki,hogy miért nem kedveli illetve mi a baj Kaufmannal..Mivel Ő szépfiú állítólag.Ezért aztán nem tud énekelni,mikrofonnal énekel stb baromságok.



Azért a második felvonás kettőse után 2 perces taps nem kevés egy "szépfiúnak" na meg egy varázslatosan énekló szopránnak ,akit úgy hívnak Anja Harteros.Na Ön legalább pianokról regél, szemben a másik okossal,aki falzettnek gondolja évek óta.Azt hiszem mielőtt komolyabbra fordul itt a helyzet távozom a 3.és 4. felvonásra.Gondolom látja  az előadást és nem   vaktában ír?


Élő közvetítések • 70672018-04-29 19:52:24

Jose Cura kb 2o éve nagyszerű  Chenier volt,Sőt ,amikor már én hallottam Bécsben még mindig  jó volt.


Élő közvetítések • 70662018-04-29 19:50:29

Hát Ön nagyon le van maradva,ha köZépszerről beszél.Talán vonuljon el az Erkel Színházba és hallgassa  A SZTÁROKAT!


Élő közvetítések • 70652018-04-29 19:48:59

Na feléledt a Momus! Lehet szidni az Andre Cheniert.A mai előadás eddig nagyszerű mindhárom főszereplő kíváló.Harterost szidni pedig kár. Maddalena első felvonásában egyetlen énekesnőt nem hallottam még ilyen könnyedén énekelni a szerepet.Frontali jó valóban és" sajnos" Kaufmann is!



Itt tudnillik éneklés folyik és nem nagy hangon üvöltés,amit annyian szeretnek..


Élő közvetítések • 70562018-04-28 23:37:36

Igen.Számomra gyengécske Tosca volt.Netrebko érzelmei elmaradnak mindig,magas hangjai nagyon jók de középen baj van.A többiekről nem érdemes beszélni Volle csalódás,pedig egy jó énekes.


Erkel Színház • 92572018-04-27 15:27:28

Nagy gratuláció -zéta- Álarcosbál kritikájához!Igen a kritikus legyen objectív nem elhallgatva a jót és a rosszat,de semmiféle szélsőséges  elrugaszkodás nem  olvasható,nem beszélve a rendszeres politikai indítatás bekeverésének mellőzéséről ,ami az utóbbi időben nagyon elhatalmasodott.Teljes képet kaptam anélkül ,hogy ott lettem volna, milyenek is lehetettek ezek az előadások.


Erkel Színház • 92522018-04-27 11:59:11

Mondj igazat betörik a fejed!


Élő közvetítések • 70442018-04-27 09:22:14

A yt-én látható részletben -tapsrend tomboló sikere volt a premieren.Na majd meghalljuk!


Jonas Kaufmann • 22112018-04-27 09:11:14

Vagy Netrebkonak nem fog tetszeni a rendezés.Ezt a dalt már elénekelte Münchenben.Hallottam néhány Tosca részletet a Metből. Bomlanak a regiszterek,de a c-je bomba biztos!



Igaz egy nagyon kedves énekesnő barátom azt mondta,hogy ,amikor már semmi hangja nem lesz középen és lent a magas hangjai akkor is zengei fognak.a többit meg el kell viselni( a férjén kívűl).Ez a legtöbb szopránnal pont fordítva van.


Erkel Színház • 92472018-04-27 09:08:20

Majd számolj be,milyen volt a tenor!Köszönöm!:)


Jonas Kaufmann • 22042018-04-25 20:59:18

Salzburgban 2021-ben ? Netrebko -Kaufmann  Turandot!


Jonas Kaufmann • 22032018-04-25 20:08:49

Alig várom!



https://www.youtube.com/watch?v=g3DxjTOmcYU&feature=share


Astrid Varnay-Hochdramatischer Sopran • 782018-04-25 19:49:58

Sajnos" Telramund" akkor  még nem volt ott,hogy segítsen.Egy nagy operabarát hölgy viszont igen.Egyébként mindenki békében hazament pedig 5x emelt helyárak voltak.Jámbor László micsoda bariton volt és milyen  jó Telramund Delly Rózsival Ortrudként.



Csodás Igor herceg, Scarpia,Renato,Luna ,Tell Vilmos,Amonasro,Tonio,Alfio stb,stb. El van felejtve sajnos.Így múlik a világ dícsősége.



Egy időben az Operaház a világ legjobb hangjaival rendelkezett.Nem volt gond egy Álarcosbál.!Anno még volt kikért lelkesedni.


Astrid Varnay-Hochdramatischer Sopran • 752018-04-25 15:04:53

Pesti vendégjátékán a Lohengrin II felvonása  alatt kiment a villany az Erkelben:A közönség szépen kibotorkált és hazament.Ilyen is volt hajdanán és senkit nem átkoztak ki miatta,


Erkel Színház • 92362018-04-24 11:01:57

Sehova nem viszünk semmit.Egy Budapesten éneklő tenorról volt szó.Aztán a róla alkotott különböző véleményekről.Utána  rám kérdeztek erre válaszoltam!Jó lenne ,ha másnál is megtenné a kritikáját.Én általában szoktam válaszolni, ha kérdeznek ellentétben Önnel.Igaz az prívátban történt és nem mostanában!De nekem elég jó a memóriám és nem füzetekből silabizálok.


Erkel Színház • 92332018-04-24 10:28:54

Hát el kellene menni a Jonas Kaufmann topic első oldalaira,bár emlékeim szerint a beírások nagy rész törlésre került!


Erkel Színház • 92312018-04-24 10:11:51

Nem érdemes vitatkozni.Én Malafit a yt-én hallottam, ott nem szlávos,de egy kicsit sem a hangja ..De a Momuson kimondták akkor az biztos úgy van-a süketeknek!Itt Kaufmann is huszadrangú tenornak van kikiáltva.Hallgassuk és örüljünk ,ha hallunk egy szép hangot.A mesemondó pedig csak hallja ,amit akar.!A mesékben pedig tudjuk,hogy nem minden igaz.


Erkel Színház • 92232018-04-23 21:15:38

Végül milyen ez az Álarcosbál?Van ,akinek senki sem jó, van akinek mindenki jó?Van ,aki nagyon utálkozik valaki azért dícsér is! Kicsit szaga van a dolognak.Kár ,hogy érdemben nem tudok hozzászólni,még a végén elmegyek ,hogy tudjam mi is a helyzet!


Erkel Színház • 92222018-04-23 20:54:46

https://www.youtube.com/watch?v=975FjG6j1lw



Ez a baromi jó tenor  Mikhailo Malafii volt Gustavo(nekem Richard gróf) a második estén?Hol szlávos ennek a hangja?



Nagyszerű,Elmegyek meghallgatom!Remélem élőben is ilyen.



    


Erkel Színház • 92132018-04-23 14:56:32

A bömbölés nem rendezés függvénye.Elmegy  a verista operák egy egy részében ,de ott is ,ha állandó üvöltés van idgesítő.Verdinél azonban nagy dallamíveket kell énekelni pontosan a jelzéseket betartva és így  kifejezi  az ének az érzelmi viszonyokat.Rendezés ide,rendezés oda .


Erkel Színház • 92092018-04-23 11:38:16

Van aki Svéd Sándort isteniti,nekem megfelelt Bruson ,Cappuccilli is.Előbbi a vulumenével ,utóbbik a pedig a kifejezésükkel taroltak.És ez a z Álarcosbálban nem mellékes.Egyébként Svédet élőben többször hallottam és nem lemezek alapján véleményezem.Sokszor igen sporolósan énekelt.


Erkel Színház • 92082018-04-23 11:34:47

Az Álarcosbál Verdi Trisztánja nagy kedvencem .Rengeteg előadást láttam ,sőt erre is volt jegyem,de azt még tavaly vettem.Ez az opera a nagy érzelmekről és nem a nagy hangokról szól!.Így  a beírások alapján nem maradtam le semmiről és maradnak a régi élő Álarcosbálok emlékei.Bizony nagyon nagy nevekkel..


Erkel Színház • 91972018-04-22 11:08:06

Jelenleg az Operaház szopránjai között senki sincs,aki maradéktalanul, annak minden szépségében abszolválná a szerepet.Nem lehet össze -vissza mindent énekelni,mert előbb ,utóbb előjönnek kisebb  aztán nagyobb bajok.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 607482018-04-20 18:52:21

Tőlem biztosan létezne kultúra politika nélkül.Ha engednék!


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 607462018-04-20 17:50:07

Történelem óra a topicban.Köszönjük!Ja és II Lajos belefulladt a Csele patakba 1526-ban. Valószínű kereszttel a nyakában.


Opernglas, avagy operai távcső... • 200522018-04-20 13:58:16

Kb 2oox voltam a STOPban .Fantasztikus előadásokat láttam.Igazán egyik énekes sem  vonz,illetve már hallottam őket..Én már nem állok be az állóhelyre 2o éve és most már egy elfogadható jegy 160-170 euró plusz az út plusz a szálloda..És a 2oo-k Tosca már itthon sem hoz lázba.


Opernglas, avagy operai távcső... • 200472018-04-20 09:52:01

Ez a műsor elég gyengécske számomra talán 4-5 előadás ami érdekelne.A szereposztásokban pedig majdnem mindehol szerepel egy énekes ,aki  tönkretenné az egészet.Hol van ez az évad a STOP nagy szezonjaitól?.Aztán  ebben  a színházban is nagyon eluralkodott,hogy mindent ugyanazok énekelnek.Nem rossz hangok,de nem is olyanok ,akikért egy vagyont elköltenék.



 


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 607212018-04-18 20:27:27

http://www.origo.hu/kultura/20180418-volt-egyszer-egy-parsifal-okovacs-szerint-az-opera.html



Nem lenne rossz ez a levél,de a sok első ,másod ,harmadosztályú énekes felsorolása mellett nem kellett volna kihagyni Kundryt énekelő művészek közül



KASZA KATALINT!!!!!!!(Jó a lemezfelvételnél meg lett említve)


Élő közvetítések • 70342018-04-17 23:29:46

Lombardok! Nagy kedvencem! A Teatro Regio di Torino előadásának most lett vége.Aki követi a jelen világ operaénekeseit három sztárral is találkozhatott ebben az előadásban.Az időnként sajátos tempókat diktáló karmester M Mariotti volt,aki szerte Olaszországban nagy népszerűségnek örvend.(O Peretyatko férje).Ez az előadás nem győzött meg arról,hogy Verdi a világa.Rossini művek vezénylése,felfogása szerintem közelebb állnak hozzá.Rengeteg Lombardok előadást hallottam már illetve láttam,de sajnos  sem lemezen sem videón  egyik sem közelitette meg a 7o-es évek elején az Erkel Színházban bemutatott Gardelli vezényelte Lombnardok színvonalát.Bár  a későbbiekben eltávolodtam Sass Sylvia művészetétől,eddig nála jobb Giseldát nem hallottam.Ebben az előadásban Angela Meade nagy húzóerő volt számomra, a metes Semiramis után,de sajnos nem váltotta be a reményeim.Vékony  hang ,kevés drámai kifejezés birtokosa.Giseldához több kell mindkettőből.Alex Esposito egy müncheni Semiramisban Assurként kiváló volt.De Pagano súlyos olasz basszus hanggal fog meg,amilyennel anno Kováts Kolos rendelkezett.Oronte Francesco Meli-jelenleg az ügyeletes olasz verdi-tenor.Igazán énekel ,de minek?Egysikú, unalmas a végtelenségig.A kórus szépen szólt,de az itthoniakkal még jobb volt.Úgy tűnik a Lombardok örökre számomra a gardellis előadások maradnak!Azt a hangulatot ,amit akkor éreztem ennek az operának egyetlen más előadása  sem nyújtotta!


Opernglas, avagy operai távcső... • 200422018-04-17 17:40:34

Az eszmecsere nem Kaufmann miatt zajlik.Vannak énekesek akik önmagukhoz képest énekelnek gyengébben,de máshoz hasonlítva fantasztikusak.Tessék meghallgatni Antonia Palombi Chenierjét Barcelonában. Rögtön kiderül a gyenge és a gyengébb között mi a különbség.Kaufmann lemondása soha nem öncélú volt sajnos.Örülni kell,hogy énekel és sokaknakj (na nem a Momuson) örömet okoz.



Például a bostoni Tristant! Na az igen!


Opernglas, avagy operai távcső... • 200352018-04-17 12:59:46

Valóban ez így van!A néző a pénzéért jót szeretne hallani.De!Pontosan ezért páldául az Erkel Színházban számos olyan tomboló siker van(pl  új Bánk bán stb.stb),ami messze a középszintet sem éri el.Miért is?Mert a közönség a pénzéért jót akar hallani és ,ha nagy a siker akkor azt hiszi azt is kapta.Lehetne ezt még fokozni egyéb példákkal,de majd ezt más alkalommal teszem.



 Gabriella Tucci pocsékul,botrányosan énekelt a Traviatában,mégis megbravózták,mert 5.-szörös helyárral jött.Sőt Gách kritikusnő  a kritikájában még védőbeszédet is tartott.Persze a potyajegyes az mindig elnézőbb illetve udvariasabb a kritikát illetően.A kritikusok pedig anno(????) azok voltak!(Egyébként valamikor csodás Aida  volt.)


Opernglas, avagy operai távcső... • 200262018-04-15 12:02:46

Kedves Otello!Köszönöm válaszát.A Chenier kérdésből kimaradnék,mert Kaufmann miatt volt éppen elég csatározásom,ezért is nem reagáltam hosszabban.Ha írok akkor Radvanovskyról írnék.Nem tudom mikor hallotta őt először énekelni?.Én elég régen és akkor  akkora vibratoja volt,hogy a székről leesett az ember.Nem tudom miként,ki a tanára ,de csoda történt a hangjával.A vibratoja teljesen eltűnt,a hanganyag nemesebbé vált és igen kifejező.Teljes produkciót  szoktam alapul venni,tehát ha néhány hang nem olyan volt a kezdetben az összességhez képest elhanygolható.



Attila: 2018 04 08-as előadás van meg.Ladyukkal kapcsolatban áll ,amit a szopránnál írtam.Az összeség alapján értékelem.J Brost soha nem tartozott a kedvenceim közé,pedig volt hozzá szerencsém  igen sok alkalommal.Forestonak Pesten sem tetszett ebben az előadásban sem.De hol lenne sikere ,ha nem a Líceoban ?Ezek persze subjectív véleményeim..:):)


Opernglas, avagy operai távcső... • 200192018-04-15 01:28:07

Kedves először megszólaló(??)Otello Mindkét előadást hallottam,mindkettő a birtokomban.Sok mindenben nem értek egyet ,ami az Andre Cheniert illeti..Igaz valószínűleg más előadásról beszélünk.



Az Attila valóban nagyszerű volt Abdrazakov  egyik legjobb szerepe lassan 15 éve..Ladyuk nagyszerű bariton és nem  csak a hang nagysága folytán. Pirozzi Odabelláját nem hasponlítom senkihez.Nekem ez a  hang nem jön be és a személyisége sem.



Jöjjön le a 4. emeletre és akkor mindenkit fog hallani!:):)


Házy Erzsébet művészete és pályája • 42422018-04-15 01:17:55

Margitsziget Víg özvegy. Glavari Hanna 1958(??)


A nap képe • 20472018-04-09 10:51:17

Corelli szerette fényképeztetni magát az Aréna boltíveinél.Ez biztos ott készült  1958-ban.



Corelli Pollionét sokfelé énekelte Olaszországban.A Scalaban úgy tudom csak a Callassal lemezre felvett produkcióban énekelte,felvétel erejéig 1960-ban (Callas Teatro alla Scala sorozata ismert sokak számára)


Wagner • 25902018-04-09 10:38:30

A tegnapi STOP-ban  előadott Walkür nagyszerű volt.Fischer Ádám vezényelt.Aztán tudjuk ,hogy a bécsi zenekarnak a vérében van Wagner és R Strauss.Hosszan nem ínék ,de ,akit feltétlen említenem kell IRENE THEORIN lehengerlő,csodálatos Brünnhildéje.


A nap képe • 20452018-04-08 15:32:29

A nap képe a TENOR Franco Corelli Pollione szerepében de nem a Scalában ,hanem  Veronában az Arénában 1958-ban.


Élő közvetítések • 70232018-04-08 11:16:06

Ez fantasztikus volt!Úgy egészében!


Jonas Kaufmann • 22002018-04-07 18:19:22

 A látható felvételeken a bostoni április 5-i Tristan előadásból mindkét szerepelő fantasztikus( Camilla Nylund és Kaufmann.)


Élő közvetítések • 70182018-04-07 13:00:28

Nagyon köszönöm!Mióta működik így,mert pár napja simán mentek a beírások?


Élő közvetítések • 70172018-04-07 12:54:49

 



Úgy tűnik senki nem látta ezt az előadást vagy csak nem akar írni róla.Hát leszögezem hiába a nagy nevek  nem az az előadás ,ami lázbahozott volna.



Valószínű a közönség is így gondolta,mert igen mérsékelt siker volt.Pedig Pappano és zenekara és a kórus nagyszerűen szólt.De azért ebben a műben az énekes viszi a prímet.Netrebko valaha szép hangja ezzel a terpesztett szájtartással,torokba képzett hangokkal  nem szép.Magasságai megvannak,de azok fognak eltűnni legkésőbb,de a közép regisztere ,hát nem tudni meddig bírja?Figurában egész jó volt.Lucic,mint Macbeth.Igazán technikailag ott volt,magasság problémák nincsenek és bár nekem kisebbnek tűnik a hangja ,mint volt anno,mégis amikor az együttesek tetején énekelni kellett átjött a hang ,akár a színpad mélyéról is.Ami viszont nem kellemes ez a fa hangszín.Játéka elmegy.Csodálom amennyit énekel még van hangja.Banquo D'Arcangelo.nagyon szép hangszín,de ehhez a szerephez súlyos olasz basszus kell,(bár Lucic matt hangja mellett majdnem annak tűnt)Eyvazov a szokásos.Nem zavart.A rendezés elég elviselhető volt.Egy két dolog ami nem tetszett,de azok lényegtelenek.Egyébként sem időzöm a rendezésnél,mert különösen nem érdekel.



 


Élő közvetítések • 70152018-04-07 11:31:00

Miért nem tudom elküldeni a Macbeth előadásról írt véleményem ?


Operett a magyar rádióban (1949-1990) • 26592018-04-07 11:29:51

Nem törlés volt,csak próbálkozom ,hova lehet írni?Egy soros üzenetek elmennek hosszabb nem!?


Olvasói levelek • 112482018-04-07 11:27:49

Kedves szerkesztők  Szeretném tudni miért nem tudok üzenetet küldeni?


Erkel Színház • 91062018-04-03 10:41:13

Miért kellene elvárni a direkciótól,hogy egy repertoár előadást Húsvét hétfőn megnézzen?.Biztos volt ott valaki felügyelő,mert az mindig van.Viszont a direkció elmegy más előadásokra is valószínű.Nem kell mindenbe politikát belevinni.Azt pedig ,hogy ki mit énekel sok mindenen múlik .Például  az itteni egyes beírások ilyesmikben igen nagy szerepet játszanak és kár ,hogy az illetékesek már régen nem állítják le.Kevésbé fájna a fejük.Ez persze csak egy tanács-de nem alaptalan.


Erkel Színház • 90982018-04-01 13:35:05

Nem sajnálom, hogy nem mentem el.Esett az eső.Meg a"fülem rossz passzban van és sok mindent másképpen hall mint kellene".De ez nem az én bajom igazán.


Opernglas, avagy operai távcső... • 199952018-03-31 22:38:34

Tosca Salzburgban  2018 03



Ez a Tosca sem az ismételten megnézendő előadások közé tartozik..A rendezés modern, napjaink és egészen a második felvonás végéig még elviselhtő volt.Már az furcsa volt,hogy Scarpia a második felvonás végén Tosca távozása után feléled.Aztán a harmadik felvonás kihúzta alolam a széket,miután Cavaradossit gyerekek lőtték le.Megjelent  az Angyalvár teraszán Scarpia pisztollyal a kezében és miután Tosca is pisztolyt ragadott  egymást lelőtték.Nem ez nem oké.Semmi nem magyarázza még a rendező idiotizmusa sem.Nekem az estéből igazán Tézier Scarpiája tetszett.Elegáns ,volt annak ellenére,hogy van hasa és hangilag nagyszerű volt. Harteros gyönyörű dolgokat csinált,de igazán  Toscaként már Bécsben sem fogott meg.Aki viszont számomra borzasztó volt a Magyarországon agyondéelgetett,dícsért Antonenko.egyáltalán nem tetszett.Régen hallottam ilyen rossz Cavaradossit.Hozzáteszem nekem a salzburgi Otelloban sem tetszett.Thielemannak sem sok köze van a Toscához sajnos.Ilyen hosszú Toscát  és unalmasat régen nem láttam, hallottam.


Élő közvetítések • 69972018-03-31 22:33:56

Ez a Tosca sem az ismételten megnézendő előadások közé tartozik..A rendezés modern, napjaink és egészen a második felvonás végéig még elviselhető volt.Már az furcsa volt,hogy Scarpia a második felvonás végén Tosca távozása után feléled.Aztán a harmadik felvonás kihúzta alolam a széket,miután Cavaradossit gyerekek lőtték le.Megjelent  az Angyalvár teraszán Scarpia pisztollyal a kezében és miután Tosca is pisztolyt ragadott  egymást lelőtték.Nem ez nem oké.Semmi nem magyarázza még a rendező idiotizmusa sem.Nekem az estéből igazán Tézier Scarpiája tetszett.Elegáns ,volt annak ellenére,hogy van hasa és hangilag nagyszerű volt. Harteros gyönyörű dolgokat csinált,de igazán  Toscaként már Bécsben sem fogott meg.Aki viszont számomra borzasztó volt a Magyarországon agyondéelgetett,dícsért Antonenko.egyáltalán nem tetszett.Régen hallottam ilyen rossz Cavaradossit.Hozzáteszem nekem a salzburgi Otelloban sem tetszett.Thielemannak sem sok köze van a Toscához sajnos.Ilyen hosszú Toscát  és unalasat régen nem láttam, hallottam.


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 65342018-03-30 16:28:56

Köszönöm kedves sorait.Valóban jól érzi volna miről írnom,mert az életem nem volt  eddig sem unalmas.Igaz korábban a szép dolgok ,mostanság inkább a rosszul megválasztott unevezett" barátaim" okán kesrűbb a szám íze.Már,ha egyszer nekiállnék én valóban a valóságot tudnám csak leírni,ami azért nem biztos,hogy annyira lélekemelő lenne.Mind a hivatásomban mind az "operai életemben" hegyek-völgyek váltakoztak,mint szerintem mindenkinél.De azokon a csúcsokon nagyon nagy dolgok történtek.A völgyekben pedig nem sütött soha sem a nap.Nem térdepelve születtem ,ezért nem volt mindig felhőtlen  az élet.Egyszer belevágtam a közepibe,hogy leírjam,de sajnos visszaolvasva nem én voltam.És pont én hiányoztam belóle.:):)


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 65302018-03-28 15:34:43

 



Nagyszerű a Kovács Eszterrel készült két részes riport.Élmény volt szavait olvasni.Nagyon várom könyvének megjelenését.



 Ez a két részes cikk visszarepített ifjúságom legszebb időszakára.Kezdő orvosként, egyetem utáni  fél éves katonáskodás idején jutottam be Az Operaházba kisegítő  ügyeletes orvosnak.Örök hála dr Schiller belgyógyász főorvos úrnak,aki akkor az Operaház belgyógyásza volt.Hallatlan lelkesedésem Házy Erzsébet irányába felajánlotta,hogy társügyeltesként részt vegyek az általa ügyelt előadásokon és így személyesen is megismerhetem a művésznőt.Később dr Mihók és dr Szolnoki Andrea mellett is segédkeztem.Utóbbik általában a második szünet végén elmentek és nekem kellett maradnom az előadás végéig.Így volt olyan hónap,hogy 2o alkalommal is előfordultam.Nagyszerű ismerettségeket kötöttem.Rengeteg ma már nem élő illetve élő művésszel nagyon jó kapcsolatom alakult ki.Sokszor gondolkozom, hogy leírom ezeket a mai napig élő emlékeim.



Nagyon kedveltem Wagnert.Így szinte minden  előadást bevállaltam.Így kerültem Kovács Eszterrel is beszélő viszonyba,aki akkor szinte mindig külföldön énekelt.Egy rém kedves ,kellemes hölgy volt.Többször beszélgettünk az orvosi rendelőben-ez persze csak számomra emlék már.De a mai napig él bennem.Nagyon sajnáltam ,amikor korán befejezte  a működését.Nem írok többet,mert az apropó ez a beszélgetés volt.



Három év után a munkám mellett már nem volt annyi időm,lassan lemorzsolódtam és csak a nézőtéri oldalról élveztem a művészetet.Pedig az énekesek nagy részével nagyon jó kapcsolatom volt,rengeteget beszélgettünk és egy a mai napig a legjobb barátom.Jó volt kicsit emlékezni,mert boldog idők voltak.


Erkel Színház • 90542018-03-27 22:54:04

Egyébként mint annyi múltból  Lukács Miklós személye is ki van fényezve.Lukács Miklós nagyszerú igazgató volt,kitűnő Wagner előadásokat dirigált nem volt megalomán,de ennek ellenére sokan nem szerették.Ezt olyan emberektől is hallottam anno,akik most egekbe emelik.Per a"báró úr " nem éppen pozítiv hangsúllyal volt emlegetve.Minden tagságnak megvannak a kedvelt vezetői-természetes  abból kiindulva  mennyire voltak-vannak  fogalakoztatva.Persze nem voltak ilyen fórumok,ahol véleményt lehetett nyílvánitani.  ,Amit egyesek a jelenlegi igazgatót becsmérelve megtesznek a múltban egy perc múlva  a helyükre kerültek volna.Abban az időben a "vesztesek" kussoltak,mert nem tehettek mást.Igaz most meg nem változik semmi hiába a kiabálás.!lyen az élet.Mindenki igazságát megadni lehetetlenség.


Erkel Színház • 90352018-03-26 22:38:20

Nekem édes egy mindegy ki mit és kit szeret.Persze mindenki csak az én bejegyzésemre reagált,pedig a téma lentebb kezdődött.



Amit én szeretnék sajnos a jelenlegi pesti operajátszás nem tudja biztosítani.Hol a művek, hol a szereposztások nem jönnek be.Egy kezemen meg tudom számolni azon énekesek számát,akikre jegyet váltok jővőre.Egy ismerősem azt mondta sajnál engem,mert valaha annyi jó előadás hallottam.Sajnálnia senkinek nem kell,de igaza volt.Egyébként  a vezetés szándéka jó lenne csak a végrehajtásban nagyokat hibáznak.Kevesebb több volna. Átnéztem ma a bérleti tájékoztatót és megdöbbentett milyen létszámú az adminisztráció.Na abból lehetne  faragni bőségesen és nem kellene annyi vezető,meg annak a vezetője,meg a sok helyettes.-és természetesen az a millió mű  és helyszín,hogy szem nem tudja követni, agy nem tudja felfogni..Ezek a mondatok rendben vannak?:):):)Fent a labda lehet leütögetni.


Erkel Színház • 90312018-03-26 20:53:47

Sokan síránkoznak itt az Erkel sorsa miatt.Ez is egy alternatíva.Nuygodt lehet nem ezt szeretném!Nagyon nem !!!!!!!!!!


Erkel Színház • 90292018-03-26 20:21:11

Itt sokan állnak az ellenzék(??????) oldalán. Rajta hatalomra kell juttatniuk  és nem lesz gond,hogy decemberig nincs opera az Erkelben,mert  addig ledozerolják,mint volt anno terv 2010 előtt.


Edita Gruberova • 30522018-03-26 10:31:06

A prágai koncert tűnik a legjobbnak.Az abban  szereplő  Pavel Cernoch nagyszerű tenor.Csak őt emelem ki ,mert a többiek nagyszerűsége már ismert!


Jonas Kaufmann • 21962018-03-24 18:33:08

Meg lesz ez máshonnan.,csak idő kérdése!


Opernglas, avagy operai távcső... • 199872018-03-23 22:44:49

Pár napja a Covent Garden honlapján.Lehet  változott?


Opernglas, avagy operai távcső... • 199852018-03-23 21:14:09

Az már megtörtént  Néhány előadást a férj fog énekelni Netrebkoval.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 606262018-03-23 20:10:30

 Reklamációval csak rossz írányba viszik a dolgokat!Az eredmény egyesek tevékenysége nyomán látható!


Erkel Színház • 90022018-03-23 20:06:48

Hogy? Önnél uram legfeljebb.!Egyenlőre én nem jegyzetekból,hanem emlékezetből írok.Aztán sorolja fel,hol énekel mostanában a hölgy?.Segítek,mert fejből nem fog menni Önnek Ld Operabase.Sajnos úgy tűnik valamiért  nem foglalkoztatják vagy visszavonult.


Erkel Színház • 89972018-03-23 16:47:43

Nagyszerű volt a Minniet éneklő Olga Romanko.Nem is nagyon találkozom a nevével.Előtte a Miskolcon az Opera Fesztiválon a Pique Dámában Lizát énekelte.


Opernglas, avagy operai távcső... • 199832018-03-23 11:00:21

Várd ki a végét.Netrebko majd rájön,hogy nem kedveli Leonora szerepét!Jó rég nem állt ki Kaufmannal teljes  operában inkább lemondta.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 606042018-03-23 08:41:12

Igazságot megírni?Itt csak egy igazság létezik a többi a kukába megy.



Beszélhetnénk azért itt magáról a hangok állapotáról is.Mert bizonyos döntésekbe ilyen apróságok is beleszólnak.



Nem csak a  budapesti operában vannak kedvencek,hanem mindenütt a világban a nagy színházakban.Pl: V . Grigollo,hogy ne nőket említsek garmadával .Ugyanakkor számtalan jó tenor szaladgál,akiről nem is tetszettek hallani.A facebookon bemutattam egyet: senki nem ismerte a nevét,de szinte mindenkinek tetszett.Nem írom ide a nevét,mert nem kívánok ismét vitába bonyolódni!.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 605772018-03-22 21:05:01

Azért költői túlzásokra nem kellene ragadtatnia magát!Van a világon és bőviben volt olyan énekesnő aki szintén elénekelte ezeket a szerepeket világszínvonalon.


Erkel Színház • 89912018-03-22 12:56:46

Átnéztem a szereposztásokat és örömmel tapasztaltam, hogy rém keveset kell  az Erkel Színházban töltenem a szereposztások alapján.Röhej: marad az összes Lucia (Gruberova, Kolonits Klára) és egy Gioconda,de az sem a szereposztás miatt,hanem mert egyik nagy kedvencem.Mellékesen sem Sümegi pláne Boross Csilla számomra nem Gioconda.Oda más matéria kell.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 605612018-03-21 21:24:50

Ez pont nem cáfolja ,hogy lemondós fajta. Valóban 4 éve Londonban énekelte a szerepet .Aki akarja elérheti dvd-én.Mondjuk a rendezés nem olyan gusztustalan mint helyenként Münchenben.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 605582018-03-21 20:08:49

Bryan Hymel nagyszerű tenor,de sajnos a lemondós fajtából.Eredetileg a mostani mücheni  livesteame Szicilíia vecsernyében  is ő lett volna a tenor.


Élő közvetítések • 69762018-03-21 17:30:19

Hogy érdekes  azt nem tudom,de hogy tanulságos lett volna az biztos.Csak egy hosszabb iromány volt.Úgy volt jó ,ahogy először megírtam.Azt pedig nem tudtam volna megismételni.Máskor ismét a w-ben írok hosszút és ide csak bemásolom.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 605542018-03-21 17:17:29

Bárhova kattintok legfeljebb pár Tosca szereposztását láthatom,a többi hónapban semmi.Üres fehérség semmi más.Lehet levették?Tosckákban Sümegi és a Rost.


Élő közvetítések • 69702018-03-20 15:53:02

Sajnos a válaszom valamiért nem ment el.Még egyszer pedig nem írom meg:


  
Műsorajánló
Mai ajánlat:
18:00 : Budapest
Zeneakadémia, X. terem

Fejérvári Zoltán tanítványai
"Házimuzsika a Zeneakadémián"

19:00 : Budapest
Zeneakadémia, Solti György Kamaraterem

Shen Yue (zongora)
Shao Yingying (zongora)
"Shen Yue zongora diplomakoncertje"
J.S. BACH: Das Wohltemperierte Klavier, 2. kötet – D-dúr prelúdium és fúga, BWV 874
SCHUBERT: Három zongoradarab, D.946
BRAHMS: Hat zongoradarab, Op.118
MILHAUD: Scaramouche, Op.165b

19:00 : Budapest
Nádor Terem

A Harmonia Caelestis Barokk Zenekar szólistái:
Belovári Beatrix (barokk fuvola), Tóth-Vajna Zsombor (csembaló, orgona)
"Nagy Frigyes és zeneszerzői II."

20:00 : Budapest
Szent István Bazilika

MOZART: Requiem
A mai nap
született:
1928 • Hidas Frigyes, zeneszerző († 2007)
1929 • Beverly Sills, énekes († 2007)
elhunyt:
1934 • Gustav Holst, zeneszerző (sz. 1874)