Bejelentkezés Regisztráció

Hangversenyek

Operabemutatók

2009-03-24
-Varga Péter-

Tulajdonképpen két zeneszerző művét hallottuk, hiszen a dirigensi feladatot is ellátó Konstantia Gourzi nem csak egy-két hiányzó számot pótolt Haydn stílusában, hanem huszadik századi hangvétellel írott, hosszabb részleteket komponált a fennmaradt számok mellé, nagyon is keményen ütköztetve a két korszak zenei világát.

Budapesten

2009-03-23
-Varga Péter-

Akárhogyan is lesz, a legszélesebb nagyközönség számára Purcell igenis egyetlen mű, a Dido és Aeneas komponistája marad. Ha rövid is, de valódi opera ez, olyan szituációkkal, amelyeket megzenésíteni igazi feladat egy zeneszerzőnek.

Budapesten

2009-03-22
-BaCi-

Joshua Bell és a Camerata Salzburg hangversenye pontosan olyan volt, amilyennek 2009-ben, egy európai fővárosban megrendezett fesztivál nyitóhangversenyének lennie illik. Vagány virtuozitás, szellemes, ám érzékien bemutatott zenei megoldások, és felszabadult játékmód jellemezték az estét.

Külföldön

2009-03-19
-Heiner Lajos-

Richard Hein dirigált, az ő vezényléseit már sokszor dicsértem, az összefogottság, precizitás persze alapvető dolog (lenne) egy karmesternél, az is, hogy pillanatok alatt tudja énekeseit korrigálni („Sempre libera” jelen esetben), de olyan telt hangzást, mint nála, nagyon kevés operazenekarnál hallani.

Operabemutatók

2009-03-19
-zsoly-

Falk Richter egy koncepció nélküli „jégszagú” gyászdarabot rendezett, ahol az elejétől a végéig esik a hó, és emellett a fekete az uralkodó szín, s a színpadi sivárságot Seiji Ozawa sem tudta feledtetni. Az előadást az énekes szólistáknak kellett megmenteniük, ami – egy kivétellel – sikerült is nekik.

Budapesten

2009-03-16
-Balázs Miklós-

A meghirdetett Fauré–Ginastera–Debussy szerzőhármas egyike sem sorolható a jól bevált, közönségcsalogató mulattatók közé. Ez a hangverseny bizony nem okvetlenül a műsorával szólította meg a tömegeket, inkább egy fejlődőképes és rendre jól felkészült, fiatal zenekar újabb nagy ugrását ígérte.

Budapesten

2009-03-16
-- zéta --

Jó kis dialektika! Az est a romantika lezárásának jegyében indult, s a legmodernebb szellemiséggel folytatódott. Másik oldalról: az első félidőben konzis vizsgakoncert, a másodikban viszont vérprofi muzsikálás zajlott, részint egyező közreműködőkkel.

Budapesten

2009-03-12
-BaCi-

A stilárisan perfekt, technikailag tökéletes, minden ízében átgondolt, érzékeny előadáson felül igaz, mondanivalóját hitelesen megfogalmazó produkciót hallhattunk Ránki Dezsőtől. Igaz, mert a kendőzetlen valóságot mutatta meg. Hiteles, mert befogadhatóvá tette azt.

Operabemutatók

2009-03-11
-Szilgyo-

Nem gondoltam volna, hogy a tavaly év végi fesztiválzenekaros Cosi fan tutte ilyen hamar csupán jól megcsinált, élvezetes előadásként marad meg bennem. Ugyanis ez a Figaro elhomályosította a három hónappal ezelőtti, valóban nagyszerű produkció emlékét.

Budapesten

2009-03-10
-Varga Péter-

Cura jó zenekart talált ahhoz, hogy karmesterként lemezt készítsen. A spanyol és argentin miliőt megidézni szándékozó koncerten azonban úgy tűnt, nem célja, hogy a zenészek és a nézők megtudják, mit gondol ő az elhangzó művekről.

Budapesten

2009-03-09
-Johanna-

Nem volt ugyan semmiféle nagyobb baki, vagy feltűnő szétesés, de a klasszikus darabok előadásából mégis hiányzott valami – Webber Requiemjében viszont csak az előadók teljesítménye kárpótolt a mű sekélyességéért.

Külföldön

2009-03-08
-kobzos55-

Esa-Pekka Salonen, aki ebben a koncertszezonban lett az együttes vezető karmestere, a 2009-es évre meghirdette a City of Dreams: Vienna 1900–1935 programot, amelynek keretében 9 hónap alatt Európa 18 városában adnak koncerteket.

Budapesten

2009-03-07
-macskás-

Míg Kovács László a kortárs darabban a biztonsági vezénylésre törekedett, és a Bruch-versenymű is inkább csak a kíséretre szorítkozott, ötletek nélkül, addig Rahmanyinov Szimfonikus táncaiban igazán szép megoldásokat hallhattunk.

Budapesten

2009-03-04
-- mg --

Annyira könnyű lenne azt mondani, hogy a közönség megint összetévesztett egy gyengébb koncertet egy jó produkcióval. És annyira igazságtalan. Ha valaki a szépet veszi észre, az mindig helyén való...

Budapesten

2009-03-04
-kobzos55-

Csak köszönetet tudok mondani a szervezőknek és az előadóknak, akik szemmel láthatóan (és füllel hallhatóan) nagyon komolyan vették megtisztelő feladatukat, sikerrel követtek el mindent a szent célért, hogy az új alkotások méltó módon kerüljenek közönség elé.

Budapesten

2009-02-27
-BaCi-

A hallgatóság soraiban szép számmal akadnak olyanok, akik jobban szeretik, ha csak az érzékeiket birizgálják a hallottak, ha szabadon, az intellektus nélkül nevethetnek, sírhatnak, félhetnek, vagy éppen bosszankodhatnak a zeneszerző hangjaival együtt, s nem kell közben át meg áttévedniük az aktív hallgató konstruktív szerepkörébe. Gyenisz Macujev abszolút az ő emberük.

Külföldön

2009-02-26
-Heiner Lajos-

És bejön az öreg csataló, megszólalása előtt óriási taps, elegáns idősebb úriember, a kakasülőről nézve is sármos a mozgása, játéka. Az első áriánál kicsit lebeg a hang, aztán fokozatosan „bemelegszik” a voce. Szinte végig érezni az óvatos tartalékolást, egyedül a IV. fináléjában érződik, már nincs miért félni, megbizonyosodhatunk, hogy övé az est legnagyobb volumenű hangja.

Külföldön

2009-02-25
-Heiner Lajos-

Otto Schenk rendezése tradicionális, Zack Brown korhű díszleteivel és jelmezeivel. Piotr Beczala Hercege telitalálat; a megbetegedett Lucic helyett George Gagnidze alakította Rigolettót – Maddalena szerepében pedig Vizin Viktória lépett színpadra.

Operabemutatók

2009-02-24
-BaCi, Szilgyo-

A sajtótájékoztatón Szikora János – elsősorban az 1929–32-es világgazdasági válságra utalva – többször is hangsúlyozta a Mahagonny aktualitását. Kesselyák Gergely és az énekesek pedig részletesen beszámoltak újszerű zenei élményeikről, az anyag nehézségéről, szokatlan mivoltáról. Az előadók kiemelték a színpadi játék fontosságát, a karakterek adta egyéni megvillanás lehetőségét.

Budapesten

2009-02-24
-Heiner Lajos-

A Fesztiválzenekar ugyanazon műsorral, ugyanazon közreműködőkkel három egymást követő napon adott koncertet Budapesten. Nem tudom, hogy az első két estén hányan látogatták a hangversenyeket – az utolsón telt ház volt. Aki nem jutott be, bánhatja.





A lapunkban megjelent szövegek a Café Momus, vagy a szerző kizárólagos szellemi tulajdonát képezik és szerzői jog védi őket.
A szerkesztőség külön, írásos engedélye nélkül mindennemű (részben vagy egészben történő) sokszorosításuk, felhasználásuk, kiadásuk és terjesztésük tilos.