535 frushena 2005-11-15 17:33:56 [Válasz erre: 532 dreboot 2005-11-15 03:47:19]
a \"Kállay kettős\" nem lett sötét színű! Ezért van ottan még 1*. A szerzőket általában kiemelem és ez egy jó kis program! :)
a \"Kállay kettős\" nem lett sötét színű! Ezért van ottan még 1*. A szerzőket általában kiemelem és ez egy jó kis program! :)
534 Búbánat 2005-11-15 16:01:49 [Válasz erre: 522 Búbánat 2005-11-14 10:52:12]
Felzúdulás egy Sosztakovics mű hallatán Népszava, 2005. november 15. -hápé- Némi sajtóvisszhang kísérte, hogy a Nemzeti Filharmonikusok csütörtökön Sosztakovics Dal az erdőről című, a kommunizmust éltető oratóriumát műsorára tűzte. Valójában az Alan Buribayev kazah karmester dirigálta Sosztakovics mű a zeneirodalom része, előadását nem történeti, politikai, hanem művészi szempontok alapján tanácsos elsősorban megítélni. Kocsis Zoltán a Magyar Filharmónikusok főzeneigazgatója várhatóan szerdai lapszámunkban megjelenő interjújában erről is fog beszélni.
Felzúdulás egy Sosztakovics mű hallatán Népszava, 2005. november 15. -hápé- Némi sajtóvisszhang kísérte, hogy a Nemzeti Filharmonikusok csütörtökön Sosztakovics Dal az erdőről című, a kommunizmust éltető oratóriumát műsorára tűzte. Valójában az Alan Buribayev kazah karmester dirigálta Sosztakovics mű a zeneirodalom része, előadását nem történeti, politikai, hanem művészi szempontok alapján tanácsos elsősorban megítélni. Kocsis Zoltán a Magyar Filharmónikusok főzeneigazgatója várhatóan szerdai lapszámunkban megjelenő interjújában erről is fog beszélni.
533 Búbánat 2005-11-15 12:33:39 [Válasz erre: 525 kapa 2005-11-14 19:31:43]
Ez most valami rejtvény, feladvány a részedről? Milyen linkelést említesz? Úgy érted, hogy \"el a kezekkel a Népszavától!\"?
Ez most valami rejtvény, feladvány a részedről? Milyen linkelést említesz? Úgy érted, hogy \"el a kezekkel a Népszavától!\"?
532 dreboot 2005-11-15 03:47:19 [Válasz erre: 529 frushena 2005-11-14 21:51:25]
Kedves Fruzsi! Miért ez a \"Kállay kettős\"? Talán tenoretikusan: \"Kóbor a nótáriusok omegája\"? :-)
Kedves Fruzsi! Miért ez a \"Kállay kettős\"? Talán tenoretikusan: \"Kóbor a nótáriusok omegája\"? :-)
531 dreboot 2005-11-15 02:50:40 [Válasz erre: 529 frushena 2005-11-14 21:51:25]
Drága Fruzsi! Hát a \" Ránkirály performanszával\" mi lesz? Ugyanaz est \" Szarkofágban\" a vasutasokkal
Drága Fruzsi! Hát a \" Ránkirály performanszával\" mi lesz? Ugyanaz est \" Szarkofágban\" a vasutasokkal
529 frushena 2005-11-14 21:51:25 [Válasz erre: 528 frushena 2005-11-14 21:51:07]
GEORG FRIEDRICH H.Ä.N.D.E.L. : Szent Cecília napi óda 2005. december 15-ei hangverseny szopránja Zádori Mária a tenor Kóbor Tamás. Zeneakadémia : Közreműködik : Weiner Leó Zeneművészeti Szakközépiskola hallgatói és tanárai. Vezényel : Kállay Gábor \"A mű overture-jében a zeneirodalom egyik legszebb menüettje hallható\" Jó megfogalamazás! :)
GEORG FRIEDRICH H.Ä.N.D.E.L. : Szent Cecília napi óda 2005. december 15-ei hangverseny szopránja Zádori Mária a tenor Kóbor Tamás. Zeneakadémia : Közreműködik : Weiner Leó Zeneművészeti Szakközépiskola hallgatói és tanárai. Vezényel : Kállay Gábor \"A mű overture-jében a zeneirodalom egyik legszebb menüettje hallható\" Jó megfogalamazás! :)
528 frushena 2005-11-14 21:51:07
[url]GEORG FRIEDRICH H.Ä.N.D.E.L. : Szent Cecília napi óda 2005. december 15-ei hangverseny szopránja Zádori Mária a tenor Kóbor Tamás. Zeneakadémia : Közreműködik : Weiner Leó Zeneművészeti Szakközépiskola hallgatói és tanárai. Vezényel : Kállay Gábor \"A mű overture-jében a zeneirodalom egyik legszebb menüettje hallható\" Jó megfogalamazás! :)
[url]GEORG FRIEDRICH H.Ä.N.D.E.L. : Szent Cecília napi óda 2005. december 15-ei hangverseny szopránja Zádori Mária a tenor Kóbor Tamás. Zeneakadémia : Közreműködik : Weiner Leó Zeneművészeti Szakközépiskola hallgatói és tanárai. Vezényel : Kállay Gábor \"A mű overture-jében a zeneirodalom egyik legszebb menüettje hallható\" Jó megfogalamazás! :)
526 janomano 2005-11-14 19:39:31 [Válasz erre: 525 kapa 2005-11-14 19:31:43]
Mi bajod van, öregem? Pipás vagy?
Mi bajod van, öregem? Pipás vagy?
525 kapa 2005-11-14 19:31:43 [Válasz erre: 523 Búbánat 2005-11-14 10:55:00]
Kedves Búbánat! Talán neked is feltűnik néha de ez NEM a Népszava c újság. hagyd a p..ba a belinkeléseidet!!!
Kedves Búbánat! Talán neked is feltűnik néha de ez NEM a Népszava c újság. hagyd a p..ba a belinkeléseidet!!!
524 Búbánat 2005-11-14 13:04:00 [Válasz erre: 523 Búbánat 2005-11-14 10:55:00]
Tavaly szeptemberben az Erkel Színházban adott nagy sikerű dalestjén is Lorenzo Bavaj zongoraművész és a Nuovo Quartetto Italiano vonósnégyes kísérte Carrerast és Pittit. Bizonyára befolyásolni fogja Carrerast a műsorszámok szerkesztésében, hogy új helyszínen kerül sor a dalestjére, és a szoprán helyébe ezúttal egy fuvolaművész került, Griminelli, akivel egyébként most először találkozhat a pesti közönség, hiszen a 2004. áprilisára tervezett Pavarotti koncert - amelyen közreműködött volna - elmaradt. Feltételezem, a neves spanyol tenor mostani koncertjén - Griminelli művészetére való tekintettel - helyett kapnak majd szép fuvola-darabok és fuvolán kísért dalok,románcok is.
Tavaly szeptemberben az Erkel Színházban adott nagy sikerű dalestjén is Lorenzo Bavaj zongoraművész és a Nuovo Quartetto Italiano vonósnégyes kísérte Carrerast és Pittit. Bizonyára befolyásolni fogja Carrerast a műsorszámok szerkesztésében, hogy új helyszínen kerül sor a dalestjére, és a szoprán helyébe ezúttal egy fuvolaművész került, Griminelli, akivel egyébként most először találkozhat a pesti közönség, hiszen a 2004. áprilisára tervezett Pavarotti koncert - amelyen közreműködött volna - elmaradt. Feltételezem, a neves spanyol tenor mostani koncertjén - Griminelli művészetére való tekintettel - helyett kapnak majd szép fuvola-darabok és fuvolán kísért dalok,románcok is.
523 Búbánat 2005-11-14 10:55:00
Jose Carreras Budapesten November 26-án este hétkor Jose Carreras (képünkön) lép fel a Nemzeti Hangversenyteremben. A világhírű művészt Lorenzo Bavaj zongoraművész, Andrea Griminelli és a Nuovo Quartetto Italiano vonósnégyes kíséri. A koncertet a TriGránit Rt. szponzorálja. Jose Carreras 2005. március 14-én a Művészetek Palotája ünnepélyes megnyitójának díszvendége volt. A Nemzeti Hangversenyterem hangtechnikai kipróbálása során elismerően nyilatkozott annak kiváló akusztikájáról, és azt a világ legjobb hangverseny termeihez hasonlította. Elismerése nyomán Demján Sándor, a TriGránit Rt. elnöke ígéretet tett arra, hogy a művészt meghívja egy nagyszabású előadásra. A TriGránit Rt. a korlátozott számban elérhető jegyek árbevételét jótékonysági célra ajánlja fel. A Jose Carreras rajongók interneten a www.jegyelado.hu lapon licitálhatnak az előadóművész budapesti koncertje belépőjegyeire. (Népszava)
Jose Carreras Budapesten November 26-án este hétkor Jose Carreras (képünkön) lép fel a Nemzeti Hangversenyteremben. A világhírű művészt Lorenzo Bavaj zongoraművész, Andrea Griminelli és a Nuovo Quartetto Italiano vonósnégyes kíséri. A koncertet a TriGránit Rt. szponzorálja. Jose Carreras 2005. március 14-én a Művészetek Palotája ünnepélyes megnyitójának díszvendége volt. A Nemzeti Hangversenyterem hangtechnikai kipróbálása során elismerően nyilatkozott annak kiváló akusztikájáról, és azt a világ legjobb hangverseny termeihez hasonlította. Elismerése nyomán Demján Sándor, a TriGránit Rt. elnöke ígéretet tett arra, hogy a művészt meghívja egy nagyszabású előadásra. A TriGránit Rt. a korlátozott számban elérhető jegyek árbevételét jótékonysági célra ajánlja fel. A Jose Carreras rajongók interneten a www.jegyelado.hu lapon licitálhatnak az előadóművész budapesti koncertje belépőjegyeire. (Népszava)
522 Búbánat 2005-11-14 10:52:12
A szombati Magyar Nemzet kulturális rovatához lapozva felkaptam a fejem a következő címet olvasván: Sztálinhoz zengett a dal. A diktátort dicsőítő botrányos előadás a Művészetek Palotájában. Ebből a cikkből idézem: „Dimitrij Sosztakovics Sztálint és a szovjet kommunizmust dicsőítő, Dal az Erdőről című oratóriumát adta elő csütörtökön este a Nemzeti Filharmonikus Zenekar, a Nemzeti Énekkar, a Magyar Rádió Gyermekkórusa, valamint Rozsos István és Rácz István énekesek Alan Buribayev kazah karmester vezényletével. Az orosz zeneszerző művét Csajkovszkij 3. D-dúr szimfóniájával együtt a Művészetek Palotája Nemzeti Hangversenytermében szólaltatták meg a Nemzeti Filharmonikusok Klemperer bérletének második előadásaként. Bár a koncert előtt elhangzott, hogy a művészek elhatárolódnak az akkori kor eseményeitől és a diktatúrától, de a közönség tekintse ezt a darabot úgy, mintha a Szoborparkban vagy a Terorr Házában tenne látogatást, a jelenlévők egy részét így is láthatóan felháborította a darabválasztás. Az előadást ezért csak szerény taps honorálta. Az oratóriumot orosz nyelven adták elő, a műsorfüzetből azonban a hallgatóság megismerhette a szöveg magyar fordítását is, amely többek között így szól: ’Már pirkad a kommunizmus hajnala! Igaz ügy: üdvünk hív harcra most. Bárha látná nagy Lenin e népet, és földünk, e szépet s boldogot! Csak vígy, dicső Pártunk előre, röpítsd szárnyakon hős fiaid. Éljen a nagy Leninünk pártja! Éljen a győzelmes nép! Pártunkat illeti hála!’ Kevesen tudják, de Sztálin a mai napig Budapest díszpolgára. A koncert miatti felháborodásuk miatt többen megkeresték lapunkat, nevüket elhallgató zenészek pedig arról számoltak be: a közreműködő művészek közül még az előadás előtt tiltakoztak, és nem vállalták a fellépést az ideológiai tartalom miatt. Őket állítólag ezért szabadságra küldték. A Művészetek Palotája sajtóosztályán elmondták: a Nemzeti Filharmonikusok önállóan dönt koncertjei műsoráról, abba az intézmény nem szólhat bele.” E cikk alatt külön keretes glosszában olvasom még a következőket: „Sosztakovics Kisvárosi Lady Macbeth című 1934-es operája a hazai és a nemzetközi siker ellenére nem tetszett Sztálinnak, ezért levetette a műsorról, és a Pravda végletesen lehúzó kritikát közölt Zűrzavara zene helyett címmel. 1948-ban újra visszatértek a témára, és ismét a földbe döngölték a komponistát, aki az ellehetetlenítésre egy évvel később egy Sztálint dicsőítő művel, Dal az erdőről című oratóriummal válaszolt. A mű 1950-ben el is nyerte a Sztalin-díjat. Sosztakoviocs oratóriumát a Magyar Rádió Szimfonikus Zenekara játszotta először hazánkban az ötvenes években.”
A szombati Magyar Nemzet kulturális rovatához lapozva felkaptam a fejem a következő címet olvasván: Sztálinhoz zengett a dal. A diktátort dicsőítő botrányos előadás a Művészetek Palotájában. Ebből a cikkből idézem: „Dimitrij Sosztakovics Sztálint és a szovjet kommunizmust dicsőítő, Dal az Erdőről című oratóriumát adta elő csütörtökön este a Nemzeti Filharmonikus Zenekar, a Nemzeti Énekkar, a Magyar Rádió Gyermekkórusa, valamint Rozsos István és Rácz István énekesek Alan Buribayev kazah karmester vezényletével. Az orosz zeneszerző művét Csajkovszkij 3. D-dúr szimfóniájával együtt a Művészetek Palotája Nemzeti Hangversenytermében szólaltatták meg a Nemzeti Filharmonikusok Klemperer bérletének második előadásaként. Bár a koncert előtt elhangzott, hogy a művészek elhatárolódnak az akkori kor eseményeitől és a diktatúrától, de a közönség tekintse ezt a darabot úgy, mintha a Szoborparkban vagy a Terorr Házában tenne látogatást, a jelenlévők egy részét így is láthatóan felháborította a darabválasztás. Az előadást ezért csak szerény taps honorálta. Az oratóriumot orosz nyelven adták elő, a műsorfüzetből azonban a hallgatóság megismerhette a szöveg magyar fordítását is, amely többek között így szól: ’Már pirkad a kommunizmus hajnala! Igaz ügy: üdvünk hív harcra most. Bárha látná nagy Lenin e népet, és földünk, e szépet s boldogot! Csak vígy, dicső Pártunk előre, röpítsd szárnyakon hős fiaid. Éljen a nagy Leninünk pártja! Éljen a győzelmes nép! Pártunkat illeti hála!’ Kevesen tudják, de Sztálin a mai napig Budapest díszpolgára. A koncert miatti felháborodásuk miatt többen megkeresték lapunkat, nevüket elhallgató zenészek pedig arról számoltak be: a közreműködő művészek közül még az előadás előtt tiltakoztak, és nem vállalták a fellépést az ideológiai tartalom miatt. Őket állítólag ezért szabadságra küldték. A Művészetek Palotája sajtóosztályán elmondták: a Nemzeti Filharmonikusok önállóan dönt koncertjei műsoráról, abba az intézmény nem szólhat bele.” E cikk alatt külön keretes glosszában olvasom még a következőket: „Sosztakovics Kisvárosi Lady Macbeth című 1934-es operája a hazai és a nemzetközi siker ellenére nem tetszett Sztálinnak, ezért levetette a műsorról, és a Pravda végletesen lehúzó kritikát közölt Zűrzavara zene helyett címmel. 1948-ban újra visszatértek a témára, és ismét a földbe döngölték a komponistát, aki az ellehetetlenítésre egy évvel később egy Sztálint dicsőítő művel, Dal az erdőről című oratóriummal válaszolt. A mű 1950-ben el is nyerte a Sztalin-díjat. Sosztakoviocs oratóriumát a Magyar Rádió Szimfonikus Zenekara játszotta először hazánkban az ötvenes években.”
521 Megén 2005-11-14 10:39:10
Jön valaki csütörtökön Londoni Filharmónikusok estre?
Jön valaki csütörtökön Londoni Filharmónikusok estre?
520 Megén 2005-11-08 08:41:24 [Válasz erre: 519 Escamillo 2005-11-07 14:42:33]
Reméljük nem fogyott el, mint szegény Csák József hangja Óbudán tegnap este a végére. Bánk és Tiborc kettősének utolsó része élvezhetetlen volt, hiszen a basszus egyedül nem tudja hozni a dallamot. Baranyi Ferenc megint kicsit sokat beszélt, bevallottan azért, hogy az énekesek ki tudják szusszantani magukat két ária között, bevallatlanul meg azért, mert nem volt eléggé összeszedett nemcsak szavakban, hanem a papírjaiban sem. A fegyver, mint operai kellék, és a vele kapcsolatos történések más operákat hívott bennem fel, de itt is bizonyosan az volt a kiindulási pont, mit tudnak az énekesek. Wiedemann Bernadett kitűnő volt, a szinte kimondhatatlan nevű szoprán (Pasztircsák Polina) kedves Lucia, szép hanggal, csak még nincs kellő vivőereje. El ne rontsák, nagyon fiatal! Szép volt Massányi és Csák kettőse Verdi Attila operájának részletével, profin tudtak együtt énekelni, hibátlan volt az együttműködés. Ez számomra külön élmény volt, nem szeretem, amikor széténekelnek egy kettőst egyéni ambíciók miatt. Összességében kedves, kellemes este volt, a közönség ismerős, a záró taps alatt nem állnak fel és mennek kifelé, már ez is egy kulturált este élményét adja.
Reméljük nem fogyott el, mint szegény Csák József hangja Óbudán tegnap este a végére. Bánk és Tiborc kettősének utolsó része élvezhetetlen volt, hiszen a basszus egyedül nem tudja hozni a dallamot. Baranyi Ferenc megint kicsit sokat beszélt, bevallottan azért, hogy az énekesek ki tudják szusszantani magukat két ária között, bevallatlanul meg azért, mert nem volt eléggé összeszedett nemcsak szavakban, hanem a papírjaiban sem. A fegyver, mint operai kellék, és a vele kapcsolatos történések más operákat hívott bennem fel, de itt is bizonyosan az volt a kiindulási pont, mit tudnak az énekesek. Wiedemann Bernadett kitűnő volt, a szinte kimondhatatlan nevű szoprán (Pasztircsák Polina) kedves Lucia, szép hanggal, csak még nincs kellő vivőereje. El ne rontsák, nagyon fiatal! Szép volt Massányi és Csák kettőse Verdi Attila operájának részletével, profin tudtak együtt énekelni, hibátlan volt az együttműködés. Ez számomra külön élmény volt, nem szeretem, amikor széténekelnek egy kettőst egyéni ambíciók miatt. Összességében kedves, kellemes este volt, a közönség ismerős, a záró taps alatt nem állnak fel és mennek kifelé, már ez is egy kulturált este élményét adja.
519 Escamillo 2005-11-07 14:42:33 [Válasz erre: 515 Búbánat 2005-11-07 09:21:34]
Ha ki nem fogy érkezésem előtt a diákjegy...
Ha ki nem fogy érkezésem előtt a diákjegy...
518 Megén 2005-11-07 11:30:08 [Válasz erre: 517 Búbánat 2005-11-07 09:31:44]
Azért biztosan nem fogom egyedül érezni magam! Jó szórakozást mindkettőnknek!
Azért biztosan nem fogom egyedül érezni magam! Jó szórakozást mindkettőnknek!
517 Búbánat 2005-11-07 09:31:44 [Válasz erre: 516 Megén 2005-11-07 09:24:18]
Most kihagyom a Rost-est miatt, de december 5-én a következő \"Operamesék\"-en már várhatóan ott leszek: \"Szórd lángod, gyémántkő\". Ékességek, ruha- kiegészítők az operairodalomban. Km.: Bátori Éva, Sáfár Orsolya, Gulyás Dénes, Jekl László, Sárkány Kázmér Program: részletek Mozart, Bellini, Offenbach, Bizet, Verdi, Gounod, Puccini, Muszorgszkij, Wagner operáiból. (Zongora: Harazdy Miklós)
Most kihagyom a Rost-est miatt, de december 5-én a következő \"Operamesék\"-en már várhatóan ott leszek: \"Szórd lángod, gyémántkő\". Ékességek, ruha- kiegészítők az operairodalomban. Km.: Bátori Éva, Sáfár Orsolya, Gulyás Dénes, Jekl László, Sárkány Kázmér Program: részletek Mozart, Bellini, Offenbach, Bizet, Verdi, Gounod, Puccini, Muszorgszkij, Wagner operáiból. (Zongora: Harazdy Miklós)
516 Megén 2005-11-07 09:24:18
Jön valaki ma Óbudára?
Jön valaki ma Óbudára?
515 Búbánat 2005-11-07 09:21:34 [Válasz erre: 514 Escamillo 2005-11-07 07:46:38]
De ezek szerinr ott leszel a Rost-gálán is...
De ezek szerinr ott leszel a Rost-gálán is...
514 Escamillo 2005-11-07 07:46:38 [Válasz erre: 513 Búbánat 2005-11-06 21:46:38]
Szívesen, remélem lesznek ennyire kellemes élményeim a 11-i Rost-féle Mozart est után is! (Jobbam várom a mai operett válogatásnál.)
Szívesen, remélem lesznek ennyire kellemes élményeim a 11-i Rost-féle Mozart est után is! (Jobbam várom a mai operett válogatásnál.)
513 Búbánat 2005-11-06 21:46:38 [Válasz erre: 512 Escamillo 2005-11-05 23:30:26]
Köszönöm ezt az élvezetes, szinte láttató erejű koncert-és élménybeszámolót.
Köszönöm ezt az élvezetes, szinte láttató erejű koncert-és élménybeszámolót.
512 Escamillo 2005-11-05 23:30:26
Tegnap este a \"Zongora\" sorozatban Ránki Dezső adott hangversenyt a ZAK-n. A szélesívű műsor Haydn egyik \"hölgyszonátájától\" Bartók szonátáig terjedt, közbenső Schumann, Ravel lépcsőfokokkal. Haydn C-dúr szonátája alattkezdett el Ránki varázsolni, ahogyan egy asszony összetett, finom zenei portréját megrajzolta, nem rejtve el, hogy eme hölgy esetenként akár a fúria kategóriűba is sorolható. Az első félidő második műveként az ellentmondásos lelkivilágú Robert Schumann Davidsbündlertänz-je szólalt meg. 18 apró tétel, stilizált tánc, amelyekben Eusebius és Florestan mondai alakjaiban elevenedtek meg a szerző személyiségenek oldali. Eusebio-ként törékeny, romantikus alkat, csöndesen érzelmes, az álmaiban él. Mindezekkel szemben a Fidelio Florestanja energikus, kirobbanó energiájú, zseni. A két alaknak természetesen meg kell férnie egy személyben, és, hogy ez lehetséges, az egyes tételekből érezhető is. Ránki fantasztikusan játszotta a darabot, tempó és karakterváltásai lenyűgöztek nemcsak engem, de a Nagyterem igen jelentős számú közönségét is. A szünet után Ravel Nemes és Érzelmes keringői táncoltattak át minket a XX. századba, pontosabban a hosszú XIX. század (fr. forradalomtól az I. VH végéig)legvégére. Fazekas Gergely igen jó ismertetője kiemeli a darab céltalanságát, miszerint a muzsika nem akar több lenni, csak szép. A koncert innét kezdve telt Bartók jegyében, először a Mikrokozmosz V. füzetéből hallottunk néhány tökéletesen előadott részletet, majd következett az est általam leginkább várt része, az 1926os keletkezésű szonáta. A bartóki életmű vízválasztójának számító esztendőben született mű meglehetős követelményeket támaszt az előadóval szemben, de tegnap este szerencsére nem kellet csalódnunk. Ránki tökéletesen bemutatta a mű Bach-i, Beethoven-i, jazzbeli gyökerit, a virtuóz Alllegro moderato után a második tétel tépelődésénél volt talán a legnagyobb feszültség a teremben, amibe szinte belerobbant a finale elsöprő erejű néptánc fergetege. Számomra Bartók művei, és köztük a most hallott szonáta, illetve a Szólószonáta, vagy a Concerto különösen a XX. század emberének a világgal való konfliktusáról szólnak, a küzdelemről az emberi méltóságért. Az, hogy ez megmenthető, elérhető, az Bartóknak életfelfogás volt. A diadal ellen fellépő erők, melyek oly fenyegetőek a második tételben, hiába próbálkoztak utoljára az Allegro molto-ban. Győzött az Ember, és ezt Ránkinak köszönhettük tegnap este.
Tegnap este a \"Zongora\" sorozatban Ránki Dezső adott hangversenyt a ZAK-n. A szélesívű műsor Haydn egyik \"hölgyszonátájától\" Bartók szonátáig terjedt, közbenső Schumann, Ravel lépcsőfokokkal. Haydn C-dúr szonátája alattkezdett el Ránki varázsolni, ahogyan egy asszony összetett, finom zenei portréját megrajzolta, nem rejtve el, hogy eme hölgy esetenként akár a fúria kategóriűba is sorolható. Az első félidő második műveként az ellentmondásos lelkivilágú Robert Schumann Davidsbündlertänz-je szólalt meg. 18 apró tétel, stilizált tánc, amelyekben Eusebius és Florestan mondai alakjaiban elevenedtek meg a szerző személyiségenek oldali. Eusebio-ként törékeny, romantikus alkat, csöndesen érzelmes, az álmaiban él. Mindezekkel szemben a Fidelio Florestanja energikus, kirobbanó energiájú, zseni. A két alaknak természetesen meg kell férnie egy személyben, és, hogy ez lehetséges, az egyes tételekből érezhető is. Ránki fantasztikusan játszotta a darabot, tempó és karakterváltásai lenyűgöztek nemcsak engem, de a Nagyterem igen jelentős számú közönségét is. A szünet után Ravel Nemes és Érzelmes keringői táncoltattak át minket a XX. századba, pontosabban a hosszú XIX. század (fr. forradalomtól az I. VH végéig)legvégére. Fazekas Gergely igen jó ismertetője kiemeli a darab céltalanságát, miszerint a muzsika nem akar több lenni, csak szép. A koncert innét kezdve telt Bartók jegyében, először a Mikrokozmosz V. füzetéből hallottunk néhány tökéletesen előadott részletet, majd következett az est általam leginkább várt része, az 1926os keletkezésű szonáta. A bartóki életmű vízválasztójának számító esztendőben született mű meglehetős követelményeket támaszt az előadóval szemben, de tegnap este szerencsére nem kellet csalódnunk. Ránki tökéletesen bemutatta a mű Bach-i, Beethoven-i, jazzbeli gyökerit, a virtuóz Alllegro moderato után a második tétel tépelődésénél volt talán a legnagyobb feszültség a teremben, amibe szinte belerobbant a finale elsöprő erejű néptánc fergetege. Számomra Bartók művei, és köztük a most hallott szonáta, illetve a Szólószonáta, vagy a Concerto különösen a XX. század emberének a világgal való konfliktusáról szólnak, a küzdelemről az emberi méltóságért. Az, hogy ez megmenthető, elérhető, az Bartóknak életfelfogás volt. A diadal ellen fellépő erők, melyek oly fenyegetőek a második tételben, hiába próbálkoztak utoljára az Allegro molto-ban. Győzött az Ember, és ezt Ránkinak köszönhettük tegnap este.
511 Búbánat 2005-11-05 09:41:52 [Válasz erre: 510 őszike 2005-11-04 19:45:57]
Én úgy vagyok ezzel is, hogy amit szeretek, kedvelek, sohasem unom meg. Ez a Requiem is ezek közé tartozik. Nagyon meg tudlak érteni...
Én úgy vagyok ezzel is, hogy amit szeretek, kedvelek, sohasem unom meg. Ez a Requiem is ezek közé tartozik. Nagyon meg tudlak érteni...
510 őszike 2005-11-04 19:45:57 [Válasz erre: 507 Búbánat 2005-11-04 10:05:30]
Szia Búbánat! Biztos vagyok benne, hogy a \"Te Requieum\"-ed is nagyon szép volt. Én ezekben a szomorú napokban feltöltekeztem Mozart-tal. Múlt pénteken a ZAK-on a Debreceni Kodály Kórussal és a MÁV Szimfónikusokkal, és nov. 1-én pedig a Mátyás Templomban hallhattam. Én talán nem is a földön jártam, felrepített magasabb szférákba.
Szia Búbánat! Biztos vagyok benne, hogy a \"Te Requieum\"-ed is nagyon szép volt. Én ezekben a szomorú napokban feltöltekeztem Mozart-tal. Múlt pénteken a ZAK-on a Debreceni Kodály Kórussal és a MÁV Szimfónikusokkal, és nov. 1-én pedig a Mátyás Templomban hallhattam. Én talán nem is a földön jártam, felrepített magasabb szférákba.
508 mimi59 2005-11-04 19:32:58
Jön valaki holnap a La Traviata- ra?
Jön valaki holnap a La Traviata- ra?
507 Búbánat 2005-11-04 10:05:30
A Mai ajánlat nem tartalmazza, ezért itt hívom fel a figyelmet két, ma esti requiemre: 1.) Liszt: Reqiem Mátyás Templom, 20 óra Közreműködnek: Honvéd Férfikar, Budafoki Dohnányi Ernő Szimfonikus Zenekar hangszeresei Vezényel: Hollerung Gábor A Bartók Rádió élőben közvetíti. 2.) Verdi: Requiem Szent István Bazilika, 19 óra Rendezte: Virágh András Közreműködnek: Csavlek Etelka – szoprán (a korábban jelzett Fekete Veronika helyett) Meláth Andrea – alt (a korábban jelzett Németh Judit helyett), de még más név is felröppent e szólamban Prevoz János – tenor Szécsi Máté – basszus Budapest kórus – karigazgató: Tóth András Kapisztrán kórus - karigazgató: Virágh András Kodály Zoltán Vegyeskar – karigazgató: Körmendi Zsolt Monarchia Szimfonikus Zenekar - karigazgató: Schuster Andrea Vezényel: Virágh András A bevételt a szervezők a Stefanita Szeretetszolgálat az erdélyi árvízkárosultak megsegítésére fordítja. Jegyár: 3000 Ft.(már csak korlátozott számban kapható jegy)
A Mai ajánlat nem tartalmazza, ezért itt hívom fel a figyelmet két, ma esti requiemre: 1.) Liszt: Reqiem Mátyás Templom, 20 óra Közreműködnek: Honvéd Férfikar, Budafoki Dohnányi Ernő Szimfonikus Zenekar hangszeresei Vezényel: Hollerung Gábor A Bartók Rádió élőben közvetíti. 2.) Verdi: Requiem Szent István Bazilika, 19 óra Rendezte: Virágh András Közreműködnek: Csavlek Etelka – szoprán (a korábban jelzett Fekete Veronika helyett) Meláth Andrea – alt (a korábban jelzett Németh Judit helyett), de még más név is felröppent e szólamban Prevoz János – tenor Szécsi Máté – basszus Budapest kórus – karigazgató: Tóth András Kapisztrán kórus - karigazgató: Virágh András Kodály Zoltán Vegyeskar – karigazgató: Körmendi Zsolt Monarchia Szimfonikus Zenekar - karigazgató: Schuster Andrea Vezényel: Virágh András A bevételt a szervezők a Stefanita Szeretetszolgálat az erdélyi árvízkárosultak megsegítésére fordítja. Jegyár: 3000 Ft.(már csak korlátozott számban kapható jegy)
506 csont 2005-10-31 11:01:21 [Válasz erre: 505 miketyson 2005-10-31 10:57:30]
Igen, ez is elképzelhető. Vagy fordítva. De kár, hogy a koncertről senki nem ír. nyilván nincsenek a hölgyek, urak gépközelben.
Igen, ez is elképzelhető. Vagy fordítva. De kár, hogy a koncertről senki nem ír. nyilván nincsenek a hölgyek, urak gépközelben.
505 miketyson 2005-10-31 10:57:30
Úgy érted, Lebrechtről egyszer majd azt írják, kortársa a mi Fáy Miklósunknak?
Úgy érted, Lebrechtről egyszer majd azt írják, kortársa a mi Fáy Miklósunknak?
504 csont 2005-10-31 10:49:57 [Válasz erre: 503 miketyson 2005-10-31 10:45:57]
Akkor Lebrecht a magyar Fáy. Vagy az angol? Már nem is tudom. Vagy Fáy a magyar Lebrecht? Olvastam egy régi magyar zenei lexikon, amelyben Beethovenről ennyit jegyeztek meg: kortársa volt a mi Bihari Jánosunknak... Na de Lebrecht nyilván tévedett.
Akkor Lebrecht a magyar Fáy. Vagy az angol? Már nem is tudom. Vagy Fáy a magyar Lebrecht? Olvastam egy régi magyar zenei lexikon, amelyben Beethovenről ennyit jegyeztek meg: kortársa volt a mi Bihari Jánosunknak... Na de Lebrecht nyilván tévedett.
503 miketyson 2005-10-31 10:45:57
Ha jól emlékszem azt, hogy egy kis senki, másodosztályú hegedűs, aki a véletlen folytán jutott ilyen magas posztra, de érdemtelenül.
Ha jól emlékszem azt, hogy egy kis senki, másodosztályú hegedűs, aki a véletlen folytán jutott ilyen magas posztra, de érdemtelenül.
502 csont 2005-10-31 10:42:13 [Válasz erre: 501 miketyson 2005-10-31 10:27:25]
MIért, mit írt? Olvastam, de már elfelejtettem. Ez vitán felül áll.
MIért, mit írt? Olvastam, de már elfelejtettem. Ez vitán felül áll.
501 miketyson 2005-10-31 10:27:25
Nem lesz vita. Nagyon állat koncert volt. Éljen Franzi. Kár, hogy Lebrecht nem hallotta, talán mást írt volna róla a Maestróban.
Nem lesz vita. Nagyon állat koncert volt. Éljen Franzi. Kár, hogy Lebrecht nem hallotta, talán mást írt volna róla a Maestróban.
500 csont 2005-10-31 10:19:09 [Válasz erre: 499 Marek egyéves önkéntes 2005-10-31 08:32:15]
igazán irigylem Mareket, aki nyilván máshoz van szokva, ha egy jó együttes átlagos produkciójának tartja a clevelandiek fellépését. Én még életemben nem hallottam élőben ennél szebb Brahms 1. szinmfóniát. A második és harmadik tétel maga volt a csoda, hangzásban, színekben, tempóban, szólókban egyaránt. Tiszta, nemes költészet. Széllre, akár Kroó álarcában hivatkozni abszurd, hiszen gondolom, Marek is csak lemezekről ismerheti. Na de hát ez is egy vélemény. Meglátjuk, lesz-e vita róla.
igazán irigylem Mareket, aki nyilván máshoz van szokva, ha egy jó együttes átlagos produkciójának tartja a clevelandiek fellépését. Én még életemben nem hallottam élőben ennél szebb Brahms 1. szinmfóniát. A második és harmadik tétel maga volt a csoda, hangzásban, színekben, tempóban, szólókban egyaránt. Tiszta, nemes költészet. Széllre, akár Kroó álarcában hivatkozni abszurd, hiszen gondolom, Marek is csak lemezekről ismerheti. Na de hát ez is egy vélemény. Meglátjuk, lesz-e vita róla.
499 Marek egyéves önkéntes 2005-10-31 08:32:15
A clevelandiek estjén tegnap igencsak foghíjas volt a nézőtér. Ez részben a MuPa magas jegyáraival, részben a négynapos ünneppel magyarázható. Mindenesetre jó együttes átlagos produkcióját hallhatta a közonség. A zenekar utoljára 9 éve járt Bp.-en, akkor Christoph von Dohnányi vezényletével 2 este léptek fel a BKK-ban. Kroó kritikája szerint ez a zenekar már rég nem azonos Széll együttesével. Nagy hazánkfia évtizedeit jogosan nevezhette a zenekari kultúra aranykorának. A tegnapi estre visszatérve igen jónak találtam a vonóskart, sajnos a fafúvósok főleg a koncert nyitószámában, Brahms Akadémiai ünnepi nyitányában több bakit is elkövettek. Ives II. szimfóniája a jelenlevők nagy része számára nyilván ismeretlen volt. (Nekem nem, de élőben most hallottam először.) Érdekes egy darab. Lerí róla Brahms és Wagner hatása, továbbá jenkinek kellene ahhoz lenni, hogy a hallgató azonnal felismerje a szerző által a darabba illesztett hazafias, iskolai és vallásos dalokat. Ezek között jónéhány \"szép\" dallam is akad, amely elnyeri a mezei európai hallgató tetszését, és az utóbbi csak utána kezd gondolkozni azon, eredetileg miféle környezetben is csendültek fel ezek valójában. Jó analógia erre a Bartók által a Concertoba illesztett egy bugyuta operettből származó szupergiccs \"Szép vagy, gyönyörű vagy, Magyarország...\", amely azon a helyen valóban nemes zenei matériává válik. Ives persze nem helyezhető Bartók mellé, viszont ettől még érdemes meghallgatni a műveit. A hangverseny második előadásában Brahms I. szimfóniája steril, megbízható előadásban hangzott el. A clevelandiek vezető karmestere, Franz Welser-Möst megbízható zeneiparos, nyilvánvalóan igen jó elméleti felkészültséggel rendelkezik és mára az EMI sztárja. Ennyi. Produkciója nem ragadja magával a közönséget, azt a bizonyos katarktikus élményt okozva. A mezei koncert- és operajáró távoztában pedig az élet igazságtalan voltán bosszankodhat. Mennyivel jobb, karizmatikusabb karmester Welser-Möstnél a nemzetközi karriert nem befutott Kovács János! :O(((((( Szűk 3 hét múlva a Klemperer révén fogalommá vált Philharmonia Zenekar lép fel ugyanitt napjaink \"ifjú titán\" sztárkarmester nemzedékének egy másik képviselője, Esa-Pekka Salonen vezényletével. Az értékes zene hazai helyzetének és a műfaj potenciális közönségének vásárlóerejét ismerve nem botorság megkockáztatni azt a feltételezést, hogy akkor is kb. ugyanilyen lesz a terem látogatottsága. Örök optimizmussal megáldva a jámbor zenehallgató abban bizakodik, hogy novemberben nagyobb élményben lesz része.
A clevelandiek estjén tegnap igencsak foghíjas volt a nézőtér. Ez részben a MuPa magas jegyáraival, részben a négynapos ünneppel magyarázható. Mindenesetre jó együttes átlagos produkcióját hallhatta a közonség. A zenekar utoljára 9 éve járt Bp.-en, akkor Christoph von Dohnányi vezényletével 2 este léptek fel a BKK-ban. Kroó kritikája szerint ez a zenekar már rég nem azonos Széll együttesével. Nagy hazánkfia évtizedeit jogosan nevezhette a zenekari kultúra aranykorának. A tegnapi estre visszatérve igen jónak találtam a vonóskart, sajnos a fafúvósok főleg a koncert nyitószámában, Brahms Akadémiai ünnepi nyitányában több bakit is elkövettek. Ives II. szimfóniája a jelenlevők nagy része számára nyilván ismeretlen volt. (Nekem nem, de élőben most hallottam először.) Érdekes egy darab. Lerí róla Brahms és Wagner hatása, továbbá jenkinek kellene ahhoz lenni, hogy a hallgató azonnal felismerje a szerző által a darabba illesztett hazafias, iskolai és vallásos dalokat. Ezek között jónéhány \"szép\" dallam is akad, amely elnyeri a mezei európai hallgató tetszését, és az utóbbi csak utána kezd gondolkozni azon, eredetileg miféle környezetben is csendültek fel ezek valójában. Jó analógia erre a Bartók által a Concertoba illesztett egy bugyuta operettből származó szupergiccs \"Szép vagy, gyönyörű vagy, Magyarország...\", amely azon a helyen valóban nemes zenei matériává válik. Ives persze nem helyezhető Bartók mellé, viszont ettől még érdemes meghallgatni a műveit. A hangverseny második előadásában Brahms I. szimfóniája steril, megbízható előadásban hangzott el. A clevelandiek vezető karmestere, Franz Welser-Möst megbízható zeneiparos, nyilvánvalóan igen jó elméleti felkészültséggel rendelkezik és mára az EMI sztárja. Ennyi. Produkciója nem ragadja magával a közönséget, azt a bizonyos katarktikus élményt okozva. A mezei koncert- és operajáró távoztában pedig az élet igazságtalan voltán bosszankodhat. Mennyivel jobb, karizmatikusabb karmester Welser-Möstnél a nemzetközi karriert nem befutott Kovács János! :O(((((( Szűk 3 hét múlva a Klemperer révén fogalommá vált Philharmonia Zenekar lép fel ugyanitt napjaink \"ifjú titán\" sztárkarmester nemzedékének egy másik képviselője, Esa-Pekka Salonen vezényletével. Az értékes zene hazai helyzetének és a műfaj potenciális közönségének vásárlóerejét ismerve nem botorság megkockáztatni azt a feltételezést, hogy akkor is kb. ugyanilyen lesz a terem látogatottsága. Örök optimizmussal megáldva a jámbor zenehallgató abban bizakodik, hogy novemberben nagyobb élményben lesz része.
498 Orfeusz 2005-10-28 16:10:29 [Válasz erre: 497 Búbánat 2005-10-28 15:58:31]
Én láttam azt a Varázsfuvola előadást, az eléggé ismeretlen Wendy Waller színesbőrű énekesnő valóban nagyon jó.
Én láttam azt a Varázsfuvola előadást, az eléggé ismeretlen Wendy Waller színesbőrű énekesnő valóban nagyon jó.
497 Búbánat 2005-10-28 15:58:31
A \"Bartók + ...\" Miskolci Nemzetközi Operafesztivál Karácsonyi Gálakoncertje 2005. december 10-én, 18 órakor a Miskolci Egyetem Díszaulájában Közreműködik: Wendy Waller - szoprán, Tichina Vaughn - mezzoszoprán Az Egressy Béni Zeneiskola Gyermekkórusa karvezető: Dr. Farkasné Sajó Márta és Morvainé Bodnár Ildikó a Miskolci Szimfonikus Zenekar vezényel: Marco Balderi műsorvezető: Vándorfi László rendező: Halasi Imre A \"Bartók +...\" Miskolci Nemzetközi Operafesztivál az idén is megrendezi immár hagyománnyá vált karácsonyi gálakoncertjét a Miskolci Egyetem Díszaulájában. A Miskolci Operafesztivál Kht. az előző és következő évi fesztivál eseményei között is neves művészekkel és nagyszerű zenével szeretné megörvendeztetni az operabarátokat. Az idei koncerten népszerű operarészletek és csodálatos karácsonyi hangulatot idéző dallamok csendülnek fel. Az est közreműködői: Wendy Waller (szoprán), aki nagy sikerrel mutatkozott be 2003-ban a Mozart fesztiválon, A varázsfuvolában, Az Éj királynője szerepében, Tichina Vaughn (mezzoszoprán), a Veronai Aréna sztárja, a Miskolci Szimfonikus Zenekar, vezényel: Marco Balderi. A jegyárusításról érdeklődni lehet: Miskolci Operafesztivál Kht. 46/509407, operami@axelero.hu, www.operafesztival.hu, vagy a Miskolci Nemzeti Színház Jegyirodájában, Miskolc, Széchenyi u. 23., 46/516735
A \"Bartók + ...\" Miskolci Nemzetközi Operafesztivál Karácsonyi Gálakoncertje 2005. december 10-én, 18 órakor a Miskolci Egyetem Díszaulájában Közreműködik: Wendy Waller - szoprán, Tichina Vaughn - mezzoszoprán Az Egressy Béni Zeneiskola Gyermekkórusa karvezető: Dr. Farkasné Sajó Márta és Morvainé Bodnár Ildikó a Miskolci Szimfonikus Zenekar vezényel: Marco Balderi műsorvezető: Vándorfi László rendező: Halasi Imre A \"Bartók +...\" Miskolci Nemzetközi Operafesztivál az idén is megrendezi immár hagyománnyá vált karácsonyi gálakoncertjét a Miskolci Egyetem Díszaulájában. A Miskolci Operafesztivál Kht. az előző és következő évi fesztivál eseményei között is neves művészekkel és nagyszerű zenével szeretné megörvendeztetni az operabarátokat. Az idei koncerten népszerű operarészletek és csodálatos karácsonyi hangulatot idéző dallamok csendülnek fel. Az est közreműködői: Wendy Waller (szoprán), aki nagy sikerrel mutatkozott be 2003-ban a Mozart fesztiválon, A varázsfuvolában, Az Éj királynője szerepében, Tichina Vaughn (mezzoszoprán), a Veronai Aréna sztárja, a Miskolci Szimfonikus Zenekar, vezényel: Marco Balderi. A jegyárusításról érdeklődni lehet: Miskolci Operafesztivál Kht. 46/509407, operami@axelero.hu, www.operafesztival.hu, vagy a Miskolci Nemzeti Színház Jegyirodájában, Miskolc, Széchenyi u. 23., 46/516735
496 eccerű 2005-10-27 15:37:08 [Válasz erre: 495 Búbánat 2005-10-27 10:20:42]
Szep koncert szep arakkal.
Szep koncert szep arakkal.
495 Búbánat 2005-10-27 10:20:42
Tokody Ilona és Vígh Andrea (hárfa) közös koncertjére kerül sor december 17-én a Zeneakadémián. Szép programnak ígérkezik: Stradella: Pieta Signore Bellini: La ricordanza; Malinconia Glinka: Nocturne Mchedelov: Variációk egy Paganini témára Bellini: Rómeó és Júlia - Júlia recitativója és románca .... Reynaldo Hahn - Victor Hugo: Si mes vers araient de ailes! Massenet: Elégia; Ouvre tes yeux bleus; R. Strauss: Morgen Tournier: Au Matin Smetana – Trnecek: Moldva op..43 Verdi: Otello – Ave Maria Puccini: Tosca – Tosca imája Jegyárak: 2000 – 3000-4000-5000-6000 Ft
Tokody Ilona és Vígh Andrea (hárfa) közös koncertjére kerül sor december 17-én a Zeneakadémián. Szép programnak ígérkezik: Stradella: Pieta Signore Bellini: La ricordanza; Malinconia Glinka: Nocturne Mchedelov: Variációk egy Paganini témára Bellini: Rómeó és Júlia - Júlia recitativója és románca .... Reynaldo Hahn - Victor Hugo: Si mes vers araient de ailes! Massenet: Elégia; Ouvre tes yeux bleus; R. Strauss: Morgen Tournier: Au Matin Smetana – Trnecek: Moldva op..43 Verdi: Otello – Ave Maria Puccini: Tosca – Tosca imája Jegyárak: 2000 – 3000-4000-5000-6000 Ft
494 Búbánat 2005-10-27 09:10:52 [Válasz erre: 492 Megén 2005-10-26 11:58:19]
Valószínűbb, hogy a szerencsétlen ütközések miatt bár, de aznap inkább Rostra leszek újból kíváncsi és vevő.
Valószínűbb, hogy a szerencsétlen ütközések miatt bár, de aznap inkább Rostra leszek újból kíváncsi és vevő.
493 frushena 2005-10-26 19:47:46
Érdekesnek ígérkező operai program a Színház és Filmművészeti Egyetem Ódry Színpadán : Bemutató előadás: 2005. november 5-én, szombat du. fél 4 órakor az Ódry Színpadon Claudio Monteverdi POPPEA MEGKORONÁZÁSA Opera 3 felvonásban A Színház-és Filmművészeti Egyetem és a Budapesti Fesztiválzenekar közös produkciója Poppea, kurtizán Egres Katinka Nerone (Néro), Róma császára Mészáros Tibor Ottavia (Octavia) Róma császárnője Nagy Cecília Ottone (Ottó), Poppea férje Nagy Péter Seneca, filozófus Mózes Balázs Drusilla, udvarhölgy Érsek-Obádovics Mercédesz Arnalta, Poppea dajkája Krisztik Csaba Nutrice, Ottavia dajkája Kovács Olga Amore (Ámor) Földeáki Nóra Mercurio (Merkur) Andrássy Máté Lucano, költő Mercs János Valetto, apród Tompa Ádám Damigella, egy lány Simkó Katalin Nerone (Néro) testőrei Andrássy Máté Hajdú László Littore, rendőrfőnök Kádas József Liberto Capitano, százados Barnák László Andrássy Máté Seneca tanítványai Mercs János, Tompa Ádám Szerencse Kovács Lehel Erény Miklós Marcell Szerelem Martinovics Dorina Díszlet: Lukáts Andor Zenei vezető: Fischer Iván Jelmez: Szakács Györgyi Continuo: Dinyés Soma, Köteles Géza Rendezte: Fischer Iván és Lukáts Andor Osztályvezető tanár: Jordán Tamás, Lukáts Andor A legelső operákat a XVII. sz. elején ügyesen éneklő színészek énekelték, hiszen operaénekesek még nem léteztek. Így elevenítik fel a rendezők Monteverdi csodálatos remekművét, amelyet a Színház-és Filmművészeti Egyetem végzős hallgatói adnak elő. A római császár és a kurtizán meglepő szerelméről szóló opera, így újra a színház és zene ötvözetéről, a humor és a dráma Shakespeare-i egyensúlyáról szól.
Érdekesnek ígérkező operai program a Színház és Filmművészeti Egyetem Ódry Színpadán : Bemutató előadás: 2005. november 5-én, szombat du. fél 4 órakor az Ódry Színpadon Claudio Monteverdi POPPEA MEGKORONÁZÁSA Opera 3 felvonásban A Színház-és Filmművészeti Egyetem és a Budapesti Fesztiválzenekar közös produkciója Poppea, kurtizán Egres Katinka Nerone (Néro), Róma császára Mészáros Tibor Ottavia (Octavia) Róma császárnője Nagy Cecília Ottone (Ottó), Poppea férje Nagy Péter Seneca, filozófus Mózes Balázs Drusilla, udvarhölgy Érsek-Obádovics Mercédesz Arnalta, Poppea dajkája Krisztik Csaba Nutrice, Ottavia dajkája Kovács Olga Amore (Ámor) Földeáki Nóra Mercurio (Merkur) Andrássy Máté Lucano, költő Mercs János Valetto, apród Tompa Ádám Damigella, egy lány Simkó Katalin Nerone (Néro) testőrei Andrássy Máté Hajdú László Littore, rendőrfőnök Kádas József Liberto Capitano, százados Barnák László Andrássy Máté Seneca tanítványai Mercs János, Tompa Ádám Szerencse Kovács Lehel Erény Miklós Marcell Szerelem Martinovics Dorina Díszlet: Lukáts Andor Zenei vezető: Fischer Iván Jelmez: Szakács Györgyi Continuo: Dinyés Soma, Köteles Géza Rendezte: Fischer Iván és Lukáts Andor Osztályvezető tanár: Jordán Tamás, Lukáts Andor A legelső operákat a XVII. sz. elején ügyesen éneklő színészek énekelték, hiszen operaénekesek még nem léteztek. Így elevenítik fel a rendezők Monteverdi csodálatos remekművét, amelyet a Színház-és Filmművészeti Egyetem végzős hallgatói adnak elő. A római császár és a kurtizán meglepő szerelméről szóló opera, így újra a színház és zene ötvözetéről, a humor és a dráma Shakespeare-i egyensúlyáról szól.
492 Megén 2005-10-26 11:58:19 [Válasz erre: 491 Búbánat 2005-10-26 10:48:36]
Nekem már jegyem is van rá!
Nekem már jegyem is van rá!
491 Búbánat 2005-10-26 10:48:36
Pesti Műsorban olvasom: „Fegyvert… énekelek” Ez a mottója a november 7-én 19 órakor az Óbudai Társaskörben újrainduló Operamesék-sorozat első programjának. Ha a főszerepet nem is, de döntő szerepet gyakran játszanak az operákban a különféle gyilkoló eszközök. A kardok, tőrök, íjak és puskák szerepéről beszél a sorozatszerkesztő, Baranyi Ferenc. A műsorban híres Rossini-, Verdi-, Puccini-,Csajkovszkij –operák, így pld. a Tell Vilmos, a Rigolettó, A végzet hatalma, a DonCarlos és az Anyegin témába vágó részleteit Wiedemann Bernadett, Pasztircsák Polina, Clementis Tamás, Csák József és Massányi Viktor éneklik. A művészeket zongorán Harazdy Miklós kíséri.
Pesti Műsorban olvasom: „Fegyvert… énekelek” Ez a mottója a november 7-én 19 órakor az Óbudai Társaskörben újrainduló Operamesék-sorozat első programjának. Ha a főszerepet nem is, de döntő szerepet gyakran játszanak az operákban a különféle gyilkoló eszközök. A kardok, tőrök, íjak és puskák szerepéről beszél a sorozatszerkesztő, Baranyi Ferenc. A műsorban híres Rossini-, Verdi-, Puccini-,Csajkovszkij –operák, így pld. a Tell Vilmos, a Rigolettó, A végzet hatalma, a DonCarlos és az Anyegin témába vágó részleteit Wiedemann Bernadett, Pasztircsák Polina, Clementis Tamás, Csák József és Massányi Viktor éneklik. A művészeket zongorán Harazdy Miklós kíséri.
490 Hangyász 2005-10-14 14:13:57 [Válasz erre: 488 Búbánat 2005-10-14 13:44:40]
Ha jól látom, ez a zenekar (és több más orosz együttes) amerikai impresszáriójának honlapja. A nyitó oldal szerint főleg a country műfajában tevékenykednek. Egyébként zavaró a különféle szovjet/orosz zenekarok elnevezése. Volt ugye a moszkvai összszövetségi rádiózenekar (G. Rozsgyesztvenszkij), a Szvetlanov-féle társaság, a Kitajenko-féle Moszkvai Filharmonikus Zkr, Szimonov barátunk különféle méretű Akadémiai zenekarai, majd már a Jelcin-korszakból a Pletnyov alapította Orosz Nemz. Zkr. Talán tavaly járt itt a pityeri filharmónia - Hm? Tartalékcsapata? Az elnevezések pontatlansága azért bosszantó, mert a jámbor koncertlátogató nem tud eligazodni közöttük. Ebben az évben valahogy nem volt részem orosz szerzők műveiből. Szívesen elmennék az estjükre, sőt el is megyek, csak bosszantana, ha valami gyenge haknibrigád jönne el.
Ha jól látom, ez a zenekar (és több más orosz együttes) amerikai impresszáriójának honlapja. A nyitó oldal szerint főleg a country műfajában tevékenykednek. Egyébként zavaró a különféle szovjet/orosz zenekarok elnevezése. Volt ugye a moszkvai összszövetségi rádiózenekar (G. Rozsgyesztvenszkij), a Szvetlanov-féle társaság, a Kitajenko-féle Moszkvai Filharmonikus Zkr, Szimonov barátunk különféle méretű Akadémiai zenekarai, majd már a Jelcin-korszakból a Pletnyov alapította Orosz Nemz. Zkr. Talán tavaly járt itt a pityeri filharmónia - Hm? Tartalékcsapata? Az elnevezések pontatlansága azért bosszantó, mert a jámbor koncertlátogató nem tud eligazodni közöttük. Ebben az évben valahogy nem volt részem orosz szerzők műveiből. Szívesen elmennék az estjükre, sőt el is megyek, csak bosszantana, ha valami gyenge haknibrigád jönne el.
489 Sesto 2005-10-14 13:49:58 [Válasz erre: 487 Szilgyo 2005-10-14 13:43:10]
...az live is nagy dobása volt(=igaz én szerencsére Pieczonka-val láttam, annyira nem vagyok Stemme-fan!) a \"Meistersinger\" is kiemelkedö és megérdemelt siker volt, \"La clemenza di Tito\" viszont inkább a \"megbizható szinvonalat\" képviselte... \"Pelléas-ban\" viszont nem szerettem egyáltalán: olyan ingadozó volt az egész.
...az live is nagy dobása volt(=igaz én szerencsére Pieczonka-val láttam, annyira nem vagyok Stemme-fan!) a \"Meistersinger\" is kiemelkedö és megérdemelt siker volt, \"La clemenza di Tito\" viszont inkább a \"megbizható szinvonalat\" képviselte... \"Pelléas-ban\" viszont nem szerettem egyáltalán: olyan ingadozó volt az egész.
488 Búbánat 2005-10-14 13:44:40 [Válasz erre: 484 Hangyász 2005-10-14 13:32:00]
Nekem Szvetlanovól azonnal ez a zenekar,illetve jogelődje, a zenekar nevéről pedig azonnal Szvetlanov ugrik be. Kár, hogy ez a honlap nem utal a történeti előzményekre, a Szovjet Állami zenekarra és annak nagy vezető karmesterére, vele készült lemezfelvételekrte.
Nekem Szvetlanovól azonnal ez a zenekar,illetve jogelődje, a zenekar nevéről pedig azonnal Szvetlanov ugrik be. Kár, hogy ez a honlap nem utal a történeti előzményekre, a Szovjet Állami zenekarra és annak nagy vezető karmesterére, vele készült lemezfelvételekrte.
487 Szilgyo 2005-10-14 13:43:10
A Rózsalovag DVD-je (EMI) nem rossz, de azért nem egy Kleiber.
A Rózsalovag DVD-je (EMI) nem rossz, de azért nem egy Kleiber.
486 Szilgyo 2005-10-14 13:41:59 [Válasz erre: 478 Sesto 2005-10-14 12:18:10]
Szerintem meg nem. Nekem olyan se hús, se hal dirigensnek tűnik, legalábbis a felvételei alapján. Élőben mondjuk biztos más lesz.
Szerintem meg nem. Nekem olyan se hús, se hal dirigensnek tűnik, legalábbis a felvételei alapján. Élőben mondjuk biztos más lesz.