Bejelentkezés Regisztráció

Turandot


156 IVA 2012-05-28 03:33:14 [Válasz erre: 155 nizajemon 2012-05-27 10:41:39]
OFF: Kedves Nizajemon, tenorhiányos időszakban semmi sem elképzelhetetlen. (A két kereskedelmi tévé két másik tehetségkutatójának korábbi döntősei rendre kapnak főszerepeket az Operettszínházban és a Madáchban. Hogy rászolgálnak-e, nem tudom, mert nem követem őket, és nem is igen értek a rock-műfajhoz.) Az említett énekes esetében nagy szakadék van a rokonszenves ambíció és rokonszenves szorgalom, illetve az eredmény között. Az elfogult méltatások, nagy tapsok és a közönségszavazatok nagyszámú avatatlan nézőnek azt sugallják, hogy az eredmény, amit hallanak, jó.

155 nizajemon 2012-05-27 10:41:39 [Válasz erre: 154 IVA 2012-05-27 05:51:48]
Kedves Iva! Követem Mekk Elek(Mészáros János Elek),lassan Amazonas szélességűre duzzadt "repertoárját",és ámulok-bámulok.:-) Van itt minden Bánk(pont Hajós szájából hangzott el az ordas baromság valami újrafelfedezésről...),Kalaf!!levélária(DDD.),mondok ha a döntőben nekiugrik a Strettának(ezzel a nanovékony voceval),szőrtelenítem magam.... Azért jól mutatna Lukács/Sümegi mellett...:-)))

154 IVA 2012-05-27 05:51:48
„A népszerű médiaszemélyiségről, Hajós Andrásról kevesen tudják, hogy nagy operarajongó és az Operaportál ügyvezető igazgatója. Azt meséli, ez a műfaj számára sosem volt idegen, hiszen operán nevelkedett. (...) - Az opera régen maga volt a popzene, csak más hangszereléssel, más korszakban. Ezért szeretem ezt a műfajt és a Turandotot is. Mindent elkövetek, hogy ott lehessek Szegeden, a Turandot bemutatóján - mondja a médiasztár.” Az idézett szöveg a Szegedi Szabadtéri honlapon volt olvasható (eredetileg a Délmagyarországban), és nem ellenkezik korábbi, felületes információmmal Hajós András és az opera viszonyáról. Ehhez képest csodálkoztam tegnap a Csillag születik (RTL Klub) c. tehetségkutató (telefondíj-kaszáló) műsorban azon, amit Hajós a csonkított Nessun dormát éneklő versenyző méltatásakor mondott, miszerint az „operában egy jégszívű hecegnőt olvaszt fel ezzel a dallal tulajkdonképpen a hős”. Igaz, hogy ez a gondolat szellemesen rímelt arra, hogy az énekes pedig a mi szívünket olvasztotta fel (ami az én szívemre sajnos nem vonatkozik), csakhogy az operában ez koránt sincs így. Az ária ugyanis vegytiszta reflexió, amit a császárlány nem hall, nincs is jelen ezalatt (valószínűleg a titkos név kutatásának szervezésén dolgozik lázasan), és még egy záró felvonásra való tragédia is hátravan, amíg olvadozni kezd, nem szívhez szóló daltól, hanem a herceg testének üzenetétől. Kár, hogy egy országos televízió nagy nézettségű műsorában éppan akkor, amikor egy kis ismeretet lehetne terjeszteni a „magas művészetről” (egy másik zsűritag előző értékelésében éppen az operarészlet kapcsán hangoztatta ezt a kifejezést), hamis ismerettel traktálják a nagyérdeműt. Ilyenkor megrettenek: mennyi hamis ismeret zúdulhat rám tömegével, amikor annyi ismeret kotrolljával sem rendelkezem, mint a Turandot meséje esetében.

153 virius 2010-03-03 12:33:13
Ma este Turandot, méghozzá Győriványival. Felhozom tehát a topikot. Amúgy elmarad a várva-várt Lukács-Sümegi randevú, mert Sümegi a Marschallinra készül. Létay Gabi lesz Liu.

152 virius 2008-12-10 13:00:46
Ide is illik, nemcsak az Operaházba: 23815 • isro Válasz erre 2008-12-10 12:57:40 Tiszteletben tartva, de több ponton egyet nem értve IVA véleményével szeretnék néhány gondolatot a Turandot témához hozzáfűzni. Az Erkelben tényleg jobban mutatott ez a rendezés. Ez tény. Én speciel kedvelem ezt az előadást - bár már volna rajta leporolni való. Számomra nem olyan fontos pont, hogy Kalaf rájön, vagy megtudja valakitől a válaszokat. Azért nem fontos, mert Turandot személyiségében lezajló változások szempontjából - ami az előadás véleményem szerinti lényege - nem túl jelentős kérdés. Én azt gondolom, hogy Turandotban a változás nem a csók pillanatában zajlik le - talán mintha énekelné is, hogy Kalaf feltünésekor már félt tőle, de nincs lehetőségem most szövegbe belenézni, ezért erre mérget nem vennék. A Kovalik rendezésben a színpad szélén lévő "karók" lehet, hogy zavaróak egy kicsit a látvány szempontjából, azonban nagyon jól érzékeltetik Turandot Önmaga köré emelt rácsait, azt a börtönt, amelybe bezárta magát ez a "nő", amelyből Kalaf szabadítja ki. Ja és Frankó szerintem már évek óta nem jó Liu, pl.: nem lehet hallani. Létay Kiss Gabriella viszont nagyon jó, vele érdemes megnézni. 23814 • y01 Előzmény 23812 • Válasz erre 2008-12-10 09:46:53 Kedves IVA! A valamikor-t pontosítanád időben. 23813 • virius Válasz erre 2008-12-10 09:12:15 Azért az igazsághou hozzátartozik, hogy a Turandot eredetileg Szegedre volt tervezve, 1995-ben, ez volt Kovalik diplomamunkája. (Ahogy most Angernek az Otello ugyanott.) 23812 • IVA Előzmény 23811 • Válasz erre 2008-12-10 08:49:44 Herczenikhez nem volt szerencsém, így hát nálam Frankó vezet. Pedig valamikor nagy reményeket fűztem hozzá. 23811 • Alajos Előzmény 23810 • Válasz erre 2008-12-10 07:43:45 Én viszont hallottam Frankónál gyengébb Liút! Nem az operában, hanem Szegeden: Herczenik Annát! 23810 • IVA Válasz erre 2008-12-10 06:49:43 - az előző hozzászólás folytatása: - Sajnos, az előadás az énekes teljesítményeket hallva is kétségbeejtő. A mellékszereplők és a három miniszter (Kálmán Péter, Beöthy Kiss László és Derecskei Zsolt) kifogástalanul és szépen énekelt, ám a három főhős megszólaltatói mind nagy csalódást hoztak. Kiss B. Attila szép tenorja úgy tűnik, katasztrofális állapotban van. Frankó Tündének magánügye, hogy "legendás" hosszú hajától megvált, de kikérem magamnak, hogy tatár rabszolgalányként olyan (világosbarna) frizurát viseljen, amely délután még vastag csavarokkal száradt a bura alatt, de estére kendőt tekert köré, hogy ne lógjon a szemébe, míg a szendvicseket keni. Ezzel a civil frizurával az a legnagyobb baj, hogy nincs összhangban Kiss B. Attila Sandokan-maszkjával és parókájával. Frankó jelmeze indokolatlanul szürke és rongyos - mindennek ellenére bizakodtam abban, hogy éneklése minden finnyásságomat feledtetni fogja. Sajnos, meg kell mondanom, hogy ilyen rosszul éneklő Liuval színpadon még sosem találkoztam. Hangszíne szép, de nincs levegője, nincsenek pianói, nincsenek árnyalatai. Vagy baj van, vagy senki sem foglalkozik vele. Egy civil nőt láttam a színpadon, aki megtanulta a szólamot. Szerencsétlen dolog, hogy Turandot belépéséhez elsötétül a szín, a zene ragyogásról szól, és arról, hogy mindenki feszülten reá figyel. Lukács Gyöngyi a bemutatkozó ária alatt tesz néhány artisztikus képmozdulatot, különben két-három olyan pózban látjuk, amely hangversenyáriák előadásakor elfogadható. A játék később sem drámai, hanem primadonnai. Nem ő tehet arról, hogy a maszk és a jelmez annyira nem teszi csinossá és nőiessé, hogy inkább egy mandarin hatását kelti, mint a végzetes szerelmet felgyújtó lányét. A fináléban olyan sikk nélkül veti le felső ruháját, ahogy nőt vetkőzni még se színpadon, sem az életben nem láttam. Talán a rendező is hibás mindebben. A Turandotba való beállása előtt pár évvel, midőn a néhai Kolozsi Béla éjszakai rádióműsorának vendége volt, Lukács Gyöngyi úgy nyilatkozott viccelődve, hogy Turandot szólamával még sokáig vár, talán csak akkor énekli el, ha már nem fogja sajnálni a hangját. Amikor mégis felvette a szerepet, meglepődtem, tegnapi produkciója hallatán azonban megállapítottam, hogy ilyen Turandot-énekléssel nem kockáztat. A bemutatkozó áriát olyan gyors tempóval énekelte (szinte ledarálta), hogy a hang ilyen kímélése már-már a markírozás kíméletességéhez közelít. De nem csak tempójával voltam békétlen. A hangerő elegendő, ám a kelleténél sokkal többet mellez, a magas hangok kinyílásáról és szárnyalásáról (s így sajnos a szenvedély áradásáról) nem beszélhetünk. A későbbiekben jobban érvényesülnek a magasságok, ám az egész teljesítmény nem kelti egy nagy Turandot-alakítás benyomását. 23809 • IVA Válasz erre 2008-12-10 06:48:47 - az előző hozzászólás folytatása: - Elmondtam legfájóbb sérelmemet, miközben nincs a rendezésnek egyetlen mozzanata, ami rokonszenves lenne. Csak néhányat említek, bár némely ponton bizonytalan voltam abban, hogy az elgondolt rendezés miatt látok-e képtelenséget, vagy ápolatlan a repertoár-előadás. Timurnak azért kell földre rogynia, mert elsodorja a tömeg, ez benne van a zenében. Itt (december 9-én) a "tömeg" gálánsan félrehúzódott, hogy egy sudár basszista (Valter Ferenc) színészi elesést produkálhasson a színpad közepén. A kórus mozgatása, mozgásának "koreografálása" dilettánsan suta és mesterkélt. Az általában kritikán aluli, átgondolatlan és következetlen, hol gyenge, hol közönséges világítás egyik legszomorúbb vesztesége a Holdkórus. A fiúk kórusának megjelenítése (átsétálása) a színpadon megöli Puccini titokzatosságát: nem véletlenül kell(ene) a színfalak mögül hallatszania. Belógatott, ernyős vezetőjük látványa idegen a játék stílusától és primitív szcenikájától. A nyársra húzott 12 (majd 13) stilizált hercegi fő a rivalda vonalában - az előadás megkezdése előtti félórától a végéig - unalmas, téves (nem arról szól minden) és gyakran takar el fontos dolgokat (pl. a címszereplő arcát) a legjobb helyről nézve is. A három miniszter le- és újrasminkelése megterhelő, igazi rendezés helyetti ötlet. Elvonja a figyelmet a zene karakterizálásáról és szépségéről, aminek az előfüggöny szegényes díszletként szerepeltetése sem hízeleg. Itt térek rá a díszletre. A monumentalitás nem azért hiányzik, mert hagyomány, hanem azért, mert a zene feltételezi. A primitív szcenika az Erkel Színházban megérthető lehetett, viszont megbocsájthatatlan az Operaház színpadán, ahol a színpadkép (nyilván a rendezés miatt is) olyan laposnak hat, hogy az embernek az az érzése, a pesti Katona színpadán is elférne. Nem császári palotának tűnik, inkább egy üdülő teraszának. Puccini (librettistáival) pontos dramaturg volt. Turandot megjelenése a Nessun dorma alatt megerőszakolja az áriát, amelyben Kalaf nem szerenádot ad, hanem lelke mélyéről nyilatkozik meg; és megerőszakolja Turandot jellemét: kioltja későbbi jelenésének hatását, és oldódását, amely Kalaf csókjától indul, nem előbb. Finoman jelzem, hogy a kínálat, amellyel a miniszterek hátrálásra vennék rá Kalafot, élő embert nem ingatna meg. Iszonyatos, ahogy Kalaf, majd Turandot a karókba kapaszkodik, s ahogy közöttük évődnek, olyan csárdáskirálynősen operettes, amire sohasem csábíthat Puccini zenéje. - folytatás a következő hozzászólásban - 23808 • IVA Válasz erre 2008-12-10 06:47:41 - az előző hozzászólás folytatása: - Mostanáig bírtam. Önmegtartóztatásomat megkönnyítette, hogy időközben Kovalik Balázs néhány más produkcióját nem tudtam elkerülni, s azok megerősítettek abban, hogy ezt a Turandotot ne nézzem újra, annak ellenére se, hogy egy időre visszakerült az Erkelbe. Ez a választási lehetőségem azonban sajnos megszűnt, és látva, hogy operai jelenünk két Puccicni-énekesnője, Lukács Gyöngyi és Frankó Tünde együtt lép fel, jegyet váltottam a Turandothoz. Kíváncsian vártam, hátha bölcsültem és javultam azóta, hátha most többet értek a világból, amelyből az eltelt kilenc év alatt annyi borzalmat láttam, színpadokon is… Ez a Turandot azonban, csaknem évtizeddel később, ezúttal a legjobb helyről nézve is, felháborít. Meglátásaiban és szándékaiban is primitív. A bemutató idején híre kélt Kovalik "nagy trouvaille-ának", hogy ti. megfejtette, miképp volt képes Kalaf megfejteni a három talányt. Jelentem, bennem ez a kérdés fel sem merült. Turandot talányai nem könnyűek, de nem megfejthetetlenek. Pontosan olyanok, amilyeneket nem akárki tud megfejteni. Kalaf igen, ezt zenei portréja is hitelesíti. Nagyra törő ifjú, s amikor meglátja Turandotot, szerelmes is lesz. A szerelmes ember lehet szerencsétlen, veszítheti eszét, Kalaf nem ilyen. Megtörhetetlen, s amikor kell, koncentrálni és gondolkodni képes. Igazi hős, vele érzünk. Nem jellemhibája, hogy mielőtt megpillantotta a hercegnőt, nem szeretett bele Liuba, akit nem ő kényszerít önfeláldozásra. Szerelmi vágyódása nemes és elegáns: nem éri be győzelmével, szerelmének viszonzásáért harcol. Persze nem hibátlan, hiszen olyan nőbe tudott beleszeretni, akinek lelkén tizenhárom halál szárad. De tudjuk, hogy a szerelem vak, és hisszük (sőt látjuk), hogy Turandot megváltozik. Miért kell ezt a hőst lefokozni? Miért kell a történetet összerombolni azzal, hogy Kalaf csalással fejti meg a három rejtvényt? Bár Kovalik szerint nem ő kutatja fel a megfejtéseket, Kalaf jellemének az sem felel meg, hogy él a csalás lehetőségével. A "rendezői" ötlet azonban a zenén bukik meg totálisan, hiszen Turandot kérdései után a taktusok Kalaf töprengését, pillanatnyi csüggedését, majd boldog ráeszmélését festik! - folytatás a következő hozzászólásban - 23807 • IVA Válasz erre 2008-12-10 06:44:59 Kovalik Balázs Turandot-rendezését nem az Erkel színházi bemutató idején néztem meg először, hanem kb. két évvel később, 1999 őszén, amikor átpakolták az Operába, feltehetően a magasabb bevételért. Nagy hátránnyal indultam: ismertem a zenét, és láttam már jó néhány külföldi együttes előadását, amelyek közül egyedül a bécsi Staatsoperét utasítottam el; láttam Szegeden és láttam a Margitszigeten, valamint negyedszáz alkalommal az Operaház 1958-ban bemutatott verzióját. Nádasdy Kálmán és Mikó András rendezését, Fülöp Zoltán díszletében, amely a több százas szériában rongyosra, lyukasra kopott, megcsorbult és megcsappant, amikor átszabták az Erkel színpadára - s még úgy is jó és szép volt, élményt nyújtott még roncsaiban is! A darab felújítása nagyon időszerű volt, nagyon vártam, nagyon akartam, hogy szerethessem - nálam azonban "nem állta ki a próbát", sajnos. Valószínűleg további hátrány volt az Operában megnéznem. A díszletről ugyanis lerítt, hogy valamivel előnyösebben hatna az Erkel Színház nézőteréhez és színpadnyílásához viszonyítva, vérveszteséget szenvedhetett, amiért áthozták annak a közönségnek a kedvéért (és pénzéért), akik csak az Opera épületére kíváncsiak, vagy egyenesen derogált nekik az Erkelbe menni. Ám mindezt figyelembe véve, semmi sem ragadott meg a produkcióban, a rendező annyi megfogalmazott gondolatához képest nem tapasztaltam egyebet, mint elrendezést és néhány kiábrándító, földre rántó ötletet. A világítástól a hideg rázott. Abban végképp nem éreztem kapcsolatot sem a zenével, sem a drámával (jó lett volna a kettővel együtt), a szimpla és harsány színhatások váltakozásában legfeljebb afféle "diszkódramaturgiát" sikerült felfedeznem. (Sikere nem is maradt el. Az előadás ünneplésekor a közönség többször ráadást kapott a díszlet megvilágítási kunsztjaiból. Minderről öt évvel később tettem említést a szinhaz. hu Kovalik Balázs-topicjában (néhány ádáz "ellenséget" szerezve), a következővel zárva a hozzászólást: >>Azóta - bár majd' megesz a kíváncsiság Frankó Tünde Liuja iránt - inkább rádión és magnón keresztül tartom a kapcsolatot "Kínával"...

151 tiramisu 2008-09-25 19:02:06 [Válasz erre: 150 yeti 2008-09-25 18:49:28]
Micsoda, ó, Legszőrösebb Yeti ?

150 yeti 2008-09-25 18:49:28 [Válasz erre: 149 tiramisu 2008-09-25 18:41:05]
Már megtörtént.

149 tiramisu 2008-09-25 18:41:05 [Válasz erre: 146 yeti 2008-09-25 16:52:23]
Kedvenckéknek tenne rosszat, ha elvtelenül dícsérnénk őket! De tény, hogy jók a lányok ! Ez vitathatatlan. Most Ők vannak a top-on. Ilyen egyszerű. Most van az Ő idejük. Aki jobban tudja , csinálja utánuk! Szabadverseny van, szabad a pálya.... :-)

148 tiramisu 2008-09-25 18:36:52 [Válasz erre: 147 Momo von Hofmannsthal 2008-09-25 17:02:45]
Minden írása sajátmagáról szól, de ő kicsoda!

147 Momo von Hofmannsthal 2008-09-25 17:02:45
Ez az egész igazából a \'Ki írhat kritikát\' topicba tartozik. Írtam már, hogy szerintem az a legnagyobb baj Fáy-val, hogy amit ír, nagyrészt másról szól, mint aminek elővezetik. Zenekritika címen a legtöbbször személyeskedik és inszinuálja az előadókat. Az érdemi kritika elenyésző a munkásságában, mert valóban nem ért hozzá. Ez szerintem nem feltétlenül a diploma hiányát jelenti, de sajnos füle, érzéke, és szíve sincs ahhoz, amiről ír. A sziporázó mondatok pedig e nélkül sz.rt sem érnek. Ha mindezt az újságok \'Szemétkedések\' címen jelentetnék meg minden a helyére kerülne. Nevén neveznék a gyereket, és mindenki a saját értékén kezelné, mint Győzikét.

146 yeti 2008-09-25 16:52:23
Meg hogy a kedvenckéről írt rosszat...

145 tiramisu 2008-09-25 15:39:34 [Válasz erre: 144 Cilike 2008-09-25 15:25:13]
A stílusával nincs baj, csak a véleményével! :-)

144 Cilike 2008-09-25 15:25:13
Azt, hogy nem szereti, cáfolnám. Nagyon régen jóban voltam vele, megjegyzem, kedves ember amúgy. Én kaptam tőle olyan külföldi felvételeket, amikhez akkor nem lehetett itthon hozzájutni. Igenis szereti az operát, legfeljebb a stílusával van baj. Az, hogy a véleményét leírja, szíve joga, ha az újság megjelenteti.

143 Fabricius 2008-09-25 10:52:58 [Válasz erre: 142 tiramisu 2008-09-24 18:34:03]
Mamma mia! Ez az ő szintje, jobb volna ha itt is maradna! F. nem szereti az operát, meg nem is érti. Botfülü, nagyszájú kontár. És ezzel van a baj, mert akkor hogy veszi a bátorságot a kritizálásához? A Turandot kritika tiszta ellentmondás, belegabalyodik, végül jobb ötlet híjján lezárja az egészet egy suta mondattal.

142 tiramisu 2008-09-24 18:34:03 [Válasz erre: 140 Alvaro 2008-09-24 13:16:06]
Így igaz. Unottan ír és cérnakesztyűsen. Bezzeg a Mamma Mia! filmet 11 x látta és mindig újra elérzékenyült !(sic! )-nyilatkozta. Arról kéne írjon amit szeret! Nem szereti az operát, énekelné, igazgatná, de nem jön be! :-) Az ABBA-számokat még ő is el tudja dalolni a fürdőszobában!

141 virius 2008-09-24 17:33:49 [Válasz erre: 140 Alvaro 2008-09-24 13:16:06]
Fáyt már eléggé kitárgyaltuk a \"Ki írhat kritikát?\" topikban.

140 Alvaro 2008-09-24 13:16:06
Némelyik fórumozó itt vagy máshol százszor különb beszámolót írt volna a koncertről, mint Fáy... Szakmailag nem ért hozzá, állítólag még kottát olvasni sem tud...

139 tiramisu 2008-09-23 14:00:44 [Válasz erre: 138 martuni 2008-09-23 11:27:34]
Nem éri meg mérgelődnöd! Ez egy frusztrált barom ! Bukfenc mindent tud! De az legalább értette a bohóc-szakmát!

138 martuni 2008-09-23 11:27:34
Fáy kritika a Népszabadságban! \"Zenekritikus\" úrral Rost Andreáról /is/vitatkoznék. Erőteljes alakítás -írja, de sehogysem kapisgálom, hogy mitől lenne az ha mindenbe belemászik! Alkatilag, hangilag nem neki való, a játéka mesterkélt, a vibrátói nagyok és így tovább. Kalaf hangjába valamiért nem köt bele, talán azzal minden rendben volt. Lukács alsó regisztere más színű mint a felső,- írja. Észkombájn! A 3 vonalas és a kis c között 2 oktáv a hangterjedelem! Dehát ezt Fáy Miklós ugyan má honnan a p....-ból tudná???

137 Pancoletti 2008-09-20 17:57:43
??? :-(

136 Pancoletti 2008-09-20 17:57:26 [Válasz erre: 135 Fabricius 2008-09-20 17:53:37]
:-)

135 Fabricius 2008-09-20 17:53:37 [Válasz erre: 133 Pancoletti 2008-09-20 17:52:38]
Dehogy kötök beléd, hisz te egy másik Turandotot hallottál!

134 Pancoletti 2008-09-20 17:52:47 [Válasz erre: 133 Pancoletti 2008-09-20 17:52:38]
ha kell. :-)

133 Pancoletti 2008-09-20 17:52:38 [Válasz erre: 132 Pancoletti 2008-09-20 17:51:22]
mielőtt még belémkötnél: néhány ütemszámot is szívesen mondok. :)

132 Pancoletti 2008-09-20 17:51:22 [Válasz erre: 130 Fabricius 2008-09-20 17:47:29]
Kedves Fabricius! Eddig nem írtam a Turandottal kapcs, nem is fogok, mert úgy tűnik, én egy másik Turandotot hallgattam. :-( De azért az tényleg bosszantó, hogy ennyire mást hallgattál! : személy szerint rég hallottam ilyen nagy borulásokat a zenekar és a kórus részéről! :-(

131 Fabricius 2008-09-20 17:51:09
Jól fest Lukács keze a fotón. Ez egy tűzhányó karkötő, ha szabad kérdezni?

130 Fabricius 2008-09-20 17:47:29
Bosszantó, hogy a zenekarról milyen kevés szó hangzik el, pedig a Müpás Turandotban a lehető legmagasabb színvonalon játszottak! Személy szerint még nem hallottam ennyire összefogottnak az együttest. Tudom, hogy ez az opera (szinte) mindig csak és kizárólag az énekesekről szól, de a nagy sikerből azt hiszem a zenekar is kivette a részét. Nagy-nagy gratula Lukács Gyöngyinek és Rost Andreának! Szívet melengető, hogy hazánk két nagy énekesnőjének művészetében egy este lehetett gyönyörködni. A nagy díva Lukács szinte felrobbantotta hangjával a Bartók Béla Hangversenytermet, míg másik hírességünk, Rost Andrea a könnyekig meghatott Liú szólamának tolmácsolásával. A két férfi vendégművész hangi gyengeségei ellenére, -hála énekesnőinknek- felejthetetlen este volt. Köszönjük.

129 tiramisu 2008-09-19 17:13:55
Ki követte el a jelmezeket, ill. estélyi ruhákat? A hölgyeké ....hát! Viszont LGY-nek jó a karkötője, egy szép, élő szín. Tetszik, ahogy a fénytől csillog-villog.

128 Seymour 2008-09-19 13:55:49 [Válasz erre: 120 Cilike 2008-09-18 14:26:55]
Hát, ha eltekintünk attól, hogy estélyiben és frakkban voltak a szólisták, szerintem már nem is félig szcenírozás volt. (Bár igazából csak Kalaf, Liu és Timur esetében nem lenne odavaló az estélyi, a többieknél belefér.)

127 Papaya 2008-09-19 11:16:30
Köszönöm!

126 Franca 2008-09-18 21:35:03 [Válasz erre: 125 Lausanne 2008-09-18 19:08:28]
Teljesen igaza van: Palerdi András mérföldekkel lekörözte Vacskovot.

125 Lausanne 2008-09-18 19:08:28
Ez a kedvencem a lent idézett cikkből: \"Tudom, nem olyan izgalmas mindent magyarokkal énekeltetni, viszont néha jobban szólna.\" Telitalálat.

124 Lausanne 2008-09-18 18:56:00 [Válasz erre: 123 Papaya 2008-09-18 16:09:52]
[url]http://fidelio.hu/visszhang.asp?id=14334;Szépség, szeplőkkel[/url]

123 Papaya 2008-09-18 16:09:52
Odaát Ókovácsék?

122 virius 2008-09-18 15:03:55 [Válasz erre: 117 Papaya 2008-09-18 12:56:55]
Érdekes, \"odaát\" Ókovácsnak éppenhogy Kiss Péter nem tetszett, Kálmán Péter viszont igen.

121 Alajos 2008-09-18 15:00:55
Azzal kezdeném én is, hogy Frank Poretta Kalafja harmatgyenge teljesítmény volt. Mondhatni felháborító! Érdekes lenne megtudni, hogy kinek az ötlete illllyen énekeseket meghívni. Inkább csak hörgött, megfújt két magas hangot oszt annyi. A basszus vibrátóitól idegbajt lehetett kapni. Állítólag nagy karrier előtt áll. Szépen debütált Liú szerepében Rost Anxdrea. Az első felvonás és az ária még picit bizonytalan volt, de a 3. felvonás már makulátlanra sikerült. Brava! Az est tuti sztárja Lukács Gyöngyi volt. Hatalmas forték, fényes, intakt hang, kiapadhatatlan energia! Szegény Kalaf, a közös jelenetekben igencsak alul maradt. Stefan soltész bődületes zenekara csak Turandoton nem fogott ki, bizony nem ártott volna néha fékezni magát.

120 Cilike 2008-09-18 14:26:55
Nekünk a kórusban régebben kollégánk volt, tehát lehetek elfogult. Igenis ő volt egyedül a két nő színvonalán, legalábbis a miniszterek közül. Nekem belülről nem tűnt olyan rossznak a basszista, de hát más kívülről. A többivel egyetértek. Na és a rendezés, il. félszcenírozás, kinek hogy tetszett?

119 Papaya 2008-09-18 14:05:03
Távolról sem, még csak ismerős se. Nincsenek operai kapcsolataim.

118 Mamma Lucia 2008-09-18 13:51:37 [Válasz erre: 117 Papaya 2008-09-18 12:56:55]
Rokon netán?

117 Papaya 2008-09-18 12:56:55
Elnézést, biztosan nem volt elég érthető ahogy fogalmaztam. Természetesen tudom, hogy a 3 miniszter közül kiemelkedő szerepe Ping-nek van, azt is tudom, hogy ezt Kálmán Péter énekelte. Nem kellett volna. A hang sem szép és az éneklés módja sem. Megyesi Zoltán lehet, hogy szép hangú, csak nem derült ki, mert nem nagyon jön át, tán Puccini zenéje nem igazán fekszik ehhez a hanghoz. Így aztán akárhogyis a baritont emelte ki a szerző, mégis Kiss Péternek sikerült kiemelkednie. Szépséges hang, jó figura és még szépen is énekel.

116 Lausanne 2008-09-17 20:37:29
Kiss Péter alatt Pingre, Pangra vagy Pongra gondoltok? Mert a három miniszter közül kiemelkedő szerepe a bariton Pingnek van, azt pedig, ha jól tudom, Kálmán Péter énekelte...

115 IVA 2008-09-17 18:24:53 [Válasz erre: 107 Papaya 2008-09-17 09:43:03]
Róka István 1941. október 7-én született.

114 Papaya 2008-09-17 16:25:05
Kiváló lett volna Fried Péter is! De a három minisztert is oszthatták volna okosabban. Kivétel ez alól Kiss Péter. Az Operában kik énekelték a 3 minisztert?

113 Heiner Lajos 2008-09-17 16:00:34 [Válasz erre: 112 Franca 2008-09-17 15:56:41]
Gábor Géza remek Timurt énekelt a nyáron Szegeden, igaz, magyarul, nem értem, ha van egy ilyen hang a szerepre, miért kell külföldit hívni.

112 Franca 2008-09-17 15:56:41
Számomra Lukács Gyöngyi volt az este sztárja. Többször hallottam már élőben, még soha nem tetszett ennyire. Tökéletes Turandot volt, hangilag, megjelenésre, játékra. Rost Andrea is remek volt, különösen a harmadik felvonásban. Tetszettek a miniszterek, Palerdi András (ő nagyon), a kórus, a rendezés, a zenekar. Ami gyenge volt: a két vendég. Poretta teljesen alkalmatlan a szerepre. A fénytelen, tremolós, kifejezéstelen hangon Timurt éneklő énekes helyett nem egy meggyőzőbb Timurt lehetett volna találni itthon is.

111 Borsi 2008-09-17 12:52:24
Frank Porretta nagyon gyenge volt, helyenként egyáltalán nem lehet belőle hallani semmit, bár komolyan erőlködött, az látszott rajta. Rost Andrea nekem nagyon tetszett, gyönyörűen bánik a hangjával és - Lukács Gyöngyivel ellentétben, bár szerintem ő is szépen énekelt tegnap - képes érzelmeket is kifejezni a színpadon, nem csak teátrális gesztusokra futja tőle. A rendezés szerintem telitatalálat volt, a kórustagokat sajnáltam csak egy kicsit a fekete napszemüvegek miatt, amiben nyilvánvalóan szinte semmit sem láttak és úgy botorkáltak a színpadon. Az üres székek csak a szünetig voltak meg szerintem, utána megtelt a nézőtér. Az oka az lehetett, hogy nagyon sokan késtek az előadásról (közte mi is, az óriási dugó miatt a budai oldalon), és sokakat már nem engedtek be a nézőtérre, csak a III. emeletre. Amúgy már hetek óta elvolt adva minden jegy, úgy tudom.

110 Nóri 2008-09-17 10:24:06
Frank Porretta (Kalaf) szerintem is nagyon gyenge volt: színtelen, erőtlen hang. Dejan Vacskov (Timur) valamivel jobb, de semmi különös. Lukács Gyöngyit most láttam először élőben: nekem nagyon tetszett. A rendezés is, abból a Ping-Pang-Pong hármast emelném ki: színes jelmezek nélkül is üde színfoltot jelentettek.

109 Orfeusz 2008-09-17 09:59:43
Sok volt az üres hely és úgy, hogy az előadás előtt sokan szerettek volna jegyet venni, de azt mondták teltház van..furcsa.

108 tiramisu 2008-09-17 09:44:52 [Válasz erre: 107 Papaya 2008-09-17 09:43:03]
Külföldi ismerőseimnek még protekcióval sem tudta jegyet szerezni..., nem ingyen pénzért!

107 Papaya 2008-09-17 09:43:03
Érdekes volt a tegnap esti előadás a Müpában. A három miniszterből kiemelném Kiss Pétert, aki mindent megtett és mentette a miniszterek becsületét, mert másik két társa nem igen büskélkedhet szép produkcióval. Palerdi András megint bebizonyította, van még mit remélni az Ő fachjában. Komoly adottsága ezúttal is meggyőző volt. Róka István előtt pedig le a kalappal. Hány éves is a Művész Úr? A hatvanat jócskán meghaladta már, de dacolva a korral nagyon intakt, a voce még mindíg komoly. A hölgyek nem kápráztattak el, bár soha rosszabbat. Kalaf mintha ott se lett volna, az este és a szerep nagy részében alig lehetett hallani valamit belőle. Ezért kár vendéget hívni külföldről. Ami viszont meglepő volt, hogy dacára a két sztárnak, bántóan sok volt az üres hely a nézőtéren.





A lapunkban megjelent szövegek a Café Momus, vagy a szerző kizárólagos szellemi tulajdonát képezik és szerzői jog védi őket.
A szerkesztőség külön, írásos engedélye nélkül mindennemű (részben vagy egészben történő) sokszorosításuk, felhasználásuk, kiadásuk és terjesztésük tilos.