Téma ismertetése: film, könyv, gasztro, építő, képző, tánc, etc
Amúgy is volt már többször olyan javaslat, hogy ne másolgasson senki ide más médiákból, hanem adjon csak egy linket, aztán ha valaki akarja, elolvassa. Hozzáadott érték nincs a ctrl+c , ctrl+v-ben, csak a topik átláthatóságát, olvashatóságát rontja. :) Én HVG-t amúgy sem olvasok, mert pontosan ennyit lehet elolvasni a cikkból, amit a kolléga idemásolt, a folytatása már fizetős. Ez különben annyira vicces, hogy még én fizessek az ilyen-olyan oldalról írt politikai hírekért, értelmezésekért. A mai világban pont fordítva van ez, nem annak fizetnek aki ír, hanem annak, aki olvas. :)
Minek ide ez a politikai acsargás...? Ha az ellenoldal is elkezdi bemásolni ide a hasonló szövegeket, egy csatatér lesz a fórum. Igazából - rajtad kívül - mindenki visszafogja magát. Másnak is van politikai véleménye, de nem biztos, hogy itt akarja megvitatni. Tiszteljük a helyet, és vegyen vissza mindenki. Szerintem...
Nem az a lényeg, kik lesznek színházigazgatók, hanem hogy kiknek köpött a szemébe a Fidesz
Hála pár naivitást színlelő szent őrültnek, 2023 őszén újabb és a szokottnál valamivel mélyebb betekintést kaphattunk abba, hogyan is működik Orbán Viktor és a Fidesz kultúrharca. Illetve nem is a mélység most a lényeg, hanem az árnyalatok: nem egyszerűen az derült ki újra, amit rég tudunk, hogy valójában semmiféle szakmai alapú pályáztatás nem előzi meg a kinevezéseket, hanem az, hogy mire tartja a Fidesz a saját választóit. Meg a magyar családokat, akik megvédésénél papíron semmi nem fontosabb – papír alatt persze a propagandamédia nyomtatott kiadványait értve. Kiderült pár dolog a színházak belső szavazásairól, és ez nagyon sokat elárul.
Szerda este megnevezték ugyanis azt a két leendő színházigazgatót, akikről mindenki pontosan tudta, hogy meg fogják nevezni őket: Kiss-B. Atillát a Budapesti Operettszínházban, és az Eperjes Károllyal közösen pályázó Nagy Viktort a Pesti Magyar Színházban. Olyan előzmények után, amelyek nemcsak vérlázítóak, de amúgy teljesen feleslegesek is voltak – hiszen ebben az országban, amelynek az általános apátia az államformája, senki se várt semmiféle előzményt, ahogy eddig se nagyon került sor ilyesmire. (hvg.hu)
A Szerencsejáték Zrt reklámcége jelentős szponzorösszegekkel támogatja a külföldön is sikeres alternatív színtársulatokat, filmes cégeket Havasi Balázs, Pataky Attila, Tóth Gabi, Vadász Dániel cégeit. Forrás: hvg.hu-n itt. Arról nem esik szó a cikkben, hogy az Operaház is kap-e célzott támogatást arra, hogy a 3. emeleti, jeggyel rendelkező nézőknek látogatható legyen a teljes Ház ... előadások előtt és a szünet(ek)ben.
.. èèès felszàllt a fehèr füst: mit ad Isten, Eperjes Kàroly -lànykori ès àlnèven Nagy Viktor- kapta meg a Pesti Magyar Szìnhàzat. Bìzzunk benne, hogy ott is csak nagyon magyar pròzai ès zenès darabokat fognak jàtszani ezentùl! Kirobbanò sikerrel ès telt hàzakkal, of course.
A Pesti Magyar Színházban az igazgató (Zalán János) idő előtt lemondott és minden igazgatói pályázat érvénytelen vagy "nem rúg labdába" ... kivéve, mit ad Isten, Eperjes Károly(ék)é!
A világ legszebb könyvesboltja - galéria
/toochee.reblog.hu - 2023. szeptember 21./
A Buenos Aires-i El Ateneo
Grand Splendid könyvesbolt Dél-Amerika egyik legnagyobb könyvesboltja. És az
egyik legszebb a világon.
Az épület eredetileg a
Teatro Grand Splendid színháznak adott otthont. 1920-as évek egyik
legnépszerűbb helye volt, olyan előadókkal, mint a híres tangó énekes
Carlos Gardel és Ignacio Corsini. Később átalakították mozivá, azt át
mozivá, és itt mutatták be az első hangos filmet Argentínában. Grand
Splendid Később ismét színház lett, majd újra mozi.
Operás körökben ez még szalonképes: "Nem kocsma ez a templom..." ;-)
Erről a kutya(tragi)komédiáról kinevezésről a gyerekkoromban otthon hallott rigmus jut az eszembe: Végén csattan az ostor, a színház nem kolostor. Találó, nem? (Még ha a reformátusoknál nincs is kolostor.) Vagy inkább szomorú. Úgy tudom, ennek a rigmusnak van egy karcosabb változata is, amiben a színház helyett egy másik "műintézmény" szerepel, de azt illendőségből nem írom ide.
SEPSI ENIKŐ, A MODELLVÁLTÓ INTÉZMÉNY ÚJ REKTORA BESZÉLT A TERVEIRŐL - A református egyetemtől az SZFE-ig
https://fidelio.hu/szinhaz/mindannyian-szeretnenk-hosokre-hasonlitani-fullajtar-andrea-akademiai-szekfoglaloja-a-kamraban-179498.html
Éljen Gerő a hídverő Vidnyánszky a hídépítő!
https://fidelio.hu/vizual/beazas-miatt-zarhatott-be-a-nemzeti-galeria-festmenyek-is-veszelyben-lehettek-179325.html
A Revizor Youtube-csatornáján elérhető Csáki Judit és Jászay Tamás beszélgetése a Színházi Olimpiáról.
Vidnyánszky azért nem Rákay Kálmán kategóriája. Kubatov érettségizett autószerelő. (Maradt volna a szakmájában.)
Vidnyánszky for Fradi-President! Kubatov for General Director of Nemzeti Színház! Szerintem csereszabatosak.
A legvégén fején találtad a szöget! Erről van szó. Persze ki a fene fogja követni a 2 intézmény honlapján, jártak-e fradisták a posztmodern apoteózisát megtestesítő épületben, ill. milyen produkciókat nyújtottak Thalia papjai és papnői az Üllői úti oroszlánbarlangban/sasfészekben?
Ha a mérkőzések előtt megnéznek egy-egy előadást a Nemzeti Színházban, senki sem állíthatja meg őket. Más kérdés, hogy a legtöbb játékosnak (legalábbis a futballistáknál) szinkrontolmácsra lesz szükségük, ha meg akarják érteni a darabot. Persze gúnyolódás helyett örülhetnénk, hogy valaki foglakozik a sportolók kulturális pallérozásával, illetve a színészek sport iránti elkötelezettségével. Arról nem szól a fáma, hogy kölcsönösen csak nézik egymás produkcióit vagy időnként be is szállnak egy-egy előadásra, mérkőzésre. Persze az is lehet, hogy ténylegesen nem történik majd semmi, csupán a közpénz mozog a két intézmény között.
Arról persze nincs szó, hogy a "zöld sasok" között mennyi a SAJÁT NEVELÉSŰ, magyar anyanyelvű, Mo.-on született (na jó, határon túliak is jöhetnek, de nyelvvizsgával) játékos, és mennyi az afrikai/latin-amerikai stb. Továbbá izgatottan közönyösen várom, hogyan szerepel majd a Fradi a félelmetes feröeri ellenféllel szemben. És ha netán túljut rajta, miképpen győzedelmeskedik a következő, mondjuk luxemburgi/liechtensteini/moldáviai/észt bajnok felett?
A világraszóló sikerű Színházi Olimpia után sem áll meg az élet a Soroksári valamint az Üllői úton!
Ha valaki még mindig nem tudja, hogy Magyarországon Színházi Olimpia volt és hogy mi is az, és hogy "ez a rendezvény a világ legfontosabb színházainak sorába emelte a Nemzeti Színházat. Ezen túl a 10. Színházi Olimpia az idén a világ legjelentősebb színházi eseménye volt, ahol 400 társulat 7500 képviselője vendégeskedett hazánkban" (ld. pár napja ugyanitt 2656) ... tehát ha valaki most olvas-hall erről az eseményről első ízben, akkor ugyanerről bővített formában, az origo.hu-nak a bevésés thomas mann-i folyamatos magasztalási gyakorlatát követve ismét olvashat egy friss cikkükben, ide kattintva. Az alákérdezős álinterjúban bónusz újdonságok is bőven akadnak. Pl. olyanok, mint már a címben, hogy "Magyarországon mindenről lehet beszélni, ha elindulunk Nyugat felé, ott már nem." azután ugyanez bővítve: "hogy Magyarország és a rendezvény mennyire szabad szellemiségű, ahol valóban szabadon lehet kommunikálni, vitatkozni, érveket és ellenérveket felhozni. Nincsenek tabuk, nincsenek kötelezővé tett témák, nincsenek rájuk erőltetett gondolatok. Sajnos, ha elindulunk Nyugatra, ez már szinte sehol nincs így." Bevésésként ismét: "Ez a rendezvény a világ legfontosabb színházainak sorába emelte a Nemzeti Színházat. Ezen túl a 10. Színházi Olimpia az idén a világ legjelentősebb színházi eseménye volt, ahol 400 társulat 7500 képviselője vendégeskedett hazánkban." Idézete(ek) vége. Felvetés-gondolatkísérlet: lehet, hogy ezen világraszóló sikerek után már nem is kell(ene) új évadot kezdeni a Soroksári úti Parnasszoszon?
Meglehet, de nekem egy életre elment ettől a kedvem. Ez van.
Bartók Rádió, ma 19.35 - 20.30
Melis György 100 III/1. rész
Melis György dalestje
Zong. km.: Ferencsik János
1. Ludwig van Beethoven: A távoli kedveshez - dalciklus Alois Jeitteles verseire,
2. Franz Schubert: Téli utazás - részletek a Wilhelm Müller verseire készült dalciklusból - a) A
folyónál no. 7, b) A deres fő no. 14, c) A varjú no. 15, d) Ámítás no. 19, e)
Az útjelző no. 20, f) A kintornás no. 24,
3. Franz Schubert: Hattyúdalok - részletek a ciklusból - a) Szerenád, b) Otthonom (Ludwig Rellstab versei), c) Az ő
képe, d) A város, e) A hasonmás (Heinrich Heine versei),
ráadás: Franz Schubert: A muzsikához (Franz von Schober verse)
(Zeneakadémia, Nagyterem, 1977. február 19.)
(Innen magam töröltem bejegyzésemet, amit más topikba tettem át.)
Elkészült az Operaház udvarhölgye – hamarosan átadják a Drechsler-palotát
„A MŰEMLÉKI FELÚJÍTÁS MINTAPÉLDÁNYA LETT AZ EGYKORI BALETTINTÉZET”
MNO.HU – 2023. 07.01 - SZILLÉRY ÉVA
„Nem túlzás azt mondani, hogy az egykori balettintézet épületének átadására várt a leginkább az épített örökségért aggódó Budapest. Hosszas kálvária után végre elkészült Lechner Ödön a francia reneszánsz stílusában megálmodott, Operaházzal párbeszédbe elegyedő, kiemelt műemlék épülete, amelynek az eredeti tervek szerint a főbejárata a Hajós utcai oldalon lett kialakítva. Az amerikai W Hotel lánc szemelte ki a páratlan eleganciájú épületet, melyben az első kelet-közép-európai szállodájukat találták meg.”
Nem szinkrontolmács, szinkronfelirat! Mint pl. MET-operaelőadásokon. Nekem egyszer egy lepedőre jó nagy betűkkel kivetített Máté-passió szöveg is komfortosabba tette Bach maratoni művét. Vagy hirtelen ez az előadás jut eszembe. Német nyelv, magyar felirat, döbbenetes színházi élmény .. és döbbenetes történelmi relikvia.
Majdnem 40 éve volt az az előadás a Katonában, de annyira bosszantott a szöveg nem-értése, hogy egy életre elment tőle a kedvem. Felőlem lehet ma már feliratozás, ráadásul anno kedves tanárnőm volt a "szinkrontolmács", aki nem Déry Tibor műfordítását mondta a fejhallgatóba, hanem legtöbbször sikertelenül cammogva maradt el a szöveg mögött. Persze sohasem említettem neki e negatív élményemet, mert ő tehetett a legkevésbé a körülményekről.
A prózai előadások vélhetően magyar felirattal mentek, ahogyan ma már egyre több budapesti színház is tart előre jelzett, idegen (angol?) nyelvű előadásokat, magyar felirattal és a máskor ide látogató külföldi együttesek produkciói is magyar felirattal mennek pl. a színpad szélére kihelyezett vászonra vetítve. Néha talán jobban követhető így, mint amikor, ahogy írod, a színészek a saját nyelvükön hadarnak :-)
Én elvből nem megyek idegen nyelvű prózai színielőadásra, mert az általam beszélt nyelveken sem értem a színészek hadarását. Nagyon megjártam vagy 40 éve a stockholmi Dramaten egyébként kiváló Haláltánc-előadásával. Azóta soha többet. Igaz, a képek sem biztatnak arra, hogy jegyet váltsak pl. a Burgtheaterbe.
"Rendkívül sikeres évet zárt a Nemzeti Színház" és "Színháztörténelmet írtunk - megtartotta évadzáró ülését a Nemzeti Színház" - 24 órán belül két cikk ugyanonnan, ide és ide kattintva olvasható. Akinek ennyi jó kevés ... annak három a magyar igazság. Várju(n)k.
"Vidnyánszky Attila: A világ legfontosabb teátrumai sorába emelte a Nemzetit a Színházi Olimpia" Teljes cikk magyarnemzet.hu-n ide kattintva. E végtelenül szerény és alázatos vélemény olvastán hadd kérdezzem meg a Fórum tisztelt közönségét: hol, mikor, melyik produkciót látták a "400 társulat 7500 képviselője" által reprezentált eseménysorozaton? És vajon tényleg a világ legfontosabb teátrumai sorába emeltetett a Nemzeti? Vidnyánszky Nemzetije? De tényleg!?
Csák János: a kulturális statisztika lesz a finanszírozás alapja
INFOSTART/INFORADIO – KOCSONYA ZOLTÁN
- 2023. június 21. 09:36
Az operaházi főigazgató-választásról, a Zeneakadémia élére hamarosan kiírandó pályázatról, a kultúra finanszirozásának új alapra helyezéséről, a Budapest és vidék közötti helyesnek vélt arányról, valamint a felsőoktatás aktuális kérdéseiről is beszélt Csák János kulturális és innovációs miniszter az InfoRádió Aréna című műsorában.
Boldog ember vagy, ha nem, vagy pozitívan emlékszel Bokros egy évig tartó ámokfutására dúlására. Én elismerem, hogy minden szentnek maga felé hajlik a keze, de nem háborít fel, amiért t. k. az általam itt említett "független" - VALÓJÁBAN TELJESEN, AZAZ A KÜLSŐ: ÁLLAMI/ÖNKORMÁNYZATI/MAGÁN csöcsön lógó zseniálisan korszakalkotónak kinevezett társulatok 0 Ft támogatást kaptak. A JF főherceg-féle Kolumbusz-dráma kategóriájú produkciókra és a megalomán stadionokra, főleg a semmilyen értékelhető eredményt nem hozó focira költött kidobott pénzek gerjesztette véleményemet nem is írom le, mert felesleges. A kedves színházak korábbinál kisebb mértékű támogatása részben külső tényezőkre vezethető vissza, részben az esztelen politikára.
Nem tudom, hogy kerül ide Bokros Lajos és az ő "rémuralma", de sajnos megint címkézel és olyasmit tulajdonítasz nekem, amire 30 év távlatából már én sem emlékszem. Alkalmasint lécci emlékeztess rá, mire bólogattam 30 évvel ezelőtt :-) Ballib kormány majd akkor és azért jön, hogy érdemei elismerése mellett és egészségi állapotára való tekintettel felmentse a tizenvalahányadik ötéves ciklusát töltő operaházi főigazgatót. Az igazi nagy kár az, hogy te sem veszed észre azt a nyilvánvaló összefüggést, hogy a támogatást nem kapó társulatok apellálásával 1/1 egybeesik a szegény szerencsétlen 32 NER-színházvezető "vitam et sanguinem" levele, amit hálaadó Te Deum kíséretében, auf jedem Fall testületileg postáztak Vidnyánszky Attila Magyar Teátrumi Társaságának szíves közreműködésével. Azt pedig te sem gondol(hat)od komolyan, hogy a Vígszínház Székely Csaba beismerő vallomása miatt vágta ki úgy az évadból (vagy örökre) az új darabját, mint a macskát .. khm .. "azt" csinálni.
Szerintem te helyeslőn bólogattál Bokros Lajos rémuralma alatt a kulturális megszorításokra IS, mondván, ilyen az ország helyzete, be kell húzni 3 lyukkal a nadrágszíjat stb, és ha egy ballib kormány jönne, ugyanígy állnál hozzá. Az itt felsorolt színházvezetők éppen a covid-hisztéria ELŐTTI támogatás mértékéért kuncsorognak, mivel őket IS érintik a támogatások. A Vígszínház által történő lemondásnak 2 oldala van: A szerző maga is beismerte, hogy nem készült el a teljes szöveggel. Nem látok a színfalak mögé, bizonyára az író álláspontja ugyancsak latba esik a visszautasításnál. A Szkénéhez meg ugyanúgy nem tudok hozzászólni, mint pl. a pénzügyekhez vagy a mezőgazdasághoz.
Bréking: átadtàk a közmédiás Petőfi Zenei Díja(ka)t. Az èv női előadója ...tatataaam: Tóth Gabi! Teljes lista itt.
Azzal, hogy azt írod, "puszta dacból ellenzékieskedsz", valójában nem engem minősítesz, ami egyébként nem elegáns dolog, hanem akaratlanul is az igazságra mutatsz rá! Jelesül arra, hogy a hatalom az "ellenzékinek" gondolt, neki nem tetsző társulatoknak, produkcióknak egy fillért sem ad, ezzel szemben "válság" ide, "válság" oda, bőkezűen pénzeli a neki kedves, neki hízelgő, és jórészt általuk kinevezett színházvezetőket, ld. itt és itt. És még ők tartják a markukat újabb júdáspénzért. Aztán pl. a meglepetésre alá nem író Vígszínház a napokban mondta le nevetséges ürüggyel a mai magyar dráma talán vezető alakjának, Székely Csabának az új színdarabját, aminek már az olvasópróbái is elkezdődtek. Az erdélyi Székely Csaba úgy látszik non-(NER)-konformnak ítéltetett. Itt tart a Vígszínház is, -nem mintha meglepne-, ami nem alternatív társulat. Azt hiszem, ezt hívják öncenzúrának. Mindez az ország legnagyobb prózai színházában. Itt tartunk. Táj.-ul: a Szkéné több, mint 50 éve kultikus hely.
Az, hogy a felsorolt színházak jelentős része ócska operetteket, Habsburg József Ferenc főherceg Kolumbuszához hasonló tákolmányokat játszik, egy dolog. A másik az, hogy te puszta dacból ellenzékieskedsz. Annál jóval intelligensebb vagy, hogy tessenek neked az általam korábban említett "független színházak" produkciói. (A Szkénén a büdös életben nem jártam, a PBT-vel meg fogok próbálkozni, mivel ők legalább képesek a jegybevételekből eltartani magukat, ellentétben a többi "pótolhatatlan értékkel".)
Pusztán kíváncsiságból, milyen reakciókat vált ki a közlemény. (mondhatni: provokatív szándékkal... s lám, már "rá is haraptál".... Jönnek még utánad is...)
Ezt a romlott izét ugye szégyenfal létesítése céljából raktad fel? Mert szégyellheti és szégyellje magát az összes aláíró színigazgató, NER-hez bekötött, NER-pénzeken eltartott, NER-től rettegő társulatok, Operaház-Operettszínház-Nemzeti Színház Szentháromsággal az élen. Az állami támogatást igenis ők -és nem a nézők- kapják, hűségpénz, júdáspénz címen. Lehet, hogy nekik kevesebb állami forrás jut a "gazdasági" meg "háborús válság" idején, amit már kötőszóként és rémisztgetés céljából ont minden köz- és egyéb NER-médium, de más társulatoknak meg semennyi. A közönség pedig, ha a fejük tetejére állnak, akkor is ez utóbbi társulatokra és produkcióikra kíváncsi. Ameddig bele nem döglenek a pénztelenségbe. Finoman fejeztem ki magam.
Színházvezetők: „Az állami támogatást nem a színházak, hanem a nézők kapják”
Papageno.hu - 2023. június 15.
Színházigazgatók fogalmaztak meg a kulturális kormányzathoz címzett közleményt, amit a Magyar Teátrumi Társaságon keresztül juttattak el szerkesztőségünkhöz. Az írást az alábbiakban közöljük:
„Ma
mindannyian fokozottan érezzük, hogy a kultúra: vigasz, erő és támasz.
Mi, magyar előadóművészek,
intézményvezetők felelősséget érzünk az anyaországban és a külhonban élő
magyarokért. Ez komoly áldozatokkal jár, amelyeket intézményeink a mögöttünk
hagyott évadban meghoztak.
Világossá vált, hogy a
kultúrára a mostani időszakban kevesebb állami forrás jut. Folyamatosan azon
dolgozunk, hogy ennek ellenére változatlan színvonalon, szeretettel,
hivatástudattal szolgáljuk a nézőinket. Intézményeink
az idei esztendőre jóval kisebb mértékben, mint kértek, de kaptak támogatást.
Ez biztosítja az intézményeinkben munkavállalóként dolgozó sok ezer művész,
szakember és családjaik számára a megélhetést, az épületek, műhelyek
fenntartását. Köszönjük!
A mi legfőbb felelősségünk a ránk bízott
intézmények felelős és magas művészi nívójú működésének fenntartása. Az állami
támogatást nem a színházak, hanem a nézőink milliói kapják. Kérjük, hogy az
előadóművészet állami támogatása minél hamarabb a válságok előtti időszak
mértékére álljon vissza!
A virágzó, értékválasztásaiban, művészi
megközelítéseiben színes magyar színházi világ fenntartásában a nézőkre, a
támogatókra nagyobb szerep kell, hogy háruljon. A kulturális
kormányzat számíthat ránk, és mi is számítunk a kulturális kormányzatra.
Partnerek vagyunk az együttműködés jegyében.
Budapest, 2023. június 15. "
[...] (felsorolás: 32 színház és vezetői)
Velük nem próbálkoztam, de minőség lehet a többihez képest. A kifutó szezonban próbáltunk eljutni ide, de minden jegy elkelt. Nos, tegnap rákerestem 3 db, 0 Ft-ban részesült társulatra, ezek a Gül Baba gyermekei (?), a soharóza és a TÁP Színház. Futóbolondok gyülekezete mind, aki fenn akarja tartani, adományozzon nekik. Más lapra tartozik, mire szórják el a pénzt: ÉLsport stadionostul, határon túli ál-, mű- és mintamagyarok, nacionalista giccsszobrok, -filmek, demeterszilárd ámokfutása, mágazoltán & tsai szuperkoncertjei, ripacselőadások, a nemzethtudatot növelő hazaffyas kúltúrprojektek.
Érdemes próbálkozni a Rózsavölgyi Szalonnal is, ők is 0 forintot kaptak. Kellemes hely, és vannak ott jó előadások.
Annyi különbség van, hogy a popszemetet eleve elkerülöm, bár kereskedelmi létesítményekben/vendéglátóhelyeken/utcán mellettem elhaladó autókból sajnos a fülembe jut. A "független" színházakról azt sem tudom, ki fiai-lányai-borjai. Nem jutnak a szemem elé/fülembe. Most tessék megdicsérni: Szeptemberre vettem jegyet a BFZ estjére, amelyen a minap 0 Ft-ban részesült Duda Éva társulata is közreműködik a Mandarin előadásán. Pintér Bélával megpróbálkozom, mert ha egy olyan hatökör korlátolt egyén is, mint Gajdics Ottó, tkp. elismerően nyilatkozik róla, akkor lehet benne valami.
Őszintén remélem, hogy egy-egy színházi társulat művészeti színvonalának nem az a mércéje, hogy Te hallottál-e vagy sem róluk! Talán az érdeklődési köröd szűkebb mezsgyén mozog, bár azon belül kétségtelenül mély. De kérlek, akkor van értelme hozzászólni egy témához, ha legalább fogalmad van róla.
Frissítés: megjelent hvg.hu újabb ("fizetős") cikke. Mottó: aki a pénzt fizeti, az rendeli a nótát. (copyright: Ő.)
"Hagyjuk azt most, mit árul el a Fideszről és a kormányról, hogy gyakran ismételt fordulatukból úgy csöpög a pörköltszaft, mint Németh Szilárd atlétájából húsvétkor, és hogy milyen művészetszemléletet sejtet ez a kifinomult mondás, amely a legautentikusabban egy öblös böfögés kíséretében hangzana: hogy a művész olyasvalaki, akinek a gatyakorcába lehet beletöfködni az ezreseket, és akkor majd húzza nekünk, mi meg óbégatunk hozzá részegen. Bár talán nem is kéne hagyni ezt sem, mert sokat elárul a NER lovasszínházas szemléletéről, amelyben a kultúra nem sötét belpesti pincékben történik, hanem a falunapon a csülökbüfé és a céllövölde között félúton.
Azért hagyjuk mégis, mert a szólás egyébként igaz. Az rendel, aki fizet."
Tisztelettel javasolnám a független színházi társulatok en bloc a "popszeméttel" egy sorba állításának mellőzését. A végén még megsértődnek .... mármint a "popszemét". A itt mellékelt index.hu-cikk hosszabban és szélesebb összefüggésben tárgyalja a számomra nem meglepő eseményt. HVG.hu cikke pedig alighanem találóan foglalja össze a pályázati pénzosztás lényegét: "...a koncepció épp a fontos, a kormányhoz nem kötődő szakmai műhelyek kivéreztetése", másrészt "...még mindig megéri jóban lenni Vidnyánszky Attilával."
A cikkben közölt támogatottak felsorolását minimum szemöldök-ráncolással olvastam, de az üres kézzel távozottak legtöbbjéről a büdös életben nem hallottam, akárcsak a popszar seregszemléin fellépők legtöbbjéről, avagy megfordítva amennyit egy Drogsziget/VOLT/Balaton Sound-zombi sem tudja, pl. ki az a Kelemen Barnabás.