Ó, én csak irkálgatok, nem reagálok semmire, csak próbálom felhívni a figyelmet arra, hogy manapság az orbitális hazugság és az orbitális igazság között igencsak vékonyka a határvonal, sőt, lehet, hogy nincs is határvonal közöttük, és az egyik a másikkal können felcserélhető, lehet, hogy nincs is más, mint az itész igazsága, ami viszont igencsak szubjektív dolog. Arkhimédész is valami kívülálló pontot keresett, ami a vonatkoztatási rendszerünktől független, ha talált volna egy ilyen pontot, akkor kimozdította voln a világot. De van egyáltalán ilyen pont? Ami a mi szűk látókörünktől, a mi előítéletünktől, a mi saját, kis mocskos univerzumunktól független? A kérdés ez legyen.
off Csak ajánlás: ha valakinek-valamire reagálunk, akkor "válasz" gombot szoktunk használni. Minden orosz-ukrán és egyéb ügyben javaslom (de csak javaslom!) a Russia Today és Tsai figyelmes követését. Tetszeni fog/nak, megbízható hírforrás/ok. De ahogy látom, már nem kell bemutatnom ez(eke)t a portál(oka)t.
on Szokolov quasi önmagát zárta ki UK-ból, mert nem volt hajlandó eleget tenni a vízum megadásához szükséges brit előírásoknak. Ahogyan az egykori magyar köztársasági elnök is megtagadta a hatályos USA-vízum előírásokat. Azt nem tudom, miért maradt elég ismeretlen úgy másfél évtizedig, amikor azért volt élet az USA-n kívül is, de legközelebb, ha összefutunk, megkérdezem. Lényeg, hogy az elmúlt bő negyedszázadban a nemzetközi szcéna egyik igen keresett művésze lett. Otthoni működése gyakoriságáról nincsenek adataim.
Úgy hallottam, hogy Munkácson döntés született, az összes utcanevet megváltoztatják, amely eddig oroszokról (főleg régi orosz művészekről) volt elnevezve, és ezek az utcák a mostani háború ukrán hőseire lesznek "átkeresztelve". Persze lehet, hogy mindez "orbitális hazugság", manapság ukrajna-ügyben egyetlen médiának sem lehet hinni, objektív hírdás talán nincs is. Sokminden mást is hall-olvas az ember, pl., hogy az orosz diákokat kizárták a nyári matematikai-diákolimpiáról, de lehet, hogy ez is hazugság.
Amúgy én úgy tudom, hogy Szokolov az Egyesült Királyságban egyáltalán nem koncertezik. Az USA-ban a 80-as években nem koncertezhetett, mivel az USA az afganisztáni háború miatt abban az időben kitiltotta a szovjet művészeket, és azóta is elég kevés koncertje van Szokolovnak az USA-ban. Úgy tűnik, nincs új a nap alatt, már régebben is divat volt a politikai okok miatti kizárósdi, nemcsak mostanában. Szokolov Oroszországban sem koncertezik, maximum Szentpéterváron ad évente egy koncertet.
Jó lenne tartózkodni az általánosít(gat)ásoktól. Nem általában határolódnak el intézmények orosz művészektől vagy bontanak velük szerződést. A világon senki nem határolódott el pl. a minap Pesten járt Szokolovtól és nem is mondta, mondja le semelyik helyszín a koncertjét ld. a honlapját. Netrebko más eset és ezt kár is általánosít(gat)ásokkal elkenni. Álhíreket terjesztő portálok írogatnak olyasmiket is, hogy Csajkovszkijt, Csehovot stb. "száműzik", "kitiltják" a színpadokról, koncerttermekből. Ezek orbitális hazugságok, amik arra valók, hogy elfedjék a meztelen valóságot, igazságot. Nem tilos, de nem is muszáj bedőlni nekik. Főleg nem érdemes.
Miért tartottam első perctől etikátlannak és túlzónak az orosz ajkú művészekkel, stb szemben tanúsított elhatárolódási követelményeket? Hát ezért! A kibicnek ugyanis minden olcsó! Remélem, belefér a keretbe!
Der Fall Netrebko schlägt Wellen
Ein russisches Opernhaus lädt die Sopranistin aus - noch kann man über Currentzis nachdenken.
Anna Netrebko wurde nach ihrer Kritik am Krieg in der Ukraine vom Opernhaus im sibirischen Nowosibirsk ausgeladen. Womit westliche Opernhäuser und Konzertveranstalter im eigenen Interesse ab sofort ihr Vorgehen überprüfen sollten, russische Künstlerinnen und Künstler Gesinnungsprüfungen zu unterziehen. Denn der Fall Netrebko wird hüben wie drüben Wellen schlagen.
Wer sich mit Hunden ins Bett legt, wacht mit Flöhen auf, sagt ein Sprichwort. Der Fall der Starsopranistin ist anders als der des Dirigenten Waleri Gergijew (auch: Valery Gergijev). Ohne Zwangslage hat sich Gergiew wiederholt freiwillig an die Seite Wladimir Putins gestellt. Gergijew weiß, was er weshalb tut. Als Belohnung winkt ihm derzeit die Leitung des Moskauer Bolschoi Theaters zusammen mit der des St. Petersburger Mariinski Theaters.
Anna Netrebko hingegen ist keine intellektuelle Taktikerin. Sie ist im besten Sinn des Wortes naiv, gutmütig, etwas flippig. Manchmal ist sie impulsiv, und überlegt nicht lange genug.
Politisch naiv
Das hat ihr einen Auftritt mit russischen Separatisten auf der Krim beschert. Man kann sich nur schwer des Eindrucks erwehren, dass die Sopranistin nicht genau wusste, was sie tat. Ihre Gedanken dürften in etwa gewesen sein: Eine Russin trifft Russen - na und? Das entschuldigt den Lapsus nicht, aber es erklärt ihre Handlungsweise. Die Sängerin versteht von Prada und Escada wesentlich mehr als von politischen Zusammenhängen.
Sie weiß es selbst und hat dementsprechend zum Krieg gegen die Ukraine geschwiegen. Als westliche Veranstalter von ihr eine Positionierung verlangten, sagte sie alle Auftritte ab, um nicht schmachvoll gefeuert zu werden. Darauf folgte ein Statement, das sich auf Russisch weit nebuloser las, als es die deutsche Übersetzung wiedergab, dann zog sie wieder zurück. Danach wuchs der Druck erst recht: Man machte der Sängerin klar, dass ihre Karriere außerhalb Russlands beendet wäre, sollte sie kein klares Statement gegen den Krieg abgeben.
Das hat sie nun gemacht. Sie hat ausgesprochen, was sie mit Sicherheit die ganze Zeit über gedacht hat: Dass Putins Vorgehen gegen die Ukraine ein Krieg ist und keine "Militäraktion", dass ihre Gedanken bei den Opfern sind, und zwischen den Zeilen versteckt sie eine Ohrfeige für ihren Präsidenten: Sie habe Putin "nur eine Handvoll Male getroffen, insbesondere, wenn es darum ging, Preise für meine Kunst entgegenzunehmen oder bei der Eröffnung der Olympischen Spiele." Also: Wer hat sich in wessen Ruhm gesonnt?
Das Opernhaus von Nowosibirsk ist mit der Absage eines Netrebko-Auftritts vorgeprescht. Es ist das Zeichen: Prominente genießen keinen Sonderstatus der Meinungsfreiheit. Es bedarf keiner Dekrete, es genügt die Vorsicht, nur ja niemanden zu engagieren, der jemanden zu stören vermöchte, dem man eventuell selbst in irgendeinem Zusammenhang ausgeliefert sein könnte. Das ist eine nicht russische, sondern eigentlich sehr sowjetische Kombination von Angst vor einem Dominoeffekt und vorauseilendem Gehorsam.
Der Westen kann unterdessen am Fall Netrebko ablesen, wie in Russland mit Künstlern verfahren wird, die eine von der Putins abweichende Meinung aussprechen. Die Verknüpfung westlicher Engagements mit einer Positionierung gegen Putin bedeutet, jedem russischen Künstler eine Entscheidung zwischen seiner Heimat und der internationalen Karriere aufzuzwingen.
Druck auf Currentzis
Niemand darf sich der Illusion hingeben, Anna Netrebko könnte ein Einzelfall bleiben. Der des Stardirigenten Theodor Currentzis’ wirft schon Schatten voraus. Currentzis hat eine griechisch-russische Staatsbürgerschaft, er ist Chefdirigent des deutschen SWR Symphonieorchesters, weltweit Gast in Konzerthäusern ebenso wie bei den Salzburger Festspielen. Currentzis ist mit seinem Orchester MusicAeterna in St. Petersburg beheimatet, hauptsächlich gesponsert von der russischen VTB-Bank. Der Druck wächst, Currentzis möge ein Gesinnungsbekenntnis ablegen. Macht er es, würden nicht allein die Salzburger Festspiele ohne MusicAeterna dastehen. Denn entweder, Currentzis äußert sich im Sinn des Westens, worauf ein russischer Liebes-, Gelder- und Engagement-Entzug stattfände, oder er äußert sich im Sinn Putins, worauf der Westen, will er die Rolle der überlegenen moralischen Instanz weiter wahrnehmen, auf Currentzis verzichten müsste.
Noch geht’s. Man könnte, notfalls und zähneknirschend, ohne Netrebko und ohne Currentzis auskommen. Aber die russische und die westliche Kunstwelt sind längst zu eng verflochten, als dass dieses Spiel auf Dauer, ohne empfindliche Verluste, weitergespielt werden kann. Wer letzten Endes mit Flöhen aufwacht, könnte durchaus auch der westliche Kulturbetrieb sein. Dass die Moral als Heilsalbe gegen die Bisse taugt, darf angezweifelt werden.
Forrás:
https://www.wienerzeitung.at/nachrichten/kultur/buehne/2142709-Der-Fall-Netrebko-schlaegt-Wellen.html
Két szék közt a pad alá? Csak azt nem értem, hogy ha a novoszibirszkiek szerint Netrebko külföldi barátai azon dolgoznak, hogy Netrebko otthon (is?) non gratának tűnjék, akkor a novoszibirszki fellépése lemondásával nem pont ezt a látszatot erősítik meg?
Ezt nevezem pingpongnak: https://slippedisc.com/2022/04/now-anna-netrebko-is-cancelled-in-russia/?fbclid=IwAR0uqQ8ceZE_9B9oBxYPsnbMs0EU_gY1lcQ-vgb8ivLBGob5B4E_Kd23Sbk
Pár napja (ld. 3133) még izraeli és arab fellépéseket tervezett, ma már európaiakat (is?)..
https://papageno.hu/intermezzo/2022/03/anna-nyetrebko-ujra-megszolalt-az-orosz-ukran-haborurol/?fbclid=IwAR0pWZZBi67Xlo8_l3VmYqSERCi4DIBhWIbjE0nhzkaI5QveN2Rd_jLtdlA
ANNA NETREBKO: I WILL SING IN ISRAEL AND ARAB STATES
Norman Lebrecht
March 28, 2022
The sanctioned Russian soprano is sharing some plans.
She says on Instagram: ‘Soon I will be back to work.. not really missing it, to be honest…, but in this few months I will visit places I have never been…’
Her new Monaco-based agent Maxim Berin told Russian media: ‘We have received invitations from Japan, from Asia, from Latin America. We are planning tours both in Israel and in Arab countries. Concerts are planned in Europe and of course in Russia. Everything according to plan.’
(Forrás: Slippedisc 3/28)
Der Dirigent Franz Welser-Möst glaubt nicht an ein Comeback von Anna Netrebko nach Absagen von der und für die Opernsängerin. Man habe "schon gewisse Abnützungserscheinungen in ihrer Stimme" gehört. "Wenn sie jetzt drei Jahre nicht singt? Es gibt späte Comebacks, aber ich glaube nicht daran. Sie hat keine Agentur mehr, auch keine Plattenfirma. Und es geht ja nicht einfach um die Sängerin Netrebko, sondern um die Marke. Und die ist ziemlich kaputt", so Welser-Möst im "Kurier".
Die russisch-österreichische Sopranistin Anna Netrebko war seit dem Einmarsch Russlands in der Ukraine aufgrund ihrer indifferenten Haltung gegenüber dem russischen Präsidenten Wladimir Putin mit zahlreichen Absagen von Veranstaltern und Opernhäusern konfrontiert und hat Anfang März angekündigt, sich bis auf weiteres aus dem Konzertleben zurückzuziehen. Welser-Möst plädiert in dem Interview dafür "kein Pauschalurteil über alle Russen zu fällen", sondern zu differenzieren. Beim russischen Dirigenten Valery Gergiev und Netrebko sieht er aber "die rote Linie überschritten, indem sie einen Kriegstreiber unterstützen oder sich nicht distanzieren".
Moralisten kämen aus allen Löchern
Der Chefdirigent des Cleveland Orchestra hätte sich eine Distanzierung der Künstler von Putin erwartet: "Niemand ist ohne Fehler. Aber man muss dann auch die Größe haben zu sagen: Da bin ich falsch gelegen. Das hätte hier passieren müssen." Nicht in Ordnung findet Welser-Möst aber, wenn russische Künstler, die es sich nicht bequem gemacht haben im System Putin, nur aufgrund ihres russischen Passes rausgeworfen werden. "Das ist die Kehrseite der Medaille, wenn dann plötzlich Moralisten aus allen Löchern kommen, die davor sehr gern auf die Cashcow gesetzt haben."
"Für wie blöd hält man uns eigentlich?"
Auch der in der früheren Sowjetunion geborene deutsche Pianist Igor Levit äußert sich kritisch über Anna Netrebko - im Zusammenhang mit ihrer Erklärung, es sei nicht richtig, Künstler zu zwingen, ihre politische Meinung in der Öffentlichkeit zu äußern und ihr Heimatland anzuprangern, sie sei kein politischer Mensch. "Das ist eine ziemlich bemerkenswerte Positionierung. Denn für wie blöd hält man uns eigentlich? Wenn man sich mit einem prorussischen Separatisten in einer russischen TV-Show in der Ostukraine abbilden lässt und eine Landesannexion feiert und sich dann ein paar Jahre später hinstellt und sagt: 'Ich bin unpolitisch', dann kann ich so eine Aussage nicht ernst nehmen. Das ist die positivste Formulierung, die mir dazu einfällt", sagte Levit in einem Interview mit der Tageszeitung "Die Presse". (apa)
Gergijev körül nagy a csend. Itt szeretném megjegyezni, hogy ő tudomásom szerint ő nem orosz, hanem oszét, akik számára bizony a grúzok jelentik a fő ellenséget, nem pedig a maci vérmedve. Természetesen népe jótevője mellett a saját magáét is láthatja Putyinban, továbbá betartja azt az aranyszabályt, hogy nem ürítjük beleink tartalmát a minket cirógató kézbe. Mindezt előrebocsátva örülök, amiért Manfred Honeck ugrott be a Müncheni Filharmonikusok vasárnapi bécsi koncertjére (a hétfőire Nelsons, szerencsére a meghirdetett Rahmanyinov és Prokofjev-művek maradtak). Amilyen Bruckner 8-tól zengett a csodálatos terem, olyan élmény nagyon ritkán éri a mezei zenebarátot. Abbado Erkel-beli Verdi-Requiemjéhez, Richter Andrássy úti Debussy-prelűdjeihez, vagy a pályája zenitjén álló Kocsis Zoltán késői Liszt-darabjaihoz fogható felemelően katarktikus est volt. A Musikvereinnak EGY súlyos hiányossága van: BORZALMASAK A SZÉKEK. Majdnem magzatpózban kell nagyon alacsonyan kucorogni, szerencse, hogy a széksorok közötti távolság megfelelő.
Két Erzsébet lesz, az egyik Angela Meade, a másik még "TBA" = tárgyalás alatt.
úgy tudom, már koprrigálták is.
Kíváncsi lennék, miről tud Peter Gelb, vagy netán a Müpa vezetősége, ugyanis megjelentek a jövő évi programfüzetben a MET operaközvetítései is. Eszerint november 19-én a Don Carlosban Valois Erzsébet Anna Netrebko lesz. Remélhetjük, hogy gyorsan véget ér ez a szörnyű háború, lehetőleg nem az oroszok győzelmével, és helyreáll a korábbi béke, vagypedig máris korrigálandó ez a szereposztás?
Nekifogtam Ókovács Szilveszter legújabb Tatjana-levelének tételes cáfolatának:
1. mondat-felütés: "állítólag létezik egy lengyel felvetés, amely szerint egész Európában le kellene szedni orosz művészeket a színpadokról. Hogy valós-e vagy kacsa ez a „mesterterv", az idő hamarosan eldönti." Idézet vége. Állítólagos lengyel felvetésre nem alapozunk. Sem levelet, sem cikket. Komolyabb ügy ez annál, hogy.
2. mondat: "Valerij Gergijev ... most mindenhol nem kívánatos emberré vált egyszerre", idézet vége. Ezt nem tudom. Lehet, hogy így van, lehet, hogy nincs így. Forrás?
3. mondat: "Anna Nyetrebkóról elmondja a Metropolitan Operát igazgató Peter Gelb, hogy ... többé nem léphet fel a négyezres pazar színházteremben." Idézet vége. Ennek utána tudtam nézni: in concreto hatalmas csúsztatás és akkor még enyhe kifejezést használtam. Itt olvasható a "tiszta forrásból" = MET honlapjáról származó március 3-ai közlemény, amiből a Föigazgató is idéz, csak éppen a lényeget "felejti el" idézni, pontosabban csúsztatja el, pedig jól olvasható a nagybetűs címben:"Anna Netrebko idén tavasszal visszavonul a Met-előadásoktól". A MET-közleményben később sem esik egyetlen szó vagy utalás sem arról/arra, hogy, mint a pesti Főigazgató írja, "többé nem léphet fel a négyezres pazar színházteremben". Nyilván Gelb -legalább ő- van olyan eszes, hogy tudja: soha ne mondd azt, hogy soha!
Ezen a ponton föladtam, hogy tovább szálazzam a stílszerűen orosz Nagynéninek írt levelet, de nézetem szerint az a továbbiakban is hemzseg a féligazságoktól, csúsztatásoktól, terelésektől ... éppen úgy, mint a Gazda hold- és mindenféle udvarának közleményei, állításai
PS Egy "gyöngyszemet" mégis ki kell emelnem a néne-levélből: "Netrebko ... a hazáját nem tagadhatja meg. Az ember nem teheti semmissé a származását!" Idézet vége. Ugyan ki követeli Netrebkótól vagy bárkitől, hogy a hazáját tagadja meg vagy a származását tegye semmissé??! Hazája azonos lenne hazája jelenlegi urával? Származását tenné, tette volna semmissé, ha nem válik talpnyalóvá, masszívan politizáló művésszé?
A kerdesben Katalin kedves csoporttarsunk jartas.
De felhivnam figyelmedet, hogy aprilis 15-ig ingyen utazhatsz a traimtrainen Szeged es Hodmezövasarhely között. Ha eppen jar.
Köszönöm. Máris kérnék 2 jegyet a legjobb fajtából ;-) egyiket 65+ kedvezménnyel. Nem is tudom, nálunk létezik-e 65+ kedvezmény. Igaz, a magyar operakedvelő nyugger biztosan kevésbé szorul efféle alamizsnára, mint olasz kor- és sorstársa. Mit ajánlana jó szívvel? (Bel canto csak másodsorban...)
Reggio Emiliában is, mint a legtöbb valamirevaló olasz városban van díszes, freskós, 4 páholysoros, patkó alakú ún. teatro all’italiana (Teatro Valli). Operára legdrágább jegy 56 euró (28 év alatt 39,50 euró, 65 év fölött 48 euró), a kakasülőn 26 (18,50 ill. 22) euró.
Oroszok, avagy kollektív bűnösség a művészetben
ORIGO - 2022.03.22. 10:11
ÓKOVÁCS SZERINT AZ OPERA – 217. LEVÉL
Ha tájékoztatna az átlagos jegyárakról ott, ahová utazik, összehasonlíthatnánk az új budapesti operajegy árakkal. Természetesen a két ország egy főre jutó GDP-jének és kereseti viszonyainak egyidejű figyelembevételével.
Nekem szerencsére nem úgy tűnik, hogy bármilyen oroszt automatikusan hátrány ér. Ruzil Gatin fiatal tenor Moszkvában végzett, Oroszországban él (ha jól vettem ki tatár, a neve sem tűnik tipikus orosznak). Semmi jele, hogy most hétvégén, két hét múlva ill. a nyáron nem fog fellépni a Sevillai borbélyban Olaszországban. Személy szerint, abszolút önös szempontok alapján is remélem, mert miatta és a fiatal olasz karmester, Leonardo Sini miatt fogok vasárnap Reggio Emiliáig utazni a mai (se nem rezsicsökkentett, se nem sapkás) olasz benzinárakkal.
Mi jöhet még? Pl. Ukrajna 1994-ben garantált területi integritásának és sérthetetlenségének elismerése orosz részről, azonnali fegyverszünetet követő béketárgyalások során. Gondolom, önnek is ez a véleménye. Egyes, művészeket, sportolókat érintő korlátozások számukra rosszak, de még mindig "jobbak", mintha a háború eszkalálódna. Más háborúk idején, sőt utána is voltak hasonló intézkedések vö.pl. Antwerpen/1920 (tengelyhatalmak, köztük Magyaro.) vagy 1948/London (Németo., Japán), művészek kitiltása, sőt, internálása. Betegek ellátásának megtagadásáról nem olvastam, ellentmondana a hippokrateszi eskünek, nemzetközi egyezményeknek ... de talán tekintsük ezeket a híreket álhíreknek, rosszabb esetben elszigetelt, egyedi akcióknak, amik, ha igazak, fentiek miatt elítélendők.
Ez nem komplikált, ez egy abszolút őrület! Nem csak Netrekbo és a többi orosz hátterű művész, vagy sportoló, stb mellőzése az orosz eredete miatt! De Európa szerte atrocitások érik az évek óta ott tatózkodó, ott élő orosz származsú, orosz nevű embereket, adott esetben egyes magánkórházak jelezték, hogy nem fogadnak orosz betegeket, stb. Mi jöhet még?
We have been informed by Centre Stage Artist Management in Berlin that the Russian soprano Anna Netrebko is no longer on their roster, as of today. Netrebko had been for several years under the personal global management of Judith Neuhoff, the CSAM managing director.
CSAM is wholly owned by Universal Music, which shut down its Russian operations in response to Putin’s Ukraine invasion. CSAM is making no statement on its erasure of Netrebko, and she is apparently answering no emails.
Netrebko is under record contract with another Universal company, Deutsche Grammophon.
Her Azerbaijani husband, Yusif Eyvazov, remains under Neuhoff’s management at CSAM.
It’s complicated.
Forrás: SlipDisc/Norman Lebrecht
A legutóbbi "áldozat", Tugan Szohijev pedig danseur noble lesz.
Sebaj. Majd felvirágzik a Mariinszkij Színház. Domingo fog vezényelni, Gergiev majd énekel, Netrebko rendez.
"Anna Netrebko is out at the Metropolitan Opera". Az énekesnő visszavonta összes MET-fellépését. Tavaszra kiírt Turandotjait Liudmyla Monastyrska ukrán szoprán veszi át. További részletek, Gelb igazgató reagálása és számos rangos orosz és külföldi művész t.k. Karita Mattila, Piotr Beczała, Elīna Garanča, Anita Rachvelishvili nyilatkozata és Netrebko (később zártkörűvé tett) Instagram-bejegyzése itt olvasható
Speciális szerep. Sötétebb, nem pedig sötétített, egyértelműen nagy hangoknak célszerű énekelni. Lukács a legnagyobb Lady Macbethek között említendő!
3113
A két hölgy valóban csodás, de a fiúk - közte férj uram - felejtősek.
És, ha valakit netán érdekelne: https://www.youtube.com/watch?v=cBiUFZUacaQ
De csak erős idegzetűeknek!
Nertrebko most énekli Leonorát - Trubadúr Péterváron, Kituno, ez a szerep valo neki. Azucenát Semenchok énekli.
operaonvideo.com ...
Pesten dettó, sőt: varázslatos volt, ahogy azt akkor megírni bátorkodtam. A Lady-ária felejtős.
Lukács Gyöngyi az ezredforduló táján a legjobbkor énekelte,a hangja teljében.
Nem volt o indiszponált, csak nem tudja. Máskullonben az Alvajáro ária jo volt.
Egy lírai szoprán ne akarjon drámai koloratúrnak tetszelegni, mert ez megboszúlja magát.
Nilsson, Callas, Verrett - ezek nekem az etanolok és természetesen Lukács Gyongyi.
Nyáron Salzburgban meggyőző Tosca volt, bár időnként érezte az ember, teljesítőképessége határán.
Bízok benne,hogy csak indiszponált volt.
Az nem sok,sajnos :(((
Sajnos a saját hangján énekelt, ez lett belole, itt már nincs vissza út, még jp hogy lemondta a Turandot és Abigaille sorozatokat.
Még egy akkora énekesnő mint Anna sem teheti meg,hogy nem a saját hangján énekel,mert ez lesz belőle.
Kedves Katinka, egy más mongolrol írtam, bocs. Ez a Ehbat komolyan nagyon jo. nagy hang az biztos, még ha megtanulna egy jo lélegzési technikát és ehez egy legato éneklést, o lenne a primo baritone del mondo.
Hááát.....mintha a 83-as Sass Sylviát néznénk(üres szemforgatások),egy kb 1965-ös Callas maradék hangjával. Azért a végén a búúú-ra ott van a bekaphatjátok is :)
Rá gondoltam, a neve Amartuvshin Ehbat:
https://www.youtube.com/watch?v=wjAXu8f7-hM
azt hiszem CHULUUNBATAR BADRAL-ra tetszik gondolni, o inkáb baszbariton.
Milyen formában lehet A.Agache, o az utolso a nagyok kozul, gondolok olyanokra mint Bastianini, Gobbi, Cappuccilli vagy Bruson.
A youtube-on hallgattam egy londoni Macbethet, és abban Pirozzi tényleg nagyon jó volt. Keenlyside annál rosszabb. Mondjuk nekem Salsi se tetszett. Van egy kimondhatatlan nevű mongol bariton, más szerepekben hallottam szintén a youtube-on, ő lenne ma az egyetlen hősbariton a szerepre.
A feliratért nagy gratulácio. Ha lesz idod, készíts feliratot az egész eloadásrol. Mert I.Abdrazakov és Luca Salsi remekeltek. Kár, hogy nem Anna Pirozzi énekelte a Ladyt.
Igazad van Katika. Ilyen rossz Ladyt még nem hallottam. Annácska, huhog, disztonál, sotétít és még a fotelban plépofával a kozonségnek ironikus gesztussal és puszival koszoni meg a BÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚt.
Ezt inkább rejtegetni kellene, szerintem. De a feliratok miatt érdekes és hasznos, élveztem.